A Ferrarin és az 1420 méteres hágón túl

  2014. július 23. - Csikós Zsolt Címkék: úton tc flotta Róma Bianchina Bianchi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat valamiért ismeretlenül is gyűlölők jóslatát, az elevenen megfővést az autóban és a városokban...), ebben a hangulatban szeltük át a rendkívül unalmas és betonból faragott Észak-Olaszországot, annak a 300 kilométerét, telve a kis utakon százzal nyomuló kamionokkal és végeláthatatlan ipari negyedekkel.

DSC01371

Szomorú látni, milyen sok céget tönkretett a válság, az út mellett háromból két nagy üzlet – jellemzően házfelszerelési, kertészeti, utazási firmák, de sok a gyommal beborított benzinkút is – zárva van. Pályára persze már nem mertünk menni, hiszen ott még több legfőbb, rettegett ellenfelünk, a kamion, de a kis utakon talán ha egyszer tartottuk fel az autókat, és akkor sem nagyon, pláne nem soká.

A sok esőzéstől azonban szépen elment az alapjárat, mire Modenába értünk, kicsit valami a kocsi elejében is bóklászik nagyon lassú tempónál. Aláfeküdtem a Bianchinak, minden futóművet megrángattam, szemrevételeztem, de masszív minden, a gumik sem szálszakadásosak. Viszont sikerült előidéznem a hamburgeres szagát – a homlokommal véletlenül nekifeszültem az izzásig hevült kipufogódob hegesztésének, azóta lett egy szép, szilva színű és alakú folt a homlokomon. Kopasz is vagyok, folt is van, tiszta Gorbacsov lettem.

Ezt az unalmas utat csak egy vidám incidens szakította meg – megvolt az első Bianchi-esemény. Egy út széli szerviz előtt Fiat 500-asok sorára lettem figyelmes, és nini, ott kandikált ki egy Bianchina orr is!

DSC01386

Azonnal félreálltam, fotók készültek, be is támolyogtunk a szervizbe. A tulaj, egy idősödő, nagydarab olasz, renyhe érdeklődést mutatott a mi Bianchink iránt, mondjuk úgy, unott felismerés csillant a szemében, csak akkor mosolyodott el, amikor megkérdezte, honnan jöttünk? Ezzel a szarral? – olvastuk ki a tekintetéből, s kissé hülyének éreztük magunkat. Na, jobb, hogy még nem rohadtunk le, itt lenne az ideális segítség, de nem érzi különlegesnek, amit lát. Pedig a legrégebbi autók, amiket mozogni látunk, azok második szériás korai Pandák, igaz, a háromszáz közül, amit szpottoltam, csak egynek volt vászonteteje. Nem tudják ezek az olaszok, mi a tuti.

Hosszú, dögunalmas vezetés után, szakadó esőben értünk Modenába, pontosabban mellé, San Danninóba, a ház a borzalmasan forgalmas főút mellett volt. A bácsi, akinél laktunk, a valóban porfészek számba menő falucska, Modena mellett, igazi bevadult gyűjtő. A bordó szín alapján a házát az útkaparó házának gondoltam volna, de ez sokkal nagyobb, s volt egy majdnem ugyanakkora, hasonló színű épület az udvarban is. Bár egy büdös szót nem beszélt, más nyelven, mint olaszul, mégis remekül megértettük egymást, mert végigmutogatta az autóit.

DSC01439

Fiat 1500 a háború előttről, négyhengeres csak, de hétüléses, mutogatta (és 124-es Fiat műszerfalát sikerül belefaragni, tettem hozzá gondolatban), van egy eredeti és csinos 124 Spidere, egy Triumph Heraldja is, ezek érdekesebbek. Aztán a ház mögé rángatott, ahol a 124-es Merci kombija előtt eldugva valami ponyvával letakart kis csomag állt. Nini, egy Autobianchi, szakasztott, mint az enyém, csak rohadt, okkersárga, de ajta van a szexis, régi, fekete olasz négyzeetrendszám, viszont nincs vászonteteje, akárcsak az olasz kivitelek java részének.

