Heti merítés

  2014. január 26. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Svéd MTZ autókarosszériával

35143

Semmi meglepetés nem ért, pontosan azt kaptam az autótól amit vártam. A motor ősapja traktormotorként kezdte, és ez is hihetetlen kort ér meg ha az ember vigyáz rá.

1300 very special

30419

Az akksi a jobb súlyelosztás és a biztonság kedvéért a csomagtartóba került, csakúgy, mint a benzintank töltőnyílása, ezzel komoly fejtörést lehetett okozni az előzékeny benzinkutasoknak. -Mennyit tankolhatok? –20 litert. –Aha. De itt nincs hova dönteni a naftát. - Ja, nyitom a csomagtartót. – Na, ne viccelj…És mit keres itt az akku??? Az akkura egyébként a Ráckevei Tolvaj Baráti Kör is vadászott, egyszer felfeszítették a motorháztetőt, mivel ott nem találtak semmit, bosszúból kilopták a szélvédőt.

Kitartó és majdnem tökéletes házastárs

63030

Ott kezdem, hogy egyáltalán nem akartam ilyen autót (26 évesen vettem 5 évvel ezelőtt és még mindig használom), de még hasonlót sem.

Brünhilda

63036

A Clark Ádám téri körforgalomba egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy nem tudom benyomni a gázpedált, még szerencse, hogy automata, így elgurultam az első buszmegállóig ahol orvosoltam a problémát.

Koreai Corolla

63032

Az autó futóműve hagy kívánni valót maga után, mert szerintem kemény a magyar utakra. Nagyokat üt az úthibákon, és a zaja is kellemetlen tud lenni ilyenkor. Cserébe viszont nagyon stabil, jól veszi a kanyarokat, nem billeg a kaszni. De 75.000 kilométer alatt megtapasztaltam, hogy a futómű a Ceed Achilles sarka.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr125782945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Larry Silverstein 2014.01.26. 11:16:23

Látom gecire bejött az élet Ausztráliában...:)

roadkiller123 2014.01.26. 11:33:43

A Volvónak mef sem kottyan a 335.000 km, nem kell annyira elájulni ettől.

A Phaeton tényleg nagyon érdekes, sokan fel sem figyelnek rá, pedig valódi tank, az A8 emellett könnyű sportautó, mivel a VW-nek acélváza van. Persze van akinek ez hátrány, de attól még lehet 200-al krúzolni vele, mint az itéletből is kiderül, ott érzi igazán jól magát, városban lomha egy kicsit a nagy súly miatt.

Ez a Lada pedig kiváló kis élményautó gyerekeknek, de azért mindennapi használatra félnék benne :D

A Mercedes pedig az igazi régi Mercedes, nincs mit hozzáfűzni :D

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.01.26. 11:34:39

Megnéztem a régi forgalmim másolatát és nekem 1940kg volt az önsúly a Phatonnak. 2300 az marha sok

Semper Fidelis 2014.01.26. 11:43:34

A CEED szerintem egy kifejezetten jól sikerült gép, amennyiben leszámítom, hogy a beltérben én ilyen igénytelen műanyagot még nem láttam. Soha. Még az I-es Punto-m is jobb volt. Még a Lada Samara is jobb műanyagból készült. Talán még a négyütemű Wartburgunk is. A 'Az 1.4-es motorral meg vagyok elégedve, a teljesítménye támogat egy kis sportos vezetést is.' pedig, háát, szerintem a sportos az nagyon szubjektív dolog :o) Ez nem sportos szerintem, nyomokban sem.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.01.26. 11:45:02

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: A hahu-n nézegetve 2196 kg-ot ír a 3.0 v6 tdi-re önsúlynak, az 5.0 V10 tdi-re pedig 2454kg-ot (ugye automatikusan tölti ki az adatokat a típus kiválasztása után, tehát a tulajdonosi tájékozatlanság nem játszik).

Hurri Kán 2014.01.26. 11:50:18

Azt a Volvo kombit horgászautónak elfogadnám :)
W126 szériában nem 280-as volt a legkisebb motor?

smikee 2014.01.26. 11:51:06

Volt a Phaetonból elsőkerekes, ha jól emlékszem (tesztelte az Autó-motor is) a 3.2 V6-os, az talán még a régi VR6 motor volt.
Stílusos kocsi, mindig is tetszett :)

Hurri Kán 2014.01.26. 11:53:00

@smikee:
A VR6-os motor 2,8 liter volt.

smikee 2014.01.26. 11:58:21

@Hurri Kán: eredetileg, de később volt abból 3.2-es is, nem? A Golf r32-est is az thajtotta, sőt még azt hiszem a TT-be is betették, sőt a Cayenne alap is azt kapta.

Hurri Kán 2014.01.26. 12:00:18

@smikee:
Az a 3,2-es motor szerintem nem az volt, hanem új fejlesztés.

Larry Silverstein 2014.01.26. 12:01:18

Ja a Phaeton egy qrvajó autó 2x annyit eszik mint egy autó, 2x annyi a súlya, kell bele 3 literes motor hogy megmozduljon, 120 felett iszonyat légellenállása van és akkora a hely benne mint egy Golfban.

De kicsipöcsü cigánygyerekeknek nagy kedvence erre felénk, főleg most hogy már olcsó.

Ahol meg újként veszik ott annak kell aki rendszeresen utánfutózik meg csónakot húz, másra tök felesleges vas.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.26. 12:07:12

Milyen jól egyben van az a Volvo , igaz ott sosincs tél.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.26. 12:09:53

Nem értem mi értelme a Phaetonnak az A8 mellett?!
Csak a preztizs? De akkor miért vw jelvényes?
Melyik gazdag szeret Népautó nevű drága autóval járni,amikor ennyiért jó BMW is van?

JaxTeller 2014.01.26. 12:17:02

Egyszer kétszer utaztam Ceed-ben, rám jó benyomást tett, mondjuk a kárpit hiánya az ajtón engem is meglepett de, mint minden más ez is megszokás kérdése. Egy biztos könnyű tisztán tartani. Ezek a hasonló 1.4es motorok a rövid váltóval párosítva nagyon sokat forognak, Golf 4ben 5ben volt hozzájuk szerencsém. Azért gy Miskolc-Bp út, 130as tempónál is már fárasztó a magas menetzaj miatt.

Rocko- 2014.01.26. 12:17:54

ahh, egy hétüléses Volvo! a hétüléses autók császárok!

valahogy nem fér a fejembe, hogy Audi után miért akar valaki Phaetont. még ha nagyobb is.

DeezL 2014.01.26. 12:20:03

@Hurri Kán: meg volt 2,9es.. 2.8 174ló a 2.9 193lovas verzió,de ahhoz képest mekkora motor,lószart nem megy

h.pityu 2014.01.26. 12:35:10

@Hurri Kán:
nem, a 260-as volt benne a legkisebb moci, de az is sor6 volt

Schütii 2014.01.26. 12:37:32

@Hurri Kán: Nem, tényleg volt 260-as, csak jóval kevesebb készült belőle mint a 280-asból.

Schütii 2014.01.26. 12:41:03

@Hurri Kán: A Golf IV és V R32 motorja is 3.2-es VR6-os.

Schütii 2014.01.26. 12:43:30

@Gyurma73: "Nem értem mi értelme a Phaetonnak az A8 mellett?!"

Na igen, sokan nem értették még rajtad kívül, de azért jön az utódja, hogy ne látsszon hogy mekkora bukta volt a VW részéről.

Schütii 2014.01.26. 12:46:28

@DeezL: De legalább a hangja szórakoztató. Asszem hogy a 2.9-est már csak összkerekes hajtáslánccal gyártották, az is egy jókora kolonc volt a motor nyakán.

r1attee13 2014.01.26. 13:13:37

Ugyanilyen Cee´d-em van (évjárat, felszereltség, még a szín is majdnem...Az enyémben már 106000 van, ebből 55000-t tettem bele, egy év alatt). Teljes mértékben egyet tudok érteni az íróval, egy nagyon is használható, ár-érték arányos kocsi, amit ha sokáig nézek még a külseje is teljesen vállalható. (A sok Focus-t, Golf-ot meg egyéb "sláger"-t keresőknek üzenem, azért próbálják ki ezt, mielőtt döntenek - a dízelben, ha jól tudom nincs kettőstömnegűlendkerék meg egyéb para-faktor). Az ajtókon a műanyag abszolúte nem zavaró, csak az ítéletben említett műszerfali "nyekergés", ami zavaró, az az említett hangosan pörgő motor (sokat sztrádázom, 140 tempó 4-4500 fordulat).

