Heti merítés

  2015. február 22. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A megbízhatóság mintapéldánya

65151

Átültem az Accordba és megmozgattam a váltót. OTT ELDŐLT MINDEN, de nem szóltam senkinek.
Munkatársam is beült és hasonlóan kezdte. Rám nézett... tudtam mi játszódik le benne, hiszen 1 perccel előtte én is átéltem.

Jó volt, szép volt, elég volt...

65153

A motorja -annak ellenére, hogy sokan szidják- stabil, soha nem volt vele gondom, inkább az elektronika ami kényes.

535i tönkretesz, de nem cserélném el!

65141

Történt egyszer, hogy egy ismerősöm árulni kezdte a vasat. Nem nagyon sikerült megszabadulnia tőle, kinek kellene egy ilyen benzintemető!? Kinek, kinek, hát nekem!

Károly - parktikus, de lütyő családi komornyik

65159

Károly komoly pedigrével érkezett. Ajánlását az előző 406-osunk tette, talán hiba volt rá hallgatni, mert a közelébe sem jön, bár igazán valamiért nem bánom még most sem, más talán már felgyújtotta volna.

Masszív suhanás

65163

A használatból és a korából adódóan természetesen kellett rá költeni, nem is keveset, de az eladását megelőző időszakot leszámítva, ezt többnyire szívesen tettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr407196105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mondeoman 2015.02.22. 09:25:35

Ebben a merítésben nincs semmi különös. Pénztemető, de szeretnivaló olasz, pénztemető, de utálnivaló francia, pénztemető öreg Merci és BMW, amit én nem lennék képes szeretni, a tulajaik viszont kissé elvakultan szeretik, és egy japán, ami csak akkor pénztemető, ha koccannak vele :) Még a tulajok is többé-kevésbé két lábbal állnak a földön, bár egy-egy érdekes dolog azért van ("Jaaaaj, de jó ez a Honda, az újabb kocsik kirázzák a vesémet..." Következő kocsija: S40 vagy S60...)

internal_combustion 2015.02.22. 09:40:39

hogy, hogy nem a hondás a legidegesítőbb tulaj mind közül... mik vannak?!

alvázvédelem 2015.02.22. 09:51:31

a partner akkora belülmint egy golf?
szerintem nagyobb.
az alfásnak fáj a gyári olaj?
a suzukinak sem jó a tescós.
A Bmw s csodálokozik hogy szétmegy a váltója ha gyilkolja?

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.22. 09:57:14

De kár, hogy minden szép Alfa szar..
Komolyan kár.

daneel1976 2015.02.22. 10:07:33

@alvázvédelem: a partner kívül akkora,mint egy golf,belül hatalmas!!!

sandrew 2015.02.22. 10:12:35

@alvázvédelem: "Belül hatalmas, kívül akkora, mint egy Golf!" hahó, jó reggelt :)

Börtönőr 2015.02.22. 10:18:42

Érdekes.Ha az Alfára kell költeni azért van mert szar Olasz.
Ha a BMW-re akkor a tulaj miatt van Ő a hibás,meg hát kopó alkatrészek,ez természetes.

KissGecihuszár 2015.02.22. 10:25:03

W124 E220: ÁMEN! Tiszta szívből javaslom a tamáskodó W124 fikázóknak, hogy ugyanmá legyenek oly jók és checkolják má le a népítéleten lévő igen számos W124 bejegyzést, aztán gondolkodjanak el arról, hogy alapvetően AUTÓ-e, vagy csak amolyan kocsiféle! A válasz szerintem egyértelmű...

Vé.Té. 2015.02.22. 10:38:26

@KissGecihuszár:

Szerintem a W124/W201 fikázók még életükben nem voltak ilyen autó közelében sem. Nekünk mind a kettő van/volt/lesz a családban. Csak az új (már 6 éves) Mazda 3 ért a közelükben megbízhatóságban, de kényelemben sehol nincs.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.22. 10:39:59

@Börtönőr: nem vagyunk németek, az olasz továbbra is kisbetű. Vessző után szóköz.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.22. 10:42:20

@KissGecihuszár: te még mindig azon vagy leakadva, hogy valaki le merte szólni az 500 ezer forintos, 26 évesnél nem öregebb MERCEDEST, így nagybetűvel?
Muhaha, hihihi.

agytörzsy prof 2015.02.22. 10:58:38

Honda: Jellegtelen de megbízható japán rizsesfazék. Azért ha el akarja adni, a hirdetésbe ne írja le, hogy mennyi mindent folyatott a hátsó ülésre, bár én azért nem mondanám potenciális puncimágnesnek ezt a kocsit.

Alfa: Úgy kell a tulajnak, nincs mit hozzáfűzni. Észérv nem szólhat egy ilyen autó mellett, csak a szerelem, egy szerelmes ember pedig úgyis a saját feje után fog menni.

BMW: Komoly elvakultság kell, hogy az ember megvegyen egy régi V8-as automata német egykor prémiumautót. Nekem tetszik a kocsi, de túl nagy pénznyelőnek látszik.

Peugeot: Nem tudom, pözsóéknál hogy látják a fejlődést, de nekem már az 1991-es 405 mi 16-osban is rendszeresen szétesett a váltórudazat (megszámlálhatatlan egyéb rejtélyes elektromos és mechanikus hiba mellett), de szerencsére már nincs meg.

Merci: Nem igazán ismerem ezt a típust, de van egy hangulata, méltóságteljes nagy cirkáló.

UdjanMineck 2015.02.22. 11:10:50

@Aranyba mártogatott étnyúl: nem, nem minden Alfa Romeo. Volt a családban több is. 145, 147, GTV. Egyik sem volt szar, sőt. Csak oda kell figyelni a rendszeres szervizre, és minőségi alkatrészek kellenek, ennyi.

UdjanMineck 2015.02.22. 11:11:55

@Börtönőr: Jogos. Ez Magyarország, a bűzhödt guanová szilárdult sztereotípiák országa.

