Középmotor, hátsókerékhajtás, örök élet?

  2014. március 18. - Pere László Címkék: belterj india kisbusz maruti omni pereplaci

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új autót kaptunk, úszni is tud
2014-10-14 17:30:12

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

A valóság élménye, bárkinek
2014-08-27 17:20:13

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete

Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam
2014-08-02 06:53:34

A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj   - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a

Marhahúst sütni Indiában?
2014-06-25 11:54:05

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

Ben-Omni-0040

Ben, cégünk üzletfejlesztési igazgatója. Brit srác, de négy éve Indiában él. Elég kevés elvárása van az élettel kapcsolatban, ez meglátszik a kocsiján is, amit Babu, az alkalmi sofőrje használt taxiként korábban.  Ben azért vette ezt az autót, mert amikor jött haza a mulatozásból motorral, rendszeresen az árokban vagy a kórházban kötött ki, kellett valami biztonságosabb jármű, ami komolyabb védelmet ad.  Az Omni hozza egy robogó kényelmét és menettulajdonságait, árban is pariban vannak. Így most már csak a lemez hajlik, nem Ben térde rossz irányban.  A közlekedési morál Goán már csak ilyen. Amikor megállítottak a rendőrök minket és semmi papír nem volt nálunk, akkor pénz helyett két sört kértek. Hideget, mert szomjasak.

Ben-Omni-0003

A Maruti Omni tökéletes városi autó azoknak, akiknek 20 centivel rövidebb a lábuk, mint nekem és nem félnek a haláltól. Vagyis ezért imádják Indiában. 1984 óta gyártják napjainkig, a Suzuki Cherry hetedik generációjának adoptálásával kezdődött a termelés. Rengeteg fut belőle mentőautó kialakításban, itt is fontos a rövidlábú beteg állomány.  Versenyautókat idéz a felépítése, a motor középen dohog, hátul hajt a kerék.

Ben-Omni-0020

A Maruti 800-ból átemelt, háromhengeres motor 37 lóerőt ad le és  6-7 liter benzint kér 100 kilométerenként.  Négysebességes a váltó, 12 collos kerekeken gurul, akárcsak az alapot adó Maruti 800. Extrák terén sem domborít, a listában olyan dolgok szerepelnek, mint a háromállású belső világítás, szakaszos ablaktörlő és kétszínű kárpitozás. A kétoldali tolóajtó nagy kincs, melegben rendszeresen elhúzva járunk vele. Holi fesztiválkor nagyon jól jött, mert három irányban tudtuk dobálni a festékes-vízzel töltött bombáinkat.  Aztán keresgéltük a bal tolóajtót, mert valahol elhagytuk, másnap meg is lett. A szellőzése komoly mérnöki mutatvány. Mivel a frontlemez a lábunktól néhány centire van, a fényszóró keret mellett beszivárgó levegőt irányíthatjuk a lábfejünkre vagy a térdünkre. Ben Omnija már injektoros, nem kell bohóckodni a szivatóval a reggeli húszfokos melegben. Fűtés nincs, minek lenne.

Ben-Omni-0016

Mivel korábban taxi volt, vissza kellett alakítani személyautóvá. Jól látszik, hogy csak le van matricázva a sárga taxirendszám és rá van ragasztva az új. Itt éhen halna a Plakett Kft. Gondoltam lefotózom a forgalmit, megkérdeztem Bent, hogy hol van. A kesztyűtartóban, mondta. Áttúrtam mindent, de nem találtam. Ben reakciója a felvetett problémára csak annyi volt, hogy: hmmm. Akkor nincs a kesztyűtartóban. Ennyivel  le is rendezte. Talán ’98-ban készülhetett a minibusz, de nincsenek pontos adatok.  Nem tudjuk, van-e rajta vizsga, hogy áll a biztosítással, de rajtam kívül ez senkit sem érdekelt az elmúlt években. Az ablakok négy hónapja le vannak húzva, majd júniusban felhúzza, ha jön a monszun.

