Ahol a Suzuki lenyomja a BMW-t

  2012. június 10. - ommm Címkék: ádánd amatőr ralisprint fuckinlotoffun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

kep 350

Kézifék? Nem szoktam használni. Visszahúzom eggyel, lelépek a kuplungról és már megy is keresztbe - mutatja be Balázs a gépet. A száz százalékos sperr, a.k.a. hegesztett diffi nem túl kezdőbarát, de annál látványosabban lehet vele autózni, ha ráérzel. Gyomromban háború dúl a fél ötös kelés után, a csata döntetlenre áll. Egyfelől őrületes mókának ígérkezik a nap, hiszen egy kétszáz ló körüli BMW-vel csapathatunk egy félig aszfalt, félig murva ralikrossz-pályán. Viszont nem ismerjük sem az autót, sem a helyszínt, vagyis némi hendikeppel indulunk a szombati napot edzéssel töltő sporttársakkal szemben.

Vasárnap reggel hét körül értünk le Pistával Ádándra. A nyolcvanas években épült, hányatott sorsú pálya a község határától párszáz méterre van. Itt aztán senkit sem zavar a Celica leszakadt kipufogója, a BMW szüntelenül sivító hátsó kereke, a pálya szélét koptató Suzuki felvert pora. Aki meg szeretné nézni a versenyt, kibiciklizik a földúton, kiül a domboldalra, és tökéletesen belátja a kifli formájú pályát. Egyelőre persze szó sincs nézőkről, még a versenyzők is ásítozva dörzsölik a szemeiket, egyedül a locsoló Liaz köszörül rendületlenül, majd egészen váratlanul beindul egy-két hengerrel köhögve.

Reggel hét óra, alig lézengenek páran a placcon, de a friss, vidéki levegő már felpattintotta álmos szemünket

A komolyabb bajnokságokban megszokott, szervizsátrak alól véreres szemekkel pislogó fejek helyett mosolygós arcok bukkannak fel a parc fermé szerepét betöltő mezőn. Kis késéssel Zoli, a főszervező és egyben pályatulajdonos is befut, és szívélyesen üdvözöl minket. Mindjárt tartunk egy kis eligazítást ott a sátornál, aztán indul a verseny - közli a stressz legkisebb jele nélkül, majd bemutat Balázsnak, akié a bérelhető autók egy része, többek között az E30-as BMW is, amivel menni fogunk.

...megérkezett a mi gépünk is! Le akarták mosni, nem hagytuk, így hiteles.

Majrényilatkozat, rajtszámragasztás, és már bújunk is az overallba. Nyolckor elrajtol az első autó - a nagy lazaság mögött valamit mégis tudhatnak a szervezők, hogy nincs semmi csúszás. Kettesével, fél kör eltolással rajtolnak a gépek a kábé egy kilométeres pályán, négy kör számít egy gyorsasági szakasznak, hiszen a körpálya ellenére hivatalosan ralisprint-futam az esemény. Négyszer négy kör a mai penzum, egyszer jobbra, egyszer balra indulunk el majd. Pista a mezőny elején megy, én a végén, kivonulok a pálya szélére fotózni.

Jó látni, hogy nem csak a Hungárián való tüsszögtetésre és páváskodásra használnak egy vatta új WRX STi-t

Az első menetben jól fel lehet mérni a mezőnyt. Vegyes. Van, aki tévedhetetlen magabiztossággal hibátlan köröket fut a kereklámpás Zsigával, a csajok kevésbé magabiztosan, viszont annál bevállalósabban tolják a Celicának, és akad néhány hozzánk hasonló zöldfülű, akinek néha kiadja, néha nem. Pista az első gyors vége felé megforog, de addig egész szépen tolja a BMW-nek.

Itt azért csak gyorsan – és pofátlanul – közbeszúrnám, hogy Bandi, remek kollegiális érzékkel, jellemzi azt a fogalmatlan - ámde rendkívül vidám és mókás – küzdelmet, amit a sosem látott pálya (noch dazu ralikrosszos) és az ismeretlen autó+100-as sperr-kombóval végrehajtottam. Jó előre tisztában voltunk vele, hogy a tapasztalt amatőrök és e helyi lokálmatadorok között maximum színesíteni tudjuk a mezőnyt. Ha pedig valahogy ki akarunk lógni, akkor megpróbálunk minél többet keresztben autózni-porolni és szórakozni. Persze ez nem megy olyan könnyen, Lenin apánknak igaza volt: tanulni, tanulni, tanulni! Erre pedig remek alkalmat találtunk: a driftek még kockásak, a kanyarívek még messze, inkább csak sodródtunk ide-oda, de élveztem és Bandi is. Rengeteget tanultunk, nem túlzok akkor, mikor azt állítom, hogy mindez felért egy intenzív vezetéstechnikai tréninggel.

A célegyenesre fordító, nagyon hosszú kanyar többnyire kockásan sikerült, de egyszer-egyszer piszkosul megvolt

Segít azért Balázs is, aki beül mellénk az első, ismerkedő körre. A hathengeres harsány trombitálásától kedvet kapva én persze egyből az első kör végén seggel érkezek a célegyenesbe, de instruktorom nem fikáz: mehet az egyes, gyerünk, tovább. Szeretnék viszont elnézést kérni a fél körrel később induló, azonban nemsokára mögém érő suzukis párostól, hogy feltartottam őket a végén. Mentségemre annyit tudok felhozni, hogy eléggé lekötött a pályatanulás és a barátkozás az autóval, illetve nem vettem komolyan, amikor megjelent a Suzuki a tükörben. Az a Suzuki, amelyik a végén abszolút harmadik helyre futott be. Bocs, nem tudtam, szerintem azok sem, akik párba raktak vele.

...elkezd kúszni a feneke. Nem a gyári motor dolgozik ebben sem

Az első négy körben mintha nem is én mennék. Kezeim forgatják a kétküllős kormányt, lábaim finoman masszírozzák a pedálokat, kapcsolgatom a váltót is néha, kalibrálgatom a popométert. Balázs mellettem darálja két másodperc fórral, mi fog történni: felmegyünk az aszfaltra, marad a kettes, a gumirakásnál fog elindulni, azonnal ellenkormány. Pontosan a gumirakásnál indul el, naná, ott az ellenkormány, de nem színezem elég bátran, kockás lesz a kanyar. Murván meg elég fogalmatlan vagyok, nem érzem, mit lehet és mit nem, a határok kóstolgatása még messze van.

 

Amikor kikászálódok és Pista meglapogat, veszem észre, hogy dől rólam a víz. Naná, a palóc tundraoverallja van rajtam, ami még a Mazda Ice Race-ről maradt meg. Az időm még a megforgással együtt is jobb, mint Pistáé, aki szintén piruettezett egyet, de látom, van hova fejlődni. Kezdem fejben összerakni, mi történt az elmúlt öt percben.

A 2,7-es saccra kétszáz lóerejét egyelőre nem tudom kihasználni. Talán nem is nyomtam padlót, csak öblögettem a középtartományban, fékezni meg szintén alig kellett. Vagyis tetűlassú vagyok. Meglepő, hogy a poros aszfalt alig tapad jobban, ha egyáltalán, mint a fellocsolt murva. Persze a bazaltkemény, ősrégi téli Pirelliket sem Ádándra fejlesztették, de ledarálni az is jó, nem az a korlátozó tényező. A hegesztett diffi és az utcai futómű az, amit meg kellene tanulni kezelni, mert nem úgy viselkedik, mint amihez szoktam.

Itt még bírta a 25iX. Komoly tuning lehet rajta, mert amíg ment, addig tartotta a lépést az EVO-val

Minden provokáció nélkül egyből elteszi az autó a seggét. Gázelvételre, gázadásra ugyanúgy. De ha sok lett, nem jön vissza olyan kezesen, mint egy lamellás önzáró diffi, pontosan el kell találni a tempót mindenhol. A murva pár helyen dobál, ott elbilleg a lágyan rugózott bódé, nem merem eltolni koppkeresztig. Kifogás van bőven, viszont utánam Balázs megy a BMW-vel. Neki mindenhol kiadja, lényegében driftgálát tart, a közönségnek autózik. Közben bő öt másodperccel gyorsabb köröket fut nálunk, mellesleg.

Elhagytuk a kipufogó-dobot tartó egyik szalagbilincset, amíg Balázs pótolta...

És nincs bennünk szemernyi irigység sem, ahogy a többiekben sem. Nem jön oda senki fikázni, mennyire bénák vagyunk, ellenben bárkivel el lehet beszélgetni bármiről, amiben motor van: legyen az rotakapa, motorcsónak vagy autó. Itt nem csillannak milliós VEMS-vezérlők tüchtig vezetékei, nem feszült arcú PR-osok szabályozzák az egyes autók körül hömpölygő tömeget. Van egy-két sok pénzből épült autó, látszik is rajtuk, de a hangulat egyformán ragad mindenkire, nincs kivétel. Itt mindenki szórakozik, közben pedig mérik az időt. Tanulságos volt figyelni a többieket, legyen az elsőkerekes, szétreszelt, kétliteres A-Corsa vagy kereklámpás Zsiguli. Sejtettem, hogy Bandival nem fogok bírni, de nyugtattam magam, a különbség még nem vészes, egy öreg BMW-ssel szemben pedig alulmaradni sem szégyen. Majd jövőre törlesztek, megállj!

Virgoncan sedrintett a Celica, ki gondolta volna...

Viszont úgy látom, itt legalább akkora dicsőség egy szépen megkörzőzött ív, mint egy-két másodperc a végén. A ladások rednáztatnak, a suzukisok prempögtetnek és fényesre koptatják a kézifékkart, az agyonnyúzott bér-Celica meg alapból teszi a farát, közben az első körben leszakadt kipufogója miatt fájdalmasan zokog a visszhangzó domboldalban. Általában ketten-hárman indulnak egy autóval felváltva - a Celicának vagy öt sofőr jutott. Megadóan tűri a kínzást, a nap végére ugyan eldurran a hűtője, de még úgy is végigmegy.

...de ezen a felületen csak hátulról érdemes csapni a sarat.

Mi Pistával a profi versenyzők sanyarú sorsát vagyunk kénytelenek kóstolgatni: két gyors között nincs más dolgunk, mint nézni a többieket, elemezni a pályát, esetleg átszerelni a kamerát. Vagy a fűben heverve arról filozofálni, mennyire ide való lenne a Shitgun. Hiszen az E30-as szinte már túl erős ide, főleg a 4,27-es, ultrarövid áttétellel, viszont egyáltalán nem tűnik autógyilkosnak a pálya. Négy perc alatt nem melegszik el sem a motor, sem a fék, egyedül a futómű meg a hajtás kapja a kiképzést, de annyira nem vészes az sem. A BMW is széria rugóstagokkal megy most, amíg el nem készülnek a versenygátlók.

...az ilyet nem tud.

Ha mindent tökéletesen uralsz, nem mész elég gyorsan - szól a bölcsesség – ez történhetett a második menetben. Már kíséret nélkül ültünk be a BMW-be, viszont ellenkező irányba mentünk. Így sokkal könnyebbnek tűnt a pálya, kevesebb trükkös rész volt, csak a belső aszfaltos részen volt nehéz eltalálni úgy a tempót, hogy ne buta orrtologatás legyen belőle. Az időkön is meglátszott az eredmény, majd’ tíz másodpercet javultunk az első négy körhöz képest. Azt azért nem mondanám, hogy már ismertük az autót. De a pályát sem.

Itt a szervezők elkövettek egy apró hibát, ezt a videó forgatásakor még nem tudtuk: az ellenfelem idejét írták be – tévesen – nekem, az enyémet pedig neki. Ezért gondoltam azt, hogy kerek 17 másodpercet gyorsultam, pedig nem, csak ötöt. Mikor végignéztük Bandival a hivatalos időmérő-tabellát, akkor jeleztem is, hogy köszi, de nem ékeskedem más tollával, írják csak be nekem a menetlevelembe is a 4:12-őt. Ami sok.

Bandi a rajthoz sorakozik

A legvégén, a negyedik menetben kezdtem el nagyjából érezni, hol hagyom ott a másodperceket. Ellentétben Pistával, aki a látványra koncentrálva egy métert nem ment egyenesen, bevallom, sok helyen inkább nem vállaltam be a legmerészebb szöget, spórolósan ballagtam be a kanyarokba, és a kigyorsításra figyeltem. Az utolsó előtti körben szépen kiadta egyszer, az egy értékelhető 0:58 lett, aztán az utolsó kör utolsó kanyarjában, természetesen a murvás szakaszon mégis besokalltam, megint csúnyán megforogtam. Pistára azért így is sikerült rávernem az összesítésben 18 másodpercet, úgyhogy házi versenyünk jelenleg döntetlenre áll a chevys gokartozás és ezután az ádándi móka után.

