Heti merítés

  2014. január 05. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Seggriszáló VADÁLLAT, hétvégére...

62849

2011-ben jött a szerelem, mikor olcsó, de erős autót kerestem. Igazából a keresés megkezdésekor eszembe sem jutott az MR2, inkább Z3, MX-5, RX-8 S2000, Impreza, Supra szavak forogtak a fejemben, de valahogy sosem áll össze a Teljesítmény-Külső-Ár hármas.

A németül beszélő francia

62891

Egy időbe akartam bele bőr vagy félbőr belsőt, de látva az állapotukat elvetettem eme ötletet. A fedélzeti Computer nagyon frankó volt benne nekem németül beszélt benne, később meg is tanultam a nyelvet. Ha kiégett a helyzetjelző valahol, vagy valamelyik ajtó nem záródott be rendesen,vagy kifogyóban volt a benzin jelezte a dolgot.

A fapados Applause

62879

Igazából továbbra is gázüzemű autót szerettem volna és újból egy Applause-t, mert az nagyon bejött. Most már jobban értékeltem volna a jó tulajdonságait. Azonban sajnos nem találtam az én árfekvésemben. Végül meglepett amikor egy számomra ismeretlen típussal találkoztam eme Valéra képében.

A stabil pont

62845

Vásárláskor az első meglepetés az volt, hogy a legendásan olcsónak mondott svájci használtautópiacon eleinte kizárólag relatív drága kocsikat találtam. Aztán megtaláltam az arab kereskedéseket olcsó árakkal és olyan tragacsokkal, hogy még próbaútra sem mentem.

Quattro mindenek felett

62895

Nekem jó tapasztalataim vannak az autóval, ehhez jelentős mértékben hozzá járul az, hogy jó ismerősömé volt előtte az autó, és minden kötelező karban tartást el végzett rajta, nem hanyagolta el.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr605735310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scaleo 2014.01.05. 17:53:55

Egyébként nekem a Laguna I mindig nagyon tetszett, na meg a Laguna II is. Szerintem baromi jó formájuk van, főleg belül, de kívülről sem kell szégyenkezniük. A 90-es években ennél progresszívabb belső dizájnt szvsz egy autógyár sem tudott, és az ergonómia is abszolút rendben van ezeknél.

Az elektronikájukon, a futómű érzékenységén és egyéb szervizelendőkön kívül egy nagy problémájuk lehet csak: a vezethetőség.

Sinistroll 2014.01.05. 18:01:12

@Gyurma73: Sőt, azt olvasom, hogy a következő szériában lesz háromhengeres is! Irgalom anyja kegyelmezz! :-)

Pepejoe 2014.01.05. 18:01:21

@Phteven:
Mondom én, hogy az a szín egy BKK-s Citaro PR reklám...:)

zobod 2014.01.05. 18:07:06

Lagunás el van tévedve, valójában azért állították meg a rendőrök, mert amit leírt, az alapján szabálytalanul volt a kocsi fóliázva.

nagyiWRX 2014.01.05. 18:19:33

Hát nekem passat v6 tdi van összkerékkel ráadásul más turbo befecskendező meg program stb 1 szer már cseréltem benne vezérmű tengelyeket himbákkal meg hidrotőkével még a sajátomba is pedig utálok költeni saját kocsira, az ügyfeleket meg had ne mondjam hányszor kell elkeseriteni amikor kérdezik mi ez a kopogo hang vagy mitöl jár egyenetlenül :))) sajnos elég szar konstrukció utána modosítottak rajta görgős himba stb, mindegy igaz ma lett benne 360 ezer de azért a váltón kivül minden már darabokba volt rajta (6 os váltó az jó).
országutas tempóba 7-8 liter körül mozog.
A toyota meg km/h ba mér nem mérföldbe , japánba nem mérföld van és érdekes mert 180 szokot lenni a japán belpiacosokba a limit (volt imprezám is japán)

sigma01 2014.01.05. 18:24:28

Balkán bazmeg

Sokat járok Frankfurtba,néha nem átlag autókkal,eddig még senki sem nézett be a kocsiba,egyikbe sem.
De mégis,egyszer de az rendőr volt,meg még magyar volt a rendszám.
Talán azért.
De ki a faszt érdekel komolyan,ki néz meg?
Kinek ez kinek az tetszik.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.01.05. 18:28:02

@a 3.audimnak romlik el a váltója!:

Azért emeljük ki ezt a gyöngyszemet is:

"sokszor láttam a deutsche Fahrerek irigykedő? szempillantásait gyakran a visszapillantómból."

A tükörben fordítva látunk dolgokat, előfordul, hogy az irígykedő valójában szánalmas tekintet :)

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2014.01.05. 18:33:59

a lagunáról a hondás gyerek naplója jutott eszembe. a múlt héten egy z3-as, most egy mr2. tele lesznek az utak jobb kormányos sportverdákkal, amiket gazdáik állításuk szerint profi versenypilótákhoz illő képességekkel vezetnek... irigylem őket, vagy a képességük, vagy az önbizalmuk nincs meg bennem :-)

Schütii 2014.01.05. 18:43:57

@United Steaks: Azért a gumin is nagyon sok múlik ám, összkerék ide vagy oda.
www.youtube.com/watch?v=STaximkaQxo

Schütii 2014.01.05. 18:47:39

@Pepejoe: Azért több BKK-t látsz, mint Audit ilyen színnel. :)

Schütii 2014.01.05. 18:49:44

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Mármint hogy B facelift. Na mindegy, asszem nem véletlenül halt ki az Omega utód nélkül.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.05. 18:54:18

@Phteven: nem értem a szín miatt károgókat az audi esetében. szerintem tök jó. jó, h nem ezüst, jó, hogy nem fekete, vagy fehér. valljuk be, az utóbbi 10 évben eléggé ellaposodott az autószín választék (nem a szalonban, hanem az utakon). leszűkült ezüstre, fehérre, feketére, és mondjuk bordóra. meg újabban barnára. bloaahh. lehet, h jól áll 1-2 autónak, de tovább rontja az összképet. rohadt lehangoló. én szívesen látnék különböző színű autókat sokkal többet, mint amennyi most található len az utszán (ahol nincsen kegyelem).

United Steaks 2014.01.05. 18:54:31

@Schütii:
Ez így van, én azért itt is fenntartom, hogy a BMW nem húzta volna föl a Forestert (vagy mi az)...

