Nagyon titkos rendőr

  2014. január 18. - streetsta Címkék: lámpa rendőrautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Kevés menőbb dolog létezett 10-15 évvel ezelőttig, mint egy gombnyomásra előbukkanó fényszóró. Egy csomó amerikai autónál - mint Winkler Cougarja - tisztán esztétikai okokból takarták el egy billenőajtóval a fényszórókat. Viszont egy csomó sportkocsinál, vagy sportos kiállású típusnál a bukólámpa funkcionális látványelem volt, hiszen eredetileg azért találták ki, hogy a méretes fényszórókat eltüntessék a süvítő levegő útjából. Régen nem voltak kis átmérőjű vetítőlencsés fényszórók, ha meg áramvonalas orrot akartak rajzolni egy sportkocsinak, gyakran azt a megoldást választották, hogy a serpenyőnyi lámpásokat egy mechanikával elrejtették.

FerrariF40 pop-up lights

Mivel akkoriban a legtöbb országban nem volt kötelező országúton felkapcsolni a fényszórókat (nappali menetfényről meg még nem is hallott senki), teljesen jó megoldás volt ez, hiszen nappal sokkal kisebb légellenállással lehetett száguldani. Este meg egy gombnyomásra elektromosan vagy vákuum segítségével előbukkantak a lámpák, és már világított is az autó. Aztán jöttek a vetítőlencsés fényszórók, és már se a Nissan 300ZX Twin Turbónak, se az Opel Calibrának nem kellett ilyen trükk. Persze azért voltak, akik egy darabig még bukólámpáztak, de manapság már nagyon nem divat. (Itt egy csinos lista az eddig gyártott bukólámpásokról) Pedig mennyire menő már, ahogy felpattan a csipás szemük! Jut eszembe, japánban menő átalakítás a Sleepy Eyes, azaz mikor a bukólámpát csak félig nyitják ki, mint ha álmos lenne a drága Nissan 180 SX.

Sleepy eye 180sx

És akkor helyben is vagyunk, japán, már megint japán. Mert a japánok aztán tényleg imádják az ilyen teátrális dolgokat, mint a bukólámpa. Volt robogójuk (Honda Spacy, de nem az, ami a Csikósnak is van, hanem a kisebb, régi 125-ös,150-es), meg nagymotorjuk is (Suzuki New Katana, pont olyan, mint az enyém).  Az 1980-as évek elején futó zsaru-sorozatukba, a Seibu Keisatsuban szereplő szuper rendőrautóknak természetesen karosszériából előbukkanó fegyvereik, meg rejtett villogójuk volt. Az utóbbi persze különösen hülyeség, hiszen így az utastérben keletkezik a tetőn egy dudor, mert hová máshová kerülhetne az elrejtett villogó. Meg marha bonyolult, Kojak meg starsky egyetlen laza csuklómozdulattal dobja a tetőre a mágneses villogót. A Cobra 11-ről már ne is beszéljünk.

SuperZ

Ha pedig valami európai fejjel hülyeségnek tűnik, akkor azt a japán rendőrség rendszeresíti. Civil autók tetejét alakítják át ilyenné, nem kell lehúzni az ablakot, szerencsétlenkedni a Kojak-villogó drótjával, teljesen praktikus. Az utóbbi napokban terjedt el egy videó, amin egy robogóssal szemben intézkedik egy rendőr, majd bepattan a kocsijába, gombnyomásra elrejti a villogót, és már megy is tovább.

A neten kutakodva azonban úgy tűnik, nem csak mezítlábas civil (pontosabban: rendőri jelleg nélküli) autókat, hanem a kiemelt fontosságú személyeket kísérő egységek járműveit is átalakítják. Itt egy pár videó, amin jól látni, hogy egyik pillanatban még van piros villogó az állami Lexusok, Infinitik tetején, a másikban meg már huss. És tényleg, hipp-hopp eltűnnek a megkülönböztető jelzések, Rodolfó is csak pislogna.

