Utópiából nosztalgiába

History Garage autómúzeum Tokióban

  2013. november 30. - Stump András Címkék: úton tokió autómúzeum tokió 2013 tokyo 2013 history garage

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Az aluljárókban minden sarkon hülyebiztos térkép van, most mégis tanácstalanul állok az egyik előtt. Tudom, hogy melyik állomásra szeretnék menni, és biztos vagyok benne, hogy innen indul a vonat, csak azt nem tudom, pontosan hol tudok felszállni rá. Odalép hozzám egy negyvenes férfi, és megkérdezi, tud-e segíteni. Nagyon kedves, hogy a búbánatba ne tudna. Megmutatom, hová tart az utam, mire kis töprengés után azt mondja, kövessem.

DSC01952

Ha a Föld bármely másik országában lennék, már itt elég gyanúsnak ítélném a helyzetet. De Japánban vagyok, Tokió egyik menő negyedében, és különben is, mi történhet? Követem. Az átlagos japán csak akkor beszél, amikor muszáj, például simán el lehet üldögélni mellettük az autóban szótlanul egy órát, emberem viszont fecseg. Á, Hungary, azt úgy mondják nálunk, hogy madzsar, nem? Van egy szlovák barátja, aki itt él Tokióban. Remélem, hamarosan odaérünk az állomásra.

Beletúr a zacskójába. Na, mondom, most fog előkerülni valami háromágú művégtag, ránk csapódik egy ajtó és kéjinas leszek életem végéig. Egy turistatérkép, benne a névjegykártyájával. Mindig van nála, mert a szegény európaiak folyton eltévednek. Ha bajba kerülök, nyugodtan hívjam. Ezt már tényleg nem hiszem el. Segít megvenni a jegyet az automatánál, megmutatja a magasvasúthoz vezető lépcsőt, majd szívélyesen elbúcsúzunk. Ilyen is van Japánban.

DSC01960

A magasvasút lélegzetelállító úton megy. Vezetőnélküli, és igazából nem is vasút, mert gumikerekeken gurul az oszlopokra épített zárt pályáján. Hogy hívják az ilyet? 270 fokos hurokkal kanyarodik fel a Rainbow Bridge-nek nevezett hídra - itt a pillérei már a vízbe épültek. Elképesztő, mennyire szeretnek és tudnak építkezni a japánok, nem ritkán meg is szalad a kőműveskanál. A túlburjánzó építkezésnek eredményeképpen az a benyomása az embernek, hogy a város tetszőleges pontjára el lehet jutni vagy a föld alatti három-négy szint egyikén, vagy legrosszabb esetben fedett gyalogúton. Ehhez képest a mániájuk az esernyő, sok épület bejáratánál zárható esernyőmegőrző van.

DSC01782

Tokióban négy látványosságból három valamilyen bevásárlóközpont vagy annak a része, úgyhogy nem csodálkozom, amikor egy gigaplázába jutok. A nyomasztóan rózsaszín játékboltok mellett kicsit szorít a mellkasom, de már tudom, hogy jó felé megyek. A plázafolyosó végén ott a History Garage.

DSC01787
Még plüss Hakosuka is akad egy rendes japán plázában

Útikönyvből néztem ki a múzeumot, bármi is lehetett volna, de ez egy zseniális kiállítás. Nem csak az autóválaszték, hanem a tálalás miatt is. Japánban sokszor beleesnek a hibába, hogy a teljességre törekednek, a mennyiségre a minőség helyett, amikor meg akarnak mutatni valamit. A History Garage-ban pont fordítva csinálták.

DSC01792

Nincs több harminc-negyven autónál, de azok mind valamilyen szempontból különlegesek, látszik, hogy értő kéz válogatta össze őket. És a legtöbb autó nem csak le van támasztva egy adattáblával a parasztoknak, hogy tudják, mit látnak, hanem korhű környezetet is farigcsáltak köréjük.

DSC01804
Restaurálós sztorik a galériában - katt a képre

Ha túlestünk a szabadtérre kipakolt Nissan Bluebirdön és a Toyota Carinán, a fogadócsarnokban máris egy bogár restaurálását nézhetjük végig képeken, nyilván a végtermékkel a középpontban. A múzeum saját restaurátorműhelyében négy öreg szaki dolgozik, akik a képeken elmesélik, mivel szívtak a legtöbbet a német ipar remekművének felújításakor. Oké, az európai szemnek eddig kicsit klisészerű a történet, de lépjünk csak eggyel tovább.

DSC01805
DSC01809

Amennyiben nem lenne önmagában elég sokkoló egy Toyota Sports 800, körítésnek egy képregényt rajzoltak hozzá. A rajtszámos, gyorsítócsíkos, leragasztott fényszórós pöttöm versenyautó annyira hihetetlenül kívánatos, hogy most, amikor írom a posztot, utána kell néznem, hány évre kellene eladósodnom, ha birtokolni szeretnék egyet. Rosszabbra számítottam, már 30 ezer dollár környékén lehet kapni egy értelmezhető állapotút.

DSC01812

A lépcső alatt meg ott egy Levin. Ennek szerencsére nem kell utána nézni, ismerjük, szeretjük, használjuk. A korabeli alufelniket szívesen hazavinném róla, meg talán még néhány apróságot. Nem tudtam, hogy létezett ilyen kétszínű festés, de a háromajtós Hacsi annyira eredeti, hogy most már nem kételkedem benne.

DSC01821

Üvegfal mögött van a telezsúfolt műhely, ahol éppen két amerikai szutyok áll. Amikor meglátják a bent dolgozó öregek az átszellemült tekintetemet, integetnek, visszafényképeznek. Van ott minden, még Toyota 2000 GT hengerfej is, csak úgy ledobva a satupadra. Csak hely, az nincs, de ezen Tokióban, ahol a helykihasználás miatt gyakran tolóajtót használnak, ne csodálkozzunk.

DSC01820

Közben majdnem elhasalok két TRD versenymotoron, amelyeket valamilyen okból tologatható állványokra szereltek. Töprengek, hogyan tudnám begyömöszölni legalább az egyiket a kézipoggyászomba, mert nehéz itt hagyni őket, amikor otthon égető szükség lenne rájuk. Vajon utolérnének, ha a gurulós állványon nekiiramodnék a plázának?

DSC01831

Az emeleten egy apró 500-as Fiat fogad egy olasz bolt előtt. Majdnem továbbsétálok, amikor feltűnik, hogy valami furcsa. Jobbkormányos. Nem tudtam, hogy 62-ben létezett ilyen, hiszen a kis fityót elsősorban Olaszországnak szánták.

DSC01841

És ha már az olaszoknál járunk, ott egy Ferrari, és ezzel meg is nyitottuk a vitát, hogy a Dino az most Ferrari vagy sem. Nekem az, sőt, talán becsesebb a többinél, hiszen Enzo fiáról nevezték el. Állítólag nem a legkeményebb Ferrari, de a formaterv csodálatos.

DSC01845

Még a Mazda-kiállításokon sem láttam eddig ilyen szép Cosmót. A Wankel-motoros csodából nem maradt meg sok, és tessék, itt van egy, a tokiói pláza legsötétebb sarkában. A nagyon kevés igazán szép japán autók egyike, semmi ügyetlenség, semmi aránytalanság nincs a kecses testében.

DSC01855

De a Hakosuka keményebb. Az egész hetem kicsit a GT-R-ről szól, ezért lassan a túladagolás veszélye fenyeget, de ezen a 70-es kétajtóson látszik, hogy valaki nagyon érezte, melyik Skyline kell ide. A törékeny kis Cosmo mellé odatenni az egyívású, brutális kockatestű Nissant felér egy arcon csapással. Nesze, egy év van köztük, és lám, így is lehet. Ha belegondolok, nem sokat változott a helyzet negyven év alatt. Tegyünk csak egymás mellé egy RX-8-ast meg egy mostani GT-R-t. Ugye?

DSC01858

Nincs japánautó-kiállítás Fairlady Z nélkül, de nekem ez a közönséges 240Z az egyik legkedvesebb. Fura szélesítések és lámpaburkolat nélkül, pont ebben a korallpirosban, fekete fenékkel. Imádnivaló forma, így, a Zsiguli-lámpáival és a púpos hátával, keskeny felniken is szép.

