Heti merítés

  2013. október 20. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Kutyás Olasz

61974

Első autó. Jól megvoltunk mi autó nélkül. Aztán mikor meglett a harmadik kutya egyre zihásabb lett összszervezni a mozgást a kutyás barátokkal. Na jó. Kell egy kutyás autó.

A Zen navarraviolett-metallic temploma

62018

A legmelegebb a keresési fázis volt, mert azt a sok tákolt romot amit láttam, na azt sosem fogom elfelejteni. A keleti kereskedőkkel meg külön vigyázni kell. Hiába mondom hogy ugye nem egy rom miatt autózok 250 kilométert, ugye nem? Most szólok, ha sz@r lesz elpusztítalak mentálisan!

A tökéletes autó

58970

Télen kicsit orrtolós, de nyáron kanyarba fékezéssel vagy gázelvétellel szépen megindul a feneke. Gyakorlatilag folyamatosan vihogok benne, mint egy hülyegyerek.

Verhetetlen ár-értékű családi SUV

61954

Összegezve egy nagyon jó, szerethető autó, viszont sokat fogyaszt. Ezt a költséget amit a a benzinkúton pluszban otthagy az ember, azt megspórolja a szervizelésen, mivel az autó nagyon megbízható.

Audi, a világ felett ...

37019

A hangjától még a mamókáknak is feláll a szőr a hátukon. A motorja elmegy akármilyen benzinnel, lehet bele tölteni olajat is, akármilyet, MEGY ! A szelepek meg a vezérlés azért bütykölésre szorul időként.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr415589224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeezL 2013.10.20. 11:00:25

az Uno egy agyonüthetetlen autó,a legtöbb olasz kis autó nagyon jó volt és most is jó!!! persze az Uno is szeretett rohadni alvázszám környéke stb.. amit leírt hogy az alfával sok gond van ezt még mindig nem értem meg,miért kell félni az alfától...
E38:ilyen volt unokatesómnak csak 28i változatban

Audi Coupe-t keresgéltem régen de nem találtam normálisat soha

Mondeoman 2013.10.20. 11:37:38

Emberek, ugye magatok sem hiszitek el, hogy '97-es kocsiban 170 ezer km van? A BMW-nél és a Hondánál is ezt olvastam... Egy nagymama piacra járós Swiftjéről vagy F Astrájáról még esetleg elhiszem, de se BMW-t, se ilyen nagy családi Hondát nem évi 10 ezer km-ért vesznek az emberek...
Ja, és a BMW-nél írja, hogy 2001-ben már barkácsolták a futóművet. Azaz "mintegy 40 ezer km-nél". Reális, nemde?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.20. 11:51:11

érdeekes az Unot nem próbálták ki hogy csak uútána derült ki hogy nincs alapjárat?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.10.20. 12:01:30

A .Hondához annyit hogy egy ilyen nagy autótól nem rossz a 10literes fogysztás,a Twingo meg nagyon tetszik aző kéne az összes közül.

Hurri Kán 2013.10.20. 12:11:46

Szegény Audiból miért kellett ilyen tipikus hülyegyerekautót csinálni?

Aldo Moro 2013.10.20. 12:15:09

Szelepfedél tömítés és olajcsere munkadíja 17000? Jó kis órabér, mit mondjak.

A twingos gyerek meg legyen már annyira igényes, hogy nem állítja le a kocsit, miközben megy az ablaktörlő.

KolompárJ. 2013.10.20. 12:32:30

@Mondeoman:

"Emberek, ugye magatok sem hiszitek el, hogy '97-es kocsiban 170 ezer km van? A BMW-nél és a Hondánál is ezt olvastam... Egy nagymama piacra járós Swiftjéről vagy F Astrájáról még esetleg elhiszem, de se BMW-t, se ilyen nagy családi Hondát nem évi 10 ezer km-ért vesznek az emberek..."

Nekünk volt a családban egy '89-es Accord, apám 4 évesen vette '93-ban, 70e Km-rel. 2009-ben 20 évesen adtuk el nem egész 190e Km-rel. Családi autóként használtuk vidéken, 16 évig ez az évi átlag kb 7-8000 Km bőven elég volt mindenre.

yenoee 2013.10.20. 12:37:31

@Mondeoman: Mienk 81-es és még nincs benne ennyi. :)

kultúrpesszimista 2013.10.20. 12:39:41

Ez az Audi Quattro kiskorom kedvence, és halálomig az marad. Az EGYETLEN igazán szerethető, egyedi, szép, tökéletes Audi! Sőt, ez tényleg: Das Auto. Azóta sem sikerült ilyet az Audinak.

Jock Ewing 2013.10.20. 12:51:43

"Ez az autó egy brutális ordenáré varacskos disznó. A 133 lóerőhöz 7000 környékére kell forgatni...."

Képzeljétek, ha ez a szerencsétlen egyszer tényleg egy rendes autóban fog ülni. Mondjuk egy 250LE vagy afelettiben. Ha most ilyen szélsőséges jelzőket puffogtat, mit fog használni arra?

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.20. 12:53:18

@KolompárJ.:
az semmi.
Az én szomszédom 4 évesen vett egy autót 70 ezer km-rel, és hat évesen 60 ezerrel adta el.
Szóval reális az évi 10 ezer.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.10.20. 12:55:32

@Jock Ewing:
viccen kívül nekem volt 160 lóerős és 300 lóerő feletti "sport" kocsim is. A 160 lóerős élvezetesebb volt.

DeezL 2013.10.20. 13:06:23

@Mondeoman: több bmw-m volt régen... és ezeket hobby autónak tartottam,előfordulhat hogy tényleg ennyi van benne! Bár az valóban gyanús hogy 4 éves korában barkácsolták... de ki tudja pl. a 156os alfa futóművében is benne volt 15000 magyar km-ünk azt lengőkarok gatya...

DeezL 2013.10.20. 13:07:41

@kultúrpesszimista: dede! pl. az első A6,nekem volt 2.5 TDI-ben király volt!!! azt megbántam,hogy eladtam

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.20. 13:14:27

Pixelhiba-javítás. Hol csinálnak ilyet???

fattyu 2013.10.20. 13:16:35

@Gyurma73: De kipróbáltuk. Semmi nyoma nem volt előtte nap alapjárat hülyéskedésnek.

Józsi a guminagykeres 2013.10.20. 13:27:53

"Így vezetve az agglomerációs vs városi 50-50%-os közlekedésben pont 10-11 litert fogyaszt. Kb. 1-2-literrel többet mint a haverom 1.4 Lacetti-je. Na tehát akkor sokat fogyaszt?"
Ezaaaaz!! Ez egy elengedhetetlen eposzi kellék egy 4literes V8as 2tonnás autónál. Bár 1.0 swifthez kellett volna hasonlítani inkább.
E38 ötös kézivel 2.5tds-el fogyaszt ennyit városban.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.20. 13:39:37

Érdekes a bömbi, nem mondom bennem is dolgozott a kisördög, amikor autót kerestem, de végül sikerült rábeszélnem magam inkább egy Mondeora. 11 évvel fiatalabb, két izzón meg két lengőkaron kívül mást nem kellett rajta cserélni (kop-kop), 5,5-el vegyesben elvan, igaz nincs benne akkora puncimágnes mint egy BMW-ben. Na de nem is villantani van, hanem mert szükség van rá.
Ilyen Unoja volt egy ismerősnek, addig használta, amíg szó szerint ki nem ette a rozsda alóla, nagyon sajnálta a gépet. Most ha jól láttam egy újabb Puntoval jár.
Az Audis nem tudom mit szívott, de durva anyag lehet.

Petzalan 2013.10.20. 14:13:11

@Mondeoman
ha elolvasod a Honda ítéletét ott van, hogy második autóként használjuk nagyon keveset. Így nem értem miért ne lehetne évi 10 ezer kilométeres futás. Második autó, gyakorlatilag heti egyszer kétszer van maximum használatban. Volt olyan hónap, hogy elő se vettük.

pedaz 2013.10.20. 14:22:49

"A motorja elmegy akármilyen benzinnel, lehet bele tölteni olajat is, akármilyet, MEGY !"

Ez a mondat bármelyik ítéletírónak garantálja, hogy valaki ki fogja oktatni :D

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.20. 14:44:14

@Józsi a guminagykeres:
Bárhol, ahol esze semmi dugd meg jól csajok előfordulnak. Hidd el létezik elég széles körben sajnos ez a réteg.

indapass90210 2013.10.20. 14:51:04

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: azért nagy összegekben mernék fogadni rá, hogy ahol ez a búmer még bejön, ott igencsak a retrosztájl szőrös a divat...

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.20. 14:59:35

@Dövan:
Azt nem mondtam, hogy az MTA rendes tagjaira gondolok, de láttam már elég lefingott bimmerben plázacicákat átszellemült arccal pózolni. De nem ítélkezem, kinek a pap, kinek a paplan.

lutria 2013.10.20. 15:29:21

Vajon mi lehet az oka annak hogyha valaki ennyire büszke rá és szereti az Audi coupéját akkor csak olyan fotóval tud dicsekedni amit sötétben készítettek egy kis teljesítményű vakuval?
Nappal nem működik a fényképezőgépe vagy világosban nagyon látszódnának a hibák?
Nem ez az első eset,már tényleg nagyon érdekelne az indoka...

Nu págágyí!!! 2013.10.20. 15:57:53

@lutria:
1. Kevésbé látszik a szomszéd csúnya háza,
2. Hangsúlyosabb felkapcsolt lámpánál a két quad a garázsban
3. Mutatósabb a strandkorlátkék szín naplemente után
4. + amit te mondtál

_____________ 2013.10.20. 16:17:44

Az audis kész van mint a mateklecke... :-D
"Ről papa"...

zobod 2013.10.20. 16:53:02

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Mi az, hogy lefingott bimmer? Egy egész jó állapotúnak, karbantartottnak tűnő autó. A totalcaron volt a tavasszal, hogy elárverezik a néhai monacoi herceg '81-ben vásárolt citroen cx kombiját, amit 2005-ös haláláig használt. Persze ő csak egy hercegecske, jó volt neki rohangászós autónak a citroen cx 23 éven át, te meg nyilván milliárdos, akinek csak a zsír új bentley meg RR, talán még az s65 amg ami vállalható?

MÁKOLÓ 2013.10.20. 16:59:29

@_____________: Szeretném megvédeni az AUDI-s urat, mert ismerősöm! Persze lehettek volna szerencsésebb fotók is.

Rocko- 2013.10.20. 17:02:54

"mi a legjobban fájt: a 177E-es átírás!!!!"
egy 740-esnél? szobornak vette vagy mi?
tankolásra, szervizre ez lagyzán elmegy.

"közlekedésben pont 10-11 litert fogyaszt. Kb. 1-2-literrel többet mint a haverom 1.4 Lacetti-je."
nagyon nyomhatja annak a Lacettinek. :)

"Olaszországból származik, a km realisztikus"
jó hogy nem kubista, esetleg reneszánsz. vagy klasszicista! :D

"A Baumgartnerről hallott horror-sztorik miatt inkább a cégnél szervizeltük autógépész kollégákkal"
gondolom a gyáris szoftverfrissítéseket is feltették, illetve a gyár által kiadott kötelező módosításokat. :)

vicces volt a mai, na, köszi Nyegleo! :)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.10.20. 17:07:20

@zobod:
Látom az értő olvasással még vannak gondok. Nem erről a konkrét autóról beszéltem, hanem azokról amiket láttam pláza és tesco parkolókban rézfukszos matadorokkal, és a hozzájuk tartozó nőszemélyzettel, de neked elhiszem, hogy a monakói herceg autója is okádja a füstöt és úgy nyikorog mint egy rozsdás talicska, a rozsda meg csak a hab a tortán. És ha veszed a fáradtságot elolvasni amit írtam, és nem azon felháborodni amit elképzeltél helyette, akkor láthatod, hogy a "milliárdjaimat" egy Fordba öltem.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.20. 17:08:32

Egy civilizacio nullazo kisbolygo utkozes mar hianyzik a foldunknek. A kovetkezo inteligens lenyek akik majd benepesitik a foldet talan majd azt toltenek uzemanyagnak a helyvaltoztatasra hasznalt jarmuveikbe ami a tanksapkan/toltonyilason/inputalo nyilason irva vagyon.

Amugy: aki szeret vezetni autot de nem nagyon tud ( pl en ) az ne vegyen 3-500le s autot mert "vezetni" nem fogja tudni. Kb az az erzes mintha Pamela Anderson lenne a csajod de kasztralva vagy. Olyankor kell elmozdulni az "eleterzes" autok fele, pl mustang vagy young classics.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.20. 17:24:01

Mennyit egyen a honda, 5.2-t? Jo az.

kapitális 2013.10.20. 17:51:19

@Rocko-: Nem tudom, nekem egy 30 millás autónál is fájna. Nem az összeg miatt, hanem mert gyakorlatilag a semmiért fizeted ki.

