Így nem lettem Uber-sofőr

  2014. november 19. - Stump András Címkék: taxi sofőr uber

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Amióta vezetek, mindig is motoszkált a fejemben a gondolat, hogy taxizni kéne. Szeretek vezetni, ismerem a várost, bírom a budapesti éjszaka hangulatát. Ha belegondolok, taxiztam is eleget, hoztam-vittem a rokonokat a reptérről, sofőrködtem a buliból hazafelé nem egyszer, százszor. Főállásban persze hamar az agyamra mennének az utasok, nem lenne nekem való, meg a taxistrükkök se mennének, nem vagyok elég vásott. De hobbiból, mondjuk szilveszterkor, amikor akkora a tolongás, hogy fel se veszik már a telefont a diszpécserek, beugranék egy estére sofőrnek, csak a buli kedvéért.

Amikor meghallottam, hogy itt az Uber, dörzsöltem a tenyerem: ez az, eljött az időm! Autóm van, jogosítványom is, egyszer-egyszer elvállalnék egy fuvart, amikor nincs jobb dolgom. Vagy munkába menet, esetleg hazafelé. Vegyes a megítélése ennek a fénysebességgel terjedő cégnek, de annyi helyen működnek már, csak van benne valami – gondoltam.

uber01

Ahogy hallani, külföldön nem egy sofőrnek bejött a dolog, félnek is tőle a taxisok, mint ördög a tömjénfüsttől. A feltételek kissé zavarosak, de egy próbát megér, gondoltam. Ha már ekkora hype lett körülötte, különben is le kéne tesztelni sofőrszemmel. Már csak brahiból is. Ez még a múlt héten volt, amikor úgy tűnt, nagyon be fog indulni nálunk is.

Hamar felpattantam az oldalukra, ami egyébként első blikkre elég profinak tűnik, a logó legalábbis menő, és a hangvétel is olyan, amit 2014-ben elvárunk egy gigahullámon szörföző start-uptól. Beregisztráltam, megadtam a mobilszámomat, egy percen belül jött is egy üdvözlő sms egy +1-es, vagyis amerikai számról. Ekkor már az adatlappal bíbelődtem.

uber02

Az első kérdés, hogy van-e négyajtós járművem, egyből megakasztott. Főleg, hogy mellette egy Prius képe virít, ami ugye ötajtós. Aztán jöttek olyan fura kifejezések, mint hogy tiszta törzskönyv (nincs sérült jármű), és ex-fordítóként már téptem a hajam. Talán a clean title-t próbálták magyarítani? Egy biztos: lehetne még finomítani a webes felület nyelvezetén.

Az ötlépcsős adatbekérésnél, aminek a második lépése amúgy background check, így, magyarosan, a harmadik a dokumentumfeltöltés, a vége pedig az üdvözlő videó, nem jutottam messzire. Nem szerepelt ugyanis a Peugeot 504 a járművek listáján. Nem kell egyből lehülyézni, én most ezzel járok. És gyilkosozni se ér, mert a megkövetelt kiváló állapot nem egy egzakt definíció. Nem kell aggódni, annyira véresen komolyan nem gondoltam, csak eljátszottam a naiv júzert.

uber03

Ha nincs a jármű a listán, írjak e-mailt, mondja az oldal. Hát írtam. Röviden, tömören, gondoltam, vagy azonnal lebukok, ha olvasnak Totalcart, vagy kapok egy sablonválaszt.

Közben elkezdtem kutakodni, mégis, mi kell ahhoz, hogy Uber-sofőr legyek. Bekamuztam egy autót, vettem egy nagy levegőt, és rákattintottam a folytatásra. Rám zuhant a betűtenger egy kis ablakban. Nagyon dörzsölt, tapinthatóan amerikai típusú háttérvizsgálati feltételeket közöltek, amelyekkel beleegyezek, hogy kikurkásszák az anyósom orrszőrébe ragadt fikagöböt, ha volna ilyen. A Rasier LLC-nél természetesen mindent bizalmasan kezelnek, és bármikor bekérhetem a rám vonatkozó nyomozási adatokat – írásban. Mindezt a benyújtás gombbal elektronikusan aláírom, ami épp annyira kötelező érvényű, mint a tintával írt aláírásom. Kedves szöveg. Nem írtam alá.

uber04

A regisztrációs folyamatnak ezen a pontján fogalmam sincs, miért, mit adnak cserébe, mennyit kereshetek vagy bukhatok, vagy hogy egyáltalán hogy működik az egész. Legalább olyan jó bulinak tűnik, mint egy frankhitel 2006-ban.

Volt időm kicsit körbenézni, amíg vártam a válaszlevelüket. Kilométerdíj 130 forint, ez utasoldalról eléggé rendben van a taxi 280-ához képest, az Uber sápja 20%, vagyis 104 jár a sofőrnek. Ha még adózni is kell, jó, ha kijön az autóm tényleges kilométerre leosztott költsége. Ez egy spórolósabb autónál úgy 70 forint/km. Ha full svarcban nyomom, akkor egy tíz kilométeres fuvaron keresek háromszáz forintot. Nem ebből fogok Hawaii-on nyaralni.

uber05

Elkezdtek szpemmelni. Itt már körvonalazódtak a feltételek: legyek legalább 21 éves, legyen legalább egy éve jogsim, legyek büntetlen előéletű, és az autóm ne legyen öregebb tízévesnél. Az utolsó feltételen elbuktam, de kíváncsiságom nem lankadt. A robotlevelezés profiságára utal, hogy a második azt a tárgyat kapta csupa nagybetűvel, hogy kérjük, hagyd figyelmen kívül a másik, tőlünk kapott e-mailt. Egyébként egy személyes beszélgetésre hívtak, ahová a közlekedési előéleti pontjaimról hozzak igazolást, és akkor tíz rugó bónuszt kapok. Végül három nap után megérkezett egy valódi ember által írt válasz, amelyben leírták, hogy 2004-es vagy fiatalabb autóval regisztrálhatok.

Bukó. Nem fogok kapni bónuszt, és nyilván sofőr sem leszek, hiszen nem tervezem, hogy tízévesnél fiatalabb autót vegyek. De baromi kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből az Uberből, miután hétfőn rekordsebességgel jött az NFM-közlemény, amely csírájában próbálja elfojtani a kezdeményezést. Megjegyzem, szeretnék olyan tűzerejű lobbit magam mögött tudni, mint a taxisok.

Rövid, és plátói afférunk után egyébként messze nem kaptam kedvet az uberezéshez (ubereléshez?). Sőt. Nemzetközi fellépésük alapján nem valami szimpatikus társaság, inkább egy arrogáns, mohón növekedő multinak tűnik. A vaktában elfogadni kötelező lenyomozási meghatalmazásuk ezt elég rendesen alátámasztja.

Az NFM reakciójából egyértelmű, hogy tűzzel-vassal megpróbálják majd védeni a taxisokat, és elűzni a gonosz nyugati betolakodót. Az Uber vagy belátja, hogy fölösleges küzdeni egy ekkorka piacért, vagy tesznek az egészre, és illegálban nyomják, amíg lehet. Nem lennék mindenesetre a sofőrök helyében, mert mostantól bármikor megrendelhet két NAV-os próbavásárló egy fuvart, és annak jó vége nem lesz. És nem, nem arra gondolok, hogy tolmácsot kérnek.

uber06

A vihar a biliben mindenesetre megmutatta, hogy rég eljött az alternatív megoldások ideje. Az átlagember szemével ma a pesti taxi rohadt drága. Volna itt igény okosabb megoldásokra. A sofőrszolgálatok, amelyek egyébként legalább olyan szürke zónában kaszálnak, mint az Uber, úgy virágzanak, mint még soha. Amikor pedig egyesével ülnek az emberek az autójukban, zsebükben ott az okosteló, és egyre nyitottabbak mindenféle közösségi kezdeményezésekre, oltári butaság lenne a városvezetés részéről elfojtani minden ilyen kezdeményezést, ami még a dugót is csökkentheti.

Valami jönni fog. Én kicsit remélem, hogy nem az Uber, ami zavaros üzenetével zugtaxizásnak is értelmezhető, hanem valami kevésbé agresszív, kevésbé pénzéhes. Annyira tudnék örülni egy hasonlóan ügyes, de ingyenes okostelefonos megoldásnak, amivel nem is taxiznék, csak felvennék útba eső stopposokat. Valaminek, ami nem 1990, mint az Oszkár, hanem egy 2014-es felület, városon belüli használatra. Kinyírná még az Ubert is, simán.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr426913679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Besárgul az Uber? 2015.06.26. 17:05:35

A kormányon ma átment új taxisrendelet örömére megint sikerült baromságot írnia az Indexnek Uber-tematikában. Erre az sem mentség, hogy a feldolgozott MTI-cikk, a más portálokon megjelenő tudósítások, illetve maga Fónagy államtitkár bejelentése is félr...

Trackback: Mocskos csapda az Uber szolgáltatói szerződése 2015.04.05. 00:18:39

Így szorítja sarokba a magyar sofőröket az Uber (Mno.hu) Bár általában nem vagyok jó véleménnyel az Mno.hu általános újságírói teljesítményéről, de el kell ismerni, valami nagyon megváltozott, amióta nem a hírhamisító retusőr Élő G...

Trackback: Egy ex-Uber-sofőr valós története 2015.03.26. 00:50:11

Az alábbi írás másodközlés: az eredeti a Hallotaxi.hu portálon jelent meg. Eddig is idéztem onnan cikkeket, topikokat, de általában beértem pár épp témába vágó sorral, inkább csak linkeltem itt-ott az onlájn taxislapot vagy fórumát. Annak, hogy most mé...

