Heti merítés

  2014. szeptember 28. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Szentségtörés, amikor a Volvós BMW-t vesz

64414

Már többször tapasztaltam, hogy megállok a zebra előtt és néznek rám, mintha csoda történt volna. Megállt egy BMW? Tényleg?

Sportos családi kisbusz

64418

A váltó rövid áttételű, a fokozatok egymáshoz közel esnek, így dinamikusan vezethető. Elég szürreális látvány, mikor egy ilyen autó ekkorát 'lép' :)

Öreg,de hűséges szépség

64374

Azt is elfelejtette a tahó tulajdonosa megemlíteni, hogy enyhén beázik a csomagtérfedél. Nyilván sosem volt törve ugye?!

Csöngetett Mylord?

64360

A főbb szempontok az alábbiak voltak: legyen legalább 100 LE teljesítménye, legyen minimum akkora, hogy 4 ember kényelmesen tudjon benne utazni, úgy hogy csomagok is beférjenek, legyen dízel, mert sokat, és hosszútávokra használom, a formája is tetsszen...

Vadállat szmokingban

64314

Ha az ember tudja hol a nyomatékcsúcs, egyenesen ugrik, kifejezetten fürge...alacsony fordulatnál persze köhög szegény, de ez nem is egy TDI.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr596738067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.09.28. 08:30:11

Nem csalódtam, megvan a Heti Hülyegyerek is. :-)

Sayniqua (törölt) 2014.09.28. 11:29:45

@Leadfoot:

Melyikre gondolsz, mer több is van :)

2014.09.28. 11:34:33

??? én össz 2 hozzászólást látok! törölték a többit? :P

(amúgy E46 és megállok a zebránál...)

Mondeoman 2014.09.28. 11:37:31

"Cserébe egy szolidan elegáns megjelenésű, tekintélyt parancsoló segítőként feszít mellettünk, amit megnéznek! A parkolóban és a forgalomban egyaránt, hogy a 4 karika vagy a morcos arca miatt nem tudom, de feltűnik ha ott van valahol!"

Ja. Mert ugyebár az Audi A3-asok rendkívül feltűnőek és tekintélyt parancsolóak, főleg a '98-as évjáratú példányok...

SwedishRunner 2014.09.28. 11:39:05

@Mondeoman: Akkor jó, ha ő elégedett....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 11:46:17

csináltunk már pár kisebb magyobb BMW t de valahogy egyik sem tünt maffiózónak'
inkább orvos,ügyvéd,pilóta volt a tulajdonosa.
egy e 46 3 asnak sem az ügyfélköre a kopasz kigyúrt tipusú egyén,egyszerűen azért mert egy normál méretű ember nem.is fér el egy 3 as BMW ben.

zséroskenyér 2014.09.28. 11:48:15

Mindig is szerettem volna kitűnni a tömegből, és megmutatni mindenkinek, ki a faszagyerek. Ennek oka, hogy kisebbségi komplexusom van - a baj csak az, hogy pénzem, az nincs.
Szerencsére a mai heti merítésből megtudtam, hogy létezik egy trükk: veszek egy 16 éves széria A3-mat vasfelnivel, és máris tekintélyt fogok parancsolni a tesco parkolójában.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 11:56:45

ki a fene néz meg egy félmilliós audit?:-)

Frankye_budapest 2014.09.28. 11:59:41

"Akármikor neki merek kezdeni egy előzésnek, pályán vagy országúton egyaránt, nincs ellenfél. "

"ha megy a légkondi, mint egy kifulladt rövidtávfutó, úgy küzd szegény,"

És ilyen idióták közlekednek az utakon. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 12:01:55

megy a panaszkodás hogy törve volt az autó,meg hogy tele van kittelve,nem.értem a problémát,elötte nem.jutott eszükbe megméretni a festékvatagságot?
rengeteg kocsit hoznak be külföldről borzasztóan eltüntetett rohadásokkal amik 3 hónap múlva kirügyeznek.30 ezerért már használható festékvastagságmérőt kapni,még az is olcsóbb mint utána százezreket költeni egy szétrohadt autóra.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 12:11:31

amúgy persze érthető miért olyan szűk egy bmw egy hasonló hosszúságú vw jettához(bora) képest, a 6 hengeres hosszmotornak szánt hely és a hátsóbkerék hajtás magyon sokat elvesz az utastér rovására,az E 46 alig nagyobb belül mint egy Polo.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.09.28. 12:12:37

"Tény, nem egy sportcoupé vagy egy izomautó, de eddig csak olyan autók értek utol a lámpától való rajtnál, akik jóval több lóerővel voltak megáldva mint én... "
Az A3-astól kérdezném, hogy a többiek tudtak-e a versenyről?

stevee 2014.09.28. 12:16:12

csóró audis gyerek most megkapja a magáét : )

@zséroskenyér: amúgy az egy alufelni (az mondjuk tény, hogy a legocsmányabbak közül való...)

szekőcei 2014.09.28. 12:27:13

@Leadfoot: látatlanban kitalálom - az ódis? ;)

r1attee13 2014.09.28. 12:30:41

Nagyon bírom az alapelvárásokat (amik persze a B.neppernél is benne vannak a kérdésekben):
- nézzék meg az utcán! (írd rá nagy betűkkel, hogy "punci", tutira megnézik - már én is láttam ilyet HAstrán)
- gyorsuljon le mindenkit! (javaslom az SZTK parkolóban körözzél, beteg-idős bácsik nénik között tuti a sikerélmény)
- ne jöjjön szembe ugyanilyen! (irány szibéria, ott semmi se jön szembe. max. 1-2 medve...)

Az hogy HASZNÁLHATÓ legyen arra, amire kell (hely, megbízhatóság, tartósság, legyen zseton tankolni, szervizelni) az keveseket érdekel. A szomszédnak meg a járókelőknek vegyetek autót, még véletlenül se magatoknak! Ja és persze lehetőleg anyagilag vállalf túl magad ám rendesen, hogy legyen miért szidni a kormányt, a bankokat, a körülményeket meg esetleg a teremtőt is..

adam_vok 2014.09.28. 12:32:49

@Mondeoman: és egy vadállat mind :) 1.6... nincs ellenfél!

Érdekes 2014.09.28. 12:38:35

e46-ot inkább már a 25i-vel vettem volna. nekem mindig az a gagyi kombra11 jut eszembe erről a kocsiról :D

Iron212 2014.09.28. 12:42:13

Nem mintha védeni akarnám az audis srácot, de legalább leírta, hogy első autó, és a Swiftből ült át, ennek tükrében kell nézni az ítéletet, 7000km-t vall be, hogy ment vele, lehet, hogy még tart a rózsaszín köd. Szerintem ha elolvassa majd az írását mondjuk 5 év múlva csak röhögni fog ő is.

bigpond 2014.09.28. 12:51:44

@Gyurma73:

"ki a fene néz meg egy félmilliós audit?:-)"

En megnezek szinte mindent , evjarattol, tipustol fuggetlenul. Mindenkinel maskepp jon ki az autobuzisag.

A retegvastagsag mero nagyon megneheziti a vasarlast ilyen koru autonal, jobb nem eroltetni.

bigpond 2014.09.28. 13:01:10

@r1attee13:

Ezt a nezzek meg-et en sem nem nagyon ertem. Ha magambol indulok ki akkor amikor nagyon megnezek valamilyen autot az a kocsinak szol, es hiaba feszit benne a buszke tulaj en akkor is csak a kocsit latom nem a vezetot, meg kb le is ###%om ki vezeti.

Hurri Kán 2014.09.28. 13:05:18

1,6-os A3, mint vadállat? Röhög a vakbelem is, egy felhergelt lajhár dinamikusabb :D

A Vectrát szépségnek nevezni talán túlzás, az viszont biztos, hogy -ha rozsdára odafigyelnek- azt leszámítva egy aránylag problémamentes, normális méretű utas- és csomagtérrel bíró autó.

camelus 2014.09.28. 13:08:04

Annyira uncsi ez az állandó sztereotipizálás. Egy A3-as elöl kb annyira húzódnak le mint egy Suzuki elől, és a zebránál meg minden autó típus vezetője egyformán szokott megállni vagy sem. Akkor már inkább sofőröket kell nézni

Hurri Kán 2014.09.28. 13:12:37

@Gyurma73:
Az e46 nem tragikusan kicsi belül. Elöl a 187 centimmel abszolút kényelmesen elfértem benne, más kérdés, magam mögé már nem ültem volna be. Átlagos, 175 centi körüli magasságot feltételezve teljesen vállalható elöl-hátul. Ha meg valakinek több hely kell, ott az e60 :)

Kagehiko Yamazaki 2014.09.28. 13:19:22

az A3-asbol meg hianyzik a nagy zene, a nagy felnik, meg a boyracer matricak, hogy meg jobban büntessen.

A bömbi kene, de összkerekesben.

Józsi a guminagykeres 2014.09.28. 13:24:01

@zséroskenyér: valahol olvastam a napokban,hogy minden huszonéves kényszervállalkozó Audival jár. Főleg A4 B5-tel.
Amúgy nem rosszak ár/érték arányban. Egyik cimbim viszont hibátlan metaforát használt rá,azt mondta,hogyha én is merek venni egy jó B5 1.8T-t akkor ad mellé filatáskát,mert ahhoz az is dukál. :D

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.09.28. 13:32:41

" Később a ködlámpákat többször is lelopták róla így már nem pótoltam azokat, hanem egy eredetileg is odavaló műanyag elemet vettem bele."
Rovereknél ez általános, hogy lopják a ködlámpát?

Leadfoot 2014.09.28. 13:37:47

@Sayniqua: @szekőcei: Az. Persze hogy az audis.

Először leírja, hogy vadállat.
Aztán, hogy igyekszik "reálisan tekinteni a dolgokra". (LOL)
Majd jön pár bekezdés arról, hogy mennyire megy, és kit nyomott le.
Aztán még egy félmondat arról, hogy a klímától húzza a belét a kocsi.

Hát oké, igyekezett, csak a nagy igyekezet ellenére nem sikerült. :-D

Leadfoot 2014.09.28. 13:39:12

@zséroskenyér: Az nem vasfelni, 15"-os Audi alu. Ettől a népek térdre esnek a kocsi előtt. Nem tudtad? :-DD

szekőcei 2014.09.28. 13:47:28

@Leadfoot: azóta elolvastam (félve, de elolvastam). Szerintem az az autó pont annyira virgonc és vadállat, mint az egyhatos Mulitplám.
Csak a FIAT-ot többen nézik meg. (mondjuk valszeg azért, mert az egyik dísztárcsa hiányzik róla).