Aztán a bácsi berángatott a házába is, amiben több volt az antik cucc, mint egy nagyobbfajta múzeumban. Az öreg most 69, 4 éve gyűjtögetnek a feleségével, jószerivel mindent. Az ő házuk leírhatatlan nagy szobákból állt, és akkor csak a magasföldszintet láttuk, s minden szoba tömve volt antik bútorokkal, az antik bútorok roskadásig porcelánokkal, könyvekkel, régi telefonokkal, órákkal, evőeszközökkel, játékokkal, s mindennel, amit csak emberi elme el tud képzelni a régmúltból. Ijesztő volt. A bácsi maga egyfolytában valami vékonyka szivart rágcsált, ingére már vagy két hete ráfért volna a mosás, ő jobban állt, rá csak négy napja. Ettől eltekintve szimpi volt, mindent, de tényleg mindent meg akart mutogatni abban a szűk este-töredékben, még reggel, a búcsúzkodásnál is folytatta a témát, miután ajándékba átadott egy üveg Lambruscót (a helyi vörösből készült habzóbor).

DSC01462

Volt egy kis mélylélektani régivilág-beütése is azért a bácsinak, a telefonok mellett ott hevert egy eredeti, bazi vastag, háború előtti Leni Riefenstahl-könyv, a másik szobában, a dohányzószett-pléhautó körül pedig Vittorio Emanuele III és Il Duce (Mussolini) képek, kicsit odébb is hasonlók, mindenütt. A legmegdöbbentőbb azonban az volt, amikor berángatott a hamisítatlan XIX. századi stílusban berendezett konyhába, és megmutatta egyik nagy büszkeségét, az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből származó fűszer- és szárazételtartó-készletet, amit ma is használnak – Liszt, Czukor, Eczet, ilyenek voltak a porcelánokon. Fura egy ilyen kapcsolat a mi régmúltunkkal egy olasz villában, amiben ő csak 13 éve lakik, én meg a 49 éves olasz autóval vagyok ott, amit ráadásul Németországban raktak össze. Ezeket a mozaiktörmelékeket próbáltam tegnap összerakni a fejemben valami átlátható képpé, amikor elnyomott az álom. Mivel egy szobában aludtunk mind, ezért csak háromszor vertek fel a családtagjaim – nem tudnak aludni a horkolásomtól...

DSC01465

Másnap 14 kilométer, Maranello. Nem kezdődött jól a nap, Bianchi nehezen indult, az alapjárat pedig az istennek sem akart megjönni, minduntalan leállt. Sebaj, ettől még elvitt Maranellóba, ahol intenzív fényképezkedés jött a Ferrari-múzeum előtt, majd a bérelhető Ferrarikat kínáló alkalmazottakkal hosszas diskurzus, hogy honnan jöttünk, mi is ez az autó (hüledezés), persze kedvezményt nem kaptunk a parkolásból. A múzeumot hagyjuk, arról megpróbálok majd otthon írni, zseniális, a négyünknek kifizetett 40 euró minden fillérjét megérte.

A délután a Pisa felé terjeszkedő hegyvonulat megmászásával telt, nagyrészt hármasban, sok belőle kettesben, harmincöttel. Folyamatosan 1000 méter fölött mászkáltunk, de volt több 1200, 1300 méteres kis csúcs, a legmagasabban pedig akkor voltunk, amikor már alig maradt benzin a tankban, és muszáj volt megállnunk feltölteni. 1420 métert mutatott a navi.

