A taknyolás-gányolás királyai voltunk

  2014. március 14. - Pere László Címkék: lada sztori seat omg roncsderbi perelaci

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új autót kaptunk, úszni is tud
2014-10-14 17:30:12

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

A valóság élménye, bárkinek
2014-08-27 17:20:13

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete

Szívat a TDI-m, de nem hagyom magam
2014-08-02 06:53:34

A szigetelőszalagot is oldja a gázolaj   - Itt vagyok a Rakparton és megállt az autó – búgta a

Marhahúst sütni Indiában?
2014-06-25 11:54:05

Pere Laci újabb története az indiai hétköznapokról. A sorozat előző részeit ide kattintva olvashatja.

Pere Laci a legújabb evezős a Totalcar-gályán, amely továbbra is igyekszik magasra emelt orral hasítani a hullámokat és lehetőleg nekimenni mindennek, ami kényes. Mint László, a Karmageddon-blog írója, profi mesterségeszátony-építő és búvár, valamint életművész. Ez itt az ő sötét - és vidám - múltja. Mi pedig örülünk, hogy ismét találtunk egy embert, aki illik ebbe az autóbolond bagázsba.

2287 0001 (2)

Valamikor a kilencvenes évek derekán vetődtem el Budakalászra. Régi barátom ajánlott egy szervizt ott, olcsó és megbízható munkát.  Már kezdett sötétedni, amikor megérkeztünk a helyszínre. Furcsa sziluettek tornyosultak az utca lakatlanabb oldalán, hirtelen nem tudtam, hogy az üdvözlés után részvétemet nyilvánítsam a családnak, vagy csak a szomszédos bontó kerítése alacsony.

A parkoló autók láttán el is felejtettem, miért érkeztem. Olajszagú, szétforgácsolódott roncsok pihentek hűvös halomban, az oldalukra festett rajtszám további kérdéseket vetített előre.

Ezen a ponton beletekerek a filmbe, kit érdekelnek ilyen címlapkép után az epikai elemek? Két héten belül enyém volt az egyik autó a sok közül. Kockalada tulajdonos lettem, elkezdődött a felkészülés a következő ütközéses roncsderbi futamra. Az ütközéses roncsderbi szabályai leegyszerűsítve: különböző pontokat kapunk ütközésért, kifordításért, borításért, önborításért. A vezető ajtaját támadni és felborult autóba ütközni tilos. Nagyjából ezekre kellett figyelni húsz évvel ezelőtt, amikor én versenyeztem.

2297 0001 (2)

Kötött szabályok szerint kellett felkészíteni az autót. A bukókeret alapvetés, de a folyamatos ütközések miatt a kocsi eleje és hátulja is megerősítést igényelt. A vízhűtő az autó orrából átköltözött a hátsó ülés helyére. Esetemben egy IFA hűtő és bontóban talált, valamilyen hűtőventilátor tartotta kordában a hűtőközeg hőmérsékletét. Az akkumulátor is elhagyta a motorteret és beült mellém az utasülésre. Boruláskor többször rám folyt belőle a sav, de ezt csak délután vettem észre, amikor eltűnt a fél versenyoverallom. A versenyoverallom, ami a legolcsóbb szerelőruha volt a sarki mezőgazdasági boltból. Nagy kár nem ért, kétezer forintért választottam egy újabb csinos darabot. Trabant-tank tárolta az üzemanyagot, szintén a hátsó ülésen. Bukósisakot is a műhely sarkában találtam, kicsit nagy volt, de az ülésből kirángatott szivacs orvosolta a problémát. Nekünk játék volt a versenyzés, mindent a legolcsóbban akartunk kihozni. Bontóból vagy a szeméttelepről vásároltunk mindent. A vezetőajtó védelme nem ritkán szalagkorlát-darabból készült, de jó volt a vízakna fedél is. Kilóra mérték a MÉH telepen.

2293 0001 (2)

Budakalász határában volt egy illegális szemétlerakó, így hát a gumiutánpótlás is megoldódott.  A gázszerelő barát jóvoltából voltak csöveink jó áron, a bontóba leadott autók fékalkatrészei és egyéb elhasznált elemei pont megfeleltek a saját céljainkra. Gyertya, kuplung jött csak az autósboltból, de hamar leszoktunk róla. A felújított kuplungtárcsa pont megteszi, a ragasztott-szegecselt tartott a legtovább. Gyertyát meg mindig találtunk a sarokban. Drótkefézés után, ha nem ért bele a dugattyúba, már örültünk is a megfelelő alkatrésznek.

