Róma!

  2014. július 26. - Csikós Zsolt Címkék: úton bianchi róma csikós

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Tényleg csak kicsit bénázott az alapjárat, de egyre többször, no meg gázrángatásra kicsit füstölt is. A gyújtásra gyanakodtam, hiszen azóta rakoncátlankodott a motor, amióta a Monfalcone-Modena útszakaszon többször ronggyá áztunk, majd a legdurvább özönvízben elhajtottunk vacsorázni a szállásról. A Ferrari-múzeumhoz már rugdaltam a gázt, amikor a pirosnál vártam, s mire Pisába értünk a durva hegyek után, már egyértelmű volt – alapjárat itt csak mutatóba van.

1

Márpedig a pisai dugó sem volt kellemes alapjárat nélkül, Rómában pedig már előre úgy véltem, meghalunk majd. A Bianchinak két méltó ellenfele van az úton, a Piaggio Apék és a biciklisták, mindenki más rémesen dinamikus. Padlógázon, üvegig forgatva, már felfelé váltáskor is finom gázfröccsel duplán kuplungolva próbálom nem feltartani Itália gazdaságának áramlását, de amikor egy ilyen, leginkább háromlábas vezetési technikát kérő autónál még alapjárat sincs, az maga a pokol.

Pisai reggelünket tehát egy lájtos csekappal kezdtem. Szétszedtem a gyújtást, ellenőriztem a megszakítóhézagot, volt vagy 0,25, szépen belőttem 0,4-re. Indítás, szépen jár, aztán kisvártatva dadog. Oké, a megszakító is kicsit kráteresnek tűnt, betettem a magammal hozott újat, kondit is cseréltem, persze (ezeket mindig párban kell!), ha már, akkor az új rotort is felpattintottam. Semmi változás, egy ideig tűrhető alapjárás, aztán dadogás, leáll.

2

Oké, karbi szét, fúvókák kifúj (tök tiszták voltak, három szűrő is van a Bianchi benzinvezetékének hosszában), tűszelep ellenőriz, összerak, semmi változás. Rendben, tolómérő elő, az úszószint most tényleg, de tényleg 7,5 milliméterre beállít a tömítéstől, függőlegesen tartva, az alsó érték szintén belő 14 milliméterre. Amúgy a karbi teljesen tiszta, minden szépen mozog, pillangószelep-tengely nem lóg. Szuper, most jó lesz.

Egy frászt. Másfél percig igen, aztán köhög, leáll. És ekkor látom csak – folyik a benzin. Basszus, új a tűszelep, a karbifedél-tömítés, megreszeltem az úszó nyelvét is még otthon, mi lehet? Szétszedek mindent, és a legsötétebb gyanúm bebizonyosodni látszik – tele az úszó benzinnel. Te jó ég, a kombi 500-as motoron teljesen más karburátor van, mint a szedánon, márpedig szerintem eredetileg is 1:50 lehetett a kombi-szedán arány, mostanra talán még rosszabb. Az én Bianchim meg első szériás, tehát a pici, Weber 26 OC karburátor van rajta, könnyebb dinoszaurusz-szemfogat találni, mint ehhez úszót. Persze, ha lenne időm, lenne rendes internetem, egy-két hét alatt biztos találnék valahol a világban hozzá valót, de nekünk másnap tovább kellett indulni a sienai szállásra.

5

Büdös kezemben tétován rázogatva a löttyel teli úszót, felmentem a családhoz az apartmanba. „Kati, van egy kis baj...” – kezdtem, majd megráztam füle mellett az úszót, mint babának a csörgőt. „Ettől ömlik a benzin. Eddig csak alapjárat nem volt, de már gyengült a motor is, ha ez megtelik, megállunk, mint a cövek. Forrasztani talán otthon tudnám, ha lenne letwasserem, de akkor is nehezebbé válna az úszó a gyárinál, tehát rohadt sokat kellene kísérletezni a benzinszinttel, mire belőném a motort. Itt erre semmi esély. Kell egy másik” – foglaltam össze.

Bár a net rettentően akadozott a szállón, épp találtam egy slotot, gyorsan beírtam – „Fiat 500 Club Pisa”. Tényleg volt ilyen, ott is volt az elnök neve, telefonszáma, feltárcsáztam hát. „Bondzsornó szenyor, jo szónó ungeréze kon un Autobianchi Bianchina in Pisa fáró, é jó há un probleme kon karburattóre” – kezdtem borzalmas, pár évnyi latin tanulásból, az angol nyelvben használatos, elferdített latin szavakból és innen-onnan, elsősorban éttermi rendelésekből, illetve imolai alkudozásokból álló olasz tudásommal. Szerencsére nem tette le. Valahogy elmagyaráztam, hogy küldenék neki egy e-mailt a honlapon levő címre, úgy tűnt, örül. Leírtam a problémát, lefordítottam Google-lel olaszra, elnyomtam. Majd vártam kicsit.

9

Kábé öt perc múlva csörgött a telefonom. Antonio volt az. Hadart, magyarázott, rájöttem, hogy pocsék mondatokat sokkal jobban tudok összerakni olaszul, mint megérteni, amit mondanak, pláne telefonon. Annyit kivettem, a címem kell neki és hogy maradjak a hotelben, mert jön fél-egy órán belül.

„Addig menjünk le a partra, csak kétpercnyire van” – dobta be mindig optimista és hideg fejű feleségem, aki sose enged a szórakozásból, ezért jobb híján lementünk a plázsra. Jó hangosra tettem a telefont, nem mentem mélyre, a család sikoltozva fürdött a csodásan tiszta vízben. Szikrázott a nap, ultramarin-kék volt az ég, gyöngyöző kacaj szállt a felszín felett, egyetlen helyi se gondolhatta rólunk, hogy reménytelen hajótöröttek vagyunk ismeretlen tengereken.

8

Nem is voltunk. Antonio tényleg rám csörgött háromnegyed óra múlva, rohantam fel a szállóhoz. Egy új 500-assal jött, hozta a fiát (aki kábé 15 volt és tudott angolul), illetve a szerelője is befutott egy perc múlva. Jót vigyorogtak a Bianchinán, kicsit hüledeztek, hogy ilyennel, ilyen messzire eljöttünk, de ők, úgy látom, értették a dolog romantikáját. A szerelő mondta, hogy most fél kettő van, a boltok háromkor nyitnak a szieszta után, akkor tud utánajárni, várjak még pár órát. Majd úszót magához véve elhúzott. Antoniótól, a klubelnöktől kaptam egy sárga klubtáskát, majd ők is el.

Lent a parton a családom nokedlivá ázva ünnepelte a tenger pompáját, majd korgó gyomorral a parti étteremre vetettük magunkat. A tulaj egy szicíliai borzalmasan aranyos ember, állandóan a Norbival hülyül, darabonként eteti a gnocchit (nyokkit) vele, nekünk meg – amióta megtudta, mennyire szeretjük Szicíliát – pörgő olasszal meséli az otthoni borbélyüzletét (megmutatta a hajvágó készletét, mindig nála van), meg hogy otthon van egy másik étterme is, de itt jobban pörög áprilistól októberig a biznisz, a kaja meg tényleg szenzációs volt.

10

Teli gyomorral a fiúk még befejezték a homokvárat, aztán eldördült az ég, menekültünk vissza a szállóba. Itt teszem hozzá, hogy az aznapi terv így szólt: délelőtt Pisa, délben a városban kaja, délután fürdés, majd társasjáték. A Bianchi azonban úgy döntött, átkeveri a kártyákat. És milyen jól tette... Megdöglöttünk volna a forróságban a városban, majd nézhettük volna a szakadó esőt a hotelszobából, utána a lehűlt időben pedig már nem lett volna sok kedvünk tengerezni.

Jobb híján nekiálltunk társasozni. Amikor épp brutál megnyertem egy hosszú parti Carcassone-t, megszólalt a telefonom. „Itt vagyunk, gyere le!”, valami ilyet magyarázott Antonio. És tényleg, ott görnyedtek a motor fölött (a Bianchi hátulját nyitva hagytam), nekem már csak a kulcsot kellett produkálnom, és indítóznom. A szerelő még kicsit tekergetett a motoron, aztán kijelentette – perfetto!

13

Mint kiderült, sehol nem talált úszót, ezért végül a saját autóparkjából szedett szét egy kombit, abból szedte ki nekem az úszót. Csak azért fogadott el 50 eurót (ennyiért az ebay-en se kapsz), a munka, a rohangászás, az egyebek márkatársi segítség mind, magyarázták. Ahogy gondoltam – egy ilyen autóval nem lehet nagyon lerohadni Olaszországban, pláne, amióta van internet.

Este tehát megnéztük Pisát, és – bár harmadszor jártam ott – a feleségem kemény unszolására (látod, nem is került sokba az autó, ennek most bele kell férnie) kifizettük a könnyfakasztóan drága toronybelépőt, és először az életben, kicsiny családommal a hónom alatt felmászhattam erre a valószerűtlenül mindjártösszedől-építményre. Nos, tériszonyosoknak nem ajánlom, miután szemügyre vettem Kati kissé zöldesbe hajló arcszínét. De maga az élmény elképesztő.

14

Miközben a pisai történelem csodájában ringatóztunk, azért összeraktam az aznapi veszteségeket, mert úgy tűnt, kissé sok jutott. Először az autó, de az megoldódott. Előtte való nap, amikor már agyvérzést kaptam, hogy a gyerekek attól a másodperctől, hogy beülünk az autóba, addig a másodpercig, amíg óriási könyörgésünkre, fenyegetéseinkre és zsarolásainkra ki nem szállnak belőle, kizárólag a tableten levő filmeket nézik, elvettem a tabletet az 1420 méteres hágó tetején. Egyébként jó sok filmet tettem fel, van benne egy új, 32 GB-os kártya... Nos, az elkobzott tablet a lábamhoz került, s az első kiszállásnál, amikor előrehajtották az ülést, kettétört a kijelző. Hurrá. Azóta az anyjuk mobilján nézik a filmeket...

De leejtettem a kőre kedvenc Ericsson Xperia Mini Pro telefonomat is, amiről egészen addig a pillanatig nem tudtam, hogy miért nem karcolódik. Valódi üveg az eleje. Szuper. Aztán a fényképezőgépemben is elkezdett hülyéskedni a kártya, a frissen tömött fogam is letört, majd Pisában – egy nyomunkban 12,4 cm-re loholó teherautóval – behajtottunk véletlenül a helyieknek fenntartott, városfalon belüli területre. Volt kamera, soknyelvű figyelmeztetés is. Szóval, várom a bírságot.

11

Még jó, hogy az apartmant nem gyújtottam fel, gondoltam a pozitív hozadékokra. Amikor ugyanis még nem tudtam, hogy lesz valahonnan úszó, a meglevőből ki akartam szedni a benzint, hogy legalább egy napig kibírja. Ezt normálisan például forrasztópákával lehet: melegíted az úszót, felforr benne a benzin, s a lukon, ahol bejutott, kipárolog. Csakhogy forrasztópákám nem volt, ezért egy evőkanálban melegítettem a rezsó fölött. Hogy, hogy nem, egy csepp kigyütt belőle, meg is gyulladt, aztán az egész utána. Kicsit lángolt az egész tűzhely, szerencsére nem volt más gyúlékony cucc a közelben, ezért végül csak az úszó nyílt ketté és a szempillám (és kicsit a szemöldököm) égett le – a Kati legnagyobb mulatságára... Azóta is állandóan röhög rajtam, amikor közelről az arcomba néz.