DSC01676

Teszem hozzá, az életben nem tankoltam ilyen drágán, 1,795 euró lett volna, de sok olasz kútnál nem szabad öntankolni, ezért amikor a kezelő hozzám lépett és határozottan kivette a kezemből a pisztolyt, majd elkezdett ő tölteni, nem ellenkeztem. A Kati csak fogta a fejét, mert így még drágább volt a benya, 1,875... Majdnem 600 forint, te jó ég. Ezeken az emelkedőkön pedig a Bianchi nem takarékoskodik a lével, az eddigi 5,65-5,75 közötti fogyasztása szépen felmászott 6,99-re. Persze, az alapjárat-problémából, az időnkénti tüsszögésből és ebből az adatból azért arra is következtetek, hogy fennakad néha a tűszelep. De vajon miért? Maga a szelep új, a tömítések is azok, a benzinszintet nagyon precízen belőttem, még az úszó nyelvét is tükörsimára políroztam. Mindegy is.

Egyébként a kút után kicsivel fel is értünk a csúcsra, megálltam, készítettem egy kicsit csálé képet (egy fél csatornafedéllel), 1428 métert mutatott a navi. Aztán korgó gyomorral nekiálltunk a szerpentinen lefelé valami kajáldát keresni. Megálltunk vagy egy tucatnál, de vagy kedden zárva volt, vagy még sziesztakor kopogtattam, vagy a rosseb tudja. Mindenesetre ma nem ettünk ebédet, egyáltalán, csak azt a jellegzetes, gumiállagú, gumiízű, színes műanyag takonnyal töltött izét, amit croissant-nak hívnak a raktáráruházak.

DSC01669

De este megkaptuk, amire vártunk – a tengert, Pisa mellett. Soha nem voltam még ilyen jó tengerparton Olaszországban, a homok puha, kosz- és kagylócikk-mentes, a tenger hullámzik, a hőmérséklet csodás. Két órát bent lubickoltunk, tengeri hínárként lebegtünk a hatalmas hullámokon, lenyeltünk fejenként vagy fél liter sós vizet, isteni volt. Hihetetlen, de a törékeny, gyenge, minden általunk látott autónál silányabb, viszont kétszer öregebb Autobianchink hozott ide – önmagában óriási élmény, ami figyelmet a kisautó kap, mindenki mosolyog rá. Hogy tönkretett-e bennünket? Mi nem vesszük észre, úgy élvezzük a túrát, mint még szinte semelyik másikat.

Most egy teljes nap pihi itt, csak holnapután indulunk tovább Sienába, utána Rómába. Izgi lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr986537103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hanzi 2014.07.23. 11:21:07

A magyar feliratos porcelán cuccok egy olasz házában...na ez komoly flash!
Hajrá, érezzétek magatokat jól, a Ferraris tzikk igen várós!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.23. 11:27:01

Hát ez nem semmi:-) mondjuk legalább elhiszik sokan hogy itt még olcsó a benzin:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.23. 11:28:52

Amúgy amikor ezeket az autókat csinálták ,ezek gond nélkül megtettek ennyi km t.

KawaBazsy 2014.07.23. 11:56:15

Ősszel mi is voltunk a Ferrari múzeumban, ha arra jár az ember, kihagyhatatlan (9 évvel korábban is voltam, azóta láthatóan bővült). S utána egy Californiát is kipróbáltunk, nem mindenki kap a munkája miatt tesztelésre ilyesmit.. :-)

dailyvicodin 2014.07.23. 12:24:36

állat. sok sikert, jó utat!

tök mindegy 2014.07.23. 12:26:18

Kútfej servito oldalán álltatok meg.
Másik oldal volt az önki.
Csak a fotó alapján tudom.

Pensive · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.07.23. 12:30:49

"Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk..."

Valahogy mégis tiszta maradt ez a verda. Na nehogy most emiatt összekoszoljátok ám...

