Ahol minden a BMW-ről szól

BMW Welt és múzeum Münchenben

  2013. október 24. - Lendvai Zsolt Címkék: bmw úton münchen bmw múzeum bmw welt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

A BMW-nél a NineT bemutatásának napján nagyon gondosan ügyeltek arra, hogy minden figyelem a márkára összpontosuljon. Már a müncheni reptéren beültettek minket egy limitált szériás, V12-es 7-esbe, amellyel csendesen suhantunk a múzeumig. Sofőrünk egyébként diákmunkában furikázik luxusautókkal, általában az országon belül, máskor viszont akár Monacóig is - amikor megkérdeztem, szereti-e a munkáját, csak egy széles mosollyal válaszolt.

DSC01116
A BMW irodaháza négy hengert formál

 

Út közben aztán megtudtam, hogy egyáltalán nem elfogult a BMW-vel, civilben például Mercedest vezet - igaz, ha végez a műszaki egyetemen, a legújabb hármasra váltana. Németországban érezhető a hazai autóiparba vetett bizalom, de nemcsak hazaszeretetből választanak német márkákat: az autósiskolákban túlnyomórészt ezekkel oktatnak, így ezt szokják meg, ez a természetes. És persze ha valaki angol, esetleg francia autót vesz, döntését igen komoly érvekkel kell tudnia alátámasztani a baráti körben.

DSC00916
Ilyen egy kifogástalan állapotban lévő 2002ti

A múzeumhoz érkezve látjuk, hogy már nagy a készülődés, vörös szőnyegen terelnek minket az M1 Caféba, nehogy véletlenül idő előtt bepillantsunk a NineT-t takaró lepel alá. A kávézó bejáratánál BMW-maketteket és egyéb apróságokat rejtő vitrin áll, és még a mosdó üvegajtajába is motorkerékpárt gravíroztak - bármerre nézünk, itt tényleg minden a bajor márkáról szól. A sajtótájékoztató és az ünnepi bemutató után sajnos nem mindenkinek jutott ideje a múzeumi körsétára, egy-egy terembe viszont beszökhettünk: az i8-tanulmány mellett Isettát, és egy gyönyörű 2002ti-t is láttunk, mielőtt ránk szóltak, egy percünk van elkészülni, és irány a BMW Welt.

DSC01039

Ez tulajdonképpen egy élményközpont, amelyet nem is olyan rég, 2007 őszén adtak át. Már a bejáratnál kisiskolások próbálják lerángatni egymást a kiállított motorok nyergéből, bent pedig a legtöbb jelenlegi BMW-modellbe beülhetnek, vagy akár matt fényezést tapogathatnak addig, míg annak minden négyzetcentiméterét ujjlenyomatok nem borítják. A múzeum és a Welt közt érezhető a kontraszt, míg előbbi inkább csendes, visszafogott, és elsősorban a múltra koncentrál, addig utóbbi a legújabb fejlesztésekről, a modern technikáról szól - ezzel van összhangban maga az épület is, ahol interaktív formában ismerkedhetünk meg a márka jelenével.

DSC01086
Kinyithatjuk, beleülhetünk, tapogathatjuk - erről is szól a BMW Welt

A BMW-csoporthoz tartozó Minikbe és Rolls-Royce-okba is belebotlunk, az emeleten azonban szinte minden a terepmotorozásról szól. A bajorok roppant büszkék az endurós sikerekre, holott a hetvenes évek végéig kevésbé foglalkoztatta őket ez a terület - változást Peres László hozott. Mára pedig már ott tartunk, hogy egyik legsikeresebb modelljük az R 1200 GS, vagyis egy túraenduró, melynek nemcsak a jelenlegi palettán van kitüntetett szerepe, de a BMW történetében is mérföldkőnek tartják.

DSC01092
Még a plafonról is BMW lóg - szó szerint

A BMW endurók atyja

A bajor gyártó tesztrészlegénél dolgozó Peres László saját építésű, nyolcszáz köbcentis motorjával állt rajthoz cross country versenyeken, 1978-ban pedig második helyen végzett a német bajnokságban. Ez a siker csak a kezdet volt, a következő évben a BMW már gyári csapatot is indított. Az eredmények azt igazolták, hogy lehet jövője egy nagy hengerűrtartalmú, utcán és terepen egyaránt használható modellnek, a piac pedig befogadónak bizonyult. 1980-ban mutatták be az R 80 G/S-t, melynek típusjelzése (G: Gelände, terep; S: Strasse, utca) is utal a felhasználási területekre. Innen indult a BMW túraenduróinak sikertörténete, ma pedig már éppen egy ilyen gép, az R 1200 GS számít a bajorok egyik legnépszerűbb modelljének.