Rossebbe, legalább 80 ezer forintnyi kár született, vissza kell fognunk magunkat.

15

Másnap az autó mint egy új, száguldott, hogy Szörényi Leventét plagizáljam, téptünk Sienába, ami Toszkána déli részén van. Előtte még Pisából kifelé megálltunk egy spanyol(!) étteremnél, ahol ugyan egy lélek nem volt, aki felvilágosítást tudott volna adni, viszont a füvön ott parkolt egy csomó 10-es, 20-as, 30-as évekbeli amerikai autó, Ford T- és A-modell például biztosan volt köztük.

Újabb öregautós flash-eink voltak: egy kék 500-as Fityóval együtt fotózkodtunk az útszélen, majd szembe jött egy szürke a szerpentinen harminc kilométerrel Siena előtt – aztán először feladta a sebmérőspirál, majd kicsivel később elment a gyújtás is. Előbbi csak bosszantó, utóbbi viszont kellemetlen.

Gyanítottam már előző nap, hogy baj lesz abból, hogy a megszakító lemezrugójánál, a belső lakk-szövet szigetelésnek csak a fele van meg, nem is mertem nagyon meghúzni, nehogy átüssön. Hát szétlazult, a forgó elosztótengely és az ott levő alkatrészek pedig szétrágták, ami maradt a szigetelésből. Éljen, éljen. Ráadásul az eső is eleredt.

16

Sebaj, kipakoltunk mindent az út szélén a csomagtartóból (ugye, a farmotoros kombik elvitathatatlan bája), leféktisztítóztam mindent, majd Michelangelót meghazudtoló finomsággal, szigszalagból gallért gyártottam a csavarra. A képen még az első generációs modell látható, de ami működött, az a kicsit vastagabban applikált szigszalagos, faceliftelt kivitel lett. Tíz perc az eső ellen kifeszített napernyő alatt, Toszkánában – nem tűnt nagy áldozatnak. A gyerekek csak abból vették észre, hogy valami történt, hogy a Bálintot megkértem, fotózzon le bennünket Anyával, ahogy szerelünk az út szélén.

Délutánra értünk Sienába, a szállásadónk még nem volt otthon, ezért inkább a városba indultunk, megnézni. Utunk eddigi legsúlyosabb nehézségével szembesültünk a város portáinál. Behajtani tilos táblák, sok-sok olasz halandzsával, de tisztán látszik: Euro 0-s benzines autó és Euro 0-1-es dízel ide be nem hajthat. Siena nem nagy, leparkoltunk hát kint, de eszembe jutott a római kép a Colosseummal és a kicsi Bianchival – ezek szerint lemondhatok róla? A dolgok jelenlegi állása szerint (egy csomót telefonáltam Szécsényi Gabi barátomnak, aki ugye, félig olasz, illetve Szabó Endre barátomnak, akinek a nővére Padovában biokémikus kutató, mellesleg húsz éve már ő is olasz), és kiderült: a leadott rendszámok alapján tudja a kamerás rendszer, hogy ki, Euro hányas. Nekem nincs leadva a rendszámom, tőlem csak azt kérdezi majd a rendőr: bianchis, bianchis, valld be, te csak b...ni jöttél...” És felírja a receptet, amin minimum 200 euró áll majd. Ez baj.

18

Siena egyébként csodás, a turistásossága ellenére is, nézzék meg, nem lehet benne csalódni. Nem veszem el az útikönyvírók kenyerét, csak annyit mondok – egy tökéletes középkori-reneszánsz mix az egész, csodás, csupa márványburkolatú, pizsamás bazilikával és a világ egyik leghíresebb terével.

Legalább ilyen jó volt a szállásunk. Egy 1600-nagyon kevésben épült, a Siena melletti országút partján elterülő, kívülről baljós, vakolattalan, mezőgazdasági romnak látszó, valójában belül csodás ízléssel, a korhűség érzékeny megőrzésével és szuper anyagokkal, a modern élethez megfelelően felújított ház volt. Mintha mesébe csöppentünk volna – a XXI. század tökéletes fürdőszobája, klassz ágya, gyors internetje, minden jóval felszerelt konyhája beleolvasztva a középkorba.

19

És a bizalom. Mi, ugye, egyetlen szobát vettünk ki a négyfős családnak (a fiúk felfújható matracon aludtak, amit imádnak), ettől máris gyanúsak lehettünk volna, de nem, kaptunk négy reggelit, ahogy illik. Még fantasztikusabb, hogy az egész házat otthagyták nekünk reggel, mert a fiatal párnak, akié, dolgozni kellett menni. Annyit mondtak – ha elmegyünk, a kulcsot dobjuk majd be a postaládába. Hihetetlen. Csodás éjszakánk volt, izgatottan tárgyaltuk az egészet, a gyerekek négyszer meglógtak a kertbe (volt egy kutyájuk és vagy öt macskájuk a házigazdáknak), elképesztő dolgokat él meg az ember ilyen magánszállásos utakon.

Délre vezető utunk utolsó etapja következett másnap – Siena-Róma, 250 kilométer. A fene se gondolta volna, hogy ezen az úton is ekkora bazi emelkedők lesznek, és a Modena-Pisa szakasztól eltérően – ahol szinte egyáltalán nem volt forgalom – itt sajnos feltartottunk autókat, vagy bő féltucatnyit, alkalmanként. 940 méter volt a legnagyobb magasság, de az hirtelen jött, viszont láttunk óriási tavakat, sok tízesével toszkán jellegű, középkorias városokat, autókánkra pedig vidáman dudáltak, integettek (nem ökörszarvat), a motorosok kiváltképp bírják.

20

Mechanikailag egyben vagyunk, az olajnyomás és -hőmérséklet szuper, a váltó túlfolyó tartályában nem gyűlik az olaj, a szelepcsettegés megvan, de nem lett rosszabb, a motor önmagához képest húz, jó erőben van, soha egy csuklása nincs. A fék isteni (500-ashoz képest), minden elektromosság működik, a motor kissé izzadja az olajat, de csepp nincs alatta. Sienai szállásunkat elhagyva úgy néztem, hogy a szint a max állást elhagyta vagy két milliméterrel, ezért másfél decit utána lottyintottam „inkább töltsem túl, mint ne legyen elég”-alapon.

Napközben a sebességmérő is magához tért, s mivel egy zarándokút mellett autóztunk végig, magunk is egyfajta, távolról indult, önsanyargató Canossa-járást mutatva be a Bianchival, úgy gondoltam, isteni csoda történt. Egy frászt. Behajtottunk Viterbóba, kedvenc toszkán városunkba (egyébként már nem Toszkánában van, hanem Rómától alig 80 kilométerre, Lazio tartományban, de a stílusa, elhelyezkedése abszolút olyan), s miután épp csak egy-két utcát engedtek bejárni a tiltó táblák, ezért kint leparkoltunk, s onnantól többé nem mutatott.
Viterbo viszont még mindig lenyűgöz – talán nem annyira nagyvonalú, mint Siena, de szinte egyáltalán nincs felújítva, turista is alig látogatja, viszont nagy, tele van zegzugos utcákkal, romos palotákkal, döbbenet templomokkal. Sokkal valódibb, mint a rendben tartott toszkán hasonló városok, ez rendesen lepattant, mégis minden porcikájában izgalmas, ráadásul a dagadt, zöld melegítős, arany fülbevalós, kontúrban is jól kivehető óriásszemölcsökkel ellátott amerikai néni, aki Pisában, Firenzében, Sienában, San Gimignanóban mindig kitölti a gyönyörű ellenfénnyel elkapott városfotóinkat, Viterbóban nincs. Ajánlom.

24

Aztán tempósabb kétsávos út, majd a Rómát elkerülő Tangenziale következett. Tartottam tőle, hogy a renitens olaszok felöklelik majd apró és tetűlassú transzportunkat ezen a szakaszon, de tévedtem – van, akinek tetszik az autó és lelassít, átbámul, néha iPhone villan ránk, de igazából az olasz út eddigi szakaszán eddig kizárólag elsősorban Magyarországon éreztem durva „dögöljmegminekvagyitt”-stílusú, leszorítós, motorbőgetős, centikre elmenős agressziót, másodsorban a szlovén szakaszon, főleg osztrákok részéről. Az olasz közel jön, de inkább csak azért, mert feleslegesen nem lassít, aztán kikerül, de az egész valahogy mindig jó ritmusban történik. Hihetetlen, de itt néha még én vagyok a gyorsabb a többieknél, a magam 60-jával hegynek, 82-jével síknak. Simán elértünk a szállóhoz, ahol a medencét ugyan az orrunk előtt zárták be (oké, kaptunk 10 perc kinyújtott mártózási lehetőséget), de lementünk a partra, és durván, borzasztó finomakat bezabáltunk. És miénk volt a leghitelesebb olasz autó az egész, több tíz kilométeres partszakaszon.

De valami nekem azért nagyon hiányzik Olaszországból. A sajtóutakon nagy a rohanás, eddig észre se vettem ennyire, de eltűnt valami. Az én fejemben levő Olaszországban (Piedone, Monica Vitti, Dino Risi, stb. filmek) itt olasz autókon olasz emberek nyomulnak csikorgó gumikon. De ma... Renault után Chevrolet, majd egy Mercedes, sok-sok Opel, pár BMW, nini, Hyundai-k garmada, persze a Kiák, egy rakás Toyota... De hova lettek az olasz autók? Persze, kocka Pandából még mindig annyi van, mint a szemét, Multiplával is Teverét lehetne rekeszteni (de kár, hogy nem gyártják már, a világ legjobb autója), új Fiat 500, sőt a szörnyű 500L is van bőven. De Alfából alig, Lanciából csak az új és az eggyel korábbi Y, Ferrarit csak Maranellóban láttunk, Lamborghinit sehol, ma véletlenül elkaptam egy Maseratit, de közben volt három Aston Marton és ugyanennyi Jaguar kupé.

28

Olaszországnak nem csak a kávé, a pizza, a gnocchi con vongole e tartufo, a gótika és a reneszánsz palota, illetve Domenico Modugno adta az ízét, hanem az autók és a (valóban vitathatóan biztonságos) vezetési stílus is. Ezek tűnnek el, vagy már el is tűntek. Nincs dudálás, nincs csikorgó gumi, a rendőr az út szélén, beszerelt trafipaxszal áll a Subaru Foresterrel, nem pedig kilincsen üldöz az Alfa Giuliával. Tudom, gyermeteg az elképzelésem, tudom, sokkal nyugodtabb és biztonságosabb így, de a Bianchinak nem tudok mit mutatni az ő világából – elillant. Az az Olaszország, ami nekem a műemlékeken és a kajákon túl olyan rettenetesen egyedi, izgalmas, a törvénytelenség határán egyensúlyozva, üvöltően élvezetes volt, nincs már, belefulladt az emissziós körzetekbe, a zona pedonalékba, a nyolcvanhétféle parkolási és kivételezési szisztémával működő belvárosokba, a pincércsajok segge helyett iPhone-ok érintőképernyőjére cuppanó, szőrös férfiujjakkal.

30

A családom imád mindent, a boldogságuk felhőtlen, a régi és kicsi autóval való idejövetel kínjaiból alig éreztek eddig valamit, s ennek, mint felelős családapa annyira örülök, hogy ki tudnék bújni a bőrömből. Igen, sikerült, nem fércelve, nem bénán, nem megkínozva mindenkit, hanem a keletkező problémákon könnyedén átlendülve, nevetve, összetartva, gazdagodva ideérnünk. De amiért a tudatalattim érkezett, annak a helyén űr van. Itt már nem dudál le külső íven az Aurelia B24 Spiderrel Vittorio Gassmann, itt már nem bújik elő hibátlan trapéznadrágos drapp düftin öltönyében a bajszos gengszter, hogy a piros Escort Mexicót tankolás helyett telibe locsolja benzinnel, majd rádobjon egy égő gyufát. Tudom, az a világ csak nyomokban, leginkább rendezői fantáziákban létezett, de jártam itt 1979-ben és 1991-ben, s akkor még nyomkban látni lehetett azokat az autókat, s nagyon is érezni lehetett azt a dühöngő tempóba oltott leszaromlazaságot, amiből egy La Bambola születhetett. Ma nem.

31

Holnap Róma, és a 200+ eurós bírságtól tartva úgy döntöttem most, éjjel, a szállodai ágyon fekve, hogy nem viszem be a Bianchit a Colosseum mellé, megfutamodok. Rómának ez a nézete halványszürkés-kék lett, színtelen és szagtalan. Inkább a családra ragadok és a Forum Romanum mélyére rágjuk magunkat – az ugyanolyan érdekes most is. Az út – és a saját zarándokutam – folytatódik, hátra van még vagy 1500 kilométer. Lerohadásilag most úgy vagyunk nagyjából, mint a barlangkutató, aki másfél hét alatt olyan járatokba jutott el, amiről a felszínen nem is tudják, hogy ott még lyuk van. De ha kimerül a zseblámpánk, az kellemetlen lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr226546053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2014.07.26. 10:57:39

Kösz az irast, megint zsenialis. Es igen, szivasokat vartunk, hogy legyen mirol irnod, de nem nagyokat, hogy azert tovabb tudjatok menni. :) mondjuk a tablet-ügy az netto baromsag, de a kolykeid ha kineznek a motoregér ablakán, egy olasz filmet latnak Tarr Bela altal ujravagva :). Hajra csik csalad!

gobolyosg 2014.07.26. 11:22:38

Remek cikk!(Eljut a poszt Antoniohoz? Szerintem szívesen olvasná.)

Teshow 2014.07.26. 11:22:40

Ennyi lerohadás még igazán nem vészes!
Az olasz autók eltűnését pár éve fedeztem fel, különösen a rengeteg Toyota fura. Megjegyzem, hogy délre halad az ember, egyre több lesz az olasz kocsi, és az állapotuk is egyre "olaszosabb". A sebesség is sokat csökkent (traffipax) de az olasz közlekedés ritmusa ma is lenyűgöz.
Ja, és az megvan, hogy a körforgalomnál akkor is lehet tudni, hogy ki merre fog fordulni, na nem indexel (mert hogy senki nem indexel)?
Az olasz kajákat irigylem, az is egyre jobb lesz, minél délebbre juttok.

jozsika1971 2014.07.26. 11:27:59

Lyukas úszót úgy javítunk hogy egy lábos forróvízbe tartjuk és amikor kiforrt belőle a benya akkor egy csepp pillanatragasztó....

mdee 2014.07.26. 11:28:18

megnéztem viterbót a streetview-n, ez a kép fogadott először:

https://www.google.hu/maps/@42.427098,12.110917,3a,73.6y,54.96h,76.05t/data=!3m4!1e1!3m2!1ssZl77qggTkijSNiw9c6O7A!2e0

Lookie 2014.07.26. 11:30:11

Eddigi legjobb bianchinás cikk!!! Köszönöm az összes olvasó nevében is Csikós Zsolt, hogy még nyaralásod alatt is dolgozol !!! Egy üveg sör lement amíg a cikket elolvastam és ha 3-szor ilyen hosszú lett volna sem untam volna! Köszönöm még egyszer

Teshow 2014.07.26. 11:33:34

A kék (szürke) 500-ast nézve megint eszembe jutott, amin mindig agyalok, ha Olaszországban járunk: nálunk miért nem lehetett meghagyni a régi rendszámokat a régi autókon? (OK tudom, bevétel...)
Csak az a nagy bazi "tolólap" olyan furán tud mutatni az öreg kocsikon, főleg ha olyan kicsik, mint a Bianchi!

dr.oid 2014.07.26. 11:43:36

hamisítatlan epikus csikósi kalandok. lelki szemeimmel már láttam, ahogy Karesz és Tóth Gabi szerszámoskofferekkel repülőre ülnek, majd autót bérelve utánatok erednek..

Az élet mindig drága és felülmúl minden fikciót - mondaná a jó öreg John McCLane miközben egy Negrós zacskót rázogatva a tartalmát kínálja egy csoport unatkozó los angelesi bandatagnak aka gangstazz [ mert a megdicsőült Simon öccse ezt parancsolta a mobilba ]

-Yo sucka you wanna give me hanged nigga candies? Hey homies let's teach something about respect to this mothefucka whiteboy..

Gomulka Béla 2014.07.26. 11:44:26

Remélem, hogy csicseriborsó-palacsintát megkóstolták. Pizzát is árusító helyeken kapni, nagyon jó.

venturaea 2014.07.26. 11:51:37

ja, jó volt én is ezt hiányoltam olaszországból, hogy hiányoznak az olasz kocsik, helyette nekem a sok pócvágen tűnt fel.Porschét is többet láttam mint ferkát.

Operator 2014.07.26. 12:13:55

Úgy faltam a sorokat hogy pislogni is elfelejtettem. Aztán arról, hogy végül mégsem száradt ki teljesen a szemem, ez a néhány gondolat tehet: "de a Bianchinak nem tudok mit mutatni az ő világából – elillant."
Ezek a cikkek nem csak azért jók, mert mint írás zseniálisan vannak felépítve, megkomponálva. Nem is csak azért, mert árad belőlük a benzinszag és rájuk ül az olajpermet. Kell hozzá Csikós személye, aki valahol az olvasók jelentős részének tudatalattiját testesiti meg. Aki az eldobható autók korában két kézzel tartja egyben a technikát, ismerve annak,minden fizikai, technikai jellemzőjét, mégis kicsit "élőként" tekint rá, ahogy az idézett sor is jelzi finoman.
Az a kép jelent meg előttem, ahogy az utolsó vadnyugati renegát lovasok menekülnek az egyre inkább teret nyerő vasút, a szögesdrót elől, keresve a szabad világ megmaradt szegleteit, mígnem elérik a másik partot, ahol a végtelennek hitt préri mégis véget ér. Remélem, Zsolt soha nem éri el ezt a partot.

takarék-láng 2014.07.26. 12:32:06

@venturaea: Egyszer olvastam egy tudositast valami veteran aukciorol. Bonhams, ha jol emlekszem. Volt ott mindenfele kulonlegesseg az '50-'90-es evekig. Azt irta az ujsagiro, hogy az osszes elarverezett auto kozul egyedul a Porscheval merne hazaindulni. (Mercedes nem volt a listan)

ügyfélszolgálatos 2014.07.26. 12:39:41

Ez a család őrültekből áll.

primavera 2014.07.26. 12:43:28

Fantasztikus a hunorod, nagyon szorakoztatoan irsz a kalandjaitokrol! Leforditottam nehany reszletet az olasz paromnak is, aki kivancsian erdeklodik a Bianchina hogyleterol. :)
Siena sajnos valoban tele van Euro 0 tilto tablakkal. Nekem eloszor egy 1990-es Autobianchi Y10-esem volt, de 2008-ban vennem kellett egy masik autot, ami mar Euro 4-es. Egyebkent az olasz veteran autok szovetsegebe tartozo autok behajthatnak az Euro 0 tablaknal is, de nem tudom, elismerik-e mas orszagok hasonlo szervezeteit.

Seca81 2014.07.26. 12:53:14

Nos igen. Volt szerencsém májusban Nizzában tartózkodni egy bő hónapig, a franciáknál irdatlan sok francia autó van (igaz nagy kedvezmények vannak ha hazai autót veszel), de az olaszoknál tényleg nagyon lecsökkent a hazai autók iránti kereslet. Valahol tényleg szomorú, de ez van, idáig jutottak...

amenta 2014.07.26. 12:56:28

Hát Csík, elismerésem!

Viszont jól gondold meg azt a colosseumos képet, 20 év múlva lehet hogy nagyon bánni fogod, hogy nem költöttél el 200 eurót arra a képre. :)

Az olasz rendőröket nem ismerem, de egy német, talán még egy osztrák rendőrrel is jókat lehet alkudozni, és a legtöbbször segítőkészek. Egy próbát lehet hogy megér.

redsea 2014.07.26. 13:02:47

Rómában a történelmi belvárosban rengeteg a rendőr, de elég lazák. Szerintem menjetek el addig amíg szabályos és ott dumáljatok a közeggel, hátha.

peti251 2014.07.26. 13:08:54

Mi tavaly voltunk repülővel rómában, nagyon élveztem, de a régi kocsi nekem is hiányzott! Sőt, nekem mindenhonnan hiányzik. Minduntalan ezzel fárasztom magam, de jó volna ha visszarepülhetnék 30-40 évet... Tudom hogy értelmetlen, meg hogy semmi értelme, de én nem érzem ebben a korban jól magam, pedig "csak" 29 leszek ebben az évben.

Sok szerencsét, és még egy kicsi, egyszerűen javítható gondot, csak azért, hogy jobban emlékezzetek rá, hogy na, itt fáradt el ez, vagy az!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.26. 13:13:11

A sziciliai borBély helyett elsőre borDélyt olvastam :-)
15 ezer ft egy úszó? Nem tudom ennyiért karbit is lehet kapni,csak gondolom nem ehhez.
Nekünk van régi 500 as Fiatunk,de amikor sokat használtuk akkor sem rémlett úgy hogy állandóan szerelni kellettvolna.

Manarola (törölt) 2014.07.26. 13:17:08

Sajna Róma most eléggé fel van állványozva. Trevi kút, Colosseum nagyobbik oldala, stb.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.07.26. 13:51:21

@Operator: Akkor ezek szerint Csikós egy autós Natty Bumpo :-)

Mc Master 2014.07.26. 14:13:15

Ezt a Csikóst nem lehet megunni!
Zsolti, vehetnél egy rozzant Harley-t és átmotorozhatnád az Államokat keresztbe kasul hasonló művek kiséretében.
Vagy francia kocsit és akkor egy Dél-Francia útleírásos-"bedöglikvagynem?"-szerelős túrát csinálhatnál.
Olvasói részről biztos lenne rá igény.

