A zúzdának gyártják az új autókat?

  2014. május 21. - Stump András Címkék: összeesküvés-elmélet autó összeesküvés ökörség eladás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Elképedtem, amikor életemben először láttam termeszvárat. Ezek az apró rovarok hogyan hordanak össze egy ember nagyságú kupacot? Félelmetes, ahogy ott zsizsegnek körülötte. Itt valami nincs rendben, ha így folytatják, bekebelezik a következő falut. Nézd már, ott az a hatalmasra nőtt, centis példány! Ezek mutánsok! Felzabálják alólunk a bolygót! Meneküljünk!

termeszvar
A termeszvárak forró helyeken a Föld mágneses mezejének megfelelő irányban épülnek

Vannak a világban első látásra furcsa, nehezen magyarázható jelenségek, amikről aztán, ha utánanézünk, kiderül, hogy tök normálisak. De nem csak a természet, az ember is létrehoz bizarr tárgyakat, eseményeket, néha halmozza is őket. Ha lenézne ránk egy marslakó, vajon hogyan magyarázna meg egy F1-futamot? Egyforma autók mennek körbe-körbe, és ezt az egészet milliók nézik száznyolcvanas pulzussal az egész Földön. Monománia. Betegség. Nincs ezeknek már sok hátra.

Könnyen lehet, hogy igazuk van, ám az, ami a héten felpörgette az összeesküvés-elméletek rajongóit, nem más, mint rácsodálkozás a tömegtermelésre. Mintha kimennénk hajnalban a Nagybanira, csinálnánk egy fotót több tonnányi almáról, aztán visszatérnénk délután, és az üres placcot látva levonnánk a következtetést: nem létezik, hogy ezt mind eladták, tuti, hogy a Dunába borították az egészet.

Úgy tűnik, a Zerohedge indította el a hisztériát. Előkerestek néhány archív fotót, hozzákevertek egy-két aktuális képet, és néhány valós tényből vad találgatással rémisztő következtetéseket vontak le. Akinek nincs kedve tucatnyi bekezdésen át olvasgatni az angol nyelvű fejtegetést, arról regélnek, hogy a gyárak borzalmasan sok autót ontanak magukból, sokkalta többet, mint amennyit el lehet adni, és csak halmozzák őket gigatelepeken, hogy aztán egy részüket a végtelenségi aszalják, amíg tönkre nem mennek, majd amikor már reménytelen túladni rajtuk, elbontsák, sőt, egyenesen bezúzzák őket, mert már nem lehet pénzt csinálni belőlük, jaj. Mindezt azért, hogy ne kelljen leállítani a gyártósorokat.

Tökéletes, szinte mesteri a tények és a költemények összefonódása, a valódi jelenségek és a sokkoló – téves – következtetések ötvözése. Ami döbbenetes, hogy ezt az égig érő baromságot 375 ezren felfelé mutató hüvelykujjal díjazták. Ezért írom most ezt a posztot. Mert bár tisztában vagyok az emberi hülyeség legyőzhetetlenségével, néha úgy érzem, fel kell állni a barikádra, még ha sziszifuszi is a küzdelem.

sunderland
A Nissan sunderlandi tesztpályája - 2009-ben

Tényleg léteznek gigászi autótelepek. Sőt, valós a hír, hogy a Nissan 2009-ben kénytelen volt a tesztpályáján is autókat tárolni, amikor későn kaptak észbe, hogy összezuhant az autópiac. Egy tehervonatot is időbe tart megállítani; egy akkora gépezetnek, mint egy autógyár, tekintélyes tehetetlensége van. Akkoriban azért történtek más szokatlan dolgok is, amiket nehéz volt előre látni. Egyébként az is igaz történet, hogy némely magyar importőr, illetve kereskedő kicsit túltárazta magát akkoriban a pénzügyi év vége felé, hogy bizonyos mennyiséghez kötött bónuszokat megcsípjen, aztán hosszú hónapokig nem tudott túladni a készleten. Sok hülyeséget csinál az autóipar, de az egy másik történet.

