Heti merítés

  2013. június 16. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A legFIATabb Zaszti

61156

Az autót 2010-ben vettem első autónak, vezetni már tudtam csak elegem volt a fatertól vagy mutertól kölcsönkérni az autót mikor asszonypajtáshoz kellett menni (50 km egy irányba mit ne mondjak... de már nincs meg :D). Ezért egy jelentéktelen mennyiségű pénzmaggal megindultam autót venni nem akartam Zasztit mert mifelénk ez olyan mint Magyaro.-n a Suzuki.

Első de az utolsó BMW-m

61140

Nekem összességében csalódás a BMW. Szerintem nem annyira jó mint ahová általában pozicionálják - 2012. szeptembertől 2013. júniusig számos apró zavaró hiba merült fel, melyek a használati és élvezeti értéket szerintem alapvetően befolyásolják.

Feltűnő mint egy Ferrari

61180

Nincsen szükségem nagy csomagtérre, tágas utastérre ami öt személynek is kényelmes, rafinált variálhatóságra, csak a puszta vezetési élményre, sportos dinamizmusra és ha lehet mindezt takarékosan (alacsony fenntartási költségek), hétköznapi szempontokat figyelembe véve (a komfortot ne csak nyomokban tartalmazzon, ingázni ne legyen vele nyűg), szép csomagolásban, jól felszerelve és lehetőleg újonnan vagy újszerűen!

Zsebrakéta

61146

Francia autó lévén engem a 2 év alatt sosem hagyott ott. A hibalistán szereplő tetemes alkatrészmennyiség megtette a dolgát:) Bár nem vagyok autószerelő, inkább a lelkesedés hajtott.

Dacia autó a legjobb

25418

Az értékelésben szereplő Daciát 2001-ben vásároltuk Budapesten. Az előző tulajnak nem volt garázsa, így 5 évig szabadban volt. A korábban magyar autószerelők által végzett dágvány munkák javítása, illetve a fejlesztések kihajigálása után vált használhatóvá az autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr165363578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n53 (törölt) 2013.06.16. 20:49:06

@biker_kolee: ...na nem mintha a softclose-t sikerult volna eltalalnia, azt is konzekvensen rosszul, softlok-nak irja.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.06.16. 20:52:09

@hatmandu: "de az A8 tulajhoz nem mész oda spanolni, mert nem egy szinten mozogsz vele."

De odamennek. Rohadt idegesítő is.

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.06.16. 20:59:44

@mennyi?husz!:
"Mikor vki olyanrol beszel egy suzuki kormanya mogul, hogy vezetesesi elmeny meg jobban megnezik mint egy ferrerit epic fail. Vagy az aki 110-130 lovas autora irja, hogy raketa! Persze, egy 1,2 literes vmibol atulve biztos."

Pedig de.
Nem rossz az a Suzuki, vezettem, teljesen kulturált, városban élvezetes lehet vele a vezetés.

Kutyám Jerry Lee 2013.06.16. 21:02:14

@MAJOMBEFOGÓ: Olvasd el amit írtam baromarcú, még két mondatot sem tudsz értelmezni, illetve a második osztályos matekkal is hadilábon állsz, ha nem tudsz ilyen nagyságrendű értéket megbecsülni!!!

29 Palms 2013.06.16. 21:02:26

@n53:

"Ez konkretan hulyeseg, a nivin az ut mellett ill. a tavolban is latod az embereket/allatokat, amit fenyszoroval eselyed sincs eszrevenni."

Nyilván így kellene működnie, gondolom ezért is fizette ki érte a népítéletíró a nem kevés felárat, de ha minden nap azzal szembesült amivel én egy alkalommal, akkor érthető hogy továbbra sem nagyon mer lekapcsolt fényszórókkal közlekedni naplemente után.

Egy éjszakai városban, egy sötét külvárosi szakaszon és az onnan kivezető úton próbáltam ki ezt a csodálatos éjjellátó szerkezetet. A kevés gyalogost észrevette, de jóformán akkor jelzett amikor amúgy is láttam volna őket, nem sok értelmét láttam ennek így. Nem tudom egyébként hogy ez sebességfüggő esetleg, lehet hogy adott sebesség alatt nem siet annyira a figyelmeztetésekkel? Mert minek bepánikoltatni a sofőrt előre egy fél kilométerrel arrébb tévelygő gyalogos miatt. Nem tudom, nem én csináltam, de ebben még látnék némi logikát.
Egy biciklisbe is belefutottunk, aki lehet nem volt szimpatikus a nivi felismerő szoftverének, mert a legkisebb jelzés nélkül kerültük ki. Persze lehet hogy egy zombi kerékpáros volt, esetleg maga a Terminátor igyekezett valahova, azt belátom hogy egy szoftvert ezekre az eshetőségekre is felkészíteni nem könnyű. Sőt, ha kapnék 5 percet, nyilván fel tudnék még hozni további 20 valós és életszerű indokot, amiért ez nem a BMW hibája. Amennyiben a kerékpárosok felismerése nem része a rendszernek, akkor viszont nem szóltam egy szót se.
Állatokon nem volt alkalmam tesztelni a berendezést.

Pufibá 2013.06.16. 21:06:04

Gondoltam,hogy jók lesznek a kommentek,de hogy ennyire,azt nem! :-)
Össze kéne ereszteni a Zasztavás,Suzukis,Daciás emberkét akár autóval,akár nélküle.Totalcar lenne,tutti!Nem engedne az igazából egyik sem!Ferrari v. mi a f.xx.
+Utánaereszteni a Seatost-a Csikós haverját.ÁÁÁ

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.16. 21:07:10

@n53: Nem is hangzott el olyan, hogy egyenként tesztelik őket. Az hangzott el, hogy a komponensek száma és a rendszer összetettsége okán is nagyobb a rendszer fogyasztása. Több a fogyasztó, és az egyes fogyasztók fogyasztása is változik. EZÉRT, ha sem a feszültség, sem az áramerősség nem egyenletes, és nincs meg a szükséges feszültség sok eszköz stabil működéséhez az minden elektronikus eszköznél problémát okozhat.

Tovább az hangzott el, hogy a népítéletben szerepel, hogy az meghibásodás kapcsán a túl sok extrát jelölte meg okként javarészt a hivatalos szerviz anyagok (BMW kommunikáció) alapján aki ezzel foglalkozott. Egyikünk sem ismeri az autó előéletét, ő viszont igen.

Te ezt vitatod.

Megkérdezem. Melyik részét vitatod. Azt amit a vásárlónak a márka képviseletében elmondtak, miszerint a túl sok extra okozza a gondot?

A több fogyasztó esetén megnövekedett áramfelvételt?

Az előírtnál alacsonyabb feszültség, áramerősség esetén instabillá válni képes elektronikát?

Esetleg azt vitatod, hogy ma nem méreteznek túl mindent (elektromos hálózat, stb) az autókban, mert fontos a költséghatékonyság, és sok dolog a reálisnak gondolt scenariokra méretezett?

@Rocko-: Én elhiszem azt, hogy te amikor csak személyeskedést tartalmazó dolgokat írsz, akkor elhiszed, hogy a "ki csinál magát hülyét" kérdés a hozzád hasonlók véleményén múlik.

Én viszont azt mondom: A hozzád hasonló alakok sokszor mondták meg, nem lesz pl. érdemi javulás a baleseti statisztikában az objektív felelősségből. És hogy hülyét csináltam magamból azzal, hogy azt mondtam lesz.

Lett. Ők nem csak tévedtek, de a nagy arccal, a személyeskedéssel ki is állítottak magukról egyféle bizonyítványt.

Sokszor hangzott el, hogy kinn felejtett táblánál mérnek. Lőn csoda, szerinted hülyét csináltam magamból. Aztán más ügyben kiderült, a lelopott tábla a baj, mert a mérés valóban úgy van ahogy mondtam: A közútkezelő adatbázisa alapján, és az adatok alapján lehet tudni mire hivatkozva, mennyi időre, hogyan döntöttek a sebességkorlátozásról. És ez akkor is dönt, ha nincs kinn a tábla.

Szerinted megint én csináltam hülyét magamból. De megint pl. a te véleményed nem volt köszönőviszonyban a tényekkel.

Egy idő után már csak a múltra hivatkoztál, érv nélkül lököd ezeket. Úgy gondolom az érv nélkül személyeskedő embert általában hülye bunkónak, a blogokon trollnak hívják. És nem az ő véleményén múlik ki csinált hülyét magából.

Ebben remélem megegyezhetünk? További szép napot!

29 Palms 2013.06.16. 21:08:36

""de az A8 tulajhoz nem mész oda spanolni, mert nem egy szinten mozogsz vele."

De odamennek. Rohadt idegesítő is."

Azt elhiszem. Tegnap megálltam tankolni, a kút másik oldalán állt egy fekete Audi. Jövök ki, odaszóltam hogy szép ez az új A6-os. Azt mondja erre az ember, hogy ez A8. Meg ha szemmel ölni tudott volna... Mondom nem baj, egy hülyeség, minden jót. Az ilyesmi tényleg idegesítő lehet. :)

Mérges 1234 2013.06.16. 21:08:43

@régebb óta vagyok Subban mint te:

De eleve ki az a fasz, aki vad idegenekkel spsnol autó miatt?

mennyi?husz! 2013.06.16. 21:15:17

@lokids: O igen csak epp ha ult volna hatso kerekes mx5 ben vagy 350z ben vagy 325i ben es meg sorolhatnam ra lehetne jonni az sehol sincs ezekhez kepest. Pont ez a baj tudod. Olyan emberek irnak velemenyt akik (itt eben esetben is) mas autot meg nem is vezettek de azt hiszi olyat nyujt mint egy ferka. A tudatlansag aldasos. O meg van ebben a hiteben amit irt de ha olyan olvassa aki mar tobb tucat autoban megfordult es vezette oket tobb fele markat persze es 10-20 eve vezet csak nevetni fog.

n53 (törölt) 2013.06.16. 21:25:39

@TheElf: "Több a fogyasztó, és az egyes fogyasztók fogyasztása is változik. EZÉRT, ha sem a feszültség, sem az áramerősség nem egyenletes, és nincs meg a szükséges feszültség sok eszköz stabil működéséhez az minden elektronikus eszköznél problémát okozhat."

Szerintem ezen a ponton fejezd be nyugodtan, mert halvany segedfogalmad nincs a gepjarmuelektronikarol. A tapfeszultseg ingadozasa egy autoban meg keves fogyaszto eseten is teljesen termeszetes, 10-15V kozott barmi lehet (szinte sosem 12) ezert a vezerloket, es azok tapegysegeit ertelemszeruen ennek figyelembevetelevel tervezik. A kritikus funkciot ellato vezerloknel, mint pl a motormenedzsment, kovetelmeny, hogy 7-8 Volttal is elketyegjenek.
Az erved sajnos egy hulyeseg.