Mc Master 2014.07.26. 14:15:25

Gyurma: detto, de aztán leesett, hogy ott van vele az asszony.
Esetleg tehetne egy nápolyi kitérőt és írhatna az ott dolgozó magyar szórakoztatóipari munkásokról is.

Ad Dio 2014.07.26. 14:44:24

A "Különben dühbe jövünk" Madridban játszódik ha jól tudom.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2014.07.26. 15:25:31

Sajnos ez általános jelenség. Nálunk is elfogytak az angol kocsik, még az utolsó szériás MG-k meg Roverek is ritkaságszámba mennek a Golfok meg a Priusok mellett. A BL többi termékéről nem is beszélve - és mindez alig tíz év alatt...

Bambano 2014.07.26. 16:00:29

várom már a posztot, amiben Csík megtörten jelenti be, hogy talált egy rozsdaboglyát, amit le kellett foglalóznia és megint útnak fog indulni a domsjö expressz :P

jk88 2014.07.26. 16:02:27

Én még anno azt tanultam földrajzórán, hogy Olaszországban nyáron az eső egy ismeretlen fogalom. Így elmondhatjátok, hogy részetek volt egy ilyen ritka éghajlati jelenségben. :p

Másrészt nyugodtan irány a Colosseum, az italiano süniók meg próbálkozhatnak behajtani Magyarországon a bírságot, sok sikert hozzá. :D

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.07.26. 16:06:22

@Seca81: ez amúgy érdekes összefüggés, asszem valamelyik Égéstérben pont arról volt szó, hogy az olasz autógyártás az általad említett franciához hasonló rendszer évtizedes langyosvizében lubickolva került válságba. Talán nem a hazait támogatták, hanem a külföldit vámolták durván, de a végeredmény ugyanaz lett, akkora mesterségesen generált előnyük volt hazai pályán, hogy az emiatt elmaradó - fölöslegesnek ítélt - fejlesztések miatt a nemzetközi piacon szép fokozatosan versenyképtelenné váltak. Valószínűleg ennek a hosszútávú következménye a mai olasz autóparkból hiányzó olasz autó is...

fedél nélkül (törölt) 2014.07.26. 16:14:17

@Forgács W. András: A kulcsszó a megbízhatóság. Amit nem kell folyton tákolni (Punto, 500, Panda, Seicento stb.), azt megveszik az olaszok. Az Alfát meg nem, mert a szerelem elmúlik, a szopás meg megmarad.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2014.07.26. 16:24:37

@fedél nélkül: Jó, hát nyilván. Azért egy picit lehet sajnálni, nem? :) (BTW volt Pandám, imádtam és megbízható volt)

fedél nélkül (törölt) 2014.07.26. 16:46:59

@Forgács W. András: A sajnálat legfőképp abból táplálkozik, hogy az idő megszépíti az emlékeket :) Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy senki nem vesz napi használatra olyan autót, aminek az eltűnését sajnálja.

2014.07.26. 18:05:43

@Ad Dio: Jól tudod.

"Itt már nem dudál le külső íven az Aurelia B24 Spiderrel Vittorio Gassmann..."

Nem is dudált soha. Itthon sem ugrándoztak szakállas zsaruk a Ladával a kompra, és nem pofozták lilára a játékteremben garázdálkodó jasszokat.

Ami pedig az eltűnt olasz verdákat illeti: olyan ez mint a törzsfejlődés, aminek során a gyengék kihullanak. A megbízhatóság idővel felülírja a nemzeti öntudatot.

Dekkard 2014.07.26. 18:34:37

Fantasztikus írás!
Olasz autót -olasz barátainktól tudom- a csapnivaló minősége miatt nem vesznek.

bonfred 2014.07.26. 18:45:10

További jó nyaralást, és ilyen beszámolókat róla. Ahogy látom, a szopóroller csak szerény alapjáraton üzemel, maradjon is így.

The Good Boy ! 2014.07.26. 19:04:18

Köszönöm Zsolt ezt a remek túraleírást! Nagyon élvezetes olvasni. Sok szerencsét a további kevéske km-hez.
ha már digó vonalon nyomulunk, lenne egy kicsi OFF kérdésem:
használt prémium dízel/automata autó vételben gondolkodok, de mindig beugrik a Lancia Thesis mint alternatíva (nekem nagyon tetszik a formája, pedig C-klasse, S60 vonalon gondolkodom elsősorban). Tényleg annyira sz@r, mint amennyire az ára sugallja? sok extra, jóval fiatalabb évjáratok aprópénzért, mint a többiek. Sok rosszat hallottam a típusról. tényleg ennyire aknásított övezet egy ilyen gép?

The Good Boy ! 2014.07.26. 19:14:58

azért Kati asszony előtt sokadjára is le a kalappal: azt elviselni egy nyaralás során, hogy amikor a férjuram lát az út szélén valami hasonszőrű vagy korú autót, egyből satufék, majd fotó jobbról meg balról, vagy rosszabbik esetben feleséget kiugrasztani a kocsiból, hogy a büszke apuci jól látszódjon a könyöklős sofőrpózban:D

én a feleségemnél elég rövid ideig tudom tolerálni, hogy minden butik kirakatban meglát egy "éppen ilyet akarok már venni hónapok óta" göncöt, ami miatt megint elmegy tizensok perc. és egy városlátogatás során mennyi butik van...

A 17-es kép nálam mindent visz! A tökéletes házasság. Ezután már csak a 80 éves korban a parkban kézen fogva padon ülős következik!

Csikós Zsolt 2014.07.26. 19:47:38

@amenta:
Lehetetlen odahajtani, ma láttuk, csak gyalogosok mozoghatnak, teljesen átalakult minden :-)

@Pensive:
Különben meg dudált. Jártam Milánóban 1979-ben három napot, egyfolytában nyomultak és dudáltak, akkor még 124-esekkel de már nagyon korai Ritmókkal.

Gyorgy Nagy 2014.07.26. 20:22:48

Öröm olvasni irásodat.1500 km is sikerülni fog. Ismeretlenül is vigyàzzatok magatokra, jo nyaralást és várjuk a további beszàmolókat !

zagyvalaszlo 2014.07.26. 20:55:25

ismerős az érzés, amikor délfranciaországot járva egy DS-el sehol sem találtuk a párját, se lütyőt, se egy meharit a strandon. se egy apácát st tropezben. Az egyetlen üdítő élmény egy szürke poros kacsa volt a monacoi kaszinó hátánál, a lamborghinik, meg bugatti veyronok mögött.

zagyvalaszlo 2014.07.26. 20:56:35

viszont a franciák francia autót vesznek, még mindig.

Gomme 2014.07.26. 21:16:23

Nyugi a behajtásért bírságot nem fognak magyarba kipostázni, lehet gazemberkedni nyugotan turista rendszámmal! A rendőr sem fog megállítani hogy Euro besorolást láson a kis fityóról :)
Sajnos mi kamion sofőrök munkánkból kifolyólag sok fele megörökítjük a három betű három számot, de nem volt még baj.
Aki mer az nyer! :) Csinosan mutatott volna a Colosseum mellett lefényképezett Bianchi! Mondjuk a cézár kapu alá én sem mertem volna betolatni egy fotó kedvéért :)

Bal3 · http://szamitogeporvos.wordpress.com/ 2014.07.26. 21:33:58

Áve!
17-es képen Kati lába mögött a bakelit ventilátor autentikus! :-) Az autóval egyidős lehet.

Soha ne legyen szükség rá, de ha még is lerobbantok, hívj fel/írj, van pár Olasz kapcsolatom. Telenor94386huszonhárom.

Autopeti 2014.07.26. 21:34:31

Én hasonlóan hiányoltam Párizsból a régi francia autókat, a gall kakas országáról a Funes csendőrfilmek szerint alakítottam ki egy képet, de sajnálva tapasztaltam, hogy egyetlen Citroen DS-t vagy Peugeot 504-est nem láttam, pedig rengeteg helyen megfordultam.
Mindenhol Mini-k és Golfok futottak. Ez a globalizáció, autós nyelven ez valóban azt jelenti, hogy már csak az autókról egyre nehezebb felismerni hol járunk.

zagyvalaszlo 2014.07.26. 21:42:19

@Autopeti: ehhez képest hollandia tele van DS-ekkel, amsterdamban egy nap alatt láttam hat különbözőt, meg egy amit, meg egy kacsát.

tibidanny 2014.07.26. 21:52:20

Ez a legjobb resz: "Igen, sikerült, nem fércelve, nem bénán, nem megkínozva mindenkit, hanem a keletkező problémákon könnyedén átlendülve, nevetve, összetartva, gazdagodva ideérnünk."
Grat es egy kalappal az ut masodik felehez!

fedél nélkül (törölt) 2014.07.26. 21:56:32

@Gomme: Tévedés. 2010 októbere óta lekérhetik az EU-n belül az adataidat, ha a 70 eurós határt meghaladja a büntetés. Ha ZTL-be hajtott be, az ránézésre egy százas lesz (pedig 5 Euróért kaphatott volna ideiglenes behajtási engedélyt).

Schütii 2014.07.26. 22:00:50

@The Good Boy !: Dehogy szar, csak a formáját nemigen érti(értette) a világ. Ja, meg annyiba került újonnan amennyit Mercedesekért szoktak adni. Hát igen, ennyit számít a presztízs.. De ha megveszed, tutira egyéniség leszel az utakon. :)

fedél nélkül (törölt) 2014.07.26. 22:12:21

@Schütii: De, sajnos szar. Nem véletlenül kerül használtan majdnem feleannyiba, mint egy azonos korú 5-ös BMW - pedig újonnan még drágább is volt valamivel.

Altezza 2014.07.26. 22:22:27

Csinálhatnátok egy "Veteránautóval Európai Körúton" című találkozót ezzel a családdal, akik Angliából indultak egy 42 éves MGB GT-vel nyaralni. Ők is éppen az olasz részt járják.
www.facebook.com/Europe2014MG

ghostdog75 2014.07.26. 23:04:29

Zare Destanov(Macskajaj)friss feleségével Jugoszláviából emigrálva egészen Pisaig jutott,majd ott photobomb-merényletet követett el a 12es képen.:-))))

galeria.totalcar.hu/blogok/2014/07/26/roma/12

További jó szórakozást Csikósék!

nick: 2014.07.27. 00:29:28

@Csikós Zsolt: sztem MINDENKÉPP menj be a Bianchival a Colosseum elé egy fotó erejéig, ha ez volt az álmod!

...egyrészt mert inkább azt bánd később, nagyapóként, hogy megcsináltad, mint azt, hogy nem!

