Heti merítés

  2015. február 15. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Zivány vadállat

65121

Elkezdte vizsgálgatni, nézi a motort, de sztem még életében nem látott ilyet :D Erre azt a következtetést vonta le h a jobb első lengéscsillapító cserélve volt :D Na mondom ok, nem Ő fogja szerelni a verdát ha megveszem az tuti :D

Jó, jó de meddig?

65053

Amit megspóroltam a fogyasztáson, sokszorosan befizettem a szervízben. Sokszor állt a szerelőm udvarán sajnos. És ami elromlik rajta az ráadásul nem is olcsó.

Perverz BMW buzi őszinte vallomása

60152

A vas elkezdett lassulni, szaladt a ménes, szöktek a lovak. A végén már a kamionok mögül is csak kínkeservesen tudtam kigyorsulni. Pestre érve egy piros lápánál pedig legyorsult egy ezres Swift.

Meglepetés, a kellemesebb fajtából!

65111

Ugyanis szétszerelés után kiderült, hogy az ún. feszítőcsapágy be volt állva, aminek következtében a vezérműszíj olyan szépen ki volt fényesedve, és el volt kopva (hála annak, hogy az a feszítő görgő nem forgott) , hogy tényleg isteni csoda, hogy nem szakadt el ez idő alatt sem.

Megbízhatóan megbízhatatlan

27116

Sajnos rá kellett jönnöm, hogy ennek a kocsinak a legnagyobb baja azonkívül, hogy az enyém, hogy istentudja mennyi km van benne...óra szerint 265e, de a szerelőm már a vásárláskor megsúgta, hogy 400 körül lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr737176399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasutasrendőr 2015.02.15. 09:09:05

Tehát a BMW elromlási skála a kamionelőzéssel kezdődik, és az ezres swtift legyorsulásnál végződik...

Burgermeister 2015.02.15. 09:33:23

Abban a mergaban mar tobb mint 800ezer van.....

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.15. 09:33:42

Prémium autók sorsa:

- 0-4 év: nullkilométeresen megveszi az első gazda, előírt intervallumban szervizelteti, ha valami elromlik, megcsinálják garanciában.

- 4-8 év: kicsit tehetősebb, de új prémiumot venni nem képes gazda hajtja, majd amikor jönnek a viharfelhők, kiszáll belőle.

- 8 év fölött: nem tehetős, de prémium autóval pózolni kívánó emberke beleül. Minden más autó szar... Minden astrás, focusos szerencsétlen kisköcsög... stb.
Amikor valamire azt mondod neki, hogy negyvenezer, tuti le akarod húzni. A teremig, haverokig, szoliig elmegy úgy is, ha öntögeted bele a hűtőfolyadékot, vagy a motorolajat, arra a pár kilométerre turbónyomás sem kell, úgyhogy lakjuk le tovább. A gond akkor van, amikor már be sem indul, ekkor kell elindulni bontós, vagy lopott cuccokért. Természetesen a háromszázezret futott alkatrész egyenértékű az újjal, ha megint elromlik, akkor átbaszta a szerelő.

Nyilván nem mindenki ilyen, de sok van ebből a fajtából.
Ezért olyanok ezek az autók, amilyenek. Attól, hogy egy autó prémium kategória, a korrekt javítása tizenöt évesen is sokba fog kerülni.

alvázvédelem 2015.02.15. 09:36:02

5 liter olajfogyasztás az teljesen rendben van 10 ezer kmre?

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.15. 09:38:29

@novothauto:
Kiegészítés: ismerek olyat, aki a prémium youngtimer BMW-k megszállottja és rá is költött milliókat az egyébként szépnek és jónak tűnő autójára, de ma nem ez az általános.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.02.15. 09:40:43

Akinek majom kell, legyen pénze banánra is. Jó merítés, lehet rá még évekig hivatkozni, hogy tessék, ezek is megszívták a kokányolt huszonéves luxussal.

toncsi64 2015.02.15. 09:42:36

A BMW-t nem teljesen értettem. Azt írta "Bementünk a Wallisba, mert ugye ha már használt autó, akkor használt autó garanciával", ezek után nem visszavitte, hanem elkezdett mindenféle "szerelőkkel" kísérletezni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.02.15. 09:49:25

@alvázvédelem: az én maholnap 12 éves fosfrancia, benzines, 150e-t futott, gázzal súlyosbított 1.6 8v-m 5-40-bol 10ekm alatt kb egy decit kortyol be. Lehet kevesebbet is, ha hagynám fél napig kicsurogni belöle az összeset. Csak megszokásból nézem a nívópálcát havi egyszer, amikor amúgyis kiszedegetem a leveleket az eső levezetőből..

Rónarider 2015.02.15. 09:50:53

Az A3 jó, az, hogy kicsit kemény a rugózása talán szolíd csúsztatás, élesebb kanyarban egy pókhálón is elpattog, amúgy a kerekek körül kell gyakrabban karbantartani, a hazai "utak" pillanatokon agyonverik a futóművet.

A BMW ilyen szopóroller után is a legjobb, hát no comment. Ma reggel láttam valami nagy lomot talán kezdődő kigyulladásban (figyelem a napi sajtót, szerintem eloltotta), olyan füstöt kezdett okádni a két első kerékív alól, hogy megálltam felajánlani egy poroltót. (ami tudom nem a legjobb autótűznél, de a semminél meg jobb, ha nincs más). Nem kérte, én meg mentem dolgomra.

A Merci meg meglepő volt, sosem volt olyanom, gondolom amire nem vigyáznak az lehet akármilyen egy darabból öntött csatagép is, elromlik.Gép az is, ha a kis bajokkal nem foglalkoznak, nem gyógyul magától, nagy bajok lesznek.

A Vectra meg viszi a pénzt, még én is tudom, pedig talajhülye vagyok az autókhoz. Francia autó-olasz autó-japán belpiacos autó-jenki autó-Vectra. Mind drága (igaz mind más miatt)

A zivány vadállat gazdáját meg háromszor lövetném agyon valami járőrrel.
1. Ilyen autót nem városi forgalomban forgatunk szét, gondolom nem 50(60)-ig ment a verseny az AMG-vel.
2. Mert háromszor kellett elolvasni minden sort, mire leesett mit akar és hogy kapcsolódik az előzőhöz.
3. Legyen valami öröme a járőrnek is.
2.

Józsi a guminagykeres 2015.02.15. 09:52:26

@novothauto: A héten volt nálunk egy c6 3.0tdi turbó geometria állítómotort kellett benne cserélni,de nem jött össze hiába próbálkoztunk a 300ekm-t futott bontottal (240eft a beszer. ára az újnak).Próbakörnél kiderült,hogy zörög a vezérműlánc (q7 ügyfél úgy járt ezzel a motorral,hogy este még jó volt,reggeli indításkor meg reccs) ennek cseréje ugye 4-500eft nagyságrendű. Ügyfél válasza az volt,hogy marad így nem baj jó kesz "játszós" autónak. :D

alvázvédelem 2015.02.15. 09:54:14

6 literes városi fogyasztás egy 1,6 os vectra kombitól?

Rónarider 2015.02.15. 09:59:05

@toncsi64: Na ezt nem is figyeltem. Persze fogorvoshoz 250 Km-re járok, autógépészhez meg 100-ra. Bizalmi állás mindkettő, eszembe nem jutna máshoz menni, kivétel pont ez a garancia (bár nem biztos, nem tudom milyen gárda van a Wallisban, de biztosan nem jobb :))

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.15. 10:01:33

@alvázvédelem:

Nincs rendben. Az Ecotec két helyen szokta fogyasztani az olajat:

1: kikopik a szelepvezető és kitágítja a szelepszár-szimmeringet,

2: jellemzően sok városi használatnál és a Bárdi-Unixban is legolcsóbb szarként árult GM olaj használata esetén, kb 150 ezer kilométerig lekokszolódnak az olajlehúzó és olajáteresztő gyűrűk. Ha ezek ki vannak cserélve/meg vannak javítva, középig nem megy le a nívó. Sokat javítottunk, én ezt tapasztaltam.

T54-44 2015.02.15. 10:02:19

Na hát ha valaki ezeket elolvassa, soha nem vesz német autót az biztos... Amúgy egy 1.6os vectranak az utazótempója 110? 1000km-enként fél liter olajat eszik, de az még nem is sok? Nemár, ott valami tuti nem százas...
A BMW-s tulaj annyira sztereotíp, tényleg van aki ennyire nem gondol bele, hogy mennyi lehet egy ilyen autó fenntartási költsége? Sajnálom ezeket az 5-ös BMW-ket, gyönyörűek, de nagyon kevés tulaj költi rá amit rá kell. (Egy rendesen szervizelt BMW tulajaként írom)

toncsi64 2015.02.15. 10:06:50

@Rónarider:

Egyetértünk, én sem gondolnám, hogy jobbak ellenben - a garancia miatt gondolom - ingyenes :)

T54-44 2015.02.15. 10:07:39

@Rónarider: Szerintem a szopóroller az amikor kijavítod lelkiismeretesen a hibákat, aztán sosem lesz jó, mindig előjön valami. Ez a kocsi jelezte a hibát, a gazdája leszarta, elvitte sufni kókányoldába óccsóér, aztán csodálkozik, hogy megáll alatta. Hogy mer így kimenni az Autobahn-ra vele? Hihetetlen...

Schütii 2015.02.15. 10:09:59

@toncsi64: Ez tűnt fel nekem is. Ezzel az erővel bemehetett volna a legközelebbi murvás telepre.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.15. 10:17:08

"Q7 4.2 TDI se ment el" itt hagytam abba az olvasást. Majd egy Q7-ben azzal szórakoznak, hogy szakadék 25 éves füstölő szarokkal állnak le gyosulgatni.

Csalfa Romeo 2015.02.15. 10:24:25

@novothauto: Ez akkor is igaz, amikor történetesen egy Lexus a szóban forgó prémiumautó? Egy Lexusnál mikor jön el az az időszak, amikor "jönnek a viharfelhők"? Erre kíváncsi lennék. Ugyanis prémiumautóban is van ilyen meg olyan, nem lehet mindre ráhúzni azt, amit leírtál.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.15. 10:28:31

@Csalfa Romeo: Ez csak egy általánosítás volt tömörítve.
Lexust meg nem nagyon ismerem.