Józsi a guminagykeres 2014.09.28. 13:58:28

Addig volt jó,amíg a BMW a kigyúrt hurkanyakú tökös gyerekek autója volt. Manapság 95%-ban ratyirambókat látok kipattogni belőlük. Piképóló,felhajtott gallérral,63kg, vagy zakó,alatta kerek hájas hason feszülő fehér izompólóval.Meg pakórabáne ván million amit az utca másik oldalán is érezni ha olyan a széljárás.

zséroskenyér 2014.09.28. 14:00:55

@stevee: @Leadfoot: elnézést, nem vazsfelni az, látszik, mennyire értek hozzá!
akkor ez lehet a dolog nyitja, hogy nem nagyon érik utol a srácot lámpától lámpáig. még két-három lángnyelv-matrica, és már be lehet majd kapcsolni a légkondit is :)

SzZsoel 2014.09.28. 14:01:17

"8 évesen vettem az autót."
"2006-ban vettem 300.000Ft-ért."
"Évjárat: 1994"

Itt mintha némi matematikai ellentmondást éreznék. Vagy netán a tulaj volt 8 éves, amikor kocsit vett? :D

zséroskenyér 2014.09.28. 14:02:31

@Józsi a guminagykeres: ezen felröhögtem, kényszervállalkozó unokatestvérem is audis :)

subtotal 2014.09.28. 14:03:41

@Hurri Kán: én 195cm-rel is elfértem kényelmesen a bal1-ben, épp múlt héten volt nálam a sógor 20d-je. Magam mögé nem néztem be :).
Amúgy a 30d manuálissal okos választás.

Az Audin sokat dobna egy polír és wax, akkor tényleg megnéznék.

Volt A Vectra 1.8i a családban, nem a rohadás az egyetlen baja, de az nagyon az igaz.

A Mitsu rendben van, de eszembe nem jutna egy 5er Touring-gal együtt listára tenni. Csak ki kellett volna próbálni az E34-et is.

Leadfoot 2014.09.28. 14:04:52

@SzZsoel: Arról nem is szólva, hogy az A Vectrát valami 96-ig gyártották (asszem). Szóval 2006-ban már a legfiatalabb példányok is elhagyták az első X-et...

Hurri Kán 2014.09.28. 14:27:24

@subtotal:
E46-ból ha már három liter, akkor inkább a benzines, szívó sor6... Volt szerencsém vezetni, na az tényleg egy élmény volt :)

enté 2014.09.28. 14:38:23

@Gyurma73: Egy haveromat pont egy vidéki (kisvárosi), 50-es háziorvos ütötte el egy körforgalom zebráján, fényes nappal, 5-ös BMW-vel. Mert hát mi a francot keres ott egy élő ember, amikor ő közlekedik. Ennyit a tulajokról...

subtotal 2014.09.28. 14:40:05

@Hurri Kán: ha véletlenül mégis egy 330d kerülne a kezedbe szólj és meghajtom én :)
Amúgy a Forum tetején fotózta a srác, tehát földim, ami a cégnévből is kiderül egyébként. Ebben a városban azért nem ennyire ritka a normális BMW-s, mint írja. Sok normális van és én nem érzem azt sem, hogy a többi autós be lenne fosva.

Hurri Kán 2014.09.28. 14:42:00

@subtotal:
Nem rossz az a 3 literes dízel sem, sőt, de egy e46 kupéban ne traktormotor kerregjen már :D

subtotal 2014.09.28. 14:45:16

@Hurri Kán: kimaradt a lényeg :)
Ha már 30d, akkor azért jó a manuál, mert az automata váltó nem bírja az 510Nm-t, tuti felújítás legkésőbb 250ekm-nél.
A kettőstömegűek ennél sokkal többet bírnak általában.

subtotal 2014.09.28. 14:47:38

@Hurri Kán: hallanád a hangját mikor hajtod, nem biztos hogy így gondolnád. :)
Sógornőm azt kérdezte mikor vittem őket (nekik 20d-jük van), hogy az enyém benzines-e? Jelentős a különbség kulturáltságban a 4 és a 6 hengeres dízelek között.

Vortep 13 2014.09.28. 15:07:36

Tisztelt kommentelők!
Én írtam a Vectra ítéletet.Igazatok van,elírtam benne egy mondatot.Természetesen nem 8 évesen vettem.:)Azt szerettem volna írni,hogy 8 évvel ezelőtt.Egyébként most 20 éves az autó.Az 1.6-os motorral egyébként 1995-ig gyártották!Üdv mindenkinek!

röf 2014.09.28. 15:29:16

@Józsi a guminagykeres:
Az ötszelepes 1.8T egy baromi jó motor volt a saját korában.
Alapból 150 ló, amin persze így 15 évvel később lehet fintorogni, de ugyanez a motor volt 180, 192, 225 lóval is, ami ugye még ma sem magától értetődő.
Az volt a porblémája, hogy túl jó volt az étvágya, de legalább ment.

Hurri Kán 2014.09.28. 15:33:39

@subtotal:
Egy kicsit túloztam természetesen, dízelekhez képest a Bmw 3 literese egyáltalán nem szól csúnyán, a 2 literes sor6 sem, ami volt az e46-ban.

Pár éve barátom gondolkozott sokat E60 vásárlása előtt, hogy 530d, vagy 525, esetleg 530 benzin, próbálta mindhármat, végül az évi 40-50.000 km használat miatt maradt a dízel.

Leadfoot 2014.09.28. 15:39:43

@röf: + 163, 209 (ló)

Ilyenem van, a 180-as, és tud meglepően keveset enni. Persze hajkurászás nélkül.

Leadfoot 2014.09.28. 15:40:55

@röf: Ja, és 156 lovas is volt az Ibiza Cuprákban (meg lehet, hogy másban is).

tasi69 2014.09.28. 16:09:42

@Mondeoman: Én eddig úgy tudtam hogy a karika a korlátoltság jele,Főleg hogy 4 db is van belőle.Egy használhatóbb Trabant 601-est többen megnéznek mint egy ilyen valamit.

röf 2014.09.28. 16:19:34

@Leadfoot:
Persze, nem írtam le az összes verziót, csak ami hirtelen eszembe jutott.

isti75 2014.09.28. 16:30:13

Pontosan ilyen elfogultatok voltatok ti is 20-25 eves korotokban mint a kis Audis gyerek, csak akkoriban ti a Wartburgotokra vagy a Zsigulitokra voltatok ilyen büszkek. Most meg itt fikazzatok a fiatalkori önmagatokat.

röf 2014.09.28. 16:33:25

@tasi69:
"Én eddig úgy tudtam hogy a karika a korlátoltság jele,Főleg hogy 4 db is van belőle.Egy használhatóbb Trabant 601-est többen megnéznek mint egy ilyen valamit."

Ez a bmw-merci-audi-japánok vita, ...különösen ha egymás hülyézésével és az autók fikázásával párosul, na ez tipikusan a buta emberek sportja.
Tedd már ide az autód fényképét, a korlátlanság jegyében.
Te mivel alázod a rendőrautót?

isti75 2014.09.28. 16:39:08

@Gyurma73: Igazad van, de szerinted aki egy 300000Ft-os autot alig tud megvenni telik neki egy 30000Ft-os retegvasatagsagmeröre? (nem nagyon...)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 16:41:05

@isti75: amúgy a 800ezres japán kocsik némelyike nagyon tud rozsdásodni

m20b25 2014.09.28. 16:42:36

Nekem E36-om van és belül meg kell mondjam nem érzem nagyobbnak, mint az előző astrát. Kívül viszont jóval nagyobb. Viszont a hátsókerék hajtás miatt egészen más dimenzió vele parkolni és forgolódni. Főleg majd télen :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 16:44:30

@isti75: én 20 éve voltam 20 de akkor sem voltam büszke a wartburgra:-)
akkoriban egy dízel csepp kadettom volt,és egy Audi V8,140 es bálna volt ami tetszett.

isti75 2014.09.28. 16:48:12

@tasi69: "Én eddig úgy tudtam hogy a karika a korlátoltság jele,Főleg hogy 4 db is van belőle.Egy használhatóbb Trabant 601-est többen megnéznek mint egy ilyen valamit."

Eddig rosszul tudtad. A korlatoltsag jele a kommented tartalma, igy karikak nelkül is.

A Trabant hasznalati ertekeröl mar nem is nyitnek vitat, miutan a Trabant (veletlenül sem az Audi) nyeri zsinorban a 24 oras Le mans-i versenyeket.

africans 2014.09.28. 16:53:54

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Fogalmam sincs hogy általános-e de tény, hogy először az egyik oldalit lopták le, aztán csak simán betörték a másikat, majd amikor pótoltam akkor nem sokkal később mindkettőt elvitték. Ekkoriban éjszaka egy 17. kerületi panel előtt parkoltam, mindhárom eset éjszaka itt történt.

maps.google.hu/maps?q=pesti+%C3%BAt+78&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.483895,19.242615&spn=0.00106,0.002642&t=h&hnear=Budapest,+XVII.+ker%C3%BClet,+Pesti+%C3%BAt+78,+1173&z=19&layer=c&cbll=47.483991,19.24265&panoid=QguXWzB9rs8rFL6YusuyRw&cbp=12,250.23,,0,15.9

nick papagiorgo 2014.09.28. 16:55:33

Audi: hát, egy 102 lovas gépről nekem nem a vadállat, meg a nincs ellenfél, meg ezek jutnak eszembe :)

nick papagiorgo 2014.09.28. 17:00:24

@isti75: hehe. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy régebben is voltak emberek, akik halálra reszelték a Wartburg Touristot, meg az Ezerkecskét és röfögtették, hogy hogy megy. De az pl. nem én voltam.

isti75 2014.09.28. 17:05:27

@Gyurma73: Wartburg, Zsiguli, Kadett... Ebböl a szemppontbol teljesen mindegy. Az en elsö autom egy 1977-es evjaratu VW Polo Volt. 900 köbcentivel. 20 evesen büszkebben ültem bele mint a mai automba. Ez egy ilyen korszaka az embernek, ezert nem kellene kigunyolni.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.09.28. 17:34:03

@africans:
És nem éreztél rá késztetést, hogy egy rekesz sör meg pár markos cimbora kíséretében éjszaka megvárjátok a műgyűjtőt?

rooklin 2014.09.28. 17:40:41

Hogy a jó k..va anyámba szereltet mindenki ilyen olcsón? Hol lehet négy féket, vezérlést és további dolgokat egy akármilyen ócska Audin akármilyen gányolással is hetvenezer forintból megoldani? Nem érdekel, mekkora fércmunka, nem érdekel hogy facsavar, csak azt árulja el nekem valaki: hol? Hol? Hol?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2014.09.28. 17:42:21

Majd felnő a bimmerhez a csávóka is. Meg kell szokni, hogy nem pisál reflexből az autójába, mert annak úgyis mindegy. Utána menni fog a zebrán átgázolás is. :)

1kutya 2014.09.28. 17:45:45

@subtotal: akkor te szoktál egy 30d-vel kormolni az orrom alá? ;)))

The Good Boy ! 2014.09.28. 17:54:48

azt hiszem az audis gyerek itt érte el a mélypontot:

"váltó; műszakilag teljesen jó állapotban van, de az 1-est nem szereti"

Lehet, hogy bennem van a hiba, de nekem a jó állapot nem abban merül ki, hogy az 5+1-ből 4+1 jól teszi a dolgát...

