Francia fos? Fenéket!

  2013. július 20. - Stump András Címkék: peugeot diy rozi 504 tc flotta szerelős vadász-vadász

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

- Tönkrement a Peugeot. Döbbent csend áll be a szerkesztőségben. Csikós hitetlen, fürkésző tekintettel fordul felém, Tom leveszi fülhallgatóját, Dani arcán együttérző, vespás mosoly jelenik meg, de ő sem elégszik meg ennyivel. Bizony, itt tartunk, hogy váratlan esemény, sőt, képtelenségnek tűnik, hogy a Rozi letérdeljen. Ráteszek még egy lapáttal: - Eltörött, szétszakadt. Mondd már, sugárzik az arcokról. - Az ablaktörlő.

P1120303
Nem kell nézegetni a részleteket az összhatás a lényeg

Régóta tartozom ezzel a poszttal azoknak, akik őszinte kíváncsisággal jöttek oda hozzám a Traktormajálison, a pályanapon, meg még ki tudja, hol. Mentségemre csak annyit tudok felhozni, hogy nem történt semmi érdemleges, ami beindította volna bennem a posztírási kényszert. Tényleg, amióta nagyjából összeállt, alig nyúltam hozzá. De most hosszú és fájdalmas szenvedés után végleg eltörött az ablaktörlő kar az orrom előtt, ami gyors beavatkozást követel. És közben majdnem vettem egy másik 504-est.

Közel egy éve használom, többé-kevésbé napi rendszerességgel. Persze, van még mellette egy vén Audim, ami végképp melósautóvá degradálódott, és néha tesztautóba ültet a sors, de így is kábé ötezer kilométert tettem bele. Pontosan nem tudom, mert nem működik a kilométeróra. Egy elszánt ingázónak ez egy hónap alatt összejön, nyilván nem egetrengető, pofaleszakító teljesítmény, hogy ezalatt nem hullott atomjaira az 504-es, én mégis örülök neki. Volt már néhány autóm, aminél pezsgővel kellett ünnepelni, ha két tankolás között nem igényelt törődést.

P1110899
Már-már túl szép a lámpabura, amit Danitól kaptam

Miután legalább négy év csipkerozika-álom (bocs) után felébresztettem, nyilván voltak fájdalmai itt-ott. Természetesen foglalkozni kellett a fékkel, de a legmélyebbre ható beavatkozás a főfékhenger átkarmantyúzása volt. A rémisztő, kendácsolt kábelezés ellenére a Dacia-gyújtáskapcsoló beépítése óta nem volt nagy baj az elektromos rendszerrel. Leginkább az üzemanyagrendszer tette próbára a türelmemet. A sorozatos fellevegősödéseknek végül egy 305-ösből bontott üzemanyagszűrő-fejjel tettem pontot a végére.

Kisebb kalandok természetesen akadnak egy negyven körüli autónál, anélkül unalmas lenne az élet. Miután elkezdtem rendszeresen járni vele, feltűnt, hogy abnormális méretű olajfoltot hagy maga után minden leállításnál. Mivel nem teljesen porszáraz a motortér, khm, kellett egy kis vizsgálódás, amíg felfedeztem, hogy a légszűrőház szívócsövéből csöpög ki a dzsuva. Ez feladta a leckét.

P1130189
Itt még reménykedtem, hogy elég lesz a sapkánál lecsapatni az olajat

Első körben természetesen az olajtükrös légszűrőt mostam ki vagy háromszor, utána mindig gondosan jelig töltöttem, de néhány hét kísérletezés után egyértelműen kiderült, hogy folyamatos jelleggel lötyög ki belőle az olaj. Vagyis valahonnan túltengés keletkezik. Márpedig ha a szomszéd Pistike csintalankodásból nem löttyint bele a szűrőházamba éjjelente egy fél deci olajat, akkor az a motorból jön. Mert én abba viszont rendszeresen löttyintek vagy fél litert.

P1130188

A kartergáz-visszavezető! - kiáltottam fel egyik este az ágyban, miután kikapcsoltam a lámpát. Jogos lett volna a pofon, de szerencsére kimaradt. Másnap reggel viszont azonnal lekötöttem a csövet, és meg is szűnt a csöpögés. Permetezés váltotta fel. Első körben az olajtöltő sapkába gyártottam miniatűr olajleválasztót súrolószivacsból és alulemezből, de mivel ez kevésnek bizonyult, egy fémpalackot alakítottam át hasonló technikával. Azóta Rozi boldogan pöfékel a motorháztető jobb szélén, én pedig rendszeresen ürítem a kartergáz-tájfun által kihordott olajat.

A következő műsorszám a dízelhajcsárok számára bizonyára ismerős tél eleji izzítógyertya-mizéria volt. A gondos gazda észreveszi, ha három hengerrel indul a szekér, de a beindulás okozta eufória azonnal kioltja a fejben kigyulladó check engine lámpát. Így aztán én is elodáztam a problémát, míg egy második gyertya is kiégett, és csak ordenáré krehácsolással lehetett életre kelteni az XD2-es motort. Irtózom az utcai szereléstől, de a két elfáradt izzító rudacskát muszáj volt munka után kicserélni. A másik kettő azóta is ott szánkózik a bokszban. Eleinte rendes némethez méltóan vágytam a teljes új garnitúrára, de megváltoztattam az álláspontom: ami nem ment tönkre, ahhoz nem nyúlunk. Ez az alapszabály, minek felülírni?

Úgy szaladtam bele a télbe, hogy elfelejtettem téli gumit venni rá, illetve nem is volt kedvem. Ezért fagyos, csapadékos napokon átültem az Audiba, amin rendes lamellásokat koptatok. Ilyen napok után, amikor megint kisütött a nap, jöttem rá, mennyivel jobban szeretek Rozival járni. A süppedős ülése, a nyammogós kamrás dízelessége, a franciás lezsersége bearanyozza még a munkába járás monoton öt kilométerét is.

DSC 4830
Ha egy tisztességesen felújított veterán lenne, vérezne a szívem. Így csak élvezem a látványt

Bevallom, eleinte azt is élveztem, mennyire ufó a budapesti forgatagban, kicsit jól esett a hiúságomnak, pedig alapvetően sosem azért tartottam különleges autókat, hogy megnézzenek. Sőt, kifejezetten zavar. Mára hozzászoktam, hogy egy 504-essel járok, és már nem büszkén feszítve, belül ujjongva fordítom el a slusszkulcsot ballal, mégis megmaradt a Peugeot varázsa. Kezdem azt hinni, hogy az 504-es Rozi lovagregénye nélkül is egy különleges autó, és önmagáért is imádni lehet.

Sajnos a megszokással együtt csökkent a késztetés is, hogy visszaépítsem a belsejét régi műszerfalasra, régi ülésesre, és főleg kékre. Ráállt a szemem, nem látom már olyan ocsmánynak, mint amikor megvettem, bár a racionális énem tudja, mások, akik először megpillantják, ugyanazt az undort érezhetik, mint én az első találkozáskor. Átmenetileg mindenképpen el kell fogadnom, mert elhatároztam, a kínosan húzódó 02-es felújításom kizárólagos prioritást élvez. Kár, hogy túl jól ismerem az ilyen átmenetileg elfogadott kompromisszumokat. Elképesztő túlélő képességgel rendelkeznek.

P1120305
Sajnos kezdem megszokni, hogy ilyen szedett-vedett

Karácsony előtt letörték a tükrömet. A Margit híd melletti parkolóban. Szerencsére az üveg megúszta, csak egy fém pöcök törött el, amit némi reszelgetéssel sikerült pótolni. Keletkezett két horpadás is a tetején, megmagyarázhatatlan, rejtélyes okból. Egyszer csak ott lett, amikor visszaértem a téli nyaralásból. A ventilátor mágneskuplungjának a biztosítéka kontaktos lett, meg kellett pucolni. Ja, és kicseréltem az egyre gyakrabban ütemet váltó indexrelét. Más rendkívüli eseményre nem emlékszem.

Most, hogy így szépen számba vettem, úgy tűnik, mégis történt ez-az. Akárhogy is nézzük, nyilvánvalóan engem is utolért a kór, amely fejben jelentéktelen percekké sorvasztja az imádott járművel töltött órákat. Ha objektívek vagyunk, ennyi idő alatt egy normális autónál legfeljebb azért nyitja ki az ember a motorháztetőt, hogy feltöltse az ablakmosótartályt.

Nálam meg eltörött az ablaktörlő. Igaz, már régóta lötyögött a kar tövében a spiáterbe ágyazott tengely, nem csoda, hogy végleg elfáradt. A második bontóban találtam egy hasonlót, csak hosszabb karral - ez nem lehet akadály. Amíg ki nem jutottam a garázsba, áttettem az utasoldalit magam elé, ha esetleg elkapna egy zimankó.

P1140868
Eltörött

Mint minden átalakítás, ez is kétszer annyi időbe tellett, mint amire számítottam, de egy órába azért belefért. Csak ki kellett fúrni a rögzítő szegecset, méretre vágni a kart, elkészíteni a szükséges lyukakat, és már kész is volt, hogy ráköhintsek egy kis matt feketét. De ha már bekéredzkedett a műhelybe, gondoltam, meghúzom a néhány napja indításkor visító generátorékszíjat is.

Amint lebontottam az útban levő légszűrőházat, egyértelmű jelét láttam annak, hogy Rozi bizony nagyon hálás autó. Konkrétan eltörött a generátortartó lemez, amit annak idején magam faragtam be, a jelek szerint elégtelen körültekintéssel. Ott repedt ketté, ahol a szívóöntvényhez csavaroztam egy távtartó csővel. Elfáradt az anyag a rezgésektől, majd elengedte magát. De nem ez a csoda, hanem hogy még csak le sem ugrott az ékszíj, sőt, annyira a helyén maradt a generátor, hogy töltésem is volt. Ezért mondom, hogy hálás a Rozi. Megérdemelte azt a két pálcát, amivel meghegesztettem és megerősítettem a lemezt, hiszen nem is az ő hibája volt a törés, én hebrákoltam oda azt a tartót.

P1140877
Ez is eltörött

Ennél sokkal nagyobb lelki válságot okozott egy hirdetés. Egy ártatlan hirdetés. Vasárnap este küldte át nem más, mint 504Laci, aki megtalálná az egyetlen kambodzsai Hódgép Pulit is, ha meghirdetnék egy Phnom Penh-i faliújságon. Ez viszont egy osztrák hirdetés volt. Egy 504-esről.

hirdetes
Ez alapján ki ne kívánná meg?

Az első képeket látva azonnal legyűrhetetlen birtoklási vágy kerített hatalmába. Piros belső! Úristen. A fotók alapján hibátlan állapotban. 85-ben járt le róla az utolsó vizsga, azóta áll. És dízel, ami külön ritkaság Európában, amióta elhordták őket az afrikaiak. Hétfőn reggel azonnal tárcsáztam a hirdető számát, aki rendkívül jó hangulatban vette fel a telefont, mivel 9-kor már a második érdeklődő voltam. Hegyi tájszólását nehezen lehetett érteni, de komótos modorában elmagyarázta az izgatott magyar érdeklődőnek, hogy este feltesz még képeket, ne menjek már oda fölöslegesen olyan messziről.

Se kulcsa, se papírjai. De az első fotók alapján egy mesésen eredeti, tákolatlan 504-es. Egész nap szívdobogásom volt, pedig ott van Rozi, aki jár-kel, még ha kicsit sittes is. Fejben már szerveztem a fuvart: tréler kell, 18 év állás után nem jön ez haza lábon. Hely is kell, talán bekéredzkedek Winkler megüresedett beállóhelyére. Talán elő lehet keríteni a papírokat, vagy pótolni az osztrák hivatalból. A kulcs nem gond. Lehetne egy pazar, eredeti, és főleg piros belsős 504-esem. Te jó ég. Jó, van rajta egy kis rozsda, de ezt érdemes lenne kilakatolni. Még a külső kilincses, régi kasztni. És az a bordélyvörös kárpit. A legszebb.

belter2
Szeretném ezt látni magam előtt

Éppen a Nissan Note pozsonyi bemutatóján voltam hétfőn, amely kedden, Bécsben ért véget. Hétfőn este meg is érkeztek a beígért fotók. Információtartalmukat feldolgozni képtelen voltam az izgalomtól, azonnal a telefonhoz nyúltam. Másnap délután mehetek? Rendben, akkor foglalom a bérautót. Késlekedni nem szabad, hiszen akkor más fog lecsapni rá.

Úgy gondolkodtam, hogy hülye lennék, ha nem nézném meg. Annyit, amibe az út kerül Grazig, rá kell szánni, aztán ha tényleg használhatatlan, vagy csak alkatrésznek jó, inkább ott hagyom. Az alku nem tűnt reális lehetőségnek, mert a figura többször mondogatta, hogy nem érti, miért hívogatják ennyien.

Elővettem az új fotókat. Rommá rohadt az ajtó alja. A küszöb popszegecses módszerrel javítva. Az ékszíjtárcsa szőrösen rozsdás - ez a motor tíz éve nem ment, nem valószínű, hogy jobb lenne Roziénál. Jöttek az első kétségek. Kezdhetném elölről a fékfelújítást. Még egyszer végigcsinálhatnám ugyanazt, mint Rozinál, lehet, még rosszabb állapotról indulva. Azért, hogy legyen egy piros belsős 504-esem.

ajto
Ez bizony csúnyább, mint Rozié

Elkezdtem összeadogatni a számokat. Nem sok érte a hétszáz euró, eddig oké. De el kell menni megnézni. Haza kell szállítani. Tárolni. Felújítani. Lakatolás, fényezés, motor, fék, kétmillió. De minimum egy, és akkor rámegy több mint egy évem. Alkatrésznek? Műszakilag nem sok mindent lehetne átemelni. Marad a piros belső. Azért hétszáz eurót plusz szállítást kifizetni? Hát.

Bécsben kiderült, hogy a lefoglalt bérautóm mégsincs meg, túl későn adtam le az igénylést. Ezt már jelnek éreztem, de meg kellett futnom az utolsó kört, hogy ne okolhassam magamat. Lementem a reptéri autókölcsönzőkhöz, végigkérdeztem őket. Már amikor sorban álltam, a nyaralók között, hülyének éreztem magam, kicsit távolabbról szemlélve a helyzetemet. Szerencsére nem volt szabad bérautó, olyan ajánlatot kaptam, amit őrültség lett volna elfogadni. Hazajöttem.

P1140754
Shitgun-orgiáink állandó mellékszereplője

A második ráalvás után még jobban letisztult a helyzet. Visszaemlékeztem, hogyan kezdődött az 504-es sztorim, és rájöttem: sosem akartam pöpec 504-est. Napi használatra szeretem ezt az autót. A fehérből viszont muszáj lenne féltős veteránt csinálni. Roziba piros kárpitot? Jó lenne, de nem ennyiért. Jobb ez így, legalább több időm jut a BMW-re. Nem is hívtam fel azóta, pedig ott a hirdetés, és nagyon bizserget. De nem szabad.

Rozinak majd nekifutok, amikor kész a 02-es. Be van készítve egy csomó minden: ötgangos váltó, hosszú diffi, hogy tempósabban lehessen utazni vele. A régi műszerfalhoz is majdnem minden megvan, a süllyesztett támlás ülésekre szintén van remény. Ha lesz időm, megcsinálom a belsejét, hogy igazán hangulatos legyen. Lehet, hogy egyszer még egy motorfelújításba is belecsúszok. De addig is itt van, jön, megy, élvezem, amikor mehetek vele. Kell ennél több?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr925414961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.20. 07:23:22

különös járvány terjed a tc ban.Minél rosszabb annál jobb,és állandó várakozás a lerobanásra:-) :-)
Eleget őszültem.,inkább járok egy pár éves Hyundaijal,puha pöcsü lettem elismerem.

dreamhotep 2013.07.20. 07:33:38

anyagilag biztos nem érné meg. kérdés hogy vannak-e más szempontok.

Agr3ssor 2013.07.20. 07:35:08

Én viszont teljesen megértem a cikk íróját...
Eleve az öreg francia prostituáltnál nincs izgalmasabb...
És szerencsére hálás is... Az enyém "csak" 22 éves, de 2000 kilométeres külföldi utakat bármikor be merek vállalni vele. Ehhez persze ismerni kell a típust, és oda kell rá figyelni. Jobban, sokkal jobban, mint egy japán/német csodánál...

A gond inkább az, hogy sokak számára érthetetlen az öreg, de nem veterán-oldtimer kategória...
Engem például Renault-s körökben meg tudnának kövezni, mert nem a gyári Speedline SL402-es alufelni van a szekéren, hanem egy másmilyen, jobban tetszetős...
Sokaknak az idős autó, az nem vitrinkincs, hanem mindennapos eszköz a közlekedésre. Így nehezebb megóvni gyári állapotában, de nem is ez a cél...

acsiba 2013.07.20. 08:02:46

Lassan eljutunk odáig h 40 -50 éves autokat fogunk visszahozni a mai korba.
Látom nö az átlagéletkor a TC cikkiroi közül.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.20. 08:20:50

kiváncsi lennék a töréstesztjére:-)

Gomulka Béla 2013.07.20. 08:23:04

Mi az, hogy nem romlik el? Evvel a hozzáállással pillanatok alatt a szerkesztoségi ranglétra legaljára fog csúszni az újságíró úr, ha nem vigyáz. Mármint: egy autó vagy romoljon el valami cizellált de mégis drámai módon, mint egy Jókai regény (Bende Mercédesze a vizsga elott, vagy Csikós bármelyik autója / motorbiciklije / turmikszgépe). Játsszon szerepet az emberi tényezo (nyilván erre is van megfelelo író a pantheonban - ott van például a Winkler Ford-ja), esetleg torténjen valami képregény-szeruen egyszeru de hatásos (osszetorik, mint Bazsó Toyotáját), vagy kidobja a feleség, mint az Omm kombiját a Rejto-bohózatban. De mikor olvastunk valami igazán zaftosat Papp vagy Assur újságíró uraktól? Már nem is igazán emlékszem, és ez alighanem avval magyarázható, hogy a nevezettekk újabban a fénymásolót kezelik, mikozben keseruen merengenek a megbízható autók és a zsurnalisztikai boldogulás rejtélyes osszefuggésein. Meg kell venni a kupaccá rothadt osztrák példányt, és fényes karrier lesz a dologból.

(Komolyan: én a múlt héten cseréltettem elso kerék csapágyat a kocsin, majdnem háromszázezer kilométerrel az órában, és most megint jó. Van abban valami igazán kellemes, ha egy autó megy. Persze, ki vagyok én?)

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2013.07.20. 08:29:55

na végre, ismét egy jó kis szombat reggeli veterános poszt ;-)

Tizenkettő 2013.07.20. 08:55:56

Ez egy jó kis autó és pont.

Tizenkettő 2013.07.20. 09:06:47

Mondjuk egy motorfelújítás lehet jót tenne neki lassan. A sok kartergázból kiindulva. És akkor lenne miért írni róla.

Ádi F. 2013.07.20. 09:24:07

@Tizenkettő: Esetleg telepíteni kéne rá egy gőz/gázturbinát. :-)

Dynax5 2013.07.20. 09:59:24

Bandi, írj a lehető többet! Jó olvasgatni a posztjaidat!

fabia1,9 2013.07.20. 10:50:52

Régi dízelt nem lehet megölni:)

2013.07.20. 10:53:27

szerintem meg ez egy nagyon ronda autó

Rocko- 2013.07.20. 10:54:20

tetszettek a fordulatok. :)

AtoszMester 2013.07.20. 10:58:29

Eszembe jutott a bödön :)

belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon

Nem is értem, miért nem ilyen került bele. Ráadásul bele lehet tenni a házi vízművek, szivattyúk műanyag szűrőjét.

Korrekt volt a külföldi faszitól, hogy tett fel a romosságról is képeket. A magyar ember tuti nem tett volna ilyet, mert ha általában a birka vevő elmegy autót venni, a lila köd miatt elhozza kis alkuval.

Lomha 8V 2013.07.20. 11:02:47

Szeretem a bejegyzéseket az öreg pözsóról. Hidd el, addig fogod szeretni, amíg ilyen kis esetlen. Mert így szerethető. Amikor benne van csilliárd forint, az már nem ilyen (legalábbis nekünk,nekem és neked, akik nem pénzzel vagyunk kitömve). Akkor is idegroncs leszel, ha egy légy mászkál rajta, rendezvényen nem mersz elmenni a közeléből, mindig minden körülmények között látnod kell. Ha nem látod, ideges vagy, hogy nem e piszkálják, nem tudsz másra figyelni, nem tudod magad elengedni. Na akkor már nehezen szerethető. Legalábbis én így látom.

Lomha 8V 2013.07.20. 11:06:01

@AtoszMester: Meglátásom szerint a német-osztrák vonalon ez szokás. Az autó minden problémáját lefényképezik, nem árulnak zsákbamacskát. Tökéletesen megőrzött vagy felújított autóknál pedig a híresen problémás dolgokat fényképezik, hogy megmutassák milyen hibamentes. Persze ott is vannak trógerek, de jóval kevesebb.

kovk 2013.07.20. 11:20:42

Teljesen megertem a regi francia auto feelinget, jo dolog az. Egy ilyen 504 vsz meg jobban tudja, mint az en regi 405-m. De ha relative olcson meg akarod uszni ezt a feelinget, akkor 405 D (XUD9), 90-tol nem is nagyon rohad.

Sajnos nem volt helyem hol tartani, es akartunk valami gyorsabbat, klimasat, stb., igy mennie kellett. Olcson meg lehet venni es jo autok ezek. Meltatlanul lenezi oket az autos tarsadalom egy resze. Szervizelni kell, vannak bajai, de nem draga (a mostani Toyotamhoz kepest pl.) es nincs dramai otthagyas. Legalabbis az enyem nem hagyott ott a 90000 egyutt toltott km alatt - volt csomo kulfoldi ut is benne. Ezt joggal lehet megbizhato autonak hivni. Elni akar, foleg a diesel. Es nagyon nem fogyaszt.

De a lenyeg: a francia feeling, az megfizethetetlen. Amikor meghallom nagy ritkan a jellegzetes XUD hangot, akkor mindig megdobban a szivem, hogy de jo is az. Remelem, hogy egyszer meg lesz egy ilyen oreg franciam. A betonkemeny kuplung, a satnya fek, a szervotlan kormany, a kettesben padlora vibralo valto, (kettos tomegu lendkerek? ugyan hagyjal mar) a szethullo belso ter, es a vibralo, elpusztithatatlan diesel. A napfeny besut, kurblis ablak leteker, nyukorgo szellozoventillator felteker, beesett szellozo megigazit, csak lazan, ocsem. Ennek nem kell tokeletesnek lennie, ez nem nemet vagy japan, es ez a szep benne. Nincs bunker hatas, tolatoradar se kell. Es emellett csak megy, csak megy, csak megy.

red87 2013.07.20. 12:08:41

Nagyon mennÁk egy kört egy ilyennel egyszer, csak úgy a fíling kedvéért :)

tomnemtom 2013.07.20. 12:21:48

nyugi, az új franciák, főleg az 1.5-ök még rondábban vibrálnak váltókarostul, kéttömegű lendkerekestül. nyolc darabot próbáltam végig, hogy mind ilyen, vagy csak az első. pont az jutott eszembe, hogy utoljára 306-osban éreztem ilyet.
arról nem beszélve, hogy baszki, a tükröt behajtja, ha bezárod, de az ablakot nem húzza fel :D

Rocko- 2013.07.20. 12:58:30

@tomnemtom: lol. :D

@red87: péMtek v szoNbat. :D

Mr.GilmoreJones 2013.07.20. 13:15:44

Mennyit fogyaszt egy ilyen gyönyörűség, illetve mennyi az utazó tempója?

peti251 2013.07.20. 13:32:34

Én az ascona dieselemet hajtom már kb 133 ezer km óta. nem nagyon szervízelgetem, mert nem kell. Legutóbb az egyik testvezetéket elrágta a tetű kutya,azt kellett megforrasztani, meg tölteni bele 1 liter olajat. Ja, 378 ezer van az öreg 16D-ben!

Viszont ez nem igazi öregautó nekem. Ez csak annyira öreg amennyire nekem nem kell elektronika vezérelt autó.

Sajnos az Ascona A-im odalettek szakértetlen kezeim által:( nagyon hiányoznak.

dennisthemenace 2013.07.20. 14:17:39

Nem tudom komolyan venni azokat, akik a "francia fos" jelzot hasznaljak. Pláne, mert tobbseguknek nincs is saját tapasztalata, csakhallottak valamit a szomszéd unakoccsének a fia szobatársától.
Hat evig hajtottam egy 406-ost, soha rosszabb autóm ne legyen.

kovk 2013.07.20. 14:31:47

@tomnemtom: Hat igy van ez, a tukrot le tudja vinni egy auto, igy azt megvedik, de az uveghez ennek semmi koze, ugyebar... :D Mi van, ha a tulaj ugy akarja hagyni? Nyugatabbra pl. sokan ugyhagyjak, ha meleg van nem felig lent, hanem teljesen es szandekosan. Ugyhogy speciel az lehet, hogy gondos tervezes eredmenye. ;) Az a szep, hogy ezt sose lehet tudni ezeknel a gepeknel. A hibanak velt dolog az sokszor lehet feature is. A vibralo valtokar meg lehet, hogy a ferfi vevot idegesiti, de ki tudja, hogy a masik nembol mit valt ez ki... :D

Prérifarkasz 2013.07.20. 15:20:04

@Lomha 8V: Igen, nálunk a tróger-arány sokkal nagyobb....
Nálunk nem lefényképezik, hanem inkább elfedik... Szomorú, hogy azért a néhány (tíz)ezer forintért eladják a lelküket... aztán később, amikor meg őket b@sszák át, akkor vérig vannak sértve.
Kedvenc mondataim:
"Csak bele kell ülni és menni" - és imádkozni, hogy eljussa következő célpontig.
"Még semmire nem kellett eddig költeni" - az, hogy te (ő) eddig megspórolta(d) a rendszeres karbantartás költségét, az a későbbi tulajdonosoknál - vagy esetleg nála(d), ha nem talál(sz) egy balekot - többszörös költségként jelentkezni fog...

Lomha 8V 2013.07.20. 16:06:59

@Prérifarkasz: Így-így, pontosan erről van szó.

Lomha 8V 2013.07.20. 16:14:57

@dennisthemenace: Én sem értem ezt. Vannak jó autók, meg rosszak. Szépek, meg nem szépek. Alapból német autós vagyok, de mindig elérzékenyülök, ha meglátok egy 2gen CRX-et. Vagy egy MR2-t. Volt nálam egy rövid ideig 2.2i motoros Renault 18. Hát az egy állat autó volt, nagyon imádtam. És mivel a környéken maradt, tudom, hogy azóta is megy és szeretik. Nem szeretem a márkanácikat, meg azokat sem akik csak bizonyos népcsoportok autóit gyűlölik. Agyamputáltak mind.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.20. 18:09:50

Ahhoz képest, hogy mennyire nem lett hozzányúlva, tényle jó kis vas. Grat!

dennisthemenace 2013.07.20. 19:05:51

@Lomha 8V: Én a Renault 20-ra voltam rákattanva anno... Román ismerosok hordtak egy csomót haza Németországból, fantasztikusan kényelmes autó volt.

redriot77 2013.07.20. 21:32:04

Nem vagyok igazán frankofil alkat autók terén de az 504-es egy kiváló autó volt a maga idejében. A facebookon láttam egy megosztott Totalcar fotót amelyiken egy állólámpás Merci, e12-es BMW és egy 504-es pózolt - remélem hamarosan olvashatjuk az összehasonlító elemzést. Ma már furcsa volna egy BMW-Mercedes-Peugeot összehasonlítás a mai modellekből de negyven éve még a egyáltalán nem volt irreális ötlet.

Rozi pedig remélem kicsit több gondoskodást kap ha a 02-es projekt finisbe ér. Megérdemli az öreglány. :)

Ádi F. 2013.07.20. 22:25:49

@redriot77: És milyen érdekes lenne egy ugyan ilyen összehasonlítás, a sima járkálós autókból, kíváncsi lennék, hogy mennyire változna meg a levont konzekvencia.

33621 2013.07.20. 23:25:09

@Lomha 8V:
Az a R 18-as sem mai darab. Nekem Úgy 20 évvel ezelőtt egy diesel őszkerekes kombi lett volna az álmom belőle!

Lomha 8V 2013.07.21. 07:05:38

@33621: Na látod, én nem is tudtam, hogy volt belöle összkerekes. Az milyen komoly lett volna az enyémben. Még mindig a szerpentineken mászkálnék, mint valami kanyarvadász entitás! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.21. 07:13:03

Ez a kek belso azokkal az ulesekkel szivenutott!!:D

Egyebkent ez az az allapot egy veterannal mikor nem sajnalja az ember esoben/honban viszont kendacsolni se kell ejjel nappal. Amugy csak engem ejtenek rabul a reszletek az auton? Most nem akarok a kozhely szotarba atmenni meg " azokban vooot anyagozni" de az a hatso lampa meg elso index ( ami harmoniaban nem paszol mert iv nincs a kozelben amihez tartana ) az nagyon " ott van"

ZYLO 2013.07.21. 07:14:54

De felhívtad-e a graz-i Waltert, hogy mégsem mégy?
(Ezt a kérdést csak az érti, aki valaha árult valamit otthon.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.07.21. 08:06:12

a 2005 utáni kocsiknál meglepődnének egyesek milye öszzetett erősítések vannak egy köszöbnél,akár egy újabb Suzukinál is.Olyan szinten meg van erősítve az utascella hogy nem gondolnátok.
Úgy hogy" a régiben még.volt.anyag"al óvatosan kéne bánni.
Pl egy Suzuki Splashnél is kb 4 réteg 2mm es lemez van köszöb és az oszlop találkozásánál.

samot 2013.07.21. 08:06:48

1972-est làttam a napokban 45ezer km-rel,csak az majdnem 5 rongy volt euroban.2000-es motor (benzin)87LE.Anno volt nekem,a mai napig legkényelmesebb auto.Iszonyu jok az ülései!

Algopirin 2013.07.21. 08:15:18

@Gyurma73: írt erről nepperűző nemrég, fotókkal.

DrSzoke 2013.07.21. 10:05:06

@dennisthemenace: Citroen CX!!!!Volt 3,sajnos egy sem tul sokaig,de imadtam oket!Az egyik egy turbo2td utolso szerias volt,olasz import,full extra 91-ben.125 dizel loero.Megorultem a kenyelmeert,meg ugy egyaltalan.Anno dizelben talan a 300td merga ment jobban.Mas nem igazan.

zöldi 2013.07.21. 11:56:11

Nálam Bandi a kedvenc.
Jó stílus, saját kezű munka, BMW a garázsban :D
Így kell ezt, sok ilyet még ;)

n53 (törölt) 2013.07.21. 13:02:16

@Gyurma73: Ma mar egy kalapacs is komolyabb anyagokbol van, mint egy 20 eves Merci :)
www.youtube.com/watch?v=QeFxo1IlsEc

Antony Mann 2013.07.21. 14:34:08

Tipikus magyar a cikk író,ami persze nem is baj.

Sok autót vettem az évek során mind a mobilen,mind a willhaben oldalon,talán több százat a "nepper"időkben.

Sok tapasztalatot megosztottak a német,osztrák eladók.

A magyarok és a Románok csinálják többnyire ezt:
Felhívják az eladót,érdeklődnek,alkudoznak.
"megyünk,megyünk",aztán eltünek..de még cikk is legyen belőle..hmm

cukkkorka 2013.07.22. 01:56:27

@tomnemtom: de felhúzza, ha tudod hogyan kell

Stump András 2013.07.22. 11:35:58

@ZYLO: @Antony Mann: Szomorú, hogy egyből a rosszat feltételezitek, ha valami nincs leírva.
@AtoszMester: Nagyobb kapacitás kellett, és ez olcsóbb is volt.
@Mr.GilmoreJones: Pontosan nem tudom, mert nincs kilométeróra, de 6-7 liter közé saccolom. Utazni 100-zal szeret, de az ötös váltótól drámai változást várok.
@Broadslider: Bírom, de nem vágyom rá.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.07.23. 02:27:47

Nem teljesen idevág, csak eszembe jutott-. mi van, ha valaki két ilyen törött ablaktörlőkarral (kar nélkül...) áll az utcán, hogy tesznek a droidok neki mikuláscsomagot a kocsijára?Felragasztják?Egyáltalán miért is számit hivatalos kommunikációs csatornának az ablaktörlő?Bocs az offért...

DeezL 2013.07.23. 17:53:23

@Antony Mann: nekem meg egyesek nem hiszik itt el,mennyi autóm volt...

Antony Mann 2013.07.23. 21:39:07

@Stump András: nem,nem feltételezek semmi rosszat.
Én sem vettem meg sok autót,nem tetszett később,átszámoltam..nem érte meg,elment az itthoni vevőm,messze volt..stb,stb
De ha igértem,és nem mentem,mindig felhívtam,hogy ne várjon.
Gondolj bele,hirdetsz egy autót a hahun,és szívatnak,milyen rosszul esik?!
A sok pesti nepi ebből sportot űz,a "nénibácsi"mindig eljön.
süti beállítások módosítása