Trackback: Egy ex-Uber-sofőr valós története 2015.03.26. 00:46:36

Az alábbi írás másodközlés: az eredeti a Hallotaxi.hu portálon jelent meg. Eddig is idéztem onnan cikkeket, topikokat, de általában beértem pár épp témába vágó sorral, inkább csak linkeltem itt-ott az onlájn taxislapot vagy fórumát. Annak, hogy most mé...

Trackback: Az Uber és az elfolyó idő 2015.01.20. 21:40:52

Megfogadtam, hogy nem írok többet erről a fizetős városi autóstop-alkalmazásról, de nem tudom nem megtenni. Az előző poszt nem titkoltan Uber-fan kommentelői hívták fel rá a figyelmem, hogy számítási hibát vétettem: az Uber mégsem olyan olcsó, mint aho...

Trackback: Még egyszer az Uberről* 2015.01.07. 13:55:27

Amióta utoljára foglalkoztam ezzel a gurulva terjedő vírussal, eltelt vagy három hónap. Utána kellett olvasnom, mit írtam akkor, mert már elfelejtettem, annyira nem érdekelt azóta. De mivel közben kiderült, hogy az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alka...

Trackback: Lenin elvtárs beájulna örömében a magyar baloldaltól 2014.11.19. 17:19:08

Hátborzongató a párhuzam az 1917-es oroszországi, és a jelenlegi hazai események között a klasszik bolsevik stratégiát elemezve. Mosolyogjunk, vagy sírjunk azon, hogy baloldali tiltakozók 97 évvel a bolsevista "szovjet" hatalomátvétel után újrajátszot...

Trackback: Hűbérből Uberbe 2014.11.19. 15:30:46

Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2014.11.19. 22:22:39

@Emmanuel Goldstein: Ácsi, ácsi! A modern stoppos mozgalmat úgy hívják, hogy telekocsi és semmi baj sincs vele.
A Uber kifejezetten arról szól, hogy a driverek pénzén, nulla befektetéssel, kockázattal letarolja a taxipiacot, miközben szopatja a funkcionális analfabétákat. Szerintem ez simán gusztustalan és engem abszolút az Il Ferrora emlékeztet, csak itt matrica helyett embert szállítasz...

Somebody2014 2014.11.19. 22:24:42

Emmanuel Goldstein
Taxizáson kívül mire lehet használni? 130 Ft-os tarifával senki sem 100 km-ekre fog vele utazni. Azon a költségen, hogy a belvárosból átugrok 3 utcával arrébb mi a jó fenét kell megosztani? Beülök a kocsiba, a benzinkúton majd kifizetem. Ha pedig nem futja rá megyek gyalog/biciklivel/lóval/roksával ki mivel akar.

whale 2014.11.19. 22:26:40

@P1sty: Már leírtam egy párszor, hogy nem vagyok taxis.:)
Persze, értem én, hogy te is a balekot keresed, aki a saját pénzén hazavisz az esőben, de azért legyünk vele tisztában legalább, hogy aki erre bizniszt alapoz, az nem tisztességes ember.:)

whale 2014.11.19. 22:28:26

@Somebody2014: A "válasz erre" gombot nyomogasd, különben nem kapja meg.:) Ott van minden hozzászólás mellett, amelyikre válaszolsz, ott nyomod.

Hurri Kán 2014.11.19. 22:31:37

Bandika, lehet visszább venni arcból, semmi baj nincs az Oszkár honlapjával, teljesen jól használható, korrektül összeállított honlap, amilyennek lennie kell.

Somebody2014 2014.11.19. 22:33:25

P1sty
Pont az ilyen okos embereknek találták ki a fene nagy liberalizmust :D
Hogy a példádnál maradjunk, ha mondjuk egy hónapban elered kétszer az eső, és a munkahelyedtől 2 km-re lévő otthonodba egy taxis elvisz 560 Ft-ért, az uberes 260 Ft-ért, akkor havi szinten megspóroltál 600 Ft-ot... Ne vicceljünk már. Arról nem beszélve, hogy bár a taxisok többségét sem kell félteni, mi a garancia arra, hogy a kocataxisod tud normálisan vezetni (mert ugye egy B kategória nem sokat jelent sajnos), nem szeretne kirabolni, megerőszakolni stb.?

Somebody2014 2014.11.19. 22:34:43

@whale: Ha akarja megkeresi és értelmezi :D

randomuser1 2014.11.19. 22:37:07

@whale: hátigen, ez meg egy másik telekocsi jellegű dolog, csak kicsit más feltételekkel,pl a fizetési módszer is kényelmesebb, nincs félreértés, h pl elfogad amekszet, oszt közben terminálja sincs, meg ilyenek.

randomuser1 2014.11.19. 22:40:32

@Somebody2014: pl, minden reggel beviszem az irodaházba a műkörmös kiscsajt a szomszéd uccából, havi tíz ropi bevétel, mínusz a napi 1 km kerülő, amúgy is kocsival járok, ez meg- talált pénz, féltank benya.

whale 2014.11.19. 22:42:01

@Emmanuel Goldstein: Ja, hogy jellegű.:DD Maradjunk abban, hogy taxi jellegű, ok?:D Hívásra házhoz jön, háztól-házig szállít és profitot termel a közvetítőnek. Klasszikus taxicég.:))

uarempty 2014.11.19. 22:42:54

@whale: nem, ez nem hivatalos taxizásra van kitalálva...csak páran keverik...meg pár okostóni hivatásszerűen használná, ami nyomott áron bukó lehet ennyi, de ettől még működhet a dolog, ha megvan az útvonal, van rá vevő, beül haza viszed minimlális kitérővel kész..az, hogy páran hivatásszerűen használják, az gondolom nem az uber problémája????? nyilván ebből fakadóan a hivatalos taxisok is nyígnak...

Somebody2014 2014.11.19. 22:46:44

@Emmanuel Goldstein: Őszintén mennyi annak az esélye, hogy valaki a közeledben lakik és a közeledben is dolgozik? Vagy ha van is ilyen ember, pl ugyanott dolgoztok ezt a menjünk együtt dolgot Uber nélkül is meg lehet beszélni.

Jesus4871 2014.11.19. 22:47:44

Nem kötelező igénybe venni, se csinálni igaz? Mindenki a sajátjával veri a csalánt. Csak neki fog fájni... Ha nem müxik akkor egy pár embernek volt olcsó útja, és egy párnak újabb negatív élettapasztalata. Ha meg bejön, akkor talán élhetőbb lesz ez az ország. Nem kell megvédeni az senkit saját magától. Felnőtt méret van az alsóneműjében, tud dönteni, vagy jól jár vagy rápacsázik. Ennyi.

whale 2014.11.19. 22:50:42

@uarempty: "ha megvan az útvonal, van rá vevő, beül haza viszed minimlális kitérővel kész."

Nem-nem amiről te beszélsz az a telekocsi. Fix útvonalra lehet betársulni önköltségért. Nincs házhoz szállítás, nincs jutalék a közvetítőnek.
A Uber kifejezetten taxi like működik. Ami azt illeti egyáltalán nem lennék meglepődve ha kiderülne, hogy fuvarkényszer van, vagyis a visszadobott fuvarokat a cég szankcionálja...

Somebody2014 2014.11.19. 22:51:07

@Jesus4871: De szép is lenne a világ, ha így működne és mindenki végig tudná gondolni a világ dolgait, sőt felelős és jó döntést hozna. De sajnos ettől sokkal sokkal silányabb az emberiség szürkeállománya.

whale 2014.11.19. 22:54:54

@Jesus4871: Persze, csak a mocskos trükk ott van a dologban, hogy a keresleti oldal mindig meg lesz -hiszen a balekot mindenki keresi:)- és ez a csalóka ábránd mindig behúz majd új lúzereket a csőbe, akik aztán persze rájönnek, hogy bukó a történet, de addig is tejelnek a cégnek.
Olvasd el feljebb az amcsi tapasztalatokat. Nincsenek csodák.

randomuser1 2014.11.19. 23:07:09

@whale: há figyu, nekem volt ojjan áltisk osztáklytársam aki gyors és gépírónőnek tanult.. namost, te is hasonló jelleggel kalapálod a billentyűzetet itt, oszt mégse dobálnak meg az állástalan titkárnők :)
@Somebody2014:
sok/kevés, de csak példának mondtam, legyen életszerübb, reggel békásról járok az árpádhídig melóba, minden reggel van egy vadidegen űberes a lakcsi szélén (laknak ott százezren, a negyede csak melózik már valamit) akinek siethetnékje van és nem gyün a buszt, menne a szentlélketérre/dózsára.. felveszem, egy hónap kicsit kevessebbet költottem benzinre..
ha mégsem, akkor kövhóban nem veszem fel, ázzon ott az esőben!

NonConformista 2014.11.19. 23:09:35

Mi a HitchHyper applikációval pont azon dolgozunk, hogy kitöltsük az autókban a rengeteg üres helyet. Egyelőre egy teljesen ingyenes Béta verziónk van, amivel valós időben lehet stoppolni, elvinni másokat, viszont 2015 elejére tervezzük a rendesen működő HitchHyper feltöltését a store-ba.

A későbbiekben alkalmazáson belüli kreditekért lehet utazni. Krediteket lehet szerezni vezetéssel, jó értékeléssel, ismerősök meghívásával, vagy prémium csomag aktiválásával. A lényeg, hogy mi nem azt támogatjuk, hogy az autósok fölöslegesen körözzenek a városban fuvarokért, hanem realtime felvehetnek HitchHyper stopposokat a közös útvonalak alapján, cserébe pedig legközelebb nekik is elég kreditük lesz, amikor épp rászorulnak egy fuvarra.

Hogyha gondoljátok próbáljátok ki (egyelőre tényleg csak nyomogatni lehet)
play.google.com/store/apps/details?id=hu.hitchhiper.app&hl=hu

Amennyiben később akár autósként, akár utasként kipróbálnátok, írjatok egy üzit a bennevagyok@hitchhyper.com-ra.