Megkülönböztető jelzésben egész érdekeseket tudnak alkotni a japánok. Van egy tipikus banán-formájú darab, azt például sok közlekedési járőrautóra úgy szerelik fel, hogy mechanikusan egész magasra lehessen emelni, hogy messziről is jól látszódjon a villogó lámpa.

pop-up lightbar2

Bármikor jólesik a japán rendőrautós és -motoros szubkultúrában elmerülni, zseniális dolgokat találni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr385760296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2014.01.18. 16:39:28

Nekem a nagy jelvény tetszett a rendőrautók orrán. Persze, amikor kint voltam, bohó voltam, fiatal, és hülyébb. Amikor mentünk dolgozni, a csapatszellem miatt bátrabbnak érezte magát az ember. A rendőrök ott ültek a Civicben. Nyugodtan nézték, ahogyan a hülye gaidzsin megbámulja, tapogatja a gyári H helyén lévő nagy csillag, vagy nap alakú, rézszínű jelvényt. Valami ilyesmi, mint ezen. Talán Csikós tudja, mit jelent ez a jelvény.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/NSX-policecar.jpg

KoGa 2014.01.18. 16:54:54

Rendőrautós post, óje :)

Láthatóság szempontjából nem hülyeség a dolog, de kicsit extrémnek tűnik így átalakítani egy civil kocsit...

Magyar[HUN] 2014.01.18. 17:05:54

Imádom a bukólámpás autókat,kedvenc a Ferrari 288 GTO, F40,Toyota MR2 Mk1.

Zakk (törölt) 2014.01.18. 17:47:09

@kkn: A krizantém ( kiku ) a japán császári család címere, jelképe. A császári család 14 cikkes a császári hatalmat képviselő szervek vagy hivatalok, így a rendőrség is, 16 cikkes krizantém jelvényt használ..Remélem segítettem :)

Schütii 2014.01.18. 18:19:27

Utálom a bukólámpát. Az amerikaiakat nem, amiken nem áll ki az autó sziluettjéből.

Pamuk 2014.01.18. 18:48:24

Épp ilyen idiótáknak képzelem a japánokat. :)
Jó kis cikk lett.

rolls 2014.01.18. 19:20:18

@Schütii:
+1 !
-azért az Opel GT-n szépen megcsinálták!
0:30-tól !
www.youtube.com/watch?v=L7tjzIk_mZA

toncsi64 2014.01.18. 19:31:05

Szó se róla én is butaságnak tartom ezt a "kékfény" megoldást, de mindamellett le is nyűgöz az igényessége.
Arra azért kíváncsi lennék miképpen orvosolják ezt az átalakítást "selejtezéskor" ?! Persze - "szegénységük" okán - lehet egyenesen megy a zúzdába...

30-06 2014.01.18. 19:35:29

Magasba kiemelkedő fényhidat már a '80-as években is láttam az USA-ban az autópálya rendőröknél.Dugóban nagyon megnyugtató tudott lenni még zárt ajtók esetén is

Mamagaio 2014.01.18. 20:05:05

Nagyon jó cikk!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy miért pont Japánban - a technikai innováció melegágyában - használnak régi típusú mechanikusan forgó megkülönböztető fényjelzést a tetőn. Holott a LEDes, stroboszkóp szerű fényjelzés jobban látszik és kisebb helyen is elfér.
A bukólámpa pedig maga volt az übercool a 80-90es években (annak is az elején) Még a Mazda 323F is olyan érzelmeket váltott ki, mint semmi más 5 ajtós compact akkoriban.

Mamagaio 2014.01.18. 20:09:05

Egy kérdés, hátha valaki tudja:
A rendőrségi Skyline GTR motorháztetőjén milyen funkciót látott el az a plexilap? Szélterelő, golyóálló üveg?
www.ridelust.com/wp-content/uploads/skyline_gtr_police_car.jpg

Phteven 2014.01.18. 20:14:03

OFF

Az Index szerverén beírták a parancsot:

copy * from www.youtube.com to www.indavideo.hu

Gyerekek, tényleg van értelme az internetet duplikálni?! Pár szaros kattintás miatt szopatjátok az embereket.