DSC01862

A 73-as Toyota Sprinter Trueno talán csak azért nem lett akkora ikon, mint az AE86-os, mert túl kevés készült belőle. Pedig ennek is megvolt mindene hozzá: 1,6-os motor, 115 lóerő - ismétlem, 1973-ban – 190-es végsebesség és egy könnyű kupé kaszni. Igaz, ezzel az SUV-s hasmagassággal esetlenül néz ki, de képzeljük csak el rendesen megültetve, a szánalmas virsligumik helyett valami rendes kerékkel, ami kitölti a sárvédőszélesítéseket.

DSC01873

A szerencsétlen Toyopet típusnév a Toyota baklövése - mintha nálunk úgy hívnának egy autót, hogy Játékberci. Nehéz persze az egész világon pironkodás nélkül használható neveket találni, gondoljunk csak a Hyundai Getzre vagy a Mitsubishi Pajeróra, de a Toyopetet pont Amerikának szánták a japánok.

DSC01885

Először azt hittem, hogy egy Hillman Imppel állok szemben, de a konzervatív, angolos orrot valami egészen bizarr far követi. A Mazda Carol egy valószínűtlenül kicsi kis gnóm, nincs három méter a hossza. Elméletben négy felnőttet lehet belepasszírozni, de ekkora teherrel már eléggé megszenvedhet a motorja, egy 358 köbcentis négyhengeres, 18 lóerővel. Talán nem sértés, ha azt mondjuk, ez még az útkeresés időszaka volt a Mazdánál.

DSC01905

További Toyopetek után egy 356-os Porsche vonja magára a tekintetet, mögötte korhű benzinkúttal. Számtalan 356-ost láttam már, nem csak múzeumokban, de ez a tálalás megérdemli a tíz pontot. Esti megvilágításban, világító kirakat előtt - mintha csak öt percre hagyták volna itt, amíg felhörpinti a tulajdonos a Kleiner Braunert a Konditoreiban, aztán irány az Alpenstrasse.

DSC01906

A DeLoreant Robert Zemeckis tette igazán híressé filmtrilógiájával, de egyébként is megérdemelné a figyelmet. Egy öntörvényű üzletember agyszüleménye, rozsdamentes kasztnival, szerencsétlen V6-ossal és zseniális formatervvel. Egyedülálló marad az autótörténelemben, ez már biztos.

DSC01914

Sarokba állították az Isettát, a BMW-t, amelyik egyáltalán nem jellemző a BMW-re. Igazságtalanság volt gnómnak hívni a Mazda Carolt, az Isetta még nála is sokkal kisebb. Két bátor személy bújhatott a kormánnyal együtt felnyíló homlokajtó mögé, hogy egy amputált motorkerékpár-motorral a fenekük mögött egy motorkerékpárnál valamivel rosszabb kényelemben utazhassanak. Az ötvenes években mégis királyság volt, egy motorizált közlekedési eszköz kis pénzért.

DSC01918

Szemből úgy néz ki, mint egy közönséges Traction Avant, na de oldalról! A német vonulattal már el is felejtettem, hogy Tokió külsőn vagyok, de ezzel a kabrióval belém hasít a tudat, hogy éppen Japánban nézegetek egy hiperritka francia vackot.

DSC01920

A kocsma ment meg végül az összeroppanástól – a brit kocsma, mellette mesterségesen antikolt, töredező vakolattal. Előtte pedig egy MG TC és egy Vanden Plas Princess: koránt sem kortársak, de az MG évtizedek óta annyira közkedvelt használós veterán Angliában, hogy simán összefuthat egy Princess-szel a kocsma előtt.

DSC01928

Rémes, hogy egymás mögé állították őket, kettészakad az ember szíve. Talán mégis inkább a puritán Elan S4 kéne, mint a csicsás Duetto Spider. Műanyag testével és tüzes kis 1,6-osával virgonc autónak képzelem, főleg, hogy a Lotus már akkor is a futóművéről volt híres. Nem utasítanám vissza, ha egyszer csinálhatnék róluk egy összehasonlító tesztet.

DSC01929
Még több fotó a galériában

Amíg az embert ki nem penderítik zárórakor, simán el lehet ábrándozni akár a plakátokon, dekorációs vackokon, de még könyvtár is van egy hátsó zugban - ilyen helyeken érdemes egy kicsit elveszni a múltban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr815667764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BUBISBUBLEK 2013.11.30. 07:33:16

na màr jól indult a szombat reggelem ;) olyan de elmennèk oda érzésem lett !

redriot77 2013.11.30. 07:44:37

"ott egy Ferrari, és ezzel meg is nyitottuk a vitát, hogy a Dino az most Ferrari vagy sem. Nekem az, sőt, talán becsesebb a többinél, hiszen Enzo fiáról nevezték el."

Egyetértek. A Dino sokkal inkább Ferrari mint amennyire Jaguar a Mondeo alapokra épített, dízel, összkerékmeghajtású, kombi X-Type. Van már Porsche SUV, Aston Martin emblémás Toyota iQ - ezek sokkal nagyobb szentségtörések mint egy V6-os Ferrari. Már egy Lamborghini kompakt buszlimuzinon sem lepődnék meg annyira mint pár évvel ezelőtt. A Dinora büszke lehet a Ferrari.

Balthazor Hellman 2013.11.30. 07:47:39

Majd ha... szóval ha lesz lehetőségem elugrok oda bámészkodni. Addig is köszönöm a képeket.

504Laci 2013.11.30. 07:47:48

Bandi, ha nagyon szeretnéd akkor szerintem megoldjuk az Alfa-Lotus tesztet. De már csak tavasszal.

Lowtyo 2013.11.30. 07:54:06

bandi b+, ez nagyon jó volt

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.30. 07:57:54

és mi a gond a Pajero elnevezéssel?
nem vágom a spanyolt:-)

mükkemakk 2013.11.30. 08:40:44

Ezekben a kis japcsikban vagy egy bájos esetlenség, ami nincs az 500-as Fiatban, de a Hillmann Imp-ben vagy a Trabiban sem. Még képeket!

A Dino=> Ferrari!

Alhazred 2013.11.30. 08:41:02

@Gyurma73: spanyol szlengben kábé azt jelenti, hogy recskázó. :)

intubátor 2013.11.30. 09:28:58

az emberi vviselkedesröl: sajnos egy udvarias utbaigazitas, vagy az elkeveredett megsegitese lassan mar csak Magyarorszagon furcsa. Europa civilizaltabb reszen, Azsiaban es Amerikabn is termeszetes. sajat tapasztalat.

bublabuper 2013.11.30. 09:34:53

Remek cikk, nem csoda, hogy mostanában a Totalcar-on szinte már csak a belsőséget olvasom (remélem Csikós megy még idén Visz-re). A képek is jók, az egyikkel kapcsolatosan lenne is egy kérdésem, hátha tud valaki válaszolni rá: a Toyopet képaláíráshoz tartozó képen, az említett típus mellett egy fehér, kupévonalú autó áll, szerintem eszméletlen jó seggel. Valaki tudja, hogy az milyen típus (a cikkben külön nincs róla szó)?

1kutya 2013.11.30. 09:42:36

az a......

...mind kéne!:-DDD

bonfred 2013.11.30. 10:14:09

"Beletúr a zacskójába. Na, mondom, most fog előkerülni valami háromágú művégtag, ránk csapódik egy ajtó és kéjinas leszek életem végéig."
Ez kész, reszkess Csikós, itt a konkurrencia!

Sztavrosz_ (törölt) 2013.11.30. 11:03:21

Jópofák :)
Arról a Mazda Carol-ról a ford anglia ugrott be elsőnek, meg valami középiskolás oxfordi angoltankönyv :)

mtk001 2013.11.30. 11:37:37

Fúúúúúúú, de irígy vagyok !

Adam88 2013.11.30. 11:45:35

Jó cikk lett.
Elkezdtem olvasni, a felújítós műhelynél nagyot néztem.
Végül is miért is kell szutykozni az amerikai kocsikat amik ott álltak?
Akkor ennyi erővel a kiállított régi kocsik is szutykok.
Nagy kár volt ilyet beleírni a cikkbe.

STi22b 2013.11.30. 11:49:02

@bublabuper: a Toyopet mellett álló autó egy nissan 610 bluebird, coupe méghozzá a tetővonalból ítélve. De ez csak olyan 80%.

bublabuper 2013.11.30. 12:29:24

@STi22b: Szia

Köszönöm a választ. Nem a 610-es az, ahogy az interneten fellelhető képek alapján látom, de a vonal jó, amit kijelöltél, mert vagy a bluebird 510/610/810 valamely évjárata, vagy a testvérmodell datsun-ok közül az egyik. Így már legalább tudom, milyen irányba nyomozzak tovább, köszi a segítséget!

Rocko- 2013.11.30. 12:42:12

"De Japánban vagyok, Tokió egyik menő negyedében, és különben is, mi történhet?"
elvisz a jakuza. meg hát bevallom őszintén, ha történne valami, én személyleíráskor gondban lennék. :)))

"A magasvasút lélegzetelállító úton megy. Vezetőnélküli, és igazából nem is vasút, mert gumikerekeken gurul az oszlopokra épített zárt pályáján. Hogy hívják az ilyet?"
gumikerekes metró. :)))

"270 fokos hurokkal kanyarodik fel"
kicsit had 'díszléctrollkodjak'. :)
vasútnál huroknak azt nevezik, amikor a villamos az érkező irányba visszafordul, azaz 180 fokkal néz más irányba.

"Rosszabbra számítottam, már 30 ezer dollár környékén lehet kapni egy értelmezhető állapotút."
vagy lehet venni Suzuki Cappucinot.

"Van ott minden, még Toyota 2000 GT hengerfej is, csak úgy ledobva a satupadra."
Csikós tönkretette???

"A szerencsétlen Toyopet típusnév a Toyota baklövése"
hát ha Kei-car lenne, akkor tökéletesen beszédes lenne a neve.

galeria.totalcar.hu/blogok/2013/11/29/history_garage_tokio/6
óhh, az Erzsébet híd! :)

érdekes múzeum, köszi a tájékoztatást!

CorollaVVTI 2013.11.30. 13:02:30

Fincso. Azért arról a régi Celicáról, aminek a faráról van egy fotó, pár mondatot elejthettél volna. Azok már itt Ojrópában is rohadt drágák.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.11.30. 13:18:10

@Alhazred: @puchiburu: Ááááá!!! De komoly! Nem tudtam, köszi! LOL

"A nyomasztóan rózsaszín játékboltok mellett..."

Bandi, nem tudom eldönteni, hogy elkérjem a panaszkönyvet azért, hogy nem voltatok képesek beugrani egy tisztességes játékboltba Tomicát fotózni, vagy éppenséggel örüljek neki, mert akkor beledőlnék a kardomba. 8-)))

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2013.11.30. 13:39:48

ez a Toyopet elég sokkoló név. meddig használták?

STi22b 2013.11.30. 13:56:20

@bublabuper: Közben feladtad a leckét, szóval utánanéztem magának a múzeumnak, ez a Historic Garage a Toyota MegaWeb része, tehát az egy Toyota ekkor már biztos voltam, ha esetleg nem találtad volna meg eddig, kurva valószínű, hogy ez egy Crown S50 coupe, millió verzióban gyártották, de az oldalra kihelyezett index elárulja. Hogy pont ilyen farral találsz-e a neten nem tudom.

Dennis01 2013.11.30. 15:02:36

Egy ilyen muhelyert mindenemet odaadnam, remek lehet ilyen tisztasagban dolgozni.. :)
Az az AE86 erosen nyalcsorgato hatasu, eredeti allapotban nem latni olyan sokat ezekbol..
Bandi, AE86 tulaj vagy, neked kotelezo ismerni az Initial D nevu animet, amiben AE86-al kuldi a fohos (az is kettonusu feher-fekete).

Teshow 2013.11.30. 16:06:16

Azok az óriás diorámák tényleg olyan hatást keltenek, mintha tulaj most szállt volna ki a kocsiból! Köszi a beszámolót, bejövős! ;)

Kovacsla 2013.11.30. 16:36:48

@intubátor: Éppen tegnap hazai pályán igazítottam útba egy eltévedt lelket a bankautomata felé, sőt el is kísértem, mert rövid volt az út, de több iránytöréssel. Még annak is megörült, hogy szépen beszélem az anyanyelvét. Mindezt teljesen önzetlenül, pedig szőke volt és csinos :)

Quattroman 2013.11.30. 17:58:28

@bublabuper:

az egy Toyota Crown '67 környékéről
inaskoromban kalapáltunk egy ilyet sokáig, egy malév pilótáé volt aki összetörte és semmi nem volt hozzá...

A munka hőse, minden kommunista őse (törölt) 2013.11.30. 18:03:13

hakosuka [sóhaj].
volt pár olyan autóversenyes játék, amit csak "miatta" játszottam.

rolleros 2013.11.30. 18:42:48

jó irás, szép autók, szuper fotók !

Csikós Zsolt 2013.11.30. 18:52:48

@504Laci:
Én is jövök, a Lotus Elan (a nyitott, kicsi) húszéves lyuk a restancianaptáramban. Állítólag a hatvanas évek legizgalmasabb boltban kapható autója volt, borzasztó könnyű, ahhoz képest borzasztó erős, hiperpontos futóművel és kormánnyal, tökéletes hangolással és elosztással. Sajnos magyar ember számára már óriási luxus, tíz éve gyilkosan elszálltak az árai. De megértem.

Csikós Zsolt 2013.11.30. 18:57:13

@Admiral General Aladeen:

Hetvenes évek eleje.

@Rocko-:

Csakhogy ez kb. hússzor akkora, mint a mi Erzsébet-hidunk. Egy tengeröböl felett ível át, képzeld el mondjuk a Boszporusz-hidat Erzsébet-híd kivitelben...

@Adam88:
Mert a Bandi privát véleménye. Ott a blog címe: Belsőség. Azaz a TC-dolgozók saját meglátásainak gyűjtőhelye. A Winkler pedig egy időben csak amerikai autókról bírt írni. Ez már ilyen.

Szabványok 2013.11.30. 22:08:16

Szép autók!
Nem mondom, hogy bármelyiket hazavinném, de van pár amit igen.

Az Isettában két felnőtt és egy gyerek is elfért, az akkori idők Smartja volt.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.30. 22:29:28

A kültéri képek alapján nem mondanám meg, hogy nem Amerika.
Bandi, azokat a korhű alukat ne sajnáld a Toyotáról, itton senki nem mondja meg hogy nem eredeti, ha ebayezel rá egy szett Minilite-ot :)

Luighi 2013.11.30. 22:49:52

A Mazda Carol 4 henger 18 LE 358 köbcentiből király!

Az első autóm a Fiat 500 2 henger (ráadásul együtt mozgó dugattyús twin) 50 köbcenti hasonló teljesítménnyel is megmászta a budaörsi emelkedőket 2-3 alkalommal 4 felnőttel.
Nem röhögni, ma már én sem értem,még a 2 fő is elképzelhetetlennek tűnik, pedig csak 4-5 kilóval vagyok nehezebb azóta.

Luighi 2013.11.30. 22:54:10

500 az az ötven, annyira nem lumenek az olaszok! :-D

Luighi 2013.11.30. 23:11:00

A japán kiscsaj elsőre nem értette hányan is, mikor elmesélted neki a jégre ment 2 hammer esetét? ;-) (59-es kép)

PAS-001 2013.11.30. 23:13:57

Nagyon jó kis hangulatú múzeum lehet!Egyetlen dolog volt csak zavaró nekem,A rendszámok.Ennyi odafigyelés mellett vehettek volna már egy-két korabeli japán,német ,angol és eredeti olasz rendszámot az ebayről az autókra.
Ettől függetlenül elismerésem...

MrKiraly 2013.12.01. 02:19:33

Ez szep volt. Az autok is, a cikk is. Voltam Tokyoban es ezt kihagytam? bazz'
Na majd jovore.
240Z, lehet hogy kicsit elcsepelt, de nekem az ultimate Japan auto.
Amugy az utbaigazitos story az minden napos gyakorlat odaat.

bublabuper 2013.12.05. 12:17:18

@STi22b: Nagyon-nagyon szépen köszönöm, különösen, hogy ennyit foglalkoztál vele; hozzáértésünk közötti különbséget mutatja, hogy míg nekem nem sikerült a múzeumban fellelhető típusok listáját megtalálnom több órányi netes kínlódás után sem, neked ez egyből sikerült, gratulálok! Találtam képet róla, tényleg az, elképesztő. Köszönöm még egyszer.

STi22b 2013.12.06. 09:37:48

@bublabuper: Ne viccelj. Valójában annyira biztos voltam a 610-ben ( csak mert nagyon kevés a két téglalap alakú hátsólámpás régi japán vas), hogy meglepett hogy nem az. Onnantól már egy kicsit személyes ügy is volt:) de örülök ha segítettem, mindig boldog vagyok ha látom hogy valakit érdekelnek a régi japánok, nekem a szívem csücskei. Szép Napot!
süti beállítások módosítása