2283 0001 (2)

Felniből is kellett utánpótlás, mert az orosz acél büszkesége leáldozóban volt. Sorra hagytuk el a kerekeket, mert egyszerűen áthullottak a kerékcsavarokon. A keréktárcsán lévő kerek lyukak hatlapfejű kerékcsavar formára alakultak és többé nem tartottak semmit. A műszerfalon két visszajelző berendezés volt, általában utólagos ködzárófényből és/vagy pótféklámpából kialakítva. Olajnyomás és töltés. A porban, sárban, füstben csak jól látható fényforrást használhattunk. Ha elment az olajnyomás, az tudjuk, mit jelent. A töltés megszűnése általában az ékszíj szakadásával volt egyenlő. Vagyis a vízpumpa sem járt, az meg gyors beavatkozást igényel, hacsak nem akarunk hintalovat csinálni a hengerfejből.

2278 0001 (2)

Hegesztettünk, szabtunk-varrtunk, mindenre mindig volt megoldás. Béci, a szobafestő – aki egyébként egy dobozos Izszsel versenyzett – segített az általunk megálmodott színre fújni a versenyautót, Koszi cimborámnál ment a szerelés, Gajdiék segítettek. De a legtöbbet Simon barátomnak köszönhetem. Alvás nélkül, napokon át berheltük az épp aktuális versenyautót. Simonnal huszonhét perc alatt kuplungoztuk meg a Ladát. Persze néhány fontos lépést kihagytunk a technológiai utasításból és emelő híján inkább az oldalára borítottuk az autót. Arra figyelni kell, hogy hol van a nívópálca és a másik irányba kell dönteni. Úgy jó lesz.

A Zsigulit folyamatos hátulja-cserével egész sokáig életben tartottuk Simonnal. Egyszer épp ő volt bent a pályán, amikor lyukas lett valamitől az egyik dugattyú. Nyilván a gondosan kiválogatott és megfelelő hőértékű gyújtógyertya volt a ludas. A hátsó ablakon kivezetett kipufogó olyan füstkarikákat eregetett, mint Psota Irén fénykorában. Simon a gépháztetőt rég elhagyta, messziről lehetett látni, hogy a motor is kiszakadt. A sok ütközés miatt olyan rövidre zömült az autó, hogy a szelepfedél nekifeszült a tűzfalnak. Tíz centit kellett kivágni a kardánból és helyreállt a rend.

2307 0001 (2) copy

Simon rendületlenül taposta a gázt, a bukón keresztül is látszott az átszellemült mosolya. Öld meg! Üvöltöttem a pálya széléről, hiszen félmunkát nem végzünk. Arra már nem emlékszem pontosan, hogy ekkor kikönyökölt a motor, vagy csak beállt. A blokk oldalán kikandikáló hajtókarra is van gyorsjavítási megoldás. Tehát az első lépés, amivel mindig kezdünk, az az oldalra borítás. Tudják, a nívópálcára figyelni! Olajteknő le, törött hajtókar ki. Aztán ki kell húzni a felesleges dugattyút és hazavinni a gyereknek játszani. Egy csík gumibelsőt rá kell tekerni a kiszerelt hajtókar helyén a főtengelyre. Megfelelő méretű  bilinccsel rászorítva, máris befedtük a hajtókarcsapágy olajozására készült lyukat a főtengelyen. Széles ragasztószalag kerül a motorblokk kiszakadt oldalára és máris talpra kerülhet a versenyautó. Valakitől kérünk használt motorolajat, betöltjük és már készen is vagyunk. Egy óra alatt vissza lehet rántani a sérült motort a sírból és igaz, hogy csak három hengerrel, de újra borogathatjuk az ellenfelet a dühöngőben.

