Heti merítés

  2014. december 14. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Néhány GTV-ből leszűrt tapasztalataim laza halmaza

54585

Hitemre mondom, hogy NINCS SOK MŰSZAKI PROBLÉMA AZ AUTÓVAL!!! Akkor se, ha régi Alfánál ez sok szakértő kollega számára abszolút hihetetlen. Na persze én is csak a hatodik ilyen autómra mondok ilyet, az elsővel (másodikkal, stb.) én is rengeteget szívtam.

Látványos Coupe, kis pénzért, olcsó fenntartással

59988

Fiatalabb korom álma mindig is az Opel Calibra volt, ezekből mára sajnos nagyon leharcolt darabokat találni, nem kímélték a tuningoló srácok sem ezt a típust, úgyhogy ez kilőve.

Bentley-nek érzem, bár ez egy Trabant

64760

Számomra Trabant = Örök szerelem. Szavakban nehezen öntető perverz mánia és hűség.

Porsche 924 - Ő az igazi

40831

Régen faternak ez volt a mindenes autó is, lehajtott hátsó „ülésekkel” jó pár darab gumiabroncs, meg minden egyéb bele fért.

Cél: OT vizsga 9 év múlva

59392

Ahogy elnézem, az idő előre haladásával egyre kevesebb jó állapotú Calibrát lehet majd látni az utakon, de az egyik ritka példány – remélhetőleg még sokáig - az enyém lesz!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86981303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.12.14. 17:24:31

@Gyurma73:
Eddig főleg a Dacia ítéleteknél érzékeltem azt, hogy a "fos nyugati" autókat a Dákó mindenben veri főleg kényelemben, ott is felmerül bennem vajon ült-e már a tulaj bármi másban is?

Pelso.. 2014.12.14. 17:46:37

@Dondogs: Pontosan. Egyébként nem értem az Opelt. Rögtön be kellene vetniük a piacra egy ilyen autót, kissé simított külsővel, korszerű motorokkal, Calibra néven.

Pepejoe 2014.12.14. 17:53:27

@Pelso..:

Ugye?! És nem az Insignia kétajtós kiviteleként, hanem frankón az eredeti Calira hajazva. Szóval legyen felismerhető az ős. Gépészetileg lehet bevált Opel-technika, tehát akár az Insigniáé de külsőleg ne hasonlítson rá, a Cali is csak padlóban volt A vectra. (Jó, a beltere is az volt, de most nem arra gondolok.)

2014.12.14. 18:08:39

Autótulajdonosok nem tudnak a járművükről objektív ítéletet írni, ezt már látom....

Rocko- 2014.12.14. 18:19:04

@Gyurma73: kétajtós szedán.
sajnos kihalt műfaj.

nick papagiorgo 2014.12.14. 18:28:23

@Pelso..: @Pepejoe: a GM a Chevrolet-et már beszántotta, és majdnem az Opel is erre a sorsra jutott. Nem hinném, hogy most épp új sportautót terveznének, amikor ott van nekik az Astra GTC is. Inkább a tömegekre koncentrálnak az Adammal meg a Mokkával.Nem hinném, hogy lenne pénzük egy harmadik új modellre :(

Schütii 2014.12.14. 18:36:36

@nick papagiorgo: "Inkább a tömegekre koncentrálnak az Adammal meg a Mokkával"

Ezen azért elmosolyodtam. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 18:44:00

Adam meg Mokka.. Kretén nevű drága kisgörcsök.
Ellenvélemény?

Kéne új Calibra. Ha belefértek anno az F meg G Astra kupék, sőt a kabrió, akkor nehogymár egy Insignia-alapú kupé ne jöjjön be. Igen, tudom, hogy állítólag válság van, de a tízmilliós autókat sose a csóróknak szánták.

nick papagiorgo 2014.12.14. 19:22:25

@Schütii: jó, hát arra céloztam, hogy az Adamot meg a Mokkát sokkal többen veszik, mint egy esetleges sportautót.

@Aranyba mártogatott étnyúl: kupé most is van, az az Astra. Ha megnézed a mai trendeket, az európai vásárlók törpeautókat vesznek, meg SUV-ot, és kupét meg kabriót kevésbé. A sportkupékkal az a helyzet, hogy rohadtul nem termelnek hasznot, viszont erősítik a brandet. De erre most, hogy a GM-nek - aki maga sem tudja, mit kezdjen az Opel branddel - semmi szüksége. Sajnos.