"Tovább az hangzott el, hogy a népítéletben szerepel, hogy az meghibásodás kapcsán a túl sok extrát jelölte meg okként javarészt a hivatalos szerviz anyagok (BMW kommunikáció) alapján aki ezzel foglalkozott."

Ezt egyreszt mindossze o allitja, bizonyitek nincs. Masreszt egy esetlegesen hozza nem erto szervizes tevedese nem a BMW konszern egyetemes velemenye. Harmadreszt hulyeseg, hogy ezen rendszerek meghibasodasat mas rendszerek okoztak volna. A softclose autonom, es az allofutes is (vagy sajat taviranyitoja van, vagy mindossze az inditasi idopont programozasa tortenik egy masik vezerlo altal, egyeb kommunikacio nincs).

"Melyik részét vitatod. Azt amit a vásárlónak a márka képviseletében elmondtak, miszerint a túl sok extra okozza a gondot?"

Hulyeseget mondtak neki a szervizben, es azt sem gondolom, hogy valodi a nepitelet.

"A több fogyasztó esetén megnövekedett áramfelvételt?"

Fel van keszitve erre a halozat, ertsd mar meg. Az akku merete, a kabelkeresztmetszetek es a generator teljesitmenye is felszereltsegfuggo. Szerinted viccbol kerik az alvazszamot alkatreszrendelesnel?

"Az előírtnál alacsonyabb feszültség, áramerősség esetén instabillá válni képes elektronikát?"

Ez sajnos szinten hulyeseg, minden vezerlo maga felugyeli a tapfeszultseget, es adott esetben lelovi magat (vagy az energiamenedzsment kapcsolja le), es hibakodot ir be. Nincs olyan, hogy ingadozik a feszultseg, az elektronika meg azt csinal, amit akar, es veletlenszeruen viselkedik.

"Esetleg azt vitatod, hogy ma nem méreteznek túl mindent (elektromos hálózat, stb) az autókban, mert fontos a költséghatékonyság, és sok dolog a reálisnak gondolt scenariokra méretezett?"

Mond neked az a szo valamit, hogy modularitas?
Lattal te mar eletedben kabelkorbacsot?

Kutyám Jerry Lee 2013.06.16. 21:32:43

@mennyi?husz!: Te sem tudsz szöveget értelmezni, elolvastad egyáltalán? Hol írtam, hogy annyit nyújt mint egy ferka? Hol írtam, hogy szerintem ez a világ teteje és hogy élményben a hátsókerekesekhez felér? Pontosan tudom mit tudnak az általad említett autók, próbáltam is közülük, meg olyat is amit túl is tesz rajtuk... Sajátnak egyik sem kéne, pontosan leírtam az elvárásaimat és azokat maradéktalanul teljesíti is az SSS... A tudatlanság tényleg áldásos, nem tudsz értelmezni egy szöveget mégis oszthatod az észt, ész nélkül és ez téged kielégít...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.16. 21:41:50

@n53: Láttam kábelkorbácsot.

Tudom, hogy valamilyen mértékű ingadozást el tud viselni.

De visszakérdezek. Nagyon geci kérdés lesz. Figyelj jól. Láttál már visszahívást? Tudod nem tökéletes világban élünk, és bizony autóiparban, repülőgép iparban, stb. is előfordult olyan, hogy valamit nem jól méreteztek. Nem azért, mert hülyék. Hanem jelentős részben a rendszer összetettsége miatt. És ha a rendszert nem arra tervezik, hogy "minden fogyasztó a maximális fogyasztás produkálja", stb. akkor ebben könnyű tévedni. Lényegtelen, hogy autóipar, vagy nem.

És merem állítani, a Totalcaron is volt már prémium autó sorozatos meghibásodása miatti kálvária, így igenis számolni kell azzal, hogy lehet egy autónak sorozatos hibája, és van olyan, hogy kiderül valamit elszámoltak. Ez annyiból szerencsés, hogy lehet javítani. És nem húzódik az ügy évekig.

A nem kapcsol be, hibakód beírásával lekapcsolja magát az ügyfél számára pont a nem működik helyzet. Ezt tapasztalta.

Ha azt írod, hogy szerinted nem valódi a népítélet, ezek a közlések nem a BMW által adott anyagok alapján jöttek az érv. Ezt hajlandó is lennék elfogadni. Fenntartás nélkül.

De, másik oldalról azt tartom, ha egy autó kapcsán a rendszeres meghibásodások kapcsán a sok extra kapcsán azt állapítják meg, hogy akár tervezési, akár gyártási hiba miatt az elektromos hálózat a fogyasztók igényeihez képest alulméretezett, az vezethet oda, hogy pont az általad elmondott módon egyes vezérlők vagy fogyasztók kikapcsolják magukat és nem kapcsolnak be. Függetlenül attól, hogy hány dologban autonómok.

Invinoveritas 2013.06.16. 21:48:49

@biker_kolee: A nap kommentje!
Egyébként van ilyen hangcucc, Li Pu haverom gyártja valahol a messzi keleten ;)

rashy729 2013.06.16. 21:50:20

@kovacsmark: értő olvasás! igazad van nem írtam oda, de tetszik az R5-is, a bmw is (itt nem az autót kritizáltam, hanem a tulajdonost), sőt az is benne volt a kommentemben, hogy a suzuki is jól megy (bár abban igazad van, hogy sportban még nem ültem, csak a mezei változatban).

uarempty 2013.06.16. 22:10:02

@mennyi?husz!: Hogy ti mennyire nem tudtok magyarul...értelmező olvasást meg aztán, nem is várhat az ember :D Könyörgöm, nem azt írta, hogy úgy megy az a szotyi mint egy ferka, hanem, h annyira feltűnő :D:D:D:D jellemző, hogy azt a két mondatot, amit elolvasnak, még ezt sem tudják értelmezni a trollok nagy %-ka :D
Másrészről meg, elhiszem, h feltűnő mert ferkából még több is van mint mk5 sportból :D

8órapihenés 2013.06.16. 22:14:17

nevetséges ez a köpködés... egy ár/érték arányban teljesen jó autót(márkát) fikáz itt pár ember.ezeknek a nagyobb része aztán reggel beleül a saját 3-4-5 millios(jóesetben!) autojába. vicc... azok köpködnek itt bő nyállal akik bebeszélik maguknak, hogy többek azáltal hogy nem egy 3 millios swiftben hanem egy 4 millios használt golfban ülnek. röhejes kispolgári attitűd. (nem akarom bántani a golfosokat, ez volt az első auto ami az eszembe jutott:)) ...a lényeg hogy ez egy vicc...:)szép estét!

AIR 2013.06.16. 22:28:29

@mennyi?husz!: Ja, mert ha valamit nem olyan vezetni, mint egy 350Z-t vagy MX-5-öt, akkor az már szar. Hát, nem az a paraszt, aki nem ült még 350Z-ben, hanem az, aki ilyenekkel hasonlítja össze az átlagember által is megszerezhető autókat. Ez a Swift Sport valószínűleg egy jó ár-érték arányú autó, és szerintem ez az igazi truváj.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.16. 22:28:31

@Dreyfus: Nevetséges vagy sem, de pontosan tudjuk, bizonyos márkáknál soha semmit nem méreteznek vagy számolnak el, a visszahívás teljesen illúzió mert olyan nem lehet.

Azt is, hogy amikor ők a tényekkel köszönőviszonyban lévő dolgokat állítva, soha be nem váló dolgokat jósolva fröcsögnek, személyeskednek, akkor a másik a hülye.

Minden komolyabb közösségnek megvannak a saját trolljai és háziállatai. Ők pedig rendkívül büszkék az álomverdára. Arra ami az ágyuk felett van kinyomtatva a TC fotói közül, a haver anyukája által a munkahelyi nyomtatón.

Tudod a tökéletes világ tökéletes autója már bennük él :)

MAJOMBEFOGÓ (törölt) 2013.06.16. 22:43:35

@Kutyám Jerry Lee: igazad van nem fél százalék hanem csak 0,4 ,csak kerekítettem.

szopjáki

Tippszmix 2013.06.16. 22:48:57

@Mérges 1234: Van olyan is, aki még fényképezkedni is akar... De lehet ezt még fokozni: az illető POSTÁS ruhában volt, ami nem baj, csak ismeretlenül így odamenni valakihez spanolni elég skizó!

lokids 2013.06.16. 22:50:32

@mennyi?husz!: Hozzá tenném, hogy SS-em van Mk4. De Vezettem Evo-t és Bubu-t is (épített pályán). Ezekután mondom, hogy igenis van vezetési élmény a suzukiban. Mx5-el rendelkező ismerős is akad, aki jó ideig gondolkodott, hogy SS-t vesz (bár végül nem így tett). Ő is nagyon jó véleménnyel volt az autóról. Én mint SS tulaj azt kell mondjam, hogy 10 milla alatt jelenleg cska 1 olyan autó létezik, amire szó nélkül elcserélném, mégpedig a GT86.

butschq 2013.06.16. 22:52:39

A sok nagyokos a bmw-s népítéletnél összehasonlíthatná a többi f10-es ítélettel...
nepitelet.hu/autok/bmw/5_2010/

A szuszkára nem tudok mit mondani, nem több és nem kevesebb, mint ami lenni akar, csak az emberek magyaráznak bele mindenféle hülyeséget (mondjuk ez a többi márkánál is megvan...)

a többit nem olvastam el, a kommenteken jót derültem, annyi bőven elég volt :D

hanyokasokhulyetol 2013.06.16. 22:53:24

Azért megkérdezném, hogy aki azt mondja mondjuk tegyük fel tényleg csak a véletlen kedvéért, hogy szar a Suzuki az mire alapozza??? Főleg ha még ülni sem ült az újakban.
Én ezt nem értettem sosem és választ sem kaptam soha, ja de mégis "papírautó" :D :D (de emberek 20 - 25 évvel ezelőtt mi nem volt papírautó a kisautók közt??? nézzünk már körül kicsit) akkor nézzünk egy töréstesztet a mai swiftekkel is, lehet, hogy esetleg már nem ugyanalrol az autóról beszélünk? lehet, nem baj azért még fikázzunk mert követjük a tömeget ugye :D Véletlenül sem cseng fel senkinél az intelligencia lámpácskája, hogy 2013 - ban már talán kinőhetnénk az ovis ez az autó meg az az autó a szarabb - stílusból :D Tényleg nem értem ezt a dolgot.
Van egy két szájhős karatés maki és nyomja a hülyeséget amit a többi 10 éves is bevesz és ugyanazt nyomja mert menő, autóban nem ült vagy max a családiba és már mindent tud :D
Szóval akkor hajrá, mondjátok miért szar a suzuki, a "papírautón", a "drágaságon" és a kopogós műanyagon kívül?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.16. 23:00:01

@uarempty: Nekik a feltűnőséggel is bajuk van. Amúgy, hogy melyik autót bámulják meg: A kérdés mindig az is, hogy kik és hol.