Leadfoot 2014.07.23. 12:32:33

Az 5. kép elképesztően jó.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.23. 12:36:23

Na, és Pista jóslata hogy áll? Szaladtak már utánad bolond olaszok egy köteg eurót lobogtatva, hogy megvennék a kis gyöszt? :D

Pere László 2014.07.23. 13:00:16

Az én ötkilósomon a karburátor talpánál volt a baj. Friss összerakás után, pár száz kilométerrel falsot szívott. Nem lehet ez a baj?

jk88 2014.07.23. 13:04:53

@Gyurma73: Nagy tévedés, OTT olcsó a benzin. Itt jó, ha 120 ezer Ft az átlagfizu, és 400 felett van a benya, ott igaz, hogy 600, de az átlagfizu is van legalább 5-600 ezer Ft.

Swind 2014.07.23. 13:20:44

Ha már a fizetési aránytalánságokról beszélünk: Kaptam egy 30k forintos bírságot mert 64-re sikerült felgyorsulnom az egér úton , a lejtő aljára meg beálltak a rend éber őrei. Ez Németországban 20 euró lett volna, ami kb 6200 Ft, de ha az átlagfizetéseket is összehasonlítjuk akkor az csak 1500 forint.

SemBoga 2014.07.23. 13:40:08

"A délután a Pisa felé terjeszkedő hegyvonulat megmászásával telt, nagyrészt hármasban, sok belőle kettesben"

a hármasnál elgondolkodtam, hogy vajon kit hagytatok kinél - a kettesben résznél már igencsak ráncoltam a szemöldökömet és a kopasz újságíró családjáról igen furcsa kép alakult ki bennem, hogy útközben is otthagytok valakit csak úgy valahol... :)

Rocko- 2014.07.23. 13:46:55

"A tulaj, egy idősödő, nagydarab olasz, renyhe érdeklődést mutatott a mi Bianchink iránt, mondjuk úgy, unott felismerés csillant a szemében, csak akkor mosolyodott el, amikor megkérdezte, honnan jöttünk? Ezzel a szarral?"
lol.

"A bácsi maga egyfolytában valami vékonyka szivart rágcsált, ingére már vagy két hete ráfért volna a mosás, ő jobban állt, rá csak négy napja."
antikolt bácsi.

Patás 2014.07.23. 13:49:26

Na, eddig semmi borzasztó dolog nem történt, sőt, szerintem egész jól szerepel.
Örülök neki és továbbra is szurkolok!

Euscorpius Hungaricus 2014.07.23. 15:07:36

@SemBoga: Először csak Kati tolta a verdát, aztán Bálint is besegített. A Kopasz csak vezetett...

Csikós Zsolt 2014.07.23. 15:37:36

@Make Valamit:
Dehogyis, itt is van ilyen autó, rogyásig, ha akarnak. Pista furcsa álmokat kerget a veteránautókról :-)

@Patás:
Aha, aztán reggel szétszedtem a kocsit, mert dugóban nehéz alapjárat nélkül araszolni. Kicseréltem a fél gyújtást, továbbra is dadogott, aztán mikor bemelegedett, észrevettem a benzinfolyást a karbi alatti tálcában. Új a tűszelep, jó is, hát akkor mi?

A pisai programot módosítottuk, azaz megfordítottuk, délelőtt fürödtünk, amíg a pisai 500-as klub elnökére vártam, akit a netről néztem ki, majd megjött a szerelővel, elvitték az úszót, most épp valahol itt a környéken keresik a Weber 26 OC-be valót. Addig mi még fürödtünk, ebédeltünk, most már beborult és esik. Remélem, nemsokára lesz úszónk, mert holnap mennünk kell tovább Sienába, vár a szállás.

A gyerekek örülnek, most fogunk épp játszani egy kis Carcassonne-t, amit imádnak, a tabletet tegnap óvatlanul elrepesztettük, ezért mostantól nincs, a feleségem épp egy új szerrel gyantáz, ami nem működik, neki most ez a legnagyobb bosszúsága. Én várom a telefont, hogy lett-e alkatrész, de legalább a Bianchi eldöntötte, hogy nem délután, szakadó esőben fürödtünk, hanem még délelőtt, a szikrázó napsütésben. Minden rosszban van valami jó, néha utóbbiból több.