Ezen viszont már rég túl vagyunk. Most, 2014-ben, amikor már Joli néni is tudja, hogy több évtizednyit estek vissza a járműeladási számok Európában, mindenki óvatosan pörgeti a futószalagot. Azonban ilyenkor is kell egy úgynevezett puffer, amiből lehet szemezgetni, ha egy féltve dajkált vevő betéved a szalonba. A The Truth About Cars – mellesleg az egyik kedvenc lapom – szakértője szerint ez a puffer akkor egészséges méretű, ha 60 nap körüli mennyiségre rúg. Vagyis egyedül a mi mikroszkopikus magyar piacunk ellátásához, ahol tavaly 65 ezer autót adtak el, valahol a nagyvilágban több mint tízezer autónak kell dekkolnia annak érdekében, hogy normálisan ki lehessen szolgálni a vevőt. Az rohadt sok. Gyönyörű fotókat lehet készíteni róla.

sheerness
A sheerness-i kikötő autóraktára - szintén 2009-es felvétel

A másik ok az autók összegyűjtésére a logisztika. Nyilván nem egy Aro mögé akasztott kéttengelyes tréleren fogják egyesével elszállítani egy autógyár termését, ezért egy vasúti szerelvény, ne adj' Isten egy teherhajó megtöltéséhez be kell hörcsögölni pár száz vagy ezer gépkocsit, hogy aztán hatékonyan, gazdaságosan lehessen szétszórni őket a nagyvilágban. A fotók egy része ilyen gyűjtőhelyekről készült, például a sheerness-i kikötő közelében, ahol egyébként az Angliába érkező autókat tárolják. Vagyis ez pont azt bizonyítja, hogy milyen óriási a kereslet az Egyesült Királyságban.

De lazítsunk egy kicsit, ha már így ráfeszültem az idiótaságra. Nézegessünk inkább képeket a boldog KGST-időszakból, amikor még nem kellett dugdosni az autókat, hiszen éveket kellett várni rájuk. Akkor bezzeg nem halmozták őket százával. A frászt nem.

trabant
Valahol kell tárolni az autókat, mielőtt kiszállítják őket, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr136190805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.05.21. 18:07:41

Viszont pont a KGST-ben volt egy csomó gyár, ami eladhatatlan szemetet termelt raktárra :D

kkn 2014.05.21. 18:08:09

Amikor a válság előtt ment a Suzukinak, a 1000 körüli termelésnek egy 15E férőhelyes parkoló volt a gyárudvaron. Ahol folyamatosan forogtak az autók.

Shopping 2014.05.21. 18:27:53

a sztoriban szerintem az a legkeményebb, hogy tényleg hagyják konkrétan ELROHADNI a kocsikat!!!
Még alkatrésznek sem adják el, mert akkor a vevők olcsóbban jutnának alkatrészhez.
És mert akkor nem fogynának a gyári szervizekben az alkatrészek ( dupla áron)!

akos27 2014.05.21. 18:43:48

Végre egy logikusan gondolkodó elme... (taps ikon)

viktorider 2014.05.21. 18:49:46

@Shopping: mond, te direkt vagy hülye ?

butschq 2014.05.21. 18:53:42

"Mert bár tisztában vagyok az emberi hülyeség legyőzhetetlenségével, néha úgy érzem, fel kell állni a barikádra, még ha sziszifuszi is a küzdelem."

Tapasztalatból tudom, hogy felesleges.. :)

@Shopping: Ne törődj a többiekkel, mindig kell lenni egy fekete báránynak a társaságban :)

Phteven 2014.05.21. 18:56:33

@pimpike_: Miért zavar az téged, hogy valaki nem költ rengeteg pénzt egy mihaszna autóra?

pimpike_ 2014.05.21. 19:09:17

@Phteven: mihaszna autó?
Akkor meg minek vennék ha semmi haszna? :DDD
Mellesleg megjegyzem 65 ezer Forintról van szó a cikkben nem USD-ről.

Rocko- 2014.05.21. 19:16:28

snopes.com, urbanlegends.hu. ajánlott ezeket könyvjelzőzni, olvasni, alkalmazni.

Tomato77 2014.05.21. 19:28:56

Az utolsó képre nosztalgiával tekintek. Emlékszem, amikor kisgyerekként a csepeli hévről minden nap nézegettem a Merkúr telepen az egyforma színű Trabantokat, Daciákat, Ladákat, és álmodni se mertem róla, hogy valaha lesz a családban autó. :-)

Peetee 2014.05.21. 19:29:02

Könyvelésügyileg bármelyik jól menő magyar iparmágnásunk megoldaná, hogy kell leírni az áfából a legyártott, de el nem adott portékát! Csörögjenek már ide Ingolstadt-ból, az ötkerben van a tuti!!! :)

Uni1002 2014.05.21. 19:43:59

@ColT: "Viszont pont a KGST-ben volt egy csomó gyár, ami eladhatatlan szemetet termelt raktárra :D "
Nem tudom, hol volt az a csomó gyár. Éppen hogy bármit el lehetett adni, merthogy konstans áruhiány volt.
Ráadásul akkor még anyag volt a termékekben, nem csilivili műanyag gagyi.
Nem kell minden hülyeséget bevenni...

butschq 2014.05.21. 19:48:13

@Rocko-: Garantált agyvérzés :D

Shadowbull 2014.05.21. 19:51:00

@Uni1002: fogalmazzunk ugy hogy valodi piaci korulmenyek kozott eladhatatlan.

