Elővettem. A kisautót

  2013. szeptember 22. - Csikós Zsolt Címkék: bianchi diy autobianchi tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

csik_matrica_s.png

Tanárúrkérem, nem rajtam múlt. Gömbvillám csapott a garázsba és megette a kanyarfúró-készletemet, nem tudtam kitakarítani a dűznit. És kifogyott a benzin, nemcsak az autóból, de a kannából, sőt, a környező kutakból is, becsületszavamra. És leeresztett a gumi is, nem találtam levegőt a kompresszorban, pedig kerestem, lapos kerékkel meg nem lehet menni. Tanárúrkérem, ígérem, mindent bepótolok jövő hétre, csak ne írja be az ellenőrzőbe…

Ilyen stílusban kallódott el kézen-közön a Bianchi idei nyara. Visszatekintve erre az időszakra, megszakad a szívem. De azzal, hogy még tavaly novemberben átvittem a kicsikét az anyósom teremgarázsába, hogy elférjen otthon a Puch is meg a Ponton is, a kisautó egyszerűen leesett a Csikós család radarjáról. Néha, amikor ebédelni mentünk a nagyihoz, a desszert után tele gyomorral letámolyogtam a garázsba, felemeltem a ponyvát, konstatáltam, hogy megvan még. Majd otthon, bűntudatból feltettem az akksiját a töltőre.

2012-01-22 15.08.33
Így árválkodik mostanában, egyedül

Ez a nyár most nem olyan volt. Sok volt benne a hivatalos utazás, akadtak családi problémák is, azok is elvittek jó sok időt, a pontonos adósságok miatt vállaltam pluszmunkákat, az angol Totalcar is rabolta a magánidőt, így asszem június óta nem is voltam érdemben a garázsban. Fura egy nyár volt, korántsem felhőtlen, de szerencsére most már rendeződnek a dolgok.

A dolgok rendeződésével pedig az első, ami eszembe jutott, szegény árválkodó Bianchim volt, ott, a kietlen teremgarázs magányában hüppögve. Az első szabad hétvégi délelőttön vittem is bele a feltöltött akkut, gondoltam, helyet cserélnek a zöld Mercivel egy időre, és ő jön haza.

DSC08785
Kell a hely a motorszereléshez, a zöld Merci mellett nem lehet

Jól jön a hely, mostanában sok motort kell szerelnem, mert eladóvá válnak vagy most ősszel, vagy jövőre tavasszal. A Yamahát semmire nem használtam két éve, nem tudjuk elég időre eladni a nagyiknak a gyerekeket, úgy meg nem lehet nagyot túrázni, kicsire meg a Kawasaki jobb. A Kati szintén nem használja a Honda VFR-jét (sajnos rájött, hogy az igazából egy kedves gúnyába bújtatott, ám szörnyű dinamikájú sportmotor, és fél tőle), arról a vizsga is lejárt, az egyik karburátorból is dől a benzin, azzal szintén kezdenem kell valamit. A Vespát pedig egyáltalán nem használja, amióta néha el tudja lopni alólam a Spacyt, belátom, jobban megy hozzá egy önindítós négyütemű. Pedig ő akarta mindenáron a Vespát. Na, azon is van egy-két garázsban betört indexbura, kell neki egy gyertyacsere, karbitisztítás is, szóval matatnom kell.

DSC08767
Alulról áttörölgettem. De még mindig egész jól néz ki

De a Bianchi megsértődött rám. Csak szikrázott nagyokat az akkunál és nem indult. Hiába mozgattam, húztam meg jobban, kocogtattam az akkusarut, „PATT” mondta, és elaludt minden. Két hét múlva jött rám a nagy gerjedelem, hogy újra megpróbáljam. Vittem a Bálintot segíteni, rajta kívül több szerszámot, smirglit, rézkefét, szétszedtem a sarukat, mindent fémtisztára pucoltam, és hoppáhoppá! beindult.  Gyorsan elhúztunk a kúthoz, a helyenként 0,4 barra leeresztett gumikat felnyomtam (1,3 és 1,8 az érték, ha valakit érdekel), és nagyon-nagyon vigyorogtunk mindketten.

A tesztautók, de még a 41 éves Merci után is olyan beülni a Bianchiba, mint sok légkondicionált, hideg, mégis áporodott levegőjű szoba után beereszteni egy adag valódi, friss fuvallatot a tágra nyitott ablakon át. Valódi, ügyetlen, aranyos, gépszerű, zajos, félelmetes, szórakoztató jármű ez. A vezetése taktikát és összeszokást igényel – egy finom elindulás, sima váltás, pláne egy kellemes, duplakuplungos (megfelelő méretű gázfröccs, stratégiai pedálkezelés!) visszaváltás, a szerényke nyomaték és a még szerénykébb teljesítmény beosztása önmagában is művészet. Öröm a köbön, aki igazán szereti a gépeket, a Bianchi vezetésének összetettsége biztosan megfogná. És közben nyitva az ablak, nyitva a tető, ötven centire a motor dörömböl - csodás.

DSC08762
Lett mindkét oldalon helyzetjelző

Viszont arra is rá kellett jönnöm, hogy a fék pocsék, a lámpa nem működik, a vizsga meg lejárt augusztus végén. Ajjaj. Egy kedves munkába menés előtti pár órát (jól el is késtem melóból) eltöltöttem azzal, hogy beállítsam a fékeket (négy dob, és itt nincs automata, mint a Kispolákon, ez még egy sokkal korábbi korszak). A helyzetjelző egyik foglalatának letört a saruja, mert valamit nagyon betömtem a kocsi orrában levő csomagtartóba, a másik oldali egyszerűen kiesett és elveszett, kompletten. Párolognak vajon ezek a régi olasz elektromos cuccok? Ezeket pótolnom kellett. Átkötöttem az Imolában vett Klaxon kürtöt a normál dudára is, elektromos érintkezőket pucoltam, s az olajcsöpögésektől rittyós alját is áttörölgettem az autónak.

