A tökéletes taxi

  2013. augusztus 06. - Stump András Címkék: gáz taxi toyota sztori prius

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Nem állítom, hogy teljesen józan voltam, ezért is kerestünk taxit. Igazából nem is voltunk biztosak benne, hogy taxi kell, hiszen alig fél óra lett volna gyalog hazáig, de a héten már kétszer slattyogtunk haza Pestről, és nem volt kedvünk megint átbattyogni az alagúton. Mégis elriasztott a hiénázó taxisok hada az Erzsébet téren, úgyhogy abban maradtunk, ha szembe jön egy normális társaság autója, akkor beszállunk. Nem szeretünk taxizni, ez van.

priustaxi2
Nyilván csak egy lopott kép, nem szoktam lefotózni a taximat

Már elindultunk gyalog, amikor a fura amperhanggal, amit csak az ismer, aki tudja, mire kell fülelni, megállt mellettünk egy Prius. Felcsillant a szemem. Isten ments, hogy valaha is szeretnék Priust birtokolni, de taxinak ki sem lehetne találni jobbat. Aki Priusszal taxizik, csak okos ember lehet. Éjfél körül, néhány pohár bor után egyszerűbb a világ, már csak spontán impulzusok vezérelnek. Az ismerős embléma az oldalán mindenesetre megkönnyítette a döntést. Amíg fizettek az utasok, ablakon át beköszöntem, megkérdeztem, elvisz-e minket egy rövid fuvarra. Még meleg volt a hátsó ülés, amire behuppantunk.

Vuuuuu, hörgött fel rekedten a kettes Prius, amikor elindultunk. Szakadt volt a kipufogó. Kicsit szakadt volt az egész autó is, ahogy körülnéztem odabent. Istenem, hát itt tartunk, hogy a jövő technikája már egy lefingott taxiban kísért. Különleges hangulat lett úrrá rajtam. Az ötödik elem keveredett az Éjszaka a Földönnel. Egy közel tízéves hibridben utazunk, amiben érzésre vagy félmillió kilométer van. Időnként felbrummog alattunk a széthullott kipufogó, aztán másodpercekig csend van és siklunk. Szürreális élmény.

5370575301 028a83e137 z

Egyszer taxiztam már Priusszal, de az egy vattaúj gyöngyházfehér hármas volt San Franciscóban, egy szüntelenül iPhone-ozó majommal a volánnál. Eszébe sem jutott volna segíteni a bőröndök be- és kipakolásával. Az egésznek olyan idegen, steril jövőszaga volt, mintha egy bután felprogramozott bétaverziós robot vitt volna minket. Ez a budapesti szürke kettes más volt, ez egy kopott szövetes, zsíros ajtóbehúzós, szakadt kipufogós jövő volt. A mi jövőnk.

Honnan jöttél, vajon Amerikából? Te is egy körbetört, kidobott, konténerben behozott, összetákolt vagy? Ex-kaliforniai spórolós-ingázós? Budapesti taxisként nyilván képtelenség kigazdálkodni egy új Prius árát. Ahogy cikázott a ma már kvarcjátéknak ható, új korában futurisztikusnak szánt központi kijelzőn a coulomb az akksi és a villanymotor szimbóluma között, elkalandozott a szemem, és feltűnt a piros plecsni a szélvédő sarkában. Hoppá, egy gázos Prius! Még nagyobb elismeréssel sandítottam sofőrünkre. Hát persze, nem is a Prius a tökéletes taxi, hanem a gázos Prius.

Egyszer már vezettem egy ilyet, de az egy első generációs volt. Azóta csak mendemondákból hallottam, hogy többen rákaptak a gázos hibridezésre. Kell hozzá egy adag perverzió, nem mondom, de tökéletesen érthető. Ennél olcsóbb közlekedési mód nemigen adódik, és a gázzal autózás ráadásul emissziók szempontjából is dicséretes. Aki meg taxisként a vezetési élmény hiányára panaszkodik, annak az autójába nem szívesen ülnék be. A Prius automata váltós, de sosem megy tönkre, alig eszik, pláne gázból, és pont jó a mérete. Hát hülyék ezek, hogy nem mind gázos Priusszal taxiznak?

Nagyjából idáig jutottam a gondolataimban, amikor egy utolsó hördüléssel leállt a motor, és némi mozgási energiát visszatermelve megálltunk. Hazaértünk, fizettünk, kiszálltunk.

image

Én meg egy pillanatra megkívántam egy gázos Priust. De csak egy pillanatra. Hiszen mára elérhető ársávba kerültek. Gázzal olcsóbban autóznék, mint egy dízellel. Ötajtós, praktikus. Tiszta lenne a zöld lelkiismeretem is. De nem, képtelen lennék elviselni azt az agyhalált, amit a vezetése okoz. Egy béna, bukdácsoló, vérszegény vacak, aminek üzemszerűen csúszik a kuplungja. Csak a pénzéért szeretném. Maradjon meg inkább mind taxinak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15446351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.08.06. 18:32:59

Hogyan oldja meg a gázrendszer a sok indítást-leállítást? Vagy tud direktben gázzal indulni melegben?