ColSlade 2014.05.21. 19:59:00

Persze, hogy bezúzzák a feltorlódó, elévülő autókat. Gyorsan összerakható autókat tervezünk, nem gyorsan szétszerelhetőeket. Az autógyárak biztosan nem fognak felállítani még egy üzemet, ami pont az ellenkező irányba működik.

Elmés téveszmés 2014.05.21. 19:59:33

@Shopping:
marhaság,mi autóipari beszállítók vagyunk,sok márkáé.Alap,h legalább 40k autóhoz legyen oem-es cucc készletünkön,+ sürgős megrendelések,meg after sales-ek....nem szabad,h pénz álljon benne,de rugalmasnak kell lenni,és egy vevőt meg kell tartani bármi áron.Bevétel+presztizs,lehetőségek jövőbeni szerződésekre...sosem a jelenben kell gondolkodni,hanem a jövőben...ugyanezt teszik az autógyárak is...nem az a nagy gond,ha alkalomadtán sok autód van készleten,hanem ha nem alkalmazkodsz a jövőbeni piachoz.
Néha öxe kell húzódszkodni,h kitágulhass majd...ezt diktálja a piac,és erre valók a pufferkészletek

pánk floyd 2014.05.21. 20:16:44

Az biztos, hogy a ruhagyárak, és elektronikai termékek- hogy az élelmisszeriparról ne is beszéljünk- úgy kalkulálnak, hogy a szavatosság, divat.. stb. lejártával a kifutó termékeket egyből eltüntetik a polcokról. addig viszont minden méretben, színben, és ízben a vásárlók rendelkezésére állnak. Hova tűnik a tavaszi kollekció, a nyár beálltával? Nyilván ha megveszel egy joghurtot, azzal finanszírozod az el nem adott , lejárt szavatosságó joghurt előállítását is. Miért az autóiparban lenne ez másképp? - Valószínű, mert egy autó drága. de azért lehet, hogy néha bezúznak egy -egy szériát. Egy el nem adott 20 ezres készlet, azért eléggé lenyomná a még árult kocsik árát, és rombolná a gyár nimbuszát is. Szerintem lehetnek bezúzások néha-néha..

Circus 2014.05.21. 20:26:56

ÖÖÖÖÖ...
"A The Truth About Cars – mellesleg az egyik kedvenc lapom – szakértője szerint ez a puffer akkor egészséges méretű, ha 60 nap körüli mennyiségre rúg."
Bizonyos autógyárak szinte a legegyszerűbb modelleket is megrendelésre gyártják, azaz amikor bemész a kereskedésbe, akkor kezdik összerakni, kiadni a megrendeléseket a Tier 1, majd 2 stb beszállítóknak? Ja, és ez 2008-as személyes élmény a beszállítói oldalról, nem mai.

Ettől függetlenül jogos a cikk, bár pont belülről van néhány történet arról, hogy le kellett gyártani bizonyos márkák bizonyos darabszámait részben a lerendelt és beérkezett alkatrészek (igen, tényleg marha lassan állnak meg a sorok), részben bizonyos vezetői prémiumok miatt. De persze ez utóbbi csak pletyka.

Circus 2014.05.21. 20:29:12

@pánk floyd: ha jól emlékszem, 15 évig kell tárolni az alkatrészeket, olyan cuccok rohadtak a polcon a raktárban, amelyeket évekkel korábban kifutott modellekhez gyártottak/tunk.

Rocko- 2014.05.21. 20:30:10

@Hurri Kán: azt csak rajongóknak.

@butschq: miért?