A BMW Weltben több tucatnyi, új tulajdonosra váró BMW-t tárolnak - a tűzveszély kizárásával-, és külön kérésre át is vehetők itt az autók, illetve motorok. A tengerentúlról is sokan utaznak ide csak azért, hogy igénybe vegyék ezt az egyébként feláras szolgáltatást. Persze az átvétel miatt érkezők csak töredékét teszik ki a BMW Welt látogatóinak: a belépés ingyenes, a gyerekek és a szülők is megtalálják azt, ami számukra érdekes. A múzeumhoz pedig mindössze egy gyalogoshídon kell átsétálni - az ottani, 9 eurós belépő sem mondható drágának.

DSC01100
A Prémium Átadóban éppen egy SUV talált gazdára

Egyszóval igen okosan megcsinálták ezt a BMW-nél: amíg a reptérről a Welthez érünk, szinte semmilyen más inger nem ér bennünket - leszámítva a futballrajongóknak ismerős Allianz Arenát, a város két csapatának stadionját -, mikor pedig belépünk, szinte arculcsap a BMW-érzés. Nyilván elfogult vagyok, de ez olyasmi, amit legalább egyszer mindenkinek érdemes megtapasztalni, aki érdeklődik a klasszikus autók és motorok iránt, vagy esetleg a bajor gyártó jelenlegi modelljeit kedveli.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr495592207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

determ 2013.10.24. 19:07:27

...és még gyárlátogatás is van. Bár szerintem az egész csak autóbuziknak érdekes/izgalmas.

eko 2013.10.24. 19:27:08

Azért a BMW Welt 300 karakternél többet érdemelt volna..

Sturmge 2013.10.24. 20:05:59

Melyik gyárlátogatás nem autóbuziknak van??

e1 · http://beszoltam.hu 2013.10.24. 21:16:51

Nem egészen értem, hogy mire jó ez a prémium átadás. Miben más, mint hogyha bármilyen másik BMW szalonban veszem át az autót?

Lendvai Zsolt 2013.10.24. 21:35:21

@e1: Ezt nem igazán részletezték, de elvileg itt lehet több "csomagból" választani. Átadás előtt egy nappal még egyszer kívül-belül rendbevágják az autót (ez mondjuk nyilván máshol sem elképzelhetetlen), illetve csomagtól függően körbevezetnek a Weltben, a múzeumban, illetve be lehet nézni a gyárba is. A legdrágább csomaghoz jár egy tele tank benzin is.

1kutya 2013.10.24. 21:45:53

azért a 2002ti-ért elmennék Münchenig...

V12 Power 2013.10.24. 21:56:51

@1kutya: pedig a vele szemben kirakott Isetta még jobban mutat!:-)

1kutya 2013.10.24. 22:23:55

@V12 Power: biztos, csak kevésbé lehet csapatni vele :)

Szabo T 2013.10.24. 22:25:16

@Lendvai Zsolt: "A tengerentúlról is sokan utaznak ide csak azért, hogy igénybe vegyék ezt az egyébként feláras szolgáltatást." A European Delivery (ED) nem felaras, sot az ED arak alacsonyabbak az amerikai kereskedok arainal. A BMW figyelembe veszi ugyanis, hogy a vevoknek az europai kiruccanas nehany ezer dollarjaba kerul.

Itt van egy jo kis ED leiras:

f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=892268

Lendvai Zsolt 2013.10.24. 22:50:54

@Szabo T: Bevallom őszintén, az ED-vel kapcsolatban nem nagyon vagyok képben, viszont a felárast arra értettem, hogy maga ez a prémium átadás kerül csomagtól függően 395-995 euróba.
Az viszont igaz, hogy az ED kicsit más tészta, és valóban alacsonyabbak így az árak.
Viszont ezért fogalmaztam úgy a posztban, hogy _egyébként_ feláras a szolgáltatás. :)

És hogy kicsit hozzászóljak a linkedhez is: én nem vágyom ugyan új autóra, de az átvétel ezzel a körítéssel elég maradandó élmény lehet.

yenoee 2013.10.24. 23:33:34

@Szabo T: Ez elég tartalmas kis kirándulásra sikeredett. :)