Ben-Omni-0038

A karosszéria elhervadt egy kicsit. A párás monszun gerjesztette étvágy nem kímélte a bódét. Komoly folytonossági hiányok vannak mindenhol, de láthatóan ez csak engem aggaszt.  A hátsó ajtó gravitációzáras, azaz libeg, lifeg, becsukni sem lehet. Ez egy tolatás közbeni árokba esés következménye. A javítás szükségessége fel sem merült.

Ben-Omni-0008

Vezetési élmény tekintetében nehéz jelzőket találni.  A vezetési pozíció az én esetemben átmenet a görnyedt gorilla és a kérdőjel között, de kisebb emberek nem mutatnak rosszul a kormány mögött. Elindul, megáll és kanyarodik. A menetkomfort megint csak nehezen leírható dolog. Goán, a monszun miatt kiveszik az alsó kárpitokat az autókból, az Omniban is a csupasz fémen taposunk. Zörög, zakatol, sír a kocsi, így a mechanika szerelmesinek komolyzene minden megtett kilométer.

Ben-Omni-0015

Irigylem Bent a stresszmentes autótartásért és hogy 20 centivel rövidebb a lába. Az autó egy eszköz: beleül és megy. Meglepő, hogy ezt még nagyon sokáig tudja hozni ez a Maruti, amit nálunk már a bontó sem venne be. Ha egyszer Ben végleg elhagyja valamelyik tolóajtót, már látom is lelki szemeimmel, ahogy fóliával fedi be a hiányt. De csakis a monszunban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr65867331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2014.03.18. 10:59:36

Kifejezetten takaros jószág lenne, ha nem lenne ilyen borzalmasan igénytelen állapotban. Tulajdonosával csak úgy mernék kezet fogni, hogy utána azonnal fertőtlenítem magamat.

Főfékhenger elhelyezése erősen jópofa.

Tirpákium 2014.03.18. 11:47:57

@ogy: Az nagyon kedves. Próbálkozhatnál nála esetleg tuzesvízzel meg uveggolyókkal is, hátha ossze tudsz hozni valami jó cserét. K****g.

JmOS 2014.03.18. 12:05:26

Megkívántam! :)
Kár, hogy mifelénk már kihalófélben vannak az ilyenek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.03.18. 12:13:44

Nem nagy viszont kicsi, es akarmilyen szakadt is, egy robogonal mindenkepp tobbet er :) Minden viszonyitas kerdese.

Pere László 2014.03.18. 12:23:30

@ogy: A cegunknek minden evben osszehoz jopar sokmillo dollaros munkat ez a srac. Idaig mindenki tulelte a kezfogast. Ben korhazban sem volt evek ota, mezitlab jar, koszoni jol van. Van, amikor nem az a fontos, hogy milyen autoval jarsz. Mert az auto csak egy eszkoz.

orcinus 2014.03.18. 12:38:05

@Pere László: Így van!!! Sajna kishazánkban az autó státusz szimbólum.. ezért jár sok-sok egyszerű gyökér béjemvével..
az autó egy használati eszköz, ennyi

ogy 2014.03.18. 12:42:14

@Pere László:
Munkás autó, értem én, hogy nem lehet patika, de ez a mértékű retek egyszerűen taszító. Tudom, hogy Indiában sok dolog belefér a higiénia kérdéskörébe, de hadd nevezzem ezt a környezetet akkor is igénytelennek.

Pere László 2014.03.18. 12:57:28

@ogy: Leegyszerusitem a kepletet. Ez a tengerpartra/kocsmaba jaro eszkoz. Hiaba takaritod ki, mivel nem lehet becsukni az ajtajat, meg a majmok is telehordjak szemettel.

ogy 2014.03.18. 13:06:53

@Pere László:
Megértettem, így már azért más a gyerek fekvése. Nem vagyok troll, nem azért írtam, amit írtam, hogy végeláthatatlan vitát generáljak. :)

Kisautó maga amúgy nagyon tetszik, a nálunk elérhető Suzuki Carry verziókkal sokáig szemeztem, de sajnos ami tetszett volna, azt elvitték előlem.