Rocko- 2013.10.20. 17:53:43

@kapitális: abban egyetértünk, hogy a bürokrácia fenntartása sokba kerül és felesleges.
viszont akit egy ilyen össze megterhel, az ne akarjon hetes BMW-t, az csak a belépő belépője ebbe a világba.

becseit 2013.10.20. 18:07:19

@pedaz: A motor (KH* ha jól tévedek) előírt oktánszáma: 91 ólommentes

Úgyhogy nem írt olyan nagy hülyeséget, mert 86-ost itthon már régen nem kapni. Igaz az olaj említése kicsit erős nekem is.

*141LE/5500 és 202Nm/3000

kultúrpesszimista 2013.10.20. 18:17:54

@DeezL: bocs, de az már egy más kor más terméke. Egy szerethetetlen, steril, színtelen-szagtalan, ipari high-tech, aminek köze sincs az Audi Quattro kupé által árasztott hangulathoz! Ráadásul dízel, brrr... TDI. Kéne a fenének. Dízelt a traktorba, benzint az autóba! (évi 40e km alatt)

kultúrpesszimista 2013.10.20. 18:26:11

@kultúrpesszimista: borzasztóan unalmas, jellegtelen dögök az A szériák már. Igen, az A8-as is...

Rocko- 2013.10.20. 18:50:17

@Hurri Kán: ez nem egy komoly kérdés.

@Jock Ewing: szimplán beszarik.

@MÁKOLÓ: hát védd.

@visszakettopadlogaz: "Egy civilizacio nullazo kisbolygo utkozes mar hianyzik a foldunknek. A kovetkezo inteligens lenyek"
aka: miért csak a hülyéket rabolják el? :D

Hurri Kán 2013.10.20. 19:00:53

@Rocko-:
Igazából a kérdés költői.

2013.10.20. 19:43:27

@zobod: Azért felteszem, mások voltak a szempontok a monacoi herceg és a bmw tulaj autóbirtoklásánál.
Az megvan, mikor ezek a felek találkoznak a monacoi Aldi parkolóban, mert olcsó tejföl érkezett?

becseit 2013.10.20. 19:51:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az egyiknek saját Aldi-ja van nem?

DeezL 2013.10.20. 19:59:35

@kultúrpesszimista: A8am nem volt,nem is lesz ! bírtam az az5hengeres TDI-t soha semmi baja nem volt,2 év alatt belement 100ezer km! 6-7 literes fogyasztásból!télen király volt mert Quattro volt!benzinesnek ott volt az E30 Coupe

lickmyhorse 2013.10.20. 20:09:19

Tök jó ez a twingós gyerek. Megnézném lassított felvételen ,ahogy keményen driftel, kanyarban fékez, visszakettő gázfröccs duplakuplongol, közben szuperközeliket az arcáról amin férfias vicsorral közvetíti a világnak, hogy ő bizony az aki itt a az. Aki.

1kutya 2013.10.20. 20:14:43

@lickmyhorse: a twingonál ilyet nem kell. a sima 1.2 68le-nek is elindult a segge apró kormányrántásra, elég volt, ha kicsit esett az eső. havon meg elég volt fordulás közben rálegyezni a fékre...

RadyR 2013.10.20. 20:37:42

Ritkán olvasni olyan népítéletet, amiben a hibalista (majdnem) hosszabb, mint a szöveges rész...

Muzsikok közt 2013.10.20. 20:51:12

Csak a Rönyó kéne. Csak vicceltem.

De Swift Sportban kéne, ugyanez rendesen megcsinálva.

Józsi a guminagykeres 2013.10.20. 21:05:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Az megvan, mikor ezek a felek találkoznak a monacoi Aldi parkolóban, mert olcsó tejföl érkezett?"

LOL.

T54-44 2013.10.20. 22:37:12

Megint, itt egy öreg BMW-s itélet, rögtön jönnek a megmondó emberek h márpedig egy ilyen 20éves fossal már nem fogsz csajozni, hiába akarsz villantani. Mivan ha ő tényleg azért vette azt az autót mert szereti, tetszik neki, nem péniszhosszabbítónak kellett, hanem élvezi a gépet?Sokkal nagyobb élmény lehet egy ilyen mint egy 10 éves Mondeo, és énis jobban szeretek ilyeneket látni az utakon

csiky944 2013.10.20. 22:43:33

@Muzsikok közt: Van mindkét autóval 100e km tapasztalatod?

DeezL 2013.10.20. 22:44:22

@T54-44: igaz!!!!én is imádtam a régi BMW-ket! 2008ban adtam el az akkor 18 éves Coupe e30asom 11 év után!

pedaz 2013.10.20. 23:08:11

@becseit: A világért sem akartam én kritizálni. Ülni sem ültem még audiban, hozzászólni sem tudok.
Csak általában pont ez a mondat indítja el a szitokáradatot, viccesnek éreztem :P

rashy729 2013.10.20. 23:19:55

Az Uno-s illető ezek után mondja, hogy az Alfa problémás?

Adam88 2013.10.20. 23:34:22

A BMW s ítéletet olvasva, a fogyasztás teljesen hihető.
Igazat adok a tulajdonosnak.
Én is nagyköbcentis autóval rendelkezem, ráadásul amerikai, és ha a 3500ccm v6 ba foglalva 12 be megáll ha normál használatba van, akkor a BMW nél az bőven hihető amit írt a tulaj.
Arról nem beszélve hogy ismerősöm Twingoja, a régi 1.2 es megette majdnem a 10 et, igaz ki volt taposva a szeme is, de a hasonlat a Lacettivel, szintén hihető.

DrSzoke 2013.10.21. 07:23:11

Erdekelne,az audival hogy lehet 20 litert megetetni? Nem tudnam most hirtelen megmondani,talan 30 db 80-as szedan meg kupem es szazasom volt ezekkel a motorokkal.Aminek 20 lehet a fogyasztasa,az a 10VT automata 200-as. Az tud zabalni.De ez??? Szemet kitolva sem fog 12 fole menni.Ha jo.Ha nem,az mas.

becseit 2013.10.21. 07:40:27

@DrSzoke: A 12 liter baromira nem kihívás, elég csak lámpától lámpáig 4000-ig kipörgetni minden -elérhető- sebességfokozatban. A fenti adat egy -ebből a motor családból származó- 2 literes szívó motorra értendő. A K-Jetronoc hirtelen gázadásra nyeli a benzint -igaz, gyorsul is.
(A Porsche az műszakilag/törvényileg lehetséges utolsó pillanatig árulta KIII-Motronic-kal a 911-est, mert a gyorsulási dinamikája verhetetlen)
A 20 literre nem tudok mit mondani, de a 7:1 sűrítéshez és a 91 benzinhez képest lehetségesnek tartom.

