Precíziós műszerrel büntetnek a közteresek

  2014. március 28. - Rézmányi Balázs Címkék: büntetés ideges közteres

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Leolvasztjuk a Zinternetet!
2015-01-01 12:03:37

Darth Weber, a Tűszelep Fekete Lovagja elégedett volt a szituációs helyzettel. Sikeres volt legutóbbi

Így parádéztok ti
2014-10-23 08:40:58

Fejetlen csirkeként rohangálunk. Fel és alá. Fotózunk balra-jobbra. Néha videózunk is. Ezzel csak annyi a baj

Boldog a búcsú, ha nem a végső
2014-10-20 17:32:38

Irvine, Kalifornia, 2012 áprilisa, reggel hat. A második DeTomaso Pantera rotyog el az orrom előtt, majd megjelenik

Bonyolult, mint a faék
2014-08-26 14:01:34

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS

Az imént néztem végig, ahogy három technodzsekis közteres megvág egy 206-ost. A tábla szerint (ami olyan magasan van, hogy csak létráról látni) 20 méteren belül tilos megállni. A galád törvénysértő egy egész vonóhorognyit és fél lökhárítónyit belóg a tiltott övezetbe, ahogy azt az amúgy szinte teljesen lekopott felfestés is jelzi.De a közteres precíz jószág: tíz percig sétáltak felváltva, hogy utána egymást győzködhessék, miszerint a 'kilépdelős mérés' is bizonyítja, 20 méteren belül van.

Közteres-2

Abban nálunk is nagy az egyetértés, hogy rendes országban százból százat vágnak meg, ha nem tartja be a rendet. De azt ugye nem vitatjuk, hogy általában ott van a százból százas rend, ahol azt azért könnye(bbe)n be lehet tartani? Olyan helyeken, ahol például látszik a tábla. Helyek, ahol nem kell a zállampolgárnak/honfitársnak/lakosnak négykézláb kúsznia a járdán, majd azt leporolnia, hogy megtalálja az Árpád-kori felfestés maradványait.

Közteres-1

Elfogadom, sőt vallom, hogy a törvényt tényleg tartsuk be, de az olyan naiv, belbudai szalonhazafiaknak, mint én, van egy olyan fejlövése, miszerint a törvény értem van, engem véd, meg hasonló badarságok. Aki a törvényt betartatja, az pedig szintén eszerint jár el. De a mérlegelés és jóhiszeműség elvetése, és az utóbbi hiánya miatt keletkezett űrt betöltő, nyereségvágyból elkövetett nettó szemétség a mindenkori szervtől azért cseppet zavar.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr835881101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pécsi bölcsész 2014.03.28. 11:53:10

belelóg vagy nem lóg bele??

Leadfoot 2014.03.28. 11:54:43

Ezt mondjuk onnan is lehet nézni, hogy a felfestés - minden túlzás ellenére - látszik, és 20 centit előrébb gurulni se lett volna olyan nagy wasistdas.

implacabile 2014.03.28. 11:56:00

Rézmányi úr, ez a pözsó nem az Öné??? :-) Egyébként meg belóg.

Schütii 2014.03.28. 12:06:04

A 20 méter az nem 19900mm, hanem 20000. Csak kérdés hogy honnan kell mérni, a tábla tartócsövének középvonalától vagy a cső falától?... (irony off)

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2014.03.28. 12:08:22

:D
Különböző labdajátékokban különböző szabályok az érvényesek.
Van, ahol a labdának teljes terjedelmével át kell lépnie a vonalat, van ahol elég egy ici-picit is túllógnia.
Itt mi a szabály? Apropó: a vonal maga is kb. 10 cm széles. Melyik oldala a határvonal?

madbalee 2014.03.28. 12:08:34

Erröl a McEnroe-s parkolos reklam jut eszembe:)
www.youtube.com/watch?v=nnnxlfi29os

vmaast 2014.03.28. 12:13:16

Belelóg, de azért nem semmisülne meg az univerzum, ha 10-20 cm-en nem gimnasztikáznának. Tolerancia is van a világon, csak nem nálunk. Itt hatalmi tébolya van minden második honpolgárnak ;-)

tobias2 2014.03.28. 12:13:24

Még mindig van, aki nagyvárosban akar lakni és ott saját autóval közlekedni és parkolni? Miközben egész Szibéria és a Szahara kong az ürességtől? Cccc...