Szabo T 2013.10.25. 00:58:06

@Lendvai Zsolt: Nekem pedig a premium atadasrol nincs fogalmam. A bimmerpost-on rengeteg ED thread van, a link a jobbak kozul valo. Biztos, hogy nemet mondanal egy M6 Competition Package-re (uj auto)? :)

@yenoee: Sajnos maximum Ausztriaig szoktak elmereszkedni, Olaszorszag, Franciaorszag es a Nurburgring a fo uticelok.

amenta 2013.10.25. 01:55:06

Mind a BMW Welt, mind a múzeum, mind pedig a gyár megér egy látogatást.Én is voltam kint,zseniális.

SimonR 2013.10.25. 03:14:42

2011 Aprilisaban Munchenbe repultunk Kanadabol es a Weltben atvettuk az E90 M3 sedanunkat. Miutan 10 eve nem voltunk a kontinensen, nagyon vonzo volt az europai autoskirandulas lehetosege. Maga az autovasalas semmivel nem kerult tobbe, mivel a BMW-nek a European Delivery programjan belul mind az europai biztositas, mind pedig az ideiglenes nemet rendszam benne van az ajanlataban. Sot, az amerikaiak egybol egy 7%-os kedvezmennyel inditanak ED eseten. Ez Kanadaban nincs igy. 5200 km joizu autozas utan a repuloteren leadtuk az autot es 5 het mulva a Toronto-I kereskedesben ismet atvettem. A kihajozas termeszetesen semi felarba nem kerult, hiszen ugyis ide kellett volna szallitaniuk, legfeljeb nullkilometeresen.

2013.10.25. 09:53:59

@eko: Ááá, volt ez 4000 karakter is (szóköz nélkül). :)

Egyébként tényleg sovány lett a cikk....

rooklin 2013.10.25. 10:21:35

A múzeumban ki van állítva egy McLaren F1 GTR ami ugye a prototípusokat verve nyert Le Mans-t. Egy-két évvel későbbi évjáratból való, de ugyanúgy JJ Lehto segge alatt futott mint a győztes darab.

krepsz_zoltan 2013.10.25. 13:57:25

@rooklin: Fura verseny volt, a megtett kör/kilométer átlagát tekintve az 50-es évek közepének szintjét hozta.

1kutya 2013.10.25. 15:05:38

@SimonR: szia Simon!

ezer éve! mizujs, megvan még a bömös?

üdv

blöki:)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.25. 16:49:00

@e1: Elég pofátlanság, kifizetsz negyedmilliót és ezért azt veszed meg, hogy még el sem hozzák a kocsidat, neked kell elmenni érte. Egyébként a Mercinél is van "Fahrzeugabholung im Kundencenter Sindelfingen".
Gondolom azért van ez az opció, mert van aki kifizeti. Meg mondjuk első élménynek rögtön egy 800km-es hazaút se lehet kutya... de én a kis proli eszemmel tényleg nem tudok mit felhozni mellette.

Lendvai Zsolt 2013.10.25. 16:56:07

@Szabo T: Nyilván nem mondanék rá nemet. :) Viszont a hatos nekem már talán "túl nagy" lenne. Ha BMW fronton maradunk, akkor mindig is M3-ra vágytam, de mondjuk E46-tal bezárólag. Ez nem jelenti azt, hogy egy új M6-ot pl. nem fogadnék el, vagy hogy nincs olyan új autó, ami tetszene. Csak a régebbiek sokkal jobban megmozgatnak valamiért.

SimonR 2013.10.25. 17:03:54

@1kutya: Szia Bloki! Persze, hogy meg van. Ha csak el nem lopjak vagy ossze nem torom, mindig meg lesz. Ahogy a Csikosnak van csaladi emlekeket keviselo Mercedese, ugy tervezem, hogy nekem is legyen egy Europa utjait megjart BMW-m, amiben a lanyaim is ott gyonyorkodtek az osztrak meg olasz tajban amikor uj volt. Ha majd mar meghazasodnak, en meg nagypapa leszek, akkor legyen mirol meselniuk a gyerekeiknek, en pedig targyi bizonyitekkal tamaszthassam ala :)

@Make Valamit: A Weltben torteno atadast elsosorban az eszak-amerikaiaknak talaltak ki a nyilvanvalo elmeny miatt. Az mas kerdes, hogy valoban elmeny akar Magyarorszagra, akar mondjuk Hollandiaba vagy Angliaba hazavezetni.

SimonR 2013.10.25. 17:17:51

@Lendvai Zsolt: Van E30 325 coupe-m, E46 323 coupe-m, E90 M3 sedan-om, volt (es remelhetoleg megint lesz)E36 325 sedan-om. Mindegyik elvezheto, de mindegyik mas. A gyerekkoromban elismeresre keszteto E30 ma mar csak egy szep emlek es egy puritan celszerszam jellegu auto limitalt hasznalati lehetoseggel (OK, en mar csak szinte palyan hasznalom, arra is van epitve) Az E46-al mar elmeletileg elindulok barhova, de azert az igazan jo auto nyilvan az E90. Arrol nem beszelve, hogy a legszelsosegesebben is azzal lehet autozni - ha akarunk. Ja, a lanyomnak egy E39 528 van kezi valtoval. Na, az is egy oreg auto mar, de szinte a legszivesebben azt vezetem, ha csak ugy turazgatunk, annyira kellemes. Ennek ellenere a kovetkezo ket otos generacio megis jobb, mikozben az e39-re jellemzo turaautos elmeny is atjon. Ami engem az ujkori autokkal kapcsolatban aggaszt, az az elektronika es kompjuter mindenhol. Az en tapasztalataim szerint egyre kevesbe idotalloak, igy vannak is ketsgeim az E90 oldtimer korig torteno megtartasa felol.

SimonR 2013.10.25. 17:39:55

@Lendvai Zsolt: Ja, es meg annyit az uj auto-regi auto kerdesrol, hogy ismerek jonehany BMW-vel versenyzo embert. Ezek zome E36-okat vezet, de mindegyikben mar E46 motorok vannak, ujabb futomuvek, valtok, fekek stb. Sot, nem egy olyan van aki 2002-el palyazik, de persze generaciokkal modernebb technikat beleepitve. A regiauto-nosztalgia, az, hogy valojaban mi mozgat meg, szerintem a hasznalatbavetelig tart es az emlekek teszik szeppe. Engem peldaul az ED vidok is megmozgatnak a maguk ujauto szereploivel, pontosan a sajat, csaladdal megelt emlekeim miatt.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.10.25. 17:49:10

Engem tudjátok, hogy milyen átadás érdekelne? Privát gyárlátogatás, majd annak a végén, amikor a gyártósor végéhez közeledünk, már pont a saját autómat kísérhetném egészen addig, amíg kigurul a gyárból. Ez után az első minőségellenőrzésekre, illetve első menetpróbára én is beülhetnék a jobb egyre. Ha végül minden okés lenne, akkor átvehetném az autóm. Ezt tényleg tudnám élvezni, nem a Weltes parasztvakítást. :)

rfc (törölt) 2013.10.25. 20:42:12

@SimonR: Nyugodj meg, mar az E30-ad is dugig volt pakolva elektronikaval a kortarsaihoz kepest :) Tonkrement? Nem.

SimonR 2013.10.25. 21:04:03

@rfc: :) elmeletileg igen, bar az enyemben mar se ABS, se legkondi, ugyanakkor az is igaz, hogy a motorja egy ujabb 525-e, es valoban van benne elektronika. Azert azt had szabadjon megjegyezni, hogy az elozo E90 335i-mben peldaul 30e kilometernel elment a befecskendezes, emellett pedig ha nem hasznaltam csak hetente, akkor mindenfele fals riasztasokat mutatott a computer es torolte a napiszamlalomat, stb. Az E46-ban a legzsakjel eg, tipushiba. Ha sokat all, akkor az ABS jel is eg, de az alltalaban eltunik 10-50 km vezetes utan. A kozponti zar neha mukodik, neha nem, es meg sorolhatnam. A 2013 Dodge Ram pickup truckom levegos szintszabalyozoja 6000 kilometernel mar szervizelest kert a kijelzomon, az gyari elektromos utanfuto-fekszabalyozo szintugy. Ha megnezned barmelyik jarmuvemet, lathatnad, hogy eszelosen vigyazok rajuk, tehat nincsenek is agyonstrapalva. Ettol fuggetlenul igazad van, a huszoneves autokban is volt mar elektronika, de akkor is sokkal egyszerubbek voltak es ezaltal talan jobb alanyok egy oldtimerhez. Persze ott meg a muanyagok...