Marci
UX designer, HitchHyper

Somebody2014 2014.11.19. 23:16:34

@Emmanuel Goldstein: Nagy városokban nagy szerencsével valamit tényleg hozhat, de pl. ha sokat kell kerülni a kedves utassal már bukó. Másrészt én azért a havi pár ezer Ft-ért tuti nem engednék a kocsiba senkit. Harmadrészt aki 10 évnél fiatalabb autóval jár pláne nincs igazán ráutalva.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2014.11.19. 23:17:50

Azért ne misztifikáljuk túl a taxis szakmát. Volt aki az orvosokhoz hasonlította (ugyanmár.) A taxizás az a vállalkozás, amihez egy közepes állapotban levő járművet leszámítva semmi, de semmi szakértelem nem kell, bejelentett alkalmazott, állandó rezsit generáló bérelt helyiség pláne. Ma a gps-ek korában már helyismeret sem kell. Ennek ellenére valódi jelentőségüknél jóval komolyabb érdekérvényesítő képességük van, ellentétben pl. a fodrászokkal, vagy a villanyszerelőkkel. (Ők bezzeg nem is tudtak egységes hatósági árakat elérni)
Szóval, hadd ne sírjam tele a zsebkendőmet a taxisokért.

whale 2014.11.19. 23:27:14

@Emmanuel Goldstein: És leadózod, nyugtát/számlát adsz (beugrató kérdés:)), vállalod a NAV basztatását, ha karamboloztok és az utas beperel kártérítésért, fizeted? Mindezt mennyiért is? 10 forintért? LOL Ennyire nagy a baj? Küldjek pénzt?:)

randomuser1 2014.11.19. 23:28:50

@Somebody2014: lehet, decemberben mindenki felpakolja az okostelefonjára, beregiz, ráfarag, januárban már nem indítja el, februárban letörli..
márciusban a taxisok kaján vigyorral magyarázzák, bezzegmimegmondtukugye-e!
:)

randomuser1 2014.11.19. 23:35:31

@whale: ne is mondd, szegény takszis, busz kicsit beveri az oldalát és két hétig nincs melóka, egy programozónak a lapijában leég a vinyó és két óráig is eltart míg újra nekiesik a pénzkeresésnek, a monakói aranyifjak, ha meghúzzák a könyöküket golfozás közben járhatnak hetekig a tengerpartra napozni, á, az élet rettentes, és minél lejjebb vagy a szociális létrán, annál kilátástalanabb :)

whale 2014.11.19. 23:36:00

@Emmanuel Goldstein: Nem ez lesz, feljebb már leírtam, miért. Kereslet mindig lesz hülyékre és ameddig lesz kereslet, kínálat is lesz.:) Csak majd a fluktuáció lesz nagy. De ez persze sem a usereket, sem a Ubert nem érdekli majd.

whale 2014.11.19. 23:44:42

@Emmanuel Goldstein: Ja és mintegy mellékesen tönkremegy 1-2000 taxista azért, hogy a Uber zsebre tegye a nagy lóvét, a lúzerek egy kis aprót és az olcsójánosok is játszhassák megint az eszüket bérkocsiban. Még mindig nem látom, hogy kinek jó ez a Uberen kívül...

Arcade Macho 2014.11.19. 23:48:44

@whale: mi van ha valaki maganyos valojaban es telibeszarja hogy penzt keressen, akkor mit tudsz erre mondani?
kepzeld el mas elmegy sorozni hogy beszelhessen emberekkel mig itt ezert fizetnek is :)))

randomuser1 2014.11.19. 23:52:13

@whale: az olcsójánosok hadának, ezek jóval többen vannak, mint a kétezer taxis, aki nyilván eddig sem belőlük éltek.
a külföldi turista továbbra is jó eséllyel taxival hozatja be magát mert az űberesek nem rajzanak lisztferihegy környékén és a hiltoni kurvázójáratot se veszélyezteti az űber. legfeljebb a péntekesti egyetemistahordák fuvarozása esik ki

Arcade Macho 2014.11.19. 23:52:17

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: "Ja, meg el kell felejteni az irányjelzőt, az gondolom, alapfeltétel."

ez egy erdekes dolog...
en amikor latom hogy a taxiska direkt indeksz nelkul jonne ki a busz mogul akkor meg kozelebb is megyek az savelvalasztohoz, hogy lassa am en belerakom az automat, nem sajnalom...
ja uberezni nem tudnek :(

whale 2014.11.20. 00:03:14

@Arcade Macho: Gratulálok, pont olyan gyökér vagy, mint a taxis, fel vagy véve.:)

whale 2014.11.20. 00:05:13

@Emmanuel Goldstein: Persze, mondom a ruppótlanok kereslete fogja generálni a lúzerek kínálatát. Tulajdonképpen megérdemlik egymást. Éljen a Uber!

Quattroman 2014.11.20. 00:32:47

kiváncsi lennék ha egy ilyen nagy uber párti balesetbe keveredik utasként mert egy olyan okostojás autójába ül aki azt sem tudja hogy keveredjen ki a többsávos (turbó?) körforgalomból, meddig pereskedne, mert ugye ezekre semmilyen utas vagy vállalkozói biztosítás nincs.
ja és fordítva is, ha Ő vezet és az utasa perli le a gatyáját, házát róla....

Arcade Macho 2014.11.20. 00:33:00

@whale: gondoltam hogy egy egyertelmu elsobbseggel kapcsolatos KRESZ kerdesen is elbuksz...
figyuzzal mar kisfiam, ismered a KRESZt? az elsobbseg fogalmat?

tudod a sajat savjaban haladonak elsobbsege van, ez mar csak ilyen ez a KRESZ

na akkor ma tanultal valami ujat is, legyel magaddal elegedett

Arcade Macho 2014.11.20. 00:35:25

@Quattroman: na tessek en elmondom
2 savos korforgalomban ha kulsoben maracc, akkor te vagy a nyero!!!
elsobbseged is van, es meg be is fingatod a tobbieket

nem mellesleg a zemberek 80% -a igy csinalja, total egysavosnak hiszik :)))

whale 2014.11.20. 00:42:54

@Arcade Macho: És? Ha elsőbbséged van, úgy gondolod ráhúzhatod bárkire a kormányt, büdösbogár? Ez benne van a KRESZ-ben, suttyókám?

dieselrocket524 2014.11.20. 00:57:12

@whale: számolok !

most én nem hivatás szerüen nézem de imádok vezetni péntek ésténként inkáb az autóban ülök mint hogy egy bárban kocsmában vagy othon üldögéljek

most az melékes hogy a régi E34 es diesel BMW nem felel meg a követelményeknek de 0,30 € cent körül kapok 1 km ért viszek valakit 10 km t azert kapok 3 € ha még ezután haza is megyek nem ot hejben várom meg a következő fuvart akor az 3 € 20 km ért tehét ha mindig haza megyek minden egyes 10 km fuvar után 15€ 100 km re az autóm 8 literel vigan elvan ez most hivatalos benzinkuti ár melet ami it 1 liter diesel ért 1,28 € az 10,24 € tehát van 5 € pluszom a dolgon de én egy kisvárosban élek ha ezt pesten csinálom és kivárok közelebi fuvarokat ideális esetben 100 km ből csak 30 üres járat tehét 70x0,30 € az 21 € és a költségem még mindig csak 10,24 ha elrakok 5 € minden 100 km után karbantartásra még vastagon nyerek rajta

gondoljuk továg tehát ideális esetben 100 km ből 70 fuvar 30 üres járat tehét minden 100 km legyen 5 € nyereség és 5 € eltéve az autóra ez tehét 1000 km alat 50 € haszon és 50 € eltéve ez 10 000 km alat 500 € haszon és 500 € eltéve de egy olajcsere szűrőkel együt ritkán töb 50-70 € nál

ez egy 8 litert fogyasztó autó !

akor most jöjön egy 1,9 es TDI octavia

tehét it legyen a fogyasztás 6 liter !

100 km re ez kereken 7,68 €

akor most jöjön az ujab ideális eset hogy 70 km fuvar 30 km üres járat !

tehét 70x0,30 21 € - 8 € az uzemanyag 13 € megmarad

eből eltehetünk 10 € és 3 € marad az autóra ez 10 000 km re vetitve 1000 € a zsebedben és 300 € az autódra !

na most akor én vagyok a hülye vagy a számologép dob ki rosz számokat ????

whale 2014.11.20. 01:03:11

@dieselrocket524: Adózásról hallottál? :) Ráadásul nem tudom hol élsz, én Magyarországról beszélek. Itt kb. 40% az adó. Kezdj újra számolni...:)

nick: 2014.11.20. 01:29:48

@dieselrocket524: és az adók + járulékok?

dieselrocket524 2014.11.20. 01:56:03

@whale:

jaj adoisztánról elfelejtkeztem :D de ha csak személyi jövedelem adót kel utána fizetni az it 20 % ami az octaviás példánál még mindig egész jó

ha szlovák ado terheket nézek
ha alapitok egy céget a hasznomból 20 % az adó
saját magam után 170 € egy hónapban az egéségügyi biztositás és még ki tudja mi van bene
egy évre a kötelező egy 1,8 as audira ami a mi céges autónk 150 € meg 80 € valami út adó aztán csókolom

ha bejön tisztán 1300 € haszon
lejön 260 € adó
le fogunk legyunk reálisak 200 € karbantartásra
egéségügyi biztositás filrenfrancok 200 €

ez 640 € egy honapban tisztán de persze az adóból visza is lehet ám igényelni ha benzinkúton tankolsz és sok sok mindenről visza lehet igényelni szal ...

avagy jó taxis szokás szerint a kutasok szedik neked a számlákat amit jo sokan ot hagynak te meg tankolsz okosba cserérébe havi 1-2 ingyen fuvarért

meg legyunk reálisak bárki akinek esze van átsétál szépen párkányba alapit egy szlovák tetszőleges bankban egy bankszámlát és csókolom az álam le veszi a 20 % aztán nem érdekli hogy honan jöt meg mijert van és az mégse 40 az ubernek meg szerintem tök mindegy hová utal :)

eddie1977 2014.11.20. 02:54:14

Én viszont taxis voltam [2003-2010], aztán hányingerem lett mindentől [utastól és taxistól egyaránt], és abbahagytam. Ráadásul akkoriban találták ki a "bárhonnan-bárhová" fix összegért buziságot, ami a sok szutykos utasnak baromira tetszett, de a taxisnak már önköltség alatt volt a buli. De az utas sem volt hülye. Ha Csepelről ment Békásra, akkor ezt az akciós társaságot hívta, de ha két romkocsma között ténfergett, akkor rögtön a 150 Ft/km-es csapatnál volt "törzsutas".