Beta_karotin 2014.03.28. 12:16:27

Szerintem meg bekaphatja az összes közteres gyökér!
Látszik ,hogy felvételi követelmény a minimális intelligencia hiánya... A másik kedvencem amikor a városligetnél az 5 méteres járdán parkoló autókat bilincselgetik, amikor gyalogos forgalom azokon kb 0, de ha van is akkor is nem egy hanem 3 babakocsi is elfér még az autók mellett...

B45524D N3K1 2014.03.28. 12:23:11

+- 20 centi lehet válóok ... :-D
Mert, ugye kint sincs, bent sincs, akkó' hol van?

Itt meg falat kéne húzni és akkor próbáljon meg belógni a bunkaja ... :-) , vagy a sztárvárszos lézerkard mintájára, egy lézerfüggöny, na az lenne a tuti, na akkor megtanulná ...

A közteresek, meg dagadó mellkassal mennek ma haza és újságolják gyerekeiknek, hogy apának milyen fontos a munkája (orrszívás), na ... hol van má' az a vacsora asszony ... !
:-D

froton 2014.03.28. 12:36:54

Na, engem kb ugyanennyi belógásért büntettek meg anno Pécsett. Megjegyzem, a tábla ott is olyan hülye helyen volt a falra szerelve az út bal oldalára, hogy nagyon nem lehetett észre venni. Akkor 4000 ft helyszínit szabtak ki érte. Mellesleg 5 percnél tovább nem álltam ott, ezért is tudtam gyalog elkapni a köztereseket.
Na persze, szabály az szabály, de azt mondom, ha valakit büntetnek, tegyék azért, mert tényleg zavarja a közlekedést, ez, hogy 15-20 cm-t belóg normális esetben akkor büntetendő, ha már minden egyéb szabálytalanságot megfelelően szankcionáltak. Amíg egy autóval be lehet állni 2 helyre minden következmény nélkül, amíg nagy fekete autó parkolhat tiltott helyen következmény nélkül, addig ne az ilyen pitiáner dolgokért baxogassák a jónépet....
Ja, és a köztereseknek a mászkálgatás és cssztetés mellett tudnék egy hasznos elfoglaltságot, amit a jelenlegi "munkájuk" végzése közben tudnának csinálni: szemétszedés, amerre épp járőröznek és büntessék a szemetelőket is, mert azok valóban megérdemelnék. Akkor legalább lenne valami hasznuk is, mert így csak egy, a társadalmon élősködő szervet behajtó emberei (sokszor jogosan, de sokszor nagyon nem).

Bambano 2014.03.28. 12:42:08

én azon vitatkozom már egy ideje a közteresekkel, hogy miért szállítják el az autót, ha az nem okoz balesetveszélyt a forgalomban.
adják a hülyét, egy értelmes válaszuk sem volt, hátha elfáradok és feladom.

de nem.

apamacko 2014.03.28. 12:42:10

Na most ha én küldenék itt egy nótát, a Józsefvárosi közterületeseknek a pont Valentin napot kiküldött fél havi fizetésbe kerülő bírságért cserébe akkor örökre kitiltanátok.
(nem öltem ember, nem hajtottam gyorsan, nem vezettem ittasan, semmi horror, csak balfasz vidékiként a zöldnél balra mertem kanyarodni)Úgyhogy csak annyit üzennék, hogy igyekszem a kosztpénzemből kigazdálkodni a határidőig, és becsülettel befizetni.

vmaast 2014.03.28. 12:45:38

Amúgy azzal együtt, hogy nem vagyok divatlázadó, ilyen esetekben meg lehet lépni: Eljárás ellen fellebbezni, ha fényképre hivatkoznak, kikérni a fénykép alapján a belógás mértékét, majd amikor nagy arccal közlik hogy xy centiméter, akkor pókerarccal leméretni, majd elkérni a mérőeszköz hitelesítési jegyzőkönyvét, ugyanis annak hiányában a mérés pontossága nem fogadható el. Jellemzően nem lesz ilyen az OBI-s mérőszalaghoz... Ez amúgy bevethető traffis fotóknál is, csak ott esélyesebb hogy a műszernek van jegyzőkönyve.

Alapvetően egyszerűbb út: megnézni hogy nem lógunk-e be.

Bedi 2014.03.28. 12:56:16

A táblára nem 2 Cm van írva?

szipipeti 2014.03.28. 12:57:14

@vmaast: Igen, ez a járható út. + ami tuti biztos a következő, (és ez a parkolási bírságoknál is működik). Hitelt-érdemlően, (hitelesítési jegyzőkönyvvel) igazolni, hogy a fénykép nem manipulált, valamint a kép készítésének az un. exif adatait, pl.: a készítés időpontja, nem változtak, változhattak meg, (nem változtatták meg), és erre vonatkozóan pl a fényképezőgép mind szoftveresen, mind hardveresen alkalmatlanná lett téve arra, hogy a kép készítésének időpontja a felhasználó részéről nem manipulálható... na, ezen mindig buknak... Már abban borul a dolog, (és mindig borul), ha a memóriakártyáról átmásolják bármire, és az eredetit! - a kártyán! - nem őrzik meg!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.28. 13:03:52

nalunk is a keruletben kellene ilyen plusz penzbevetel, jol jonne!
igaz az is szep lenne ha csak a sok nem idevalo mazsolat huznak le

hawaiiklub (törölt) 2014.03.28. 13:07:50

Büntessék meg, ha átlóg a tilosba legalább például fél méterrel vagy egy méterrel, na de ezen a 15 centin problémázni...???
Közben meg eszükben sincs foglalkozni a kereszteződésekben parkolókkal, ami sokszor tényleg veszélyes.

panrew 2014.03.28. 13:14:38

Nekem van egy olyan homályos köd a fejemben, hogy mi a fenéért is kell egyáltalán parkolási díjat fizetni? Szerintem semmit sem csinál a cég a város vagy akármilyen szerv a díjért cserébe. Nem lesz lemosva az ablakom nem lesz le ellenőrizve a keréknyomásom sőt még nem is vigyáznak rá, hogy ne lopják el! Milyen szolgáltatást kapok én cserébe? Az útnak ugyebár szokott széle lenni oda lehúzódni megállni jobb megoldás mint az út közepén csak úgy otthagyni az autót (balaesetveszély stb..) namost mivel ez az egytelen épkézláb megoldás ezért kell pénzeket fizteni, hogy egy releváns dolgot használok. Ez nekem furcsa de nagyon.

hawaiiklub (törölt) 2014.03.28. 13:22:12

@panrew: Egy dologban tévedsz: itt szó sincs szolgáltatásról! Ez csak egy fajta területhasználati díj. És mivel a közterületek tulajdonosai az önkormányzatok, sajnos azt kérnek amit akarnak, amíg megtehetik...

hengorfej 2014.03.28. 13:22:20

azért nagy méricskélés közben azt a csikket is felszedhették volna.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.28. 13:32:40

Egy ilyen kozteres vajon saját erobol ekkora g*ci vagy ki van neki adva, hogy legyen egy f@sz ?

Manarola (törölt) 2014.03.28. 13:36:53

Ez egy BMW-nél 20m +20cm lett volna... Itt 20m -20cm.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.28. 13:37:21

@Bedi: Amúgy teljesen igazad van. A 2 Cm szerintem simán megvan :)

Jaffar 2014.03.28. 13:45:20

Ezért pl. Bécsben nem büntetnének meg...

Jaffar 2014.03.28. 13:47:48

@panrew: Azért a pénzért parkolót biztosít számodra :)
Gondolom te még azt is megkérdöjelezed, hogy miért is van szükség adókra...

Pirx 2014.03.28. 13:48:29

Tulajdonképp nem tudom mit mondjak. Ha elfogadom, hogy még húsz centi belefér, akkor harminc miért nem? Akkor miért nem a plusz húsz centinél húzzák meg a határt? Másrészt viszont tényleg nem zavar senkit az a húsz centi ebben az esetben. De vajon kinek kéne mérlegelni? A közteresnek? Hááát.... Annak, aki az egészet végül elindítja? Nem volt ott. Csak a fényképet látja.
Ez is tipikusan az a helyzet, hogy nem tudhatod, hogy mikor, miért fognak megvágni. Van amikor belefér, van amikor nem. Ha süt a nap, ha volt túróstáka a közértben belefér, ha nem volt otthon cukor a kávéba akkor nem. Holottt egy normális világban világosak a szabályok, és aszerint működnek. Nem azon folyik a vita, hogy GPS szerint mennyivel megyek, hanem egyszerűen a rendőrök mérnek, és büntetnek tipustól függetlenül.
Úgy gondolom jelen esetben egy figyelmeztetés sokkal jobban megtette volna a hatását, mint a bírság. Márha tehet ilyet a közteres. Ez nem a kifejezetten tahó parkolás minősített esete.