Alatta fekve arra gondoltam, hogy most tíz éve annak, hogy Karesz kilakatolta, meg is ázott párszor, a futóműalkatrészeket is akkor homokfúvattam, fújtam le, de szinte minden jól tartja magát. Persze a Bianchi nem egy csúcsrestaurált autó, eláll az ajtaja, itt-ott a régi alvázvédő nyomait látni alulról, leverődött róla sok helyen a festék, ott ecsettel javítottam, megsárgult a kis maszk is az elején, hibái vannak hát bőven. De igazából – a krómok szépek, a kocsit még mindig megnézik, a Tóth Gabi által felújított motor most is erős, jól működik, az alja rozsdamentes, a lengőkarok, rugók, egyebek szintén, csak a kipufogódob felületén indult el a barna foltosodás. Naja, azt még 1998-ban vettem München mellett Axel Gerstlnél, a nagy Fiat 500-alkatrészkereskedőnél. Épp ideje.

DSC08763
Eredeti kürt visszakötve

A pofozásra – vagy hívjuk inkább simogatásnak? – Bianchi jól reagált, a vizsgán szépen megfelelt, még csak nem is hagyott olajtócsát, pedig a vizsgaállomásokat általában lepisili, jelezve a rosszallását, hogy idegenek piszkálják. Persze ott kiderült, hogy bár az autó jó, de nincs meg a hologramos szélvédő-matricám. Amikor anno megkapta a rendszámát, ezt a matrica-dolgot egyáltalán nem vették komolyan, sajnos el is kallódott, mert a szélvédő túl kicsinek tűnt ahhoz, s bevallom, eszembe se jutott azóta, hogy kéne. Elmentem azóta az okmányirodába is, ahonnan vérző orral jöttem el - hiába vittem a hátsó rendszámot, az ügyintéző felvilágosított, hogy csak akkor tud kiadni új matricát, ha tudom az elveszett matrica számát? De honnan tudnám, hiszen tíz évvel ezelőtt kaptam, és elveszett? Akkor viszont át kell rendszámozni az autót, 8500 a rendszám (rablás), 6000 az új forgalmi (ennyiért aranyból van?). És akkor nem lehetne, hogy kicsi rendszám legyen az autón, mert ez a nagy el se fér rajta - kérdeztem. Lehet, de akkor el kell vinni a hatósági ellenőrzőpontra - neked és nekem: vizsgabázis - 1200 forint ellenében szemléztetni kell, majd még 7500-ért módosíttathatok. Te jó ég... Ezek kirabolnak. Csak az 1200 forintot érzem jogosnak, de a többi nettó sarc, nagyon kíváncsi lennék, hogy Németországban hasonló esetben mennyit kell fizetni. De nem, marad a nagy rendszám, eldöntöttem, ilyenre egyszerűen nincs az életemben idő. Így is fizethetek épp eleget – jelzés, hogy egy ilyen bürokrácia által megnyomorított és megfélemlített országban az ember tényleg vegye komolyan, ha azt mondják valamire: kell. Még ha az adott pillanatban lényegtelennek tűnik is. Sok-sok ízes káromkodástól, talán még egy agyvérzéstől is megkíméli magát.

DSC08598
Péntek kora délután üres volt a terep

De a vizsgapapír birtokában forgalomképes lettem addig is, ennek örömére bele is vetette magát az autóba a család. Mivel őszinte felháborodásunkra most már biztos, hogy bezárják a Vidámparkot szeptember végén (bár tényleg lehet, hogy egy ekkora, ilyen anyagi helyzetben levő ország nem tud fenntartani egy ilyen intézményt, de akkor az elmúlt évszázadban hogyan sikerült?), ezért a Városliget irányába fordítottuk Bianchina tömpe orrát.

DSC08006
Hétvégén már képtelenség volt bejutni

Előző szombaton már megpróbáltunk bejutni, de az utcán, az autók között hömpölygött a pénztárakra váró tömeg, és amint megtudtuk, bent ugyanolyan pocsék volt a helyzet a játékoknál is. Ezért ezen a héten kivettem inkább a pénteket szabadságnak, a gyerekeket elkértük az isiből (mostanában minden ilyenért, amikor négy előtt elvinné a szülő a csemetét, külön kérelmet kell írni az igazgatónak, ezt tudták?), és a trükk bejött. Óriásit szórakoztunk délután kettőtől hatig, de a végén már ott is megjött a brutális tömeg, az utolsó félóra csak kínlódás volt.

DSC08632
Még a fényképezőgép is rosszul lett a Polipon

Utolsókat pörögve rettegtünk egyet a Jurassic Parkon, elvesztettük a tájékozódó képességünket a fura hullámvasúton, aminek pörög a fülkéje, a korábban elfogyasztott ebéddel újabb találkozást szorgalmaztunk a Polip kipróbálása által. A gyerekek gokartozhattak a bukókeretes gépekkel (Norbi le is akasztotta a hajtóláncot az övéről), toltunk egy nagy menetet a Lézer Dodzsemen, vagy hatszor kipróbáltuk a szabadesést. Hát, isteni volt.

DSC08702
Ez még nagyrészt a Vidámpark

El se hiszem, hogy ez volt az utolsó alkalom, hiszen eddig minden évben azzal öltek a gyerekek, hogy mikor megyünk megint. Most már nem fognak, marad a hullámvasút, a muzeális körhinta (arra most se ültünk föl) meg egy-két fixen odaépített izé az Állatkert gondozásában.

DSC08730
A volt kosárlabdajáték teteje alatt most már valami madarak legelnek

Apropó, az Állatkert tavaly óta már benyomult a Vidámpark testébe – a kosárlabdás pavilonban valami madarak csipegetnek, a zseniális terem-gokartpálya helyén tevék nyammognak, a kerítés pedig már vagy tíz méterrel idébb van. Bármennyire is szeretem amúgy az Állatkertet, ez most nagyon zsenánt.

