Szívó vagy turbó?

  2013. szeptember 11. - Stump András Címkék: Renault

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Már csak a vizuális élmény kedvéért is muszáj megosztanom két fotót.

IMG 3547
Renault V10 szívó, 1989-2005

IMG 3549
Renault V6 turbó, 1977-1986

Ezek után érveljen nekem valaki a turbómotorok mellett.

A falra akasztott F1-es Renault V10-es után engem már nem érdekel semmi a 2013-as Frankfurti Autószalonon. Pedig az olasz pavilon még hátra van.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr65507684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simson-apó 2013.09.11. 17:35:16

Igen kedves Bandika, ez a sport bizonyára arról szól, hogy hogy is néz ki a blokk...leülhetsz, egyes!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 17:40:56

Milyen kicsi a kuplung... Azok a tolcserek kulon vizualis elmeny. Szep ez a motor, remekmu.

Katana750 2013.09.11. 17:47:21

Ez komoly? Ennyi a poszt, vagy mi ez?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 17:47:37

@Simson-apó: jol tette hogy kitette ide, ezt tovabb elnezem mint az uj kia/pozso/reno feszliftes cica szemu muanyagszagu szarokat.

Erdekes lenne ha ezt ( vagy mindjuk hasonlot, olcsobb es megfizetheto anyagokbol, lefojtva 500LE re ) gyartani kezdenek kit carokhoz vagy DIY celra. Lenne belole motorcsonak/gokart/funyiro/monster truck :)))) vagy 1:1 makett csak ugy garazsfalra legyen mit nezni sorozes kozben. En tuti vennek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.09.11. 17:48:07

Mostani motor nincs ami jövőre lesz?:-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 17:57:48

A v6 turbonal a vekonyabb kipufogo ( ha az ) nem a turbotol jon... Ez erdekes.

Olvastam kb husz eve hogy a tanyeros szelepek helyett olyasmivel kiserleteztek hogy egy tengely forog a szivo es kipuf soron amin kereszt iranyban lukak vannak igy nyitott allapotban szinte nincs aramlastanilag veszteseg es kisebb a mozgo alkatreszek sulya es nincs alternalo tomeg csak forgo ( ami ugye jobb ) tomitesi nehezsegek voltak a kipufogo oldalon, nem birta semmi a hoterhelest aztan ment a kukaba az otlet. 1500ccm bol turboval 1800-2000le t szamitottak. Na az brutal.

Én is itt vagyok 2013.09.11. 18:08:15

A többi sem kipufogó, mert a turbóra van kötve. Szerintem ott szíjja a ájert.

Én is itt vagyok 2013.09.11. 18:09:50

@Én is itt vagyok:
Vagy igen, de akkor is fura az egész.

JMC 2013.09.11. 18:40:24

A vékonyabb ránézésre a wastegate elvezetése lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.11. 18:46:43

Az turbómotor? Az egy géppók, ami mindjárt rád veti magát

Gomulka Béla 2013.09.11. 19:00:50

Nekem jobban tetszik a turbó (vagy pók, ami tarkóra tett kézzel áll): olyan, mint egy szép rovar. Imádkozó sáska, mondjuk. A rovar pedig igen sikeres terv. Az ismert állatfajok cirka háromnegyed része ilyen. És a szecessziós ékszerek legjobbjai is rovarforma tárgyak voltak. Szóval akkor?

kockablogger 2013.09.11. 20:34:45

V10 turbó, naná. Már csak azért is, mert én is turbós autókat birtoklok :) Azért érdemes megnézni azt a kompresszoroldalt, akkora a csigaház, mint a kuplungszerkezet :)
A vékonyka cső a wastegate-ekből jön, a két vastagabb kipuf.