UdjanMineck 2015.02.22. 11:16:27

Egy japán autó, ami nemcsak megbízható, de szerethető és részleteiben is szép, mint egy Alfa, noha nem olaszos formavilág:

static.cargurus.com/images/site/2009/08/22/19/07/2000_lexus_is_200-pic-5482702567067432963.jpeg

De ez ritka. Sajnos csak egy régi (egy igazán régi, kocka) Accord tud hasonló érzést kiváltani.

toncsi64 2015.02.22. 11:23:59

W124: elfogult vagyok (Nekem is ez van) ezért nem áradoznék, de azt megjegyzem, hogy igen szépen írta le a lényeget ;)

Peugeot: kicsit értetlenül állok a dolog előtt. Kettőt (1.9 D és 2.0 HDI) is volt szerencsém hajtani és 100.000-ig soha semmilyen gond nem volt vele.

BMW: Szerintem egy V8 alapból igényel egyfajta "pénztárcát", nyilván ez az idő előrehaladtával fokozottan igaz. Valószínűleg a "hajtás" ezt még hatványozza ;)

Alfa: Nem tudom mennyire problémás, de gyönyörű és ülni benne élvezet

Honda: passz (azért a tetőjavítást nem biztos, hogy szeretném)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.22. 11:25:19

@UdjanMineck: Azért a merítésben szereplő GT pár generációval későbbi autó. A 145-ben nem nagyon volt, ami elromoljon. Amit ír pl az ablakról. Van nálam egy GT, imádkozni kell, plusz az olasz himnuszt énekelni, hogy negyed óra alatt felmenjen az ablak, ha be akarod zárni az autót. Ez csak egy bosszantó apróság, de ebben a kategóriában megengedhetetlen.

UdjanMineck 2015.02.22. 11:31:11

@novothauto: igen, ebben igazad van. Tény, nem lehet vele vitatkozni. Az olasz autók többsége, így az Alfa is a szerelemről, az érzelmekről szól, de szól másról is, amiről a többség azért elfeledkezik: a számtalan technológiai innovációról, amik történetesen sokszor épp az Alfákban jelentek meg. Én úgy gondolom, hogy egy GT-nek olyan aurája van (még inkább egy csík lámpás GTV-nek, ami szerintem közelebb áll egy igazi sportautóhoz, mint egy 156-os alapokra épített sportos autó, a GT), hogy bőven kárpótolja az embert az apró, idegesítő hiányosságokért. Az Alfák minidig is szerethető autók voltak és azok is maradnak. Többnyire jók is, pontosabban nem rosszabbak, mint más, európai gyártó az autók. (A japánokat most hagyjuk.) Aki technokrata, az úgyis vesz egy Subarut vagy BMW-t, és örül neki, de a szív ritkán kezd el hevesebben dobogni ezekben. Akinek meg az érzelmek, az esztétikum a fontos, az vesz egy olasz, vagy, ha még több pénze van, egy régebbi, autentikus brit autót, és nyakig fürdik az endorfinban.

UdjanMineck 2015.02.22. 11:32:33

@UdjanMineck:

"mint más, európai gyártó az autók."

Na, ezt jól megaszontam. Akarom mondani: "mint más európai gyártó autói"...

Mental Militia 2015.02.22. 11:33:49

Accord, 1-2 pásztorórára.. Jó lesz az 10-15 percnek is.
Rengeteg=?? 3-4, de 6 is?

Pepejoe 2015.02.22. 11:51:39

@Mental Militia:

Jaja! Órák...Ez a fiatalok ismérve amíg még csak maszatolnak.
Különben is nincs annyi idő, gyanút fogna a zasszony. :D

Sunburst 2015.02.22. 11:53:34

Kissé sablonos volt a heti merités, hiszen pontosan az ilyen tipusú autókkal szembeni sztereotipiákra erősitettek rá ezek az irások.

Alfa- persze az olasz elektronika hulladék,stb.stb.

Berlingo/Partner - idegesitő apróságok, zörgések, meg ez az mivel, hogy francia ezért szar. Nálunk van egy céges berlingo, a kollégák sokat tettek érte, hogy kinyirják, de semmi baja..

Régi BMW, Mercedes - pénztemető.

A nagyjából a huszadik életévük felé közeledő és rendes karbantartást max. az első tulajdonosánál kapott autók, amit még gyilkolnak is, naná , hogy mindig szétmegy ez-az. Ezeket amúgy se arra tervezték, hogy Józsi/Béla/Feri egy sufniban vagy garázsban ,,szerelje", komoly felszerelés és műhely és persze szakértelem kell hozzájuk.

KissGecihuszár 2015.02.22. 11:55:34

@Vé.Té.: Ott a pont; mivel zaklatott fiatalkorom egy részében nekem is volt szerencsém 1-2 W201-es (190) AUTÓBAN meresztgetni a seggem, ezért nekem is bőséggel vannak közeli autentique élményeim, pedig a 190E 2.0 automata a fasorban nincs egy W124 E220(az E280-ról már nem is beszélek)- hoz képest, de ez logikus, hiszen más-más kategóriát képvisel. S ha minden jól megy, hamarost valóra váltom életem egyik nagy vágyát, azaz megvásárlok egy fullos W124 E220, netán E280-at, természetesen NSZK relációból, mert az itteni kínálat 90%-a extremly hazardous kategória, sajnos...
@Aranyba mártogatott étnyúl: Figyu, veled mi a pöcs van? Esetleg vmi gyerekkori elfojtott bánat, sérelem tőr benned időről időre a felszínre? Netán frusztrációt okoz számodra, hogy nem rendelkezel egy fullos W124-el, s ezért irigykedsz azokra, akik vannak oly mázlisták, hogy szert tettek egy valóban megkímélt példányra, mint pl. toncsi64?? Tanulni sosem szégyen; tudod, jó pap is holtig...

UdjanMineck 2015.02.22. 11:56:11

@Sunburst: jól beszélsz, ez a helyzet sajnos... Nem tudom, hány generációnak kéne kihalnia ahhoz, hogy ez megváltozzon a gyűszűnyi agyakban.

Sunburst 2015.02.22. 12:02:11

@UdjanMineck: Köszönöm. Attól tartok ez még sokáig nem fog változni, sajnos. Nyilván ez sok tényező függvénye is ( gazdasági helyzet), meg egyéb dolgoknak is, pl. hogy a legtöbben szeretnének többnek látszani mint amik, ezért minimum egy méret osztállyal nagyobb/drágább kocsit vesznek maguknak,
a karbantartáson meg úgy spórolnak, hogy garázsműhely, olcsó olaj, stb. a vége boritékolhatóan nagy bukfenc, de sebaj majd addigra mire bedöglene ,,okosan kiszállok belőle", vagy nem..

