Heti merítés

  2014. július 27. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Álomautóból használati tárgy

63936

Egy osztálytalálkozón derült ki, hogy a lejjebb említett Tamás barátom éppen a Landy-carhoz került szerelőként. Onnantól kezdve ismét összefűződött az életünk, Ő próbált elrettenteni a szerelmemtől, én meg csak bombáztam a hirdetésekkel.

A lomha orrszarvú

24464

Nagyon jól mutatott a küszöbön a POWERED BY MERCEDES BENZ felirat. Ez aztán mindenkit a teljes értetlenségbe taszított. Addig OK, hogy Mercedes de akkor hol a csillag?

Az x5-ről őszintén....

63054

Az autót tavaly vásároltam,egy olyan gondos gazdától,aki a veséket fekete szigetelőszalaggal tekerte be,hogy újabbnak hasson,a hátsó lámpákat pedig simán kívülről lefújta neoluxal feketére,mert sajnálta a pénzt füst színű lámpákra.

Szerelem... eléég sokat szerelem

63502

A járgányért 2.5 millió forintnyi valutát fizettem, ami nem volt sok, cserébe én végezhettem el a vezérműszíj cserét, mert ez az előző tulajnál kimaradt.

Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó!

63598

Megvettem, pár hét alatt elromlott benne minden amit korábban javítottak rajta, a legsúlyosabb a motor vezérlésének széthullása volt (persze ezt is csitti fitti rendbe volt rakva korábban).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr806547625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick papagiorgo 2014.07.27. 10:14:40

a bmw-s nagyon masszív :)
és igen, az x5, az valóban a szorzó :)

Komojtalan 2014.07.27. 10:21:26

Ez az autókategória ami soha nem tetszett, ilyenem soha nem is lesz, illetve remélem eltűnik a kínálatból. A sportautóknak legalább van valami értelme (sebesség, szépség), de az országúti terepjáróknak semmi. Persze nagyobb vas, nagyobb biztonság a benne ülőknek, de az esetleges ellenfélnek meg sokkal rosszabb. Fogyasztás rengeteg, terep képesség 0. Ha nagy autó kell ott egy kombi, ha még nagyobb akkor kisteherautó.

nick papagiorgo 2014.07.27. 10:45:58

@Komojtalan: az a baj, hogy az emberek - tisztelet a kivételnek, persze - hamis biztonságérzetbe ringatják magukat ezekkel a kocsikkal, mert hát ugye nagy vas, meg számtalan hárombetűs kütyü, és hát ez majd biztos pótolja a vezetési tudást is, illetve megy 150-el jégen-havon is. Nem véletlen, hogy a gazdag családanyák kedvencei ezek a típusok.

nick papagiorgo 2014.07.27. 11:24:36

Egyébként van olyan embertípus, akinek tökéletes ez a fajta autó:
Ez a "rájöttem, hogy a Szépkilátás lakópark onnan kapta a nevét, hogy tényleg szép kilátás nyílik a 3 km-el távolabb és 500 m-el mélyebben elterülő városra, továbbá én már lassan a Jobbikra is hajlandó vagyok szavazni, ha megcsinálják végre azt a k***a betonutat,amit a polgármesterek tíz éve ígérgetnek" típusa.

nordea 2014.07.27. 11:43:05

A Ford nagyon bejönne, meg a KIA 2.5 dízel + automata kivitelben. A múltkor ültem egyben és egy csomó, a típus iránti előítéletem elszállt.

Schütii 2014.07.27. 12:12:52

Nem tudom hogy minek kell a fogyasztást egyáltalán megemlíteni ilyen autók esetén, nemhogy önigazolni hogy "ahhoz képest" milyen kevés.

Suni dékán 2014.07.27. 12:51:44

@nick papagiorgo: Pont ezt akartam én is írni, a hamis biztonságérzetet és a vezetési képesség hiányát.
Komolyan, akkor miért nem vesznek kamiont, az még biztonságosabb. De persze nekem olyan mindegy, csak pl. ez a BMW-s tag is nyekereg, hogy lenézik a szent BMW-t, meg a tulajdonosokat olyanok, akik 3-4-szer(??) annyit költenek Suzuki-ra, meg Renault-ra ahelyett, hogy másfél millióért vennének egy ilyen batárt. Ja, csak amíg a 3-4-szer (??) drágább Suzuki és Renault fogyaszt X litert, addig a Biztonságos Csoda--> x5.

(Ő meg a Suzukisokat nézi le.)

nick papagiorgo 2014.07.27. 13:09:13

@Schütii: teljesen egytértek.
Végül is mi az a 16 liter, ugye? Az egy kisfogyasztású autó.

Közben nekünk két autónk van, együtt nem fogyasztanak ennyit :)

nick papagiorgo 2014.07.27. 13:23:54

@Suni dékán: azért nem vesznek kamiont, mert azt nem lehet B-s jogsival vezetni. De ha lehetne, azt vennének :)

A BMW-ssel az a helyzet, hogy igaza van, nagyon rossz a kocsi megítélése, az átlagember számára, aki ezzel jár, az vagy maffiózó, vagy tolvaj,vagy cigány, vagy tolvaj cigány maffiózó - esetleg az előbbi felesége vagy egyéb rokona.

Viszont ezzel már akkor is tisztában lehetett, amikor a kocsit vette, tehát az Apostol együttes örök chansonjával élve, utólag már sopánkodni kár. Ha Kiát, Fordot, Winkler tehenét stb. vett volna, kevésbé találkozott volna a populáció ellenérzésével, vélhetőleg.

Egyébként meg örök igazság,hogy ne azért vegyünk vagy ne vegyünk meg egy kocsit, hogy mit szól hozzá a szomszéd, meg az utca népe, mert magunknak vesszük, nem nekik.

Álom Polgár 2014.07.27. 13:48:42

Csatlakozom valamelyik előttem szólóhoz.
Volt vagy 50 autóm, de terepjáró vagy annak kinéző egy sem.
Mihaszna, megszületésétől fogva haszontalan és energia zabáló kategória. Ahhoz, hogy A és B között elvigyél 400 kg élősúlyt,
nem más mint pocsékolás az erőforrásokkal.
Ha zúzni akarsz vegyél UNIMOG-t a Hummerek is kitérnek előled !

totyy528 2014.07.27. 14:29:41

Az X5nek még csak a bevezetőjét olvastam. 1. miért vesz vki autót, ilyen embertől? 2. Miért csodálkozik ezek után hogy pórul jár? Folyt köv, ha végigolvastam...

totyy528 2014.07.27. 14:33:24

Végigolvastam. Szerencsére nem lett igazam. Azt hittem megint egy tipikus történetet hallunk, amikor vki megvesz egy ótvar lelakott kotlákot, aztán meg fikázza a márkát, hogy ,
Milyen szar, ahelyett, hogy vétel előtt gondolkodott volna...

totyy528 2014.07.27. 14:37:02

@nick papagiorgo:
Az X5 miatti utálatot úgy lehet kivédeni, hogy X3 ast veszel. Igaz nem 1,5 milla, de az kívűl esik az általad említett sztereotípiákon:))

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.07.27. 14:54:16

Csak én vagyok úgy vele, hogy ahhoz képest milyen nagy batár az X5 belül elég kicsi benne a hely? Legalábbis ez a benyomásom maradt meg róla, mondjuk jó nem is vagyok 50 kilós családanya az is igaz, de az ember kívülről többet várna.

Pepejoe 2014.07.27. 15:25:50

Ha zúzni akarsz, vegyél BTR-t, kicsit keletebbre egész megfizethető áron lehet szerezni mostanában. Az elöl még az Unimogok is kitérnek, ha egyáltalán sor kerül arra hogy kitérjenek és addig nem találtad el őket a 30-assal vagy a PKT-val. X5 meg ezek a szarok? Hagyjuk már.
Az ütközésvédelme szerintem egyértelműen fölényes mindenhez képest, hiszen az orrkialakítása végett minden más jármű csak alatta "mehet el", ha valami mégis egymagas vele, azon meg keresztül megy azzal a 11 tonnával. Max. egy kis megtorpanást lehet észrevenni egy pillanatra. Úgyhogy nem kell odabent túl sok aktív-passzív biztonsági felszerelés mivel nem áll meg mint a szög, senkinek nem szakad le semmije. Esetleg a tojásra meg egyéb törékenyekre érdemes vigyázni egy baleset (ami egy BTR-ben ülve maximum ESET, a BAL-t hagyjuk meg a másik félnek) esetén, nehogy leessen a hátsó ülésekről a földre egy bevásárlás után. Apropó, a jármű további előnye, hogy építi a családot, az egész pereputty elfér a deszanttérben, mindenki tud beszélgetni mindenkivel, van klíma meg minden. A mindenben a hermetikus elzárás és a tökéletes por és egyéb szennyeződés-szűrés is benne foglaltatik, azaz gyermekeinknek pontosan belőtt páratartalmú/hőmérsékletű és tisztaságú hegyilevegőt tudunk biztosítani akár a legbepunnyantabb belvárosi kis utca dugójában és szmogjában is. Az "oldalablakok" kicsit szűkösek, de ugye egy biztonságos járműnek egyre kisebbeknek kell lennie az ablakainak, hogy merevebb lehessen a kasztni. Ja, a kasztni: (át)rohadni nemigen fog, pár évente ecsettel átkenni tetszőleges színre (a khakit javasolnám) kellemes délutáni és családi elfoglaltság. Tél előtt valami olcsó motorolajjal átkenve pedig esztétikus és plusz ápoló hatást érünk el, szinte már kényeztetjük a gépet. Pár liter elég belőle.
A gázolajat nem javaslom ápolásra, a szilikon pedig felesleges luxus. Ha már a gázolajnál tartunk, hát igen...emlékeim szerint olyan 50 lityóból elmegy jó esetben, ez a súlyához képest igen korrekt, nem beszélve a sok köbméternyi szállítókapacitásról. De egy 50-es ne legyen már sok, ha a biztonságról van szó.Hiszen csak a mi családunk a legfontosabb a világon, mindenki másik le van ejtve, hogy miben ül. Parkolni pofonegyszerű, kinézel egy tökmindegy mekkora helyet (ha van) és csinálsz hozzá még egy pár métert. Még fészkelődni sem kell előre hátra, úgyhogy akár előremenetből is parkolhatsz, nem kell tolatva spórolni a hellyel és centizgetni. Ez már csak azért is előny mert hogyismondjamcsak...kicsit nehezen belátható a gép elöl-hátul-oldalt-alul-felül.Viszont a gép vigyáz magára és még a bejárónő sem tud benne kárt tenni ha esetleg ezzel a kis családi járművel megy a gyerekekért a suliba. A nehéz beláthatóság miatt veszélyben lennének a kerekek és a felnik parkolás közben a járdaszegélyek végett HA..nem lennének olyan magasak a profilok, hogy a szegélyt akár 3x is az élére tehetnék, hogy elérje a felnit és ha valami csoda folytán mégis defektet kapna? A beépített kompresszor légnyomáson tartja akár kerekenként 3 defekt esetén is és pluszban van még 7 kerék, no problem. Ha dugóba kerülnénk esetleg, igénybe vehetjük az úszóképességét,nem nagy tempóban ugyan de akár folyásiránnyal szemben is abszolválja a Dunát, ami figyelembe véve a Bp.-is hidak leterheltségét, igen komoly fegyvertény. Közben ritka szögekből is megcsodálhatjuk a fővárost, hozzátartozóink nagy örömére. (Ismét csapatépítés)
A 10 literes motor tűrhetően mozgatja, bár nem egy nagy ász. Forgatni sem igen kell. Lazán viszi ezzel a bódéval az autópályatempót.
Ja, és az autópályatempónál kicsit kevesebbet tud bármilyen terepen, nagyjából az emberi teljesítőképesség jelent határt. Nem maradunk szégyenben a horgásztanyánk felé vezető felázott földúton sem. Azért nagyon csapatva már kell egy sisak odabentre mert ilyenkor feltűnhet a fejközeli puha kárpitozás khmmm...hiánya. :/ A futóművének nagyjából minden mindegy, azért brutális és szinte szadista használatkor előfordulhat a torziós rugó törése.
A motorjához vidéken minden sarkon van alkatrész az tuti, lévén hogy Kamaz. Az Arzamaszi Gépgyár ügyfélszolgálata pedig mindig rendelkezésre áll eredeti alkatrészekkel. Utángyártott alkatrész is van, a világ több pontján gyártják akár modernizált formában is, ami roppant előnyös számunkra a járműfejlesztés szempontjából: akár még a legelső szériájú 80-asunkat is felhozhatjuk a legújabbak szintjére, köszönhetően a Lego-szerű építési elvnek. Többféle vonalat, finn-lengyel-kolumbiai irányt választhatunk, ezzel stílusunkhoz és igényeinkhez a legjobban passzoló járművet építhetünk, amiből még egy biztos nem jön szembe az utcán. Mint egy kiforrott Harley, ami magán viseli tulajdonosa, gazdája sokévi munkáját és törődését, mindegyik egyedi gép.
Ha valami miatt mégis bontóérett lenne egyszer szeretett járművünk (elsőbbségi vitába keverednénk egy lövészpáncélossal az Andrássyn): csak a csupasz acél súlyából komoly beugrót kapunk egy kommersz X5-höz vagy bármi hasonló gyermekjátékhoz ha már mindenképp egy olyan szar kell.

zerge44 2014.07.27. 15:41:22

@totyy528: Előbb-utóbb minden autó elromlik/elkopik. Luxusautóba meg nem illik a bóvli alkatrész, meg a 'sóskajóska okosba belerakja kiütve az elektronikát', csakis a prémium. Bármennyire magyarázkodik az X5-ös tulaj, nem annyiba kerül a gyári alkatrész vagy a vele megegyező prémium minőség, mint pl. egy Opel D corsába. Egy turbo, klímakompresszor, lengéscsillapítók, autógumi így hirtelen némi szokásos apróság ami mindkettőben megtalálható és biztosan letérdel, lehet guglizni mennyibe kerülnek... A beépített elektronika javítása szintén előbb vagy utóbb esedékes lesz... nem az Opel 'kommersz' technikájából lesz a szopóroller..

sigma01 2014.07.27. 16:05:32

Fasza,most vettem X6 -ot.
Bár nem akarok zúzni,feltűnni,irigységet kelteni meg terepen sem járok igazán.
Tetszik a formája,meg ilyen még nem volt.
Conti GT re meg még nem fussa :(

zerge44 2014.07.27. 16:10:28

@nick papagiorgo: Én még az 5 liternyi gázolaj adótartalmát is sajnálom a magyar államkassza feneketlen kútjába beleönteni a mindennapi állami lehúzáson túl, nemhogy 10 liternyi anyag plussz adóját ajándékozzam politikusoknak és egyéb semmirekellőknek..(tisztelet a dolgozó és becsületesen adózó lassan jelentéktelen számú kivételnek)

kuki123 2014.07.27. 16:11:11

"Másfél millió forintért ilyen autót vásárolni,"

Nah én felütöttem a Használt autót...
1,6 a legolcsóbb X5 de inkább 2 misi most, nem 2 éve.
Igen nagyot lódíthat az ürge.

Egyébként tökfelesleges kocsik, ha nem használod terepen.

nick papagiorgo 2014.07.27. 16:11:40

@totyy528: hát, meg kell szenvedni azért, hogy ne köpjék le az embert :)

nick papagiorgo 2014.07.27. 16:36:40

@kuki123: hát, ha olyan autót veszel, amin ez előző tulaj neolux-al oldotta meg a lámpaötétítést, lehet, hogy megvan másfélből.....

Egyébként az is hülye, aki egy X5-el kar terepezni :)

w a s d 2014.07.27. 16:40:19

@zerge44: Nem kötekedni akarok, mert tényleg valószínű, hogy pénzbe kerül fenntartani egy ilyen BMW- t, és egy páréves, ugyanannyiba kerülő kisautóhoz képest sokba is akár, mert ha csak az említett gumit nézzük, még Debica, Tigar vagy Linglong sincs 10ezerért a BMW- hez, de hogy az itt szereplő példányban nem nagyon kell turbót cserélni, azt szinte biztosra veszem.

zerge44 2014.07.27. 16:57:27

Valóban, én az átlag x5-ös dízelt és a 14-15 literes kímélős városi átlagát vettem figyelembe, elsiklottam afelett hogy ez egy benzintemető, és néhány tízezer kilométer alatt felzabálja a turbó árát.

zerge44 2014.07.27. 17:03:34

@w a s d: Elegendő ha 15"-os continental gumit hasonlítasz a jóval nagyobb társához, felesleges ilyen yingyang bóvlikat előszedni.

Schütii 2014.07.27. 18:55:17

@totyy528: X3-ast pénzes ember maximum a feleségének vesz.

Schütii 2014.07.27. 18:56:29

@Hurri Kán: Van egy diszkrét angol bája, de szerintem gyorsan megunnád azt ahogy a merev tengelyek rugdossák a gyomrodat.

Teshow 2014.07.27. 18:57:17

"22 évesen eljött a pillanat, amikor nem bírtam tovább, vennem kellett egy saját terepjárót"
Ezektől a mondatoktól azért le tudok hidalni :o

Schütii 2014.07.27. 19:02:06

@zerge44: Csak azt ne hagyd ki a számításból hogy mennyibe fog kerülni úgy a turbó javítása, hogy mondjuk az otthonodtól vagy az úticélodtól több száz kilométer távolságra pukkan ki, nem a szerviz kapujában.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 19:12:18

Gondolom azért volt ár alatt a BMW mert igénytelen volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 19:13:31

@Schütii: én mentem már haza rossz turbóval,csak olajat kellett töltögetni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 19:15:44

@kuki123: azért elég sok van 1,6 os irányáron,amit odaadnak 1,4 ért is ha kell a pénz.

J. Mutzenbacher 2014.07.27. 19:15:56

Nekem nem kéne két nagymellű, félvér pornós csaj, akik bármit megtesznek, amit akarok!
Ugyanis:
-sokat esznek
-sokat kell rájuk költeni
-mindenki utálna miattuk
-csak egy farkam van, minek két csaj?
-valami falusi Rozika ugyanazokat a funkciókat tudja, de sokkal olcsóbb megszerezni és fenntartani

zerge44 2014.07.27. 19:21:20

@Schütii: Nem érdekel. Arra van az assistance szolgáltatás, amit minden autómra megkötök. Szvsz 140ezres, mivel a javítás költségét is állja. Ez ennek a turbómentes behemótnak kábé ezerötszáz kilométerre elegendő városban, de lehet hogy országúton akár 3ezer kilométert is elmenne az árából..

Rocko- 2014.07.27. 19:38:18

@Hurri Kán: csajozós autó: csak oda gurulsz egy csaj mellé, és beidítod a muzsikát: youtu.be/xYBm6GFEkdw?t=30s

Schütii 2014.07.27. 19:44:31

@Gyurma73: Az még a jobbik eset, de ha elszáll a motorod is mert a saját olaját eszi meg akkor más a leányzó fekvése, a pakliban pedig benne van ez is egy turbódízelnél.

Schütii 2014.07.27. 19:46:52

@zerge44: Na de az asszisztance az elvisz téged az üzleti tárgyalásra is ahová éppen igyekeztél? És oda is fogsz érni időben?

Teshow 2014.07.27. 20:19:49

Csajozáshoz állítólag most inkább ez a menő :)))
www.youtube.com/watch?v=aJGXgC-7jsQ

zerge44 2014.07.27. 20:48:59

@Schütii: Mi a garancia arra, hogy ez a lerúgott X5 elvisz oda?
Szerinted ha annyira fontos ember lennék hogy a partnereim elvárják tőlem a húszmillás ársávban mozgolódó prémiumot, akkor egy ilyen, messziről is láthatóan idejétmúlt, értékét vesztett autóval mennék? (A kisautóm többet ér a használt piacon, mint ez) Vagy gondolod hogy saját jól prosperáló cégem kőgazdag tulajdonoskatént ilyen öreg járgánnyal égetném magam?

Hurri Kán 2014.07.27. 21:01:13

@Schütii:
Na ja, valamit valamiért :)

1kutya 2014.07.27. 21:06:05

@Hurri Kán: aki a "diszkóra"veri, az vegyen inkább egy defendert! :)))

zerge44 2014.07.27. 21:13:13

@Schütii: Látom rettegsz a turbós dízelektől:-) Az utak mentén tömegével állnak a szétrobbant, nem széttekert órás páréves turbós dízelek, melyek a rendszeres ellenőrzés, olajcsere és szerviz ellenére sokmilliós kárt okoztak az üzleti tárgyalásra igyekvőknek :-)
Ez a sokturbós dízel tulajokat hatványozottan érinti, gyorsan be is szüntette a BMW az X6 gyártását, mert senki nem ért oda az üzleti tárgyalására.:-)

Hurri Kán 2014.07.27. 21:13:21

@1kutya:
Mondom autót, nem traktort :)

protézisesh 2014.07.27. 21:20:04

Ennyi irigy f@szt egy rakáson.... Sirankoztok itt, hogy huu, sokat eszik, felesleges, magamutogato, stb. Ahelyett, hogy kimozdulnatok a belvarosi gondolkozasmodotokbol. Igen, egy ilyen auto nem egy tipikus varosi jargany. De en peldaul loszallitot szoktam vonszolni, ami a forgalmija szerint 2 tonna. 2 tonnat vonszolni viszont nem lehet akarmivel. Es igen, hiaba tud papiron egy jobban motorizalt passat is ennyit huzni, egyreszt az auto is tonkremegy bele, masreszt egy nagy (es foleg egy alvazas!) 4x4 biztonsagisabban huzza a nagy sulyt, plane mondjuk vizes fuvon, folduton, stb, ahol a lovas rendezvenyeket tartani szoktak. De ugyanilyen pelda a krosszmotor, quad, motorcsonak, stb hurcolasa is. Igen csaladanyuknak felesleges, de az aposom azert jar Touareggel, mert a rossz derekaval abba konnyen beul. Es stabilan 10 liter ALATT eszik neki a 3.0 v6 tdi... Szoval akinek nem volt ilyenje, az ne itelkezzen!

zerge44 2014.07.27. 21:24:54

@protézisesh: Ha annyi ember használna városi terepjárót, mint ahány vontat vele nagy súlyt rendszeresen, a kamionokra nem lenne szükség, a vasúti áruszállítás meg csődbemenne...:)

zerge44 2014.07.27. 21:26:44

Fordítva, bár protézisesh fórumtárs valszeg felfogta mit akartam kinyögni:)

Hoffstäiner 2014.07.27. 21:55:31

Szerintem igenis van helye ennek a kategóriának az utakon. Persze a SUV tulajok 30%-a ha kihasználja, de igenis meglepő lehet, amikor elmész a csajoddal kirándulni egy szép vasárnapon, hajtasz a sztrádán, egyszercsak fogod magad, letérsz jobbra és a mezőn is ugyanúgy mész, mintha csak a kettes lenne. Földutakra is megéri beruházni. Magyarázza már meg valaki, hogy hogy nem olyan biztonságos, mint ahogy azt sokan gondolják? (nagyobb tömeg, több anyag, magasabban ülsz, ergo, nem csúszol be a multipla alá és távolíttatod el a szürkeállományodat...)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.27. 22:00:57

@protézisesh: ezt egy duster is tudja,a többi csak sznobizmus,igaz egy felszerelt Duster4x4 is 5milla.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.27. 22:05:06

Az Explorert aláírom (később már Expedition-nak hívták). Ha valaki el tud tekinteni a ki-, de tényleg kibaszottul igénytelen beltértől, nagyon jó csapatszállító. Klíma elöl-hátul állítható, hét ülés, ha kifizette az előző gazdája, a Ford SYNC szépen beolvassa a rádugott telefonról a zenéket és lehet a rádión kattintgatva hallgatni a számokat. Elektromos tetőablak, a hátsó elefántfülek is elektromosak, rengeteg pakolóhely, és igen, meg tud állni 15L/100km-en a fogyasztás ami szerintem szenzációs ettől a batártól. +nem kell fosni télen minden beüléskor, hogy vajon beindul-e az olajkályha, a 4.6 minusz húszban is pöcc-röff és három sarok múlva már van fűtés is.
(Most hogy belegondolok, akinek gyerekei vannak még lehet hogy előny is a kemény műanyag beltér.)

Dízelt nincs értelme venni, az F-pickupok a Powerstroke dízellel se esznek kevesebbet, sőt, a 6.7 Powerstroke _többet_ eszik, mint a benzines!!! Előre a tiszta levegőért, belefojtják azt a szerencsétlen motort a saját kipufogógázába :-(

Hurri Kán 2014.07.27. 22:08:45

@Make Valamit:
Az Explorert sose hívták Expeditionnak, két teljesen külön modellről van szó.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.27. 22:11:13

@Hurri Kán: akkor is belopta magát a szivembe az a tank :)

2014.07.27. 22:13:50

Én nem tudom, ki mit szeret, meg igazából nem is az én dolgom.. De én a magam részéről a következőket tartottam szem előtt. Kellett egy olyan kocsi, ami tényleg terepjáró, nem ilyen rakat fos, mint a bmw összes szarja. Sokszor kell pakolnom komoly súlyokat (nem 2-300 kilót, hanem tonna körül) nagyobb mérettel. Nem lenne rossz, ha legalább 2-4 személyes lenne. Terepen kívül ha lehet ne zabálja le a gatyám. A terepet nem nézem, mert ott nem úgy számolunk. Megnéztem jó néhány autót, beszéltem haverokkal, ismerősöket kérdezgettem, aztán kaptam egy fülest. Az erdőgazdaságnál eladnak két Toyotát. Főnököké volt, terepet az egyik nem is látott, mindkettőn közútra való virslik vannak. Elmentem, kipróbáltam és elhoztam. Kaptam hozzájuk minden földi jót, többek közt egy garnitúra csont új terepgumit. Azóta a világítással volt gondom, meg egyszer a vezetőüléssel. A kötelező dolgokon kívül SEMMIT nem költöttem rá. Ez nem azt jelenti, hogy trehány vagyok, hanem hogy egyszerűen nincs problémám vele. Közúton meglepően keveset fogyaszt. 10 felett/körül vártam, de a 10-nek a közelében sincs. Nagyjából ezt vártam egy HI LUX-tól.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.27. 22:14:12

@Make Valamit: és 5.4 nem 4.6 a benzines, ezt is elfelejtettem már. Nagyon nézegetem a Marauder-eket, biztos ezért :D

w a s d 2014.07.27. 22:32:01

@Gyurma73: Nem tudja a Duster. Legálisan biztos nem. 1,5 tonna a max. papíron, amit vontathat:

www.dacia-local.hu/pdf/arlista/arlista_duster.pdf

w a s d 2014.07.27. 22:45:27

@zerge44: Lehet, félreérthető voltam, de az olcsó gumikat azért említettem, mert egy x5 szerűség méretében még azok sem olcsóak.

Mazzzzu 2014.07.27. 23:05:34

csak a Disco! vaternak is az van, szőlőgazdász, mondjuk szerintem sose adja el, mert a külsőségekkel nem nagyon törődik :D Nekünk az öregebb van, a féslift vagy ez komplett modell váltás? előtti, lent vannak a hátső lámpái és külső kilincses, kettőfeles dízel, négyhengeres, de a 135(?az erősebb motor)manuál váltós, jó kis jószág 8-9liter/100km.

régebb óta vagyok Subban mint te 2014.07.27. 23:39:32

@protézisesh:
ilyet ne írj már, két V6 3.0 TDI-t nyúztam évekig, inkább 13 liter az a 10.
Nincs is ezzel semmi baj, súlyos az autó, buta a formája, ennyit fogyaszt. És akkor mi van?

bigpond 2014.07.28. 00:08:45

Csak csendben es kicsit felve jegyzem meg , hogy a fentebb szereplo autok kozul a BMW kivetelevel egyik sem bohocterepjaro. Bar ha ez a BMW is kaphatna ertelmes terepgumit (en meg nem lattam egyen sem, es eleg hulyen is nezne ki vele) csuda dolgokra lenne kepes ez is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.28. 02:47:08

@w a s d: a legtöbb x5 tulaj nem a ?ontatás miatt veszi.

EURO 2014.07.28. 03:11:52

A múlt héten kb. 3000km-t mentünk (négyfős család)Toronto-Boston-New Hampshire viszonylatban egy 2013-as Explorerrel. (bérautó volt)- 3.5l, V6, az átlag fogysztás 12l. Egyszer próbáljátok ki, milyen egy ilyen méretű autóval, ennyit utazni, több kérdésetek nem lesz. Nekünk sincs.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.28. 06:19:54

nekem RangeRover volt, a bmw motoros, soha tobbet. Abban a legrugos szintezotol kezdve a hatso ajto zarig ( ugy nyilik mint az x5 ) minden elromlott, mindig. a 4.4es motor az jo volt, ment jol.

nos, viszont anyosnak ugyanilyen explorerje van, hozzafuznivalom a kovetkezo:

a Ford SUV ja az Expedition, nem az Explorer.

Az Explorer kisebb ( mint amirol itt szo van ), en speciel nem ferek el benne, nem jut hely a fejemnek, ellenben az Expeditiont ( ami ugyan az mint az F150 ) kalapban is tudtam vezetni. (( ha mar itt tartunk: az Excursion pedig a heavy duty F250 suv variacioja, szoval van itt rendszer kerem :)

A srac a v6-ost vette, ami ugyanannyit eszik mint a v8 csak sokkal szarabb konstrukcio es nem megy. Nekem regen a mustangomban volt ez a v6 4.0L motor (245 cubic inches) meg a sokkal konyebb mustangban sem megy jol.

A Borg_Warner transfer case meg azert megy szet mert nem egyformak a gumik elol hatul - MINDEN exploreren szetmegy, erre nagyon vigyazni kell a 4wd nal, tessek megnezni a craiglisten tudsz venni valtohibast szotyiarban van. EGYFORMA GUMIK es BALANCOLTATNI EGYSZER RENDESEN A KARDANT akkor sose megy szet.

Az explorer jo, bulletproof es ezer ev +1 CSAK tudni kell par dolgot es agyoncsapni sem lehet, arulnak 300 400ezer merfoldes peldanyokat is, szoval nem szetesos fajta ( ahogy egyik ford sem )

persze kicsit sok a 20liter europaban ( 12liter? :D ugyan, a gyari fogyasztasa city11MPG/highway17MPG ) de hat nem a 20liter/100km faj gondolom hanem penzben az ara.

Az alkatreszarak fordosak: mindenhol, mindent megkapsz centekert.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.28. 06:24:47

hogy milyen telepjaro azt nem tudom, sarat csak tv ben latok - azert 4x4 es a kocsi mert a full extra edition limiteddel jar a 4wd, amugy szerintem meg sosem mentek le vele a betonrol.

Mondjuk nagyon rossz biztos nem lehet, ha egy v8 4.6 literes engine difizarakon at egyszerre meghajt negy kereket az csak kijon mindenhonnan :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.28. 06:31:56

@EURO: es meg az explorer nem is full size suv - de szentigaz, jo a nagy auto. Ezek a 2003-2007 utanniak pedig mar teljessen szemelyautosan vezethetoek. Nemcsak a ford, a chevy tahoe / suburban / yukon / stb az osszes full size suv is jo.

azt ne felejtsuk el hogy a bmw x5-6 meg audi Q7 azok mid size suv-k, szoval almat - almaval, kortet kortevel ugy helyes.

Epercsibe 2014.07.28. 09:58:49

@nick papagiorgo: azert irta szerintem, hogy a fogyi "csak" ennyi, mert ekkora sulynal es V8-as viszonylatban ez egyaltalan nem sok mas tipusokkal osszehasonlitva (es leszamitva a mesemondokat). Csak roviditette a mondatot.

okoskodó 2014.07.28. 10:35:07

@1kutya:

Mégegyet?

Nemáááár! :-)

Plumper_ 2014.07.28. 11:16:54

A BMW terepjáró előző tulaja jó nagy nyomorult pajor lehetett. Olyan, aki megvenni tudja, de fenntartani nem.

Az amerikai SUV jó befektetés akkor, amikor már nem nagyon megy lejjebb az ára. Az biztos, hogy nem szeretik az autótolvajok.

tamáskodó 2014.07.28. 12:32:00

Értelmetlen hulladékok a SUV-ok sztem. Se nem országúti, se nem terepjármű - sznoboknak való játékszer, drágán.

gigabursch 2014.07.28. 13:53:29

Az a vicc, hogy erre a célra ott van a FIAT Panda, csak ugye azzal nehéz villogni.

Pizso 2014.07.28. 15:18:06

Én úgy gondolom, hogy egy SUV-t lehet is bérelni ha szükség van rá. Lehet, hogy olcsóbb, mint fenntartani és éven keresztül költeni rá a rengeteg üzemanyagot+ az x5 szorzót.
Az én receptem végy egy közepes autót amit majdnem mindenre használhatsz. Amire meg nem ott a bérlés! Sokaknak szerintem az az évi 3 alkalom amikor valóban kihasználja amije van nem éri meg a hétköznapok + nyűgjeit.