Rónarider 2015.02.15. 10:29:44

@novothauto: "sok városi használatnál kb 150 ezer kilométerig lekokszolódnak az olajlehúzó és olajáteresztő gyűrűk"

Ez hosszabb utakon járva is törvényszerűen bekövetkezik?
Illetve ha a hosszabb utak között előfordul jónéhány rövidebb is.
(most heti 2-3x 100<Km/út plusz ugyanannyi vissza, de minden nap kell többször is járkálnom 5-10 Km-es távra is sajnos és nincs hozzá benzinesem (VW-jellegű turbodízel van)
A hosszabb utak esetleg "regenerálják" a rövidek lerakódni készülő szutykait? Egy bontással foglalkozó ismerősöm tanácsa az, hogy magasabb fordulaton 1-2 Km "kikormol" mindent. (bontós tanácsa autó életben tartására...khm) Egyrészt látok benne logikát, de sajnálom húzatni, mégiscsak dízel, meg nem is értem a motorok lelkivilágát, odáig vagyok jó, hogy hidegen nem bőgetjük, melegen meg nem állítjuk le azonnal, részemről eddig bevált tudás, csak kevés :)

KissGecihuszár 2015.02.15. 10:30:25

Bevallom,kissé szíven ütött a W124-ről írott kétségkívül horrorra sikeredett beszámoló, főként hogy a sokak egybehangzó véleménye szerint az egyik, ha nem a legjobbra sikeredett 5 hengeres E250D-ről írt a nagy valószínűséggel az idegösszeroppanás határán vergődő tulaja. Viszont nem lenne teljes az igazság, ha azt is hozzátennénk, hogy ez az AUTÓ (mert azért a W124 ennek ellenére is nagy betűs AUTÓ, ezt ne vitassuk) már eleve -minő véletlen kis Hazánkban- is jócskán visszatekert Km számlálóval került emberünk birtokába, s ez még tán a kisebbik gond lenne, mely eltörpül amellett a tény mellett, hogy a gép előtte nyilvánvalóan barbárok használatában állott, s mint ilyen, amúgy logikusan beadta a derekát! Egyébként, ami engem illet; ha valamilyen "furcsa együttállás" okán mégis itthon vennék W124-et, akkor csak és kizárólag benyást E220, vagy inkább E280 vennék, mert ha a 20-22 év alatt akárcsak az egyik tulaj nyomta párszor neki még hideg motor mellett, nos az egész biztosan komoly irreverzibilis folyamatokat indított el a motor romlás, füstölés, olajfogyasztás tekintetében. Egyet jó, ha minden W124 és vele hasonló korban lévő AUTÓ, kocsi, betegágy tulaja belevés az eszébe; mégpedig, hogy ezeknek a gépeknek már több gondoskodás (esetenként több della is), odafigyelés kell, mint az újabbaknak, tehát ennél a Mercinél pl már 10ezer Km-nél szigorúan cserélni kell az olajat, szűrőt, sebváltóban akár 50ezrenként, stb. Összegezve; nyilván senki nem állítja, hogy a világ összes, jelenleg futó, vagy épp eladósorban lévő W124-es Mercije olyan, mint egy ékszerdoboz, pláne a dieselek esetében nem szabad ex catedra első blikkre meglátni és megszeretni, majd kiperkálni az árát, viszont az is tény, hogy ebből a gépből -dacára annak, hogy a legfiatalabbak is épp most 20 évesek, a legidősebbek, pedig már elmúltak !30!!- még bőven fellelhetőek valóban megkímélt, rendszeresen de facto is szervizelt, garázsban, női plasztikai sebész tulajtól -aki természetesen nem dohányzott- származó valóban értékes példányok, igaz, ezt inkább az NSZK, Svejci, Holland (aki nagy gurman, az még Japánban is szétnéz, ugyanis ott is található bőven balkormányos W124 (is) és a Japánok aztán tényleg azt mutatják, ami a valóság, azaz a valóban megkímélt, előírás szerint szervizelt, szalon állapotú csodákat, csakhát egy ottani deal nyélbeütéséhez profi módon kell beszélni az Angolt, illetve a konténeres behajózás Rotterdamig, Hamburgig olyan 300ezer della) relációban célszerű keresgélni. Azt azért nyugodtan kijelenthetjük, hogy minden idők egyik, ha nem a legsikerültebb AUTÓJA a W124, mely -főként a full extrás darabok- valódi kényelmet, Merci feelinget ad megfizethető áron, legábbis annak, aki képes ezt kellően értékelni és miután megszerezte, onnantól kezdve folyamatosan megteszi, megadja ennek a szépségnek azt, ami jár...

Polifémosz 2015.02.15. 10:31:53

@novothauto: Nekem volt 1.6 ecotec Astrám. Szerettem, megbízható volt. 210.000 Km-t tettünk bele, újkora óta a miénk volt. Sosem ette az olajat. Ezzel nyilván nem a többi azonos motor olajfogyasztását akarom kétségbe vonni.
Véleményem szerint az olajfogyasztást ennél a típusnál a bemelegedést megelőző magas fordulaton használat és a nem megfelelő minőségű- gyakoriságú olajcsere okozza.
2-3 percet mindig járattuk alapjáraton indulás előtt, majd 5-6 Km-t 2000-2500- as fordulat közt terhelés nélkül tettünk meg vele. Utána lehetett pörgetni.

Rónarider 2015.02.15. 10:32:53

@toncsi64: Én értem hogy ingyenes, de ha mondjuk nem éppen minőségi alkatrészeket raknak bele, vagy nem csak a betegséget javítják, vagy kevésbé felkészültek, később ez mind drágább bajokhoz vezet.
A bevált banda meg nem javít meg semmit ami nem rossz. Becsülöm őket, végtelenül korrektek.

Laci1982 2015.02.15. 10:38:04

@novothauto: igen, ez pontosan így van. Ezért kell első tulajtól vásárolni szervízkönyvvel. Amit szépen át is kell böngészni, hogy nem e csak olajcsere történt az autóban 8 éve....Főleg ha nem tudom miért, de kiemelten HÖLGY tulajdonostól veszi az ember (szerintem ez kurvára hátrány, sem mint előny.......) Persze normálisan szervizelt autó az itthon olyan, mint a fehér holló....igen, autók 95 százalékára az jellemző, amit írtál...szó szerint....

toncsi64 2015.02.15. 10:38:39

@KissGecihuszár:

Annyiban árnyalnám a képet, hogy az igazán jó darabok ma már nem a "megfizethető" ársávban mozognak. Sajnos - mint W124 tulaj, hál'Isten ;) - a jobb gépek ára szépen kúszik felfelé.

United Steaks 2015.02.15. 10:39:49

"Garantált kilométerrel"
Értsd: annyi biztos van benne, mint amennyit az óra mutat...

toncsi64 2015.02.15. 10:41:01

@Rónarider:

Teljesen egyetértünk.
Én csak arra gondoltam ha a vásárlásnál szempont volt a garancia - ami jó eséllyel árfelhajtó lehetett - akkor használja.

nick papagiorgo 2015.02.15. 10:42:55

@Csalfa Romeo: nem az autóval van a gond, hanem a gazdával. Nézd meg az autók életkorát, 91-92-es, 97-es stb. Megveszi a prémiumautót (mert "prémium"), de pénze az nincs, tehát vesz egy 15-20 évest. A gond csak az, hogy már az előző (hatodik) tulaja is olyan volt, mint ő, dr. Kendácshoz vitte javítani, de azt is csak akkor, amikor az autó már mozgásképtelen lett.De még ha úgy is van vele, hogy megcsinálja, hogy jó legyen, akkor rájön, hogy ezek az autók (lévén "prémium") bonyolultak, drága hozzájuk az alkatrész, és az életben nem fogja tudni úgy fenntartani, mint pl. egy focust. Vagy rádob pár milliót, vagy jönnek a bontott cuccok. Aztán megunja, továbbadja egy másik madárnak stb. Ördögi kör.

Apu43 2015.02.15. 10:43:36

Ha belegondoltok nem is költött sokat a csávó a 20+ éves Mercedesre... akkor meg miért sír a szája???

Laci1982 2015.02.15. 10:44:16

amúgy meg tényleg érdekes az a tendencia, hogy mindenki bmw-mercedes-audi trióval akar járni ebben az országban, ahol tiszta csöves a nép java része....(vigyázat, már porsche cayenne-nek is rohamosan csökken az ára....) nem bírják felfogni agyilag sokan, hogy ha abban valami megnyekken, sok szerelő csak szét tárja a kezét és a márkaszervízben eléjük fogják tolni szemrebbenés nélkül az itt is szereplő 700 ezres számlát vigyorogva...aztán vagy perkálsz, vagy a szuperkemény verdát bevontatod a kertbe és raksz rá pár virágcserepet dísznek.......

Rónarider 2015.02.15. 10:49:22

@toncsi64: Szerintem azt hitte naívan, a Wallis minden autót atomjaira szed, és MINDENT megjavít mielőtt eladná, holott - gondolom - csupán annyit jelent a garancia, hogy a vásárláskor esetleg még előttük is rejtve maradt hibákat (amiket nem az új tulaj okozott, korrekten rendbeteszik.
Tehát garantáltan hibamentes használtautót akart venni, nem a garancia volt a szempont.

Illetve arra is gondolhatnék, hogy a később előjött neccek nem is voltak feltétlenül meg még a vásárláskor, hanem a tulaj kínozta meg a technikát, és azzal hiába is ment volna vissza garanciális javításra, elhajtották volna a fenébe, maradt a sufni, vagy az ismerős ügyeskezű ismerőse. :)

toncsi64 2015.02.15. 10:51:17

@Laci1982:

Igazad van, de ez nem csak a "villantás" miatt van. Az általad említettek miatt ezek általában rohadt olcsók is;)
Az egyszerű user meg ezt jó vételnek gondolja :DDD

toncsi64 2015.02.15. 10:53:51

@Rónarider:

Nem tudom mennyi idős a tulaj, de a Lada garancián - mindent cseréltek ingyen - szocializálódott emberek sokáig hittek ebben a varázsszóban :)

LoveKills 2015.02.15. 10:57:00

A mai Lotus Esprit teszt mindent visz! Köszönöm!

(Ahhoz képest ezek az autók az érdektelenség szürke mocsarába vesznek...)

Seca81 2015.02.15. 11:03:59

@Csalfa Romeo: Egyet értek nick papagiorgo-val, teljes mértékben a tulaj felel az autója állapotáért, az egy másik dolog, hogy valamely márka jóval több törődést igényel, kényesebb erre-arra. Persze általánosítani nem igazán lehet az ilyen korú autóknál, de jelen esetben én is inkább a Lexus mellett tenném le a voksom, ha pl egy 10+ éves (LS-7er-S Klasse-A8) vonalból kellene választanom...

Persze egy ilyen korú autó vásárlásánál részemről elengedhetetlen a márkaspecifikus szerelő, addig túrom a netet, vagy kérdezősködök az ismerősöknél, amíg nem találok -manapság ritkaságszámba menő- márkabuzi hozzáértőt.
Megéri az a többletkiadás, amit kicsengetsz a szerelőnek, később áldani fogod a nevét, a valóban hozzáértő szakember sok-sok váratlan kiadástól menthet meg a későbbiekben, tapasztalatból írom.

Csalfa Romeo 2015.02.15. 11:21:51

@Seca81: A Lexusoknál mindig a hibrid akkucsomag élettartama miatt aggódnak, meg IS-ből volt dízel is, de az elég nagy mellényúlás volt, hagyták is az egészet a Toyotánál. A német prémiumgyártók modelljeinél szerintem léteznek nagyobb pénznyelők is, pl. a nagy franciák(607, Vel Satis, stb., bár az újabbak lehet, hogy már jobbak), a brit járgányok(Jag, Landy) meg a Chryslerek, Jeep-ek, esetleg a Saab-ok, nagyobb Alfák, Lanciák. A Volvo valahol a német szinten lehet.

nick papagiorgo 2015.02.15. 11:24:46

@Seca81: szerintem amúgy, ha valaki prémiumkocsit akar venni, az a lízingelt cégesek közül válogasson, amit levedlett az igazgató úr. Mert az lehet, hogy ment akár 300ezret is, de az igazgató úr nem olyan, hogy neki három hengerrel is szép az élet, meg nem baj, ha csörög a lánc - azok az autók legalább normálisan voltak szervizelve, és visszakövethető szervizmúltjuk van. Ráadásul jó esetben az autóval megkapod a szervizt is, ahol eddig javították.
Igaz ezek a kocsik relatíve drágábbak, de nem véletlenül.

A Gyúrós Pistától, Vigyori Öcsitől, Alvállalkozó Gézától stb. megvett, kb 20 éves csodák viszont vélhetően az X-edik tulajtól származnak, és már az X-5-ödik tulaj sem tartotta karban őket rendesen. Ezek már akkor is szakadtak voltak, amikor Pista/Öcsi/Géza megvette őket, hajtották, amíg bírták, nem hogy javítás, de karbantartás se volt (gondolok itt olyanra, hogy olaj, gyertyák, fékbetétek), aztán előjött egy húzósabb párszázezres tétel, és most inkább eladja őket a tulaj, csak az "apróbb hibákról" szemérmesen hallgat.

