Nem, nem versenyzünk

  2013. december 15. - ommm Címkék: belterj rendezvény szerkesztőség totalcar gokartozás gokartring

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Nem, dehogy, ez nem olyan, nem lesz itt verseny, nem aranybugyira megy, gyere nyugodtan, tök jól fogunk szórakozni, frankó lesz, neked ennyit jelent a testület?

Ilyen dumákkal csábítottam azokat, akik meg voltak győződve arról, hogy ha mi szerkesztőségileg elmegyünk valahová, ahol csak a versengés gondolata is felmerül, nos, az végtelen mészárszékké fajul hamarosan.

DSC02909
Az eredményjelző tábla, a legfontosabb képernyő evör

És igazuk van. Ha nem is teljesen, de azért ez még akkor is az autóbuzik koncentrált szerkesztősége marad, ha belügyminiszterünk a tökünkre is traffipaxot akaszt lámpás gyanánt. Megtaláljuk a helyünket a nap alatt, hiszen ha mást nem, akkor összedobjuk a pénzt és elmegyünk csapatni egyet egy versenypályára, vagy összerakjuk magunknak a kisautó-pályánkat, mindegy, ahol versenyezni lehet, ott versenyzünk.

Öregszünk, öregszünk, de a besavanyodás – szerencsére – még elkerül minket, hiszen amíg itt fel lehet tüzelni egy jó kis gokartozással a negyven év felettieket is, addig nincs baj.

DSC03628
Bandival jókat vívtunk

Addig nyomjuk a gázt, ha törik, ha szakad. Hívják ezt betegségnek, amiből nem akarunk kigyógyulni még akkor sem, ha az autózás lassan a múlté lesz. Addig kihúzzuk valahogy, legfeljebb majd írunk mosógépekről és kertikapa-tuningról.

És erre a betegségre egy közösségi, szerkesztőségi gokartozás az egyik legjobb terápia. Pláne úgy, hogy az ország egyik legjobb, fedett gokart-pályája itt van a szomszédban. Szerveztem már pár pályanapot meg miegymást, de nem biztos, hogy nehezebb volt, mint összevadászni mindenkit, hogy időben és térben egy masszában legyünk. De sikerült, a Gokartring pedig adta alánk a lapot és két órán keresztül miénk volt a pálya és jól megszokott, 200 köbcenti Sodi-bérgokartok.

Aki használta már ezeket, az tudja, hogy messze nem adják akár egy Junior-gokart sebességélményét, azonban bőven elég egy ilyen röpsúlyos kis gyösz ahhoz, hogy az ember megkapja a sebességélményt, ahhoz pláne, hogy alkalomadtán vérre menő csatát vívjon a másikkal.

DSC02910
Ezekből az ülésekből az egész pályát belátni

Volt némi para a hideg miatt, hiszen az Eurocenter alagsori parkolójának egy nagy részét foglalja el a pálya, de fölösleges volt parázni. A hely meglepően profi és jól kitalált, a váróban van büfé, kávé, kagylóülésekben ücsörögve belátni az egész pályát és ami a legfontosabb: a pult mögött nem egy értetlenségében kiszőkült droid, hanem egy meglepően készséges pultos lány ül. És a többi srác sem húzta a száját, amikor megkértük őket, hogy ezt vagy amazt a gokartot is üzemeljék be, de nem is integettek azonnal sárga vagy piros zászlóval, ha netán az erősebb kutya-elv alapján dőlt el egy-egy műanyaghangú kanyar. Tiszta Európa.

DSC02911
Bemelegítve vártak ránk

Mondom ezt úgy, hogy azért körbegokartoztam már fővárosunkat és környékét, sőt, annak idején még Pécsett és Százhalombattán is nyomtunk egy-egy 8-10 órás gokart-maratont. Mondjuk igaz, hogy aztán két hétig nem bírtam felemelni a vizespoharat sem. Szóval ritka egy épkézláb hely ez, többek között lehet levegőt is venni, nem fullad bele az ember a kipufogógázba, ami minden hasonló hely átka. És elég hosszú, lendületes és lassú, kifékezős a pálya, ami jó. Mert csak a gázt nyomni itt kevés. A sok csúszás időveszteség, azt pedig itt szűken mérik. Nagyon szűken. Rá is faragtam.

Összesen talán tízen lehettünk, nem számoltam pontosan, hiszen végre autózhattunk egy jót és tudtam, hogy háziversenyünk újabb állomásához érünk. Ezt Bandival vívjuk, akivel remek cimborák vagyunk, együtt szívunk, együtt nevetünk a Shitgun kapcsán, de ha versenyezni lehet, akkor nincs kegyelem. A támadás azonban váratlan irányból érkezett.

DSC02913
A lesből támadó Kopasznak sem kellett kétszer mondani

Odaértünk, rohantunk beülni, jól is ment minden, egyszerű, könnyen megjegyezhető a pálya, éppen ezért mindenki hamar belejön és onnantól kezdve az idegek játéka. A végére már átkoztam minden rossz féktávot, előzést vagy korrigálást, mert itt aztán tényleg a tizedekről szólt minden.

Két csoportra osztódtunk, az egyikben Kopasszal, Bandival, Aloha Dáviddal és Rézmányi Balázzsal toltuk egymást keresztül kasul, míg a másikban Winkler, Sipos úr, Asszur, Papp Tibi és Göbölyös doki kegyetlenkedtek a másikkal. Volt itt raceface elég, hamar rákaptak még azok is, akik sokat nem gokartoztak előtte, sőt, a Winkler-Sipos úr párharcot odakintről is érdemes volt figyelni. Csik néha hol ebben, hol abban a csoportban tűnt fel, aztán úgyis összekeveredett az egész.

DSC03616
Pár centivel a föld fölött ülve jó a tempó

32,5 másodperces időt sikerült összehozni az első menetben, ezzel még jó voltam, Bandival remek, kemény de fair csatát vívtunk, eszméletlen jó lehet gyakorolni a két kanyarral előre gondolkodást, a féktávot és a védekezést. És persze be-beköszöntünk a másiknak olykor-olykor hátulról, csak hogy érezze a törődést. Aloha Dávid a semmiből tört elő és nagyon jó időket futott, meg is lepett mindenkit. Itt még be-bevártuk a másikat, vagy éppen elengedtük és mentünk utána, az adrenalin miatt forrt a vérünk és egyre bátrabbak lettünk. Meglepő, de még senkinek nem lett semmi baja.

Aztán a második menetben derült égből villámcsapás: Kopasz, ez a sunnyogó gazember dobott egy 32,4-et és megelőzött. Ekkor már Bandi is 32-es köröket tudott, egyre inkább előtérbe kerültek az egyes gokartok közötti különbségek. És persze küzdöttünk, mint disznó a jégen, nem akartunk kiszállni.

DSC02969
Winkler gokartozik, ezt még szerintem senki nem látta a Totalcar létezésének 13 éve alatt

Újra nekivágtunk, de ekkor már egyértelműen az időhajhászás volt a cél, nem egymás szívatása. Persze valójában minden menet után jót röhögtünk magunkon, hogy milyen hülyék is vagyunk felnőtt ember létünkre, de a kisördög csak ott motoszkált mindenkiben: melyik gokart a leggyorsabb? A kilences, amelyikkel mindenki jól ment? Vagy a friss gumis, ám teljesen hideg kettes? Vagy az erős, de gyenge fékes ötös? Annyira pörögtem, hogy el is felejtettem a rajtszámom és minden körben idegesen mutogattam a gokart elejére Balázsnak, aki videózott és üvöltöttem, hogy A számot! A számot mondd! Persze nem hallotta, hogyan is hallhatta volna abban a hangzavarban, de sikerült 32,4 alá mennem. Kopasz azonban megint dobott egy 32,2-es kört. Megölöm, ezt nem tudom összerakni. De nem adtam fel, ahogy a többiek sem.

Következő kör.

Vért izzadtam, Aloha lenyúlta a 9-es gokartot, még őt is figyelni kellett, mert olyan, mint a drót, vékony, de erős gyerek és egész gyors. Aztán Kopasz, akinek szintén nem kell kétszer mondani, hogy menjünk és persze Bandi, akivel házi versenyünk 2:1 arányban alakult (egy gokart nekem, egy ádándi ralikrossz neki, aztán egy mért pályanap nekem) és bizony ott loholt a 32-es idők elején.

Kikaptam az ötös számú autót, ami erősebbnek érződött, de a féke nem volt az igazi. Kopasz indult elsőnek, én másodiknak és elhangzott a mondat: Pista, most ne baszakodjunk, időre megyünk.

DSC02979
Eredményböngészés

Kemény volt, sehogyan sem akart összejönni és ez sokszor már az első féktávon eldőlt (sok nincs, nagyjából kettő, vagy kettő és fél). Ha ott elsokallt az ember, ha nem egyenesben, hanem picit is kitekert kormánnyal fékezte meg a gokartot, akkor máris kitört a hátulja, aminek utána kellett menni a kormánnyal, miközben be kellett szűken férni az első visszafordítóba. Ilyenkor már bukta volt a kör.

Idegesen néztem a digitális kijelzőn a köridőt, másé nem is érdekelt, csak a sajátom. Amikor láttam, hogy 32,0, teleüvöltöttem a sisakot. Ekkorra már elfáradtam, megpróbáltam variálni, mit és hogyan lehetne máshogy csinálni és ebben a nagy kitalálósdiban Bandi utolért. Idejében észrevettem és toltam tovább, tudtam, hogy be fog próbálkozni és ő is tudta, hogy visszaadom, de alig két körünk volt még hátra, aztán letelt az időnk.

DSC02981
Bandi behúzta

Lepacsiztunk, mert jó móka volt, figyeltünk egymásra és jót meccseltünk, fülig ért Kopasz szája is, aztán láttam, hogy 32,020-at sikerült mennem. És azt is, hogy Bandi valahogy összerakott egy 31,890-es kört. Aztaleborultszivervégit! Nem tudom, hogyan csinálta, de az biztos, hogy ha van még időnk, akkor visszamegyek és nem nyugszom, amíg be nem hozom. De nem volt és Bandi lett a jobb, ennyi.

Sajnos a móka véget ért, így háziversenyünk állása 2:2, Kopasz a harmadik helyen alig lemaradva és Aloha Dávid is odaért a 32-es időbe. Így mindjárt más lesz nekifutni a következő gokartozásnak, amely – természetesen – ismét itt, a remek Gokartringen lesz megtartva január elején. És erre tíz szerencsés olvasónk is eljöhet majd velünk, kitaláljuk még, miféle aljas feladatot találunk ki számukra.

DSC02982
Valójában majomkodás és cimbizés az egész. A Totalcar nem egy munkahely, az már lassan egy életforma nekünk. Jóban-rosszban.

Ott azonban nem egymást fogjuk kergetni, hanem egy Michelisz Norbi nevű srácot. Azt hiszem, az elég nehéz lesz. Meglátjuk.

Addig is jegyezzék meg: kevés pénzből is lehet jót versenyezni. Csak haverok kellenek hozzá és egy jó hely. A gokartozás erre a legjobb.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr615689929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2013.12.15. 16:01:25

Pont a múlt héten gokartoztam egyet, hatalmas móka..:)

_Zsoltee_ 2013.12.15. 16:04:17

Mi is voltunk nemrég ebben a Gokartringben. Jó frankó pálya, akkor az 5ös gokart volt a leggyorsabb. 31.7et tudtam vele menni, ha jól emlékszem. Izgatottan várom a játékot, nagyon jó lenne Norbival körözni. :)

Reppa 2013.12.15. 16:33:52

Hány köbösek ezek a gépek?

Pál Gaál 2013.12.15. 16:55:25

Ha egyszer igazi gokartot is kipróbálnátok, akkor soha többé nem írnátok le hogy a Bérgokart az gokart... erről ennyi a véleményem...
Szóval nem gokartozni voltatok hanem BÉRGOKARTOZNI és ez teljesen más...
(ezek a gépek amikkel BÉRGOKARTOZNAK alhangon 200 kg-sok (pilóta nélkül) 4-(max) 9Le-sek, amivel meg a felnőtt kategóriákba GOKARTOZNAK azok pilóta nélkül 80-95 kg-sok és min 28-34 Le-sek)
Ezek bohóckodásnál többre nem alkalmasak... nem tudod a saját technikai tudásodat bele tenni vagyis alkalmatlan versenyzésre...
De ti vagytok a szak újságírók... Azért ennél többre számítottam volna...
(egy GOKART versenyző)

meow? 2013.12.15. 17:13:52

@Pál Gaál: Remek. Legkozelebb ha paintballozni mennek, akkor is nyogd be kerlek, hogy igazi fegyverekkel mennyivel menobb lenne.

kayaibrahim 2013.12.15. 17:16:51

Jó pálya, normális emberekkel. Nekünk is bejött.

Motordoktor 2013.12.15. 17:17:17

@Pál Gaál: Nyugodj meg, többen mentünk már igazi gokarttal, igazi pályán, nem parkolóban. Mégis leírtuk, hogy gokart, mert sokkal jobban hasonlít a gokarthoz, mint az autóhoz vagy a motorkerékpárhoz, pláne nem hasonlít a zongorához. Nagyon sokat gondolkodtunk, volt nagyon sok ötletelés és többen (beleértve magamat is) arra szavaztunk, hogy hívjuk gokartnak. Mások a szerkesztőségből felvetették a fűnyíró, rotakapa elnevezést is, de a többség a gokart mellett döntött, mert a rotakapa egytengelyes és szöghajtásos, a fűnyíró meg gyűjtőzsákos, vagy oldalra kidobós és ezt többen elvetették.
Én mondtam, hogy a gokart elnevezés nem méltó egy autós szakújságíróhoz, de lehurrogtak, azt mondták ebbe csak a hülyék fognak belekötni. Hülye az egész szerkesztőség, mentségünkre legyen mondva, hogy nem állítottuk az ellenkezőjét sohasem.

Pál Gaál 2013.12.15. 17:24:15

@Motordoktor: Még mindig nem értetted meg. Ezek a megnyilvánulások (írások) rontják a a rendes gokartsport megítélését, és ezért van a felháborodás...

Most ne mond hogy olyan nagy feladat lett volna beírni mindegyik gokart szó elé a BÉR-tagot...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.15. 17:24:31

Jó az a pálya, még olyan hülyéknek mint én is, simán elnézik ha a végefelé méregből már fék nélkül, kormánnyal keresztbe dobom be a kanyarba a gépet. Kitűnő kiadni a gőzt.

ommm 2013.12.15. 17:29:30

@Make Valamit: "Ezek a megnyilvánulások (írások) rontják a a rendes gokartsport megítélését, és ezért van a felháborodás..."

Mivel is?

kkn 2013.12.15. 17:30:05

@Pál Gaál: Még bringával is versenyezhetnek egymással az emberek, meg az idő ellen. Szériaautókkal is, a verseny egymás megelőzése fizikailag, vagy időben. Persze, nem versenygokartokkal mentek, de attól még versenyeztek egymás ellen.
Mert versenyezni bármivel lehet, nem csak versenyzésre szánt valamivel. Mindent egymás ellen kell összehasonlítani, a maga nemében.
Ilyen alapon a formulaautók pilótái is lehúzhatnának téged, hogy te nem versenyzel,, mert a te gokartod sehol nincsen az ő formula gépükhöz képest.
A sakkverseny akkor nem verseny, mert nem versenygokartokkal űzik?

No és akkor az emberek képességeiről nem is beszéltünk. Én pont a héten ültem életemben először gokartban. Mert nem versenygokart, akkor is gokart. Az autó is autó, nem csak a versenyautó az autó. A versenyautó valamiben másabb a sima autóktól. Mivel sokféle van, sokféleképpen.
Szóval mi Kecskeméten késő délután, a szabadban, -3,5 fokban köröztünk, és mi is próbáltuk a másiknál gyorsabb időt menni. Szóval versenyeztünk, ha nem is versenygokartokkal. Mert nem attól lesz verseny valami.

Amúgy jó móka volt, először nem is akartam kipróbálni, mert minek bénázzak olyanok között, akik már többször jártak ott. de, ha már jópár csaj is kipróbálta, akkor rászántam magamat, és jó buli volt.

Motordoktor 2013.12.15. 17:32:00

@Pál Gaál: Szerintem nem, mert mindenki tudja milyen egy gokart és milyen egy olyan gokart, amellyel egy parkolóban kialakított, gumiabroncsokkal szegélyezett nyomvonalon lehet menni. A bér tag semmi nem segítene, hiszen tudjuk, hogy akár WRC-t is lehet bérelni, de a profi gokartot sem muszáj megvenni.
Akkor meg írna aki bérbead profi versenycuccokat, hogy degradáljuk az üzletét. stb.
Nyugpodj meg, ezt rajtad kívül mindenki érti és mindenki sejti, hogy ez szórakozás, örömködés és nem versenysport.

kkn 2013.12.15. 17:32:44

@Pál Gaál: Nem. A versenygokart elé kell odaírni, hogy verseny.