3gb 2014.05.21. 20:35:35

A földimalac termeszevő; a természet életmódjának megfelelően alkotta meg. Legelőször említendők pataszerű ásókarmai, melyekkel nemcsak a szilárdan épített termeszlakásokat tudja szétbontani, hanem veszély esetén magát is bámulatos gyorsasággal beássa. Érdekes, hogy mellső lábain csak négy ujj van; hátsó lábai ötujjúak. Pataszerű karmai igen erősek, majdnem egyenesek, alul laposak, széleik élesek. Az első lábujja és a körmök kifelé fokozatosan rövidülnek; a hátsó lábakon a két szélső ujj igen rövid, leghosszabb a középső ujj; a körmök itt még nagyobbak, szélesebbek és laposabbak, azaz még inkább pataszerűek, mint a mellső lábakon. Nyelve hosszú és keskeny, de nem hengeres, nem orsóformájú, mint a hangyászé, hanem lapos, mint a szíj és szemölcsökben bővelkedő. A nyelvet az erős nyálmirigyek bőven ellátják nedvességgel, úgyhogy a rátapadt hangyákat valósággal beszürcsöli. A zsákmányul ejtett rovarokat lenyelés előtt valószínűleg megőrli fogaival. Mivel az alsó fogsor beljebb esik, mint a felső, azért a felső fogak rágófelülete kifelé lejtős. Weber ebből azt következteti, hogy az alsó állkapocs mozgása, hossztengelye körül történő korlátozott forgómozgás. Ez igen különös mozgás volna, melyet alig lehet másképp elképzelni, mint jobbra-balra való mozgatást a kérődzőknél; tehát megint egy hasonlóság a patásállatokkal? A gyomornyitó baloldalán gömbalakú vaktömlő van, a gyomorcsukó jobboldalán pedig erős izomfalakkal bíró hálószerű ránc. A gyomornak ez a külső osztottsága arra vall, hogy a gyomor munkája is megoszlik: az erős izomfalak bizonyos mechanikai dörzsölő tevékenységet árulnak el, ami a teljesen fogatlan hangyászoknál fokozott mértékben van meg. A gyomornyitó gömbalakú kitágulása bizonyára mint begy működik, a gyomorcsukó hálószerű ráncai pedig valószínűleg a kiválasztó és felszívó felületet nagyobbítják.

Gomulka Béla 2014.05.21. 20:48:03

@Shadowbull: Nem úgy van az! Azért nem volt szu"kség a szocialista gyárak által készített autókon túl másra, mert az az egy szu"k ko"r mindenki igényeit kielégítette. (Ld. Kádár Jánosnak azon okfejtését, hogy mivel sz MSzMP mindenki érdekeit képviseli ...)

butschq 2014.05.21. 21:08:10

@Rocko-: Félreérthető voltam. A sok marhaság amit kitalálnak az agyzsibbasztó. Kár, hogy azokhoz nem jut el ezek leleplezése, akik mélyen hisznek benne.

Pasas 2014.05.21. 21:21:19

Saját szememmel láttam hogy a Suzukiból a vadonat új alkatrészeket elvitték megsemmisíteni, hogy ne törje le az alkatrészárakat.

Phteven 2014.05.21. 21:31:50

@pimpike_: A mihasznát úgy értettem, hogy sok ember erőn felül vásárol autót, mert az KELL. Biztosan nem kell elmesélnem a történetet a nulla forintos beugróval hazavihető népautókról. Vannak emberek, akik 3-4 millió forintért jutottak hozzá álmaik netovábbjához, a klimaless, kurblisablakos, minimalmotorizaált májkrémes dobozokhoz. Pedig lehet, hogy egy 600000Ft-os Astra is bőven elé lett volna nekik (lehet nem ennyibe kerül egy Astra, csak mondtam egy számot). Extrém esetben dobjanak még rá 4 kilót felújításra, karbantartásra, akkor is megállt volna a mutatvány egy misiben. Arról nem is beszélve, hogy egy "új" autóra is lazán el lehet költeni ennyi pénzt. A maradék két millióból meg felújíthatták volna a lakást, iskoláztathatták volna a gyereket, stb.

A skodás arc nem akar villantani az autójával. Neki szüksége van egy autószerű valamire, ami elviszi A-ból B-be és minimális a fenntartási költsége. Ezért nem gondolom, hogy meg kellene köveznünk.

Említhetném magamat is. Van egy minimalista, alulmotorizált, autóm ezzel a városban járkálok, ill. dolgozok vele. Nem kell, hogy nagy hely legyen benne, nem kell, hogy szép legyen. Cserébe üzembiztos, igénytelen, kisfogyasztású. Van egy tekintélyes családi autónk. Nagy, kényelmes, gyors. 1x éves. Ezzel utazunk, megjelenünk. Van egy kétüléses kabrió a nyári hétvégékre. 2x éves. Van egy nem hivatalos oldtimer kifogástalan állapotban a tavaszi és az őszi hétvégékre. 4x éves. Ennek a négy autónak az árából nem tudnék venni egy Ford Focust, és nem, a fenntartási költségeik sem sokkal magasabbak, mint egy common rail dízelnek.