Vé.Té. 2015.02.22. 12:05:19

mé nem veszel annyi pénzé má E46 320DÉ-t? :DDD
Én a 190-est jobban csípem, de ez magánprobléma, sok sikert a vásárláshoz, várom az ítéleted.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.22. 12:07:59

@UdjanMineck:
Van, hogy tetszik egy autó, de szépet utoljára Liener György könyvben láttam.

Tetszik ez a GT is, jó vele menni, de egy Samantha Fox poszter mélyebb nyomot hagyott bennem 12 éves koromban.

Viszont a BMW-sek agyfaszt kapnak az Alfától. Kimentem a nullásra, hatodikban szerettem volna mérni egy töltőnyomást. Belső sávban egy E 39 botorkált. Rávillantottam, hogy mennék... majd szétesett a BMW, füstölt mint egy kavicsbányás Kamaz, de nem húzódott volna ki a külső sávba :)

butschq 2015.02.22. 12:10:17

Tapasztalataim alapján, akik ekkora benzines batárokat vettek 5-10-15-20+ évesen, hajtották, mint állat, karbantartást meg zsiguli szinten végeztek rajta..

Sőt el is várták, és úgy is dicsekedtek, nem eszik ez annyit, nem romlik el, nem kell rá költeni.

Aztán meg persze, hogy gané állapotba kerül a 90%-a.

E van :D

Azér egy e39 540i-t bevállalnék szívesen, még használtban is (furcsa is lenne 2015-ben újonnan). Addig marad a b.m.v.

:)

Érdekes 2015.02.22. 12:32:45

@butschq: és ez még csak nem is az m3-as.... :D tipikusan fanatikusoknak vagy gyűjtőknek, normális ember nem vesz ennyiért egy régi rozsdaboglyát..vagy megveszi 2000ért rákölt még 2-3000-et. Lehet a fenti példány is ilyen egyébként :) utólagos m3 lökő, nem tipikus 25i gyári állapot...

Greg_hun 2015.02.22. 12:57:37

@Mental Militia: Rákospalotai szemétégetőnél mindenképp, óradíj van :).

Nem csúnya amúgy az Accord, de nekem nem kellene autó, amiben "Olaj Kartel" (sic!) van, folyton lehúznának :).

Greg_hun 2015.02.22. 13:03:12

BMW-s: vehetett volna Fiat 126-ot is, teljesíti az általa felsorolt kritériumokat.

Laca11 2015.02.22. 13:04:40

"bmwét" - hehe. Ülj le fiam, egyes!

Peugeot Partner: Nekem egy Renault Kangoo -m volt amit 0-68000 km -ig hajtottam. Nem volt motorikus gondja sosem. Eladáskor olyan volt, mintha új lenne.
Olajfolyás? Beálló henger? Beragadó váltórudazat? wtf? Esélyes, hogy nem 60.000 km-rel vette...

butschq 2015.02.22. 13:08:54

@Érdekes: Én megvenném, ha nem kellene gondolkodnom :)
Szerintem m-tech 2 a lökös, az m3-é mintha kicsit másabb lenne, de tuti, hogy valami felújított példány. Azért kéne :)

sandrew 2015.02.22. 13:10:54

@novothauto: Nagyon érdekelnek, és szertem az írásaidat. De a levillogásra nincs mentség. Akkor sem, ha tényleg bunkóságból tartott volna fel. Németországban ezt Nötigung-nak azaz kényszerítésnek minősítik és bűncselekmény! De jó lenne ha mi is eljutnánk odáig, hogy amikor már a megengedettnél amúgy is 10%-kal gyorsabban megyek, akkor villogás nélkül kibírja legalább addig amig a kamion mellettem van. És ha 250 lóerővel utazok (megvan még) akkor is ez a helyzet, nem akarok nevelni senkit. Csak egyben, százezres csekk nélkül odaérni.

kapitális 2015.02.22. 13:26:03

@sandrew: Az is jó lenne, ha végre mindenki megtanulná, hogy a 110-es táblánál nem állunk be 80-al a belsőbe.
Amúgy nem vagyok az a villogós típus, de ki nem állhatom ha jövök autópályán 140-el belsőben, erre 100 méterrel előttem az addig a kamion mögött haladó Suzuki kitalálja, hogy na most akkor előzünk.

UdjanMineck 2015.02.22. 13:48:36

@novothauto: :D Ehehe, ez jó kis sztori, köszi... (A BMW-sek, Audisok a legfrusztráltabb arcok a Suzukisok után ;-)).

UdjanMineck 2015.02.22. 13:59:52

@novothauto: "szépet utoljára Liener György könyvben láttam."

Hm, hát én valószínűleg fiatalabb lehetek akkor Nálad, de nekem az Autók 2. Kolibri könyv is meghatározó volt... Aston Martin Lagondát pl. ott láttam először. Letaglózó élmény volt a szó pozitív értelmében.

sandrew 2015.02.22. 14:21:33

@kapitális: Igen, jó lenne. De mások tudatlansága, nemtörődömsége vagy szándékos provokációja még nem ok arra, hogy a szintjükre, vagy az alá süllyedjek. Azért nem érdemes disznókkal birkózni, mert mindketten sárosak lesztek. Csak a disznók élvezik is. A konkrét példánál maradva: nincs olyan szabály a KRESZ-ben, hogy az autóúton a szuzukis papa nem előzhet 80 kilométeres sebességgel egy 70-nel haladó kamiont. Azzal viszont egyetértek, hogy amikor az előzést megkezdi, a feltételeknek adottnak kell lennie. Ha veszélyeztet, nyilván jogos egy figyelmeztetés neki. De ez ne leszorítás, előtte befékezés legyen. Korábban velem is előfordult, hogy annyira felbosszantott valaki, hogy eldurrant a fejem. Nem vagyok rá büszke és mára megtanultam uralkodni magamon és elintézem magam elé beszélve:)

bajan 2015.02.22. 14:34:18

@novothauto:

Akkor mi történik amikor egy családban van gt-is és bmw is?

A gt-nek sajátja hogy rendesen karban kell tartani, ez azt jelenti hogy egy suzukihoz képest kb. háromszor annyit költesz szervizre és a futóművet 5 évente koppra fel kell újítani. Aki ezt nem teszi meg annak lesz egy lepukkant alfája amivel csak a baj van. Aki megteszi/teheti az meg boldog szerelemben él. Ráadásul még így is olcsóbb fenntartani mint egy bmw-t.