Na mindegy. A lényeg, hogy azt senki ne felejtse el: a taxizás a városvezetésnek [lezsírozott piac] milliárdos biznisz. És ez nem túlzás. Nem véletlen, hogy a BKK rátette a kezét.

Ma a taxisok úgynevezett fuvarközvetítési díja [tagdíj] havonta átlagosan 80.000 Ft. Egy cégnél van mondjuk 300 taxis. Ez havi bruttó 24.000.000, azaz huszonnégy millió magyar forint. Ez évente bruttó 288.000.000 forint, és ez csak egy taxis cég.

Ebből lejön az adó, plusz egy minimális fenntartási költség [diszpécserek, irodai alkalmazottak, technikai háttér], de a tiszta bevétel még így is hatalmas.

Senki ne csodálkozzon azon, ha a cégvezetők komoly politikai hátszelet kapnak a piacvédelemhez. Olyan összefonódások vannak a háttérben, amit a legtöbben még csak nem is sejtenek. És ezt persze az utas fizeti meg.

De azért ez utóbbi réteget sem kell sajnálni. Mert ha valaki képes egy éjszaka elmulatozni 10 ropit, akkor az ne a taxin akarjon spórolni. Ha az természetes, hogy a vendéglátós a vendégből él [nem is rosszul], akkor legyen az is természetes, hogy a személyszállító pedig az utasból él.

Félreértés ne essék: nem védem a taxisokat. Még egyszer mondom, hogy hányok tőlük. Csak érdemes több szempontból is megvizsgálni egy témát, mielőtt véleményt alkotunk róla.

Ami az Ubert illeti: Dublinban haldoklik, talán nem véletlenül. Tudom, mert itt élek, és vannak helyi taxis és Uberes ismerőseim is.

Hogy Budapesten mire fognak menni, azt nem tudom, de a 400 forintos üzemanyagárak mellett a 130 forintos kilométerdíj [mínusz az Uber 20%-os lehúzása, mínusz adó] szarra se elég.

És akkor még ott van ezer másik kérdés, amit korábban már mások is feltettek: mi történik például egy baleset esetén?

kbalazs · http://www.chinabiz.hu 2014.11.20. 03:53:42

@Pierr Kardán: Ez a példa azért nem jó, mert az Uber sofőr pénzt kap, ezzel szemben a szállásért nem kérhet pénzt a Couchsurfinges. Airbnb jóbb példa lenne, az is fizetős.

CDexter 2014.11.20. 05:19:29

Ámulok és bámulok. Elképesztő. Nem bírom felfogni hogy nem képesek egyesek megérteni, hogy ilyen tarifa mellett nem éri meg uberezni és hogy ez a cég csak kihasználja a hozzájuk hasonlókat.

Azért van egy teóriám, hogy egyszerűen görcsből tiltakoznak valami miatt amint mondjuk a NFM vagy NAV mond. Szerintem törvényt kéne alkotni, hogy tilos mostantól kútba ugrani. Napokon belül érdekes híreket közölne az index.

egysmás 2014.11.20. 07:55:14

A 104 forint egész jó, hiszen a autó üzemanyag-költség + 9 forintért megy. :P

totalpatec 2014.11.20. 08:13:37

Nagy tévedés, hogy a taxisokat védik a szervek! Az általuk kitalált rendszert védik,: legalizált taxióra, autók méretei, vállalkozás után befizetett adók, sárgítás, stb, stb.
A taxisok azok, akik nem kis költségen válalják, hogy megfelelnek mindezeknek a feltételeknek.

augustiener 2014.11.20. 08:20:19

Ez jellemző egyébként manapság. A nép fel van háborodva, mert vasárnap nem kellene nyitva lenni a boltoknak. Le van szarva, hogy a külföldi multi az utolsó zsírig kicsavarja a polgártársainkat, hogy emiatt tönkrement egy halom magyar cég, hogy a multiknak köszönhetően a pénz ahelyett, hogy Magyarországon maradna, megy ki az országból, nagyban hozzájárulva az ország trágya helyzetéhez. A lényeg, hogy én miért nem mehetek vasárnap vásárolni, ha akkor akarok. Érdekes, tizenöt éve ez nem volt gond, meg előtte sem soha. Sőt mai napig nem gond, hogy hétvégén nincs bank, hivatal, orvos stb. Ez valamiért nem gond.

A kurva anyját az orvosoknak, mert normális fizetést akarnak, mivel nem kapják meg, ezért egy része megy külföldre, a másik meg elveszi a paraszttól zsebbe. Nem a mindenkori politikának a kurva anyját, hogy láthatóan milliárdokat lopnak el, nem láthatóan ki tudja mennyit, hanem az orvosnak a kurva anyját, ha mi itt szegények vagyunk, legyetek ti is azok.

Sorolhatnám még tovább, most éppen a kurva anyját a taxisoknak, milyen rohadt drágák. Itt látszik meg újra, hogy mennyire buta egy nép ez, mondjuk a többi is, elég csak a hozzászólásokat megnézni. A taxisoknál ki kellene számolni, hogy abból, amit a taxis elkér, mi marad meg neki.

A lényeg az, hogy az az átlagos gondolkodás, hogy a kurva anyját mindenkinek, aki nekem nem nyújt ingyen szolgáltatást. Persze a sok csóró fasz azon nem gondolkodik el, hogy ha neki minden drága, akkor lehet, hogy ő maga keres keveset. Ennek a miértjén kellene elgondolkodni inkább. Az Uber megint egy külföldi cég, aki a sok majom agyatlanságát kihasználva lapátolja ki a pénzt az országból és tesz tönkre további magyar embereket.

Menjetek inkább tüntetni ma is az internetadó ellen. Mert az internet előtt ülve csak ez jutott el az agyatokig, az elmúlt években bevezetett tömérdek adót úgy látszik észre sem vettétek.

Arcade Macho 2014.11.20. 08:50:58

@whale: na latom kezdesz el ertelmezni is dolgokat a masik szovegeben es ez POZITIV!
a savomban amugy oda megyek ahova akarok, es igen ez is a KRESZ resze

na ez mar a masodik pozitiv napod kisfiam, tanultal ma is valami hasznosat

jet set 2014.11.20. 09:39:29

@CDexter: És ki a faszt érdekel, hogy megéri-e az autósnak uberezni vagy nem? Én leszarom, hogy a péknek megéri-e 180Ft-ért adni a kiló kenyeret vagy a fodrásznak 1500Ft-ért levágni a hajam.

jet set 2014.11.20. 09:58:59

@augustiener: Kapitalizmus van, piacgazdaság. Igen, vissza lehet sírni a szocializmust, ebbe az irányba haladunk a sok értelmetlen szabályozással. Ha egy tevékenységet nem éri meg csinálni, akkor nem kell csinálni. Nem sírni kell, hogy a lófarokfonásból nem lehet megélni és támogasson az állam, hanem akkor mással kell foglalkozni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:28:12

@whale:
Előtte sírtak egy ilyen szabályozásért, utána meg sírtak, mert nem jó.

Egyébként nagyon egyszerű a képlet, vagy nincs piacellenes szabályozás, és akkor minimálisra esnek a taxis jövedelmek, arra a szintre, amennyit az olyan munka ér, amit a lakosság 80%-a betanulás után el tudna látni (szemben az általad említett orvos szakmával, amit a lakosság talán 5%-a lenne képes elsajátítani). Vagy van piacellenes szabályozás, ez esetben pedig privilégiummá válik a taxis munka.

Amúgy olvasgatva a kommentjeidet, teljesen inkonzisztens az álláspontod. Ugyanis ha nem éri meg uberezni, akkor előbb-utóbb alig lesznek, akik ubereznek, ez esetben nem veszélyezteti a taxisok munkáját. Ugyanez igaz arra is, hogy ha komoly szakmai tudás kell a taxi sofőrséghez, akkor az Uber nem veszélyezteti őket, mivel az utasok a taxit fogják választani, hiszen az uberesek sokkal kevesebbet nyújtanak. Ha mégis veszélyezteti a taxisokat, az azt jelenteni, hogy mégsem nyújtanak többet, mint egy utolsó amatőr tud nyújtani. Szóval tele van önellentmondásokkal az álláspontod, egyrészt hangsúlyozod, hogy lófasz az egész, másrészt meg idegesít, mert szerinted tönkretesz embereket. Holott hosszútávon a kettő kizárja egymást.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:38:22

@CDexter:
Nekem azzal van a problémám, hogy semmi köze nincsen az államnak ahhoz, hogy ha valaki valamit önköltség alatt árul. Ha emiatt tönkremegy, az az ő dolga, hosszútávon a piac megoldja ezeket a problémákat. Ez ellen az sem érv, hogy a hivatásosokat tönkreteheti, mert bizony ha a hivatásosak olyan hozzáadott értéket biztosítanak, akkor az amatőrök nem jelenthetnek konkurenciát, illetve ha mégis, akkor meg kell találni azt a területet, ahol lehet profitálni. Az open source sem tette tönkre a szoftverfejlesztők megélhetését.

sterimar 2014.11.20. 10:39:33

@Karmadealer: Gyakorlatilag nincs lényegi különbség egy 'hagyományos' taxitársaság és az Uber között. Mindkettő fuvarszervezést végez, az előbbi főleg telefonon (de a legtöbbnek ott is van okostelefonos appja), az utóbbi meg egy applikáción keresztül. Az, hogy az előbbinél direkt a sofőrnek fizetsz és a jutalékot a sofőr fizeti a fuvarszervezőnek, az Ubernél meg közvetlenül a fuvarszervezőnek fizetsz és az osztja vissza a pénzt, nem lényegi különbség. Mint ahogy a taxi rendelés módja se (telefon vs app). Ezek technikai részletkérdések. Lényegében mindkét szolgáltatás fuvart (taxisokat) szervez az utazni vágyóknak, amiért a használó fizet, ezen pedig a fuvarszervező és a taxis osztozkodik.
Attól, mert valamit 'közösséginek' nevezünk, a lényeg nem változik. Az Uber is egy üzleti (taxis) vállalkozás, így teljesen normális, hogy a taxizásra vonatkozó szabályok ott is érvényesek. És ez teljesen független attól, hogy azokat a szabályokat egyébként jónak tartjuk vagy nem.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:40:45

@augustiener:
Mert aki az internetadó ellen tüntetett, azt ugye nem háborította fel egy korábbi adó sem, ugye?