Vegyük észre, hogy a piac mindent beáraz. Én pl. egy 2002-es Corollát vettem egymillióért, kétszáznyolcvanezer kilométerrel, a Richter levedlett autója volt, az autó mellé kaptam egy excel táblázatot, amiben tételesen benne volt, hogy mikor mit cseréltek/javítottak. Ezért a pénzért bizonyos márkákból adnak 2006-2008-as, óra szerint 100 ezernél kevesebbet futott példányokat is. Vajon miért? :)

swup (törölt) 2015.02.15. 11:25:48

@alvázvédelem: Vagy a gázt, ami még szánalmasabb.

nick papagiorgo 2015.02.15. 11:31:10

@Csalfa Romeo: A Lexussal amúgy nincs gond, a prius technika egy fejlettebb változata, és még az I-es priusok is csak mostanság kezdenek komolyabban elromlani. A Toyota amúgy nem nagy hibrid-dízel párti, nem véletlenül. A franciák kezdenek most a hibrid dízelekkel előjönni (mert nekik ugye ott van a HDi, amit "hibridesítenek"), de szerintem nem nagy ötlet, a dízelek fogyasztása nem fog annyival csökkenni, ha hibridet csinálsz belőle, mint a benzinesé. Meg az USÁ-ban nem is lehet dízelautót eladni (máshogy mérik a kibocsátást, mint Európában), tehát az a piac kapásból ugrott....

Pepejoe 2015.02.15. 11:39:11

@Polifémosz:

Csatlakozom. Az elhanyagolt Ecotec eszi az olajat, a jó állapotú meg nem, vagyis alapból nem eszik többet mint bármi 16V.
Viszont értelemszerűen minél több henger vagy szelep (meg még egyebek), annál nagyobb az olajfogyi is.
Ne legyenek illúziók, valamennyi olaj mindig fogy és hiába engedünk le 10k. után ugyanúgy 4.5 litert mint ahogy beleöntöttünk, annak egy része bizony már nem olaj, hanem üza. meg a többi.
Sőt, olyan is előfordulhat szélsőséges esetben, hogy többet lehet leengedni, mint amennyit beleöntöttünk pedig nincs olajfúrótorony a blokkban.

KissGecihuszár 2015.02.15. 11:44:58

@toncsi64: Persze, mindenkinek más a "még megfizethető", épp ezért ez relatív, de azt mondom, hogy olyan 1 milla magasságában azért már lehet kapni valóban megkímélt szépségeket odakint is. Ami az itthoniakat illeti; ismétlem, én itt csak E220, E280-at mernék venni, de azt is előtte elvinném egy W124 professzorhoz

Wolfman2107 2015.02.15. 11:45:23

Audi URS4 1650kg 300le 420nm 0-100 5.3s
Audi Q7 2410kg 4.2Tdi 322Le 760nm 0-100 6.4s

Wolfman2107 2015.02.15. 11:46:24

@Aranyba mártogatott étnyúl: Audi URS4 1650kg 300le 420nm 0-100 5.3s
Audi Q7 2410kg 4.2Tdi 322Le 760nm 0-100 6.4s

szandhokan 2015.02.15. 11:47:14

Mint BMW tulaj mondom, e46 320d, az éves fenntartás nálam átlagosan: 300-400k forint az alkatrész+munkadíj, tehát nem olcsó, mondhatni szinte meg sem éri. :-))) Aztán látom, hogy hány ismerősöm vett ilyet, aztán veszik a champion meg a noname kinai alkatrészeket hozzá, pár éven belül majd csak ilyen lom e46-ok lesznek a magyar piacon, elképesztő ahogy a magyar lakosság gondolkodik egy autó fenntartásáról.
10000 km szerívciklusom olajcsere, összeszűrő, ez nálam évente 3-4x, teljes átvizsgálás, hibakód kiolvasás, futómű ellenőrzés...
szilenteket eszi mintha muszáj volna.

És tonna számra jönnek be az ilyen hármasok, aztán úgy gondolja a vevők 90%-a, hogy annyi egy ilyen autónak a szervizköltsége mint egy suzukinak.

Csalfa Romeo 2015.02.15. 11:47:37

@nick papagiorgo: Szerintem a hibridautó-birtoklás a környezet védelméről szól elsősorban, ami Amerikában, Japánban, Ny-Eu-ban az embereknek fontos szempont, errefelé nem igazán, csak egy szűkebb réteg számára. Mi csak, ahogy írtad is, a fogyasztást nézzük. A franciák ezzel forradalmat akartak indítani(mert tényleg ők voltak az elsők ebben), de azóta már a Land Rover is dízel hibridesítette a kínálatát. Biztos hallottál már róla, hogy Párizs belvárosából ki akarják tiltani az öreg dízel autókat - furcsa ez egy közismerten óriási dízel-nagyhatalomként ismert országtól. A dízel-hibrid dolgot többek között ez hívhatta életre.

Józsi a guminagykeres 2015.02.15. 11:50:29

@Pepejoe: csoda htp is ilyen volt, 3/4 nívó csere előtt,tehát kb. 10ekm és 1év múlva fullon volt a szint. 3-4-5km város 70%ban. 83ekm-nél elégtek a kipuff szelepek benne.

szandhokan 2015.02.15. 11:51:45

@Csalfa Romeo:
Lassan itthon is elérhető áron lehet kapni toyota priusokat, amint eléri a kettes prius ára az 1-1.3 milliót szerintem minket is elönt a sok prius, nagyon helyesen!
A franciák és az osztrákok is nagyon nyomják ezt a vonalat, remélem mi is követjük őket!

Börtönőr 2015.02.15. 11:55:39

Azt mondjátok meg,hogy miért megy mindenki a csodával?
Miért csak a Német autóig lát az emberek többsége,mikor ezeket tekergetik a legjobban,ezek javítását sumákolják el a legtöbbször mert drága. Ezeket lopják,ezekből van a legtöbb így a kutya se figyel oda már,ha meglát egy 3-as BMW-t.
Ezekkel kapcsolatos szopásokkal van tele a net.

HA rákölti az ember az X összeget rendszeresen akkor bármelyik másik márka megbízható. Ha pedig nem akkor a Német autó is ilyen mint a válogatásban.

Sanyiqua01 2015.02.15. 12:00:38

@Polifémosz:

Ugyanígy csináltam én is, (szalonból kitolt G Astra) és semennyi olajat sem fogyasztott. 110.000 km-vel adtam el.

swup (törölt) 2015.02.15. 12:01:34

@szandhokan: Egy baj van a 2G Prius-szal, hogy 700e Ft (2600$) hozzá egy új akksi (a bontott nem tudom, mennyire opció, feltanítható-e rá az autó). Ha elromlik, az egy gazdasági totálkárral ér fel, és ezt a kárt nem fizeti semmilyen biztosítás, ez zsebre megy.
Nem érezném jól magam Damoklész kardjával a fejem fölött annak ellenére, hogy elég ritka az akkuhiba.

Csalfa Romeo 2015.02.15. 12:02:15

@szandhokan: Van már Prius-taxikból álló flotta Pesten, azt hiszem, a TC-n is volt róla cikk. De amúgy nem túl gyakori madár az utakon, részben szerintem a külseje miatt. Az első Prius meg ritkább itthon, mint a Ferrari. De alakul ez majd, mint púpos gyerek a prés alatt.:)

DeezL 2015.02.15. 12:05:14

@alvázvédelem: kint 90-100as tempónál esetleg ,városban kizárt!inkább 9-10 a városban,vagy lehet felette

UdjanMineck 2015.02.15. 12:05:44

@alvázvédelem: veterános vagyok, de ez nem kéne. Nem szép. Kommersz típus, újonnan se tetszett..

Seca81 2015.02.15. 12:12:39

@Csalfa Romeo: Ahogy nick papagiorgo is megírta válaszában, a Toyota igen elöl jár hibrid technológiában, nem valami elromlós fajta, és az akkuk is (a félelmek ellenére) elég jól bírják.

Lexusból egyébként -vegyünk példának egy 10 év körüli RX-et- ugyanazon évjáratokból vehetsz hibridet és benzinest is, de ott a későbbi LS is, 600/460.

Elsősorban egyébként a 20 év körüli prémiumokra írtam amit írtam, ott még nem volt hibrid. A Lexus ellen egyedül az szól, hogy kis hazánkban ritka madárnak minősül (főleg az öregebb típusok), nagyon kevesen mernek hozzányúlni, és ne adj' Isten ha megzúzod, imádkozhatsz a karosszériaelemekért, de ha elég kitartó vagy és az idegrendszered is a helyén van, USA-ból bármit, bármennyiért... (persze itt is észnél kell lenni, egy EU-s LS más mint egy USA piacos)
A legjobb persze egy donor, csak tudd hova tenni.

@nick papagiorgo: Ebben is van ráció, feltéve ha valóban egy cégvezető használta, de általában a drága autókat többnyire egyedül használják. Ellenben a mi céges VW csoportos autóinkat az ellenségeimnek sem ajánlanám, legalább 30 pár láb nyomja a pedálokat, hölgyek, urak egyaránt. Nincs bennük sok km, nem is lesz, de 30+ ember vezeti őket, különböző vezetési stílussal, a technikához többnyire nulla hozzáértéssel, nem a sajátja, nyomja neki hidegen is, stb... (TSi-k)
Így már kissé árnyalt a kép, cégautós témában. Nekem legalább is...

Prérifarkasz 2015.02.15. 12:32:29

@gergo: Ha már licitálunk... :) Az én fosolaszom - 16 éves, 1.6 16v, 170e x (2-3) - abszolút semmit nem fogyaszt, a motor kívülről csontszáraz... :) igaz 10w-40-et használok, de szerintem nem ezen múlik...

swup (törölt) 2015.02.15. 12:35:14

@Seca81: 3db Lexus szerviz van az országban, rajtuk kívül senki más nem tud komolyabban hozzányúlni az autóhoz, max olajat cserélni (fékbetétet már nem feltétlenül).
Egy szoknya vagy sárhányó postaköltsége horror az USÁból, annyiért szerintem megkapod helyben is. Utángyártott alkatrész nuku, bontóról nem tudok, vagyis mindent szépen a márkakereskedésben fogsz megvenni, listaáron (egy tízéves autónál ez eléggé tud fájni).
Magyarországon egy használt Lexus a horror költségek és az eladhatatlanság miatt szerintem nem opció. Az USÁban már sokkal inkább, mert jóval több fogy belőle.

