Úristen, megint tekert autót vettem!

  2013. október 26. - ommm Címkék: totalcar sw tc flotta alfa 156 1.8TS adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással.

P1030743

Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar elválni attól, akit szíve utolsó hajszáleréig szeret.

De nem volt kerek minden körötte, így pár hónap után – és némi ráhatásra – a sunnyogó kereskedő kénytelen volt visszavenni. Innen is üdvözlöm a kedves nénikéje térde kalácsát is. Akkor azonban megfogadtam, hogy lesz még ilyen autóm, mert az Alfa és az olaszautó-métely valami olyan, ami csak azokat fertőzi meg, akik képesek felülemelkedni a megbízhatósági statisztikákon és a szétcsúszó légzsák-csatlakozókon, akiknek a milói Vénusz karok nélkül is gyönyörű. Én valamikor nyolc évesen, nagybátyám Fiat 850 Sportcoupéjának műbőrszagú belsejében kaptam el.

IMG 2120
Tele optimizmussal, autót vásárolni jó, de nagyon kimerítő

A mindenkori Alfa ilyen, még akkor is, ha történelme szinte kizárólag koromfekete mélypontokból (pl. Datsun Cherry-Alfa Arna) és napfényben tündöklő csúcsokból áll. Köztes állapot nincs, csak szeretni vagy gyűlölni lehet. Olyan nincs, hogy egy tulajdonos azt mondja rá: elég jó. Vagy olaszszarozza, vagy szereti.

Aztán lett egy Volvóm, melyre azóta is sokat gondolok, és ami jó helyre került végül, megbecsülik, szeretik, mert kényelmes, jól felszerelt és bivalyerős. Nem úgy, mint egy mai 240 lóerős autó, hanem úgy, mint egy öthengeres, turbómotoros öreg dög. Annak eladása fájt egy kicsit. Aztán vettem egy Audit, és akkor írtam ezt a pár sort:

„Ha a Vályi-család kombit keres, praktikusat, nagyot és lehetőleg olcsón fenntarthatót, akkor mi sem természetesebb, hogy első körben egy Milánó melletti V6-os, turbómotoros 166-os Alfa Romeót könyvjelzőztünk.
Ne keressenek mögötte logikát, én és a feleségem is imádjuk az olasz autókat ez pedig mélybordó metálszínével, krémszínű bőrkárpitjával, kéziváltójával és AZOKKAL a körlyukas Alfa-felnikkel azonnali birtoklási vágyat ébresztett. Éppen csak a pénzünk nem volt meg rá, hiszen ekkor még mindkét autónk a ház előtt állt.
Teltek-múltak a napok-hetek, a könyvjelzők gyűltek a böngészőben, majd ritkultak, ahogy szépen-sorban elkelt szinte minden autó, amit érdemes lett volna legalább megnézni. Feleségem volt az első, aki eszmélt és beláttam: igaza van, amikor azt mondja, hogy most éppen a gyakorlatias-praktikus autóvásárlás van soron. Így van ez: egyszer szívvel, egyszer fejjel.”

IMG 2114
Pécs felé menet, kora reggel botlottunk bele ebbe az RSK-replikába. Egy csoda volt a kihalt M6-oson

Szóval lett egy fejjel választott, kismotoros nagy autónk. Amely remekül bevált, iszonyatos mennyiségű cuccot elvitt-hozott, jól megfértünk benne, és 7-8 liter között fogyasztott minden körülmények között. Tökéletes volt, a célnak megfelelt, nagyon szép állapotban volt, kapott új kuplungszerkezetet, vezérlést, féktárcsákat-betéteket, féknyerget és mindent, ami ahhoz kellett, hogy több, mint 280 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére a legszebb legyen a hasonlók között. Volt hozzá frissen görgőzött Mercedes alufelni garnitúrám (csak hogy fájjon) nyári gumikkal, lemezfelnik télivel, és egy javításra váró klímakompresszor Csepelen, a klímásnál. A létező legjobb- és legracionálisabb választás.

És egy kicsit mindig tökön szúrtam magam, amikor lenéztem rá az ablakból. Elég öreg vagyok én ehhez? Ez lesz a vége, hogy egy unalmas, semmitmondó, kombi Audiban élem le az életem? Ebben nőjön fel a fiam? Itt tekergetem majd a csatahajó nagy, semmitmondó malomkerék kormányát, míg meg nem halok? Kell ez nekem? Szeretem? Szeretek bele ülni? Jó vele menni? Jó ránézni? Jó autó ez?

IMG 2121
Balázs másnaposan is jött, állítólag élvezte a dolgot

Az utolsó kérdés kivételével a válasz mindegyik kérdésre egyértelmű nem volt. Bármennyire is jó autó volt, sajnos az ég egy adta világon semmit nem mozdított meg bennem. Egyszerűen nem illett a mi kicsi, hangos, tornádószerű családunkba ez a Zeppelin. Eladom a francba, most még el lehet látható pénzért és veszünk egy Alfát, más nagyon szóba sem jöhet. Az Audit 650 ezer forintért eladni nem volt nagyon nehéz. Eleve kevesebbet kértem érte, mint amennyiért mások a 96-os, 1.8 20V-motoros Avantért kérnek a hirdetésekben (innen is üzenném nekik, hogy azok annyit nem érnek, már képről sem), így nem kellett variálni, alkudozni, ennyi az ára, és kész. Végül egy olyan – mellesleg tök jó fej – srác vitte el, akinek GS450h Lexusát én adtam el egy másik barátomnak, és kellett neki valami olcsón fenntartható, nagy, cuccolós autó.

Megvette, de nem engedte magát a német könnyen, hiszen amikor a kitakarított, szépen csillogó autóval megálltam a vevő utcájának elején, azonnal belém rongyolt a sövény mögül feltűnő, fekete ötös Golffal a helyi gyógytornász kislány. Kicsit nagy volt a lendülete, elnézést kért (mondjuk mást nem tehetett volna), ő siet. Mondom köszi, én meg hozom eladni az autót, látod, oda, hetven méterrel távolabbra. Ó, basszus. Bizony az. Adott egy névjegykártyát, amit az új tulajdonos kezébe nyomtam azzal, hogy tessék, ott megy a golfos csaj, aki majd újrafényezi a lökhárítót.

Elment az Audi 650-ért, sosem örültem még jobban, hogy megválok egy tárgytól.

