Heti merítés

  2014. augusztus 17. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Örök szerelem

64110

Úgy egyébként érdemes megbarátkozni a tulajdonosnak a gondolattal, hogy az autó nem annyival megy, amennyivel mi szeretnénk, hanem amennyit éppen bír. Ha húszat, akkor húszat.

Mosolygok vezetés közben...

64082

Nem szabad megvenni a legolcsóbb példányokat, mind ugyan annyiba kerül, csak valamelyikre már ráköltötték a pluszpénzt, valamelyikre meg te fogod.

Akivel mindig szép az eSTém

64114

Nem egy átlagos autó, de akár napi használatra is ajánlott, legkevesebb fogyasztás vegyesben 8,5 liter, elég sok lemondással is jár.

NFS Underground józanul

64050

Abban a tudatban hogy ez a Tiburon nevű autó amerikában van csak forgalomban, elkönyveltem hogy olyannyira elérhetetlen számomra mint egy Pontiac GTO vagy egy Italdesign Scighera.

Jó, csak kár, hogy ilyen kemény

64132

Persze csilli villi volt meg tip top tényleg belulröl is mintha új lett volna. Nem látszott rajta a 150ezer km. Mai napig nem tudom miért de megvettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr126609915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komojtalan 2014.08.17. 08:45:15

A Hyundait én is nézegettem, de a tulaj erősen túloz amikor azt írja kicsi a hátsóülés tere, mert gyakorlatilag nincs is. Gyerekeknek talán elég, de ezért esett ki a szórásból. Inkább 2+2 -nek kellene árulni, ahogy a Toyota Celicát is. Haverom felesége Siófokon született, ott a rokonságban 5 Trabant is van, szóval lehet még fejlődni :-). Igaz ebből 2 alkatrész, de 3 forgalomban van.

nick papagiorgo 2014.08.17. 12:05:02

Trabi: jópofa az írás meg őszinte. Tényleg jó az a mondat, hogy nem annyival megy, amennyivel szeretnénk, hanem amennyit bír....
BMW: szerettem volna ilyet mindig is, csak félek a boyracerektől meg a félmillió kilométeresektől
Mondeo: az egy tuti gép, csak az ST elemek a sírba visznek anyagilag, a sima 2.5-ös sztem pont elég, az ST nem jobb annyival, mint amennyivel több a javítása
Coupé: ez is tuti, csak nincs benne hely, sajna

internal_combustion 2014.08.17. 12:21:36

1.8T Octavia 7,5-es fogyasztással? Ide vele. :D

Mercel 2014.08.17. 12:36:46

Úristen a Hyundai-os a Medic car-hoz hordja az autóját és elégedett?!
Nekünk ott autógázt szereltek be drágán de szarul - a garancia kimerült a szájhúzásban, pofavágásban és halogatásban, nem kevés bosszúságot okoztak nekünk, úgyhogy a garanciaidő vége előtt ott is hagytuk őket mivel többszöri nekifutásra se sikerült normális beállítást találni - Végül a totalcaros autógázos tudta megoldani a problémát aki egyébkét alapvető beépítési, és beállítási problémákat is talált.
Azóta jól megy jól fogyaszt, és nem vágja tönkre a motort sem az elégtelen keverék képzés ami egyébként gyilkos dolog a modern benzinmotorok számára. Ott is csak addig vagy fontos amíg le nem tejelsz aztán ha problémád van már csak elégedetlenkedő hülye lehetsz.
Komolyan a hideg kiráz még a nevük hallatán is..

Leadfoot 2014.08.17. 12:39:50

"A 600km-es uton le tudtam vinni 5.9-re fedélzeti computer szerint. De rátankolásos méréssel is 7 körul volt a fogyi általában."

Csak hogy árnyaljuk: nekem az ilyen motoros, 6-os váltós Toledóban 7,3 volt a rekord, de az egyetlen egyszer, nagyon buzis vezetéssel.
Jellemzően inkább 9.

Amúgy meg okos szerelő lehet, aki az ugráló vízhőfokmérőnél termosztátot cserél, nem hőgombát.

Sayniqua (törölt) 2014.08.17. 15:10:26

Az egyik barátom éppen egy ilyen ST-t akart venni. Én ajánlottam neki különböző fórumokat, meg a TC népítéletet, olvasson utána rendesen, és döntsön. Döntött, végül is nem vett Mondeo St-t.

Pepejoe 2014.08.17. 15:11:58

A Trabis srác szerintem jobban jár, ha a világlátáshoz inkább bepakolja a stratégiai alkatrészeket és szerszámokat a Traborobogóba egy kimerítően részletes szerelési könyvvel és azzal indul útnak.
Ennek két oka van:
Még ha le is rohad valahol olyan helyen a Trabival, ahol sosem láttak ilyet a szerelők és nem tudja egyedül megcsinálni, akkor a könyv segítségével pl. a spanyol szervizessel is össze lehet hozni édes kettesben. Ezt az iszonyat bonyolult szerkezetet még anyám is átlátja, hogy működik.
Az Alfával ez nem fog menni, bár tény, hogy olyat tuti láttak már ájrópa' minden részén, viszont a szervízszámla kifizetése után lehet is azonnal hazaindulni.

Még azt lehet esetleg, hogy a működési elvnél maradván vesz egy Wareszt, azzal kényelmesebben és a forgalom ritmusát jobban megközelítve csapathat az európai autópályákon. :D

Pepejoe 2014.08.17. 15:14:06

@Sayniqua:
Nekem is nagyon tetszik az ST, de amik itt vannak, az lényegében mind egy széthajtott hulladék, a többi meg nem eladó.
Ja, a széthajtott hulladékok pedig olyan szinten túlárazottak, hogy az már nem normális.

Pepejoe 2014.08.17. 17:07:29

Hm, elolvastam a Hunyadist is, guszta egy ilyen verda. Mégis inkább a (egy jó!) Calibrát választanék, menetteljesítményben ugyanez vagy inkább jobb (nem néztem utána de kicsit erősebb) a formája is minimum ilyen ütős, ha pedig turbós is ráadásul, akkor mindent visz. Józan keretek közt bármeddig felhúzható.
Remélem nem fog a srác komolyabban az NFS-irány felé fordulni, gyanúsan sokat emlegeti. :D

Schütii 2014.08.17. 17:32:39

Egyszer vezettem 330xdA-t, hát azt az élményt és is ajánlom mindenkinek.

nick papagiorgo 2014.08.17. 18:36:29

@Sayniqua: @Pepejoe: igazából szerintem a Ford nagyon betalált a Fiesta/Focus/Mondeo trióval, nagyon jó kocsik azok. Az ST-k is jók (mindháromból), viszont horror feláruk van a "szériaautókhoz" képest, és az ST spec. elemek nagyon drágák, tehát ha megveszed a normál kivitelből a legerősebbet (amire még van esély is, hogy nem hajtották szét, mivel jellemzően a dízelek voltak a céges verdák, nem a nagyköbcentis benzinesek) akkor ár/érték ill élmény viszonylatban szerintem jobban jársz. Ugyanez újban is, tehát - ha jól emlékszem, nem akarok hülyeséget mondani - Focusból pl. valami 7 millió a legerősebb normál kivitel, és 10 millió az ST, szerintem nem éri meg a 3 milla felárat. De ez az én véleményem csak, és hozzátenném, hogy nagyon tisztelem azt, aki megvesz és fenntart egy ST-t.