Ja, megpróbáltam ideiglenesen kipárologtatni az úszóból a benzint a gáztűzhely fölött (egy kanálban, nem direktben), hogy egy kicsit még legyen alapjárat, legalább Rómáig, mire begyulladt, most nincs szempillám, de ennyit megért a home-made tűzijáték, a gyerekek nagyon élvezték, a Kati kevésbé. De ez is megoldódik, az internet és a veterános szociális háló csodás dolog. Remélem.

Patás 2014.07.23. 16:10:24

@Csikós Zsolt:
Uhh, sajnálom :( Pedig kezdett bennem az a kép kirajzolódni, hogy most nagyon egyben van, s csak apróbb nyűgök jönnek elő, amik nem hátráltatnak/veszélyeztetnek semmit a kirándulásból.
Szurkolok!

madbalee 2014.07.23. 16:11:27

A Ligur tenger tenyleg csodas. Teljesen mas, mint az Adria.
Ha van idötök menjetek fel eszakra kicsit. Massa, vagy La Spezia strandjai (~40 km Pisatol) csodalatosak. Azurkek tenger, es rögtön kb 1-2 km-re a parttol majd 2000 meter magas hegyek neha ködbe burkolozva.

szipipeti 2014.07.23. 16:13:04

@Csikós Zsolt: Azért óvatosan! Égésfolt a homlokon, leégett szemöldök... Törött tablet, gyenge gyanta...A lényeg kis Bianchi egyben hazajön! - Ezek szerint nem ő a "gyenge láncszem"? (Régen a lyukas úszót szappannal tömítették.., bár lehet, hogy a mai benzin és a mai szappan erre a célra már nem kompatibilis...) Hová fajul a világ... További jó itat, és várjuk az élményeket!

dr.oid 2014.07.23. 16:14:00

Giovanni della Grande a hegyek királya
pöttyös trikót ölthetsz Bianchi kapitánya
nem sötét Schettino nem piperkőc fajta
fedett fejed búbját talján napsugár nyalja
míg palócz kolléga egy Luthe dögről regél
COTY nagykövetünk déltengerben henyél
bizony Csikósmester nem patópál fajta
luxusszállodában koktélért nyúlna karja
e horrorképet látó most hatalmasat téved
hivatalos úton tartnak jól firkásznépet
civilben a tollnok spártai jámbor fajta
eksztázisba esik ha V8 pörgését hallja
miért is ne tenné ha benzinből van vére
milyen menő lenne jó százoktán ebédre
szerencsére nem gép bohó mérnökember
ezért mikor éhes kagylós pennét rendel
esténként kalapál szavakat dolgoz egybe
mert érdemesnek tartjuk az olvasói kegyre
hej inkább nyaralnál Bianchi kapitánya
nyugodtabb lehetne olvasóidnak álma
éjszakai csöndbe huhogó holmi bagoly
ki varjú komájával csak konokul kuvikol
hiába jó szándék hiába csoda s szépség
rettenes kretén folyton károgó népség..

bölcselkedő aggként tolmácsolhatom alant
sokkal több nyaralás és kevesebb kaland :D

Csikós Zsolt 2014.07.23. 17:11:45

@Patás:
Lett már úszó, megy mint a Shaffhausen, indulunk Pisába várost nézni. Egy perc nem ment el napból, fürödtünk, ebédeltünk, homokvárat építettünk, társasoztunk, most városnézés. Csak a sorrend borult fel, éljen a pisai F500 klub!

ommm 2014.07.23. 17:14:26

@Csikós Zsolt: Na, akkor tucatautód van mégis, tudtam.

nb01 2014.07.23. 17:22:34

@Csikós Zsolt: Jó ezt hallani! Hajrá!!!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.23. 17:35:47

Már a párom is Nektek drukkol, én sem teszek másként, hajrá!!!

Quattroman 2014.07.23. 18:42:11

@Csikós Zsolt:
bemutattad Kati asszonynak hogy kell hatékonyan epillálni?

fedél nélkül (törölt) 2014.07.23. 19:27:39

Mindegy mennyit ajánlanak érte, ha valaki meg akarja venni, add oda :)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.07.23. 20:11:19

@Csikós Zsolt: Na, majdnem bejött a "minden bokorban van hozzá alkatrész" :-)
További jó utat!

Pensive · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.07.23. 20:54:40

Csupa meglepetés az élet. Pont útbaesett egy szerviz tele fityókkal és bianchikkal, a szállásadó is pont veterángyűjtő, akinek pont akad, szintén egy bianchija a sufniban. Aztán másnap pont a helyi fityóklub elnöke bukkan fel, természeseten pont egy szerelővel, és később pont a szükséges alkatrésszel, még pont időben, hogy ne csússzon a szoros program.

Ha én csak fele ilyen szerencsés volnék...

Teshow 2014.07.23. 21:12:35

Kopaszként lekoccolni a fejedet: ismerem!
Ligur-tenger. Csoda: ismerem!
Olasz kamionos, mit a félelem tárgya: ismerem!
1988-ban Skoda 120 gépkocsival támadtuk Olaszhont. Akkoriban ott még nem játszott sem a traffipax, sem a tachográf.
A kamionok rakottan 140 kmh-val nyomták, az üres traktorok meg 160-180 körül. Kellett félni :O

gn 2014.07.23. 21:17:42

Azt a sufnis sárgát meg kellett volna venni. A gyerekek gyorsan felnőnek és már nem fognak hátul elférni. Amíg megszerzik a jogsit, lenne idő felújítani :-)

Varga Gojo Gabor 2014.07.23. 22:29:18

Hajrá Csikós Úr, és a Kedves Család! Ez az élet, nem a 200.000 km-es cseregarancia! ha kész lesz a Mini 5000 km alatt én sem állok meg! Szórakozzatok jól, a károgók meg mehetnek a levesbe! :)

1kutya 2014.07.23. 22:44:52

Osztrák-Magyar... - ... Olasz Monarchia...

szerintem hozzuk össze mihamarabb! mi legalábbis biztos jobban járunk :(((

Hurri Kán 2014.07.23. 22:57:46

@1kutya:
Inkább Osztrák-Magyar Anarchia vót az :D

kayaibrahim 2014.07.23. 22:59:24

Örülök, hogy jól megy sorotok. Én is kedvet kaptam egy olasz túrára.

Hosszu 2014.07.23. 23:03:30

Mi ma voltunk, a Ferrari múzeumban. A magyar csapat által épített szuperferrarinál megállt bennem az ütő. Odab... :-) Nemrég érkeztünk Pisaba, hol az a tökéletes strand?

nick: 2014.07.23. 23:06:05

@Csikós Zsolt: hát ez a komment tisztára Brunella Gasperini :-DDD (Ő és Mi, Én és Ők, meg egyéb személyes névmások tetszés szerint keverve)
a Foltos, a Bazeg, és a többiek meg olyanok, mint az Öreg meg a Fiatal, stb. :-DDD
...egyre jobb a kaland, csak így tovább!
remélem, lesznek még (szerencsés) fordulatok is bőven :-)

Természetesen további sok élményt kívánok Nektek - és még több beszámolót nekünk! ;-)

Cave Nick 2014.07.23. 23:32:34

@Hosszu: milyen "magyar csapat által épített szuperferrari"?