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 10:46:49

@augustiener:
"Le van szarva, hogy a külföldi multi az utolsó zsírig kicsavarja a polgártársainkat, hogy emiatt tönkrement egy halom magyar cég, hogy a multiknak köszönhetően a pénz ahelyett, hogy Magyarországon maradna, megy ki az országból, nagyban hozzájárulva az ország trágya helyzetéhez. "

Nem a külföldi multi teszi tönkre az országot, hanem ez a kádárista mentalitás, amit te is képviselsz, meg még jó sok zombi ebben az országban.

@sterimar:
Én két különbséget látok az Uber és a hagyományos taxitársaságok között.

Az egyik az, hogy az Uber kihasználva a modern technika előnyeit, sokkal hatékonyabb működést tesz lehetővé, mint a hagyományos taxitársaságok. Ilyen értelemben az Uber ugyanannak a fejlettebb változata, de ez azért lényeges különbség.

A másik, de lehet hogy csak én értelmezem így, az Uber elvileg arról szólna, hogy mellékesként fuvarozzanak az emberek. Nyilván ehhez például a magyar adórendszeren változtatni kellene, hiszen vállalkozói igazolványt ne kelljen már kiváltani azért, mert valaki havi 10-20 ezernyit uberezik a főállása mellett, és cserébe fizessen több tízezernyi adót és járulékot, hanem legyen olyan vállalkozási forma, ahol nincs fix minimális adózás, csak egyszerűen számlázik, és X%-ot befizet adóként és járulékként.

béemvés csávó 2014.11.20. 10:58:08

Olvasom a kommenteket, es sokan ugy tekintetek ra, hogy ebbol akartok/kellene meggazdagodni...
Ez hulyeseg szerintem...20 eve vezetek, es szinte minden nap egyedul ulok a verdaban otthontol a melohelyig, este meg vissza. Ha ebbe a koltsegbe valaki beszall, akkor az kurva jo dolog. Nem gondolom, hogy a foallasu taxisokat fogja a fold szinerol eltorolni, de ez is egy szakma, amire mar nincs sokaig ilyen mertekben szukseg...mennyit fogtok rinyalni, ha jon a google auto, kerdem?

ZBR 2014.11.20. 11:18:52

hát a dugót azt nem fogja csökkenteni...
1. Az utasok jellemzően más megoldásról állnak át.
2. Az uberesek rezsiben mennek az utasért, ez csak plusz kilométer.

sterimar 2014.11.20. 11:19:42

@dieselrocket524: Szlovák cég nem taxizhat Magyarországon szlovák szabályok szerint adózva...

Mikk^ 2014.11.20. 11:20:34

Taxisok meg a PÁVII :D
Kész vicc. Azt hiszik ők a tuti sofőrök meg faszacsávók.
Csak éppen a KRESZ-t tojják le magasról. Megállanak lazán a szélső sávban mikor 2 méterre ott egy üres hely.
Ugyan úgy megállnak a 3 sávos út középső sávjában (Andrássy).
Rakparton az A38-nál az úton állnak (mindig tökig nyomom a dudát mikor elmegyek mellettük, ez azért is jó mert a szemből érkező talán tudni fogja, hogy jövök és nem lesz frontális ütközés, ugyanis íves az út a másik meg talán némi halláskárosodást szenvednek, lehet beszerzek egy kürtöt).
Bevágnak eléd akkor is mikor nincs megfelelő hely, így vészfékezésre kényszerítenek, veszélyeztetnek és mivel én oldom meg a baleset elkerülését ők a kurva büszkék magukra.

Egyébként a nyáron volt, hogy a Budafoki úton mentünk kifelé és a bejövő oldalon egymás seggében összetörve állt 5 azaz öt taxis. Sírva röhögtünk.

Arcade Macho 2014.11.20. 11:23:55

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: "Ez ellen az sem érv, hogy a hivatásosokat tönkreteheti, mert bizony ha a hivatásosak olyan hozzáadott értéket biztosítanak, akkor az amatőrök nem jelenthetnek konkurenciát, illetve ha mégis, akkor meg kell találni azt a területet, ahol lehet profitálni."

jokat irsz
valojaban erre van egy pelda jelenleg is :)))
lasd: MB Elit Luxury Taxi

na onekik a mostani szabalyozott ar az tul keves, mivel elmozdultak a premium fele, ami ertheto is hiszen aki az 5 csillagos szallodacskat kepes kifizetni, az nem ohajt egy retkes sarga taxiba ulni...
igy a fekete taxi az mar nem taxi :)

es ne feledjunk egy nagyon fontos dolgot, hogy az uberes tarifaval szamitva belvarosban siman elerhetove valik az hogy nem tart autot hiszen van uber...

ja hogy ennek a tarsadalmi hasznossagat ne nezzuk, hanem csak azt nezzuk hogy nehogyman rosszul jarjon 5e taxis...

sterimar 2014.11.20. 11:27:22

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Milyen modern technika előnyét használja ki? Azt, hogy okostelefonos appal lehet taxit hívni? Ezt számos taxitársaság is alkalmazza, én pl az elmúlt kb egy évben már csak okostelefonos appon keresztül hívtam taxit.
De fenntartom, ez nem lényegi különbség, ez a fuvarszervezés technikai részletkérdése.

jet set 2014.11.20. 11:43:10

@sterimar: Szerintem nem. Én inkább a lakás étteremhez hasonlítanám. Az sem arról szól, hogy valaki abból akarna megélni, bár lehet, hogy van olyan is. Hanem néha hobbiból és/vagy keresetkiegészítésként főz másoknak. Adózni kell az így szerzett jövedelemből, de nem kell teljesíteni ugyanazt a követelményt, mint egy étteremnek.

peter3374 2014.11.20. 11:45:18

@Horváth István: ilfero .... He he Kaposváron a nyáron is láttam egy hülyét akinek fent vannak a matricai :) vagyis kettőt mert szokott lenni egy dacia is...

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 12:38:56

@sterimar:
Az Uber az okostelefon appra épül, ami mögött komoly informatikai infrastruktúra van, mindez globálisan. Ebből a szempontból teljesen más kategória, mint hogy tudsz appon keresztül is hívni taxit egy helyi társaságnál. Kb. olyan, mint ha a Google Playt vetnéd össze azzal, hogy a szomszéd számtech boltból már tudsz online is a webshopon keresztül szoftvert venni.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 12:42:51

@Arcade Macho:
Igazából a kritika abból az irányból jogos, hogy a számítások alapján nem nagyon éri meg uberkedni. Ebből vagy az következik, hogy nem lesz elég balek, akkor viszont nincsen veszélyben egy taxis megélhetése sem emiatt, vagy az, hogy lesznek olyanok, akik ilyen feltételek mellett is uberelnek, ebből viszont az következik, hogy a taxisok, akiket kiszorítanak, semmi olyan értéket nem hoznak létre, amit lelkes amatőrök önköltségi alapon össze ne hoznának pusztán lelkesedésből. Innentől kezdve viszont ez olyan szintű hőbörgés, mint ha a profi fotósok sírnának, hogy a kompakt gépek miatt elveszítik a munkájukat.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2014.11.20. 13:22:40

@Pierr Kardán: coachsurfing = telekocsi, uber =/= telekocsi
Az uber fuvarszervezést végez, ráadásul a pénzt is ő kezeli. Ezt nem lehet. Oszkáros telekocsizást lehet.

whale 2014.11.20. 13:38:11

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Leírtam már, de akkor neked mégy egyszer leírom, figyelj.
A dolog úgy működik, hogy kereslet mindig lesz balekokra, akik önköltségi ár alatt fuvaroznak. Nekem is nagyon tetszene, ha valaki a saját pénzén elvinne oda, ahova szeretném. :)
Ez a kereslet pedig mindig behúz majd lúzereket, akik nem tudnak/akarnak/képesek kiszámolni, hogy a saját autójukat élik fel, adják oda darabokban a Ubernek.
Ugye az olcsójánosok ennek örülnek, itt is ezer hang van, hogy magasról leszarják a Uber drivert, ők olcsón akarják játszani az eszüket bérkocsival. Erre a morálisan erősen vitatható hozzáállásra épül a Uber üzleti modellje, ami gyakorlatilag minimális tőkebefektetéssel, kockázat nélkül tarolja le a taxipiacot. Ennyi ez a történet, nem több és nincs itt semmi ellentmondás.:)

whale 2014.11.20. 13:44:52

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: A Uber globális infrastruktúrája a helyi személyszállításban qrvára érdektelen, hacsak nem akarsz Budapestről San Franciscoban taxit rendelni.:) De ezt ők sem biztosítják egyébként...:)
Ebben az értelemben az infrastruktúra teljesen egyenértékű a magyar taxirendelő appokkal, a költségei is kb. ugyanazok. Fillérek, ahhoz képest, mint ha járműparkot, telephelyet kellene fenntartanod.
Minimális befektetéssel maximális kasza, a kockázat teljes áthárításával. Szerinted miért vannak megőrülve a Uberért a befektetők?:)

jet set 2014.11.20. 14:00:01

@whale: És téged ez miért zavar? Ha lesz kereslet a valódi taxira, akkor marad, aki téged fuvarozzon. Akkor téged miért zavar, ha a sofőrök szétbasszák az autójukat, az utasok pedig olcsóbban utazhatnak? Ahogyan megél egymás mellett az airbnb és a hotelek, úgy élhet meg egymás mellett az uber és a taxi is.

augustiener 2014.11.20. 14:01:56

@jet set: jelen esetben épp a szabályozás a gond. Én is azt mondom, ne legyen ennyi szabályozás. De az nem működik, hogy a taxis cégre és a sofőrre egy halom szabályozás, különböző díjak, adók, járulékok vonatkoznak, az uberre pedig semmi. Vagy van szabályozás, és ahhoz mindenkinek tartani kell magát vagy nincs semmilyen szabályozás.