DSC08599
Ezért jó a Bianchi - egy Fiat Seicento utáni parkolóhelyre lötyögve befér. Más viszont nem

Mindegy, a mi kis saját vidámparkunk visszatért az életbe, megint használható. Úgy hívják Autobianchi Bianchina. Már csak azt az olajfolyást és az akadozó váltót kéne valahogy megcsinálnom…


Hogy mennyire jó dolog a Bianchi, arról álljon itt egy valószerűtlenül gyönyörű videó a Petrolicioustől. Az 50 km/h-s végsebesség persze butaság, mi utazni szoktunk 80-85-tel, a végsebességem meg 100 fölött van (igaz, 600-as kispolák hengerekkel), de a gyári Transformabile (a verzió a videóban, ami az eredeti ős-változat volt) is tudott 95-öt. De maga a mű csodás, és teljes mértékben egyet tudok érteni a csaj választásával.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr315516997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTO11 2013.09.22. 07:29:56

sok auto,sok motor,kevés idő=valamit el kell adni.D:))

hp2 2013.09.22. 07:45:26

Nem is gondoltam hogy ilyen jó kis reggelre ébredünk. Köszönet a cikkért.

bonfred 2013.09.22. 08:04:12

Jol van, megvan a vasarnap betevo Csikos cikk! Zsolt, Ponton fronton mi a helyzet?

lyken 2013.09.22. 08:11:36

"Mivel őszinte felháborodásunkra most már biztos, hogy bezárják a Vidámparkot szeptember végén"

Az állatkert kapja meg a területet, tehát nagyon azért nem érdemes felháborodni. Ők egyrészt nagyjából önfenntartók, másrészt egy nagyságrenddel több látogatót szolgálnak ki évente.
Egyébként az önfenntartó nem államilag dotált bécsi vidámpark Budapestről két és fél óra autózással megvan. Legalább ki lehet majd használni az autóparkot. :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.09.22. 08:13:29

Végre egy Csikós-féle vasárnap reggeli belsőség-poszt. Ideje volt. :)

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.09.22. 08:44:32

Hogy a fenébe viseli ilyen jól az ilyen szintű autóbuzériát és a beleölt lóvé tudatát az asszony, még akkor is, ha valamennyire szereti ezeket a dolgokat ő is ? :D

Minden általam ismert nő már úgy otthagyott volna, hogy soha többet nem látom, ha ilyen mélyre süllyedtem volna a buzériáimba.

halor 2013.09.22. 08:54:51

Ne félj Csík, lesz jobb vidámpark valahol, nem ez a lepusztult rozsdarengeteg. Valószínűleg olcsóbban, jobb.

ZON 2013.09.22. 08:55:06

Hálátlan olvasód a Moriniről szeretne tudni valamit.

Én ott tartok, hogy baljós módon beállt a motorja.Kihagytam valamit, vagy azóta is C vágányon áll ?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.22. 08:56:38

múltkor voltunk a vidámparkban örületes tömeg volt,azt kérdeztem magamban hogy ez mitől réfizetéses.A szellemvasúthoz pl 25 percet álltunk sorban ráadásul az még külön fizetős!
Az 5000 forintos belépő mellé.
Egy családnak majd 20ezer forint a belépő,és hát valljuk meg nem egy nagy szám az egész.

BTO11 2013.09.22. 08:58:13

ideje másik "elit"-et vásárolni a vespa helyett.
Csikós mondtam már mázlista vagy a nejed miatt.D:))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.22. 08:59:15

A bi janka még mindig meglep milyen kicsi egy Suzuki mellett is,önmagában arányos a kocsi nem túnik fel hogy mekkora.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.22. 09:02:09

ezt a sok kocsit már nem lehet követni,plusz még a motorok :-)
ennyi tényleg felesleges,és megértem az asszonyt ha a kevésbé szép de megbízhatóbb Spacyvel jármjint a vespával.

determ 2013.09.22. 09:04:17

Az a forgalmi inkább 6000 lesz, mint 600 :) Látom senki sem olvas elég figyelmesen... :)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.09.22. 09:08:41

Zsolt nálad is az a gond, hogy lassan több autód lesz, mint fogad. :D Aranyos lehet ez a jószág.

Null Problemo 2013.09.22. 09:12:09

@lyken: Meg ne haragudj már - de tényleg elhiszed, amit mondasz? A vidámparknak vége. Egy nemzeti intézmény vész el értelmetlenül. Igaza van Csikósnak, nem igaz, hogy ezt nem lehetne megoldani valahogy.

Tiszta őrület, hogy már egy autós blogon se lehet nyugodtan olvasgatni anélkül, hogy szembe ne jönne az embertelen, féktelen rombolás.

Csikós Zsolt 2013.09.22. 09:17:44

@ZON:

C vágány. Egész évben alig voltam valamit a garázsban, elkapott a forgószél. Életmód A-ról életmód B-re tértünk át, de most próbálunk kialakítani legalább egy A/B verziót :-)

VOGAben 2013.09.22. 09:21:34

A télen végre elkészül a "kis Puch"?

engelbert (törölt) 2013.09.22. 09:24:36

Esetleg a dodzsempályára be is lehetett volna vinni ezt a talyigát,nemigen tűnt volna fel a különbség az alkalmazottaknak.

Morc75 2013.09.22. 09:28:34

Egy ilyen bilikék kis gyösz látványa - nekem legalábbis - nagyon jó hangulatot csinál. Köszönöm!

Mc Master 2013.09.22. 09:40:55

Én ezt a Tóth Gabit sosem tartottam egy nagy tehetségnek, erre meghívták még az X Factorba is. De most, hogy látom, motort is fel tud újítani, mindjárt megváltoztatom a véleményemet.
Csak tud ez a csaj valamit!? :D

pizo 2013.09.22. 09:43:37

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: 10 veteránautóm van, a feleségemmel majdnem napra pontosan 17 éve élünk együtt...

Zoli

Csikós Zsolt 2013.09.22. 09:48:25

@VOGAben:
Puchhoz hozzá se nyúlok még évekig. Először visszafizetem a Pontont.

@pizo:
És én még emlékszem arra, amikor összejöttetek. Mi akkor már 2,5 éve jártunk :-)

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.09.22. 10:10:25

@pizo: Ezekszerint csak nekem sikerült így mellényúlnom. :) Ez van.

Cro166 2013.09.22. 10:11:28

lyken..jó, hogy az állatkert kapja meg a területet, és nem egy focipályát építenek a helyére :D, de az állatkert már most is elég nagy..legalább is, pont elég egész napos elfoglaltság, egy kisgyerekes családnak. A bécsi vidámparkban meg nem az a baj, hogy 2,5 óra az út, hanem, hogy kb 500km-er. Ami pálya matricákkal kb 20ezer ft.Plusz amit költesz.És ha nem nézelődni mentél, akkor költesz..bőven!Azért egy 2 gyermekes átlagos, vagy alatti keresetű családnak nem biztos, hogy belefér évente egyszer.