Boyracer-kedésről: 25 éve, a módszerváltás idején, illetve közvetlenül utána szereztem a jogsimat, és iszonyú nagy utcai versenyeket vivtam szüleim autóival. A kocka ezeröcsivel nagy haverék polszkija és másik haver bogárja ellen (na jó, az nem volt annyira verseny:D), vagy a gizda 1,2-es Mitsu Colttal bármi ellen, aki felvette a kesztyűt. Boldogok voltunk, nem öltünk meg senkit (arra igyekeztünk vigyázni), de mindegy volt, hogy este buliba menet, vagy napközben bármikor, ha összeakadtunk a városban, akkor átkergettük egymást keresztül kasul. nem voltak nagy szám autók, de nagyszerű kalandokat élt át benne az ember (főleg éjjel egy ellenkező nemű személlyel:D). Azt gondoltam ez már a mai nintendo korszakban kezd eltünni, de a jelek szerint 16-20 éves autóval gizdáskodók mindig lesznek.
A bmw-s itélet korrekt, csak kevés szó esik benne magáról az autóról, inkább érzelni töltése van. (irigy vagyok, mert az én autóm, lassan nyolc éve folyamatosan frissitett teleregénye valahogy soha nem kerül bele a meritésbe)

subtotal 2014.09.28. 17:54:56

@1kutya: nem én max egy 25d-vel, ami a kettővel ezelőtti merítésben volt :D

@isti75: ha nekem egy 520i Touring volt az első autóm, akkor én szólhatok, vagy maradjak nagyon mélyen csendben?

@GGab: igazából ha a pakolhatóság és a nagy hely a fő követelmény, akkor biztos jobban jártál a Mitsuval, az E34 Touring-nak ez csak egy mellékes tulajdonsága :)

nick papagiorgo 2014.09.28. 17:56:37

@rooklin: leginkább sehol. Olajcsere, generátor felújítás - a generátorcserére 15 ezret írt,olajcserére, ha nem teszkógazdaságos olajat használsz, akkor mondjuk 3 ezer/liter, kell négy liter, az tizenkettő, plusz a szűrő meg a munkadíj, legyen mondjuk 15.Ez eddig 30, a maradék 40-ből elég gyanús, hogy kijött 4 fék komplett cseréje (tárcsák+betétek), meg a vezérlés komplett cseréje.
Akárhogy is nézem, ha nem gagyi hulladékok vagy bontott cuccok lettek betéve, az anyagár több, mint 70.
Ez olyan lehet, mint azok a komák, akik elmondásuk szerint 2-3 literrel a gyári fogyasztási érték alatt autóznak :)

isti75 2014.09.28. 18:19:55

@subtotal: Mint irtam, nem lenyeg a marka. Azt meg nem irtam hogy barki ne szolhatna hozza a temahoz.
Egyszerüen csak az a velemenyem hogy könnyü egy kis 20 eves gyereket össznepileg felnött fejjel fikazni. A 102 LE valoban nem egy erögep, de elötte egy fele olyan erös Swiftben ült az elött meg max egy 3 LE-s robogoval hasitotta a szelet. Ha igy nezzük hatalmas elörelepes ez az öreg A3.

africans 2014.09.28. 18:21:18

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Nos... egyrészt ebben az időben jellemzően napi 16 órát dolgoztam, ami után örültem, hogy aludhattam egy kicsit, másrészt azért ez nem úgy volt, hogy feltettem aztán másnap eltűnt, talán hónapok is elteltek az egyes esetek között. Ültem volna hónapokig télen nyáron esőben hóban fagyban szélben kint hátha ma megint arra jár a tolvaj, aki ráadásul nem is biztos hogy minden esetben ugyanaz a személy? Harmadrészt én ekkor költöztem Békéscsabáról Pestre, szerinted hány markos cimborát ismertem itt? Negyedszer még ha esetleg mindezek ellenére meg is fordult volna ilyesmi a fejemben azt gyorsan kivertem volna belőle, mert alapvetően békés természetem van és nem vagyok híve az ügyek erőszakos megoldásának. Ráadásul azt is gondolom, hogy ebben az esetben én sem lettem volna sokkal különb a tolvajnál. Azt hiszem még ha tetten is értem volna valami csoda folytán, akkor is inkább a rendőröknek szóltam volna... az, hogy ez vajon mennyit ért volna az már egy másik történet...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 18:21:35

@nick papagiorgo: A Bárdinál 2ezer kedvezménnyel a 5w40 Castrol literje.szűrök sem drágák főleg ha van 46% kedvezményed.
De a többu cuccra is igaz,pl a vezérmű szíj,vagy a fékalkatrészeken 50% kedvezmény is lehet,ma már szinte mindenki tus kedvezményt szerezni valamelyik ismerősétől.

ledo76 2014.09.28. 18:22:27

@isti75: Büszkének lehet lenni, de ostobának nem kötelező. Ráadásul ebből nem csak büszkeség, hanem valami vélt felsőbbrendűség is társul, mert van egy lefutott, újkorában sem nagy szám Audija. Te a Polodra lehet büszke voltál, de nem érezted úgy hogy vagy ettől "valaki" (ha igen akkor bocs, hogy túl pozitívat gondoltam rólad).

isti75 2014.09.28. 18:26:06

@nick papagiorgo: Persze hogy nem. Lehet hogy elkertek töle 70000-et, abbol kicsereltek valami gagyi minösegü anyagokkal a feket, ao olajat meg a vezerlest amugy sem tudja ellenörizni hogy kicsereltek-e vagy nem. Mivel Magyarorszagon a szerelöknel meg mindig minden szamla/garancia nelkül megy a 2-3 ev mulva elszakado vezermüszijjnal majd szetteszi a szerelö a kezeit egy "ez van fiam" mondattal.

nememlekszemanevemre 2014.09.28. 18:34:36

@Józsi a guminagykeres: Nem tudom mit tetszett nézni, de BMW-t még mindig 99%-ban bunkók, pszichopaták, idegbetegek, és egyéb elvetemült elemek vesznek, akiktől jobb tartani a tisztes távolságot. Az 1% normális maradék meg autób.zi. Ez azért jó, mert legalább tudjuk, hogy ha BMW jön, fedezékbe kell vonulni.
Szerintem egy nőt tetszett valamikor férfinek nézni, na ez már ratyi dolog. Néha nők is vesznek BMW-t, vagy elviszik apáét. Ők is bunkók. Hogy ne vívjam ki a BMW-sek haragját, a magyar közlekedési morál eleve az alagsorban van, a többi autós is elég bunkó. Már akkor csodálkozok, ha egy akármilyen autós tisztelettudóan viselkedik.

nick papagiorgo 2014.09.28. 18:37:40

@Gyurma73: oké, azt én is tudom, hogy vannak kedvezmények. De ha valaki azt mondja nekem, hogy 70 ezerből kijön egy komplett fékcsere, egy komplett vezérléscsere, olajcsere, meg egy generátorfelújítás (ami 15, tehát az összes többi 55 ezer), ráadásul munkadíjjal együtt,azt kiröhögöm, már megbocsáss :)

nick papagiorgo 2014.09.28. 18:41:59

@isti75: igen, vélhetőleg bement a szakihoz, 20 éves fejjel, az kérdezte, hogy mi a gond, felsorolta neki. Aztán a következő kérdés az volt, hogy mennyid van rá, mondta, hogy 50. Annyiból ki fog jönni, mondta a Mester, majd másnap telefonált, hogy kész az autó, kicsit több lett, mert még eztmegazt is cserélni kellett, és így hetven lett a vége.
Ismerős történetek ezek :)

subtotal 2014.09.28. 18:42:14

@isti75: én amúgy nem fikáztam, csak annyit kívántam neked jelezni, hogy nem mindenki ugyanúgy kezdte/kezdi az autós életet...

