Újra itthon a tekintélyes küldöttség

  2013. október 04. - papptibi Címkék: úton tannis tannistest

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

A Tannistestnek vége. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz több cikk, mert bár úgy tűnhet, hogy ott vagyunk, már nem vagyunk ott. Sőt, itthon vagyunk. Olyan ez, mint a tévé: nem minden élő.

IMG 4672

A Tannistestről annyit érdemes tudni, hogy az összes jelen lévő újságíró szabadon bármit kipróbálhat: tavaly már megmutattuk azt a pár száz milliós kulcstartó táblát, ahonnan leakaszthatók a kocsik. Azonban van pár program, például esti vezetés, hogy a lámpákat kipróbálhassa, akit érdekel és nem ivott túl sokat. Igen, Dániában nem kategorikus az alkoholtilalom, hanem egy bizonyos piamennyiséget megengednek. Praktikusan azt mondják: egy sör. Gondolom, ez kisebb embernek kis sör, az óriásoknak meg egy vödör.

A dán nép egyébként elég vicces. Még a rendőrök is. Állítólag itt megtörtént, hogy valakinek a megengedettnél nagyobb értéket mutatott a szonda, de nem büntették meg, nem vették el a jogsiját, csupán nem engedték tovább, amíg ki nem ürült annyira a szervezetéből a pia, hogy már befért az engedélyezett szint alá. Hisz nem a büntetgetés a céljuk, hanem a közlekedés biztonsága. Még sem javasolnám ezt a magyar szerveknek, mert nálunk hamar megtelne a parkoló józanodásra váró delikvensekkel, akik mellett akár egy napig ott ácsoroghatna a rendőr, hogy valamennyire kijózanodjon.

IMG 3932
Íme az összes autó

A Tannistest másik nagy fícsöre a jávorszarvas-teszt, amely azt vizsgálja, hogy az autók mennyire ügyesen hajtanak végre gyors irányváltást. Ha másról nem, onnan ismerős lehet, hogy 1997-ben a Mercedes A osztályt is egy ilyen jávorszarvas-teszten tette fejre a a svéd Teknikens Wärld című lap zsűritagja. A jávorszarvas-teszt ekkor kezdte meg szédítő karrierjét, egyben jócskán késleltetve az A osztályét.

Persze mindez érdekes, de amíg csoportképet fotóznak, jávorszarvast kerülgetnek az autók, illetve a gyári emberekkel interjúzni lehet, akkor nincs tesztelés. Ez minket kicsit visszavetett, de nem baj, csináltunk mást. És még mindig van mit írnunk, nyugi. Akad egy olyan autó is, amely még egy darabig embergós, vagyis egy kukkot sem írhatunk róla, hogy milyen, legfeljebb azt, hogy vezettük. Annyit segítek, hogy hátsókerekes.

IMG 4969
Véleményünk még nem lehet róla

Amikor nem volt szünet, teszteltünk, de így is hamar letelt az idő. Gábor, dániai olvasónk esténként megjelent, megbeszéltük, milyen itt az élet. Úgy tűnt, jó, és hiába dolgoztunk minden nap éjjel egyig, kettőig, háromig, valahogy vészesen nyugodtak voltunk, kivéve persze Csikóst, de nála ez alap.

Tannisby életében egyébként egészen komoly fejezet a Tannistest, a kis település egyetlen szállodáját gyakorlatilag blokkolják a résztvevők. A táj csodálatos, ott a tengerpart, meg azok az utacskák, amelyek akkor is simák, amikor toldozzák-foldozzák őket. Mivel a folt egy síkban van az eredeti aszfalt felületével. Komolyan mondom, a magyar útjavítók elnézhetnének arra valami tanulmányút keretein belül.

IMG 4823
A Mazdát kissé elástam, egy pillanat alatt elsüllyedt. De csak kissé, mert időben feladtam

Az idén visszatérő probléma volt, hogy a szokásosnál több volt a „jóautó” arrafelé. Tavaly mondjuk volt két SL 500-as Merci, de ez a kocsi nem annyira dúvad, mint mondjuk a Jaguar F-Type. Márpedig a kis Jag tényleg rekedtre tudja ordítani a kipufogóját, az érces bőgése még kilométerekről is jól hallható, még akkor is, ha közben ott egy erdő.

IMG 4903
Volt Ghibli is. Lehetne az Év autója 2014?????

De úgy tűnik, az indiai-brit társaság tényleg nagyon ráment az Év Autója címre, mert biztos ami biztos, elhozták az F-Type V8 S változatát, amelybe már nem három-, hanem ötliteres motort szereltek, természetesen ezt is mechanikus kompresszorral. Nincs 500 ló sem. Csak 495.

