Heti merítés

  2015. március 22. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Kommunizmus a XXI. században

38467

A történet ott kezdődik, hogy barátaimmal (19-23 éves kori intervallumba esünk mindnyájan) egy együttest alapítottunk idén (2007) tavasszal, és nagy örömünkre bejutottunk a veszprémi utcazene fesztiválra.

Tetoválásom ihletője

63924

A kiszemelt autót Pécsett találtuk meg, gondos idős házaspártól, kevés kilométerrel, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Tehát gyorsan buszra szálltunk és még aznap elhoztuk.

Garázst kérjük elhagyni!

58802

Január, vasárnap du., szakadó hóesés. Telefon megcsörren, már sejtem ki az… Haver hív: -Szeva, -kis szünet- na, megyünk? -Ok, egy óra, és ott vagyok, találkozzunk a garázsnál.

Az imádott tragacs

29608

15 évnyi családi használat után végre én is vezethettem a fehér rakétát. Kisgyerekként el sem tudtunk képzelni ennél szebb, gyorsabb, királyabb autót, mindig a kilométerórát lestük mikor apám vezetett és alig vártam hogy én is száguldozhassak.

Kicsi kocsi nagyon megy

43899

Kezdjük ott, hogy az átlag úgy van vele, hogy a kispolski nem autó. Ebben teljesen igazuk van. Sokkal több annál! Az enyém érdekesen került a családba. Anyámnak akartunk valami kis szaladgálós autót venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr277290411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papp Sanyi 2015.03.22. 08:22:50

A ladás ítélet nagyon jó! Összeszedett, élvezetes olvasnivaló.

első 2015.03.22. 08:27:00

Király a Moszkvics, tessa

Schütii 2015.03.22. 08:30:37

A Moszkvicsos írás nagyon jó, a többit nincs kedvem elolvasni.

Csalfa Romeo 2015.03.22. 08:41:14

Istenkirály az összes autó. Szoci kocsikból mindig jöhet a túladagolás. Nekem nagyon hiányoznak az utakról, mindig vigyorgok, mikor néha látok egyet-egyet.

Az a táposzsák-szállító, ami a Skoda 120-as hátuljára van szerelve, valójában tök sportossá teszi a kocsi megjelenését is. Abszolút nem erre csinálták, de mikor egy ilyet felszerelnek egy Skodrira vagy pl. egy Zsigulira, valahogy sokkal vagányabbul néz ki utána a verda.

Nagyon jó merítés, de attól tartok, némelyik kocsinak ezek közül már bevégeztetett(leginkább a Barkasra gondolok). A TC oldaláról amúgy is hiányolom a szociautós témákat, ez most nagyon kellett.

Komojtalan 2015.03.22. 08:46:09

Sokan a Trabantot tartják a legrosszabb autónak, de a kis Polski sokkal rosszabb. Még az ellenségeimnek sem kívánom, pedig az nagy szó. Hely 0, erő -1, fék -100. Volt hogy képtelen voltam megállni a sín előtt, pedig a vasutas integetett bőszen, még jó hogy iparvágány volt ... Persze legalább 50 -el száguldottam, meg akkor már rég szervós autókkal jártam, de akkor is. Már a padlót majd kiszakítottam úgy nyomtam a féket, lassulás a menetszél, meg a surlódás ...

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.22. 09:16:14

AHála a jó istennek, hogy mind eltűnnek az utakról..
z a rengeteg ember, aki élteti a Trabantot, 120-as Skodát, kispolszkit, mind a fiatalságukat sírják vissza, nem ezeket a hulladékokat.

nick papagiorgo 2015.03.22. 09:37:09

Skodás:
"Ha pedig egyszer felgyorsult 100-120-ra akkor megállíthatatlan".
Nincs fék? :)

Kispolszkis:
"A kuplung pedig azért ment tönkre, mert volt még egy 1.6-os diesel opelünk is, ami télen igencsak nem akart indulni. A polák meg pöccre. Ilyenkor nem volt más lehetőség, kötélre tettük az opelt és behúztuk"
Gratulálok annak, aki kispolszkival húz be egy opelt.

nick papagiorgo 2015.03.22. 09:41:58

@Komojtalan: nekem volt annó Trabantom, a havernak meg kiszpolszkija. Most a motorikus különbségeket nem ecsetelném (mert egyik se megy stb.), de a Trabiban sokkal nagyobb a hely, elöl is, hátul is, a csomagtartót meg össze se lehet hasonlítani.

Schütii 2015.03.22. 09:57:48

@nick papagiorgo: Persze, de nem is ugyanaz volt a koncepció a két típus létrehozásakor. Az olaszoknak kellett egy kis gyösz amivel Giovanni és Gina ellavírozik a sikátorokban, a Trabi meg a családi mindenes szerepére volt kárhoztatva. Az hogy végül itt a "táborban" a polákra is ez a szerep várt, az nem autó bűne.

Csalfa Romeo 2015.03.22. 10:01:47

@Aranyba mártogatott étnyúl: Fiatal vagyok én most is(32), és igenis, a szoci gépek hiányoznak. A kortárs nyugatiak, pl. Opel Ascona, Ford Sierra, Fiat Regatta stb., amelyekből szintén nincs túl sok, nem hiányoznak(pár kivételtől eltekintve). A szoci autó az szoci autó, ezt a feelinget vagy érzi az ember(akkor imádja őket) vagy nem(ekkor meg szar/ótvar/hulladék stb.) Az itt szereplő Moszkvics 2140-esnek is van egy olyan csodás hangja, mint semmilyen más kocsinak. A Barkács-érzés is egyedülálló. És még sorolhatnám.

Nem irigyellek, hogy a mai műanyagdobozokért rajongasz. Mind egyforma. Én is szeretem őket, mert alapjában véve kocsimániás vagyok, de nagyrészt mint közlekedőedényekre tekintek rájuk.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.03.22. 10:14:55

Egy ikerlámpás ezerötöst bármikor vállalnék, barkácsot az ellengésemnek se kívánnám.

nick papagiorgo 2015.03.22. 10:36:05

@Schütii: hát igen, az olaszok nem számoltak azzal, hogy a szociknál az emberek nem váltogatják csak úgy hipp-hopp az autóikat, meg nem tartanak második autót, sőt az elsőre is éveket várnak stb.
Szegény emberek befizettek a kispolszkira (mert hát mégse trabantra, de drágábbra meg nem volt pénzük), aztán évekig gyakorolták, hogy hány órát tudnak eltölteni vezetés közben embriópózban :)

nick papagiorgo 2015.03.22. 10:43:24

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: a barkast ezek is a zenekar bulihordójának használták, arra meg jó (igaz, arra bármi jó). Ahogy amúgy több posztban is olvasható, ezek a szoc. autók inkább ilyen játszóautók, hétvégi csodák, apától levedlett elsőautók meg egyebek. Képtelenség lenne őket napi használatra befogni.

Ecotrans 2015.03.22. 10:53:11

Ladán tanultam vezetni, azon is vizsgáztam, pünkt olyan volt mint a népítéletet író srácé. A családi autónk egy almazöld ezeröcsi volt, amit gyakran terelgettem én is.
Felnőtt fejjel, és egy viszonylag normálisan fizető munkahellyel a hátam mögött, már megengedhettem magamnak hogy vegyek hobbiautónak egyet.
Sajnos azt kel mondjam, valóban a fiatalságomat kerestem benne (főleg a hátsóülésen eltöltött órák (muhaha negyed-fél órák)hiányoznak piszkosul :D), mert sem a vezetési élményt, sem a műszaki tartalmat nem találtam meg úgy újra mint régen.
Persze öregszem, és elkényelmesedtem, túl kényelmessé tettek az új műanyag szarok.
Nem azt mondom hogy nem élvezem a zsigulizást, de azt az eufóriát amit tizenhétnyolc évesen nyújtott, már soha nem fogja előidézni. Kényelmetlenek a pedálok, nincsen ereje sem (a családi kombink telepakolva lenyomja), fékje eléggé halovány, a fűtése mondjuk remek, meg hát a motorja is egy fakocka a mostaniakhoz képest.
Valahogy olyan mint a felmelegített töltöttkáposzta, jó-jó, de nem az igazi.
Ettől függetlenül minden tiszteletem a szent bolondoké, akik nagy szeretettel életben tartanak egy ilyen vasat.

Egyallampolgar 2015.03.22. 10:59:01

A Kispolski leírást nem értem. Hosszas ömlengés és a verdikt az hogy nem érte meg a pénzt?
Benézte az író? Akkor hogy szereli az autót? Tönkretette az 1-es fokozatot mert senki nem mondta nekik hogy nem szinkronizált?! WTF?! Mekkorákat reccsen a nyomorult, hogy jelezze: "Ezt nem kéne!". Azt mondjuk jó volt olvasni, hogy valaki ennyire szereti. Bár kisebb lángon, de én is szerettem anno.

UdjanMineck 2015.03.22. 11:02:22

Ipari hulladék az összes, be kéne zúzni mind végre. Ami szép vagy tetszetős, az szar anyagminőség és tartósan élvezhetetlen. Ami meg relatíve tartós, az meg olyan hitványul összerakott és bűnronda, hogy sugárban hány tőle az ember. Ne csináljunk már erényt a fosból, hamis ez a KGST-nosztalgia...

UdjanMineck 2015.03.22. 11:08:35

A szarból soha nem lesz vár, ezt nem érti meg a sok lúzerjani.

nick papagiorgo 2015.03.22. 12:27:19

@Ecotrans: ja, hát van egy csomó ilyen dolog, amit ma már a gyerekének magyaráz az ember, hogy annakidején milyen jó Csepel bicajunk volt, apuka annakidején még commodore64-en irtotta az ellent a Dfender of the crown játékban, hétfőnként meg mindenki rádiókabarét hallgatott, mert nem volt TV adás stb. és ilyen kocsikkal jártunk és az ÁFOR kútnál tankoltunk. Aztán a gyerek néz, de fel se fogja, mert nekik ezek már felfoghatatlan dolgok. Nekik már quad van, meg Xbox kinect, száz tévécsatorna, a kocsiban meg van légzsák meg HUD meg önparkoló rendszer, és az eletromosakat otthon töltöd 220-ról.

