Két motorral még erősebb. És nemsokára bárki megveheti.

  2015. január 30. - streetsta Címkék: tesla p85 p85d

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy


Az amerikai Drag Times szerkesztősége volt olyan piszok szerencsés, hogy kitolhatták az új Tesla P85D szemét. Ami persze így, ebben a formában súlyos képzavar, láthatóan a Tesla préselte a bent ülők szemgolyóit egészen mélyen a gödreikbe. Csak úgy repkednek a Holy shit!-ek, nekem a nénié tetszik a legjobban, nagyon helyes, ahogy egész őszintén aztapicsázik. Érdemes figyelni a hátsó ülésen helyet foglaló kislány telefonjára. Azután, hogy a gyorsulás miatt kirepül a kezéből, egy pár másodpercig csak korlátozottan hat rá a gravitáció.

Hogy pontosan mit is tud ez az autó? Az első kerekeket hajtó motor 221, a hátsóké 471 lóerőt. A Drag Timesosok nem találták sehol nyomát, hogy mégis, mekkora nyomatékot tud a rendszer. Abban biztosak voltak, elég sokat, ha egyszer 3,3 másodperc alatt százra katapultálja a Tesla P85D-t. Felkötötték egy fékpadra (bátrak, a Teslával szemben egy NSX áll, ha a spaniferek nem bírják a kiképzést, rögtön két ereklyét rakhatnak totálkárra), és lepadlózták. De a hirtelen felépülő nyomaték miatt elforogtak a kerekek. Csak a harmadik, óvatos próbálkozásra sikerült folyamatosan átvinni az erőt, akkor viszont arra jutottak, hogy a csúcsnyomaték 1171 Nm. Ez azért már megnyugtató, ha az ember az érdi emelkedőhöz ér.

Csináltak videót arról is, hogy megy a P85D az egymotoros, hátsókerekes Model S P85-hez képest. Azzal a kocsival mérték össze, amihez képest a BMW i8 csak egy háttérvokálos, pedig az is megy, mint a meszes, de a mai napig beleborzongok, ha eszembe jut, hogyan gyorsult a Model S a dániai aszfalton.

A vicc, hogy ez még a software-update előtti tudása, nemsokára megkapja az új programot, amivel még ezt a teljesítményt is túlszárnyalja a néma mészáros.
(Hmm...szerintem ez frankón egy bújtatott Tesla-reklám. Pista)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr147113463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FCs 2015.01.31. 15:13:59

@Gery87: mielőtt rosszul lennél, ez egy példa volt, nem statisztika. reakció arra a kijelentésre, hogy az autók ma már soha nem romlanak el. elromlanak. megint szegény bmw-t hozom megint példának - pedig szeretem, kettő is van -, csak a legfrissebb: amikor pár százezer autót visszahívnak, mert a vanosból kiesik egy csavar és pápá motor, az mi? amelyiken már megtörtént, az meghibásodás, amin még gyorsan előtte kicserélték az nem számít annak? és van jó pár példa, amikor nem is verik nagy dobra az ilyen cseréket, csak megcsinálják egy sima olajcserénél.
néhány éve páran pert indítottak németországban a bmw ellen, mert kb 10 5l40e váltóval szerelt 30d-ből 8 nem érte meg a 150ekm-t. mi történt? nem nyertek, de a gyár valamiért gyorsan lecserélte csak ennél kombinációnál egy év után a váltót egy erősebb zf-re. mondom, nincs ezekkel semmi gond, az autó bonyolult dolog, elromlik. egy autós blogon viszont ne hülyítsük már magunkat azzal, hogy minden tuti, és a szervizek manapság már csak azért vannak, hogy legyen hol melegedni szegény szerelőknek.

Gery87 2015.01.31. 17:17:38

@FCs:

"ez egy példa volt"

Mire volt példa?
A belsőégésű motorok meghibásodási, megbízhatósági jellemzőire biztosan nem. Ez csak a BMW, a te köröd, nem valószínű hogy 5-ből 3 BMW-nek a világon az volt a baja mint nálatok.

"reakció arra a kijelentésre, hogy az autók ma már soha nem romlanak el."

Senki nem mondott ilyet. De a többségük érdemi hiba nélkül fut, méghozzá úgy hogy többet tud és magasabb a követelmény mint korábban bármikor. Persze ha nem tartod karban vagy leharcoltat, elhanyagoltat veszel (pl tipikusan ilyen itt a Balkánon a BMW ) ugyanúgy elromlik, sőt minél drágább annál kényesebb is erre. Ezért nem veszünk öregen/használtan prémium autót, mert újonnan nemcsak az autót, de az alkatrészt és szakértelmet sem az átlag Bélákra méretezték.

"és van jó pár példa, amikor nem is verik nagy dobra az ilyen cseréket, csak megcsinálják egy sima olajcserénél."

Na, hát ha megcsinálják egy sima cserénél akkor mi a gond?:)

BMW visszahívásokról SB talán mond valamit, de én abban biztos vagyok hogy baleset, hanyag karbantartás miatt sokkal több autó rohad le, romlik el, mint gyári hiba miatt.

Shadowbull 2015.01.31. 17:29:54

@Incho77: "Az i3/i8-nál van erről hivatalos adat?"

Az i3nal van.

www.bmw.de/de/neufahrzeuge/bmw-i/i3/2013/techdata.html

Ott a csucsteljesitmeny ami 170 Le, es a nevleges teljesitmeny ami 102 Le.

i8nal nem talaltam ilyet, de az meg ugye hibrid, maskepp mukodik.

Ha jol remlik egyebkent az eGolfnal is megadtak.

Shadowbull 2015.01.31. 17:31:37

@uniball: " Nem azért nem váltotta le, mert nincs megfelelő technológia, hiszen a Teslák akár 500 km-t is elkaristolnak. Nyilván van még mit csiszolni az energiatároláson, de vannak életképes alternatívák és jellemzően az átlag autóso km teljesítései nem haladják meg a napi 100 km-t. Az elterjedését egyetlen dolog gátolja még, az ára."

Egyreszt a Teslak nem mennek el gyakorlatban 500km-t, hanem inkabb 300 korul vagy kevesebbet, masreszt az nem kivalto technologia ami sokkal dragabb. Amugy nem csak az ar a problema, hanem a suly es a toltesi ido is.

Shadowbull 2015.01.31. 17:35:07

@FCs: " akit érdekelnek az autók, ne adj' isten foglalkozik is velük, nem igazán kultiválja ezt a soha-el-nem-romló-modern-autó szöveget. "

Nem allitom hogy nem romlik el soha egy sem. A tomeggyartas sajatossaga az hogy vannak meghibasodasok, ezt nem tudod elkerulni. A tobbseg viszont igenis elmegy hiba nelkul. De ez nalatok atcsapott hitvitaba, az meg nem vezet sehova.

Gyakorlatilag alig vannak a forgalomban elektromos hajtasu szemelygepkocsik, nagyszeriaba soha nem kerult egy sem, a Tesla is evi par tizezer darabot adott el eddig, az semmi, a legoregebb kozuluk is csak 2 eves, nulla tapasztalat van veluk. Meg aztan meghibasodnak azok is.

Majd ha eladnak evi parmillio villanyautot, es hasznaljak oket 6-8 evig akkor majd beszelhetunk a tapasztalatokrol.

Shadowbull 2015.01.31. 17:37:31

@FCs: Nem pont ugyanazt az akksit hasznaljak ami a laptopokban van, modositottak rajta.

De meg igy is 200 dollar/KWh korul van nekik a gyartas, ami baromi olcso egyebkent (nehany eve 1000 dollar/KWh korul jart) de ha kiszamolod, a 85KWh-s akkupakk 17.000 dollarba kerul a Teslanak. Az rengeteg.

Shadowbull 2015.01.31. 17:39:34

@FCs: Ez a tomeggyartas sajatossaga, ahogy fentebb irtam. Vannak meghibasodasok. De a tobbseg siman teljesiti amit mondtam, csak te arrol nem hallasz semmit, mert azok csak mennek, aztan eladjak oket, visszatekerik az orat, megint mennek megint eladjak, megint visszatekerik...

Scaleo 2015.01.31. 17:40:43

@Gery87: "Ugyanúgy beszopjátok ezt a mű 'életérzést' a Teslával
(Elon Musk) mint az Apple (Steve Jobs) meg a Facebook kapcsán is."

Na igen, pl. az én környezetemben a Tesla-hívők egyúttal vallásos Apple-hívők is. :)

Shadowbull 2015.01.31. 17:44:36

A Tesla-s legendagyartasban egyebkent az ujsagirok jarnak elol, itt a mai Teslas hir:

totalcar.hu/magazin/hirek/2015/01/31/kikotoben_videoztak_a_tesla_crossoveret/

Ilyet mond a jolertesult ujsagiro:

"az országot ugyanis már csaknem teljesen sikerült lefednie a Teslának saját töltőállomásaival"

Baszki nezzetek mar ra arra a terkepre :)

Es allandoan ilyet olvasol mindenhol, legyen az autos lap, portfolio, index, annyi faszságot ossze birnak irni, hogy felelmetes, tudom hogy bennem van a hiba de engem bosszant.