Pepejoe 2014.08.17. 18:44:28

@nick papagiorgo:

Ja igen, azt nem is említettem, hogy az akarat és az igény persze meglenne egy ST-re (épp egy ilyen Mondira hegyeztem a répát) de végiggondoltam a lehetőségeimet nem csak a vásárlás, hanem a fenntartás témakörében is (amit sokan elfelejtenek költségként belevinni az egyenletbe) és rádöbbentem, hogy én is és az ST is jobban jár, ha pénzben "ráérősebb" embert talál magának tulajnak. :)
Vagy inkább :( :( :(

Corrado83 (törölt) 2014.08.17. 18:44:46

Hat igen nagyon beletalalt a Ford a kettes mondeoval.
Foleg hogy mar 5-6 ev utan 85%akanak rohadt a hatso iv.
Hihetetlenul lomha volt meg az 1,8as motor is.
A futomu szilentek evente gallyra vagodtak ugyanis legendasan zabalta oket. A kormanymu olyan volt kabe mint egy hintoban. Pontatlan es bizonytalan. A legtobbnek mar 150 ezer korul szelepszar szimmering gondja volt. Ugy zabaltak az olajat mint kacsa a nokedlit. A fiesta pedig csak azert volt viszonylag jo mert kozos fejlesztesu es gyartasu volt a mazda 121-el.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.17. 19:20:15

@Pepejoe: azért a Hyundai Coupe 2,7 es motorral és 6 sebességes véltóval az 7gazi,
Ráadásul 10 évvel fiatalabb konstrukció mint a calibra.

R!ck4 2014.08.17. 19:29:05

@Mercel: az index autógázos topicban évekkel ezelőtt képekkel illusztráltam a beszerelőcsapat képességét, aki előtte áll, és nem ott kérdez, az szintén megtapasztalhatja, mire képesek..

nick papagiorgo 2014.08.17. 19:37:30

@Pepejoe: én is így vagyok, csak focussal :)

nick papagiorgo 2014.08.17. 19:38:49

@Corrado83: hát, ha gondjaid vannak a rohadással meg az olajfogyasztással, vegyél Astrát, majd átértékeled utána a világot :)

delmarco 2014.08.17. 19:42:44

Egyik jobaratomnak van egy ilyen kasztnis Mondeoja, igaz diesel 90 lo abba a bodeba :) lendulet autonak is rossz.
Kormaymu kuka, rohad nem kicsit (igaz melyik Ford nem rohad...) fel autot ki kellenne heggeszteni a muszerfal mint egy karacsonyfa vilagit minden, futomu gatya, egyszer majnem kigyulladt az auto a meg gyari kipufogo folott levo zajcsillapito anyag miatt mar fustolt... csak a szerencsenek koszonheto hogy meguszta, kilincs ragad, oran szajan folyik az olaj. Az ulesei kenyelmesek viszont.
Hat ezt kihagyhatta volna a Ford.

Joe1 2014.08.17. 19:55:41

@Corrado83: Nem tudom te mennyit vezettél ilyen mondeót,nekem 0-10 éves koráig volt,220 e km-t mentem vele, soha nem hagyott cserben, futómű-kormányzás a kategória egyik legjobbja volt (kortársaihoz képest)A szilentek tényleg nem szerették a magyar utakat, 2 évente műszaki előtt mindig cseréltük valamelyiket, de azt azért tegyük hozzá, hogy filléres költség volt -pár ezer ft munkadíjjal együtt (ennél még ablaktörlő lapátra is többet költöttem) .
1,8 benzines 10,8 körül volt 100-on, azért az nem olyan lomha.
Rohadni 10 évesen kezdett, de garázst soha életében nem látott belülről (max. ha szervízbe vittem). Olajat soha nem evett 1 dl-t sem, pedig nem kíméltem, 6000-ig napi szinten pörgettem (csak meleg motornál)
Szelepszár szimeringesről nem nagyon hallottam, de az utak tele vannak még most is 300 e km felett futottakkal.