És tudod a Swift Sport kapcsán az jut eszembe, hogy amikor valaki lát egy versenyre felkészített példányt tisztességgel helytállni bármely viadalon, és nem kell túlzásba vitt nemzetieskedés, hogy büszke legyen rá: Azt az autót magyarok rakták össze... Na akkor könnyű azt mondani "instant get".

Láttuk a TotalCar tesztjét. Láttunk más teszteket. Tudjuk az adatok alapján, ennyiért ez az egyik legjobb. Nem vagyok Suzuki-s. Nem vagyok a célközönség. De ennyit értek.

De van akinek érvek nélkül, személyeskedve mindig igaza van, és aki érvel az szerinte mindig hülyét csinál magából.

ledo76 2013.06.16. 23:16:30

@Érdekes: Punto Evo 1.4 multair, ettől függetlenül tényleg fogalmatlan aki fikázza a Suzit, mégha nekem praktikus okokból nem is kéne.
@n53: Az utolsó valóban 1.6-os szívómotortmot illene azzal összehasonlítani, mert manapság a számok teljesítményszinteket jelölnek.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.16. 23:21:06

@butschq: A népítélet kapcsán többnyire az ember nem az autót, hanem saját magát értékeli. Ugyanis, ha körültekintően és jól választott akkor az autója megfelel az igényeinek. Ez alól egyetlen eset van ami kivétel: A megbízhatóság. Az előre nem látható sorozatos meghibásodás. Ez viszont mindent meg tud keseríteni, mert ha rossz kedvvel ülsz be egy autóba, akkor minden más apró hiányosságát is észre fogod venni, elmúlik a szerelem. És minden extra gyenge lesz.

Itt a TCn is volt szó egy esetről amikor a méregdrága luxusverda (más márka, nem BMW) sorozatban romlik el, a javítás már kendácsolás számba megy, és senki sem tudja mi okozza az ennyiféle és visszatérő hibát.

Sok oka lehet egy-egy hibának. De az, hogy több dolog a kicserélés után is sokszor elromlik azt jelenti: Valami elrontja. Márpedig több súlyos hiba ilyen ellenőrzésnél nehezen magyarázható. Egy olyan rejtett hiba ami sok más helyen is okozhat további meghibásodást lehet az ok. Akár gyártási (ekkor cserélik), akár tervezési (ekkor magyarázzák). Ha az egy rejtett hibát kizárjuk akkor a szerviz sokmindent megbabrálhat és elronthat a javítás közben, és ez is lehet újabb gondok forrása.

Ha neked az autó közlekedési eszköz, és mindegy az, hogy cégautó vagy saját, és a keretet elvered arra, amiről azt várod el, így mindenből a legjobbat kapod és beüt a hiba, te sem a nevek pontos leírását mondanád, hanem megírnád a csalódásodat, negatív tapasztalataidat.

Nincs olyan márka aminél ne lenne ilyen. Nem is lesz. A különbség az, hogy melyiknél mennyire ritka az.

mennyi?husz! 2013.06.16. 23:25:42

@AIR: Nem erittek. Nem arrol van szo nem lehet jo mert a kategoriajaban lehet es jo is lehet vezetni azon a szinten hanem arrol vagy szo, hogy az iro nulla osszehasonlitasi alappal ugy a piedesztara emeli mintha egy f40 lenne. En egy daewoo ticoban is meglatom a jot es azt is jo vezetni sot komolyan mondom kene is 3. autonak vagy vmi de nem mondonam ra, hogy nagyon megy pedig egy trabitol igen! Meg, hogy jobban megnezik mint egy minit. Ugyanugy ahogy a sajat majd 200 lovas automra is csak azt mondom ha megkerdezik, hogy megy, hogy szo-szo es miert? Mert vezettem mar M3-at vagy EvoIX-et es stb. Mas meg 140 lovas diesel autora azt irja mindentol jobban megy es uahhha. Miert? Mert erosebbet se nem vezetett se nem ult olyanban. Egy szo mint szaz nem reprezentativ az ilyen emberek altal irt nepitelet es ilyennel van tele az egesz 95%-ban. Akik egy 110 lovas elso kerekes calibrat sportautonak neveznek. A holdon talan, ott biztosan az. :)

srank 2013.06.16. 23:25:46

azért ha megnézitek a konkurens tv műsort a YT-on a sport swift vs b*zi bmw (mini cooper s) a végén a csattanó mindent elárul, a duplakuplungért is odavolt mindegyik autós újságíró, aztán elkezdtek tönkremenni :DDD

n53 (törölt) 2013.06.16. 23:42:43

@TheElf: "De visszakérdezek. Nagyon geci kérdés lesz. Figyelj jól. Láttál már visszahívást? Tudod nem tökéletes világban élünk, és bizony autóiparban, repülőgép iparban, stb. is előfordult olyan, hogy valamit nem jól méreteztek. "

Mutass batran olyan visszahivasokat, ahol alulmereteztek a fedelzeti halozatot, es szalakat csereltek utolag a kabelkorbacsban. Felfogtad egyaltalan, amit a kabelkorbacs es a vezerlok modularitasarol irtam az elobb? Ez egy okorseg, ez pont a legkonnyebben meretezheto dolgok egyike, mert mind a vezerloegysegek szama, mind a maximalis aramfelveteluk ismert. Mindegyiknek, egyenkent. Plusz meg egy biztonsagi puffer is hozzacsapodik.

"Nem azért, mert hülyék. Hanem jelentős részben a rendszer összetettsége miatt."

Latom nem birsz elszakadni ettol a morickalogikatol, hogy sok elektronika = bonyolult. Megsugok egy nagy titkot, moricka: a teljes felszereltseget a legkonnyebb tesztelni, mert van belole maximum 4-5 varians. Parextras felszereltsegekbol meg tobb ezer kombinacio.

"És ha a rendszert nem arra tervezik, hogy "minden fogyasztó a maximális fogyasztás produkálja", stb. akkor ebben könnyű tévedni."

De arra tervezik, pistike, fogd mar fel. Halvany fogalmad nincs rola, hogy milyen terheleses es feszultsegbeszakadasos tartosteszteknek vetik ala a vezerloket (EMV-rol nem beszelve). Valos hasznalat soran eselyed sincs reprodukalni oket.

"És merem állítani, a Totalcaron is volt már prémium autó sorozatos meghibásodása miatti kálvária, így igenis számolni kell azzal, hogy lehet egy autónak sorozatos hibája"

De engem nem a maszatolas erdekel, hanem konkret pelda arra, hogy a Bordnetz rosszul lett meretezve, es a meghibasodasok oka a tul sok extra.

"A nem kapcsol be, hibakód beírásával lekapcsolja magát az ügyfél számára pont a nem működik helyzet. Ezt tapasztalta."

Es az megfordult mar a fejedben, hogy annak oka van?
Lattuk a szervizjegyzokonyvet? Tudjuk, milyen tavokon hasznalta az ugyfel az autot? Tudjuk, milyen toltottsegi szintje volt az akksinak?
Nem tudjuk, helyette a fotelbol nagyivu elmeleteket allitunk fel, hogy biztos a tul sok extra az oka.

"De, másik oldalról azt tartom, ha egy autó kapcsán a rendszeres meghibásodások kapcsán a sok extra kapcsán azt állapítják meg, hogy akár tervezési, akár gyártási hiba miatt az elektromos hálózat a fogyasztók igényeihez képest alulméretezett"

Mivel a tema nagy szakertojenek erzed magad, mutass ra kerlek, az F10 mely resze alulmeretezett. Abba mar bele sem megyek, hogy fenyevekkel komplexebb es nehezebb feladat 40-50 vezerloegyseg tetszoleges kombinacioi kozotti kommunikaciot megtervezni es implementalni, mint aramellatast meretezni. Monomanias autista modjara lovagolsz az aramellatason, ismereteid a nullaval egyenloek, erveid nincsenek, ha ir neked az ember konkretumot, irsz valami altalanosito bullshitet, es eloldalazol valamerre. Idopazarlas a veled torteno kommunikacio, mert egyszeruen buta vagy.

Ezzel az "implementaljuk a leggyakoribb, idealis allapotokat, hibat meg kezeljen a joisten" mentalitassal paros labbal rugnanak ki barmelyik, fejlesztessel foglalkozo cegtol. Ordit rolad, hogy ilyesmit meg fenykepen sem lattal, a minosegbiztositas is ismeretlen fogalom szamodra. Ugyhogy az lenne a tiszteletteljes javaslatom, hogy maradj a kaptafanal, es ne oszd az eszt olyasmirol, amirol semmifele ismeretekkel nem rendelkezel.

indapass90210 2013.06.16. 23:48:20

@Gyurma73: úgy meg már a swift sport ritkasága még egyes ferrari modellekével is vetekszik :)

@TheElf: akinek volt valaha suzukija, az nem is véletlenül gondol rá nosztalgiával.

zselatnye 2013.06.16. 23:50:57

@lokids: 10 milla alatt sok mindenre lecserélnéd, hidd el..
Egy fullos mazda6-ra például. :D
192LE/1500 Kg sem olyan rossz és azért nem egy suzuki. :P
Troll OFF

Igen, ha ezt a suzukát megkapod 4-ért, mert 20%-ot tudsz alkudni, akkor a hyundai i30at is megkapod 4,5ért, szinte így extrázva. A fogyasztás nem hinném, hogy nagyon nőne, a minőség viszont igen, a kinézetről nem is beszélve.
Ez a suzuki egy vicc, aki az elejére ekkora lámpatestet rakott, az sem normális. Remélem a tulajnak tetszik. Hányinger! Nekem nem úgy űnik az írásból, mintha kihasználná a lóerőket az ifjú titán gyerek, jó persze még bejáratós a gépcsoda, de egy ilyen autónál nem a 6,5-es fogyasztásra megy az ember (persze válság van, de nem kérek ilyen válaszokat). Ráadásul ez nem egy 2 literes turbódízel, ami 6,5et fogyasztva dinamikusan megy. Ez a szívó benzines 6,5es fogyasztással maximum 2000-ig volt pörgetve gondolom (főleg, ha városban vezették). Úgy meg aztán nagy élmény a szar utakon egy ilyen bazári kinézetű lovasszekér keménységű futóművel szerelt autóval...
Mindegy, nem kell érteni, én csakannyit akartam írni, hogy az írás stílusából én egy normális 1,6os alsóközepes autót vettem volna az író helyében és ezt dicséretnek szánom. Nem tűnik ilyen "sport szuzukis hülye tínédzsernek".