Pelso.. 2014.12.14. 19:23:41

@Pepejoe: @nick papagiorgo: Egyszerűen Calibrának kellene nevezni és úgy is nézzen ki, ez marketing alap. Akiknek régen ilyenjük volt, szerintem sokan újra vennék.

csabir 2014.12.14. 19:41:14

Nos, beállok a köpőcéltábla elé. Én lennék a piros Hyundai Coupe tulaja. Az esernyőt már kinyitottam. Celicához csak annyit, hogy szerintem semmivel se sportautóbb, mint a Hyundai. Az igazsághoz annyi hozzátartozik, hogy a Celicának nagyobb presztizse és múltja van, talán ezért tartják sportautóbbnak. Műszakilag megkérdőjelezném a sportautóbb tartalmat. Persze nem az én kis 1.6-osommal összemérve tettem ezt a feltevést.

csabir 2014.12.14. 19:42:16

@Baldwyn: Nem igazán értem a felvetésed. Nem tudta hova tenni milyen autó, magyarul, így talán érthetőbb.

granreserva 2014.12.14. 19:44:03

@Pelso..: "Akiknek régen ilyenjük volt, szerintem sokan újra vennék."

A VW is ezt hitte, aztán a kutya nem viszi a Sciroccót. Ennek a célközönségnek a jelek szerint nincs pénze új autóra (használtan persze lehet hogy a Scirocco is sláger lesz, mint a Lupo). Meg aztán az Opel jelenleg örül, hogy lyuk van a seggén és egyáltalán az alapmodelljeit el tudja adni, nemhogy további költséges és kockázatos fejlesztésekbe kezdjenek.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 19:58:52

@nick papagiorgo: egyetértek. Azért egy szép GT nagyon kéne nekik.

De aztán szép legyen ám!
Nehogy úgy járjanak ezzel, mint a Lancia az új Deltával, hogy elkoptatják a legendás nevet egy középszerű valamire, ami semmiben nem hasonlít az elődre..

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 20:01:48

@csabir: mindig is tetszett a hunyadi kupé, ugyanúgy, mint az utolsó szériás Celica.
Nincs köztük nagy különbség, ha az átlag magyar példányt nézzük. A Hyundai klasszikusan nem az az elromlós autó..

Az 1.6 ilyenben kicsit meredek, konkrétan az a része, hogy egy akármilyen kétliteres dízelkombi otthagy bárhol.
Nem kell, hogy csillió lóerős legyen, de egy életerős kétliteres benzinmotor nem árt egy szép kupéba.
Lásd: Calibra, a 8V-től felfelé.

Herr Glatzkopf 2014.12.14. 20:09:12

@csabir: Szerintem nem fognak sokn köpködni, mivel nem írtál túlzó "népítéletet" és a márka/típus sem annyira közismert, pláne nem túlhájpolt.
Szerintem a formáját, az arányokat szépen eltalálták. Élőben én is csak kívülről láttam, a belsőről an egy elképzelésem, de azt meg lehet azzal magyarázni, hogy akkoriban a Hyundai tkp. még "kereste önmagát", emiatt nem lehet minden tekintetben a Coupé-t sem összehasonlítani az etalonnak számító modellekkel. Mondjuk, nem is biztos, hogy szükséges összehasonlítani, mert teljesen más karakterek és a Hyundai arra tökéletesen jó, amit leírtál róla.

csabir 2014.12.14. 20:12:00

@Aranyba mártogatott étnyúl: Húha, ezt nem értem. Milyen dízelkombi kit hagy hol ott? Én írtam ilyet? Vagy ezt hogy érted? Igen nem árt, ezt jól látod, ma már én sem ezzel venném, mivel nagyon úgy tűnik, hogy tényleg alig eszik többet a két literes. Facebookon alakult egy klub jellegű csoport, és a tapasztalatok ezt mutatják.

granreserva 2014.12.14. 20:24:06

@csabir: "Műszakilag megkérdőjelezném a sportautóbb tartalmat."

Na és konkrétan mit szeretnél rajta megkérdőjelezni? Csak mert a Coupénak nemcsak a kormányzása és a futóműve szivacsosabb mint a Celicának, de még a fékjei is szarabbak és 200 kilóval nehezebb is. Az is vicces, hogy a Toyota az erősebbik, négyhengeres szívó 1.8-asából 192 lovat csihol ki, míg a Hyundai a 2.7 literes V6-ból 167-et (LOL).
Az 1.6-os mozgó útakadályról meg ne is beszéljünk, annak semmi köze a sportossághoz. Nem is értem, hogyan gondolta a Hyundai, hogy egy ilyen harmatgyenge motort rak egy ilyen ólomnehéz bódéba.