Stump András 2013.09.11. 20:38:15

@Simson-apó: Ez a sport a pénzről szól. De ne hagyd, hogy ez megakadályozzon abban, hogy meglásd benne a szépet.
@visszakettopadlogaz: Láttam már ilyen kísérleti motorokat a hetvenes évekből, de ha utánanéznénk, biztos létezett ilyen konstrukció már az első világháború előtt is. Mint ahogy szinte minden, amit ma újdonságnak hiszünk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 20:52:20

@Stump András: ezek a motorok a mernoki csucsteljesitmenyt jelkepezik nekem, mindegy hogy 1920bol vagy 2010bol. A sok ezer munkaora amit nagyon okos emberek oltek bele, az adott kor maximalis tudasa a teruletrol az szamomra "megszepiti" ezeket a masnak csak femdaraboknak latszo targyakat.

lasd damaszkuszi penge, japan szamurajkardok ( amit 7 kulonbozo vasdarabbol kovacsoltak nonstop honapokon at - azok a kor f1 es motorojai :)

mai vilagban az szep altalaban ami annak latszik - itt a "szepseg" a mogottes oriasi ertekbol fakad.

szerintem pontossan erted amit en most kezdtedleges szokincsemmel kifejezni akarok :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 20:55:13

@kockablogger:oh erre nem is gondoltam de tenyleg, igy logikus.

@Gomulka Béla: a fej tor potroh tagolodas elotti idokbol fennmaradt pokok ( ahol fej-tor, potroh a tagozodas mert kesobb valt szet az evolucio soran a fej a tor tol ) olyan oregek hogy ha ok vannak 24 oraja a foldon akkor a homo sapiens 7 es fel perce.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.09.11. 21:00:28

@Én is itt vagyok: vagy nem, de akkor meg furcsabb :D

@kockablogger: megjegyzem az a kuplung eleg kicsi... bar az is igaz hogy kb 6 eros elindulasra terveztek :D

Agr3ssor 2013.09.11. 21:14:17

@TaaT: Renault Energie?? Ez vót a Renault 19-esben 1.4-es, a Clio-ban meg 1.2 és 1.4 változatban a 90-es években...
Jól fogyasztottak...

Érzetem, hogy még jók lesznek valamire...

Zeppeliner 2013.09.11. 21:23:13

Tanúsíthatom, tényleg kicsi rajta a kuplung.
Majdhogynem cuki kategória.
A BMW múzeumban a régiek is ki vannak állítva, azokon is majdnem tenyérnyi nagyságú az egész szerkezet, pedig 7-8-900 le-s blokkok.

ClioIII forevör 2013.09.11. 21:44:54

és egy kicsit modernebb V10:
www.youtube.com/watch?v=r-ebcvgP_jc

a hang hasonló, csak a bódé kicsit más:
www.youtube.com/watch?v=yZhXMVNfRb0

Goran Marković 2013.09.11. 21:47:36

A csöpp kupplung szerintem azért van, hogy a benne tárolt perdület a lehető legkisebb legyen, illetve a felpörgetése a lehető legkisebb energiába kerüljön. Ezek nagy fordulatszámú motorok, így jelentős hatása van a forgó tömeg sugarának.
Most jöhet a sav, nem vagyok szakmabeli.

Simson-apó 2013.09.12. 00:41:53

@Stump András: Te sem az árát taglaltad :) De akkor egyezzünk ki abban, kinek erről, kinek arról...a magam részéről nem érdekel az F1, maximum technikai oldalról, akkor meg egyértelműen turbó :)

Gomulka Béla 2013.09.12. 11:01:25

@visszakettopadlogaz: Ez is egy nagyon jól sikerult szisztéma, a gyurukbol való építkezés. Ha kell, osszeforrnak, ha nem kell, szabadon mozognak. És itt jon képbe a fentebb szólók egyikének javaslata, hogy tízhengeres turbókat kéne csinálni. Miért ne? Vagy valami hasonló eszetlenséget, és (szerintem) ezt is díjazni kéne. A formaegyben, az otvenes években még voltak soros nyolchengeres kompresszoros darabok, talán mintha az Alfa Romeo csinálta volna oket. Tobb teret kéne engedni az alkotói szabadságnak, és nem csak az elsó szárnyra fúrt ovális lukak számának terén. Mert ez így elég egyhangú.