Pénzügyi levezetés (legyen azonos értékvesztés):

Közepes autó 10.000km/év 16Ft/km üzemanyag nyereség (12 liter vs 8 liter)= 160.000 Ft
Évi 1x-i valamilyen szervíz kb 100.000 Ft
Egyéb adók (súly, kötelező, stb) évi 20.000 Ft
azaz 280.000Ft spórolás. Ebből kb 5-10 nap SUV bérlés kitelik.
Sőt hasonló korúból akár 1 hónap is...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.28. 15:36:14

Nem tudom, nekem az Expedition volt ilyen "Tanken. Fahren. Tanken."-verda. Arra kell figyelni, hogy a motorból azokat az elbaszott kétrészes gyújtógyertyákat ki kell hajítani a picsába, meg cserélgetni kell az olajat és a világból kimegy. Megindokolni persze mindent meg lehet. Magyarországra semmi szín alatt nem vennék ha csak évi egy napot is Pesten kéne járkálni/parkolni. Bár nem tudom, van ez már akkora (+ gyári fólia), hogy vészvillogó+belsősáv :D

Pizso 2014.07.28. 15:57:58

Ilyet mindenből ki lehet fogni. Pl Skoda Fabia-val 2x volt probléma. 1x egy kátyú miatt centrírozni kellett a kereket és 1x egy kavics beszorult a fékpofához. Mindezt 150.000 km alatt. Puttonyos jószág 400literes csomagtartóval. 7 literes benzines fogyasztással, tempomat, klíma. Hangja nem az a V8 és a gyorsulása is csak rendben. Ellenben kivitt a világból is. Természetesen terepre sosem lesz alkalmas... :)

w a s d 2014.07.28. 16:00:01

@Gyurma73: Azért azt írtam, mert az egyik példa, amit az ilyesmi nagy autók mellett felhozott protézisesh nevű kommentelő, a jó vontatási képesség volt. A másik a magasan ülés, amit említett, azt tényleg tudja a Duster is, az igaz, csak éppen kisautó- ülései vannak, ami nem biztos, hogy mindenkinek jó. Valószínűleg a Touareg ülése azért valamivel jobb, többféleképpen állítható pl. (Amellett, hogy annak akár a rendes terepjáróként ismert autókéhoz hasonló összkerékhajtási rendszere is lehet felezővel, differenciálzárakkal, nem csak valami elektronikus, kerekeket egyenként fékező megoldás.)

okoskodó 2014.07.28. 17:16:37

@Pizso:

Ennek fuss neki mégegyszer!

Nem az összegnél fogsz elbukni, hanem ott, hogy: NINCS

Nincs mit bérelni nyuszifül.

okoskodó 2014.07.28. 17:18:14

Amúgy, amíg ez meg lett tárgyalva, hány afrikai gyerek halt éhen?

Van ám baj.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.28. 18:23:36

Az afrikai gyerekek pont nem érdekelnek, nem mintha egy szívtelen segg lennék, de ott segítek ahol tudok és értelmét is látom, pl. adakozom a Magyar Mentőszolgálatnak, és nem 1%-al.
Az afrikaiaknak segítsen az Angelina Jolika, neki állítólag sok pénze van.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.28. 18:38:20

@tamáskodó: ha van 3-4-5 gyereked es netan meg lakokocsid is van/hajo/valami amit huzni kell akkor ezt adja ki, mas szoba sem jon.

( az usaban a 3-4 gyerek nem szamit soknak, egy lakokocsi $4-5ezer es kell kirandulashoz mert nagyok a tavolsagok, egy kishajo ( hawaiian style open boat pl) szepet kapsz $2-4ert - egyhavi atlag fizetes meg $4k, szoval ezek teljessen atlag igenyek, hetkoznapi a pelda )

@Epercsibe: 20liter/100km az egy normal fogyasztas ebben a kategoriaban. ( literben kb 140literes a tank bennuk kb, nem kell megallni minden utcasarlkon tankolni )
Amikor huzol egy 40feet hosszu lakokocsit egy kilencliteres V10es 4x4 truckkal es az atlagfogyasztas 4-5merfold egy GALLON benzinnel - na az a sok! :D ott minden benzinkut messze van hiaba nagy a tank! :D

Hurri Kán 2014.07.28. 20:59:12

@Bence Kemence:
Barátom, te elhiszed, hogy ad1) egy 2001-es autóban ennyi a valós kilométer? ad2) eszi a vizet, minimális költséggel javítható. Aha :)

kuki123 2014.07.28. 21:17:39

@Bence Kemence:

igen én is láttam....

de azt is láttad remélem hogy :

Az autó Amerikában van + szállítási költség!

+vám
2 misi alatt meg se áll

jah eszi a vizet...motorbontás 200e minimum

Amerikai papírral használható Magyarországon!(előnyei nincs semmilyen büntetés!)

Álmodj királylány.

Szerintem ha 1 ft-ért adnák akkor is legalább 2-2,5 misi mire idehozzák, le papírozzák kijavítják.
Ebből biza alkatrész lesz vagy donor kocsi.

Ecotrans 2014.07.28. 23:02:47

Ez az ámerikai X5, tipikusan a csalók által hirdetett autó. Sosem volt eladó, csak egy fotót raktak ki róla. Volt már ezekről szó a TC-n is.

Ecotrans 2014.07.28. 23:06:56

Amúgy ezeknél a nagy dögöknél csak egy haszontalanabb dolog van, a Mazda miata és a hasonló kis buzerátorok.

zerge44 2014.07.28. 23:24:34

@EURO: A napi 3ezer kilométer bizonyára rengeteg embert érint főleg egy magyar topikban, nem is értem miért gyártanak még személyautókat, 5 ezer köbcenti és 6m hossz alatt csak kínszenvedés mind :-)

Rocko- 2014.07.29. 00:06:31

@Hurri Kán: elég csak utántölteni. :)

effendi79 2014.07.29. 00:17:44

@visszakettopadlogaz:
"ha van 3-4-5 gyereked es netan meg lakokocsid is van/hajo/valami amit huzni kell akkor ezt adja ki, mas szoba sem jon.

( az usaban a 3-4 gyerek nem szamit soknak, egy lakokocsi $4-5ezer es kell kirandulashoz mert nagyok a tavolsagok, egy kishajo ( hawaiian style open boat pl) szepet kapsz $2-4ert - egyhavi atlag fizetes meg $4k, szoval ezek teljessen atlag igenyek, hetkoznapi a pelda )"

Mert ahova nyaralni mennek, ott nincsenek házak? Vagy sátorhely? Itt európában is sokan járnak messzire nyaralni, de a hollandokon kívül senki más nem érzi szükségét annak, hogy maga után húzza a házát. Vagy a hajóját. Vagy a másik autóját.
Fura, hogy ott, ahol a vécépapírt is bérlik, mi a fenéért viszik magukkal az összes ingóságukat egy nyaralásra?