Schütii 2014.03.18. 13:19:02

A fenne vinné el, a cím miatt kattintottam...

conmorientes 2014.03.18. 13:27:28

@Pere László:

Az autó egy számunkra értelmezhetetlen zűrzavar.
Ezzel együtt tökéletesen egetértek Bennel. Rómában mint a rómaiak. Ott ez az átlagosan kényelmes személyszállítási megoldás, sem többre, sem kevesebbre nincs szükség. Monszunfüggően még vagy 8-10 évig csámcsoghat rajta a rozsda aztán amikor széthullott megy a kukába. Gondolom ezt nem szándékozná Ben hazavinni és otthon Herefordban ezzel menni bevásárolni :)

Rocko- 2014.03.18. 13:28:15

"Ben azért vette ezt az autót, mert amikor jött haza a mulatozásból motorral, rendszeresen az árokban vagy a kórházban kötött ki, kellett valami biztonságosabb jármű, ami komolyabb védelmet ad."
tehát ha meghal, akkor most már ne egyedül menjen, vigyen mást is, amikor részegen tartol.

Schütii 2014.03.18. 13:34:09

@Rocko-: Amiből sok van az kevésbé értékes, ugyanígy van ez az emberélettel is, akár bevalljuk, akár nem.

Arculatervin 2014.03.18. 13:42:58

@Rocko-: Ez olyan k-európai demagógia. Jártál már Egyiptomban? Na ott az alapvető közlekedési felfogás az, hogy Allah ha szólít menni kell. És ezt ők elfogadják, ellentétben az európai turistákkal, akik egyfolytában hányják a keresztet a taxiban és a kiránduló buszokon.

Tirpákium 2014.03.18. 13:54:49

@ogy: Az vagy te, egy No name eset. Ha már a latint se tudod pontosan másolni, akkor inkább maradj a magyarnál.
Persze tudom én azt, hogy senki sem tud tobbet adni, mint amennyit kapott, de te lekezelésbol biztosan tobbet kaptál a kelleténél.

Pere László 2014.03.18. 14:09:41

@Rocko-: Gondolod, a motoron nem harman ulunk? Ez mas vilag. Ez ilyen. Ha meg nem lattad, nem erted.

Pere László 2014.03.18. 14:11:12

@Rocko-: A sebesseg altalaban harminc korul megallapodik. Volt, hogy gyorsabban tekertem a bringat.

Pere László 2014.03.18. 14:12:39

@conmorientes: Amig tudja, eletben tartja. Aztan lesz egy masik. Mindig van masik.

Rocko- 2014.03.18. 14:17:09

@Schütii: gondoltam rá én is, de nem tettem hozzá.

@Pere László: nem gondolom, tudom. láttam, igaz, nem testközelből. szóval érteni értem. de nem szeretem, és én nem akarom magaménak tudni az ottani dolgokat.

Pere László 2014.03.18. 14:27:56

@Rocko-: Tudod, én az otthoni és itteni életet is élem. Úgy érzem, az átlagnál nagyobb rálátásom van a dolgokra. És egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy otthon, mi csináljuk jól... A véleményedet természetesen tiszteletben tartom, bár amíg csak hallottál róla, addig elhamarkodottan kár ítélkezni.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2014.03.18. 15:08:18

@Pere László: A kocsi legfontosabb tulajdonsága, hogy van vagy nincs és ezt úgylátom, hogy szigoruan betartják odaát.
Arra kiváncsi lennék, hogy ott is buknak-e a csajok a jó kocsikra, vagy valami más a meno mézesmadzag?

Peter Csongradi 2014.03.18. 15:19:32

Hiányérzetem lett volna, ha nem alakul ki 10 komment után vita, teljesen eltérve az eredeti témától, néhány fikázós okostojás miatt. :) Üdv.

