Heti merítés

  2013. június 02. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Gyönyörű hobbi, de egy kiszámíthatatlan autó

25702

Nagy vágyam volt egy sportautó felújítása, saját ízlésem szerinti kialakítása. Egy barátomnál meg is találtam a megfelelő kiindulási alapot, egy Porsche 924 targát. Szegénykét bontásra szánták, mert már a hócipője tele volt a tulajnak. Kb. egy éve már ott állhatott és csak engem várt… :-)

Perverz exhibicioniznushoz

61096

Aztán kapott egy "kis" chip tuningot, ~190 LE, ~400 Nm, fogyasztása 6,9 L/ 100km lett, végsebessége: 215 km/h - körül. Új gyorsulási adatait azzal kezdeném, hogy piros lámpánál, álló helyzetben, meredek emelkedőn egy Chrisler Crossfire powerkodott... az emelkedő végére csak egy kis egyre távolodó folt lett a visszapillantó tükörben...

Ezüst nyíl - a jól összerakott autó

61082

A Nagykőrösin hirdették, de egy nepper ismerőséé volt, aki amúgy szintén autókereskedő, de a faszi felesége járt vele, a szíve szakadt meg amikor elvittem az autóját, de építkezés miatt kellett nekik a pénz. Amikor megvettem, volt olyan kollega aki lement a garázsba lefotózni, nagy szó volt.

Az igazi Granturismo

52211

Vannak még egyéb extrái is a kocsinak mint például (szerintem) a gyári ültetés, az Abarth hátsó légterelő és a skorpiójeles Borbet sokküllős alufelni. Ha a festékhibákat elnézzük neki egész dögös megjelenésű, maffiózós-csajozós autó (is lehetne...).

Recsegő TDI

61100

A legolcsóbbak között volt a hirdetési oldalakon. Nem akartam zsákba macskát venni, illetve azt vettem, de legalább olcsóbban. Számítottam hibákra.
Sajnos az autó előző, aki a 2. tulaj volt egy trehány szarházi, tudatlan, nem mellesleg elég béna ízlése lehetett.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr205340053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2013.06.02. 15:25:48

A Cruiseres arc valóban szánalmas. A Tempra viszont inkább 1,4, ha 75 LE, már az előd Regata is 100 lovas volt (1,6 100 S i.e.).

hpapagaj 2013.06.02. 15:38:19

"mindenhol megbámultak vele" - az ezt író tulajokon mindig röhögök. :D

Autocar · http://autocar.tumblr.com 2013.06.02. 15:40:41

Nem az volt a terv ezzel a Heti Merítéssel, hogy az igényes, jól megírt, valóban hasznos történetek kerülnek ide, amiket tényleg megéri elolvasni? A Cruiseres gyökér akkor mit keres itt? Eleve, mi lenne ha nem is kéne itt olyat olvasni, ami úgy kezdődik, hogy "a gyorsulásról annyit, hogy Viper GTS-t hagyok le kétszer..." Ki nem szarja le, kit gyorsul le egy belvárosi lámpánál? Vagy egy 17 éves kis kamaszról van szó?

Hurri Kán 2013.06.02. 15:48:18

924-es még most is vállalható, mi több...

JaxTeler 2013.06.02. 15:56:16

én a Seicentoval simán megenném a PT Crusiert tízóraira, ennyi :D :D :D,
nekem egyébként tetszenek ezek az autók, mondjuk nem pont az ilyen króm csomagos fekete példányok.

Sirius01 2013.06.02. 16:01:06

szimpatikus srác a 924-es tulaja,és szerintem ő is érzi,hogy hol követte el a hibát,ill 2 ballépést.
Az egyik.: "Talán az a baj, hogy nagyon le volt épülve a kiindulási alap. Pontosan így van
2 K-jetet,nem berhelünk,hanem rárakunk egy működő,nem kokányoltat.Filléres,és hegyekben leledzik.

kuki123 2013.06.02. 16:02:18

Bohócnak bohóc kocsi jár.
Az ilyen PiTi faszopókat bezzeg nem talál meg a rendőrség.

6,9L LOL jah lejtőn esetleg
mivel hogy mindenhol 8-9 litert írnak és azok még tuningolva sincsenek! dízelről beszélünk!

Chrysler Crossfire-t nah persze...

3.2 L M112 E32 V6-os mocival 0-100-ra 6.8mp
Valószínűleg okosabb volt és nem nyomta neki tovább 140-nél.

Ez a balfasz bohóc ugyan így fog járni:
totalcar.hu/magazin/hirek/2013/06/02/lambot_tortek_az_m3-ason/
csak valakit még meg is öl.

hatmandu 2013.06.02. 16:46:04

A pitis gyerek akkora király, hogy a fizika törvényeit is meg tudja változtatni. Ha egy autó légellenállás-limitált végsebessége 184, akkor ahhoz, hogy 215-öt fusson, az eredeti teljesítmény (215/184)^3 = 1.59-szeresére van szüksége, ami egy eredetileg 150 lovas autó esetén 239 lóerő lenne. A hiányzó ötven lóerőt gondolom a full króm csomag adja hozzá.

VHB 2013.06.02. 17:37:42

A PTs arc nagyon gáz.

Nézzétek meg ezt:
www.carrmotors.co.uk/vehicle-details.asp?RSpage=4&ID=2847188

felnik, diszkrét fólia hátul, kis szárny felül... hmmm

Vegyem vagy ne vegyem?

Pepejoe 2013.06.02. 17:46:26

Ez az a szárny, amitől egyesek szerint nem esik le az útról...? :D

3gb 2013.06.02. 18:09:45

Azt írják, hogy a Lambo-t a Dzsudzsák vezette:) Most már tudjuk, mi az a második, ami nem megy neki:) Focirajongók kíméljenek és menjenek Felcsútra imádkozni!