Es akkor a forumon a sok jolertesult az itt olvasott dolgokkal ervel, mert ezeket szentirasnak veszi.

Lapajszerint1 2015.01.31. 17:53:43

Ennek a "Nikola Teslának" a gyorsulása nagyjából egy régebbi Forma-1-es autóénak felel meg. (Az átlag valamikor: 4 másodperc alatt 160 km-re, és 2 mp. alatt nullára fékezve, ez összesen 6 másodperc.) Vagy ahhoz közelít. A kérdésem csupán annyi: mit tudnátok kezdeni vele a normális forgalomban. Hiszen limuzin. Kanyarodáskor az első gázadásnál már a szemközti sarokház oldalába állnátok bele, mint a nyíl. A véleményem pedig? Az elektromos autóval már több, mint száz évvel ezelőtt szinte mindent megcsináltak A harmincas években a Magyar Posta elektromos teherautókkal szállított. Ha valóban lenne benne fantázia, akkor már régen átvették volna az uralmat. De nincs. Amí nem tudjuk tárolni az elektromosságot, addig nincs. Ha tudjuk, majd szóljatok.

dukeekud.. 2015.01.31. 18:32:31

Ebbol latszik, hogy az elektromos meghajtas nagysagrendileg jobb a belsoegesu motoroknal.
Egy mindossze par eves autogyar autoja a foldbe dongoli a 100 even at fejlesztett belsoegesu motorral meghajtott versenyautokat. Ugy hogy ez az autot, meg csak, nem is direkt sport autonak terveztek, mint egy Ferrarit, vagy Lamborginit.

Shadowbull 2015.01.31. 18:49:39

@dukeekud..: mivel is dongoli foldbe es kicsodat?

FCs 2015.01.31. 19:57:58

@Gery87: "Senki nem mondott ilyet. De a többségük érdemi hiba nélkül fut, méghozzá úgy hogy többet tud és magasabb a követelmény mint korábban bármikor."

De, pont ilyet. Az igaz, hogy a legtöbb szempontból klasszisokkal jobbak a mai autók, mint mondjuk egy 20 évvel ezelőttiek, én nem gondolom, hogy megbízhatóság ezek között van. szerinted mi fut el tovább, egy klasszik nyolc szelepes 1.6-os vw motor, vagy az azt váltó 1.2 tsi?

"Na, hát ha megcsinálják egy sima cserénél akkor mi a gond?:)"

semmi, csak kijavítják /= nem romlik el.

es125 2015.01.31. 20:06:53

a tapasztalattal kapcsolatban SB-nek adok igazat. az nem egy két évről szól, hanem sokkal többről..belső égésű motorokról meg az jut eszembe, hogy vannak jobb és rosszabb konstrukciók, szóval szerintem akkor lenne fair hasonlítani, ha mondjuk nemcsak a Tesla gyártana elektromos autókat, hanem más gyártók más árral (minőségben), más igényekre tervezve is. mert az, hogy megbízható a villanymotor, az addig oké, de vegyük mondjuk az OM603-606-615 stb merci dízel szériát. majd 2-3-esetleg4 MILLIÓ KILOMÉTER UTÁN VESSÜK ÖSSZE A KÉT AUTÓT...a merci dízelek jellemzően tudják...aki nem hiszi, kérdezze Kareszt ;)

kíváncsi vagyok, hogy egy villanyterepjáró mit szólna egy kiadós dagonyázáshoz?

ja, ez okkultizmus, de NIKOLA TESLA tényleg megépítette a töltés nélküli elektromos autót, ráadásul azt állította, hogy korlátlan energiát a föld bármely pontjára drótok nélkül tud küldeni. az autó tény, hogy létezett, mindenhol írják, ahol eddig olvastam Tesláról. NA ANNAK LETT VOLNA JÖVŐJE!

FCs 2015.01.31. 20:33:13

@Shadowbull: szó nincs hitvitáról, szeretem a hagyományos autókat és motorokat, szeretem használni és szerelni őket, de ettől még tudom, hogy csak idő kérdése, hogy mikor jutnak arra a sorsra, mint a gőzmozdony.
az viszont érdekel, hogy szerinted pontosan melyik része az elektromos autónak az, amiből millió szám kell futniuk, hogy legyen tapasztalat, mert specifikusan az ezekhez kellett kifejleszteni és nem gyártottak milliónyit belőle az elmúlt 150 évben.

Gery87 2015.01.31. 20:40:59

@FCs:

"semmi, csak kijavítják /= nem romlik el."

Jaj, mert a jövő villanyautó majd tökéletesek lesznek és nem lesz soha garanciás csere, javítás, soha nem romlik el stb?

De még közel sem vagyunk ott hogy ilyen problémákról legyen szó velük kapcsolatban, mert még csak nem is alternatíva, csak trend, divat.

Addig meg felróni bármi ilyet a belsőégésűnek hülyeség, pláne hogy megfelelő használat, karbantartás mellett egy mai autó/motor tökéletes arra hogy elvigyen A-ból B-be és közben a defekt, baleset is nagyobb kockázat már mint hogy motorhiba miatt lerohadsz.

"egy klasszik nyolc szelepes 1.6-os vw motor, vagy az azt váltó 1.2 tsi?"

Ha azt váltotta akkor legalább annyit tud, nem gondolod? Lévén az elvárások nem lettek kisebbek. Ha meg igen akkor az a piac miatt van, mert pl kevesek akarnak egy milliót menni egy autóval.
A használt autó vásárló igényei meg nem nyomnak annyit.
Pláne nem a harmadik, negyedik visszatekert órás lomok tulajaié.
Régebben egy kiadós szerelés indulás előtt, felforrt víz menet közben gyakoribb eset volt.
Az meg a szerencsés véletlen hogy a műszaki fejlettség és az átlagember tudása/felszereltsége (gyertyakulcs, rongy, csavarhúzó..) úgy vágott egybe hogy lehetett otthon mókolni, meg cserélni, javítani ezt-azt...ma meg már előrébb tart ennél a technika. Cserébe megbízhatóbb is a gép és nincs szükség a tulaj nemlétező képességeire..

Villanyautónál ilyen otthoni mókolás, okosba megoldós sufni szerelgetés sem lesz, így olcsóbb sem lesz fenntartani.

Vissza sírjátok ti még a 'robbanómotort':)
Főleg hogy egy tollvonás megemelni az adót aztán se olcsóbb technika, se olcsóbb villanyautózás...

Cserébe "zölden" megy rá a gatyátok a használt "Teslákra". Dejó.

FCs 2015.01.31. 20:41:29

@Shadowbull: tény, hogy még így is drága, pont tegnap vettem kettő 18650-es akkut a fejlámpámba, 3200ft volt darabja, vagyis ha hobbi projektként egyenként próbálnék összerakni egy tesla aksit, az 25 millió lenne. majd a gyáruk gondolom le fogja nyomni az árat is.

Gery87 2015.01.31. 20:52:17

@es125:

"ja, ez okkultizmus, de NIKOLA TESLA tényleg megépítette a töltés nélküli elektromos autót, ráadásul azt állította, hogy korlátlan energiát a föld bármely pontjára drótok nélkül tud küldeni. az autó tény, hogy létezett, mindenhol írják, ahol eddig olvastam Tesláról. NA ANNAK LETT VOLNA JÖVŐJE! "

Baromság!
Persze hogy mindenhol ezt írják ha ugyanolyan forrásokból merítesz. Mondani bármit lehet, bizonyítani sem ő, sem más nem tudta.
De már a lehetősége is komolytalan.

Fura, autista féle fickó volt aki talán szeretett nagyot mondani - akkoriban meg a technika nagyobb léptékben, látványosabban fejlődött és így még inkább nem értették mint ma, így könnyen terjedt a hülyeség, ment a szemfényvesztés. Mindenki azt képzel bele amit nem szégyell.

FCs 2015.01.31. 20:56:16

@Gery87: először is nyugodj meg, a kelleténél több a jaj, meg az istenem.

az a helyzet, hogy a villanyautó kevesebbet romlik el, nem valami varázslat miatt, hanem mert kevesebb dolog van benne. hadd ne kelljen már elmagyarázni, hogy egy elektromotorban 1 / egy / mozgó alkatrész van, ritkábban romlik el és kevesebb karbantartást igényel. ezért is nem nagy vállalás, hogy norvégiában 5 évig ingyen szervizt adnak a leaf mellé.

"Régebben egy kiadós szerelés indulás előtt, felforrt víz menet közben gyakoribb eset volt."

kgst vonalon lehet, de nyugati autókra 40 éve sem volt jellemző.

"Villanyautónál ilyen otthoni mókolás, okosba megoldós sufni szerelgetés sem lesz, így olcsóbb sem lesz fenntartani"

visszakanyarodva az elejére kérdezem, mit? láttál már villanymotort közelről?

Gery87 2015.01.31. 21:11:08

@FCs:

És te honnan tudod hogy egy széria érett, tömeg gyártott, a mai igényeknek megfelelő, gyorsan tölthető villanyautó milyen karbantartásigényekkel bír?
Főleg hogy ilyen még nincs is.