Peter Csongradi 2014.03.18. 15:25:39

Viszont (sorry az OFF-ért) nagyon szívesen olvasnék az Indiai életről, munkáról, hivatásról! Üdv.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.03.18. 15:51:03

A csajok buknak-e a kocsikra illetve az ottani életről témákról én is szívesen olvasnék.

Erdei osonó 2014.03.18. 16:02:03

Ez engem is érdekelne.

Tirpákium 2014.03.18. 16:12:10

Az egyik barátom volt ott pálmalevelekbol sorsot olvastatni és nagyon megtetszett neki a hely, meg az emberek. Azt mondta, hogy szívesen toltene ott pár évet. Lehet ott 1-2 millióbol olyan vállalkozást csinálni, amibol pár évig elketyeg egy 3 fos család?

randomuser1 2014.03.18. 16:25:24

lol, ha nem lennénk annyira sznobok, h negyvenkettővel a soxázlóerős verdával, perhuszonötös kerékkel a húszcentik kátyaúkban, pestre is kb ilyen ketyere lenne ideális.
esetleg, fűtés legyen benne.

Pere László 2014.03.18. 16:31:08

@Peter Csongradi: @nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: @JohnyG: Feleségem írt bővebben az indiai életünkről a blogján. A blog.hu-n megtaláljátok. Indiában a házasságok jelentős hányada szervezett. Először furcsa volt, de az itteni társadalmi viszonyokat megismerve már értem a dolgot. Sokat nem számít a kocsi... Ha van, jó. A lényeg? Vízálló szélvédő, levegő a gumiban, benzin a tankban.

Pere László 2014.03.18. 16:39:01

@Tirpákium: A munkavállalás és vállalkozás elég rázós téma itt

toflehi 2014.03.18. 17:05:40

Ha vkit az autótípus érdekel nem kell olyan messzire menni érte. Romániában Daewoo Damas néven árulták:
www.depozitauto.ro/autoturisme/daewoo/damas/

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.18. 17:07:54

Érdekes hogy 1600 évvel ezelött tudtak olyan vasat csinálni ami azóta sem rozsdásodik,manapság meg nem.

Pere László 2014.03.18. 17:17:18

@toflehi: na nem, mintha egetverő különbségek lennének, de ez Daihatsu alapokon nyugszik

Doxa Laci 2014.03.18. 17:21:16

Pere Laci! Szivesen meginnék veled egy-két sört, 1 mangófa alatt (ha lehet alfonzo), biztos nem lenne unalmas!
: Doxa

Pere László 2014.03.18. 17:31:46

@Pista Besenyő: :) egy hónap múlva jön az Alfonso szezon! Most a papaya hasít.

spi355 2014.03.18. 17:50:25

@Pere László: Bár nem vág szorosan a témához, de azt elárulod, hogy milyen szegmensben vagytok érdekeltek. Megfordultam a világ néhány részén (pl. éltem/dolgoztam Dél-Afrikában négy évet), de az volt a tapasztalatom, hogy akik "jópár sokmilliós" dolláros munkákat tudnak "szerezni", azok nem hülye gyerekek és akármennyire is zorall helyi viszonyok között is valamilyen szintű kultúrálságot megtartanak magukban.

Doxa Laci 2014.03.18. 17:54:18

@Pere László: a gyümölcs mindegy, az indiai sztorik a lényeg. (+ a sör) :)

dextercapo 2014.03.18. 18:00:37

@Pere László: popec post . koszi . egyre jobban vagyom indiaba .

didyman 2014.03.18. 18:26:54

@Pere László: Ezt minden, Indiát megjárt ismerősöm mondja. És azt is, hogy nem biztos, hogy ők csinálják rosszul. Európai szemmel nézve borzasztónak tűnik ott sok dolog, de valahogy mégis nyugodtabbá, boldogabbá válik az ember ott, elszakad az értékként felfogott javaktól többé-kevésbé.

Pere László 2014.03.18. 18:39:07

@spi355: Epp Azsia legnagyobb geotextile alapu mesterseges zatonyat telpitjuk. Partvedelem, gyorsbeavatkozas, stb.