Egyébként meg íme az ítélet, amit a család első új autójáról írtam anno:
nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_octavia_tour_1996/nagyon_kellemes_feltunesmentes/

isti75 2014.09.28. 18:43:33

@ledo76: Igazabol az a gond hogy amikor en voltam 20 eves meg nem szamitott annyira hogy miben ülsz. Az volt a lenyeg hogy van valami amivel el lehet menni "szabadon" barmikor barhova. Ma nem igy van. A mai embernek fontosabbak a targyak mint valaha, az auto pedig statusz szombolum lett. Ezert olyan büszke ez a gyerek hogy ö is egy olyan markat tudhat magaenak amivel a "nagyfiuk" jarnak. A mai sracok mind ilyenek. A tanulomnak volt egy agyonpimpelt veres torku szar golfja, most kapott egy Astra GTC-t. Persze az elsö dolga a krom tükörboritas meg a matricak. Eleg egybe van az Auto technikailag. Nem gyözöm lebeszelni rola hogy megvegyen egy BMW-t vagy egy Audi-t, mert a 900 €-s ösztöndijabol nem fogja tudni fenntartani. De hat a kiscsajok is a BMW-s Audis sracokra buknak. Sajnos a mai fiatalok azt hiszik ettöl lesznek valakik. Szomoru, de ettöl függetlenül ez van.

subtotal 2014.09.28. 18:43:41

@nememlekszemanevemre: tisztelet...akkor jó ha kölcsönös. A te irányodból ez nem jön le.

nememlekszemanevemre 2014.09.28. 18:44:19

Audi, a vadállat szmokingban. Ha a tulajdonosa dohányzik egyet, utána a füstbe hajt. Na akkor szmokingban lesz. Csak a vadállatot nem értem. 1.6 literes motorral egy egyszerű közlekedési eszköz.
Azt mondja, ha ott van valahol, akkor feltűnik az autó. Szerintem pont fordítva. Ahol feltűnik, akkor ott van. Azt írja, hogy megnézik. Miért? Máris meg van hirdetve?

isti75 2014.09.28. 18:46:52

@subtotal: Nyilvan nem mindenki egyforma autoval kezdte. :-)
Nem azt irtam hogy Te fikaztal, de nezd meg hogy sokan hogy nekiestek ennek a kis 20 eves gyereknek.

nememlekszemanevemre 2014.09.28. 18:51:16

@subtotal: Mit tiszteljek azokon, akik folyton el akarnak ütni? Amelyik átenged a zebrán, annak meg mindig megköszönöm, megtisztelem ennyivel.

isti75 2014.09.28. 18:56:54

@nememlekszemanevemre: Kiflejtettel a BMW-s felsorolasbol egy kategoriat. Azokat akik irigyek a BMW-sek anyagi helyzetere. Söt, nem csak a BMW-sekre. Audi, Mercedes, BMW-s csakis tömeggyilkosrablomaffiavazerbunkorpszihopataallat lehet. hat persze. Tiszta szerencse hogy csak rajuk kell figyelni, mert egy mas markaval nem parkolnak soha tilosban, sosem elöznek szabalytaanul, stb... Ideje lenne feladni ezeket a sztereotipiakat. :-)

Pepejoe 2014.09.28. 18:58:25

@nick papagiorgo:
Ha kicsit figyeli az ember a tecsót meg osant meg ezeket, akkor teljesen okés 10W-40 olajat vehetsz 4 vagy 5 litert (ez szokott változni, mármint a kiszerelés) 4990Ft.-ért, 5W-t meg 5990-ért. Total Quartz 7000 pl., de szokott más is lenni jóárasítva. Az autók 90%-ába jó.

subtotal 2014.09.28. 18:58:35

@nememlekszemanevemre: ha folyton el akarnának ütni, egynek már tuti sikerült volna.

isti75 2014.09.28. 19:02:46

@nememlekszemanevemre: Tudd mar a helyen kezelni egy 20 eves fiatal "ömlengeseit" az autojarol... :-) Egy menö matrica a hatso szelvedöre, bömbölö zene, sportfelnik es ugy gondolja nincs is jobb auto a vilagon mint az öve. :-) Majd felnö...

isti75 2014.09.28. 19:05:15

@nememlekszemanevemre: Akkor megallapithato hogy a BMW-sek benak is? Mind el akar ütni de egynek sem sikerül. Na BMW-sek ezt jol megkaptatok. :-) Meg jo hogy nekem nincs BMW-m.

1kutya 2014.09.28. 19:10:47

@subtotal: a csatahajó? mer az jó és szoktalak is látni :-DDD

nick papagiorgo 2014.09.28. 19:12:09

@isti75: jó, azért a gyereknek is vannak olyan megszólalásai (nagyon megy az 1.6-os A3, de ha bekapcsolom a klímát, az gáz, illetve a hetvenezres szerelés), ami miatt feldobta a labdát.

Illetve az is érthető, hogy sokaknak tele van a töke a "húszéves vagyok, de audit (bmw-t stb) vettem, hűdejó" típusú gyerekekkel, pláne, ha a forgalomban találkoznak ezekkel, ahogy "gyorsulnak", meg előzgetnek, meg effélék.És ez ilyenkor kijön.

subtotal 2014.09.28. 19:20:56

@1kutya: igen, de azért remélem nem kormol annyira :D

nick papagiorgo 2014.09.28. 19:21:12

@Pepejoe: hát nemtom. Mivel én nem egy-két évre veszek kocsit, általában figyelek rá, hogy minőségi olajat használjak, hogy ne haljon be a motor. Volt ez a hamisított Catrol ügy is, arra is páran ráfáztak (pl. asszem a Becsületesnepper alatt kotlott meg a Burgman, pedig azért ő nem amatőr).

Szóval én óvatos vagyok: spórolgatunk az olajjal egy-két ezer forintokat, aztán elhull a motor, nem éri meg. Úgy vagyok vele, mint a kajával, lehet venni kolbászt 1000 Ft/kg-ért is, meg 3000 Ft/kg-ért is (meg sajttal töltött pulykamellet olcsóbban, mint egy kiló nyershús). Olcsó húsnak híg a leve.

Ettől függetlenül aki szereti, az csak tegye. Mindazonáltal a javításban (vezérlés, fékek stb.) nem hinném, hogy az olajcsere volt neki a fő tétel :)

isti75 2014.09.28. 19:31:07

@nick papagiorgo: Igaz, de azon kivül hogy itt probaljak sokan moresre tanitani nem sokat lehet vele tenni. Ez meg igy felesleges. A varosban cikazas engem is zavar, de az nem csak a 20 evesekre jellemzö. Költöi tulzassal irva az en automnak a menetszele is letaszitana az utrol a szoban forgo autot. Sosem veszem fel a versenyt ha egy ilyen gyerek mellemall a pirosnal. Inkabb irja tele a skoda forumot a kis hülyeje hogy a fabiaval allva hagyott a zöldnel, mint fejrealjon mert megkergetem... Mi vagyunk a felnöttek a lehetösegekhez kepest nekünk kell vigyaznunk az ilyen gyerekekre is. Tudom hogy idegesitöek, de ök is valakinek a szemefenyei. Gondolom erted a lenyeget. :-)

dani 2014.09.28. 19:31:52

Jesszus, de hülye ez az Audis. Az az 1,6-os egy lomha betegágy. Mindenhol neki mer állni előzni, tökjó, közveszélyes. :)

Ybl 2014.09.28. 19:32:29

Az audis faszi Észak-Koreában lakik? Mert max ott feltűnő még az a fostalicska.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 19:38:18

@nick papagiorgo: én a 3500 forintos olajat kapom 2300ért,és a Bárdi még azon is keres.
a vezérműszíj készlet pl az 1,6 audihoz skf 12ezer,de van hozzá 7,5 ezerért.Bosch fékbetét 6800,lemförder féktárcsa pl 4ezer /dbde van 3 ért is olcsóbb.

nick papagiorgo 2014.09.28. 19:43:00

@isti75: persze, igazad van :)
Viszont a hozzászólók meg, ha már hozzászólnak, mit írjanak rá, azonkívül hogy egy hülye (merthát tényleg az, vagy legalábbis amikor írta akkor még az volt). Ebben is van valami nevelő célzat, mert ha elolvassa, esetleg rájön, hogy az embereknek nem tetszik ez a fajta magatartás :)

Reméljük azóta felnőtt, és abbahagyta a lámpáknál való gyorsulásos versenyeket. Ha már gyorsulni akar, menjen pályanapra, meg effélékre, na ott majd meglátszik, ki mit tud (meg a kocsija is mennyit tud).

nyuszy 2014.09.28. 20:01:29

@nick papagiorgo:
Ez hülyeség. Labor nélkül nem tudod megmondani az olajról, hogy hamis-e, se akkor, ha az Osanban vetted 1.400/l-ért, se akkor, ha az autósboltban 3.000/l-ért. Az sem egyértelmű, hogy az Osan vagy a sarki autósbolt vásárol-e ellenőrizhetetlenebb forrásból.
Nyilván a saját márkás olaj rizikós, de egy normális márkájú, az autóhoz való viszkozitású olajnak jónak kell lennie, a kiskereskedőtől és az árától függetlenül.

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:04:53

@Gyurma73: na, csak összejön az a hetvenezres javítás :)

Jó akkor nézzük tüzetesebben: számoljunk mondjuk azzal, hogy 10 ezerből megvan a betét+tárcsa x 4 kerék, negyven. Mondjuk egy ilyen háromezer forintos tárcsákkal gyorsulgatni, hát nemtom, biztos szeret izgalmasan élni.

A vezérműszíj készlet alatt nem tudom, mit ért a Bárdi, mert a görgőknek 9000 db-ja a legolcsóbb.Maga a szíj az ötezer, de görgőből meg kell kettő, tehát nemtom hogy mit tartalmaz a 12 ezres szett ár. Egy görgő ajándék, vagy hogy? Azért is gyanús ez, mert a mellette levő készlet vízpumpával 36 ezer a legolcsóbb (és a vízpumpa egy tizes).

No mindegy, vegyük mindenből a leghitványabbat, akkor is kb 60-nál tartunk anyagban, és az olaj még nincs meg, a szűrők se, meg a munkadíj se. És abban igazad van, hogy a Bárdi ad kedvezményeket a szerelőknek, viszont ezeket a kedvezményeket a szerelők nem adják tovább a kuncsftjaiknak, ugye :) Hanem ha kekeckedsz, megmondják hogy nézd meg a neten, hogy mennyi, ő is onnan veszi. Meg hogy ne a legszarabbat nézzed, mert annak a beépítését ő nem vállalja, és hidd el neki, hogy ő tudja mi a jó :)

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:10:12

@nyuszy: ha már így beugrasz és lehülyézel, arról hallottál-e már, hogy a Castrol olajokat hamisították? Pár cikk született ebben a témában. A castrol azért is tesz most már hologramos matricákat a flakonjaira.
De ha gondolod, vegyél 5W-30-as márkás olajat 500 Ft/literért (mert "most olcsón sikerült beszerezni", és öntsd csak bele a motorba. Lesz nagy meglepetés :)
Ezért mondtam, hogy ami olcsó, az gyanús. Hogy tudja valaki ugyanazt a minőséget fele-harmadáron adni?
Abban viszont kétségkívül igazad van, hogy labor nélkül nem tudod megmondani egy olajról, hogy jó-e?

Pepejoe 2014.09.28. 20:15:24

@nick papagiorgo:
Persze, világos, hogy nem az olajcsere volt a legnagyobb tétel, csak mondom hogy azért nem 3 meg 4k. egy liter olaj. Annyiért olyan olajat kapsz ami pl. a motoromba való, tehát bírja a tizenezres fordulatokat meg olajfürdős és többtárcsás kuplunghoz való.
A példában szereplő Totalt persze nem csak ennyiért lehet megvenni, hanem a sarki autósboltban is ha megnyugtatóbb többet fizetni ugyanazért. Amúgy az igaz, hogy a Castrolos botránynál én is kerültem a márkát, de talán pont a TC-n írták, hogy a balhé idején 3 helyen tutira nem találtak hamisítványt és az a tecsó-osan-cora (megszűnt) triumvirátus volt. Nagy tételben vesznek és nem könnyű átdobni egy multit a palánkon, akik 10 tonnánként vásárolnak áruházanként szemben az autósbolttal, akik vesznek 1 raklapnyit fél évre oszt' csá.
Az osan saját olaját egyébként pont a Total hozza, jó, francia mindkettő.
A pulykamelles jó példa, de végülis rá van írva hogy mi van benne, nem vernek át senkit...
A kis páncélos májkrémben is kimagasló eredmény a 25% sertésmájtartalom. Az átlag a 15-18%. (És sajnos pont az a jó kis békebeli barnás-arany színű szerepel a leggyengébben ilyen tekintetben)

nyuszy 2014.09.28. 20:19:59

@nick papagiorgo:
Nem hülyéztelek le.

A kolléga pont azt írta, hogy változó márkákat lehet kapni rendszeresen akciósan a teszkóban meg az osanban. Ma pl. Total olajat láttam, asszem valami 5,5 ropi volt 4 liter 10W40. Az 5W40 drágább volt, de nem jegyeztem meg az árát. Ugyanott jóval drágább ugyanaz, amikor nem akciós, és ránézésre ugyanolyan kannában van, mint ha máshol veszed meg, tehát képtelenség megállapítani, hogy melyik valódi és melyik nem.
Ha pedig ránézésre ugyanazt meg lehet venni olcsón és drágán is, miért jó drágábban venni?

Nyilván van az az ár, amikor egyértelmű, hogy valami nem oké, de a 10W40 majdne mindig van valamilyen márkából valahol 1-1,5 kHUF közötti áron, szóval erős a gyanúm, hogy ennek ez az ára, csak az átlag boltban kicsit magasabb haszonkulccsal dolgoznak, mint a teszkó akciókor. Na meg azt se felejtsd el, hogy a sarki autósbolt elad egy hónapban mondjuk 10 kanna olajat, a teszkó meg tízezret, úgyhogy valszleg más áron is kapja.

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:26:26

@Pepejoe: igazad van. Az osannak az egyéb sajátmárkás cuccaiban én még nem csalódtam, tehát nem tartom kizártnak, hogy a sjátmárkás olaja is jó.
Ez a castrolos balhé meg asszem úgy volt, hogy valakik összehorgásztak egy csomó üres flakont, beletöltötték a kis löttyüket, és eladták mint castrolt. Volt ilyen mással is, mosóporral, miegyébbel. És igazad van, azért nem lehet a multiknál ilyet találni, mert a csaló nem képes a kotyvalékát olyan mennyiségben/ütemben előállítani, hogy az egy multinak elég legyen. Tehát ilyen tekintetben a multik megbízhatóbbak.

T54-44 2014.09.28. 20:30:34

Nekem BMW-m van, és engem is sokáig zavartak az előitéletek. Mert nem csak az ilyen blogokon kommentelő az élettől megsavanyodott fórumbetyárok köpködnek, hanem pl autós oldalok szerkesztői is akikről azért több intelligenciát feltételez az ember (pl ha BMW-s okoz balesetet, akkor azt rögtön ki kell emelni, a többi csak 'autós'). Egy ideje aztán nem érdekel és élvezem minden percét a kocsinak, szóval aki emiatt nem venne BMW-t, az felejtse el, megéri kipróbálni a márkát!:)

firg_firg 2014.09.28. 20:38:18

"de ehhez változnia kellene a bajor márka tulajdonosainak"

a dolog ugy fog valtozni, hogy egyre tobb sutyo fog Volvo-t venni, a BMW es a Volvo vasarloi kore egyforman sutyo lesz, onnantol kezdve meg minegy lesz hogy Volvo-t vagy BMW-t vesz az ember.

Pepejoe 2014.09.28. 20:40:13

@nyuszy:
Köszönöm.
Felmentettél a magyarázkodástól. Szóval az 5W-40 olyan ezressel szokott drágább lenni átlagban. Valamiért a tecsóban és az osanban is a Total szekerét tolják jobban, persze nem látunk bele az üzleti részébe, hogy ki-kivel és milyen érdekekből kavar. Nem is lényeges. De nálunk tecsóban Pepsit sem kapsz vagy csak szökőévente egyszer.
Ja, esetleg még a Valvoline szokott eksönbe lenni, figyelem mindkettőt. Tuti van hasznuk így is dögivel, ráadásul árukapcsolás gyanánt veszel mást is, esetleg nem olyan olcsón.
Ezen akciós időszakok végén annyiba szoktak ezek a jóárasított olajok kerülni, hogy az valami gyászos. Annál csak olcsóbban tudsz kijönni, még ha a legdrágább autósboltban vásárolsz is nulla kedvezménnyel. Ennek ellenére megveszik ám az emberek a multinál is az olajat drágán, az akciókon kívül is, mint ahogy benzinkúton is vesznek olajat. Meg aztán egy multi annyit rendel, hogy minden 10. konténert ingyen kapja lényegében, nem beszélve, hogy kihagynak a körből vagy ingyenélő kereskedőt és azok hasznát, tehát vagy egyenest a gyártótól vagy az első nagykertől rendelik a témát, ezzel a hamisítványokat is kiszorítják, egy multi azt amúgy sem engedheti meg magának.

Ja, van Hunoil is a tecsóban, azt én sem használnám...nem hiszem, hogy a Sebestyén Bazsika csinálja otthon a pincében, pedig az ő vegyészmérnöki vénájában a krakkolás és finomítás terén maximálisan megbíznék...:D

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:41:48

@nyuszy: akkor én értetelek félre. Bocs.
A 10W40 olaj "fair" ára valóban olyan 1500/liter körül van, az 5w30/40 meg olyan 2000/liter körül mászkál. (A castrolos balhé idején a kamucastrol 5w30 5 literes olyan 7000 körül volt, ami 10w40-nek is olcsó).
A multikról írtam fentebb, ott hamisított olajat nem kapsz, viszont néha ott is megjelennek tökismeretlen márkák potom árakon, na, szerintem azokkal azért jobb lesz vigyázni.
Autósboltban én spec nem szeretek olajat venni, általában a legdrágább tukmálásával kezdik, aztán áttérnek a gyári (Opel, Ford stb.) termékekre, aztán meg beajánlják a legolcsóbbat.

Pepejoe 2014.09.28. 20:42:40

@nick papagiorgo:
És sajnos (? kinek mi) ezzel is a kisvállalkozások mennek tönkre, az ő renoméjuk van megtépázva és egy idő után minden szirszarért lehet menni a multikhoz...a sarki bármiket meg elfelejthetjük.

nyuszy 2014.09.28. 20:47:54

@Pepejoe:
@nick papagiorgo:
Na igen, aki ilyen ismeretlen márkákat vesz, az tényleg vessen magára.
Ebből egyetlen elfogadható volt, az eredeti teszkó gazdaságos 15W40 olaj, ami amíg létezett, 2.000 Ft volt az 5 liter.
Ez legalább őszinte, tudod, hogy mit várhatsz ennyiért, és vannak olyan élethelyzetek, amikor tökéletes, pl. motoröblítéshez, vagy amikor az autó éppen kiszór/megeszik egy liter olajat száz km-en :)

A kisboltosok sajnos sokszor vessenek magukra. A piagazdaság amúgy is ilyen, de sokszor sírnak, hogy szarul megy a szekér, aztán én keresgélem meg neki, hogy melyik nagykerből lehetne mégis beszerezni a uot, ami éppen kéne. Ez több boltban is rendszeres. Sőt, olyan is volt, aki nem volt hajlandó felvenni az érintett nagykerrel a kapcsolatot. Sebaj, más igen...

nyuszy 2014.09.28. 20:50:14

@nyuszy:
uot=cuccot.
Asszem haldoklik a cém.

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:52:42

@Pepejoe: hát, a multik sose fognak vezérműszíjakat meg efféléket árulgatni, tehát a kisboltok nyugodtan fennmaradhatnak, ha mást is árulnak, mint a multik. Őket inkább a Bárdi és társai fenyegetik, meg a kiváló kínai kamugyártók (akiktől márkás nevek alatt olcsón kapod meg a sz*rt a neten). Nézd meg, itt is feljebb nézegettük, hoogy mennyi lenne ez a fékek+vezérlés balhé anyagban, és valakinek sikerült 40 ezeről összelapátolni. Hát nemtom, lehet, hogy én vagyok vagy nagyon gyanakvó, vagy gazdag, de mindamellett, hogy nem kétlem, hogy ennyiért is meg lehet kapni, nekem ez már egy kicsit gyanús :) mármint ezeknek a minősége.

nick papagiorgo 2014.09.28. 20:59:32

@nyuszy: hát valóban, aki 2-300 ezerért vesz kocsit (khm, helyváltoztatóeszközt), az tényleg nem fogja a fullszintetikust beletenni. Hanem a legolcsóbbat, azt is ötvenezrenként. Tehát ennek is megvan a maga piaca. Illetve nem vagyok benne biztos, hogy egynémely szervizek nem ezt teszik-e bele miközben a gyári olajat számlázzák :)

A kisboltosok meg ne sírjanak, hanem vegyék fel a ritmust. Ott vannak a benzinkutak, ott még drágább az olaj, mégis veszik :)

Pepejoe 2014.09.28. 21:07:23

Ja, hát igen...ebben is van valami. Bár pont vez.műszíjat már láttam multinál de csak a kommerszebb autókhoz volt, 4-5 típusban kimerült a paletta. :D
Én mondjuk pont nem vagyok nagy véleménnyel a Bárdiról, drágának találom őket...eddig bármi kellett, minden 20-30%-al volt drágább, mint ahol végül vásároltam. Kaufer, Zs+U és Fékmester háromszögben ragadtam.
De még náluk is vigyázni kell a gyanúsan olcsókkal vagy minimum utánanézni mert ismeretlen de valahogy komoly tradíciókat sejtető, németes hangzású márkaneveket találnak ki a rohadt ferdeszeműek és azt hiszed, valami állat jó boltot csináltál. Aztán kiderül, hogy a féktárcsa konzervdobozból van, ami arra sem jó, hogy a legyere vele a Hegyalja úton mert egyből olyan görbe lesz mint az ökörhugyozás. :/
Szerencsére nem tudnak már AKKORA teret nyerni a vackok, mint a 90-es években vagy a 2000-es évek elején de azért hát na.

isti75 2014.09.28. 21:14:30

@nick papagiorgo: Megneznem hogy hany liter motorolajat adnak el a benzinkutak. Sokat biztosan nem... Egyetlen eselyük amikor zarva vannak a boltok es rohadtul sürgösen kell az olaj.