Leadfoot 2013.06.02. 18:31:48

@hatmandu: Már ha elhisszük egyáltalán a teljesítménynövekedést. Mert erős a gyanúm, hogy érzésre írta be, nem mérés alapján.

@hpapagaj: Attól még lehet, hogy igaz. Megbámulják egy "édes fa..om, mekkora suttyó!" felkiáltás mellett. :-)

@Autocar: Úgy veszem észre minden hétre jut egy ilyen gyökér. Nem baj, de azért néha azt kívánom, bárcsak lehetne kommentelni az ítéleteket. Persze nyilván az nem vezetne sehova.

@holysmoke0523: Szerintem nem gáz, ahogy kinéz, csak a műszaki alapok meg a belseje elszomorító. Viszont a Chevy HHR jobban tetszik. Hasonló koncepció, csak kicsit kevésbé femininre sikerült.

Pas de probleme 2013.06.02. 18:33:41

Ezen a heten tehat csupa roncs a kinalat... Szegeny tulajok pedig ketsegbeesetten probaljak szeretni oket. Kedves TC szerkesztok, most azt akarjatok, hogy sirjunk, vagy hogy nevessunk?
;)

Niebur 2013.06.02. 18:40:13

Egy autó technikai értelemben vett végsebességének semmi köze nincs a légellenálláshoz, a motor teljesítményéhez, annak növeléséhez ha az eredeti beállítás nem változik. A végsebesség ugyanis a motor fordulatszám, a váltó áttétel és a differenciálmű áttétel függvénye (meg a kerékátmérőé). Tehát egy adott leszabályzási fordulatszám esetén teljesen mindegy mekkora a teljesítmény. Ha növelik a motor megengedett maximális fordulatszámát (beleviszik a pirosba), akkor valóban nőhet a sebesség, de ez elég kockázatos játék. A motorokat egy átlagos használatra méretezik, 20-30 %-s fordulatszám növelés biztosan az élettartam meg a fogyasztás rovására megy.

VHB 2013.06.02. 18:47:54

@Chabs: Nem rossz, de diesel párti vagyok, a gázért nem rajongok. Adhatsz még tippet :)

dm996 (törölt) 2013.06.02. 18:50:49

Ez a chrysler vmi remesen gusztustalan egy auto, a tulaj meg - a leirtak alapjan - egy igazi tajparaszt, raadasul igen csunya tevedesek sorozataban el az autoja kepessegeit illetoen :)

Pepejoe 2013.06.02. 18:52:17

@VHB:
Őőőőőő, jó-jó, az is, csak a PT-s fickó írta az ítéletében, hibának felróva. Szóval hogy neki már van szárny, de anélkül szar. Arra kérdezem, hogy akkor ez lenne az a szárny?

sure_shot 2013.06.02. 19:01:34

@Niebur: ebben az esetben nyilván fordulatszám növeléssel érték el a végsebesség növekedést, de azt még hozzátenném, hogy "A teljesítmény (P [W]) az erő által mozgás közben végzett munka (energia), forgó mozgás esetén egyenlő a nyomaték (M [Nm]) és a szögsebesség (fordulatszám) (ω [1/s]) szorzatával"... tehát itt végső soron teljesítménynöveléssel érték el a nagyobb végsebességet;)
még nagyobb végsebességet végáttétel módosítással és további teljesítmény növeléssel lehetne elérni, ha nem csökkentik az ellenállási tényezőket, vagy a tömeget;)

Józsi a guminagykeres 2013.06.02. 19:06:00

@Niebur: Elég ritka az olyan autó,ami azért nem gyorsul tovább,mert utolsó fokozatban elérte a leszabályzási fordulatszámot sík úton.

Józsi a guminagykeres 2013.06.02. 19:17:18

@sure_shot: Nekem konkrétan egy rövidebb ötödik fokozattal nőne a végsebessége az autómnak. Most ötösben 5000-es fordulatnál tovább nem bír forogni sík úton.Ilyenkor óra szerint 190-et megy. Az utolsó pados mérés szerint 5750nél van a teljesítménycsúcs,tehát rövidebb ötödikkel-difivel-kisebb kerékátmérővel nőne a végsebesség is.

Chabs 2013.06.02. 19:20:19

@VHB: Tessek :D

Szerintem a leg racionalisabb dontes egy ilyent venni. Takarekos, eleg eros is, nem kell vele szegyenkezni, 1 ev garival jon, fele annyiba kerul mint egy zsir uj kisauto!!!

www.ebay.co.uk/itm/55-BMW-520D-DIESEL-MANUAL-1YEARS-FULL-NATIONAL-WARRANTY-/261220913247?pt=Automobiles_UK&hash=item3cd1fad05f

Kov 2013.06.02. 19:21:19

A mercis csávó csak szerintem olyan mintha a modoros blogból szabadult volna? Kis ember nagy autója.

VHB 2013.06.02. 19:35:24

@Pepejoe: Ok, tényleg. Ennyire nem mélyedtem el a gyíkember leírásában, nagyon idegesítő volt a stílusa. Szóval a válasz, igen.

VHB 2013.06.02. 19:37:25

@Chabs: Basszus, defektet mutat a board és ezt így le is fotózzák, a szövegben meg nem is említik. Ja és 2500-nál nem szeretnék többet költeni, mert minek?

paveway 2013.06.02. 19:40:49

@Pas de probleme: arroganciád vetekszik a Piti Krúzeres srácéval.
Jól látom, hogy a Pitiben Trabant kormány van? A műszerfallal együtt szánalmas. Szegény Merci motor, ilyen környezetben...