Hun_Fighter 2014.05.21. 21:52:52

Autóiparban dolgozom úgy 20 éve és nem operátorként (nem kell félreérteni, épp az operátorok munkája a legértékesebb a gyártásban, mindenki más belőlük él). A cikk nem fedi a valóságot. Eléggé nem.

spinat 2014.05.21. 21:58:34

azt ugye tudjátok, hogy Stuttgart környékén sosincs jégesö

random nick 2014.05.21. 22:12:08

Es azt ugye tudjatok, hogy a jegeso kornyeken sosincs Stuttgart?

=tatrafan 2014.05.21. 23:14:17

Trabant, Trabant, Trabant, Zaporozsec, Moszkvics kombi.

sosemkopel 2014.05.21. 23:31:11

Szegeden a körvasút a volt Merkur-telep mellett halad. A rendszerváltás környékén vagy egy évig állt ott pár száz darab egyforma galambszürke Dacia... biztos nem azért, mert olyan nagyon kellettek valakinek :-D

bastian 2014.05.22. 00:19:43

Ööö...izé, az nem baj, hogy az új autót nem úgy vesznek, mint parizert, hogy ráböknek az kell.
Ha nem a márkakereskedésben álló bemutató autót veszik meg kedvezménnyel, akkor a rendelés és előleg lefizetéséig még a vasércet sem bányászták ki ahhoz az autót, amit majd hazavisz. Autóban már gyakorlatilag nincs "standard" valami szabvány verzió, minden egyénileg kiválasztott (már a lehetséges választékból), ki az aki több milliót kiad egy új autóért és kap egy citromsárgát, mert éppen az volna raktáron (ha csak nem taxis az illető :)).
Posztíró ne vezesd meg az embereket!
A sok tárolt autó az nem lehet éppen kiszállított, mert ezek régóta állnak már ott, eladni nem lehet, mert senki nem venne meg újként egy évvel azelőtt legyártott autót ami kint állt egy évig a placcon esőben, hóban.
Ezek közül valóban egy rész egy átmeneti ideig eladásra kerülhet, ha valaki éppen pont olyat rendel (pár hónapon belül), de a többi megy alkatrésznek illetve a zúzdába.
Ha logikusan belegondolsz, ez nem is lehet másképp.

w a s d 2014.05.22. 00:20:57

@Circus: "Bizonyos autógyárak szinte a legegyszerűbb modelleket is megrendelésre gyártják, azaz amikor bemész a kereskedésbe, akkor kezdik összerakni..."

Szerintem abból a fajta vásárlói szokásból indult ki az adott oldal, amikor bemennek a vásárlók a szalonba, és ami ott van helyben, azt veszik meg.

másik oldalon 2014.05.22. 01:37:02

@bastian: "A sok tárolt autó az nem lehet éppen kiszállított, mert ezek régóta állnak már ott, eladni nem lehet, mert senki nem venne meg újként egy évvel azelőtt legyártott autót ami kint állt egy évig a placcon esőben, hóban.
Ezek közül valóban egy rész egy átmeneti ideig eladásra kerülhet, ha valaki éppen pont olyat rendel (pár hónapon belül), de a többi megy alkatrésznek illetve a zúzdába.
Ha logikusan belegondolsz, ez nem is lehet másképp."
Jah, tök logikus egy egy éves leviaszolt, hosszú tárolásra felkészített autót beadni a zúzdába, amikor a kereskedések akár 2 éves autókat is árulnak újként 5-10% engedménnyel ;)

rekszem 2014.05.22. 06:25:09

A felszereles csomagok nem pont azért vannak, hogy előre lehessen gyártani az autót raktarra és az árak se szálljanak el?

Shadowbull 2014.05.22. 06:52:01

@rekszem: a feleszereltsegi csomagok leginkabb azert vannak, hogy a lehetseges variaciok szamat lecsokkentsek egy kezelheto mereture, amit a logisztika meg a gyartasszervezes meg ki tud szolgalni, ez egy ok.
Hogy ki mennyire koti meg a vevo kezet, az meg leginkabb koltsegszamitasi es hatekonysagi kerdes.

Nem igazan termel mar raktarra senki. A nemetek biztosan nem, franciak sem, es a japcsik sem, azzal a megkotessel hogy ok erosen korlatozzak a variansaik szamat. Az amcsikat nem tudom, de szerintem ok sem ugy gyartanak hogy egyik heten 10e piros, masik heten 10e feher.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.22. 07:16:38

@ColT: dehogyis a kgst cuccok olyan jók voltak hogy nem győzték őket gyártani,hol vársz ma egy Ferrarira 5 évet??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.22. 07:19:40

@ColT: :-) :-) :-) ez lemaradt az elöbb:-)

zséroskenyér 2014.05.22. 09:53:17

elkepesztö az emberi butasag, asszem a portfolio.hu is atvette a hirt, gondolkoztam, hogy csak ezert reggolok es lehordom a cikkirot a sarga földig, de aztan csak legyintettem egyet beletörödve... köszi, hogy te felalltal a barrikadra.