Ki húzza le azzal a gokartversenyzőket, hogy azt mondja, ő gokartozott?

Aki hétvégén labdát rúg, az nem mondhatja, hogy futballozott, mert rontja a futballbajnokságok megítélését?

Pál Gaál 2013.12.15. 17:34:00

@meow?: Te se érted a lényeget... fogalom zavar a köbön...
Ha azt monod a te pédáddal, hogy éles fegyvereket tesztelünk, akkor ne paintballo fegyverek teszteléséről olvassunk...
Mert itt erről van szó.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.15. 17:35:04

ha valaki Phillip Patekot hord es meghallja egy Swatch tulajtol hogy "siet az oram" akkor nem megy oda hozza hogy - Neked csak egy sz@r muanyag van a kezeden ami nem is ora, az ora a hand made swiss nel kezdodik es igy te nekem ne mond hogy orad van!!!

szerintem...

jo buli lehetett, legkozelebb vigyetek go-prot !

AciDuzzu 2013.12.15. 17:35:34

@Pál Gaál: " Ezek a megnyilvánulások (írások) rontják a a rendes gokartsport megítélését"

Inkább te rontod a gokartsport megítélését ezzel a kirohanással, sorry. Az emberek 99,99%-ának ez gokart, szintén ugyanekkora hányadának olyan, hogy bérgokart nincs is. Brit tudósok is kimutatták. De neked azért sok sikert és szép eredményeket a versenyzéshez!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.15. 17:36:40

@Pál Gaál: szerintem te jobban dehonesztalod a gokartosokat ezerszer mint a cikk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.15. 17:40:32

szerintem most a nagy terepjaroteszt nagyon lejaratta az igazi terepjarosokat, a feluletes olvaso azt hihette hogy az a terepjaras amit a kepeken latott - az csak sardagasztas, az igazi terepjarok konnyebbek es erosebbek sokkal, ebbol meg helyreigazitas lesz...

juteszembe, az audi teszt is lejaratta az audit mert van am audi R8is meg R10, erre a TCn mutogattak egy vacak a3-ast... ezert lehet az audi gmbh perelni is fog.....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.15. 17:43:14

@Motordoktor: Carlos Sainz toyotaja is nemet berauto volt peldaul, ez is bizonyitja hogy Sainz egy fakezu balfasz volt mert berautoval ment :D:D:D hagyjad a sracot, tulbuzgo kicsit, szerintem gokartokban szokott olajat cserelni ha odaengedik es ezert sziven viseli a dolgot :D

kenőcs 2013.12.15. 17:44:14

A Silverkart jobb nem? Ugy tudom ott pl 400ccm gokartok vannak.Es jan 7 utan uj palya lesz!

Pál Gaál 2013.12.15. 17:52:17

Éreztem hogy "atombombát" dobok a kommentezők közé, de muszáj volt leírni ezt a pár soros mondokámat, mert ha már a "szak" újságírók is pontatlanok akkor az olvasó közönség eme pontatlanság miatt érti félre a GOKART-sportot...
És itt van a kutya elásva.

@kkn
De nem mondja magát labdarúgónak / fotbalistának.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.15. 17:54:06

@ommm: "Én mondtam, hogy a gokart elnevezés nem méltó egy autós szakújságíróhoz, de lehurrogtak, azt mondták ebbe csak a hülyék fognak belekötni. Hülye az egész szerkesztőség, mentségünkre legyen mondva, hogy nem állítottuk az ellenkezőjét sohasem."

Ez akkor sem mentség a magyarság intellektuális nívójának a kéretlen zül...

mi?

Pál Gaál 2013.12.15. 17:55:26

@visszakettopadlogaz:
ez azért most kiverte a biztosítékot...

tessék itt a profilom:
www.facebook.com/gaal.pal
nézd végig nyugodtan a képeim és utána okoskodj...

Szabványok 2013.12.15. 17:55:56

Sajnos régen, utoljára két éve voltunk itt gokartozni, eszméletlenül jó volt. Mindenki nagyon élvezte, ez az egyik legjobb szórakozás az autózást kedvelőknek.
Lehet harcolni az idővel, lehet harcolni egymással, lehet trükköket tanulni, lehet próbálkozni. Mindenkinek ajánlom, menjen el a barátaival és játsszanak egy hatalmasat!

Miért nincs videó? Az az igazi, amikor videón utólag nézi az ember a hatalmas üldözéseket, harcokat.

(Végre itt a FWD-n szocializálódottak is kipróbálhatják, mit kell csinálni, ha keresztbe megy az autó.)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.15. 18:00:18

@Pál Gaál: nem akartam semmilyen biztositekot kivagni csak eltulozva jeleztem hogy nem kell mindenkit leoltani.

en evtizedek ota krosszozok, ( bar ezt egy kepen kivul nem teszem kozhirre a FBon ahol ugye baratok vannak csak akik meg ismernek ) megsem kelek ki magambol ha valaki krosszozasnak hivja ha egy 80kobcentis motorral atugrat egy felteglat.

ne de spongya ra, sok sikert tovabbra is, a lenyeg a benzin legelvezetesebb elegetese :)

Szacsi 2013.12.15. 18:14:43

@Pál Gaál:
Rajtad kívül senki nem beszélt gokartsportról.
Amúgy ha meg ennyire lovagolsz a szakújságírón, és gokartsportról beszélsz akkor itt kilóg a lóláb mert ez NEM egy sportoldal ;)