csabir 2014.12.14. 20:24:25

@Herr Glatzkopf: Megpróbáltam reálisan fogalmazni, és az egész mondanivalója az, hogy már tényleg egész pici pénzért egy ritka, sportos autót lehet venni. Csak sportosnak hívom (talán mert alacsony, széles, és 2-3 ajtaja van), nem sportnak. De ez az írásomból is kiderül. Tudom valaki azt hiszi Ferrarinak gondolom, talán mert piros, de szerintem ők nem olvasták végig az írást. Nekem napi 20 km ingázáshoz kell, ritkán hosszabb távokra, télen keveset használjuk, erre pedig tökéletes, és nem minden sarkon van belőle. Egyébként vezette már kíváncsiságból olyan ismerősöm, akinek több komoly és erős autója van, és az volt a határozott véleménye, hogy merhettek volna többet bele rakni, de nem raktak. Ez már csak ilyen marad.

csabir 2014.12.14. 20:28:58

@granreserva: Ezt valóban jól látod, hogy harmatgyenge, és nehéz a bódé. Azért még dudálni nem szoktak rám. Szerintem a Toyota nem gyárt sportautót, most a lexus lfa-t ne vegyük ide. A GT86-ot már talán, de a sportautó mindenkinek mást jelent. Nekem egy kicsit többet. Egyébként a szovacsos alatt mit értessz? Szerintem meglepően jó az úttartása, a kormányzásra mondjuk Porsche tulajdonos mondta már, hogy neki nem túl direkt, pedig minden más után nekem annak tűnt. Az hogy a 2.7-es olyan gyenge, szerintem az amerikai piacnak tudható be, ott valahogy nem ez számít, hanem hogy átmenjen a fél országon. A Toyota 1.8-asa tényleg jó motor, van a családban több Toyota is, igaz nem ezzel a motorral. Bár a forgatónyomatékán azért sokan mosolyognak.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 21:03:14

@csabir: csak arra gondoltam, hogy ciki, amikor otthagy egy céges dízelkombi, az 1.6 szívómotoros kupéban ülve..

Persze nekem se kéne soha többet erős autó, de nincs is kupém :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 21:04:37

@granreserva: a Hyundai valami GT akar lenni, a Celica meg eg
y agyonhegyezett, nyolcezer-sokmilliót forgó sportautó.
A Hyundai legalább őszintén adja elő magát ;p

csabir 2014.12.14. 21:05:05

@Aranyba mártogatott étnyúl: Ja értelek, azt hittem ilyet írtam valahol. Egyébként az emberek nagy része nem kezd el kekeckedni, mert ők nem tudják, amit mi tudunk. :) Én meg pláne nem állok le pitiskedni senkivel.

csabir 2014.12.14. 21:08:49

@Aranyba mártogatott étnyúl: Igen, mondjuk kérdés mi autózható jobban, ha van 192 lóvad 9000 fordulaton, vagy ha van 167-ed ennek a felén, és egy kicsit több nyomatékod. Ez örök vita marad, a pörgős japánokról. Ez egy másik kérdés. Bár ennek ellenére hozzám is talán közelebb állnak a pörgős motorok.

agytörzsy prof 2014.12.14. 21:16:27

Alfa.. nagy ívben elkerülöm, nagyon szerelmesnek kell lenni beléjük (vagy olasznak), hogy ne utáld meg

Kóreai.. Azért kíváncsi lennék, hogy a hyundai-os kollégának ki mondta, hogy kevés a 280/258 mm-es féktárcsa az 1.6-os százegy-két lóerős motorhoz. Amúgy ez az autó ezzel a motorral röhej. Egy soprtos kinézetű gép, és akkor ott van 1400 kiló és tegyünk rá még 17-es kerekeket, kíváncsi lennék, mit léphet ez a kocsi. sajnálom, de nálam ez a lesajnált kategória. Javaslom, még támadja is be a homasitát, és pimpelje fel alaposan.

A Trabit nagyon szeretjük, nehéz rá rosszat mondani, én ráadásul életemben először trabantot vezettem. Azért abban egyezzünk meg, hogy a kétütemű motorjával már a maga idejében sem számított korszerűnek (nem is annak szánták).

A Porsche telitalálat,a tulaj igazi mázlista, hogy a fater által 20 éve birtokolt és használt kocsit kaparintotta meg, ez nagy szó!
Nagyon szép autó!

Sajnos a Calibrának ma már nincs becsülete. Hülyegyerek autó lett, kéretlen alanya a mackónadrágos falusi versenyzők és telepi tunerek által végzett obszcén beavatkozásoknak és abszolút méltatlan bánásmódnak. Talán már ebből a szerepből is kikopott. Nem mondom, hogy a világ legjobb autója, de az utolsó opel, amit még az ember tényleg megkívánt.

csabir 2014.12.14. 21:21:26

@agytörzsy prof: Érzésre kb. úgy megy mint a régi autóm, ami egy 1000 kilós valami volt 90 lovas motorral. Vagy hogy mondjam, megy úgy, mint a nagy átlag 1.4-es szívók 1000 kiló körül. De ha nagyon érdekel, várlak egy tesztkörre. Sok külföldi fórumon szidják a féket, egyébként az XG350 két dugattyús nyergei felmennek rá mindenféle barkácsolás nélkül, de nem akarom növelni a rugózatlan tömeget. A 17-es kerék biztos nagy rá, de gyárilag is 16-al adták, csak azzal nagyon bután néz ki (szerintem). Homasitát köszi de kihagyom, ahhoz már öreg vagyok. Ami nem eredeti rajta, az is mind gyári dolog, magasabb felszereltségű modellből. De komolyabb tuningba nem fogok belemenni, mert semmi értelme. Létezik hozzá komplett legózós turbó, csak ki az akinek ez megér vámolva 1 millát? És akkor is annyit tudna mint kb. a gyári v6. Értelme? 0.

granreserva 2014.12.14. 21:27:11

@csabir: Nem válaszoltál a kérdésre.

min 2014.12.14. 21:28:41

@granreserva: Az osztrákoknál mégis elég sokat látok a Sciroccóból.

csabir 2014.12.14. 21:30:27

Melyikre gondolsz? Hogy miért kérdőjelezem meg? Azért, mert a Toyota Celica se(ne)m sportkocsi, vagy valahol ezt mondják róla? Műszaki tartalomban szerinted mi teszi azzá? Mert szerintem semmi sem indokolja, hogy annak nevezzék. 192 lóerőtől nem lesz az, szerintem, de lehet valaki máshogy gondolja. Ez az én véleményem. Ha nem erre gondoltad a választ, akkor írd meg.

polgári kór 2014.12.14. 21:35:10

a kalibra az hogyan tetszhet bárkinek is?

már nem mintha ronda lenne, mert nem az, de teljesen tucatautó mechanikájú tucatautó volt. Jó riszpekt akinek van egy szép 30 éves autója akármilyen, de ennyi.

a trabant kúl bár szar, a hujundájos kupé ronda, az alfa kupé szép (nem ez), de szar, a porséból meg ezek elég cikisek.

mind1 majd jövő 7en.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 21:45:33

@csabir: gyűlölöm a klasszikus kihegyezett japán motorokat, valamint a korai nagyon erős turbókat.
ami 3500-ról nem indul el, az használhatatlan a mindennapokban, pont.

granreserva 2014.12.14. 21:46:07

@csabir: Mint ahogy fent már felsoroltam, a Coupé szinte mindenben szarabb a Celicánál (kg/LE arányban konkrétan hülyére veri a Hyundait), ezért a kérdés az volt, hogy ha már műszaki tartalmat kérdőjelezed meg, sorold fel, mégis miben jobb a Coupé.
(Mármint azt leszámítva, hogy Celicára nem volt pénzed és most ezekkel a dumákkal kábítod magad :)

csabir 2014.12.14. 22:04:54

@granreserva: Kedves barátom! Nem tudom követni az eszmefuttatásod. Túl gyorsan pörögnek a gondolataid, mint a Toyota motorja. Szerintem nem olvastad el a népítéletem, vagy baj van a szövegértéseddel. Nekem azért volt kedvezőbb vétel, mert olcsóbb volt, sokkal fiatalabb, és jobban tetszett a belseje. Szóval nem tudlak követni, hogy most melyik miért jobb? És ez kinek számít? Neked biztosan, én megelégszek az enyémmel. Úgy éreztem az írásaidból, hogy szerinted a Celica egy sportkocsi, én meg leírtam, hogy szerintem nem az, mert semmilyen műszaki tartalom nem indokolja, hogy az legyen. És egy szóval sem állítottam, hogy az enyém az lenne. Szerintem nem én vagyok elfogult, hanem biztosan te, hiszen van egy Celicád (egy szuper sportkocsid), és biztos volt már egy Couped is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:08:41

@granreserva: életedben nem mentél az 1,6 ossal :-) azért 10 alatt az is 100 on van és 200al simán megy.