Cro166 2013.09.22. 10:13:57

halor.. lehet, hogy lesz új, jobb, szebb..de hogy nem lesz olcsóbb az se, az biztos.

Csikós Zsolt 2013.09.22. 10:16:22

Videót néztétek, amit a poszt végén linkeltem?

Krity Kuss 2013.09.22. 10:16:32

A végén a videóban az a kis Bianchi gyönyörű....

Cro166 2013.09.22. 10:19:31

Gyurma73.. úgy ráfizetéses, hogy hétköznap alig lézeng valaki.Mi egy csütörtöki napon voltunk, pl. a dodgemből nem szálltunk ki kb 1-1,5 órán keresztül, csak a fiam annyira, hogy elkérje a zsetont a kezelőtől. Na az ilyen napokon érted meg, hogy a villanyszámlára nem elég az a bevétel, ami aznap befolyik. Hétvége az más...telt ház, de azt meg szerintem megutálja gyorsan az ember..azzal telik az idő, hogy vársz a sorodra a játékoknál?Persze, hogy csalódás a vége.

Cro166 2013.09.22. 10:28:19

@Csikós Zsolt: tényleg nagyon szép.
(innen az ötlet, h óriáskerék legyen a háttérben?) :)

3gb 2013.09.22. 10:47:06

Bár nem a stílusom, mégis az autó "kisszerűségében" van valami nagyszerű. Mintha Walt Disney rajzolta volna a vonalait, de mégsem gyerekes, megkapó.:)

Rocko- 2013.09.22. 10:51:22

én arra lennék kíváncsi, hogy a csaj apjának milyen garázsa lehet. :)

és tessen többet foglalkozni Csikós úr a zsebkispókkal! :)

Rocko- 2013.09.22. 10:54:56

@Csikós Zsolt: természetesen, de egy Petro' videora az ember lelkiekben rákészül, pompába öltözik a lelke és várja áhitattal a csodát.
mint egy vasárnapi Csikós posztnál. :D

The Good Boy ! 2013.09.22. 10:55:01

OFF
vidámparkhoz: érdekes módon a práterbe bécsben belépő sincs, csak ezért kell fizetni, ha valamibe beleülsz. És láthatóan müködik a dolog már hosszú ideje.
én kb. 10 éve voltam utoljára a pestiben (pesten átutazva beugrottunk a gyerekkel), nem voltunk bent 1 órát sem ketten és 10k feletti összeg sétált ki a tárcámból. Nem a pénz mennyisége fájt, hanem az, hogy még azért is fizetni kellett nem keveset, hogy bent lehessek, és bent pedig ezért az összegért gyakorlatilag semmi ellentételezés nem járt.
ON

Zsolt! Az autó szép, de szerintem a kevés több lenne, most szinte semmire sincs időd, viszont eladni meg nem fogod őket, mert mind hozzánőtt a szívedhez. Első körben valóban a motorok számának megritkítása lenne a feladat, utána pedig a garázshely problémájára kell hozni egy súlyos és gondolom nagyon fájdalmas döntést!

(venni egy saját teremgarázst:D)

Csikós Zsolt 2013.09.22. 10:57:02

@Cro166:
Nem, előbb voltunk a Vidámparkban, utána jött a videó :-)

onager73 2013.09.22. 11:05:13

@Csikós Zsolt: Naná! Jó autó, jó csaj. Kell ennél több?

Cro166 2013.09.22. 11:05:25

@Csikós Zsolt: akkor ez bizonyíték...vannak véletlenek :)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.09.22. 11:21:40

A Bianchit biancsinak, vagy biankinak kell ejteni?

Hurri Kán 2013.09.22. 11:25:04

"stratégiai pedálkezelés"
Szavamra, mintha egy orgonista posztot olvasnánk. Zseniális :)

Hurri Kán 2013.09.22. 11:26:41

@hüjehalyó:
BianKi, pontosabban Biankhi, nagyon halovány h-val a k után. Az olaszban a ch- összetétel az mindig "k", vagyis ahhoz áll a legközelebb. Ha Bianci-nak írnák, akkor lenne Biancsi :)

krepsz_zoltan 2013.09.22. 11:34:14

"Mivel őszinte felháborodásunkra most már biztos, hogy bezárják a Vidámparkot szeptember végén (bár tényleg lehet, hogy egy ekkora, ilyen anyagi helyzetben levő ország nem tud fenntartani egy ilyen intézményt, de akkor az elmúlt évszázadban hogyan sikerült?), ezért a Városliget irányába fordítottuk Bianchina tömpe orrát."

Emlékezzünk a közismert mondásra, ami szemléletként jelentéktelen négy évtizeden át szívódott fel az agyakban: inkább a szolid, de biztos ráfizetés, mint a bizonytalan nyereség. Tímári hasonlattal ládagyár effektus... :-)

Cro166 2013.09.22. 11:40:22

@The Good Boy !: vidámpark...ne haragudj, de rosszul emlékszel, ha finoman akarok fogalmazni. A belépővel nem azt veszed meg, hogy bemehess hanem a játékok 80% ingyen, korlátlanul használható. Mi idén voltunk, valami kedvezményes kuponnal, ami 3300ft volt/fő (neten te is találhattál ilyet), hétköznapon mentünk, pont azért, hogy ne kelljen sorban állni a játékoknál. Végül, már mi éreztük magunkat kellemetlenül, hogy csak kettőnk miatt indítják el azt a nagy játékot :D
Práter teljesen más elven működik..nyitott park, de külön fizetsz mindenért. És mennyibe kerül? Mire innen oda megyek, az egy 20ezer. Ott játékonként 2-3-4-5 euró/fő/menet.(óriás kerék talán 8,5 eur) forintosítva:600ft alatt semmire sem ülsz fel..de ha felülsz az óriás kerékre, esetleg a családoddal..4 fő= több mint 10 000ft.
Oké, szebb, jobb, de annyival drágább is.
Ez a park sokkal több magyar embernek,gyereknek okozott örömet mint a bécsi..mivel oda el se jut a többség.
És ha most azzal jössz, h ez veszteséges, meg állam (önkormányzat) kellett a fenntartásához, akkor azt mondom: na és?? Olyan jól megy az országnak ,hogy milliárdokat lehet költeni a foci nevű szórakozásra, miert ne lehetne a családok, gyerekek igazi örömére is költeni???
Az én adómból inkább erre költsenek, mint a focira.

l_andras 2013.09.22. 11:43:14

@Cro166: Az a "nagy" állatkert Európa legkisebb állatkertje. Sok változás történt, de az állatok jó része még mindig nagyon kicsi saját életterületre van beszorítva. A viktoriánus korban, lenézve minden un. "alacsonyabb" létformát, elegendő lehetett 3x6 méteres vaskalitka egy párducnak, de manapság ne ez legyen a mérvadó.
Józan paraszti ésszel átgondolva egy jó döntés született, a baj inkább az, hogy nincs alternatíva, nincs másik vidámpark. Ezt a változást 20-30 éve tervezik, ezalatt - szokás szerint - nem történt semmilyen érdemi tervezés vagy lépés a zökkenőmentes átálláshoz.

Cro166 2013.09.22. 11:58:43

@l_andras: a nagyot nem az állatok helyére értettem, hanem hogy annyi látnivaló van, hogy egész napos program bejárni egy kisgyerekkel.Amúgy amennyire én tudom, pont nem az állatok lakhelye fog növekedni, hanem lesz városi dzsungel(egy óriási üvegház két hektáron),építenének tematikus játszótereket, játszóházakat és kalandutakat.
Szóval a látnivalók száma növekszik, ami nekem, meg a kicsi gyerekeimnek most is elég egy napra.

The Good Boy ! 2013.09.22. 12:10:15

@Cro166: mint írtam, kb 10 éve voltam a pestiben utoljára. Hidd el, gyakorlatilag mindenért fizettem pluszba, mert a gyerköc akkor már kinőtt a "körbe forgó hattyúban üldögélek" korból. Mert az értelmes játékért fizetni kellett. Mégegyszer mondom, nem a pénz volt a gond, hiszen erre volt szánva, és a gyerek jól is érezte magát.
A práter pedig nekem csak 120 km, üzemanyagban (jól fogyaszt a verda) 20 euro. Pályamatrica nem téma, egész évre van.
100 euroból (tudom, az 29.000.-) simán jól érzi ott magát az ember.
Az óriáskerék soha nem dobott fel, életemben egyszer ültem ilyenen. Egyébként a mi családunk állatkert párti, az jobban leköt, évente legalább 5-6 alkalommal biztos van állatkerti séta.

l_andras 2013.09.22. 12:15:52

@Cro166: Megértem az észrevételed. Annyi kiegészítést tennék, hogy az elefántok és a vízilovak már biztos átkerülnek az új részre és nagyobb területen lesznek. Ahogy olvastam a vízilovaknál így újra lesz bika, és az elefántoknál is beindulhat egy jobb tenyésztési program.

Cro166 2013.09.22. 12:39:17

@The Good Boy !: ok. értem. Lehet akkor úgy volt, most már biztos, hogy nem :)Minden értelmes játék ingyenes, korlátlanul használható.Nem csak a forgó hattyú :)
Fizetős játéok:
Buggy Autó
Elektromos quad
Gokart
Gólkirály
Kosárlabda
Lézercéllövölde
Túlvilág Kapuja
UV- magic panopticum
Céllövölde, Dobáló, Horgászat
Horrorlabirintus
Ennyi. ezek nélkül pont elvoltunk :) A gokart ami pénzt ér ezek közül.
Mi is állatkert pártiak vagyunk,gyakrabban járunk, sőt, nem csak a pesti, hanem a szegedi, és a győriben is voltunk de én sajnálom, hogy elveszik azt a lehetőséget a gyerekektől, még ha veszteséges is volt. Ezt se kellene csak üzleti szempontok alapján nézni.
(úgy mint a foci stadionokat!)

Cro166 2013.09.22. 12:46:21

@l_andras: na igen..pont tegnap néztem a vízilovaknál..rájuk férne egy kis változás, valami természetesebb közeg :(
Biztos lesz nyertese is a változásnak, hiszen az a cél, az embereknél is, meg az állatoknál is :)

Pepejoe 2013.09.22. 12:46:27

@Cro166:
Teljesen igazad van. A MÁV is veszteséges, akkor szedjük fel a síneket? BKV? A szénbányászat is jellemzően veszteséges a világon, mégis kitermelik mert fűteni és egyebek szükség van rá és pont. A Vidámparkot is ide sorolom annak ellenére, hogy több mint 20 éve nem voltam ott, de tudom hogy kell...mert kell, vannak gyerekek is. Az meg, hogy van Bécsben, hát persze, majd valószínűleg oda fognak járni innen. Nem lehet mindent pénzalapon kezelni. Én is bírom, amikor valamire rányögik, hogy veszteséges és ezzel igazolják a döntéseket. Mert szigorúan nézve és érzelemmentesen valóban az a logikus, hogy ami nem termeli ki önmagát, az mehet a süllyesztőbe. Akkor viszont mivel úgysem tudunk focizni, mire építenek minden sarokra stadiont? Felesleges pénzkidobás és anyagilag sem hinném, hogy nyereséges a magyar foci, állandóan tolják bele az állami pénzeket. Én mondjuk elfogult vagyok, lényegében bármelyik sportot többre tartom, nem beszélve a sikersportágainkról, amik tizedannyi pénzt nem kapnak, mégis ontják az aranyat, a sportolóink pedig sokszor a tiszteletdíjukat nem kapják meg időben az egyesületüktől, hogy kifizethessék pl. az albérletüket. (Minthogy ez egy megtörtént eset is volt pár éve, talán egy kajakos csaj esetében) A magam részéről még azelött felszántanám az Üllői úti pályát, azaz a helyét, mielött túl sok pénzt belenyomnának. Abból a pénzből kipofoztatnám a Népligetet mert egyelőre egy méltatlanul elhanyagolt gettó és a régi idők mintájára versenyeket szerveznék oda. Azt hiszem, sok mindenkit érdekelhet családi-kisgyerekes programként egy veterán autó vagy motorverseny. De egy rendbehozott szép terület persze rengeteg másra is jó. Na mindegy, bocs az offért.

The Good Boy ! 2013.09.22. 12:58:00

@Cro166: nekem idehaza a személyes kedvencem a nyíregyházi zoo, annak ellenére, hogy az ország másik végén van (az én szemszögemből), most már évek óta rendszeresen tiszteletünket tesszük ott is. A szegedi, veszprémi és a győri zoo is nagy kedvenc. Sajnos a pestiben már régen voltunk, de már nyáron megbeszélésre került, hogy jövőre legalább egyszer oda is elmegyünk.