...másrészt meg sztem ha csak ezen múlik, a büntit összedobja itt a közönség - 1-2 cappuccino áráig én is szívesen résztveszek a crowdsourcing-ban! ;-)

(még a hosszabb ideig tartó megállást is lesz mivel magyaráznod - elég csak 1-2 pótalkatrészt mutatni az esetlegesen kérdezősködő rendőröknek, gyorsan és lelkesen hadarva MAGYARUL (ez nekem eddig kivétel nélkül mindig bevált))

nick: 2014.07.27. 00:37:42

@Csikós Zsolt: ...ha mégsem jönne be a magyarul hadarás, még mindig kocsiba vághatod magad, és kipróbálhatod, milyen szűk utcákon át menekülni a szirénázó carabinierik elől! ;-)

na EZ aztán tuti életreszóló kaland lenne!

...és a trapéznadrágos drapp düftin öltöny sem muszáj :-)

egyszóval: HAJRÁ! :-)

eLzsÉ 2014.07.27. 00:46:30

Előre bocsátom, hogy ha fizetnének se biztos, hogy beleülnék ebbe az izébe, amit mindenki "kis gyösznek" nevez, szerintem meg egy fos.

De az érdekes cikkeket szeretem olvasni.

Onnan látszik, hogy mennyire bizarr az egész, hogy mennyire bazi nagynak néz ki a szabvány rendszámtábla ennek az autónak látszó valaminek a seggén.
Hát mekkora ez?

Az meg külön jó, hogy azért kell szívni, mert a gyerekek mennyire szeretik a "kisautót", aztán kiderül, hogy kábé le is szarják, miben ülnek, mert úgyis filmet néznek végig.
Tök jó végighurcolni őket Olaszországon, fognak emlékezni a Falling Sky-ra, vagy amit éppen néznek út közben.

Ez egyébként külön idegesít, mármint a jelenség, nem tartom normálisnak.
Mi most jöttünk meg egy útról, ahol nagyjából egy hétig voltunk egy helyen.
A haverom lánya, meg egy másik barátom az egész időt a kibaszott tévé előtt töltötték, csak kajálni jöttek ki és idióta sorozatokat néztek reggeltől estig.
Ja, a barátom közel 50 éves...

Teshow 2014.07.27. 01:43:50

@eLzsÉ: Először azt hittem, trollkodsz, de utána rájöttem, talán csak nem olvastad el figyelmesen az előzményeket.
Igen, igazad van abban, hogy ez a vállalkozás bizarr, és eleinte magam is a szkeptikusok táborába tartoztam.
De utána leesett a tantusz - nem kis mértékben Kati posztja alapján, és mert a szerelős posztokból nyilvánvaló volt Csík konok elszántsága. Megértettem, hogy egy olyan embernél, aki "négykerekű" kora óta imádja az olasz kiskocsikat, nem más mint egy bakancslista fontos pontja.
ÉS ezt ő most ki fogja pipálni.
ÉS ebben a családja maximálisan partner.
ÉS nem tudom, melyikért irigylem jobban.
ÉS én meg szurkolok is nekik!
Abban biztos vagyok ma már, hogy ez az út minden nagyobb baj nélkül ér véget: az Istenek szeretik a zarándokokat és a megszállottakat! ;)

Ami a Kispók vonalat illeti: életemben egyszer utaztam olyanban, talán 10-15 percet. Halálfélelmem volt, és eldöntöttem, SOHA nem ülök ilyesmibe. Nem is ültem!
Érdekes, hogy épp most beszélgetünk erről, mert pár napja a Fiumei úton feltétlenül le akart tolni az útról egy csodásan restaurált példány. Mivel még emlékeztem az ilyen autósok komplexusaira, és tényleg szép állapotban volt - szerintem a gyárinál jobb - ezért magam elé engedtem. Vadul cikázott a forgalomban, mintha bizonyítani szerette volna, hogy Ő is egy autó, közben folyamatosan néztem, és ŐSZINTÉN megdöbbentem, milyen valószínűtlenül picurka. Eszembe jutott egy másik élmény is: épp Olaszországban utazgattunk, amikor nagy csindadrattával bevezették az új 500-ast. A történet része volt, hogy akinek régi 500-asa volt, az pályázhatott: ha lefényképezték út közben, akkor nyerhetett egy újat. Tele volt az országút régi 500-asokkal. Akkor is ugyanezt láttam: hihetetlenül picurkák BÁRMIHEZ képest, ami az úton gurult!
De elmondom még egyszer, Csikós bakancstúrája egészen másról szó, olvass vissza (főleg Kati postját ajánlom)

A kimegyünk-külföldre-tévézni részhez nincs mit mondanom: maximálisan egyetértek. Évekig utaztunk egy baráti házaspárral (két kocsival szerencsére). Tudtuk, hogy náluk a két hét az két heti tengerparti kifekvést jelent, délben keléssel, esti grillpartival. Bocsánat, de pár éve már nem akarok megnevelni senkit, tőlem mindenki úgy élvez, ahogyan tud/akar! Én koránkelő vagyok, reggel ki a piacra, kézzel-lábbal magyarázva bevásárlás szigorúan helyi dolgokból, csúnyán meggyalázott helyi nyelven (imádják) + nálunk állandó program a kirándulás. Yah, és én is 50 éves vagyok!

Hú, ez megint hosszú lett ... Sorry!

eLzsÉ 2014.07.27. 02:11:03

@Teshow:

Nem tudom, miből gondolod, hogy nem troll vagyok:)

Nekem most egy olyan autóm van, amiben van 150 ezer km, de újonnan vettem, végig nálam volt és már most kissé aggódom néha egy-egy hosszabb út előtt, pedig tökéletesen rendben van, de ebben a korban már történhet tényleg bármi.
De ehhez legalább van gyári asszisztant, hogy mit ér, nem tudom, sosem kellett kipróbálnom.

Arra építeni az utat, hogy mindenhol van márkaklub és majd segítenek a nem megfelelően felkészített autómnál, az nálam a felelőtlenség kategóriája.
Mondjuk, hogy nincs szerencséje és Antonio nincs otthon, akkor mi van?
Egy olyan valamivel elindulni családdal, ami 1500 km után a vakszerencsére van bízva, az probléma.

Történetei biztos mindenkinek vannak.
Engem egy barátom hívott egyszer karácsony napján, hogy menne haza Egerbe a Trabantjával, de éppen Gyöngyösön lerobbant, a házunk mellett, most akkor segítsek.
Lementem, láttuk, hogy az egyik első gömbcsukló el van törve.
Ekkor fékezett mellettünk egy másik Trabis, látta, mi van, mondta fél óra múlva itt van, hozta a gömbcsuklót, beszerelte a 10 centis hóban fekve és tényleg nem fogadott el egy fillért sem.

Ez tök jó, de akkor a Trabi a leggyakoribb autó volt és a segítőkészség még így is meglepett.

Mi lenne ma, 20 év múltán, hasonló helyzetben?
Megint megtalálna valaki és tudna/akarna segíteni?

Hát ezért nem indulok én Trabanttal, vagy Bianchival sehova.

Ha hazaérnek, amihez sok erőt kívánok, az csak a mázli maximumával lesz lehetséges.
Egy olyan autó, ami soha nem volt korszerű, de ma 60 évesen korszerűtlen, az nem alkalmas erre.

Ha a Pontonnal mennek, abból is élvezetes poszt lehetett volna, csak kevésbé veszélyes.
Mert tényleg, miért nem mentek akkor két Simsonnal, akkor legalább a kölkök se videoztak volna az út alatt, hanem azt csinálták volna, amit ebben az izében is kellett volna: rettegtek volna...:)

zootyo 2014.07.27. 05:00:15

@eLzsÉ: Troll vagy! Nincs kinn a sárga matrica, ami tényleg sokat jelent az ilyen alakok ellen.
Milyen autó az amiben 150e km-nél aggódsz hogy megáll?

F040 2014.07.27. 07:15:21

Hajrá Csikósék, csak így tovább!

Ha van lehetőségetek, akkor menjetek ki Róma mellé Castel Gandolfo-ba, ami az egyik legszebb hely a környéken.

Az olasz autók sajnos valóban eltűntek Olaszországból. Szomorú, hogy Rómában a Smart a leggyakoribb autó.

A Fiat 500L viszont szerintem nem olyan borzalmas autó, sőt. Egy héten keresztül használtunk egy ilyen bérautót Angliában és nagyon szerettük. Kívülről egy kicsit esetlen, de belül nagyon klassz, kényelmes, tágas, dizájnos autó. Nagyon jó vezetni, könnyen működik minden kezelőszerve, még úgyis könnyen boldogultam vele, hogy először vezettem jobbkormányos autót. Persze ez már más, mint a korábbi olasz autók, de azért benne van az a feeling, amit egyik más nemzet autói sem tudnak: kedvesség, egyediség, szerethetőség. Mondom ezt úgy, hogy nekem most egy vadiúj E osztályos Mercedesem van...

Üdv,

F40

Teshow 2014.07.27. 08:01:18

@eLzsÉ: Abból gondoltam, hogy a kommentelésed nem trolllkodás, mert a trollok hozzászólásai még nyomokban sem tartalmaznak értelmes gondolatokat, csak vegytiszta rosszindulatot :)

A te hozzászólásodból inkább azt látni, hogy nem olvastál figyelmesen (a második ebben méginkább megerősített) ugyanis ezeket a kérdéseket már alaposan kiveséztük akkor, amikor még csak készültek az útra. Zsolt és Kati meg is válaszolták mindet, főleg azt, hogy ez nekik JÓ, tudatosan vállalják azóta pedig élvezik.

Néha muszáj tudomásul venni, hogy mások másképpen élik az életüket, nincs ezzel baj!
Kívánj nekik egyszerűen jó utat, és élvezd a remek írásokat. Ja, és külön köszönjük meg mindannyian, hogy ezek a postok szabadság, nyaralás alatt készülnek, csak azért, hogy mi is élvezni tudjuk! :)

Teshow 2014.07.27. 08:03:39

Tényleg, nincs kinn a sárga matrica!

jog-ász 2014.07.27. 08:10:15

nagyon jók az írások, én most jöttem meg olaszországból, és tényleg ugyanilyen tapasztalataim vannak!
sajnos kocsival még nem voltam, de nyugtass meg a 2008as suzuki swifttel van esélyem ilyen körútra szerelés nélkül??én totál hülye vagyok a kocsikhoz!

nordea 2014.07.27. 08:17:05

A római fényképezkedést szerintem se hagyd ki! Mi két éve voltunk, van képem a Colosseum mellett állva és van a Szent Péter bazilika előtt.Utóbbinál két rendőr szeme láttára, meg sem mozdultak. (Lehet, hogy teljesen lefagytak...)Mi azt csináltuk, hogy pirkadatkor mentünk; se forgalom, se tömeg. Gyakorlatilag egyedül állunk a tér közepén meg a Colosseum mellett. Kamerákat én is láttam, de azóta se jött semmi.
Szóval, gyerünk, ha még ott vagytok!!!

Csikós Zsolt 2014.07.27. 09:15:22

@Pensive:
Téged üldöznek, vigyázz. Ne egyél semmit, amiben E van. És tartsál magadnál pipafüstöt és néhány szál macskabajszot, mert az élet tele van szellemekkel, csak mások nem látják őket.