Azért kérdezem, mert ha leállítod a motort gázüzemben, akkor is benzinnel fog alapesetben indulni, ha a motor üzem-meleg, 20-25mp és egy gázfröccs mindenképpen kell ahhoz, hogy átváltson benzinről gázra.

Mentolosmájkrém 2013.08.06. 18:49:10

Tudom, hogy sok a Prius, ami taxikent uzemel a vilagban, csak annyi vele a baj, hogy kicsi. Attol a pillanattol kezdve kicsi, amikor valoban csomagokkal( nem kezipoggyasszal, hanem börönddel+kezimotyo) akar egy 3 fös tarsasag hazajutni, ugyanis nem nagyon fer el benne tul sok minden. Lattam en mar Arlanda-n többször is hajat tepö priusos kollegat es öt otthagyo utast, aki beul az elsö Volvo V70-be.

nagyiWRX 2013.08.06. 18:58:03

München-ben sok prius taxi van a mercik között.

mamagaio 2013.08.06. 19:08:54

Bécsben és Milánóban is rengeteg fut már belőle. Én szeretnék még többet látni itthon is. Az esetek nagy többségében 1-3 ember csomag nélkül utazik a taxikban, ez Mo.-n is így van. A reptéri transzferre lehet rendelni kombikat.
A Prius belső tere nem kisebb mint az itthon sztárolt Octavia-é, sőt a Skoda hátsó lábtere egy vicc.

Gomulka Béla 2013.08.06. 19:36:44

Senki nem kisfókázik. Mi van, uborkaszezon?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.06. 19:38:00

Nekem most helyből kéne, de akár egy hibrid Auris is. Az árával is kiegyeznék, de ezeken a dögökön rohadt nagyot lehet spórolni.

gabors 2013.08.06. 20:01:53

En 2006 ota vezetek Prius-t nem taxikent nekem nagyon bejott.

New York-ban evek ota nagyon sok a Prius taxi a varos is vett egy csomot a kulonbozo irodaianak SOT, a rendoroknel is van nem csak Pirus hybrid hanem a Nissan Altima Hybrid valtozata nem is keves sajat felmeres szerint kb 10% ..

(jo nem ezzel van autos uldozes bar indulaskor jobban gyorsul mint atlag 1.6L barmi)...

csak megjegyzem nem "automata valtos" mert nincsenek benne fokozatok igy valtani sem tud kozottuk...

Az hogy mennyit lehet sporolni (az enyem benzines) az attol fugg mennyit megyek vele es mihez hasonlitom (900cc 3 hengeres Opel Corsa amiben semmi nem automatikus talan veri)

Most 8000merfold/12000KM tavaly November kozepe ota (tel rosszabb) nyar eddig 4.5l/100km (52MPG). Ez kb 75% varosi vezetes azonkivul minden mas ... de egy egy tankolas meg ennel is jobban kijon.

gabors 2013.08.06. 20:09:18

"vérszegény vacak, aminek üzemszerűen csúszik a kuplungja."

ez hulyeseg foleg azert mert nincs is kuplung ami csuszhatna... :-)

Nem sokat vezethettel meg Prius-t Gen III az 1.8L motorral megy rendesen a kepeken Gen-II (ilyen volt az elso nekem is) eszrevehetoen gyengebb volt persz 1.6L motorral

De kinek mi jon-be ??

kkn 2013.08.06. 20:39:38

@gabors: A CVT is automata. Csak nem az a klasszikus hidros automata. Mert nem csak ezen utóbbi automata.
Meg vannak fokozatai, amik között vált, csak a kúp miatt a fokozatok száma végtelen, és folyamatosan váltja őket.

kkn 2013.08.06. 20:42:13

@kkn: Elnézést, igazából a nyomatékváltómű áttételt vált, ami leegyszerűsítve, mezei nyelven fokozat.

zupa 2013.08.06. 20:47:31

@gergo:
"Hogyan oldja meg a gázrendszer a sok indítást-leállítást? Vagy tud direktben gázzal indulni melegben?"

Van mar olyan gazrendszer is, amiben nincs is reduktor, hanem egybol a folyekony gazt (tudom kepzavar) fecskendezi be a szivocsobe. (pl a holland Vialle csinal ilyet)
www.vialle.nl/home.html?L=1
Ezzel a renszerrel telen hideg motorral is lehet gazzal inditani, a benzin csak vesztartaleknak van az autoban.

Ha a Prius motorja kozvetlen befecskendezeses, azzal meg egyszerubb is a dolog. Ott kulon gaz befecskendezo se kell, hanem a folyekony LPG-t tolnak be a nagynyomasu uzemanyagszivatyuba a benzin helyett. (Vialle meg a Prins is csinal ilyet)

Nekem az E46 325i-ben egy hagyomanyos gazinjektoros Prins szettem van. Ha meleg a motor. 2-3 mp utan mar gazzal jar.

tlantos 2013.08.06. 20:48:09

@gergo: injektoros gazrendszer. nem kell gazfroccs, melegen kb. 2mp alatt atvalt.

culé 2013.08.06. 21:19:46

Egy hónappal ezelőtt volt szerencsém taxizni Sevillaban. Rengeteg prius üzemel taxiként, gyakorlatilag mást nem is nagyon láttam. Majd megfagytam, mind a 2 alkalommal. Ennyi maradt meg a priusos taxizásokból.:)

papa33 2013.08.06. 21:26:27

elszállt az előző hsz...

Kapunk menetben működő start-stop berendezést, finom automata váltót, jó fogyasztást és károsanyag kibocsájtást.

Szerintem az vesz hibridet, aki amúgy is spórolna, itt sokat ér.

És minden autóban van elektronika, akku, generátor, villanymotor, generátor, csak mások az arányok. Ajánlom a gyáraknak...

We make the world a better place 2013.08.06. 21:49:44

Gázzal olcsóbb, mint dízellel?
Számszerűleg mennyivel?

gabors 2013.08.06. 22:09:53

@kkn: A CVT az automata CSAK NEM VALTO !!

"Meg vannak fokozatai, amik között vált, csak a kúp miatt a fokozatok száma végtelen, és folyamatosan váltja őket. "

Nincsen abban semmilyen kup !!! lattal mar szetszedve ??? mondjuk en is csak videon ... de hidd ell nincsenek fokozatok es semmilyen kup sincsen benne a ket villanymotor egyuttessen szabalyozza az "ENERGIA" aramlast, benzin motor, az akumulater es az "ut" kozott, nagyon ugyesen ..

de teljesen eltero azoktol az automata valtoktol amire Te gondolsz ....

Rocko- 2013.08.06. 22:25:54

"Az ötödik elem keveredett az Éjszaka a Földönnel."
zseniálsi! :)
(mint az Escortos körítés s Dokkernél.)

"Én meg egy pillanatra megkívántam egy gázos Priust."
teljesen megértem!
'liftezni' teljesen jó, játszósnak meg ott van a BMW vagy a Shitgun.

gabors 2013.08.06. 22:29:33

@We make the world a better place: mivel nincs dizeles prius (egyenlore) nehez szamokat mondani ... :-)

gabors 2013.08.06. 22:32:50

@Gomulka Béla: lehet hallani a villanymotort, bocs az invertert, EV uzemmodban (persze eleinte kicsit szokatlan mondjuk hogy parkolohazban hallod a kereket surrogni azt annyi (foleg parkolaskor mert indulaskor motor bekapcsol hamar hogy bemelegitsa magat bar lehet EV gombbal trukkozni de nem erdemes hacsak nem ket hellyel akarsz odebb allni)

Rocko- 2013.08.06. 23:59:39

@gergo: vanak színtiszta gázos rendszerek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.07. 00:38:29

@Rocko-: latod, a prius 52MPG et eszik. Ezt vesd ossze azzal amit irtam! :D:D:D Size is matters :D

csak en gondolom ugy hogy gazositani egy priuszt az mar a fillerb@szas csimborasszoja?

SanFranciscoban sok a prius taxi, de inkabb a Ford Escape bol van tobb, az megis csak SUV es az is hybrid. Szerintem lattak hogy egyedul Stumpf Ur azert farolt hozza oda egy prius. A telefonban meg mindig megkerdezik hanyan akarnak utazni, van egy extra cucc meg rokkant van e. Szoval egyszeru ez.

Stratocaster 2013.08.07. 00:42:21

@We make the world a better place: Benzinnel nekem a Prius 5.1 fogyasztást produkál teljesen normál, nem spórolós használattal. (Mondjuk 40% város, 40% országút 20% pálya). Már ez is veri a legtöbb dizelt.
Ráadásul a Prius nem csak az üzemanyagon spórol Fékbetétek/tárcsák gyakorlatilag a kocsi élettartamát kibírják, hagyományos generátor, önindító nincs, 3L motorolaj, plussz szűrők, meg 100eKm után gyertyák cseréje. Kb. ennyi a karbantartás.

magyar bucó 2013.08.07. 06:55:39

A Prius csomagterétől alapból nem lesz tériszonya az embernek, gázosítás után meg tényleg csak a részegek hazaszállítására lesz alkalmas.

- Befér ebbe az autóba egy pizza meg egy láda sör?
- Persze.
- Boa...

Icram 2013.08.07. 07:00:09

"De nem, képtelen lennék elviselni azt az agyhalált, amit a vezetése okoz. Egy béna, bukdácsoló, vérszegény vacak, aminek üzemszerűen csúszik a kuplungja."
Tényleg nem vagyunk egyformák. A Priusban nincs kuplung, és (ECO módban különösen) olyan finoman lehet vezérelni, mint egyetlen kuplungos vagy automata autót sem. Szinte mindenki az energiafaló, koptató, nehezen szabályozható váltó-kuplung kombón nőtt fel. De ha elfelejtenénk a múltat, és megkérdeznénk egy UFO-t, hogy szerinted mit is kellene csinálnia egy autónak mikor a gáz- vagy a fékpedált megnyomod, kb azt mondaná, amit a Priusban az elektronikával megvalósítottak. Csak aki kuplung-váltón nőtt fel, az ezt agyhalálnak érzi. Én többet ültem trolin mint autóban, és a világért sem cserélnék el egy Priust egy kuplung-váltósra. (Egyébként a) ha odalépsz neki húz rendesen, nem vérszegény, b) láttál már olyan kuplungot, ahol gyorsításnál a kerék gyorsabban pörög a motornál? :-) )

Rocko- 2013.08.07. 07:02:31

@visszakettopadlogaz: " Ezt vesd ossze azzal amit irtam!"
jó-jó, de hova rakod a 5th wheelt?
www.youtube.com/watch?v=s3bAWScMdjs

"csak en gondolom ugy hogy gazositani egy priuszt az mar a fillerb@szas csimborasszoja?"
honnan nézed? ha magyarországról, akkor ez a veszteséget/nyereséget jelentheti. ne mindegy. ha környezetvédelmi oldalról, akkor elfogadható érvként, hogy csókolom, tessen ennél alacsonyabb c02-es autót mutatni.
ha inenn nézed: www.autoblog.com/2008/06/16/blue-1989-geo-metro-has-been-green-since-1993/
akkor egy LPG-s Prius még semmi.

hdnctrl 2013.08.07. 07:03:01

Gabors nézz utána a cvt-nek (ha van kedved).

magyar bucó 2013.08.07. 07:11:33

@Icram: Már hogyne lenne benne kuplung. A kuplung az a szerkezet, ami a motort a hajtáslánc többi elemével össze és szét tudja kapcsolni. (Kuplung pedálról senki sem beszélt.)

magyar bucó 2013.08.07. 07:13:16

@Icram: Már hogyne lenne benne kuplung. A kuplung az a szerkezet, ami a motort a hajtáslánc többi elemével össze és szét tudja kapcsolni. (Kuplung pedálról senki sem beszélt.)

magyar bucó 2013.08.07. 07:15:50

@Icram: Már hogyne lenne benne kuplung. A kuplung az a szerkezet, ami a motort a hajtáslánc többi elemével össze és szét tudja kapcsolni. (Kuplung pedálról senki sem beszélt.)

Icram 2013.08.07. 07:29:24

@magyar bucó: Nem akarok belemenni a szavak jelentésén lovaglásba, kuplungot a súrlódás elvén működő tengelykapcsolóra értettem. Ilyen pedig nincs a Priusban, sőt hidraulikus elven működő nyomatékváltó sincs, ami meg az automatákban szokás. Mindkettő pazarolja kicsit az energiát, a surlódós kuplung ráadásul kopik is.

Icram 2013.08.07. 07:31:20

@magyar bucó: Nem akarok belemenni a szavak jelentésén lovaglásba, kuplungot a súrlódás elvén működő tengelykapcsolóra értettem. Ilyen pedig nincs a Priusban, sőt hidraulikus elven működő nyomatékváltó sincs, ami meg az automatákban szokás. Mindkettő pazarolja kicsit az energiát, a surlódós kuplung ráadásul kopik is.

Icram 2013.08.07. 07:33:44

@magyar bucó: Nem akarok belemenni a szavak jelentésén lovaglásba, kuplungot a súrlódás elvén működő tengelykapcsolóra értettem. Ilyen pedig nincs a Priusban, sőt hidraulikus elven működő nyomatékváltó sincs, ami meg az automatákban szokás. Mindkettő pazarolja kicsit az energiát, a surlódós kuplung ráadásul kopik is.

Shadowbull 2013.08.07. 07:39:56

@kkn: igy van, csak a Priusban nincs semmifele CVT.

Plumper_ 2013.08.07. 08:29:10

azért abban mindig van egy kis megalázó, hogy a gazdagok által levedlett "prémium"autók X idő után számunkra is elérhető közelségbe kerülnek. (a japán autók tulajdonosai amúgy is Ferrobonddal vannak odaragasztva az ülésekbe)

zupa 2013.08.07. 10:05:05

@We make the world a better place:
"Gázzal olcsóbb, mint dízellel?
Számszerűleg mennyivel?"

Sajnos Mo-on mar nem annyival jobb a gaz mint regen. (kiveve, ha PB palackrol atfejtik okosba)

Engem iden nagyon meglepett, hogy mennyivel dragabb Mo-n az LPG mint kulfoldon. (Hollandiaban varosban 65cent, autopalyan 75-80 cent. Nemet, Osztrak, Szloven, Olasz autopalyan szinten kb 80 cent volt, mig Mo-n 285-330 HUF kozott tankoltam)

Itt Hollandiaban a dizel kb 2-szer, a benzin 2,2-szer annyiban van mint a gaz. Szoval 12 literes LPG fogyasztas annyiba kerul mint egy 6 literes dizel fogyasztas, valamint a sulyadom is kevesebb mint egy dizelesnek.

bigpond 2013.08.07. 10:29:59

Szerintem azt a csuszo kuplungot nem szo szerint kellene erteni. A motor fordulatszam nem aranyosan valtozik a kocsi sebessegevel ezert olyan hangot ad mint egy csuszo kuplung. Ezt a cikkiro is tudja.

Felenk is a taxik tobb mint fele Prius, jo reszuk tul a felmillo km- en es koszonik szepen jol vannak.
Nem is valo ez a kocsi masra csak taxizasra, mert akkor elobb hajtjak szet a szerkezetet mint mielott az aksi megoregedne, igy a hibrid felara megterul. Bar ez csak elmeleti eszmefuttatas mert allitolag az aksik is jol birjak a Priusokban.

Fillerbaszas: ez egy munka eszkoz, ha lehet olcsobban uzemeltetni miert ne? Amikor utoljara otthon tankoltam nem arra emlekszem , hogy fillerekbe kerult volna a benya, tehat a megtakaritas se biztos , hogy filleres.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.07. 10:48:52

@Mentolosmájkrém: tudni kell taxit rendelni. ha hatvan bőröndöm van akkor benyögöm hogy tehertaxit küldjenek, mert sok a csomag.

ósztriában volt, hogy ilyennel mentünk haza buli után, az már a legújabb prius volt, hátul plusz 2 kakasülővel. simán hazadobta a 6 fős társaságunkat.

egy esti szórakozásnál nincs nálad pakk, max a csajoknál ami elfér ölbe. mi viszont rohadtul örültünk, hogy nem kellett 2 taxit fizetni 6 emberre, mert ott megkérik az árát euróban.

akik hátul ültek a kakasülőn azt mondták nem volt kényelmes, de arra a 10-15 percre simán vállalható volt, míg hazaértünk.

peter3374 2013.08.07. 11:56:07

Sosem értettem ezt a hibrid priusos bohóckodást, pláne amikor a környezetvédelemmel meg a kevés fogyasztással magyarázzák, miközben többet eszik mint egy 2.0 dizel akármi.
Nézzünk pl. egy 2.0 passatot, nagyobb is, és az is elmegy 5-6 literből, de ez csak egy példa még ezer másik autót lehetne találni ami nem fogyaszt többet mint egy hypolt prius és társai.

Shadowbull 2013.08.07. 12:11:59

@peter3374: "miközben többet eszik mint egy 2.0 dizel akármi."

Dehogy eszik tobbet... Varosban meg plane nem.

Béza Dániel 2013.08.07. 12:33:29

@kkn: @magyar bucó: Nincsenek se kúpok, se kuplung. Egy fix tengelykapcsoló van a motor és az erőátvitel közti rugalmas kapcsolat miatt, de ez nem kuplung, nem oldható és zárható.

itt egy jó videó a működéséről: www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0

Ebben látni fogjátok hogy semmi köze bármilyen hagyományos cvt-hez, vagy váltóhoz.

peter3374 2013.08.07. 12:33:48

Persze kicsit túlzás volt, de abban azért kiegezhetünk, hogy nagy különbség nincs egy átlag autó meg a egy prius fogyasztása között, normál használatnál, egy dízellel is eljárkálok (típusfüggően) 4,5-6L gázolajjal városban, egy ilyen hibridnek akkor lenne létjogosultsága, ha enne mondjuk 3L-et maximum, de azért nem ennyit esznek.

zupa 2013.08.07. 13:54:11

@peter3374:
Korulneztem egy kicsit a neten.
Szoval ha rendesen kuton tankol a taxis, akkor 260-270 korul talal kutat.
Viszont egy 11,5 kilos palackba belefer 25 liter gaz. (www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/energetikai_termekek/pb_termekek/palackos_pb_gaz_termekek_fogyasztoi_arai/) Ez igy 200Ft/liter korul van, de ezt ugye nem szabad.

Tegyuk fel, hogy a Prius megeszik 6 litert gazbol. Lehet szamolni...

peter3374 2013.08.07. 14:12:06

@zupa: számolgass ha akarsz, de a legtöbben nem gázosítják a priuszt, hanem elhiszik a hozzá adott propagandát, hogy nekik most mennyire jó, mert védik a környezetet, meg m ilyen keveset fogyaszt az autó, ezt hívtam én egy álszent kamu dumának ami nem igaz.

De ha számolni akarsz, akkor ha már nem a kúton tankolást számolod, akkor számolj, úgy, hogy megeszik a dízel 6 liter gázolajat, amit egy sofőrtől, traktorostól 250Ft, akkor lehet számolni...

tehát lehet számolni, de akkor almát almával körtét körtével...

Béza Dániel 2013.08.07. 14:25:52

@peter3374: Nincs itt semmi propaganda. A prius tényleg keveset eszik, és a hangsúly a ténylegen van, tehát nem csak a tulajok fantáziájában, hanem objektív, mérhető, megismételhető módon. És tényleg környezetbwarát, mert nem okád magából rákkeltő koromszemcséket, mint a dízel.

Tíz éve még lehetett okoskodni a hibridekről, de mára a tények igazolták a koncepció helyességét, tényekkel pedig kár vitatkozni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.08.07. 14:36:34

@Rocko-: :D ez van ha egy mernok raszokik a kemenydrogokra :DD

grinshot 2013.08.07. 14:50:59

A diesel passat nem városba való (korom+büdös+kerreg) a prius meg igen (autópályára meg nem)...

el-enor 2013.08.07. 15:47:25

Nem lesznek prius taxik itthon, az új rendelet kinyírta a lehetőségét is sajnos, TELJESEN.

2013.08.07. 16:24:55

@gabors: 1,5-ös motorra gondoltál gondolom. Nem 1,6-osra :)

2013.08.07. 16:31:39

@kkn:
A priusban nincs semmi kúp. Egy sima bolygómű van egy nap, 3 bolygó és egy koszorúkerékkel. Ennyi a "váltója" bár inkább power split a helyes megnevezése ugyanis a több forrásból (elektro+benzin) érkező erőt osztja el megfelelő arányban.

gabors 2013.08.07. 22:07:38

@kowee: az elso prius GenII az volt 1.5L a mostani GenIII 1.8L

bocs kicsit belekeveredtem...

a kepeken GenII latszik nem az ujabb ami 2009 ota arulnak..

a fogyasztasi adatot az ujabb 1.8L-ra adtam meg de meg van valahol az elso prius-om excel tablaja ...is

gabors 2013.08.07. 22:10:04

@scuynat: hidd el elegpontoson tudom hogy nez ki. Meg azt is hogy s mint mukodik

kowee leirasa kb jo ... mi a gondod .. szerinted is "valto" kupokkal? akkor nincs mit mondanom

gabors 2013.08.07. 22:15:24

akit erdekel hogy mi is ez a CVT (Continous Variable Transmission) masik neven ami talan jobban meghatarozza hogy mi is PSD Power Split Device

Itt meg lehet nezni ahogy szetszerelik fo reszegysegek magyarazattal egyutt sot osszehasonlitjak a GenII az ujabb GenIII-val

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dLNDGUISTYM

gabors 2013.08.07. 22:25:27

@bigpond: ugy tunik nem ertesz a priuszhoz meg aksikhoz ...

az HV aksit nem erdekli a megtett kilomoter/merfold.... az akkumulator NiMH foleg normal hasznalatnal a feltoltesi/kisutesi ciklusok szama erdekli ... ettol "oregszik" ezt pedig a varosi uzem jobban terheli mint nagyobb sebessegu autopalyan megtetett km-ek. Foleg a teljes lemerules arthatna sokat the a prius-ban a komputer 40%-80% kozott hasznalja csak az aksit... tobbek kozott ezert tartanak eleg sokaig

ezenkivul ami meg erossen oregiti az aksit (es a tobbi elektromos kutyut) a magas homorseklet, akut kulon hutik, sot az invertert (van tobb is) folyadekhutessel hutik..

gabors 2013.08.07. 22:26:46

@Shadowbull: a Toyota annak hivja de had tudujuk me hogy akkor mi is (valoban semmi koze a hagyomanyos "transmission"-hoz)

gabors 2013.08.07. 22:35:24

@peter3374: figyelj en beirteam a teljes 12000 km-re szamitott oszz km ossz tankolas 4.5l/100km !!!! ez tavaly novembertol mult pentekig hoban tavaszban nyarban (A/C is) tokkal vonoval ... mindennapi auto 3/4 reszben varosi ... !!!

Ezt persze nem mindenki csinalja meg mert azert erossen vezetes technikatol fuggo dolog de az EPA kb 4.8 korulit tesztelt.

Nincs olyan hasonlo nagysago es felszereltsegu, kocsi amivel ezt meg csinalod (kiveve masik hibrid)

gabors 2013.08.07. 22:46:10

@peter3374: foleg azt kell azert megerteni hogy a fo piacon az USA-ban az atlag fogyasztas 30MPG korul van (inkabb alatta es nem szamolom a varosi terepjarokat amit kb 15MPG-nel vannak)

a prius mar a GenII is siman 50 mpg egy ovatos vezetessel...

Te meg mondod a 6L fogyasztast .. csak kerdezem ez most saccra irod ... vagy tenyleg tudod ...

nekem 2006 az elso prius ota minden tankolas km-rrel egyutt fel van irva mert en is szkeptikus voltam ... (egy ket megjegyzessel pl mikor vezette az asszony 3 hetig egyedul es mennyivel tobb stb.)

ahogy valaki leirta a prius es egyebb hibridek (van ami jobb van ami kevesebe) bizonyitottan kevesebbet fogyasztanak foleg azoknak lehet is pontosasn latni ahol van benzines variacio is hasonlo opciokkal pl Camry vagy Ford Explorer, vagy Honda Civic...

Te azert vagy ennyire szkeptikus mert olyan "piacot" latsz ahol pl 900cc kezi valtos Opel Escort-tal vagy hasonlo kalibaru suzukikkal hasonlitod ossze ...

We make the world a better place 2013.08.07. 23:12:46

"Viszont egy 11,5 kilos palackba belefer 25 liter gaz."
20-21 liter van benne.

Priusban fék nem kopik: visszatöltő fékezgetéssel a féltengely hány km után válik csereéretté?

gabors 2013.08.08. 02:27:08

@We make the world a better place:

"Priusban fék nem kopik: visszatöltő fékezgetéssel a féltengely hány km után válik csereéretté? "

De kopik az elozo Pirus-ban (GenIII) a 40,000 merfoldes (64.5k km)-es servicenel kb 50%-s volt az elso fekbetet es kb 60% a hatso ...

A masodik dolgot hogyanerted a feltengely kopasa hogyan fugg ossze a fekezessel ???

zupa 2013.08.08. 09:49:45

@We make the world a better place:
"20-21 liter van benne."

Igazad van. Fotelfizikus vagyok, leulok, egyes. :)

Itt (mithogyanbiztosanne.blogspot.nl/2013/02/pb-gazpalack.html) csak azt lattam, hogy az urtartalma 25,4 liter, de azt elfelejtettem, hogy csak 80%-ig szabad/lehet tolteni. Latszik, hogy az okosban tankolas nem az erossegem. :)

Fulika 2013.08.08. 10:09:35

@kkn: a priusban nincs semmilyen kúp, nem "vált" semmi sehová, a nyomatékokat variálja a villanymotorokkal és a robbanómotorral. Minden fix!

VDaNi 2013.08.08. 11:16:57

NINCS benne kuplung, sok fogaskerékkel van megoldva a hajtás.

És sokkal kifinomultabb egy Prius mint egy kerregő dízel, ami rövid utakra be sem melegszik és nem való.
Pályázni meg dízel a jó!:

totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/

2013.08.08. 11:55:23

@gabors:
Hogy pontos legyen az első prius az a GEN1 volt 1997-től talán 2003-ig. Abből is kétfélét gyártottak. Az NHW10 japán belpiacos volt és sima 1,5-ös motorral szerelt. Az NHW11 ment exportra, ebben 1,5-ös Atkinson motor volt. Ezt váltotta le a második prius a GEN2 XW20-as típussal amiben már továbbfejlesztett, de 1,5-ös Atkinson került minden piacra. Ez ment 2009-is, amikor kijött az XW30 amit jelenleg is fut. Ebben van az 1,8*as Atkinson motor.

Dömijani 2013.08.08. 16:17:38

@gergo: Nem biztos, hogy egyáltalán gázos. Meg kellett volna kérdezni a taxist, mert ez így csak feltételezés. A képről nem tudok felfedezni piros plecsnit,s belülről se kívülről, valami más színű kör alakú izé van felragasztva...
Amúgy elvileg nyilván megoldható, már csak azt nem tudom, hogy hova teszi a tartályt.

zupa 2013.08.08. 22:36:40

@Dömijani:
Te se olvasol kepalairast...
Elso kep: "Nyilván csak egy lopott kép, nem szoktam lefotózni a taximat" Ezen a kepen egy amerikai taxi van.

Masodik kep: ez mar egy europai Prius belulrol, amit valoszinuleg Nemetorszagban is hasznalnak/tak, mert ott az ablakban a zold matrica.
Harmadik kep: szurke Prius, egyaltalan nem nez ki taxinak, mert valoszinuleg nem is az.

zupa 2013.08.08. 22:38:28

@Dömijani: "csak azt nem tudom, hogy hova teszi a tartályt."
A potkerek helyere. Nekem is ott van.

We make the world a better place 2013.08.08. 22:42:40

@gabors: "a feltengely kopasa hogyan fugg ossze a fekezessel ???"
A visszatöltő fékezés ugyanúgy terheli a féltengelycsuklót, mint az erős gyorsítás.

Zupa: bár lenne benne 25 liter ugyanannyi pénzért...

közösperonos átszállás 2013.08.09. 11:33:03

@el-enor: "Nem lesznek prius taxik itthon, az új rendelet kinyírta a lehetőségét is sajnos, TELJESEN. "

Amúgy nem teljesen (még kevésbé TELJESEN), max. Pesten.

Dömijani 2013.08.09. 13:57:14

@zupa: Bocs, ha nincs ott az aláírás, nem keresgélem...
Már csak azt nem értem, ha nem készült a cikkhez igazi illusztráció, akkor minek erőltetni, hogy legyen. Azt tudnám még elképzelni egy újságíróról, hogy ha már ilyen helyzet adódik, pár szót vált a taxissal, hogy a saját képzeletének szüleményein kívül tényeket is beletehessen a cikkbe. Ez így egy (nem túl érdekes) novella...

Dömijani 2013.08.09. 14:06:06

@zupa: Sejtettem.
Bár nincs jelentősége, de defektnél meg hívunk trélert. Esetleg defektmentes gumit használunk vagy defektjavító sprayt. Ha az ember valószínűségszámítást végez, még így is megéri - gondolom.

Dömijani 2013.08.09. 14:20:34

@We make the world a better place: Picit belemélyednék a féltengelykopásba. A csuklóban a golyók nekifeszülnek a horony falának, miközben kissé ide-oda gurigáznak a körbeforgás során. Ezen a helyen idővel keletkezik egy kis mélyedés, ami a nagyobb bekormányzáskor azt eredményezi, hogy a golyók itt megakadnak, ugrándoznak, ezt halljuk úgy, hogy kopog a csukló. Olcsóbb javítási módnál (tegyük fel) megcseréljük a két oldali csuklót és a golyók a horony ellenkező, (majdnem) ép oldalán kezdenek el dolgozni, így átmenetileg nem kopognak. A Priusnál annyi történik, hogy a horony másik oldalán is elkezd egy kis mélyedés kialakulni. Nem kopik semmivel sem gyorsabban, csak mindkét irányba, így kisebb eséllyel lehet megfordítani. Alapesetben egy Toyota féltengelycsukló mennyit bír ki?

Dömijani 2013.08.09. 14:23:18

Ha már hibrid taxi: pár éve egy csomó hibrid Camry-t hozott be egy cég Amerikából. Az már nem kis autó...

gabors 2013.08.09. 15:35:48

@kowee: koszi mint csak felre irtam az elsonel nekem volt GenII 2006-2009 utanna GenIII 2010 variacio !!1 2012-ig amikor Sandy a hurrikan sajnos elmosta most van GenIII 2012 valtozat (van kulonbseg) igy tudom melyik milyen motorral mi egyebb kutyuvel van ... meg azt is tudom mi az Atkinson motor sot azt is hogy mukodik a toyata altal cvt-nek nevzett PSD

de koszi hogy masok miatt megirtad ...

es csak meg annyi hogy a GenIII nagyobb motorral kevesebbet fogyaszt vagyis a toyota mernokok javitottak ...

gabors 2013.08.09. 15:38:18

@We make the world a better place: es a sima fekezes meg NEM ...??? csak kerdezem ott nem a feltengely viszi at az "erot" a kasztnira ??

semmi kulonbseg (szerintem) hogy melyik vegen fekezem feltengelyt .... de ha szerinted igen ird meg miert ??

1127ccm 2013.08.09. 15:40:41

Mennyi ostobasagot lehet itt olvasni ,felelmetes. Minden autoban van tengelykapcsolo es nyomatekvalto. Hogy ezt mikent oldjak meg arra millio lehetoseg van.

gabors 2013.08.09. 15:43:54

@Dömijani: Camry bar nagyobbnak tunik semmivel sem nagyobb belul mint a Prius mikor 5 napra camryt (nem hibrid) kellett vezetnem mert a prius-t toyotasok szervizeltek egyfojtaban karmokodtam milyen szar ...

ja hogy van benne hutoviz homerseklet meru is ??? az meg minek ??

camry alap kiadas sokkal szarabb mint a Prius alap mindenben ... csak nagyobb a motor meg tobbet fogyaszt de kenyelmi szinte sehol

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.08.09. 19:29:08

Plugin gázos hibrid ? Nah az mekkora fillérbaszás ? :D (Kár, hogy az újkori felára miatt nem biznisz)

zsebkettő 2013.08.12. 02:00:08

Tudtommal Prius is lehet taxi, módosítottak a csomagtartó méretének számításán, ötajtósnál tetőig lehet pakolni.

Priusban nincs kuplung, nincs váltó, és ezt nem akarom elismételni többször. Aki vitatkozna ezzel az állítással, az mélyedjen el a témában.
süti beállítások módosítása