Pepejoe 2014.01.05. 18:54:48

@Schütii:
Kétségtelenül igazad van! :D

Scaleo 2014.01.05. 19:00:04

@Schütii: A Laguna középkategóriás, nem felső-közép. Az a Safrane, illetve a Vel Satis volt.

Az Omega, a Safrane, a Vel Satis, a 607, a C6, a Croma és a többiek pedig azért "haltak ki", mert nem érte meg gyártani őket. Aki felső-középkategóriás autót vesz, többnyire már nem az átlagos kommersz gyártók kínálatából választ. Most már ott tartunk, hogy hovatovább középkategóriás autót sem nagyon éri meg gyártani sok gyártónak (pl. franciák és olaszok), inkább a kiskategória és az alsó-közép megy.

Hurri Kán 2014.01.05. 19:11:09

@Scaleo:
"Az Omega, a Safrane, a Vel Satis, a 607, a C6, a Croma és a többiek pedig azért "haltak ki", mert nem érte meg gyártani őket." A fene tudja, nyilván más ok is volt. Omegából rengeteget eladtak. Kinti árakat nem tudok hirtelen, csak azt, Magyarországon 96-97-ben az E-Merci induló ára olyan 8 millió körül volt, az Omegáé 5. Jobb autó a Merci? Jobb. Kérdés, jobb volt-e 3 millióval. Az Opelnél a Vectrát "növesztették fel" akkorára, mint az Omega volt (kombi főleg), aki keresett egy nagy, kényelmes autót jó áron, annak ott volt az Omega, majd a Vectra kombi. Az Insignia szerintem rengeteg tekintetben visszalépés a Vectrához képest.
A Safrane-t, 607-et gyártották gondolom presztízs okokból, amíg tudták finanszírozni. A Vel Satis/Avantime meg öncélű dizájnfaszveréssnek jó volt, másnak nem.

Schütii 2014.01.05. 19:11:25

@United Steaks: Na jó, azért gondolom a Range erőlködött közben, legalábbis így lenne logikus, nem az hogy álló motorral vontatta fel magát, mert az már azért tényleg népmesei motívum lenne. Nem ismerem a Range összekerék rendszerét, de szerintem nem egy akármilyen viszkókuplungos fis-fos rendszer lehet. Viszont egy uborkafára felkapaszkodott SUV tulajdonos hajlamos lehet azt gondolni, hogy "minek erre téli gumi, hisz ez egy kurvadrága terepjáró minden lófasz extrával, ez ne menne el a hóban nyári gummival?".

Schütii 2014.01.05. 19:13:53

@Scaleo: Köszi! De azért szerintem még a középkategóriában is ciki volt a spirálos kilométeróra már a 90-es évek közepén is.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.05. 19:14:04

@Phteven: különben is, jolly és kis grofo bele sem ülne eg A6-osba, ők csak A8-ba ülnek, és övék a világ. Nem tök mind1 tehát, h egy A6-osnak milyen a színe? :D

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.01.05. 19:14:46

@Schütii: Múltkor frissített B omegának írtam,de rögtön kijavítottak C omegára... szóval az utolsó ominak spirálos.

Schütii 2014.01.05. 19:18:04

@Hurri Kán: Vagy ott voltak még a nagy Lanciák, a Kappa meg a Thesis, igazából hozzájuk meg "műértő" vevők kellettek (volna).

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.01.05. 19:20:20

@Schütii: Bizony, egy kupé Kappa még ma is gyönyörködtett.

Hurri Kán 2014.01.05. 19:21:17

@Schütii:
Igen. Meg az, hogy a Fiat ne züllessze le sikeresen a Lanciát is (az Alfa mellett) a béka segge alá mind minőségben, mint presztízsben, vagy imidzsben.

nuclearpower 2014.01.05. 19:24:40

A Toyotához a félreértések elkerülése végett: a japán belpiacos autóknak 180 Km/h-ig van skálázva a műszeregységük és bennük is van gyárilag a tiltás (még a Skyline-ban is), jobbkormányosak és az indexkapcsolójuk a bal oldalon van.

Scaleo 2014.01.05. 19:25:09

@Hurri Kán: Az Omegát konkrétan leváltották, kiöregedett, azért tűnt el a piacról már több mint 10 éve. Akkor még megérhette felső-közepest gyártani más gyártóknak is. Jött helyette a Signum Vectra-alapokon, de az nem lett kasszasiker, aztán el is tűnt utód nélkül. Egyébként meg ha a válság idején még gyártották volna az Omegát vagy valamilyen utódját, nagyon valószínűnek tartom, hogy akkor már csúnya veszteséget termelt volna.

Az Insignia szerintem egymilliószor jobb autó, mint a Vectra. Kicsit szűk, de én pont az ilyen lapos limókat szeretem, a Vectra nekem túl szögletes volt. :) A faceliftes Insignia nagyon kéne valami jó motorral.

A Safrane meg a 607-es idejében szerintem még lehetett keresni az ilyen autókon, a C6 meg a Vel Satis megjelenésében már valószínűleg inkább a presztízs dominált.

Én amúgy bírom a francia formaterveket, nekem még az olasznál is jobban tetszenek. :) Kár a Renault-ért, ezt a mostani zongoralakkos/csicsás/samsungos őrületet nem veszi be a gyomrom, de a régi dizájnjaik nagyon bejöttek, a Peugeot-ké meg aztán pláne. Csak hát azokat az autókat meg vezetni nem volt valami jó – valamit valamiért... :)

nuclearpower 2014.01.05. 19:25:49

az index a jobb oldalon van,,, bocs

Schütii 2014.01.05. 19:31:18

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Oké, lényeg hogy tudjuk melyikről van szó. :) (Egyébként azt nem tudom hogy a J Astra mitől lett J, hisz a H után az I jön az ábécében)

nortonvincent 2014.01.05. 19:33:26

"és hóban is csak mosolygok a sok mazsolán a külső sávban" Audis milliárdos szövegéből....no comment,cunt
Mosolyogjál te paraszt.. sőt nevethetsz is..lehet van aki golf 4-el jár.. és a gyerek meg külföldön vagy magyarban tanul egy jó egyetemen, vagy éppen olyan tévéje van otthon ami annyiba kerül mind a "megnézős" kocsid...te meg csak mosolyogj a "luxus" verdádban.
Nem mindenkinek a "luxus" kocsi a hobbi.