Pepejoe 2015.02.15. 12:39:40

@swup:

Cellánként cserélhető, ha valamelyik mégis bedöglene. 1 cella olyan 10 papír környéke. De nem szoktak elromlani még az 1G-ben sem. Nem egy túlhúzott dolgok ezek.

nick papagiorgo 2015.02.15. 12:52:42

@Csalfa Romeo: nem lenne az rossz (már a környezetvédelem), de ha pl. engem nézel, védeném én a környezetet, csak nincs X millió forintom egy környezetvédő autót megfizetni. Ezért kellene az állami támogatás, ami Európában sok helyen van, nálunk pl. nincs.
A dízelekről kb annyit, hogy eléggé környezetszennyezőek, USÁ-ban ezért is nincsenek (nem tudják hozni a normákat). Meg máshol se, csak Európában jellemzőek. A franciák főleg nagyon nyomták a dízeleket, a gond csak az, hogy hiába hunyjuk be a szemünket (és csinálunk úgy, mintha nem lennének környezszennyezőek, tehát más norma szerint mérünk, aminek a dízelek megfelelnek), attól még a tény az tény marad. Az EU-s fogyasztási/kibocsátási norma úgyis eredendően sz*r, mert pl. meleg motorral végzik a mérést. Erről cikkezett a Totalcar is sokat.
A dízel-hibridek jellemzően ennek a sz*r EU normának akarnak megfelelni, mert elvileg kisebb a károsanyag kibocsátásuk (a korom jelesül). Viszont gyakorlatilag nem, mert nagyon kevés a különbség egy sima dízel meg egy hibrid dízel között. A hibrid dízelekkel az a fő baj amúgy, hogy a dízeleknek nagyon alacsony az alapjárati fordulata, és emiatt pl. alapjáraton nem tölti a hibrid akksit (míg a benzines igen). Emiatt kevesebbet megy villannyal, emiatt megmarad a koromkibocsátás stb.

Seca81 2015.02.15. 12:53:05

@swup: Ez sajnos így van ahogy leírtad. Ezért is lehet röhejesen olcsón megvenni őket, elsősorban a 20 év körüliekről beszélek. Hónapokig, vannak melyeket évekig árulják tulajdonosaik, sikertelenül. Ha esetleg öreg Lexus vásárlásra adná valaki a fejét, donor nélkül ne tegye!

nick papagiorgo 2015.02.15. 12:57:06

@swup: jó, mondjuk egy priushoz 700 az akksi, egy modern dízelben meg 200 ezer körül általában cserélni kell a kettőstömegűt, a porlasztócsúcsokat, meg mondjuk befut valami turbó hiba is, ugyanott vagy.....

swup (törölt) 2015.02.15. 13:11:50

@nick papagiorgo: De nekem nincs dízelem. 200-nál meg akkor kell a fél autót (kettőstömegű, porlasztó, turbó) cserélni, ha már kb harmadszor áll az óra 200-on.
Ezzel rendszerint azok riogatnak, akiknek a fent említett alkatrészek közül egyik sincs az autójában. Nem kell mindent elhinni.

nick papagiorgo 2015.02.15. 13:16:00

@Seca81: ebben igazad van. Középkategóriás tubós motort én se vennék sose használtan, mert a népek általában nem hűtik vissza a turbót. És a cégesekre ez hatványozottan igaz.

subtotal 2015.02.15. 13:21:54

@swup: +1
7,5 éve van meg az 525d, egyiket se cseréltem eddig (320ekm van most benne).
Minőségi gázolaj, normális minőségű alkatrészek és betartott csereperiódusok. Ennyi a titok.

Amúgy a BMW-s ítélet eléggé összevissza: 2007 októberében kezdődik, 2009 áprilisig tart, miközben az adatok között az van, hogy 5 év használat alatt 150ekm ment bele. Ez így hogy?

nick papagiorgo 2015.02.15. 13:27:46

@swup: hát, van egy kollégám egy PDTDI Borával. Elhunyt valami PD-elem, százvalahány, utána röviddel turbóprobléma (nem változott az a fránya geometria), kétszáz. És amúgy rendes srác, ért is az autóhoz, meg nem is hanyagolja el a karbantartást.
A srác, aki az autómat szereli, jött egy történettel, kettőstömegű csere 150, meg rángatott a kocsi, ő mondjuk nem csinálta meg, a tulaj ment vele mindenhova, végül a márkaszerviz mondta, hogy a kis rángatás miatt ki kellene cserélni az ECUt meg a fedélzeti comutert, csak az anyag hétszáz.
Novoth Tibinek is vannak történetei az égéstérben, amelyek valahol 700 és másfélmillió körül mozogtak.
Ennyit arról hogy ki mivel riogat, meg mit kell elhinni. Kívánom neked, meg mindenkinek, hogy sose érjen ilyen kár. Mindazonáltal, ahogy az autókban egyre több az elektronika, egyre bonyolultabbak, és egyre kevesebb időtartamra tervezik őket, egyre drágább lesz a javításuk is. És az a baj (a rángatásos történetet is ezért írtam le), hogy ilyenkor a tulaj nem csináltatja meg, inkább eladja. Enged az árból 200-at, te meg megveszed, mert jó vétel. Csak az a rángatás neked is ugyanúgy 700-ba fog kerülni, cska Te még ezt nem tudod.

szandhokan 2015.02.15. 13:46:08

@nick papagiorgo:
Én bizakodó vagyok, ha a jövő a villamos autó, akkor motorikusan könnyebb lesz őket szerelni. :-)
Viszont ezek a húzott dizelek.... mondjuk amit az audi csinál, 10 év múlva meglátjuk, hogy ki fogja venni azokat a használt agyon turbózott, húzott autókat.

csakazértistotalcar 2015.02.15. 14:03:26

@toncsi64: A hatályos jogszabályok szerint MINDEN HASZNÁLT AUTÓRA (is) van 1 éves szavatosság!!!!

prérikutya 2015.02.15. 14:19:15

@novothauto: "jellemzően sok városi használatnál és a Bárdi-Unixban is legolcsóbb szarként árult GM olaj használata esetén"

Mitől is szar a gyári olaj?

Burgermeister 2015.02.15. 14:24:18

@csakazértistotalcar: persze, van ám...és próbáltál már ilyet érvényesíteni? Hmm? Igazságügyi szakértő, illeték az polgári eljáráshoz, ügyvédi díj, idegesség, több évi pereskedés....hááát szivesen olvasnék egy cikket ezzel kapcsolatban, aki már végigszopott egy ilyen sztorit...

swup (törölt) 2015.02.15. 14:26:42

@nick papagiorgo: Annyira vicces, amikor valaki felsorol néhány rémtörténetet, és ebből nagyívű következtetéseket von le több millió autóra vonatkozóan. Térjünk vissza ezekre, majd ha lesz saját üzemeltetési tapasztalatod, és nem mások sztorijaival jössz.

Prérifarkasz 2015.02.15. 14:27:09

@csakazértistotalcar: Van, csak azt a legtöbb magyar autós nem tudja... Ha meg tudja is, akkor a kereskedő kiröhögi és elküldi a picsába, aztán perelhet, ha akar, de a legtöbben nem fognak, mert ezt átlag párszázezres utónál a perköltségek megközelítik az autó árát, és ezt elő kell finanszíroznia... de nem fogja érthető okokból... és ezt a köcsög kereskedő is tudja, tisztelet a kivételnek...

nick papagiorgo 2015.02.15. 14:42:45

@swup: nézd, felőlem azt hiszel el, amit akarsz. Azért, mert én még nem költöttem el többszázezret javításra, meg Te sem, nem jelenti azt, hogy senki sem járt így, és ezek mind hazugságok, meg túlzások. Amit elírtam, azok nem rémtörténetek, hanem olyan esetek, amelyek nem velem történtek meg, viszont olyan emberekkel, akiket én ismerek, és hiszek nekik. De felőlem mindenki azt hisz el, amit akar. Mondom, én azt kívánom neked, hogy sose járj így.

Burgermeister 2015.02.15. 14:44:35

@Prérifarkasz: Na látod, pont erre gondoltam, ez olyan, hogy van is meg nincs is....de inkább nincs!!!! Ennyit a jogbiztonságról, a jog (igazság) érvényesítéséről....

nick papagiorgo 2015.02.15. 14:45:40

@szandhokan: biztos lesz aki megveszi, ma is vesznek autókat százezerért, meg megveszik a négy-ötszázezres, csillió kilométert futott Audikat, Merciket meg BMW-kt is, mert az milyen nagy meg szép autó, meg prémium. Csak ezek nincsenek túl sokan :)

Prérifarkasz 2015.02.15. 14:47:16

@prérikutya: Megfordítom a kérdést: miért ne lenne szar? Nem tudom ki gyártja a GM olajat, de tegyük fel hogy a GM... Miből gondolod, hogy nagyobb tapasztalattal rendelkeznek a motorolajok fejlesztésében, mint egy profi erre szakosodott cég? Ha meg eleve motorolajgyártótól veszik, akkor ugye miért lenne jobb más termékektől? Sőt, mert mivel ezt adják, és írják elő az autóikhoz, ezért az olajuk monopol helyzetben van, ami meg ritkább esetben szokta a vállalatokat a fejlesztés irányába hajszolni...

Prérifarkasz 2015.02.15. 14:48:50

@nick papagiorgo: jaj dehogynem, vannak szép számmal... :)

nick papagiorgo 2015.02.15. 14:57:16

@Burgermeister: következő történetem van, főnökömmel esett meg. Vett egy külföldről behozott Sharant, járt vele kb fél évig, majd megjelent a karhatalom, hogy az autó lopott,ikresített, összesen van vagy négy belőle szerte Európában. Autót elvették, ő perelte a kereskedőt. A pereskedés zajlott kb 3 évig, tárgyalás, újabb tárgyalás, satöbbi, közben az autó állt, néha elment megnézni, a harmadik év végén már elég siralmas állapotban volt, közben (állítása szerint) jótét lelkek donornak is használták, hiányzott belőle ez az (a rendőrség telepén állt amúgy). közben eljöttem a cégtől,nem tudom mi lett az ügy vége, de a főnököm szerint ha visszakapta volna a gépet, akkor sem kezdett volna vele túl sokat, éveket állt, egy halom pénzt kellett volna beledönteni.
Kb hasonló lehet a garanciális használtautókkal is: be kell bizonyítani, hogy az eladó tudott a hibáról, de nem mondta meg. Vagy elsőre elismeri, és megcsinálja, akkor jó, vagy ha nem, akkor belép a szakértő, meg indul a pereskedés, közben az autóval nem lehet járni, max megcsináltatod a saját költségedre, és a költségeket kéred vissza - és akkor még azon is lehet vitatkozni, hogy tényleg jogos volt-e a költség. Ha az eladó ráadásul magánszemély, akkor nagyon csekély az esély, hogy elviszi az ügyet. Továbbá tőle nem is lehet hipp-hopp többszázezer forintot csak úgy elvenni, mint egy cégtől. Hát kb ez.

novothauto · http://novothauto.hu 2015.02.15. 14:58:20

@prérikutya: Nem tudom, hogy milyen a gyári olaj, de a GM olajával rosszak a tapasztalatok. De mint írtam, az egyik legolcsóbb a piacon, valahol a teszkós olaj környékén van az ára. Ezért sok nem várható.

Jellemzően a GM olajjal futó Astráknál jelentősebb olajsarasodást tapasztaltam, míg egy Castrol Magnatec 5w40 használatával gyönyörű tiszta marad a motor belseje hosszútávon.

nick papagiorgo 2015.02.15. 15:06:10

@Prérifarkasz: A GM nem gyárt olajat. Az össze gyári olajat ugyanazok gyártják, mint a többit is (a mobilt, a castrolt, ésatöbbi), csak a vevő kérésére gyári címkével látják el. Kb mint a Tesco sajátmárkás termékei. És minőségükben is ugyanolyanok kb :)

Pepejoe 2015.02.15. 15:25:03

@nick papagiorgo:
Azért vannak kivételek is. A madarastecsó saját márkás olaját pl. a Total hozza, 2 éve néztem utoljára, akkor rajta volt a dobozán. Vettünk is belőle és egy Swiftbe került bele, hibátlan volt az egész periódus alatt. Az ára alatta volt az akkori tecsó saját olajának, talán még a GM-énél is. Kiváncsi lennék, ki hozza a tecsónak a saját márkásat. Meg a GM-nek.
Azért lenne érdekes, mert gondolom nincs a Totalnak sem "Auchan-részre" gyártó gyártósora, ahol direkt le van rontva a minőség, hogy "nehogymá' jól járjon a paraszt és 1000Ft/1L-ért kapjon jó olajat, kapjon szart"
Szerintem valami Quartz 7000 lehet, az még Total dobozban is olyan 6000Ft/5L autósboltban (multinál még eksönben is szokott lenni a Valvoline-nal együtt pl.) és szerintem kiegyezhetünk abban, hogy az egy egész jó olajnak számít.
A GM-ről azt tudom biztosan, hogy félidősen már büdös volt a nyári dugóban és ki kellett dobni. Még én is éreztem, pedig igen rossz az orrom.

