Jobb, mint a Navara?

  2013. március 30. - Lendvai Zsolt Címkék: olvasó opel 4x4 havazás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Olvasónk, Pozsonyi Imre két éve fordult a Totalcar szerkesztőségéhez, hogy tanácsot kérjen: milyen összkerekes autóval tudná megközelíteni otthonát a szinte járhatatlan úton? Pista és Winkler egy BMW X3-assal és egy Opel Insigniával vágott neki a jeges-havas kaptatónak, végül azonban csak Imre saját, hóláncos Navarája tudta leküzdeni az akadályt. A választás most mégis az Opelre esett.

Kedves Winkler Róbert!

A múltkor a szentendrei borbisztróban az a scampis izé tényleg elég jó volt, de inkább maradunk a phónál. Szerintem tavasszal - már ha emlékszik valaki arra, hogy mit jelent ez a szó - magyarítom a receptet és készítek egy rendes phót, de bográcsban.

És, hogy a fonál el ne vesszen... (oké ez így nagyon szarul hangzik)

Szóval az úgy kezdődött, hogy a magyarországi, kettes számú, felelősségmentes "szakma" beígérte ezt az esőt, itt a hóesés után, én meg ahelyett, hogy az utca aljában leparkoltam volna a féltett vasat, hazajöttem, fel a hegyre. Sőt még az udvarra is beálltam az új kedvenccel. Aztán reggelre nemhogy eső nem esett, de az egész autómat vastag hótakaró borította. Ja, meg az utat is, amit már ismertek.


Nem, hazudok: az úgy kezdődött, hogy kicsivel több, mint kettő évvel ezelőtt bepróbálkoztatok a small hegyi felfutóval hóban. Az akkori eredményt nem részletezném, azonban nálunk megérett a Ssangyong Musso cseréje, és Feleségem megörökölte ideiglenesen az akkori tesztgyőztes (oké doppingos volt egy hólánccal) Navarát, én pedig új vas után néztem.

Talán érdekes lehet, hogy kinek mi csapódik le egy ilyen videó 1000X történő visszanézése közben, de én arra a következtetésre jutottam, hogy az az Insignia, amivel itt, az utcánkban bepróbálkoztatok nekem pont jó lenne, csak: túl drága, túl nagy benne a motor, túl alacsony a hasmagassága, túl kicsi a csomagtere (hogy a rákba teszek bele egyszerre és egyben egy vizslát, egy goldent, meg egy cane corsót?). Úgyhogy akkor az ötletet el is vetettem.

Aztán eltelt két év. Ezalatt rájöttem, hogy a következő autóm biztos benzines és lehetőleg automata lesz. Persze az összkerékhajtás alap. És pont ahogy a TC-s cikkekben is olvasom, elindult a vadászat...

Volt itt minden:

Pathfinder (diesel), Toyota Highlander, Grand Cherokee, SX4, Octavia 4x4 (ilyenem már volt korábban), a VW csoport szinte minden összkerékhajtásúja, BMW xDrive, stb. Aztán egyszer csak befigyelt az Opel. Ha valaki öt, nem három, kettő, egy éve azt mondja Opeleket kezdek el nézegetni, biztos megforgattam volna a keszthelyi egyetem Főpraxi választásán büdösen füstölő faszénen, az ökörnek kikészített nyárson.

Aztán szűkítettem, mint a konzumálódó szülész, a zsebpénzért cserébe a hatosikrek után...

Insignia Turbo 4x4 Tourer

Kutakodtam egy pár hónapig, végül megleltem. Mondhatom, majdnem mindent tud, ami elvárás volt. Az alja azért alacsonyabban van, mint kéne, de kis odafigyeléssel ki lehet kerülni a buckákat, meg hétvégén amúgy is közösségformáló, ha a szomszédokkal kimegyünk utat kapálni, sőt a pálinka sem romlik meg közben. Az autó hegymenetben, rövidtávon jobban működik a "hobby" 4x4 meghajtásával, mint a Navara a sajátjával, tehát szinte bármikor feljön. Amiben a Nissan többet tud, az a lefele. Ott ugyanis van felező, 1, alapjárat. Oszt mikor csúszik, akkor kicsi gáz az irányba állításhoz. Ez utóbbi az Insigniában még az automata manuál állásának M1 fokozatában sem klafa, ha csúszós a pálya. Mondjuk valszeg nem is erre találták ki.