Hurri Kán 2014.01.05. 19:36:09

@Scaleo:
"Az Omegát konkrétan leváltották..., Egyébként meg ha a válság idején még gyártották volna az Omegát vagy valamilyen utódját, nagyon valószínűnek tartom, hogy akkor már csúnya veszteséget termelt volna"
Ebben nem vagyok biztos. A Skoda sem faragott rá a Superbbel, mint (relatíve) olcsó nagyautóval. Persze ez már nem fog kiderülni, mi lett volna, ha marad Omega-utód.

Insigniával nekem az a bajom, hogy a méretéhez képest belül nevetségesen kicsi. Hátul kb. akkora hely van benne, mint az első Octáviában volt. Jól néz ki, ez tény, de ha ebben az osztályban keresnék akár kombit, akár ötajtóst, sokkal előbb vennék pl. Mazda6-ot, esetleg kombi Passatot/Superbet, mint Insigniát. Lévén ha kétszemélyes autó kell, akkor meg valami kupé :)

Renault-ból nem igen tudom megmondani, melyik az, ami még tetszett volna, Pug-ból (nagyautó) még az 505, ami bejött. Mostanában a francia gyártók közül talán a Citroen, ami megint elkezdett (számomra) emészthető formájú autókat csinálni.

Scaleo 2014.01.05. 19:36:30

@Schütii: Ettől függetlenül a Laguna megjelenésekor talán a legfejlettebb kocsi volt a középkategóriában, mind kényelemben, mind felszereltségben túltett a kategóriatársakon, a belső dizájnról már nem is beszélve, szerintem azzal még ma sem kell szégyenkezni.

Úgy hírlik, még a megbízhatósággal sem volt annyi gond, mint a 2000-es évek elején gyártott franciákkal, bár a futómű kicsit érzékeny a hazai utakra. De egy facelift utáni, 2000 körüli évjáratú példány szerintem még ma sem olyan rossz. Azokban egyébként már újabb műszerfal van számítógéppel, talán ott már nem spirálos az óra. :)

Én csak a vezethetőség miatt nem vennék ilyet, szerintem az nem lehet valami jó ezeknél. :) De legalábbis nem passzolna az én stílusomhoz. Meg már lehet, hogy nehéz hozzá alkatrészt kapni, meg hát mégis csak 20+ éves francia technika, azért ilyen idősen már nem biztos, hogy mindig hibátlanul működne.

Schütii 2014.01.05. 19:44:03

@Hurri Kán: Nem züllöttek volna azok el, ha veszik őket, de nem, inkább a németeket vették ugyanazért a pénzért, merugye a presztízs..., persze az így elmaradt bevételekből már nem lehetett finanszírozni a fejlesztéseket, vagyis ez a 22-es csapdája.

Hurri Kán 2014.01.05. 19:46:10

@Schütii:
Valami oka csak volt annak, hogy míg a 60-as években a Lancia egy nívón volt a Mercivel/BMW-vel, a 70-es évek végére, 80-as évek elejére kb. kutyába se vették.

Scaleo 2014.01.05. 19:58:19

@Hurri Kán: A Skoda Superb elég erősen passatos műszaki alapokon állt, én nem csodálkozom azon, hogy sikeres lett. Mostanában pedig már egyre jobb minőséggel jönnek ki, kb. hozzák a VW szintjét, az átlag kommersz minőségnél jobbat adnak, főleg a felső-középkategóriában. Úgyhogy ez valamilyen szinten kicsit különleges eset.

Biztos, hogy a nem prémiumgyártók többségének esetében nincs elegendő kereslet ezekre az autókra, különben lenne kínálat is.

Az Insignia ízlés kérdése, nekem bejön. Lehet, ha a praktikum lenne a legfőbb szempont, én is inkább mást vennék, de mint autó szerintem nem rossz. Cégautónak, ha még nincs család, szvsz tökéletes lehet. :)

Én a Renault Laguna II-nek és a Mégane II-nek a formájába megjelenésük óta szerelmes vagyok. Utóbbin tanultam anno, sajnos igaz a tétel, mely szerint nem különösebben jó vezetni ezeket. :) De a formájuk a mai napig nagyon bejön, akárcsak a régi C3-nak, C4-nek, C5-nek, Clio II-nek, Clio III-nak (a faceliftig nagy kedvencem volt, onnantól nem tetszik, a kombi meg különösen nem), 206-nak, 307/308-nak (az új már sajnos nem olyan jó), 406-nak, 607-nek, és a régieket akkor még nem is említettem.

Az új Citromok nem rosszak, az a gyártó tartja magát, ami a franciás dizájnt illeti, többé-kevésbé még a Peugeot-k is elmennek. De az új Renault-k ezzel a rettenetes mennyiségű zongoralakkal és samsungos fílinggel már nem az én világomba tartoznak.

Schütii 2014.01.05. 20:03:56

@Hurri Kán: Lehetne hosszasan fejtegeni a német prémiummárkák sikerének a titkát, de minimum gyanúsnak kell tekinteni azt, hogy minden nagyautó, amit nem az audibmwmerci csinált, kihalt.

Hurri Kán 2014.01.05. 20:09:45

@Scaleo:
Jaja, a kettes Megane elég egyedi lett, de kb. ez minden jó, amit el lehetett róla mondani :)

@Schütii:
Nem tudom, én nem akarok mindenféle összeesküvés-elméleteket gyártani. Az tény, Európa legnagyobb autópiaca a német, ők pedig eléggé elfogultak a saját márkáik iránt. (Persze ez ma már kicsit megmosolyogtató a világ minden részéről származó alkatrészek miatt) A többi piac (francia, olasz), akik gyártanak/gyártottak nagyautót, valószínű nem volt elég ahhoz, hogy az adott típust fenn tudja tartani.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.05. 20:17:39

@Hurri Kán: azért egy Lancia Delta integralét elfogadnék :-)
Sőt bárminél jobba mint amit akkor a BMW gyártott 83 ban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.05. 20:21:12

@Hurri Kán: omegát csak európában váltották le ,Braziliában a mai nap is van asszem már D Omega.

Hurri Kán 2014.01.05. 20:22:20

@Gyurma73:
Azt én is. Ha 83-ban gyártott Bmw, akkori 635 Csi :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.05. 20:23:07

@Hurri Kán: Amúgy a lancia jelvényes chrislerek nem néznek ki rosszul,csak valamiért nem erőltetik őket európában.