Gácsfalvi Róbert 2014.09.28. 21:14:59

Csak sznob nagyképű ember vesz bmw-t a többi okos az más, japánt vesz:-) vagy inkább egy hajót:-)Én beszéltem több német állampolgárral kint teljesen más a véleményük, érdekes valahogy mind Lexust szeretne, ki tudja miért?! .

Pepejoe 2014.09.28. 21:15:53

@nick papagiorgo:
Sajnos személyesen dolgoztam olyan helyen, ahol a fékfolyadékcsere kimerült a tartály látható részének fecskendővel kiszívásában és feltöltésében, az olajcsere vagy megvolt vagy nem, ha igen, akkor valami legolcsóbbal. Ez volt kiadva.
Gondolom ez még a mai napig sok helyen így mehet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 21:18:08

@nick papagiorgo: én 30%ot tovább adok a 48ból.tudod jobb a sűrű fillér mint a ritka forint.

The Good Boy ! 2014.09.28. 21:19:20

ha már belecsúszott a beszélgetés ebbe az alkatrészár témába:
nekem is van egy mókásnak tünő észrevételem:
Az én autómat egy szerelő ismerősöm szervizeli, amióta nem garanciális. A feleségemét egy másik, aki annak a tipusnak gyakorlott szerelője volt. A lányom autóját pedig éppen az szereli, akinél hamarabb van szabad időpont:). Szóval két különböző ember. Nekem van egy autóalkatrész bolt tulaj ismerősöm. Ha előre tudom, hogy pontosan mit kell cserélni, javitani az autókon, akkor úgy beszélem meg a szerelőkkel, hogy majd én viszem a cuccot az autóval. A boltos ismerős mindig ad legalább 10-15% kedvezményt a végösszegből, blokkal és az így létrejövő garanciával (Cikkszám alapján vissza szoktam nézni a webshopban, hogy a webshop ár lenne az eredeti tényleg abból kapok kedvezményt, nem a korábban 30%-al feltolt árból). Viszont mindkét szerelő amikor szóba kerül az alkatrész, mindig megjegyzi, hogy megveszik ők, mert az úgy olcsóbb lesz, mert nekik van kedvezményük. Tudom, hallom, hogy a boltok, illetve sokat rendelő szerelők állitólag 40% körüli kedvezményt kapnak. Viszont azon esetekben, amikor nem én szereztem be az alkatrészt, még soha nem sikerült kedvezményes áron megkapnom azt (ha tudom visszakeresem a webshopban), hanem /jó esetben/ a szerelő a javitás végén beteszi a kocsiba a cserélt alkatrészt az új dobozába téve, melyre tollal/filctollal van rávésve az ár (nem mellesleg mindig az adott szerelő kézírásával:D), és soha nem sikerül olcsó áron megkapni azt. Nem vagyok álszent, tudom hogy nekik is kell valamiből élni, de akkor ne nézzen madárnak. Főleg, hogy a munkadíjat mindig tisztességesen kicsengetem, nem is sokallom (ez -mármint az autószerelés- egy bizalmi dolog részemről). Sőt a csomagtartóban mindig van pár doboz jófajta sör nekik (szigorúan) munka utánra, estére. Arról nem is beszélve, hogy számlát, blokkot még soha nem kaptam tőlük (persze akkor bukna a mutatvány). Szóval nem lenne gond ezzel, mondja azt, hogy ő kap 40%-ot, ne vegyem el ezt a lehetőséget tőle (max átad belőle nekem 10%), és akkor tényleg miondenki jól jár. Tévedés ne essen, nem azt akarom, hogy ingyen legyen nekem alkatrész meg munka, csak ne akarjanak hülyének nézni. Mondjuk a legjobb az egyik ismerősöm baráti szerelője, aki alap alkatrészcserés munkákért nem fogad el tőle munkadíjat azzal, hogy ő kapja a kedvezményt az alkatrészért, de cserébe a bolti árat számolja el és így nincs munkadíj. Ilyen is van...

nick papagiorgo 2014.09.28. 21:20:01

@isti75: meg a céges autóval céges benzinkártyára tankolók, mert azok megveszik az olajat (is) a céges kártyára, és nem érdekli őket, mert nem az ő pénzük.
De amúgy igazad van, valóban nem az a fő termék.

Pepejoe 2014.09.28. 21:21:07

@isti75:
Egy ilyen felmérésre kiváncsi lennék én is. Az biztos, hogy 2 litert beikszelhetünk nekem, mert az autópályán egyszer rámijesztett a kevésjelző, én meg első rémületemben ráöntöttem a kúton, persze a jeladó baszakodott csak és nem volt semmi gond igazából.
Viszont olyat láttam az M1-esen M.óvárnál, hogy az osztrák fazon telitankolt, vett egy 5 lityós OMW olajat (igazi hazafi) fizetett és ment tovább.

nick papagiorgo 2014.09.28. 21:21:18

@Gyurma73: mert Te egy gentleman vagy :)

Pepejoe 2014.09.28. 21:26:57

@The Good Boy !:
Ilyet én is egyre többet látok, a kedvezmény a munkadíja, többet nem számol fel bújtatva sem, hiszen utána tudsz nézni. Annyi a végösszeg cakkpakk, amennyiért földi halandó csak az alkatrészeket kapta volna meg, ahogy beesik az utcáról egy X nevű alkatrészboltba, semmi kedvezménnyel.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 21:27:10

@nick papagiorgo: nem kehet teljes áron adni,a Bárdi kiindulón árai tényleg magasabbak mint az átlag netes árak,meg amúgy is.a.Bárdi is ad mindenkinek valamennyit.a hibatalos áraiból.

nick papagiorgo 2014.09.28. 21:27:59

@Pepejoe: persze.
Éljünk megint kajás példával, csináljunk rakottkrumplit. Egyfelől van az a vonal, hogy egy tojás a boltban 40, a kofánál 50, tehát itt is megéri a multinál vásárolni.
Másfelől, elkezdheted "ócsítani" az ételt, tojást alig teszel bele, krumplit annál többet, tejföl helyet frissfölt, azt is felvizezve, illetve a legolcsóbb kolbász(nak hívott termék). Ez is rakottkrumpli lesz, a nevében legalábbis, de a kutya is sírva enné meg. Ennyi pénzből ne várjunk sokat.
És van az (ami szerintem a legveszélyesebb), hogy megcsinálod az "ócó" rakottkrumplit, de aromákkal meg színezékekkel úgy felturbózod, hogy aki megeszi, csettint, hogy milyen jó. Csak aztán miután hazament, fosni fog, allergiája lesz stb. És ha szerencséd van, nem is a krumplira fog gyanakodni....

The Good Boy ! 2014.09.28. 21:31:01

az olajról: én castrol használok mindhárom autóban. Amikor nyáron és előtte télen olajcserések voltak azt autók, akkor elötte napokig azon agyaltam, hogy inkább kint osztrákban vegyem meg a megszokottat, remélhetően kisebb eséllyel futnék bele hamisitottba a forstingerben, mint idehaza. Végül meggyözött az alkatrészboltos ismerősöm, hogy ő az egyik nagy alkatrészkereskedőtől veszi, nem ellenőrizhetetlen forrásból, így maradt a megszokott, de blokkal együtt a flakonokat (alján hagyva egy pár centiliternyit) félretettem dátumot ráirva az alkatrészüzlet flakonra ragasztott saját marticájára. Így legalább lesz mivel igazolni, ha motorkár keletkezik, mert a kivizsgáláshoz minta is maradt. De a következő olajcserekor váltok. Kipróbálom az eneos nevű japán olajat. Annak talán túl kicsi a piaci részesülése és az ismertsége hogy hamisitsak (tudom, januártól már nagyon szigoritva van ez a dolog, mert jövedéki terméknek minősülnek ezek is, de az ördög nem alszik)

nick papagiorgo 2014.09.28. 21:33:39

@Gyurma73: lehetni lehetne (a márkaszervizek is azt teszik), csak akkor nem élnél meg. A sűrű fillér, ugye :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.28. 21:34:00

@The Good Boy !: a Bárdinál 48 a maximum kedvezmény az unixnál.50%,gondolj bele egy 100ezres alkatrészen egyes szerelők 50 et keresnek,pl egy kipufogórendszer cseréje 2 óra,vagyis.munkadíjjal együtt keresnek 2.óra alatt 60 ezret ,igaz az ügyfelek is.rájönnek hogy van aki nem számol teljes árat.

csapos1 2014.09.28. 21:35:38

nyilván nem minden bmw-s suttyó maffiózó,

az viszont tagadhatatlan, hogy a suttyók, maffiózók előszeretettel vesznek bmw-t, audit.

nick papagiorgo 2014.09.28. 21:42:16

@The Good Boy !: pont az a lényeg, hogy tökmindegy, milyen olajat használsz, de ellenőrizhető forrásból vedd. Vehetsz eneost, ha valaki épp annak a hamisítására állt rá. A legjobbak ebből a szempontból egyébként a gyári olajok (pl. Opel, stb.), mert azt tuti nem tudják hamisítani, mert olyan kevés mozog belőlük. Viszont azok a legdrágábbak is. A magam részéről én (is) a multikban kapható ismert márkákat javaslom, mert azok meg olyan nagy mértékben fogynak, hogy ott meg azért nem lesz hamis. De azok is csak akció idején olcsók :)

Mérges 1234 2014.09.28. 21:48:11

@rooklin:

"Hogy a jó k..va anyámba szereltet mindenki ilyen olcsón? Hol lehet négy féket, vezérlést és további dolgokat egy akármilyen ócska Audin akármilyen gányolással is hetvenezer forintból megoldani? Nem érdekel, mekkora fércmunka, nem érdekel hogy facsavar, csak azt árulja el nekem valaki: hol? Hol? Hol?"