Pepejoe 2014.12.14. 22:11:09

@polgári kór:
Tehát nem ronda, de nem érted, hogy hogy tetszhet bárkinek is. Értem. Vagyis nem.
Nem értelek, kicsit kevesebb szesz kellene, mit gondolsz? :) Értesd meg magad.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 22:14:36

@agytörzsy prof: az milyen kemény, hogy agyonfikázod a hunyadit, és utána a Trabant meg az isten?
dzsízasz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:17:59

én mondjuk mentem 1,6 os coupéval gps szerimt 200 at,
és a 10,5 feles gyorsulás sem annyira rossz ,rövid váltója van és 7ezerig kipörög.
az meg hogy a Yamaha által épített celica 8500 nál lead 192 lóerőt nem sok mindent jelent.
Manapság a teljesítmény után adózunk és fizetünk biztosxtást akkor má3 inkább legyen nyomaték.
Amúgy meg a Hyundai a kevesebb lóerővel mégiscsak jobban gyorsul 100 ra 2 tizeddel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:25:25

szerintem egy 2 éves 214 lóerős coupéért nem sok a 4 millió ft.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:29:50

azért 230 nem olyan rossz egy szar 1,6 ostól :-) Hyundai Coupe 1.6: youtu.be/OdUvbg3-rKk

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:32:56

amúgy is a végsebességnél a légellenállás számít .
addig jó míg ez a vélemány a Hyundairól legalább jó áron lehet venni.:-)

Schütii 2014.12.14. 22:38:14

@csabir: Egyetértek. A Celica név nagyon nagy előnnyel bír az agyak megdolgozásában tekinetettel arra, hogy ilyen néven WRC-k is készültek.

dont be such a jew 2014.12.14. 22:40:06

@Gyurma73: nem sok, viszont kevés

hol lehet a gond? új ára harmada, 12500 km....hányszor állt ez a tetején?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:43:37

@dont be such a jew:
szerintem 15 x:-)
hihetetlen mi??
menj oda és vigyél rétegvastagságmérőt :-) c

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 22:47:44

amerikából hozzák be ezeket,ott minden olcsóbb,
egy hibrid Camry sem vészes,olcsóbb kint egy hibrid Camry mint itt egy prius.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.12.14. 23:06:39

Mondjuk, aki visszarakja a hengerfejet egy felújított blokkra, anélkül, hogy megnézné, nos... az meg is érdemli a szopást.

Dr_utcai_arcos 2014.12.14. 23:08:51

@csabir: nincs köpködés úgy tűnik :). Ide is jöhetne egy!! Még piros se kellene, hogy legyen.

fezoGT 2014.12.14. 23:11:32

Ha már ennyire szóba jött, Celicából szvsz jobban sikerült a T20 (ST202), lehet hogy lóban kevesebb de érezhetően hamarabb ébred a nyomatéka mint a T23é. Persze ettől még egyikük sem lesz sportautó, csak sportos. És azzá se a motor teszi (bár a 3SGE blokkból komoly állatságokat lehet kihozni) hanem a futóműve mert az vmi bitang jól sikerült.

Az ST205, az sportautó. Csak abból még annyi sincs mint gyári Calibrából és szinte mind jobbkormányos...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.14. 23:14:05

@agytörzsy prof: ez az 1400kg honnan jött neked? 1220 kg még a nagyobb elantra is 1300 kg .

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.14. 23:26:47

A Hyundai WRC-t előszeretettel el szokták felejteni, de attól még olyan is volt :)

KoGa 2014.12.14. 23:56:04

Erre a Hyundaira külső alapján teljesen rákivántam, rá is néztem hahu-ra :)

bxbreak85 2014.12.15. 08:53:59

Én azért látom a jó öreg B X -et az alfa mögött... :)

Vupi 2014.12.15. 09:20:10

Porsche előző tulaja összekókányolta az elektromos vezetéket...
Nem a fater volt az előző tulaj? :-)

Vupi 2014.12.15. 09:20:15

Porsche előző tulaja összekókányolta az elektromos vezetéket...
Nem a fater volt az előző tulaj? :-)

románc cuvée 2014.12.15. 10:23:49

A Trabis írásra bepárásodott a szemem, a GTV-s írás címe lehetne akár "Digólimó 2" is.

Hurri Kán 2014.12.15. 13:23:16

Hétvégi autónak jöhetne akár egy ilyen GTV, akár a 924-es. Sőt, tulajdonképpen a Calibra is.

agytörzsy prof 2014.12.15. 15:07:49

@Gyurma73: A tulaj írta az itt olvasható írásában, csak el kellett volna olvasni. Ha ő rosszul mondta, akkor én is.

JaxTeller 2014.12.15. 15:24:34

Szép az a Hyundai, nekem kéne. Szerintem az a vicc, hogy a gyártó egy ilyen autóba beletett anno egy 1.6-os 100 Le motort.
Oké hogy ezzel olcsó meg minden de akkor is.