Hurri Kán 2014.01.05. 20:25:11

@Gyurma73:
Legfeljebb valami Chevrolet típusként, Opel néven tudtommal ott nem forgalmaznak.

superbfanatic 2014.01.05. 20:39:53

@Sinistroll:
Üdv!
"A Passat egy osztállyal kisebb, abba pont jó az 1.9."
??? Max Presztízsben! A belteret, és a külső karosszériaelemeket kivéve egyeznek cikkszámra . Halkan jegyzem meg az első-kerekesek még a Superbbel is. Utána vált szét az A6/Passat fejlesztés.

butschq 2014.01.05. 20:41:06

Hm ez az amerikai Omega nem is néz ki rosszul, olyan amerikás, de jól áll neki :)

youtu.be/fVca07TEGzU?t=1m2s

Bár a tesztelő csajnak a combjai sem rosszak :)

(És a ma tanult módszerrel tudom már linkelni a videót :D )

Schütii 2014.01.05. 20:52:26

@Gyurma73: Mazernek nincs "Opel Omegája", nem is volt, a Jag az S-typepal meg szintén elbukott.

Sinistroll 2014.01.05. 20:53:10

@superbfanatic:
Meg nem mondanám, hogy az A6 és a Passat azonos platformra épült-e. Valószínűleg nem, egyébként.
Jártam pár Passattal is - igazából nem szerettem őket, de nem mondanám, hogy rosszak voltak. Ettől függetlenül, az (azonos korú) A6-ot és Passatokat nem lehet egy lapon említeni. Nem életbevágó dolgokról van szó, inkább az utas kényeztetéséről. A jobb szigetelésről, a szebb beltérről, az éjszakai hangulatvilágításról, a HiFiről, és persze azért a helyről is, főleg keresztben. Lehet mondani, hogy ez csak parasztvakítás, de ha az ember megengedheti magának, akkor tényleg mást, többet kap egy A6-tól.
Ugyanakkor: egy mostani Superb minőségérzetre szerintem nem rosszabb, mint az itt szereplő 15 éves A6.

Schütii 2014.01.05. 20:58:34

@Gyurma73: Az egy Chevrolet SS, aminek nincsen Opel megfelelője.

superbfanatic 2014.01.05. 21:06:38

@Sinistroll: Üdv!
Mint mondtam fődarabokra(ugyanazon motorizáltságnál) futóműre és nem a hifire és a műszerfarra értettem. Ajánlom figyelmedbe az ETKA-t. Szerintem a méretosztályt a tengelytáv, és más méretek szabályozzák nem a szigetelések!

vau · http://www.holdkomp.hu 2014.01.05. 21:11:29

@Sinistroll: mi köze a hangulatvilágításnak a platformhoz?

Scaleo 2014.01.05. 21:12:54

@butschq: "Bár a tesztelő csajnak a combjai sem rosszak :)"

Hát nem félteném, ha elszállna a fékszervó... :)))

Scaleo 2014.01.05. 21:15:00

@Gyurma73: "Lancia Delta integralét"

A válasz az, hogy nem. (Mármint arra a kérdésre, hogy a Lancia Delta integrál-e. Sajnos csak deriválni tud.)

:)

butschq 2014.01.05. 21:20:24

@Scaleo: Lehet Wartburgon edzett :D

Scaleo 2014.01.05. 21:25:45

@butschq: Lehet. :D Vagy Kathi Bélával lábazott. :)

butschq 2014.01.05. 21:43:21

@Scaleo: Hát, ha megy szériában 100 kilóval való guggolás, jöhet hozzám is :)

grent 2014.01.05. 21:54:15

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: +1. Semmelyik másik része nem kéne annak az Audinak, de a színét szívesen látnám a saját kocsimon. És jó lenne több színes autót látni a forgalomban.

Scaleo 2014.01.05. 21:59:02

@butschq: Nem biztos, hogy örülnél neki, összeszorítja a combjait, neked meg roppan a koponyád... :)

DeezL 2014.01.05. 22:33:17

@nagyiWRX: én megszoptam egyel,és én is így gondolom ez eléggé szar konstrukció ez a V6 TDI motor.... a Sor 5 sokkal jobb volt,nem hiába azt vette meg a Volvo is!!!és valóban automata váltóval kuka...

DeezL 2014.01.05. 22:34:27

@nagyiWRX: meg külföldön is nem hiába sokkal olcsóbb a 2.5 V6 TDI mint az 1.9 TDI-k... automata váltó hibás 2001es 180lovas A6ost hoztam 800euro + hazaúttal....

ciel 2014.01.05. 22:58:23

@svéd.
Én írtam a Volvoról.
Te nő vagy? Mert a feleségem szokta jobban tudni mit gondolok én.. ..de lássuk az átlátszó ideológiát.
-2003-ban vettem az autót, a benzin litere 1.65, a dízelé 2 frank volt.
-A használtautós oldalakon talaláltam kb 20 Volvot, abból 1 volt dízel - aetna jól látja, dízel autók száma elenyésző volt. Azóta nőtt, de messze nincs a német szinten.
-2003-ban Magyarországra egy 96-os autót nem volt értelme behozni, az akkori sarc rengeteg volt.
Akkor kezdtem Svájcban dolgozni, és nem tudtam mennyi ideig maradok. Ha mennem kell, az autót gyorsan el kell adnom. Hát ezért lett benzines, nem azért mert nem tudtam még 2 ezer frankot hozzátenni.

csiky944 2014.01.05. 23:38:27

@Scaleo: Legutóbbi belsőség találkozón lett volna lehetőség tesztvezetésre, van egy 99-es dízel

Scaleo 2014.01.05. 23:56:03

@csiky944: 1.9 dTi? Ha meglesz még a következőn, és el tudok menni, szívesen kipróbálnám, érdekel, milyen lehet egy ilyen. :)

csiky944 2014.01.06. 00:11:39

@Scaleo: az, tökéletesen ingermentes(safrane és xm után) de legalább kényelmes és eddig úgy néz ki,hogy megbízható is(18ezret mentem vele február óta) pedig 300e felett jár

Scaleo 2014.01.06. 00:31:01

@csiky944: Elvileg az egy nagyon jó motor, talán megbízhatóbb is, mint a dCi (de az nagyon valószínű, hogy kevésbé költséges fenntartani), szerintem megfut 4-500 ezer km-t is akár. (Még dCi-ből is akad, ami elmegy ennyit, persze kettőstömegűt azért kell közben cserélni. :))

Azt gondolom, hogy nyugalomtenger lehet, én a belső terével még a mai napig kiegyeznék. :)

Phteven 2014.01.06. 12:10:43

@Gyurma73: Attól még ronda szerintem. :-D

Phteven 2014.01.06. 12:19:42

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Konzervatív vagyok, és azzal is tisztában, hogy nem vagyunk egyformák. Nézetem szerint azért van egyfajta "irányvonal" ami mentén lehet színt választani az autónak. Az élénk, kirívó színek nálam nem szerepelnek ezen a skálán. Kivéve a különleges, ritka autók, ahol a jó ízlés határain belül megkülönböztethetőnek kell lenni. Pl. ez a kék RS6-nak jó. Tucat 2.5TDI-nek nem. Piros színtis csak Ferrarik esetében tartom elképzelhetőnek. Gondolhatnánk, hogy megöregedtem, de sose rajongtam a papagáj autókért. Az audis barátunk szubjektív megítéléséhez nagyban hozzájárul a nagyképű, ostoba stílusa is. Lehet, ha itt állna az utcában az autó, akkor simán elmennék mellette. Így inkább csak röhögök rajta.