Kedves TC!
Faluvégi farolást sem erőltetném, mert a drifterek a véreteket fogják követelni :D

ommm 2013.12.15. 18:19:14

@Pál Gaál: Rajtad kívül senki sem érti félre.

rez 2013.12.15. 18:49:03

mivel itt van a szomszédban, többször próbálkoztam már náluk... a haverommal szoktunk bérelni kocsikat 15-25 perces etapokra, de mivel én pocsék sofőr vagyok, 32,4 alá még sosem sikerült mennem, viszont a cimbim legjobbja 29,6 volt... :)

Szabványok 2013.12.15. 18:54:23

@Pál Gaál: Mi van?
Szarok arra a "sport"-ra! Ami az a "hivatásos sport", "hivatalos sport", "élsport", "versenysport", az engem taszít. Természetesen legkevésbé az autósport, de pl. a focitól hányok.

Amikor igazi amatőrök, igazából játszanak, az a sport, az a szórakozás, testedzés, léleknevelés.
Nem, nem az, amikor méregdrága izékkel, heti 100 óra edzéssel, edzőkkel, gyúrókkal, elhízott sportvezetőkkel, térdig gázolva a pénzben és erkölcsi mocsokban.

Ez az IGAZI SPORT, a legnemesebb értelemben, amikor amatőrök elmennek és egy délután egy jót szórakoznak!

farkastamas 2013.12.15. 18:57:29

Kár hogy ez a fingfűrészelés elvitt a lényegtől,versenyezni bármivel lehet-igaz hogy csak azzal érdemes aminek kereke van?!A bérgokart komoly dolog ha komolyan veszed,ha tudsz jó lenni benne,és érted a lényegét, talán más autósportban sem vallasz szégyent.Ha viszont nem vagy túl gyors akkor is lehet élvezni és az ugyanolyan fontos!

Bambano 2013.12.15. 19:13:04

@Pál Gaál: szépen menj haza és próbáld meg felemelni a számítógéped. Ha fel tudod emelni, akkor kacatod van, nem rendes gép.

(egy igazi számítástechnikus.)

remélem, világos a párhuzam.

Dörmi06 2013.12.15. 19:14:43

@Pál Gaál: Menj már, te igazi gokart versenyző vagy??? Autogrammot is szoktál osztogatni, meg minden? Most szerintem mindenki felnéz rád, meg az egész gokart sportra is :)

Legközelebb pálya napra kiváltom én is a versenyzői licenszt, csak hogy komolyabbnak érezzem magam.

(megáll az eszem az ilyen emberektől...)

Krisi 2013.12.15. 19:16:18

egyszer láttam egy profi gokartversenyt. én tényleg átérzem, hogy mennyi gyakorlás, tapasztalat és tudás van mögötte, milyen komoly technikai sport, de mindezek ellenére végig azon mosolyogtam, hogy milyen viccesen néz ki a sok kis buborékfejű emberke azokban a gokartokban :)
ugyanez téli olimpiákon a szánkóverseny: nyilván kemény és veszélyes technikai sport, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy szánkózni általában az óvodások szoktak :)

Poeta81 2013.12.15. 19:21:04

Aloha mindenki!

Szerinten a hülyének nem lehet megmagyarázni, hogy hülye, mert hülye!!!

Pál Gaál 2013.12.15. 19:33:54

@Dörmi06: Nézd már... te meg egy a sok nevét se vállaló kommentelőből vagy egy ?

seekthedragon 2013.12.15. 19:35:10

@Pál Gaál: Laikusként eddig nem érdekelt a gokart sport, de téged olvasva úgy érzem, az égvilágon semmit nem vesztettem...

Acrocercops 2013.12.15. 19:42:09

@Pál Gaál: Ajánlom Poeta81 kommentjét párra fentebb.

Dörmi06 2013.12.15. 19:48:16

@Pál Gaál: Be akarsz jelölni facebook-on, vagy mi?

Nyiri 2013.12.15. 20:03:42

@Pál Gaál: Szponzort keresel hogy ennyire mutogatod magad?

1kutya 2013.12.15. 20:15:16

ne süllyedjetek le a bolondok szintjére, mert ott megvernek benneteket a rutinjukkal! :-DDD

(asszem akiknek szólt, az érti:)

seekthedragon 2013.12.15. 20:16:02

@Pál Gaál: Nem a "mi" az érdekes, hanem a "hogyan". Feltételezem igazad van abban, amit mondasz, de ez a pökhendi, kötözködő stílus teljesen eltereli róla a figyelmet, és csak az marad meg, hogy a gokartosok pokrócok. Sajnálom, szeretnék pozitívan hozzáállni, de ez jön le.

Tomchy 2013.12.15. 20:45:14

@Szabványok: Ezt valahová ki kellene szegezni, akkora igazság!

ChPh 2013.12.15. 20:57:46

Ó Norbival gokartozni?

Kit kell megölni érte? :D

dreamhotep 2013.12.15. 21:02:48

@ommm: legközelebb vigyétek záchdanit. ha meritek. szemre vagy 25-30 kiló előnye van. gokartban rengeteget jelent. bár láttam már mázsás embert azon a pályán 30 körüli idővel, amit nem tudok megmagyarázni

Krisi 2013.12.15. 21:09:12

@dreamhotep: pedig egyszerű: aki könnyebb, az jobban gyorsul, viszont aki nehezebb, az jobban betapad a kanyarokban. állítólag. azért jó lenne, ha egy fotelfizikus ebben megerősítene, azt hallottam itt akad pár :)

pedaz 2013.12.15. 21:22:22

Nagyon jó élménybeszámoló. Régen voltam már, egyből kedvet kaptam.
A kommentszekció szórakoztatóvá tételéért pedig köszönet Gaál Pálnak. Gyöngyszemek születtek.

csongiaparaszt 2013.12.15. 21:36:55

"És erre tíz szerencsés olvasónk is eljöhet majd velünk, kitaláljuk még, miféle aljas feladatot találunk ki számukra."