1kutya 2013.10.25. 21:46:26

@SimonR: mindig csodáltam az optimizmusodat és a ezt a - magyarokra nem igazán jellemző - pozitív világszemléletedet! :)

én most egy f10 20xd hajszolgatok néha, megértem a márkához való hozzáállásod, a hibák ellenére (én most e36 18ti compact-okat nézegetek, a tavasz megválasztja...)

rfc (törölt) 2013.10.25. 22:06:49

@SimonR: "30e kilometernel elment a befecskendezes"

Ez konkretan mit takar? Injektor vagy uza. pumpa is lehet. Motorvezerlo szoftveren tortent modositas?

"emellett pedig ha nem hasznaltam csak hetente, akkor mindenfele fals riasztasokat mutatott a computer es torolte a napiszamlalomat"

Nincs olyan, hogy fals riasztas, ezt meg kellett volna nezetni. Konkretan milyen riasztast lattal? Ugye nem berhelt senki utolag szakszerutlenul semmifele elektromos fogyasztot az autoba? (riaszto, hifi, sat radio stb) Hazilagos akkucsere nem tortent?

"Az E46-ban a legzsakjel eg, tipushiba."

Az a lampa nem viccbol eg, vagy az ovfeszitod ment tonkre, vagy az ules foglaltsagat jelzo szenzor. Mar mitol lenne a megbizhatatlansag jele, ha valami tonkrement az autodban, es ezt a fedelzeti rendszer jelzi neked?

"Ha sokat all, akkor az ABS jel is eg, de az alltalaban eltunik 10-50 km vezetes utan. A kozponti zar neha mukodik, neha nem, es meg sorolhatnam."

Ez szinten nem normalis, lehet az egyik kerekszenzorod haldoklik. Meg egyszer: egy regi auto nem figyelmezetett semmire, sokszor csak akkor vette az ember eszre a hibat, ha mar keso volt. Kemenyen meg fogod szivni, ha a felvillano ABS jelet az elektronika szeszelyenek gondolod, es ignoralod. Mindig konkret oka van.

Neha nem mukodo kpzarat meg eletemben nem lattam. Megint csak a szervizt tudnam javasolni. Lehetoleg egy olyat, amelyik ert is hozza es muszerei is vannak, mert - mar elnezest - a leirasod alapjan eleg ramaty allapotban vannak az autoid (a 30k-s befecskendezesi hibat kiveve, az gondolom garis tortenet volt).

1kutya 2013.10.25. 22:10:18

@rfc: 52e km-t futott céges suzukimban hol működik a kpzár, hol nem! ez ilyen...:)

rfc (törölt) 2013.10.25. 22:18:24

@1kutya: Na de az egy suzi :)
Mondjuk szerintem ott sem normalis, ki kene merni a zarakon a feszultseget es atnezni a testelesi pontokat. A legtobb ilyen hiba barkacsolasra, beazasra, vagy serult kabelezesre vezetheto vissza...

1kutya 2013.10.25. 22:30:34

@rfc: méresse ki a fene! tolom bele a kulcsot, oszt annyi!

céges, lexarom...

Ps: a 2 éves suzi pont olyan, mint egy 15 éves bmw, ez már látszott az elején :)))

SimonR 2013.10.25. 23:48:58

@rfc: nem hinnem, hogy ramaty autoim lennenek. A 335-on az injectort csereltek. A hasznalt autoim is amulatba ejtik az embereket. Semmi kulonleges nincs rajtuk (kiveve az E30, mert az ugye mar nem eredeti, bar kivulrol az sem igazan latszik). Soha eszembe nem junta utolag barkacsolni riasztot, hifit vagy barmit. Maximalista vagyok. Az uj truck-om (biztositalak, nincs ramaty allapotban)nehany ezer kilometer utan kuldozgeti a hibajeleket. Felre ne ertsd, nem feltetlen az zavar, hogy uzeneteket kuld, vagy hogy egyes BMW-imben szines lampak vilagitanat, hanem a tudat, hogy valami rossz. Termeszetesen tudok rola, hogy a legzsak lampa jele mire utal, mintahogy az ABS-e is. Csak egyszerubb igy leirni, hogy pl. eg a legzsak lampa, nem?

SimonR 2013.10.25. 23:53:38

@1kutya: en is neztem par E36 318-at, jo kis autok, azokat is elvezet vezetni, bar aztan inkabb 325 meg 328-akat kerestem. Palyara tobb ero van bennuk.

rfc (törölt) 2013.10.25. 23:58:36

@1kutya: Nincs ezzel a hozzaallassal gond, de akkor panaszkodni sem kell, ha nem mukodik valami.