Amúgy én a bmw-s családtag vagyok. Ha rám villantasz mert nem vettelek észre bármivel is legyél, kimegyek (ez sem igaz, mert nem szokásom magam a belső sávban felejteni így villantanod sem kell).

bajan 2015.02.22. 14:38:38

" UdjanMineck 2015.02.22. 11:11:55
@Börtönőr: Jogos. Ez Magyarország, a bűzhödt guanová szilárdult sztereotípiák országa. "

" UdjanMineck 2015.02.22. 13:48:36
@novothauto: :D Ehehe, ez jó kis sztori, köszi... (A BMW-sek, Audisok a legfrusztráltabb arcok a Suzukisok után ;-)). "

Erre szokták írni, hogy LOL. (bántás nélkül de alig telt el 2 óra a két hozzászólásod között és magad támasztottad alá amit korábban írtál).

UdjanMineck 2015.02.22. 14:44:47

@bajan: nemnem! Tévedel. Amiről én beszélek, az szomorú és kiábrándító tapasztalat, nem is egy alkalom alapján. A sztereotípia viszont a kritikátlanul átvett előítéletek seregét jelenti, mindennemű érdemi tapasztalat nélkül. Nem ugyanarról van szó.

bajan 2015.02.22. 14:51:01

Akkor nevezzük csak általánosításnak.

A bmw tulajt épp úgy divat szindi, mint az alfát szarolaszozni.

bajan 2015.02.22. 14:54:12

@UdjanMineck:

Azért azt is vedd figyelembe, hogy például bmw-ből egyre több van (tc cikk is foglalkozott a használt autó behozatali statisztikákkal), suzukiból meg rengeteg eladás volt 2008-ig. Így aztán ne lepődj meg ha több hülye suzukissal és bmw-sel találkozol mint alfással (akiből meg alig akad). Ráadásul pont a sztereotípiák miatt (illetve némelyek esetén az irigység miatt is) sokkal jobban ki vagy(unk) hegyezve ezekre a márkákra.

UdjanMineck 2015.02.22. 14:54:40

@bajan: igazad van. Akkor hozzáteszem: tisztelet a létező, kevés számú, de valós kivételeknek.

UdjanMineck 2015.02.22. 14:55:48

@bajan: lehet... ezért kell Volvot, Saabot, MG-t venni. ;-)

butschq 2015.02.22. 14:58:07

@guni: A kislámpásért annyira nem vagyok oda, de ez jöhetne. Nagyon szép állapotúnak tűnik.

bajan 2015.02.22. 15:02:31

@UdjanMineck:

Úúú, mit nem adnék egy jó Saabért vagy MG-ért :-)Kár hogy olyan nincs ;-)

(félreértések elkerülése miatt: csak viccelek, fogalmam sincs a két fenti márka tulajdonságairól.)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.22. 15:10:37

@sandrew: Németországban gondolom a lopást is büntetik, itt azt sem. Ha valaki bennt felejti magát a belső sávban, miért ne lehetne rávillantani? Ebben sem agresszió, sem balesetveszélyes tett nincs.

UdjanMineck 2015.02.22. 15:16:20

@bajan: egyik jobb, mint a másik! :-)

nick papagiorgo 2015.02.22. 15:33:03

gyerekek, milyen alkatrész az Olaj Kartel? Én azt hittem, az opec az egy olajkartell, de hogy olyan lenne egy hondában? Érdekes.... katalógusban sem találtam ilyen nevű alkatrészt :)

Partner: "valaki mocskosul jól fog vele járni, 8 éves autóban 81ezer Km" - az az érzésem, hogy ez nem biztos :) főleg a leírást elolvasva, hogy mi minden történt vele röpke 20 ezer km alatt :)

smax 2015.02.22. 15:34:51

@sandrew: "Németországban ezt Nötigung-nak azaz kényszerítésnek minősítik és bűncselekmény!"

Sokadszorra olvasom már itt ezt a butaságot, kezd unalmas lenni.
www.focus.de/auto/ratgeber/recht/tid-20835/juristische-irrtuemer-mythos-2-die-lichthupe-zu-benutzen-ist-noetigung_aid_584232.html
(Bár nem mintha a német közlekedési szabályoknak bármi jelentősége lenne a magyar utakon.)

Thanathos 2015.02.22. 15:39:44

@sandrew:

Rá kéne gyúrnod a szövegértésre.
Tudom ez társadalmi probléma, de akkor nem kéne okoskodni.

tomcat 2015.02.22. 15:39:52

@novothauto: totalcar X5 2014 teszt:
"A kocsit éppen origós kollégánk vezette, próbálgatta a követős tempomatot, csodálkozott, milyen nagy helyet hagy az automatika az előttünk haladó autó lökhárítója és a két túldimenzionált X5-vese közt, mikor valaki úgy érezte, simán befér elénk. Erre az X5 rávillantott. Egymásra néztünk, nem értettük, mi történt. Majd nemsokára más is beslisszolt elénk, annak is megperzselte a tarkóját a LED-es reflektor fénye.

Szóval ez nem viccel, tényleg fénykürttel figyelmezteti a túl közel merészkedőket. Aztán lassít, sőt: ha kell, fékez is. Bár még mindig bizonytalan vagyok, nem egy bug okozta-e a dolgot, mert feature-ként könnyen sokba lehet az ilyen villogtatás a német autópályákon, ahol a Drängeln/Nötigung (tolakodás/kényszerítés) bűncselekménynek minősül, és szigorúan büntetik. Igaz, nem lenne német a német, ha nem írnák körül kínos precizitással, minek mennyi ideig kell történnie, hogy tolakodást/kényszerítést valósítsunk meg: legalább három másodpercig kell követési távolságon belül „tolni” az előttünk haladót, hogy a tényállás meg legyen valósulva. Ezt nem árt, ha mindenki szem előtt tartja, amikor a németeknél elkezdi tolni az előtte haladót és ész nélkül villogtat rá."