Pere László 2014.03.18. 18:43:59

@spi355: nincsenek zorall korulmenyek. Olyan kornyezetet biztosit a ceg, hogy azt el sem hinned. Egyszeruen nem erdekli az autoja. Van es kesz. Ha egyszer reggel nem lesz ott, akkor nincs. Mint a papucs az ajto elott.

ZYLO 2014.03.18. 19:05:29

Jobban írsz számos itteni un. újságírónál. Ha majd nem bírsz már zátonyt építeni, nyergelj át.

spi355 2014.03.18. 19:13:19

@Pere László: Ez jól hangzik! Gondolom itthon nincs keresletet erre a technológiára :-)

GRX 2014.03.18. 20:00:51

@ZYLO: De még mennyire, hogy igazad van. Főleg miután elolvasod a legújabb alakításukat:

"Citroen C5 vagy Skoda Octavia? Legfeljebb hárommilliót szánnák rá."

Mindez hazánk egyik vezető hírportáljának címlapján. Gratulálok, TC!

Erről eszembe jutott a régi vicc:
"- Hé, paraszt! Merre megyen az út Budára?
- Megyen? MEGYEN? És én vagyok a paraszt?"

Hajrá Pere Laci! Még sok-sok Belsőség-cikket kérünk, van hova emelni a színvonalat.

Brett Georege 2014.03.18. 20:21:54

@GRX: Jaj, Barátom, az OLVASÓ írta úgy, a tc csak leközli betűhíven, hogy ne legyen sértődés. De a vicced nagyon jó.

internal_combustion 2014.03.18. 22:02:41

Egyébként, akik azt írják, hogy "az autó csak eszköz" meg "csak arra kell, hogy elvigyen ide-oda és mindegy, hogy mi az meg milyen", azok minek jönnek egy autós blogra kommentelni? Gasztro blogokra is jártok, és oda is kommenteltek, hogy baromság az egész, mert az ételnek csak az a lényege, hogy ne legyél éhes, amúgy tőletek lehetne fűrészpor is? Vagy elmentek a lakberendező blogokra is, hogy jól megmondjátok, hogy nincs értelme a hobbijuknak, mert a lakásnak annyi a lényege, hogy ne essen a fejetekre az eső? De most tényleg... ez egy autós blog. Ide olyanok járnak, akik ezeket a guruló, motoros szarokat szeretik, imádják, bújják, szerelik, vezetik, stb. Nekik (nekünk) nagyon nem mindegy, hogy miben ülünk. Nekünk nem csak egy használati tárgy az autó. Többet látunk benne. Szerintem ebben az írásban is inkább azt kellene meglátni, hogy valahol messze egészen más az autós kultúra, mások a szempontok, lehetőségek, stb. Illetve azt, hogy milyen érdekes, hogy egy ilyen kis izé így bírja a csapásokat és még működik. Nem az lenne a lényeg, hogy akkor ha én igényes vagyok az autómra, akkor én hülye vagyok. Ez csak károgás.

kzolee 2014.03.18. 22:17:05

@Pere László: "Hiaba takaritod ki, mivel nem lehet becsukni az ajtajat, meg a majmok is telehordjak szemettel."

Szerintem ők vitték el a forgalmit is :)

Tirpákium 2014.03.18. 22:56:44

@Pere László: Mikor hallunk legkozelebb sztorizni az égéstérben?

hatnullaegy 2014.03.18. 23:07:32

@Pere László: Nem így van, a Daewo Damas is Suzuki Carry ugyan úgy, mint a Maruti Omni, csak az már a 8. generációs Carry licenzén alapul.
Forrás itt:
en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Carry

dieselrocket524 2014.03.19. 00:30:45

de nagyon ki menék én is jól el lenék az otani élet felfogásal :) nekik van igazuk lazán könyeden ahogy jon :)

nincs szükségetek egy félig vilanyszerelő félig autószerelő félig szakácsra ??