Facel Vega 2014.05.22. 10:03:39

@Tomato77: Mi gazdagabbak voltunk, mert apám hozzájutott egy Daciához. 1980-at írtunk és anyám eladatta faterral a tízéves 164-es Volvóját (levetett minisztériumi autó volt), mondván a Dacia legalább új és keveset fogyaszt... Én is mentem vele tízéves autóbuziságom minden komoly szakértelmével. Búzavirágkéket akartam. Találtunk. Nem indult. Hoztak akkut, mindent, de nem. Akkor adtak egy másik kéket, amivel elmentünk a benzinkútra, de nem lehetett leállítani a motort. Talán a negyedik kocsit tudtuk elhozni. Akkor fatert már csak az érdekelte, hogy működjön. Így aztán egy fosszínű, hányásszínű kárpitos példányt gurítottunk haza. Apámmal versenyt utáltuk, aztán fater még abban az évben fellázadt és beszerzett egy tizenéves fecskefarkú Mercit.

Facel Vega 2014.05.22. 10:10:51

@Phteven: Igazad van! Olyat vegyen az ember, amit megengedhet magának, de muszáj, hogy szerethető legyen. Én folyamatosan 2x - 3x autókkal járok, de az nagyobb fogyasztást (Volvo 240) bőven kárpótolja, hogy nincs értékvesztés, igen ritka a javítás - és az is filléres - nomeg olyan géperejűt hajtasz, amiben minden méter megtétele öröm.

jk88 2014.05.22. 10:25:02

Azért az mindenesetre fura, hogy a válság hatására észrevehetően elterjedt az a gyakorlat, hogy a gyárak nem termelnek raktárra. Ezzel szemben bemész akármelyik autószalonba, és f@szig vannak kocsikkal. Ami épp nincs, az meg max. 1-2 hét és lesz. Tudok olyat a közeli ismeretségi körömből, aki 9 hetet várt egy nyamvadt ülőgarnitúrára, mert már nem termelnek "raktárra" a gyárak. Az autógyáraknál ez miért nincs így? Ennyivel egyszerűbb tárolni egy autót, mint egy fotelt?

kasu 2014.05.22. 10:25:05

Ezek az autógyárak mind hülyék, akik vezetik, analfabéták. Igaz, hogy emberi kéz nélkül, robotokkal készül egy csomó dolog, igaz, hogy a logisztika 30 perces, 1 órás, tehát gyakorlatilag mindent meg tudnak szervezni, ami a gyártáshoz kell. Egyedül a kereskedelem sikertelen, fogalmuk sincs hova, mennyit kellene gyártani, szállítani, épp a tudatlanságuk viszi a sírba és csődbe az autógyárakat. Látjuk egymás után mennek tönkre, nem szárnyal az autógyártó országok gazdasága, nem azért áll a rengeteg autó a kikötőkben, mert sok a vásárló, hanem az ostobák ott rohasszák meg a saját hasznukat.

btprg 2014.05.22. 10:29:21

@Phteven:
Pontosan erről van szó, szívemből szóltál! :) Az új autók nem az átlag embernek valók. Vagy azoknak, akiknek az árát mindenképpen kitermelő munkaeszköz, vagy akiknek szinte mindegy hogy mennyibe kerül (cégek, gazdagok, politikusok :D). A "cseréljünk két évente autót, mert az jár, meg megérdemlem stb." is egy mesterségesen generált baromság a sok sznobnak. Aztán még van képük a környezetvédelemről beszélni.

Shadowbull 2014.05.22. 10:31:58

@jk88: nema valsag hatasara terjedt el, mar 15 eve sem nagyon termeltek raktarra, hanem minden egyes auto megrendelesre keszult. (ez nem azt jelenti, hogy a szalonokba bemutato keszletre ne keszult volna auto, de azokat is egyedileg es celzottan gyartottak le).

randomuser1 2014.05.22. 11:03:41

én már rég az alibabáról veszek autót, ötödannyiért.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2014.05.22. 11:04:25

jól esik ilyen cikkeket olvasni (és osztani). az tök jó, ha az emberek szkeptikusak, nem hisznek el mindent puszira, viszont mint mindenben, ebben is átestünk a ló túloldalára. Molnár F. Árpádok és betegtársaik osztják a legvadabb, legelmeroggyantabb konteókat hörögve-fröcsögve, az ostoba nép meg kajálja, mert attól úgy érzi, ő okos, őt nem verik át, ő tájékozottabb mint a többi hülye akit félrevezetett az antarktiszi gyíkemberek mocskos aljas világméretű összeesküvése. oké, hogy a valóság sokkal unalmasabb mint egy szaftos konspirációs teória, de hát ez egy ilyen unalmas világ kérem!