Tényleg csak a szent bolondok vegyenek ilyet, de ők meg tartsák őket életben, és akkor majd megdicsérjük őkt, hogy milyen szép állapotú a régi vas....

Schütii 2015.03.22. 12:48:35

@Ecotrans: Ez mutatja hogy minden relatív. Akkoriban az ezeröcsi ráadásul egy vágyott tárgy volt, sőt státuszszimbólum.

Tamás Balogh jr 2015.03.22. 12:59:44

@UdjanMineck: Látod mekkora gyökér vagy? Aki a focit szereti az szeresse azt, aki a szocialista autókat, az tegyen úgy. Vagy a nosztalgiája miatt, vagy azért mert tetszik neki. Te meg itt parádézol, hogy mekkora lúzerek....a nyomkodd az ájfonodat a XXI. században....

nick papagiorgo 2015.03.22. 13:04:25

@Schütii: főleg, az amelyik krómozott lökhárítós volt, meg a sebváltógombján "borostyánba" tett kisautó volt....
Mondjuk viszont a faguriga-üléshuzatot a mai napig nem tudtam megérteni, hogy az hogy tudott elterjedni. Bár az én családom a műszőrmére esküdött, az se sokkal jobb..... aztán évekkel később arab taxisoknál találkoztam a műszőrmével, ők a műszerfal tetejére teszik, és ilyen rojtok is lógnak le róla. Valamelyik régi Égéstérben Winkler meg Vályi meg is állapították, hogy ez nem is olyan nagy hülyeség, mert a nap nem a műanyagra süt, nem alakul ki hőcsapda, és a kocsi nem melegszik fel.

gyalog vagyok 2015.03.22. 13:14:46

Szerintem mindenkinek van ilyen korszaka, hogy egy régi olcsó valamit hajt. Nekem nem rég ért véget az MZ-s pályafutásom, kb. egy éve. Van még mindig otthon egy, és barátoméval is megyek néha, de nem szívesen szállnék át a kis kawasakimról egyikre sem.

Első kocsim egy régi swift. Volt alkalmam már szép ladákat vezetni, de csak azért értem meg ezeket a srácokat, mert régen én is szerettem ezeket a régebbi úgy mond járműveket.

Szerintem egyáltalán nem baj, hogy valaki fenn tart pl. egy családi örökséget, vagy második kocsinak vesz egy ilyet, veterán találkozókra járni stb.

Juhdzsin 2015.03.22. 13:38:08

Azért a skodrival e30-at alázni az a királyság! :)

daneel1976 2015.03.22. 14:18:35

nagyon jó merítés!
A szoci autóknak borzalmas fékük volt,de hozzátenném annyi Le-hoz,olyan "gyorsuláshoz" (trabi gyári adat: 0-100 km/h 1 perc : DDDD) pont elég volt!2 ütemű trabi fékeit cseréltem 4 üteműre,rendesen lerövidült a fékút,pedig azok a fékek se voltak valami szuper 4 dugattyús,belsőhűtésű,AP,Brembo stb...
Fék-Le tekintetében a Lada és a nagy Polski volt az csúcs....

vasutasrendőr 2015.03.22. 14:48:30

@daneel1976: Hát az 1.1 es Trabant se volt túl jó fékje :), pedig abban egy elég "erős" motor van, rendszerint kifejeltem a szélvédőt ha átültem belőle egy francia vagy olasz autóba, annyira előre kellett kalkulálni a fékjével...

zootyo 2015.03.22. 15:04:58

@Egyallampolgar: Már jeleztem a totalcar felé, hogy valami nem stimmel a népítéleteknél. A "megérte a pénzét?" kérdésre nagyon sok esetben nem a válasz. Az én saját ítéletemben is az, holott tudom, hogy igen-t választottam.

zobod 2015.03.22. 15:31:13

@UdjanMineck: senki sem állítja, hogy jó autók. Nézd meg, ki tart ilyet. Falusi meg paneltelepi kisnyugdíjas akinek megvan évtizedek óta és már nincs pénze lecserélni meg már meg is szokta, vagy fiatalabbak hobbiból és/vagy csapatni, és csak nagyon kevesen szükségből, még kevesebben akik gyűjtőként pont ezekre vannak rákattanva. De senki sem azért tart ilyet, mert ezek jó autók.

UdjanMineck 2015.03.22. 15:34:06

@Tamás Balogh jr: nem, nem látom, csak azt, hogy eltalált a szövegem, és magadra vetted. Nem konkrét embernek címeztem, hanem általánosan fogalmaztam, amit fenntartok. (Az, hogy magadra vetted, a te nyomorod és szerencsétlenséged.)

Ezek az autók kényszer-termékek. A szegényes forrásokból, fogyatékosan rendelkezésre álló hitvány alapanyagokból, eleve elavult konstrukcióval próbálták beelőzni "balról" a Zimperialista gyártók autóit, miközben nem riktán koppintották őket. Szánalmas az egész, és igen, ipari hulladékok voltak, amelyet csak az öregedést bizonyító, gyermekded nosztalgia képes csak szerethető tárgyaknak láttatni. Siralmas. Tökjó az iPhone-om, szeretem, nem is cserélem le még sokáig, pedig 5 éve megvan. Na csók.