Cro166 2013.09.22. 13:07:15

@Pepejoe: pontosan így van. Csak hát valamiért azt gondolják páran, hogy az egyikkel (foci, stadionok) lehet sok szavazatot szerezni, míg a másik (gyerekek,családok igazi szórakozása)csak pénzt visz, azt nem lehet szavazatokra cserélni.(szavazatok meg kellenek, a hatalomba maradáshoz, és így a kör bezárul) Ráadásul, a kisgyerekek nem mennek követ dobálni, gyújtogatni..az ő szolgálataikat nem kell "megfizetni".
Én is bocs az OFF ért. Befejeztem :)

DeezL 2013.09.22. 13:20:05

@hüjehalyó: K-nak... a CH-t k-nak ejtik az olaszok a C-t csnek ... a C-nél ha a C betű után e vagy i van akkor CS ha A O U van a C mögött akkor k-nak ejtjük... és pl. az i-t nem ejtik mindig a szavak kimondásának megkönnyítése miatt pl. az nem lancsia hanem lancsa:)

VOGAben 2013.09.22. 13:25:09

@Csikós Zsolt: Ne már! :( A videóban szereplő Bianchina tetővonaláról az ős Topolino ugrott be elsőnek. A vezetőülésből hátrapillantva ugyan az a hangulat!

deak.atti 2013.09.22. 13:49:57

@pizo:

Szia!

De jó Neked ... ;-)

Nálam már a 2.5 veterán (két 353W + a Honda CB 400) is gondot okoz. Időben és pénzben is. Még pénzben csak-csak, inkább az idő a gond. Pénzt csinálok, csak időt nem tudok hozzá. :o(

DA

deak.atti 2013.09.22. 13:53:39

@krepsz_zoltan:

Szia!

Stílusosan: ladagyár ... ;-)

A kedvenc jelenetem: "Doki! Neked is Wartburg?", "Kérlek! Modern! Príma! Kényelem!" (közben meg a kecske mekeg a tetőcsomagtartóra kötözve) ... :o)))) Tímár Péter egy ikon. Szegényebb lenne a hazai film világa nélküle.

DA

deak.atti 2013.09.22. 13:59:59

@pizo:

... ja, és mi is már 16 éve (1997 óta) vagyunk együtt asszonykámmal. Először nagyon nem tolerálta ezt a W-dolgot, majd egy kiadósabb veszekedés után azt mondtam Neki, hogy kettejük közül nem az autó fog menni, és akkor elfogadta, hogy nekem ez a defektem ... :o))))

DA

pappito · http://pappito.com 2013.09.22. 14:19:38

tudom, csak a szívedet fájdítom, de:

www.nzta.govt.nz/resources/factsheets/71/registration-plates.html

lehet egyszerűen/olcsón is

szép napot

kovk 2013.09.22. 15:48:41

Nagyon tuti a video.

A burokracia tenyleg szornyu. Amit az autosokrol lehuznak es amilyen szivatas megy, az egeszen elkepeszto. Kerdezted, hogy mashol hogy van ez a rendszam mizeria.

Nos angliaban a hatosag kiad egy szabvanyt, ha annak megfelel a rendszamod, olyat csinalsz ra, amilyet akarsz. Tobbet is. En lattam olyan rendszamot, ami sarga alapon szigszallaggal megcsinalt fekete betuk voltak. Fenyvisszaveros sarga festek+szigszallag, ennyi. Egy hobbi utanfutora csinaltak. De megfelelt a szabvanynak es kesz.

Nezd meg ezt az oldalt, minden rendszamtabla legalis, amit innen rendelsz. www.platesforcars.co.uk/designer.php?gclid=CLPJ0vWF37kCFdTItAodih8A-A (felhivnam a figyelmet olyan aprosagokra, hogy no documents required....)

A hatosag nem is foglalkozik rendszamtabla gyartassal, csak kiadjak a szabvanyt, aztan kesz, ennyi. Meg a muszakin ellenorzik, hogy oke-e a rendszamtabla. Ja, hogy itt nem a haverok kezeben van a biznisz...

A binachidra olyat rendelnel es olyan cegtol, amilyet csak akarsz. Annyira gyulolom a magyar burokraciat, el se tudom mondani. Es nem hogy jobb lenne, csak egyre rosszabb. Szerencsere mar nincsen magyar kocsim es nem is ott elek, de a kocsim forgalombol valo kivonasa is total halal volt. Angliaban adtam le bontoban, aztan amikor egyszer otthon jartam, hulyet kaptak az okmanyirodaban, hogy hogy lehet ez. Hat ugy lehet, hogy kb 10 eve megoldott ez jogilag az union belul. Ja, hogy ok nem tudnak rola... Es nem tudjak, hogy az angol bontasi igazolas jo-e. Elkepeszto. Hol elnek ezek? (Hat persze, hogy jo amugy.)

En angliaban nem voltam hivatalban (semmilyenben) az elmult 3 evben. Csak egyszer voltam, amikor eloszor alltam itt munkaba, hogy bejelentkezzek a TBnel, azok automatice tovabbnyomnak minden infot az adohatosagnak meg akinek kell. Mondjuk ezt eleg volt levelben jeleznem a magyaroknak, nem kellett szemelyesen "befaradni", ez a javukra legyen irva. Itt egyszer irtam ala hivatalos helyen az elmult 3 evben. Szamoltam. Kocsit is vettem. Akkor se voltam hivatalban, minden levelben vagy neten megy. Az ugyintezesi koltseg mennyi, na mennyi? 0.00 Muszakiztattam is, elvittem a szervizbe, ahova jarok. Az egyik szerelonek van vizsgabiztosi papirja, megcsinalta, csa. Voltam hivatalban? Nem. Egy telefon, kb. 50 perc a vizsga es kinyomtatnak egy A4-et az eredmenyekrol meg meg egyet az emissziorol, kesz. Az a hivatalos papir. Egyebkent a muszaki szigoru es evente kell. Adatbazis van, hogy melyik kocsinak van muszakija meg kamerak. Ha nincs muszakid, kivesznek a forgalombol, ennyi. Adot is kellett fizetni a kocsira. Neten intezve, kartyaval fizetve, postan jon a "matrica" (a tax disc). Kocsira felraktam. Biztositas ugyanez, annyi kulonbseggel, hogy ott meg postan se kuldenek semmit, csak emailen. Meg van a biztositok szovetsegenek egy weboldala, ahol lecsekkolhatod, hogy nem vernek at. Szoval lehet ezt egyszeruen csinalni, csakhat akkor meg kellene olyan helyet szuntetni, mint az ugynevezett okmanyiroda gepjarmu osztaly. Meg a rengeteg polgarszivato burokratat. Vicc az egesz.