Count Adyn 2014.03.28. 13:51:37

Egyébként az SW verzió pont 19 centivel hosszabb mint a sima 206, ez alapján a bírság továbbítható a franciák mérnöki részlegének:D

Tapmancs 2014.03.28. 14:17:39

@kamionmentés: Jelen helyzetben nem relevéns a vonal vastagsága mert a vonal végénél ér véget a tiltott zóna, az pedig egyetlen határozott vonal (ideális esetben). Persze úgy is lehet venni hogy van egy 10centi hosszú és 20m vastag vonalad. :)

3gb 2014.03.28. 14:26:32

@JohnyG: szerintem nem fognak a fejéhez fegyvert, hogy közteres legyen és ezzel szerintem most válaszoltam is.

ghck 2014.03.28. 14:29:01

Ha elfogadjuk, hogy a tábla 20m, és nem 2cm, akkor azért bőven benne van az az autó. A járdaszegély betontömbje az kb. 20×150cm-es lehet, a tábla és az autó között van mondjuk 6 ilyen tömb, az kb. 10m-re jön ki.

Rocko- 2014.03.28. 14:37:27

be kell lógatni a közteresnek is, és akkor nyugi van.

pimpike_ 2014.03.28. 14:46:48

@ghck: Nekem is ez volt fura, hogy ránézésre is kevesebb mint 20m-re van a táblától.
Az, hogy a sárga csík meddig van felfestve nem mérvadó, mert a tábla számít.
Persze félrevezetésnek jó -ami miatt ugye megtoszhatják a zállampógárt.

Kedvenc "legalja" helyem Kispest, Ady Endre út - Toldy u. utáni szakasz sebességmérő mátrix tábla 50-re állítva... közben a tábla előtt ~20m-rel Gyerekek tábla (ami ugye azt jelenti 30)

Krissal 2014.03.28. 14:46:48

Ez szőrözés, a szabály azért van, hogy legyen ott valakinek helye, nem az a 5cm fog neki hiányozni az tuti... szopatás és rablás, ami megy a városban. A BKV ellenőr és a közteres a két szenny állás, mindennek az alja.

1kutya 2014.03.28. 14:50:40

@Rocko-: :-DDD

egyébként ha gyökér politikus lenne nagy fekete skodával/audival/transzporterrel, akkor akár az oszlop tetejére is állhatna, akkor sem "vennék észre" a kétbitesek. merthogy nálunk autok... ööö... demokráció..., izé demokrácia van, amiben mint tuggyuk vannak egyenlőbbek...

3gb 2014.03.28. 14:58:28

Ja és, ha nem lenne világos mindenkinek a közteresek köztisztviselői fizetést kapnak, mint egy önkormányzati vagy minisztériumi dolgozó óó!

Reggie 2014.03.28. 15:00:33

@apamacko: Ne haragudj, de meg is erdemled. Senkit nem erdekel, hogy videki vagy, ez az egyeni problemad. Ha neked ez mentseg, akkor tisztaban vagy azzal, hogy nem vagy kepes varosban vezetni, tehat felelossegteljes emberkent sorforszolgalat segitseget kellett volna igenybe venned.

Kayassine 2014.03.28. 15:02:46

Mindenhol ez megy, teljesítménybérbe büntetnek, és ők jó munkásemberek.

rekszem 2014.03.28. 15:05:45

ezen most kár ennyire hőzöngeni, ha túllóg a vonalon, akkor túllóg, ez még mindig világosabb álláspont, mint ha az egyiket megvágják 30 centiért, miközben a 20 cm-t túllógót meg elengedik

Reggie 2014.03.28. 15:05:56

Amugy nem ugy van, hogy joghatassal biro merest, csak hitelesitett meroeszkozzel lehet vegezni?

rekszem 2014.03.28. 15:07:12

jah, esetleg még mondjuk lehet kérni a mérőszalag hitelesítési jegyzőkönyvét

zsoci 2014.03.28. 15:07:23

@Pécsi bölcsész: @Leadfoot: @implacabile:

Eszméletlenül okosak vagytok! Kit is zavar, hogy pár centit belóg? És komolyan gondolod, hogy valaki mikor megáll, kiszáll körbejár és gondosan megméri, hogy nem lóg-e bele? Az meg, hogy előrébb lehetett voln álni egyáltalán nem biztos. Egyszerűen az ilyen dolgokat, csak értelmesen, logikusan és életszagúan kell értelmezni, mert ez így nem a szabályok betartása, hanem simán lehúzás, államilag (önkormányzatilag) elkövetett lehúzás. Magyarosan mondva szemétkedés.