Chabs 2013.06.02. 19:51:51

@VHB: igaz kell ra mot de ha ismersz olcso, megbizhato szerelot akkor megeri.

VHB 2013.06.02. 19:59:05

@Chabs: Ennél tudsz te jobbat is. Szelephibás, londoni, a képről ítélve - frissen gyártott szerviztörténettel. Nem kérem.

VHB 2013.06.02. 20:00:20

Az előzőt megette vajon a blogmotor?

Chabs 2013.06.02. 20:13:58

@VHB: A szelephibat neztem de a hamis szerviztortenetet nem vagtam le.(ha igaz) 2500- ert nagyon szep 330d-ket lehet venni hibatlan allapotban. Nekem e39 volt 2evig es imadtam. Sokkal megbizhatobb autok mint itt a legtobben gondoljak, szerencsere anyamnak adtam el es csaladban maradt :) Ha hasznalt auto akkor: BOMI :)

Itt van egy, 2000-re lealkudva fasza :)

www.ebay.co.uk/itm/BMW-530D-SE-AUTO-BLUE-W-REG-2000-DIESEL-/171047398964?pt=Automobiles_UK&hash=item27d3382e34

Niebur 2013.06.02. 20:18:39

@sure_shot: Ha egy motor mondjuk 6500 -t forog, a végsebességet (változatlan áttételekkel) kizárólag ez határozza meg. A teljesítmény annyiban hat, hogy ezt a fordulatot, pl. ötödikben, hegymenetben is képes elérni, míg a növelés előtt vissza kellett kapcsolni.
@Józsi a guminagykeres: Akkor ezek szerint még nem hallottál F-1-s motort 18 000-nél leszabályozni.

Smartass 2013.06.02. 20:33:14

@Niebur:

1.0-1.6 os autók általában kifulladnak még mielőtt elérnék 5. ben a 6500-at.

Döntő többség legalábbis. Az 1.3-as swiftek pl. 130-nál 3300-at forognak, az 5. áttétel vége pedig 250 km/h-nál van (6500-as fordulat). A valós végsebesség ezzel szemben 4.-ben 180 körül alakul. 5. ben felejtsd el.

!Ez csak egy példa volt!

A kisköbcentis autók általában 130-nál 3900-4100 körül forognak, és nagyon kétlem, hogy képesek 210 körüli végsebességre -> tehát hamarabb elfogy az erő, minthogy az áttétel miatt ne tudjanak tovább gyorsulni.

Smartass 2013.06.02. 20:37:16

@Smartass:

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nagy általánosságban az ilyen kisköbcentis autók egyszerűen túl gyengék, hogy elérjék az áttétel szerinti végsebességüket.

VHB 2013.06.02. 20:38:54

@Chabs: Ezzel az a bajom, hogy most fog a nehéz korszakába lépni. Valszleg még gyáriak a lengéscsillapítók, víz és fékcsövek, stb. Minden az én nyakamba szakadna.

BMW-n kívül valami más?

Mit szólnál ehhez?
www.ebay.co.uk/itm/2004-Skoda-Superb-Elegance-1-9-TDI-130-Silver-Full-Black-Leather-/121119872300?pt=Automobiles_UK&hash=item1c334e952c

Hurri Kán 2013.06.02. 20:41:11

@Smartass:
A két liter körüli (2-2.5) benzinmotorok sem forogják ki az utolsó fokozatot. A mostani, nyomatékos dízelekről nem is beszélve.

Chabs 2013.06.02. 20:51:28

@VHB: Teljesen jo. Mar lassan kezdem megbanni hogy megrendeltem az uj vauxhall astramat, de a 100000 merfoldes gari + kamatmentes hitel eleg jo ajanlat, kiszamithato koltsegek...
Na meg amugy sem volt meg uj autom, valamikor ki kell probalni :D

VHB 2013.06.02. 20:59:59

@Chabs: Néztem ilyeneket én is, meg Nissant és bizony még Suzukit is. Igen ám, de a 0%-ot csak akkor adják többnyire ha a vételár felét leteszed. Az meg annyira nem játékos. Akkor marad a használt negyedáron.

Józsi a guminagykeres 2013.06.02. 21:14:32

@Niebur: Miért,te szoktál a forgalomban F1-es autókkal találkozni?
Továbbá arról is jó ha tudsz,hogy attól,hogy egy széria személyautó motorja képes 6500-at forogni,nem azt jelenti,hogy ott a legerősebb,sőt,addigra már nem csak a nyomaték,de a teljesítménygörbe is erősen esik. Általában amelyik gyári motor 6500nál tilt annak 6000körül van a teljesítmény maximuma.
Tehát, -maradjunk ennél a példánál- utolsó fokozatban eléri a 6000-es fordulatot,akkor hiába tilt 6500nál,addig nem fog tudni elforogni,mert ugye a légellenállás leküzdéséhez,-tehát gyorsuláshoz- nagyobb teljesítményre lenne szükség,de az már nincs.

Algopirin 2013.06.02. 21:39:16

Azt mondjátok meg nekem, mi a reteknek közúton versenyezni? Nem is engednék ki a közútre 160nál nagyobb végsebeségű autót. Hulla felesleges.

Chabs 2013.06.02. 22:07:54

@VHB: A Vauxhall-nal nem kell letenni a vetelar felet hanem beszamitjak a regi autodat minimum 2000 fontert+ leraktam 250 font depozitot. 1evig nem kell tax, 3evig nincs muszaki, 100.000 merfold garancia. 20.000 merfoldenkent kell szervizelni. Igaz az uj auto gyorsan veszti az erteket, de ilyen feltetelek mellett elviselheto.

Thanathos 2013.06.02. 22:09:45

@Algopirin:
Hú, akkor örülhetünk, hogy nem vagy döntéshozó helyzetben. :D

Algopirin 2013.06.02. 22:14:19

@Thanathos: igen :D
de most ha komolyra fordítva nézed. kell annál több? nem kell.
nincs autóm, egy szakadt munkahelyi pólóval közlekedem. de az itt olvasott ítéletek nag részében előjön a pirosnálígyúgytéma.
hulla felesleges. itt is, meg a világ minden táján is.
felesleges hétköznapi stressz. szerintem.
lehet mondani: azért gondolom így mernemfussatöbbre. lehet. attól még sztem kurvára nemkelltöbbközútra.
ha lesz egy bivalyerős autóm, emivel akkor és oda megyek amiko és ahová akarom akkor átértékelem. addig ez a véleményem :)

Evil Dragon 2013.06.02. 22:46:57

A 924 meg a Tempra tetszik...a többi nekem már túl gömbölyű...

Rocko- 2013.06.02. 22:48:16

@Algopirin: én meg nem engednék neked heti 16 liter víznél és 4 kg kenyérnél többet.
Hulla felesleges.

Csé 2013.06.02. 22:50:37

@Niebur: Te ugye nem értesz az autókhoz(?)! :]
Amit már előttem is unásig ismételtek: Kifullad a motor, elviszi az erőt a légellenállás, stb. Törődj bele, ez van...

A PT Cruiser halálautó, mást se hallottam szerelőktől, hogy a fékei valami borzasztóak, fáradékonyak. A hátsó futómű meg amolyan laprugós szint, pattog, ugrál, brrr.

A Fiat nagy kedvenc volt 20 éve, jól nézett ki anno. Most már ritkán látni nem leharcolt hasát-seggét húzó rozsdaette példányt. :(

A porsche kéne :D A merci már nem, ez a széria sose tetszett, se kívül se belül.

Ez a Golf-széria meg "hülyegyerek-autó" lett (bocsánat, sztereotípia, ne vegye magára senki). A legtöbb ízléstelenre lett megcsinálva, okádja magából a füstöt, jól megy, meg minden, cserébe hetente kell kendácsolni rajta valamit. Ez üdítő kivétel, fejet hajtok előtte!

Sirius01 2013.06.02. 22:53:53

@Algopirin: Nem is engednék ki a közútre 160nál nagyobb végsebeségű autót. Hulla felesleges.: )

Ebben az egyszerű kijelentésben benne van minden,amit az autógyártók ,más módszerekkel próbálnak belénk etetni,a környezetszennyezés, a autó,és közlekedésbiztonság fontosságáról,miközben egyre gyorsabb kocsikat gyártanak,egyre több alkatrészt használnak fel,és ezáltal sokkal több a fosszilis energiafelhasználás is. Ez aztán a paradox helyzet.
A közlekedésrendészet,és társszervei,adminisztratív eszközökkel próbálják visszaszorítani a sebességhatárokat,miközben a autó gyártók,pont az ellenkezőét teszik. Már 100 le alatt nincs is élet,mert az kell,miközben meg túlzsúfoltak az utak,mindenhol trafiznak már,és ami a legnagyobb probléma,hogy a autótípusok oly mértékben differenciálódtak, hogy sokan potenciális veszélyben vannak az utakon. (lásd: 200 km/ó-val száguldozó SUW,és egy negyede akkora kiskocsi.)

Csé 2013.06.02. 23:05:17

@Sirius01: Én nem engednék fel az autópályára olyat, aki nem megy rajta legalább 100 km/h-val. Hogy miért? Az ajánlott max. sebesség ugye 130. Ezt igyekszel tartani, a kocsik nagy része bírja is. De mindig van egyre több spórolós, akik 80-100 között mozognak, ráadásul van hogy a középső sávban, mert ott érzi jól magát. Könyörgöm az ilyen miért nem megy a főúton?? Oda még pályajegy sem kell, tuti spórolás. Ja hogy ott falun is keresztül kell menni és az már nemjó neki? De hogy miatta dugó alakul ki nemhogy a 2, de még a 3 sávos pályán is, az már nem érdekli... Nincs ebben az országban vezetési kultúra, már régóta nincs, mert minden kutyaütő kap jogsit, és azony nyombat felejti el vagy kezd el szarni a szabályokra...

Sirius01 2013.06.02. 23:17:25

@Csé: Na ezeket viszont én sem értem. Ez ugyan úgy balesetveszélyes,mint az esztelen száguldozás.
Sajnos,itt sosem volt valami nagy közlekedési kultúra,de az utóbbi 10-15-évben ,valami nagyon elromlott.
Én úgy vettem észre,hogy két nagy csoportra ószthatóak,a "közveszélyesek.
Az első,a Pénzes jakecs,aki azt hiszi,hogy mert 20-millás autója van,neki mindent szabad,mindenkin átgázolhat,és semmibe vehet bárkit,mert van pénze,vagy ezt mutatja.
A másik típus,meg folyamatos kossebrendűségbe szenved,és na majd,én akkor is megmutatom"a suzukimmal,hogy be tudok vágni eléd.

megint 2013.06.03. 00:40:04

Olvasva a közlekedési híreket már tudom, hogy mi lesz a következő nap cikke, ami tele lesz bölcsességekkel. PT-s meg egy elmebeteg, egyrészt inkább ne száguldozzon az autójával mert alkalmatlan rá, ő is meg az autója is, másrészt pedig linkeljen már be egy gps által mért végsebességet.

Szociknak vége 2013.06.03. 01:50:30

Látom mindenki ráált szegény PT-s gyerekre. De csak sorban:

1. Porschésnak kalap le. 10 éve nagyon lesajnáltuk ezeket de az idő lassan megszépíti őket...persze 944 kéne, és szerelje más..:)

2. PT cuiser - nem jön be, amerikai giccsparádé a belseje Dacia színvonal, design meg olyan mint az amerikai szegények nappalija: görcsös és giccses. Egyetlen előnye hogy kevés van belőle, egy korabeli Focus1/G Astra minden szempontból jobb autó.

Ha meg valaki olcsó amcsi szemetet akar akkor ne álljon meg félúton - en.wikipedia.org/wiki/Pontiac_Aztek

3. Tempra - csúnya nagyon, a Tipo volt a szép, az is naggyon régen vót.

4. Golf3 az a motor nagyon jó, de a 3mas Golfnál ellenszenvesebb autó is kevés van, bár a többi Golf megközelíti..:)

5. Merci - ilyen volt kölcsibe egy pár hétig, inkább szar bár vannak erős oldalai. Jó a csillagot látni a vezetőülésből meg szép az ajtók hangja, jók azelső ülések, ez a jó része. Azt kb. ennyi, ez a 220 cdi hangos és átlagos mindenben, a kasztni szük, és ez a korszak (99-04) volt a Mercinél a megbízhatósági mélypont.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 02:37:09

A Chrysler azota valamelyest jobb autot csinal miota a Daimler benne volt de csodat ne varjunk. Ez a PT is jo auto - de 6000 merfoldenkent szerviz es ot eves koraban kuka, erre csinaltak. Ot ev felett minden nap ajandek, de ezzel mindenki tisztaban van. A formaja egy szuk retegnek keszult ahol telitalalat volt ( HHR detto )

A tulaj aki ilyen kocsirol irt itt az egyszeruen szavahihetetlen, szot sem erdemel.

( a crossfire az merci slk muszaki alapon van )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 03:00:53

@MetroGoldwinMayer: volt nekem is w209, bar nem ilyen motorral eppen, de en elegedett voltam vele, 9 eves koraban ment a haztol. Minden szervizt idoben megkapott, nem volt az rossz kocsi, sot.

Egyidoben volt vele egy mitsu monterom is, a japan megbizhatosag nyomait sem mutatta - kipufogo szelep tanyer szetnyilt, erotlen lett es a katalizatort is kinyirta, tovabba razott az elso lehajtas, ( soha eleteben nem hagyta el az aszfaltot, bekapcsolva sem volt az eleje soha ) hengerfejes lett egyszer csak ugy, a teto ablak beszorult, muhelyben tudtak becsukni, a hatso ajto zsanerjai lelazultak es felfele kellett huzni az ajtot ha be akartad csukni ( a potkerek nehez, de hat konyorgom aki odatervezte ezt nem tudta?) szopas sorozat volt, het eves koraban meghirdettem es $2600 ert adtam el, ( meg most sem talalsz $5000 alatt!) de nem mondom hogy szarok a japanok, ez az egy kocsi volt sz@r, a tobbi ettol lehet hogy jo. Van azota masik japan 7seater, semmi baja.

En csak sajat tapasztalatban bizok, nem hiszem el a sztereotipiakat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 03:04:30

@Csé: az a baj hogy ha szakad az eso vagy a ho akkor is lesz egy EgyAgySejtu Baromarc aki tartani akarja a szazat mer' annyiva muszaj. Legtobb helyen ( lajtatol nyugatra ) ki szoktak tenni az ajanlo tablat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 03:09:41

A 924/944 ( 5 hengeres audi motor, vw I es kapcsolok ) sosem volt szimpatikus de ez a peldany guszta, tok jok a kerekek is hozza!!

A fiatos :D hat draga barataim mikor jartak fiat tempraval a maffiozok?? :DDD

trallala NYC 2013.06.03. 03:10:32

Azt megnézném azért, hogy ő hogyan takarít a belső sávban ezzel a szarkupaccal. Még itt is kinevetik ezt az autót, nem hogy Németországban. :-) A tulajjal mi a baj? Gyógyszerre iszik?
És a króm pakettal csak a fehér szemét (White Trash) veszi meg. Nagyon ciki. :-)

A Porsche gyorsulás nekem megint picit büdös, de lagalább elismeri, hogy az ellenfél béna volt. Ha ezt egy 944 S2-vel műveli, akkor elhiszem, még ha a 4 hengeres 3.0 turbó nélküli változat is lenne. De a 924 szerintem sima Audi motoros volt. De mindig értékelem, amikor valaki Porsche-t ment. Vagy Mercedest.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 03:13:10

@Hurri Kán: volt/van par eros kocsim, tobbnyire V8 asok, de egyetlen volt csak ami kiforogta magat. A mustangnal amikor felvalt overdrive ba akkor leesik fordulat nagyon, oda kene vagy 3000loero hogy kiforogja.

Szabo T 2013.06.03. 04:31:13

@visszakettopadlogaz: Szerintem a 924/944/968-as szeriaban csak negyhengeres motorok voltak. A 968-ast ugy is hirdettek, mint a legnagyobb loketterfogatu negyhengerest.

Egy idoben nagyon tetszett a Crossfire, de nem engedhettem volna meg magamnak. Akkor egy Escort LX kombim volt :)

Niebur 2013.06.03. 05:41:50

@Smartass: @Csé: Megáll az eszem. Egyikőtök sem érti, hogy mit írtam?
Megpróbálom még egyszer: egy adott motorfordulathoz adott áttételi viszonyok mellett adott sebesség tartozik. Senki nem beszél itt teljesítmény görbékről, ellenállásról. Ez egyszerűen mechanikai kérdés.
Az egész vita azon indult el, hogy önmagában teljesítmény növeléssel nem lehet végsebesség növekedést elérni, ha ez nem jár együtt a motor engedélyezett maximális fordulatszámának a növelésével. Ez pedig csak úgy lehetséges, hogy utólag beavatkozunk a motor vezérlésébe és X fordulatról Y-ra növeljük az értéket. Ekkor valóban emelkedik a végsebesség is. Csakhogy ennek együtt kellene járnia a kenő- és hűtőrendszer, a fékek, a csapágyak, egyéb részegységek módosításával is, ezt azonban a chip tuning nem teszi meg, így a motor (a kocsi) mielőbbi tönkretételével játszunk.

Ciri 2013.06.03. 06:05:04

@Niebur:
Jaj de vakon vagy baszod.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 06:56:32

@Szabo T: az is a'merikai :)

amugy porsche fronton itt zavar van az eroben, a 968 az ujonnan is "porsche" arban volt, a 924/944 volt a parasztporse, amugy en mentem 5 hengeressel.

eddig ugy tudtam - nem vagyok porsche guru - hogy a 924/944 ugyanaz csak a 944 ben van 5 hengeres motor ( a vilag akkoriban talan legjobb 5hengeres 2.2 es motorja, audi 100/200/5000 bol ismeros lehet )

a 968as amugy 3ezres volt, a belseje is egesz mas, ugy tudom abban volt kabrio is.

@Niebur: @Ciri: nem vagyok bekebiro de ha egy auto kepes ra hogy egy adott fokozatban egy adott sebesseget elerjen es annak a max fordulati leszabalyzas az oka akkor az az auto hiaba erosebb ugyanott adott fordulaton fog leszabalyozni es ugyanannyival fog menni. HA azert nem megy gyorsabban mert ero hianyaban nem tud jobban forogni akkor tobb loerovel gyorsabb lesz. En igy gondolom, szerintem helyes a teoriam de lehet hogy nem. Vannak autok amik kulon szabalyozza a motor max fordulatat es kulon a vegsebesseget ( mert legfelso fokozatban is ki tudna forogni leszabalyzasig de ahhoz olyan vegsebesseg tarsulna amire a futomu/kasztni/hutorendszer/stb nincs tervezve, vagy aranytalanul draga lenne ha olyat terveznenek ra. Peldanak tudom mondani a hayabusat, ami azert IS jo motor ( annak ellenere hogy suzuki ) mert ott belenezel a tukorbe 320 korul es nem akar leesni, ellenben egy gsxr tuneuppal tudsz menni 270-300 at de ott majd leesik a gyari tukor de ott ugy oldjak meg a tunerek hogy kisebb tukrot tesznek ra. ( na nem mintha valaki elozni akarna, de a nagy csak rezgeseket csinal. Nem eleg a kis tukor, alatta eleg merevnek kell lennie a spoilernek, azt eleg jol fel kell fogatni stb stb nem egyszeru dolog valamit nagy sebessegre JOL megcsinalni - van egy srac aki kijar krosszozni o utcai ongyilkosjelolt is a haverjaival dongetnek rendessen otole tudom ezeket, en utcan nem hajtok gyorsan mert veszelyes - tudom ven f@sz vagyok nem kell beszo'ni :) )

a hutorendszerrol par szo: adott sebesseg felett CSOKKEN a hoatadasi kepessege, mert a belepo eleknel a nagy levegonyomas hatasara turbulencia keletkezik, "lecsuszik" rola a levego, es hiaba mesz 300-al melegedni fog a motor. Eltero lamellazasu a huto alul es felul, mert ugye a dugoban es 40kmh nal is kell a hutes meg 320 nal is. Erdekes de igy van. Amikor terveznek egy igen gyors jarmuvet azokban egymillio olyan dologra odafigyelnek a mernokok ( tehat nem a videki neoncso beepitok ) amire atlagember nem is gondolna. Ezert IS draga a Veyron, a ferrari,a Hayabusa, a Panda 100hp ( jolvan ez vicc volt, a panda olcso :)

Ciri 2013.06.03. 07:02:45

@visszakettopadlogaz:
HA azert nem megy gyorsabban mert ero hianyaban nem tud jobban forogni akkor tobb loerovel gyorsabb lesz. "

Pontosan, és ugye az utcai autótípusok 99 százalékára ez igaz is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.03. 07:46:50

@Algopirin: eleg lenne egy gyorsulas maximalizalo chip, minden kocsi egyforman gyorsulna - megoldva a lampatol lampaig dolog :))

...aztan jonnenek a nepiteletek: trabant 601 el jarok, vehetnek ferrarit is de az is igy gyorsulna...

ahogy ismerem orszagunkat egy heten belul megjelennenek a chip okositok 10.000ert :D

Mazlee 2013.06.03. 08:50:41

Porsche: le a kalappal, de versenyezni Tico ellen azért gáz :)

PT: biztos van benne fluxuskondenzátor

Merci: passz

Tempra: maffiózó csajozó? HOL????? szabócsban?

golf: tipikus fiataloknak első verda. és persze vwvwv konszern mert mi más?

Rocko- 2013.06.03. 10:11:04

@visszakettopadlogaz: igen, így lehet vicceleni, csak aztán amikor megjelenik mögötte egy Hummeres, aki kivette a csipet, neked meg az egyetlen esélyed a leszorítás ellen előre lenne, akkor annyira senki nem támogatná ezt a csipes dologt.