Te csak azt nézed hogy "egy tengely, rajta két csapágy, meg tekercs". Meg mellette vezérlés, akksi, hűtés, nagyon valószínű hogy nyomatékváltó is ugyanúgy lesz bennük stb.
Egyéb kényelmi berendezések meglétéről pl fűtés, nem is beszélve.

"láttál már villanymotort közelről?"

Láttam hát, nagyobbat is mint sokan:)

FCs 2015.01.31. 21:59:45

@Gery87: "És te honnan tudod hogy egy széria érett, tömeg gyártott, a mai igényeknek megfelelő, gyorsan tölthető villanyautó milyen karbantartásigényekkel bír?
Főleg hogy ilyen még nincs is."

nekem a tesla már elég gyors töltésű. keress rá a neten a mantenance guide-ra, én anno a leafet olvastam, 120e mérföldig az időszakos szervizeken csak futómű, fék, pollenszűrő, stb átnézés, csere van, az elektromos rendszerrel kettő dolgot csinálnak, ellenőrzik a töltő csatlakozójának szigetelését és kiolvassák az akku statisztikát.

"Meg mellette vezérlés, akksi, hűtés, nagyon valószínű hogy nyomatékváltó is ugyanúgy lesz bennük stb."

újra meg kellene nézni azt a villanymotort..:)
ami érthetetlen, hogy néhányan miért ufóként tekintenek az elektromos autóra, amire még a kilincset is most kell majd feltalálni. ahogy már sokszor leírtam, millió elektromos jármű mozogott évtizedek óta, teherautók, autók, mozdonyok, targoncák 24/7-ben, nem kellett semmit kitalálni, csak az adott felhasználáshoz igazítani, ráadásul manapság ez az igazítás leginkább szoftveres, ezért utólag is megoldható. ez az elektromos része, a többi a futóműtől a fűtésig meg már ki van találva.
és attól, hogy magyarországon nem nagyon látni, norvégiában vagy amerikában már jó pár éve elektromos autók tízezrei közlekednek, előbbiben elég zord körülmények között, vagyis tagadni ami van elég furcsa.

Shadowbull 2015.01.31. 22:30:04

@FCs: "szerinted mi fut el tovább, egy klasszik nyolc szelepes 1.6-os vw motor, vagy az azt váltó 1.2 tsi? "

Hibas kerdesfelteves. Nem az a lenyeg hogy abszolut ertekben melyik megy el tobbet, hanem az hogy elmennek-e annyit amennyit kell nekik. A valasz pedig az hogy naná.

Nyilvan majd tudtok mondani rosszabbul sikerult sorozatokat, szeriakat, de ahogy mar irtam, a tomeggyartas ilyen, van amikor minosegi mellenyulas van, neha a tervezok baxnak el valamit, de az altalanos trendek az erdekesek.

Shadowbull 2015.01.31. 22:34:04

@FCs: "melyik része az elektromos autónak az, amiből millió szám kell futniuk, hogy legyen tapasztalat"

Barmelyik resz az elektromos hajtaslancbol es vezerlesbol. A villanymotorok nyilvan hot egyszeru szerkezetek egy belsoegesu motorhoz kepest, de attol meg kis helyre nagy teljesitmenyt bezsufolni ugy hogy gazdasagosan tomeggyarthato legyen az ott is mernoki feladat lesz, plane ha igazan ra kell fekudni a hatekonysag novelesere. Ezert nem jo pelda a targonca mert ott messze nem ilyen kovetelmenyeknek kell megfelelni, raadasul elromlanak azok is.
Es akkor ott van meg a teljesitmenyelektronika, a teljes elektromos rendszer, maga az akksik, azok temperalasa es igy tovabb. Az ido, a meleg, a razkodas ott is igenybe vesz minden egyes alkatreszt. Lehet bagatelizalni, de az hiba lenne.

Shadowbull 2015.01.31. 22:38:37

@FCs: Arra szamitanak hogy lenyomja, a kerdes az hogy mennyire.

Meg aztan a Tesla amiota letezik, eddig meg mindig veszteseget termelt. Tudom en hogy kimutatnak mindenfele szamokat, hogy hat maga az autogyartas nyereseges, csak hat az inveszticiok, a fejlesztesek elvittek a penzt, de ezzel az osszes autogyar igy van.

Musk azert zseni, mert meg bir gyozni embereket hogy adjak oda neki a dollarmilliardjaikat egy olyan uzlet finanszirozasara ami eddog soha egy filler nyereseget nem termelt.

Nyilvan arra jatszik hogy a darabszam novelesevel majd egyszer csak atbillen a dolog, es meg az is lehet hogy bekovetkezik. Ezert is mennek folyamatosan a sajtoba a gyozelmi jelentesek, ezert misztifikalja magat is meg a ceget is. Ugyanis ha valaki egyszer elkialtana magat hogy a kiraly meztelen, osszedolne az egesz.

Ilyen uzleti eredmenyek mellett barmelyik masik autogyarat mar regen kicsinaltak volna a befektetok es hitelezok, a gyarat szethordtak volna a helyet meg behintettek volna soval. ha valamiert zseni a csavo akkor ezert.

Shadowbull 2015.01.31. 22:44:57

@FCs: "nekem a tesla már elég gyors töltésű. "

Ez csak annyit jelent hogy soha nem utazol messzire. Amikor mi nekiindulunk akkor 630 kilometert teszunk meg egyszerre, eleg temposan. Ugy a Teslat 200 kilometerenkent tolteni kellene. Meg ha lenne is gyorstolto az uton ami nincs, akkor is legalabb 2 toltest, es plusz egy ora menetidot jelentene legalabb, de inkabb tobbet.

Raadasul a gyorstoltes kinyirja az akksikat.

Szoval van meg min dolgozni.

Meg mielott megvadolsz hogy a regi technikat vedem: en tuti vennek villanyautot, ha megfelelne az igenyeimnek. De jelenleg nem letezik ilyen, pedig azok az igenyek nem nagyok, egy 10 eves dizel Mondeo is megfelel nekik...

no_holy_shit 2015.01.31. 22:53:30

@protézisesh:
epp most hurcoltam fel egy 1.6dci-vel 2.8T-s autot + 2T-s futot 2000m-rol 4170m-re vegig 2-sben padlon, 80%-ban kitakart IC-vel . Neha 3-ban padlon lehuzva a fordulatot.

A tengerszinti teljesitmeny több mint 3/4-t es max. nyomatek több mint 85%-t tudta, tartosan.

no_holy_shit 2015.01.31. 22:54:33

@Shadowbull:
"Amikor mi nekiindulunk akkor 630 kilometert teszunk meg egyszerre, eleg temposan."

jo neked, en 950-t

no_holy_shit 2015.01.31. 22:59:56

@no_holy_shit:
bar hozza kell tennem, hogy az M159 kipuff. szelepfeszekei fekpadon beverodnek a HF-be, jarmu tartos teszten viszont nem. Es jarmutestzben tenyleg csak rövid ideig mennek padlon

Shadowbull 2015.01.31. 23:08:27

@no_holy_shit: Messzebrol indulsz es messzebre mesz :)

azert 1000 az sok. Egyszer levezettem annyit egyszerre de akkor meg fiatal voltam es boho :)

A csalad a 630at is nehezen viseli. ha normal forgalom van akkor 5-6 ora* szokott lenni, ha meg masfel orat rahuznank a toltes miatt, biztos kitorne a lazadas.

* Nagypentek elotti csutortok este hazafele gyilkos, 8-9 ora is lehet. Viszont visszafele nem ritka hogy 4,5 alatt is sikerul.

Hu Szi 2015.01.31. 23:10:36

@Shadowbull: Egyet értek, veszik a sok km manipulált szart, vagy ha újat, akkor meg még arra se figyelnek, hogy pl. a turbót egy pihenőnél megállva hűtjük kicsit, mielőtt kilőjük a motort mert pisálni kell.Vagy a másik, egy 1600-as 110 lovas motort elkezdenek a pályán 180-as utazóval hajtani.Aztán jön a sírás, hogy jaaaaaj de szaaaaar...Érdekes, az én egy egyterű "szar francia" citroenem 170.000 km alatt a kopo alkatrészeken kívül produkált egy biztosítéktábla hibát, egy légrugó hibát, és az egyik "düzni" mellett folyt a gázolaj a tűzkarika miatt, munkadíjjal együtt szakszervízben 100e alatt volt a probléma megoldás. 170e km, 6 év. Ha elosztom, nem került 15 ezerbe évente a javítása. Tegyük hozzá, utazóba 140-et használok ( legalább ura is vagyok ), a turbót hidegen, vagy melegen kímélem, és nem spórolok az olaj cserén.Érdekes, biztos az én autóm az egyetlen, vagy őrületesen szerencsés vagyok?!

Hu Szi 2015.01.31. 23:24:51

Hozzá teszem, eddig a használt ( lerongyolt ) kocsijaimon kívül azokat az autókat amiket újonnan vettem, gyakorlatilag hibátlanul adtam el 3-4 éves korukban.Tehát még azt se mondhatom, hogy ez azért van, mert EGY autó kivételesen perfektre sikeredett. Mondjuk az is tény, hogy az "újszerű használtakkal" igencsak szervízlakó voltam, lehetett bármilyen márka...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.01. 01:07:21

@R!ck4:
Én már azzal is beérném, ha normális utak lennének,kátyús nyomvályús borzalmak helyett...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2015.02.01. 01:30:14

@tehtube:
A delej meg gondolom a konnektorban terem, nem gázerőművek állítják elő.