UdjanMineck 2015.03.22. 15:35:32

@zobod: persze, ez teljesen így van. Engem csak a hamisan felturbózott "retro-láz" irritál, az, hogy ezek a gépek ma sokak szerint menők, miközben ugyanolyan gagyik voltak akkor és ma is, mint egykor a Tisza cipő, amiért sok faszkalap mégis kiad 20e+ Ft-ot a "retro-láz" jegyében. Vicc.

Tamás Balogh jr 2015.03.22. 15:47:08

@UdjanMineck: És látod,hogy tudtam, hogy egy ájfonos gyökér vagy

totál kár 2015.03.22. 15:47:31

egy barkas t el tudnék képzelni 1,6 os Honda vti motorral

UdjanMineck 2015.03.22. 15:55:33

@Tamás Balogh jr: gyökér az te vagy, egy igazi előítéletes barom, akinek ráadásul savanyú a szőlő is... Én tapasztalatból beszélek, de szemlátomást neked nem volt iPhone-od. Idióta. (Suzuki ára?! Miről beszélsz?!)

Tamás Balogh jr 2015.03.22. 15:59:26

Milyen szőlő, eszetlen?? Engem nem érintenek ezek a butus megszólalások, mert semmi értelmük! Semmi hátulütőjét nem látom a szocialista kocsik szeretetének, mivel nincsenek is. Ez egy hobbi drága szívem! (és nem az enyém)

UdjanMineck 2015.03.22. 16:00:40

@Tamás Balogh jr: nem vagyok a drága szíved. Se. Egyél inkább. Savanyú szőlőt. És önigazolj közbe'.

Thomas Dantes 2015.03.22. 16:13:30

Az a igazság, ez csak nosztalgia. Akárhogy is, vén ócskaságok. Vagyis nem mindegyik keleti volt az, amikor új volt, mert azért a Ladák kimondottan jobbak voltak, de a Trabant, vagy a kis Polski, akkor se volt nagy szám. Ma meg, pláne nem. Maximum mint egy autókért rajongó gyűjtőnek érdekes, múzeumba, vagy veteránozni.

Én is szerettem a régi Orion Tv-nket, meg előtte a Junoszty Tv-t is, de azért nem mondanék soha olyan csacskaságot, micsoda remek TV-k azok, akkor jó volt, mert nem volt más, sokaknak meg semmilyen se volt. De inkább a mai LED TV-met választanám. Így van ez, ezekkel az elagott keleti kocsikkal is.
Gyűjtűnek, múzeumba, veteránnak még oké, de ezen túl, semmi.

Saratoga V6 2015.03.22. 16:24:38

@UdjanMineck: Megpróbálom elmagyarázni remélem megérted. A bratyómmal egy 601-es trabi hátsó ülésén voltunk gyerekek. Semmi márkahűség egyszerűen arra volt pénz. Élt még apám, gyerekek voltunk jó volt. Na hasonló érzelmi okok miatt kötődik nagyon sok ember a szoci gépekhez. 19 évesen az első autóm egy "ezerkecske" volt és mit nem adtam volna akkor egy kombi volvóért. Ma meg mit nem adnék érte ha megint 19 lehetnék és bömböltethetném a slayert a videoton hangfalakból a Balaton parton. Ha megérted jó ha nem akkor legalább megpróbáltam.

Saratoga V6 2015.03.22. 16:25:40

@Tamás Balogh jr: Remélem egyezik a véleményünk. Üdv. Egy "ájfónos gyökér"

ledo76 2015.03.22. 17:13:32

Engem kimondottan irritál, hogy valakit bánt és még be is ír ide, idejét nem kimélve, hogy valaki ezekért rajong. Nem tök mindegy neki. Aki azt állítja ezekről, hogy milyen jók voltak valószínüleg nem normális/tájékozott, bár pl a Zsiguli a 70-es években (főleg az első felében) nem lógott ki a korabeli ár(!)kategóriából, de kit érdekel. A legtöbb embernek viszont ez csak nosztalgia, ami egyáltalán nem káros, másnak pedig eleve semmi köze hozzá.
@Ecotrans: Egy hatvanas évek végén kifejlesztett autótól, amin az orosz összeszerelés sem javított nem tudom mit vártál. Viszont játéknak kitünő: közvetlen, hátul hajt, mindent te csinálsz. A váltója pedig még mindig etalon.

ledo76 2015.03.22. 17:16:04

A másik, hogy a múltat nem lehet és nem is kell semmissé tenni.

Rónarider 2015.03.22. 17:34:45

@UdjanMineck: Ekkora suttyót bezmag.
Nem arról szól, hogy jó vagy rossz, nem is arról, hogy fiatal voltam, vagy még nem is voltam, és végképp nem arról, hogy a mai autók mennyivel jobbak.
Arról, hogy aki valamiért (bármiért) szereti, az az ő dolga, ha véletlenül még rendben is tartja, azt sem a Te zsebedből teszi.
Akkor pedig mire fel a nagymellényű kinyilatkoztatás? Ettől Neked most jobb? Megmondtad a frankót? Vagy szopni jársz ide?

És még csak az sem igaz, hogy mind szar lenne. Akkoriban sem lehetett ezektől a gépektől sokat várni, ahogyan ma sem. Helyváltoztatásra pedig a legpuruttyáb kispolák is alkalmas volt. Márpedig ez az autó lényege, nem a faszhosszabbítás, meg a márkabuzulás.

***

Amúgy nem úgy van, hogy dízelt betolni/behúzni nem szabad? Vagy ez valami rosszul elraktározott emlékem?

nick papagiorgo 2015.03.22. 18:28:58

@Rónarider: a modern, DPF-es dízeleket nem szabad betoligálni, mert tönkremegy tőle a DPF.
De amúgy általában a bármilyen katalizátoros kocsinak sem tesz jót.
Én amúgy általában eléggé húzogatás-tologatásellenes vagyok. Az autónak nem tesz jót, balesetveszélyes is, ezk meg itt egy kispolszkival húztak be egy kétszer olyan tömegű Opelt, őrület. Ha van másik kocsi, miért nem áll mellé, és bikázzák meg arról. Ha meg notóriusan nem akar beindulni, akkor talán szervízbe kellene vinni, vagy másik akksit venni, nem pedig ide-oda húzgálni, nem?

♔bаtyu♔ 2015.03.22. 18:56:47

Vezettem szinte az összeset. A Trabival nem volt gond, hiába gyenge mindene, a karosszéria miatt könnyű volt, jól gyorsult, jól megállt.

A Skoda életveszélyes, előzésnél majdnem ott maradtam, mert azt hittem, gyorsulni fog mint a többi autó.

A kispolákhoz minden téren (vezetés, anyagiak) nagy bátorság kellett és szerintem egy gány volt. Jó példányt egyet sem láttam.

Ezek már nem valók a mai forgalomba, most értem meg, hogy az osztrákok miért nem látták ezeket szívesen az útjaikon.

nick papagiorgo 2015.03.22. 19:09:45

@♔bаtyu♔: hát ezeknek a mai autókkal (de akár a nyugati kortásaikkal is) összehasonlítva szinte semmilyen aktív vagy passzív biztonsági mechanizmusuk sem volt. Egy csomóban még hátsó biztonsági öv sem volt. A fűtésük - tisztelet a kivételnek - igen gyatra volt, és nagyon sokan nem várták meg, amíg eltűnik a pára az ablakokról, tehát többé-kevésbé vakon vezettek stb.
Mai szemmel ezek eléggé életveszélyes gépek. Az volt a szerencséjük, hogy viszonylag kicsi volt a végsebesség, tehát senki sem száguldozott pl. kétszázzal meg nagy SUV-okkal, mert rengetegen haltak volna meg.

Rónarider 2015.03.22. 19:17:15

@nick papagiorgo: Egyetértünk. Kispolákkal még üres egytengelyes utánfutó vontatását is hazárdjátéknak gondolom. Nem is a menés a baj, a megállás aggasztó.

Pufibá 2015.03.22. 19:31:02

Heti szinten (1 hét/1 alkalom) használtam Kispókot 430km-es távra/nap.Utazóseb:90-100km/h.Igen,amikor elérte. :-)
Dombon 60.
Igen,előztem vele a lassabban haladókat.-ha hagyták.
Szóval ha rendbe van téve,karbantartva,akkor nem egy megbízhatatlan szerkezet.
Kanyarsebessége kitűnő.2 személynek bőven elég a hely,persze 80kg alatt.180cm nem gond,csak kövéreknek szűk.
Fék az tényleg a szalagfékhez hasonló.Volt hogy dombról lefele 115-ről meg kellett állni és úgy kb. 70-ig lassult,utána fékhatás a harmadára csökkent,akkor a bal lábammal is nyomtam a jobbot amivel ugye fékezünk. :-)
Nem,nem kéne újra,azóta megváltozott a közlekedési morál sajna.Mióta itt a jobb idő,ennyi idiótát rég láttam közlekedni.Típustól teljesen függetlenül.

Ja,az miért van,ha elémkanyarodik a marha főúton,akkor nem gyorsít?Megyünk 50-60-nal,aztán amint elfogy a záróvonal meg a szembejövők és előzni lehetne,rögtön megtalálja a gázpedált?Majd jön utánam 160-nal?Fókuszos barom,remélem olvasod.

nick papagiorgo 2015.03.22. 19:37:31

@Rónarider: igen, annakidején én is röhögtem a vonóhorgos kispolákokon. Mit húz vele (ami babakocsinál nagyobb)? És hogy képzelte a megállást? Ennél az opel-behúzós esetnél is kíváncsi vagyok, hogy hogy kerülték el, hogy az opel letapossa, miután beugrott....

daneel1976 2015.03.22. 19:47:14

a helyzet az,hogy amikor a szoci autók megjelentek,teljesen a nagy átlagot hozták mindenféle színvonalon!amikor az 1200-es megjelent(60-as évek közepe-vége),a többi autógyár sem csinált sokkal jobbat!Jó,persze voltak az etalon márkák pl. Merci,de az más...a probléma onnan eredt,hogy a szocializmusban nem volt versenyhelyzet,pláne nem olajválság,ezért pl. a ladát gyártották 30 évig minimális változtatásokkal!vagy a trabit kb. 40 évig!És emlékszem még a "papírjaguár" gyári fogyasztására is!! 7-9 l/100km,és ez egy 648 cm3,26 Le,650 kg-os autóé....