IMG 2123
Pécsről eljöttünk, elindultunk Borsodnádasd felé, amikor Paksnál megtudtuk, hogy a 2004-es autó valójában 98-as. Ilyenkor enni kell valamit. Aztán visszaofordultunk Pécsre

Na most ilyenkor, amikor végre felszabadultan, szívből vehet az ember autót, két lehetősége adódik. Az első, hogy azonnal nekiszalad fejjel a falnak, és megvesz valami csodálatos, régen óhajtott autót, eljátszva a hozzáértőt, majd a későbbiekben megmagyarázva a döntést és a ráköltött dellát, vagy körbenéz és megtalálja azt, aki keni-vágja az adott témát és bízni lehet benne. Így én is Alfa- és olaszautó-téren bevált mentoromhoz, Torjay Lacihoz fordultam. Elképzeléseim voltak ugyan, de kellett az ő szakértelme és mérhetetlen tapasztalata, hogy pontosan körvonalazódjon a 156-osom képe.

Én kétliteres Twin Sparkot vagy V6-ot szerettem volna, sajnos azonban a kétliteres motorok nagyon-nagyon érzékenyek az olajszintre (plusz balansztengelyük is van), és a legfiatalabb is legalább tíz éves, ráadásul ütik-vágják őket, mint szinte az összes Alfa Romeót. Nincs sok esély, hogy épkézláb darabot találjon az ember 650 ezer forintig bezárólag. Marad hát az 1.8 TS, amit hazánkban nem forgalmaztak, pedig egy fokkal strapabíróbb, csaknem ugyanúgy megy, és szép a hangja, mint minden Alfa-motornak.

IMG 6119
Duna, hajnal, de Silva

Persze, ha szembejött volna egy szép kétliteres vagy V6 kéziváltóval, akkor viszem, de miután az egész autókeresésbe berángatott Rézmányi Balázzsal bejártuk az országot, sajnos konstatálni kellett, hogy olyan SW, aminek mindene jó, egyszerűen nincs. Ja, az külön szempont volt, hogy ha lehet, akkor a másfeles széria kell. Fura öszvér, mert inkább hasonlít az első (2002-ig gyártott) generációra, de már a Giugiaro-maszkos második széria mechanikáját és belterét kapta. A második szériás nekem nem annyira nem tetszik (már a 166-osból is a rovarlámpást imádtam), viszont az első szériás 156-osok bele irgalmatlanul szét tud esni. A ráncfelvarrott változatban pedig sok-sok dolgot átgondoltak és újraterveztek, egy fokkal igényesebb autó lett.

IMG 6135
Ez már a faceliftes 56-os fényszórója. Ezt az átmeneti változatot mindössze egy évig gyártották 2002-2003 között

Arra most nem térnék ki, hogy a kereséssel eltöltött csaknem másfél hónap alatt mennyit utaztam el (többnyire Balázzsal, aki másnaposan is bármikor eljött mitfárernek), de ezernél bőven több kilométer lenne a vége, ha összeadnánk. Voltunk Pécsett, ahonnan majdnem elhoztunk egy kombit, csak sok volt körülötte a kompromisszum, majd elindultunk onnan Borsodnádasd felé, hogy Paksnál megtudjuk: a 2004-esnek hirdetett autó valójában 98-as, majd visszafordultunk Pécsre, ahol egy ronda betegágy várt.

De alkudtam én Schwechat melletti V6-os, piros szedánra (végig volt húzva az oldala), indultam Nyíregyháza mellől felhozott, hibátlannak mondott méregzöld, 1.8-as SW-ért (azért hívják Sportwagonnak, mert kombinak nem szabad), amit körben rozsdaragya vert, belülről meg a Jóisten, míg végül Zalaegerszegen találtam egy frissen behozott kék szedánt, melynek alvázszáma alapján még stimmelt is a sport-csomagos lökhárítója és szép volt. Maxikedves eladóval, akit innen is üdvözlök, remélem, jó kezekbe került az autó.

IMG 6123
Nem véletlenül kellett kitalálni a sportkombi terminus technicust. Az Audihoz képest egyáltalán nem praktikus. Csak olyan szép, amilyen szép csak egy olasz autó tud lenni

Na végre, ha nem is V6, de legalább szép 1.8 TS, reggel indulunk érte, Zách Dani is jönni akart, Balázs már alapfelszereltség volt, ledöngetünk, alkudunk, kifizetjük és kész, Becsületesnepperünk pedig jól megügyintézi, ahogy kell. Most néztem levelezésemet: Lacival 48 e-mailt váltottunk csak arról az egy autóról. Nagyon betonnak tűnt, el_fogom_hozni. Igaz, első szériás, de legalább szép, szétcsúszott légzsák-csatlakozók, szevasztok! A 49. számú e-mail aztán betette a kaput. Ezt láttad? – tárggyal küldte át Laci Az autót. Nem láttam, naná, hiszen abban az időközben került fel a hirdetések közé, mialatt én hazaértem a permanensen nyitva tartott böngésző-ablak mellől és bekapcsoltam otthon a laptopot.

Este tíz óra volt és nem érdekelt: azonnal hívtam a kereskedőt, közöltem vele, hogy az autó nem eladó, reggel nyolcra ott vagyok és ha olyan, mint látszik és mint leírta, akkor viszem. Reggel fél kilencre dokkoltunk a takaros kereskedés előtt Érden. A Fehérvári úton még nulla forgalom (errefelé szerelgettünk anno Sabc-cal), de ha nem lett volna nyitva, akkor is behajtok a kapun.

IMG 6160
Minden, ahogy lennie kell. Baloldalt a Mercedes-kulcstartó, a pótkulcs megrendeléséről szóló bizonylat és az eredeti, gyári kulcsa

Osztrák, 2002-es, nyolc légzsák, dupla digitklíma, gyönyörű szín, kombi és tavaly decemberig vezetett szervizkönyv, szemmel láthatóan különböző időpontokban beütött pecsétekkel. Először egy Alfa Romeo márkakereskedésből, majd egy Mercedes-Benz szervizből, ahová hordták. Makulátlan bódé- és beltér, legnagyobb hibája a cserélt kipufogódob krómvégének rozsdája és ennyi. 75 ezer kilométernél cserélt vezérléssel, 95 ezernél még szervizes pecséttel és az órában 98 ezer kilométerrel eladó és forgalomba helyezhető. Kicsit alkudoztunk és végül 615 ezer forintért lett az enyém, forgalomba helyezve, névreírva, opcionálisan választott 158-as rendszámmal (ez volt az első típus, amellyel Farina 1950-ben, Fangio pedig 51-ben megnyerték az első Forma-1-es világbajnokságot, ezért lett ez a kicsit ciki 156 helyett.

IMG 6142
Tökéletes, tudatos és érzéki. Csak szeretni lehet

Persze nincs egy darab pohártartója, mikroszkopikus a kesztyűtartója és kicsi a csomagtartója (de elég lesz), azonban mindene megvan, még a pótkulcs megrendelőlapja és a Mercedes szerviz bőr kulcstartója is. Bose hifi és szakadásmentes, nagyon kényelmes ülések. És persze a világ legjobb elsőkerekes futóműve, amely a magyar utakon szeret széthullani, ezzel számolni kell. Szép a hangja, ahogy négyezres fordulatszám felett megbolondul és elkezd 7500 felé nyargalni a mutató, önmaga 1315 kilójához képest elég is a 140-144 lóerő ahhoz, hogy haladni lehessen vele, minden remek, minden jó, teljesültek a vágyak, megnyugszik a lélek. És hogy egy megbízhatatlan, olasz vacaknak tartják? Meglátjuk.

IMG 6202
A ráncfelvarrot belső egy más világ az elsőhöz képest. Puha, rücsis műszerfal, ma már ciki ezüst középkonzol, valahogy mégsem ordenáré

Az biztos, hogy az egyik legszebb dolog, amit az autóipar az utóbbi 100 évében tömegcikként kitermelt magából. Walter de Silva tündöklése, még mielőtt belefulladt volna a dynamic line hullámaiba. Gyönyörű, minden részletében.

IMG 6212
Nincs nagy megfejtés, csak egy jó kis motor. Bár csak négyhengeres, de van benne bugi

Novoth Tibi vallatógépeinek is alávetettük és a két – véletlenszerű – klímahibán kívül SEMMIT nem találtunk. Nulla hibakódot, és a motorvezérlőben tárolt 95 ezer akárhány kilométeres futásteljesítményt. Ami kevesebb, mint a műszercsoporton. Vagy cserélték a motort, vagy a vezérlőt, mindenesetre megnyugtató a tudat, hogy én leszek az, aki átfordítja a százezredik kilométeren a kereket.

Ja, a kerék. A sokküllős felniszettet még aznap beújítottuk 50 ezer forintért gumistul, alku után, mert az annyira imádott GTA-felnikészlet 170 ezerbe kerül, ez a sokküllős pedig nagyon tetszik. Persze az egyiket görgőzni kell és szükség volt egy központosítóra is, ez 2300 forintba került.

IMG 6214
Az igazi ritkaság: a hazai autók 90 százalékán le van törve a sarutakaró, mert a szerelők azt hiszik, hogy alulról kell felfeszíteni, pedig nem: a két kis pöcök lecsúszik és szépen felnyílik a fedél

Ezen kívül pedig 50 ezer elment arra, hogy szabadidőmben-hétvégenként kerestem az autóm. Amit végül a kertek alá sodort a vakszerencse. Ez ilyen, ki kellett várni, de megérte. Mindennel, ami ezzel jár majd és – természetesen – a százezer kilométeres szervizzel együtt. Mert csodálatos.

IMG 6138
Itt a 100 ezres nagyszerviz ideje. Lesz mit csinálni, de túlnyomó részt csak a lelki békém kedvéért

És amíg reggelente, ébredés után ránézek az ablakból, addig úgy érzem, rendben van a világ. Mert a szép tárgyakat csak szeretni lehet. És szeretetre szüksége van az embernek. Ha adja, ha kapja.

Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. És nekem végre megint van egy.

Hát így történt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr335592672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

subtotal 2013.10.26. 22:31:20

@Mérges 1234: Megkímélt Nubira kombi? :D

Viccet félretéve: az Octavia RS kivitelben nem olyan rossz választás ám akár az első generációból. Emellett lehetne még gondolkodni faceliftes E39-ben, bár az nagyobb, Saab 9-5 vagy 9-3, Mazda 6, vagy ott van Becsületesnepper, akinek biztos több minden eszébe jutna...

subtotal 2013.10.26. 22:33:44

@1kutya: debreceni vagy, jól emlékszem? Akkor gyere el, nézd meg :)
De küldök képeket nemsoká...

Mérges 1234 2013.10.26. 22:35:08

@subtotal:

Lényeg a ényeg, hogy összesen 3 szép kombi van, 156-os alfa, Volvo v50, v40. Ikketve a 6-os mazda, meg talán valamelyik 3-as bmw kombi nem olyan csúnya még.

Azt reméltem valakinek van még valami ötelete.

1kutya 2013.10.26. 22:35:56

@subtotal: az! megnézem, ha küldesz telszámot meg képeket:)

csongiaparaszt 2013.10.26. 22:39:41

@kultúrpesszimista: én pedig azt tartom, hogy az alfa szebb, és ebben ki is merült minden előnye.

kultúrpesszimista 2013.10.26. 22:44:17

@csongiaparaszt: még szerencse, hogy ez nem szubjektív értékítélet kérdése, hanem a tényeké... Az Alfa - az említett két adottságon kívül - minden másban jobb, mint a Volvo s40/v40.

subtotal 2013.10.26. 23:04:45

@1kutya: ment :)

@Mérges 1234: bocs, de ha V50, akkor lehet, hogy a Megane kombi is tetszene? Csak egy ötlet a külsejére vonatkoztatva...
Más világ, de esetleg az első A4 faceliftben?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.26. 23:04:50

@Mérges 1234: e60 kombi az szép.
C merci kombi sem csúnya szerintem.

csiky944 2013.10.26. 23:05:11

@butschq: tényleg? :)
én már mást is láttam ott,mondjuk még egy órával ezelőtt is :)

kultúrpesszimista 2013.10.26. 23:05:53

@Mérges 1234: Jaguar X Type, Jaguar XF Sportbrake, Mercedes CLS Shooting Brake,

majdholnap 2013.10.26. 23:23:51

Hát ide kurvasok nagyon képzett, segítőkész és elfogulatlan jóember írogat, gondoltam, megkérdem.

Év elején még úgy volt, hogy vidékre költözöm, ha összejött volna, heti két-háromszor kellett volna melóba feljárnom Pestre, odavissza kábé 150 km, nagyrészt autópálya. Sokat gondolkodtam akkor egy négykerékhajtású dízel 159-en, Olaszországban olyan tizenpárezer euró átlagáron árulták a 4-5 éves példányokat, de nagyon nagy volt a szórás árban, látszólag hasonló állapot és futott km esetén is. Hogy a túróba kell ilyenkor eldönteni, mi a reális ár? Nézzen az ember átlagárban átlagosat, mert tuti, hogy az olcsóbban kínálttal valami gáz van?

Most ugyan nem nagyon tudnám kihasználni, de még mindig gondolkodom rajta, hátha valahogy meg tudom magamnak (meg főleg az asszonynak) ideologizálni, hogy érdemes volna venni egyet...

csiky944 2013.10.26. 23:30:12

@Scaleo: a3 limót elvileg már a kínaiak is gyártják saját piacra,a limo jövőre elvileg indul mehikóban, 2 év múlva meg a braziloknál állítólag
az a3 teljes egészében itt készül,a jelenlegi tt-t inkább csak összeszerelik itt
viszont az új tt ami jövőre jön,az már itt fog készülni teljes egészében,aszondják

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.10.26. 23:38:46

Ennyiért még én is megvettem volna.. 615e forint, vicc ár. Már csak annak a fényében is, hogy HaHu-n a legolcsóbb 2003-s is 1millió körül van, 6-700e között 2000 körüli, ~200e futású 1.6-k vannak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 00:17:15

@ommm: Még nem ért véget. Söt, most kezdödik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 00:18:52

@ommm: Nem ért véget. Söt, még csak most kezdödik :)

Scaleo 2013.10.27. 00:25:22

@csiky944: Már úgy érted, az A3 cabrio készül itt teljes egészében, ugye? :) Mert a sima A3-ast nem itt gyártják. Speciel azt most nem tudom, hogy a kínaiak elkezdték-e már a termelést, de nincs kizárva.

A jelenlegi TT az utolsó kocsi, ami manufakturálisan készül Győrben. Ha befejeződik a gyártása, a jelenlegi TT-szerelde területét megkapja a motorszerelde (ami ott van egyébként mellette), az új TT-ket pedig az új járműgyárban fogják készíteni.

Scaleo 2013.10.27. 00:35:59

@Rocko-: Mindkettő bejövős. :)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.10.27. 02:18:48

Gratulálok, szép autó, de ami elől hajt az asszonynak való. Pedig egy kicsit irígykedek is, de nem az autóra, hanem az állapotára. Sok alulkormányzásmentes kilométert kívánok :D

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.10.27. 02:26:35

Az első tulnyúlással pedig az esztétika hová lett?

McZozo 2013.10.27. 02:44:46

nekem altalaba tetszenek az alfak de mondjuk pont ettol a modelltol azert en nem ajulok el.Nekem az Alfa meg mindig egy Spider legalabb. De sose mernek bevallalni egy ilyet. bar megertem a szerelmet nekem 6 evig volt egy Xedos 6 os mazdam azt szinte sirva adtam el. De pl nekem az volt a szep :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.27. 03:22:03

@Mérges 1234: Nohát, említs már lécci pár dolgot, hogy miért kalap szar a Volvo?Nekünk is az van és csak megy, csak megy, csak megy a rohadék... :D Hú, most jut eszembe, télleg kellett már fékbetétet meg tárcsákat is cserélni.Ja meg volt egy stabpálca. Ja, meg vezérműszíj és bandája is játszott, igaz. Mindezt 60 ezer kilométer alatt.Affrancba is, milyen pocsék autó... :-)
Télleg érdekelne...

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 05:59:33

Valaki nyilazza, vagy karikázza már be a kápen, hogy ez a forma hol, vagy mitol érzéki, mert én csak nézem-nézem, de nekem nem áll fel!

ommm 2013.10.27. 06:34:38

@malenykij polgar: képzeld, aztán vannak olyanok, akiknek a Mercedesre áll fel. ki érti ezt?

ommm 2013.10.27. 06:36:43

@megszaLott: gondolkodtam is ezen,kicsi bánt is,hogy a két gyerekkel hátul,közúton majd nem lehet keresztbe rakni a Praktiker előtt. gondolhatod,mennyire volt ez szempont.

ommm 2013.10.27. 06:37:54

@megszaLott: nézz meg egyet élőben is. vagy próbálj ki. lehetőleg olyat,ami nincs szétesve.

csongiaparaszt 2013.10.27. 06:56:19

@kultúrpesszimista: egyetértek, a tények makacs dolgok: bestcars.uol.com.br/comp/sw-7.htm
Ettől persze még mindig az Alfa szebb.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.27. 06:57:47

le vagyok dobbenve azt hittem egy ilyen kocsi 2millio.

ennyiert meg aztan kihagyhatatlan. Pista nem volt nyulbela, eladta az unalmast es vett egy OLASZT :) cuore sportivo.

dennisthemenace 2013.10.27. 07:09:16

@ommm: A Karesz meg a Csík.. Ok ketten.:))))

dennisthemenace 2013.10.27. 07:16:11

@Ikukám: Lehet, volt ott rokon, ismeros, estleg kedvezmény..

Wick 2013.10.27. 07:26:41

@ommm: Hálás lennék érte. Komolyan. Mindig szívesen tanul újat és hasznosat az ember. :)

csiky944 2013.10.27. 07:47:21

@Scaleo: Persze,hogy úgy,csak épp nem azt írtam :)
Az lesz szép,mikor az új gyárban fog egyszerre 4 típus készülni egyazon szalagon.

ledo76 2013.10.27. 08:42:45

@csongiaparaszt: A 200 lovas turbós V40-eshez nem a 2 literes szívót kell hasonlítani, hanem a 2.5-ös szívót. Csak a korrektség kedvéért mondom ezt, nem mennék bele abba, hogy melyik a jobb.

DeezL 2013.10.27. 08:53:46

@Hurri Kán: GOlf I-esét! de a kocka Audi 80asét is!@Ikukám: E46 volt azt kihagytam a felsorolásból a legújabb technikás BMW-m 2007ben... szerelő haverom dolgozott a BMWnél mondta a típus hibákat,amit a Becsületes nepper is leírta BMW dieselekről... az M6ot is olvastam!valamit közlekedési felügyeletet vezető ismerősöm vett egy 5éves E90est főtengely törés.. dirr... és BMW-s haver mondta igen ilyenek vannak a BMW-knél,és nincs rá garancia! régen ilyen nem volt az E30asokkal stb! és összehasonlításként a JTD-nél nem kell 160ezernél szívósort cserélni stb!@Vajda Gábor (Gee Halen): pedig amikor megjelent 92ben a legszebb volt a piacon!szerelni annyira nem volt élvezet,de tudni kell a etchnikáját,viszont évekkel később is fiatalabbnak néztél.. én 2002ben hoztam egy 95öst Németországból eladni ,azt hitték jó páran hogy új I-s rendszáma volt tudod:)@kultúrpesszimista: vannak szép Jaguarok pl. de szerelőként találkoztam jó pár angol hulladékkal,mint pl. a Rover.. hulladék autó ne csodáld hogy csődbe ment..de a Jaguar is hajmeresztő tud lenni!és egy olasz autó minden téren jobb hidd el!egyébként a héten megyek olaszba egy X-typeért.... jó áron van

DeezL 2013.10.27. 08:58:07

@visszakettopadlogaz: 2 milláért 159est kapsz! 2006osat kb! most adok el egyet majd a napokban!

Rocko- 2013.10.27. 09:06:22

@Scaleo: csak éppen veszettül hasonlítanak egymásra, ami nem feltétlenül jó.

DeezL 2013.10.27. 09:08:07

@Kand_Úr: nem tudom ennél hogy van,de ismerősöm 2005ös A6 2.0 PD TDI-jében ami automata abban is van kettőstömegű! a váltó? ne nevettess,nagyon pontos nagyon jól teszi a dolgát, ezek a 6-os váltók Opel származékok.. spec. GM váltóolaj kell bele 3 liter... sokkal pontosabbak mint a régi alfákon az olasz váltó...de a poén az hogyha összehasonlítasz egy 155öst egy Temprával a Temprának jobb a váltója:) de nem kell a kettőstömegűtől félni,Vácon van egy csapat aki felújítja 75ezerért,kapsz hozzá kuplungot és 2 év garanciát!a fiamét úgy vettem kint olaszban hogy kettőstömegűs volt stb.. feltettem ezt a felújítottat ment vele több mint 40ezret úgy adtuk el azt az alfát!kis hibával lehet olaszban jó autókat találni normális km-el!ja és nincs eldőlve az alja a rozsdától sem a kasztni!mondom 500euroért van gyönyörű állapotú 166os igaz,400ezer km-t futott de donornak jó lesz ahhoz ami van!a 400ezer km-t futott motort meg kidobom max,jobbat nem tudok:)

kultúrpesszimista 2013.10.27. 09:53:51

@megszaLott: el kéne már végre szakadni ettől az ostoba, elöl hajtós balfasz szélhámos dumától.

M.Árpika 2013.10.27. 10:30:26

@DeezL: Igen A vm system volt benne

DeezL 2013.10.27. 10:40:24

@M.Árpika: nekem is olyan volt a 164esem:)

balogh_gabor 2013.10.27. 10:56:05

@JohnyG: nem akarlak meggyőzni, ha nem áll fel, nem áll fel..

Én szeretem, hogy a 156 kerékíve körbe nincs úgy lecsapva, mintha nem fért volna ve a présgépbe.
Lásd: www.italiaspeed.com/2004/cars/alfa_romeo/11/ti_australia/alfa_156ti_2.jpg
Másnál: www.carmiko.com/2012-opel-astra-gtc-sporty-reviees-specs-release-date-price-pic/2012-opel-astra-gtc-wheel-image

A 156 tükre is zseniális. Meg a kilincs, amit az ötvenes évekből reinkarnáltak.

Cymantrene 2013.10.27. 11:19:23

@Hurri Kán: Á, azt egy péntek délután összedobták. A BX-tervet hosszában összenyomták 10 %-val, aztán még a kerekekből kiszedték a tojást, azért lett 13 hüvelykes 14 helyett :-)

butschq 2013.10.27. 11:36:58

@csiky944: Nincs mit tenni. Akinek jól megy, annak jól megy :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 11:41:00

@ommm: Mi van, bántottak?
El kellene már felejteni a mercédeszesdit, alfásdit, mert a világ nem így kattog.

DeezL 2013.10.27. 12:09:07

@malenykij polgar: miért akkor mit vegyünk Hyundai Ponyt vagy mi a faszomat értesz ez alatt?

ommm 2013.10.27. 12:46:24

@malenykij polgar: El kéne hát, nem az én nickem mellett virít az mybk hahó. És főleg: az előítélet csúnya dolog, Péter, másodkézből felszívott marhaságokkal alátámasztva még inkább.

karolyk22 2013.10.27. 13:11:52

szép autó, jó választás, de ezt már nem kell kapartatni, nem kell széthajtani, vigyázni kell rá és jó lehet sokáig, remélem már te is kinőttél ebből, mert a kereskedők sem szeretek, ah megveszed az autót, széthajtod, aztán viszed vissza másnap, hogy elromlott a váltója.

Visionstar 2013.10.27. 13:44:05

@DeezL: e34 benzin! na abban a motorban nem fog kettétörni semmi sem.

DeezL 2013.10.27. 13:49:30

@Visionstar: volt egy 25i Vanos az jó volt

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 14:04:06

@bege: Igen, lehet benne valami. Látszik, hogy torodni akartak a részletekkel, hogy valamit pluszt nagyon bele akartak vinni, pl. a tukor is tényleg dizájnos. Nem csak letudni akarták a formatervet. Én is fínomnak és homogénnek látom és dizájnját, csak éppen nem szépnek, vagy megragadónak.
Azért is vagyok ilyen kiváncsi, hogy mitol lehet így ráizgulni egy alfára, mert egy jóbarátomnak is bogárszemu 166-osa van, de nem azért mert nem tudna mondjuk holnap venni egy új E Mercit, hanem mert meg van gyozodve róla, hogy ez az autógyártás non plus ultrája. Én meg beulok mellé és annyit látok, hogy a voros momo bor ulések nagyon kellenének, a tobbi meg simán felejtos.

DeezL 2013.10.27. 14:13:12

@JohnyG: van egy olyan hogy alfa feeling,ugyanúgy mint a kettes Golfnak is volt egy érzete,akár a mercinek ,vagy a bmw-nek is...más és más!

DeezL 2013.10.27. 14:17:39

@JohnyG: de úgyis mondhatom ez a forma 97ben jelent meg!97ben hasonlítsd a Vento, sima paraszt A4hez...(abból is a 98utáni facelift ami szép)akkori toledo ,kocka E36(amit igazából imádtam) stb-hez ..ebben az autóban jelent meg a személyautókba először beépített CR technika,ezután jött csak 98ban a Merci a CDI-vel,amiben segített a Fiat és a Bosch úgy szintén aztán a PSA a HDI és így tovább... Walter de Sylva tervezte aki később a VW,SEAT,AUDI-nak szebb modelljeit tervezte pl új Scirocco stb...

xfile 2013.10.27. 14:31:14

Hi!