Csak azért egy dologra figyeljen: 105000 környékén csak úgy egyszerűen "megnyúlt" a vezérlés lánca (!!!). Egyébként garanciában cserélték (5,5 éves autó!!!), de azért ha nincs észnél a sofőr komoly gondokat is okozhatott volna! (Nekem rohadt szerencsém volt, a szerviztől nem messze "kezdte a műsort", szinte azonnal bevittem, megoldották, és még egyzser mondom: garanciában, öt és fél évesen, második tulajtól!!! Komolyan veszik a reklámozott garanciát).

r1attee13 2014.01.26. 13:17:07

Sorry, kicsit belebonyolódtam:
"Az ajtókon a műanyag abszolúte nem zavaró, csak az ítéletben említett műszerfali "nyekergés", ami zavarHAT, ÉS az az említett hangosan pörgő motor (sokat sztrádázom, 140 tempó 4-4500 fordulat)."

Plussz:
persze gyerekek, azért vegyetek csak:
1. BMW-t (lehetőleg 5öst meg 7est)
2. Swift-et
3. Meg persze TDCi Focus-t

:D

DeezL 2014.01.26. 13:19:53

@Schütii: arra már nem emlékszem,hogy csak 4x4 lett volna, de akartam venni egy Corradot,aztán nem lett belőle semmi.. sajnos a Scirocco,Coupe Quattro,Corrado,635csi vásárlási szándékából nem lett semmi

TaaT 2014.01.26. 13:30:13

@Hurri Kán: 3.2 V6 is VR6, csak már nem úgy hívják. Ugyanúgy kishengerszögű Vmotor mint a 2.8-2.9.

thetriggerhappy 2014.01.26. 13:31:07

@Gyurma73:
van viszont nagyon kellemes 95% páratartalom és sós levegő, főleg a szubtrópusi brisbaneben. szerintem van olyan rossz mint egy skandináv tél.

r1attee13 2014.01.26. 13:33:33

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Semmi, csak a nepperűzőben általában az említett 3 típust ajánlgatják, mintha más autó nem is létezne (max. Panda 100HP, bakancs Micra meg fifke :D )...

Kicsit ironizálni próbáltam... :D

Schütii 2014.01.26. 13:45:44

@DeezL: A mobile hoz harmincvalahány 2.9 VR6-ot, ami eredeti az mind Syncro.

Ciri 2014.01.26. 13:49:13

@roadkiller123:
Azért a Phaetonban is van alu bőven, még ha persze kevesebb is, mint az Audiban :)

Ciri 2014.01.26. 13:53:45

@Hurri Kán:
A 3.2-t is nevezhetjük vr6-nak

Ciri 2014.01.26. 13:55:08

@Larry Silverstein:

"akkora a hely benne mint egy Golfban."

A Phaetonban? Ubazzmeg.

ONF 2014.01.26. 14:02:02

@Gyurma73: Kínában nincs olyan nagy különbség presztízsben a német szentháromság és a vw között ott elég jól is fogy ellenben szinte bárhol máshol. Itthon kevésbé hivalkodó a phaetont ami akár lehet valakinek vonzó is egy olyan országban ahol rengeteg minden az irigységre épül. Amúgy én se értem igazán, ha ebből a szegmensből keresek autót akkor veszek egy A8-at, 7-ert S mercit amik jobbak szinte mindenben és kb egy árban vannak. Ha nem akarok hivalkodni akkor meg egy fullos VW Multivant ami egy guruló doboz de van benne hely, kényelmes; kívülről pedig a kutya se gondolná hogy huszon x millió.

Ciri 2014.01.26. 14:04:44

@Ordasnagyfarkas:
Nem értem, hogy tudod az s osztályt a multivan-hez hasonlítani :)

Larry Silverstein 2014.01.26. 14:05:50

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Éppenséggel a focus2 nem éppen a minőség és a tartósság csúcsa, még szívó benzinessel se....1,6 vcti 10 litert eszik decens kisvárosi üzemben, ez sok. Klímacső törés többször, gyújtás hangja mint egy dízelben, típushiba. Amúgy nem rossz kocsi, csak volt már sokkal jobb kevésbé hypeolt autóm is.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.26. 14:12:04

@Larry Silverstein:
Nekem igazából a Focusszal csak egy bajom volt mindig is, a formája. Valahogy mindig azt láttam benne, hogy egy részeg éjszakán egy Mondeo meghágott egy Fiestát, és ezt a szerelemgyereket a gyárnak nem volt szíve agyonütni még kiskorában. De műszakilag sok rosszat nem olvastam róla, általában ismerősök közül akinek volt mind szerette.

DeezL 2014.01.26. 14:16:17

@Schütii: nem tudom ,most úgy visszaülnék régebbi autókba,kéne egy skoda mert az volt az első autóm,kéne egy E21 mert az volt az első nyugati autóm és BMW-m is egyben,igény lenne egy 124es mercire is ,még jó hogy most nincs úgy pénzem

Larry Silverstein 2014.01.26. 14:18:13

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Hát a forma relatív szerintem szebb mint a mostani Focus, de semmi extra. Mondjuk a kompaktosztályban minden autó épphogy nem ronda, legfeljebb az Alfa 147 teccik.

Adriano cselescsávó 2014.01.26. 14:18:17

@Larry Silverstein:
Pontosítok: A Phaethon a dízel golfnál eszik 2x többet, másfélszer akkora mint egy golf+,
És kétszer annyi az esélyed hogy életbe maradsz benne ha ütközől.
Presztízsnek : Mercedes S400 hibrid :) kell.

Schütii 2014.01.26. 14:20:23

@DeezL: Hú, most hogy mondod, egy jó kis E21 323i.. Hmm.. Nem vezettem olyat, de mikor láttam hogy hogy megy, meg hallottam hangját (két külön kipufogó), mindig lefostam tőle a bokámat.

miketbeszéltek 2014.01.26. 14:23:24

@Larry Silverstein: A Phaeton légellenállási együtthatójára én egy 0,31 -es értéket találtam, ami, ha nem is világrekorder, de még most is a jó értékek közé tartozik, a homlokfelülete pedig szintén nem sokkal rosszabb az átlagnál, hiszen kissé szélesebb az átlagosnál, viszont kissé alacsonyabb is-tudtommal a légrugó nagyobb sebességnél le is engedi kicsit az autót. A tömege nem kevés, de 1500-1600 kg-ra még az alsó-középnél is találunk példát mondjuk az Opelnél. A nagyobb tömegű acél -tekintettel a jó rozsdavédelemre-a karbantartásnál, javításnál részben visszahozza a többletet. Persze általánosságban lehet elmélkedni, hogy egy kisautóhoz képest pazarlás a többletvas, és fogyasztás, de a mai szabadidős, egyterűs divathullámban nem kirívó a Phaeton. Persze nem városba való, de megértem, ha valaki ilyenben érzi biztonságban a családját....

miketbeszéltek 2014.01.26. 14:25:03

@miketbeszéltek: "A nagyobb tömegű acél..." Kimaradt: az aluminiummal szemben.

Schütii 2014.01.26. 14:29:59

@miketbeszéltek: 0.31-es alaktényező, nem hogy nem világrekorder, de kimondottan gyenge érték a Phaeton korában. (Opel Omega A (1986) 0.28) Az 1-2 centis "ültetés" csak annyit csökkent a homlokfelületen amennyivel kevesebb látszik ki a 2 első gumiból az ültetés miatt, szóval gyakorlatilag elhanyagolható.

sure_shot 2014.01.26. 14:34:00

Használtam ilyen Phaetont néhány hétig. Elég komoly autó, és pont az a darab, amihez szerencsém volt nem olyan szűk, mint egy Golf. Mondjuk lehet, hogy a többi igen, és kevesebbet is fogyasztanak, mert én 12l körül járkáltam vele vegyesben, gyorsan át is ültem egy jó 27 éves Citroenbe...;)

Ciri 2014.01.26. 14:39:06

@Schütii:
Egyáltalán nem gyenge érték. Teljesen átlagos.

ONF 2014.01.26. 14:43:00

@Ciri: Abba könnyedén bevágom hátra a bicikli + babakocsi kombót bezzeg az S osztálynál.. :) de viccet félretéve nyilván nagyon nem egy kategória a kettő. A multivant azért írtam mert szerintem az az autó ami leginkább belesimul a környezetbe de azért kellően felszerelt.

DeezL 2014.01.26. 14:44:52

@Schütii: először 320asom volt,fél évig ,eladtam , utána jött a 23i e21 az már 2 és fél évig... volt egy fiatal Zastavam,meg kis pénzem azért ,dolgoztam már ,szól egyik ismerős van ez az autó,eladtam a Zastavát... és megtudtam venni belőle az e21est 190ezer Ft-ban állt meg mindennel együtt 1990ben, az autó egyébént csak 29000Ft-nak megfelelő Frank volt, de vám odavissza út stbstb... aztán elvittük a vásárba ,az emberek ordibáltak egymásnak a sorok közt hogy nyugati autó eladó itt és itt,ugye voltak már nyugati autók csak még az elején kevés, aztán egy kőműves csávó vette meg akinek a haverjának egy 23asa volt,de az tuti hogy szar volt mert ami nekem ezután volt 23i az jobban ment,nem volt még lézershow abszolút megküldtem 200al városban ,nem alkudtak azonnal fizettek fasza volt 290ezerért adtam el, utána jött a 81es 23i ami király volt szintén,na és ennek az emlékére gondolkodtam E21esben.. nagy cucc volt pláne hogy 100as skoda,105ös 120as majd a Zastava volt előtte,meg a megörökölt 1500 2103as dupla körlámpás ami nagyfateromé volt,azt meg az Ukránok vitték el volt benne 40ezer km.... majdnem össze verekedtek a benzinkúton kié legyen:)

Schütii 2014.01.26. 14:48:12

@Ciri: Ez ugye attól függ hogy miből számoljuk az átlagot. Az új BMW X5-é is 0.31 és hát eléggé más a 2 autó formája.

roadkiller123 2014.01.26. 14:56:48

Bevallom őszintén, hogy én is inkább egy A8-ast vennék, ha ennyi pénzem lenne, de én teljesen megértem a Phaeton létjogosultságát. Ha már van a VW konszernen belül minden autónak párja, lehet az A8-nak is. A Phaeton hozza simán azt, amit egy A8, csak nincs rajta a négy karika, ezért már egyből nem kell senkinek...

hatmandu 2014.01.26. 15:16:33

Megnézném én azt a 11-12 literes Phaeton-fogyasztást kétszáznál. Gondolom ez valahogy úgy jöhetett ki, hogy az óra először egy 10-15 km/h-nyi nagyvonalúsággal, a fedélzeti meg egy diszkrét liternyi lefele kerekítéssel javítja a sofőr hangulatát, aki aztán a népítélet megírásakor a szokásos tíz százalékot azért lehúzza még belőle.

3gb 2014.01.26. 15:17:20

@thetriggerhappy: halóó Te vagy a pólómon:-)

JimK1rk 2014.01.26. 15:22:27

@Larry Silverstein: Van ahol az auto nem statuszszimbolum...:)

Madár Fokker 2014.01.26. 15:24:21

@Larry Silverstein: "Ahol meg újként veszik ott annak kell aki rendszeresen utánfutózik"

Évekkel ezelőtt Nyíregyházán láttam rendszeresen egy Phaeton-t, ami állandóan húzott utánfutón egy betonkeverőt. Jól mehetett a kőműves-brigádnak. :)

Prérifarkasz 2014.01.26. 15:40:54

@roadkiller123: Hát a Lada tényleg "élményautó", én csak széria 2101-et, 2103-at stb. hajtottam, de az érzés tényleg megfizethetetlen... a sárban, hóban és jégen való csapatás, a hátsókerékhajtás, a kormány és a váltó közvetlensége... még most is beleborzongok...
Ehhez képest a jelenlegi elsőkerekes autómmal hideg téli estén, jeges-havas földúton a hév-megálló parkolójában való "csúszkálás" bagatell, de jó... az más kérdés, hogy a hévre várakozók kicsit se néztek komplett idiótának... :)

Nekem a Trabantokban és Suzukikban szokott halálfélelmem lenni, inkább... de csak ha nem én vezetek...

3lmer 2014.01.26. 15:44:18

@Hurri Kán:
2.8 , 2.9 , 3.2 , 3.6 ezekből létezik vr6

Prérifarkasz 2014.01.26. 15:46:17

@Madár Fokker: :)))
Multifunkcionális, ha kell kőművesbrigádot és felszerelést vagy gyorsbetont szállít, ha kell akkor viszont az operába is el lehet vele menni... ;)

conmorientes 2014.01.26. 15:53:27

@Larry Silverstein:

Ennek alapján kb. el tudom képzelni milyen autóal járhatsz.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.26. 16:02:26

@r1attee13: a nepperűző maradjunk annyiban nem gépészmérnök,a sokat hallot szóbeszédek alapján írják a közhelyeiket.
A francia ,olasz szar , a német a jó ezen belül is a BMW:-)
Egy nepper sosem használ túl sokáig egy autót így nem lehet fogalma az összes tipus összes problémájáról.
Mivel nem is autószerelő így nincs fogalma sokmindenről.
A nepperűzőhöz általában max 25 éves teljesen laikusok írnak.

becseit 2014.01.26. 16:45:04

@Larry Silverstein: Ezen adatok felsorolásánál, azt azért ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a Phateon volt az első -hagyományos értelemben vett- személyautó, amit tartós 300km/h utazó sebességre terveztek.

Ez a dolog nem arról szól, hogy alkalom adtán tud-e menni 300-at.....

deepdiver 2014.01.26. 16:45:51

@roadkiller123:
Én meg Lexus LS, vagy GS-t, egyszer ki kéne próbálnia mindenkinek akik német fannok.
Egy benzines-hibrid-ből ha átülsz egy akármilyen hiper szuper TDCiHIJKL-be ég és föld a hang, rezgés komfort a Lexus javára.

Ciri 2014.01.26. 16:54:06

@deepdiver:
"Lexus LS, vagy GS-t, egyszer ki kéne próbálnia mindenkinek"

Én például kipróbáltam. És?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2014.01.26. 16:54:10

@r1attee13:

"A sok Focus-t, Golf-ot meg egyéb "sláger"-t keresőknek üzenem, azért próbálják ki ezt, mielőtt döntenek"

Vezet(t)em mindhármat rendszeresen, mondjuk a Golf, az II-es volt, szóval hagyjuk.

A Cee'd-et és Focus1.6-os benzines mindkettő. A Cee'd majd 10 évvel újabb. Teljesen hozza az árkategóriájában elvárt dolgokat, igen megbízható, kényelmes és jó autó. A Ford is megbízható, soha nem hagyott még ott (egy akku-lemerülést leszámítva), de megvannak a maga -ismert- nyűgjei. A Fordot viszont nagyságrenddel jobb vezetni, érzetre sokkal biztonságosabb is (jobb az úttartása nagyobb tempónál, kevésbé "ideges"), és nem döglődik alacsony fordulatszámon. Papíron a Ceed jóval erősebb, de ahhoz pörgetni kell a motort, mint a barom. Jóval rövidebb a váltója, ami pályán igencsak meglátszik fogyasztásban. A beltér sem említhető egy lapon, persze itt kis csalás, hogy a Focus, az Ghia... Összességében mindkettő jó autó, de a Ceed elsősorban városba, hosszabb utakra mindenképp a Focus. Érzelem-faktorban meg mindenképp az utóbbi, igazából most tartok ott, hogy már igencsak le kéne cserélni, de egyszerűen nem érnek fel hozzá azok a modellek, amik szóba jönnek...

Ciri 2014.01.26. 16:58:18

@hatmandu:

"Megnézném én azt a 11-12 literes Phaeton-fogyasztást kétszáznál"

Nemrég egy használt 3,0 TDI-t (2006-os) árultam, előtte hetekig használtam. Városban sima ügy volt 11-14 liter, autópályán 150-180 körül 10 liter vagy egy picit alatta.

Péter 2 2014.01.26. 17:01:59

@Ciri: Hát, pedig igaza lehet, csak valószínűleg nem írta ki végig. Úgy gondolhatta, hogy a Phaetonban annyi hely van, mint egy Golfban, ha az utóbbiból kiszeded az üléseket. :-))

Egyébként, viccet félretéve: a Phaeton beltere a kategóriájához és a külméreteihez képest egyáltalán nem hatalmas. A hosszabb tengelytávú még csak-csak, de a simánál tágasabbat is ki tudnak hozni mások kevesebből.