Nincs az az aljas feladat, amit ne vállalnék. :)))

Remélem Norbi nem olvasgatja itt a kommenteket, mert azt találja hinni, hogy lúzerség rotakapás fűnyíróval BÉRgokartozni, s még lemondja a végén a mókát.

Secnir 2013.12.15. 21:38:14

@Pál Gaál:
" akkor soha többé nem írnátok le hogy a Bérgokart az gokart... erről ennyi a véleményem...
Szóval nem gokartozni voltatok hanem BÉRGOKARTOZNI és ez teljesen más...[...]
(egy GOKART versenyző)"

már ne is haragudj, te is rosszul tudod, hiszen az nem gokart, hanem go-kart vagy inkább go-chart. tehát te nem GOKART versenyző voltál, hanem go-kart versenyző.
(egy nyelvészprofesszor. harmadik szomszédja.)

Secnir 2013.12.15. 21:40:22

@ChPh:
égéstérben volt, hogy lesz valami verseny vagymi. netes, úgyhogy arra az időre csinálok valami Dos-os támadást a totalcar ellen, és a határidő vége előtti percben leállítom, majd belogolok és nyerek. más ötlet?

románc cuvée 2013.12.15. 21:45:58

Egyszer haverom azzal menőzött a csajok előtt (18 évesen), hogy milyen zenék vannak meg csengőhangként a mobilján. "Meg van csengőhangon." - volt a jelszó. Ez a FB profillal arcolás is hasonló kategória.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.15. 21:52:37

Olyan van, hogy BÉROSZCILLOSZKÓPOZÁS?

Csak hogy tudjak aludni.

Másik szempontból: fiatalabb koromban meg voltam őrülve, ha valaki egy tandemugrás után úgy érezte/azt állította, neki van ejtőernyős ugrása. Nem győztem taglalni, hogy neki csak esése van.

Emberünk most túl érzékeny volt, de legyen ő a legrosszabb ember, s boldogok leszünk.

A témához: ezeknél a bérgokartoknál olyan szinten számít az egyén súlya, hogy ettől én sokkot kapnék, mert a 95 kilóm alatt nyilván szarabbul gyorsulna, mint egy 65 kilós ember alatt. Igaz, hogy "csak játék", de el tud durvulni ha egy pár ego találkozik a pályán :)

Sword 2013.12.15. 22:01:51

Szerintem egy laikus számára bőven jó kis gépek ezek. Közel vagy a földhöz, közel van minden, sokkal intenzívebbnek tűnik a sebesség. Úgy tudod feszegetni a határokat, hogy közben maximálisan biztonságban vagy. Amivel én mentem legutóbb, azokban 280ccm-es Honda motor volt, azt hiszem 9Le-vel.
Valószínű gyáva kukac vagyok, de én ennél sokkal brutálabb gépnek már nem merném küldeni.

GiXXXer 2013.12.15. 22:02:35

@Krisi: a nehezebb bizonyosan nagyobb felületi nyomást hoz létre a gumik és aszfalt találkozásánál, s ezzel egyidőben a gumi rugalmasságából fakadóan nagyobb lesz a tapadási felület is. DE!
De a gyarapodó súllyal együtt megnő a kanyarban a centripetális erő is, ami ugye a súllyal arányos, ez eddig teljesen egyértelmű. De van még probléma! A legjelentősebb, hogy ez a nagyobb súly nem a gumi-aszfalt találkozási pontban van magasságilag, így a futóműgeometria is változik, meg az egész autó billen, azaz minél nagyobb súlyt helyezünk minél magasabbra, annál jobban leterhelődik az ívbelső kerék, illetőleg eltér a gumi is a tökéletes tapadást biztosító ideális merőleges érintkezéstől.

Tehát a nagyobb súly nem jó, sem gyorsításkor, sem lassításkor, sem kanyarodáskor, mert nem csak leszorítóerőként ébred. A legjobb a pillekönnyű autó hatalmas szárnyakkal.

Secnir 2013.12.15. 22:04:02

@novothauto:
"Olyan van, hogy BÉROSZCILLOSZKÓPOZÁS?"

sőt! végBÉRtükrözés is van. beugró orvosok csinálják. gondolom az béroszcilloszkópozást azok kérik, akik nem tudják kimondani a boltban, hogy "egy négycsatornás digitális oszcilloszkópot kérek hengerenkénti mintavételezés céljábul", hanem inkább azt mondják: "rángat bazmeg, oszt nemtom hol megy holnemoszt' megáll"
:)

Rocko- 2013.12.15. 22:16:36

@visszakettopadlogaz: és a kommentelők is lejáratják a kommentelőket, mert egy rendes kommentelő nem úgy néz ki, mint akik ott vannak.

@1kutya: milyen jó, hogy egy bolondot se ismerek.

@ommm: :DDDD

@novothauto: béroszcilloszkóp. :DDDD

kexy 2013.12.15. 22:19:22

Nekem azzal a palyaval az volt a bajom, h az egyenes burkolata nagyon eldobalta a (ber)go-kart(latszatot).

Fokent silverbe es g2-be jartunk, itt kint (London) voltunk egy Teamsport nevu helyen, berletes ejjeli mokan, megmutattam a helyieknek, milyen a hazai virtus...