DrSzoke 2013.10.21. 08:09:48

@becseit: Pont az 5h szivo 2 literes ami a legtakarekosabb es teljesitmenyben nem mulja alul jelentosen a 2144-es motort.20 eve javitom es hasznalom oket,a 12 liter csak varosban es csak ugy lehetseges ahogy te mondod.De ugy a stift is 9-et eszik.7:1-es suritese soha semmilyen audinak nem volt,legalabbis 1980 utan.A A KIII Motronic nem tudom mi,de a motronic-nak a jetronikhoz semmi koze,elobbi mar ecu vezerelt elektronikus befecskendezo rendszer.Ha a KE-III Jetronicra gondolsz,azt a mercedes,az audi es a vw is hasznalta valoban a 90-es evek kozepeig.

becseit 2013.10.21. 08:26:50

@DrSzoke:

-Sorry, igazad van, nem 7, hanem 7-el kezdődő (talán 7.8:1). Szóval majdnem 8:1.

-Félreértettük egymást; igen, KE-III Jetronic befecskendező rendszer, jelleggörbe sereg alapján vezérelt előgyújtás szabályozással.
Ezt, így, együtt már -tudtommal- Motronic-nak nevezi a BOSCH.
Természetesen a tévedés jogát fenntartom! :)

becseit 2013.10.21. 08:33:12

@DrSzoke: Akkor lendületből segítséget szeretnék kérni;

Lapkás motor, minden hengerben 14Bar kompresszióval. Olajnyomás rendben.

Hidegen és üzemmelegen a szokásos varrógép hangja van, de ha meg van űzve ('tartósan1 4000 fölött) , akkor egy idő után éles kopogás hallatszódik a szelepfedél alól (4-5. henger környékéről), ami a motor "lehűlése" után elmúlik. A kocsival emiatt nem járok; szerelőre és (még parafa:) ) szelepfedél tömítésre vár.

Szelephézag túl nagy valamelyik hengernél?

Schütii 2013.10.21. 09:32:51

@Rocko-: Nem, a Lacsi az nem viccel, télleg leeszi a gatyádat. Legalábbis lépten nyomon ezt hallani róla, lehet neki alapja.

Schütii 2013.10.21. 09:36:33

Egy szép, originál állapotú E38 még ma is ütős szerintem. Nem hülyegyerek-autó, de sokan megpróbálják annak használni, na az nem áll jól neki.

Schütii 2013.10.21. 09:39:17

@kapitális: Nem akkor fáj az amikor még 30 millióért lehet megvenni az autót.

jewdi76 2013.10.21. 09:40:48

Ebből a felhozatalból a kis twingo kéne hobbiautónak. Igazi élvezetes hot-hatch.

jewdi76 2013.10.21. 09:43:55

@Schütii: Igen, ütős gépek,de sajnos ma már kevés az igazán jó állapotú.

Schütii 2013.10.21. 09:52:02

@becseit: Én azt nézném meg a hézagokon kívül, hogy kap e rendesen olajat minden vezérműbütyök. A vezérműhöz menő olajcsatornákat kitisztítanám, sőt gyakrabban cserélnék olajat is.

Schütii 2013.10.21. 09:56:48

@jewdi76: Persze hogy kevés, de ebben semmi rendkívüli nincsen. Ez egy jelenség. Aki ilyen kaliberű autót csak tizenévesen tud megvenni, annak nem nagyon lesz arra sem hogy megadja neki azt ami jár. És semmivel nem jár neki kevesebb, mint 20-30 milliós korában. Sőt.

becseit 2013.10.21. 10:10:13

@DrSzoke: Az utolsó K-Jetronic: 1994. Porsche 911 Turbo 3.6

Az EuroII már nem ment neki.

becseit 2013.10.21. 10:15:09

@Schütii: Köszi! Megnézem.

A vezérmű a beöntő nyílás felől nézve tocsog az olajban.
www.youtube.com/watch?v=smDhi6HwjM0

Olajcserét évente kap, jellemezően 4-5000km-enként. VW 502.00 5w40 olajat, minden szűrője MANN.

DrSzoke 2013.10.21. 10:24:17

@becseit: Porschet nem tudom.Az audi a C5 a6 es az a4 megjeleneseig nyomta,a vegen mar csak a 2.3e verzioban es a 2.0 16V motornal.

cso zsi 2013.10.21. 10:27:47

@Hurri Kán: Mint írta, a Matchboxszal kezdte.
Én is anno, de nekem csak a szivar 100 CD verzió sikerült.
Persze arra semmilyen matrica nem került a "H"-n kívül.
Akárhogy is nézzük, bőven nagykorú a gép, lassan oldtimer lehet belőle.

DrSzoke 2013.10.21. 10:28:27

@becseit: Ahogy kesobb mar valaki mondta,sztem kenesi gondja lesz.Ha hidegen jo a szelephezag,annak melegen is jonak kell lennie.Jo regen lapkaztam,de nekem akkor lett mindig jo,ha 0.35
es 0.45 koze tettem a szivo oldalt es 0.45-0.50 korulire a kipu oldalt.Felesleges 0W40-es olajat hasznalnod,egy jo fajta 15w40 boven eleg.A 70-es evek vegen amikor azok a motorok elkeszultek,nem is volt meg olyan vekony olaj sztem.Az is lehet baj.

Schütii 2013.10.21. 10:39:21

@becseit: Hát jah. Ez egy olyan bibi, ami nem teljesen nyilvánvaló hogy mitől van és nehezíti az is a felderítést, hogy nem minden üzemállapotban adottak a feltételek a tünetek jelentkezéséhez. Minden esetre amit leírtál, az alapján kell hozzá jó forró motorolaj, ami eléggé elvékonyul ahhoz hogy az olajnyomás, a szállított mennyiség, lejjebb csökkenjen és/vagy egy elkoszolódott, fellazult(!) olajcső ami az olajat hivatott a vezérműre szórni.

jewdi76 2013.10.21. 10:43:53

@Schütii: Nincs bene semmi, nem is mondtam.

Rocko- 2013.10.21. 10:44:52

@becseit: A6 1996 2.3 KEIII, EuroII ment neki.