Józsi a guminagykeres 2013.06.03. 10:12:51

@Niebur: Mutass nekem egy olyan utcai autót,ami azért nem gyorsul tovább az utolsó fokozatban,mert eléri a leszabályzási fordulatot!
Mert én még olyannal nem találkoztam. Kisautók 60-70LE-vel is 3000 környékén forognak 100km/h-nál,tehát bőven 200km/h lenne a vége az áttétel miatt.
De pl. B200CDI 1600-at forog hatodikban 100nál és 2100at 130nál és 4800nál tilt...

csorsza 2013.06.03. 10:16:29

@kuki123: chiptuning esetén (dízel) a nagyobb sebességtartományban valóban csökkenhet a fogyasztás, az addigihoz képest. én is így tapasztaltam.

perszepersze 2013.06.03. 10:30:18

A Porsche-ben soha az életben nem volt 5 hengeres motor gyárilag! 924-Audi 4 hengeres 1997ccm-es benzinmotor 115 lóerővel, később turbóval 924S vagy turbo néven 165 lóerővel. 944-Porsche 2.5-től 3.4 literig növelt benzinmotorok, változattól és évjárattól függően turbófeltöltéssel vagy a nélkül, jelenleg is a világ legnagyobb, szériában beépített 4 hengeres motorja volt a gyártásciklus végén a kocsiban!

perszepersze 2013.06.03. 10:31:21

@Józsi a guminagykeres: Hagyd el! Nem nagyon van képben a járműtechnika terén. :(

Bilok 2013.06.03. 11:02:54

@yenoee: tényleg 75 le volt a Tempra 1.6 i.e. Nekem is volt egy, és egyáltalán nem volt rossz. Több kocsit is vezettem akkoriban felváltva 75 és 100 le között, és egyiknél se tűnt gyengébbnek menet közben.

A krúzeres meg... LOL Az az alu "szőnyeg" tényleg igazi sportkocsit csinál a dömperből. Elképzelem, ahogy a németek nyálcsorgatva irigylik ezért a csodáért. :D

Smartass 2013.06.03. 11:06:20

@Niebur:

Hát ez az! Az utcati autók 99 %-nál szimpla tuninggal lehet végsebességet növelni.

DE!

Csak addig, amíg el nem éri a végfokozatban a limitert! Ezt az elméleti végsebességet csak a limiter kiikatatásával, vagy váltó áttétel cserével lehet kiküszöbölni.

ÉS MÉG EGYSZER:

Az utcai autók 99,9999999%-ánál a lóerők/nm-ek növelése végsebesség növekedéssel jár, és még ÍGY SEM ÉRI EL az elméleti, váltó áttétel/fordulatszám maximum jelentette végsebességet.

Ennyi. Szerintem ebben egyetértünk.

Én viszont a valóságból kiindulva írom, hogy az autók 99%-a nem éri el az elméleti végsebességét, tuninggal sem!

deepdiver 2013.06.03. 11:45:27

Mikor amcsiban éltem akinek PT-je volt, szinte mindig a szervízben volt (mondjuk az amerikai autók felével egyetemben).

Facehugger 2013.06.03. 13:12:47

Nem értem, hogy miért bassza szét valaki a gyárban összerakott autóját chiptuninggal. Azt meg pláne, hogyan bízhat meg egy sarki mekkmesterben, a helyi alkeszbolt és a leendő nemzeti trafik közötti sufniban.

Mérges 1234 2013.06.03. 13:56:27

"Egy autó technikai értelemben vett végsebességének semmi köze nincs a légellenálláshoz, a motor teljesítményéhez, annak növeléséhez ha az eredeti beállítás nem változik. A végsebesség ugyanis a motor fordulatszám, a váltó áttétel és a differenciálmű áttétel függvénye (meg a kerékátmérőé). Tehát egy adott leszabályzási fordulatszám esetén teljesen mindegy mekkora a teljesítmény. Ha növelik a motor megengedett maximális fordulatszámát (beleviszik a pirosba), akkor valóban nőhet a sebesség, de ez elég kockázatos játék. A motorokat egy átlagos használatra méretezik, 20-30 %-s fordulatszám növelés biztosan az élettartam meg a fogyasztás rovására megy."

Tényleg????? :D :D :D

Nagyon kevés az az autó, amit a motor maximális forduatszáma korlátoz a végsebességében. Utcaiban talán egy sem.

Mérges 1234 2013.06.03. 13:59:08

"Ciri 2013.06.03. 06:05:04
@Niebur:
Jaj de vakon vagy baszod."

:D :D :D

Jó ez a kifejezés.

Hurri Kán 2013.06.03. 14:06:56

@Niebur:
Egyhamar te se leszel díszdoktor a műegyetemen, ez tisztán látszik.

LT5555 2013.06.03. 14:18:01

Én úgy tudom a 924-es porche-ban az Lt teherautó 4 hengeres motorja volt, a haverom 944-esében is négyhengeres motor van.

yenoee 2013.06.03. 14:55:16

A Temprához sajna van egy eléggé kellemetlen hír a linken.
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125561145&t=9095829

DeezL 2013.06.03. 15:30:03

@Pepejoe: volt ilyen Porschem olaszból hoztam a 200at simán vitte,jó gép volt...
Fiamnak volt ilyen motoros Tipoja 78lovas volt igazából... 16 kompresszióval,nem ment rosszul ahhoz képest hogy 1.6 8 szelep..csak szeretett enni...
Nincs azzal gond hogy Fiat,csak ne legyen digites műszerfalas,meg a hátulja szokott rohadni...Temprák annyira nem de a Dedrák 96ig... Tipok azok szerettek..
meg max a hátulja szeret terpeszteni a csapágyak miatt ha szarok...
a TDI az meg király ennyi:)
Ilyen C merci amiről tudok nyilatkozni haveromnak volt 3évig kb de az a 270CDi volt,az a 2.7es diesel motor kurva jó,én a 200as meg 220asokról hallottam ,meg olvastam hogy vannak gondok,de pl nekem volt egy E220cdi-m 2008as azzal sem volt bajom...