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.06.17. 00:10:54

@n53: Látom te a személyeskedést, beszólást hívod konkrétumnak. Ilyet kérsz? Kérdezzek rá anyád foglalkozására mondjuk? Nem szokásom, de ha akarod a kedvedért kivételt teszek. Vagy mégis mire gondolsz? Vagy talán vissza akarsz venni egy kicsit?

"Nem tudjuk, helyette a fotelbol nagyivu elmeleteket allitunk fel, hogy biztos a tul sok extra az oka."

Nem, kedves n53. Megnéztük a népítéletet. Megnéztük a fotót is. Én legalábbis utána gondoltam lehet-e lopott a fotó (mindegyiken biztos ugyanaz az autó van? Abban a környezetben amiről a népítélet írt). Bár engedtessék meg ennyi naivitás nekem, de él benne egy olyan feltételezés, hogy amikor egy újságíró szerkesztett tartalomba kirakja a népítéletet, akkor minimálisan ő is ránéz a forrásra. Így feltételezem, hogy ezt feleslegesen teszem meg.

Miért? Mert nem fröcsögve nagyívű bullshitet gyártva feltételeztem, mint te. Hanem megnéztem azt, hogy igaz lehet-e?

Majd ezek után végig gondoltam azt (tudod van aki a mórickázás, beszólás helyett ilyet is szokott, még ilyet...) hogyha a hely stimmel, a képek alapján nem kamunak tűnik a dolog, azaz valóban tulaj írta, akkor mennyire lehet elvakult a véleménye. És bizony az extrák kritikája mellé oda tettem: Ha az én autómnak lenne ennyi baja, én is minden extrájában kételkednék, nem lesz ilyen rossz ez.

De a hibalista leírásában, elfogadva a nem autóbuzi közlekedő szerző szakmaitlanságát nem kételkedem.

Innen pedig alapvetően az a kérdés, hogy az információja amit az autó javításával kapcsolatban kapott mennyire helytálló.

Bár a te mostani viselkedésedből elindulva, azt mondom, ha te ott akár csak takarító is lehetsz, akkor ott a "kocsiban szinte minden rossz egymástól függetlenül is akár" irányt sem szabad kizárni, de voltam annyira naív, hogy feltételeztem a BMW nem szemetet gyárt. Téged látva be kell, hogy valljam, ez a feltételezés túl naív volt.

De lőn csoda, a szervíz is egy okra vezette vissza a dolgot: A túl sok extra. Eljutunk arra a pontra, ahol a sok meghibásodás miatt már a szervíz rendszeres vendége a kocsi, ők is segítséget kérnek, országon belül akit lehet elérnek és mondanak valamit.

Nem hibás alkatrészt keresnek. Azt mondják túl sok az extra.

A szervízkönyv ismeretében, a jármű ismeretében, diagnosztikát futtatva, szükség szerint kommunikálva, dokumentációt átnézve, ezt mondták.

Én feltételezem, hogy igazuk van. Nem kijelentő módban. Hanem feltételesben említve, hogy igazuk LEHET. Nem azért mert az én szavam dönt. Azért, mert szerintem ez ügyben csak az mondhat bármit is felelősen aki ismeri az autót, és annak előéletét.

A te egyetlen érved az, hogy az autókat tesztelik. És arra van minden méretezve. Az enyém viszont az, és jól figyelj mert hihetetlenül egyszerű a dolog: Sok dolgot teszteltek, számoltak ki és mégis hibás volt.

Ameddig nincs nálad a szervizkönyv, és a fotók alapján a népítélet valószínűleg hiteles, te maximum a fotelben gyártod a bullshit elméletet.

Az aki viszont a népítélet szerzőjének a túl sok extrát említette ismerte a kocsit, ezzel foglalkozik és látta az előéletét.

Lehet, hogy nálatok otthon a mocskolódás volt a divat, de az egyetlen érved a "tesztelték, kiszámolták" mantra amiről mindenki tudja, hogy ez nem jelent tökéletes autót. Ezek akik tesztelik, kiszámolják hibáznak. Olykor biztonságos is veszélyeztetően (visszahívás is lesz) olykor nem, csak javítják.

Az érved tehát valótlan.

Maradt a fröcsögésed.

És tudod kettőnk közül nem én akarom megkérdőjelezni a járművet és annak előéletét ismerő emberek munkalapra (jótállási jegyzőkönyvbe) vezetett állítását is. Te viszont ezt messziről, fotelból, fröcsögve, személyeskedve teszed.

Ez a viselkedésed maximum téged minősít.

De engedelmeddel azt állítják BMWs vagy. Feltehetően a cégnél tudnak a storyról. Vegyük elő a fröcsögésedet, a story megkérdőjelezését, a bunkó viselkedést. Kérdezzük meg mondjuk a felettesedtől, hogy ez a BMW policyjébe belefér? Mert érdekelne a véleménye. Ha ugyanis igen, az már őket is minősíti.

kayaibrahim 2013.06.17. 00:30:46

Nem értem miért fikázzátok a Suzukist.
Sportos de a hétköznapokban is használható autót akart.
Tényleg ritka autó és nem is olcsó.
Én is megszólítanám :)
A kórusban fikázóknak: www.youtube.com/watch?v=-33gykQRks4

Szabványok 2013.06.17. 00:45:24

@n53: Lehet, hogy gyorsulásban agyonveri. 0-100km/h, papíron.
De hogy érzésre sokkal rosszabb, az biztos. Koppan a pedál a padlón és semmi nem történik. Majd pár száz ms múlva elkezd húzni. Vagy lassan emelkedő nyomatékkal, vagy gyorsabban emelkedő nyomatékkal, de sohasem hirtelen emelkedővel, mint egy régi motor. És mintha a kvázistacioner nyomaték sem lenne mindig ugyanakkora. (Nem is csoda, hiszen pl. a hűtővíz felment 105cfokra, mert épp spórolt, hosszú másodpercek, míg visszamegy 80cfok alá, ahol nagyobb a max. nyomaték.)
Saját tapasztalatom alapján a legjobb gázreakciója a porlasztós motoroknak volt.
Második helyezett a drótos (vagy rudazatos) gázpedál-fojtószelepes befecskendezéses.
Utolsó előtti helyezett az EURO-sok, motoros fojtószelepes motorok.
Végül legrosszabbak ugyanez turbóval.

A BMW-sre visszatérve, tényleg hülye volt az extrák összeválogatásánál, de nehéz okosnak lenni. (Különösen, ha a kereskedő rábeszélős típus.) Persze ha gondolkozott volna 10 percet megspórolhatta volna az "M csomag" nevű optikai tuningot. De, hogy a headup kijelző hogy fog beválni egy adott embernek, azt nem lehet előre kitalálni.

Szabványok 2013.06.17. 00:55:05

@n53: Saját tapasztalat, hogy a BMW-nek az energiagazdálkodásával problémák vannak.
Egyrészt megint a spórolás, hogy lehetőleg fékezésnél töltsünk, tehát ha lehet nem tartja feltöltve az akkut.
A másik probléma, az a szoftveres kikapcsolások, alvások. Időnként valaki nem alszik el, időnként valaki felébred.
A szerviz se tud sokat tenni, mert a diagnosztikából kevés derül ki. Pl. nekem annyi, hogy többször is 0,2A .. 1A tartományban van a nyugalmi fogyasztás. A szerviz végig mérte és megállapította, hogy a kamera környékén fogy a sok villany, ki is cserélte a modult. De továbbra is nagy a fogyasztás. Úgy látszik vannak olyan BMW konfigurációk, ahol ez nem jön össze, a tulaj meg anyázik, mert pár nap, max. egy hét alatt lemerül az akku.

DrSzoke 2013.06.17. 01:09:43

@hatmandu: Meg nem is mer odamenni bizonyos esetekben....:-)

Muzsikok közt 2013.06.17. 01:11:34

@zselatnye: Kapsz alap i30-at, de az úgy megy mint az 1.2es Swift nem mint ez. Preferenciák kérdése, egy ilyen szutyok városban+országúton sokkal vidámabb mint bármi más a céges 2 literes 'tédécéíket' is beleértve.

Az 1.6os Suzuki az 1000 kilójával úgy megy 4 felnőttel, mint a Hyundai csak a vezetővel, egyébként sokkal agilisabb, a Mini Cooperrel egy liga.

Az új Alfa 4C a 900 kilójával és 240 lóerejével versenypályán gyorsabb lesz a legtöbb 500 lóerős AMG Mercedesnél, ha érted mit mondok. Ettől nem rossz vagy jó egyik v. másik, csak más a célja.

Az alsóközepes 1.6osok átlagautók, úgy is mennek. Ez az SS nem ilyen. De egy Lotus7 szerü autóban ugyanez a motor már vadállat, 6 másodperc sem kell a 100hoz.

DrSzoke 2013.06.17. 01:37:38

@kayaibrahim: Semmi baj nem lenne a srac beszamolojaval,ha.De itt a ha.Nem ertem hogy sok nepiteletben,itt is,miert kell azonnal elovenni a merga,bimmer,audi temat osszehasonlitasnak.
A maga nemeben a zsiroskenyer is egy jo kaja,de megsem hasonlitjuk ossze a csulok peknevel.Nem egy ligaban jattszanak.
A suzuki sem a nemet premiummal.Pont.

kavicsboy 2013.06.17. 01:56:33

@hanyokasokhulyetol: 3000v8???És ez még BMW motor is???Na ne vicceljünk!!!Tudtommal az m5-ösökbe is sor 6 volt!!S38b36,és a 38-as is!Olvastam valahol,hogy a clio rs alatt nincs olyan fék,futómű,mint a swift sport alatt,na ne vicceljünk kérem!!Majd elfelejtettem én az ss rövidítésnél abszolút nem a swift sportra gondoltam,lehet tényleg hülye vagyok,mint ezt oda is írta a kommentelö!Én a camaro ss-re gondoltam.Őszintén kellemes olvasni ahogy páran parasztkodnak!!Tetszik!!!

Shadowbull 2013.06.17. 08:00:06

@TheElf: "Láttál már visszahívást? Tudod nem tökéletes világban élünk, és bizony autóiparban, repülőgép iparban, stb. is előfordult olyan, hogy valamit nem jól méreteztek."