Nem tudom, legtöbb helyen átdobják az embert.

Nekem legútóbb egy kerékcsapágyat 30 ezerért cseréltek, pedig én vittem az anyagot. Kicsit kiakadtam, de gondoltam én vagyok a hülye mert nem kérdeztem meg előre. Az igazi baj akkor lett mikor, otthon kiderült, hogy a bal helyett a jobb csapágyat cserélték ki.

Nem részletezem a dolgot, a műhelyt jelentős több száz ezer Forintos anyagi kár érte. Így is lehet.... :D

The Good Boy ! 2014.09.28. 21:50:54

@Gyurma73: igen, de akkor számoljuk csak: vennem kell egy kipuff rendszert 100-ért. ha a boltban veszem az ismerősömnél, akkor mondjuk megkapom 85-ért. elviszem a szerelőmhöz, az beépiti 10-ért. Nekem benne van 95-ben, ő keresett rajta 10-et, viszont az ismerős kereskedőm 35-öt. Én jól járok, a szerelőm is mert munkája van, és keresett vele egy kisebb összeget, Nekem viszont van róla számlám, vagy blokkom, ergó garanciám a termékre.

Másik példa: a szerelőm veszi meg helyettem (hülyének nézve) 50-ért, 100-ért elszámolja nekem és kifizetek neki még 10-et munkadíjként. Ő keres rajta 60 ezret, nekem a sztori 110-be fáj. Valjuk be ez nem olyan jó nekem, mint az első esetben, viszont a szerelőm nagyott szakitott velem, ő a nap gyöztese!

Nézük a harmadik esetet: szerelő veszi helyettem 50-ért, de korrek, átenged nekem 15%-ot a százezres alapárból, aztán fizetem a 10-est a munkadijra. Ő keresett rajtam 35+10-et, azaz 45-öt, ami majdnem a nap üzlete neki, ő jól jár. Nekem 95-ben fáj a történet mint az első esetben, de nyugodtan alszok, hiszen ugyancsak a legolcsóbb variáció számomra mint az első esetben, minusz a számomra nem látható blokk+gari. Tehát ez csak második hely nekem.

Negyedik eset: Szerelő közli, megveszi a cuccot, nem számol fel munkadíjat, övé a kedvezmény. Ő a nap gyöztese ismét, igaz nem keresett 60-at mint a második esetben, csak 50-et, viszont a marketingje kiváló, hiszen nem számolt munkadijat. nekem ez a második legrosszabb, mert 100-ba fáj a kilyukadt puffogó, de a szám ize nagyon jó, mert azt gondolom én vagyok a viláég legszerencsésebb embere, hogy ezzel a szerelővel összehozott az élet:D

Tanulság nincs, csak volt 5 percem leirni ezt a négy példát.

bónusz ötödik: értek az autómhoz, van eszközöm és technikám (meg időm, ami nekem a legkevésbé sincs), és valami csoda folytán meg tudok kaparintani 40-50% alkatrész kedvezményt és magam beszerelemn 50-60 ezerért. Ez lenne a legjobb, de ez lássuk be nem a realitás:D

nyuszy 2014.09.28. 21:58:37

@nick papagiorgo:
ÍEgyrészt a magyar valóságban sajnos igen sokaknak a 2-300 ezres autó is csak álom, másrészt meg autóbuzi körökben azért van az a helyzet, hogy az autó papíros motorja éppen felújítás alatt van, és az ideiglenes bontott motorba meg jó a bármi is. Vagy pont egy betervezett generál előtt pár ezer km-rel már nem vesz az ember drágát. Nyilván ez a ritkább, de ilyen is van.

@Pepejoe:
Így van. Normálisabb helyeken pl. olajcseréért már régen nem kérnek el plusz pénzt, tíz perces meló, az olajon meg megvan a haszon bőven.
Amelyik szerelő meg semmit nem ad vissza a 40-50%-os kedvezményéből az ügyfélnek, de cserébe még elkéri a rezsióradíjat is, oda okos ember nem jár.

nyuszy 2014.09.28. 22:07:01

@The Good Boy !:
A korrekt szerelő meg tudja, hogy a 100 ropis cuccot meg tudod venni minimális utánajárással 80-ért, ő 50-ért kapja, neked mond rá 70-et, mert mégiscsak foglalkozott vele, keressen is rajta valamit, és kér egy tízest az egy órás melóért. Te megkaptad 80-ért beszerelve a cuccot, ő keresett egy óra alatt 30-at, mindenki jól járt.
Ráadásul akkor sem keresel másik szerelőt, ha esetleg hallasz róla, hogy kedvezményesen kapják a cuccot, mert nem az jön le, hogy bizony átkúrtak.

The Good Boy ! 2014.09.28. 22:09:40

bevallom őszintén én is töltöttem már (igaz életemben csupán egyszer) "tuskó gazdaságos" olajat autóba, igaz nagyon nagyon régen. Ráadásul egy olyan autóba amibe igazi szentségtörés volt mindez (R5 GT Turbo). Olajcseréhez ért a gép az adásvétel idején, viszont az adásvétele elhúzódott pár napot a vevő miatt, nekem pedig azalatt az idő alatt még több mint egy ezrest kellett mennem. Azt nem akartam kockáztatni, hogy kárt szenvedjen az autó motorja eladás előtt, viszont komoly pénzt már nem akartam beletölteni (főleg, hogy elég jól járt velem az új tulaj, kapott bőven árengedményt és ő miatta -anyagi helyzete- csúszott az autó átadása, szerződés megkötése). Így bementem a legközelebbi hiperbe, leemeltem a low budget olajat, aztán lecseréltem (szűrőt is vettem, nem kell betámadni:D). Így kicsit nyugodtabban mentem tovább az autóval. Eladáskor mondtam a vevőnek, hogy lecseréltem az olajat, de én azzal nem igazán kocsikáznék sokat egy ilyen autóval. Aztán vagy megfogadta a tanácsot, vagy nem, erről már nincs tudomásom.

The Good Boy ! 2014.09.28. 22:17:20

az én autóm szerelője hordja mindhárom autónkat müszakira. Az előtte történő átnézésért nem kér egy fillért sem (általában nem kell semmit sem csinálnia vele, mivel mindhárom lát szerelőt rögtön, ha bármi olyan probléma van, amit javitani kell, a családom biztonsága meg többet ér annál, hogy bármit is elsporólja két müszaki között), ahogy a müszakira elvitel miatt sem, mert tudja, hogy ugyis hozzá viszem, ha gond van. nekem néha lelkiismeret furdalásom van emiatt, mivel ő pedig tudja, hogy a feleségem autóját amúgy más szervizeli, és persze tud róla, hogy a lányom autója is járt már a konkurenciájánál. De emiatt egyszer sem éreztem hátrányosnak a kapcsolatunkat, de sajnos az asszony autótipusát més nem szervizelte soha, tisztában is van vele, hogy előbb tanulnia kellene azt (főleg hogy sok esetben célszerszám kell hozzá, ami neki nincs), de már jeleztem neki, hogyha megy az asszony autója a háztól, akkor ő lesz a királyi járműpark kizárolagos szerelője. csak kellemetlen, mert mint mondtam, számomra ez a dolog bizalmi ügy.

Cyber Hunter 2014.09.28. 22:34:25

@Gyurma73:
Én 186, asszony 180, lányom 178, fiam 121. Tökéletesen elférünk a 3-asunkban.

kombusz 2014.09.28. 23:29:31

nem tudom milyen 2-3ezres literenkénti olajokrol beszélnek itt egyesek meg gyári drága olajokrol.
saját automhoz valo példábol kiindulva 5literes olaj:

cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187682-motorolaj-5w-30-ford-5-literes-reszecskeszurovel-dpf

és igen mert valaki emlitette hogy 300ezres autoba a legolcsobbat fogja valaki rakni olajat.
egy kb. ennél kicsivel többet érö 17éves autom van vehetnék ennél olcsobb olajat is de nem veszek és nem 50ezrenként hanem 10ezrenként lecseréltetem.

az alkatrész árrol meg annyit hogy a szerelök nem szolnak rola az ügyfélnek mennyi kedvezményt kapnak rá ök a teljes árat mondják az ügyfélnek a kedvezményt meg zsebreteszik.
ez végülis nem is lenne gond közben nem teljes árat számolna pl:egy ismerös szerelö a munkadijra.
jártam már ugy rokon munkehelyére hordtam az autot szereltetni.
lett egy nagyobb javitás az auton amire mondta csak az alkatrész 128ezer ft.
mondom ha már teljes munkadijat számolsz ismerösként is nekem akkor megkérdezem bárdiban dolgozo ismeröst mennyiért hozna nekem alkatrészt.
a gyári vagy gyárihoz legközelebb esö minöséget hozta el nekem 75ezer ft-ért.
53ezer volt a különbség amit megsporoltam csak alkatrészen persze volt sértödés mert a teljes áron számolt munkadijon kivül nem tudott nyerni rajtam ennyi pénzt.
200k-s javitáson 100ezer ft-ot akart rajtam nyerni ugy hogy ismeröse voltam.
azota rokon hálistennek nem ott dolgozik és nem is járok oda szereltetni.
a generátor meg szerintem csak megjavitva lett egy felujitás kisebb teljesitményü auton is többe került nekem páréve mint 15ezer ft.
ezért a 70k-s szerelésért tuti lehuzták s a felét sem csinálták meg mint amit kifizetett.

Pepejoe 2014.09.28. 23:32:48

@nick papagiorgo:
Az Opel olaj nagyon olcsó ám, még a tecsóban is láttam, olyan 5 rongy körül szokott lenni 4 liter. Vagy az osanban. Cserébe nagyon rossz, tapasztalatom alapján (és a klubtársak egybehangzó véleménye szerint is) legalábbis. Nem is kell meghajtani, elég egy fél óra a dugóban, utána kinyitva a beöntőnyílást iszonyat égett büdös szag érezhető és nem kevés gőzölgő nemistudommi...semmilyen más olajjal nem tapasztaltam még ilyet. Volt akinek pislákolt az olajlámpa. Ráadásul eszik is az autók jellemzően.

hekhekhekhekkinen 2014.09.29. 08:36:30

@Gyurma73: Kíváncsi lennék hogy felétek milyen a normális méretű ember.
105 kg 185 cm és köszönöm remekül elférek benne (320d 2009/10 facelift touring).

hekhekhekhekkinen 2014.09.29. 08:43:47

@Gácsfalvi Róbert: Ez is mekkora hazugság bazmeg...
Aki jár Németországban az pontosan tudja, hogy mindenhol BMW és Audi, töménytelen mennyiségben. Mercedes súlyosan lemaradva.
Ausztria ugyanez, csak ott valamiért rengeteg a Seat is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.29. 08:55:06

@hekhekhekhekkinen: a cikkben e46 ról volt szó.én 188cm vagyok ,eddig az A omega volt az amiben nem kellett teljesen hátra tolnom az ülést és nyújtva volt a lábam valamint mögöttem is volt hely.amúgy minden autóban úgykezdem hogy ülés rögtön teljesen hátra és úgyis hajlítva van a térdem,ami nekem a térd kopás miatt rossz.