tomcat 2015.02.22. 15:52:22

A merítéshez: volt ilyen angol Accordom, igaz 1.6-os, de az egyik legszarabb autó volt, amit valaha tartottam. Botrányos, látszó gyártási hegesztési varratok, kényelmetlen vezetőülés, pontatlan váltó. Ugyan el nem romlott, de szépen fokozatosan meggyűlöltette magát az állandó derékfájással. Volt E39-em is (sor6), éves 250-350e Ft volt az üzemanyagon és biztosításon felül a fenntartási költsége. Nem bántam.

smax 2015.02.22. 15:54:44

@tomcat: Látod, ezt történik, amikor valakinek nincs igénye arra, hogy valaminek utánaolvasson: mások butaságait ismételgeti, akár újságcikkekben is.
dejure.org/gesetze/StGB/240.html
A villogtatás önmagában nem meríti ki a kényszerítés fogalmát, mert nem teremt veszélyhelyzetet. A követési távolság szándékos be nem tartása viszont igen.

nick papagiorgo 2015.02.22. 15:55:07

Erről a mi a kényszerítés és mi nem témáról:
Valaki magyarázza már el a sok idiótának, akik a ferihegyi gyorsfolgalmin 50-el közlekednek, hogy az nem lakott területnek minősül ergo 110-el lehet menni.
Kifelé van a benzinkútnál egy 50-es korlátozó, amit az utána következő fel/lehajtó felold, de a sok koma nyugodtan tolja 50-el, mert biztosra akar menni. Pedig a külső sávokban is 70-el lehet menni, az ott belül meg a GYORSforgalmi, nem biztos hogy ötvennel kellene haladni. Főleg, hogy előzni nem is lehet, mert egysávos.

vmaast 2015.02.22. 16:05:49

Alfás ember mindazonáltal nem ír ijesztő dolgokat. Ez nem egy Swift, és nem egy F Astra, nyilván a fenntartása sem annyiba kerül. Cserébe az élményfaktor is más, illetve VAN élményfaktor, ami az autók nagy százalékánál ismeretlen fogalom.
Más kérdés hogy az olajcsere-parát sosem értettem, pláne annak fényében hogy töredéke az elengedhetetlen (üzemanyag, biztosítás) költségeknek.

victor vacendak 2015.02.22. 16:21:38

a népítéletben az a "jó", hogy minden autóról lehet nagyon rosszat írni és nagyon jót is. szóval rohadt nagy segítség annak, aki a vélemények alapján akarna használt autót venni...
ami meg engem érdekel, azokról szinte semmi :-)

vmaast 2015.02.22. 16:25:10

@victor vacendak: A Népítélet nem erre van, hanem szórakoztatásra.

bajan 2015.02.22. 16:31:03

@victor vacendak:

Ha adott típus érdekel akkor olvass el legalább 10 népítéletet és ami összecseng az jó kiindulási alapnak. Aztán irány egy fórum ahol az adott típust ismerik. Kb 2 nap alatt minden kideríthető.

nick papagiorgo 2015.02.22. 16:46:24

@victor vacendak: van egy olyan, hogy a nagy számok törvénye. Egyfelől egy Astra F-ről többen írnak, mint egy Lambóról, tudom téged a Lambó jobban érdekelne :)
Másfelől viszont a kurrensebb típusokról van kb 1000+ ítélet, még évjáratra és motortípusra is lehet szűrni. Namost, ezek kb harmada hülyeség (vagy az írója hülye, vagy csak szórakoztatni akar, de az autóról nem tudsz meg érdemlegeset), viszont a maradék kétharmadból azért már ki lehet mazsolázni hsznos infókat, pl. mire kell figyelni vásárlás előtt, mik a típushibák, mennyi a fenntartás, a fogyasztás, ésatöbbi.
Szóval nem rossz dolog egy ilyen népítélet.
A fórumokkal az a gond, hogy oda általában a (jó értelemben vett)márkabuzik írnak, akik pont a márkahűségük miatt nem feltétlenül objektívek (tisztelet a kivételnek), én elég kevés embert ismerek, aki az aktuális autójáról nyíltan bevallaná, hogy egy kalap szar. Amikor meg már eladta, akkor meg nem ír a fórumra, tehát a rossz tapasztalatok nem feltétlenül jönnek össze markánsan. Ott inkább olyanokat lehet jól beszerezni, hogy hol van jó szerelő, vagy jó-e az utángyártott alkatrész stb.

csakazértistotalcar 2015.02.22. 16:53:40

@kapitális: Halkan jelzem! 130 a megengedett!!! Azért, mert Te szabálytalanságot követsz el, azért még a Szutyis előzhet, nem?

Thanathos 2015.02.22. 16:55:11

Szeretem amikor az "élményfaktorral" magyarázzák meg, hogy miért érdemes egy ilyen vagy olyan autót drágán fenntartani.
Hidd el van még jó pár autó, aminek legalább akkora az élményfaktora, de mégsem kell rá sokat költeni. Nem olasz az biztos. :)

DeezL 2015.02.22. 16:57:02

@Sunburst: igen főleg hogy Bosch elektronika van benne:D

DeezL 2015.02.22. 17:08:58

@toncsi64: az 1.9es XUD az egy nagyon jó motor, suzuki baleno,fso plonez, fiat ducato is 99től a 2. szériában azzal volt szerelve a legkisebb motorral,lada nivában is volt ez az 1.9 XUD.. jó motor, a 2.0 HDI-vel sincs különösebben baj ! a hátsó hídjuk szokott ezeknek elfáradni.. nekem is most van egy Berlingom

Mercedes w124em sajnos még nem volt,tervben volt,de elkerült a jó,190esem volt,123as is,sőt a 123asba anno egy állólámpást beszámoltam meg volt teherautóm is merga, újabb merciket most nem akarom idevenni az mindegy

az alfa meg nem feltétlenül szar!vannak problémás motorjaik,de nekem van egy 166os alfám most és el.baj nem volt vele,meg volt több alfánk is itthon

Pepejoe 2015.02.22. 17:12:03

@csakazértistotalcar:

Azért azt tudod, hogy az óra szerinti 140 a típusok nagy részében még a valós 130-at sem üti meg.