Amúgy, aki meg nem tudja elképzelni, hogy miért lehet ilyen venni, ő baja. Én mondjuk semmi pénzért nem vennék németet, egyiket sem, de ha mégis vennék, fikarcnyit nem érdekelne, mi van az emblémán, tehát könnyen lehet, hogy akkor már igenis én is Phaetont vennék. Aki másoknak vesz kocsit, nem saját magának, az meg is érdemli...

Ciri 2014.01.26. 17:08:10

@Péter 2:

"a Phaeton beltere a kategóriájához és a külméreteihez képest egyáltalán nem hatalmas. "

Ha a nem szócskát kiveszed, pont jó lesz. A6-ból átülve majd vissza, igen csak másak a méretei, pedig az sem kicsi :)

JaxTeller 2014.01.26. 17:15:26

Ez most OFF lesz: Ha már nepperűző, kár h nem lehet ott már hozzászólni.
A mostani, "Suzukit cserélné Volvóra" is megér egy misét. Bennem az első kérdésként rögtön felmerült, ugyan minek egy S60-as éves maximum 4500-as futáshoz, aminek a 95% ráadásul város??? Főleg, hogy 1 évvel ezelőtt egyáltalán annak is örült, hogy autót vett. Lehet én vagyok túl racionális, de tuti nem vennék ilyen kategóriás autót ilyen felhasználásra.

miketbeszéltek 2014.01.26. 17:24:38

@Schütii: Fölösleges arról vitatkoznunk, amiben nagyjából egyetértünk, és egyébként is nekünk mellékes:-) -Silversteinnek arra az állítására reagáltam, hogy a Phaetonnak iszonyat rossz a légellenállása. -Szerintem a 80-as évek végén, 90-es évek elején történt egy nagy lépés a cw-kben, amikor az E-Kadettel, az Omegával, a 190-es, 200-as Mercivel, a szivar Audi 100-al a 0,30-as cw értéket lépték meg (nyilván főleg a fogyasztás-csökkenés miatt, részben zajcsökkentés). Aztán az elmúlt 20 évben nem volt ilyen drasztikus csökkenés, nyilván sok kompromisszumot kellett volna hozni. Ha figyelted a publikált cw értékeket, még 1-2 éve is szenzációként hozták a 0,28 alatti értékeket-ha volt is rá néhány példa. Talán most az emissziócsökkentés igénye kényszerít ki egy újabb lépcsőt, ahol 0,25 alá mennek az autók. Mazda 6 stb.
-Amit a magasságállításról írtál, az akkor lenne igaz, ha az autó repülne, vagy legalábbis ideális lenne alatta az áramlás, de valójában pont ez a legkritikusabb rész...

JaxTeller 2014.01.26. 17:35:01

Opel Calibra, 0,26-os cw ha jól emlékszem ;)

Szociknak vége 2014.01.26. 18:18:02

@JimK1rk: Főleg ha nincs rá pénzed...:(

theograf 2014.01.26. 18:21:28

@Ciri: Superb-ből átülve majd vissza vissza is rakhatjuk a nem szócskát ;)

Szociknak vége 2014.01.26. 18:22:39

@Madár Fokker: A Phaetont sokan összekeverik a Touareggel vagy mivel. Ebből is látszik mekkora egyéniség.

'Phateon volt az első -hagyományos értelemben vett- személyautó, amit tartós 300km/h utazó sebességre terveztek.' - jó nagy baromságnak hangzik.

theograf 2014.01.26. 18:52:16

@Brúsz Pringstein: Madárnak le kellene állnia a szintetikusokkal...

Ciri 2014.01.26. 18:55:03

@theograf:

"Superb-ből átülve majd vissza vissza is rakhatjuk a nem szócskát ;) "

Hagyjuk már ezt a superbes marhaságot, könyörgöm...
Egy Phaeton kategóriájú autó LÉNYEGESEN szélesebb IS, mint egy nyújtott Passat, ergo a tér és a térérzet is teljesen más.

Ciri 2014.01.26. 18:56:50

@Brúsz Pringstein:

"A Phaetont sokan összekeverik a Touareggel vagy mivel. Ebből is látszik mekkora egyéniség."

Ja. Amit meg leírtál, abból is látszik, hogy fingod sincs az egészhez.

Ciri 2014.01.26. 19:07:19

Egyébként asszem tavaly volt olyan hónap, amikor a magyarországi importőr adta el a legtöbb Phaetont Európában.

5 darabot :)

Hurri Kán 2014.01.26. 19:08:16

@Schütii:
Nem találtam rá sehol adatot, de elhiszem :)

@Larry Silverstein:
Elmeséled, milyen hangja van a gyújtásnak?

Hurri Kán 2014.01.26. 19:12:48

@Ciri:
Az nem másik konstrukció? A VR6 -ha jól emlékszem- hengerenként négy szelepes volt, a 3.0, ill. 3.2 V6 meg tán ötszelepes, nem? Vagy e két utóbbi is ugyanaz a szűk hengerszögű konstrukció?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.26. 19:14:45

@miketbeszéltek: mercedes cla blueefficiecy 0.22 ez a legjobb most.

Rocko- 2014.01.26. 19:15:52

@Brúsz Pringstein: "A Phaetont sokan összekeverik a Touareggel vagy mivel. Ebből is látszik mekkora egyéniség."
a SUV-okra, pickupukra pedig konzekvensen azt mondják, hogy terepjáró.
egyik se az autó hibája.

@Ciri: :D

Ciri 2014.01.26. 19:18:54

@Hurri Kán:

3,2-ből is volt más elrendezésű de volt kis hengerszögű (VR) is:

www.youtube.com/watch?v=-yGO2PZfON0

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.26. 19:20:13

@Rocko-: nem terepjáró az hanem teLepjáró:-)

Ciri 2014.01.26. 19:20:32

@Hurri Kán:

elszállt a kommentem. 3,2-ből két fajta volt, itt a kis hengerszögű (VR):

www.youtube.com/watch?v=-yGO2PZfON0

Hurri Kán 2014.01.26. 19:20:59

@Ciri:
Aha... Köszi :)
Meg volt ugye a VR5, bár az nem volt túl hosszú életű.

Rocko- 2014.01.26. 19:24:08

@Gyurma73: vagy telekjáró.
de valahogy a (nem autós) újságírók rendre így írják, az emberek meg átveszik.

@Hurri Kán: en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines
és
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines
nagyjából jó képet ad. :)

theograf 2014.01.26. 19:24:40

@Ciri: 9 cm lényeges különbség..hmm. Ez új.
Figyi nem savazom a Phaetont, nekem sokkal jobban tetszik kívül és belül is mint a Superb.(amit hajtok)
Azonban ez kijelenteni, hogy
"a Phaeton beltere a kategóriájához és a külméreteihez képest hatalmas. " baromság.

Ciri 2014.01.26. 19:29:21

@theograf:

Hidd el, egy autó méreteiben 9 cm NAGYON sok :))
Másrészt pont nem érdekel, hogy savazod e vagy sem.
Harmadsorban amit idéztél, nem tőlem származik, én csak valakinek reagáltam, aki fentebb azt írta, hogy a Phaeton szűk.

Hurri Kán 2014.01.26. 19:29:53

@Rocko-:
Köszönöm. Bár ez sem teljesen pontos, az első VR6-os motor (amit többek között a Golf3-ba, Ventóba, Corradóba építettek, 174?176? lóerő volt, később növelték meg a teljesítményét.

Ciri 2014.01.26. 19:30:32

@Hurri Kán:
Ha megnézed a videót, mellette pont van egy másik az FSI-ről.

TaaT 2014.01.26. 19:32:28

VW-kbe a benzines 6 hengeres keresztmotor mind VR6. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/Stand_VR6-motor.PNG

Hosszmotorból volt klasszikus V6 (is)...

Ciri 2014.01.26. 19:33:53

@TaaT:

Igen, de konszernen belül van ugye szintén 3.2-es, ami nem VR :))

TaaT 2014.01.26. 19:37:07

@Ciri: És keresztbe épített motor?

Rocko- 2014.01.26. 19:44:23

@Hurri Kán: igen, azért mondtam, hogy NAGYJÁBÓL. :)

Mercel 2014.01.26. 19:48:50

A Volvo azt a 2,3-as benzines öthengerest az Auditól vette át, és évtizedekig használta gyakorlatilag minden modelljében turbóval és anélkül.
Fogalmam sincs honnan vette a tulajdonosa ezt a traktor származást.
Esetleg diesel?

"Frigyes"

becseit 2014.01.26. 19:52:36

@Brúsz Pringstein: Milyen értelemben hangzik baromságnak?

Hogy a futóműve (és maga az autó) tartósan ilyen sebességhez van tervezve?

Pedig a VW dicsekedett vele...

Hurri Kán 2014.01.26. 19:55:02

@Mercel: Amire te gondolsz, az a sor 5 2,5-ös Tdi motor volt. A Volvo öthengerese nagyobb volt.

megint 2014.01.26. 19:55:18

Phaetont összekeverik a tuareggel? És szerintem még azt hiszi, hogy ért a dologhoz. Én is maradnék az A8-nál, belül kevésbé elnagyoltak a részletek, igényesebb. Viszont tényleg jó áron van, jól felszerelt, nem rossz vétel, de kicsit sokat fogyaszt, az említett adatoknál az audi jobban fogyaszt, nem is kevéssel.

TaaT 2014.01.26. 19:59:43

@Ciri: Akkor még1x:

"VW-kbe a benzines 6 hengeres keresztmotor mind VR6."

"Hosszmotorból volt klasszikus V6 (is)"

Az hogy a marketing részleg átrakta az "R" betűt a kocsi farára vagy az első rácsra nem változtat semmit a motor felépítésén.

Ez a jelölés kb annyira ügyes mint az 1.4 TSI (Turbocharged Stratified Injection) és az 1.4 TSI (Twincharged Stratified Injection)

Hurri Kán 2014.01.26. 20:08:14

@TaaT:
Neked tényleg szövegértetlenséged van?

Ciri 2014.01.26. 20:12:57

@TaaT:

Mondtam én mást? :)
Egyről beszélünk, ezen belül én kifejezetten a háromkettesekre tértem ki.

TaaT 2014.01.26. 20:23:54

@Hurri Kán: Melyik részre gondolsz?

Hurri Kán 2014.01.26. 20:25:16

@TaaT:
"Az hogy a marketing részleg átrakta az "R" betűt a kocsi farára vagy az első rácsra nem változtat semmit a motor felépítésén."
Ha jól értem (nekem ebből az jön le), szerinted mindegyik V motorja a VW-konszernnek ugyanolyan. Ha nem ezt gondoltad, akkor én értettem félre, akkor elnézést :)

DrSzoke 2014.01.26. 20:31:43

@Hurri Kán: A 240-es szeriaban a 2.3-as motor 4 hengeres.Azt nem tudom hogy traktorban volt-e,de hajokban igen,volvo penta neven.A regi horgasz barkamban ilyen volt,csak dupla solex karbival ami sztem autoban sosem kerult piacra.Emlekszem,vezermuszijat akartam cserelni rajta,a hajos boltban 3x annyi lett volna mint amennyiert az autosboltban megkaptam ugyanazt.

Hurri Kán 2014.01.26. 20:43:33

@DrSzoke:
Volvo Pentából volt dízel is. Azok vajon saját fejlesztések voltak? Úgy tudom, a 200-as sorozatban lévő dízelmotorok, meg később a 700-as sorozatban is VW-eredetűek voltak.

TaaT 2014.01.26. 20:44:10

@Hurri Kán: Minden benzines 6 hengeres KERESZTMOTOR VR6 a VW-kben függetlenül attól hogy csak ennyi van rájuk írva i.imgur.com/Q9uDZPB.jpg

Persze a VR6-ot is beépítik hosszában image.motortrend.com/f/roadtests/suvs/1108_2011_volkswagen_touareg_first_test/34902790/2011-Volkswagen-Touareg-v6-engine.jpg de klasszikus V6 keresztbe nincs VW-ben.

Hurri Kán 2014.01.26. 20:46:45

@TaaT:
Ok., így tiszta. Én értettem félre, amit írtál előzőleg.

Tippszmix 2014.01.26. 20:50:49

Én ezt sosem értettem, hogy miért mondják sokan, hogy a 11-14 literes fogyasztás az jó, ráadásul dízelből???! Mindig ottvan az "ahhoz képest", a Phaetonos még majdnem el is ájul, hogy ez milyen kevés! Hát egy faszt! Ez nagyon sok!

1kutya 2014.01.26. 20:52:59

@Hurri Kán: azt nem tudom, de volt anno meglepetés, mikor fater szomszédja kukázott valahonnan egy 60-as évekbeli fordson traktort és a blokkja tök uaz volt, mint fater ford orionjának (a ford még arra sem vette a fáradságot, hogy átalakítsa, a traktorhoz szolgáló likak szimplán le voltak vakdugózva) :-DDD

TaaT 2014.01.26. 20:55:32

@Hurri Kán: Persze ma már senki nem mondja ezekre hogy VR6, de ha a hengerelrendezés is szóba jön akkor kényelmesebb ezt a szót használni mint a "kis hengerszögű 6 hengeres V motor" kifejezést.

1127ccm 2014.01.26. 21:12:23

Kinek tunt fel, hogy az emberek nagyresze arra izgul h mekkora a csomagtarto?! Meg milyen siman behajit egy babakocsi melle meg egy nyitott sátrat, es/vagy egy t72-es lövegtornyot?! Mikozben evente ketszer van szukseg igazan nagy autora. (Vajon ezek az emberek meg is ideologizaljak maguknak mikozben egyedul mennek a melohelyre a vassal? )

altefnegy 2014.01.26. 21:20:23

@Mercel:

Izé.
Ez van a kocsiban.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine
Ez volt az elődje.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B20_engine (18C benzines trakiban)
Ez a 2,3-as öthengeres.
en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
Értelemszerűen mindegyik Volvo fejlesztés, ők adták oda másoknak.

Kétezerig használták a VW öt- és hathengeres dízeleit.

Tippszmix 2014.01.26. 21:34:23

300-as utazó mi? Párszázas ajánlat...

Madár Fokker 2014.01.26. 21:35:02

@Brúsz Pringstein: Lehet, hogy sokan összekevernek egy limuzint egy hobby-terepjáróval, de az nem én vagyok. ;) Ha ismerős vagy Nyíregyházán, akkor az előfordulási helye a Kótaji út-Hímes utca sarkánál volt.

Szociknak vége 2014.01.26. 21:36:17

@megint: Pont azért volt piaci bukás a Phaeton, mert túl olcsó volt...mármint abban a kategóriában senkit nem érdekel az ár.

Legfeljebb persze a 3. magyar tulajdonost, de a márkaszervizeket ismerve biztos nagyon felkészültek lehetnek a kollégák pl. egy izzócserére, amikor még nagyobb városok VW szervizei sem láttak közelről ilyen autót...azt ez elég időrabló meg drága dolog tud lenni.

Tippszmix 2014.01.26. 21:43:53

A Mercisnek szinte csak a kopó-fogyó dolgokat kellett cserélni, azt is javarészt a futóműben, azért ez nem semmi, főleg 28 évesen! Csak van valami alapja a Merci-fétisnek...

Oliver Garcha 2014.01.26. 21:47:51

Aki szerint a Phaetonosra irígykednek, nincs igaza. Legyen egy kisfa..ú, pszichopata rokona és munkaidőben piáló csontalkesz munkatársai, még a biciklit is kinézik alóla.

Rocko- 2014.01.26. 21:54:33

@1127ccm: az emberek nagyon sok mindent képesek megideologizálni.

DeezL 2014.01.26. 21:57:25

@Gyurma73: ahogy olvasgattam a válaszait mindenre azt írja nem elromlós fajta... 1.5 dci-re írta,hogy pporblémásabb meg egyszer írta,a daciát hogy azt ne vegyen az illető.. de kia ceed,corolla,mazda 6,mondeo így fasz úgy fasza stb..

DeezL 2014.01.26. 21:59:38

@Brúsz Pringstein: Kaposváron volt és van is 1-2... fiamék független szervízben tanulók,(korábban dolgoztam ott fél évet mindegy) volt Phaeton izzó csere.... ki kell venni a lámpát a helyéről aztán úgy lehet igazándiból izzót cserélni!