Hu Szi 2015.02.01. 02:15:08

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Hja, fura hogy mindig az autókon van a figyelem, aztán európában a német esetleg pár olasz pályán kívül nincs normális út.( a német ráadásul legalább egyelőre ingyen a méregdrága olasszal szemben, bár azok az alagutak se maguktól kerültek oda ez is tény... )

no_holy_shit 2015.02.01. 13:08:40

@Shadowbull:
bün lenne azt allitani, hogy öreg vagyok, de egy harmassal elöl es 13 ev utan mar erosen kezdek belefaradni...

na epp foci vb donto van es a kocsi rendben van,akkor 7.5 ora, de kulonben inkabb 9-10h ha meg szar a kozlekedes akkor 14h is lehet.

FCs 2015.02.01. 13:28:31

@Shadowbull: "Nyilvan majd tudtok mondani rosszabbul sikerult sorozatokat, szeriakat, de ahogy mar irtam, a tomeggyartas ilyen, van amikor minosegi mellenyulas van, neha a tervezok baxnak el valamit, de az altalanos trendek az erdekesek."

én azt mondom, hogy a bonyolultság növelésével nő a meghibásodás lehetősége, ráadásul gyors a változás, nem ad időt a mindenre kiterjedő tesztelésre. példa; milyen jó ötletnek tűnt a közvetlen befecskendezés, aztán kiderült, hogy a kokszosodás még jóval a garancia lejárta előtt gondot okoz, ami komoly költségeket generált a szakszervizeknek. jön is vissza kiegészítőnek a szívócső befecskendezés, ami további alkatrészek bevonásával kiküszöböl egy problémát, ami korábban nem volt.

"Barmelyik resz az elektromos hajtaslancbol es vezerlesbol. A villanymotorok nyilvan hot egyszeru szerkezetek egy belsoegesu motorhoz kepest, de attol meg kis helyre nagy teljesitmenyt bezsufolni ugy hogy gazdasagosan tomeggyarthato legyen az ott is mernoki feladat lesz, plane ha igazan ra kell fekudni a hatekonysag novelesere."

nem azt mondom, hogy nincs mit fejleszteni, van bőven, értelemszerűen nincs a műszaki életben abszolút megoldás. de itt nem arról van szó, hogy az elemi megbízhatóságot kell elérni, mert elektromos rendszereknél ez már régen adott. nem a villanymotort fogják majd újra felfedezni, hanem a teljes rendszert minél jobban a felhasználásokhoz igazítani, lásd 2013-as leaf frissítés, amiben nagyobb beépített töltőt és egy hőszivattyút kapott a hatótáv növelésére, nem a motort, vagy a vezérlését kellett alakítani.

"Ez csak annyit jelent hogy soha nem utazol messzire. Amikor mi nekiindulunk akkor 630 kilometert teszunk meg egyszerre, eleg temposan."

nekem 1850km a 630..:) teljesen igazad van, hosszabb távra szerintem még minimum 10 évig nem lesz alternatíva az elektromos hajtás.

tehtube 2015.02.01. 13:32:28

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Igen. Sajnos a delej a drótba majd onnan trolibuszba, Teslába nem magától terem. Gyakran soxéndioksziddal terhelten. Szóval nem egyszerű tisztának látszani, közben a szomszédba átlapátolni a szutykot. A tüzezéssel járó villanytermelés autóra eső részére azért kíváncsi volnék. No nem Norvégiában, inkább olyan országokban ahol tényleg égetnek a delej előállításához.

Gery87 2015.02.01. 13:51:27

@FCs:

"nekem a tesla már elég gyors töltésű."

Másnak meg nem, nem tudja azt amit egy mai benzines/dízel ez a lényeg.
Sem árban, sem semmiben.

"ahogy már sokszor leírtam, millió elektromos jármű mozogott évtizedek óta, teherautók, autók, mozdonyok, targoncák 24/7-ben, nem kellett semmit kitalálni, csak az adott felhasználáshoz igazítani"

Ezek vagy hálózatról kapják az áramot, tehát kötött pályás a cucc, vagy szintén órákig töltik magukat illetve az akkut, amit cserélgetnek.
Egy autónál mások a követelmények.

FCs 2015.02.01. 14:03:32

@Gery87: "Sem árban, sem semmiben."

:))

"Ezek vagy hálózatról kapják az áramot, tehát kötött pályás a cucc, vagy szintén órákig töltik magukat illetve az akkut, amit cserélgetnek."

pontosan, ahogy írod, az energia tárolásban, feltöltésben van jelentős különbség, nem a felhasználásban.

Gery87 2015.02.01. 16:14:06

@FCs:

"energia tárolásban, feltöltésben van jelentős különbség"

Ez elég jelentős probléma, ezért alternatíva a villanyautó.

Shadowbull 2015.02.01. 17:04:29

@FCs: "milyen jó ötletnek tűnt a közvetlen befecskendezés, aztán kiderült, hogy a kokszosodás még jóval a garancia lejárta előtt gondot okoz, ami komoly költségeket generált a szakszervizeknek. "

Nehany motortipus nehany peldanyaban okoz gondot, messze nem altalanosan mindenhol.

"jön is vissza kiegészítőnek a szívócső befecskendezés, ami további alkatrészek bevonásával kiküszöböl egy problémát, ami korábban nem volt."

A szivocso-befecskendezes nem ezert jon vissza, semmi koze a bevezetesenek a kokszosodashoz.

FCs 2015.02.01. 17:28:59

@Gery87: "Ez elég jelentős probléma, ezért alternatíva a villanyautó."

akkor ezt kell mondani, és ez igaz is lesz, nem pedig a hajtás megbízhatóságát kétségbe vonni.

FCs 2015.02.01. 17:40:22

@Shadowbull: "Nehany motortipus nehany peldanyaban okoz gondot, messze nem altalanosan mindenhol."

a néha szerencsére relatív fogalom, így mindenki azt gondol bele, amit akar. nekem például sok, ha évente millió számra gyártott motorok esnek a néhány típusba és természetesen bárki mondhatja, hogy ha tízből csak kettő áll meg, az nem általános, nekem az sok. játék a google végtelen bölcsességével, kezd el beírni, hogy prince engine, na mit fog fel dobni suggestben a második, harmadik hely környékén?

"A szivocso-befecskendezes nem ezert jon vissza, semmi koze a bevezetesenek a kokszosodashoz."

de ugye milyen jó, hogy van egy ilyen kellemes mellékhatása is! :)

Shadowbull 2015.02.01. 17:57:28

@FCs: Nade tizmillio szamra futkaroznak kozvetlen befecskendezeses motorok, tulnyomo reszuk teljesen feltunesmentesen. Es mindegyikuk hozza a kisebb fogyasztast, a kevesebb karosanyagot, amit a kozvetlen befecskendezes biztosit.

Scaleo 2015.02.01. 18:02:16

@FCs: "nem pedig a hajtás megbízhatóságát kétségbe vonni"

Szerintem azt senki nem vonta kétségbe. Nyilván ha egy autógyár nekiáll és megcsinálja, az lesz legalább olyan megbízható, mint a belsőégésű motorok. Önmagában ezzel nincs gond.

A gond ott van, hogy nem tart ott az akkumulátortechnológia, hogy a villanyautó reális alternatíva legyen. Áttörés kell ezen a téren, hogy ez megváltozzon.

Jelenleg ez nincs meg, úgyhogy az ilyen Tesla-féle próbálkozások egyelőre kb. olyan szintűek, mintha valaki tizenöt évvel ezelőtt néhány pendrive összedrótozásából akart volna SSD-t csinálni a HDD-k helyett, aztán piacra dobta volna "nesze nektek SSD, basszátok meg" jeligére. És akkor jönnének a rajongók, hogy a sok hülye HDD-gyártó mé' nem vált már? Hogy mindenki más fejleszti a saját megoldását, de még nem érett be a dolog, és üzletileg sem lenne rentábilis, az meg kit érdekel, ugye.

Ez egy érdekes demó, de nem több. A tálalása és a köré felépített, jelentős részben megalapozatlan hype pedig sokakban visszatetszést kelt, így bennem is.

granreserva 2015.02.01. 18:11:38

@FCs: "de ugye milyen jó, hogy van egy ilyen kellemes mellékhatása is!"

De te nem ezt állítottad, hanem azt, hogy a kokszosodás miatt hozzák vissza. Ami nem igaz, mert a részterheléses üzemben alacsonyabb részecskekibocsátás miatt.

"én azt mondom, hogy a bonyolultság növelésével nő a meghibásodás lehetősége"

Ennek tükrében nem igazán értem, miért örülsz egy olyan megoldásnak, ami jóval komplexebbé teszi a keverékképző rendszert: kétszer annyi injektor + ezek csövei + örvénycsappantyúk a levegő terelgetésére + elektromotorok ezek mozgatására + magasabb szervizköltség, mert mindezt tovább tart szétszedni.