nick papagiorgo 2014.08.17. 20:02:41

@delmarco: ez ilyen bank által korábban már visszavett, majd megint eladott autó volt? :)

nordea 2014.08.17. 20:33:54

@Corrado83:
Lehet, hogy valami kintről behozott félmillióról visszapörgetett, széthajtott fost láttál. Egy átlag kettes Mondeónál ezek nem jellemzőek.
8 éve hajtok egy 1.8 benzinest. Az említett kerékjárati ívek 13 évesen kezdtek ragyásodni. Olajfogyasztás nem jellemző; 15ekm alatt max-ról min-re sem ér le. a szelepszárszimmering problémát még nem hallottam, az úttartása nekem oké.
A kocsi 200ekm felé közelít, bejártuk fél Európát, a gondos karbantartáson kívül semmi, de semmi baja nem volt eddig. Alkatrész - gyári is - aprópénzért van. Nem egy versenyautó, de a pályán 160at 14 évesen is a világ végéig tartja. Én jellemzően nyugisan hajtom, meglepően jó fogyasztással. Egy tök átlagos, de megbízható, feltűnésmentes kocsi. Szóval, vagy én vagyok egy mázlista, vagy Te láttál egy lepusztult példányt. Nekem teljesen mindegy; én 8 éve csak az előnyeit élvezem.

delmarco 2014.08.17. 20:35:40

@nick papagiorgo:
Nem tudom, de a srac eskuszek elete legjobb autoja eddig, elotte volt egy Golf I.-e. ;)

Corrado83 (törölt) 2014.08.17. 20:38:26

Joe!
Ha jol szamolom evi 22 ezer kilomtert mentel.
Ami azt jelenti hogy havonta mentel 1800at.
En eleg sokaig hajtottam egy mondeot. Csakhogy en hetente mentem vele 1000 kilomtert.
Ha egyaltalan lehetett vele menni. Nemnhagyta el magat egy szenzor amitol csak ugy felporgott a motor.
Annyi benzint evett hogy at kellett gazositani. Gazbol 16 litert evett telen. Es a legujabb landi renzo lett beleteve nem valami orosz trutyi. A gyorsulast nem tudom hol olvastad 10,8 nak. A kerdeses mondeo 4 ezerig meg sem mozdult. Ott aztan adott egy loketet amivel elment egszen 100ig is :-) de ott mar feltem mert a fek uj tarcsakkal is olyan volt mint ha mano ujjakkal lassitana a kocsi. Ha eppen kedve volt akkor mukodott a futes. Vagy csak mondjuk 4es fokozatban. Az auto alja 8 eves korara olyan rohadt volt mintha beallitottak volna a bering szorosba minden nap.

Astra h 1,7 isuzu motor.... Pfff. Talan a legrosszabb auto amit eletemben vezettem. Es sajnos nem egy napot.
Eloszor is beulve olyan mintha egy koporsoba ulne az ember. Minden kopog mint a step cipo alja. A motor olyan harmat gyenge hogy 120nal kesz teljesen elfogyott az ero. Mindezt az erotlenseget azzal kompenzalta hogy ha tojasokat kepzeltem a pedalok ala sem tudtam leszoritani a dogyasztast varosban 7 liter ala. Ugyanezt produkalta orszaguton.
Fapad az egesz.
Kopogos futomu 3 evesen.
De nem ez a legbosszantobb hibaja.
Hanem hogy a nagy opel gyarban annyira nem voltak kepesek hogy azbelso szelvedot egy uv szuro reteggel bevonjak. Ugyanis ez lathatatlanul kint tartja a meleget. Annyira forro volt az auto hogy a klima semmit nem ert. Mondon ez egy filleres tetel. Szerintem ennel prosztobb nem is lehetne egy autogyar.

nick papagiorgo 2014.08.17. 20:48:35

@Corrado83: hát, a hahun megnéztem, az 1.8-as benzines mondeo gyorsulása 10,8 :)

Corrado83 (törölt) 2014.08.17. 20:51:31

Jo hat elviekben a volkswagen 1,2es tfsi motorja is 5 litert eszik ahogy a ford ecoboost motorja is .
A valosag pedig kozel sem ez...