Burgermeister 2015.02.15. 15:28:56

@nick papagiorgo:Köszönöm a sztorit a nép nevében...erről beszéltem, illetve jol ismerem az itthoni jogi környezetet és ügyeket. Persze el lehet érni, hogy azonnal perkáljanak, sőt vissza mindent és még fizet a kereskedő valamennyi pénzmagot de ez már a fekete zóna. Az meg nem életbiztosítás. BMW kereskedők tudnának mesélni észbontó sztorikat a tezsvírekkel és egyéb nációval kapcsolatban.

DeezL 2015.02.15. 15:34:00

@szandhokan: és mit kell rajta cserélni ennyit,hogy havi 30ezer Ft-ra jön ki kb a fenntartása?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.15. 15:36:44

@Pepejoe:
Nem akarlak elkeseríteni, de ha egy tacskó berendel Xmillió liter valamit, akkor a gyártósort semmiből nem tart átkalibrálni arra a mennyiségre, utána meg vissza. Elég ha módosítasz az adalékok arányán mennyiségén milyenségén.

Rónarider 2015.02.15. 15:45:37

@nick papagiorgo: Pdtdi-vel majdnem leszopattak, akkor még bíztam a szalonszervízben (ahol vettem), mondom hidegen csörög, meg kongát dobol a motor, néha gyorsításnál megtorpan, és a turbó esetenként leáll. (ez egy hét alatt jött össze, gondolom valami elromlott, rántotta magával a többit)

Azongya az arc két nap múlva, igen, porlasztókat cserélni kell, kettőstömegűt szintén, meg órarendszer is gyanús, kb.800'000 körül megáll a történet munkadíjastól, de ingyen elemet cserélnek a kulcsban. (~150'000 Km)

Gondoltam ennyiért veszek valami használható roncsot, ez meg rohadjon a kertben.
Elmentem az azóta bevált bandához, a kettőstömegű rendben, a turbót kitakarították, porlasztóknak semmi baja, a hengerfejben elégett egy vezeték, cserélték a köteget, az órarendszernek nem volt baja, csak a rengeteg hiba miatt néha hülyéskedett, kapott új szoftvert, vagy nem tudom, azóta is jó (~260'000Km). A csörgére meg valami szelepemelőket magyaráztak, megcsinálták. Munkadíjjal együtt 70'000Ft.

Érted, 70'000 kontra 800'000.
Független szerviz (igaz nem sufnikendács) vs. márkaszerviz.

Azóta nekem ne mondjon semmit a márkaszervizekről. Biztos vannak azok között is jók, csak olyanok mint a jeti. Mindig csak hallani róluk.

Pepejoe 2015.02.15. 15:56:12

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Ááá, nem keserítesz el, én Xado és Q8 hívő vagyok. Azt nem hinném, hogy variálnának bármi arányon csak azért, mert ez most madarasteszkós dobozba fog kerülni, az meg Totalosba. Ezt amúgy biztosan tudod vagy sejtés?
Meg mondom, tökéletesen jól szuperáló olaj volt, ugyanolyan jól működött mint bármi más. Más adalékoláskor gondolom kijött volna ez meg az.

Prérifarkasz 2015.02.15. 15:59:49

@Pepejoe: Nincs direkt lerontva az adalék, hanem direkt nincs feljavítva... Hiába tud a megbízott motorolajgyártó sokkal jobbat is, ha kevés pénzből kell kijönni, akkor azokat a drága adalékokat, amelyeket amúgy bele tehetne,nem fogja... azt a saját és magasabb színvonalat ígérő olajaiba fogja tenni...

Erről öreg barátom jut eszembe, aki már nagyon sok autón túl van, ő rendületlenül bízott/bízik a teszkó-ósön olajban... még sok autó és motorhiba után is... Az összefüggés nem bizonyított,de azért gyanítható... Pedig volt ott Audi, Opel, Daewoo... utóbbinál motorcsere, Audi szinte évente volt hajtókarcsapágyas..., Opelnél is a motorral valami, 600-ból megúszta...

Csak a párhuzam miatt: egy barátom neves üdítőital gyártónál dolgozik, kereskedelmi láncoknak is gyártanak saját márkás üdítőket. Ezek megmondják mit tegyenek bele, van olyan, ahol 1 üvegnél 1 Ft az alapanyagköltség...

ftibi 2015.02.15. 16:06:09

W124 250D-m van. Itt is és máshol is kétféle történeteket olvasgatok róluk. Vagy nagyon jók, vagy kuka. Ilyen idős autónál az előélet a mérvadó.
Az enyém 26. éves 450.000. km-rel és még nincsenek különösebb gondjaim. Eredeti még a kipufogó rendszer is! Természetesen rendesen van szervizelve, ami szerintem olcsónak mondható.
Ez szerintem a többi prémium autóra is igaz.
Mellesleg az autómért most is adnának annyit, amennyiért 14 évvel ezelőtt vettem. (jó, tudom, infláció..... :) )

nyikk 2015.02.15. 16:13:40

@Börtönőr: Nem a megbízhatóság miatt veszik.Kinek a villantás kell, kinek a "vezetési élmény", komfort.

Kegyetlen 2015.02.15. 16:16:14

szerintem baromi ízléstelenek ezek az utólagos LED-barkácsolások.

Pepejoe 2015.02.15. 16:26:20

@Prérifarkasz:

Értem-értem, de az az ósanos olaj lényegében egy árban van a Totallal és ugyanott is gyártódik. Azt lehet állítani, hogy a Total egy teljesen jó olaj. Ha egy árban vannak, gondolod lehetséges az, hogy lerontják az ósan-dobozosat, hogy ne legyen olyan jó mint a Total-dobozos?

nyikk 2015.02.15. 16:33:30

@Pepejoe: Nem lerontják, hanem nem adalékolják úgy, mint a rendes saját cimkés olajat.Akárcsak az olcsóbb benzinkutaknál a naftát.
Attól még lehet, hogy az ominózus olaj ugyanaz osanos flakonban, mint a rendes totalosban.
A probléma az, hogy te ezt nem tudod ellenőrizni, csak a bizalom marad.

szandhokan 2015.02.15. 16:44:38

@DeezL:
évi 40 ezret megyek, egy olaj+szűrők átvizsgálással egy 50-es, ebből kapásból 3-4db van nekem! /150-200k már el is/ ment
Emellett szilentek, stabpálcák hamar tönkremennek, turbó 2-3 évente cserés nálam, kettős tömegű is volt már cserélve...
Elektromos része szintén katasztrófa, tavaly teljes ablakemelő szerkezet csere /csak bontott teljes ajtóból kiszedett játszott/, eltört ablakemelő kapcsoló 12 ezer, ellopták az emblémát 15 ezer, kínai utánagyártott nem játszik, lerepül.
Most hátsóféltengely cserét is javasol a szerelőm, de ezzel még várunk... :-)))) ja arról nem beszéltem, hogy évente szívósort + EGR szelepet tisztíttatom...
és minden évben jön hozzá pár apróság... k drága fenntartani, ha gyári beszállítós alkatrészeket veszek hozzá, az autó meg ér vagy 1-1.3 milliót, eladni meg mondjuk 1 millióért lehet mert annyit hoznak be.

prérikutya 2015.02.15. 16:54:05

@Prérifarkasz: "Nem tudom ki gyártja a GM olajat, de tegyük fel hogy a GM..."

Feltételezésekbe ne menjünk bele, konkrétumot írj.

"Miből gondolod, hogy nagyobb tapasztalattal rendelkeznek a motorolajok fejlesztésében, mint egy profi erre szakosodott cég? Ha meg eleve motorolajgyártótól veszik, akkor ugye miért lenne jobb más termékektől?"

Ha sejtenéd, hogy hogyan működik, nem írnál hülyeséget. Elsőként is a GM-nek, mint minden gyártónak van egy előírása az olajokhoz. Megveheted a 3x drágábbat is, akkor is ugyanazt fogja teljesíteni, mint a gyári. Attól, hogy az Ő logójuk van rajta, még nem azt jelenti, hogy szar. Lehet, hogy ugyanaz a gyár nyomja a Castrolt, vagy a Mobil 1-et is.

"Sőt, mert mivel ezt adják, és írják elő az autóikhoz, ezért az olajuk monopol helyzetben van, ami meg ritkább esetben szokta a vállalatokat a fejlesztés irányába hajszolni..."

Elárulom neked, hogy Dunát lehet rekeszteni a Dexos2 szabványt teljesítő olajokkal, szóval semmilyen monopolhelyzet nincsen.

prérikutya 2015.02.15. 16:58:09

@novothauto: Érdekes módon ismerek olyanokat, akiknek már 200 ezer környékén fut az Astrája, és mégsem eszi az olajat.

Meg van olyan is, akinek 120 ezernél már fel kellett újítani a motort.

Szerintem a 10-15 ezres csereperiódus, meg a normális használat sokkal inkább elejét veszi ennek, mint a "márkásabb" olaj. Egyébként a Castrolra is hallottam már panaszt, az sem a régi minőség már.

DeezL 2015.02.15. 16:58:41

@szandhokan: nekem Bmw-ből most egy e39 525tds Touring van! meg hozok egy 118D-t németországból! e46om csak pár hónapig volt 320d, azzal akkro addig nem jött elő semmi,de eladtam hamar,nekem sor6 benzineseim voltak zömében,meg volt egy e28 524TD de azt is eladásra vettem 97-98körül, meg építettem egy 324tD-t 25tds-re meg volt egyéb kis tuning.. na de e39-en idáig csak olaj,szűrők cseréje volt!amióta nálam van,szeretem,vontathat 1900kilót,szal nekem tök jó..mondjuk nekem nem kell szerelésért fizetni mert van otthon műhelyem,kedvezmény is van mindenre,de vettem hozzá egy donort is,ha esetleg valamire szükség lenne akkor abból kiszedem aztán ennyi

szandhokan 2015.02.15. 17:06:07

@DeezL:
akkor szerencséd volt.
Nálam az olaj is csöpög, töltenem is kell utána. :-)))
Rádió pixel hibás lett és a végfok is kiment, csere mert javítani nem érdemes, vettem bontóból 30 ezerért egy másik, az meg magától lehalkul tök random, tehát ez is szar, ez tavaly volt, ja az ablakmosó motor is beszart, az is csere :)) a hátsó ablakemelő rendszeresen berohad...
lemföder, meyle márkákat választom ha alkatrész, ha szűrő akkor csak mann, és levegőszűrőt is cserélem minden 10k után mert poros környéken megyek leginkább, üzemanyagszűrőt 20k km után, olajból eneos vagy mobil1...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.15. 17:06:48

@Pepejoe:
Nem konkrétan olajjal, de ablakmosóval és egyebekkel tapasztalat igen. A tacskó ósün stb. megmondja, hogy mennyit szán rá, és abból ki lehet kalkulálni, hogy X% haszon mellett mit lehet belerakni. Több kevesebb rovar oldó, alkohol stb., az olaj se különb.