nick papagiorgo 2015.02.22. 17:35:30

@csakazértistotalcar: nem előzhet. A kresz szerint nem mehetsz ki a másik elé, mert az feltartás, tökmindegy mennyivel jön a másik. Ha ismerős régről: először belenézünk a tükörbe, hogy jön-e valaki, aztán megyünk ki előzni. Nem amikor a jóízlésünk diktálja. Ha feltételezzük, hogy mindenki betartja a megengedett sebességet, és te 110-el kimész a belső sávba az ott szabályosan 130-al közlekedő autós elé, és ő neked megy, téged büntetnek meg, csak mondom.
Jó, ha mondjuk 250-el jön, és belenézel, nem látod, kimész, és már ott van, az persze más történet :)

victor vacendak 2015.02.22. 17:42:37

@bajan: @nick papagiorgo: igen, az a baj, hogy a márka fórum elbagatellizálja a valós problémákat és végső soron bízat a vásárlásra. az a pech, hogy arról a típusról, konkrétan zéró népítéletet írtak, amit én nézegetek, pontosabban csak is kizárólag a dízel verzióról és a satnya benzinesről, a nagy benzines szívóról semmit. minden egyéb forrás és márkafórumok szerint istenkirály, a használtpiacon, ha van egy hirdetés szinte egy hét alat eltűnik mind, és amúgy sem árulnak egész európában egy időben 5-10 darabnál többet (scout-on), pedig sokezer fut az utakon. csak sajnos senki sem akar megválni tőle, az új viszont 12-13M (bár lehet, hogy már nem is importálják), ami elérhetetlen...

TaaT 2015.02.22. 17:45:15

Alfa: "a 10 ezrenkénti olajcsere alkalmával kidobott 35e forint. Ugyanis ennyibe kerül ha normális, a gyár által előírt Selénia 10w60-as olajat teszünk bele (a 10w40-től hajtókarcsapágyas lesz)"

VAG-nál ezt kurva egyszerűen megoldották... A VW 504.00/507.00 olajszabványok lefedik a 2000 utáni motorpaletta nagy részét. kepkezelo.com/images/5a8hrywmvo6yqyqt5pq1.png

4L 504.00/507.00 olaj 10e ft. kepkezelo.com/images/7jys0cxy2vt2lslrxwo.jpg Az 1.2 TSI-től a 3.0 V6 TDI-n keresztül a W12 twin turbo-ig jó ez az olaj.

Choossie 2015.02.22. 18:07:18

@novothauto: Csukd be a mesekönyvet :D

vmaast 2015.02.22. 18:38:58

@Thanathos: Nem vágod. Egy 200k-s Alfával ezerszer nagyobb élmény autózni, mint egy 3 millás Suzukival. Sőt! Egy Zsigával is élvezetesebb bizonyos szempontból. Ehhez semmi köze az árnak, vagy a fenntartásnak. Nyilván akit más szempontok vezérelnek, annak ez irreleváns, csak most itt egy Gt-ről van szó, ami bizony élményautó a javából.

Gácsfalvi Róbert 2015.02.22. 19:11:40

w 124 és honda örökké szerintem nagyon jó autók, az olasz gépek meg szépek. A franciák nem jók de nem is csúnyák. Nekem minden autóm volt már használtan!!

sandrew 2015.02.22. 19:35:45

@smax: No, miket tud meg az ember. Ezek szerint ez városi legenda. Mentségemre szolgáljon, hogy ezt kint hallottam helyiektől jó sok éve. De ettől még az Autobahn-on én nem látok villogókat. Sőt! Az elmúlt 20 évben beautóztam egész nyugat-európát és a szigeteket és igazából elvétve láttam villogást, azt is inkább délen. Csak a volt szocialista országokban gond az embereknek, hogy el kell venniük az amúgy legtöbbször szabálytalan tempójukból, netán a fékre lépni.

alvázvédelem 2015.02.22. 19:38:25

@TaaT:
drágán adták neki 5 literes
albaalkatresz.hu/selenia-racing-10w60-5l-p-100.html
mobil 1 4 liter
www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/mobil/1-esp-formula-5w-30-5l-p45774543/
literje pár 100 forinttal drágább a versenyolajnak.

sandrew 2015.02.22. 19:50:39

@Thanathos: Az általad említett társadalom egyénekből áll, akik ugyanazt a dolgot különböző megközelítésből adódóan másképp értelmezhetik. És joguk van hozzá. Neked is szép estét!

Kuruttya 2015.02.22. 20:09:09

@sandrew: nem lehet, hogy azért nem láttál autobahnon villogót, mert szabályosan közlekedtél, és így nem tartottál fel senkit? :P

rATdrAgOn 2015.02.22. 20:35:13

Tényleg, párszor már próbálkoztam vele, hogy visszakapjam a kb kilenc éve írt, valamint később újraírt bx-ről szóló ítéletemet (fapados zűr-hajó), lehet hogy jó lenne kicsit hozzátenni, lévén, hogy a zűrhajó még mindig nálam van, és idén tölti a huszonötödik életévét szerencsétlen. :)

Prérifarkasz 2015.02.22. 20:38:09

@Thanathos: Őszintén mondom kíváncsivá tettél... Légyszí mondj néhány japánt mondjuk, mert nekem ami eszembe jut, az kivétel nélkül mind drága...

TurboRudi 2015.02.22. 21:03:00

Bizony, a fenykürt pont arra valo funkcio, hogy fennyel figyelmeztetö jelzest adjunk le. Van a vereb tipusu közlekedö, aki bentfelejti magat a belsö savban a megengedett sebessegnel lassabban, akkor azt ki kell onnan vadaszni. Ott van a külsö sav a lassabb jarganyoknak, ott kell haladni.

Prérifarkasz 2015.02.22. 21:11:47

@alvázvédelem: Kicsit valóban drágán, de manapság 4-5 ezer körül van általában literje... Az Alfa nem tom mennyit nyel be, de ha közel 6 lityit, mint az enyém, akkor annyira nem is... ;)
Most én 3 ezerért tudom a 10w-60 Seléniát, összesen 18 lesz, de néhány éve még 2-ért is lehetett találni...

TaaT 2015.02.22. 21:13:32

@alvázvédelem: Így mondjuk már más a fekvése. Amúgy egy 10-esért vettem pár hete a 4L Mobil 1-et, úgy látszik akciós volt.

♔bаtyu♔ 2015.02.22. 21:38:36

@nick papagiorgo: Akkor már azt is elmagyarázhatná nekik, hogy a Hungárián 70-el és nem 50-el lehet menni. Simán mennek a belső sávban 50-el. Egész jól lehetne menni a Hungárián, ha mindenki a megfelelő sávban menne. Most az a helyzet, hogy a külsőben lehet szinte a legjobban menni, mert a belsőkben beállnak 50-el.