Rónarider 2015.02.01. 18:18:56

@butschq: Micsoda, nekem van fúziós erőművem, sőt Neked is van, és majdnem mindenkinek. ~150M km-re tartom, G2V színképű csillag a típusa, Nap, vagy Sol a katalógusneve. Olyan 5 milliárd évig még működni fog, de aztán sajnos benyalja a Földet, szóval addig van idő kitalálni merre innen. Nem is értem miért akarnak másikat csinálni, mikor emebből jön minden: fény, gravitáció, mikro- és rádióhullámok, megannyi görögbetűs sugárzástípus, csak kezdeni kellene velük valamit.

Csak a felszíne 6000°C körül van, ami elég meleg, ha emlékeim nem csalnak, a fizikatanár általánosban valami olyat mondott, egy hatezer fokos gombostűfej 150 km-ről megöl egy embert a melegével. Belül pedig több nagyságrenddel van melegebb benne, szóval nem vágom milyen technika tud olyan üzembiztosan működni, amely mellett megéri a rizikót a Földön ilyen meleg anyagot(plazmát) akárcsak egy helyben tartani. Meg hogy mennyit, és hol. Mert gondolom az esetleges üzemi baleset kb. Csernobil a valahanyadik hatványon bajjal járna, és még az is felmérhetetlen dolgokat okozott.
A tesztüzem hibája akár világvége is lehet :) Viszont azonnal feltölt minden mobilt a bolygón eh?

FCs 2015.02.01. 18:35:58

@Scaleo: "A gond ott van, hogy nem tart ott az akkumulátortechnológia, hogy a villanyautó reális alternatíva legyen."

a villanyautó reális alternatíva a hétköznapi használat 90 százalékára már most. nem a csak a hype miatt van az öt legtöbbet eladott típus között kettő elektromos norvégiában, hogy utána a kiforratlan akkuk miatt szomorún lökjék őket a fjordba.

"Jelenleg ez nincs meg, úgyhogy az ilyen Tesla-féle próbálkozások egyelőre.."

nem a tesla legtöbbet eladott elautó, hanem a leaf, ami 150e felett jár. a visszás érzelmekre mindenkinek joga van, nincs ezzel semmi baj, csak műszaki dokumentációkban ritkán van ilyen fejezet.

Rónarider 2015.02.01. 18:42:27

@Shadowbull: Az elektromos autó belső felépítése gondolom pár nagyságrenddel egyszerűbb, mint az egyre jobban bonyolított belső égésűé.
Innentől kezdve kevesebb részegység->kevesebb alkatrész->kevesebb hibalehetőség->kevesebb meghibásodás.

Jó ezekben is kopik a kerékcsapágy, a fék, görbül a stabilkar, de az erőforrás (motor-váltó) évtizedekig is bírhatja, ahogyan a villanymotorok általában szokták, és még akkor sem feltétlenül javíthatatlanok.

A vezérlőegység meg egy nyák, pár rányomott okossággal, persze hogy tömeggyártásnál majdnem filléres tétel.

(mennyivel lehet bonyolultabb, mint egy videókártya? szerintem annyira sem bonyolult, egy igazán penge overkill videókari mennyibe kerül? 200.000Ft vagy legyen ~1000-1100$? Évtizedenként rákölthető egy ennél nem jelentősen nagyobb összeg egy autóra (kopó-fogyó anyagokkal)? Szerintem igen. Ha az akkupakkot olcsósítják és a felújítást, újrafeldolgozást megoldják, szerintem igen rentábilis lehet egy elektromos gépezet)

Rónarider 2015.02.01. 18:55:05

@Scaleo: "A gond ott van, hogy nem tart ott az akkumulátortechnológia, hogy a villanyautó reális alternatíva legyen. Áttörés kell ezen a téren, hogy ez megváltozzon.
"

Mire nem elég a ~300 km-es hatótáv átlagos használat mellett.

A visszatartó erő itthon egyértelműen az ár.
Ahogyan a fogyasztás hajtóereje a skandinávoknál a kapott kedvezmények, amelyek itthon szintén nincsenek.
Hagyományos új autóra sincsen pénz, de ha ott állna a jólét, hogy átlag ötévente mindenki tudna különösebb gond nélkül autót cserélni újonnan vásároltra, a támogatások pedig olyanok lennének, ami által a villanyos nem lenne lényegesen drágább, szerintem 10 emberből 5-7 elektromosat venne. Elmegy melóba, felakasztja a töltőre (ha közelben lakik egy héten egyszer) és megoldódott a hatótáv probléma. Kevesen járnak Záhonyból Győrbe nap mint nap. :)

FCs 2015.02.01. 18:56:01

@Shadowbull: eleve nem hagyományos vs elektromos szinten élem meg a villanyautó témát, biztos lesz helye, ahol előbbi fejlődésének jelenlegi stációját meg lehet beszélni.

granreserva 2015.02.01. 19:07:40

@Rónarider: Költségben a videókarihoz kb semmi köze, mert az az asztalon üzemel szobahőmérsékleten, ideális körülmények között, egy mozgó autóban meg elég zord viszonyok uralkodnak (folyamatos vibráció, extrém hőmérsékletek, pára, elektromágneses interferenciák).

Gery87 2015.02.01. 19:12:36

@Gery87:

bocs..."ezért NEM"...

Gery87 2015.02.01. 19:16:57

@Shadowbull:

Írtak pedig erről régebben:

injektor.hu/kezdolap/13-alapok/47-a-kozvetlen-benzinbefecskendezes-erenyek-es-meg-megoldatlan-problemak

"A Toyota egy olyan köztes módszert dolgozott ki, amely alapvetően közvetlen befecskendezésű, hordozza annak minden előnyét, de (biztos ami biztos) minden henger kapott egy-egy szívócsőben elhelyezett befecskendező szelepet is. Adott üzemállapotokban a henger mindkét befecskendező szelepe dolgozik. A szívócsőbe ilyenkor beporlasztott benzin - mint a régi szép időkben - megakadályozza a leírt mértékű kokszréteg kialakulását. "

Rónarider 2015.02.01. 19:20:45

@granreserva: Persze, ne legyen videókártya. Az egész csak a megmunkálás és beépítés kérdése. Egy strapatelefon is jól elvan a vibrációval, vízzel, sugárzásokkal stb, és mégsem vagyon. Tömegtermelés esetén az ilyen elektronikus kütyük ára meredeken zuhan, hacsak nem tartják mesterségesen magasan az árat. Akkor viszont árverseny indul és a magasan tartott ár alá könnyű célozni másik gyártónak.

granreserva 2015.02.01. 19:30:51

@Rónarider: A telefonokhoz hasonlítani legalább akkora hülyeség.
A filléres elméleteiddel kapcsolatban meg majd nézd meg egy-egy tömegmodell elektronikus moduljainak alkatrészárait. Főleg azokét, amikből utángyártott is van.

Scaleo 2015.02.01. 19:35:08

@FCs: "a villanyautó reális alternatíva a hétköznapi használat 90 százalékára már most."

Sajnos nem az. A plug-in hibrid, az már talán lehet alternatíva bizonyos feltételek mellett; de azért nézd meg az árcédulájukat is. És hát ezekben is van még belsőégésű.

"nem a csak a hype miatt van az öt legtöbbet eladott típus között kettő elektromos norvégiában"

A norvég adószabályok teljesen eltorzították az ottani autópiacot; ez a példa sajnos nem releváns.

Scaleo 2015.02.01. 19:45:20

@Rónarider: "Mire nem elég a ~300 km-es hatótáv átlagos használat mellett."

Mutass már egy villanyautót, aminek ilyen hatótávja van. Mert én csak a Teslát tudnám példaként hozni, amiben viszont sárnehéz és méregdrága az akksi.

Amúgy meg ha a hétköznapi szituációkban elég is lenne pl. egy Leaf, az a baj, hogy még mindig ott vannak a hosszú utak, amikre egy ilyennel nem célszerű elindulni. Ha meg két autót kell tartani, akkor meg megint ott vagyunk, hogy még mindig szükség van a belsőégésű motorra, azaz a villanyautó nem reális alternatíva a teljes kiváltására.

FCs 2015.02.01. 19:52:44

@Scaleo: "A norvég adószabályok teljesen eltorzították az ottani autópiacot; ez a példa sajnos nem releváns. "

tökéletesen releváns, egyrészt mert lehetne rajta bármilyen kedvezmény, ha használhatatlan lenne, akkor sem vennék meg. másrészt úgy lett az ötödik legtöbbet eladott autó tesla, harmadik a leaf, hogy az előbbinek 450-650e korona között van az ára, a leaf 230-ról indul, miközben a juke 199-ről, egy focus 210-ről, szóval itt sem dobálják utánad, csak nem annyival drágábbak, mint máshol

FCs 2015.02.01. 19:59:26

@Scaleo: "Sajnos nem az."

de..:) nem én mondom, az autógyárak, akik a felhasználást követik. a maradék 10 százalékra valóban kell hagyományos meghajtású, ezért is adnak pl ingyen évente két hétre egy dízel kombit a i3 mellé.

Scaleo 2015.02.01. 20:10:12

@FCs: Nem arról beszélgetünk, hogy használhatatlan-e. Ha a Focus feleannyiról indulna, mint a Leaf, egészen máshogy nézne ki az autópiac ott is.