Shadowbull 2014.09.29. 08:58:09

@Gyurma73: en 193 centi vagyok, es a Yaris kategoria kivetelevel egy autoban sem tolom teljesen hatra az ulest.

Ha nem akarsz csunya seruleseket szerezni balesetkor, akkor jobban teszed ha te sem tolod hatra. Vezetni sem lehet ugy rendesen, mert nem ered el a kormanyt.

Pepejoe 2014.09.29. 09:07:19

@kombusz:
Ráadásul javítgatni meg felújíttatni nemtom mennyi idő alatt (addig áll a kocsi) egy generátort tök felesleges, egy jobb boltban leadod a régit, ráfizetsz valamennyit (hétköznapibb autók esetében átlag egy tizest) és kapsz egy utolsó alátétig felújítottat porfestve csilivili. Bedobod és ennyi. Féknyeregben is ugyanez.
Betétdíjas. :-D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.29. 09:16:24

@Shadowbull: elérem:-) mert a karom is arányosan hosszabb :-) én szeretek lent ülni és nyújtott lábbal.

Shadowbull 2014.09.29. 09:20:01

@Gyurma73: elered, csak gyors manovereket nem tudsz csinalni. Egy kikerules fekezes nelkul gondot okoz.

A masik meg az ha utkozol, es nyujtott labbal szallsz bele valamibe, akkor garantalt a sulyos combcsont es medence serules. Ugy kell beallitani a tavolsagot, hogy veszfekezes eseten se legyen teljesen kinyujtva a labad.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.29. 09:26:07

@Shadowbull: azért ne úgy kéozeld el hogy merev nyúltott,kb 160fokos szöget zár be az alsó és a felső lábszáram,én pl nem szeretem a kisautók,és az egyterűek sámlin való üléspozícióját ahol kb majdnem derékszög ez.

rashy729 2014.09.29. 12:27:32

Az Audis... :D Bele se kezdek inkább. Vadállat, morcos, nincs ellenfél...
Mondjuk egy Suzuki után lehet tényleg King of the Road érzés.

Facelessbook · www.dont.think.so 2014.09.29. 14:42:40

Volt ilyen Audim. Az osszes autom kozul talan az volt a leglomhabb - elotte egy 1.4 16V Corsam volt, utana egy Yaris TS, most meg egy Camry. Es nemcsak a leglomhabb, de a legproblemasabb is, viszont abban az idoben - 2003 korul - mar csak nagyon apro tekintelye volt. Az itelkezoe biztosan jo allapotban van, rendszeresen szervizelt, stb..., de a leirtak egyike sem volt jellemzo az altalam birtokolt peldanyra.

Pizso 2014.09.29. 14:43:00

Az Audis kicsit fárasztó, de én is rajongok a kocsimért. Tudjuk be ennek.

Pizso 2014.09.29. 14:49:45

@Tshu-hash: Azért az érzet fordulatszám függvénye. Pl a sport mód az én kocsimban lassabb, mint az eco csak éppen sport módban pörgeti, üvölteti a kocsit így úgy érzed mintha. Megjegyzem CVT váltós szóval ecoban nem is vált sebességet, míg sportban szimulálja a váltásokat.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.29. 14:51:49

@rashy729: elmondanám hogy az 1,3 as suzuki 100 ig nem megy rosszabbul.

Pizso 2014.09.29. 14:58:11

@Gyurma73: Szerintem az 10.8sec Suzuki vs 11.9sec Audi A3 nem azt jelenti, hogy rosszabul megy 100-ig. ;)

diszkriminans (törölt) 2014.09.29. 17:00:02

@isti75:
Az a poén, hogy az a réteg, aki a BMW-sek anyagi helyzetére irigykedik, az 90%-ban inkább csak a bunkó BMW-sek fejében léteznek. Mert egyrészt sokuk eleve élvezi úgy látni a világot, hogy sokan irigykednek rá, másrészt az ellenszenvet is egyszerűbb irigységgel magyarázni, mint a saját viselkedésükkel.

Pl. én egyáltalán nem irigykedek senkinek sem az autójára, és ugyan nem mondom, hogy minden prémium autó tulajdonos bunkó lenne, illetve csak a prémium autó tulajdonos autósok lennének bunkók, ugyanakkor úgy látom, hogy azért több a bunkó azok között, akiknek ilyen autójuk van. Ennek nyilván megvannak az okai, hiszen sokféle okból lehet BMW-t venni (ide behelyettesíthető lenne Audi, Mercedes, Volvo, stb.), de van egy réteg, aki kivagyiságból veszi, ezek meg általában nem kedves, barátságos, emberek, enyhén szólva. Nos, ha ezt szóvá teszem, akkor általában irigykedőnek bélyegeznek meg, holott pont a fő feltétel nem teljesül, ugyanis nem vágyok BMW-re. Már csak a kialakult imázsa miatt sem, de egyébként sem igénylem.

diszkriminans (törölt) 2014.09.29. 17:06:14

Egyébként azokat sem túlzottan szívlelem, akik magukról azt állítják, hogy "dinamikusan" vezetnek. Ez ugyanis az esetek 90%-ában annyit jelent, hogy országúton folyamatos előzésben vannak, és általában a többi sofőrnek köszönhető, hogy nem történik baleset akkor, amikor beláthatatlan helyeken előznek, vagy épp egyenesben, csak eleve azzal számolva, hogy a szemből jövő fékezni fog. Vagy városban cikcakkoznak kihasználva azt, hogy egyesek ("lúzerek") betartják a követési távolságot, így van hely előrébb kerülni.

Szvsz. ha valaki tempósan halad, de nem veszélyesen, nem pofátlanul, a többiekre figyelve és nem elvárva másoktól, hogy helyette oldják meg a helyzetet, ha nem akarnak balesetet, azt még mindig defenzív vezetésnek nevezem. Nyilván az állandóan tötymörgés és ugyanúgy nem figyelés, az nem defenzív vezetés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.09.29. 17:56:37

@Pizso: 80 ig szerintem még 1 másodperc sincs,ez nem olyan egetverő különbség ami miatt azt írnám hogy a suzuki után az audi repülő:-)

kisörDög 2014.09.29. 18:11:59

@diszkriminans: Hát van benne valami. Ha olyan mellé ülök be aki szeret ,,dinamikusan,, vezetni (amúgy én is) akkor félek. Nem vagyok ijedős, azthiszem, de be tudok szarni, mert valamiért hozzá tartozik az ilyenekhez a bizonyos ,,előzök ha nem látok 60m-nél távolabbra is,,. De megéltem a mennyországot is, 25 éves leányka! kb 2000 km-s múltjával, úgy vezetett mint az isten. Soha nem éreztem ilyet. Úgy tolta neki, hogy közben nem volt agresszív, nem csinált hirtelen gázadást-fékezést, pedig az út ismeretlen volt. Nehéz leírni, a rendes autózás határán volt minden pillanatban valami olyan érzéssel hogy ámultam. Szóval megy ez arrogancia nélkül is, csak hát a férfi ugye, azt hiszi butája, hogy az a jó vezetés mikor rángatja a dolgokat, és vele együtt mindenkinek a kocsiban rángatózik az összes szerve.

Prérifarkasz 2014.09.29. 23:14:49

@kombusz: Én sem értettem miről írnak, a gyári (Ford, Opel ) olajak mindig is az olcsóbbak között voltak, sőt még a BMW is (viszonylag) - ahhoz képest amit én használok biztosan.

És szintén csatlakozom - ha valakinek öreg autója van, még nem jelenti azt, hogy szarik rá. Igaz sokan az újakkal is ezt teszik.

Nekem nincs 300 ezrem "új" autóra, a meglévő állapotát próbálom megőrizni a rendszeres karbantartással, és abba az is beletartozik, hogy 10 e km-ként minőségi olajat teszek bele, 5-6 évente cserélem a teljes vezérlést...

rashy729 2014.09.30. 09:51:10

@Gyurma73: Nem is egészen arra gondoltam.
Azt hallottam én is hogy elég jól mennek a Suzukik - és bár nem vezettem csak ültem swift-ben, ebben a fajta A3-asban viszont még azt sem - látatlanban persze de azért feltételezem minőségre mindenképpen jobb.

@diszkriminans: +1
Annyit még hozzá, hogy aki úgy vesz autót hogy "kivagyokmivagyokén" az a swiftben/astrában/stb. is türhő lenne. Csak hát ami eleve nem prémium kategóriás abba nem lehet belemagyarázni hogy az, mint egy olyan autóba ami mondjuk 15-20 éve az volt, így nehézkes feszíteni vele a szomszéd/haverok előtt.

outtatime 2014.09.30. 13:09:49

@kisörDög: címet, telefonszámot, megvizsgálnám.

JaxTeller 2014.09.30. 18:55:32

15 éves F Astrám van, évi 16 ezret megyek vele kb, november végén/december elején valamint április végén cserélek benne olajat, mindig márkás (Castrol, Mobile) kerül bele.
Vezérműszíj kb 70 ezrenként van benne cserélve...
Ha még 5 év múlva is meg lesz a kocsi akkor is így fogok tenni, pedig akkor már tuti semmit nem fog érni...

Aldo Moro 2014.09.30. 19:56:16

Az ódis gyerek ír érdekeseket. Sportos menet, meg letisztult formavilág (ez a kurva unalmas szinonímája?) Nincs ellenfél, stb. Jaj, jaj, csak ne találkozzak vele.

Gácsfalvi Róbert 2014.10.02. 15:10:05

@hekhekhekhekkinen: hát ja bazmeg! szar német kocsik:-) De azért van merci is csak bejjebb németbe még mindig az a jobb!!:-)
süti beállítások módosítása