Nem egy profi go-kart versenygepek vannak itt se, ellenben a hazai palyakon legalabb nem minden 30m utan jon egy 180as visszafordito, amibol ujra stb.

Szerintem a legjobb kikapcsolodas (sportot nem merem leirni, mert megesznek), csak az a franya masnapi borda fajdalom ne lenne :D

szubjektiv velemenyem: a cikk blogon jelent meg, nem pedig a totalkaron, ha itt azt irja, h elete leggyorsabb versenyzeset rendezte le go-karttal, akkor is csak egy blog post. Vitatkozni lehet vele, de ettol meg a blog mint olyan az ilyen "szornyusegeket" boven elviseli.

u.i:
Norbi ellen jo lenne tekerni, de a tavolsag kozbeszol, sok sikert a majdnani nyerteseknek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.15. 22:19:58

@Pál Gaál: Az nagy baj ám, amikor az ember elkezdi túl komolyan venni magát. Ne tedd. Nem jó neked, de nem jó másnak sem.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.12.15. 22:38:49

@novothauto:
Én is 94 vagyok, a Pista is kb. annyi, a piszok Bandi meg 70, meg is nyerte, én meg lemaradtam a Pistától két századra. Ez nyilván nem maradhat így, meg kell büntetni a Bandi kis testét. Van az eredményjelzőn egy 30 alatti idő, és oda van írva, hogy 100 kg, tehát a hiba az én készülékemben van. Mondjuk, ha ott lesz a Norbi, asszem szépen meg leszünk csinálva mind.:-)

ommm 2013.12.15. 22:44:04

@becsületesnepper: Jövő héten kéne menni...

kapitális 2013.12.15. 22:53:56

@Pál Gaál: Nem, ahogy előttem is írták a versenygokartok elé kell odatenni a verseny taget. Ugyanazon az elven, ahogy nem az elterjedt járműveket hívjuk gyenge versenyautóknak, hanem a profi gépeket versenyautóknak.
Amúgy te láttál már olyat, mikor a csilliós keresetű focista leordítja a gyereket a játszótéren, mert azt mondta a másiknak hogy passzold a labdát? Nyilván az egyéb rossz tulajdonságaiktól és sztárallűrjeiktől tekintsünk el, az most irreleváns.
Tehát az írásod alapján lenne oka rá, mivel egy komolyabb bajnokságban 50-60 ezer forintos lakossági árú labdákkal játszanak, a gyerekeknek a játszótéren pedig valószínűleg az alap fekete-fehér jutott, így helyesen a mondat úgy hangozna: "passzold a gyenge labdamásolatot".
Amúgy gondolom, hogy először volt a gokart, mint kisautó, és utána valaki kitalálta, hogy "te, ezzel versenyezni kéne", márpedig ha így volt, akkor az utolsó szalmaszálat is buktad, amibe kapaszkodhattál volna az érveid megvédésében.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.15. 23:01:39

@ommm: Kéne, bizony, hogy kéne. Én a leggyorsabbak dolgába nem tudok beleszólni, de attól tartok, nektek se lesz könnyű Bandit megszorongatni. Van még tartalék a piszokban, ne feledjük, az aznapi első és legjobb ideje közt valami öt másodperc volt. És a második etap után még magyarázta, hogy nem megy ez neki, meg nem is szereti ezt a gokartozás dolgot. Aztán meg tessék.

ommm 2013.12.15. 23:03:06

@streetsta: Oké, beszéljünk meg egy időpontot és hajrá. Meg KELL fognom a soványt, ez nem maradhat így.

kapitális 2013.12.15. 23:04:52

@Rocko-: Várj, most akkor a versenykommentelő a troll, vagy fordítva?

Rocko- 2013.12.15. 23:06:44

@kapitális: hát az attól függ, hogy milyen köridővel kommentel, mert hát a versenytroll és a trollkommentelő nemugyanaz.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.12.15. 23:07:51

@streetsta:
Elmondtam a Bandinak, hogy hol kell menni, és miután megvert mindenkit, röhögve megköszönte a tanácsot.

@ommm: Menjünk!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2013.12.15. 23:10:57

@ommm: Előző este Salvus víz, hashajtó tabletta, folpack-dunsztkötés?:)
Tényleg az a bosszantó, hogy versenysportban ezekért a húsz-harminc kiló súlycsökkentésért űrtechnikát alkalmaznak, titánt, karbont, kerámiát használnak, dollármilliókat költenek el. Nekünk meg elég lenne csak egy nagyon durva diéta. Talán, ha mi is annyit kapnánk egy-egy leadott kilóért, mint amennyibe Vettel autóján egy kiló megspórolása kerül, lenne igazi motiváció:)

nagyiWRX 2013.12.15. 23:12:45

Miért pont az eurocenter?????? nekem pont az a pálya áll az utolsó helyen a budapest és környékbeli gokartpályák közzül...... lehet ez szubjektív vélemélny és velem van baj :))))

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2013.12.15. 23:17:37

@streetsta:
én ezzel a magassággal 83 kg voltam a legkevesebb, kb. húsz éve, amikor rendszeresen sportoltam. A Bandi előnye behozhatatlan jelenleg.:-)

Rocko- 2013.12.15. 23:18:26

@becsületesnepper: azon gondolkozok, hogy a kopaszságod hány századot hozhat. :))))

@1kutya: ki tudhassa?

Szabványok 2013.12.15. 23:39:15

@Sword: Egyetértek. Én sem vagyok elég bátor.
Amikor céges társasággal mentünk, volt, aki ezt sem bírta, egy menet után kiszállt.
Igazi amatőr sport, nagyon jó szórakozás.
Sőt.
Hasznos is, mert gyakorolja a reflexeket, sebesség-, ívbecslést, koncentrálást, helyzetfelismerést. Nem utolsósorban fizikai sport is, én legalábbis két egymásutáni menet végére teljesen kifáradtam.