Csak azt nem tudom, hogy akkor mire szánták ezt a 4x4-et? Közúton, forszírozott körülmények közt nem lehet kihozni a sodrából. Nem áll keresztbe, nem driftel, nem rakoncátlankodik. Persze, havas, jeges nagyparkolóban lehet feszegetni a határokat, de aki ezt közúton megteszi, annak simán kiutalható egy lobotómia, hogy a jövőben kevésbé legyen ötletteli.

Szóval nekem csak egy telefonos kamerám van, ráadásul azzal a kezemmel is időnként a kormányt kellett fognom ("szemed legyen az úton, kezed a kormányon..."), nincs zene és össze/átkötő szövegek, nincs összehasonlítás UAZ-zal, Nivával, stb. Valamint nem indulunk sziklamászó, egyedi építésű autók triálversenyein.

Helyettük egy kis opeles szánka a nagypénteki hóban:

Nagy hónyulakat!

Üdv:

A Pozsi

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr745183653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Psyke 2013.03.30. 15:49:41

Gyerekkorom óta szeretnék egy hegyoldalba lakni és elterveztem, hogy egyszer majd ott fogok élni. Most, hogy megnéztem ezt a videót rájöttem, hogy bolond lennék itt hagyni ezt a közművesített alföldi utcákat. A videó majd 5 percig tartott és a háztól alig 1 km-re jutott csak. ez idő alatt már 4 km-re járnék a falutól.

tomigonzo 2013.03.30. 16:00:24

Psyke: aztan ha meg annyi ho esik mint altalaban mostanaban, ket napig ki sem mozdulsz es halalkodhatsz a kozutkezelonek meg a tobbi jokepunek

uarempty 2013.03.30. 16:05:41

@duplo: Mert ha hegyoldalban lepottyan 50 centi hó, akkor ki fog tudni menni? O.o

- Szerzet - 2013.03.30. 16:06:58

Bizony, így adják el a tesztelők az autókat.

csakazértistotalcar 2013.03.30. 16:14:43

Nem semmi, de nem jellemző ennyi hó ki hazánkban

rashy729 2013.03.30. 16:19:34

elég nyugodt volt az illető, mikor az 5,5 milliós autóval oldalazva csúszott a villanyoszlop felé :D

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2013.03.30. 16:23:57

@Psyke: Miskolcon hóban a ház elé csak úgy tudok beállni, hogy tolatok, mert különben annyira nincs súly az elején, hogy csak áll forgó kerekekkel. (fronthajtás)
A 4x4 biztos megoldaná a dolgot, de én meg azért nem fizetem egész évben a magasabb fogyasztást, hogy télen pár havas-jeges napon könnyebb legyen.
A természet gyönyörű, de a domborzat miatt sokkal ember és technikát próbálóbb itt élni, mint régebben a Dunántúl sík részén. (jól látod a dolgot :-)

- Szerzet - 2013.03.30. 16:26:20

Sokáig a fejemben volt, hogy egyszer hóban felmegyek itt a Dusterrel, de most várhatok megint jövő májusig.

Gomulka Béla 2013.03.30. 16:41:49

Szerkeszto" urak, ezt a spant, legyenek olyan jók, ne tessenek felvenni a ku"lso"so"k ko"zé! (Vélheto"leg nem is szorul rá a flekkdíjra, de ez nem számít.)