2300 0001 (2)

A következő szezonra egy Fiat Argenta-motort sodort felém az autóbontó felől fújó szél. Injektoros volt, de ezen kívül is több ponton vérzett a Ladába építés ötlete. Egy hét alatt benne volt.  Az első beindítás után valahogy nem forgott ki rendesen. Állítgattuk, méregettük, de csak nem akarta az igazságot. Ekkor kértem telefonos segítséget, felhívtam apámat. Apám gyárigazgatóként ment nyugdíjba, igen precíz gépészmérnök. Egy koszos mezőgazdasági épületben erőszakoltuk meg a fizikát, jó ízlést és ki tudja még hány dolgot annak érdekében, hogy filléres alkatrészekből kétnapos roncsderbit kibíró autókat építsünk.

Ekkor gördült be apám az udvarra bézs metál E30-asával. Az ő autója mindig tiszta volt. Amióta kialakult az én-tudatom, nem láttam koszos vagy elhanyagolt autóban ülni. Élre vasalt, világos szövetnadrág, fehér, rövid ujjú ing volt rajta és kis autóstáska volt a hóna alá csapva. Így érkezett, üdén, szappanillatúan és elegánsan az ősemberek barlangjába, ahol szétmarcangolt bölényekként fetrengtek a versenyautók, a hengerfej nélküli motorokban – az alsó holtponton lévő dugattyúk hengereiben – sörök hűltek.  Vasak, gépek, alkatrészek hűvös halomban várták a feltámadást és az újabb halált. Apám letette az autós táskát, beindítottuk a motort. Figyelt, hallgatott, türelemre intett.

2307 0001 (2) copy 2

Tíz perc múlva mondta a diagnózist, hogy szerinte arrébb van a vezérlés rakva, más nem lehet. De apu. Hozzá sem nyúltunk! Nem baj, az lesz az. Igaza volt, mint mindig. Olyat ment az Argenta-motoros Kockalada, hogy csak na. Apámat illette az első próbaút. Sosem vezetett roncsderbi-autót előtte. Az ajtók be vannak hegesztve, az ablakon kell bemászni. A motor Multicar fülketartó bakokon ül, a kipufogó a hátsó ablakon megy ki (borulásnál nehogy leszakadjon), szélvédő helyén rács, ahogy a vezetőoldali ablakon is. Apám bemászott a fülkébe és magára húzta a négypontos övet. Kattintás az áramtalanító kapcsolón, ventilátor be, motor indít. Mondtam neki: Apu, ez más lesz, mint a BMW. Ez üvölt, táncol, zakatol és mivel cseréltük már a hátulját, ott nincs fék. Csak elöl van. Apám elviharzott, percekig csak az üvöltő motorhangot hallottuk távolodni. Amikor visszaért, a könnyeibe ragadt muslicákat törölgette, vigyorgott és azt mondta: mindent értek fiam, mindent. Leporolta magát, elköszöntünk egymástól és beült a makulátlan E30-asába. Jó érzés volt, hogy bár segíteni jött, de én is tudtam adni valamit neki.

2307 0001 (2)

A gányolás és taknyolás királyai voltunk, de valamitől mindig minden egész megbízhatóan működött.  Persze ehhez kellett Simon istenadta tehetsége, türelme és kitartása is.

Az egyik verseny alatt annyit kaptam hátulról, hogy szó szerint köddé vált minden a kalaptartótól hátrafelé. Elég kemény verseny volt, belekerültem egy akkora csoportos ütközésbe, hogy a kocsim tetején landolt egy német versenyző, fejjel lefelé. Szállt a por, miközben a benzin csendesen csörgedezett az ölembe az autójából. Meglepően sokáig jár a fejre fordított, karburátoros motor. Benzintől tocsogó alsógatyában vakartuk a fejünket Simonnal, hogy most, mi legyen. Az egyik gond az volt, hogy a hátsó híd kilátszott.

2303 0001 (2)

A másik meg az, hogy olyan kiflibe hajlott az autó, hogy csak balra kanyarodott igazán. A megoldás hamar megszületett, ki nem találják, mi volt a kezdő lépés. Igen, oldalra kellett borítani. Aztán a bal oldali kormányösszekötőből kivágni tíz centit és betoldani a jobb oldaliba. A kilátszó hátsó híd is aggodalommal töltött el minket. Na jó, csak vicceltem. Fogtunk két gumiabroncsot és felkötöztük a hátsó ülés háttámlájára, kívülről. Az nem jó, ha telibeverik a hátsó hidat, mert elgörbül és vége a mókának. A gumik távol tartották a hajtáslánc legnemesebb elemét az ellenfelek dögtolóitól.  A szakszerű beavatkozásoknak hála, a negyedik helyet el tudtuk csípni azon a versenyen.