A Calibrás írást még régebben olvastam, szép nagyon. A hahun van egy hasonlóan gyári fehér színű, csak az a gyengébbik motorral.

www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0-8024185

agytörzsy prof 2014.12.15. 15:26:31

@Aranyba mártogatott étnyúl: Nem mondtam, hogy a trabi az isten, és nem akartam senkinek a lelkébe gázolni :) Nem tudom, te hány éves vagy, de én más szemmel nézek egy lassan klasszikussá érő járművet, ami része a történelemnek, és a gyerekkoromnak is. Egy rizsesfazék soha nem fog ilyen státuszba kerülni, telerakhatják elektronikával, meg csinálhatnak csilicsáré formatervet, attól az én szememben még nem ér semmit. A trabant egy korszak jelképe. Amúgy műszakilag szánalmasan egyszerű, néha elromlott, de egy kis ügyességgel meg pár szerszámmal szinte minden hibája javítható volt, ami egy koreai (vagy bármilyen gyártmányú modern) autóról nem mondható el. Volt szerencsém már hunyadikhoz (accent, i30) és annyira jellegtelen tucattermékek, hogy az embernek egyszerűen nincs róla véleménye. Nem mondom azt rájuk, hogy szar, mert végülis nem az, mert megy, meg be lehet csukni az ajtót... stb (ami a trabiról nem volt mindig elmondható :)), de számomra a trabi érzelmi értéke összehasonlíthatatlanul nagyobb. Persze nem járok trabanttal (de hunyadival sem :)), de mindig szép emlékeket idéz az a kis papírjaguár.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.15. 16:29:13

@agytörzsy prof: sofőrrel együtt majdnem 1400kg ,ezt olvastam,a valóság meg amit írtam

csabir 2014.12.15. 17:34:53

@Gyurma73: a magyar hatóságok által kiállított forgalmiból szedtem. 1320kg a saját tömeg, plusz tele tankolom, meg beülök. Hogy ők honnan szedték, azt nem tudom.

Börtönőr 2014.12.15. 17:36:43

Calibra: Vett egy srác a városban egy szépet.Végignéztem rajta,megláttam az első féktárcsáját...ami kisebb,keskenyebb volt az én hátsóimnál! Na,ezen a ponton be is fejeztem a "sportautó" szemrevételezését.

csabir 2014.12.15. 17:36:56

@Gyurma73: mázsára még nem álltam vele, de ha valahol lesz lehetőségem egyszer, rá fogok mérni. Rugózatlan tömeg csökkentését nagyon észreveszi az biztos, lecseréltem a gyári 17-eseket könnyebb 17-esekre, és egyből észre vettem.

Johhny Bravo 2014.12.15. 17:48:31

jaj de jó szeretem a hozzá nem értő emberek fikáznak! :)
a hyundai hülye lett volna nagy motrot tenni a coupe-ba mikor ott a tiburon nagy motorral (3,0 V6), szinte ugyanez. Zeurópába itt van a Delta pl ott csak az integrale volt sportos a többi egyszerű hatchback volt. városkámban is van egy ilyen coupe és még piros is csak full gyári de nekem tetszik télen nyáron tapossa a mama (ja egy 50+ mama vezeti). 1,6 motorról és a lóerőről annyit, hogy szerintem fontosabb a nyomaték (meg ki a tököm használja ki a Celica 192-ét?) 100-120 ló bőven elég a normális autózáshoz.
Calibra: sajnos elkoptak elfogytak és nem lesz több. szerintem opelnél az utolsó valamire való kocsi volt. A Vectra padló és műszerfal meg Gsi Kadett szív ami rohadt jó (meg sok rohadt is szószerint)! Ezt ma is megcsinálhatnák valami szexi bódét (mint az ősnek) Astra padló (ma már lehet van akkora mint az akkori Vectra) GTC Astra motrot bele és gyíí! szerintem többet ért volna mint a Monza. Monza többe is került nekik Astra meg már volt csak össze kellett volna legózni mint az őst.
Trabant:aranyos!
Alfa: elvakultság kell oda más nem, tudjátok szív és ész.
Porsche: nem tekintem Porschenak és nem is fogom. Nem mondom, hogy rossz csak nem az amit ír rajta.

csabir 2014.12.15. 18:28:57

@Börtönőr: A maga idejében egy nagyon jó autó volt, még dtm-ben is versenyeztek vele, persze ennek az utcai verzióhoz nem sok köze lehetett műszakilag. Az alaktényezője azt hiszem a mai napig nagyon jónak számít. Maga korának nagyon jó kis kupéja volt, nekem még most is tetszik, csak sajnos mint minden, ez felett eljár az idő. És persze a tuningoló srácok keze is eljárt rajta. Bár ne nették volna. Nem igazán láttam még olyan calibrát, amire azt tudtam volna mondani, hogy na ehhez megérte hozzányúlni. Az az autó úgy jó gyárilag, ahogy van.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.15. 18:33:17