Schütii 2014.07.27. 09:15:30

@fedél nélkül: Kifejtenéd ezt bővebben, kérlek?!

ciel 2014.07.27. 09:53:19

@Pensive: jajaja. Az is átverés volt, amikor cserediákként Helsinkiben bekéredzkedtem egy privát mühelybe, hogy megnézhessem a Volvo Amazon raliautót akkor fél órát beszélgettünk, kaptam pár fényképet és 2 hét múlva egy Rover P5-el vittek egy helyi historic ralira. Azóta vagyok bornírt.

tamáskodó 2014.07.27. 09:54:00

Áááá, gyerekek, ez valami meseszerű!

Én már attól lehidalok, ha az öreg Skodrival eljutok hibamentesen 500 km-nyi távra (azért eljutok), de Rómát nem érnénk el vele, meg a nagy hegyek.

De alig várom már az újabb posztokat, annyira élvezem a töf-töf autós kalandokat.

Hajrá CsÍk Család!

bonfred 2014.07.27. 09:57:31

Zsolt, a b. nejed múltkori cikke kapcsán felvetettem a neki folytatás lehetőségét. Írhatna még!

Csikós Zsolt 2014.07.27. 10:00:29

@bonfred:
Van egyébként valami régi cikke, amit kerülgetek már egy pár éve, de nem tudom, hogy megtalálom-e. Majd előtúrom, asszem az ő 500-as Fityójáról szól.

tomcsibácsi 2014.07.27. 11:43:17

@Pensive: Nézd!
Én dàcsiában utazom.Ez hobbym. Mondjuk csak 25 éves,nem 50,de a világból kimennék vele.
lÉs ha most így az ágyban fekve csörögne a telefon,hogy baj van, szó nélkül indulnék szerelni. Sőt megyek is, csapok vele egy élvezetkört.

nordea 2014.07.27. 11:52:42

@Pensive:
Szerintem egy csomó dolgot egyszerűen nem tudsz átérezni. Már miért ne lehetne ezt az utat megcsinálni? 30-40 éve a keletnémetek meg a polákok Trabikkal meg kis Polskikkal rendszeresen nyomtat ilyen utakat. Négy fő, csomagok esetleg utánfutó. Akkor sem, most sem vágyok ilyen kocsikba, de ezzel nincs mindenki így.
Miért ne lehetne valakinek ilyen már-már mazochista hobbija? És miért ne támogatna a családja egy ilyen bulit? A gyerekeknek meg nem tökmindegy miben ülnek?
Azzal kapcsolatban pedig, hogy nem lehet az okostelefonok idejében fél óra alatt találni bármilyen klubot, segítséget stb. ilyen veterános körökben, nincs igazad. megszállottak mindenütt vannak.
Az meg, hogy az út "meg sem történt" azok jutnak az eszembe, akik mindig, minden mögött összeesküvést sejtenek. Rossz lehet így.

fedél nélkül (törölt) 2014.07.27. 11:55:54

@Schütii: A Thesis az autós rémtörténetek olasz betegágyának fizikai megtestesülése, ahol totális lutri, hogy milyet fogsz ki. A kábelkorbács minősége hagy kívánnivalót maga után, ha szeretsz kontakthibákat és szálszakadásokat keresni, akkor ez neked készült. A kivitelezés sajnos sok helyen elég olaszos, az elektrohidraulikus kézifék háza pl. végigreped, a softclose motorjaival az ajtók beázása végez, a Skyhook vezérlője egy elko miatt adja be a kulcsot.
Az alkatrészellátás katasztrofális, utángyártott/bontott cuccokat elfelejtheted, illetve ha van, horror áron (jelenleg 2 bontott xenon-fényszórópár van az eBay-en, az egyik fix 1295 EUR, a másiknál 700-ról indul a licit). Ha kapható valamiből gyári új, tedd össze a kezed és fizesd ki szépen a borsos listaárat, mert nem mindennel lesz ilyen szerencséd (v6-os benzineshez pl. kipufogó egyáltalán nincs).
A brutális értékvesztés nem véletlen, és az sem, hogy nem lett utódmodellje a Thesisnek. Az E-osztály/5-ös/A6 kategóriájában az olaszok valamiért nem bírnak minőséget produkálni. Én Lanciából csak olyat vennék, amelyik egy megbízható Fiat-modellel van közelebbi rokonságban (Lybra/Bravo, Ypsilon/Punto, stb).

nordea 2014.07.27. 11:58:13

@Pensive:
Ja, és lehet, hogy sokan egyszerűen csak irigyek. (Egy normális szintig talán én is.)Nem azért, mert egy 50 éves skatulyában nyom le egy ilyen utat, hanem mert meg tudja valósítani a vágyait. Van hozzá ideje, energiája, hozzáértése, pénze, támogató családja. Kevés embernek jön mindez össze. Akár öreg autó, horgászat, makettépítés, tököm tudja.

bigpond 2014.07.27. 11:59:11

@Pensive:

En mar voltam tagja ilyen online autos klubnak , es igen, tele volt ilyen segitokesz emberekkel mint ez az olasz fiatos ficko.

Ha valaki minden nap mas szallodaban es varosban akar megszallni akkor muszaj igy mindent elore megtervezni, maximum borul a terv, e mogott nem kell osszeeskuvest keresni.

gumifust 2014.07.27. 12:22:48

Fantasztikus ! Könyvet kéne írnod a kalandozásokról kirándulásokról vagy ha más nem legalább novellákat és persze rendes papír formában !!!
Sok szerencsét és a legjobbakat :)

primavera 2014.07.27. 12:25:42

@Pensive: Tudod, aki bizalmatlanul, hitetlenkedve all mindenhez, es csak a negativumokat kepes meglatni, az masoktol is csak ugyanezt tapasztalhatja. Ezert nem erted, hogy lehet az, hogy van, aki onzetlenul, szabad idejet felaldozva egy telefonhivasra ugrik, hogy a hozza hasonlo gondolkodasu embert kisegitse a bajbol, akkor is, ha az illeto mas nemzetisegu, es olaszul eppen csak makog. A jo hir az, hogy vannak meg ilyen emberek a mai vilagban, persze, biztosan nem abban a kornyezetben, amiben te mozogsz.
Az egeszseges 12 eves fiukrol es a nyaralas oromeirol meg csak annyit, hogy nem attol lesznek szep emlekei egy gyereknek, ha repulovel elviszik valami egzotikus tengerpartra, ahol semmi elmeny nem eri, hanem attol, ha ilyen nyaralasoknak koszonhetoen megtanulja a felmerulo problemakat pozitivan kezelni, latja a csalad osszetarto erejet, a jo embereket, a mosolyt masok arcan. Minket a testvereimmel vonattal, busszal vittek nyaralni a koszegi telkunkre a szuleink a '80-as evekben, Budapestrol, a telken nem volt se viz, se villany, egy apro fahazikoban aludtunk ket agyban oten, petroleumlampaval vilagitottunk, gazpalackkal foztunk, lavorban, esovizben mosakodtunk, kannaban hordtuk az ivovizet a 2 km-re levo kutrol, de semmiert nem adnam azokat az elmenyeket, amiket ateltem.

bonfred 2014.07.27. 12:41:19

@Pensive: "Ismételten sajnálatomat fejezem ki, hogy képtelen vagyok a józan eszem egy rekesz kőbányaiba temetni"
Én is sajnálom, hogy innod kell ahhoz, hogy rádöbbenj, nem mindenki gondolgodik ugyanúgy mint te, a helikopter.

Schütii 2014.07.27. 13:00:17

@fedél nélkül: A népítéletet nézegetve nem ennyire katasztrofális a helyzet, van aki még imádja is az autót.

fedél nélkül (törölt) 2014.07.27. 13:14:50

@Schütii: Akkor te valami párhuzamos univerzumban élsz:
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/misztikumot_kedveloknek_.../
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/legrosszabb_szereto_is_jobb/
nepitelet.hu/autok/lancia/thesis_2002/az_esztetikum_sajatossaga/
Az ítéleteket nézegetve nem tűnt fel, hogy 2 kivételével mind 2010 előtti? Szerinted miért?
De mint minden romantikus álmodozónak, neked is csak azt tudom ajánlani: vegyél egyet!

BOCI&PIPI 2014.07.27. 15:27:45

Sok sikert Nektek!!! És jó nyaralást.A folytatást epedve várom....remélem,probléma nélkül végigcsináljátok....ti,és a Bianchina!! ;-) :-)

Bangkok Charlie · http://thai.blog.hu 2014.07.27. 18:26:03

Kati lábánál az a régi ventillátor zseniális, tökéletes kiegészítő :)

Sok tizenévvel ezelőtt a családdal, még a rendszerváltozás előtt Skoda 105-össel nyomtunk végig egy jó hosszú nyugat-európai nyaralást (Ausztria-Olaszország-Franciország-Luxemburg-Svájc-Németország, szép nagy kör volt). Ott is bent volt egy fél Skoda az ülések mögött pótalkatrésznek. Volt is némi szerelés az úton, felforró hűtővíz, na meg kellett a francia vidéki kisvárosban hétvégén hűtőventillátorra vadászni. Szóval át tudom érezni ezt az olasz kalandot és egyáltalán nem tartom őrült vállalkozásnak! :)

Csikós Zsolt 2014.07.27. 19:22:34

@Pensive:
Te tényleg beteg vagy, ez már inkább a pszichiátria területe, ne itt kezeltesd a bajodat.

@primavera:
Semmi gond, nem követem a TC elég hullámzó, de inkább rögtönítélésbe hajló moderálási szabályait, de ezt a szerencsétlen sárga cetlis flótást kitettem innen. Neki is rossz, hogy fárasztja magát összeesküvés-elméletekkel, nekünk is zavaró. Mindenkinek jobb így, egy olvasóval kevesebb bőven belefér.

Lewis 2014.07.27. 19:56:11

@Csikós Zsolt: Teljesen igazad van. Egyre több érdekes lelkületü ember szól hozzá más blogokban is "érdekeseket" elrontva mindenki kedvét.
Egyébként hajrá! Élvezzétek a kalandot! Várjuk a posztokat!

Schütii 2014.07.27. 20:04:14

@fedél nélkül: nézz meg mercedes ítéleteket is.

Schütii 2014.07.27. 20:05:47

@fedél nélkül: Nemrég linkeltem párat, de valami véletlen folytán nem jelent meg az a kommentem.

kkn 2014.07.27. 22:35:39

@Pensive: Szóval te mondtad meg gyerekkorodban, hogy a család mit csinál.
Én azt csináltam, amit mondtak. 170+ centivel 14 évesen végigültem a jugó tengerpartra az utat a 850 SC hátsó ülésén, amiben még normálban sem fértem el rendesen, nemhogy plédekkel, egyéb ágyneművel a seggem alatt, középen hűtőládával, a lábamnál is egy halom cuccal. Még aludtunk is benne. De nem én mondtam meg, hogy így nem utazok. Örültem, hogy mehetek. Lehet, hogy otthon gyerekként is te irányítottál, de azért még a mai gyerekek is sok helyen csinálják, amit mondanak nekik.

dennisthemenace 2014.07.27. 23:48:07

Hogy Olaszországban mennyi olasz autó fut, azt nem tudom, 1998-ban jártam ott utoljára. Angliaban viszont határozottan no a számuk, elsosorban az 500, Punto, Bravo, ill. Mito, Giulietta tunik fel tomegekben.

nick: 2014.07.28. 00:06:30

@Pensive: megnéztem az úgymond "blogodat" is, és hamar feltűnt, hogy ott is, és itt a hozzászólásaiban is milyen gyakran hozod fel, hogy te tudsz értelmesen gondolkodni

...sztem ez már nagyon gyanús!

lehet, hogy épp azért mondogatod/írogatod ennyiszer, mert ezzel akarsz becsapni minket, hogy hátha elhisszük - és közben az igazság, hogy: nem is!