Miki-oooo 2013.03.30. 16:51:36

Hasonló helyen lakom, mondjuk itt van műút :) Soha sem cserélném el egy alföldi kecóra. Mindemellett nem volt még olyan, hogy ne tudtam volna hazajutni, vagy elmenni. Mondjuk mi a quattro-ra esküszünk:
www.youtube.com/watch?v=5kB8SJFShO4

CharlieBrown 2013.03.30. 17:12:44

Csak nekem volt tobb helyen ertelmezhetetlen a leirt mondat???

2013.03.30. 17:27:05

a subaru justy (vö. 3 jatós swift '01) röhögne jött volna itt le a 900kg-jával :), meg fel is...teszteltem küszöbig érő hóban.

Ilyen friss hóban úgy megáll mint a gerely, még fékezve is.Persze, a 900kg + jóféle téligumi kombóval nem is csoda és nincs benne semmilyen sokbetűs csodaszer.

fülesboci 2013.03.30. 17:43:26

ilyenkor? tereptrabant.. mindent visz. Kellemes nyulazást.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.03.30. 18:21:57

Ez most hazugságnak fog tűnni, gyenge idegzetűeknek nem ajánlom!

Budapesten a XXII. kerületben egy ilyen utcában laktam. Akkoriban egy akkor 20 éves 1.6 ford taunusom volt. A tepsi kasztnis hátul kislámpás. Ha nem is simán de a hátsókerekes, kopott nyári gumis, nem túl magas taunussal fel tudtam menni az ilyen meredek utcába ekkora hóban! Valahogy keresztbe fordult és srégen, majdnem kilinccsel előre nyélgázon, veszettül forgó hátsó kerekekkel fel driftelte magát az autó! Balanszírozni kellett de megoldható volt. Rajtam kívül senki nem jutott fel ilyen hóban.

faterpolo 2013.03.30. 18:23:55

@- Szerzet -: :D :D :D :D :D

@zseketto88: @fülesboci: Ott a pont. Aszfaltozott, ámde dombtetőn áthaladó utcában lakom, amikor kisebbecske voltam, mindenki a trabantos szomszédot irigyelte, az úgy szaladt fel ide, mint pók a falon. Subaru Justy-ról annyit, hogy ami rövid, magas és könnyű, azzal jó eséllyel elcsászkál az ember bárhol. Ismerősünknek volt anno telke egy eldugott nógrádi kisfluban, egy Suzuki Samurai-jal szaladgált az erdőben, azt se nagyon hatotta meg a domborzat.

Ellenben amikor elkezdett ez a környék a gazdagok célpontja lenni, minden télen mosolyogva néztük, ahogy az E Mercit és az 5-ös Bömöst az első hóesés után minden új lakó nagy lendülettel elkezdte Pajero-ra meg Cherookee-ra cserélni. :D

Hurri Kán 2013.03.30. 18:35:12

Úgy tűnik, 4 kerék ide vagy oda, egy hólánc nem árt...

_____________ 2013.03.30. 18:59:19

@Gomulka Béla: Te meg hanyagolhatnád ezt a repülő ékezetezést mert borzasztóan zavaró.
Sztem nem csak az én számomra.

quatromanus 2013.03.30. 19:03:33

A tutti a Citroen CX 2.5 szívó benzines ( sajna rég volt).
A motor elől váltóstól keresztben az első híd előtt. Jó téli papucsok. Ha sok volt a terepakadály egy mozdulat és megnőtt a hasmagasság. Le-fel télen nyáron, nem volt akadály. Nem számított az oldalszél sem! Most is vennek ilyen autót.

uniball 2013.03.30. 20:05:15

Subaru valóban kimaradt a sorból. Ha már 4x4, érdemes lett volna olyan autóval is próbálkozni ahol értenek is hozzá. Kíváncsi lennék egy Legacy/Outback ugyan ezt a szakaszt hogyan és mennyi idő alatt teljesítené.

p4t 2013.03.30. 20:11:09

Milyen fura, hogy Winkler felfelé próbálkozik, addig a haver meg lefelé csúszkál a 4x4 hajtással. Lefelé még szánkóval is le lehet csuszizni. Gondolom jó sokat gyalogol, ha nagy a hó hazafelé. Kár hogy nem megy az angol, mert az új próbálkozáson, legalább a régi színvonal lesz egy ideig.