DeezL 2014.01.26. 22:13:58

@altefnegy: 5 hengeres VW motort használtak az tuti... V6 TDI-t ami volt a 2.5ös azt nem rakták bele...

1kutya 2014.01.26. 22:20:16

@1127ccm: hát, miután végigszenvedtem 2 évet a xsarával és a kb. 250-300l-esre összecsukható "modern" többfunkciós babakocsival én is megvettem az oktáviát!

aztán ugye mivel nem jött több gyerek én már nem ideologizáltam...

... vagyis mégis: 3 embernek mi a faxért kell 560 literes csomagtér, azt nem értem :-D

1kutya 2014.01.26. 22:22:43

@1kutya: bár sógornőm egy 2 napos szülői hazalátra is tele tudta nyomni úgy az oktáviát (nekik is olyan volt), hogy még a fejük tetején is cucc trónolt (igaz ő augusztusban a horvátországbeli nyaralás előtt megkérdezte, hogy ne rakja e oda a gyereknek a télikabátot) :-DDD

DrSzoke 2014.01.26. 22:26:01

@Hurri Kán: Azok igen,a 6 es az 5 hengeres motorok.A pentat nem tudom,teny hogy a volvonak sokaig nem volt sajat dizelmotorja szemelyautokhoz.Gondolom ezert a hajozasban is ugyanazokat hasznalhattak amit az autokhoz.Legalabbis egy meretig,nagyobb motorjaik voltak/vannak a haszongepjarmuvekhez,valoszinuleg ezeket tettek nagyobb hajokba is,de azokhoz lovesem sincs.

Hurri Kán 2014.01.26. 22:26:55

@1kutya:
3 embernek nem. No de két embernek + 1 nőnek? :D

DrSzoke 2014.01.26. 22:27:09

@DeezL: Sok ilyen auto van.Sajnos.Stilo...pl.

csapos1 2014.01.26. 22:41:36

nem vagyok egyedül azzal, hogy itthon nem szívesen ülök bmw, merci, audi volánjához
nekünk gyártják az s80-t, pheaton-t

1kutya 2014.01.26. 22:42:04

@Hurri Kán: ja! a sör nem alkohol, az asszony nem ember, a medwe nem játékszer! mondta az öreg székely... :)

verde66 2014.01.26. 22:43:37

@1127ccm: Nekem az tűnt fel, hogy mindig jönnek ilyen menő csávók, akik nagyon menő szöveggel írnak egy hatalmas ökörséget.
Ma Mo-n nem az a jellemző, hogy van egy kicsi, kis fogyasztású autóm melóba járni, plusz egy nagy csomagterű kombim cuccolni, plusz harmadiknak egy sportverda hétvégére, hanem jó esetben van egy(1) kocsi. Akkor meg inkább a nagyobbat veszi meg a paraszt, mert az mindenre jó.
Ja, és nem évente 2-3-szor jön jól a normális csomagtartó, hanem hetente 2-szer, legalábbis nálam.

1kutya 2014.01.26. 22:43:42

@csapos1: ühüm! de adnak hozzájuk rögtön egy pszichológus névjegykártyát is :-DDD

Hurri Kán 2014.01.26. 22:47:30

@1kutya:
Nem viccolok ám. Pár éve volt egy barátnőm, barátnőjével lementek egy hosszú hétvégére valahová tán Zalába vellnesszni valami szállodába. Ketten alig bírtak becuccolni egy hármas Golfba. A hasamat fogtam a röhögéstől, amíg néztem, hogy pakolnak :D

csapos1 2014.01.26. 22:49:23

@1kutya:

440 000 km-t nyomtam bele egy s80 d5-be gyakorlatilag hiba nélkül
minek kéne más
525 d-be 200 000 nél két új első rugó kellett, mert az olajteknőn csúszott

1kutya 2014.01.26. 22:55:55

@Hurri Kán: ilyenek ezek! :-DDD

@csapos1: de ezt azzal megideologizálni azzal, hogy kik ülnek be mibe, az már orvosi eset!

ps: ne vegyél skodát se, mert abban kalapos öreg bácsik krúzolnak 70-el az országúton...

csapos1 2014.01.26. 23:10:18

@1kutya:

nem ideológia
ok, amiért nem azok közül választottam
az már csak pozitívum, hogy a volvó bevált

de ezzel messzire megyünk

megjegyzem a pheaton tecc, de a bonyolult szerkezet szervízigényes, és emiatt a fentartása költséges
szerintem

///M_Straight_six 2014.01.26. 23:13:49

@Larry Silverstein: nem akarok kötözködni, de nem keverted össze a phaetont egy jettával? :DD a hely az marha nagy benne, ugyanakkora mint a kategóriatársakban, tény, hgy baromi nehéz, pláne az 5.0 V10 TDI. Van ilyenje az egyik haveromnak, 2400kg, a nagy dízelmotor, az összkerkhajtás, a szandard bálnatest miatt, és hogy nem alu, mint az A8... De hogy lomha lenne, azt nem mondanám, nem érezni benne a gyorsulást annyira, a sebességet mégúgysem, de elég tisztességesen szedi a lábát, igaz ez 5 literes, 3, mint amiről itt szó van. Egyébként belseje szerintem marha jó ahogy a csávókám is írja, tényleg szép és minőségi, drágának drága a fenntartása az igaz, de szerintem jól néz ki, főleg hátulról, a design pedig 2002-ben debütált, ezt ne felejtsük el, azóta érdemben változatlan, szeintem az akkkori A8-as és S merci mellé téve nem sokkal unalmasab forma, egyedül az e62 bangle hetes volt akkor formabontó, de az akkor pont egy zsír új modell volt...

altefnegy 2014.01.26. 23:13:55

@DeezL: Sorhat VW (T)D: 200-700-900; soröt VW TD: 850-S/C/V70-S80(eleje).

altefnegy 2014.01.26. 23:21:09

@Hurri Kán: Igen, volt dízel, igen, saját, igen, VW. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.27. 00:52:48

Phaeton: az a ficsor hogy vilagitja a kocsi a sajat oldalat az valami fantasztikus :D este megnyomod a gombot a zsebedben es KARACSONY!!! :D

na de, volt csereautom a phaeton, azert az S klasse "jobb"- na nem uttartas, loero meg ilyenekben mert mindegyik hangtalan 70nel, hanem "kezreallasban", tv nagysagban, sok aproszarban meg megse egy vw jelet kell nezegess a kormanykozepen bar en ford buzi vagyok de mast ez nem tesz boldogga. AMiben jo a nagy vw mindenkinel hogy a valet boynak ha csak egy $5-st adsz akkor nem huzza a szajat, huszast megsem adhat az aki egy folkszvagennel jon :D
Szerintem aki ebben a kategoriaban autot vesz az presztizst is akar kapni, na abban meg sokkal jobb a bmw7er meg az S.

Schütii 2014.01.27. 08:01:39

@Hurri Kán: 260SE - 20836 db, 280SE - 133955 db, 280S (karbis) - 42996 db (Wiki)

Schütii 2014.01.27. 08:16:47

@miketbeszéltek: Ha majdnem a földig le lehetne ültetni a kasztnit, na az tényleg számítana, de közúton nem lenne használható az autó, 1-2 centi csüccsentésnek jóval nagyobb a marketingértéke mint a valós. Egyébként sokkal kritikusabb rész(ek) a kerékdob(ok), de azokkal a modern tudomány se nagyon tud mit kezdeni drasztikus formaváltoztatás nélkül.

Swind 2014.01.27. 08:33:30

A Phaeton arra jó, hogy az egyszeri burzsuj aki megveszi, magyarázkodhasson.
- Ez micsoda?
-VW Phaeton
- Mennyi?
- 25
- Annyiért már audit kapsz nem?
- De ez..

aki 15 milla körül vesz autót az presztizst is akar venni, cégesen/kormányzati szinte volt ennek értel, ahol rejteni akarják, hogy sokba került, illet imidzs szinten, - a főnök nem audi/bmw/merci-vel jár csak egy Volkwagennel..

DeezL 2014.01.27. 08:53:18

@altefnegy: és igen beugrott a régi LT-ben volt sor 6 diesel

Schütii 2014.01.27. 09:28:07

@Swind: Na igen, csakhogy a VW márka is felértékelődött közben, tehát már a VW is túl "finom holmi" a politikusok alá.
Ha lépünk egyet lefelé, ott meg a Skodát találjuk, hát a fene vigye, nem VW konszern az is?!

Swind 2014.01.27. 09:35:57

@Schütii: Teljesen egyetértek :)

Egyébként, presztizsről szólva, nagyon kevés márka van már, ahol nincs szükség a tipus említésére, mivel a régi presztizsmárkák majdnem mind gyártanak már az alsó szegmensbe is.

r1attee13 2014.01.27. 10:18:13

@Gyurma73: Ez az, néha el se hiszem, amilyen kérdésekkel fordulnak a nepperűzőhöz! "Van 300e-m lecserélném vennék új autónak egy 40 éves 1.4-es 7 bmw-t? Király-e leszek?" és hasonlók. Azt se értem, minek velük foglalkozni?
Pedig b@zz, ott voltak az "autót x ezerért" cikkek, van checklist meg stb... Nem fogja fel a sok molylepkeagyú, hogy olyat vegyél ami ARRA JÓ, AMIRE NEKED KELL (villantani, közlekedni, csapatni, stb. Az említett cikkek erre is kiterjedtek.)! És ez használt autónál nem márkaspecifikus! Aki válogatni akar márkák és típusok között, az vegyen új autót!

Schütii 2014.01.27. 11:01:32

@r1attee13: Nem a kérdések a gázosak, mert a gyerek is úgy tanul ha kérdez, hanem az hogy ezeket be is "szerkesztik", tehát showelemet csinálnak belőlük a fijúk. (ennek a csimborasszója az mikor A NEPPERT is meghívják neppert űzni...)

phaeton001 2014.01.27. 11:05:20

A Phaeton hátsó lámpa még a mostani időkben is modernnek hat, pedig 2002-től gyártják és gondolom 1998-2000-től fejleszthették a kocsit.
A fényereje tényleg nagyon erős és ha este közelít az ember a kocsihoz, úgy világít, mint egy főtéri, díszes karácsonyfa.

Hogy sokat fogyaszt? Szerintem nem. De én Bp-en használom és nem vitatkoznék azon senkivel, hogy a Debrecenben, vagy Sopronban használt 7-ese mennyivel kevesebbel is beérni.
Jöjjön fel Bp-re és rögtön 30%-kal nő a fogyasztás és akkor már nincs is nagy difi azonos kategóriájú autó és autó között.

180-nál egyébként tényleg 10-11 között eszik.

Az pedig, hogy egy a8 vagy S-klass jobb-e vagy sem, megint nehéz kérdés és kár is megvitatni, ízlés dolga.
Egy biztos, a Phaeton üzembiztos, komoly problémáktól mentes konstrukció és kategóriájához méltó módon szolgálja ki a gazdáját, amit az új(abb) "hetessel" vagy a8-assal rendelkező barátaim nem mondhatnak el a saját járgányukról. Emiatt sem tudom, ha lecserélném, mit választanék.

Én csak ajánlani tudom, pláne akinek nem az az elsődleges, hogy milyen embléma fityeg a gépjármű elején vagy kormányán.

1127ccm 2014.01.27. 11:11:46

@verde66: orulok hogy te rendeltetes szeruen hasznalod. De mit pakolsz bele hetente ketszer? ? Komolyan szeretnek megvilagosodni.
valaki irta az osszecsukva 300liternyi babakocsit, na azt sem ertem..

Gjon 2014.01.27. 12:29:11

@JaxTeller: "...kezdenek már rajta eléggé komoly hibák előjönni. (Kuplung cserére szorul, váltó bowdenezése is, kormányszervó is, és a fékekre is kellene költeni.)"
Nem is értem mi az igazi probléma, hiszen csak ezeket kéne javíttatni. Esetleg azt gondolja, hogy a Volvo jelenlegi gazdája majd olyan állapotban adja át a kocsiját, hogy egy évig biztos nem kell hozzányúlni? Visszasírja majd a kis szuznyát. Láttam már ilyet aki a szomszédoknak vett "látvány" autót.

Katana750 2014.01.27. 12:45:29

Igazán nem értem azokat akik szerint a Audi után, hogy lehet VW, meg presztizsblabla. Nézitek,hogy milyen alakok ülnek A8ba meg 7es BMW-be? Tisztelet a kivételnek. 12évig éltem a 4 karika bűvöletében de a márkatársi kör miatt váltottam, és 6 éve elégedett Lancia Thesises vagyok. A Phaeton egy kényelmes limuzin és akinek az kell annak jó választás. Lehet,hogy én benzinest vennék de a TDI se rossz. Aki fogyasztásbajnokot akar annak ott a Citroen AX1,4d

Józsi a guminagykeres 2014.01.27. 13:28:06

@JaxTeller: Én azt nem értem,hogyan lehet egy autóval csak 3000-4500km-t menni egy évben.
Amit mi használunk városi szaladgálósnak (1.2htp polo) az egy nap kb. 2-3X3km-t megy meg kéthetente 2X25öt és évente 5nél kevesebb alkalommal megy majdnem 100km-re. Így jön össze az éves szervizre kb. 11-12ekm.
Az enyémet jellemzően nem használom rövid távokon,érzésre alig ülök benne,van hogy két hétig ki sem állok a garázsból,de abba is beleszalad 10-12ekm egy évben és az országhatáron kívül nem is jártam még vele.
Fater w201 mercije ugyanez,az sem megy minden héten,de abba is beleszalad a 10ekm simán egy év alatt.Nekik is van szaladgálós heti 4-5X25km fixen, megamimég és abban is megvan a 10ekm/év.
Ilyen kevés futással vehet szinte bármit,mert az üzemanyag és üzemeltetési költségekben úgysem lesz jelentős különbség egy wagyonőrhöz képest sem. Vétel előtt átnézik és mire kihullik valami már megvan neki 5éve vagy már tovább is adta.
Én alternatívaként tudnék még javasolni egy 500as w140et. :)

Józsi a guminagykeres 2014.01.27. 13:42:23

Ja, most akadt a kezembe a biciklim km-órája,6734km van benne, két és fél éve van meg és csak néha-néha tekerek egyet a környéken meg ha jó az idő azzal megyek postára ide-oda. :D

TaaT 2014.01.27. 14:12:30

@Józsi a guminagykeres: "Én azt nem értem,hogyan lehet egy autóval csak 3000-4500km-t menni egy évben."

Van olyan hogy hobbiautó, meg van olyan hogy egy családban több autó van más-más feladatkörben, ezekből az egyik pl az "ünneplős autó", mint pl haver szembe szomszédja, F astra melós verda, mellette meg van nekik egy dízel Bora 30k km-el...

Amúgy nyáron amikor csak tehetem én is kerékpárral közlekedem. Ezzel is pár száz kilométerrel kevesebb kerül az autóba, igaz télen szinte csak az autót használom.

Adriano cselescsávó 2014.01.27. 14:51:47

@Katana750: Végre olvastam egy normális mondatot:
"6 éve elégedett Lancia Thesises vagyok"
nem azthogy BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI BMWMERCEDESAUDI
Méret, kényelem, erő fogyasztás: ALFA 166 2,4jtd facelift 185Le átlag:6L
és pont.

2014.01.27. 15:02:37

@1127ccm: de mi a faszért kellene neked megérteni, hogy ki mit pakol a csomagtartójába? Szerintem bízd rá mindenkire, te meg használj akkorát, ami neked jó.

DeezL 2014.01.27. 15:26:30

@Schütii: dehogynem,és a konszernen belül a VW saját felmérése szerint a Skodák a legjobbak! Vw-sek is mondták érdekes módon 2.0 PD-ben nagyon nagyon kevés skodában cseréltek pd elemeket míg VW audiban annál többet

Szociknak vége 2014.01.27. 15:46:57

@DeezL: Ja Skodások meg azt mondták volna hogy sok Skodában cseréltek pd elemet VW-ben meg alig. Vajon miért? Azért mert a Skodákat viszik hozzájuk?

Ehehe

JaxTeller 2014.01.27. 16:17:38

@Gjon: na ez meg a másik, beleugrik most egy "új" autóba, aminek az első szerviz költségéből már lehet majdnem rendbe lehetne rakni a WagonR-t.
@Józsi a guminagykeres: van aki annyit megy, nincs is azzal semmi baj, egyik kollégám 2 éve vett egy H-Astrát, azóta ment vele kb 8-9 ezer kilométert. Miskolc belvárosban lakik, munkahely 5 percre, havonta 1 nagy bevásárlás a hipermarketben, meg pár kisebb út a városban a többi meg belföldi vagy a szomszédos országokba kirándulás.

