Szinte egymást érik a különböző autós kiállítások a világ különböző területein, minden gyártó igyekszik mindegyiken kitűnni, valami újat, feltűnőt és érdekeset bemutatni. Az európai bemutatók közül már évek óta a Genfi Autoshow a legjelentősebb, a globálisan érdekelt modelleket pedig Kínában, pontosabban Shanghaiban mutatják be, nem véletlenül. Ezért talán nekünk kicsit ki is szorul a látószögünkből a New York Autoshow, pedig Észak- Amerika első és legnagyobb ilyen rendezvénye. Idén március 29. és április 7. között rendezték meg 113. alkalommal. Nem csak amerikai, európai és japán gyártók is egyaránt szerepeltetik újdonságaikat, kicsit a helyiek ízlését és igényeit szem előtt tartva.
Nemrég egy barátomnak volt szerencséje eljutni a több szempontból is a világ közepének tekintett New Yorkba, és ha már ott járt, nem hagyta ki a New York Autoshow-t sem. Tőle kaptuk a fényképeket, ezúton is köszönet értük.
Sok olyan autót mutattak be a kinti közönségnek amiket mi már régóta ismerünk, és olyanokat is amikkel itthon sosem fogunk találkozni. Ezek főként nagyköbcentis szabadidőautók, kifejezetten az amerikai piacra. Ilyenek a Honda, Amerikában Acura márkanéven futó, MDX és RDX közepes és nagy SUV-jai, amiket most mutattak be először és a szintén itt megmutatott ZDX tanulmányuk is. Ha már a tengerentúlra szánt japánoknál tartunk, hosszú a sor. A Toyota a következő Highlandert és a jelenleg futó Highlander hibrid változatát hozta magával. Házon belül az új Lexus RX350-t és az RX450h-t állították a standra. A név megtévesztő lehet, de a 450h-t is egy három és fél literes V6-os hajtja, ami mellett dolgozik egy villanymotor is, amivel együtt majdnem háromszáz lóerős. Minden gyártó zöldül itt is, a Nissan kifejezetten, ezért a tisztán elektromos Leaf-fel próbálták felhívni magukra a figyelmet.
Ahogy a lakodalomban is azt játssza a zenekar amire a közönség mozog, nem pedig azt amire otthon meditálunk, úgy a német prémiummárkák is az erősített modelleket vitték át az óceánon. Az Audi az SQ5-tel, a Mercedes az E-Klasse AMG Touringgal és az SLS AMG-vel haknizott. A BMW visszafogottabb volt, náluk a Concept Active Tourer állt a középpontban. Persze befért még a háttérbe egy új cabrió 6-os és kombi 3-as is.
A legtöbb - világ szinten érdekelt - gyártó jelen volt, a Volkswagen az új CC-vel, a Mazda egy Skyactive 6-ossal, de még a Smart is egy villany-kabrióval. A Volvo az XC60-nal akart egyszerre mindenkit megszólítani, ezért egy elegáns és egy sportos kivitelt tettek egymás mellé. A Ford zászlóvivője ezúttal nem nagy autó, hanem egy elektromos Focus volt. Nem lenne igazi amerikai hangulat a Ford luxusmárkája, a Lincoln nélkül. Az ő sztárjuk az MKC tanulmány volt, de azért egy új Navigator sem hiányozhatott a kiállításról.