IMG 4904
A tömegeknek szóltak

Na, ennek olyan a hangja, hogy azon törtük a fejünket végig, hogyan kaphatott ez bármiféle országban típusbizonyítványt. Nem mintha baj lenne, de szegény Toninak, a főszervezőnek minden nap meg kellett ejtenie egy rövidebb prédikációt a résztvevőknek, aminek az volt a lényege, hogy jövőre is szeretnénk ide jönni, ezért ne toljuk neki a településeken, sőt, csak jó messze a falu vége táblától adjunk gázt. Bár szerintem Dániának nincs olyan ritkán lakott része, ahol egy ilyen Jaggel bárki zavarása nélkül lehetne közlekedni. Ja, majd elfelejtettem, a hangorgiába még beszállt kis késéssel érkezve kér Porsche Cayman is. És akkor még hozzátenném, hogy a fal mellett meghúzódott két Mercedes S osztály, közülük az egyik egy S 500 Lang. Pont a borzalmas Mitsubishi Space Starral szemben álltak.

cayman2
Jézusom, ez hogy szólt!

Nem is értem, mit gondolnak a gyárak, amikor ideküldik ezeket a kocsikat. Hátha nyer? Hisz az Év Autója zsűri génjeiben és alapszabályában is ott az árérzékenység, meg az, hogy mennyire a tömegeknek szól az autó. Mondjuk tény, hogy az F-Type-ok a tömegeknek szóltak. Főleg a kipufogójuk.

IMG 1647
Csikós ÖLTÖNYBEN!!!!

Mire a tesztelés végére értünk, eléggé elfáradtunk. Az utolsó műsorszám a gálavacsora, amiről tavaly elsunnyogtunk, mivel a repjegyet csak így tudtuk megvenni. Az idén viszont nem volt apelláta, el kellett menni. Itt aztán elbúcsúztattuk a seniorokat, akik 65 évesen elhagyják a zsűrit, és felköszöntötték a 85 éves egykori zsűritagot, Rogers Søgaardot, aki ránézésre max 75-nek tűnik, ami pedig az agyi leépülést illeti, na olyanja nincs neki. Sajnos valami alattomos borokat töltögettek közben a poharunkba, ettől nagyon vidámak lettünk, de az aznap este befejezendő cikkek ettől már nem tudtak elkészülni.

IMG 5074
A Stena Jutlandica célba veszi a horizontot. Csak 35 ezer lóerő...

Másnap irány a komp. A Stena Line most egy másik járművét próbálhattuk ki, kicsit jobban hullámzott a tenger, legalábbis nekünk úgy tűnt. Kicsit még szenvedtünk Göteborgban, loptuk a wifit az utcán és szokatlanul drága hamburgereket toltunk az arcunkba. Igaz, alig volt rosszabb, mint a Brekié. Hát ennyi volt, néhány részeg még megkeserítette Csikós életét a fapadon, de nem baj. Túléltük.

Már most akadt több jelentkező a szerkesztőségből a jövő évre. Nem értem miért.

TibiJag

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr305551744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bexxter 2013.10.04. 20:10:29

A bejegyzés utolsó képén tényleg valami aszfaltszaggató téphette fel a burkolatot :)

((Adam)) 2013.10.04. 20:27:49

Nem lehet ide civilként valahogy eljutni? A fél tüdőmet, meg egy vesét simán eladnék egy ilyen vezetős hétért...

Dr V 2013.10.04. 20:32:47

Az első sor jobb utolsó autó az mi??? Olyan mint egy A Corsa :D

((Adam)) 2013.10.04. 20:48:51

@Dr V: Jó kérdés. A C oszlop alapján nem Corsa, én inkább korai escortra gyanakszom, de az sem biztos. Ezek a 80-as évekbeli kockák mindig megtévesztenek... :)

camell · http://indafoto.hu/camell 2013.10.04. 20:48:57

@Dr V: Talbot Horizont, a '79-es Év Autója.

zobod 2013.10.04. 20:56:53

@Dr V: Talbot/Chrysler/Simca Horizon

Dr V 2013.10.04. 20:58:54

Már emlékszem, elhoztak vmi régebbi év autóját.
Köszi a válaszokat:)

gabe76 2013.10.04. 21:03:43

Komolyan kíváncsi vagyok ennyi vasból melyik lesz a nyerő! Láttam a Teslát , az S500L-t, Jag-et, a Lexus-t. Nehéz lehet Csikósnak szavazni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.04. 21:08:33

@camell: Horizont, az már a tárgyesete a szónak... :D
Pedig télleg így könnyebb kimondani.Hülyék voltak a névadók... :-)

Amúgy meg Tannisbybe telepítsenek egy csomó autohómárt, autóburnyákot, azok még kérlelni is fogják a tesztelőket, hogy tolják a gépeknek mindenhol... :D
Bár fene tudja, lehet, hogy ez már etnikai tisztogatásnak , erőszakos lakosságcserének minősülne.
De a legjobb az lenne, ha ide áttelepítenék az egészet Svédországba.Vannak itt akkora kiba... nagy üres területek, hogy ihaj; a kutyát sem zavarna a hang.Ráadásul nekem jó közel lenne látogatni... :-)

Zeppeliner 2013.10.04. 21:16:14

Nagyon irigy vagyok erre a három emberre.:(
Szerintem Mazda3.
Ha megválasztják a Tesla-t röhögök egy jó nagyot.

Gomulka Béla 2013.10.04. 21:54:41

@Zeppeliner: A zsu"ritagnak is van egója. A Teslára nem fog szavazni, mert amerikai, és mert rendre porig ég. A Mazdára még csak-csak, és hasonlóképpen néhány vállalható, kello"en ko"znapi de nem gatya holmira is. De hogy a renomét fényesítgetni kell, mint a rézkilincset, így az elso" helyre úgyis a mu"anyag villanybéemvét keru"l, mert ha valaki azt szereti, az biztosan hozzáérto", és o" ugye, a névtelen zsu"ritag, természetesn az.

Mindez Csikósra természetesen nem vonatkozik, az o" szempontjai egészen mások (Ponton, Autobianchi). Ha rajta múlna, a Simca nyerne.

Shadowbull 2013.10.04. 23:25:31

@Zeppeliner: kicsit mintha repedezne a Musk-szobor.

Persze ki tudja mi volt valojaban, de ha egy ilyen hirt felkapnak annak nem orul senki.

totalcar.hu/magazin/hirek/2013/10/04/botrany_a_kigyulladt_a_tesla_korul/

Szabo T 2013.10.05. 01:07:20

A V8-as Jaguar F Type-nak tenyleg hatborzongato a hangja. A Caymane is jo, de messze nem annyira.

kzolika 2013.10.05. 06:00:08

Szerintem kulsösök is jelentkeznének csomóan...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.10.05. 06:55:35

@Shadowbull: ja eppen az elobb irtam a tesla birodalom mar 1/10-el kevesebbet er. Gyenge labakon all ez a"kiralysag".

Zeppeliner 2013.10.05. 07:34:44

@Gomulka Béla: Nem is Csikóstól félek én, még a Gajdán Miklóstól sem, ha ott volt egyáltalán, hanem inkább a sznob brit,belga,holland meg mittudomén milyen újságíróktól.
@Shadowbull: Legalább nem fújódik belőle egy nagy lufi a tőzsdén.
Pedig megy a propaganda ezerrel, óvodás szinten is.
Láttam az NGC-n egy gyáróriások, vagy mi a címe sorozatban.
Húúú....ha nem nyergel mindenki villanyótóra holnap akkor vége a világnak.

Schütii 2013.10.05. 09:39:43

Bakker, papptibi! Nem a tiéd, persze, de azért ne legyél már akkora király, hogy ráülsz egy (műanyag) lámpára, akár Jagé, akár nem.

Schütii 2013.10.05. 09:41:28

@geegee: Hülyék vagy nem, angolul nincs "t" a szó végén.

Gomulka Béla 2013.10.05. 09:48:27

@Zeppeliner: Tévedtem, mármint Csikós gusztusát illeto"en. Ld. a ma reggeli cikket. De nem csodálkoznék, ha a villangybéemvé nyerne.

hdnctrl 2013.10.05. 13:02:55

Horizon, ejtsd horájzan. Ugye, hogy nem hiányzik a végéről az "ejtéskönnyítő" t.

United Steaks 2013.10.06. 01:43:30

Kérlek mondd, hogy nem a te fogad! A másik kettőéből kinézem...:)

cukkkorka 2013.10.06. 11:42:41

persze Csikós sincs annyira tökös, hogy arra szavazzon ami neki a legjobban tetszik...

sure_shot 2013.10.06. 12:21:42

az első kép nagyon adja... XD

Shadowbull 2013.10.06. 23:10:46

@streetsta: aztan azt meg hogy csinalja? Nem az lehet csak az ev autoja, amibol mar eladtak legalabb X ezer darabot?
süti beállítások módosítása