Csikós Zsolt 2013.09.22. 16:32:00

@DeezL:

C-t akkor ejtik cs-nek, ha magas hangrendű mássalhangzó jön utána, tehát a Lancia láncsá, de például Bianca az bijánká.

@VOGAben:
Ugye? Nekem is. Pont ilyen volt a Topolino belseje, ültem is egyben (egy kombit vezettem is, de az nem olyan).

n53 (törölt) 2013.09.22. 17:23:38

@Csikós Zsolt: Inkabb maganhangzo, nem? :)
Amugy egyszerubb lett volna ha azt mondod, hogy akkor "cs", ha "e" vagy "i" kovetkezik utana (es nincs kozbeszurva egy "h", pl "vecchio"), mert a tobbi magas hangrendu maganhangzo ugye nem letezik az olaszban.

Csikós Zsolt 2013.09.22. 20:05:20

@n53:
Igazad van, de siettem le a garázsba végre.

DeezL 2013.09.22. 20:12:38

@Csikós Zsolt: én csak azt tudom ahogy anno a könyvből autodidakta módon megtanulgattam olaszul,megértem őket meg ők is engem,ennyi bőven elég:)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.09.22. 20:19:13

És akkor a Vespa is eladó lesz? Ha igen, tán még érdekelne is.

Csikós Zsolt 2013.09.22. 20:41:41

@trainmodeller:

Persze. A Kati rá se ül, csak porosodik lent. Én mentem vele utoljára.

lcka 2013.09.22. 21:00:00

az állatkertet a földdel tenném egyenlővé, undorító mocskos tevékenység az állatokkal szemben

mégis mi a f@szért kell ezeknek a szerencsétleneknek csupán elfoglaltságot kereső emberek számára szenvedniük a "embertelen" elnézést állattalan körülmények közt

nem kell elkezdeni hogy én mennyire szentimenális vagyok meg hasonlók, csak kettővel kell arrébbgondolkodni

aki állatokat akar (tényleg) látni, annak ott a szafari

bigj 2013.09.22. 21:17:16

Láttam ott a garázsban egy Citroen Xsara Picassót is vele mi újság,tiéd ?

Csikós Zsolt 2013.09.22. 21:18:18

@bigj:
Isten őrizz, annak műanyag ütközője van...

Gomulka Béla 2013.09.22. 21:24:09

@lcka: Így van: az Attenborough filmek korában az állatkertnek semmi létjogosultsága nincsen. Esetleg a veszélyezettett állatok tenyésztése, de ahhoz nem kell a Városliget, azt máshol sokkal jobban lehet csinálni. Ki kéne pucoválni az egész placcot, és valami olyasmit építeni a helyére, amit amúgy zo"ldmezo"s beruházásként csinálnának, hogy legalább a zo"ld mezo" maradjon meg. Egy vidámparknak is jobban áll, ha vándorol, és gyanús nyaralóhelyeken telepedik meg, ahol annyira nincs útban. Ne feledju"k, amikor ez a két intézmény létrejo"tt, a Liget nagyjából a város szélén volt.

bigj 2013.09.22. 21:26:01

@Csikós Zsolt: Hogy bírja a francia nincs vele sok gond ,csak mert bővül a család azért kérdem?Nagyon szép az a kis Bianchi!

scsaba1 2013.09.22. 21:30:13

@The Good Boy !:

Semmi ellentételezés?

A játékok 3/4-e de inkább 4/5-e ingyen használható, ha megvetted a karszalagot Akármilyen vurstliban, falusi búcsúban 500 Ft egy menet minden játékon. Nem kell fejszámolóművésznek lenni ahhoz, hogy az egyik olvtárs által említett másfél órás dodzsemezés mennyibe kerülne így. Nagyon is jó volt ez a karszalagos módszer.

A Vidámpark története sajnos sajátosan magyaros: Züllesszük le, ne költsünk rá egy fillért sem vagy csak tessék-lássék, majd miután elmaradnak a vendégek, akkor hivatkozzunk arra, hogy veszteséges és szüntessük meg.

p44 2013.09.22. 22:37:16

"Az Állatkert a Vidámpark kárára terjeszkedik... Ha piaci alapon nézzük, akkor valószínűleg azért, mert egyre kevesebb itt a vidám és egyre több az állat."

CSÖRR-CSI££ 2013.09.22. 23:17:15

Igaz, hogy családi kiskocsinak nem lenne alkalmas, de a videón látható kis kétszemélyes annyira aranyos, hogy szinte megkívántam :)
Azt meg csak halkan jegyzem meg (mert nem akarok ünneprontó lenni és nem is lett volna szabad észrevennem), hogy szintén aranyos, ahogyan az indításkor a hutyu-tyu-tyu és a mosta-tuti-tuti-tuti-nál a motor táncolása milyen látványosan lötyögteti a kishölgy cicijét -szóval jókis autó ez :D

Quattroman 2013.09.22. 23:44:32

valaki elmagyarázhatná hogy mi értelme van a hologramos matricának a lenyúláson és a szivatáson kívül.
és miért az első szélvédőre kell tenni mikor az egy autó életében többször is cserélődhet.

effendi79 2013.09.22. 23:50:06

@Csikós Zsolt:
"Életmód A-ról életmód B-re tértünk át, de most próbálunk kialakítani legalább egy A/B verziót :-) "

Gondolom a Ponton eladásával össze lehetne hozni egy A+-t, nem?