Pepejoe 2014.08.17. 20:58:54

@Gyurma73:
A Calibra Turboé is 6-os váltó asszem', a kor meg olyan dolog, hogy 10 év múlva a Tiburon is egy öreg sportkupénak fog számítani, bár igazából már most is az, ha az első pár szériát nézzük, csak a legutolsók a kivételek. Azért az évek elszállnak ám gyorsan, mindjárt 2015 és nekem még mindig fáj a fejem a szilveszteri pezsgőtől, annyira most volt az utolsó, szinte tegnap.
A kor persze nem baj. Ez a móka nem az ésszerűségről szól szerintem, mert akkor már eleve nem kupét vesz az ember. Jót kell venni. Én meg egy Frogeye-al járnék ha lehetne, de ugye nem túl ésszerű...az öreg is, kicsi is, már gyengécske is de akkor IS. :)

És azzal a V6-al meg mindennel nem lehet egy kicsit orrtolós? Ráadásul nem tűnik különösebben erősnek, hogy túl fickósan mozgassa azt a 1.4 tonnát. Azé' nagyon kéne, természetesen.

nick papagiorgo 2014.08.17. 21:01:23

Egyébként ez a jó autó/szar autó témában általánosságban:
Olyan autó, amiből eladtak egymillió darabot világszerte, nem lehet szar (mert nem vették volna meg). Olyanról hallottam, hogy valaki belefutott egy "pénteken gyártott" darabba, és úgy gondolja, hogy ettől az autó szar (a totalcar is cikkezett asszem landroveres komáról, akinek minden nyűgje volt az új autójával, amit valószínűleg megtörtek eladás előtt), de ebből csak az következik, hogy ő peches.
Másik a használtautók. Itt sincs alapból szar autó, csak magasabb szervizköltségek. Van amit olcsón lehet javítani, van amit drágán. Magam is ismerek olyan embert, aki X típusú kocsiját svájcifrankhitelre vette, nincs pénze javíttatni, az olajecseréket is ötvenezrenként csinálja. Töknyilvánvaló, hogy aki majd tőle az autót megveszi, az lesz a véleménye, hogy az X típus szar - pedig nem az, csak az autó az. Ha egy autót normálisan karbantartanak - tisztelet a kivételnek - az többszázezer kilométert elmegy. A gond általában az van, hogy nem tartják karban, mert nincs rá pénz,vagy beleteszik az utángyártottat, bontottat, stb. Ezért is van az, hogy az emberek kijárnak nyugatra autót venni, abban a hiszemben, hogy ott azért volt még rá :) Perze az is nyilvánvaló, hogy a túl magas szervizköltségeket a tulaj előbb-utóbb megunja, ezért vannak különbségek pl. a különféle típusok 5 vagy 10 éves modelljei között....

Pepejoe 2014.08.17. 21:06:09

@nick papagiorgo:
Hát jaja, az sem rossz ám, az a narancssárgás nemtom' milyen szín azokkal a felnikkel, nem tudtam levenni róla a szemem, amikor először láttam, talán 6-7 éve. (Úhhh, de megy az idő :O ) Az még a Mondihoz képest is nagyon távol esik a lehetőségektől, bele sem mertem gondolni még játékszinten sem.
Kis mellékzönge, hogy akkoriban akartam a mocimat telibefényeztetni és azt a narancssárgát néztem ki. Hát megkérdeztem egy fényezőt és felvilágosított, hogy az nem olyan egyszerű pórias narancssárga ám mint ahogy én gondolom, úgyhogy ha komolyan akarom, szedjek össze egy keményebb összeget és akkor visszatérhetünk a dologra.
Benyögött egy olyan összeget, amit nem merek ideírni, leültem a földre. Aztán felálltam, néztem bután és megint leültem. Onnantól kezdve már nem akartam olyan komolyan :D és ha feltűnik egy olyan szín, inkább megerőltetem magam és nem nézek oda.

supernem 2014.08.18. 00:50:40

Én nézegettem Hyundai Coupe-t is, Toyota Celica-t is, de csak egy Calibrát vettem végül, mert a 3 közül ebben van egyedül hely hátul és a csomagtartója se kicsi, ami szempont, ha bele kell féreszteni a családot egy hétvégi kiránduláshoz... A srácok nagyon élvezték is. Mondjuk most, hogy már öten lettünk kezdek szemezni a T2-kel... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.18. 06:22:31