Sajnos tényleg igaz, hogy sokan a szomszédnak vesznek kocsit, utána meg nem bírják fenntartani. Múltkorában nézegettem C Vectrákat, pár évvel fiatalabb is lenne, mint a mostani kocsim, nagyobb, szebb erősebb. Végül rájöttem, nincs szükségem most már kocsira, mert amire használom arra a mostani is tökéletes.

JaxTeller 2014.01.27. 16:20:07

@JaxTeller: ja a munkahelyre gyalog jár, szóval oda nem kell neki autó :)

DeezL 2014.01.27. 17:33:30

@Brúsz Pringstein: Kaposváron együtt van egy cég igazából,eladás szerint meg SKoda,VW az van...csak a 2 szervízrészleg külön

Józsi a guminagykeres 2014.01.27. 19:51:12

@TaaT: Lehet nem volt egyértelmű,de nálunk,fateréknál is több autó van különböző célokra. Legújabban van egy Vitara is leginkább téli autónak,kutyának Dunára,pecázni stb,szeptember óta abba is tettünk kb. 5ekm-t,négy jogsira négy autó jut. Fateréknál kettőre kettő. Azoknak a felhasználását már leírtam.
Ez a 3-4500km/év állagmegőrző sétáltatás lehet.
Nálunk a négyből legalább kettőt igazából feleslegesnek érzek,pedig mindegyikbe belemegy a 10ekm/év.
Mondjuk ja,battonyai unokatesómék 2107-jében 10évesen valami 8700km volt,hmmmm most is érzem azt a fenséges zsiguli illatot.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.27. 21:06:52

@Hurri Kán: 260, 280, 300, 380, 420, 500, 560.
Ha nem is idörendben.

Hurri Kán 2014.01.27. 21:31:19

@malenykij polgar:
Köszi :)
A többi az mind megvan, még az is, a kupéban a 380-as volt a legkisebb motor. Merciben talán még maradt tartás, nem csinál olyan ocsmányságot, hogy a mostani S-kupét dízelmotorral is kínálja :)

Hurri Kán 2014.01.27. 21:40:00

@malenykij polgar:
Köszi :)
A többi az mind megvan, még az is, a kupéban a 380-as volt a legkisebb motor. Merciben talán még maradt tartás, nem csinál olyan ocsmányságot, hogy a mostani S-kupét dízelmotorral is kínálja :)

miketbeszéltek 2014.01.28. 00:40:54

@Schütii: De pont az ilyen apróságok által lefaragott 1-2 századnyi cw értékekből lesznek a blue- és egyéb színű "efficiens " modellek csúcstartóak:-)-Ismét mondom: ezek a megjegyzések persze mind igazak; én csak a Phaeton 0,31-es cw értékének "iszonyat rossz" minősítésével szálltam vitába...

deepdiver 2014.01.28. 10:59:35

@Ciri: Semmi, ülj vissza/bele a traktor hangba.

anagylevin75 2014.01.28. 11:08:35

@DrSzoke:
tegyük rendbe ezt a volvo penta kérdést...a volvo penta egy 20.sz.elején alapított cég, ami hajó motorokat gyártott és csak később kezdett a volvo valamikor a húszas évek végén autókat gyártani. a penta csak a levédett motor márka neve, nem a hengerszámra utal. pl vitorláshajókhoz van egyhengeres diesel motorja, de létezik 12 hengeres nyersolaj motor ami tengerjárókat hajt és persze a kettő között minden...
a vw-volvo motorházasság pusztán a hiányzó személyautó diesel motorok okán létezett. az első a 2.4-es szívó, előkamrás, 6 hengeres VW Ltmotor volt ami megjelent a 2-es majd a 7-es sorozatban, ezek 75 Le-es voltak.később (kb 82-től) készült ezekből 6 hengeres turbo diesel 102Le-vel és az utolsó 760-osoka, került egy intercooleres változat is 122Le-vel, de ez is még előkamrás Td motor volt. Az elavultá vált , nagy helyigény 6 hengerest váltotta le, az 5 hengeres Tdi, ami a 94'-es évjárattól kerül az A6 -o-es audikba AEL motorkóddal, 140 lóerővel....ezek kerültek a 850-es és a V70-es volvókba és az első pár évjáratba az S80-ból....viszont az tény, hogy ezek az elnyűhetetlen 5 hengeres motorok, amiket a volvó azóta is tovább fejlesztve használ, nem kis sikerrel...

Ciri 2014.01.28. 16:46:20

@DeezL:
"a konszernen belül a VW saját felmérése szerint a Skodák a legjobbak! Vw-sek is mondták érdekes módon 2.0 PD-ben nagyon nagyon kevés skodában cseréltek pd elemeket míg VW audiban annál többet"

Nincs semmilyen felmérés, egyszerűn főleg passatokba szerelték a konkrét hibás szériát egy tól-ig intervallumban. Audiban is nagyon ritkán romlott el, ahogy Skodák sem kaptak ilyen alkatrészt.
Az meg, hogy a Skodák a legjobbak... :))))))

20agh 2014.01.28. 19:09:35

A Phaeton mellé vennék egy normális fényképezőgépet, vagy egy jó mobilt is...ha már tele vagyok zsével

DeezL 2014.01.28. 19:13:44

haverom ennél a cégnél dolgozott amit linkeltem, Vw csinál próbavásárlásoktól próba szervízeltetéseken keresztül mindent,ezt jobb ha tudod...konszernes Skodám még nem volt Vw-k Audik voltak bőven seat is volt pár db.. volt 3db 2.0 PD is ,hálisten megúsztam ,hogy valami ilyen bajság legyen..de elmondom ha mondjuk eladnám most a 2000es évj. A4em akkor helyette szóba jöhetne a Toledo vagy az Octavia is 1.9 TDI-ben ugyanúgy,mert miért ne?

DeezL 2014.01.28. 19:26:16

@anagylevin75: de 89ben már benne volt a 100asban

///M_Straight_six 2014.01.28. 22:48:37

@Hurri Kán: Hja :D csak az új S-klasse már 4 hengeres varrógépmotorral is elérhető, plusz a 90-es években még árultak olyan e osztályos mercedest, ami 75 lóerős volt... :D
de még az évtized második feléből rengeteg az e220d, bánat ahogy megy :) nem bántásból írtam ezt ne vedd magadra...

Hurri Kán 2014.01.28. 22:55:37

@///M_Straight_six:
"csak az új S-klasse már 4 hengeres varrógépmotorral is elérhető"
Köszönhetően az EU-s fotelkörnyezetvédők co2 hisztijének. Amúgy kíváncsi lennék, az S-klasse eladások hány százalékát teszi ki. Főleg Oroszországban meg Kínában, ami a típus két meghatározó felvevő piaca, és ott kb. mindenki a létező legerősebb benzinmotorral veszi :)

Hurri Kán 2014.01.28. 22:58:46

@///M_Straight_six:
A mostani, új S-klassét nem csinálják 4 hengeres motorral. Hálistennek :)

Katana750 2014.01.29. 09:55:03

@Adriano cselescsávó: Természetesen ilyen fogyasztási adatokkal mi nem vagyunk partiban,de nem is számít nekem. A gond, a hogyan tovább? Az új Thesis borzalom. Nevetségesen silány az átcimkézett 300C. A németekhez vissza nem térek. Mindegy, hétvégi kocsi amúgy is. Maradhat még 10 évet. Nagyon sajnálom,hogy ennyire visszafejlesztik a Lanciát. Vincenzo bácsi forog a sírjában.

///M_Straight_six 2014.01.29. 22:11:25

@Hurri Kán: hát igen és így a 21. századra leszoktak a 70-80 lóerős prémiumlimuzin gyártásról is szerencsére

anagylevin75 2014.01.31. 08:46:43

@DeezL: igen ebben igazad van, annyi különbséggel, hogy az egy 1T motorkódú 2.5 tdi motor és nem 115, hanem 120Le, nincs benne légtömegmérő, Egr rendszer és egyébként a C4-es karosszéria első két évében 91-92 ABP kóddal a maradék motort elszórták.

tibcsiketb 2014.02.03. 07:19:07

@gwr: Ez így igaz, amúgy meg nagy kufferba jó pakolni :)
süti beállítások módosítása