Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok:
Pere László (karmageddon)
Hétköznapokra: Mivel van gyerek, jó választás a kombi Octavia, ha éppen kap gázolajat. Bár valami tolóajtós, slaggal moshatós egyterű is belefér a képbe. Kocka Voyager benzinmotorral, szigorúan 1500 euró környékén.
Hétvégére: Lakóautó, mi más.
Pályára: Lotus Seven. Rendszámmal, hogy lehessen hétvégén is használni. De én furcsa vagyok, nem mérvadó.
Csikós Zsolt
Hétköznapokra: Egy 2-es Prius, esetleg egy Yaris HSD, hogy ne bántsam a környezetet, olcsó legyek és praktikus.
Hétvégére: Egy hathengeres, tolótetős, kézi váltós állólámpás Mercedes, de nem a kétvezértengelyes, 280-as, hanem valamelyik kisebb, 230.6 vagy 250.
Pályanapra: Egy rendesen tuningolt Austin-Healey Sprite, esetleg egy Alfa GTA (a Bertone-széria) vagy egy Austin 7 Ulster. Ide muszáj egyet írni?
Én ab ovo a valósághoz közel próbáltam maradni, egyszerűen nem tudom elképzelni, milyen az - korlát nélkül autót venni. Akkor inkább az lett volna a kérdés, hogy a hétköznapi autós mélygarázsomban mit tartanék, a hétvégi autós hangáromban mik lennének és a pályanapos trélerszettjeim és autószállító-parkom teherautói milyen autókat rejtenének, érted. :-)
Prokee
Hétköznapokra: Egy mopedautó, vagy egy Saxo bőven elég volna, ha pedig zsúfolt városban élnék, biztosan Smartot mondtam volna. Esetleg ezres Swift, de az már volt. Munkába menet az ember nem élvezkedik, hanem közlekedik, arra ezek tökéletesen megfelelnek. Talán egy teljesen elektromos autóval is kibékülnék, bár aggasztana, hogy mindig tudok-e tankolni.
Hétvégére: A Voyager helyett egy Vivaro elférne, bár ha már nagyban gondolkodunk, egy Hymert is mondhatnék. Bármikor hajlandó volnék útrakelni, és egy jó európai mobilnettel körbedolgozni a kontinest.
Pályára: Nem kéne erős autó. Ha a Zombi nem ér, akkor egy Göbi-féle Fiat 127. Az a kis dugós 903-as motor virsligumikkal pont elég ahhoz, hogy a pályán istencsászárnak érezzem magam, nem kell ettől több.
Lendvai Zsolt
Hű, ez nem könnyű kérdés. Igazából hirtelen egy olyan 50 autót biztosan fel tudnék sorolni, amit szeretnék egyszer az életben.
Hétköznapokra: Ha azt vesszük, akkor hétköznapra kiváló lenne az E21-esem. De ha már lehet három autóm, akkor inkább őt megtartanám hétvégékre, és járós autónak meg egy régi Swift - majdnem olyan mint a mostani, csak legyen klímás meg szervós meg fullextrás.
Hétvégére: BMW E21.
Pályára: Nem tudom, ehhez még keveset tapasztaltam. De legyen akkor egy Ferrari F40, ha bármit választhatok.
De ha mondjuk olyan hármat kellene meghatározni, amelyek egyikét sem birtokolom jelenleg, akkor: hétköznapra: új Mazda 3 például, de ide nehéz választani. Vagy valami környezetbarát fogyasztásbajnok. Hétvégére: GMC Vandura, pályára: BMW E30 M3.
Papp Tibi
Hétköznapokra: Egy e-UP.
Hétvégére: Egy Mazda 6 kombi dízel automata. A lényeg, hogy váltani ne kelljen.
Pályára: Még töröm a fejem. Egy Wiesmann Roadster vagy egy BMW Z4 M Coupé vagy egy E46 M3. Végül is, mindegy, a motor ugyanaz mindegyikben. Esetleg egy Toyobaru GT86.
Zách Dani
Az én listám a naiv autószédelgőé lesz.
Hétköznapokra de csakis a robogótlan téli hétköznapokra: Egy Audi A2 1,4 TDI-t vennék. Olyan kis kretén formája van, hogy pusztán ezért szívesen járnék-kelnék vele. Tudom, a háromhengeres PD TDI egy traktor, de ez sosem zavarna.
Hétvégére: Természetesen Mercedes 190D 2.5 vagy ugyanez turbóval, ez már részletkérdés. Automata legyen, tetőablakos, világos kárpitos és ne legyen benne facsavar, sziloplaszt meg emberszag.
Pályára: Már amennyire nekem a gyors autózáshoz közöm van, Porsche Cayman S, PDK-val és persze Timo az oktató az idei Media Academyről, mert egy jó tanár nélkül életem végéig alapfokon sportautóznék.
A fenébe, ez három német kocsi lett, pedig egy Citroen C6 2,7 V6 HDI-ben is üvöltve élvezném a hosszú utazásokat, ha nem rettegnék tőle olyan nagyon.