@Pepejoe: mondjuk a turbós calibra helyett inkább V6 ost vennék.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.18. 06:40:36

@Pepejoe:
A kor abból a szempontból számít hogy a technika fejlődik.
A Calibra kivülről gyönyörű,de belül olyan igénytelen mint 3gy A vectra.
A turbósnak általában széthullik a hajtása.
Ha beülüről normális lenne tetwzene a calibra.

huong 2014.08.18. 07:32:14

@supernem: az a T2 az VW Transporter? romantikus gépezet

ifrance 2014.08.18. 14:43:16

@Mercel: érdekes, nekünk az összes (garancia időn túli) céges kocsit ők szervizelik. igaz nem gázt rakattunk be velük, "csak" kötelező szervizekre mennek, meg ami jön. nekem eddig felkészült, udvarias és főleg vállalható áron dolgozó csapatnak tűnnek. nem akarom megkérdőjelezni, amit írsz, csak annyira elcsodálkoztál az elégedett ügyfélen, hogy gondoltam jelentkezem én is. :)

Mental Militia 2014.08.18. 16:35:29

A szomszédnak volt vagy 6 évig egy Mondeo 1-ese.. 1.8 TD.
Mit szívtak vele, öröm volt nézni, wheheheh..
Takargatták, mosogatták, finomkodtak vele, de mindig xar volt, vettek hozzá donort, abból szinte mindent átpakoltak, úgy is állandóan sztenderen volt, ekkor feladták, ment a levesbe.
De 6 évig elvoltak vele, kb. kitanulták a szakmát.

Pepejoe 2014.08.18. 21:45:10

Engem a belseje nemigen érdekel egyik autónak sem. Gondolom ez azért van mert biztos "igénytelen" vagyok ebből a szempontból de ha informatív az a műszerfal, akkor már jó (amúgy emlékeim szerint nincs baj az A Vectra műszerfalával)
Az összkerék a csóróknál megy tönkre és az igényteleneknél (feltéve, hogy addig jó volt és már nem úgy került be az országba, hogy temetni kell a rendszert), akik nem tudnak felfogni pár egyszerű szabályt és nem vesznek tudomást a 4x4 szükségleteiről.
Jó lehet a V6 is de ugyanaz lehet vele mint a Coupenál: nehéz dög blokk, nem is különösebben erős, viszont jól tolja kifelé a kanyarban a kocsi orrát, pláne FWD-ről lévén szó.
Természetesen mindenkinek más a begyere'.

outtatime 2014.08.20. 09:26:54

A Trabant:
Tegnap láttam egy 601-est, matt fekete "fénytelenítéssel", hangra, átnézve a lámpánál, belül is egyéb modoktól mentesen. És az illata...jó, a szaga, hát összefutott pár szarkaláb a szemem sarkában, rég nem éreztem, és utáltam is, de most mintha valami régi emlékesdézsával vágtak volna pofán.
Fekete(7-es) hátsó, zöld középső, barna első -- biztos ki tudja kódolni aki szerelt már Trabantot, én tudom mi ez, apám garázsának falára volt felkarmolva egy szeggel, bele a festékbe, vakolatig.
Műszaki vizsgán nem stimmelő motorszám, majd nagyjából három óra múlva sikeres műszakiztatás (véletlenül másik motorral "készítettük fel" a nagy napra, mert volt 3 is a kasznihoz, épp az volt benne amelyik a legjobban ment :D ), Vesszőkosarakba szétborogatott váltók...

Ehh.. lesz még ilyenem. (remélem)

U.i.: remélem Tramp (megint) :)

Hurri Kán 2014.08.21. 18:13:05

Trabit szívesen vezetném egy kört, napi használatra mondjuk már semmiképp nem kéne.

@Schütii:
Ha már, és válogatni lehet, akkor inkább 330 Ci ;)