nick papagiorgo 2015.03.22. 19:53:52

@daneel1976: tegyük hozzá, tervgazdaság volt, és abba nem fér bele, hogy pl. gyártunk egy új motort hipp-hopp, hát arra át kell állni a (szintén állami) beszállítóknak is, ami csak (felesleges) költség.
A Trabant főkonstruktőre állítólag 20 éven át akarta tökéletesíteni a trabit, de a helyi párttitkár (vagy ki) folyton felülbírálta, hogy hagyjuk már ezeket a dekadens nyugati huncutságokat....

daneel1976 2015.03.22. 20:04:30

@nick papagiorgo: na ja,meg hát nagyon reklamáló se volt,mert mindenki örült,hogy min 4 év várakozás után beülhetett a szürke,kék,sárga,libafos zöld "autójába"!
És hát raktáron se maradt vissza egy sem!!!

nick papagiorgo 2015.03.22. 20:13:34

@daneel1976: hát igen, ez nem a visszahívások időszaka volt. Illetve a Merkurnál úgy kellett jattolni, és amennyit csúsztattál oda, attól függött, hogy milyen kocsit kaptál (már a 100 db libafos Trabant közül). És még a várakozási idő se volt ugyanannyi, asszem a Dáciákra kellett a legkevesebbet várni (azokat "valamiért" kevésbé keresték.....)

UdjanMineck 2015.03.22. 20:15:49

@Saratoga V6: Megpróbálom elmagyarázni remélem megérted. Az öcsémmel egy Skoda 120L hátsó ülésén voltunk gyerekek. Semmi márkahűség egyszerűen arra volt pénz. Élt még apám, gyerekek voltunk jó volt. (Bár már akkor is lerítt, hogy mennyivel jobb volt egy fapafdos Opel Kadett, mint a Csoda 120L, de új autó volt, örültünk neki.) Na hasonló érzelmi okok miatt kötődik nagyon sok ember a szoci gépekhez, de én nem. 19 évesen az első autóm egy kispolski volt és mit nem adtam volna akkor egy sport volvóért vagy Alfáért. Szerencsére elértem. Ma meg örülök, hogy bármilyen más autóban ülhetek, s nem egy ócska csehszlovák műremekben, ami szánalmasan gyorsult, és nem lehetett szeretni. Nem vágyok rá, hogy 19 legyek és hogy a Bronski Beat-et hallgassam egy hitvány Audioton magnón, kazettán. Ha megérted jó ha nem akkor legalább megpróbáltam.

UdjanMineck 2015.03.22. 20:19:31

@Rónarider: Suttyó az te vagy, bazmeg.

"Helyváltoztatásra pedig a legpuruttyáb kispolák is alkalmas volt. Márpedig ez az autó lényege, nem a faszhosszabbítás, meg a márkabuzulás. "

Hát persze. Tegyél egyenlőségjelet egy kispolák és egy korabeli Alfa közé. Nyilván nincs különbség. Helyváltoztatás van, márkabuzulás nincsen, tiszteeelegj, igenis!!! (Szánalmas kispolgár panelproli vagy, nem is érdemelnél jobbat egy kispoláknál.)

UdjanMineck 2015.03.22. 20:22:12

@♔bаtyu♔: maximálisan egyetértek, ugyanezt mondtam én is, csak keresetlen, útszéli stílusban, mert épp ehhez volt kedvem.

Fferkó 2015.03.22. 20:50:02

@UdjanMineck:
Az,hogy szabályoznád másik emberek mit szeressenek,mit érezzenek, fundamentalizmus.
Minden fajtája borzasztó veszélyes,kerülnöd kéne...
(Nem sértésnek szántam)

UdjanMineck 2015.03.22. 20:57:25

@Fferkó: teljesen igazad van Ferkó, egyet is értek vele, kár, hogy nem állt szándékomban semmi ilyesmi, ezért nem is lehetek dogmatikus/fundamentalista. Csak egy markáns és őszinte véleményt írtam le annak érdekében, hogy leleplezzem a hazugságot és képmutatást a KGST autók idejét utólag megszépítő, romantikus nosztalgiával kapcsolatban. De oké, éljen az ízlés- és véleménypluralizmus.

Rónarider 2015.03.22. 21:38:36

@UdjanMineck: Na látod, hogy suttyó vagy...

Saratoga V6 2015.03.22. 21:47:33

@UdjanMineck: Ha engem sokkal kevesebb érzelmi szál fűz a kombi volvómhoz mint a 19 évesen használt kedves emlékeimhez akkor az a megoldás, hogy meggyőzlek téged, hogy te nem előreléptél az alfáddal vagy bármivel, hanem egy műanyag szart használsz. Ez ugyanúgy faszság mint, hogy statáriálisan bontóba küldenél minden kgst terméket mert nem szereted. Máshonnan jöttünk más emlékekkel de ezt meg kell próbálni elfogadni és nem meggyőzni a másikat arról, hogy idióta mert máshoz kötődik mint te. Innen már csak egy lépés az "ájfónos gyökér". Kell ez?