///M_Straight_six 2014.01.06. 13:53:51

@s60d5: a válasz is erre vonatkozott, de kicsit szájbarágósabban akkor: ez valószínű egy japán belpiacos MR2, aminek az órája ugyanúgy km/h-ban mér, de a kormány a jobb oldalon van. Magyarul 3.ban kb. 160-at megy, ezt írta a népítéletbena tulaj. a 160-180-ig skálázott óra pedig jellemző az ottani autókra, mivel gyárilag japánban elektronikusan korlátoztak minden autót, a 280 lóerős evo lancert is. LEgalábbis ezekben az időkben, mikor ez az autó is született, még így volt...

plasticar2001bt 2014.01.06. 14:28:20

@nortonvincent: azonosulni tudok a véleményeddel....az én kedvenc hobbim az utazás. Én olyan helyeken járok, ahová arepülőjegy annyi.. meg a smartom többe kerül. Na mindegy. Kinek a pap ;-)

///M_Straight_six 2014.01.06. 14:44:39

Hát azért az A6 akkoris nagyobb. A Superb méretét tekintve egy nyújtott tengelytávú passat, hosszúságra kb felső-közép kategória, de a műszaki színvonal, felszerelstég, ár, motorizáltság tekintetében meg közép-kategória.

2001-es modellek esetén:
tengelytáv: A6: 2760 mm, passat: 2703mm, superb: 2803 mm
hosszúság: A6: 4796 mm, passat: 4703 mm, superb: 4803 mm
szélesség: A6: 1810 mm, passat: 1746 mm, superb: 1765 mm
nyomtáv: A6: 1540/69, passat: 1515 mm, superb: 1515 mm

Nyilván súlyra is van különbség, de 130 lovas pd tdi passat, és A6 között nem éreztem sok különbséget, igaz ha közvetlenül egyás után próbáltam volna a kettőt, lehete szembetűnőbb lett volna. Mindenesetre úgy lenne az igazi, hogy a passathoz az 1.9 PD TDI, A6-hoz meg a 2.5, de jobb lett volna ha azt a jó 5 hengerest teszik a C5-ös A6-ba is, hiszen a touaregbe még egész sokáig ment az az 5 hengeres 2.5-ös motor R5 néven, 174 lóerővel...

FPeter 2014.01.06. 14:44:44

@Sinistroll:

a 2005 előtti A4, A6, Passat és a 2001-2008-as Superb abszolút közös platform, ha letakarod a motoron a logót akkor nem találsz semmi különbséget a motortérben, és az első futómű is abszolút ugyanaz a 8 lengőkaros. Még a motorbölcső is audi/vw logós és közös cikkszámú a skodában, az alkatrészek 95%-án nincs is skoda logó...

Különbségek pl a hátsó futóműnél, valamint a quattro/4motion/4x4 és az automataváltó típusok között vannak. A Superb belseje és zajcsillapítása hasonló az azonos motorú és felszereltségű Passat-hoz csak ugye jóval nagyobb az egész autó, az Audik picit többet kaptak ilyen szempontból: újként finomabb puhább de sérülékenyebb felületek, vastagabb üvegek, több opcionális extra...

Sepro 2014.01.06. 14:46:55

Már kezdem érteni az autós újságírók, vagy posztírók trollokkal szembeni távolságtartását. Megírnak egy cikket legyen az francia, német, japán autó és utána kapják az okosságokat a „diplomás” trolloktól. Egyébiránt sokkal rosszabbra számítottam kommentekbe, - biztos voltam benne hogy „kimerítik” az ítéletet - szóval már látszik azért jövünk ki a „balkánról”.
A „ a deutsche Fahrerek irigykedő? Szempillantásait”- lehet kissé vadra sikerült megfogalmazás ami sokaknál kiverte a biztosítékot és eltettek magukban valami „hülye gyereknek” itt nyilván nem a 200 és vagy < LE BMW,Mercedesre gondoltam, hanem azon egyszerű próbálkozókra akik verik az autójuknak 60-al leakarnak tolni városban vagy megelőznek, utána meg megáll a tudomány ezek jellemzően erre felé (golf,astra,mondeo,stb).
Az autó kinézete kinek bejön, kinek nem. Nekem például a golf nagyon nem jön be, nem is veszek az is biztos. Már most elnézést a golf tulajoktól.
Félreértés ne essék nem akartam alvilági autósnak vagy gengszternek kinézni (ezt mondták rá többen tapasztalat, leírtam…) hát persze rá is mart 1-2 troll. Egyébként az autón semmi „sufni” tuning nincs, volt rajta ALU felni meg egy enyhe sötétítés ennyi (az első 2 ablakot azért cseréltem ki, mert volt bontott ablakom, és nem akartam kapargatni a fóliát) .
Az hogy leírtam az autó menetteljesítményét (ami átlagosnak mondható az autó motorjához képest), végsebességét lehet egy golfosnak már provokáció volt, és már írta is az olcsó autós hülye gyerek kommentet, aki minél előbb célba akar érni. Egyébként ilyen büntiknél nem száguldoztam vele, nyilván ahol lehetett hajtottam, ő pedig ment.
Remélhetőleg a következő autóm ennél rosszabb nem lesz, mert ez egy jó kis autó volt. Ha 200e -ért veszel egy leélt darabot az biztos fos lesz, ez nem volt az. Az új tulaja is nagyon örült neki, a hibákat tudta.
@ Sinistroll : menj már el te a jó anyádba, ha már leírtad hogy c.gány.

FPeter 2014.01.06. 14:53:38

Valószínűleg azért nézik meg azt az A6-ot többen, mert ez az RS-eken szokásos szín - aztán mosolyogva fordulnak el a dízel kerregést meghallva... :)

rocksarkany 2014.01.06. 14:58:46

"és hóban is csak mosolygok a sok mazsolán a külső sávban"
Tipikus AWD mániás hülye.