Pécsi bölcsész 2014.03.28. 15:14:28

a kultúra mércéje, hogy mennyire képes a delikvens szabályt követni.

lehet ezt ragozni, meg így-úgy, de ezek szerinte mi ennyire vagyunk képesek.
alkudozni, kifogásokat keresni...

Leadfoot 2014.03.28. 15:18:25

@zsoci: "ez így nem a szabályok betartása, hanem simán lehúzás"

Akkor ki kell szúrni velük, és nem hagyni lehúzni magunkat. Nem lehetetlen.

"Kit is zavar, hogy pár centit belóg?"

Ja, ha nem _zavar_ senkit, akkor meg szabad szegni a KRESZ-t? Bocsánat, nem tudtam.

"kiszáll körbejár és gondosan megméri, hogy nem lóg-e bele?"

Nem kell mérni, ott a felfestés.
Amúgy lehet nyugodtan így parkolni, nyilván ezerből egyszer büntetik meg érte az embert. De ha megtörténik, nem a közterest kell anyázni érte. Nyilván mindenki felfogja, hogy a szabály az szabály, és egy ilyen parkolásért lehet büntetni. Aki meg nem fogja fel, az inkább ne vezessen.

Ez pont olyan, mint a heti három poszt a Homáron, amiben a hülyék rinyálnak, amiért nem engedték fel őket a fapados gépre, mert 1,5 centit túllógott a limiten a csomagjuk. Le van írva, feketén-fehéren, innentől fogva ha nem ismered a szabályt és/vagy nem tartod be, kuss van.

HgGina 2014.03.28. 16:03:34

@Schütii: a tábla síkjától. Nem a tartótól. Mi ebben a nehéz?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.28. 16:10:56

Szerintem simán azt gondolhatta, hogy ez a tábla már a légiforgalmat szabályozza.

B56 2014.03.28. 16:12:41

BMW-s cigányt persze akkor se büntetik, ha keresztben parkol a buszsávon...

Schütii 2014.03.28. 16:16:10

@HgGina: És mi van ha nem 90 fokos szöget zár be a tábla síkja és padka? És hogyan képezik le a tábla síkját a talajra? Függőónnal vagy vízimértékkel? Ne idegeljél már... Utaltam rá hogy irónia volt az előző hsz-em.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.28. 16:16:31

@B56: Most miért kell megint BMW-sezni? Ez olyan kirekeszto :)

Schütii 2014.03.28. 16:18:57

@panrew: Az hogy kapsz egy felületet a területből, amin ott hagyhatod az autódat egy ideig, az bizony szolgáltatás.

hamisnero 2014.03.28. 16:39:14

@Pécsi bölcsész: igazad van. de ha eddigi életedben - akár tudtok nélkül is - sértettél szabályt, akkor (logikád alapján) bunkó vagy. ha valaha szabályt sérteni - akár szándékodon kívül is - fogsz, bunkó vagy. két eset lehet: vagy abszolút tökéletes vagy, mint Buddha, vagy bunkó vagy. vagy bőcsész, öcccsém osztazaz mindenetet megmaggyaráz heeeeee.

3gb 2014.03.28. 16:48:10

Mondjuk tök mindegy, mert kikerült az objektív felelősség témaköréből. De, ha visszakerült világosítson fel valaki. A f@sz tudja mi történik itt napról-napra!

Pécsi bölcsész 2014.03.28. 16:54:41

@hamisnero: Persze ki is fizetem az évi ca. 60.000-et büntetésre, DE NEM NYITOK POSZTOT és nem vernyákolok, hanem kussolok, mert fasz voltam!

Érzed a különbséget....

csakazértistotalcar 2014.03.28. 17:37:30

Van azért ennél szebb is. A XIII. kerület Visegrádi u 47/c alatti SZTK rendelő előtt egy saroknyi hosszan (Röntgen u-Alig u.)tilos várakozni. Az Ipoly utcától szintén majdnem a Röntgen utcáig tilos várakozni. Ott egy kormányhivatal van, régebben a Nyugdíjbiztosító igazgatósága volt. Taplóék (közteresek) szombat-vasárnap reggel 8 és 11 között rendszeresen büntetnek itt. Amikor mindkét műintézmény egész nap zárva.

Buddha01 2014.03.28. 17:40:21

@hamisnero: Haggyad má! Ulok egy fa alatt amikor két ilyen kozteres k*csog odajon, hogy nem lehet mert villámcsapás veszélyes. Mondom, jó az nekem az, olyan még úgyse volt. Aszongya 20ezer. Mondom jól van, meg góranga.
Ilyenek ezek na.

Reszelő Aladár 2014.03.28. 18:12:45

Szerintem létezik az a jogelv, hogy egy büntetésnek arányosnak kell lenni.
Lássuk csak, egy Peugeot 206 SW a hivatalos adat szerint 4028 mm hosszú. Ha a kérdéses jármű teljes hosszával belógna a tiltott területre (ami remélhetőleg a tábla vonalától pontosan 20000mm), akkor jogos lenne a teljes bírság. A képen az autó maximum 200 milimétert lóg be, vagyis csak 4,96%-a sért szabályt.
Esetünkben a kiszabott bírság jóindulattal 5%-a fizetendő.

Én megpróbálnám...

Rocko- 2014.03.28. 19:08:08

@Schütii: igen, ezért a szolgáltatásért fizetjük a súlyadót (teljesítményadót).

@JohnyG: ma láttam egy BMW X5-öst, a tetetjén kerékpárral. ő gyüjtögetheti a haragosokat, mondhatnók köcsög a köbön. :D

zsoci 2014.03.28. 22:44:32

@Leadfoot: Remélem egyszer fejbelőnek azért mert 51 km/h-val mész a városban 50-es korlátozásnál.
Aki ilyen ostobán értelmezi értelmezi a szabályokat az vagy hazudik, vagy teljesen életképtelen.
A parkolás szabályai pedig különösen nem foghatók így fel, normális tolerancia kell, mert ezek még rugalmasan is betarthatlan szabályok. normális ember nem is tartja be.

nikó 78 2014.03.28. 22:49:10

@Reszelő Aladár: Hagyjuk már, ilyen nincs, ha csak 5% akkor is fizess, mindegy miért, csak fizess. Főleg most kell a lóvé plakátra, már csak egy hétig hajlandóak látens nyalni a seggünket, ez olyan mint a jól felépített szado-mazo. Mindíg kell éreztetni, ki a főnök, csak sajnos a szenvedő alany személye állandó!

Schütii 2014.03.29. 07:07:20

@Rocko-: Az már egy másik kérdés, de alapvetően szolgáltatásról van szó, csak ezt nem mindenki látja így.

Altaïr 2014.03.29. 09:17:26

Érdemes megméretni a táblát is:

"Melléklet a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelethez
I. Fejezet
5.11.
b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla
ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter,
bb) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,"

Altaïr 2014.03.29. 09:19:37

@Schütii:
- Teljesítményadó
- Útadó

Plusz ha jól emlékszem, a parkolási díjat azért szedik, hogy parkolóházakat építsenek, vagy valami ilyesmi. Viszont nem jut hirtelen eszembe egy önkormányzati parkolóház sem, pedig minimum 10-15 éve már fizetünk a parkolásért.

Leadfoot 2014.03.29. 09:25:15

@zsoci: Most március 12-én volt 15 éve, hogy a kezembe nyomták a jogsimat, és nem a vitrinben tartom.
Ezalatt egyszer büntettek meg, az se itthon történt.

Szóval aki azt mondja, hogy
a, Magyarországon rettenetes terror van
b, lehetetlen úgy közlekedni, hogy az embert ne basszák meg lépten-nyomon

azzal én nem tudok mit kezdeni.

Érdekes ilyenkor senki nem jön a bezzeg-országokkal. Olyanokkal pl., ahol nem 68-tól küldik a csekket városban, hanem 53-tól. Vagy olyanokkal, ahol extrém esetben a kocsidat is elkobozhatják.