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: valószínűleg nem háborította fel az internetadó ellen tüntetőket a többi adó. Bármilyen más adó ellen tüntetett valaki? Nem, pedig nem egy-kettő lett bevezetve, sőt elégedettek voltak vele, egyébként nem született volna ugyanaz az eredmény a választásokon, mint négy éve.

A külföldi multihoz, tény, hogy a külföldi cégek mindenféle trükkökkel adózatlanul visznek ki évek óta rengeteg pénzt az országból. Az uber pedig egy kifejezetten jellemző példa erre. Megkerülve a törvényt kínál külföldről szolgáltatást, egy forintot nem adózik Magyarországon a jutalékokból amit a sofőröktől kap. Már ezért sem kellene engedélyezni.

Az uber és a taxisok között pedig valóban két különbség van. Az uber a törvényt megkerülve akar szolgáltatást nyújtani, a taxisok pedig a törvény betartásával.

Ha pedig te havi húszezerért taxizol, most ezt nevezhetjük uberezésnek vagy egyszerűen ma is felrakhatsz az autód tetejére egy taxislámpát és megállatsz szombat este a szórakozóhelyek közelében, akkor vagy vállalkozol, vagy alkalmazottja vagy egy taxis cégnek vagy dolgozol feketén. De a feketén dolgozáshoz ma sem kell uber.

Egyébként ma is van lehetőség rá, hogy ilyen telekocsin keresztül beülsz valaki mellé és elmész egyik pontból egy másikra és ez olcsóbb, mint a taxi vagy busz. Sőt te is kereshetsz ezzel pénzt, ha meghirdeted, hogy mondjuk ekkor utazni fogsz innen oda, és lehet akár több utasod, összejöhet havi húszezer. Viszont ebben az esetben nem úgy működsz, mint egy taxis vállalkozás, aki ilyen uber szolgáltatás mögé bújva akarja kikerülni a törvényeket.

whale 2014.11.20. 14:12:03

@jet set: "Ha lesz kereslet a valódi taxira, akkor marad, aki téged fuvarozzon."

Látod, pont ezért zavar.:) Mert szeretném ha maradna, aki engem elvisz, ahogy eddig.

whale 2014.11.20. 14:18:35

@jet set: De egyébként ha téged nem zavar, szívesen látlak a cégemnél, az Átbaszlak Kft-nél. Jöhetsz dolgozni, az eszközt te hozod, az árat én határozom meg, amiből jutalékot kapok. A bevételed garantáltan annyi lesz, hogy az eszközöd amortizációját se fedezze. Ha tönkrement az eszközöd és nem tudsz másikat venni -miből tudnál- kirúglak és jöhet a következő hülye.
Na, érdekel?:)

Arcade Macho 2014.11.20. 15:38:41

@jet set: "Ahogyan megél egymás mellett az airbnb és a hotelek, úgy élhet meg egymás mellett az uber és a taxi is."

pontositsunk...
a nagyon olcso nyomott ar gerjesztett plusz keresletet

aki eddig is kulonb volt az atlagnal es csakis 5 csillagos hoteleket latogatott, az ezentul se fog rokonnal / masik embernel meghuzodni, lasd: rogantoni m.cdn.blog.hu/fi/fideszfigyelo/image/rogan_four_seasons_all.jpg

Arcade Macho 2014.11.20. 15:44:02

@whale: toljad, nehogy abbahagyd!!!

csak legyszives a celcsoportot csereljuk ki, pl. legyenek a bolgarkerteszek a vedendo celcsoport!!!

tehat a sok hulye debil
a sok retardalt azt hiszi hogy kimegy a varosban a friss levegore es ott majmoskodik a keziszerszammal? erteeeeeeeeeeeed a kezi asoval es kapaval amikor a komoly szakmaval rendelkezo kertesz ezt traktorral teszi
szamoljak mar ki mennyibe kerul, es ticcsak be a francba, megis mit kepzelnek ezek

en.wikipedia.org/wiki/Community_gardening

jet set 2014.11.20. 15:49:28

@whale: Mivel te keresletet teremtesz, lesz aki kínálatot. Szóval ne félj attól, hogy nem lesz taxi. Legfeljebb a kisebb kereslethez kevesebb taxis lesz. Hol a gond?
A második kommentedre: én a vásárlói oldalon állok. Tehát leszarom, hogy aki a szolgáltatást nyújtja, annak megéri-e. Ahogy előzőleg is írtam, nem érdekel, hogy a pék meg tud-e élni a 180Ft-os kenyérből. De ha nekem megfelel az a minőségű kenyér, akkor nem fogom megvenni a csak kicsit formásabb, kicsit finomabb kenyeret 300Ft-ért. Viszont van, aki megfizeti a drágább kenyeret is, mert ő úgy érzi, hogy a minőségi különbség megéri az árkülönbséget.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 15:52:19

@whale:
Ha elszámolta magát, akkor majd rájön saját kárán, ennyi.

"A Uber globális infrastruktúrája a helyi személyszállításban qrvára érdektelen, hacsak nem akarsz Budapestről San Franciscoban taxit rendelni.:)"

Kurvára nem érdektelen, mert egy egységes rendszerben tudok Budapesten is és San Franciscoban is taxit rendelni (vagy Budapesten, Pozsonyban, Bécsben, Debrecenben, stb., nem tudom hol van és hol nincs még, ezek csak példák). Ez olyan, hogy az országban bármely városban vagyok, tudok a Netpincérről kaját rendelni, csak mindig a helyi éttermekből, mindezt úgy, hogy előtte nem is feltétlenül kell tájékozódnom a helyi viszonyokról. Ugyanez nem mondható el egy turistáról, aki Budapestre érkezik.

Szóval az elvvel pont semmi baj, inkább arra világít rá az egész, hogy ha taxisokra szükség is van, helyi taxitársaságokra már nem feltétlenül.

jet set 2014.11.20. 15:52:40

@Arcade Macho: Igen, aki emelt szintű szolgáltatást szeretne (azért a mai taxisok kurvára nem azt nyújtanak), az továbbra is taxizni fog. Ahogy én sem fogok airbnb-s szállásra menni, pedig nem az 5*-os célcsoport vagyok.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 15:54:00

@whale:
Egyébként ehhez az elvedhez más területen is tartod magad? Tehát mondjuk ha épp veszteséges egy cég, akkor háborogsz, hogy a vásárlók, ügyfelek, szállítók átbasszák szegény céget, mert az épp a semmiért működik?

jet set 2014.11.20. 15:58:13

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Igen, az olvtárs nem vásárol az auchanban, mert veszteséges. Hiszen hogy lehet a narancsot 180Ft-ért adni, amikor a nagybanin 150Ft? 30Ft/kg-ból nem jön ki az alkalmazottak bére sem, nemhogy a többi költség.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 16:06:51

@augustiener:
"valószínűleg nem háborította fel az internetadó ellen tüntetőket a többi adó. Bármilyen más adó ellen tüntetett valaki? Nem, pedig nem egy-kettő lett bevezetve, sőt elégedettek voltak vele, egyébként nem született volna ugyanaz az eredmény a választásokon, mint négy éve."

Mondjuk olyat el sem tudsz képzelni, hogy valakit a többi adó is felháborított, de akkor még nem telt be a pohár? Engem például felháborítottak a korábbi adók, ennek ellenére terveztem, hogy el fogok menni a netadó elleni tüntetésre (igaz nem Budapesten, de ez lényegtelen), csak sajnos közbejött valami. Ebből kiindulva el tudom képzelni, hogy mások is így gondolkodtak.

"A külföldi multihoz, tény, hogy a külföldi cégek mindenféle trükkökkel adózatlanul visznek ki évek óta rengeteg pénzt az országból."

Ok, akkor mutass rá példákkal, hogy adózatlanul visznek ki pénzt. A másik, hogy nyilván azért jöttek ide, hogy pénzt keressenek, ezért ruháztak be az országban. Szerinted nem ez a normális, hogy a beruházástól megtérülést vársz el? Másrészt nem tudsz elképzelni olyat, hogy a multi idejön saját érdekből, mert itt olcsó a munkaerő, a munkavállaló meg örül, hogy talál munkát, így végső soron mindkét fél jól jár? Mert erről szól egyébként a gazdaság. Csak a marxista tanok még annyira erősek, hogy a többség képtelen felfogni, hogy nem feltétlenül egymás lehúzásáról van szó, mindkét fél is járhat jól. Még akkor is ha a multi éhbérért dolgoztat, abban az esetben ha nem lenne egyébként más lehetőség.