UdjanMineck 2015.03.22. 21:51:17

@Saratoga V6: Nem jöttünk máshonnan, hasonlóak az emlékeim - mint írtam, csak én nem hazudok magamnak (sem). Tehát mondom: soha többet. (Az "ájfónos gyökért" nem veszem fel, irigység húzódik mögötte és csak a lúzerség önigazolása. Engem hidegen hagy, nem rólam állít ki szegénységi bizonyítványt.)

Saratoga V6 2015.03.22. 22:02:52

@UdjanMineck: Na ezek szerint én viszont hazudok magamnak. Most fejtsd ki kérlek, hogy miben is?

UdjanMineck 2015.03.22. 22:09:31

@Saratoga V6: hagyjuk, mindegy. Éljenek a szocivasak!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.03.22. 22:41:58

Kispolák rulz :) 18 évig volt , én is vezettem még a végén :)
Tirisztoros gyújtással megállíthatatlan :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.03.22. 22:45:14

@Komojtalan: Talán rendbe kellett volna rakni a féket. A miénken is sokáig rossz volt, mert apám leszarta, én se tudtam vele megállni.
Aztán vezettem egy haverét, kifejeltem a szélvédőt szinte, mert megszoktam, hogy tapossuk. :D Na azon rendben volt a fék :D

std 2015.03.23. 01:25:05

jó a Ladas irás látszik hogy szereti. Kis srác koromban én is vezettem fater zsigajat, késöbb ladáját es jó móka volt. Azt mondják mindenki a gyerekkorábol hozza a márka, tipus szeretetet, nálam ez nem igy volt. Inkább elrettentő példaként állt elöttem hogy egy autó lehet akkora hulladék mint a szoci roncsok voltak. Senki nem azért vette őket mert jó választás volt hanem mert nem volt más, vagy ha volt is sokszoros pénzért. A milyénk 3 évesen kezdett rügyeket bontani, állandó futómű, szelep és a jó ég tudja még milyen állitást igényelt de tény hogy kibirta a magas tátrát meg ugy ált a nyúzást. Ma már poén meg retro, stb...és valóban megnéznek egy szépen megóvott vagy helyre állitott keleti blokkos kocsit.
Nekem nem kéne, de megértem ha valakinek ez a hobbija.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.03.23. 06:26:34

@UdjanMineck: Szerintem a te autódat is be kellene zúzni, mert. (Ha japán, azért, ha francia, azért, ha német, azért, ha amcsi, azért.)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.23. 08:27:45

@Csalfa Romeo: azok a műanyagdobozok amikért rajongok, 15 évesek.. az a legjobb kor. még nem volt bennük kismillió elektronika és euro5, de már megvolt a kraft.

a korábbiak már mind elporladtak vagy kezdenek, a későbbiek nyűgösek és unalmasak.
erre köss csomót..

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.23. 08:30:19

@Aranyba mártogatott étnyúl: ja, volt kockám.. életem legélvezetesebb kocsija volt a nulla elektronikával és a könnyű seggével, de a legrosszabb élményeket is ő szerezte mikor elromlott. elég sűrűn, elég durván.

decompression 2015.03.23. 09:03:03

@UdjanMineck: a magadfajta egysíkú gyökerek miatt élhetetlen az egész fórum. Egyszerűen nem látsz túl a saját világodon, de mindenki mást pont azzal vádolsz. Ha bárki párbeszédre törekedne veled, a rosszindulat jegyében kiforgatod a szavait, és rátámadsz. Maradj otthon egyedül, nem való neked a közösség. Ne gyere ide, szerintem senkinek sem fogsz hiányozni...

báró Csekonics 2015.03.23. 10:39:56

@nick papagiorgo: azt képzeld el hogy anno a lengyelek csináltak direkt a kispókhoz lakókocsit! (Hasonlóan 'fejedelmi' helykínálattal.)
Egyszer láttam is ilyet - hát, erősen kompromisszumos darab...

Kispókom is volt - tulajdonképpen kényszerből, de aztán egész megszerettem. Mikor épp ment, akkor tényleg szerethető kis vacak volt de azért szereltem / szereltettem bőven.
Most már legfeljebb hobbiautónak kéne, de valószínű arra meg időm nem lenne úgyhogy inkább megcsodálom ha látok valahol egy igazán rendben tartott példányt.
Viszont a fékjével sosem volt bajom - persze, a mai szervós cuccokkal nyilván összemérhetetlen, de vizsgán is mindig 'kenés' nélkül ment át, pedig ott mérik... És persze gyakorlatban is jó volt, nem is húzott semerre (szintén kispók-dobfék betegség).

UdjanMineck 2015.03.23. 12:58:26

@decompression: anyukádat neveld, otthon, négy fal között. Rólam szállj le.

decompression 2015.03.23. 13:01:31

@UdjanMineck: figy, azért ha már mindenkitől ilyen visszajelzéseket kapsz, igazán elgondolkodhatnál rajta. Amúgy akar a fene nevelni, nekem szimplán elég annyi is, ha elszégyelled magad, és többször nem jössz ide. :-)

UdjanMineck 2015.03.23. 13:45:52

@decompression: a szarra is millió légy repül, mégsem lesz finom. Teszek rá magasról, hogy "mindenkitől" (haha) milyen visszajelzéseket kapok - a tieddel együtt. Nem szégyellem el magam, és sokszor jövök még vissza. Te kis despota, fundamentalista!