Hurri Kán 2013.10.21. 10:46:20

@cso zsi:
Lassan oldtimer lehetNE, ha nem csapta volna agyon ezzel a borzalmas tanyatuninggal.

szabi1983 2013.10.21. 10:46:30

Az Audi az rém ocsmány. Sajnos így veszett oda az állomány jelentős hányada. Kár értük. És ez az észlény még henceg is vele.

becseit 2013.10.21. 10:48:01

@DrSzoke: Igazad lehet, mert ez visszatérő probléma és többnyire olajcsere után jelentkezett.

Ami viszont nem stimmel: a motornak termosztát problémája volt; megszorult valahol 2/3 környékén. Szóval hidegen nem tudtam bemelegíteni, nyáron meg volt amikor cseppet felkúszott a hőfokmérő, de soha nem forralta meg a vizet.
Ekkor nem a padlógázas futam után közvetlenül (még forró motornál)koppangatott be, hanem amikor már alapjáraton cseppet meghűlt a gép. Termosztát és hűtő csere után (Wahler/Nissens) pedig már meghajtás alatt koppan a csávó.
A mellékelt videón üzemmeleg állapotban megy a motor (hűtő ki/be kapcsolgat) alapjáraton. Mégsem kopog.

Ha 10 éves kora óta nálam van a gép; mindig minőségi olajat kapott, minőségi szűrővel, hogyan szűkülhet be egy olajjárat?
Miért csak a 4-5 hengertől hallom a kopogást? (A motor vezérmű részét már többen nézték, "arany tiszta" és semmit nem látok/nem találtam semmit megjegyzésekkel, vállat vonva, mindenféle aktív közreműködés nélkül ahogy szétszedték, úgy összerakták.

becseit 2013.10.21. 10:54:33

@Schütii: A kocsit leállítva, álló helyzetben rögtön -csak- gyújtást adva még 3-4mp után is inaktív az olajnyomás hiba visszajelzője; a rendszernyomás rendben van. Ha hiba van, az a 'végeknél' lesz.

becseit 2013.10.21. 11:03:50

@DrSzoke: A gyárilag előírt VW501.01 szabvány (az akkori legjobb 15W40 viszkozitás mellett) ma a 10W40-ek felel meg.
A VW szerint a kimúlt 501.01 helyett az 502.00 alkalmazandó.
Az 502.00-nak meg -tudomásom szerint- nincs nem 5W40-ese.

Korrigálást szívesen várok!

Schütii 2013.10.21. 11:16:52

@becseit: Mennyit ment az a motor úgy cuzammen? Kopogás helyét fülre szinte soha nem lehet biztosra megmondani, mert a hang az egy fura jószág nem csak levegőben terjed.
De ha azt mondod hogy 4-es, 5-ös, henger, akkor az a motor valamelyik vége, lehet hogy az olajszivattyútól legtávolabb eső kenési pont.
Őszintén szólva nem lep meg hogy az ahogy a "szerelőid" hozzááltak a problémához. Ha nem üti ki a szemét a hiba akkor csak pingvinezik.. Ez nem vall elhivatott szakemberre, és belőlük sajnos nagyon sok van. Minden szóba jöhető fittyfenét meg kell nézni, ki kell zárni, a hiba tényleges javításéhoz.
Jó lenne tudni például, századra pontosan, minden veztengelybütyök méretét. Ha valahol extrém kopás van a többihez képest, akkor már megvan a problémás rész. Én a nyakamat rátenném, hogy kenési gonddal küzd a motor. Én nem az 5W-40-es olajat okolnám, hanem úgy gondolom, hogy az csak rásegít a valódi hibára.

becseit 2013.10.21. 11:20:08

@DrSzoke: Hoppá! A Castrol új 10W40-ese 501.01 minősítéssel jött ki. Ez régen nem így volt, főleg, hogy állítólag új olajra ezt a minősítést már vagy 15 éve nem lehet beszerezni.

Szelephézag állítás, ha utána is kopog, akkor olajcsere.

becseit 2013.10.21. 11:24:25

@Schütii: Ennyit futott: www.youtube.com/watch?v=II7trkhzscU

A lehetséges hibaokot a professzionális seprűnyél technikával próbáltam belőni. Persze, hogy mennyire pontos, azt ne firtassuk..

LSL 2013.10.21. 11:30:13

Nekem is Twingo RS-em van, és 100%ig egyetértek a népítéletessel.
aki annyit lát az egészből, hogy 130LE, azt sajnálok. esetleg egy résznek leesik hogy 130LE/tonna, de az sem egetrengető. Mindezt 4 milláért, használtan 2-ért. jól felszerelve. Olvasd el róla a TotalCar teszteket, vagy bármi mást. Nem autópályán letolni lehet csak vele, mint egy S4-gyel, nem arra való. Pályanapra legjobb :) Mx-5, Cooper S, Golf GTI, lazán hozza a köridőket, és az összes kb 2x annyiba kerül. Hétköznapokban egy nem autóbuzi nem fogja elviselni a CUP futóművet, de nem is nekik készült. Sportautó mindenképp erős rá, de abszolút sportos, pályán meg kiváló

becseit 2013.10.21. 11:32:25

@Schütii: A videón 6000-nél (0:5) teljesen el lett véve a gáz. A fordulatszám szakaszosan esik vissza. (full mechanikus a technika, a legkomolyabb elektronika a Hall jeladó a gyújtáshoz)

Schütii 2013.10.21. 11:33:04

@becseit: Woáá.. Az a hang! Sárga is lettem az írígységtől. :)
237Ekm? Ettől önmagában nem lettem sajnos okosabb.

Schütii 2013.10.21. 11:42:01

@becseit: Adsz egy motorkódot meg gyártási évet? Megnézném hogy mit lehet tudni arról a motorról.

becseit 2013.10.21. 12:56:06

@Schütii: 1984. HP, mint HáziPálinka :))

becseit 2013.10.21. 13:23:22

@Schütii: Ha JS-t találsz, az már erős kapufa. (A HP svéd és svájci piacra készült. (gyújtás máshol van, +EGR szelep, + aut. hideg/meleg levegő szívó csatorna a légszűrő előtt (és hóvédő lemezek a féktárcsáknál.))