Szkotti 2014.05.22. 11:08:42

@Circus: Nem a tárolás az előírás (illetve szerződésben foglalt kötelezettség), hanem, hogy 15 évig tudj biztosítani pót/szervizalkatrészt. Csak nyilván a futó gyártásban egyszerűbb lenyomni a kifutás utánra kalkulált 15 éves mennyiséget, mint a gyártásleállítás után mondjuk 8 évvel előkukázni egy szerszámot/berendezést.

2014.05.22. 11:13:34

@jk88: Tegnap beszéltem egy Opel kereskedővel: Astra J kombit 16 (!!!!) hétre tudnának szállítani, széria modell + extrák NÉLKÜL.

Con_Sole 2014.05.22. 11:16:58

A zerohedges cikkiró az egészet ennek a firkásznak a lopott anyagából lopta: jalopnik.com/that-zero-hedge-article-on-unsold-cars-is-bullshit-1578124255

madbalee 2014.05.22. 11:53:26

@spinat: Azt hogy nincs arrafele jegesö nekik is majd magyarazd el:
www.youtube.com/watch?v=FvQAbU0xGOk

madbalee 2014.05.22. 11:57:49

@kasu: "nem szárnyal az autógyártó országok gazdasága"
Azt hiszem mindegyik nemet autogyarto rekord mennyiseget adott el tavaly.

spinat 2014.05.22. 12:20:01

@madbalee: azért még a Mercedesnek sincs 40 km-es parkolója.

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.05.22. 12:38:03

forró helyeken a Föld mágneses mezejének megfelelő irányban épülnek"

Pontosan! És Skandináviában ugyanígy a termeszek. Ezek ilyen mágnestér érzékelő termeszek
+jegyzem, az emberek is a mágneses tér irányában állnak a földön, mint ahogy a képen látható
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2014.05.22. 12:40:18

@Emmanuel Goldstein:
Nekem meg Nigériábol igérte hogy küldi egy fickó
Pénz átutalva, már csak a tréleres postás csengetését várom

randomuser1 2014.05.22. 13:07:41

@horex: láccik, gyenge kezdő vagy, a nigériai fószer is kínából rendeli utánvéttel, csak még rárakja maga hasznát, azért tart ennyi ideig :)

kasu 2014.05.22. 15:00:46

@madbalee: Az a gyanum, nem értetted az észrevételemet... hát éppen ez az, hogy mi itt sírunk, mennyi bezúzásra váró kocsi van, meg beteszi a kikötői autótenger fényképét. Miközben azért van annyi autó, mert rohadtul fogy! Veszik! Ezért gyártanak annyit, pont arra gyártanak, hogy veszteséget termeljenek? Marhaság.
Mármint a poszt is.
Azon már el lehetne vitatkozni, hogy egy középkateg. autó kihordási ideje kb. 200 e km. Akörül lassanként beszarik minden fontosabb benne. Vagy előbb, ha úgy sikerült és ha extra volt az igénybevétel ill. nulla a karbantartás.

Pierr Kardán 2014.05.22. 15:04:56

@jk88: Ez abszolút nem így van! Most akartam venni Mazda 3-ast, közölték, hogy a választott típustól és felszereltségtől függően 5-6 hónap múlva tudnak szállítani :-(

Ki is mentem megnézni, hogy Merkúr van-e írva a szalon fölé, de nem az volt...

Aztán néztem Skodát, ott már sokkal jobb a helyzet, ott hetekről beszélnek. (Amit kinéztem, azt már 18 hétre szállították volna :-))

Ehhez képest mondjuk Hyunday-t tényleg kapni készletről, pesze akkor, ha neked megfelel az, amit készleten tartanak :-)

lutria 2014.05.22. 18:39:18

A csepeli Szabadkikötőben is van pár olyan parkoló ahol most is áll pár száz darab Suzuki szállításra várva,2008-körül dugig voltak ott is.