Itt jegyezném meg, hogy Csikósék most mentek nyaralni négyen egy akkora autóval, ami befér ezeknek a csomagtartójába, és még lötyög is. :-)

Hurri Kán 2014.07.29. 00:17:58

@Rocko-:
Igen, lehet, csak körbe kell tekerni a kiegyenlítő tartály kupakját teflonszalaggal, hogy szigetejjen :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.29. 01:29:46

@effendi79: kerdesre kerdessel felelek :)

ha a kereseti viszonyokat tekintve ha 40forint lenne egy liter benzin ( atlagkereset MO-n 150.000ft netto ) akkor lenne e ember aki 3 meternel messzebb is kocsival menne e?

Nekem is van lakokocsim, jobban szivessen megyek azzal mint hogy ahova megyek bereljek egy szobat, mert:

a lakokocsi mindig velem van, ha utkozben pisi szunet miatt ott alsz meg ahol akarsz ( van wc tartallyal, ugyanolyan mint otthon ), ott vacsorazol ahol akarsz ( van full size kitchen, hutok, suto, microwave oven, mint otthon ) a szallodai szoba ritkan van a tengerparttol 2 meterre ahol akarod, plus ott allok felre aludni ahol akarok.

A masik, en krosszozok, nincs jobb mint elmenni lakokocsival motorozni - este lefurdesz, kiveszel a hutobol innivalot es nezed a tv t az oceanparton.

a szallodai szobaba nem tudsz krosszmotort tenni es vinni, a toy hauler rv be igen:)

Ezeket nem tudja a szallodai szoba, ezert jobb a lakokocsi ( recreational vehicle, roviden RV )

arra is kivancsi vagyok lenne e hely a Dunan az uszalyoknak ha egy jo kis pofas open kabinos motorcsonak 150.000ft lenne, a benzin meg 40ft :)

szoval mas vilag, nem egyszeru elmagyarazni miert van maskepp.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.29. 01:32:08

@Ecotrans: mert ugy gondolkodtok hogy egy auto legyen mindenre jo. Nem lesz jo. Ami kicsi az nem jo nagynak, ami nyitott tetos az nem csukott, stb

Shadowbull 2014.07.29. 06:38:20

@visszakettopadlogaz: ") a szallodai szoba ritkan van a tengerparttol 2 meterre ahol akarod, plus ott allok felre aludni ahol akarok."

Europaban mar pusztan ezert tarkonlonek. Nem lehet csak ugy megallni es letaborozni mar kabe 30 eve sehol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.29. 06:50:17

Az Explorerest olvastam csak, ha annak annyi esze lenne, mint amekkorákat mond... :)

Rocko- 2014.07.29. 06:55:50

@Hurri Kán: :))

@visszakettopadlogaz: persze, mert a hazai keretek jó esetben egy autót engednek meg.
aztán hogy fejben miért nem lehet nyitott lenni, az egy másik kérdés.

@effendi79: meg lehet oldani úgy is, ahogy Csikék mennek. meg másként is. Csikósnak az öreg autókra van igénye, ők azzal mennek, ezért a kényelemből adnak fel. másnak másra van igénye, másból áldoz fel.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.29. 07:20:15

@Shadowbull: epp ma van fent egy video a tc oldalon alul a videoknal ahol egy falka truck rancigal ki egy hulye motorhomeost az oceanbol Pismo Beachnel mert leparkolt csak a dagallyal ezt nem beszelte meg :D

en imadok randomly leparkolni a parton a homokban, elo a motort es hajra :D

itt sok kep ilyen partrol:

www.google.com/search?q=oceano+dunes&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GS7XU6zfBNSlyASRq4HACQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAg&biw=1366&bih=587

@Rocko-:

hat, most nem az elvandorlasra akarom osztonozni senkit de meg kell forgatni a foldgombot es oda kell menni ahol 8 ora munkaert a legtobb "eletet" kapja az ember. Ugye igaz a regi mondas: "nem az szamit mennyi ev volt az eletedben hanem hogy mennyi elet volt az eveidben!" ha masrosz sem szol az elet minthogy megy a matek hogy kiscipo legyen a gyereknek vagy tobb sonka az asztalon akkor valtani kell. Mihamarabb.

Rocko- 2014.07.29. 07:23:11

@visszakettopadlogaz: "en imadok randomly leparkolni a parton a homokban, elo a motort es hajra :D"
buckalakóóóó!

és szerintem meg mindenki ott éljen, ahol neki jó. ha ez ott van, ahol született, akkor ott, ha 3 utcával, 4 várossal vagy 2 földrésszel odébb, akkor ott.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.29. 07:30:59

@Rocko-: :D ucsini!

persze, nem a feudalizmusban elunk, nincs roghoz kotes. Persze az a legjobb ha a szulofoldjen tudja az ember megvalositani az almait de en azert mert ez otthon nem sikerult mar nem vagyok szomoru :)

Rocko- 2014.07.29. 07:36:40

@visszakettopadlogaz: Te biztosan nem vagy szomorú! :)))

effendi79 2014.07.29. 09:42:42

@visszakettopadlogaz:

"ha a kereseti viszonyokat tekintve ha 40forint lenne egy liter benzin ( atlagkereset MO-n 150.000ft netto ) akkor lenne e ember aki 3 meternel messzebb is kocsival menne e?"

Ez hozzáálállás kérdése, én pl. a cégautó/céges üa. mellett sem ülök autóba, ha nem kell pár km-nél messzebb menni, vagy cipelni, mert szeretek gyalogolni. Kikapcsol, és egészséges. Van, aki meg az utca végére is kocsival megy, mert az autózást magas életszínvonal netovábbjaként éli meg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.07.29. 17:52:35

@effendi79: Illetve mekkora idiotizmus már minden szarért autóba ülni (nem beszélve az önszopatásról pl. a parkolással).

okoskodó 2014.07.29. 19:06:44

@Shadowbull:

Nekem azért szokott sikerülni, mindezt lövöldözés nélkül. :-)

üdv
Fúrógépkezelő.

okoskodó 2014.07.29. 19:08:41

@Hurri Kán:

Van egy kis gikszer.

Ahol valódi terepjárásra alkalmas készüléket adnak, ott csak sofőrrel, és komplett programmal viheted.
A linkelt G mercis, meg a Galoperes is ilyen.