Egyébként előre is köszönöm a segítséget!

becseit 2013.10.21. 13:25:57

@Schütii: Az egyik autószerelő arra tippelt, hogy a fékszervó kiegészítő szivattyújától jön a kattogás. De ez csak tipp maradt. (a motoros videón szemből, a motor jobb oldalán, középen)

becseit 2013.10.21. 13:34:55

@Schütii: Ha ezt a videót nézed olyan 0:32 körül hallani a kopogást, csak 'halkan'. (Eddig nem vettem észre, csak most visszanézve fülessel) www.youtube.com/watch?v=smDhi6HwjM0

Szóval kopog ez melegen is, csak közel sem annyira.

becseit 2013.10.21. 14:43:54

"A szelephézag folyamatosan változik, minden
üzemállapotban más. A szelep gyorsan reagál a hőhatásokra, a hengerfej lassan. S így a hidegindítás után, amikor a szelep már elérte az üzemi hőmérsékletét, de a HF még hideg, akkor a legkisebb a szelephézag. S a szelephézag pedig üzemmeleg motornál, egy hosszabb lejtőn való motorfékezés után a legnagyobb, hiszen olyankor a szelep nem kap hőt, kvázi
teljesen kihűl, összemegy."

Schütii 2013.10.21. 15:45:53

@becseit: Hát ketyeg szépen mint a Schaffhausen, de így (laptop speaker) nem tudom kivenni hogy melyik a rendellenes kopogás. Kérdés számomra, hogy miért kell egy szívó benzines motoron kiegészítő vákuumszivattyút alkalmazni, de az tényleg ott van. Mindazonáltal a VW T4-es öthengeres dízelek szinte mindegyikén kopog vagy inkább kattog a v.sz. Nem biztos, hogy ennek köze van a tiédhez, persze. Na mindegy.
Ha legközelebb leveszed a vezérműdeklit, akkor mérd meg a bütykök magasságát, hogy van e köztük eltérés hengerenként.
Ennek az egész titoknak a nyitjára valószínűleg magadnak kell rájönnöd, mert szerelők nem vállalják általában, hogy "csak úgy" szerelgessenek, aztán vagy meglesz a gebasz oka vagy nem. Azért jó lenne megőrizni az utókornak azt az autót, mert ilyen motorok, (szívó, soröt, benzin) soha nem lesznek már. Legalábbis itt Európában.

Schütii 2013.10.21. 15:50:42

@becseit: Persze, világos. Saját megfigyelésem szerint melegen nagyobb a hézag mint hidegen. Mikor (fél)melegen állítottam akkor alig járt a motor hidegen (BMW M10, M20), annyira elment a vezérlés, sőt mire kihűlt a motor, el is tűnt a hézag (mondjuk a szelephang is). Pedig szerelő javasolta hogy ne tökhidegen állítsam..

becseit 2013.10.21. 17:47:46

@Schütii: Az 1982-88' öthengeres lapkás VAG benzinmotorok szelephézag beállítása:

Névleges érték (kéz)meleg motornál (hűtővíz: +35°C):
Szívó: 0.2 - 0.3mm Kipufogó:0.35 - 0.50mm (VW:0.4-0.5mm)

Névleges érték hideg motornál (pl.: hengerfejcsere után):
Szívó: 0.15 - 0.25mm Kipufogó:0.35 - 0.45mm

Szóval minél melegebb a motor, annál nagyobb a hézag.
Ergo 'túltolás' után már kiütközhet -és akkor ütközik ki leghamarabb- a szelephézag beállítás hiba; a túl nagy szelephézag.

becseit 2013.10.21. 17:49:56

@Schütii: Tiszteletre méltó a hozzáállásod!

Ezen vagyok, remélem sikerül!

becseit 2013.10.21. 18:16:01

@Schütii: Nem a vákuumszivattyú az egyetlen furcsaság a motoron:

kepfeltoltes.hu/131021/HP_engine01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kép a vezérműtengely első hengerhez tartozó kipufogószelep bütykéről:

kepfeltoltes.hu/131021/HP_engine_valve_1._E_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2013.10.21. 19:00:44

@becseit: igen, néha raktak szívó motorra is vákumszivattyút.
meg csatlakozók előtelepítve.

becseit 2013.10.21. 19:07:15

@Rocko-: De a "TURBO" feliratú hengerfejtömítést mivel magyarázod?

2.0 turbó motor -tudomásom szerint- sosem volt.

Ellenben turbós "kasztniba*" belerakhatták a 2.0 forgattús tengelyt és hajtórudakat. Micsoda pazarlás! 1984-ben még nem értettek a költséghatékonysághoz?

*Forgattyús ház, hengerfej

Rocko- 2013.10.21. 19:34:47

@becseit: "De a "TURBO" feliratú hengerfejtömítést mivel magyarázod?"
autofilia.blog.hu/2009/08/10/a_trabant_1_3_legendaja

"2.0 turbó motor -tudomásom szerint- sosem volt."
én se tudok róla.
igaz, olyanokról se tudtam, hogy 2 literes 5 hengeres motor.
meg azért ne menjünk el a 30 év mellett szótlanul, sok minden történhet egy autóval.

becseit 2013.10.21. 20:02:27

@Rocko-: Csodák nincsenek; ez a VAG 5 hengeres benzines széria a következő furat/löket méretekkel készült [mm]:

1.9: 79.5 / 77.4 szívó
2.0: 81 / 77.4 szívó
2.14: 79,5 / 86.4 Turbo is
2.23: 81 / 86.4 Turbo is
2.3: 81 / 86.4 szívó

Szóval (1982-ben) a VAG 5 hengeres motorjaiban megegyeztek
-Hengerfej, szelepek mindenhol
-1.9-es és 2.14-es forgattyús háza, hengerei, dugattyúi
-2.0 , 2.23 és 2.3 forgattyús háza, hengerei, dugattyúi
-1.9 és 2.0 hajtórúdjai
-2.14 2.23 és 2.3 hajtórúdjai
-1.9 és 2.0 forgattyús tengelyei

Szóval, az 1.9 és 2.0 hajtórúdjain és forgattyús tengelyén kívül minden részegység TURBO-ra volt méretezve. Ezen belül az 1.9, 2.0 és 2.3 1:10 sűrítésre, a többi motor 7.8-9.3 : 1-hez. Tehát, józan paraszt ésszel ebből a LEGO motor gyűjteményből az 1.9 és 2.0 motorok tűnhetnek a legtartósabbnak - a fentieken felül, az alacsonyabb dugattyúsebesség miatt is.

becseit 2013.10.21. 20:25:03

@Rocko-: Most olvastam végig a Trabantos cikkedet. Nem lenne gond az elméleteddel, ha nem a gyári hengerfej tömítés lenne benne. Ráadásul a turbo blokk vákuumszivattyúja is stimmel.
A fenti összefoglalóból meg látszik, hogy -jelentősen elnagyolva- az egyik motorból könnyű volt másik motort csinálni, csak a vezérműtengelyt kellett kicserélni, meg a gyújtást átállítani.