UdjanMineck 2015.02.22. 22:21:39

@Gácsfalvi Róbert: ezeket az olcsó és hamis falvédő-bölcsességeket tartsd meg otthon, anyukádnak. Köszi.

Thanathos 2015.02.22. 22:24:45

@vmaast:
Itt egy dízel GT-ről van szó, ami nem olcsó, nem igazi élmény autó, viszont sokba kerül fenntartani.
Egy Suzuki Sport viszont olcsóbb, komolyabbat megy minden szinten a fenntartási költségről meg ne is beszéljünk.
Azt viszont el kell ismerni, hogy valóban nagyon jól néz ki, de ezzel a fő pozitívumoknak lőttek. :)

Thanathos 2015.02.22. 22:27:29

@sandrew:

Valóban lehetséges egy leírt szöveget több szempont szerint értelmezni, de gyakran az egyik hibás. :)
Neked is jó estét.

Thanathos 2015.02.22. 22:31:04

@Prérifarkasz:

Mint írtam a GT sem olcsó. Erről szó sem volt.
De azért a példák amikhez képest egy ilyen dízel Alfa labdába sem rúghat:
Mazda MX5, Honda S2000, régi Toyota Corolla coupe, stb.

Geza Figlar 2015.02.23. 01:21:04

@novothauto: a
A baj akkor van, amikor valaki a harmadikból száll ki, örömmel. Még mielőtt félre értesz, nem szarolaszozok, valahol szerettem őket, Meg kaptak mindent, de akkor is sok gond volt velük. A következőt (más típus) hét évig használtam hiba nélkűl. Egy hete váltottam megint és remélem megint jól választottam. Nincsenek előítéletek, számomra nincs bunkóbéemvés, hülyehondás és hasonló dolgok. Ezt meg hagyom a érzelmileg sérülteknek. Autó sincs olyan amit leszarozzak. De a saját tapasztalat miatt egy ideig nem fogok Alfára vágyni.

Geza Figlar 2015.02.23. 01:34:31

Na jó. Egy 4C azért meg mozgatja a fantáziámat.

vmaast 2015.02.23. 01:57:29

@Thanathos: Az hogy "komolyabbat megy", kb. 17 éves korig jelent élményt. Kurvára nincs fogalmad a dologról, ha a Suzuki Sport vagy a Corolla coupe előrébb van a listádon, mint egy Gt :D

Geza Figlar 2015.02.23. 02:41:36

@vmaast: Sajnos nem 17 a korhatár. Csak olvass bele Az utca áldozatai topikba. :)

rekszem 2015.02.23. 06:26:22

@♔bаtyu♔: a Hungárián 15 éve is a külsőben lehetett a legjobban haladni mert mindenki a belsőben akar menni. Gondolom az érzés miatt.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.23. 08:25:12

@Thanathos: na, megint kiderül, hogy a Swift mindennél jobb, minden tekintetben!

rashy729 2015.02.23. 10:35:09

@sandrew: A német rendőr sem szól meg ha NEM a seggében autózva villantasz az előtted lévőre hanem időben "kérsz helyet" villantással.
A másik pedig, hogy meg kellene tanulni mit jelent a jobbra tartás.

@UdjanMineck: Azon gondolkodtam, hogy az Audisok(/VW csoport) lehet csak félre vannak értve. Pár napja egy A4-gyel jöttem haza Pestről, az első 10-ből 5x a fényváltót húztam meg a tempomat kar helyett. :D

Thanathos 2015.02.23. 10:38:26

@vmaast:

Neked mégis mi az élmény?
Lehúzott ablakkal döngő zenével krúzolsz a főúton várva, hogy mindenki téged nézzen, vagy egy kacskaringós úton (esetleg egy pályanapon) jót autózni egy kicsit elszabadítva a lovakat?
A második biztos veszélyesebb, felelőtlenebb és nem is szabályos, ha közúton teszi az ember, viszont számomra sokkal élvezetesebb.
17 év alatt viszont nem ajánlott. Bár aki ilyet ír, annak kár magyarázni, hiszen nem sok köze van hozzá. :)

Thanathos 2015.02.23. 10:40:25

@UdjanMineck:

Ültem egy 1,9-es dízelben. Nem győzött meg.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.23. 11:49:35

Mi volt a Hondának a váltójával?Mert hogy nem derült ki...

Pizso 2015.02.23. 11:58:34

BMW-be pár ezer km-n ennyi hiba? Na ne! Nekem 2 autóba több, mint 300ezer km alatt kevesebb bajom volt. Bocsánat a Peugeotban volt ennyi 200ezer km alatt...

vmaast 2015.02.23. 12:37:15

@Thanathos: Hát nem feltétlen az, hogy mindenkit lenyomjak a zöld villanására ;-)
Nekem már a lovak mellett fontos a kényelem is. Meg a küllem. Úgy bent, mint kint. Tőlem lehet a világ leggyorsabb autója egy Swift Sport, egy Golf Gti, vagy egy Corolla coupe, ha meghalok az unalomtól mikor ránézek, vagy leszakad a hátam egy óra vezetés után. És igen, jólesik ha megnézik az autóm, és nem hiszik el, mennyi idős... Lehet ezt tovább ragozni, nyilván érted miről írok. Jót autózni, szerpentinezni, szép és kényelmes autóval is lehet ;-)

Visszatérve viszont az eredeti kérdéshez... nem kívántam előrángatni a dolgot, de egy kormolós Gt hidd el, 200-ig nagyon sok 3000 v6-ot megkajál ám erőlködés nélkül.
Más kérdés hogy erősen illúzióromboló a dolog...

vmaast 2015.02.23. 12:39:48

@Thanathos: Bocs a végét visszavonom ;-) Valamiért folyamatosan a 2.4 jtdm-en járt az agyam, az nem volt a Gt-ben... Az 1.9 azért nem annyira acélos ;-)

Thanathos 2015.02.23. 16:49:03

@vmaast:

Szó se róla nagyon szép autó a GT ezt nem is vitatom, sőt a 159-es is.
Én sem akartam a saját nagyon szeretett és újkorától 10 éve hűséges "rizsrakétámat" ide citálni, de a 3000-es V6-os példádra legyen itt az én autóm és a 2,4JTD M összehasonlítása.
Az enyém nagyon messze van egy 3000-től, de azért nagyon keményet tud lépni. Hidd el nagyon sokan "elsírták már magukat" a kekeckedésük után. :)
Ez nem különösebben szép, de elég gyors és elképesztően megbízható autó. 250.000km-t zavartunk már le együtt nagyon komoly tempóban főleg országutakon szinte hiba nélkül.

www.zeperfs.com/en/duel1369-367.htm

vmaast 2015.02.23. 17:50:23

@Thanathos: Jaja... és itt látszik a 159 legnagyobb baja, az 1630 kg. Beáldozták a dinamikát a hülye töréstesztek oltárán, és ezzel eldobták a lényeget. Sajnos a 159-et már nem maguknak csinálták a digók, hanem a németeknek... :(

UdjanMineck 2015.02.23. 19:02:22

@rashy729: fura... :-) Ha ez igaz, akkor azt hiszem, sok embernek kell revideálnia az álláspontját az Audisokról, de tartok tőle, hogy csak ironizálsz.

UdjanMineck 2015.02.23. 19:50:14

@vmaast: azért a töréstesztek nem hülye dolgok... Én örökké Alfa mániás vagyok, de azért egy hasonlóan egyedi aurát árasztó Volvo vagy Saab a biztonság termén mindig is jobb volt és lesz egy olasz gépnél. Elég, ha csak egyszer kell megtapasztalni.

vmaast 2015.02.23. 20:30:51

@UdjanMineck: Akkor jobb ha beletörődsz, hogy a 159 nem véletlen ilyen bálnanehéz ;-)
Megjelenésekor (meg talán még most is) passzív és aktív biztonságban magasan verte az egész szegmenst.

UdjanMineck 2015.02.23. 20:57:02

@vmaast: igen, tudom... de épp emiatt veszett el a 159-esből az, ami a korábbi Alfa sportszedánokat jellemezte, nevezetesen a relatíve könnyű (legalábbis nem kirívóan nehéz) súly. /Ha családi autót vennék, akkor 159-es komolyan szóba jönne (kizárólag benzines), Volvo S60 (első széria), Saab 9-5 (esetleg egy viszonylag keveset futott 9000 Aero külföldről), esetleg egy Xantia V6. Na jó, egy IS200 is, de az már kompromisszumos. A többi típus egyszerűen érdektelen./

Pepejoe 2015.02.23. 21:52:00

@UdjanMineck:

Nana.

Azért egy 75-ös Rovert vagy egy Thesyst sem dobnál ki a garázsajtón. :/

vmaast 2015.02.23. 21:56:12

Hááát... A 75-ös finoman fogalmazva nem a Brit autógyártás büszkesége, a Thesis meg iszonyat lutri. Bonyolultabb mint a nemzetközi úrállomás, csak kevesebben értenek hozzá... ;-)

UdjanMineck 2015.02.23. 21:57:27

@Pepejoe: bizony-bizony Pepejoe, jól beszélsz, mindkettő a kedvencem! Ezek alapvetően csodás, guruló szobrok, amiket féltenék a budapesti közlekedésben. Akkor már inkább a Rover 75-ös sportverziója, egy MG. Fene tudja, ezek mind kívánatos gépek! :-)
Sőt, a ló rúgja meg, hiába Mondeo az alap, de egy Jaguar X-Type is kiváló darab, és főként fenntartható autó lehet...

UdjanMineck 2015.02.23. 21:59:20

@vmaast: én bevállalnám mindkettőt. Annyi ellentmondásos hülyeség terjeng a neten, hogy őrület. Szeretek magam okulni, még ha benne van a rizikó, akkor is. Nem egyszer volt már ezzel a logikával pozitív csalódásban részem (az élet más területein is). A 75-ös teljesen rendben van, a Thesistől viszont azért én is tartok...

UdjanMineck 2015.02.23. 22:39:45

És hát mi tagadás, ez is tetszik:

images.caradisiac.com/images/0/1/7/8/70178/S0-Saab-9-5-par-Hirsch-tuning-a-but-non-lucratif-229465.jpg

Egyediségben, szépségben, kifinomultságban, stílusban az egyetlen mai autó a kategóriában, ami egy 159-es mellé odagurulhat. (Bár a tanulmányrajzokon, vázlatokon sokkal jobban tetszett. Így se csúnya azért.)

Pepejoe 2015.02.23. 22:55:28

@UdjanMineck:
Színesítik az uccaképet', az biztos.

Nálam a Saab a legeslegelső, ez egyértelmű. Vagy ha a Holdennek lenne balkormányosa, abból is kedvemre lenne pár típus...

rashy729 2015.02.24. 02:46:56

@UdjanMineck: Nagy összegben én sem mernék rá fogadni, hogy minden Audis véletlenül rántja meg a fényváltót a tempomat helyett. Pláne 3-4x :).

Valóban sok a "hozzáértő" ha a autókról van szó. Mindenki "tudja" mit miért nem szabad megvenni, ezért én sem adok rájuk. Viszont egy MG-hez vagy Roverhez azért össze kéne szednem a bátorságom.

UdjanMineck 2015.02.24. 07:26:27

@rashy729: szerintem egy MG-hez vagy Roverhez sem kell több bátorság, mint máshoz. Törődni kell velük, megnézni, hol a szerviz, milyen az alkatrészek ellátottsága, elolvasni pár tesztet, fórumokat bújni, és ha tetszik, hajrá. Nem kisszériás, egzotikus autók ezek, csak viszonylag ritkák. De az élmény és a szépség, amit nyújtanak, az se kommersz.

UdjanMineck 2015.02.24. 21:39:39

@Gácsfalvi Róbert: Hát persze, hogy tetszik, Robi. Szamár vagy.

smax 2015.02.25. 15:32:58

@sandrew: A német autópályán belső sávban 1-2 villantás, vagy városban zöldnél egy rövidebb dudálás teljesen átlagos jelenség, semmi bunkó vagy illegális nincs benne. Csak egy rövid figyelmeztetés, hogy "ébresztő".

Rónarider 2015.03.02. 22:47:32

DE MI VAN A VÁLTÓVAL?
Most komolyan, napok óta nem írja le senki?
Ha megmozgatod, felborul az autó (ott eldől minden), vagy pont hogy nem? Vagy minden más?