Az Uber pedig akkor tudja lehúzni a velük szerződőket, ha azok belemennek a feltételekbe. Felnőtt emberekről van szó, saját döntésük.

"Ha pedig te havi húszezerért taxizol, most ezt nevezhetjük uberezésnek vagy egyszerűen ma is felrakhatsz az autód tetejére egy taxislámpát és megállatsz szombat este a szórakozóhelyek közelében, akkor vagy vállalkozol, vagy alkalmazottja vagy egy taxis cégnek vagy dolgozol feketén. De a feketén dolgozáshoz ma sem kell uber."

Na látod, pont ez a lényeg, hogy semmi köze a feketézéshez annak, hogy ezt az Uberen keresztül teszed vagy egy taxitársasággal megegyezve. Más kérdés hogy havi 20-at fehéren sehogy sem tudsz taxizni, hacsak nem a vállalkozásod másodlagos tevékenységeként teszed, mert még másodállású vállalkozóként is ennek többszöröse a fix adó és járulék kötelezettséged.

"De az nem működik, hogy a taxis cégre és a sofőrre egy halom szabályozás, különböző díjak, adók, járulékok vonatkoznak, az uberre pedig semmi. Vagy van szabályozás, és ahhoz mindenkinek tartani kell magát vagy nincs semmilyen szabályozás."

Nem értek a jogi részletekhez, de én úgy látom, a taxizásnak vannak olyan előnyei is, hogy használhatják a buszsávot meg a drosztokat is, szóval nem csak hátrányokkal, hanem előnyökkel is jár, ha valaki hivatalosan taxis. Az adókat, járulékokat meg mindkét esetben fizetni kell, meg mindkét esetben elképzelhető, hogy ezt nem teszik meg.

Latogattto 2014.11.20. 16:07:51

Vicces ez a blogposzt író, egyrészről arról nyavalyog, hogy nem ebből fog meggazdagodni, másfelől pedig olcsó közösségi közlekedést szeretne:)

Arcade Macho 2014.11.20. 16:13:11

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: "nem érdektelen, mert egy egységes rendszerben tudok Budapesten is és San Franciscoban is taxit rendelni (vagy Budapesten, Pozsonyban, Bécsben, Debrecenben, stb.,"

stimmt!!!

amikor elmentem a "balkani" Temesvarra, ott szivoztam a helyi soforrel, hogy elozetesen adjon am nekem koltsegbecslest hogy a celpontig mennyiert is visz el
ugyanis a retek hienakra voltam cocializalodva
vegul kiderult hogy a felelmem alaptalan volt, ugy ertem romaniaban a balkanon, itt tovabbra sem merek beszallni droszton taxiba

Latogattto 2014.11.20. 16:13:17

hja, és mégvalami: jöhet bármilyen ellenőrzés az uberre, a nyugati példák szerint nem tudnak vele nagyon mit kezdeni.

Hogy miért? Nincs számlaadás, nincs kártyás fizetés vagy készpénzmozgás. Megjön az autó, leszállít, mosoly, kezet fogtok, és mindenki megy a dolgára. Ahogy látom, sok embernek szúrja az über a szemét, kicsit olyannak érzem, mint a napstert a 2000-es évek elején..

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 16:36:40

@Latogattto:
Ez csak abban a hitben erősít meg engem, hogy minél hamarabb át kell térnie a fejlett világnak a 100%-ban elektronikus pénzforgalomra, és akkor elkerülhetőek az adócsalások.

whale 2014.11.20. 17:23:20

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: Aha. Gondoltam, hogy még mindig nem érted a konstrukciót::)
Sem a Uber, sem az Auchan, sem az én fiktív Átbaszlak Kft-m nem veszteséges, sőt! Ultranyereséges mind, a bedolgozók, beszállítók, szerződött partnerek rovására. Gyakorlatilag abból a pénzből nyereségesek, amit ezek az emberek/cégek elbuknak.
Namostan az Auchan esetében ezek cégek, amik valszeg nem csak az Auchannak szállítanak és az ott esetleg képződött veszteséget máshol, mással kompenzálni tudják, mint ahogy egyébként az Auchan, Tesco is megteheti, hogy a zsömlét önköltségi ár alatt adja és ezzel csábítson be a boltba, ahol aztán az egyéb termékeken bőségesen megkaszál. Ugye ezt az üzleti modellt nem most hallod tőlem először?:)
A Ubernél nincs ilyen. Ott a kisembereket húzzák be egy veszteséges pozícióba, amit nem kompenzál semmi. Gusztustalan. Mondom, az Il Ferro hupililában...

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.11.20. 17:31:49

@whale:
"Aha. Gondoltam, hogy még mindig nem érted a konstrukciót::)
Sem a Uber, sem az Auchan, sem az én fiktív Átbaszlak Kft-m nem veszteséges, sőt! Ultranyereséges mind, a bedolgozók, beszállítók, szerződött partnerek rovására. Gyakorlatilag abból a pénzből nyereségesek, amit ezek az emberek/cégek elbuknak."

Nem én nem értem a konstrukciót, te nem értetted a hasonlatomat. Sehol nem írtam, hogy az Uber veszteséges. Egy hasonlatot írtam, hogy ha te a balfaszokért aggódsz, akkor gondolom minden (ténylegesen) veszteséges vállalatért is ugyanúgy aggódsz, ugye? Mert veszteséges vállalatok szoktak akadni, olyanok is, amelyek csak átmenetileg azok, de olyanok is, akik elszámolták magukat, csődbe is szoktak menni az ilyenek.

Senki sincs rákényszerítve, hogy az Uber-el szerződjön, ha mégis így teszi, elszámolva magát, akkor a saját hülyesége miatt szív. Őszintén szólva én azokat sem tudom sajnálni, akik mondjuk a Zeptertől vesznek valami szart méregdrágán, mert bizony ők voltak a hülyék. Hogy vannak cégek, amelyek a hülyékre szakosodnak? Igen, vannak, mert van rá igény. Hőböröghetsz rajta, csak éppen semmi értelme.

Ami sírást itt előadsz, az alapján joggal feltételezhették sokan, hogy taxis vagy vagy egyéb alkalmazott egy taxitársaságnál. Mert olyan dolgok miatt aggódsz, ami más esetben egyáltalán nem érint téged, amit arról előadtál, hogy nem lesz az Uber miatt taxis, aki elvigyen téged, az nettó marhaság.

whale 2014.11.20. 17:58:42

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: "Egy hasonlatot írtam, hogy ha te a balfaszokért aggódsz, akkor gondolom minden (ténylegesen) veszteséges vállalatért is ugyanúgy aggódsz, ugye?"

Miért aggódnék? Csináltak egy céget, beletolták a pénzüket, volt KORREKT üzleti tervük, KOCKÁZATOT VÁLLALTAK, nem jött be.

Namostan a Uber ahhoz képest, hogy egy globális taxicég milyen tőkeigényű lenne, pontosan nulla forintot tett a dologba. Van egy weboldala, egy appja, és hostol némi szervert? Ugyanmár...
Ellenben a tevékenység végzésének személyi-tárgyi feltételeit, a kockázatot 100%-ban áttolja a partnereire, miközben az ő rovásukra olyan árat kényszerít a piacra, ami kigazdálkodhatatlan.

De akkor neked is mondom, szívesen látlak az Átbaszlak Kft-nél. Jöhetsz dolgozni. Hozod az eszközt -olyat amilyet elfogadok természetesen-, olyan áron dolgozol amit én határozok meg- ez a piaci ár fele-harmada lesz- és jutalékot kapok a bevételedből.
Ha tönkremegy az eszközöd és nem veszel újat -miből vennél?- kirúglak, mert a fogalmatlan hülyék sorban állnak a lófaszért...
Ez a Uber.

jet set 2014.11.20. 18:58:42

@whale: De a vásárlónak nem kurvára mindegy, hogy fogalmatlan idióták saját magukat szúrják tökön és emiatt olcsó a szolgáltatás? Ha te emiatt aggódsz, akkor rendelj egy ubert és figyelmeztesd a sofőrt, hogy faszság, amit csinál. De inkább itt szajkózod a baromságot.
OK, ráfizetés az autósnak, az uber meg szarrá keresi magát más hülyeségén. És? Az fáj neked, hogy nem te keresel 0 munkával rengeteg pénzt?

whale 2014.11.20. 19:07:39

@jet set: Na, ez például tényleg fáj.:)
A vásárlónak azért nem qrvára mindegy, mert hosszútávon saját magával baszik ki.
Következő példa talán érthetőbb lesz.:) Devizahitel. Ismerős?:))
Mindenki két pofára zabálta, mert olcsó volt. Azt, hogy közben minden kockázatot rájuk tolt a bank, csak akkor esett le, amikor már késő volt...

jet set 2014.11.20. 19:22:43

@whale: Hogy jön ide a devizahitel, te okostojás? Mindenki imádná a devizahitelt, ha nem lett volna a válság, sőt a forint még erősödött volna.
Miért baszna ki a vásárló hosszútávon magával? Nem bírod a csökött agyaddal felfogni, hogy nem csak egyfajta vásárló van? Van, akinek megfelel a 10 éves koszos swift is, hogy elvitesse a seggét 5km-rel arrébb, másnak meg csak a fullextrás BMW felel meg egy 18 éves szűzlánnyal a hátsó ülésen. Tönkremegy pár taxis? Így jártak. De amíg lesz olyan, mint te, akik hajlandóak többet fizetni egy szerintük magasabb szintű szolgáltatásért, addig lesz taxi, ha emiatt aggódsz, hülyegyerek!
Döntsd már el, hogy mi fáj neked!