@agytörzsy prof: nem gázoltál semmibe, csak furcsállom.. :)
28 leszek két hét múlva.
Ami szar, az szar másnap visszatekintve, egy hét múlva, és évek után is. Nosztalgia létezik, pontosan ezért nem szabad a fiatalkori rajongásunk tárgyához most közeledni, mert sírás lesz a vége..
Volt tíz éve hasonló jellegű zsigulim, akkor imádtam, most bele nem ülnék pénzért se, nem hogy menjek vele.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.15. 18:35:53

@csabir: vettem anno egy gyári kinézetű Calibrát, közepesen szakadt beltérrel.
Akkora ócska műszaki állapotú szart még ember nem vásárolt, valószínűleg, de nagyon kellett, hogy legyen egyszer.
Amikor gurult, ment mint az állat.
Két hónap után a bontóba(!) toltam be, de teljesen megérte.
Nekem VOLT Calibrám, bakancslistára pipa.

csabir 2014.12.15. 18:46:01

@Aranyba mártogatott étnyúl: nekem sajnos azért nem volt meg, mert mire elértem azt a kort, hogy legyen sajátom, szétrohadt az összes, vagy széttuningolták ocsmány módon. Bár a városban, ahol élek, mostanság szoktam látni egy pirosat, ami elég patent gyári állapotú, és még nem is fakult ki. Egy viszonylag fiatal srác hajtja, respekt neki. reméljük nem is nyúl hozzá, de már egy éve látom, ha eddig nem tette, reméljük nem is fogja.

T54-44 2014.12.15. 19:14:27

@Börtönőr: Gratulálok, hogy ez alapján sikerült véleményt alkotnod az autóról.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.15. 19:29:06

@Aranyba mártogatott étnyúl: igazad van a ugyanaz :-) :-) a genesis coupéval kevertem az hátsókerékhajtású
és 2 literes turbó 214 lóerővel
vagy v8 as 300 lóerővel

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.15. 19:30:25

@Aranyba mártogatott étnyúl:
van vagy 3 féle méretű coupe :-) :-)
ez a kicsi a coupe,van a Veloster,és a Genesis

csabir 2014.12.15. 19:59:07

Nem hátsókeresek a Tiburon, sajnos. A tiburon=coupe=tuscani, csak más országokban más néven árulták. Tiburon amerikában volt, jellemzően csak 2.0 meg 2.7 V6.
Velostert tartják a Tiburon/Coupe/Tuscani utódjának, a Genesis Coupe pedig a Genesis, felső kategóriás Hyundai "coupe" változata. Ez a hátsó kerekes, sokan azt gondolják a Coupe utódja, pedig nem. Ebben van a 2.0T és a 3.8 V6. Ennek a faceliftjében kicsit még erősebbre faragták ezeket a motorokat. És volt néhány spec kiadás, amit csak az usában lehet kapni, ilyen a 380GT, ami a 3.8-as csúcs változata, valamint a Rhys Millen racing belefaragta a Genesis sedan 5.0 V8-as motorját, ez 450 lovat produkál a hátsó kerekeken, ezt RM500 néven lehet kapni, de szerintem elég borsos lehet, mivel kisipari átalakítás.

agytörzsy prof 2014.12.15. 20:00:11

@Gyurma73: Nem, ilyenhez nem volt szerencsém. Ízlésről nem vitatkozunk, de a képeken eléggé kis szerencsétlennek néz ki (élőben még nem láttam ilyet). Ha ennyi pénzem lenne most egy kocsira, akkor sem ilyet vennék, de azért kösz, hogy mutattad. :)

Rónarider 2014.12.15. 20:00:52

A Trabant márpedig jó. Talán még szép is. A legdurvább szervíz egy délután megoldható. Komplett motorcsere 72 perc (2 embernek), de ebben benne van az elsősegély is(motorháztető tarkónvert, elszédültem). A keverék előállítása valóban rituálé (1:40 körül ment a legszebben). Csodás füst jön belőle, amitől 20 perc után az ember akár Bentleynek is hiheti, de mondjuk szélesszájú orrszarvúnak is, az is igaz.
Mindig is szerettem, épp Tramp felhajtás közben vagyok. Egy bizonyosé közben és vannak biztató jelek. ;)

csabir 2014.12.15. 20:01:01

@Gyurma73: a Veloster forgalmazását teljesen befejezték európában, talán a németeknél még kapni. Magyarországon kb. 1 évig próbálkoztak vele, drága volt és annyira nem jött be a szó szerint 3 ajtó, pedig ötletes. Bocs az előbbinél hátsókerekes akart lenni. :)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.15. 20:01:43