Becsületesnepper
Hétköznapokra: Prius III. Keveset fogyaszt, nem romlik el, már sokkal szebb kívül-belül, mint az előző. Ha üzletember lennék, és kellene egy megjelenős autó, akkor Teslát vennék (ha már nem számít a pénz), több okból is. A Csikós és a Papp Tibi szerint jó autó, nekik elhiszem. Egy különleges dolog, ez nem német prémium autó, ebből soha nem lesz stricivágen. Amúgy meg nagyon jól elvagyok az öreg Caddy-vel, nagyon szeretem, eszemben sincs eladni.
Hétvégére: Nem tudom eldönteni, mert ezek már évek óta be vannak vésődve, nem tudok egyet írni. Itt van némi átjárás a pályanap kategóriához, de nem arra kellenének. Gurulgatnék velük, néha megrúgnám őket, de alapvetően vigyáznék rájuk: Ford Sierra RS 500, BMW E30 M3, Lancia Integrale 16V, Mitsubishi Lancer EVO VI Tommi Makkinen.
Pályázni: Ariel Atom, ezért.
Éder Szilveszter
Hétköznapokra: Prius, mert munkába járáshoz tényleg nincs annál jobb és imádok keveset fogyasztani.
Hétvégére: Mivel Dani előtte a C6-ot, én C4 Picasso-t vennék, a kicsit, a gyökér MCP váltóval dízelmotorral, hatalmas üvegtetővel, világoskékben. Ha ez valamiért nem jönne be egy aktuális C5 kombiért is tudnék lelkesedni, szigorúan légrugóval automatával és a szellőzős bőr ülésekkel.
Pályára: BMW 1M meg persze Danitól néha elkérném a tanárát, pár év alatt tehetséges kezdő szintre hozna talán.
Sturcz Antal
Hétköznapokra: Szerintem maradnék a Golf III SDI-nél. Kicsit hangos, de munkába meg vissza nem számít.
Hétvégére: Egy W124 E 300 TD vonóhoroggal és utánfutóval, mert valaminek bírnia kell hosszútávon öt embert öt bringával. Erre komolyan áldoznék, hogy teljesen gyári legyen, esetleg négy korhű AMG felnit tennék rá.
Pályára: Nehéz választani, eleinte Porschét akartam írni, de egyre jobban mozgat az RX-7 (FD) Bathurst. Egyszer mindenképp a nevemre akarok venni egy wankeles autót.
Göbölyös Zsolt
Hétköznapokra: Golf 7 Variant DSG dízel, de nem 1.6.
Hétvégére: Porsche 356 Super 90.
Pályára: Porsche 911 2.7 RS 1973.
Vályi István Omm:
Hétköznapokra: Prius II,mert megbízhatóbb, mint a hármas és nem kell gyomorgörccsel ébredni minden újabb karc miatt. Olyan, mint a feleségemnek van, szereti.
Hétvégére: Egy hengerenkénti pillangós,könnyű E30 rohadt nagy sperrdifivel pont jó lenne. Rajta vagyok.
Pályára: Radical,mondjuk egy SR3 kezdetnek,mert van leszorítóereje,lóereje ellenben súlya nincs és nagyjából mindent reggelizik formaautón innen. Valamint olcsó. Ezen még dolgozom. Amúgy meg egy söfőr kéne egy tetű nagy Toyota Centuryval, hogy nyugodtan megihassak egy felest,amikor jól esik.
Rézmányi Balázs:
Hétköznapokra: Egy RAV4, dízellel, kézivel. A hétköznapi közlekedés svájci bicskája, és az orra olyan komikusan próbál komoly lenni, mint Jackie Chan egy drámai szerepben.
Hétvégére: visszaszerezném Mózest, szeretett W126-os Mercimet, mert ha striccülni kell, akkor azt mégis csak egy 500-assal.
Pályára: Jó a Hacsi, persze jöhetne bele a Blacktop-motor, sperr, még talán mászóka is, de annyit csalnék, hogy a rendszám maradna rajta. Nem kell hétvégén mindig stricinek lenni, kell pár suhanc-szombat is.
Hlács Zoltán Nyegleo:
Hétköznapokra: Jimny, mert mindenhol elmegy, elfér és nagyon szórakoztató vezetni.
Hétvégére: V osztály Marco Polo, mert azzal a világból kicsavarognék.
Pályára: Mivel úgyse versenyzek, vállalom a háttérbázis szerepét egy jó 4x4-es LT-vel, készenlétben a csörlővel.
Sipos Zoltán
Hmm. Erre csak olyan válasz-sort tudok mondani, ami eben a pillanatban aktuális. Két óra múlva már elavult lesz, biztos, hogy teljesen mást mondanék. Egy hét múlva még inkább.
Hétköznapokra: Rohangászósnak, mivel napközben nem kell pakkot, gyereket hurcibálnom, bármilyen kisiutó megtenné. ha pénz nem számít, akkor természetesen a fogyasztás sem, szóval csak annyi érdekelne, hogy halk legyen és automata, a dízelség vagy hibridség nem feltétel. Lehetne Prius is, de Budapesten rohangászni nagy. Esetleg egy Toyota IQ, vagy valami agyament japán kei car vagy kisautó. Honda City Turbo, Mitsubishi Minica Dangan ZZ, Nissan Pao, Figaro, esetleg egy S-Cargo.
Hétvégére: Valami kirándulós kisbusz az ideális, esetleg összkerékkel, hogy tényleg lehessen vele kirándulni. Régi nagy kedvencem a Toyota Previa első generációja, de egy Toyota Model F,vagy Mitsubishi L300 4WD is jöhetne. Ha már válogatni lehet, akkor nagy üvegtető legyen rajtuk. Esetleg Toyota Alphard, vagy hasonló überluxus kisbusz. Elektromos mozgatású függöny, jégszekrény, satöbbi. persze jöhetne V-klasse, vagy egy Multivan is. De akkor már inkább egy Alphard -akár hibrid, akár 280 lovas, hátulhajtós, vagy összkerekes verzióban. Sajnos a kormány ezekben rossz oldalon van, de hát istenkém.
Pályára: Fene tudja. Szeretem a Sierrát, egy szép és erős kombival én elégedett lennék. Corvette motor, jó futómű = boldogság. De egy jó Caterhammel is kiegyeznék -ha a gyakorlott pályanapozó briteknek megfelel, én sem fogok nyafogni.
Andróczi Balázs
Nem olyan hülye kérdés ez, amilyennek elsőre hangzik. Túl sok járművet akkor sem tartanék, ha kőgazdag volnék, mert zavarna, hogy csak egy seggem van, és hozzá sok autóm. Úgyhogy háromnál több aligha lenne.
Hétköznapra: mondjuk első generácios Kia Cee'd kombi kis dízellel, vagy bármi, ami nem feltűnő, nem akarják mindenáron ellopni, lehet vele városban parkolni, kényelmesen elgurul autópályán 130 körül és nem zabál. Gazdagon sem járnék S Mercivel, ha nem kéne folyton Németországba mennem autópályán, amire tényleg az való.
Hétvégére: valami régi, nagy, szerethető tepsi, aminek nem kell ésszerűnek lennie semmilyen szinten. Volvo 240 Turbo mondjuk. Tudok még kilencven ilyet mondani, de egyszerre csak egy kéne.
Pályára: Porsche Cayman becsövezve, állítható pálya-futóművel, 3.4 literes széria motorral. Nagyobb teljesítményt aligha tudnék kihasználni - legyünk őszinték, ennyit sem nagyon - viszont a Gayman nagyon nagy móka, és el is férek benne, ami nem mellékes szempont. Meg persze kell még legalább egy motor, és egy robogó is. Meg egy ember, aki minderre odafigyel.
Perkó Rudolf
Hétköznapokra: Mivel a városban biciklivel járok, ezért a hétköznapi autó feltétele, hogy kellemes legyen autópályán, azaz ne bőgjön. A Prius ezért sajnos kiesett. Elsőre egy kombi dízel hetes Golf ugrott be, de egy alap benzines Mazda CX-5-tel azt hiszem teljesen boldog lennék.
Hétvégére: T1. Nem patika állapotban, inkább erősen belenyúlva. Nem kell Samba, de ehhez hasonló vonalon képzelem el.
Pályázni: Kezdésnek egy Mazda MX-5 NB 1.8, és ha azt kiautóztam jöhetnek a BMW-k, végül pedig egy 911.
Bende Tibor
Hétköznapokra: Tökéletesen elégedett volnék egy Fiat Ulyssével. Ha szabadna zöldet, világos béllel, szívó benzines motorral, légkondival? Hopp ilyenem van is! Pipa.
Hétvégére: Megfelelne egy Bogár. valami egyenes szélvédős, szekérfutóműves, kicsit ültetve, itt-ott tuningolva, az se baj, ha kicsit rozsdás, meg zörög. A csajok is imádnák. Meg a gyerekek. Integetének a babakocsiból, meg az ovis csoportok is, meg az iskolások. És akkor úgy nyomnám a gázt, hogy pont fütyüljön a kipufogója, mint egy igazi Bogárnak. Hopp, ilyenem is van!
Pályázni: Nem szeretek, de az autózás öröméért hajlandó lennék még fizetni, ha volna miből. De mondjuk van. Akkor egy DS, mert a DS az DS. Karburátoros, nem ID, nem Special. Szervós kell, nagymotoros, DS. Pallas se kell. Csak legyen eredeti, és hagyja, hogy szeressem.
Kedves olvasók, most ti jöttök. Nálatok mi lenne ez a három autó: hétköznapokra-hétvégére-pályára? Kommentben várjuk a válaszokat.
Az utolsó 100 komment: