Leszólított egy bentley-s

Autószpottolás Tokióban

  2013. november 19. - Stump András Címkék: japán úton tokió autószalon tokió 2013 tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A harmincharmadik emeleten szürcsölöm a frissen főzött zöld teát. Szól a Tankcsapda, hirtelen ez került a kezem ügyébe, hogy felpörgessen. Felismerések éjszakája ez: nemrég tapasztaltam meg, milyen az, amikor gombnyomásra meleg vízsugár veszi célba a csupasz seggemet, rájöttem, hogy már nem mozog elég ügyesen a kezem ahhoz, hogy mellécsurgatás nélkül önteni tudjak a teáskannából, viszont a pálcikával evés még egész jól megy. Kábé két napja nem aludtam ágyban, úgyhogy előre kérek elnézést a csapongásért, de holnap nem tudom, lesz-e idő bejelentkezni, mert komolyan behatolunk ebbe a városba, ahol még nem láttam földszintes házat, viszont már eltévedtem egy közönséges, négy épület közé szorult téren. Hello, Tokió.

DSC01487
Nem is látszik, milyen steril egy város

Aki követi a híreket, sejti, hogy az autószalonra jöttünk, ám az csak a hét második felében kezdődik, és amúgy is csak egy napra vonulunk ki oda Csikós mesterrel, aki valamelyik másik toronyházban gubbaszt a gépe előtt. Talán épp abban a középsőben, amit a távolban látok az ablakból, bár mindegyik ugyanúgy néz ki. Azért találomra átintegetek, hátha. Szóval addig valamivel el kell ütni az időt.

DSC01506
Jót röhögtek a csilli-villi kamionban ülő srácok, hogy lefotóztam őket

Az autószpottolás nem tűnt rossz ötletnek. Amilyen ütemben otthon terjednek a JDM as fuck matricák, biztos van valami a belpiacos őrületben. De amit eddig láttam, kevésbé lelkesítő a magamfajta félművelt japánológusnak. Temérdek taxi, főleg Toyota Crownok meg Nissan Cedricek, elvétve néhány Prius. Fehér kesztyűs sofőrök, csipkével borított üléstámlák jellemzik a hömpölygő taxikat, meg az, hogy mindegyik valami hihetetlenül pöpec állapotú. Nem tudom, hogy csinálják, lehet, hogy nem annyira öregek, csak annak látszanak, de egy taxiüzemben használt autó egyszerűen nem lehet ennyire karcmentes.

DSC01492
Magyarázza már meg nekem valaki, hogyan lehet ilyen állapotú egy taxi

Ami még megdöbbentőbb, az a teherautók állapota: még a levegőtartályok is mintha ki lennének glancolva, mindegyik káprázatosan csillog - rettentően irritáló, egyáltalán nem látszanak haszonjárműnek. A kedvencem a Toyota melósbusz volt, amit szolidan megültettek, meg kapott valami húszcolosnak tűnő felniszettet. A perverziók új dimenziói nyílnak meg itt, ez már az első nap kiderült.

DSC01518
Melósvágen, kicsit másképp

Mivel a járművek bő kilencven százaléka hazai, aki menő, európaival jár. Állítólag extra kúl a balkormányos autó, láttam is két ilyen S Mergát. Nekem gyanús, hogy ezekhez olcsóbban hozzá lehet jutni, Angliában legalábbis így van, de lehet, hogy itt tényleg ez a matt fekete fólia a Bentley-n.

DSC01501
Porschéból van dögivel

A Ginza kereszteződés környéke a helyi Andrássy út, vagyis az egyik, mert gondolom, több ilyen is van. A luxusautó-koncentráció mindenesetre tekintélyes. Lorinser-tuningos S Merci mögött vár a 911-es, ez éppen jobbkormányos, a következő meg egy régebbi Rollsnak tűnik messziről, de aztán feltűnik a Bentley-embléma. Ahogy fotózom, megszólít a benne várakozó tulaj, érdeklődik, tetszik-e az autója. Naná. Az első japán, aki érthető angolt beszél, úgyhogy nem eresztem el egykönnyen.

DSC01507
A bentley-s fószer hihetetlenül barátságos volt

Kiderül, hogy 88-ban vette újonnan, és ez egy amerikai modell, azért balkormányos. Így, hogy mellette dumálunk, süt róla, olyan, mint az új. A hatvanasnak tűnő figura, aki nem hagyja magát lefotózni az autójával, nagyon elégedett vele, de az éppen a százezredik kilométeren átfordult óra arra utal, nem hajtja agyon. Boldogan újságolja, hogy ehhez simán lehet alkatrészt szerezni Angliából, nem úgy, mint a régi olaszokhoz. Imádja a régi vágású V8-ast, amit meg tudok érteni.

DSC01510
Ennyi hengeres

Ahogy továbbsöndörgök egy Daihatsu-történelemmel díszített épület mellett, feltűnik, hogy a sűrű forgalom ellenére milyen csend van az utcán. Persze, itt szakadt kipufogós, lefingott autót keresve sem lehet találni, meg buszok se nagyon vannak, de akkor is szürreális egy négysávos út mellett normál beszédhangon diskurálni. Az lehet a magyarázat, hogy gyakorlatilag kizárólag benzinesekkel járnak, azok is döbbenetesen halkan nyammognak, és gyanús, hogy az aszfalt is simább. Azt sem zárnám ki, hogy más típusú gumit használnak, mint például az USA-ban is, amelynek jóval kisebb a gördülési zaja, cserébe jobban csúszik.

DSC01497
Zanzásított Daihatsu-típustörténet

Ezt a rejtélyt egyelőre nem sikerült megfejteni, örültem, hogy hazataláltam a metróval. A térképe mint egy tál spagetti, annyival súlyosbítva, hogy a darált hús kandzsiból van. Na jó, túloztam, igazából meglepően sok az angol felirat, egész jól el lehet boldogulni, ha az embert nem zavarja, hogy az aluljáró megközelítéséhez a mínusz kettedik szinten kell átvágni repteres jellegű parfümboltokon.

DSC01485
A metrótérkép nem valami könnyen emészthető

Mára egy diszkréten pimpelt GT86-ossal búcsúzom - az az érzésem, lesz itt még látnivaló.

DSC01491
Több a Porsche, mint a GT86-os

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr805641986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.19. 07:30:32

Nem véletlen hogy Nigériában nem ilyen egy utca,szerintem nem egyformák az emberek.Ez nem csa kultúrális kérdés.Nálunk sosem lesz ilyen a Budapesti utca.Enni lehet ott a járdáról,sehol egy szemét,egy eldobott csikk.
Felfoghatatlan a japán kultúra nekünk.Igaz ott nem esik a hó,de szerintem akkor sem lennének kátyuk.
és hogy nincsenek hangos autók?Gondolom ott gondolnak a másikra is és nem mennek tuning k ipufogóval.
Gondolom minden autó tökéletesen r2ndben van.

Schütii 2013.11.19. 07:57:41

Ilyen az a világ ahol a rendért, tisztaságért mindenki megteszi azt amit megtehet a saját maga szintjén. Mi meg, akik a "leszaromnemazéndolgomjólvanazúgy" országban élünk, csak az állunkat keressük ott.

MrKiraly 2013.11.19. 08:03:53

@Gyurma73: Voltam ott 1 honapot es havazott...(ahhoz kepest, mennyi auto van, az aszfalt tukor sima volt) 1x sem lattam szemetet, pedig voltam par helyen. Vannak hangos autok, csak nem a sikatorban huznak el padlogazzal. 1 szo mint szaz, a Japan egy autos nep. A kulturajuk a mi szemunkkel 'erdekes', de lenne mit tanulni toluk. Imadtam ott lenni. Jovore megyek megint. Jah, es a kaja...Qrva jo. Najo befelyeztem. Na meg a csajok...Ok, mentem.

X8 2013.11.19. 08:07:07

ha jol tudom minden japán nagyvárosban csak benzines kocsikat hasznalnak
mivel a diesel kivan tiltva
ezért nem lehet látni mast

ezt átvehetnék itt europában is :)

Nyiri 2013.11.19. 08:08:32

@Gyurma73: Emellett perverzek, köpködnek, csámcsognak amit egy európai ember nem fog fel ésszel.

Pierr Kardán 2013.11.19. 08:31:17

@X8: Nálunk is vannak olyan területek, ahol a dízel nem tud elterjedni. Pl nincs dízelüzemű fűnyíró és nincs dízelüzemű öngyújtó :-))

A járműveknél viszont az ésszerűség a dízelüzem oldalára tolja a keresletet. A benzinmotorok kontruktőreinek fel kellene kötni a gatyát és csinálni végre jó hatásfokú motorokat, akkor nem lenne ekkora kereslet a dízelmotoros autók iránt...

X8 2013.11.19. 08:44:59

@Pierr Kardán:

csak épp a környezet szennyezéd s büdös , és hogy sokkal károsabb mint egy benzines
és a most épp aktuális küszöbön lévö szmogriadó
ami szintén nem hiányzik és a diesel kitiltásával ez mind elkerülhetö lenne
pm10 szállópor sajnos leginkább ezek mellékterméke :(

Schütii 2013.11.19. 08:45:42

@Pierr Kardán: Ki nem szarja le a hatásfokot? A lényeg hogy mennyibe kerül az autózás. Ha nem lenne szándékosan eltorzítva az üzemanyagok adója, mindenki tudna számolni (meg akarna is) és esetleg a károsanyagkibocsájtás is tényező lenne, akkor nem lenne akkora buli a dízel autó. Sokkal elterjedtebbnek kellene lennie a gázautózásnak, mert olcsó, mert kevésbé terheli a környezetet és a szervezetünket is. De akkor mi lenne azzal a sok kőolajjal?...

X8 2013.11.19. 08:57:39

@Schütii:
egyetértek és az E85 se felejtsük el
ami megint a hatosági árképzéssel nyirták ki mert nem a MOL érdekeltsége :(

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.11.19. 09:14:26

Én Angliában egy évig az itthoni balkormányos Escortommal közlekedtem. Már az első héten meg akarták venni tőlem.

TurboRudi 2013.11.19. 09:23:49

Több okból is elmennék Japánba, az autók az egyik. A tisztaságért azonban nem kell ilyen messzire menni, ott van Ausztria. Ha Bécsben eldobsz egy csikket, 100 euró büntetés.

Csalfa Romeo 2013.11.19. 09:25:42

De kíváncsi lennék arra, hogy:
- mennyi koreai(Hyundai/Kia) autó szaladgál Japánban(én nem érteném meg azt, aki japán emberként pl. Kiát vesz, de lehet, hogy van ilyen)
- van-e Fiat, Alfa, Peugeot, Citroen és Renault(biztos nem sok)
- vannak-e esetleg amerikai verdák(nem a benzinfaló fajták, hanem pl. Chevrolet Cruze vagy Aveo/Sonic)
- van-e Volvo és Saab

Annak tudatában, hogy szinte csak japán autókat hajtanak ott, lehet, hogy hülye kérdések, de bennem mégis ott motoszkál. A japán autókból egy dolog hiányzik nagyon - a stílus. Épp ezért aki azt keresi egy kocsiban, az japán létére is feltehetőleg európait választ majd.

Szkotti 2013.11.19. 09:26:57

@Nyiri: A turházásról és fingásról nem is beszélve.

Szkotti 2013.11.19. 09:29:48

Nem, az európai balkormányosok nem olcsóbbak, sőt. Japán fickó mesélte, hogy ha visszamegy haza, vesz egy BMW-t, mert Lexust is vehetne, de az bárkinek lehet, a BMW-Mercedes pedig ott is státuszszimbólum.
A csendhez meg gondolom az is hozzájárul, hogy szigorú sebességkorlátozás van.

Rocko- 2013.11.19. 10:00:26

@X8: "és a most épp aktuális küszöbön lévö szmogriadó
ami szintén nem hiányzik és a diesel kitiltásával ez mind elkerülhetö lenne "
pont ellentmondó dolgok ezek. Budapesten rengeteg dízel van, mégis itt a küszöbön a szmogriadó.

(feltalálták már a pontot, mint modnatvégi írásjelet.)

Rocko- 2013.11.19. 10:01:58

@Schütii: "De akkor mi lenne azzal a sok kőolajjal?"
megvan annak a helye, ne félj.

DrSzoke 2013.11.19. 10:11:17

@Csalfa Romeo: Ugyan Japanban nem jartam,de ide omlik a hasznaltimport toluk. Sok a saab,foleg a 9.3,9.5, a regi 9000-es szeriabol nem sok jott at,gondolom mert ott sem volt. Volvo boven,foleg a nagyobbak.S70-S80 XC70.A kicsik elvetve.Fiatbol par 2000 utabni puntot lattam,mast egyaltalan nem.Alfa sok van,szerethetik.90% V6.Franciak kozul pug-ot latok legtobbet bejonni,de van rono meg citroen is koztuk.Ami erdekes, sok VR6 sharan jott egy idoben,mas egyterut Europabol...nem emlekszem hogy lattam volna.
Amin meglepodtem,hogy tiszta autokrol irnak. Kivulrol lehet,de a tobbseg szarra van dohanyozva,borzalom budos.A kozep es a kis kategoria meg elhanyagolt szerviz ugyileg. Sztem egyszeruen nem erdekli oket.Nem egy friss importba szaladtam bele amelyiken gyarinak tuno olajszuro volt 10 evesen,a motor meg tele koksszal.Volt nissan ami a kikotobol a telepig nem birt feljonni /15km/,huzni kellett.Nem kapott a hfej kenest,el voltak dugulva az olajcsatornak a trutymotol.

red87 2013.11.19. 10:18:42

Az a Cedric taxi, de főleg a melósvágen ebben a formában egész értékelhető birtoklási vágyat váltott ki belőlem :)

ommm 2013.11.19. 10:20:10

@X8: Hagyjuk már. A szmogriadó errefelé leginkább a szálló por miatt van. Az meg azért, mert retkes a város és eleve nem gondoltak arra, hogy a port meg kéne valamivel fogni, mert folyamatosan takarítani nem lehet. (Feltéve, ha takarítanák.)

Schütii 2013.11.19. 10:27:32

@X8: Az üzemanyagok gyűjtőnévbe természetesen beleértendő az E85 is, de az megint egy kényes kérdés hogy annak az előállításához mennyire a környezetet átalakítani, károsítani. Ha nem terjed el nagyon akkor az E85 is élhető alternatíva. A hidegindítás problémáját pedig biztosan meg lehetne oldani célirányos fejlesztésekkel, ami perpillanat nem érdeke senkinek.

Schütii 2013.11.19. 10:30:15

@ommm: Ugye nem ülsz fel ennek a zanzásított "szálló por" elnevezésnek?
en.wikipedia.org/wiki/Particulates

Schütii 2013.11.19. 10:31:53

@Schütii: *...mennyire KELL a környezetet...

Zsótti28 2013.11.19. 10:40:10

@Szkotti:
"mert Lexust is vehetne, de az bárkinek lehet, a BMW-Mercedes pedig ott is státuszszimbólum."
lexus mindenkinek lehet?
bmw-mercedes meg nem? :)
szted nekik nem adják el, ha megvenné ott vki?
hol élsz?
aki kifizeti , annak lehet. mind a 3, ez szimpla piacgazdaság.

japántól kimondottan át kéne venni, h min. euro 6os dízel járhat csak a városokban.(asszem új skyactiv mazda dízelt engedik, mert megfelel a határértékeknek).
a sok szar szennyező tetű dízelt, ami 3szor annyi káros anyagot bocsát ki,mint egy benzines, azt kitiltották(ahogy californiában is).

tisztaság is fura lehet, nagyvárosokra azért annyira nem jellemző. Tokyo-t én bizony megnézném, bár a kajájuk nem nekem való,pedig néha eszek sushit. de nem ebédre:)

TomT 2013.11.19. 10:40:43

Én azt hiszem, hogy ott is van hangosautó, meg tuning(kipufogó), csak ott és akkor, ahol az ilyesminek helye van. Az a nép, ahol egy gyárban dolgozók a következő pénzügyi évre "általános fizetésemelés" vagy "felveszünk még két kertészt" közül az utóbbit választják, másképp áll a környezethez-természethez, mint nálunk megszokott.
(És ezen nem az olyan divathóbortok fognak változtatni, hogy mondjuk beindítjuk a hideg dízelautót, és megyünk vele 2 km-t oda-vissza, hogy kidobhassunk 8 PET palackot a szelektív gyűjtőbe. Akinek Priusa van, az meg már három használt papírzsebkendőt is elfuvarozhat ;)

Zsótti28 2013.11.19. 10:50:29

@TomT:
ne igen, a hideg dízelautó még kártékonyabb,mint egyébként, főleg mert sokáig marad hideg...
úgyhogy sokan tévképzetek miatt veszik, pedig nekik speciel nem jobb vétel(mármint akik nem pályáznak sokat, hanem 'csak' bevásárolni mennek, vagy egyébként csak városban tötyögnek stb)

Tokyo amúgy a világ legnépesebb városa, elővárosokkal 31M, ami azért más dimenzió,mint Bp...

sarocker 2013.11.19. 11:55:19

@ommm: He? Akkor miért fűtési szezonban nő a szálló por mennyisége? Akkor koszosabb a város? Nem, a szálló por _leginkább_ égéstermék (füst): fa tüzelés, szén tüzelés, olaj tüzelés, és természetesen ide tartozik a dízel üzem is. Ezen kívül elég nagy mértékű még a gumiabroncsok kopásából eredő por is.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2013.11.19. 12:02:26

jó, de ide a belvárosba sztem hülye, aki autót vesz. ilyen metróhálózattal... gondolom oka van annak, h csak csili-vili meg luxusjárgányok vannak.

beengedő vilma (törölt) · www.liverpoolfc.com 2013.11.19. 12:13:40

@Csalfa Romeo: nem hiányzik a japán autókból a stílus, csak más.
te gondolom alfa rajongó vagy...nekem például abszolút nem tetszenek az alfák...viszont imádom a hondákat-nissanokat... tudod ízlések és pofonok

beengedő vilma (törölt) · www.liverpoolfc.com 2013.11.19. 12:15:26

@ommm: a szálló por koncentrácijába nagy százalékkal beszállnak a dízelesek is, nem kell szépíteni!

de már nem sokáig, mert ha tovább szigorodnak az emissziós törvények, már nem fogja megérni dízel autókat gyártani...

Tomato77 2013.11.19. 12:23:51

Ha egyszer eljutnék egy ilyen távolkeleti országba, és lenne szabadidő, meg szálloda, biztosan megpróbálnék megismerkedni egy helybéli leányzóval. :-)

megint 2013.11.19. 12:30:03

beengedő vilma, ne nagyon bízzál abban, hogy a közeljövőben eltűnik a dízel. Azt eddig is lehetett tudni, hogy akinek sok pénze van az ott is európai autóval jár, a mercit és a porkét nagyon szeretik. Az is fura, hogy a beszámoló szerint alig látni priust, pedig ugye zsúfolt városról van szó, és megmenti a földet állítólag.

TomT 2013.11.19. 12:46:59

@beengedő vilma: "de már nem sokáig, mert ha tovább szigorodnak az emissziós törvények"... Minden bizonnyal. Közvetlen azután, hogy a német ipar (autógyártás) valós tulajdonosai és döntéshozói úgy döntenek, hogy mehet (mert mondjuk van jobb ötletük). Majd ekkor Merkel asszony "nyomást gyakorol" és elfogadnak amit kigondoltak.

Shadowbull 2013.11.19. 12:52:34

@TomT: na meselj, kik a nemet autoipar tulajdonosai es donteshozoi.

Egyebkent meg az egesz EU foleg dizeleket gyart a franciakkal meg az olaszokkal bezarolag.

srank 2013.11.19. 13:22:16

hány csövest, cigányt, niggert, zsidót láttál Tokyo-ban ?
mi az hogy az olasz nagyvárosban a maffia kezében a szemétszállítás és térdig ér a szar ?
mikor hallottunk olyanról, hogy bevándorlók városokat gyújtogatnak japánban, mert nekik jogaik vannak ?
folytassam ...

ommm 2013.11.19. 14:18:56

@Teddyke: köszönjük az értékes hozzászólást a témához!

SwedishRunner 2013.11.19. 14:46:54

Aki a WIKIPÉDIÁT forrásként jelöli meg, értelmes ember nem lehet. A parttalan dízel-benzin vitának semmi értelme. Elektromos autós hozzászólást várok viszont, a zéró emisszió megmagyarázása végett! :)

Tökösmákos 2013.11.19. 14:56:55

Fura hogy senki nem tudja hogy EUban azért van ennyire elterjedve a dízel mert ide ezt a lapot osztották le az olajcégek. Ha az egész Földön a benzin lenne a menő akkor kinek adnák el a gázolajat? Ezért az európai gyárak alig fejlesztik a benzines motorjaikat, a dízelükkel ellentétben.
Minden politika :P

Macskond 2013.11.19. 14:57:10

Ne mesélje már el nekem senki hogy egy részecskeszűrős dizel, jobban szennyez, és pont ez okozza a pesti szomogot. "Lóf@szt mama!".
Beindult a fűtés szezon, sokan tértek vissza fára a gázról.
És konkrét por szennyezést a villamosok (is) okoznak. A féekzéshez van bennük beépitet homokszóró.
Az 1-es villamos vonalán nyáron ha van egy kis szél kisebb porviharok vannak a villamos után. Nem értek hozzá, hogy lehetne-e másképp, csak látom a szemmemmel naponta.

protézisesh 2013.11.19. 15:02:25

@Schütii: "szálló por" = a sok korszerűtlen fűtőrendszerben elkezdik eltüzelni a nyáron összegyűlt szirszart, mert a szén majd csak akkor jön, ha már igen hideg lesz, így a FŰTÉS okozza a szmogot. Vajon miért nincsen nyáron szmog, akármekkora is a forgalom? Nyáron mindig fú a szél? Lóf@szt! Nyáron nem tüzelnek az öregasszonyok najlonacskóval meg gumicsizmával...

csubakkapákó 2013.11.19. 15:27:33

@SwedishRunner: mert szerinted a wikipedian csak hülyeséget hordott össze több ezer ember közel 300.000 (csak magyar)szócikkben ?
Belinekljek neked kapcsiból 5 cikket, aminek már a második mondatát nem fogod tudni értelmezni, és nem azért mert hülyeség, vagy hülye írta, csak éppen nem éred fel ésszel és hidd el nem lennél vele egyedül és megbántani sem akarlak.
Az viszont nettó baromság, hogy a wiki nem alkalmas hiteles forrásnak.

deak.atti 2013.11.19. 16:06:19

Sziasztok!

Ugyan nem autós, de nem bííírom ki, hogy ne tegyem be:

www.youtube.com/watch?v=39vhEHUOBRU

Aki szereti, annak jó szórakozást hozzá.

DA

Schütii 2013.11.19. 16:13:46

@Macskond: Egyrészt Bp-n rendkívül csekély a részecskeszűrős dízelek aránya. Akinek olyan autója van, és már nem garanciás, nem elkötelezett környezetvédő valamint sokat jár városban, az is igyekszik megszabadulni a szűrőtől mert "csak a baj van vele".
Másrészt láttál már éppen szűrőregenerációt végző autót? Tudod, amelyik nem 2T Wartburg de kb ugyanúgy füstöl. Na annak a szűrője amennyi dzsuvát megfogott, azt olyankor egyszerre fossa ki, igaz nem korom formájában.

Schütii 2013.11.19. 16:18:32

@protézisesh: Engem nem kell meggyőznöd. És ne felejtsük el üdvözletünket küldeni a nedves avart égető, pontosabban füstté alakító, kedves kerttulajdonosoknak sem.

Prof. Vágóhíd Elemér 2013.11.19. 16:50:10

Úgy hallottam 2015-re Budapest belvárosába csak hibrid, elektromos, vagy gázüzemű autókat engednek majd be.

Dseries 2013.11.19. 18:48:10

@Prof. Vágóhíd Elemér: Az b@szna még be. Előbb tanuljuk meg kidobni a szemetet a kukába, aztán lehet ilyen marhaságokkal folytatni.

gigabursch 2013.11.19. 19:02:35

@Schütii:
Azért annak a nedves avar égetésnek van ám szerepe.

Minden évben tavasszal is, ősszel is a kései (tavaszi) és a korai (őszi) fagyok kapcsán reggelente a "parasztfélóra" (most épp Hajnaltáj) rendszeresen mondja, hogy fagyvszély várható itt és ott.

Namost, ilyenkor a tisztességes gazda kimegy, és füstöl.
Ezzel a termés 30-80%-a menthető meg!
Nem kis mennyiség, de a sok "húdezöldéstudatosésmindenszentszar" alak azzal a jelszóval, hogy védi a környezetet, valójában azt a légpárnát számolja fel, ami érdemben teszi az élelmiszert olcsóbbá. Ami egyébként a rajta történő párakicsapódásnak hála hamar le is ülepszik és hamar az enyészeté lesz.

Mindezt évezredek óta.

Persze az, hogy mindezt sok "húdeintelligensékörnyezettudatos" önkormányzat helyi rendeletekkel tiltja, az csak a szellemi potenciáljukat igazolja.

Ez egy dolog.

A gépkocsik károsanyag kibocsátása meg egy másik.
Hogy a dízel kormol?
Igen.
Hogy a benzinesekből, főleg hidegindításkörnyékén olyan ún. szupersavak (speciális összetételű szerves savak) áramlanak ki, amelyek hasonlóan károsak, csak másképp, azt meg sokan elfelejtik, pedig a TC lapjain is volt róla szó.

Szóval ez egy viszonylag értelmetlen vita.

Ha nem lenne teljesen önszembeköpés, azt mondanám:
"Virágozzék minden virág!"
De ez így némileg vicces... :-)

kitiltott, de seráfütty 2013.11.19. 21:30:36

@TurboRudi: Hiaba a buntetes, ha az emberek hozzaallasa olyan. Jo pelda erre ideiglenes allomashelyem, Irorszag. Elvileg 150 euro a buntetes szemetelesert, kutyaszarert, ragogumiert. Megis, a fel orszag takarit a masik fele utan... Mert ha nem epp a koztisztasagi or elott csinalod, nincs kovetkezmenye... Tehat ismet a mentalitas (ami rettentoen hasonlit a magyarra), ahol vegzodik a tortenet.

Macskond 2013.11.20. 00:47:44

@Schütii: ..nyilván hazabeszélek.. :-)
A katalizátor tisztitó ciklus nem abban áll hogy "gyüjti-gyüjti a port aztán egyszerre kiadja". Hanem fogja és amit gyüjtött -mivel kb szénből van- egyszerűen elégeti. (van erről is egy cikk a TCn)
A DPF-es dizelek nem egyik napról a másikra váltják a normálokat, de egy erős csúsztatásnak gondolom hogy a cikkben a dizelekre van rágyúrva mindenki hogy "húú azok aztán hogy szennyeznek". Ezt default baromságnak tartom.

Phteven 2013.11.20. 07:50:19

@Macskond: Érdekes, a benzinesek által eregetett más, mérges gázok senkinek az orrát nem zavarják...

Phteven 2013.11.20. 07:52:40

@gigabursch: Az avarégetősökkel nekem az a bajom, hogy kb. 1 ezrelékük tüzel a fagyveszély miatt. Azt is jellemzően tavasszal kellene megejteni, mert az őszi fagy a seggünkön kívül senkit nem zavar. A nagy többség a szemétszállítás díján spórol, vagy szimpla lustaság, nehogymá' még össze is szedjem. Katalizátornak meg használják az összegyűlt nejlon hulladékot. Ezúton is üzenem nekik: Nektekajókurvaanyátokat!

Doze 2013.11.20. 09:05:18

@Phteven: persze mert aki falun él, azok körbelocsolják a kertet benzinnel és begyújtják nem? :S, te szerintem kertes házat csak képeslapot láttál.

Abban igazad van hogy nem a fagy miatt füstölnek öncélúan, azonban aki szemétszállítási díjon akar spórolni az nem tud, mivel kötelező, ha nem fizetsz behajtják. (ellenben bunkó panelproliknak szokásuk a "telekről" az útszélén leb@szni a szemetet), falunk kizárólag "zöld" van égetve, ősszel 1-2 hét intervallumban, méghozzá azért mert egyszerűen egy kisebb telken is legalább 2-3 köbméter levél, elszáradt virágtövek, kukoricaszár, krumpli szára stb van. Jobb országokban ez úgy megy hogy minden falunak saját komposztálója van (Ausztria), ellenben érdeklődtem ki mi lenne ha begyújtanám? a válasz: meglincselnének :D

Doze 2013.11.20. 09:11:11

és hogy a diesel-benzin kendácshoz is hozzászóljak.

Szerintem mind1 melyik, de a diesel sokkal büdösebb. Azonban a járművek szennyező potenciálja még mindég sokkal kisebb mint pl. télen a fél város (pl Miskolc) szénnel fűt és egyszerűen csavarja az ember orrát mint a fene, aki meg gázzal az is szennyező viszont nem lehet érezni.

Összefoglalva, a szén származékokat kéne már száműzni véglegesen, főleg a fűtési rendszerekből. Kedves vezetőnk igencsak megtámogathatná államilag a napkollektort/napelemet, ne a rezsit nyaggassa állandóan.

akos696 · www.focusauto.hu 2013.11.20. 10:35:43

@Shadowbull: Sajnos. Meglesz ennek még a böjtje.

smikee 2014.03.01. 14:06:54

@Pierr Kardán: hmmmm turbós common rail Zippo :D

az utakkal kapcsolatban azon gondolkodom, hogy ha ritkábban kell felújítani őket Tokióban, akkor a sok sok év alatt kellően simára kophat az aszfalt, nem?

érdekes párhuzam taxi vonalon: NYC: nagy batár CROWN Vic, Tokió: nagy batár CROWN :) :)
süti beállítások módosítása