Niebur 2013.06.03. 15:54:00

@Hurri Kán: (és a többiek) Köszönöm, a sok Nobel díjas tudós, autó tervező mérnök építő jellegű, tartalmas hozzászólását.
Kár, hogy pont azt nem értették meg, amit írtam.
Részemről befejeztem.

Hurri Kán 2013.06.03. 16:25:49

@Niebur:
Itt csak te vagy a tudás birtokában, mindenki más repülőgépanyahajó, azért nem értettük meg.

perszepersze 2013.06.03. 16:53:23

@Hurri Kán: Nálad a pont! Szegény legénnyel semmi gond nem lenne, ha folyton folyvást nem akarná megmagyarázni, hogy miért is hülye. :(

Pas de probleme 2013.06.03. 18:14:10

@paveway: Jól van, jól van - de nem ez vót a cél. A lényeg: a heti merítésben időnként szívesebben olvasnék olyan bejegyzéseket, ahol az AUTÓ a különleges, nem pedig az, amennyire a tulaj félreértékeli a verdát.

Értem én, hogy lehet szeretni egy öregecske Temprát - én is egy 200 felett futott 1.6D Escorttal kezdtem, és szerettem. De nem írtam volna azt, hogy "granturizmó". Bár OK, nem csúnya a gép, látszik, hogy vigyáznak rá - és olyan sok már nem fut belőle.
A Golf beválogatását egyszerűen nem értem. Walaki?
A Merci is az önbecsapás tipikus esete,a tuti vétel a "síró nepperrel", stb. Pont ezért volt érdekes?
A Porsche OK, de az állapotáról írottak engem elriasztanak, különösen, hogy úgy hallom, nem mindegyik ilyen beteg - szóval a cikk tán nem jellemző. A felni viszont rettenet. :-)
A Cruisert tényleg úgy-ahogy különleges. Csak hát a tulajvan eltájolva... Persze ettől még nem írnám, hogy Piti, mert lehet, hogy learrogánsoznának megint. :-)

Hát így.

DeezL 2013.06.03. 18:28:38

@Pas de probleme: volt 1.9es granturismo Tipo az 1.9 TD a felszereltésének a neve volt ez, 92lovas volt még sem egy rakéta... a 3as Golf 1.8as kemény 90lovas változata is GT felszereltségi szint volt..:) pedig az sem ment de az fogyasztott is szépen

DeezL 2013.06.03. 18:33:46

@kuki123: a BMWnek Sor 6ja van nem V6 és az E32 ha 35i jelzésűakkor az 3.4es sor 6 218lóval! de a lényegen valóban nem változtat,tuti nem nyomta neki:)

i_am_Williams 2013.06.03. 21:13:53

hát én ezt a PT frúzert nem értem... Deutschlandba ennyire ritka egy PT? ja igen mert az embereknek van eszük és VW-t vesznek... de inkább csúnya na mindegy azért fogyasztás 190 pacira... na ne szerintem az 100 perc alapjáratra gondolt biztos elírta na mindegy... A többi ítélet nagyon ott van A Porsche érti a dolgát A Fiat-nak meg VW-nek meg sok további sikert a Mercedes-nek meg semmi az Mercedes :)

2013.06.03. 22:02:22

csak nekem szúrt szemet, hogy a porsche-t elvitte kasztniztatni, majd leszakadt?! a motor? És ez a szerencsétlen autó a nem megbízható? Basszus... talán olyannal kellene dolgoztatni aki látott már közelről szerszámokat.

Shadowbull 2013.06.03. 22:51:41

@Niebur: felfulu kenguru legyek, de en sem ertettem igazabol mit is akartal mondani. Ott vesztettem el a fonalat, hogy a teljesitmenynek meg a legellenallasnak nincs koze a vegsebesseghez....

butschq 2013.06.03. 23:31:53

@Niebur: öö azért ezek elég nagy fél- illetve negyedigazságok. Ezt max a gépelemek tanszéknek tudod előadni, akik azért nem engedték meg a tolómérő használatát, mert a tenyér nedvességétől bedagad(!!) a fém, és utána nem lehet használni.

@Shadowbull: így jár az, aki csak félfüllel van előadáson :)

DeezL 2013.06.04. 07:46:27

@yenoee: a 75/78 lovasok a központisak a 90lovasok a hengerenkénti injectorosak voltak.. de nem értem hogy tényleg a regata 100lovas volt akkor miért vették vissza,tuti valami előírás miatt... de ha már itt tartunk akkor inkább 1.8 vagy 2.0 16v benzinesből

Józsi a guminagykeres 2013.06.04. 10:06:19

@Shadowbull: A 114i motorja hol van butítva a PSA-ban használthoz képest? Gondolom nem csak szoftveresen,hanem ott spóroltak ahol lehet. Dugók,szelepek ugyanazok?

Shadowbull 2013.06.04. 10:23:50

@Józsi a guminagykeres: fogalmam sincs, de szerintem az alapmotor az ugyanaz lehet. Gondolom kisebb rajta a turbo, befecskendezok, talan vezermutengelyek is masok.

peter3374 2013.06.04. 12:26:27

A mercis tortenetrol senkinek nem jott le, hogy a luzer kis csorot aki megvette milyen alap ovodas dumaval vertek az? A nepper felesegee volt... Aki sirt amikor elvittek tole.... Ja persze, kozben, 100.000kmnel mar szetulte a bort.... Meg romma tortek az orrat es ugy taknyoltak ossze, de persze a szemet hivatalos szerviz aki biztositos szamlara sem volt hajlando visszaganyolnI.... Gondolom az elejen a rogzito pontoknak a nyoma sem volt mar meg...
De amigy is szanalmasak ezek a luzerek, a kollegak lementek a parkoba lefenykepezni egy hasznal mercit, gondolom a gyerek a tescoban dolgozik....