Scaleo 2015.02.01. 20:17:30

@FCs: Ha a "maradék 10 százalékra" kell a belsőégésű, akkor a villanyautó nem alternatíva. Amúgy meg nagyon sokaknál nem 10 százalék az, hanem sokkal több.

FCs 2015.02.01. 20:34:15

@Scaleo: "Nem arról beszélgetünk, hogy használhatatlan-e. Ha a Focus feleannyiról indulna, mint a Leaf, egészen máshogy nézne ki az autópiac ott is."

miért is induljon feleannyiról?

"Ha a "maradék 10 százalékra" kell a belsőégésű, akkor a villanyautó nem alternatíva. Amúgy meg nagyon sokaknál nem 10 százalék az, hanem sokkal több."

neked nem, sokaknak meg igen, ahogy példa bizonyítja

Rónarider 2015.02.01. 20:36:02

@Scaleo: na ja, de az utóbbi 15 évben többet fejlődött az akkutechnika, mint előtte 40-ben. Majd kiokoskodnak új töltésvezérlőket, vagy biológiai úton tenyésztett akksikat, vagy valami. Szerintem nincs az olyan messze, tekintve, hogy egyre inkább szükség lesz a kapacitásnövelésre, újabban minden akksiról akar üzemelni, aki jobbat gyárt előnyhöz jut.

Nekem a Leaf is elég lenne, a Tesla is, legfeljebb a Balatonig meg kellene állni valami kúton, addig az ember eszik-iszik-mosdózik, szerintem az első 80%-kot elég gyorsan betöltik ezekbe az akksikba, az meg elég a hátralévő útra. Messzebbre meg ott a vonat/hajó/repülő. És közben fejlődik a technika, mire nem 20 millió lesz a tesla, hanem 8, addigra lehet Milánóig is elvisz egy töltéssel. De jelen szintjén is használható. Nem akkora kompromisszum előre átgondolni, mikor hová.

Rónarider 2015.02.01. 20:41:37

@granreserva: Jó, egy tisztességes bicikli ára. Tízévente rákölthető egy autóra.

granreserva 2015.02.01. 20:58:02

@Rónarider: Én nem azt vitatom, hogy ne lehetne rákölteni ezt az összeget egy autóra (ennél nagyobb tételek is vannak), hanem azt hogy az autóelektronika fillérekbe kerülne.

Shadowbull 2015.02.01. 21:31:07

@FCs: "nem a csak a hype miatt van az öt legtöbbet eladott típus között kettő elektromos norvégiában"

Valoban nm a hype miatt, hanem a hagyomanyos autokat sujto eszmeletlen buntetoadok miatt, amik a villanyautokat nem erintik + adokedvezmeny, ingyen toltes es hasonlo finomsagok. Norvegiaban penzugyileg esszeru dontes lehet villanyautot venni, mert az osszes tobbi kibebaxott draga.

Shadowbull 2015.02.01. 21:33:13

@Rónarider: "Mire nem elég a ~300 km-es hatótáv átlagos használat mellett."

Semmire. Nem tudok felmenni vele Debrecenbol Budapestre es vissza. Nem tudok vele leugrani Olaszorszagba innen.

A hatotav + toltesi ido es lehetoseg + ar + tartossag. Ezeknek kell egyszerre teljesulni.

Shadowbull 2015.02.01. 21:35:01

@Gery87: Nem ezert hasznaljak. Emisszios okai vannak, most nem akarom kireszletezni.

Scaleo 2015.02.01. 22:13:10

@FCs: "miért is induljon feleannyiról?"

Talán mert annyiba kerül? Abnormális, hogy a Focus 210 ezer koronáról indul, amikor kb. a feléről kéne. Az ár felét az állam teszi zsebre.

"sokaknak meg igen, ahogy példa bizonyítja"

Szerintem nem végeztünk piackutatást, hogy tudjuk, hány vásárlónak tudná kiváltani a benzines/dízel autóját egy jelenlegi villanyautó. Gondolod, hogy a gyártók viccből nem gyártanak ilyeneket százezerszámra?

Szerintem a jelenlegi (globális) helyzet pontosan azt mutatja, hogy amit a jelenlegi villanyautók nyújtanak, az a vásárlók még csak egy igen szűk rétegének találkozik az elvárásaival.

Scaleo 2015.02.01. 22:30:29

@Rónarider: Nézd, ha valamit feltaláltak, onnan még sok év, mire az autóiparban is megjelenik; szóval hogy a váltás még nem mostanában lesz, az hótziher. Az áttörésnek pedig csak az ígéretét látjuk sok-sok éve; konkrét, használható eredményt még nem. Hogy ez mikor fog változni, azt még nem tudjuk.

Mindenesetre a gyártók már maguk is beszálltak a kutatásokba, a VW feje pl. két éve saját elektrokémiai tanszéket ígért itthon (hogy ez a projekt épp hogy áll, azt nem tudom); szóval rajta van mindenki a témán, amennyire csak lehet. Akkor is, ha nincs a kínálatukban bő kéttonnás villanylimuzin 300 km-es hatótávval 30 millióért.

FCs 2015.02.02. 03:26:57

@Shadowbull: "Norvegiaban penzugyileg esszeru dontes lehet villanyautot venni, mert az osszes tobbi kibebaxott draga."

az, de ez feltételezi, hogy alternatívája legyen a másik választásnak, különben adhatnának rá bármennyi kedvezményt, senkit nem érdekelne.

FCs 2015.02.02. 03:45:47

@Scaleo:"Talán mert annyiba kerül?"
nem annyiba kerül, hanem itt ennyibe. máshol meg kevesebbe. magyarországon 27 százalék az áfa, amerikában 5 államban pedig nincs is, nem kell ezen fennakadni.

"Szerintem nem végeztünk piackutatást, hogy tudjuk, hány vásárlónak tudná kiváltani a benzines/dízel autóját egy jelenlegi villanyautó."

te és én biztos nem, de a gyártók igen. elég régi felmérés: www.siemens.com/innovation/en/news/2011/study_electric_cars_are_suitable_for_everyday_use.htm

"Szerintem a jelenlegi (globális) helyzet pontosan azt mutatja, hogy amit a jelenlegi villanyautók nyújtanak, az a vásárlók még csak egy igen szűk rétegének találkozik az elvárásaival."

szerinted igen, a gyakorlatban nem, a tesla nem tud pl eleget gyártani, aminek az a következménye, hogy norvégiában pl. merkuros időket idézve az egy éves, 20k-t futott autók drágábbak, mint az új listaár.

Shadowbull 2015.02.02. 06:38:30

@FCs: hagyd mar ezt a norvegiazast, mert jon lézer jani aztan magyarazkodhatsz hogy mennyit is ersz :)

Norvegia irrelevans, mert teljesen torz piaci korulmenyeket teremtenek a hagyomanyos autokat sulyto buntetoadok.

Pepejoe 2015.02.02. 12:46:12

Nyilván nem alternatíva még minden tüsszentésre a villanyverda de majd lesz. Valaki említette az akku-újrafeldolgozást, hogy még ki kell alakítani, stb. Már nem kell mert megvan és állatnagy biznisz, akinek van rá tőkéje (nagy, szó se róla), vágjon bele mert ha még el is hagyjuk a nyálas "a köz javát és az emberiséget szolgálja" dumát, akkor is akkora támogatás stb. és egyebek vannak rá úniós szinten, hogy nagyon megéri csinálni. És hasznos, ami sokat számít. Van kormányzati pályázatíró az ismeretségben.
Visszatérve: a hatótáv majd megoldódik. Azt azért még vegyük figyelembe, hogy a gondolkodásnak is változnia kéne. Nem kell Spanyolországból paradicsom M.o.-ra és nem opció (számomra) kocsival menni Görögországba mert repülővel olcsóbb, kényelmesebb, gyorsabb, biztonságosabb is, még ha hihetetlennek is tűnik. Bár nem készítettem költségvetést de autót bérelni ott is lehet, ha már mindenképp muszáj.
Ugyanez magyar vonatkozásra: nem megyek be a városba kocsival, pedig kettő is van. Minek? Gyilkolni a technikát és az idegeket, költeni a pénzt? Sírok, amikor a kuplungot és egyebeket kell ölni. Nem gáz megtervezni a tömegközlekedést ha csak kicsi lehetőség is van rá, persze arányos kényelmetlenséggel. Vagy keverni, kifigyelni, meddig érdemes és rentábilis kocsival menni, aztán tömegközlekedés. Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy a jelenlegi hatótávok elektromos verdával az esetek hatalmas részére elég kell legyen és a fejlődés nem áll meg. Nem védem az elektromost, talán egy kicsit. Persze ott van az áramtermelés. Amíg elégetnek valamit és környezetet károsítanak, megette a fene az egészet. Ezek rendszerszintű dolgok, külön nem lehet kezelni egy elektromos autót, mint fogalmat. És sajnos az emberek akkor is egyedül fognak beülni az egyszer majd jóárasított elektromosba és annak a kormányát fogják csapkodni a dugóban mert neki jár az, (szerinte) hogy a Gödi kis patent házikójából kocsival menjen dolgozni a Nyugati térre vagy neadj'Isten teljesen át a városon. Amíg nincs elterjedt környezetsemleges áramtermelés, addig csak annyival vagyunk előrébb, hogy a jó esetben pusztába kitelepített erőmű füstöl és nem a kocsi a körúton.
A fent leírtak alapján én személy szerint már most is, a jelenlegi hatótávokkal is egy elektromos autó köré tudnám szervezni a mobilitásomat de megértem, hogy valaki (még) nem. Viszont ha 10-ből 3-4 ember tudja, már akkor mindenki nyer. Azért mindenki magába nézhet és felülbírálhatja magát.
Ha adnak egyet (akár nem is ingyen, de egy 6 éves középkategóriás belsőégésű áráért), eladom a két benzinest. A motorkerékpárokat megtartom!!! Az más kávéház. :)

Scaleo 2015.02.02. 18:43:39

@FCs: "magyarországon 27 százalék az áfa, amerikában 5 államban pedig nincs is, nem kell ezen fennakadni."