Meg a mi kalandrover.hu cégünk is.
Ma sehol nem kapsz bérelhető autót, vagy ha, akkor leszedik a gatyádat. mi is ezért csináljuk. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.30. 00:22:52

@Pepejoe: Odab@sz, nagyon keményen... :-)))
Kedvet csináltál hozzá, már nyitom is a hahut, mobilét körülnézni! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.30. 00:51:47

@visszakettopadlogaz: Hali.Épp nemrég eszembe jutott, hogy vagy te vagy más mesélte, hogy az usákoknál simán vannak oloyan szerelvények, hogy megy a nagy dög dömper elöl, mögékötve a lakókocsi és még utána egy személyautó is.De a személyautót nem kell vezesse senki.Hogy van ez megoldva?Ki van támasztva a futóműve, vagy feláll egy kis trélerre az első tengellyel?
És milyen kategóriájú jogsi kell egy ilyen rendszerre, ha mondjuk van 4-5 tonna (még lehet, hogy keveset is saccoltam...)?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.30. 01:09:09

@visszakettopadlogaz: " oda kell menni ahol 8 ora munkaert a legtobb "eletet" kapja az ember. Ugye igaz a regi mondas: "nem az szamit mennyi ev volt az eletedben hanem hogy mennyi elet volt az eveidben!" "

Oké, ez igaz, mi is megtettük.De az is igaz, hogy a legjobb helyek ilyen szempontból (Us, Cad, Nz, Oz, stb) már nagyjából bezárták a kapukat, max az atomfizikusokat fogadják be, de azokat is csak huszonévesen.Vagy maximum a beházasodás marad, de tudtommal ott is sz*patják erősen a bevándorlásiak.Szóval örülj és becsüld meg azt, hogy hová kerültél... :-))
Pl itt a svédeknél is elég nagy a jólét, nincs szegény ember, ha van munkája; de ekkora jóság, mint amiket mondasz, (lakókocsi, suv, utánfutó, átlagkereset...) rohadtul nincsen.Pedig ez az egyik leggazdagabb ország az EU-ban.Bérelni meg a legnagyobb lehúzások egyike, ha mondjuk négyszer bérelsz valamit, az már annyiba kerül majdnem, mint megvenni.De akkor meg javíttatni kell (ha mondjuk nem értsz hozzá) az meg megint horror.Szóval sehogy se jó...De még mindig mázli, mert otthon nem lenne pénz gyerekruhára se, jó eséllyel.Pedig nem segédmunkások voltunk.

Amúgy meg néha nézzél be a hataratkelo.blog.hu -ra mert kevés az amerikás magyar... :-))

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.30. 01:45:12

@geegee: sima C ( car ) jogsival vezetheto minden 21.000lbs ossz-gorduloig, busz akkor ha max 8an ulnek benne es nem commercial purpose zal vezeted.

"hataratkelo.blog.hu" jaj, csak azt ne! :D '93ota van tapasztalatom itt, de azon a blogon vannak olyanok akiktol en is ujat hallok pedig ok ki sem mozdultak a Nagykoruton kivulre! :D:D:D

a kocsit vonoharomszoggel huzzak, csak benne kell hagyni a kocsiban a kulcsot hogy ne kapcsoljon be a kormanyzar. ( modernebb autoknal ami automata van valami elektromos szivattyu ami a valtoban kavar valamit az olajon, ebayen $180 )

Europa szegeny. Ezt pont a skandinavokon keresztul latod: ok azert gazdagok mert sporolnak. Ha meg sporolnak akkor minek a gazdagsag? Mikor eloszor jartam skandinaviaban ( Trelleborg ) ha allando Guns&Roses koncertet nem is de vartam valamit amitol azt mondom "gazdagok". Semmi olyasmit nem lattam. Amerikan latszik hogy "amerika", ha valaki akar es tud es szeret es szorgalmas akkor annak akkor is lesz vagyona ha nem akarja. Nem mindegy hogy egy orszag ugy lesz gazdag hogy sporol, vagy ugy lesz gazdag hogy lerabolja a vilagot. ( ez a legjobb kifejezes ide sajnos ) Az angoloknak is addig volt birodalmuk meg addig volt ingyen kave, kalacs + harom menu a szegenykonyhan ( ez komoly!) amig a fel vilagot szet tudtak rabolni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.30. 02:16:15

21 ezer lbs az kb 10 tonna, nem?Azért az elég durva...Európában meg egy olyanért, hogy másfél tonnás autó plusz másfél tonnás lakókocsi már B+E kategóriás jogsi kell (autó+nehéz vontatmány), ha jól tudom.De 4 tonna felett már biztos.Nem hogy 10, te atya úr isten... : Vagy valamit nem jól számolok?

Svéd gazdagság: nem csak a spórolásból szoktak gazdagok lenni azért.Trelleborg az még molyfing, nem Skandinávia... :D Mondjuk hogy épp átlépted a küszöböt...De az tény, hogy nem üvölt a gazdagság, mert elég puritánok, mindenféle értelemben

határátkerlő: na ja, persze, vannak ott is hülyék, mint mindenhol, de szerintem a nagy többség értelmes.

De ennek a vonóháromszög hogyan van rögzítve a vontatott kocsihoz?Ez érdekelne a leginkább.Tudnál valami képet linkelni?Asszem, egy ilyet meglátna egy európai rendőr, lőné is tarkón a delikvenst...:D Pedig szerintem jó ötlet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.30. 04:16:17

@geegee:

hozza van rogzitve ket ponton a vontatott auto elejehez, es sima vonohornal kapcsolodik a vontatohoz.

kep:
kepfeltoltes.hu/view/140730/edited_GMCandAlpine_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a masik amikor egy tengellyel felallnak egy dollyra

www.bigdiscountrv.com/hitches-and-tow-bars/tow-dollies/demco-tow-dollies/demco-kar-kaddy-3?gclid=CjwKEAjwjN2eBRDbyPWl0JLY5lYSJACPo0Ui1drx58C6dcEXAwFsK1edvle7HjUvEKcdMCQGFfcUyRoCXCfw_wcB

amugy meg en ugy csinalom hogy truck+ lakokocsi 9 de nem vonohoroggal hanem ugy mint a kamionok nyereggel + utanfuto rajta a motor. Igy 65feetnel nem lehetsz hosszabb annyi csak a szabaly meg nem lehet nehezebb a ket vontatmany mint amit a truck tud huzni ( mindketto korlaton belul vagyok )

amugy ami utanfuto konnyebb mint 2000lbs arra nem kell rendszam es vilagitas sem ( index, feklampa sem ) ha nem takarja a vontato jarmu lampait. ( de highwayra nem mehetsz vele, local only )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.30. 21:51:04

@visszakettopadlogaz: Hmm, érdekes. A dolly az teljesen okés, értem, hogyan működik.De az első kép?A futóműhöz nincs is hozzákapcsolva a húzó háromszög?Hogy a pék facába nem bicsaklik be, vagy kezd el szitálni a vontatmány-autó?Még ha lassan megy az ember vele, az talán oké...Vagy pl kanyarban, deréxögben be kell fordulni egy utcasarkon, akkor mi történik?Nem tudom elhinni, hogy magától rááll az ívre minden esetben...

protézisesh 2014.07.30. 22:35:59

@Gyurma73: es te sem eszel soha mast, csak zsiros kenyeret hideg vizzel, ugye? Akkor miert az autoban ne jusson rantott hus, vagy belszin, ha futja ra?
süti beállítások módosítása