- Szerzet - 2013.03.30. 20:19:28

Olvasni simán tudok angolul, pláne autós témát, de kommentelni inkább nem. Mindenki jobban jár.

kzolika 2013.03.30. 20:33:48

Sokszor teszem fel a kérdést: emberek miért basznak ki magukkal és másokkal, hogy ilyen helyekre költöznek?

peta33 2013.03.30. 21:18:21

Itt a Subaru a jó megoldás,vagy a G,ML,GLK Merci,ha valakinek ezek közül akad,megnézném a videóját,ott a hegyen! :-)

Hó apó 2013.03.30. 21:27:39

Ugye ez nem a szokásos sunyi, rejtett Opel-reklám a blogban?
Mert az Insigniánál kevés gagyibb és rosszabb ár/érték arányú kocsi van a piacon.

gizmoka 2013.03.30. 21:29:09

Némileg megvigasztalt a BMW kudarca, mert ennél meredekebb utcán jövök-megyek minden nap - szintén Szentendrén - és eddig mindig hazaértem - hólánc nélkül! A titok: Jeep!
De a háromajtós Suzuki Grand Vitara is hibátlan ilyen terepen, tiz éve gyakorlom ezt a hóban furikázást, kitapasztaltam pár járgányt.

Naezatutti?! 2013.03.30. 21:38:20

Szép ez a környezet, jó lehet itt élni. Főként mondjuk nem télen (bár szépnek az is szép).
Én mindenképpen kipróbáltam volna Winklerék helyében -ha van ár lehetőség- egy Audi Allroad Quattro-t. Lehetne az az A4 vagy A6... Nálam az összkerekes autó csak is a Quattro hajtáslánc-nál kezdődik.

Invinoveritas 2013.03.30. 21:48:06

Navara helyett Insignia? Családdal, kutyával et cetera? Inkább egy Patrol. Nagy, összkerék, sperrdifi, hasmagasság, befér blöki, gyerek stb. Télen-nyáron jó az. Csak már nem kapni zsír újat...

ommm 2013.03.30. 22:14:46

@Invinoveritas: Utóbbi döntést a mai napig nem értem. Van, ahol még akad, de meg voltam győződve róla, hogy csak nekem hiányzik.

xenuka 2013.03.30. 22:30:38

egy 10 éves Subaru Forester simán felmegy a szimmetrikus összkerék hajtásával

apoa 2013.03.30. 23:13:02

Azt hittem valami női magazint olvasok...

xenuka 2013.03.30. 23:15:52

a csodálatos audi quattro hajtás demója...
www.youtube.com/watch?v=pvNAb4gA6bs

gjoczy 2013.03.31. 00:25:43

Amit ezek a csillogó vasak nem tudnak azt egy 100 ezres wartburggal megoldanád.
arra csak egy jó téligumi kell és felmegy és lejön.
lehet hogy a csillogó autót a hegy alatt kellene tartani a 100ezres wartburgal meg hegyre járni télen.

Cselokapitany 2013.03.31. 00:51:21

Miért nem csinaltatjak meg az utat ahelyett hogy egyre dragabb osszkerekes autokkal jarkalnak az egesz hegyoldalon ? (:

Rodolfo63 2013.03.31. 01:07:58

én a felmenetelről néznék meg egy videót :)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2013.03.31. 01:23:22

Érdekes lett volna kipróbálni a sok tizenmilliós technikai csoda között egy 15 éves horpadt Suzukit, egy 4 ezer forintos hólánccal ;)

TurboRudi 2013.03.31. 07:09:53

Én meg összefognék a szomszéddal és nem kapálnám az utat, hanem felszórnám kőzúzalékkal vagy homokkal... Aztán bármilyen autóval haza tudnék menni.
Amúgy egy jó téli gumma csodákra képes. Lehúztam egy téli szezont a svájci alpokban, meg hármat ausztriában és egy sima, első kerekes kocsival járkáltam minden nap lánc nélkül.