Magam részéről,ha olasz és benzines,akkor vmelyik lancia jöhetne szóba,nem mintha az alfat nem szeretném.Amúgy volt egy regata turbo d-m,már a külső kilincses,jó volt,célszerű volt,kényelmes volt,ja és nagyon olasz volt.
Egy kalappal az alfahoz!!!

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 14:52:22

@DeezL: Na, kérném szépen! Ezt lenne jó megfogalmazni, hogy mi az az Alfa feeling. Mi tudja beindítani az Alfások fejében a kodgépet úgy, hogy nem veszik észre, hogy szétmállott a rádió gombja, a kozépkonzol olyan, mintha egy dekopírfurésszel szabták volna ki, a váltó rúdja meg olyan hosszú, hogy rendesen susog ha kettesbe húzod.

DeezL 2013.10.27. 15:11:51

@JohnyG: nem mindegyik olyan... az hogy jól mentek a kategóriájukban mindig,és mellé nem evett sokat... most ne a Boxer motorokkal jöjjünk... de pl. amikor hoztuk haza Svájcból 1990ben az E21es BMW-met 320as volt az 1.5ös Boxer alfa elől nem tudtam elmenni a pályán... kényelmesek,és a régebbi modellek egy némethez képest sokkal jobban fel voltak szerelve... szerelni némely motort szopás,de a BMW motoroknál is volt szopás.. meg tök mindegy bármelyik nagyobb méretű motorról elmondható ez! nekem volt több alfám lesz is... BMW-k is voltak,VW-k,AUdik,Mercik is... minden szarom volt már ... sok km-t megyek autókkal,illetve most már megyünk ,,gyerkőc is vezet már lassan 5 éve.. lánykám is másfél éve vezet... semmivel nem voltak szarabbak az alfáim mint a Vw-jeim pl.

Pizso 2013.10.27. 15:51:11

Azért az gáz, hogy ez a középkonzol várja az embert is 2013-ban. Ami egyébként szerintem csunya teknós, de ez ugye izlések és pofonok kategória. Nekem az SW formája sem tetszik, bár az biztos, hogy ebben a kategóriában ebben az időben ez a forma teljesen korrekt. A mai kombi Merciknél mindenesetre fényévekkel jobb. :) A hangja zseniális és érzéki a vezetése, de ezzel én a jó tulajdonságokat le is zártam. És mivel a mai paletta enyhén szólva is gyenge, nem biztos, hogy lesz valaha is Alfám. (Ne gyertek a 8C vagy 4C-vel amit még senki nem látott)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 16:29:48

@DeezL:
Charade Gtti - 20 voltam, egy mozdulatra dolt az uléstámla és futyult a turbó
Audi 80 - nagyszám volt a gombolyu
Golf II Gti - Igy még nem ment kocsim addig
Sentra - a tetején is táncoltunk
Cordoba - csinos volt ez az új dizájn
Vento vr6 - a hang, az ero, a BBS-ek, nem lehetett nem megvenni
Audi B4 - komoly pali lettem (azt hittem)
Niva - ha nem hullott volna szét, még ma is meglenne
Astra Gsi - Itt tudtam meg mi az a Koni
Bravo Novitec - Jujj de szép volt
B vectra - tok korrekt volt
HF Integrale - az agyamat is elhagytam
Vento 1.8 - hurrá, megint kijovok a benzinpénzbol
Escort XR3 - az a motor úgy vette a lapot
Fiesta 1.1 - veszett lett az XR3 motorral
Skoda 120l - a legcsajozósabb
P Fiat 126 - olcsóbb volt mint gokartozni
2107 - Itt elszabadulhatott az alkotói fantáziám
Swift 1.0 - szukségbol vettem, de nagyon megszerettem
Swift 1.6 16v - Ráéreztem a Suzukizásra :)
Mondeo Tddi - De jók ezek mai dízelek (ez nem ma volt)
155ST - Vágyaim netovábbja volt
WRX - na ha ez nem lenne, akkor tényleg unalmasabb lenne a világ
MR2 Roadster - a legélénkebb autóm, ever
Celica Vvti - ráéreztem a Toyotázásra
PT cruiser - mindig is akartam, kipipálva, jó volt
Boxster - száguldás, Porsche, szerelem :)
330CI - Na végre egy Lada rendesen megcsinálva
307 sw - imádtam a panoráma tetot

..és b@zdmeg, mindegyiket úgy vettem, hogy ez már marad.

V12 Power 2013.10.27. 17:47:38

Ommm, gratulálok, és sok boldogságos kilométert kívánok hozzá!

A bal első lámpáról készült képet nézve annyit szeretnék kérdezni, hogy annak úgy kell állnia? Nem értek az Alfához, nekem olyan fura, hogy alul előrébb van a lámpa, mint a lökös. Vagy csak képen tűnik így?

Visionstar 2013.10.27. 18:06:34

@DeezL: nekem is ilyen van, nem hiába említettem őt! Na ő az igazi kindertojás a mostani autók között. Sok autós nem sejti, hogy egy régi e34-es motorházteteje alatt mi rejtezik.

dennisthemenace 2013.10.27. 20:15:06

@bege: A tukor tartója viszont nem az. Valami otvozet és kiveri alul a feher dzsuva (lehet,az ablakmosó folyadék okozza), amit csak lecsiszolással, újra festéssel lehet orvosolni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 21:33:09

@ommm: Akkor legyen elsökézböl.
forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=12680

Sajnálom, akármilyen szép autó, de jónak nem tudom tartani.

DeezL 2013.10.27. 21:45:38

@JohnyG: :) én had ne soroljam fel az enyéimet rengeteg volt! ennél 3x több kb.@Visionstar: persze de ma már nem olyan nagy szám ám,de szerettem..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 22:14:28

@DeezL:
Azt, hogy nem kell bizonyos márkák tulajdonosaiba mindenféle dolgokat belemagyarázni.
Attól még, hogy én ócska Mercedest hajtok a szabadidömben (és Pistának bassza a csörét, hogy írogatunk is az ócska mercikröl), tudok rajongani más autóért is.
A 156-os Alfa esetében nálam ott kezdödik a rajongás, hogy egy eltalált és harmonikus forma. És ugyanitt véget is ér.

ommm 2013.10.27. 22:24:46

@malenykij polgar: Péter, engem aztán abszolút hidegen hagy, hogy kinek, mire áll fel, ugyanúgy kevésbé érdekel a linkelt fórumban a törésteszt, mert nem szándékozom összetörni az autót, ha pedig valaki meg akar találni, akkor mindegy, miben ülsz.
Viszont személyes tapasztalat nélkül minősíteni valamit szerintem nem korrekt.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 22:29:35

@DeezL: Most nem is az a lényeg, hogy mennyi az annyi hanem, hogy akárhányszor ráizgultam valamelyik autóra, akkor szentul meg voltam gyozodve, hogy ezt nekem találták ki. Pont mint Pistánk most. Valahogy, egy ido után persze mindig képes voltam kiforgatni a sajat meggyozodésemet úgy, hogy mehessen a régi és johessen az új. Szumma-szummárom, a kocsi pont olyan mint a sor; lehet kedvenc márkád, de a legjobb a sok.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 22:33:51

@DeezL: Most nem is az a lényeg, hogy mennyi az annyi hanem, hogy akárhányszor vettem egy új autót, akkor én is szentul megvoltam gyozodve, hogy ezt nekem találták ki. Pont mint Pistánk most. Aztán valahogy mégis mindig jott valami más. Szumma-szummárom a kocsi pont olyan mint a sor: lehet kedvenc márkád, de legjobb a sok.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 22:35:24

és igen, mindent kétszermondok kétszermondok :)

Oldm4n 2013.10.27. 22:40:45

Beszállnék a "jó kis kombit" kategóriába én is, mert van élet az alfán túl is. Szóval, szerintem az a baj alapból, hogy kis dodgemautókban gondolkodtok. Egy kombi legyen nagy. Lehessen pakolni. Férjen bele minimum négy fullsize hulla. Vagy több. Az én nyertesem az Oldsmobile Custom Cruiser lenne, szigorúan az 1977-1990-es második gen. (Ha teheted, hallgasd meg a 350-es dízelt, nagyon állat hangja van!) Na, az már egy normálisabb méret... :)

DeezL 2013.10.27. 22:47:54

@JohnyG: értelek,bár én nem nagyon voltam úgy hogy megmarad,azért volt sok mert addig adtam el amig volt rajta pénz... nem dédelgetem én.. 1-2 kivétel akadt csak...

rfc (törölt) 2013.10.27. 22:57:16

@ommm: "kevésbé érdekel a linkelt fórumban a törésteszt, mert nem szándékozom összetörni az autót"

Nem is tudtam, hogy ez igy mukodik, hogy mindenki eldontheti, szeretne-e karambolozni, vagy sem.

"ha pedig valaki meg akar találni, akkor mindegy, miben ülsz."

Egyaltalan nem mindegy, hogy egy olyan, tangoharmonikakent osszecsuklo utascellaju papirjaguarban ulsz, mint a 156-os, vagy egy normalis vedelmet nyujto autoban. Szerintem ennek te is tudataban vagy, es pont azert kabitod magad ilyen hulyesegekkel, hogy ne kelljen szembenezned azzal, hogy a ket gyereked eletet kockara teszed.
www.youtube.com/watch?v=Pkk3pmfa4vU
Meg mered nezni, vagy inkabb az elfojtasba menekulsz?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.27. 23:07:33

@rfc: "Meg mered nezni, vagy inkabb az elfojtasba menekulsz?"

Koszonom, koszonom, koszonom!
Sírósra rohogtem magam.

Egyben azt is tudom, hogy ez komoly téma és ígérem, hogy fegyelmezem magam legkozelebb.

DeezL 2013.10.27. 23:11:58

@rfc: haverom nemrég törte össze a 147esét...ugyanúgy törik mint a videoban a 156os és elmondom neked,hogy semmi bajuk nem lett,pedig kinyílt a légzsák stb és nem voltak bekötve... hagyjátok már ezt a kurva törés tesztet... E30asommal összetörtek 2szer is ... becsapták előttem hirtelen a 124es mercit .fel sem tudtam rá készülni... egyszer meg faszán hátulról lenullázták az E30at.. és? itt vagyok ... Themám elé kijött egy mondeo... Themának meggörbült kicsit a géptetője,meg egy index burát kellett vennem a Mondeo TK lett.. igaz nem volt nagy sebességgel 65el mentem.. ő meg nem állt meg a stop táblánál nem figyelt kicsapta elém...meg volt még 1-2 ilyen szép eset.. nem voltam bekötve semelyiknél...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 23:12:43

@ommm:
Minösítettem? Nem.
Írtam egy szmájlis mondatot, te meg elkezdesz magyarázkodni, meg hogy így a nickem, meg úgy Mercedes, meg elöítéletek. Ennek semmi köze hozzá.

Még egyszer:
A 156-os szép autó? Nekem az. Állítólag jó motorokat is pakoltak beléjük.
Innentöl pedig:
- 9-10 literes fogyasztás (naná, ha bugi van a motorban)
- nagy fordulókör
- szük beltér, kis csomagtartó (tudom, a tied kombi)
- minimális tárólóhelyek
- rossz törésteszt, amit a fészlift során airbagek szórásával próbáltak kompenzálni

Persze, hogy nem elsökézböl ítélek, nem tartottam ilyet. Ültem benne és nem voltam elájulva töle. Messze nem olyan izgalmas (khm) belül, mint amilyen szép kívül. Márpedig szerintem többet ül benne a tulaj, mint nézegeti. (Most minösítettem!)

Nincs bennem súlyos autórasszizmus, van olyan Alfa, ami nagyon kéne nekem is, csak nem a mindennapokra és nem ez.

Attól te még örülhetsz neki és szolgáljon minél kevesebb hibával.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.27. 23:19:13

(Ja, és szerintem Freilassing nem Ausztriában van, úgyhogy inkább ex-német az autód.)

DeezL 2013.10.27. 23:20:36

@malenykij polgar: értelek!és milyen mercid van?

rfc (törölt) 2013.10.27. 23:54:54

@malenykij polgar: Ugyesen firkalsz, geza :)
Kuperol vannak fotok valahol?

ommm 2013.10.28. 00:28:30

@rfc: Hogyne! Sőt! Szándékosan teszem kockára a gyermekeim életét, miattam sírnak vért a bébifókák és talpától égetem a menórát naphosszat.
Barátom, nem irigylem a gondjaidat.
btw. ez nem egy EuroNCAP-törésteszt, de ha az is lenne: hol szúrjam tökön magam? És a többszázezer ember, akik ilyen autóval járnak?