Don_Matteo 2014.07.24. 08:29:29

Szegény kisautót tényleg nagyon megfogja a hegy, ha így felment a fogyasztása.
A kacsás franciaországi túránkon viszonylag jól ment a kis boxernek a fogyasztás.
4 tankolást mértem csak meg, és mindig igyekeztem pontosan, mert nagyon érdekelt, hogy egy ~640-re fúrt általam felújított motor mégis mit produkál. (elektronikus gyújtás és felújított beállított karburátor) Nos a kacsa értékei ilyenek voltak: 5.3; 5;4; 6;4; 4,8 l/100km. A legnagyobb szinte végig városi dugózással és hatalmas szélviharokkal nehezített történet. A legkisebbett meg hazafele Ausztriában autópályán produkálta. Valószínűleg tartom, hogy a kacsában lévő "nyomatékos" boxer a kevesebb szenvedés miatt tud jobb értékeket. Gondolom ez a kis olasz az eredeti motorjával még többet enne.

gigabursch 2014.07.24. 08:36:35

@Csikós Zsolt:
Most már tudom, hogy családi nyaralást gyantázó nélkül nem lehet megkezdeni.

Nyiri 2014.07.24. 09:25:30

Az írásból úgy tűnt, hogy kedves volt az idős Olasz, de inkább az agyadra ment. Tök gáz az ilyen helyzet. Levezettél x órát, fáradt vagy. Szeretnéd a srácokat nem csak a tükörből nézni, odabújni az asszonyhoz, erre itt egy fogadós és tapad mint a légypapír.

Hogy mondd meg neki kedvesen, hogy hagyjon békén? :)

Palladrin 2014.07.24. 09:36:04

Lesz ebből valami I. Bianchi emléktúra jövőre? :)

Lordmotor 2014.07.24. 09:53:56

Már várom a ferdetornyos szappantartós selfiket :D
Sok napot, működő technikát és tengeri herkentyűt kívánok!

madbalee 2014.07.24. 10:32:04

Tenyleg ajanlottak mar valamit a Bianchiert? Arra gondoltam, hogy ha nem is teljesen de kicsit olyan, mintha a sivatagba homokot vinnenk nem? Olaszhonban van valoszinüleg a legtöbb Bianchi.
Olyan, mintha mondjuk 2030-ban valaki jönne Swiftel Esztergomba emlekturara az elsö darabokbol valo mi autonkkal.

Don_Matteo 2014.07.24. 10:37:05

@madbalee: 2030-ban swift..., na az tényleg teljesítmény. :D

Hosszu 2014.07.24. 10:51:16

@Cave Nick: a Lotec Racing által épített Colani Testa D'oro, amit egy Testarossából faragtak. Az autón több magyar csapattag aláírása is ott van.

andofita 2014.07.24. 11:46:03

Kedves Csikós Család !
Elragadtatással szemléltük 21 éves Toyota Carinánkból, ahogy a külső sávban haladtatok csodálatra méltó kisautótokkal a - helyenként normál ablaktörlővel is alig törölhető vízmennyiséget zúdító esőben. Alig hittünk a szemünknek, hogy ez az autó magyar rendszámú és hogy négyen ülnek benne !
A rohanó globál tempóval szemben misszionáriusként hirdetitek az igét, büszkék vagyunk Rátok. Később, Bologna után, nagy szerencsénkre a szembejövő oldalon, egy pillanatok alatt kialakult kb 20 km-es dugó tanui voltunk és ismét csak Rátok gondoltunk: most akkor hova a francba is rohan az emberiség ? Hát bizony oda...

venturaea 2014.07.24. 12:04:49

na Pisában sokmindent nem érdemes nézni. Amúgy a gyanta nem műkszik olaszba' nézd csak meg az olasz nőket!

csak egy néző 2014.07.24. 14:49:20

@Teshow:
"Akkoriban ott még nem játszott sem a traffipax, sem a tachográf.
De bizony, hogy játszott, mindkettő.
A kamionok rakottan 140 kmh-val nyomták, az üres traktorok meg 160-180 körül. Kellett félni"
Ez azért nem kicsit barokkos túlzás.
(Egy volt kamionos)

közösperonos átszállás 2014.07.24. 14:58:11

@Swind: "Ez Németországban 20 euró lett volna"

Viszont sokkal-sokkal gyakrabban.