czuwaj 2013.03.31. 08:02:14

@zseketto88: Nekem is van buzukim 4x4-es. 350 méteren lakom. Az utat csak addig tisztítják, amíg jól esik(kb felét). Ezután jön egy 2x-szer 180-van fokos kanyar, aminek a végén még emelkedik, 20 fokot.Ezen a télen mindig felmentem és le is jöttem. Pénteken 30 cm hó esett. Sajnos a szomszédom, aki csak a jobb oldali pedált tudja nyomni felszántotta a kanyart.Csak a lánc tudott felhozni.

csongiaparaszt 2013.03.31. 08:19:04

1. Ilyen útra Wagon R+ 4x4-et vennék. Lehajtott hátsó ülésekkel simán beférnek az ebek is.
2. Soha nem költöznék olyan helyre, ahová nem biztos, hogy ki tud jönni a mentő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.31. 09:48:17

Meredek! Ismerős a környék, szereintem már jártam arra. De a Mecsek oldalában vannak olyan utcák, hogy bringával sem mertem lemenni rajtuk...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.31. 09:51:24

@csongiaparaszt: 2. Ott a pont.
Nagyon jó és drága lakások vannak itt a hegyoldalban, gyönyörű helyek, de télen oda felmenni...
...főleg, ha úgy takaríCCSák a zutakat, mint 14-én volt, hogy du. ötkor 5 centis jég a hatoson.

beavereater 2013.03.31. 09:55:52

@Invinoveritas: Új Patrolból dízelt nem fejlesztettek, egyelőre legalábbis, úgy meg elég halott ügy bármit is elpasszolni a rákkedvelő Ajrópában. A kereskedők is baszogatják az importőrt, az meg a gyárra mutogat, meg hát szrintem nincs is honosítva mifelénk, v. miafene. Vagy csak szívatta volna az Infinitit, saját márkán belül a Pathfindert, fapadost munkára már nem vesznek (arra ott vannak a szutyok piköpök), a fullos kivitel meg kb. V8 LC árszinten lenne, és persze még ott van a kibaszásfaktor is, nehogy már J-vel kezdődjön egy akármilyen értelmes Nissan alvázszáma!

Egyébként az Y61-es Patrolok (amik kifutottak 2000-es évek vége felé) zárható hátsó diffisek, nem sperres van bennük, bár lehet az új már nem ilyen.

Az Y61-es (fullosabb) szériának van egy "budget-Range-Rover" hangulata, sajnos nem olyan bulletproof, mint a Toyo LC, meg hát sok már abban is a gyüttment beszállítói alkatrséz

Mivel nem vagyok 350Z/GT-R célcsoport (egyelőre), ezért nálam a nissan lehúzta magát a retyón, sajnos van egy pár újabb otthon, elbaszott konstrukció mind, egytől-egyig, és még csak nem is különösebben ócsók.

Schütii 2013.03.31. 09:56:52

@Cselokapitany: Hová lenne akkor a mindennapi kihívás..

Hurri Kán 2013.03.31. 10:28:02

Egyébként meg aki ilyen helyre költözik, valószínűleg számol azzal, hogy lesz az évben pár nap, mikor max. szánkóval tud lejönni. És? Ettől most visszafelé kezd el forogni a Föld, vagy mi lesz?