@malenykij polgar: Bocs, a szmájlid lemaradt.

dextercapo 2013.10.28. 00:52:34

@rfc: igen , pontosan igy mukodik . ha rettegesz , akkor veszel magadnak tankot , vagy meg inkabb otthon maradsz . ha realisan latod a kerdest , akkor eldontod hogy meger-e neked tovabbi harom liter fogyasztast , parszazezer ft-ot , a teljes javitatatlansagot es a rosszabb mozgast , menetdinamikat hogy egy lottootos valoszinusegu esetben az auto megment-e .
hagyjuk mar a demagog elmebajt arrol hogy megoli a gyerekeit . valahogy egy csomoan felnottek ladakban , suziki swiftekben es egesz azsia tomegrobogozik - a gorogok nem hordanak sisakot . nem haltak ki . nyilvan vannak balesetek - de meg kell tudni huzni a vonalat hogy meddig hagyod hogy az kozlekedesi stilusodat meghatarozza . az a klasszikus aranytevesztes hogy "ha egy kis artatlan gyerek megmenekul , mar megerte" csak arra jo hogy ezen az alapon totalisan betiltsunk minden autot , kerekpart , robogot .
@ommm: dontest hozol . biztonsagosabb mint egy trabant ? veszelyesebb mint egy ural ? valahol meg kell huzni a vonalat . ezt a demagog elmebajt a gyerekgyilkossagrol mar hallhattuk szamtalan forumon . legzsak nelkuli autoval jarok - de nem ettol szorosodik a mellkasom . amikor ezen hisztizik valaki , mindig megkerdem tole hogy mennyivel rosszabb ez mint egy robogo , motor , sarkanyrepulo vagy ursiklo ?

dextercapo 2013.10.28. 01:07:13

@ommm: egyebkent van az ncap teszt es van a valosag .
amikor az utolso uj automat vettem (fiat scudo II) akkor a kocsi aljan talaltam egy lelogo gazolajhutot , ami eletveszelyes helyen volt .
amikor elkezdtem kerdezni hogy az ott mi , akkor elmondtak hogy a lelogo huto es a hutokopoltyu a gazolajat huti .
erre kerdeztem hogy nem lehetne valami vedettebb helyre tenni ?
mondjuk valami racs moge ... amit ilyesmi , huto vedelemre talaltak ki . lassuk csak , talan van egy ilyen autos szakkifejezes is : huto...racs ?
erre mondtak hogy azt nem lehet mert okos mernokok talaltak ki , en azt nem erthetem .
erre odahajoltam a fickohoz es megkertem hogy nezzen meg jol : ha tippelnie kene , akkor az elmult egymillio km-ben mit tippel : hanyszor mentem at padkan , kutyatetem felett , mely hoban , jegbordan - es hanyszor utkoztem frontalisan ?
erre jol sikerult valaszolnia igy megegyeztunk hogy akkor veszem at az autot ha atalakitjak az elvarasaimnak megfeleloen - maskepp arulhatjak tovabb . atalakitottak .
a mai autokban parkolom a motorteret , a gyalogos gyurodozonajat , a fulket es a csomagtartot . ha akarnek venni egy suzuki wagonert vagy neadj isten egy subaru liberot , akkor mar lassan fegyverviselesi engedely kell hozza . ez a jo irany ?
tudom hogy szerintetek sem :
totalcar.hu/magazin/velemeny/encap/

Shadowbull 2013.10.28. 06:55:06

@dextercapo: "hagyjuk mar a demagog elmebajt arrol hogy megoli a gyerekeit . valahogy egy csomoan felnottek ladakban , suziki swiftekben es egesz azsia tomegrobogozik - a gorogok nem hordanak sisakot . nem haltak ki ."

hehe :) egyik mondatoddal utod a masikat, nem tunik fel? A "mi is felnottunk ladakban oszt megis itt vagyunk" dumanal nincs nagyobb demagog hulyeseg.

Rocko- 2013.10.28. 07:26:15

@rfc: zárójelben, pártatlanul, hogy a linkelt video alapján a két gyereknek nem sok baja lenne.
az első két ülésben lévőnek annál inkább.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.10.28. 07:28:54

@rfc: Én nem tudok így rajzolni, ezeket Hammer kollega követte el.
car-pencil-etc.blogspot.co.at/
Vannak fotók is, ja.

dextercapo 2013.10.28. 07:46:42

@Shadowbull: nem . nemi aranyerzekkel kene szemlelni a dolgot .
azok akik egy kosza video alapjan gyerekgyilkosnak titulalnak valakit demagogok . ha ez ennyit szamitana , akkor a gyerekulest azonnal be kene tiltani az osszes kerekparrol .

rfc (törölt) 2013.10.28. 13:20:00

@Rocko-: Ilyen ergya karosszerianal mi tortenik szerinted, ha hatulrol erkezik a figyelmetlen polgartars?

dennisthemenace 2013.10.29. 16:25:21

@malenykij polgar: Ezen az alapon bármilyen autót le lehet fikázni.

kultúrpesszimista 2013.10.31. 22:56:18

@malenykij polgar: egy ócska fontoskodó szélhámos vagy. Miért nem mész kapálni?! Ahhoz talán értesz.

johannes7 2013.11.08. 08:26:47

Nekem 1997 körül volt egy 1987-es Lancia Prismám,2.0 benzines,4x4,diffizár,digit klíma.
Ment mind az ökör de én ilyen összetákolt sza...al még nem találkoztam.
Igaz Ferjáncz Attila leírta, hogy szerelni kell de hogy mindíg...?..erre nem gondoltam.
Mindíg is tetszettek az olasz autók de én soha többet nem mertem venni,persze ez régen volt,sokat változott az autógyártás,mégis inkább az unalmas japán 500 ezerig hozzá sem kell nyúlni autókat választom ;-).

vmaast 2014.03.07. 20:19:49

Azért eldobni egy olyan mondatot hogy a Golf izgalmasabb forma a 156 Sw-nél, nagyon-nagyon komoly ízlésbeli elmaradottságot sejtet ;-)

marcow 2015.03.01. 15:55:14

Srácok, aki szereti az '56-ost, az nézze meg:

www.youtube.com/watch?v=1_4yIhCMm9g
süti beállítások módosítása