Még magamon is jót nevettem, ennyi felesleges kormánytekergetés a világon nincs, mint amennyit én csináltam, sőt, egyedüliként nekem sikerült az autó fenekével beérni a gyorsasági céljába. Így adta ki a beforgás, természetesen azt hazudtam, hogy szándékos volt. Telós Bandi sokkal tisztábban, céltudatosabban vezet, ez látszott a belsőkamerás felvételeken is, teljesen megérdemelten veszítettem aznap. Egy necces helyzetem volt, arra kristálytisztán emlékszem, amikor lesodródtam a célegyenesnek titulált aszfaltos részen, majd legalább 3-4-szer ide-oda csapódott az autó feneke, míg valahogy összevakartam. Büszke voltam magamra piszkosul. Ilyen apró örömökkel is beéri a férfiember. (És Bandi ráadásul dobogóra állt!)

Bandi csatakosra izzadva a beíróban

Aki azon kesereg, hogy itthon milliomosnak kell lenni az autóversenyzéshez, téved. Lehet, hogy néhány szerencsésebb történelmi múlttal rendelkező országban több a versenypálya és megfizethetőbb ez a hobbi, de a békésen hazafelé trélerezgető Zsigákat, Suzukikat elnézve egy pillanatra le tudtunk szakadni a taxis botrány és a szlovák rendszám alkotta tengelyről. Van itthon is lehetőség a hétvégi bohóckodásra, egy nagyobb plazmatévéből majdnem ki is jön egy szezon.

A második Super Race, itt a kereklámpás...

Ezen a sprint futamon például szinte bármivel lehet indulni, ami teljesíti a cső-ülés-öv szentháromság alapkövetelményeit, amit a józan ész is megkövetel. A többit nem is kell annyira komolyan venni. Ez nem arról szól, hogy mutassuk meg jól a többieknek. Arról sem, hogy hány misi a versenymérnök fizetése. Annyi az egész, hogy kimegyünk a játszótérre, ahol normális körülmények közt, normális társaságban autózhatunk egy jót. Hogy aztán hetekig sztorizzunk róla persze.

Ez most jóóóóóó

Egyszerű, világos, kicsit mezítlábas, de valószínűleg éppen ezért kedves ez az egész móka. A Shitgunt pedig ide már a japánok is ide teremtették.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr284571538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyonnagyon 2012.06.10. 08:27:00

bomba jó lehetett, kikerics színű vagyok az irigységtől :)

Tommi 2012.06.10. 08:53:44

Bandi, növeszd meg a hajad, akkor Te leszel Jézus! :-D

Schütii 2012.06.10. 09:25:26

Addig lesz kerek ez a világ, amíg ki nem fogynak a Föld BMW E30-as készletei...

Schütii 2012.06.10. 09:27:10

A motorháztetőn elöl az az ocsmány csücsörítés az ott hogy'?

Schütii 2012.06.10. 09:32:28

Rövid difi + kis kerék hátul, hát a srácok nem bízták a véletlenre a trakció megszüntetését...
(Asszem az E30-hoz gyárilag a legrövidebb difi a 4.10-es)

Hanyes 2012.06.10. 10:09:03

"Sajnos a BMW korai, összkerekes hajtásláncát nem versenyzésre teremtették" Tóth Janika erről biztos tudna mesélni, mindenesetre, amikor itt Ádándon indult egy 325IX-el, akkor nemigen akadt ellenfele. Meg később sem, amikor Celicával indult. A képeket elnézve furcsa, hogy az akkori versenyekhez képest most fordított irányban teljesítették a pályát.

Hanyes 2012.06.10. 10:20:43

Vagy mindkét irányba mentek? Mert egyik képen így, a másikon úgy. Vagy a célegyenes is máshol van, mint akkor? Akkoriban Ádánd felől egy balos vitt rá acélegyenesre, most mintha egy jobbos.

S.P.E.C.I.A.L.I.S.T.A. 2012.06.10. 10:23:41

Annyira jó cikk,élvezettel is olvastam.Csak arról az indavideóról leszokhatnátok végre. :( Vagy van esetleg youtube-os videó is,csak nem tudok róla?

V12 Power 2012.06.10. 11:08:29

Hát az amatőr ralisprint bizony pont az a sport, ahol a Suzuki elveri a BMW-t, ezt tapasztalatból mondom!:-) Én is nagyon szeretem ezeket az amatőr versenyeket, nagyon jó szokott lenni a hangulat, bár amiken én voltam, mindig akadt egy-két nagyszájú, kivagyi milliomos, akik viszont többnyire csúnyán kikaptak a csillivilli sokmilliós autóikkal a bütykölt ócskavasaktól.
Csak így kívülről belevau-vau, de ha drifteltek, szerintem ellenkormányzásnál ne szorongassátok annyit a kormányt, engedjétek kicsit magától pörögni (ésszerű határokon belül, az irányt meg-megadva), kormányozzatok gázzal és akkor nem forogtok meg olyan könnyen, meg nem is lesz olyan szögletes.

Dzso_bácsi 2012.06.10. 11:26:45

@Schütii:
Akkor még yo darabig kerek marad a föld:)

Dzso_bácsi 2012.06.10. 11:32:17

@V12 Power: az amatör szlalom is hasonló sportág, ahol kvázi képtelenség széria kategóriában (sperr nélkül) megfogni a fickós elsökerekeseket... legalábbis nagyon faja gumikat, és értö sofört kíván a téma, viszont amíg oda eljut az ember (ha egyáltalán), addig is jó mókát nyújt a far kordában tartása:)

Krián 2012.06.10. 13:57:48

Egyik szemem sír, a másik nevet, most bánom igazán, hogy eladtam!
Pedig jó játék az már biztos! :)

tibidanny 2012.06.10. 14:45:06

"A Shitgunt pedig ide már a japánok is ide teremtették."
minusz 1 db "ide" :)

erokun 2012.06.10. 15:59:45

ezt én is bepróbálnám

Peetee 2012.06.10. 16:13:16

Ez kell a népnek!

Pár éve láttam valami autós magazinban, hogy ez a skandinávoknál úgy működik, hogy minden 2. vasárnap van helyi bajnoki futam (mint nálunk a foci megye II.) és 12éves ifjú titánok meg 48éves 3gyerekes anyukák, középkorú üzletemberek meg a lelkész együtt csapatják neki max. 120LE-s és min. 750kg-os ütött-kopott trágyadomb autókkal. Félátmenet a roncsderbi és a rallycross között; de van rallysprint jellegű egyenként indításos móka is. Fillérekbe kerül, mivel sok van belőle, és nyilván az ottani fizetésekhez képest az tényleg bagó.

A briteknél a pályaautózás megy, ott olyan rendszer van, hogy megyei bajnokságokba csapatok autókat készítenek fel, 1 szezon 5-8 versenyhétvége, ahol egy Peugeot 205-el kereken 1.000 GBP egy szezon.

Javítsatok ki ha tévedek?!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.06.10. 17:19:21

@Peetee: A briteknél az olcsó autózást a "banger racing" vagy az "autograss" jelenti. Nemrég voltam egy futamon a Mendips Raceway-en (egy kis azfalt-ovál egy külszíni bánya tetején): banger racing, BriSCa F2 meg national hot rods. Hát ott aztán mindenféle gép megfordult a három kategóriában: a filléres roncstól az angol "stock car"-on át az épített sziluett-pályaautókig elég nagy különbséget lehetett felfedezni pénzügyi háttérben.

Egyszer már el kellene mennem Castle Combe-ba, csak a legtöbb verseny hétfői munkaszüneteki napon van, én meg akkor is dolgozok.

dzolee 2012.06.10. 19:32:53

@Hanyes: Ha figyelmesen végigolvasod a cikket rájössz,hogy mindkét irányba teljesítették a pályát!Tehát oda-vissza autóztak rajta!Egyébként imádom az ilyen kisebb bokorugrató versenyeket.Mindig jó a hangulata ,ahogy ezt leírták Pistáék is.

Andrew460T 2012.06.10. 19:50:06

@Tommi:

Ez lett a nap beszólása!:D

Andrew460T 2012.06.10. 19:52:16

Amúgy ha már emlegettétek a Shitgun-t, ideje lenne írni róla valamit, ugyanis február óta nem tudunk róla semmit, hogy készül-e még, vagy már letoltátok a bontóba, vagy hogy mi van vele...

dr. Ez is csak egy nick 2012.06.10. 20:21:56

Rohadt hosszú és unalmas cikk a semmiről.

ommm 2012.06.10. 20:23:54

@dr. Ez is csak egy nick: Ez egy poszt. Egy blogon. Látszólag nem neked készült de azért köszönjük a véleményt.

Pasa01 2012.06.10. 22:58:04

@dr. Ez is csak egy nick: Csúszott már meg alattad valaha jármű úgy, hogy akartad? Dehogy is... Tán vezetni sem tudsz. Csak ülsz a gép előtt a bőröd határait napról-napra tágítva, mint egy telefosott búvárruha. Ingerszegény környezetedben fél órát görcsölsz, hogy hogyan köszönj majd a pizzafutárnak, mennyi jattot adj, 50, 100 Ft-ot? 2-3-szor el is csábulsz valami nettündér masztizásától, de a savanyúság csak nem akar távozni.
Jó buli ez, hidd el! Ha találsz valakit, aki egyszer lehúz a bránerről, felejtsd el a nagy cuppanást és ülj be egy autóba. Ne parázz, te csak jobb ember lehetsz.

Hanyes 2012.06.10. 23:33:44

dzolee: köszi, figyelmetlen voltam, a képek és a videó jobban érdekelt, mint a szöveg. Kár, hogy ezen a pályán már nincsenek versenyek, pedig az országos bajnokságban sok emlékezetes futamot rendeztek itt. Az külön plusz volt, amikor a raliból átlátogattak egy-két futam erejéig az ottani nagymenők, mint Dudás "Kokó", Érdi, Ranga, ifj. Tóth, stb . Már akkor is érvényes volt, hogy a nyugati márkákat le lehetett nyomni kisebb gépekkel, akár Skodákkal is, néha még Ladák is tanítottak akkoriban BMW-s versenyzőket Ádándon. :-)

Poita not Peter! 2012.06.11. 03:08:34

Rally-ban is verik az elsőkerekesek a hátulhajtókat. Sose felejtem el, hogy a Civic VTi-k széria motorral fingatták az agyonreszelt Ladákat. Annó Ádándra minden évben lementünk Érdről még akár biciklivel is, hogy lássuk a versenyt. Janika még itt kezdte. Tényleg, hogy áll a Shitgun?

forumnick 2012.06.11. 09:47:05

@Peetee:
Volt hasonló itthon is, a 90-es évek elején, Tolna megyében (biztos máshol is volt, én ezt láttam).

Akkoriban kétfajta autóból sok volt. Az egyik a hirtelen értéktelenné vált szoci kocsi, amit nem tudtak vagy nem akartak leműszakiztatni. A másik a külföldről behozott nyugati verda, amit nem tudtak vagy nem akartak átvinni a roncsderbin.

Na ezekkel ki a rétre, karók lebökve, szalag kihúzva és ki mit bír... Jó versenyek voltak!

pedaz 2012.06.11. 10:50:59

Oltári volt Pista wrc-angol interjúja :D

Верховина 2012.06.11. 21:15:28

Nagyon nagy! Az, hogy irigy vagyok, nem kifejezés. El is kezdtem nézegetni a kockaladákat, de se hely, se pénz.. Na majd egyszer..
Stump Úr, az a szakáll... A képeken el sem hittem, hogy te vagy :D

Верховина 2012.06.11. 22:20:34

@Schütii:
"A géptetőből ki voltak vágva a merevítők, könnyítés gyanánt, így a menetszél így felpúpozta"
;)
De tényleg bután néz ki.. Én már inkább levettem volna a géptetőt.

nyulontul (törölt) 2012.06.14. 19:02:10

@Peetee: Itt skandináv móka, amit említettél (6:00-tól)
www.youtube.com/watch?v=2bmqdnx5R1U

Így lehet igazán megtanulni vezetni. Kimi Räikkönen is mesélte, hogy ő is ilyen versenyeken kezdte egy Lada-val. :)

latyusa 2012.09.19. 00:51:01

Köszönöm a cikket. Jó olvasni, hogy ti is átélhettétek, amit én anno Ádándon. Hétvégén verseny. Szóljatok Karottának, hogy jöjjön a hacsival. És mindenkinek, akit érdekel! Akit egyszer elkap az ádándi versenyek hangulata, az mindig visszatér, ha teheti. Ha elkészül a shitgun, arra is kíváncsi leszek, ha elhozzátok.
süti beállítások módosítása