mindent ősze tudok tákolni ladába BMW alkatrész és forditva nem gond csak működjön még egy kicsit :D

the same thing 2014.03.19. 03:13:18

Nekem ez a cikk nagyon tetszik. Nem is emlékszem már mikor nevettem hangosan, többször is, hasonló hosszúságú íráson. Pedig szoktam máskor is olvasni. Köszi a vidám percekért.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.03.19. 09:53:19

Mindig érdekes látni hogy más kultúrkörök hogy állnak az autóikhoz (ill. nagyobb általánosságban a tárgyaikhoz) - jó cikksorozat, jöhet a folytatás.
Egy nyüves Nano nincs ott a környéken? Vagy új autóval nem is járnak, csak a városi ficsúrok? :-)

SimonGábor 2014.03.19. 10:08:29

@dieselrocket524: a helyesírásoddal először az iskolapadba ülnék be inkább...

Pere László 2014.03.19. 10:40:36

@Make Valamit: Tervben a Nano teszt. Meg meg jopar finomsag...

dextercapo 2014.03.19. 14:06:19

@Pere László: nagyon varjuk . a kinti nano nagyon tetszik mint koncepcio .

GRX 2014.03.19. 16:39:58

@Brett Georege: Jaj, Barátom, nincs igazad. Az olvasó semmi ilyesmit nem adott ki magából, ha elolvasod a levelet. Gyaníthatóan a hírszerkesztő követte el a baklövést, amit az is alátámaszt, hogy azóta kijavították.

Egyébként a betűhű leközlésnél külön jelölni szokták a jobb sajtóorgánumok a hibákat (sic, ha ez mond Neked valamit) - sértődés ide, vagy oda.

pizo 2014.03.19. 20:47:23

@toflehi: 2 Damast meg egy Labót (platós verzió) mi is behoztunk (Daewoo Motor Kft.) 1997-ben, de aztán egyöntetűen az volt a vélemény, hogy inkább ne... Képességeihez képest drága volt.

Zoli

Brett Georege 2014.03.19. 21:48:50

@GRX: Igazad van, na. Sic? Mond! Például nem egyenlő a Sicc-cel. Meg láttam autójelzésként is, Siculusok használják, de láttam már magyarországi A6-oson is.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.03.20. 08:22:46

@Pere László: Beteg voltam elég sokáig, most próbálom bepótolni az olvasnivalót. Úgyhogy megkésve, de: Laci, üdv a TotalCar fedélzeten! Szívből irigyellek ezért. Imádom ahogy írsz, hogy megtalálod a rejtői karaktereket és helyzeteket. Rosszkedv ellen az írásaidat kéne felíratni a doktorral.

"Rengeteg fut belőle mentőautó kialakításban, itt is fontos a rövidlábú beteg állomány."
A 90-es évek elején, amikor elkezdtek megjelenni itthon a Toyota mentők, ugyanezzel poénkodtak a mentősök. Hogy a régi esetzászlók pont jók lesznek a paciens nagy lábujjára kötve, jelzendő a kilógó rakományt.

" A kétoldali tolóajtó nagy kincs, melegben rendszeresen elhúzva járunk vele."
Melegben? 8-)

venturaea 2014.03.22. 09:35:25

tényleg jobban írsz mint egy-két nagyarcú itt a TC-n és még azt is elfogadod, hogy az olvasónak lehet a tiedtől eltérő véleménye. Le a kalappal!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.22. 15:43:16

@Pere László: És a feleséged blogja? Keressem úgy, hogy karmageddon- néni? :D :D :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.22. 15:46:54

@Pere László: Aki ott él benne, és felveszi a stílusukat, annak könnyű ám. Csak annak nehéz kissé elfogadnia, aki mondjuk két hetente kerül kapcsolatba velük. Tudom mi várható, mi az alapállás, meg a drill, mégis, a végére 10 körömmel borotválkozok. Még mindig nem tanultam meg. :D
süti beállítások módosítása