Greg_hun 2015.03.23. 20:28:26

@UdjanMineck: Hadd kérdezzem már meg őszintén: miért látni tőled csak mások basztatásáról szóló vagy lenéző illetve undorító stílusú kommenteket? Kisebbségi komplexus, vagy csak elnyomnak az életben vagy mi a fene? Bármit olvasok itt, előbb-utóbb megjelensz és a 80-100 komment fele a te oltogatásod másokra. Tudsz normálisan is?

Katana750 2015.03.23. 20:59:58

Vezettem barkácsot a reptéren eleget és kicsit kevésnek tartom a 8,5ös fogyasztást. Egyébként imádtam. Egyszer a frissen javított sirokkó egy Tu-134es mellett gyulladt ki, de berőffentettem és elhúztam a géptől. A traguáromat belőle tankoltam és Isolatorra sem volt gondom. Kimondottan sajnáltam amikor a minibusztól levetett tranzitokra, L300 Mitsukra le lettek cserélve. Zsigám is volt 1200as meg 1500s. Dupla Koppány dob, buborék az oldalablakon, monogram az ajtón, ahogy kell. Pót féklámpát, rácsot a hátsó ablakról el ne felejtsem. Moszkva, kis puttony nem volt. Skoda az öregemnek. 120L 1982ben zsír újonnan! Soha nem volt hideg indítási problémája, bár garázsban állt és 5 évesen eladta a fater, majdnem annyiért amennyiért vette. Micsoda üzlet volt az autó akkoriban! Jó volt visszagondolni. Köszi a merítést!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.25. 14:06:32

@nick papagiorgo: Én láttam annó lengyeleket kispolák+lakókocsi kombinációban...Nem viccelek! :D Hogy hogyan nem égett le a motor, meg a komplett féxerkezet a p!csába, azt nem tudom... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.25. 14:20:52

@nick papagiorgo: A Trabi és a Wartung is egy királyul fejlesztett típus lett volna, ha hagyták volna a mocskos Honeckerék.Meg lett volna pénz anyagra, logisztikára, rendes gyártásra.Állítólag az egyik Trabant prototípusa lett a VW Polo, vagy a Golf1, a Wartung meg a Passat lehetett volna, már jóval korábban, mint ahogy a nyugatiak kijöttek velük...

www.csepelihondabonto.hu/BlogBejegyzes/14143301902333

Most hirtelen csak ezt találtam, mindenesetre elgondolkodtató...

Rónarider 2015.03.26. 08:05:29

@UdjanMineck: Mekkora baromság, a legyeknek finom, akármi is a személyes véleményed a szarról.
A másik meg pont ugyanazt csinálod itt autókkal kapcsolatban, amit te is teszel a telefonokkal kapcsolatban, megnyugtatod magad, mekkora királyság egy iphone, és mindenki irigy akinek nincs, vagy épp leszarozza.
Nekem volt, pontosan tudom mennyit ér (annyit nem). Semmire sem alkalmas, amit a magasságos apple nem enged, sem ssh-szerver, sem usb-tethering, sem nyomtatószerver, sem saját programok, kevés a hardver és mindenben korlátozva a juzer. Ez a vásárlók 99%-nak elég, bekapcsolja, fogyaszt/vásárol, kikapcsolja. Ám van egy ezen túli világ, amiben olyan szentségtörések is előfordulnak, hogy kernelfordítás, firmware-módosítás, igényeknek megfelelő szoftverkialakítás. Ahhoz nem elég egységsugarú felhasználónak lenni, de az eszköz sem való olyan kezébe.
Szóval lehet a nem iphone-tulajok egy jókora része nem irigy, hanem..hm..kiröhög.
Na ugyanígy megmagyarázod magadnak, hogy ezek a gépek mekkora szarok, de a te elképzelésed mekkora igazság. Ezek az autók jó eséllyel már akkor is futottak az utakon, amikor még egy kósza gondolat sem voltál, egyes példányaik azóta is. Ami azt jelenti, megfelelő karbantartás mellett üzemképes és üzembiztos szerkezetek, minden más ami ezen felül az autókban van vagy félelemből, jogszabálykövetésből vagy lustaságból fakadó "fejlesztés". Nem akarsz körülmászni ajtót zárni-központi zár, izzad a szervezeted-klíma, megbuggyant a törvényhozók elméje-euro6+downsizing...stb. Mindezen marhaságok nélkül is léteztek autók és voltak akik elégedettek voltak (vagy ma is azok) velük (ők a legyek), te pedig korlátoot ostobaságodból kifolyólag, valamint elbizakodott rátartiságodban kijelentesz kategorikus tutikat jajjónos egyvágányúságodban. Hát gratulálok.
Élj boldogan a saját kis világodban, ahol te vagy a király, ám irl viselkedjél, mert ott nem vsak egy c...c...c replyt kapsz az ilyenekért, bármennyit is magyarázol.

UdjanMineck 2015.03.26. 09:48:57

@Rónarider: szerintem kapj be egy Seduxent, kissé túlpörögted magad.