Majd azert mutass nekem olyan visszahivast, amit rossz meretezes miatt kell megejteni.

A visszahivasok 99%-a minosegbiztositasi problema miatt tortenik, azaz koze sincs a meretezeshez.

Shadowbull 2013.06.17. 08:06:50

@Szabványok: "Utolsó előtti helyezett az EURO-sok, motoros fojtószelepes motorok. Végül legrosszabbak ugyanez turbóval."

majd azert kivancsisagbol probalj egy egy sportosabb szivomotort, mondjuk az S65-ot ugy, hogy mindent a legsportosabb allasba teszel. Siman van olyan gazreakcioja, mint barmelyik porlasztos motornak. Nem az EU szabvanytol meg a fojtoszelep fajtajatol fugg a gazreakcio.

De erdemes kiprobalni az S63TÜ-t, az sem rossz turboskent. Nyilvan egy szivomotor reakciojat nem tudja elerni, de meg boven jo.

egyebkent hogy egy motor hogyan reagaljon a gazadasra, elso korben applikacios kerdes, es dontes kerdese. Ezeket a jellemzoket igyekszenek ugy beloni, hogy leginkabb talalkozzanak a celcsooport elvarasaival. A tobbseg jobban ertekeli a jo adagolhatosagot meg a rangatasmentesseget, mint a jo gazreakciot.

Plumper_ 2013.06.17. 08:44:12

@zselatnye: nagyon jó autók a Hunyadik és Kiák, bár az erőltetett szupermodern dizájn nevetséges. Kb. mint a 2000-es évek hifi-tornyai. A probléma ott van, hogy jobban felszerelt Hunyadi kombi 9 millió Ft, akkor meg már nem koreait vesz az ember, hanem pár éves Audit - nem túl sok elektronikus vacakkal, hogy ha elromlik, ne egy ország költségvetését kelljen rákölteni.

Seca81 2013.06.17. 08:55:24

@Shadowbull: Ezt én nem teljesen értem. Mint egyszerre többféle autót használó (saját, családé, cégesek) én azon az állásponton vagyok, hogy nekem százszor fontosabb a hirtelen gázreakció (a jelenlegi 2.0-ás szívómotoros kocsim is ilyen) mint a jó adagolhatóság és rángatásmentesség. Illetve egyáltalán nem vettem észre, hogy bármennyivel is nagyobbat rángatna a kocsim gázadáskor, mint akár a céges VAG Tsi motoros autók. Kb semennyit sem. Sem azok, sem az enyém. Engem inkább az zavar, hogy lenyomom a gázpedált, és a céges autónál nem történik semmi egy ideig, ez jellemző volt a 2008-as 1.4 szívó Polo-mra is...
Szerintem a régebbi szívómotoros autóknál (10-15 éves) sem volt jellemző a rángatás, eddig legalábbis én így tapasztaltam, márkától függetlenül.
Amúgy milyen "visszajelzések" alapján döntenek úgy a gyártók, hogy ezeket a gázreakciós jellemzőket úgy csinálják meg ahogy?

Seca81 2013.06.17. 08:59:26

@Plumper_: Én ezzel nem teljesen értek egyet. A pár éves Audin -akármennyire is Audi- már nem igazán van garancia, a Hyundai-KIA-n pedig még igen, sőt, nem is olyan kevés. Sok vevő ezt jobban értékeli, mint a presztízst, gondolok itt elsősorban a családosokra. Aki alapból új autót akar, azt sosem fogod rábeszélni, hogy használtat vegyen...

lokids 2013.06.17. 09:12:59

@zselatnye: Lehet lecserélné, de aztán el is adnám, hogy vegyek egy másik SS-t és a fent maradó pénzt meg elinnám/tankolnám. Mint írtam Szó nélkül csak a gt86-ra cserélném. Ezek mellé még szóba jöhetne az mx5 (de kemény tetővel) és a Megane Rs. Más nemsűrűn.

A Mazda 6, az I30 teljesen másra való. Nem is hasonlíthatóak össze.

Plumper_ 2013.06.17. 09:25:53

@Seca81: A garancia egy dolog. Az úgyis lejár egy idő után. Arra kell gondolni, hogy utána milyen az élet adott autóval. Nem a presztízs miatt gondoltam az Audira. Sajnos, hogy ilyen kép van róla. Hanem azért, mert jól összerakott, masszív, stabil, átlagosnál jobb értéktartó autó. Nem erőlködik, hanem az, ami. A Hunyadi és Kia erőlködik, és 7 év után sz@rt sem ér. Pont a családosok nem engedhetik meg maguknak, hogy nagy, biztonságos autójuk legyen. (hol van 8 millió egy családban...legfeljebb adósságban, lakáshitelben)

Tamás79 2013.06.17. 09:26:43

AZ autó, az autó, egy tárgy, semmi több, lehet szeretni, lehet gyűlölni, hogy ki mennyire szívja meg a vásárlást követően. Attól, hogy egy típusnak gondja van, nem biztos, hogy azért az a márka és a típusa sz@r, sok minden okozhatja, hisz azért alkatrész tömkelegből áll.
Az írásokból mind kisül, ki mennyire rugaszkodott el a talajtól, ez sem baj... Attól, hogy valaki így viszonyul a gépéhez, nem muszáj aztán fikázni. Meg hogy milyen gépet veszünk, erősen behatárolja a pénztárca vastagsága, mire akarjuk használni etc...
1 dolog biztos...a BMW tulajok többsége vmiért azt hiszi, hogy ők az atyaúristen földre teremtett helytartói. Pedig nem így van...bár az is igaz, hogy találkoztam már elmeroggyant swift sportossal is...
Inkább térjünk vissza egy kicsit a józan ész felé, maradjunk emberek, ne csak embernek látszók, s talán kevesebb lesz a szervdonor is...

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.17. 09:27:06

@régebb óta vagyok Subban mint te: Ha elmondom, hogy én a háromhengeres, 1 literes Suzukiban is találtam vezetési élményt akkor mindenki elkezd köpködni? Pedig de- olyan, mint egy dodzsem, pörög, mint varrógép. Városban simán jó.
Persze más, mint egy normál autó, és hosszú távra nem komálnám, de nem kell mindig kaviár.

Shadowbull 2013.06.17. 09:54:35

@Seca81: az hogy mi mennyire rangat, az erosen fugg a vezetesi stilustol es az egyeni preferenciatol is. Lehet a te autodat mas mar zavaroan elesnek talalna.

Minden gyartonak megvan a sajat filozofiaja, hogy milyen karakterure programozza az autokat, meg nyilvan foglalkozik a celcsoport elvarasaival, visszajelzeseivel is, meg persze megnezik hogy mit csinal a konkurencia.

Adott fizikai korlatok kozott nagyon sokal lehet programozassal valtoztatni egy auto karakteren.

Szabványok 2013.06.17. 10:05:55

@Shadowbull: "majd azert kivancsisagbol probalj egy egy sportosabb szivomotort, mondjuk az S65-ot ugy, hogy mindent a legsportosabb allasba teszel. Siman van olyan gazreakcioja, mint barmelyik porlasztos motornak. Nem az EU szabvanytol meg a fojtoszelep fajtajatol fugg a gazreakcio."
a) Az egy hatalmas V8-s! Nem 4literes, 400LE-s motor kell a népnek ( nép=én:-), hanem egy jó 200LE-s.
b) Kifutó motor, új autókba már nem teszik bele.
c) Meg lehet csinálni EURO-sok + egy szál motoros fojtószelep, + Vanos, meg változó motorhőmérséklet meg mindenféle fütyfenével a jó gázreakciót? Akkor miért nem csinálják meg? Mert úgy gondolják a marketingesek, hogy aki "csak" hathengeres BMW-t vesz az már biztos nagypapásan akar vezetni és mesterséges késleltetést kell betenni a gázpedál álláshoz?

"De erdemes kiprobalni az S63TÜ-t, az sem rossz turboskent. Nyilvan egy szivomotor reakciojat nem tudja elerni, de meg boven jo."
:-) Aha. Vegyen a szerencsétlen egy 500LE-s hatalmas turbómotort, csak mert a szívómotort megközelítő gázreakciót akar. Az már majdnem tudja azt, mint egy 20 éves 2l-s motor.

"egyebkent hogy egy motor hogyan reagaljon a gazadasra, elso korben applikacios kerdes, es dontes kerdese."
Egyetértek. Annyiban azért kiegészíteném, hogy a döntés visszahat a motort konstrukciójára, mert ha úgyis butítva van sw-ből, akkor miért szívassák magukat tök feleslegesen azért, hogy gyorsak legyenek az egyes alkatelemek.

"Ezeket a jellemzoket igyekszenek ugy beloni, hogy leginkabb talalkozzanak a celcsooport elvarasaival. A tobbseg jobban ertekeli a jo adagolhatosagot meg a rangatasmentesseget, mint a jo gazreakciot."
Mindig éreztem én, hogy ez a világ már nem az én világom! Én ahhoz szoktam hozzá, hogy ha I.-ben belerúgok a gázpedálba, akkor felbőg a motor és megnyikkan a kerék. Tudom atavizmus, de én a XXI. században is dupla kuplunggal, gázfröccsel váltok vissza. De úgy látszik a 'célcsoport' nem szereti a gázfröccsöt.
Azt hittem a BMW marad konzervatív, hátsókerékhajtással, jó kormánnyal, jó gázreakcióval. De úgy veszem észre ma már a BMW-nek is a szőke celebek a célcsoportja. Tán még a Ferrarinak is, hiszen aki meg tudja venni annak az a jellemzője, hogy gazdag, nem az, hogy finoman tudja mozgatni a jobb lábát.

Szabványok 2013.06.17. 10:13:26

@Shadowbull: "Minden gyartonak megvan a sajat filozofiaja, hogy milyen karakterure programozza az autokat, meg nyilvan foglalkozik a celcsoport elvarasaival, visszajelzeseivel is, meg persze megnezik hogy mit csinal a konkurencia."
És a BMW-é az, hogy lomhára? Miért lehet gázfröccsöt adni egy mezei elsőkerekes(!) 1.8-s Lancernak, szemben a 3l-es, hátsókerekes BMW-vel? A BMW előbb feladja a sportos filozófiát, mint a Szucuki? Csakhogy, ha a falábú tőzsdeguru padlót nyom részegen, nehogy felbőgjön a motor, mert megijed?

Hol lehet szerezni egy nem butított szoftvert az N53-hoz? Vagy csak át kell állítani benne pár paramétert? (Ezt hívják 'kódolásnak' a BMW-nél, nem?) Simán adnék 1000EUR/100ms-ot gyorsításért!

Szabványok 2013.06.17. 10:17:42

@Seca81: "Mint egyszerre többféle autót használó (saját, családé, cégesek) én azon az állásponton vagyok, hogy nekem százszor fontosabb a hirtelen gázreakció (a jelenlegi 2.0-ás szívómotoros kocsim is ilyen) mint a jó adagolhatóság és rángatásmentesség."
Egyetértek.
Sőt. Ha a 20 éves bowdenes gázpedálos (rövid szívócsöves!) autómban ülök, akkor simábban tudok váltani, mert azonnal és mindig ugyanakkora erővel pörög fel a motor.
A 'korszerű' BMW-nél meg okoskodik a szoftver és néha lassabban, néha gyorsabban pörög fel, ezért van, hogy ránt egyet váltásnál, mert én másra számítok.

szunyii 2013.06.17. 10:21:59

@kavicsboy:
Az E34 valóban soros 6 hengeressel készült, de ne feledkezz meg az 530-ról és az 540-ről. Azokban ez a V8 dolgozott:
en.wikipedia.org/wiki/BMW_M60

Shadowbull 2013.06.17. 10:25:06

@Szabványok: azert hoztam fel ezeket peldanak hogy lasd: a gazreakcio nem az EUx meg az elektromos fojtoszelep miatt olyan amilyen.

A gyartonak a tobbseg igenyeihez kell beloni az autot. Nekem peldaul BMWben meg sohasem volt gondom a gazreakcival, igaz mas autoban sem, nekem teljesen megfelel amit eloadnak. Talan egyes Opelek tuntek tul nagypapasnak a szamomra. Hogy te meg ma is duplan kuplungolva valtasz vissza, igazabol semennyire sem relevans. Egyebkent is a legtobb nagymotoros BMW mar automata.

A sportos filozofia nem csak a gazreakcioban jelenhet meg. Egyebkent meg egy adott modell sportossagat csakis a konkurenciaval osszevetve lehet megitelni. Nyugodt lehetsz benne: a nemet trio osszevetheto modelljeibol nagy valoszinuseggel a BMW lesz a legsportosabb.

Globetrotter2014 2013.06.17. 10:45:18

Hatákony kommengtvadász poszt a hétvégére. A suzukis önmagában vicc.

A BMW-sen semmi sem lep meg. Jól felszerelt igényes autó, sok hibalehetúséggel. Minden pérmioummrkánál bele lehet futni.

A gond akkor van ha a hibafoprrás nem egy egoztikus kisérleti extra hanem egy sima tömegelem, mint a központi zár, vagy a lámpa.

Amúgy ilyenkor tényelg az kell hogy ne mindent beixelni ahnem futni egy kört a fórumokon. Mármint nem a magyar wannabe májereknél hanme mondjuk a német motor-talkon.

2013.06.17. 10:55:16

@n53: Az akku merete, a kabelkeresztmetszetek es a generator teljesitmenye is felszereltsegfuggo. Szerinted viccbol kerik az alvazszamot alkatreszrendelesnel?"

Ugye, az nem komoly, hogy akku vásárlásnál kell az alvázszám?
Ugye, egy utólagos riasztó vagy hi-fi miatt cserélni kell számos alkatrészt?
Nem tudom, a BMW-nél divat-e a visszahívás. De azt tudom, hogy bukott már elektronikus problémák miatt. Véletlenszerű ajtózárás. A merci sem különb.
Amúgy , ha egy kábelkorbácsot a maximumra terveznek, de még pluszban rákötnek a rendszerre fogyasztókat, nem okoz bajt?

MáT 2013.06.17. 10:58:59

Swift Sport ítélet szerintem teljesen kerek és korrekt. A srác kifejtette részletesen, racionálisan, hogy miért erre a gépre esett a választása. Tudta, hogy milyen kaliber kell neki, összehasonlította még két másikkal, ki is próbálta öket... mi kell több ennél. (igények, ár/érték arány, csomagtér, szívó vs turbómotor, nem családnak kell...szóval tudta ö, mit akar...)
Ahol kellett, odaírta, hogy "szerintem", szóval nem ö volt a nagy megmondó.
Végre egy olyan suzukis írás ráadásul, ami nem arról szól, hogy hogy alázott meg erösebb más kategóriájú autókat. Pl Ferrarikat ;-)...

Most jön az elfogultság rész részemröl, hogy én is pont ugyanilyen indokok miatt szeretnék majd egy SSS-t. Kell egy picit több vezetési élmény, picit több lóerö, és egy kicsit jobb felszereltség, több extrával, mint az 1.2es Swift. Erre pedig az SSS lesz a megoldás...Nekem.

Nyílván az árából lehetne venni használt BMW-ket vagy új Kombi KIA-t, Hyundai-t, de minek, ha nem családi limuzint vagy kombit szeretnénk. Nem egy liga, almát a körtével effekt. Ezt felesleges is kivesézni, mert nem ér annyit.

Aki leszarozza az SSS-t az biztosan elöítéletböl teszi, de biztos nem egy nagy hozzáértö... érdekes módon az összes hazai és külföldi oldal elismeröen nyilatkozott róla.
Külföldi fórumok is elismerik. Félreértés ne essék, nem a Swift Sport a sztár, de elismerik, és ez a lényeg.
(Nürnburgringi flottát nem is említve... ;-) )

Trackdayen egyébként én is odamentem beszélgetni az SSS tulajhoz. Hogy miért? Mert érdekel a gép, és egy Trackdayen voltunk, ahol ennyi szerintem belefér. Benzinkúton nem mentem volna oda hozzá.

2013.06.17. 11:01:29

@Plumper_: Bocs, 3 Audi volt a cégben, mindhárom hibákkal teli. Viszont drága az alkatrész legalább. Az én A4 1.8 T Qatromban minden elromlott, amire rá volt írva, hogy Bosch. Még az ABS jeladó is!
Aztán a futómű 40 ezrenkénti cseréje, a vezérműtengely elkopása, a turbo problémák....

2013.06.17. 11:04:51

@Szabványok: Nyilván bejátszik a károsanyagkibocsájtás is.

2013.06.17. 11:06:48

@MáT: Én sem értem, mi baj van a Swifttel? Mindennapra nyilván jobb, mint egy Ferrari. Dodgem szerűen viselkedik, kimondottan élvezetes. Nem gyorsulási versenyre kell.

LSL 2013.06.17. 11:27:26

Nem értem én sem a suzuki utálatot. Az a baj, hogy amikor a swift szót olvassa az ember, az első reakciója a 2003-as 1.3-as, mára 300-ért kapható ócó' autó jut eszébe. Swift Sport-ot nem vezettem, de a legközelebbi vetélytársát, a Renault Twingo RS-t több mint 1 éve nyúzom, és a maximálisnál is jobban meg vagyok elégedve vele. És ha a suzuki csak 1mp-el van lemaradva tőle pályán, kicsit puhább futóművel, akkor elég jó autó lehet. Kicsit mondjuk szomorú vagyok hogy a Clio RS (6M) előkerült a kommentben, de az olcsóbb testvére nem, ami pont a suzuki mérete és ára. Nem lehet egy i30-hoz vagy focus-hoz, akármihez hasonlítani őket. Volt előtte 130LE-s passat-om, és most 130LE-s twingo 1.6 szívó, és ég és föld a különbség. nem egy gyorsulási bajnok, de kanyarban nem kell szégyenkeznie. Pályán egy erősebb MX-5-el (7-8M), és Cooper S-el (6-7M?) van egy szinten, szóval ezek az eredmények kb a Suzukira is igazak. És akkor ezekben az autókban (Twingo, SSS) benne van bluetooth, tempomat, usb aux, telefon, etc)
és akkor a fékekről ne is beszéljünk, 20-30 perc folyamatos pálya 'támadást' bírnak szó nélkül, a futóművel együtt. ezzel szemben a felsorolt drágább, de nem Sport autók 2-3kör után cammognának vissza a boxba. Ezzel inkább arra szeretnék rávilágítani hogy a Sport a nevében nem dísz. nem egy pálya állat autó, de megállja a helyét, pláne a 4M-es árához képest. Szóval igenis tud vezetési élményt nyújtani. Nekem nem tetszik, és a Twingo helyett én nem is fontoltam a SSS-ot a magyar image miatt (pedig eléggé hidegen hagy amúgy). Mondjuk sosem mennék oda a parkolóba, de ha néha látok az utcán egyet, akkor tudom hogy a tulaj nem választott rosszul. Twingo/Clio/Megane RS-ről a neten nem találsz olyan tesztet, ahol rosszat írnának róluk, akár itt a TC-n, origo-n a5-n, vagy külföldon. a SSS beleillik ebbe a sorba egy fokkal kultúráltabb (értsd. kényelmesebb) tálalásban.
A tulajdonosnak pedig csak ajánlani tudom a pályanapot, nem fog csalódni!

LSL 2013.06.17. 11:30:07

ja és külföldön belépő szintű sportos autó téren a Swift Sport nagyon is elismert az árához képest. Ott nem az az első reflex hogy lol, swift-es minek izmozik, ennyiért autót is lehetett volna venni...

lokids 2013.06.17. 11:58:27

@LSL: Twingo ezaz amit kerestem. A fenti hozzászólásomban Micra-t írtam. :D De a twingo-t értettem alatta. :)
A cup futómű miatt teljesít jobban a twingo. Azt hiszem az SSS futóműve az alap twingo és a cup között helyeszkedik el (közelebb az alaphoz).
Nem is értem a suzukihoz miért nem kínáltak hasonlót.

tomnemtom 2013.06.17. 12:00:44

a béemvés biztos fake.
merha az övé lenne az autó, elolvasta volna a kezelési útmutatót, abba meg már ezerkilencszáz-huszonhétbe beleírta a bartókbéla a fonográfról, hogy amennyiben tartósan nem használja az autót ( asszem, egy hét van írva ), tegye tőttőre, vagy indítsa be időnként ( nem a garázsba, merha nincs elszívó, könnyen Donald P. Bellisario-szereplővé válhat a CO2-monokszid mérgezésével ).
mer az a szerencsétlen a sok qrva eksztrájával ( "szoftlokk" , ál lófűtés, megatöbbi ) igenhamar leszipkázza.
olyat is ismerek, aki garázsban tartva naponta csak kinyitotta félórára, aztán visszazárta, majd jóól csodálkozott, hogy a tükör-ablak-spricnifűtés jól megtette a magáét.

zselatnye 2013.06.17. 12:19:13

Azért durva ez az SS rövidítés egy autónál nálam ez Camaro...
Ez a suzuki, gyenge és kemény a rugózása a városhoz. Semmi értelme.

szabi1983 2013.06.17. 12:27:07

Suzukist nagyon irigylem, hogy megtehette, megvehette a sportot. Nekem sajnos a kis méregzsák élmény kimaradt az életemből. Akkor nem volt rá pénzem és most meg már nem túl praktikus családi autónak. A kis renault gyerekkorom nagy kedvence. A dacia egy hulladék. Kár pazarolni rá a pötyögést. A bmw-s egy igazi s*gg. Ő csak elakarta mondani, hogy neki erre is lenne pénze de a bmw szar. Nem tudom ült-e valaha igazi bmw-ben. Nekünk van több darab is a családban a 118-tól az X 3-on keresztül az 530-ig mindenféle modell és a bmw az bmw. Egyedi és stílusos. Néha nyűgős de semmi máshoz nem hasonlítható. Szerintem nincs vetélytársa. Vannak szebbek, vannak jobbak de bmw-t csak a bmw gyárt.

szabi1983 2013.06.17. 12:33:25

@szunyii: 530-ban V8??? A meg hogyan?