Vu, de ja vu 2014.01.06. 15:00:23

@ciel: Üdv!

Én 9. éve hajtok egy 2.3 T5-ös 850-est, szinte az elsők egyikét a T5-ből. És mivel általában magam szerelem, szeretném eloszlatni azt a tévhitet, hogy az ABS-hiba "tipushiba" lenne. Tipushiba akkor, ha a jeladó kábelének fáradásos szakadása (lengőkar+fix alváz között két helyen megfogatva, valamelyiknél szakad) nem megengedhető. Sejtésem szerint a hibák egyik vagy mindkét első kereket érintették, a hátsó jeladókat nem.

Az "ABS-elektronika újraforrasztása" szerintem közönséges lenyúlás, legtöbbször a lengőkaron lévő bilincs tövében szakad meg a kábel. Mivel létezik vízmentes-forrasztásos-meghosszabbítós javítás, szerintem nem indokolt egybe-kábelcsere végett a helyéről két forrasztás miatt kibolygatni az elektronikát:-(((

A tízfeles fogyasztás tetőboxszal 140-nél nekem eléggé optimista, igaz hogy én igazán nagy távokat nem mentem a géppel... Viszont trélereztem ~80-nal, 9.2-es átlagfogyasztással, amit letéve a futót, csupasz géppel 30 km-en 11 liter fölé sikerült vinni - igaz nem 140-nel:-o

Amennyit más tulajokkal beszéltem, napi használatban a benzines 850-esek ritkán esznek 10 alatt... Másfél tonna és az 5-hengeres sok-ccm miatt ez valahol érthető.

Nemrégiben alkalmam nyílt utasként utazni hátul egy (fekete) S60-ban és meg kell hogy mondjam, a "legnagyobb családi limuzin" nekem derékban szorított, nem ehhez vagyok szokva... Oké, nagy a gyűrődő-zónája, nade akkor is!!!

Amúgy 8. tulajként, álló km-órával vettem meg (a vétel okán kéretik mellőzni a vegzálást, én a "hülye-vásárlók" táborába tartozom), most éri majd el a 300 ezret, Isten a tudója, mennyi a valós km. Tavaly volt bontva a hengerfej, kb. 0,5-1 mm-es vállai vannak a hüvelyeknek, így is +1-el magasabb a legrosszabb henger kompressziója is a gyári értéknél:-P

Kényelmileg az előző francia jobb volt (BX), de ezt közel nem szereltem annyit, beülök, megyek...

KingKonga 2014.01.06. 16:59:58

@HUNGeryson: Amit írsz, az netto butaság. A Range Rovernek nagyon jó az összkerék hajtása. Nyári gumival, télen, persze lehet vizesnyolcas a pálya, de ezt az Audival való huzogatást azért én is hanyagolnám inkább! Ilyeneket az Ódi fan oldalakon kell bizonygatni, ott el is hiszik!!! :)

HUNGeryson 2014.01.06. 17:12:02

@KingKonga: Taníts Mester! Én kérek elnézést, hogy leírtam, hogy hogyan volt. Tény és való, hogy nem néztem meg, hogy milyen gumival nyomja, de majd megkérdezem a kedvedért Okostóni!

Burgermeister 2014.01.06. 17:44:51

A nyolcötvenhez néhány gondolat:

Nekem is volt évekkel ezelőtt 2.5 20V sedan, kézi váltós.

Soha nem evett 140nél 10,5 alatt. Bárcsak ennyit evett volna. Tegyünk hozzá nyugodtan 2-3 litert. Városban pedig 13-15 liter, forgalom függvénye!!!

Néhány megjegyzés még. (Egyszer ha lesz időm, írok róla népítéletet.)

1. Alkatrészek drágák, nagyon drágák. A bontott is.
2. Szerelő hozzá ritka mint a fehér holló. Bpen kb. 3-4 aki becsületes és lelkiismeretes. Elég drágán dolgoznak. A többi szerelő vagy összegányolja vagy kijelenti, hogy ő ezt a típust köszöni de nem vállalja. (Ne egy fékbetét, féktárcsa, kerékcsapágy cserére gondoljunk!)
3. Magas fogyasztás, nagy futásteljesítmények jellemzik. Használtan venni biztos szopás kategória.
4. A sokat emlegetett SIPS és egyéb biztonság fokozó rövidítések....nos 14-15 évvel ezelőtt születtek. Érdemes megnézni egy töréstesztet és megállapítani, hogy mennyit fejlődött az iparág ezen területe.
5. A könyöklőből kihajtogatható (pontosabban előugró) gyerekülés egy vicc. Kb. 10km-re jó, érdekes. Hosszútávra ne ültessük bele a gyereket. Egy vaslap vékony szövettel nulla oldal és egyéb támasszal. Életveszélyes és kényelmetlen. A gyerekek szeretnek elaludni az autóban, pláne hosszútávon és mivel semmi oldaltartása nincs szépen oldalra csúsznak. Rossz belegondolni, hogy mi történik egy oldalütközés esetén. Amugy a volvo be is szüntette ezt a megoldást és áttért az ülésből hajtogatható verzióra.
6. Bár erős (170Le) de nem érződik az ereje.
7. ABS esete, amit korábban írtak az teljesen jogos. Szokása, hogy törik a féltengelyen lévő jeladó gyűrű. Ezt sokan nem nézik meg, csak találgatnak.
8. Kárpitra vigyázni kell, sérülékeny, nem egy tartós darab.
9. Amugy nem rossz ótó de kezeljük a helyén.

Schütii 2014.01.06. 17:48:41

@Vu, de ja vu: Engedd meg hogy némi szkepticizmussal fogadjam ezeket az információkat. 0.5-1.0 mm váll???? Nem írtál el véletlenül egy nagyságrendet?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.01.06. 18:06:56

@Vu, de ja vu: szerintem gyárilag kompresszió viszonyt adbak meg a katalógusban.
Ezt sokan keverik a sűrítési végnyomással ami mérhető.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.06. 18:47:41

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Ahogy mondod.És azért van, mert mindenki arra gyúr, hogy újraeladásnál ne legyen nehezítő tényező a "hülye" szín.A második, harmadik, n-edik vevők meg persze, hogy ezeket a színeket veszik, mert nincs más.És a kígyó magába harap... :D

We make the world a better place 2014.01.06. 18:58:18

@Schütii: ha nem írta el, én szívesen megnézném az 1mm-es vállal prímán üzemelő motort.