Szabványok 2013.12.15. 23:42:27

@becsületesnepper:
:-) Én ezzel a magasságommal 54kg voltam a legkevesebb, 42 éve.
Akkor a Vidámparkban volt egy gokartszerű pálya, azon játszottunk a barátaimmal párszor. De az ezekhez képest semmi volt, egy nyolcas alakú pályán kellett menni, végig padlógázzal.

Bambano 2013.12.16. 00:31:43

nekem az a bajom ezekkel a cikkekkel, hogy sosem tudom, a Kopasz az Csík vagy a nepper.

kék madár 2013.12.16. 07:09:02

@Pál Gaál: vegigneztem a profilod, most mar mindent ertek

kék madár 2013.12.16. 07:23:29

@Pál Gaál: az FB oldalad iszonyat jo, szerintem most mindenki meghunnyaszkodik, csak mert

Ropi200 2013.12.16. 09:15:59

gratulálok az időeredményekhez... :) szívesen beszállnék én is a gokartozásba majd januárban..., ha nem bánjátok, hogy egy lány próbáljon meg lenyomni Titeket... :)

Tirpákium 2013.12.16. 09:41:33

@Pál Gaál: Én már be szoktam iktatni egy bércsajozást, amikor ennyire precízre feszítem magam :)

evil. 2013.12.16. 10:41:32

@ommm: Egyszer érdemes ezt is kipróbálni :) Sajnos nem itt van a szomszédban, de jó móka az emelet miatt :)
www.gokartmania.hu/a-gokart-palya

Dörmi06 2013.12.16. 13:33:50

@Pál Gaál:

Remélem nem valamelyik felmenődtől vásároltam anno vezérműtengelyt a Skodámba, mert akkor most helyette is szégyellem magam...

butschq 2013.12.16. 13:38:10

Visítok. Ennyi marhaságot rég olvastam :D

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.16. 13:45:09

@Dörmi06: Ezért volt olyan ismerős a neve :) SP2 vagy SP3 volt? :)

Dörmi06 2013.12.16. 14:32:04

@Make Valamit:

ööööö.... fene emlékszik. 280akárhány fokos volt. Akkoriban raktuk be a Favorit motort a 120-ba :D

Pál Gaál 2013.12.16. 17:11:09

@Make Valamit: de valószínűleg, hogy tőlünk vetted.

@kapitális: nem. a gokartot alapból versenyzésre találták ki.
(kanadai favágók kezdték ezt az őrületet)

@Secnir: játszhatjuk a nyelvtan nácit mint ahogy én játszottam a véleményem leírásával a fogalom nácit, de ha jól tudom illetve jól emlékszem mind a két írásmód helyes a magyar nyelvtan szabályai szerint.

@románc cuvée: más helyet nem találtam volna hogy hitelesen mutassam meg hogy nem a levegőbe beszélek... mondjuk ez se tekinthető teljesen hitelesnek... és ebben van némi igazság.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.16. 18:36:56

@Pál Gaál: Nem így kellett volna akkor kezdeni, látod vannak itt páran akik építettek utcai motort Gaál vezérműtengelyekkel, szeretik az autókat, szeretik az autósportot; viszont nem szeretik ha pökhendi stílusban kioktatják őket.
Mindegy, egyszer el kell kezdeni, remélem olvasok Tőled még érdekes sztorikat a családi vállalkozásról.

1kutya 2013.12.16. 21:15:24

@Pál Gaál: úgy látszik tudsz te értelmesen is kommunikálni! így kellett volna kezdeni!

///M_Straight_six 2013.12.17. 01:39:04

@Szabványok: "Amikor igazi amatőrök, igazából játszanak, az a sport, az a szórakozás, testedzés, léleknevelés."
jól mondod, szórakozás, és nem jól mondod, nem ez az igazi sport, pláne nem testedzés.... :D

Szabványok 2013.12.18. 01:09:05

@///M_Straight_six: Szerintem ez az igazi sport. Ha Neked nem, akkor Neked más a definíciód.

Testedzés, nagyon kifáradtam, két menet után már nem bírtam erővel, kemény fizikai munka.

///M_Straight_six 2013.12.18. 01:11:58

@Szabványok: legyen igazad, ami nekem feltűnt annak idején gyerekként, hogy nagyon ráizgultunk a gokartozásra, mindenki le akarta nyomni a többieket egyből, és úgy szorítottuk a kormányt a "futam" alatt, hogy mikor kiszálltunk a gokartból iszonyatosan bedurrant az alkarunk, rendesen fájt :D

Garp 2013.12.18. 02:36:15

@Pál Gaál: ezt skubizd meg, ocsem, mi mindent hivnak gokartnak!
www.google.ie/search?q=go+karts&safe=off&client=firefox-a&hs=jGS&rls=org.mozilla:en-US:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=DvuwUrOLIuyt7Qay_IC4AQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1252&bih=607

Ket dolgot jegyezz meg: 1.: igen, most mar mindenki tudja itt h gokart versenyzel. Es 2: mindenki leszarja, ezek utan meg akkor is, ha tortenetesen jol csinalnad.
Vicc vagy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.12.22. 15:07:53

Na, csak hogy meglegyen a 100 komment.Arrafelé laktam úgy 34 éven át, akkor mi a frászért nem tudtatok erre jönni? :D Na de majd egy következőn...Gondolom, spontán nézni ki lehet menni akárhányan.
süti beállítások módosítása