Te most komolyan nem érted, mi a probléma? Az ÁFA (akár 27 százalék, akár 0) egyforma arányban terheli az autókat, tehát a piaci relációkat önmagában alapvetően nem bolygatja meg. Norvégiában meg olcsóbb a villanyautó, mint bárhol máshol, és drágább a benzines/dízel, mint bárhol máshol. Mi nem érthető ezen?

A Focust a gyártója feleannyiért adja, mint a Leafet; Norvégiában mégis azonos áruk van. Ez teljesen felborítja az eladások összetételét.

"elég régi felmérés"

Csakhogy ebben nem azt állapítják meg, hogy 89 százaléknak teljesen kiváltaná a benzines/dízel autóját egy mai villanyautó, hanem azt, hogy a mindennapos használatban 89 százaléknak megfelelt. Mindennapos szaladgálásra valószínűleg nekem is megfelelne (ha lenne hol töltenem, és meg tudnám fizetni), de a hagyományos autót nem váltaná ki.

Mondom, ha ebben lenne valódi piaci potenciál, már tömegével lennének ilyen modellek. De nincsenek, mert egy mai villanyautó első autónak nem alkalmas, másodiknak meg túl drága.

FCs 2015.02.02. 19:03:21

@Scaleo: "Az ÁFA (akár 27 százalék, akár 0) egyforma arányban terheli az autókat, tehát a piaci relációkat önmagában alapvetően nem bolygatja meg."

gyakorlatilag minden országban támogatják a villanyautókat valamilyen formában. remélem nem leszel rosszul: ado.hu/rovatok/ado/nulla-szazalekos-afa-lesz-a-villanyautokra

"Mondom, ha ebben lenne valódi piaci potenciál, már tömegével lennének ilyen modellek."

most érett meg a technika, hogy megfelelő hatótávú villanyautók legyenek, öt éve sincs az első sorozatgyártású model bemutatása, és ez az öt év alatt lett villany focus, golf, fiat 500 és még sorolhatnám. ha nem lenne benne potenciál, nem gyártanák és nem vennék.
amúgy becsülöm, ha valaki ekkora vehemenciával tudja tagadni ami van.

Scaleo 2015.02.02. 20:14:04

@FCs: "gyakorlatilag minden országban támogatják a villanyautókat valamilyen formában."

Igen, valamilyen formában. De nem úgy, hogy egy árban van a Focus meg a Leaf, mert ez teljesen felborítja a piaci viszonyokat; még akkor is, ha ezt képtelen vagy felfogni.

"ha nem lenne benne potenciál, nem gyártanák és nem vennék."

És veszik? Mekkora részesedést jelentenek a tisztán villanyos modellek egy-egy márka eladásaiban? Hol vannak ezek az eladások például a hibridekéhez képest?

"amúgy becsülöm, ha valaki ekkora vehemenciával tudja tagadni ami van."

Semmit sem "tagadok", ami van; csak a hülyeségeket próbálom ellenpontozni. Én örülnék a legjobban, ha a villanyautó már valós alternatíva lenne a benzines/dízel járművek kiváltására; de semmi értelme elrugaszkodni a realitások talajáról.

FCs 2015.02.02. 21:04:32

@Scaleo: bocsáss meg, de hülyeség ellenpontozás az én feladatom..:)

"ez teljesen felborítja a piaci viszonyokat"
az nem befolyásolja a piaci viszonyokat, hogy nagyobb motorra magasabb a regadó? vagy, hogy a hibridrek egy darab alacsony tarifa van? de, ugyanis pont az a törvényalkotó szándéka, hogy bizonyos termékeket preferáljon, másokat meg büntessen, ezzel mesterségesen torzítva a piacot egy általuk jónak vélt irányba. az elektromos autók leginkább azért drágák, mert még kis szériában készülnek és a sorozatgyártás elején járunk. ezt kompenzálják a kedvezmények és lehet látni, hogy ha az árak közelítenek, akkor nagyon sokan választják az elektromos verziót.

"És veszik?"

ahol van pénz, ott veszik, korábban írtam, hogy norvégiában az eladási listán az első ötben kettő elektromos van

"Mekkora részesedést jelentenek a tisztán villanyos modellek egy-egy márka eladásaiban? Hol vannak ezek az eladások például a hibridekéhez képest?"

szeretném ezennel bevezetni a beszélgetésbe az idő fogalmát. lassan 18 éve vannak a priusok a piacon, az első nagy szériás villanyautó, a leaf éppen csak négy. ennyi idő alatt 150e fölötti darabot adtak el belőle, ugyanennyi eladáshoz a priusnak anno hat évre volt szüksége:

www.plugincars.com/sites/default/files/prius-sales.jpg

akkor most miről is beszélünk?

Scaleo 2015.02.02. 21:31:13

@FCs: Arról beszélünk, hogy játszod az értetlent. Állandóan Norvégiával jössz, amikor ott nyilvánvalóan teljesen torz az autópiac a büntetőadók miatt. Ez nem összevethető sem a regadóval, sem azzal, amikor a villanyautóra van valamekkora adókedvezmény (mert ez nem azt jelenti, hogy ezzel párhuzamosan 100+%-os büntetőadót rakunk a hagyományos autókra).

Vagy ha Norvégiában nem teremt teljesen unikális helyzetet az adórendszer, akkor mutass még egy országot, ahol a TOP 5-ben villanyautó van. A világ nem Norvégiából áll, és képzeld, gazdagabb országok is vannak.

Globálisan a villanyautók eladási darabszámai sehol sincsenek a hagyományos autókéhoz képest, még márkán belül sem, a tervezett eladások szintjén sem. Ha valóban alkalmasak lennének a jelenlegi villanyautók a többi kiváltására, rohadtul nem ilyen arányok és darabszámok lennének, arra mérget vehetsz.

Scaleo 2015.02.02. 21:33:51

@FCs: Az elektromos autók egyébként elsősorban az akkumulátor miatt drágák, és semmi garancia nincs rá, hogy annak a költségei a gyártás volumenének felfutásával csökkenni fognak. Van, amit egyszerűen nem lehet olcsón gyártani.

Scaleo 2015.02.02. 21:36:22

@FCs: Egyébként feloldhatnád azt a paradoxont is, hogy ha akkora piaci potenciál van ebben, akkor miért írsz olyanokat, hogy "még kis szériában készülnek". :)

FCs 2015.02.02. 22:28:37

@Scaleo: sokadszorra is leírhatnám, hogy ha valami nem régen van, akkor azért nem működik úgy, mintha régen lenne, mert akkor régen lenne és nem nem régen, mint ahogy van, de igazából felesleges. olyan logikátlan katyvasz a gondolatmeneted, hogy teljesen felesleges reagálni rá.

*ha trollkodás volt, akkor viszont gratula, mert idáig beszoptam

Scaleo 2015.02.03. 00:19:26

@FCs: Persze, érvek már nincsenek, ilyenkor jön, hogy logikátlan a gondolatmenetem. :)

Kit érdekel, hogy nem régen van? Ha egy mai villanyautó képes lenne kiváltani a hagyományosakat a vevők többségénél, akkor miért nem árasztják el a piacot ilyenekkel? Miért nem száműzik a benzines, illetve dízelüzemű motorokat a mainstream modelljeikből? Tessék, ott a Nissan: miért ad el több mint két nagyságrenddel többet a sztenderd modelljeiből éves szinten manapság, amikor van neki egy szép és jó Leaf is, immáron 4 éve?

Ügyesen szelektálod ám a szempontokat aszerint, hogy mi támasztja alá a hülyeségeidet. :)

Rónarider 2015.02.03. 11:49:16

@granreserva: az előállítása mindenképpen, ha elterjed és tényleg tömegtermék lesz valamelyik, akkor a kiskereskedelmi árra is csökken szerintem. Mellesleg a magyar alkatrészárak betegek, én kiszakad hazánkfiaival szoktam behozatni alkatrészt, mélyen a félárú bárdikedvezmény alatt. Gondolom megoldható lesz ez is. Viszont azt a véleményemet fenntartom, hogy az autóalkatrészgyártók sem tisztességes haszonkulccsal csinálják az elektonikát, bőven 100% felett lehet az első körben a profit, erre jönnek a gyártók és kereskedők.