JL 2013.03.31. 10:28:56

@beavereater: "...meg hát sok már abban is a gyüttment beszállítói alkatrséz..." - jaja, az utolsó, itthon kapható szériában (2006-2007 táján) például MŰANYAG volt a "karterpáncél":-D

JL 2013.03.31. 10:30:05

@JL: mármint az utolsó Patrol-szériában

Invinoveritas 2013.03.31. 10:47:41

@ommm: Nem vagy egyedül. Jó az Y61 középső szériája (2000-2004/2006?) létezik 4.2 TDi 6 henger kivitelben. Azt sunáznám:) A ZD motorkódos 3.0Di-t nem hajtottam, de a Terranokba is ez a motor került: utólagosan láncosított, 16 szelepesített, két kiegyensúlyozótengelyes befecsis francia ihletésű valami, ami 2000 1/min felett kezd húzni... Kényszerből izzadták? Nem tudom.
@beavereater: Egyetértek, én se a francia Nissanokra bukok. Sajna nem európai, de ez odab@sz:www.carsales.com.au/private/details/nissan-patrol-2000-14297898?base=1216&vertical=Car&cr=10&eapi=2&__N=1246%201252%201247%201282%204294963846%204294963358%201216&num=15&silo=Stock&sort=default

Ja! Kapni újat platósban is:)www.carsales.com.au/bncis/details/nissan-patrol-2012-14609907?base=1216&vertical=Car&cr=9&eapi=2&__N=1246%201252%201247%201282%204294963846%204294963358%201216&num=15&silo=Stock&sort=default

Invinoveritas 2013.03.31. 10:53:11

@beavereater: A Navarák sem a régi japán minőség (egy japán alkatrészt nem találsz benne), de a most kapható Nissanok sajna tényleg elég vackok. Faterom Navarája 10.000-nél! szórta az olajat! Nissanos szervízfőnök válasza: ez ilyen sajnos, nagyon sajnáljuk, de hozza, megjavítjuk. A szervíz nagyon korrekt a kecskeméti Hoványnál, de szegények csak fogják a fejüket. Volt olyan Navara, ami lerobbant, mikor álltak le vele a trélerről:( Na az a durva, nem a szamárszex!

Rocko- 2013.03.31. 11:16:29

@Hurri Kán: én bezárnám egy panelba egy 1.3-as wartburggal, oszt nem kell olvasni a nyűgjét.
de véletlenül se azért, mert a frusztrációimat akarom kiélni, és nem megértemi a problémáját, nem ám! ;)

Hurri Kán 2013.03.31. 11:27:45

@Rocko-:
Értem én a problémáját, csak leszarom :)

outbackxt 2013.03.31. 13:37:30

Én mint Subaru tulaj folyamatosan figyelem az ilyen terepes teszteket meg az utánna jövő beírásokat, jókat röhögök és soha nem értem, hogy mindig csak az ilyen-olyan elektromos sokbetüs bizbasszal kisegített suvokat meg személyautókat nyüstölik terepen. A múltkori össznépi suv-os tesztről is hiányzott egy-két itthon is kapható típus ami lehet,hogy lefingatta volna az egész(tisztelet a kivételnek: samurai,duster) bagázst.Ilyen Pl: a forester,outback páros már csak a márkahűség kedvéért, vagy a vw csoport quatrrós kocsijai.

csakazértistotalcar 2013.03.31. 19:01:28

@quatromanus: Szívó benzines? CX-ben szívó diesel, vagy turbós diesel volt. Az összes benzines szívós volt, ezért nem különböztettük meg.

quatromanus 2013.03.31. 21:44:04

@csakazértistotalcar:
Igazad van. Csak ezt nem sokan tudják . De jó kis szerkezet volt. Na meg utána a Diesel Turbo 2-es. :-)

asGard 2013.04.01. 10:15:03

@csakazértistotalcar: hogy micsoda?! volt turbos benzines CX, nézz utána a GTI Turbonak...!

wartowski 2013.04.02. 10:17:58

Öreg LandCruiser, Nissan Patrol vagy Safari, G osztály vagy Pajero. Kilencvenes évek eleji példányokat olcsón lehet kapni. Ezeknek nem volna kihívás amit a videón az új műanyag szarokkal kínlódtak....

Andr1s 2013.04.04. 13:59:21

úgytudom a terep koronázatlan királya a toyota land cruiser
süti beállítások módosítása