ON

Phteven 2014.01.18. 20:15:21

@Mamagaio: A HUD egy korai változata lehet. :-)

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2014.01.18. 20:20:12

@Mamagaio: Így nem csúszik le a motorháztetőről az oda ledobott télikabát.

lanciabacci 2014.01.18. 22:02:11

"nappali menetfényről meg még nem is hallott senki"

Erről azért eszembe jutott a régi "városi"-nak nevezett világítás, amit ma már csak helyzetjelzőnek hívunk és - a menetfényhez képest vicces módon - nem használható menet közben, de a korábban még az volt. Igaz persze, hogy ezt elsősorban az esti városi közlekedéshez használták, de mégis valami hasonló volt a mai "menetfényhez". Az olasz autók indexei is ezért voltak anno fehérek elöl.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.19. 06:33:53

@Mamagaio: amikor chevy caprice volt a rendorauto foleg akkor volt ilyen a highway patroloken is, szerintem nem kenodik ra a szunyog a szelvedore - en erre gondolok. A mostani Victoriakon soha nem lattam meg ilyet.

@Androsz: pl arra is jo, sot, arra elsorangu!:)

@Phteven: HUD beta "to do" lista opcioval - filctollal kellett rairni minden megallaskor a teendoket igy szem elott volt :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.01.19. 06:38:38

Egy bukolampas BARMI istencsazarsag volt a nyolcvanas evekben - nem menni vele, hiszen olyan ember nem letezett szerintem akkor akinek ilyen kolcsija volt - hanem melle allni es a szmena 8 al lefenykepezni!!!!

Taroczy Balazs teniszeszo TP s rendszamu piros nagylampas golf egyese volt 82 ben az elerhetetlen alom, egy bukolampas auto az delibabkent volt kezelve.

Dagiszabi 2014.01.19. 07:11:57

Koreában meg simán oszlopokra kiraknak fényhidakat az út szélén, hogy azt higgye a paraszt, hogy rendőr áll ott.

Lomha 8V 2014.01.19. 11:25:31

@Magyar[HUN]: Én a bukólámpás Prelude-be vagyok szerelmes. :)

EddieCivic4g 2014.01.19. 19:09:32

@Lomha 8V: Az első autóm egy 85-ös fekete Prelude volt:)

Lomha 8V 2014.01.19. 19:23:48

@EddieCivic4g: Az már egész szép volt, olyan volt egy haveromnak. De utána jött a nagyon hasonló, picit modernebb forma, na az volt az igazi. Az a mai napig erősen bámulandó, ha látok az utcán. :)

DonVincenzo 2014.01.19. 20:29:19

Nekem volt 91-es Celicám. Menetes orsó nyitotta a lámpákat és ha nem volt néha megzsírozva akkor csúnyán nyikorgott. Néha képes volt annyira megszorulni,hogy csak az egyik nyílott fel. Na az égő volt. :)

tlantos 2014.01.23. 09:41:57

@Zakk: ja.
majd ha eszembe jut, holnap (vagy x ido mulva :) hozok egy friss kepet.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.01.23. 11:45:52

Még a szocilizmusban volt divat, hogy mindenki házilag barkácsolt. Én akkor egy kistraktort építettem, Trabant motor-váltó+Robur váltó. És brahiból csináltam rá bukólámpát. Fémből kialakítottam a fémházakat, Dacia kereklámpák voltak bennük, zsanéron mozogtak, és Robur ablaktörlőmotorok mozgatták őket (volt pár bontott Robur a bátyám kertjében). Végálláskapcsolók kellettek, meg három relé volt az elektronika lelke. Volt aki álmélkodott, de a legtöbben kiröhögtek. Amúgy praktikus volt, mert pl. fák alatt nem akadtak be a lámpák. De a falusi parasztoknak sok volt, végül átalakítottam hagyomásnyosra, úgy adtam el.
süti beállítások módosítása