Rónarider 2015.02.03. 12:14:04

@Scaleo: Nem érvek nincsenek, hanem minden újnak meg kell küzdenie a szokásokkal és a bizalmatlansággal. Itt tartanak most az elektromosok, valahol ott, mint a szekér és robbanómotor között lehetett 100 éve, bár annyira talán nem éles a váltás. Az sem baj, ha valamelyest elterjedt is tud lenni, mert attól, hogy a jenkiknél már fut a tesla, a japóknál a leaf, én még nem szállok ki a robbanógépből, mert ha emezt nem próbálhattam, és a környezetemben sincs olyan, akinek bármilyen tapasztalata volna, inkább a tutira fizetek. Így könnyebben ad ki pénzt az ember a bevált technikára, mert az összeg sem kicsi, tapasztalatok sincsenek, csalódni sem szeretne. Viszont amióta sikerült kb. 29 méteren "vezetnem" az S-t, minden vágyam egy Tesla. Mert jó, csendes, kényelmes, csak éppen annyiba kerül, amennyit én nem adok autóért. Mellesleg kiderült, hogy nem ördögtől való az elektromos hajtás sem, vidáman engedném el a kezét a füstölő technikának, csak lenne az elektromos ára áru-kategóriában, nem szobor-, műtárgy-, vagy szerelemautóéban, nekem arra kell hogy használjam, adott esetben lerúgjam a küszöböt, nekitoljam a bevásárlószekeret, összeganézzam a belsejét, hogy juttasson el ából bébe. A következő autóm elektromos lesz, vagy dízel-hibrid. Más már nagyon nem érdekel. Tele a hócipő az agyonnyomorítottságukban is túlbonyolított füstölőkkel. Ha az autósok többsége meg tud győződni milyen is ez, illetve egyáltalán felmerül bennük mint alternatíva (ehhez azért nem árt látni párat az utakon, azért kell valamilyen szinten elterjedtnek lenni), illetve ha tudnak olcsóbbak lenni, szerintem robbanásszerű lesz a váltás.

Rónarider 2015.02.03. 21:46:04

@Scaleo "Igen, valamilyen formában. De nem úgy, hogy egy árban van a Focus meg a Leaf, mert ez teljesen felborítja a piaci viszonyokat; még akkor is, ha ezt képtelen vagy felfogni"

Ha azonos árszínvonalon vannak mindegy mi miatt, akkor szerintem az a legtisztább tiszta sor. Az emberek nem ár alapján választanak, hanem mert a fenntartása olcsóbb a Leafnek, behajthat bárhova, vagy csak jobban tetszik, vagy csak nincs szükség 1000Km hatótávra mindig mindenkinek, főleg ha ilyen hippi-faölelő-vegán a tulaj.

Shadowbull 2015.02.04. 07:07:18

@Rónarider: Na, pont most olvastam egy cikket, ami kicsit utal arra hogy mennyire rettentoen torzitott a norveg piac.

Tavaly egesz Europaban 56.393 darab villanyautot adtak el. Norvegiaban egyedul 18.017 darabot!

Nemetorszagban, ami nagysagrenddel nagyobb piac mint Norvegia, es megvan a fizetokepes kereslet is, 8.522 darab villanyautot vettek´, azaz kevesebb mint feleannyit mint Norvegiaban.

Ezert nem erdemes Norvegiara mutogatni, mert semmifele relevanciaja nincs azzal kapcsolatban, hogy milyen a valos kereslet a villanyautokra.

Amugy az europai toplista:

1. Leaf (14.658)
2. Renault Zoe (11.227)
3. Tesla Model S (8.734)
4. BMW i3 (5.803)
5. VW e-Up (5.365)
6- VW e-Golf (3.328)

Rónarider 2015.02.04. 08:32:39

De arra igen, ha egy árban vannak, akkor inkább milyen arányban választ a leendő tulaj inkább elekttomosat.

Shadowbull 2015.02.04. 08:44:34

@Rónarider: de nincsennek egy arban mert a hagyomanyos autok hasznalata is buntetoadokkal terhelt, a villanyosok meg rengeteg kedvezmenyt kapnak.

Rónarider 2015.02.04. 11:29:02

@Shadowbull: Tehát az a jobb választás adott körülmények között.

Scaleo 2015.02.04. 14:06:09

@Rónarider: "minden újnak meg kell küzdenie a szokásokkal és a bizalmatlansággal"

Ezt nem vitatom. Azt vitatom, hogy a jelenlegi villanyautók képesek volnának kiváltani a hagyományosakat; illetve hogy előbbiek légypiszok piaci részesedése 2015-ben csupán annak lenne köszönhető, hogy friss még a technika.

Egészen egyszerűen egy sok idő alatt feltölthető, 150 km-es hatótávú, egy hasonló benzines/dízel modellhez képest kétszer drágább villanyautó nem reális alternatíva az emberek túlnyomó többségének. Második autónak talán, de ahhoz meg túl drága, és nem mindenki akar két autót tartani. Hibridautót sem vesz mindenki, bizonyos kompromisszumokat ott is el kell fogadni; bár az talán a többségnek már akceptálható lenne. De olyanok már 17 éve vannak, megbízhatóságuk nem is kérdés, és láthatod, mégsem tarolták le a piacot.

A gyártók ezt tudják nagyon jól, és egyelőre nem nyomják tele a piacot tisztán villanyos autókkal, mert esélyes, hogy pofára esés lenne belőle. Jelenleg évi néhány tízezer fogy ezekből az autókból globálisan, ami semmi.

A következő 10 évben még biztos, hogy marad a hagyományos erőforrások dominanciája. (Ezt nem én mondom, hanem iparági elemzők.) Természetesen a hibrid- és villanyüzemű autók aránya is folyamatosan emelkedni fog, de a belsőégésű motorral szerelt járművek aránya nagyon magas marad.

Scaleo 2015.02.04. 14:10:48

@Rónarider: De nem lehetnek azonos árban, mert a villanyautó kétszer annyiba kerül. Ezen az adókedvezmény sem segít. Egyedül az "segít", ha 100+%-os büntetőadót teszel a hagyományos autókra; de globálisan ez nyilvánvalóan megvalósíthatatlan.

Innentől kezdve viszont a sztenderdhez képest a norvég piac mindenképpen torz, és nem lehet extrapolálni az ottani (teljesen egyedi) viszonyokból a világra.

granreserva 2015.02.05. 09:35:37

@Rónarider: "az előállítása mindenképpen, ha elterjed és tényleg tömegtermék lesz valamelyik, akkor a kiskereskedelmi árra is csökken szerintem."

Tömegtermék esetében is meg kell fizetned a terméket alkotó komponenseket, márpedig autóelektronikába nem rakhatod ugyanazt a szart, mint a telefonba, mert azt kidobják 2-3 év után, az autó meg el kell menjen 15-20at. Arról nem beszélve, hogy pl egy motorvezérlőbe való flashmemóriát nem kapsz minden utcasarkon, kb. 4-5 cég korlátozott gyártókapacitásán osztozol a többi beszállítóval. Ez szintén nem tesz jót az áraknak.
Azaz egy bizonyos szint alá sosem fog csökkenni akkor sem, ha a fejlesztési költségeket amúgy már behozta.

"Viszont azt a véleményemet fenntartom, hogy az autóalkatrészgyártók sem tisztességes haszonkulccsal csinálják az elektonikát, bőven 100% felett lehet az első körben a profit, erre jönnek a gyártók és kereskedők."

Hülyeség. Örülnek, ha keresnek rajta. Ha egy gyártó megneszeli, hogy a beszállító keres az adott modulon, azonnal bejelentkezik árcsökkentésért (de sokszor már a beszállítói szerződésben is ki van kötve évenkénti árcsökkentés).
De ha ez szerinted akkora biznisz, nem is értem, miért nem ezzel foglalkozol. Nem szeretnél meggazdagodni? :)

Rónarider 2015.02.05. 11:16:42

Az az egy baj van, hogy a beszállítót úgy fingatja ezek szerint a megrendelő, ahogyan akarja és meri. Az ipar nekem nem pálya. ;)

Rónarider 2015.02.05. 11:21:41

Amennyire tudom memóriagyártóból van 2 v. 3, mármint akik a memóriák (RAM-ok) belét gyártják, azon osztozik az egész IT-ipar, és mégsem drága a memória, hacsak nem ég le egy gyár a kevésből, mint egy v. két éve Tajvanon. Az autóelektronikát sem hinném hogy annyival jobb minőségű, maximum a lapkákba redundásan tervezik a fontosabb köröket. Mondjuk ez csak találgatás, valójában nem tudom.

granreserva 2015.02.05. 22:45:31

@Rónarider: Most mondom sokadszorra, hogy az egész IT-s baromságot verd ki a fejedből, mert SEMMI köze az autóelektronikához, ahol szinte mindenkinek saját wafer fab-je van (Denso, Fujitsu, Atmel, Spansion, Bosch stb.).
A Bosch legutóbb 600 millió euró költött a reutlingeni félvezetőüzemére:
www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=4602
Mi a tökömnek vásárolnának be bármelyik nagy memóriagyártónál, mikor azok PC-be való cuccokat gyártanak és alkalmatlanok arra, hogy autóban üzemeljenek?