Maradna még elég veterán a családban :-)

Az utóbbi időben úgy vettem észre, hogy a pontonnal kapcsolatban a vigyorgásból vicsorgás lett. Nem látom az első pár hónap/egy év felhőtlen örömét a posztokban, inkább azt, hogy lehetne ebből viszonylag jól kijönni.
Persze a tévedés lehetőségét fenntartom. :-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.09.23. 07:19:09

Vidámpark : azért zárt be, mert nem volt elég látogató (hivatalosan). Ha ilyen tömeg lett volna korábban is...
...vagy valaki hazudik.

svega 2013.09.23. 07:50:10

Vidámpark és autózás:
Angliában van egy vidámpark, ahol a lengőbárd nevű játék vezérlője egy terepes műhelykocsi IFA-ban van! Azt hittem földbe gyökerezik a lábam, ahogy megláttam Anglia közepén! Teljesen egyben van, csak telepítve, a kerekei laposak. Le is fotóztam. A park neve: Alton Towers. Egyszeri belépő van és bármire bármennyiszer felülhetsz. És működik.

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.09.23. 08:50:42

@Csikós Zsolt: OK, ha aktuálissá válik a dolog akkor valahogyan jelezd majd. Köszi

vomit 2013.09.23. 10:12:00

@Quattroman: a kek savos szovjEUnios rendszam viselese eseten a hologramos matrica hianya az egyik fobenjaro bun kozuti ellenorzesnel. kb. semmi masert nem vesznek el toled mindent (forgalmi+rendszam), csak emiatt.

gigabursch 2013.09.23. 12:41:19

@vomit:
Voltam én bajban, mikor elkallódott az első rendszámtáblám.
Megtudták, hogy régi.
Előadták, hogy mibe kerül, de mennyivel jobb az új, a hologrammos, a satöbbi.
Megkérdeztem az árat.
Nem kellett hozzá egyetemi matekszigorlat, jeleztem, hogy maradnék a réginél.
De hát az autó biztonsága, meg miegymás...
Ja, persze, a hülye meg én vagyok, na jó, akkor vennék egy újat előre.
Számla, átmegyek a másik helységbe, hogy kártyával fizessek, mire az ott ülő hölgy megszólal: De hiszen ezt ma délután hozták be a rendőrök....

Szóval valaki rendes volt, leadta a rendőrségen, az meg áthozta.

De azért hozzá kell tegyem, hogy a rendőrség, akit felhívtam aznap és az előtte lévő három napon, kellő ingerültséggel elhajtott, a pokolba, hogy náluk ne érdeklődjek és hogy nincs, nem is látták.
Őket (mármint az információáramlásban jeleskedőket) ezúton is csókoltatom, meg csak úgy száradjon beléjük a vér...
Tisztelet a kivételnek, de nem csak felesleges és sokszor aljas, de ezek szerint tettenérhetően hazug banda is.
Mármint a zsandárság.

zoliee81 2013.09.23. 17:14:26

Helló Mester!

Örömmel olvasom,mhogy fut a kékség... :)
Kezdek elhülyülni, ős vwket, meg egy rx7 turbót nézegetek mostanság, esetleg egy harley davidsont talán? Olyat már kérdezni sem merek, hogy mikor jöttök.. :D

lcka 2013.09.23. 17:35:23

@Quattroman:

a hivatalos magyarázat az hogy ezzel igazolod a reg. díj megfizetését

azt már kevesebben tudják - és jól érzed a szélvédő az egyik legsérülékenyebb hely -, hogy egy sorozatból 3 a max kiadható mennyiség, persze úgy hogy előtte mindig leadtad a régieket

magyarán a negyedik szélvédőcseréd új forgalmit, illetve új rendszámot is hoz magával

Csikós Zsolt 2013.09.23. 19:47:55

@trainmodeller:
Már aktuális, fent van a mindannyiunk által ismerten. :-)

@zoliee81:
Most épp mindjárt megy a fél szerkesztőség Tannistestre...

zoliee81 2013.09.23. 20:01:12

@Csikós Zsolt: Nem akar ez összejönni. A Taft ittvan, gyere.... Jöhetsz egyedül is.
:) kicsit besöröztem, ha most megígérek valamit, az holnap lehet hogy nem marad meg? Mindegy, gyere. Kellesz Te, meg egy fényképelőgép... :D

Csikós Zsolt 2013.09.23. 21:47:41

@Gyurma73:
Ott a videó linkje eredetiben éppen ennek a posztomnak a végén. A szöveget nem olvasod, de idegen tartalmakat átlinkelsz, amit ráadásul mi explicite beleírunk a cikkbe? Ejnye-ejnye... :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.24. 07:10:45

@Csikós Zsolt: azt nem vágtam hogy az egy link:-) már tudom honnan v3tték át:-)
nem is tudtam hogy volt ilyen autó:-)
az arányai emlékeztetnek a mai CC tipusokra a hosszú hátuljával.

mikatt 2013.09.24. 11:16:57

Zsolt!

Nekem is volt ilyen esetem a "Szélvédő-matricával" (JJU...). Nekem sem ragasztották fel, nekem is elveszett. Úgy látszik, ha nem ragasztod fel, elillan... ilyen anyagból van :)

Nos én is bementem OI-ba, s nekem is ezt mondták. Erre én visszakérdeztem, hogy de hát biztosan tudják Önök is a számát, hiszen a nyilvántartásban bizonnyal benne van. S kis könyörgésre valóban meglett a nyilvántartásban, s akkor már kértem, ha már megvan a száma, akkor már gyorsan gyártasson nekem újat. Rendes volt, megtette, 1.200-ért postán érkezett, én ragasztottam fel.

Másik eset: haverom összetörte az autót, szélvédőn mászott ki, kocsit hazahozták külföldről, szélvédő (és az összeroncsolódott matrica a számával együtt) ott maradt összetörve az árokban egy svájci lejtő alján... Hát legyártották újra.

Szerintem ha viszel pár képet a restaurálásról s megmutatod nekik, elhiszik, hogy amikor új szélvédőt kapott, akkor dobódott ki az a fránya matrica...

Nehogy már újra kelljen rendszámozni! Próbáld másik OI-ban :)

Krisz_ 2013.09.24. 20:47:50

@Csikós Zsolt: A videóról csak egy szó: szívmelengető.

Ill. még annyi, hogy szebb lett tőle az estém és köszönöm :)

vomit 2013.10.04. 09:55:26

@mikatt: megoldas: lefenykepezni azt a kurva matricat, amikor meg egyben van, es elmenteni a kepet, hogy meglegyen a szama.