@SimonR: Ne haragudj, nem tudok mit kezdeni a "vilagit ez-az" szintu kijelentesekkel. Igy azok szoktak fogalmazni, akik hallottak ezt-azt. Akinek konkret uzemeltetesi tapasztalata van, az leirja a konkret hibat, pl hogy 10 ev alatt kicsinalta a sos latyak az egyik kerekszenzort, es csokolom. Mar ha elvitte az autot szervizbe.

SimonR 2013.10.26. 03:46:32

@rfc: Mi a konkret uzemeltetes definicioja - csak hogy tudjam, megfelelek-e annak? :) Autotechnikusi szaktudasom limitalt, felhasznalo vagyok. Azert persze nem teljesen hulye, de ezt most hagyjuk. Tulsagosan nincs kedvem belemenni a reszletekbe, legyen eleg annyi, hogy - foleg premiumaron kinalt BMW-k eseteben - elszomorito, amikor olyan meghibasodasok tortennek azonos felhasznalas eseten, amik mondjuk az anno szinten ujonnan hasznalatomba kerult Honda Accordomban soha nem fordult elo, de hogy a hasznaltaknal maradjunk, annak idejen egy 20 eves mazda 626-omban sem. Ennyit a BMW-krol, meg a gondatlan uzemeltetesrol. Az uj autok elektromos orutlsegeihez pedig megegy gonodlat: baratom most egy hetes Accord-jan (2014)150 kilometer utan elkezdett vilagitani az alacsony abroncsnyomas jelzo. Megalltunk, ellenoriztuk a legnyomast (a pontossag es a Te kedvedert 3.3 psi a szukseges), az egyik egy elenyeszoen kevesebb volt, mint a tobbi, igy fujtunk bele levegot. A mai napig vilagit a lampa, a baratom viszi a szervizbe.

1kutya 2013.10.26. 10:00:29

@SimonR: az igaz, de ez mindennapi használatra IS lesz.

@rfc: panaszkodik a fene:) majd viszem 60-as szervizre, oszt megcsinálják...

Scaleo 2013.10.26. 12:26:15

@e1: Az Audinál van ilyen lehetőség. A saját autódat végigkísérheted a gyártás kezdetétől a legvégéig a gyártósor mellett. Magyarországon két ember rendelt RS3-at, az egyik ott is volt Győrben, mikor a kocsija készült. :)

SimonR 2013.10.26. 12:42:23

@1kutya: OK, ertem. Kozben beugrott, hogy '97 tajekan meg Budapesten jartam egy 318is-el rovid ideig. Persze az akkor meg par eves volt es nagyon jo volt vezetni. Fogyasztasra egyaltalan nem emlekszem. Ellenben arra igen, hogy mar itt kint hasznaltam az E46 323-at (pont amig vartam, hogy az M3-at athajozzak) es annak vegyesben a fogyasztasa 11 liter volt. A lanyom E39-ese (528i) is megelegszik par decivel tobbel vegyesben. Ami a legmegdobbentobb viszont, hogy egy csereautozas alkalmaval (lam, megis csak szervizelem a jarmuveimet egyesek velemenye ellenere:) egy automata 535i-t kaptam (azt a generaciot, mint amit Te is hasznalsz) es valami 9 korul fogyasztott szinten vegyesben, atlagos (tehat neha odalepos, de nem hulyegyerek) hasznalat kozben. Az jobb volt, mint a par evvel korabbi 335i-m.
Az eredti topicra visszaterve, erdekes - es talan ertheto is - , hogy Magyarorszagrol nezve mennyire nem adja el magat a European Delivery. En nem vagyok amerikai auto fan, de arra kell gondolni, hogy egy olyannak mekkora elmeny lenne egy ujonnan rendelt Mustangot, Corvettet, stb. mondjuk forditva, Amerikaban atvenni es egy jo kis, teszem azt palyazgatos turaval osszekotni...

Szabo T 2013.11.07. 03:44:28

@SimonR: "En nem vagyok amerikai auto fan, de arra kell gondolni, hogy egy olyannak mekkora elmeny lenne egy ujonnan rendelt Mustangot, Corvettet, stb. mondjuk forditva, Amerikaban atvenni es egy jo kis, teszem azt palyazgatos turaval osszekotni..."

Well said!