Mindennek vége van egyszer, a Ladának is megpecsételődött a sorsa. Ki tudja, hány szezonon keresztül adta és kapta pofonokat, egyre nyűgösebbé vált az életben tartása. Ekkor került a képbe egy balesetes Seat Ibiza. A baleset utáni helyreállítást némileg megnehezítette, hogy a tűzoltók nyitották ki az ajtót, B oszlopostul. Sebaj, a mi szempontjaink szerint ideális jelölt volt, mert elsőkerék-hajtásúra akartunk váltani és a Porsche System motorja is legendásan tartós. A matek egyszerű volt, a roncsot megvettem és kiárultam mindent belőle, amire nem volt szükségünk.

2306 0001 (2) copy 2

Ablakok, lámpák, kárpitok mind billentették a mérleg nyelvét a nulla irányába. Vagyis sikerült annyi pénzt kapnom az eladott cuccokért, mint amennyiért az autót vettem. Jól indult a projekt, becsöveztük az autót, szépen muzsikált a szerkezet. Apám nagyon sokat segített, feltalálta a rugalmas ütközés-csillapítót roncsderbi autókba.  Öles fagerenda nyelte az energiát, deformáció és hiba nélkül. Egy baj volt csak, a váltó felfüggesztése az első ütközésnél mindig eltört. Ekkor olyan szerencsétlen pózba merevedett a hajtáslánc, hogy eltűntek a fokozatok. Az sosem zavart, ha a kiszakadt motor púposra klopfolta a motorházat belülről, de váltó nélkül nem lehet haladni. Az alumínium öntvényt legyártattam acélból, így már alkalmas volt roncsderbizésre a kis Seat.

2291 0001 (2)
Aranykor, aranyos emberekkel

A versenyek sosem voltak pénzdíjazásúak, kupáért és élményekért ment. Segítettük egymást a depóban, annak dacára, hogy a rajtzászló lendítése után vérben forgó szemekkel pusztítottuk egymás autóit. Ha kellett egy karburátor, egy kerékkulcs vagy két segítő kéz, a legtermészetesebb dolog volt, hogy átmentünk Kopaszhoz, Bandihoz, az ellenfélhez segítségért.

Idővel megjelentek azok a versenyzők, akiknek nem számított, mennyi pénzt költenek egy roncsderbi-autóra. Nehéz volt versenyezni a millió forintokból megépített szörnyetegek ellen, bár néha sikerült földbe döngölni őket. Egyre több versenyző élvezte a pusztítást és nem az okos versenyzés volt az alapelve. Ha már valakit utolértem, akkor nem ütöm addig, amíg kifordul alóla a futómű, hanem szépen, gyengéden felborítom. Ilyenkor a verseny megáll, a segítők talpra állítják, a verseny újraindul, és újra tudok pontot szerezni. Ha szétverem az autóját, kevesebb pajtás marad a játszótéren és valakinek a hétvégéjét is elrontottam.

2299 0001 (2)

Sokat köszönhetek a roncsderbizésnek, az ott gyűjtött tapasztalatoknak és barátságoknak. Megtanultam, hogy nincs lehetetlen. Szerintem a gépjárművezetők oktatási programjába integrálni kéne fél óra ütközéses futamot. Tudja meg mindenki, milyen érzés ötvennel ütközni, esetleg felborulni. Férfiaknak sem árt, ha tudják, mitől berreg és hogy néz ki alulról egy autó.

Hát így roncsderbiztem én.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr565853795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

red87 2014.03.14. 18:16:18

Csodálatos, komolyan. Ha laci továbbra is ilyen minőségben fog írni, és ő is szeretni fogja ezt, akkor ez egy nagyon jó világgá válhat még.

Rendsz3r 2014.03.14. 18:26:42

Ehhez nagyon hasonló most is megy.
Békés megyében Pusztaottlakán autókrosszozunk, kb ugyan ilyen módszerekkel tartjuk életben ezeket a rontásokat, öröm olvasni a hasonszőrű elmebetegek történeteit.