Schütii 2014.01.06. 19:18:14

@We make the world a better place: El van az írva, akkora vállal már keresztben járnának benne a dugattyúk. Sőt 1mm váll az azt jelenti, hogy 2mm-rel nagyobb a furat mint eredetileg, plusz még a dugattyú kopása... Kizárt dolog.

Vu, de ja vu 2014.01.06. 20:29:35

@Burgermeister: Ami az alkatrész árakat illeti, magam is meglepődtem, hogy mennyit esett az ár némely esetben (féktárcsa, vízszivattyú, hf tőcsavar, stb...

Alkatrészileg egy fiatalabb autóban egy szimpla kerékcsapágy is nagyobb szopacs lehet, a ráintegrált biz-baszok miatt...

Sajnos, én "töréstesztet" is végeztem rajta, pár hónappal a teljes külső fényezés után - hát, bárcsak így bírná minden új tipus:-P

Vu, de ja vu 2014.01.06. 20:43:52

@Schütii: Háát... körömvastagság... kábé:-(((

Szerinted a Mo-n vásárolt autóban az előző 7 eladás során összesen hány km-t tekertek vissza???

@Gyurma73: Igazságod van, a katalógus a kompresszió-viszonyt adja meg, én meg végnyomást mérek...

Szerinted 1:8,5-ös viszonyhoz turbós motornál nagyon gáz a 9,5 bar?

Én sem a nyomatékát, sem a gyorsulását nem keveslem, igaz a megvétele óta több mint duplája lett a benzinár, így mostanában ritkán forog 2500 fölé:-(((

Olajat nem eszik többet, mint amikor vettem, sőt: a jó minőségű olajok okozhatták, hogy kb. 3. olajcsere után csökkent az olaj-étvágya és a hidrotőkék is elcsendesedtek. Gondolj bele, hogy akinél fél-másfél évig volt, mennyi pénzt ölt karbantartásra, minőségi olajra, stb-stb...

És még mindig megy. A hengerfejesség pedig az én hibám volt, igaz az is megoldódott egy garnitúra tőcsavarból meg hf tömítésből (meg egy kiegyenlítőtartály másfél bar-os kupakkal).

Szerintem immár huszonéves autónál ez még nem a vég...

Vu, de ja vu 2014.01.06. 20:51:23

@We make the world a better place: @Schütii:

Jó, akkor JÓL érzékelhető válla van, nem bosszantottam magam még azzal is, hogy pontosan lemérjem... Sűrít eleget, ereje is van elég, műszakin is magától tudta a jobbik matricát (pedig azért az egyért nem haragudtam volna)... Szerintem nem a motor fogja kidobni a taccsot, 850-nél inkább a kormánygép a gyenge pont, a futómű (azzal van egy kis bibi) meg ha egyszer megindul a rozsda... Egyenlőre tartja magát a cink, de már vannak helyek, amiket kezelni kellene:-(((

venturaea 2014.01.06. 22:07:02

@KingKonga: Ja, a Range Roverek nagy szemétdombok de az öszkerékhajtásuk nagyon jó. Persze tudni kell használni és kell rá gumi...

anagylevin75 2014.01.06. 23:20:57

a bilikék audi engem is meghatott...nekem is ilyenem van, kissé esztétikusabb színben és az utolsó évjáratban, volt a merítésben is...van némi tapasztalatom lassan túl a közös 150E km után...sajna pont az ilyen LFJ-k miatt ciki sokszor bele ülni...
a 40 centis hóval is egyet értek, nem tudom miért kellett a quattro-t 40mm-el lejjebb ültetni gyárilag az FWD változatnál...könnyen elakad és az első lökhárító meg fenn akad, nekem a harmadik van rapityára törve, megszokhatatlan, hogy nem állhatsz orral egy parkolóhelyre...
a 6-8 liter közötti fogyasztás??? tudom, hogy ez még 150Le-s, de akkor is. én tényleg finoman 80%-ban országúton (100 tempomat) használom és így 9 az átlag, pedig már a "korszerűbb" csúszóhimbás motor van benne...még egy valami: valaki elárulná milyen is a féltengely szimering?:-D

Schütii 2014.01.07. 07:22:09

@Vu, de ja vu: Na mindegy, csak nekem nagyon szúrta a szemem a 0.5-1 mm-es váll, mikor a henger-dugó gyári illesztési hézag századmilliméteres érték, olyan 3-5 szokott lenni. Viszont tévhitben vagy a körny.véd. osztálybasoroló matricákat illetően. Az nem a műszaki vizsgán, pontosabban a környezetvésdelmi felülvizsgálaton dől el, hogy milyen matricát kap az autó. Az autót a gyártó minősítteti és ez alapján sorolják be, vagyis itt dől el a matrica színe. Aztán ha ennek a feltételeit nem teljesíti az időközi felülvizsgálatokon, akkor nem az van hogy rosszabb matricát kap, hanem simán megbukik. Vagyis gatyába kell rázni a motort, katalizátort stb. Visszafelé minősíteni külön NKH-s procedúra és nem is nagyon lehetséges elvileg. Felfelé persze igen, de onnan már nincs visszaút az eredetihez, ha egyszer megtörtént a procedúra.

plasticar2001bt 2014.01.07. 07:31:16

@anagylevin75: mondom én hogy vannak kulturált emberek is OOOO ilyen jel mögött is
:-)

Schütii 2014.01.07. 07:32:28

@anagylevin75: A váltóház (FWD) vagy a difiház (RWD) oldalán van a kimenő tengelycsonknál a szimering, arra mondják, hogy féltengelyszomering, pedig közvetlenül nem a féltengellyel van kapcsolatban. Illetve a Fiat alkalmazott régebben olyan elkúrt megoldást, hogy a váltóházon nem volt szimering, hanem csak egy gumiharmonika porvédő ami fix volt és annak a végében volt a szimering, ami tényleg a féltengelyhez zárt. Amikor először láttam ilyet, megdöbbentem, hogy ezt így mégis hogy... Ha kiszakad a gumiharmonika, akkor elfolyik az összes váltóolaj.

ciel 2014.01.07. 10:18:50

Vu, de ja vu:
Nem értelelek hol látsz lenyúlást az ABS javitasakor. 205 ezernel elkezdett vilagitani a lampa. Elmentem Lestyanhoz, 5 perc alatt kiszerelte az elektronikat majd par nap mulva visszaszerelte es az ABS müködött. 363 ezernel ugyanez történt. Ha a jelado kabele szakad akkor a fenti eljaras nem javitott volna semmit. Hol itt a lenyúlás?
btw, a Volvo forumon is ismert volt az elektronika problema es az ebayen is talaltam erre specializalodott javitokat.