Egyébként a fenti összefoglalóm szerintem van olyan, mint a te cikked :))

Rocko- 2013.10.21. 20:39:14

@becseit: "Csodák nincsenek; ez a VAG 5 hengeres benzines széria a következő furat/löket méretekkel készült [mm]:"
de.wikipedia.org/wiki/Audi_90#B3_.28Typ_89.2FTyp_89Q.29
NM motorkód.
"Most olvastam végig a Trabantos cikkedet."
nem az enyém.
"A fenti összefoglalóból meg látszik, hogy -jelentősen elnagyolva- az egyik motorból könnyű volt másik motort csinálni, csak a vezérműtengelyt kellett kicserélni, meg a gyújtást átállítani."
ugyanígy kerülhet rá egy turbo felirat.

becseit 2013.10.21. 21:31:06

@Rocko-: Az NM már hengerenként 4 szelepes széria. Én a hengerenként 2 szelepes motorokról írtam. (Igaz, nagy valószínűséggel -fém fődarabként- csak a hengerfej különbözik)

Jó, hogy a 90-est linkelted be. Ebben az összeállításban sem szerepel a HP motorkód (akárcsak a Volkswagen európai szerelési utasításaiban sem Passat/Santana) pedig a 90Coupe-t is szerelték ezzel a motorral. Ez a motor egy (svájci-svéd belpiacos)fekete ló, szinte csak az alkatrész katalógusok hozzák -a JS-el ekvivalensként.

DrSzoke 2013.10.21. 21:33:39

@becseit: Nem bonyolodtam bele ennyire a szabvanyokba,az ujabb,2000 utani autoknal mindig nezem az eloirast,a regieknel nem.A 90 es elotti motorokba siman hasznaltam valamelyik nevesebb ceg 15w40 olajat es ennyi.

becseit 2013.10.21. 21:34:24

@Rocko-: Az említett felirat a hengerfej tömítésen van. A nem gyári tömítéseken nemhogy a felirat nem szerepel, hanem ez a kilógó fül sincs rajtuk. Szóval, tök mindegy miért, de a gyárban került bele.

DrSzoke 2013.10.21. 21:38:02

@becseit: a 2309 cc-nek 82,5 a furata.Az egesz megegyezik a 4 h hengeres 2 literesekkel,csak 1-el hosszabb.Ugyanakkor ez a motor keszult a kulsokilincses szivarba eloszor 87-ben,meg a regi nem ke jet befecskendezovel,de nagyobb szelepekkel.Ezt a hengerfejet ra lehet tenni a 81-es furatu 2226-os motorra is.

becseit 2013.10.21. 21:44:14

@DrSzoke: Gyári előírások VAG 1982-88-ig öthengeres motorokhoz:

Benzineshez:

-VW 500.00 és 505.00 együtt
-VW 501.01

Ha ilyen nincs, akkor -idézem- "átmenetileg API SF egy, vagy többfokozatú motorolajat használhat"

Szívó Diesel-hez:

-VW 501.01
-VW 505.00
-Ha ezek nem elérhetőek; API CD

Turbo Diesel-hez:

-Csak VW 500.00 és 505.00 együtt

DrSzoke 2013.10.21. 23:45:46

@becseit: A KU meg az NF 2 kulonbozo motor.Mas a furat

DrSzoke 2013.10.21. 23:50:33

@becseit: Vegul is az SF teljesitmenyszint elarulja a dolgot,az egy eleg alacsony minosites.Sosem hasznaltam a teszkogazdasagos szarokat,de attol egy kicsit feljebb barmi jo a szivomotorba.

Schütii 2013.10.22. 07:24:09

@becseit: "Szóval minél melegebb a motor, annál nagyobb a hézag.
Ergo 'túltolás' után már kiütközhet -és akkor ütközik ki leghamarabb- a szelephézag beállítás hiba; a túl nagy szelephézag."

Igen, de akkor minden hengernél "csattogniuk" kell, nem csak a 4-es, 5-ös környékén.

Egyébként a sok szerelő, aki látta az autót, nem lőtte be a hézagokat? Mert azzal kell(ene) kezdeni az egészet. Mondjuk az se egyszerű dolog lapkás motornál, szóval el tudom képzelni hogy nem csináltak annak semmit.

Schütii 2013.10.22. 07:33:17

@becseit: Hö.. ez a hengerfej megy a turbósra is? Elképzelhető, de annak a motornak valszeg más a dugattyúja.

Íjj.. az a veztengely oda van sajnos, a cementált réteg megsérült a bütykön. Vajon a többi hogy nézhet ki?

becseit 2013.10.22. 07:41:35

@DrSzoke: Igen, ezt benéztem!

Köszi a korrekciót!

becseit 2013.10.22. 07:46:44

@Schütii: Kőbe van vésve, hogy minden szelep azonos körülmények között üzemel, illetve azonosan lett beállítva?
Nem lehet kopás különbség a szelephézagok között?

Például a Rocko által felhozott példa alapján: itt az 1.2. és 3. hengerek kiosztása: kipufogó-szívó
ellenben a 4. és 5. hengereké meg szívó-kipufogó.

Ha valaki lendületből kipufogó-szívóra "hangolta" végig a cuccot, már lehet gebasz. De ez csak egy rosszindulatú feltételezés.

becseit 2013.10.22. 07:49:27

@Schütii: Igen, saját bevallásuk szerint sem csináltak vele semmit. Tisztelet a kivételnek; ezek a mai, hidrotőkén és elektronikus benzinbefecskendezésen felnőtt autószerelők csak lesnek az ilyen motorra, mint borjú az új kapura. De legalább nem nyúlnak hozzá. Ezt azért becsülöm bennük.

becseit 2013.10.22. 08:18:32

@Schütii: Ezt nem értem, egy újhoz képest valóban kopott, de miért lenne oda?
Mert vagy gyártási hiba, de inkább valamilyen vetemedés miatt asszimetrikusan kapta a bütyök a terhelést? Az egyik sarka lement, nagy cucc, (a másik felén meg ott a gyári felület) egy 30 éves motortól azt hiszem nem rossz így sem. Sok mai tizenéves korú autónak jó lenne ilyen állapotú vezérműtengely. Ha majd szétkopik, felújíttattatom valahol. Igaz, nitridálás ekkor már nemigen lesz rajta.

DrSzoke 2013.10.22. 08:32:10

@becseit: Nincs mit,95-ig audibol lexikon vagyok.Az utana keszultek korlatozottan erdekelnek.:-)

2013.10.22. 08:48:42

@becseit: Igazad lehet, hisz nem biztos, hogy ugyanazon az ajtón mennek be.