Bambano 2014.03.14. 18:29:16

Lassú kapitány mondta, hogy északon ezt úgy csinálják, hogy adott összeget szabad a kocsira rákölteni, és ha valaki kéri, annyiért oda kell adni neki. ezzel akadályozzák meg a csillió drága forintos verdák építését, versenyeztetését az amatőr szekerek ellen.

Egyébként te nem linuxos könyveket írtál régebben?

DBandesz 2014.03.14. 18:30:52

Éljen az új csapattag! A cikk baromi jó, csak így tovább!

kayaibrahim 2014.03.14. 18:32:59

Köszi, nagyon jó volt olvasni. Következő életemben majd roncsderbizek.

Pere László 2014.03.14. 18:35:28

@Bambano: Névrokonom publikál Linux témában, nekem nem adatott meg a programnyelvek magas szintű ismerete.

Schütii 2014.03.14. 18:44:53

Utolsó bekezdés nagyon megszívlelendő!

Schütii 2014.03.14. 18:46:48

@Bambano: Lassú kapitány? Captain Slow a TG-ből?

Schütii 2014.03.14. 18:50:54

@Gyurma73: "Autógyilkolás"
Az, kétségtelenül, de az a vállfaj ami által több lesz az ember, nem csak pár lájk begyűjtése a "küldetés" célja .

mojoking77 2014.03.14. 18:59:50

@Pere László: Sebaj. Jol hallom (kozos ismerosunkon keresztul), statisztaskodsz is mellette? Arrol is irhatnal, kepekkel kiserve.... :)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2014.03.14. 19:02:03

ugyanez, csak egy kicsit szerencsésebb részén a sárgolyónak ;-)

car-tarsak.blogspot.hu/2013/03/unalmas.html

Pere László 2014.03.14. 19:09:08

@mojoking77: Már volt komolyabb szerepem is, idióta frizurával, idióta bajuszban. A napokban hívtak egy nagyobb szerepre, de most zátonykodás van.

Faby 2014.03.14. 19:16:16

Teljesen jó a cikk, minden sorát élvezet volt olvasni, ilyenkor sajnálom, hogy nekem az ilyesmik kimaradtak.

Picit off:

Szóljatok légyszi a gépházban hegesztgető kollégáknak, az index (amúgy eléggé véleményes új) kezdőoldalról rossz a link, csak az index2 főoldalra visz. Vagy ez nem bug, hanem fícsör? :-D

ogy 2014.03.14. 19:17:30

Köszönöm!

Fantasztikus cikk, jobbá tette a napomat.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.03.14. 19:18:55

Ennyit rég nevettem, köszi :-)

ladislaus65 2014.03.14. 19:19:56

Néhány kép a Hatvani futamokra utal.Itt minden évben megrendezik ezt a fajta "vasgyömöszölést"

MetalWarrior 2014.03.14. 19:22:46

Jó írás, tetszett, csak így tovább Laci!
Legalább olyan jóízűen olvastam, mint a Csikós-Vályi-TelósBandi szerelős cikkeit

mx3 2014.03.14. 19:23:44

Versenyeztel somogybabodon is? Amikor az elso off road-okat szerveztuk akkor meg volt roncsderbi is nemet osztrak indulokkal.Igaz az a 80-as evekben volt.de kesobb is sokan jottek kalaszrol.

Pere László 2014.03.14. 19:27:58

@mx3: Igen, voltam ott is. Sőt, offroadon is voltam Lentiből érkezett haverokkal. Az ő specialitásuk az erdőben talált dobozos UAZ-zal való versenyzés volt.

Peter Csongradi 2014.03.14. 19:38:13

De jó ez a cikk! ;) Üdv.

Carlo_Hombre 2014.03.14. 19:38:25

Régen olvastam ilyen jó stílusban megírt cikket, és persze a téma is remek volt. Köszönöm!

1127ccm 2014.03.14. 19:53:02

Csak azt tudom hozzafuzni: koszonjuk ezt a beszamolot! :)

GrG 2014.03.14. 19:57:26

Jó az írás csak így tovább. Ha ütközéses roncsderbit akartok látni, gyertek ide Párizsba itt ez a normális közlekedés...