@Gyurma73: na :) én még valamelyik need for speed-ből emlékeztem arra, hogy Tiburon. ilyen nevet nem felejtesz el.

ok most van 3 kupé, vagy jobban mondva háromajtós izé, de régebben csak a klasszikus Coupé több generációja volt

@csabir: melyik városban? :D azon szoktam néha gondolkozni, hogy tutira visszarakták forgalomba a bontósok. tökéletesen kikasztnizva, szép fénnyel, de minden mechanikus dolog rossz volt benne. minden

Börtönőr 2014.12.15. 20:05:54

@T54-44: Az első tárcsái az ős Ascona és a csepp Kadett-hez is jók! Mindenkinek más számít egy autónál.Van aki hasra esik a formájától,van aki a körítés alá is benéz.

agytörzsy prof 2014.12.15. 20:07:35

@Aranyba mártogatott étnyúl: Hát akkor mi mondhatni évfolyamtársak vagyunk. :) Persze én sem vagyok hülye, napi használatra nem vennék trabantot, a régi "hobbiautóm" (Peugeot 405 Mi16, igazi pénznyelő rohadék) miatt meg sok balhém volt az asszonnyal, szóval egyelőre letettem arról, hogy kedvtelésből valami tragacsot szögeljek a kevéske szabadidőmben. Valóban, a nosztalgia megszépíti az emlékeket, de a 10 évvel ezelőtt vezetett hyundai accent (1.5crdi) sosem fog ilyen érzelmeket kiváltani (még a színe is szürke volt).

csabir 2014.12.15. 20:08:54

@Aranyba mártogatott étnyúl: Szeged, lehet újra fényezték, mert nagyon csillog-villog, nem igen láttam még pirosban ilyet, általában csak rózsaszínre fakultat, ez valamiféle festék típushiba volt az Opelnél azokban az időkben úgy tudom.

csabir 2014.12.15. 20:14:23

@Aranyba mártogatott étnyúl: Szeged, lehet újra fényezték, mert nagyon csillog-villog, nem igen láttam még pirosban ilyet, általában csak rózsaszínre fakultat, ez valamiféle festék típushiba volt az Opelnél azokban az időkben úgy tudom.

csabir 2014.12.15. 20:20:34

@Gyurma73: ezen az összesautón több adat teljesen hibásan szerepel. Így ennek hogy lehet hinni? Majd a mérleg megmutatja, kimegyek valamelyik vastelepre lemérni, bár lehet hülyének néznek majd.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.12.15. 20:20:39

azért egy 300 lóerős 3 éves autóért nem sok.

agytörzsy prof 2014.12.15. 20:26:02

@Gyurma73: Nem, de ez már jobban néz ki :)

csabir 2014.12.15. 20:26:25

@Gyurma73: A Genesis egyre olcsóbb lesz, pár év múlva filléres autónak fog számítani szerintem. Németeknél szalon tesztautókat adnak ennél olcsóbban, mint itt. Csak szinte biztos hogy bajos lesz az alkatrész ellátás, mivel még annyira sem terjedt el a kontinensen, mint a Coupek.

Pepejoe 2014.12.15. 20:37:09

@Börtönőr:
Sőt, képzeld: némely Caliknak hátul nagyobb tárcsájuk van mint elöl.
V.szeg te is olyat láttál.
Sosem volt sportautó, azt kár is felróni neki.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.12.15. 20:57:01

@csabir: vagy csak nagyon felpolírozták.
Az enyémről meg voltam győződve, hogy full fényezés van rajta, aztán levettem a hátsó szárnyat, és megláttam az eredeti fényt a talpa alatt.
Na ezért nem veszünk autót esőben, mint egy amatőr :)

csabir 2014.12.15. 21:11:14

@Aranyba mártogatott étnyúl: mélyvízi búvároknak biztos, jó mély pénztárcával. Egyébként szép, tetszik, stb. De wankel miatt nem kéne. RX8 detto.

csabir 2014.12.15. 21:12:26

Höö...soros motor. Erről nem tudtam, hogy ilyen volt.

csabir 2014.12.15. 21:13:29

A henger elrendezés lehet az, bár ott nem igazán hengernek nevezhető. Hogy is van ez?

Herr Glatzkopf 2014.12.15. 23:32:33

@csabir: Úgy van, hogy 2 forgódugattyú (nem henger) van egymás mögött. Nekem nem kéne Wankel-motoros autó. Állt nálunk egy RX-8, nem sirattam meg, amikor elvitték.
süti beállítások módosítása