"normális tolerancia kell, mert ezek még rugalmasan is betarthatlan szabályok"

Mi betarthatatlan? Hogy ott van egy felfestés, és amellett tilos parkolni? Ez maximum 60-as IQ-n alul betarthatatlan.

Ahol indokolt, ott pedig van tolerancia. Emlékszünk, hogy a legutóbbi eset óta nem büntethet a rendőr az eü doboz lejárta miatt? Vagy hogy a sebességmérésnél is van ráhagyás a műszer pontatlansága okán?
A KRESZ-ben tudtommal nem irányszámok vannak leírva, hanem konkrét értékek. Az a határ, kész, pont. Szerintem nem nehéz fölfogni. Persze, meg lehet szegni, és is megszegem, de tudom, hogy ezért megbüntethetnek, és ha ez megtörténik, akkor az az én hibám lesz.

Rocko- 2014.03.29. 10:08:07

@Schütii: nem, nincsen szolgáltatás, egy olyan felületért fizetsz újra, amiért már fizettél, egyszer állampolgárként, egyszer (többször) autóval rendelkezőként.
és ezrét újra kérnek pénzt, pedig csak a felületet kapod.

zsoci 2014.03.29. 10:43:29

@Leadfoot: Csak tudod az az érdekes, hogy ezekeben az általad említett országokban nincsenek értelmetlen tiltások, és ezért tudsz is parkolni, közlekedni.
És tudod az a betarthatatlan, hogy este hazaérsz az egész környéken nincs egyetlen parkolóhely sem, mert valami gyökér teljesen felslegesen, az utca elején és végén is felfestett 50m "megállni tilos" ezért még kevesebb a szabad hely.Az utcában egy ház elött így marad 2-3 hely, és van benne 10 autó. Nem, nem lehet a szomszéd ház, szomszéd utcában sem állni, mert ott is ez van. Na ekkor van az, hogy leszarom, hogy valakinek az iróasztal mellet mennyire volt jó ötlet ide is oda is kitenni valami táblát. Odaállok és nem érdekel. Útban senkinek sincs, zavarni senkit sem zavar, maximum a magadfajta "szabályhuszárokat".
Aki pedig azt állítja, hogy ő vezet, de még sosem büntették meg, az vagy hazudik, vagy csak mutatóban, hétvégenként vezetget kicsit, max évi 5-10e-kmt. Akir normálisan nap mint nap vezet, tudja miről beszélek.
Tök igaza van apost írójának ez csak simán patkányság votl, mint amikor az orrod elött becsukják a boltot, mert már 8 óra, és egy percet sem maradunk tovább nyitva. Na ez pont ilyen taplóság.

Oldm4n 2014.03.30. 07:27:09

"miszerint a törvény értem van, engem véd"
Nem tudom, mit szívtok, de azonnal hagyjátok abba! Még elhatalmasodik...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2014.04.24. 16:43:58

@Pécsi bölcsész:
"a kultúra mércéje, hogy mennyire képes a delikvens szabályt követni."

Erre idézz már be nekem valami forrást légyszíves!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2014.04.24. 16:48:17

@zsoci:
Velem egyszer volt, hogy hazaértem a munkából, parkolnék le ugyanoda, ahova minden nap szoktam és látom, hogy kiraktak egy megállni tilos táblát. Pont oda, ahova évek óta mindig állok (kisváros, nem belpest).
Berágtam rendesen, hogy valaki, aki nem is itt lakik kitalálja és beszabályozza, hogy én a saját otthonom előtt hogy parkoljak?
Tolattam egyet, lendületből kidöntöttem a táblát, beálltam a helyemre. Kiszálltam és a táblát bedobtam a sövény mögé.

Részemről a kérdés letudva.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2014.04.24. 16:52:04

@Pécsi bölcsész:

Hát ne haragudj, de erre magamtól soha sem gondoltam volna, hogy az a kultúra fokmérője, hogy az egyén mennyire tudja a neki kiszabott szabályokat követni.

És tudod, miért nem? Mert ez egy baromság. Lehet akármilyen szabályt hozni, lehet az bármekkora értelmetlen hülyeség, én követem, mert kultúrember vagyok? Egy mértékig igen, azon túl a birkaság fokmérője. Szerintem.

Ezek szerint a rabszolgák a kultúra legfelsőbb fokán állnak? Észak-Korea a kultúra fellegvára?

Menj már a picsába bölcsész!
süti beállítások módosítása