Schütii 2013.10.22. 08:50:15

@becseit: De lehet, főleg ha nem egyenletes a kenésük, egyébként normál esetben nagy szórás nem szabad hogy legyen közöttük.
Az hogy valaki úgy állít hézagot, hogy nem tudja hogy milyen szeleppel van épp dolga az epic fail vagy no comment, ahogy tetszik. Lehet hogy a feltételezés rosszindulatú, de nem hülyeség, ez is benne lehet a pakliban.

Nem is maga a kopás ténye a rendkívüli, hanem a módja. Ez a féloldalas dolog fura, meg hogy a lefutás mentén csak egy rövid szakaszon látható és nem a bütyök legtetején, ahol annak evidensnek kéne lennie. Szal valami gyanús.

Jah, nekem is gyorsan meglett az a Wikipedia oldal, de az ugye csak általánosságban ad képet a motorról.

Milyen periódust adott meg a gyár a szelephézagok ellenőrzésére egyébként?

becseit 2013.10.22. 08:53:53

@Schütii: Ez el van kopva: injektor.hu/index.jsp?id=2&main=162&akt=

Meg ez is: www.startauto.hu/hirek/20110906_celegyenes/v6/

Persze, természetesen, elméletileg lehet szétkopva valamelyik bütyök az enyémen is, de remélem nem.

Egyébként csütörtökön lesz a napja a vezérmű vizsgálatnak, ha érdekel, tájékoztatlak majd az eredményekről.

becseit 2013.10.22. 08:57:30

@Schütii: 30.000km-enként (futásteljesítményt tekintve, két olajcsere után)

becseit 2013.10.22. 09:01:48

@Schütii: Szar szelephézag; ott vert oda először a bütyök a lapkának és lejött a plezúr.

Schütii 2013.10.22. 09:39:51

@becseit: Na, ezt egyelőre jól kitárgyaltuk. Természetesen érdekelnek a viszgálat eredményei, örülnék a tájékoztatásnak. :)

Üdv.

uarempty 2013.10.22. 11:38:54

@kultúrpesszimista: 40e km felett is, az igaz, h a dízel gazdaságosabb, de rákot attól még kipöfékeli.

becseit 2013.10.24. 17:14:08

@Schütii: 3db. szelephézagon állítottak. A motor ebben a 20C-ban megűzve sem kopog.
Ami -enyhén- kopott; a hengerfejnek a lapkatartót megvezető furata, illetve a lapkatartókban már oldalirányban enyhén mozogni tudnak a lapkák.

Tehát, a 30 éves motor, közel 250000km-el nem az 502.00 5W40 olajtól kopogott, hanem a rossz szelephézagok miatt.

becseit 2013.10.24. 18:34:45

@DrSzoke: Nem vitázni szeretnék veled, csak néhány, az 1982-ben gyárilag előírt VW501.01 szabványnak megfelelő motorolajat sorolnék fel a teljesség igénye nélkül:
-Castrol Magnatec 10W40
-Castrol GTX Professional A3 10W-40
-Castrol GTX High Mileage A3/B4 10W-40
-Castrol GTX High Mileage A3/B4 15W-40
-MOL Essence 10W40
-Agip Extra HTS 5W-40
-Agip SINT 2000 10W-40
-Agip F.1 Supermotoroil 15W-40
-Elf Competition STI 10W-40
-Total Quartz 7000 10W-40
-Total Quartz 7000 15W-50
-Motul 6100 SYNERGIE 15W-50
-Motul 4100 POWER 15W-50
-Motul 2100 POWER+ 10W-40
-Shell Helix HX7 10W-30
-Shell Helix Plus 10W-40
-Shell Helix Premium 10W-40
-Shell Helix Ultra 15W-50
-Mobil Formula S2 10W-40
-Mobil Super 2000 X2 10W-40
-Mobil Super XHP 15W-40
-Mobil Super XHP 20W-50
-LIQUI MOLY Pro-Engine M100 10W-40
-Elf Competition ST 10W-40
-Elf Competition ST 15W-50
-Chevron Havoline Extra 10W-40
-Aral BlueTronic 10W-40
-Aral Tronic 15W-40

Szóval előírás szerinti VW 501.01 "könnyűfutású" motorolajat 15W40 viszkozitásban csak a Castrol (kifejezetten kopott motorokba szánt verzió), az Agip, a Mobil1 és az Aral gyárt. A többi ettől eltérő vagy csak meleg oldalon, vagy csak hideg oldalon.

becseit 2013.10.24. 18:36:27

@DrSzoke: Nem vitázni szeretnék veled, csak néhány, az 1982-ben gyárilag előírt VW501.01 szabványnak megfelelő motorolajat sorolnék fel a teljesség igénye nélkül:
-Castrol Magnatec 10W40
-Castrol GTX Professional A3 10W-40
-Castrol GTX High Mileage A3/B4 10W-40
-Castrol GTX High Mileage A3/B4 15W-40
-MOL Essence 10W40
-Agip Extra HTS 5W-40
-Agip SINT 2000 10W-40
-Agip F.1 Supermotoroil 15W-40
-Elf Competition STI 10W-40
-Total Quartz 7000 10W-40
-Total Quartz 7000 15W-50
-Motul 6100 SYNERGIE 15W-50
-Motul 4100 POWER 15W-50
-Motul 2100 POWER+ 10W-40
-Shell Helix HX7 10W-30
-Shell Helix Plus 10W-40
-Shell Helix Premium 10W-40
-Shell Helix Ultra 15W-50
-Mobil Formula S2 10W-40
-Mobil Super 2000 X2 10W-40
-Mobil Super XHP 15W-40
-Mobil Super XHP 20W-50
-LIQUI MOLY Pro-Engine M100 10W-40
-Elf Competition ST 10W-40
-Elf Competition ST 15W-50
-Chevron Havoline Extra 10W-40
-Aral BlueTronic 10W-40
-Aral Tronic 15W-40

Szóval előírás szerinti VW 501.01 "könnyűfutású" motorolajat 15W40 viszkozitásban csak a Castrol (kifejezetten kopott motorokba szánt verzió), az Agip, a Mobil1 és az Aral gyárt. A többi ettől eltérő vagy csak meleg oldalon, vagy csak hideg oldalon.

becseit 2013.10.24. 18:55:52

@Schütii: www.youtube.com/watch?v=R3BvW3OVd84

A hangján kívül, valahogy 'máshogyan' viselkedik a motor.
süti beállítások módosítása