Nekem 400 ezer környeken meg nem kellett belenezni a motorba, az emissziomereskor meg mindig csak pislognak a svajciak hogy ennyit futott auto hozza a gyari ertekeket. Szerintuk 150 felett mar el kell adni az autot.

@Burgermeister:
Az elmult 9 ev (220 ezer km) atlagfogyasztasa 10.48. 400 tankolasbol 300 alkalommal volt 9.5 - 11.5 között. Valoban, volt tetöboxszal 10.9 is. A spritmonitoron megtalalhatod a reszleteket.

A könyöklöböl kihajthato gyerekülést mi is csak rövid utakra hasznaljuk, hosszabb turakhoz vannak Recarok meg Volvo magasito. A kenyelmet nem probaltam, a gyerekeim sosem panaszkodtak.

Vu, de ja vu 2014.01.07. 13:43:07

@ciel: Üdv! A lehúzást én csak vélelmezem, mégpedig azért, mert nálam ABS-hiba sokszor jelentkezett, de sosem maga az elektronika hibásodott meg, csupán az a max. pár tízcentis jeladó-kábel szakadt meg. Nekem még DLC-s hibatárolóm van, a leírások alapján kiolvasott ABS hibák is vezetékszakadást vagy zárlatot jeleztek.
A fórumos véleményekről annyit, hogy ott igen kevesen javítják maguk az autóikat, az ODB-vel rendelkezők eleve csak kiolvastatni tudják a hibatárolót, elektromos hibákkal ezért a Volvós körökben megbízhatónak ítélt Seres vagy Lestyán urakat keresik fel. Én nem ítélhetem meg látatlanban ezeknek a mestereknek a javítási módszereiket, lehet hogy ezt a Nagykönyv szerint így kell eljárni, talán meggyőződésük is ez. A mikro-szintű javítások ideje régen leáldozott, paneleket, komplett egységeket cserélnek, időegységben gondolkodva.
Amikor az elektromos űlés vezérlő egysége beázott, a fórum segítsége az volt, hogy cserélni kell az ülés-elektronikát. Valójában csupán a nyomógombok áztak be, az elektronika az ülés alatt figyelt. A javítása az egyik, közönséges beégett relé cseréjéből és az alatta futó, a túlterheléstől elégett nyák-szál átkötéséből állt.
A példából kiindulva, akinek ideje-kedve-tudása engedi, sokat spórolhat azzal, hogy megtalálja a konkrét hibás alkatrészt. Aki nem akar/tud foglalkozni vele, az szakemberhez viszi, aki akár protokolt tart be, akár szimplán vastag ceruzával ír, pénzbe - akár sok vagy nagyon sok pénzbe fog kerülni. Nekem szerencsém van, nem idegen az elektronika és barátomnak tudhatok egy jó és népszerű szerelőt is.
Aki nem sokallja a szervizelés költségét, kényelmesen használja az autót. Aki pedig nem tudja megfizetni a szerelőt és maga sem tudja javítani, az lehúzza a tipust a Népítéletben.
Azt gondolom, hogy aki megismeri az autóját, jobban fel tudja mérni, hogy mikor érdemes szerelőt megfizetni és mikor tudja azt megspórolni. Az említett szerelőket nem szándékom leszólni, én a saját példámat hoztam fel, amivel nem feltétlenül értenének egyet, de nekem messze is vannak, nem is telik rájuk, szükség sem volt rájuk... kopp-kopp.

Vu, de ja vu 2014.01.07. 14:46:20

@Schütii: Szia! A környezetvélmi besorolás annyira “egyértelmű“, hogy a műszakin automatikusan a fekete matricát akarták adni, több telefon meg vita után jutottunk odáig, hogy előbb mérjünk, utána vitázzunk. A tipus az állomási katalógus szerint Euro alárhanyas, azaz 1 db szabályozott katalizátoros, ami szerint rosszabb besorolású. Eleve már hozni akartak donort, hogy feketét kaphasson, de meglepő módon nem volt rá szükség és megkaphatta a jobbik besorolást. A miérteket és hogyanokat nem tudom, elég baj volt az is, hogy pattogtam hátsó rendszám és forgalmi nélkül az okmányiroda és a vizsgahely között, mert valakik ellentmondásba keveredtek a gyártmány-tipus adathalmazban:-(

anagylevin75 2014.01.07. 19:14:44

@Schütii: értem én azt, hogy a váltó kihajtás szimeringje :-D
biztos a mi időnkben volt más a terminus technikus:-DDD
de köszönöm

H.Krisz 2014.01.10. 20:11:05

Tudom ez itt nem a nagy világ megváltás. Azonban érdekelne valami és lehet itt megkapom rá a választ. Gondolom akik ide kommentálnak ő közülük értékelik az emberek az ítéleteket. A legtöbb ember nem veszi a fáradtságot, hogy kattintson egyet. Szóval ti mi alapján adjátok a csillagokat a szöveg készítőinek? Mivel most elolvastam ezeket és látom, hogy leginkább csak gyenge értékeléseket kapnak azok akik fáradoznak azzal, hogy leírják a tapasztalataikat az autókról. Ugyanis nem értem, hogy amikor ránézek ugyan ezekből a típusokból 4-5 csillagra értékelt írásokra, sokszor vagy ugyan azok a fontos adatok szerepelnek és egy picit más a körítés vagy jó néhány esetben egy nyúlfarknyi leírás kb. "imádom nagyon megy ez a verda és mindenki be... meg különben is hú minden tökéletes és csak ilyet bármikor..." közben pedig alig használta és nagyon szerelmes belé.
Akkor mégis mi az amit értékelnek ezeken? Stilisztika, hasznos információk halmaza? Néhány személyes élmény? Az írás hossza? fényképek? mivel ezek az itt fent látható autóknál mind megvannak és jók.

Nem lehet, hogy a rossz szavazatok az autóknak szólnak? Azt viszont nem itt kell értékelni.

Csak érdekel.

vvzs 2014.01.12. 15:37:20

Vicces ez az egész kommentelős dolog... Olyanok bírálnak akik sok esetben a bírált jármű típus közelében sem voltak még, nemhogy a tárgy autó mellett... és így vonnak le következtetéseket :-) De csak nevetni tudok rajtuk:):):):)