Garp 2014.03.14. 20:26:39

Koszi a cikket, vegig vigyorogtam :)

erokun 2014.03.14. 20:29:09

nagyon hangulatos cikk,ki kéne ezt is próbálni,nagyobb poén lehet mint a pályanap :D

mokusss 2014.03.14. 20:41:15

Jajjdejóvolt.......

mokusss 2014.03.14. 20:58:30

A kivégzéshez pár apró részlet:
Előző futamot Laci külső íven partoldalba fúródva az oldalára borulva végezte. Miután valaki telibeverte alulról a kartert, a motorban nem maradt egy csepp olaj sem, illetve a víz is inkább beállt a természetes egyenlítői oda-vissza ingajáratába. A következő futamon az üveghangon tartott alapjárat ellenére háromszot állt le a motor. Más kultúrában azt modták volna, hogy beállt, mi csak legyintettünk: -Csak egy picit megszorult. Megvártuk, hogy kicsit visszahüljön a vélhető fehér izzásról, intettünk hogy valaki toljon be és már mehetett is tovább a móka. Máig nem tudom felfogni, hogy mit ki nem bírtak azok a motorok. Talán a saját szívveréseink segítették at a holtponton a dugattyúkat...

peti251 2014.03.14. 21:00:06

a 90-es években apámmal jártunk ilyen rendezvényekre, de azok inkább autókrossz versenyek voltak! akkor én olyan 12-13 lehettem, az öcsémék meg 2-3 évvel fiatalabbak! akkor nem nagyon érettük hogy mi miért merre. apám sose nem szerette a ladákat, ki tudja miért. az akkori munkahelyéről egy kollégája versenyzett épített vw bogárral, amiben épített négy hengeres wartburg motor szólt! kis kategória 1500 alatt, nagy kategória 1500 felett. volt valami piros fehér tojotás ürge alias "papa". ez a papa apám szerint nem versenyzett sportszerűen, már nem tudom miért csak azt tudom, hogy azóta fogalom lett a "papázás" minálunk!

Sajnos a havi 120 ezer forint nagyon kevés a mindennapi élet mellett ilyesmi űzéséhez ma magyarországon:(

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.03.14. 21:01:36

Muhhahahaaa, ez de király volt!

Két éve néztem Angliában egy helyi roncsderbit Cheddar mellett (mondjuk inkább a BriSCa F2-es meg a National Hot Rods gépekre voltam kiváncsi), és a lgjobb az volt az egészben, hogy mindenki őrült módjára figyelte a szerelést is (szabadon be lehetett mászkálni), nagyobb fless volt mint a többi célszerszám körözgetése az ő szünetükben.

Nagykalapács alapszerszám.

nikarágja 2014.03.14. 21:37:08

Laci, hogyha nem jössz haza,
Elméd szárnyal, igen laza...
S az, amiket te leírsz
Minékünk nemkicsit zsír.

Küldj még sok és lelkes cikket,
Ide is, hogy öregbítsed,
Műszakiak érdemit
Élményeid ezreit!

1kutya 2014.03.14. 21:49:00

nagyon király volt!

anno én félig belülről, félig kívülről a ralikrosszban voltam valamennyire, sajnos az is elanyagiasodott, pedig de jó volt unokaöcsémnek szurkolni, mikor a nagybratyó által fillérekből "épített" benettonszínű trabit terelgette máriapócson...:(

Roly-- 2014.03.14. 21:52:43

@Vajda Gábor (Gabor_V):

Londonban a Wimbledon Stadium-ban minden vasárnap kora dálutántól estig nyomják a roncsderbit a srácok :)

cso zsi 2014.03.14. 22:44:42

"Szerintem a gépjárművezetők oktatási programjába integrálni kéne fél óra ütközéses futamot. Tudja meg mindenki, hogy milyen érzés ötvennel ütközni, esetleg felborulni."

Mondanám, hogy "ez az én dumám", mert hangoztatom sok-sok éve.
Mivel csak közúton járok, a roncsderbi élmény elmaradt, mert a borulást igyekszem kerülni.
De kezdtem én is más utolérésével, jöttek át szembe-sávból, kaptam oldaltámadást egy más által kihagyott STOP-tábla okán, lebontottam egy elsőbbséget meg nem adó teherautó orrát, és volt, aki a furgon hátsó ajtaját befelé próbálta kinyitni a kocsija orrával.
Bő tíz évvel később jelent meg az NFS első verziója, akik azon "tanultak" vezetni, nem biztos, hogy túléltek volna olyan helyzeteket, amiből eseteimben személyi sérülés nélkül szállt ki mindenki az elgörbült autókból.