:-P
:-DDD

amúgy Csikós Zsolttal értek egyet: te félrehallottad a dokit anno, nem pont azt mondta neked, hogy elmehetsz... :-P

Varga Gojo Gabor 2014.07.28. 00:37:40

Csikós Úr!

Eddig is őszinte híve voltam, de a mostani poszt olyan elementáris erővel csapott arcba, hogy elkezdtem én is érezni valami olyat amit a Bianchina hazatérésével kapcsolatban írt le, és nagyon jó érzés volt. Nem akarnám én sem máshogy, mint ahogy a Csík Család csinálja. A gyerekek hús vér emberként fognak felnőni, amit nem sok mostani gyerek mondhat el magáról! Tisztelettel kérem NE HAGYJA ABBA! Még!Még!Még!Még!

gerlaip 2014.07.28. 01:19:40

@Pensive:
Persze, hogy nincs. És persze, hogy ezt mindet idehamisítják a hülyíthető embereknek... Egek! Te nem vagy normális!

Pensiveus · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com 2014.07.28. 05:02:01

@Csikós Zsolt: Látom beleköptem a levesedbe, de ennyire kár aggódni, nem fogsz lebukni.

Örömmel távozom önként is, de azért azt nem árt ha megjegyzed, hogy a fák nem nőnek az égig.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2014.07.28. 09:02:14

@eLzsÉ: Az, hogy a gyerekek napi 10 órán át tartó úton filmet néznek (mert unatkoznak), nem azt jelenti, hogy nem baromi nagy élmény nekik. Az egész, potenciális szívásokkal együtt. Nem olyan kicsik már, amúgy meg a gyerekek sokat bírnak. És lesz mit mesélniük...

Csikós Zsolt: délen - Nápolytól Szicíliáig - azért valami még megvan az igazi olasz fílingből. Állatok, meg minden. Bár változik, az tény, új olasz autóból ott sincs sok, csak még kicsit több a régi.

_____________ 2014.07.28. 09:03:14

Kurva jó sztori, élmény volt olvasni is!

Don_Matteo 2014.07.28. 09:23:35

@Csikós Zsolt:
Vannak akiknek semmi ilyen pozitív nem történik az életükben, mert szándékosan vagy tudat alatt taszítják. Ők nem fogják elhinni, hogy működik az önzetlenség intézménye még ma is.

Már említettem, hogy egy hónapja nyomtam le a 3500km-es Provence-i túrát egy olyan kacsával amit én raktam össze -a túra előtt egy hónappal még a motorja is dobozban meg kosárban hevert. Abszolút hiba nélkül megjártuk, csodálatos élmény volt, még 30 év múlva is ezt fogom mesélni, ha addig nem túrázunk újabbakat. (remélem fogunk) :)

Franciaországban egy kis faluban akartunk tankolni vasárnap reggel, csak automata - üzemanyagkártyás kút volt... befordultam és két kacsa állt sorban előttem, annyira örültek mikor elmeséltem nekik honnan jöttünk, hova megyünk, vagy fél órát beszélgettünk, pedig én nemigen értettem a franciát ők meg az angolt... mivel nekünk nem volt olyan kártyánk amit az a kis kút megkajált volna a francia kacsások felajánlották, hogy tegyem tele nyugodtan, kifizetik az övékről én meg adom a kp-t. Szóval van még segítőkészség. :)

Az előzőben említett olasz önkiszolgálós buliban nekünk is részünk volt, csak a bácsi jobb arc volt és elmondta, hogy a másik kútfejen olcsóbb lesz.

Csikós Zsolt 2014.07.28. 09:56:04

@Don_Matteo:
Azért ez hihetetlen mázli lehetett, egyszerre két másik. Bár ha úgy veszem, a kereskedésben ott volt az enyémen kívül két másik Bianchina is, az már három együtt :-)

truckmech 2014.07.28. 10:16:13

Hajrá Csíkcsalád!
Bravó Zsolti, szuper a cikked.
Szerintem ne parázz az olasz rendőröktől. Én 5 éve parkoltam tilosban az olaszoknál magyar rendszámú kocsival, a csekket kidobtuk az első kukába, azóta se jött bünti. Tavaly 4 napot parkoltam a velencei Marco Polo reptér parkolójában egy svájci rendszámú kocsival, kifelé menet fizetés nélkül kimentem szorosan az előttem álló mögött, és arról sem jött még semmi, pedig még vigyorogtam is a kamerába. Szerintem nem nagyon foglalkoznak vele, ha látják a külföldi rendszámot. Amúgy is: a Polizia jófej, a Carabinierik a köcsögök.

outtatime 2014.07.28. 10:20:50

@redsea:

Úgy-úgy, sőt ha ráengeditek a képre (egy képre) és cserkészbecsszóra megígérizek, hogy megkapja emailben, vagy akár kinyomtatva, szerintem még a volán mögé is beül megkeresni a legjobb helyet a kép(ekhez)!

Ott jó fejek a jardok! :)

outtatime 2014.07.28. 10:25:34

@Varga Gojo Gabor: Én a Ponton-akciónál lettem tisztelője az úrnak.
Ám mindez semmi ahhoz a bámulathoz képest, hogy micsoda szerencséje és asszonya van.

Már ugye ha az esetenként felbukkanó "Kati"-k ugyanazt a Katit jelölik. :D

dailyvicodin 2014.07.28. 10:34:37

@primavera: sõt, a gyerek a szívásból sokmindent úgysem érez. õ strandolt, míg a papa szívott, de ha kapott is az élménybõl, milyen rohadt király sztori lesz pár év múlva majd ez. egyszer mindenki felnõ..

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2014.07.28. 11:38:25

a szerzo igy tavolrol egesz ugyes embernek tunik, s minthogy masba nem tudok belekotni, marad ez: nem kell iylen tablagep a gyerekeknek (sem). a felesegem eppen mostanaban nyaggat, hogy vegyunk a gyerekeknek tablet, mert majd azon/abbol tanulnak, es utkozben is milyen jo lenne... nem veszunk. igy is eleget ulnek a gep elott, utkozben meg olvassanak ujsagot, konyvet, enekeljenek, pufoljek egymast, vagy esetleg ha mar egy autoban ulunk: beszelgessunk...

fedél nélkül (törölt) 2014.07.28. 12:54:00

@Pensiveus: Letört a foga, lenullázott egy tabletet, eltört egy telefont, benyelt egy büntetést - higyjük már el neki, hogy legalább a nyomorult alkatrésszel szerencséje volt...

Vupi 2014.07.28. 13:33:15

A nyár elején hazajött a gyermekem a párjával Pestről.
Elmentünk nosztalgia sátálásra. Az egyik csodálatos park szélén parkolt egy Volvó S80. Apuka próbálta a csemetéinek megmutatni, hogy gyerekkorában ő hogyan jétszott a fa levelével. A gyerekek tettek rá magasan. A kisebbiknek (lehetett 5-6 éves) az volt a legnagyobb baja, hogy a tabletet hogy szorongassa. Inább egy gyerek bicajt toltak volna alá.
Engem is vittek apámék oldalkocsis motorral, meg trabanttal. Csak rossz emlékeim vannak az utazásról. Nekem onnan kezdődött a nyaralás, amikor a fostalicskából kiszállhattam és szaladgálhattam, focizhattam, vagy fürödhettem.
Emlékszem apám arcára amikor bedöglött a masina, vagy amikor sallerrel ragasztotta a defektet. Bizony nem volt vigyor rajta.
A cikk jó, de én a nyugodt, izgalommentes utazást bírom. A-ból eljutni B-be és vissza gondtalanul, az is valami. Én inkább nem hívom ki magam ellen a sorsot.
Ha Zsolték másképpen gondolják, szorítok nekik!

zazooo 2014.07.28. 14:13:34

Tényleg Zsolti, hogy bírja a 4 dobfék a sok ereszkedést? (Gondolom ha sokat kell mászni, akkor sokat kell legurulni is :D) Sose kellett még megállni pihentetni?
Tervben van ugyanis egy Barkas-os szlovéniai kirándulás, és ez az egy dolog aggaszt egy kicsit... mondjuk te csalsz a négyüteműddel mert van motorféked... :P

Don_Matteo 2014.07.28. 14:18:57

@zazooo:
motorfék és első tárcsafék ellenére én pl. egyszer jól megmelegítettem a kacsaféket... igazából buta saját hiba, másfél óra mászás után annyira örültem, hogy végre gurulunk lefele és újra haladunk, hogy nem vettem észre, hogy az a lefele tulajdonképpen végig 5-15% között mozgott. Egyik visszafordítónál kemény "fékszag" és füstölgés jött be, úgyhogy ott megálltunk pihenni, de aztán az út során tanulva ebből, már lefele se hagytam soha belendülni az autót.
Erre azt mondom, hogy a hegyek régebbiek, mint az autóink, és régen is tudtak rajtuk menni. :)

redsea 2014.07.28. 15:19:02

@Pensive: ezt nettó marhaságnak tartom. Szerintem sokkal nagyobb élmény egy old timer verdával menni nyaralni. Rengeteg figyelmet, kedvességet kapsz az út során. Szerintem a kölyköknek sokkal nagyobb élmény, mint charterrel kirepülni egy all inclusive szállodába.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.07.28. 18:33:48

Nekem ebből a telefon-tablet-fog mizériából az jött le, hogy minél öregebb a technika, annál megbízhatóbb. A Biancinak 1%-a sem romlott el, Csikós kb. 35-40 éves foga is javítható, a sok modern szar meg rögtön kuka! Hajrá öregtalicskások!
Ja, és a gyerekekről. Nekem is végigrinyálják a 3-6 órát a hátsó ülésen, pedig most már légkondi, telefon, úti társasjáték, minden szar van. De aztán ha következő évben megkérdezed, hogy a Mátrába menjünk-e síelni, vagy Donovalyba Bopaték sísulijába, akkor sosem mondják, hogy de utálunk autózni, úgyhogy irány Szlovákia! Felfogják, hogy ezzel jár, ennyi.

spellbinder 2014.07.28. 18:39:52

@Pensive: Hadd ne mondjam, miféle autókban üldögéltem végig Európa útjait gyerekként - és hadd ne mondjam, a legnagyobb élményeim között vannak a lerobbanások meg azok a regénybe illő nyomozások-megoldások a legidegenebb tájakon, amik után aztán az alkalmi barátokkal egymás vállát megveregetve, vigyorogva hajthattunk tovább.
Az már milyen unalmas út, hogy beülök egy közlekedési eszközbe (mert a maiak már nem autók), gps, kondi miatt tökig húzott ablak, stb. és teljes mértékben elszigetelődve lezúzok 1500km-t, legfeljebb egy tankolásra állok meg egy benzinkúton, ami mindenhol egyforma, majd ott vagyok, aztán jól van.

takarék-láng 2014.07.28. 20:03:29

@Csikós Zsolt: A pensive miert beteg?
Szerintem sem valos idoben tortennek a kalandjaid, hiszen annyira hulye gondolom nem vagy, hogy otletet adj a betoroknek.
Ezt a blogot olvassak ciganyok is, eppen ugy, mint a "Velunk pusztulo tortenelem" forumot. Ott is iratlan szabaly, hogy nem mondjak meg, hogy hol keszultek a fotok az elhagyott autokrol, hiszen a femtolvaj ciganyok mennenek erte es vinnek a mehbe.