- tönkremennek szegény taxisok
- az uber 0 munkával szarrá keresi magát
- a nálad csóróbbak olcsóbban utazhatnak
- az uberes sofőrök annyit sem keresnek, amennyi az autó fenntartására elég

Én mind a 4 pontot nagyívben leszarom.

whale 2014.11.20. 19:42:00

@jet set: Én azt nagyon jól értem, hogy a hozzád hasonló fillérbaszó, ruppótlan lófaszjóskák a balekot keresik, aki a saját pénzén fuvarozza a seggüket.:)
Erre az ingyenélési vágyra alapul a Uber keresleti oldala, ezen nincs vita. Én arról beszélek, hogy akinek egy csepp esze van, az leül egy kockás papírral, kiszámolja, aztán röhög egy jót az egészen és a magadfajtának azt javasolja, hogy vagy sétáljon, vagy szálljon buszra.:)

Somebody2014 2014.11.20. 21:49:43

@whale: Nem akarok beleszólni, de teljesen fölöslegesen téped a szád. A hozzászólások alapján az tapsikol ennek a marhaságnak aki:
1. Egyszerűen annyira hülye, hogy ki sem tudja számolni, hogy ez neki ráfizetés és a legalapvetőbb ok-okozati viszonyok felismerésének hiányában felfogni sem bírja mit kockáztat. Ő a tipikus "élj a mának" magyar, egyszerűen örül annak, hogy ha péntek este kocsikázik a marhája 200 km-t és keres 5.000 Ft-ot, azt szombaton elihatja/elkurvázhatja stb. Az nem jut el a borsónyi agyáig, hogy nő az autó szervizköltsége, leamortizálja, NAV/Fogyasztóvédelem/KPM és társai úgy cseszi meg több százezer forintra, hogy öröm nézni. Az ő kis szeme előtt az a rongyos párezer Ft lebeg, amit elverhet hülyeségekre.
2. A legalja "kurva anyját mindenkinek" magyar, aki örül, hogy éhen hal a köcsög taxis, nem adózik a köcsög államnak és különben is miért nincs minden ingyen és amúgy kurva anyját mindenkinek. Majd ő megmutatja, igazi szabadságharcosként Uber driverként beint a köcsög taxisnak, a köcsög államnak, mert a kurva anyját mindenkinek...
3. A városi liberális "értelmiség", aki örül, mint majom a farkának, mert 300 Ft-al olcsóbban viszik el a szaros seggét a romkocsmába és annyival is több piát és drogot tud venni, amivel tovább rombolhatja az egyébként is siralmas szürkeállományát.
Nos, tehát hiába téped a szád, mivel az első kategória annyira hülye, hogy úgysem fogja fel, amit felhozol érvként, a második úgy gondolom szóra sem érdemes, hiszen mindennek a legalja, a harmadik pedig úgyis annyira elfogadó és megértő úgy liberálisan, hogy dögöljön meg mindenki aki más véleményen van. Szóval ez innentől szélmalomharc. A fenti díszes társaságon kívül még lesz pár kalandvágyó, aki a különböző autómegosztók alternatívájaként kipróbálja, aztán vagy bejön vagy nem. Inkább nem, de ha pl. megdug egy jó "stoppos" csajt már megérte neki. Kb. ez a történet röviden összefoglalva.

Arcade Macho 2014.11.20. 21:50:59

@whale: engem meggyoztel a kockas lappal!!!

ezentul ha beulok egy uberes melle akkor minden megkezdett 1000 Ft kifizetese utan atadok neki kezbe 200 Ft -ot

remelem elegedett vagy

eddie1977 2014.11.20. 22:02:28

Tök érdekes a primitív emberi reakciókat olvasni.

A guruló koldusokat [taxisokat] mindenki rühelli, mert azok lehúzzák az utasokat [noha ez elég erős általánosítás, hiszen mindössze pár száz hiénáról beszélünk egy több ezres tömegben], használhatják a buszsávot, miközben megszegik a KRESZ-t. És ha ez így van, akkor pusztuljanak, nem kár értük.

Hogy vannak köztük családos emberek, akik napi 10-12 órát dekkolnak a volán mögött, hogy zabálnivalót adjanak a gyerekeiknek, az nem számít. A taxis gyereke nem gyerek, az is nyugodtan megdögölhet.

A magyar nem a szolidaritásáról híres.

De azért azt rohadtul megnézném, hogy azok a hozzászólók, akik eleven égetnék el a személyszállító vállalkozókat, mit szólnának ahhoz, ha holnaptól hirtelen az ő szakmájukat értékelné le egy Uberhez hasonló cég, és az ő kenyérkereseti lehetőségük kerülne veszélybe. Mert a kibicnek semmi sem drága, és más faszával könnyű verni a csalánt. Ugye?

Nem kell szeretni a taxisokat. Nem kell szeretni egymást sem. Lehet rágni a szart, és mindenhol spórolni. De akkor ez legyen igaz mindenkire. Akkor egy kibaszott informatikus se kaszálja halálra magát. Legyen ő is értéktelen. És legyen ez igaz az ügyvédekre, a villanyszerelőkre, a buszvezetőkre, az irodai alkalmazottakra, és mindenkire, aki él és mozog.

Mi alapján mondja ki valaki, hogy a másik kevesebbet ér, mint a többiek? Ez lenne az új világ erkölcsi rendje? Taposni? Ezek az emberek ilyen elvek alapján nevelik a kölykeiket is?

Azok, akik leszarják, hogy például a multik miatt tönkremennek a gazdák, mert nekik az olcsó dinnye kell, megérdemelnék, hogy valaki végre velük is kibasszon. Mert addig nem fogják érteni, hogy miről ugatnak.

Ezenkívül végezzen bárki bármilyen munkát, azt nem kéne lenézni. Inkább értékelni kéne, hogy valamit dolgozik az ember, és nem csak a seggét vakargatja otthon, miközben az állami dotációkat várja.

whale 2014.11.20. 22:19:22

@Somebody2014: Én igazából azon csodálkozom, hogy egy ennyire egyértelműen lehúzós átverés hogy nem esik le mindenkinek? Hogy nem fogja fel, hogy miközben minden kockázat, bírság, költség az övé, a kapott pénz lófaszra nem elég?

Esküszöm megcsinálom az Átbaszlak Kft-t és uberes feltételekkel fogok hülyéket dolgoztatni, ha ez ennyire menő.:D

Somebody2014 2014.11.20. 22:25:17

@whale: Szerinted az első két kategóriának mi esik le? Reménytelen mind.
Társulok :D Az a szomorú, hogy sikeres is lenne...

potstiller 2014.11.21. 09:57:32

Nem tudtam uberelni anyádat.

Arcade Macho 2014.11.21. 09:59:46

@jet set: "Nem bírod a csökött agyaddal felfogni, hogy nem csak egyfajta vásárló van? Van, akinek megfelel a 10 éves koszos swift is, hogy elvitesse a seggét 5km-rel arrébb, másnak meg csak a fullextrás BMW felel"

hasonlatnak tokeletes, ugyanakkor hozza kell tenni hogy 10 evesnel idosebb autoval nem lehet csapatni uberben

viszont az alapproblemat igenis jelzi, hogy nem kell MINDIG egy passzat nagysagu ujonnan 7 milkaba kerulo dog nagy auto amikor egy-ket ember szallitasat egy harmadaba kerulo auto is kepes lenne ellatni

es ez szerintem egy komoly gond a jelenlegi taxisrendelettel, ugyanugy ahogy az is egy hatalmas nagy gond hogy a tudorak dizeleket engedik
(igaz az uber sem ellenkezik a dizel elleneben pedig igazan megtehetnek sok nem mulna rajta)

ele-nor 2015.01.23. 17:12:33

Több dolog is vicces ezzel kapcsolatban.
1. a taxisok annyira büszkék az ő "kiváló" szolgáltatásukra, stb. saját tapasztalatból mondom, alig 21 évesen, nem teljes 2 hónap alatt szereztem érvényes engedélyt Budapestre, mindenféle kenőpénz vagy egyéb nélkül, és autó is volt amivel dolgozzak, sorry, hogy ki kell ábrándítanom titeket, de bármilyen balfasz nyomorékból lehet budapesti taxis, deal with it.... láttam a formákat amikor tarifát mentem állíttatni... sírhatnékom volt.
2. Az Uber nem főállást akar teremteni Budapesten, ennyi, felesleges számolgatni. nézzétek meg, NY-ban taxit, luxus szolgáltatást is rendelhetsz az app-ban, az uberX ott is csak alkalmi sofőröknek van.
3. Másik érv a taxisok mellett: Adóznak, LOL ? :D Ugye ezt SENKI nem gondolta komolyan, hogy minden utazás után szépen adóznak a jómunkás taxisok, igen, az óra mér meg számlát ad, márha az utas megvárja....:D Egy taxis nem fogja nektek bevallani hogy lófaszt se adózik csak amennyit feltétlenül szükséges (értsd NAV ellenőr gyanús utas, céges megrendelés, hasonlók). A város legnagyobb tolvaj bandája a politikusok után (tisztelet a kevés kivételnek köztük, és nekik tlg hatalmas respect).
4. Ha annyira jó lenne a Bp-i taxis szolgáltatás, senki nem utazna Uber-el.... Én használom mindkettőt (taxi ha cégem fizeti, és ha SIETEK / külvárosba nem találok Uber autót, Uber ha nem sietek és/vagy belvárosba vagyok). Uber-el eddig : Skoda Superb, Opel Vectra, 2014-es 1-es BMW, 3-as Mazda, Xara, stb.-ben ültem, semmivel se rosszabb 1-ik se mint a fólia alatt ropiratört közép/felsőközepes taxik többsége, vagy a chevy lacetti kombik...

Arcade Macho 2015.03.30. 16:03:26

most volt egy frontalis a gyorsforgalmin, nem mondtak hogy ki volt a hibas, de valoszinuleg nem az az apuka aki a nyunyugi stiftben volt, megis meghalt...
erre mit mondanak a T. taxisok?
jo meg csak feltetelezes az hogy a taxis elozott, na majd akkor ha lesz valami biztos visszanezek...