Shadowbull 2013.09.12. 11:04:03

@Gomulka Béla: Belam, az megvan ugye hogy jovore jonnek a V6-os turbok?

Blindmouse 2013.09.12. 12:07:07

Az az alsó kép az igencsak tetszetős, és érdekes szerkezet!!

a felső az csak egy szívómotor.. nincs benne érdekes... csak egy térgeometria :D

Blindmouse 2013.09.12. 12:10:40

@Gomulka Béla: anno csak a hengerűrtartalom volt megszabva.. feltöltött motoroknál 1500ccm. hogy ezt milyen hengerelrendezésben valósították meg, az mindenkinek a magánügye volt.. volt akkoriban a sornégytől kezdve (BMW) a V8-ig 2 turboval (alfa romeo) minden.. de a V6 volt a leggyakoribb..

a honda F1 motorjai is kvázi műalkotás kategóriába mentek akkoriban.. (írom ezt annak ellenére hogy nem szeretem a hondát..)

alte trottel 2013.09.12. 14:52:22

"...Hubraum ist Hubraum..."

Gomulka Béla 2013.09.12. 17:16:33

@Shadowbull: Honnan? Hová?
(lett az alkotói szabadság? A turbókról hallottam már valahol, valamit, de amint Blind mouse kollega is írja, annak idején bizonyos dolgok még magánugynek számítottak. Mára meg lassan már a lyukak száma sem az. A béemvé motorja például - olvastam valahol, de te ezt nyilván jobban tudod - állítólag kozeli rokonságban állt egy teljesen utcai autó teljesen utcai motorjával. Aztán belekevertek valamit a mérnekek teájába, és azok ezersokszáz lóeros baromállatot faragtak belole. Manapság alighanem brómot tesznek a teába.)

Blindmouse 2013.09.12. 18:11:37

@Gomulka Béla: jah, a legendás BMW blokkok, amiket úgy vásároltak vissza nem tudom hányszázezret futott autókból, majd "érlelték" az üzem udvarán a szabad ég alatt.. úgy hogy a melósok rájuk jártak brunzolni..

Shadowbull 2013.09.13. 09:49:42

@Gomulka Béla: Szabalyok nelkul nem mukodhetne ez a sport, a koltsegek miatt felfalna onmagat. Muszaj nekik szabalyozni, es itt-ott behuzni a feket.

Jovore 1,6-os turbok jonnek, teljesen ujak, meg fogja kavarni az allovizet.

bar szerintem az utolso nehany szezon nagyon jo volt, a DSR meg a gumikavaras miatt vege a 2000-es evek elejen jellemzo vonatozasnak.

Gomulka Béla 2013.09.13. 10:58:04

@Shadowbull: A koltségeket szabályozni másképp is lehetne: peldául úgy, hogy a (fel-)használható motorok és sebességváltók számát tovább korlátoznák. Javítani szabadna, cserelni nem. De ugyanezt a gumikkal is megtehetnék - állítólag egy Pirelli mérnek mondta, hogy nekik egyszerubb lenne olyan gumit gyártani, ami kitart a verseny végéig, egyszerubb mint úgy beállítani a kopást, hogy csakazértis cserélni kelljen kétszer-háromszor-négyszer.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.13. 10:59:26

@Shadowbull: A túlszabályzás sem szokott jót tenni.
A DRS meg mi? Biztosítsunk előnyt a hátul haladónak, mert miért? Mert hátul van? Ez durva beavatkozás.

Shadowbull 2013.09.13. 11:05:30

@Gomulka Béla: koltsegeket korlatozni sokfelekeppen lehet, es sokfelekeppen meg is teszik: tesztek szamanak korlatozasa, csapatlesztam korlatozasa, felhasznalt motorok es valtok szamanak korlatozasa es a tobbi.
Regebben voltak olyan futamok, amikor nem is csereltek, unalmasak voltak. Szerintem jo otlet volt az hogy kavarjanak a gumikkal, igaz neha atestek a lo masik oldalalara, de ez mar igy mukodik.