Rocko- 2014.07.28. 20:58:06

@takarék-láng: és Csikós annyira se hülye, hogy a házat őrizetlenül ott hagyja. ;)

Negrogo 2014.07.29. 11:09:55

Nagyon jo volt olvasni ezt, plane mivel en is pont kint voltam olaszba most, igaz csak Triest, Lignano, Bibione, Velence vonalon es a tobbi kis telepules ami az ember utjaba kerul. Autopalyat direkt elkerulve! Olasz eddig kimarad es bar jo elmeny volt vmi nekem is hianyzott. Persze az olaszul beszelo pincerlanyokban van vmi na meg elkepeszto jok voltak a kajak, pizzak, kavek. A taj is gyonyoru szoval ezen a teren azt kaptam amit vartam de vmi hianyzott nekem is. Lehet, h a Piedone filmekben latottakat hianyoltam vagy amit lattam az Indiana Jones 3. reszeben Velencerol. Nem tudom. Szint ugy nem lattam Lambot csak is egy Ferrarit azt is a Velencei parkolo hazban francia rendszammal meg szint ugy veletlen egy Quattroporte-et persze az ujat. Alig volt olasz auto. Fokent nemet, elvetve persze latni lehetett uj Deltat, Y-ont, par 500-ast de kb ennyi. Regebiek sehol.

Viszont a kozlekedes bar annyira nem volt veszes lakott teruleten belul siman le toltak 60-nal. 70-el jarkalnak. A tempo azert megvolt. Korforgalmak meg percenket szuletnek naluk mert ennyit en meg nem lattam. Ennek ellenere azt hasznalni nem tudjak. Balra indexelnek, kifele menet meg jobbra nem. Raadasul nem egy dupla savos. (sok helyen tok ertelmetlenul) Foutak, mellek utak jo minoseguek, gondolom a palyak is de azt kihagytam.

peti-peti 2014.07.29. 12:00:40

Csík!

Szerintem ne aggódj a "zona traffico limitato" miatt, nem fogsz csekket kapni, én se kaptam.

zagyvalaszlo 2014.07.29. 12:02:29

@Altezza: Nem tudom, ez miért olyan nagy szám.

A 42 éves kocsimmal idén voltunk gyerekkel Finnországban, Észt, Lett, Litván, Lengyelo, Románia, Szlovénia, Horvátországban de 4 nyárral ezelőtt Délfrancia, Olasz, svájc, luxemburg, németország, szintén baltikum stb... 6-7ezer km-s körök.

szóval bejártuk európát gond nélkül.

A bianchi az viszont más, sokkal kevésbé komfortos, szóval kaland.

zagyvalaszlo 2014.07.29. 12:04:36

@Don_Matteo: a ds-el ugyanígy jártam szlovéniában, mögöttem fél méterre jött egy új merci, én meg jöttem tempósan lefelé. szépen elkezdett füstölni a fék...

akkor tanultam meg, hogy hegyről lejönni max olyan fokozatban, amilyenben felmentél.

zagyvalaszlo 2014.07.29. 12:07:44

@zazooo: az kemény lesz :) Mi spórolni akartunk az autópályadíjon, aztán olyan utakra kerültünk, hogy 1500 m-re felvitt, meg le, ott füstölt a fék. Szerintem autópályán menjetek, ha kedves a féketek.

zagyvalaszlo 2014.07.29. 12:10:49

@Don_Matteo: Áhh, ez rohadt jó lehetett, ezek szerint van egy kacsád is a BX mellé? Tök jó.

Don_Matteo 2014.07.29. 12:32:39

@zagyvalaszlo:
ha szép idő lesz jövő héten szerintem elkacsázok az Őrségbe a belsőség talira, bár múltkor itt a Csonti féle összefércelt házilag készített tetős hullámos alvázú kacsát nagyon lefikázták, de azért remélem elférek vele ott... :)

közösperonos átszállás 2014.07.29. 15:04:38

@fedél nélkül: "De mint minden romantikus álmodozónak, neked is csak azt tudom ajánlani: vegyél egyet! "

Ede, te vagy az? Te ajánlottad vmaastnak is, hogy vegyen Alfa 164-est, ugye? :-)

dogoljmeg 2014.07.29. 16:35:44

@fedél nélkül: Es ha kiküldik es nem fizeti be , mit csinalnak? Engem is lefotoztak, megbüntettek több eus orszagban de sose kaptam meg semmit, de ha kapnek sem fizetnem be, nemtudnak semmit tenni, max annyi hogy ha legközelebb elkapnak azzal a kocsival akkor kifizettetik, de erre mennyi az esely? Föleg hogy evente , ket evente kocsit cserelek, de ha nem is, rendszamot , forgalmit mindenkepp.

dogoljmeg 2014.07.29. 17:00:21

@jog-ász: Sztem siman, elviszed elötte egy jo szervizbe atnezetni, kicsiereltetni amit ki kell es kesz, en Norvegiaba majdnem 3000 km.re mentem egyszer egy 25 eves mercivel , meg ketszer egy 1.3 mas 20 eves Corollaval es nem volt semmi gond :)

zazooo 2014.07.29. 18:22:14

@zagyvalaszlo: igen azt már többektől hallottam hogy a szlovén úthálózat alaposan megtanít arra hogy megéri kifizetni a pályadíjat, mert minden más út vagy alattomosan rávisz a pályára, vagy teljesen használhatatlan + esélytelen irányba haladni rajta :D úgyhogy mindenképp pálya lesz, az utolsó 40 km kivételével, ott lesz érdekes a dobfék

Altezza 2014.07.29. 19:08:34

@zagyvalaszlo: Egyszer beültetlek az MGB-mbe és mindjárt nem érzed olyan komfortosnak ezt az autót. :-)

Csikós Zsolt 2014.07.29. 20:54:27

@Vupi:
Bocs a késői válaszért, de két napja nem férek nethez. Szóval a tablet: a gyerekkel sok választásod nincs, erre akkor jössz majd rá, ha másodikosok-harmadikosok lesznek, és a gazdagabb (engedékenyebb) szülők gyerekei elkezdik kicsúfolni azokat, akiknek nincs mobiljuk, nem látták még 3D-ben a Repcsiket, nincs tabletjük. És a te gyereked úgy érzi majd, hogy a szülei rosszak. És amikor minoritásban marad, akkor tényleg pocsékul érzi magát, én elég sokat voltam annak idején különféle okok miatt. Nem teheted meg, szenvedni fogsz, de egy nagyobb erő szorongatja a nyakad. Gyűlölöm én is, nem látom a kiutat.

Tévé viszont nincs otthon, egyszerűen nem megy bele semmi a masinába a DVD/videó/USB kombón kívül. Nálunk nincs csatornacsattogtatás már vagy 12 éve. Van film, bőven, de csak azt lehet nézni. Ez a legtöbb, amit tehetek.

@zazooo:
Istenien bírja - mert motorfékezek :-) De egyébként minden fel lett újítva vagy új, tehát annyira nem kéne kínlódnia - nem panaszkodom, bár valamiért elkezdett ütni jobb elöl. Ez legyen a legszörnyűbb.

@takarék-láng:
Höhö. Nem hinném, hogy ez cigányprobléma. És persze általában a betörők ellen amennyire lehet, bebiztosítottam a házat, hadd ne mondjam, milyen módszerekkel. Egyébként nézd meg a képek EXIF-jeit (asszem nem törli a képkezelő rendszere az indexnek), de sajna real-time. Itt ülünk az özönvízszerű esőben, Gubbióban, mindenünk elázott, nézd a híreket, láthatod :-)

@zagyvalaszlo:
Milyen autó volt az?

@Altezza:
Ó istenem, egy MGB komfortját adnád nekem most... Csak a fűtőmotorra gondolok, különben annyira nem is szenvedés a Bianchi. Csomagokkal persze, mert azok nélkül pokoli a zaj.

zagyvalaszlo 2014.07.29. 21:06:38

@Csikós Zsolt: A miénk DS Citrom, de azt eleve hosszú utakra tervezték. Szerintem a Bianchival jóval nagyobb kaland lehet már csak a mérete miatt is. Vagy akár csak a csomagtartó mérete miatt is.

Az MG-t meg nem tudom, valahol a kettő között lehet, de a wiki leírás alapján az már egy modern autó :)

95xf 2014.07.30. 08:48:48

Csik!
Haza merre jöttök?
Nem találkoztam még utitervvel (térképileg) és szerintem jobb lenne ha átjönnétek az adriai oldalra az nyugisabb és Aquilla környékén a szerpentinek is barátságosabbak (igaz én kamionból látom a tájat)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.08.08. 11:45:58

A cikkeket kár, hogy nem lehet kommentelni.
totalcar.hu/tesztek/2014/08/08/mercedes-benz_gla_220_cdi/
Számomra teljesen érdektelen, de @Csikós Zsolt: stílusáért elolvastam.
A fejbeverős kép mindent visz!

András Méri 2014.08.08. 18:51:07

Azért, Csikós urat szpottolni, hegyalján kifele M7-re Bianchi-val, miközben telóról égésteret hallgatva, Bianchi-s kalandokat mesél, nem egy rossz péntek délután... ;)

Mc Master 2015.04.17. 15:40:20

@Csikós Zsolt: Hello Csík,
itt írok neked, mert hirtelen nem tudok jobbat, de igazából az Essennel kapcsolatban. Lehet, hogy már késő, valszeg már úton vagytok, de hátha...
Prága felé az a gáz, hogy a csehek legalizálták a drogokat, ezért az onnan németbe belépő kocsikat ezért veszik ki. Ha már egyszer kihív a "Volgen mir", akkor bármit történhet. Az osztrák téligumimánia miatt mi is járunk csehnek október és április között, de 50%-ban meg is találnak.
A másik meg, hogy Lipcse után elég meredek dombok jönnek. Nagyobbak, mint a hármas pályán Suben után.
Máskor inkább induljatok el úgy, hogy reggel nyolcik Subenba érjetek és akkor nincs vizsgáztatás.
Sok sikert az úthoz!
UI: roller? Essen nem olyan nagy, az állomás pl. 3km-re van a vásártól. Inkább a fényképezésbe fogsz elfáradni - a sok gugolás és hunyorítás a keresőbe, de ezt te úgy is tudod.
süti beállítások módosítása