BettyIce 2014.03.15. 00:00:53

Ez gyönyörű volt!

TaaT 2014.03.15. 00:47:07

@Rendsz3r: Az hallatszik be Békéscsaba külvilágtól elvágott kerületébe néha? :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.15. 04:03:33

Jó kis írás. :D

Remélem a blogodat nem fogod elhanyagolni! :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.15. 04:05:48

Jó kis írás. :D

Remélem a blogodat nem fogod elhanyagolni! :D

Cockroach 2014.03.15. 06:41:40

csikósi-magasságok felé és tovább!

fantasztikus cikk! köszönjük!

(a reggeli kávé mellett totalcar-t olvasók) :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.03.15. 06:51:51

Hát ez hatalmas :D:D:D
Tudtam, hogy volt roncsderbi itthon, de ezt nem gondoltam :D

"Tudja meg mindenki, milyen érzés ötvennel ütközni, esetleg felborulni. Férfiaknak sem árt, ha tudják, mitől berreg és hogy néz ki alulról egy autó."
Hát ez meg nagyon is igaz.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2014.03.15. 07:39:32

@peti251: Autocross, 90-es évek, Lengyeltóti, Kovács Laci: Épített buggy két db Wartburg blokkal amiken hengerenként egy-egy Jikov karbi figyelt. Kb 12-15-őt forgott maxon...
Volt még egy másik buggy is amit egy V8-as léghűtéses Tatra blokk dobált.. kb 3500-as fordulaton folyamatosan kipörgő négy kerékkel terelgette a gazdája.
Huhh de király versenyek voltak!

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2014.03.15. 07:42:21

És a szerző karmageddon blogját kb az elejétől olvasom:
erősen ajánlom mindenkinek. Sírva röhögöm végig mindig a sztorikat.

Ppapa 2014.03.15. 08:43:05

Nem Piskóta ügyes !!

Szkotti 2014.03.15. 09:38:50

Muhaha! A sérült henger "ledugózásán" és a kormányösszekötő igazításon hangosan felröhögtem, nem semmi a kreativitás!
Jó poszt, átjön az égett olajszag!

DOGMAN:a V8-as Tatra blokkos szörnyek a mai napig megvannak az autocrossban, két éve voltam Nyirádon az EB-n, hát volt pislogás rendesen.

GGG54 2014.03.15. 15:57:45

Remek poszt csak így tovább!

hofi601 2014.03.15. 17:41:44

@Pere László: Hangulatos kis írás volt, köszönöm. Ezek szerint már vége az indiai kalandnak? Mi lett a Padminikkel?

Pere László 2014.03.15. 18:24:47

@hofi601: Indiaban vagyok most is. A Padminik, koszonik jol vannak :)

_varacskos_ 2014.03.15. 20:13:28

Üde színfolt a közelmúlt felhozatalában, remek cikk!

Azjeg 2014.03.15. 20:42:09

Nagyon korrekt dolgozat. Persze jó volt annyi év után újra látni a lángoló sisakomat is igazi akcióban. Továbbküldtem a tesómnak, végül is eredetileg neki csinálták a Simsonhoz... :-)

Pere László 2014.03.16. 09:12:39

@Azjeg: Tenyleg a tied volt? Sajnos nem tudom mi lett a sorsa. Talan apamnal van a padlason.

Azjeg 2014.03.16. 19:08:51

Ennyire régen volt? Lépcsőforduló-dohányzó, pöfékelés-ücsörgés, te vársz a bohócokra, én meg "dolgozom". Aggódtál, hogy nincs sisakod, pedig éppen bérmunkában egy szgk-t hajtva akarsz birokra kelni egy tgk-val... :-)

Pere László 2014.03.17. 01:59:34

@Azjeg: Szűkül a tér és az idő, 59-ben vagyunk, az biztos. :) A folyosó vége is biztos.

Azjeg 2014.03.17. 02:38:31

Getting warmer... My handle vice versa?

Pere László 2014.03.17. 08:45:13

Shame on me but gimme a tiny more hint

Azjeg 2014.03.17. 12:01:19

Turn my alias around... :-)

Denes1980 2014.03.21. 14:42:21

Már az Égéstérben megkedveltem a stílusod, nagyon tetszik a cikk is!