Shadowbull 2013.09.13. 11:08:31

@ColT: Nem a hatul haladonak biztositanak elonyt, hanem a gyorsabb versenyzonek. Eleve egy masodpercen belul kell lenni, kulonben nem nyithato a szarny, szoval utol kell erni az elol levot. Utana pedig el is kell huzni, kulonben a kovetkezo DSR-zonanal majd o eloz vissza.

de ha nezed a versenyeket, lathatod hogy nem jellemzo az oda-vissza elozgetes, ergo a DSR tenyleg az elozest segiti. Korabban teljesen normalis volt hogy egesz versenyen egymas mogott korozgettek es nem tudtak elozni, mert az aerodinamikai jellemzok miatt nem tudtak elegge kozel kerulni az elol haladokhoz, es igy nem is tudtak elozni, aztan meg beragadtak egesz versenyre.

A DSR szerintem az utobbi idok egyik legjobb otlete.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.13. 11:40:19

@Shadowbull: Szerintem akkor is túl direkt. Ennyi erővel egy szabályt is hozhattak volna, hogy el kell engedni :D
Ha meg gyorsabb amúgy is, akkor máris megvan, miért tud majd előzni. Oldja meg, tartsa nyomás alatt, amíg hibázik. Ha az aerodinamika szabadabban variálható lenne, akkor amúgy nagyobb különbségek is lennének.
Illetve a másik, ez a "max. egyszer változtathat irányt" -> mikor lesz az, amikor kérvényt kell benyújtani? :D

Shadowbull 2013.09.13. 13:03:51

@ColT: egyreszt van olyan szabaly hogy el kell engedni: a jelentosen lassabb, jellemzoen lekorozott versenyzok kek zaszlot kapnak, es akkor ha tetszik ha nem el kell engedniuk akik utanuk jon.

Masreszt DSR nelkul csak az tudott elozni aki jelentosen gyorsabb volt mint az elotte levo, mondjuk koronkent 1-2 masodperccel vagy meg tobbel. Ha csak fel masodperc volt koztuk (ami egyebkent nem keves) mar nem ment az elozes, mert azokon a reszeken, ahol az aerodinamika kellett a tapadashoz, a hatul halado auto egyszeruen nem tudott felzarkozni az elotte haladora, mert ha kozelebb ment, elvesztette a tapadast a turbulenciak miatt. Amikor meg az egyenesbe ertek, hiaba volt gyorsabb, nem volt akkora a kulonbseg hogy el is menjen. Ez a nagyon fejlett aerodinamika kovetkezmenye, 20 evvel ezelott nem volt ilyen problema.

A DSR pusztan ezen a probleman segit, itt is az megy el aki valojaban gyorsabb.

Az egyszer valtoztathat iranyt szabaly ertelme meg az, hogy ne cikazzanak az ember elott, mert egyreszt sportszerutlen, masreszt eletveszelyes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.13. 13:16:46

@Shadowbull: Én is tudom, miért hozták be a DRS-t, csak egyszerűen az nem a probléma megoldása, csak tüneti kezelés.

"Az egyszer valtoztathat iranyt szabaly ertelme meg az, hogy ne cikazzanak az ember elott, "
Magyarul nem lehet védekezni. Verseny, vagy mi? Ennyi erővel az időmérővel le is lehetne zavarni a versenyt. Esetleg magukban mennének 10 kört per kopf, és akkor akinek jobb lett az ideje.

Shadowbull 2013.09.13. 14:05:38

@ColT: dehogynem. A vedekezes az nem cikazasbol all.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.09.13. 14:20:40

@Shadowbull: De ez a marhaság azt is lehetetlenné teszi.

TaaT 2013.09.13. 14:38:09

@ColT: "Ennyi erővel egy szabályt is hozhattak volna, hogy el kell engedni :D"

Volt már rá példa hogy kanyarokban gyors volt az autó, utol ért egy másikat ami az egyenesekben volt gyors, DRS nyit, de ledadogott a motor és nem volt előzés.
süti beállítások módosítása