LSL 2013.06.17. 12:34:47

@zselatnye: városba miért lenne gyenge? közúton pont jó, mert pont le lehetmég padlózni, húz, élmény pörgetni a végéig, de nem 200 felett vagy, mint egy V6 V8 dologban. és 10-12 között fogyaszt ha nagyon megnyomod, amúgy meg 8ból eljársz vele

MáT 2013.06.17. 12:47:21

@zselatnye: vezetted?
És ha vki nem csak városban akarja használni, hanem vegyesben mindenhol, és a sportos csomag miatt pont letojja, hogy kicsit keményebb.
Gyenge... :) Javaslom a LE/kg adatokat. Erösnek akkor csak egy M5 BMW vagy afelett ér? ;-)
Olvasd el szerintem mégegyszer, hogy a srác miért ilyen autót akart. Ha városi kényelmes autót szeretett volna, akkor nem ebben a kategóriában keresgélt volna.
Én is kis méregzsákot szeretnék, ezért a szememben semmi értelme egy nagy kényelmes családi autónak. Neked meg az kéne, ezért nincs értelme az SSS-nek. Remélem érted...

LSL, osztom a leírtakat.

szunyii 2013.06.17. 12:58:12

@szabi1983:
Az E34-es 530 és 540 bizony V8-cal készült. TC-n is volt teszt a 40-esről: totalcar.hu/tesztek/bmw540i/
De például az E39 535 is V8 volt.

zselatnye 2013.06.17. 13:27:53

@MáT: Félreérted, úgy értettem, hogy nagyon sportosnak tűnik kívülről és a futóműve is kemény gondolom, így nem praktikus. Ha meg már valami ilyen sportos helyenként, akkor legyen a motorja legalább turbós 1,6os vagy egy 2 literes szívó és akkor már meg lehet bocsátani ezt a túlzó kinézetet és a kemény futóművet.
Mi az, hogy ha 3000 alatt megy vele, akkor gyenge? Ez egy sportautó, nem?
Én ezt a motort egy normál suzukiba raknám (a fullosba), abba való, mert egy kis autóhoz nagyon erős, egy sima futóműhöz és kinézethez nagyon jól passzol, mert többet tud, mint amennyit kinézel belőle.

Nem vezettem. De nem is akarom, az elődjét vezettem, az jól is nézett ki, de ez nem érdekel. Ilyen első lámpákkal... :(

Nem csoda, hogy nem veszi senki, mert ennyiért van más, mint már írtam. De legyen boldog a tulaj.

LSL 2013.06.17. 13:49:13

lehet erősebb motort is, de az nem NÉGY millió újonnan.

Mondjuk a suzukis helyébe vetem volna egy használt Clio RS Sport-ot mondjuk, 4ért kijön bőven, CUP nélkül annyira nem is vészesen kemény

amúgy milyen sportos autót kapsz NÉGY millióért?
6M-ért ott a Corsa OPC meg a Clio RS, 200 ló, egyik turbo, másik szívó
8ért ott a Megane/Astra 250/270LE-vel
csak pénz kérdése
ha több komfort kell, akor Golf GTI, esetleg sirocco, vagy a Leon ha tetszik a formája

MáT 2013.06.17. 13:52:59

@zselatnye: értelek...nagyjából ;-)
Igazából az a helyzet, hogy így is nagyon jó ez az autó, de a fütómü, váltó, fékek alapján egy még erösebb motort is elbírt volna. Megint arra kell hivatkoznom, hogy ezt több külföldi, hazai fórumon, cikkben, müsorban megállapították.
Viszont a japánok úgy általában, nem csak a Suzuki, maradtak a szívóbenyás motoroknál, és nem váltottak turbóra... talán nem véletlen.
Egy 2literes szívó 200LE-vel, mint egy régebbi Civic Type-R meg már talán kicsit sok is lenne...

Egy sima mezei eggyel nagyobb kategóriás Honda Civic 1.8as 140LE-vel, ami normál. Így azért azt mondom, hogy normál swiftbe a 136LE kicsit sok lenne azért.

Én azt mondom, hogy ha vkinek kevés lenne, annak a rétegnek lehet létrehozni még egy feljebb kategóriát mondjuk 180-200 pacival, mint egy Fiesta ST vagy OPC Corsa, és mondjuk GTI-nek hívnák. Ez a Sport meg megmaradna köztesnek.(Renault Clioból is lesz egy "köztes". Nemrég volt itt a tc-n. A normál és az RS közé akarják belöni...) Ez a Sport szó inkább egy felszereltségi szint, csomag, és nem egy sportautó. Sportautó egy Ferrari, az SSS meg mondjuk egy sportOS autó.

Japan szívóbenzin, szóval nem meglepödni, hogy 3000 alatt nem lép. Ez nem egy dízel. Szóval ez is normális szerintem.
Alacsony fordulaton normál, viszont ha forgatod, akkor jobbat lép, mint egy normál autó.

Az elödje nekem is jobban tetszik, és tulajdonságokra is kicsit morcosabb, "méregzsákabb". Ennek az elsö lámpájáért nem vagyok megveszve, de kb ez az egyetlen, ami nem tetszik rajta, ezért ezt elnézem neki ;-)

Hogy nem viszik, azt nem tudom. Túl sok Twingo RS-t, Fiesta ST-t, Peugeout 206 GTI-t, stb sem nagyon látok.
De külföldön is így lenne? Nem biztos.

Ennyiért meg biztos van más, de nem ebben a hot-hatch kategóriában, az biztos. Csak az RS Twingo. A többiek meg mind drágábbak.

zselatnye 2013.06.17. 14:07:51

@MáT: Igen, érthető, már látom, biztos van pár ember akinek ez az optimális.
Mondjuk nálam a ferrari nem sportautó számba megy, ahhoz sok egy ferrari, inkább izomautónak vagy nem tudom milyen típusok vannak még. Egy jó Subaru vagy Lancer a sportautó szerintem.
Én egy ilyen suzukit normál kinézettel és ezzel a normál kinézethez már kicsit nagyon erős motorral rögtön elfogadnék.
Szeretem a szívómotorokat, mazdám van, szívó az is. Mint írtam is, hogy a hatosomnak jobb a LE/kg aránya, bár automata váltós, meg hát nem is egy kategória. De ez is elég sportos, olyan, amilyenre vágyom és van benne hely szinte mindenkinek.
Nem egy megőrülős autó, ahhoz jól jönne egy bubu. :D

LSL 2013.06.17. 14:29:40

@MáT: Még FIAT 500 Abarth-ot is ide említhetném, bár az egy hajszállal drágább, de magyarországon eddig 4 év alatt 2 vagy 3-at láttam, és azt hiszem az is mind Convertible volt.
Bár ahogy belegondolok, közúton Clio RS-t is ritkán látok, Twingo RS-ből is eddig 1x láttam a sajátomon kívül, de az is pont a Renault szervíz előtt ment el.
Viszont Abarth-ot még pályanapon sem látni, szemben az RSel, amiből hála égnek mindig van 2-3 :). Pl most hétvégén még egy ritka V6 Clio is volt a szokásos Clio/Megane mellett.

200LE-s Type R meg ismét a 7-8 milla környéke nem?

wiwiaaa 2013.06.17. 14:48:13

Suzukiról csak annyit hogy sajnos van egy 2005-ös 1.5 GS a tulajdonomban. Minden "szar" benne van amit lehet adni hozzá, kivéve a navit.
Városban ha nyáron kijön 8 literből már boldog vagyok!!!
Csomagtartó semmi. Ülés kárpitozása kriminális foszlik málik, A színe metál fekete, ami nyáron klímával is elviselhetetlenül okádja a meleget belül, akár a kemencébe ülnél.
Télen cserében jéghideg állandóan párásodni akar, maxon kell fűteni...ülésfűtés jó:)

Elektromos ablak végálláskapcsoló hiányában szétnyomja a saját szerkezetét ha rajtahagyod felhúzást követően a kezedet a gombon. (2szer kaptam le a kárpitot és csavaroztam újra vissza az emelő szerkezetet...

Gyárilag elégtelen korrózió védelem, visszahívták "javításra", a csomagtartó kárpit alatt lefújták a már elkezdett rohadásokat....vicc akkor volt 5 éves az autó.

Garázsban tartom évente max. 10-12 ezer km megyek vele, idén 8 éves és 92320 km van benne..

Nincs rajta hitel, nem volt törve, nem lehet eladni...

Aki ma azt állítja hogy egy 1,6-os VÁROSBAN kijön 7 meg 6 literből azzal azért szívesen megismerkednék......
Én is vertem a nyálat rá mikor "új " volt de a 3 hónap után beláttam hogy ez nem az amire vágytam. Ráadásul nagyon drága volt 3 milla ezért meg már autót kaptam volna:(

Mindentől óvom, cseréltetem az olajat szűrőket, klímát karbantartatom. Lehet hogy a motorja tartós, de mi lesz a bodéval és a körettel????

Ennyi.
Üdv,
Én

Szabványok 2013.06.17. 14:54:44

@Shadowbull: "azert hoztam fel ezeket peldanak hogy lasd: a gazreakcio nem az EUx meg az elektromos fojtoszelep miatt olyan amilyen."
Sajnos nem állt még módomban ilyen vadállatokkal állatkodni, úgyhogy nem tudom milyen egy F10 M5 gázreakciója. De azt enélkül is nyilvánvaló, hogy rosszabb, mint egy rudazaté. Csak az a kérdés, hogy 10ms-mal, 50ms-mal vagy 100ms-mal rosszabb. Az első az emberi érzékekkel érzékelhetetlen kategória, a második nagyon odafigyelve érzékelhető, a 100ms már zavaró.
Az EU-sok mellett még a fogyasztás csökkentése is belejátszik. Ha a gázpedál minden apró rezdülésére jól meglöttyinti benzinnel, akkor bizony egy kis lábremegés, bizonytalan , befejezetlen mozdulat és máris elégett egy csomó benya. Ehelyett takarékosabb az a beállítáás, hogy ha már jó ideje tapossa a padlót, akkor szép óvatosan, fogyasztásra optimailzált keverékkel elkezd húzni a motor.