KissGecihuszár 2015.02.15. 17:10:17

@ftibi: Ott repül "Tibibá" 10 pontos labdája; szeretni, tisztelni kell a (E250D) W124-est és egy életre hű társad lesz, kimegy a világból is, mit neki 4-500ezer Km. Ennyi alatt épp csak bejáratódott, mert ez maga az AUTÓ, míg a vele egy korúak már nagyrészt vagy 50Kg-os kockára vannak préselve, vagy úgy tolják át őket a kötelező műszakin, persze óvatosan, mert az itt-ott lerohadt részeik nehogy épp ott a vizsgapadon kezdjenek önálló életet élni, összekoszolva azt...

DeezL 2015.02.15. 17:17:01

@szandhokan: majd visszanézem,mettől meddig volt meg,meg stb ,de nem mentem vele sokat,mellette volt több autóm meg a mai napig is van... most is van: Alfa 166(de ezt elakarom adni,mert fölösleges),e39,egy Galaxy ,mert ezzel is lehet vontatni 2 tonnát,meg vásározunk is aztán ,nagyobb mint egy kombi Passat,vagy egy seat Inca,mert Inca volt előtte...van egy Iveco Daily,egy Ducato 14 ,van egypár donor:D, meg asszonynak nem rég forgalomba lett helyezve egy Berlingo,mert magánvállalkozó lett,meg 100ezer Ft-nak megfelelő EUroért vettem,és nincs rohadva,ruhák stb-vel foglalkozik,aztán most már nem személyautózik.. tehát forgalomban 5 autóm van megint... lehet ha van helyed,kéne 2-3 donort venni hozzá,aztán akkor van mindened!Fiamnak is volt,Citroen ZX-e,vettünk 3at legyen hozzá minden,de amikor Tipoja volt ,akkor is volt 2 Tipo donornak,ami nem kell azt meg eladó sorba kerül! látnád a lomcsis házat,lehet röhögnél mi minden van ott:D

alvázvédelem 2015.02.15. 17:18:04

nem olyan nagy dolog ha 1000ft egy liter olaj ,még azon is van bőven haszon ha azt vesszük hogy a kőolaj literje kb 80 forintra jön ki.

Pepejoe 2015.02.15. 17:19:05

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Ablakmosó meg a többi az más...isopropilból legalább 6 félét rendelhetnénk a cégben és csak kettő felel meg nekünk tisztaságilag, stb. És a drágább a szarabb, pedig neves osztrák gyártótól jönne (már a tisztaságával is hazudnak, a beígért min. 98%-nak a közelébe sincsenek), az olcsóbb magyar pedig tökéletes.
Persze, van egy összeg az olajnál is amiből ki kell hozni, csak ezért hoztam fel érdekes talányként a Total-osanolaj témát, mert sok érdekes ellentmondás van benne.

nick papagiorgo 2015.02.15. 17:19:30

Ehhez az olaj történethez egy kis "adalék".
Amikor egy OEM (autógyár) saját olajat akar, az nagyon hasonló ahhoz, amikor a Tesco/Auchan stb. akarja ugyanezt. Tehát megfogalmaz egy kritériumrendszert, és megkérdezi a gyártókat, hogy ki hajlandó neki ilyet gyártani és mennyiért.
A nagyobb gyártók ugye többféle olajat is gyártanak, tehát pl. 5W30-ból is tudnak gyártani négy-ötfélét, különböző árakon. Megnézik, hogy a kiírt specifikációnak melyik olajuk felel meg, és beneveznek azzal. Ritkább esetben külön a gyárnak fejlesztenek, ez azért ritka mert a fejlesztés is pénz ám. Azt már a vevő (a gyár vagy a Tesco) dönti el, hogy pontosan mit szeretne, a legalapabb olcsó olajat (mindegy, csak olcsó legyen), vagy ha már sajátmárkás, azért ne a leggagyibb legyen, és kerüljön bele valami adalék. Ebben az esetben értelemszerűen drágább lesz az olaj. Ezért lehet, hogy X gyár "házi" olaja a kategória legalján van, Y gyáré meg a legdrágábbak egyike.
Azt kideríteni, hogy egy gyári olajat ki gyárt, elég nehéz, mert a gyár általában nem árulja el (miközödhozzá, végülis), illetve megteheti, hogy elmegy az egyik gyártótól a másikhoz (és ehhez sincs semmi közöd, ugye). Azt "tudni" (vagyis inkább sejteni), hogy a Total gyártja az olajat az Auchannak is, meg a francia gyártóknak is általában, ebben annyi a logika, hogy az Auchan is francia, és támogatják a hazai ipart, hehe. Illetve bizonyos gyártók az üzemeltetési kézikönyvükben ajánlanak bizonyos márkákat, feltétlezhető, hogy ezt ne mcsak úgy teszik, és a "házi" olajukat is az a cég gyártja.
A fentiek fényében, én úgy általában nem bízom nagyon a gyári olajokban, és inkább Castrolt vagy Mobilt veszek. De ez én vagyok, mások árérzékenyebbek,olcsóbb olajat keresnek.

♔bаtyu♔ 2015.02.15. 17:21:56

Szerintem akit nem érdekel az autó mint élmény, annak a legelterjedtebb tömegautókat kell venni és lehetőleg 5 év körül megbízható ismerőstől. Én csak nézek itt. Utoljára Trabi hagyott cserben vagy 30 éve. Amekkora összegeket itt említenek, azért én olyan autókat veszek, amelyek utazósebessége 130, pattog a városban és amiket hosszú évekig használok, nagyon olcsó a szervize, ami amúgy is nagyon ritkán szükséges. Ráadásul amelyeket félteni sem kell.

Az itt (poszt, kommentekben) felsorolt alkatrészek 99%-ról fingom nincs, hogy micsoda és hol van. Holott pár tíz éve vannak autóim.

nick papagiorgo 2015.02.15. 17:26:36

@Rónarider: hát ja, a márkaszervizekről inkább rosszat hall az ember, mint jót, tisztelet persze a kivételnek.
A gond csak az, hogy pl. egy hibridet márkaszervizen kívül már nagyon kevesen tudnak vagy mernek bevállalni. Kíváncsi vagyok, merre megy majd el ez a történet....

Mókus ős 2015.02.15. 18:02:09

Ha egy felnőtt ember elégedettségét az jelenti, hogy a lámpánál senki ne nyomja le, ott komoly pszichés problémák vannak. Amihez társul természetesen az 'ideológiát csinálok abból, hogy nincs pénzem rendes új autóra.' Diagnózis: közveszélyes, jogosítványt elvenni, kőbányába küldeni, esténként az 'Angyalom, bevallom, hülye vagyok éjéjén' c. önreflexív népdalgyűjtést hallgatni.

Gácsfalvi Róbert 2015.02.15. 18:15:07

@T54-44: mert ez az igazság a német autók szervízigényesek, nekem is volt jó pár jó megélhetés a szerelőknek:-)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.15. 18:22:39

@Wolfman2107: nem láttad, hogy kettőfeles 1990-es Audi100 dízelről volt szó?

LoveKills 2015.02.15. 18:31:38

@Kegyetlen: nemcsak az utólagos LED-barkácsolások ízléstelenek. MINDEN LED ízléstelen. Akár elöl, mint pár éve divatos (asszem az Audi kezdte el), vagy hátul... Bazári, giccses, gáz.

Naezatutti?! 2015.02.15. 18:34:32

Szerintem nagy kavarodás van a fejekben a használt autóra vonatkozó szavatossági időkkel, teendőkkel, jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatban. Pedig egy kis időt rászánva a világhálón elérhető minden erről a témakörről. 2013-ban nálam működött ezen jogok érvényesítése, nem volt fennakadás, a (márka)kereskedés állt minden költséget és javította az autót. Ehhez kellett a korrekt hozzáállás (szerencsére ez nem csak az én oldalamról volt adott), illetve hogy mindenki tartotta magát a jogszabályokban kikötött feltételekhez.

gab200 2015.02.15. 18:50:45

bírom ezeket a májer tunningos csávókat,milliókat költenek rá,hogy 5000 km-es élettartamig lenyomják a piros lámpánál az autókat...a feleségem meg felül a 400.000 Ft-os,120le-s,180kg-os motorjára és a gumit melegítve,nyitott plexivel nyomja le az ilyeneket :D az én rsv4-emről meg ne is beszéljünk :)

swup (törölt) 2015.02.15. 18:52:27

@nyikk: Pontosan. Szupermarketben olajat venni abban a reményben, hogy talán a Total gyártja nekik, amúgy is jó nagy ökörség, tekintve, hogy a Total eleve az egyik legolcsóbb márkás olaj:
www.oil-drop.de/Schmierstoffe/PKW-Motoroele/Total/Total-5W-40-Quartz-9000-Energy-5-Liter-5W40-Motoroel.html

Cave Nick 2015.02.15. 19:13:03

@swup: szinte minden Toyota márkaszervíz vállal Lexust.

3gb 2015.02.15. 19:24:23

Most, a szomszédomnál voltam úú, nem tudom, de ha mondta valaki a merci már volt és azt is mondta valaki, hogy olyan mercivel nem foglalkozik, aminek nem merci a felnije. Bazdmeg! Rámegyek még valami piára úú de semmi probléma!ha ha elolvastam a saját kommentemet :-)

1kutya 2015.02.15. 19:29:29

anno voltak ilyen 1.6 ecotec vectráink a céges flottában. zömükkel semmi gond nem akadt, de volt olyan, amelyik 2 évesen, 80k km-el a lábában egy szolnok-miskolc távon az 5 liter olajból 4-et simán bekajált... :)

osze 2015.02.15. 19:46:35

@♔bаtyu♔: Igen, ez a "problémamentes autó" kategóriaként volt definiálva valamelyik régi TC-s "Milyen a használt autó való nekem?" cikkeben.
Valljuk be, a nem autófetisiszta vásárlók jelentős részének ilyen autó kell. Mosógépet is azért vesz a legtöbb ember, hogy mossa tisztára a ruhákat és megbízhatóan működjön hosszú éveken át.

Ha már a vásárlásnál fontos kritérium, hogy kéznél van-e egy megszállott, tuti szerelő, ott gáz van a fejekben. Bár a szerelő (és családja) eltartása is értékelhető jócselekedet, még akkor is, ha a vásárló nem kifejezetten emiatt vette a konkrét autót.

Tippszmix 2015.02.15. 19:52:48

Én ott akarok lakni, ahol a Mercis fazon! Szintben vannak az aknafedők!!!! Ez biztos Új Zéland.

Hurri Kán 2015.02.15. 20:05:45

A BMW-s vadászt nem értem, hogy panaszkodni akart, vagy dicsekedni.

Wolfman2107 2015.02.15. 20:08:17

@gab200: Énis már a motorokra vadásztam, mert az autók már nem voltak ellenfelek :P néztek is a motorosok :P

3gb 2015.02.15. 20:10:08

belül minden sötét, aztán elborít a csend, úgy érzem, hogy lent vagyok, vagy mégis fenn kokain blues ami a mélybe húúúúúúúúúúúúúúúz kokain blues mindig érte nyúúúúúúúlsz hiáááááába minden értsd meg nekem semmis nintsen ez minden ez miinnddenn . ne vegyél csak új autót, a régi szart sem ér, háborog a gyomrom a régi premium vagányogtól, vicc? nem köztünk élnek!

Wolfman2107 2015.02.15. 20:10:50

@Aranyba mártogatott étnyúl: Olvasd el még egyszer, az volt leírva h annyira nem ismerték ezt a típust h a tömegautónak nézték amiből egyből kettőfelezés lett. Ez egy audi 100 S4 2.2Turbó volt :P

Sam8888 2015.02.15. 20:11:16

@Csalfa Romeo: Keress vissza a cikkek között, volt egy bőnyálas lexusos szopás is, ha jól emlékszem a régebbifajta LS400 V8-al...

Naezatutti?! 2015.02.15. 20:12:57

@1kutya: 5 literből 4-et megevett??? Szééép... De milyen 5-ből tudott 4-et megenni amikor szűrővel együtt 3,6 liter a feltöltési mennyisége? Ez a baj a városi legendákkal...

rashy729 2015.02.15. 20:17:32

V8 rotyogásban gazdag szép napot minden autób*zinak!

Mo-n érdekes ez a prémiumautó téma. Szerintem vicces mikor valaki a 1.5M-s tizenakárhány éves (többnyire német) prémiummal akar vagánykodni.
Személy szerint én is a B6 A4-essel szemezgetek, de én azért mert nekem az tetszik.

@nick papagiorgo: Kettős tömegűvel egyetértek. Viszont amelyik autó 200 ezernél ledobja a turbot vagy a porlasztócsúcsot, az szerintem nem feltétlenül csak az autó hibája. Bár az igaz, hogy ahogy az angol is mondja "sh*t happens"... :)

Pepejoe 2015.02.15. 20:27:40

@gab200:

Így van. Volt, hogy asszony mondta mögöttem (pedig nem egy versenyzős), hogy nyomjuk már le azt a Subarust mert km.-ek óta körülöttünk cikázik és próbálkozik, pedig mi csak normálisan haladtunk. Szóval 8000-ig elég volt húzni a 13000-ből, csak szegény ott pattogott mögöttem minden úthibán. :D

Pepejoe 2015.02.15. 20:58:25

@swup:

Mivel nem hatósági áras az olaj, így mindig lesz olyan, amelyik a legolcsóbb. Csak ez a tulajdonság nem mindig jár együtt a "jósággal", ha fogalmazhatok ilyen csúnya szóval. A Totallal nincs baj, a Valvolinenal sem, pedig mindkét oil a legolcsóbbak közé tartozik. Már ez is baj? Meg mi az olcsó kategória? Castrolt (az már csak jónak számít) vettem főnökömnek 1 éve 4 litert 6100-ért boltban, egyidőben a Valvoline, Total, ezek voltak eksönbe 5400-ért multinál, 500Ft. különbség hűűűűűű. És a Castrol már Isten, mindenki ismeri. De most nézem az árgépen, 5000-ért már Q8 van...az már biztos megfelel mindenki ízlésének. Jobban megnézve egy sima átlag olajat, nem is találok 7000-nél drágábbat /4Liter, szinte egy árban van az összes. Így ár alapján nehéz minőséget keresni.
Amúgy vannak cikkek, (órák, öltöny, ne mondjak márkát) amik bevallottan kerülnek annyiba-amennyi, mert különben nem fogyna annyira bizonyos körökben. Mégsem jelenhetsz meg egy 60k.-s öltönyben egy megnyitón, mert jobban hangzik a társaságban a 600k.-s ár. Szerintem ez a pszichológiai manőver sokkal alacsonyabb szinteken is kiválóan működik és egyébként tanítják is a megfelelő szakokon.

Nem kell reménykedni mert rá van írva a sajátmárkás dobozra (csodaszámba menően) hogy a Total gyártja. A többit meg nem tudom, ki szállítja be. Lassan nem is kell olajat hiperben venni, mert egy normális autósboltban sem drágább.
Amúgy megkérdezném Sebestyén Bazsit, hogy a Q5-ösébe használja-e a Hunoilt, amit reklámozott egy időben. :)

Prérifarkasz 2015.02.15. 21:02:16

@nick papagiorgo: Most nem tudom ki gyártja az Osannak, 6-7 éve biztos, hogy a Mol gyártotta, annak idején beszéltem egy termékmenedzserrel, aki ezzel foglalkozott...
Nyilván a minimális specifikációknak meg kell felelni, de a láncoknál az ár az elsődleges szempont... És ne legyen senkinek kétsége, hogy az eladási ár a beszerzési ár többszöröse... És sokak állítása ellenére szerintem itt a legrosszabb az ár/érték arány...
A szuzuki biztos simán elbírja, de én egy "kényesebb" vagy kihegyezettebb motorba nem önteném...

szandhokan 2015.02.15. 21:20:51

@DeezL: donort vennék, de nem tudom hol lehet, angliából behozni kell kapcsolat. :)
Én lassan kiszállok ebből a bmw buzulásból, bármennyire is imádok télen csapatni a jégen, meg úgy amúgy is hátsó hajtás az igazi a mindennapok terén is, de nekem kezd már egy kicsit megfizethetetlen kategóriába esni a dolog, pedig csak egy ma már 12 éves e46-om van, ami nálam van 8 éve. A presztízse is a lépcsőházig esett mióta annyit hoznak be fillérekért, raceboyok veszik lassan.
Nagyon csábít a gondmentes toyota prius, egyedül az tart vissza, hogy autópályán hangos a beszámolók szerint, viszont sokat országutazok...
mi az isten vegyek :)

no_holy_shit 2015.02.15. 21:56:49

@nick papagiorgo:
"szerintem amúgy, ha valaki prémiumkocsit akar venni, az a lízingelt cégesek közül válogasson, amit levedlett az igazgató úr."
a nemet lizingelt autokban is egyesek tekerik az orat! (kilizingelik evi 10-15ekm-re aztan mennek vele 40-50ekm-t) jo esetben ezt megveszi a "nemet" nepper 3 eves koraban (kicsit teker rajta. eladja nemetorszagban ahol megy meg 5 evet lesz az oraban 150ekm. majd ezt eladjak a balkanon 100ekm-rel.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.15. 21:57:58

@Csalfa Romeo: a Lexus HSD-he zseniális dolog, pont ott teszi hatákonnyá a V6os masztodonokat ahol a legpazarlóbbak, ráadásul egyszerre csendesebbek és kulturáltabbak,ha pedig kell dinamikusak.

Ettől függetlenül nem hallom a szokásos pattanásos tini fotelhuszárkórust hogy bezzeg a kettős tömegű lendkerék, pedig a hibris hajtásláncnak is megvan a maga rákfenéi. Meg a toyotának is.

@1kutya: a PD TDI-knél az 1000kmenként 1 Liter olaj teljesen normális...

Józsi a guminagykeres 2015.02.15. 22:00:11

@szandhokan: Évi 40.000km-nél nem nagyon lesz olyan ami olcsóbb lesz a mostani e46-odnál. Ha fiatal akkor az értékvesztés miatt fog ennyibe kerülni.

1kutya 2015.02.15. 22:21:53

@Naezatutti?!: arányokat akartam érzékeltetni (nem tudom mekkora az adott motor kapacitása), a lényeg, hogy egy 150km-es távon benyelte a motorolaj 3/4-ét...

@Ződ2000: mint írtam 150km-ről van szó.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.15. 22:37:48

@Wolfman2107: láttam, csak szórakozom..

Pont azt írja, hogy mindenki dízelnek nézte :))

Azért továbbra is aszondom, hogy a Q7-ben nem tudtak a versenyzésről. Egy szint fölött már mindegy, ki áll le emberkedni..

Szabványok 2015.02.15. 23:25:28

@szandhokan: Ha jól számolom, Neked 100Ft/km a szervízköltséged.
Nekem benzines BMW-m van és fele annyit autózom, mint Te.
Én is 10000km-ként szervitelem, pedig 30e-t is elmenne és nekem is kb. 50eFt, minden eredeti BMW, még az olaj is. Átlag kb. még 50e megy el egyéb kopó-fogyó dolgokra, gyertyára, gumira, fékbetétre. Turbó nincs, EGR szelephez nem nyúltam, "szívósor" olyan, ahogy a gyár rátette.
Kifejezett, gyári eredetű meghibásodás egy volt az NOx szenzor bekrepált, ezt garanciában cserélték.
Futóműhöz még nem nyúlt senki, igaz nem rongyolok bele a kátyúkba 140-nel.

Mindent összevetve nekem legfeljebb 40Ft/km-re jön ki a szervízköltség, igaz fiatalabb, de nagyobb. (3 literes E90)
Viszont kényelmesen megiszik 8l/100km-t, hajtva 10l/100km, ha meg kihasználom, hogy 200LE+, akkor 12l/100km.
ez a dízel és a benzin közötti különbség.

Szabványok 2015.02.15. 23:30:00

@szandhokan: Vegyél BMW-t ismét! Egy nem turbós benzinest. (Pl. E90 325i-t) Benzinesben kevesebb km van, olcsóbb a szervize.
Egy hathengeres benzinmotor, hátsókerékhajtással mindent megér.

Azt meg, hogy ki mit gondol, mi a presztizse nagy ívben szad le, nem nekik veszel autót, hanem magadnak.

Naezatutti?! 2015.02.16. 00:15:41

@1kutya: Értem. Azért azt be kellene látni, hogy műszakilag lehetetlen hogy 3 liter kenőanyagot 150km-en el tudjon égetni egy benzines motor. Két lehetőség van csak, egyik hogy elfolyt belőle a másik hogy maga a motor égett el mindenestül...

DeezL 2015.02.16. 00:52:04

@szandhokan: nem muszáj angliából,kell keresni Svájcban,Németország,Ausztria stb.. Ausztriában sincs minden elrohadva

DeezL 2015.02.16. 00:58:44

@szandhokan: van 2006ig hagyományos TDI 110lóval SKoda Octaviában pl. egyszerű futómű,nem is hosszmotoros ,de 2007ig van 90lovas,azon se kettőstömegű se változógeós Turbo, szerintem tök jó dolog,bár sok 110lovas TDI-nk volt, és semelyikkel nem volt ilyen probléma

muhi 2015.02.16. 07:05:41

@szandhokan: végre egy őszinte autós. Soha nem a BMW-kkel volt bajom, legyen az egy vadiúj ötös vagy egy tinédzserkorú hármas, hanem a hülye tulaj. Itt, a kommentekben egymást licitálják felül, hogy meg mint üzemeltetik gombokért az öregedő, kilométermilliomos prémium autóikat. Egy részük biztos nem hazudik, de - ahogy írtad - érdemes majd 1-2 év múlva megnézni az autóikat, mi marad belőlük.

Seca81 2015.02.16. 07:34:46

@osze: Ertem, hogy neked az auto csak kozlekedesi eszkoz, nekem pl nem. Ezert is voltak/vannak ritkabb, szeretheto autoim, mert engem az ilyen autok hoznak lazba. Nem masnak veszem, hanem magamnak, es bizony egy ritkabb tipushoz elengedhetetlen a spec szerelo, hidd el. Ez persze nem azt jelenti, hogy szervizkor a munkadij vagy alkatresz triplajat keri el, biztos vannak ilyenek is, ez esetben tanacsosabb tovabbalni.
Ugy gondolom, hogy egy 10+ 20+ koru ritkabb auto fenntartasa sem horror, kicsit tobb utanajarast igenyel, de semmivel sem tobb, mintha betolnam a par eves Mondeo-t a markaszervizbe...
Nincs gond a fejemben, ellenkezoleg.