Hun_Fighter 2014.05.22. 21:47:16

@Zka: Nem az én dolgom tényszerű cikkeket írni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.23. 05:31:07

Minden autót el lehet adni, csak annyit kéne kérni érte, hogy legyen rá vevő.Ilyen egyszerű ez... :D

A Spanyol Inkvizíció 2014.05.23. 08:23:46

@Circus: igen, valószínűleg az autógyárak tulajdonosai olyan ostobák, hogy csak úgy szórják a prémiumot a pazarlás után és még véletlenül sem nézik meg, hogy mondjuk Ingolstadtban miért gyártottak le kétszer annyi brümbrümöt, mint amit el lehet adni.
ez a "bennfentesnek tűnök" hozzáállás már nem menő

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.05.23. 09:08:36

@Emmanuel Goldstein: háttehüjevagy. én az ötödannyi feléért is tudok, és minden héten találok egy ötezrest az autóban, annyira nem kell rá költeni.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.05.23. 09:16:27

@kasu: ember, szerinted egy _érkező_oldali kikötőben milyen autó van? 2008 óta ott áll hegyekben az eladatlan autó, az importőr meg csak rendel még öt hajórakománnyival, mert nem áll elég a gazosban? aztán meg csak borogatja bele a tengerbe a szállítmányt, mert a parton nem fér?
ha tényleg nem lehetne eladni, akkor nem lenne tele, hanem csak lenne benne valamennyi autó. azért, mert amikor megtelne, nem rendelnének többet, viszont a lecsökkent kereslet még elvinné az ott állók egy részét.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2014.05.23. 10:33:10

de akkor ez most miről szólt? :D mivel sikerült cáfolni az ostobaságot? azzal, hogy "de nem is"?

kasu 2014.05.23. 11:18:45

Basszus, leírom, akkor, ahogy látom.
A poszt egy műbalhé és nem igazak az állítások.
Az autóipar prosperál és fellendülőben a vásárlások.
Teljesen felesleges és butaság bezúzásra ítélt autókról beszélni.
Biztos vannak nagy raktárak és ott rothadó autók, de alapvetően TÉVES, hogy a kukának termelnek.
Ennyi. Nem rágnám a csontot tovább.

randomuser1 2014.05.23. 17:17:15

@milliliteratura: nem rossz, de az enyém ilferró matricás, így havi ötvenezerrel vagyok beljebb!!44!

Nord72X 2014.05.24. 13:07:19

@Pierr Kardán: Neked sem a matek volt az erősséged...

Circus 2014.05.26. 19:50:19

@Szkotti: így van, de végülis a két dolog ugyanaz :)

@w a s d: nyilván, de pont azért mondtam, hogy lassan a legkisebb/olcsóbb modelleket is így rakják össze. Vicces egyébként, hogy ez mennyire emlékeztet a régi Merkur-os időkre, igaz, nem éveket, hanem csak heteket kell várnod az autódra...

apamacko 2014.05.29. 20:48:10

A kicsi piacunk importőrei, kicsi készletet tartanak több okból.
1 pénzbe kerül. (érthető)
2 mivel kicsi piac vagyunk nem tárgyalhatunk erőből a gyárakkal, hogy ugyan már finanszírozzanak ők itt álló készletet (érthető)
3 mindenhol igen széles a modellpaletta, ezen belül a motor, felszereltség, szín és extra választék. Még a saját felméréseiket figyelve is nehéz meghatározni, hogy milyen autót is készletezz. (ez is érthető)
4 a gyártók leépítették a kapacitásokat a válság alatt, s a most kisebb kapacitás miatt a vevő igények kapnak prioritást, nem a készletre termelés.
A vevők persze különbözőek, aki megérti, hogy az általa konfigurált autó neki érkezik, s mivel mások nem pont olyat szeretnének, ezért nincs polcon az megvárja. A türelmetlen meg kompromisszumot köt (s néha hosszabb távon rossz boltot, de ez más tészta)

Mercel 2014.06.09. 14:38:35

@Shopping:

Ezt írtad:

"a sztoriban szerintem az a legkeményebb, hogy tényleg hagyják konkrétan ELROHADNI a kocsikat!!! "

Ezt a Szerző:

..."Mert bár tisztában vagyok az emberi hülyeség legyőzhetetlenségével, néha úgy érzem, fel kell állni a barikádra, még ha sziszifuszi is a küzdelem."..

Ezt meg én:

Csak azért futottad át gyorsan a cikket, hogy a végén ráugorj a komment ablakra ugye?:D Büszkén ellenálltál a logikus gondolkodásnak és az értelmezésnek..

"Frigyes"

kalinka55 2015.03.10. 17:10:55

Nem csodálom, hogy 5 hónapra tudnak Mazda 3-ast kínálni neked. Ha 3* ennyit gyártana belőle a gyártó, az is kevés lenne.
süti beállítások módosítása