A fékpadon megvannak a lóerők, felpörgetett motorral indítva megvan a 0-100 sprint, az autópálya emelkedőn lenyomja a konkurenciát mi kéne még?
Nekem az 1:1 gázreakció. 'Akármilyen' gyorsan nyomom (vagy engedem!) a gázpedált, a pillangószelep kövesse és gyorsításkor nem hatásfokra, hanem teljesítményre optimalizáljon.

közösperonos átszállás 2013.06.17. 15:02:42

@Rocko-: Azért ismerjük el, izgalmas meccs, mikor két fafejű egymásnak megy. :-)

Shadowbull 2013.06.17. 15:04:29

@Szabványok: asszem itt alapveto tevedes van: a gazreakcio nem attol rossz, mert nem tud eleg gyorsan nyitni a fojtoszelep.

Szabványok 2013.06.17. 15:06:44

@Shadowbull: "A gyartonak a tobbseg igenyeihez kell beloni az autot."
Nem éppen korszerű álláspont! Manapság a kisebbségeket pozitívan illik diszkriminálni, akár nemzetiségi, akár szexuális preferencia ügyében. Javaslom, hogy alakítsunk kisebbségi önkormányzatot és a következő választásokon talán még a parlamentbe is bejut a klasszikus gázreakció képviselője!

"Nekem peldaul BMWben meg sohasem volt gondom a gazreakcival, igaz mas autoban sem, nekem teljesen megfelel amit eloadnak. Talan egyes Opelek tuntek tul nagypapasnak a szamomra."
Opelből láttam nagyon rosszat is. A tulaj elő tudta adni, hogy pont olyan frekvenciával rugdosta a gázpedált, hogy amikor le volt nyomva, akkor motorfékezett, amikor felengedte, akkor gyorsított. Vicces volt.
Nekem már az első befecskendezéses-katalizátoros autómnál gondom volt a gázreakcióval. De azokat rövidebb szívócsővel (sportlégszűrő), csiptuninggal nekem megfelelőre lehetett hangolni. Sajnos _ebben_a_tekintetben_ csalódtam a BMW-ben.

"Hogy te meg ma is duplan kuplungolva valtasz vissza, igazabol semennyire sem relevans. Egyebkent is a legtobb nagymotoros BMW mar automata."
Az, hogy mások mit vesznek és hogyan váltanak viszont nekem nem releváns.

"A sportos filozofia nem csak a gazreakcioban jelenhet meg."
Tudom.
Manapság a karosszéria formájában jelenik meg leginkább. Izmos hátsó combok, agresszív orrluk, sunyi tekintetű fényszórók, két ajtó, földet súroló, első fekvőrendőrnél letörő (csak 200 felett hatásos!) légterelők, mesterséges motorhang, stb.

"Egyebkent meg egy adott modell sportossagat csakis a konkurenciaval osszevetve lehet megitelni. Nyugodt lehetsz benne: a nemet trio osszevetheto modelljeibol nagy valoszinuseggel a BMW lesz a legsportosabb."
Sőt kvatró, mert én a Lexust is kipróbáltam. Természetesen a BMW volt a legsportosabb, azért vettem azt.
Igen, határozottan jobb vezetni a BMW-t, mint mondjuk egy Lexus IS250-t.

MáT 2013.06.17. 15:19:24

@zselatnye: jól van, azért egy nyelvet beszélünk...japán, szívó ;-)
És a sportautó nálam is egy STI vagy egy EVO lenne inkább, a Ferrari már nem is tudom, hogy mi... :P

LSL: ja , tényleg még talán a Fiat Abarth, de azt vhogy nem vennék.
Pályanapon komoly volt a V6 Clio, de nekem a Twingo RS-ed is tetszett, de azért nekem inkább az SSS ;-)

wiwiaa: nekem 1.3-om van és szerencsére nekem nincsenek ilyen gondjaim. Visszahíváson volt, de nem rozsdásodik. Megy is szépen, és városban sem evett többet még 6,5nél. Persze nem computer alapján, hanem kiszámolva. A város mondjuk nem Bp.

zselatnye 2013.06.17. 15:51:59

@MáT: De a 6,5es fogyasztást hogy éred el? A ház előtt felgyorsítasz és utána már csak tartod a város sebességét? ;-)
Én nem szoktam gurulgatni, ez is igaz, 10 literes a fogyasztás általában, na jó 9-et ír a computer. És én merem állítani, hogy ezzel a nagy, 5 méteres autóval is több a vezetési élmény, mint a szuzival. A minőségbeli élményről nem is beszélve. (Persze nem is kell összehasonlítani a kettőt, mert jó duplája az ára a 6osnak, de így is 10 milla. Valaki azt írta, hogy nem cserélné le erre... :D)

Szabványok 2013.06.17. 17:32:43

@Shadowbull: :-)
Nekem aztán mindegy mitől lassú a gázreakció! Hogy a szoftver lassít, vagy maga a léptetőmotor nem alkalmas elég gyors működésre, vagy valami más lassú.

Tényleg!
Vajon milyen gyorsan lehetne végigléptetni szélső helyzetből szélső helyzetig a fojtószelep léptetőmotorját, anélkül, hogy kiesne a szinkronból?
(Egyszer használtam olyan léptetőmotort, ami a műszerfalban a mutatót hajtja meg (Paragon gyártmányú) és emlékeim szerint 350fok/sec volt a max. sebessége. Nem túl gyors.)

i_am_Williams 2013.06.17. 19:54:06

a Suzukin meg visszahíváson csámcsogtok? na ne sz*rjunk amott meg feszít egy Zaszti... TI emberek nem vagytok normálisak... ha Zasztiknál lett volna visszahívás az összes legyártott darabot a 60-as évektől 2008-ig vissza lehetett volna hívni... ha lett volna esélyem(zsetonom) rá akkor elöbb vettem volna Szutyukit (vagy hogy hivjátok) mint Zasztit csak ugye a magyar ember a jó sem elég jó. épp olvastam nem tudom már melyikük írta de egyetértek vele jobb egy 2,5-3 millás új verda mint egy ugyanannyiért vett valami Citromén elisse picassaf*szom... Az öreg Henry Ford is megmondta mikor megkéredzték tőle hogy melyik a jó autó és mit mondott? NEM azt hogy a Ford hanem azt hogy az ÚJ!!! na ennyit jóccakát!

i_am_Williams 2013.06.17. 19:56:19

ja persze ez alap a belsőségen ha van Suzuki meg BMW lehet fikázni meg vitázni... őrület ami itt folyik...

lokids 2013.06.17. 21:48:28

Azt aki kitalálta, hogy a gázreakció vár 1-2 másodperce azt felkötném egy fára. Opelben tapasztaltam (g astra), elindulásnál lámpátol lenyomom, em történik semmi,erre tovább nyomom, mire magára talál és 5000 fordulaton kipörgő kerekekkel indulok, a nép meg hülyének néz, hogy mit csinálok. Az oktató meg leordította a fejem (astrán tanultam vezetni). És ezt sohasem tudtam megszokni. Oktató előbb szokta meg, hogy ha én vezetek, akkor üvölteni fog a motor (vagy inkább sírni). Soha többet nem akarok olyan autót vezetni, amiben akár egy hangyafasznyit is késik a gázreakció.

Shadowbull 2013.06.17. 21:50:57

@Szabványok: nem tudom pontosan, mintha 100ms remlene. azert az nem lassu.

kavicsboy 2013.06.17. 23:16:03

Én kérek elnézést tényleg létezett v8-as 3literes BMW.

deepdiver 2013.06.18. 08:46:10

Bírom a sok Suzukit fikázót, pedig véleményes, hogy soha nem vezettek mondjuk egy GTI Balenot, amit lehet gombokért venni, és tuningolni, úgy kanyarodik, mint egy gokart, és általában ennyi pénzért az egyik legjobb választást, nekem amíg nálam volt (9év) kb 100.000-be került, a kötelezőkön kívül (olaj, fékbetét, szűrők stb).
Soha nem robbant le, és ha nem toltam elgurult 6.5-7-el

zselatnye 2013.06.18. 10:47:03

TROLL ON @deepdiver: Ha nem toltad? :D
Ilyen sokat kellett tolni, ha tolod, akkor egy autó sem fogyaszt... :P Bár nem erre találták ki őket! :D TROLL OFF

Ingersoll 2013.06.18. 18:22:32

Bárhogy is nézzük ez egy korrekt és saját autóhoz képest objektív leírás volt a SSS-ról. Érthetően leírta, hogy miért ezt választotta és látszik, hogy tudta mit akar. Jó hogy vannak olyan huszonévesek, akik túl tudnak lépni a tuningolt puncimágnest akarok gondolaton.
A matekosnak! A fogyasztással kapcsolatban nem a százalékokon volt a hangsúly, hanem a nagyságrenden.

Szabványok 2013.06.18. 18:29:46

@Shadowbull: 100ms micsoda? Per radián? Végállástól végállásig?
Ha a végállástól végállásigot tekintem, akkor sem az a lenyűgöző sebesség, ennél egy ember gyorsabban le tud nyomni egy pedált. Mindazonáltal nagyon boldog lennék, ha csak ennyi lenne a késleltetés.
Ilyenre miért nincs tuning?
Van tuning teljesítmény fokozásra, ami kell a fenének, hiszen ha erősebb autót akartam volna, akkor erősebbet veszek.
Olyat láttam, hogy a 250km/h limitet kiszedik, de olyan miért nem találtam, amelyik a késleltetést iktatja ki?
Gázpedál-tuningban pedig eddig csak olyat láttam, amelyik a pedálállást mappeli át egy külön dobozban, az meg minek?

Szabványok 2013.06.18. 18:33:03

@lokids: "Soha többet nem akarok olyan autót vezetni, amiben akár egy hangyafasznyit is késik a gázreakció."
Ha találtál egy ilyen autótípust, 200-250LE körül, hátsókerékhajtással, négy ajtóval akkor lécci szólj!

Typhoon01 2013.06.22. 20:51:09

A suzukis cikk annyira komolytalan, hogy már fáj.

"...ráadásul anyukám az első GA felszereltségű ezresét vétlenként tékára törte, karcolás nélkül megúszta...."

aham.