LoveKills 2015.02.16. 08:27:53

@Seca81: maximálisan egyetértek... de itt, Magyarországon, ebben a sötét és buta kis helyen, sok-sok sötét és buta fejben csak a fordopelvwtoyota létezik. Minden más egzotikum. Sajnos.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.02.16. 08:51:47

@LoveKills: talán mert a Ford-VW-Opel-Toyota az a négy gyártó, amelyik olyan közlekedésre alkalmas autókat gyárt, amikhez nem kell a Vénuszról lőni alkatrészt, és mindenki ért hozzájuk?

szandhokan 2015.02.16. 08:57:22

@Szabványok: Hehe, de ha bömöst veszek megint akkor nehéz lesz a turbónak ellenállni. :-))
@DeezL: ezek a TDI motorok amik úgy füstölnek?:-))
ronda flotta autók kinézetre, de jó tudni, hogy megbízhatóak.
köszi
@muhi:őszinte vagyok, az én zsebemre megy a játék.
Akárki akármit mond egy dízeles turbós bömös fenntartása mindig sok lesz, kivéve ha lespórolják a szervizeket, ezért lesz Magyarországon rengeteg hulla e46 dízel.

LoveKills 2015.02.16. 09:05:14

@Aranyba mártogatott étnyúl: neeeem, erről természetesen szó sincs. Szó inkább arról van, hogy te is csak egy vagy a sok-sok buta és sötét fej között. Nyuszi.

Seca81 2015.02.16. 09:52:17

@LoveKills: Ööö, hát valahogy így. Nem mertem kimondani, de te megtetted helyettem :)
Hívjuk őket átlagautósnak, akik, hogy is mondjam, racionálisabban gondolkoznak, mi a boldog(abb) kisebbséghez tartozunk. Tökre elfogadom az ő választásukat is, ne adj' Isten még igazat is adok nekik, de az autótartással kapcsolatos nézeteimet nem tudom, és nem is akarom megváltoztatni.

@Aranyba mártogatott étnyúl: Hidd el, ennyire azért nem kicsi a világ :)

LoveKills 2015.02.16. 09:59:12

@Seca81: ezzel is tökéletesen egyetértek, engem csak az zavar (de nagyon), hogy idejön megannyi nyuszi-féle átlagautós, és elkezd okoskodni, ráerőltetni a szűkös homlokuk mögül elővarázsolt véleményüket másokra, miközben ez egy autós fórum, ahol egy átlagautósnak legfeljebb sztereotípiája lehet, nem érdemi tapasztalata. De az, hogy 2-3-4 márka forog itt, mint megbízható márka, és egy Volvo, Saab, MG már szóba se kerülhet (pedig ezekből rengeteg fut Európa nyugati felén), az fel sem merül náluk. Borzasztó, komolyan.

Pepejoe 2015.02.16. 12:56:46

@LoveKills:
Ne is mondd, egy 9-5 Vector nálam szóbajöhetne, bár a felsorolt négyessel is szimpatizálok. Igazából kevéssel nem szimpatizálok, hirtelen csak Fiat jut eszembe de abból sem az összes típus.

LoveKills 2015.02.16. 13:06:46

@Pepejoe: Hááát, ha 9-5 (ami a személyes kedvencem), akkor akár S60 is, nem? A Fiat tényleg egy más (alacsonyabb) kategória, olasz autók közül egyedül Fiat nem kéne. De ha pl. franciák, akkor igazából Renault sem. Köpedelmesen ronda mindegyik :))

Pepejoe 2015.02.16. 13:35:46

@LoveKills:

Igazából nem lenne rossz az S60, igen, csak kicsit fiatalnak érzem magam hozzá. Talán ha majd megütöm a 4. X-et.
A Saabot magamhoz szabottabbnak érzem, valahogy otthonosabbnak mert fiatalosabb és sportosabb vonalként tekintek rá.
Nálam van kivétel az olaszokból, ha Fiat, akkor egy Grande Punto narancssárgában jöhetne. (Lehet, hogy megbánnám)
Renaultok közül egyet sem tudok mondani a mostaniak közül :D, borzalmas formatervek. Egy régi R 19 16V viszont jöhetne.

supernem 2015.02.16. 14:14:36

@Naezatutti?!: nem lehetetlen. A zafírámon beragadt az olajlehúzó gyűrű az egyes hengernél, hangsúlyozom csak az egyesnél, és simán benyalt két liter olajat százon. Mondjuk javítás óta nem is csipeget.

LoveKills 2015.02.16. 14:49:54

@Pepejoe: érdekes, amit mondasz, mert szerintem a Volvok - hagyományosan tradicionális - formatervei közül épp az S60-as az (kizárólag az első szériára gondolok, a mostani számomra érdektelen, csalódást kelt), ami a fiatalabbakat célozza meg, mondjuk épp a 40-en innen. Egy 9-3-as inkább a konkurense, és nem tűnik kevésbé sportosabbnak, de ez persze szubjektív.

Ha már Renault, akkor csakis ilyen (de ez már szinte nem is Renault):

www.autogaleria.hu/autok/renault/alpine-a310-v6-groupe-4-1982-85/renault_alpine-a310-v6-groupe-4-1982-85_r7.jpg

:-)

Pepejoe 2015.02.16. 16:30:01

@LoveKills:

Igen, emlékszem amikor bejött és talán itt olvastam, hogy a Volvo ezzel a típussal kicsit szakítani kívánt az eddigi tradíciókkal. Vagyis nyitni más generációk felé. Az erőfeszítéseik mindenképp tiszteletre méltóak és valóban látszik az éles különbség az eddigiekhez képest de már akkor megállapítottam, hogy még mindig nem az igazi. Azért nem dobnám ki a kulcsát, ha a kezembe nyomnák csak úgy. :) Egyszer láttam egy nagyon finom kis Polestar-átfésülést az S60-on, az valami fantastico volt.

Na jó, persze majd az Alpineal jövünk egyből...valahogy nem ez a típus a francia autók megtestesítője és szinonímája. :D

LoveKills 2015.02.16. 18:40:16

@Pepejoe: miért ne? Ugyanaz a gyártója az Alpine-nak, az R5-nek és a Thalianak is! ;-) Amúgy az Alpine formailag eléggé szokatlan, különleges darab, semmi más sportautóval nem összehasonlítható, ennyiben hozza a franciás jelleget.

Pepejoe 2015.02.16. 18:52:45

@LoveKills:

Hát ja, max. a jel az elején hasonlít a márka többi típusához.
A többi sportautóhoz képest meg még az sem, az valóban így van. :D

swup (törölt) 2015.02.16. 19:36:44

@Cave Nick: Persze, azokat a rutinmelókat, amiket a Toyota-szerszámokkal el tudnak végezni. Lexus-célszerszámuk egy darab sincs, ebben biztos lehetsz, mert az életben nem térül meg a befektetés.
Meg azt is megnézném, hogy hogyan diagnosztizálnak egy Lexust olyan emberek, akik jóval egyszerűbb autókat javítgatnak napi szinten.

Prérifarkasz 2015.02.16. 22:08:06

@prérikutya: "Feltételezésekbe ne menjünk bele, konkrétumot írj." - Elég konkrét volt, mind a két lehetőséget leírtam... Amúgy meg írd le Te, te használod... Én az általam használt olajnál tudom ki gyártja, a GM olaja meg nem érdekel, csak a véleményemet írtam le, Te meg ha azzal vagy boldog, hát légy, mindenki abban hisz, amiben akar...

"Elsőként is a GM-nek, mint minden gyártónak van egy előírása az olajokhoz. Megveheted a 3x drágábbat is, akkor is ugyanazt fogja teljesíteni, mint a gyári." - Na persze, attól, hogy minden olaj teljesíti azt a minimum-elvárást, attól még nem minden olaj egyforma... A legjobb gyártó is tud szart gyártani minőségben meg nagyon jót is, ezek között az árazással fog különbséget tenni csakhogy a fogyasztó is érzékelje a különbséget... És ha külső megbízásra gyárt - tehát nem saját márkanév alatt - akkor még a kockázatot sem ő viseli az esetleges silányabb minőség miatt, amit az előírásokat épp teljesítő alap-olaj magában hordozhat...

Röviden összesítve a mondandómat te azt felejted el, hogy profit-elven működő vállalatokról van szó... De ezzel részemről a bevezetést a közgazdaságtanba lezártam... meg a vitát is.

Rónarider 2015.02.17. 09:41:43

@Ződ2000: Pdtdi-nél, legalábbis ha négyhengeres, az 1 l olaj /1000 Km inkább csak nem csoda, de semmiképpen sem normális. Alap szabályokat betartva, meg a karbantartást nem elkummantva nem eszik azok sem az olajat. Illetve észrevehetően nem (biztosan fogy valamennyi, de nem decik és főleg nem literek, ha a ~4.5-ből elfogyna egy liter, az majdnem a negyede, szerintem a nívópálca már szárazon állna, a visszajelző sem hagyna békén) 15000 Km után szoktam cserélni, ami volt már 18000 is (egyszerűen nem volt fél nap szabadidőm), és nem ette. Mondjuk csakis xado, az leengedve sem olyan, mint a kormos víz (castrol majdnem olyan), az akkor is olaj állagú, nagyjából ugyanolyan sűrű mint betöltéskor, nem ilyen benzintapintású vékony húgy, ami gondolom kenésileg is ergya, hagyni kell szépen kicsepegni.

Prérifarkasz 2015.02.17. 16:32:11

@Rónarider: Engemet az nem nyugtatna meg, hogy az olaj ugyanolyan szép tiszta leengedéskor mint betöltéskor... mert ez azt jelenti, hogy az égéstérben lévő szennyeződéseket, nem szedte össze, persze csak ha vannak... de minimális szennyeződés szerintem egy újabb autóban is biztos keletkezik...

Wolfman2107 2015.02.17. 18:51:16

@Aranyba mártogatott étnyúl: Amikor állóból elveri neki a Q7 és kb 150ig gyorsul városban, akkor biztos tud róla h verseny van, majd amikor el van verve a szája hirtelen lefordul a benzinkútra :D Nem hiszem h valaki csak úgy vesz egy 4.2Tdi-t, ha kocsikázni akar akkor vesz vmi szívó 2.0-át vagy 2.0d-t :P Szintén nem krúzolni vettem az S4et...

Cave Nick 2015.02.18. 12:07:24

@swup: www.vezess.hu/magazin/luxusauto_hasznaltan_kis_szepseghibaval/40147/

Minden probléma nélkül szétszedtek és összeraktak egy ls hibridet, nem nagyon izgultak célszerszámokon.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.02.19. 08:26:01

@Rónarider: ez konrkétan egy vadiúj PD TDI oktávia volt. Én úgy tudom az olajfogyasztás egy konstrukciós sajátosság volt a PD-knél. Cserébe máshol meg a "felvizesedés" lehet probléma. egy időben sokat foglalkoztak vele pl a námet volvo fórumokon.

Rónarider 2015.02.19. 09:56:46

@Ződ2000: Nálam eddig nem evett olajat a pd, bizonyítékom nincsen rá, de egy másik pd-s autóról tudoo biztosan amelyik szintén nem csipeget. Tekintve hogy az alsó nívó alatti és a középnívó szint között kb 2-3dl lötty a különbség, és gondolom mindegyik riaszt az alsó határ felé közelítve, a deci/1000Km olajfogyás is rengeteg szerintem. Mondjuk elképzelhető ha a tulaj -15 fokban is padlógázzal közlekedik hideg motorral, de az nemcsak a pd-ket vágja tönkre, hanem mindent, a benzineseket is beleértve. Az enyém azért lehet jó, mert az első kilométertől kezdve betartom azt a pár dolgot, amit tudok hogy illik, pláne dízelnél, és a kettőstömegű cseréjén kívül nagyobb baja nem volt. Az meg egy elbaszott alkatrész bármilyen autóban, lutri. Én is gondolkodtam egy sima beszerelésére, persze kaptam jó áron új kettőstömegűt, és akkormár menjen vissza a gyári megoldás. De akkor is egy feleslegesen megbonyolított szarságnak tartom.