Carrot2013 2014.07.24. 21:12:49

@andofita: Nálad a pont, meg Csíknál. Nagyon igaz amit írtál! Lájk :o)

Csikós Zsolt 2014.07.24. 22:03:27

@Palladrin:
Nem lehet, mert a Bálint idén még épp elfér benne hátul, utána kampó. Első és utolsó, erre fogunk emlékezni. Meg baj van a behajtásokkal is az emissziós övezetekbe, Pontaderát már a külvárosban kellett megkerülnünk, Sienába be se hajthattunk, ott is a külvárosban hagytuk, amíg megnéztük a várost. Hogy mi lesz holnap Rómában, el se tudom képzelni, de lehet, hogy tojok rá és inkább bekockáztatom a bírságot, mert egy kép kell arról, hogy a belvárosban autózunk vele. Hátha nem ismerik a fekete plakett intézményét. Érdeklődtem már Polizia Municipalénél meg turistainformációnál, de nem tudták megmondani, hogy lehet kiváltani pénzzel az emissziót. Ahogy pl. Londonban a congestion charge van.

@Lordmotor:
Ettől a toronytámasztós sémafotótól már rosszul voltam 1996-ban is, nekünk nem készült ilyen. A technika működik, bár ma a gyújtást is kicsit hackelni kellett, de megvolt 10 perc alatt. Ja, és Siena határában bemondta az unalmast a sebmérőspirál, ezt nem fogom kijavítani. A navi is mutatja a sebességet.

@madbalee:
Á, csak bámulnak páran meg mosolyognak, néha dudálnak. A klubosoknak nagyon tetszett, de azért Olaszországban lehet ilyen autót kapni, ha akarsz, tele van vele a net. Amióta van veteránkatalógus, internet és ebay, azóta ezeknek nagyjából szabott áruk van. A rácsodálkozó hozzánemértő pedig nem fog összegeket bemondani egy jöttmentnek, pláne, hogy azt se tudja, jogilag mi lenne.

A klubos embernek és a fogadósnak tetszett, hogy az én Bianchim (ami itt szigorúan Bianchina) vászontetős, az olaszok nem ilyenek (vagy nagyon ritka), csak ezek a német NSU-Fiat összeszerelésűek. Ahol a Siena matricát vettem a kocsihoz, és mutattam a képet, ott a nő rögtön mosolygott, és mondta, Bianchina, de például a turistainfón, ahol egy jó ötvenes nő (tehát ő a legfogékonyabb korban volt, amikor ezek még ezrével rótták az utakat) helyből rákérdezett - Trabant? Hogy útba igazítsam, megjegyeztem neki, hogy olasz az autó és úgy hívják, Autobianchi, tudja Fantozzi... Na arra rögtön mondta, á, Fántocci!

@andofita:
Hű, tényleg? Sajnos azt hiszem, erősen figyeltem az utat, nekem csak egy fokozatom van a törlésre :-) Köszi!

DeezL 2014.07.25. 10:46:59

@Teshow: voltak érdekességek.. pl mentem városban 50el utánfutóval, mögöttem jött a rendőr akkor a 75ös alfával .... villog egyet mondom mivan csak 50el megyünk akkor megyek 60 villog 70 villog 80 villog 90-nél hagyta abba:) meg amikor az autópályán mentél 170el a belsősávban és kivillogtatnak

DeezL 2014.07.25. 10:59:39

@Csikós Zsolt: valóban elég jó a géped! nekem A112 volt Bianchiból az Abarth verzió

dennisthemenace 2014.07.28. 00:11:57

@csak egy néző: Nagyon durva túlzás. (egy jelenleg is kamionos).

csak egy néző 2014.07.28. 09:32:44

@dennisthemenace:
Pedig anno még nem is voltak elektronikusan leszabályozva a kamionok, mondjuk akkor nem is tartott ilyen sokáig egy előzés, mint ma, már ahol engedélyezve van.

outtatime 2014.07.28. 10:50:08

A bácsi a cikkbe ágyazott képen kicsit Hannibal Lecter.