Az utóbbi idők gyalogosvédelmi normáinak megfelelni próbáló autói egészen furcsa pofázmánnyal sokkolják az embert. Vannak jobban és kevésbé jól sikerült megoldások, a lényeg mindegyiknél, hogy a kocsi elé kerülő ember a lehető legnagyobb, könnyen deformálódó felülettel érintkezzen. Vannak kreatív megoldások,mint a Volvo gépháztető-légzsákos verziója, de sokan inkább a frankensteini homlokot erőltetik. Ilyen a Chevrolet Trax is, az egész front része minimum szokatlanra sikeredett.
Ahogy nézegettem a kocsit, meg a képeket, rájöttem, az eleje egy másik General Motors termékre, pontosabban leszármazottra emlékeztet. Sok ezer, Balatonra utazó családot vitt nyaralni a kellemes orgánumú dízel-elektromos gép, a svédek által gyártott M61 NOHAB. V16-os dízel forgatja a generátort, ami a meghajtó motorokat látja el árammal.

A hatvanas évek közepén állt szolgálatba az elsők, az 1950 lóerős motor hangjától sok vasútrajongónak, vagy csak szimpla nosztalgiázónak könnyek szöknek a szemébe. Ezzel a legendás mozdonnyal hasonlítottam össze a Traxot, és olvasónk, ykcky / autoskartya.blog.hu fáradságot, energiát nem kímélve elkészítette a NOHAB-dekoros Traxot. Mondtam, hogy hasonlít, nem?
Nagyon köszönöm a képet, ha egyszer lesz egy Traxom, megcsinálom ilyenre. Ez mondjuk nem holnap lesz, egyelőre van elég járművem, meg annyira nem is vágyom egy Traxra, úgyhogy szívesen átengedem másnak a lehetőséget. Csak annyit kérek tőle, ha elkészült a nohabosított Trax-szal, küldjön egy képet róla. Addig is hallgassuk meg, milyen szépen tud duruzsolni egy nagy olajkályha: