Tekert Audit vettem

  2013. február 10. - ommm Címkék: audi a6 20v 1.8 tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

- Szevasz Tibi! Figyelj, meddig vagy bent a héten? Mert vettem egy benzines A6-ost, ki kéne olvasni belőle ezt-azt.
Azonnal hallottam Novoth Tibi (ex-Boschtechnikus) fojtott hangján, hogy csak a jólneveltségnek – és barátságunknak – köszönhetően nem küld el azonnal oda, ahonnan anno jöttem.
- Mit vettél?! Hátööö, persze, gyere be valamikor este.
Éreztem, hogy nem vagyunk egy hullámhosszon.
- Várj, várj, ez nem a gömbö… - Tibor már bontotta a vonalat.

DSC00954
Öreg már, presztízse semmi, de van benne tartás és ezt becsülöm

Most jöhetne a sosem gondoltam volna…-kezdetű mondat, de nem jön. Nem azért, mert el sem tudtam volna képzelni, hogy valaha egy kombi Audiról söpröm a havat reggelente, hanem mert fel sem merült, mint lehetséges megoldás.

A probléma adott volt: mivel a családi székhely véglegesen átkerült Budapestre, így szükség lett egy magyar rendszámos autóra. A véletlenek szerencsés összjátéka volt ez, valamint a tény, hogy imádott autónk, a Kredenc névre hallgató S70-es Volvo lassan kiszolgálta a maga két évét, ráadásul – talán éppen ebben a pillanatban, amikor ön itt tart az olvasásban – születik meg kétéves fiam mellé a lányom is, így praktikussági okai is voltak annak, hogy kombik után kezdjem bújni a netet.

DSC00959
Családnak tökéletes, élményt ne keressünk benne. Csak egy nagyobbacska kombi.

Tudom, a két gyerek ne legyen már indok, hiszen annak idején XY a Kispolszkival bejárta családostul a fél világot és lám, nem lett bajuk. Igen, valóban. De az a megoldás már akkor sem esett jó senkinek ráadásul én nem akarok fejet vakarva pingvinezni a nyitott csomagtartó előtt azon gondolkodva, hogyan kellene tetrisezni a cuccokkal, hogy minden beférjen. Nem, ki akarom nyitni, bedobálni mindent, ami kell és csókolom. Hívják nyugodtan lustaságnak, én megmaradok az utazás előtti stresszmentesség híve.

Összeadtunk-kivontunk és az lett a vége, hogy pénzzé tesszük mindkét autónkat – a döntés már csak azért is fájt nagyon, mert szerettük mindkettőt, a kis, piros Lancia pedig szinte hozzánk nőtt az évek alatt – és megpróbálunk valami kényelmes, olcsón fenntartható és megbízható kombit venni az így befolyt pénzmagból.

Az már csak a sors furcsa fintora volt, hogy végül mindkettőt Magyarországon adtuk el. A Volvót egy cimborám bátyja vette át 1700 eurónak megfelelő forintért (1600-ért vettem, igazán jó áron jutott hozzá), akinek az Ignis mellé kellett egy hétvégi, családos-kényelmes utazóautó, míg a Lanciát hirdetés nélkül vitte el szintén egyik videós kollégánk barátnője első autónak.

DSC00964
Valahol itt kezdődött az Audi igyekvése a prémium felé

Nyilván buktunk mindkettővel, de nem fájdalmas vagy elviselhetetlen mértékben. Ráadásul ismét bebizonyosodott az, hogy érdemes karban tartani az autót, már csak az ember nyugodt lelkiismerete miatt is. A bakancslistára került egy pipa a turbós öthengeres-rovat mellé, a Lanciát már nehezebben dolgoztuk fel, mert zseniális kisautó volt mindig is.

Ha a Vályi-család kombit keres, praktikusat, nagyot és lehetőleg olcsón fenntarthatót, akkor mi sem természetesebb, hogy első körben egy Milánó melletti V6-os, turbómotoros 166-os Alfa Romeót könyvjelzőztünk.

Ne keressenek mögötte logikát, én és a feleségem is imádjuk az olasz autókat ez pedig mélybordó metálszínével, krémszínű bőrkárpitjával, kéziváltójával és AZOKKAL a körlyukas Alfa-felnikkel azonnali birtoklási vágyat ébresztett. Éppen csak a pénzünk nem volt meg rá, hiszen ekkor még mindkét autónk a ház előtt állt.

Teltek-múltak a napok-hetek, a könyvjelzők gyűltek a böngészőben, majd ritkultak, ahogy szépen-sorban elkelt szinte minden autó, amit érdemes lett volna legalább megnézni. Feleségem volt az első, aki eszmélt és beláttam: igaza van, amikor azt mondja, hogy most éppen a gyakorlatias-praktikus autóvásárlás van soron. Így van ez: egyszer szívvel, egyszer fejjel.

DSC00968
Gyönyörűen fut rajta minden díszléc, alul a gumicsík is fixen a helyén

Aztán elvitték az Alfát – pedig már elterveztem, hogyan utazunk ki Kopasz Pistánkkal, a Becsületesnepperrel Olaszországba és hogyan reccsen a Poltrona Frau-bőr a fenekem alatt és muzsikál a V6-os Busso-motor…ehh – töröltem a szerelmet a könyvjelzők közül, mentek a levesbe a V6-os Alfák, a Lancia Lybrák, XM-ek és Xantiák vagy 406 kupék (családi autó mi?).

Hamar rádöbbentem, hogy a hazai felhozatal siralmas. Ráadásul éppen ebben az árkategóriában van nehéz dolga az embernek, hiszen jellemzően vagy jó nevű, de imádsággal életben tartott autókkal, vagy jó karban lévő, de valójában sokkal kevesebbet érő kisebb kocsikkal van tele a piac. Sajnos sok tulajdonos nem tudja lenyelni a tényt, hogy az autó nem a beépített cserealkatrész- és óradíj árával ér többet, ezért könnyen túlárazzák őket.

Közben Kopaszt folyamatosan bombáztam e-mailekkel és linkekkel mindenféle E36 Touringokkal, a Volvót lassan sikerült eladni (külön történet lesz majd arról, milyen finom lehúzás a kétnapos, EU-ban mindenütt érvényes szlovák eredetiségvizsgára kötelezően csináltatni egy újat Magyarországon), a Lancia is elment. Maximum nyolcszázezer forintig ért a takaró, hitel kizárva, ezért alapból 600-ezer lehetett maximum az autó ára, de inkább kevesebb. Szép feladat, de nem megoldhatatlan.

Csak türelmesnek kell lenni. És benyelni a kudarcot, amikor az ember orra elől viszik el a frissen behozott, 1996-os, bőrös, négy légzsákos, makulátlan E36 18i Touringot...

DSC00953
Látszik, hogy kapott a bal eleje valamikor, de nem lehetett komoly ütközés

Tán a keresés- és túrás második lépcsőjében került a hálóba az Audi, amikor már leginkább a külföldről behozott, de még forgalomba nem helyezett autók között portyáztam. A harmadik – facsavarral rögzített ajtókárpitú, hibátlannak mondott – E36 után, amelyik – 170 ezresnek mondott futásteljesítménye ellenére – a hiányzó géptető-burkolatig köpte fel olajos kartergázát – tettem le arról, hogy fölöslegesen beutazzam az országot bármi miatt, ami nem tűnik makulátlannak a képeken.

Az Audinak közben fix helye lett az e-mail-folyamban, mintha éreztem volna, hogy csak meg kéne nézni. Pista már a küszöböt rágta kínjában és ő is mindig azzal válaszolt, hogy de ott az az Audi…. Végül meggyőztem magam és felhívtam egy cimborámat, aki hogy-hogy nem éppen akkoriban volt motortervező mérnök Győrben, amikor az 1.8-as, hússzelepes motor elhagyta a gyártósort. Megerősített abban, hogy nem egy nagy rébusz és meglehetősen tartós, ebben a 125 lóerős – messze nem túlfeszített formában – pláne. Kapituláltam, feleségemmel elfogadtattam a tényt, hogy a köz által sokszor nem éppen kedvelt népcsoport autójával fogunk közlekedni, hónom alá csaptam Kopaszt és elautóztunk Kiskunmajsára.

Rendszám nélkül, 230 ezres futásteljesítménnyel hirdette a kereskedő 380 ezer forintért. Felhívtam és elmondtam neki, hogy nem kell a történet és viszünk saját P-rendszámot. Vette a lapot, tudta, hogy nem mi vagyunk azok, akikre rá kell melegíteni az autót, ha szép, elhozzuk, ha nem, akkor marad.

DSC00962
Minimális karcok a kilincs alatt. Sokkal fiatalabb és kevesebbet futott autók néznek ki sokkal rosszabbul

Kicsi, kavicsos, de rendezett kereskedés, a tulaj szombaton a kedvünkért nyitott ki. Az autót egy vámos ismerőse hozta be magának egy évvel korábban, de kifutott a pénzből és az autó azóta gyakorlatilag áll. Érdeklődő alig volt rá, riasztó volt a benzinesség és a kilométeróra-állás. Naná, hogy mindenki a TDI-t keresi ezekből. Ha van még egyáltalán olyan, amelyik nincs rommá rohadva. Ha tisztában vagyunk azzal, hogy ez már egy teljes cinkfürdőn átesett karosszéria volt, akkor könnyen rájövünk, hogy az rohad, ami törve volt, vagy a minimális karosszéria-ápolást sem kapta meg.

Na ez nem volt olyan.

Kézfogás, udvariassági körök és egy gyors, használtpiaci analízis után körbemértük, alámásztunk, de már két perc után összenéztünk Kopasszal és ő volt az első, aki kimondta: zsír a verda. Az, hiszen ha a bódén nincs rozsda – márpedig ezen nincs egy apró körömnyi sem -, akkor a mechanikát már talpra lehet állítani az egyen-VW-kínálatból.

Az hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a bal első sárvédőt fényezték már. 180 mikront mértünk rajta, ami márkaszervizes javítást feltételez gyári technológiával. A géptetőt is fényezték, a sok autópályázás és a kavicsok nem tettek jót ennek sem.

DSC00973
Szépek a krómok, kráteresedésnek-mattulásnak nyoma sincs

Nem magunktól lettünk ilyen okosak, az osztrák forgalmiból és az elszórt szervizmatricákból állítottuk össze a képet. Dr. Anton Ramsauer volt az előző tulajdonosa, aki Seekirchenben él. Seekirchen 15 kilométerre van Salzburgtól, ahol vették 1996-ban. Az Alpenstrassén a mai napig áll a Porsche-kereskedés.

Doktor urunk a Salzburg-Bécs útvonalon járt a legtöbbet, a szervizmatricák- és pecsétek hol innen-hol onnan származnak. A kilométeróra-állás teljességgel érdektelen volt ettől kezdve. A 2004-es olajcsere-matricán 205 ezres óraállás szerepel, mennyi az esélye annak, hogy 2012 végén 230 ezer valamennyi van benne? Semennyi. Bizományos autó volt, kereskedőnk pedig tudta, hogy nem érdemes ködölnie. De nem ő tekerte meg az órát.

Aztán találtunk egy 2005-ös matricát és a két óraállás közötti különbségből könnyen kiszámoltuk a hozzávetőleges éves futásteljesítményt. Nagy vonalakban mintegy 330-340 ezer kilométer lehet most benne. Ami egy borzalmas szám sokaknak és menekülnének előle. Ezt is itt hagyták egy évig, esélyt sem adva annak, hogy összevessék a gondos tulajdonos valós futásteljesítményét a rommátekert, hanyagul karbantartott ám legalább körbefóliázott, baseball-ütővel hirdetett hasonló hazai autó állapotával.

DSC01009
Ez volt 2004-ben...

Mert a doktor úr pedáns volt. És valószínűleg utálta a zenét, mert az autóban sem volt soha rádió. A gyári takarólemez mögött szépen, legumizva voltak a csatlakozók, sehol semmi elszórt szemét vagy letört bármi. Business felszereltségű, igazi fapados, ráadásul csak elsőkerekes, ami meglepő, hiszen osztrák típusspecifikációval készült. Ez magában foglalja a bőséges kerékjárati burkolatokat, a zárfűtést és a vastagabb szövetkárpitot. Két légzsák, klíma, négy – mindkét irányban automata – villanyablak és elektromosan állítható, fűtött tükrök. Ennyi. Sem pontmátrixos kijelző, sem elektromos ülés. Fapad. És ez jó. Minél kevesebb hibalehetőség, annál jobb.

DSC01003
Ez csak egy unalmas, de nagyon kényelmes beltér egy remekül felszerelt műszerfallal

A rőzse szép benne, nincs benne büdös, a tetőkárpiton egy árva koszfolt sincs. És tágas, nagy, jól pakolható, osztott csomagtartóval, amit ugyanolyan délcegen tart a gázrugója, mint 16 évvel ezelőtt. Gyári méretű téligumi és felni, eredeti dísztárcsa, jó állapotú fékek, mi kell még?

Volt persze baja, az állásban a klímakompresszor megadta magát, ez remek alkualap volt. A belseje makulátlan, legnagyobb hibája a beltérnek a sofőrülés féltenyérnyi bolyhosodása az oldaltámaszon. Keveset kavartak a váltóval és garázsolták. Ezért is maradt meg a váltószoknya minimális szakadás mellett, ezért nem mállott még szét a kormány (bár ezen látszik leginkább a kor) és nem fakultak meg a beltér anyagai. Törve sosem volt, kisebb koccanás lehetett csak a bal oldalon, mert minden apró takaró- és terelőelem a helyén van, a gyári matricák is ott vannak, ahol lenniük kell, a pótkerékvályúban ott az autó felszereltségét és extráit soroló matrica, egyszóval patent minden.

DSC01010
A beltér legnagyobb hibája a féltenyérnyi helyen bolyhos üléskárpit

Hideg volt a motor, kapott egy félig-meddig életképes akkumulátort és beröffent. Füstje semmi, de a géptető alól kitartó süvítés hallatszott. Ilyenkor szokás messzire rohanni, pedig nem kell, mert jó eséllyel csak valamelyik feszítő- vagy vezetőgörgő csapágya haldoklik. Legrosszabb esetben a generátorcsapágy, de még ennek felújítása is belefért volna, annyira remek kondícióban volt körötte minden.

DSC01014
Na a középső és a jobb oldali műszert ne keressék a mai autókban. Pedig ha más nem, akkor az olajhőfokmérő az egyik leghasznosabb, ami létezik

A próbaúton nem derült ki semmi. Minden flottul működik, nem kopog-zörög a futóműben semmi, a motor porszáraz, az olaj aranysárga. Úgy nézett ki, hogy megcsinálom rajta az ilyenkor szokásos rituálét és évekig jó lesz. Összesúgtunk Kopasszal és kinyögtünk egy 320-at.

Rövid vakaródzás, telefon a tulajnak és végül 340 ezer forintért enyém lett életem első Audija. Szinte egy forint per kilométer áron kaptam meg.

Pistánk vállalta az ügyintézést, vizsgát, regadó-befizetést és egy teljes takarításra is elvitte, mely után alig ismertem rá az öreg kombira.

DSC01004
A kesztyűtartóban lapul a rádió helyének gyári takarólemeze. Én vettem ki először, a feleségemtől ajándékba kapott Sony tökéletesen illeszkedik színben és megvilágításban egyaránt

Közben Balázs, akivel néha hosszú órákra és napokra összehoz a sors és lényegében bármit javít, aminek kerekei vannak, megkapta az alkatrészlistát: teljes vezérlés görgőkkel, vízpumpával, szíjak, gyertyák, légszűrő, pollenszűrő, olaj- és olajszűrő, friss, piros fagyálló, váltóolaj.

Mivel a kicsi, hússzelepes ezernyolcas hosszában van beépítve (a quattro miatt, ami ebben nincs), így könnyen szerelhető. Szépen átlátható minden, döbbenetesen logikus felépítés- és konstrukció, sehol semmi bonyolult. Balázs is jól haladt és valószínűleg elégedett volt, mert keveset káromkodott.

Amíg ő 1 kurvaaanyád/óra sebességgel cserélt, addig mi Bandival a Fospisztolyt masszíroztuk, a munkaelosztás tökéletes volt.

DSC01026
Hosszában a kis négyhengeres, minden remekül hozzáférhető, helyünk van bőven

Hamar kiderült, hogy minden, amit kicseréltem olyan állapotban volt, hogy nem kellett volna. Nézzenek hülyének de én így alszom nyugodtan. Sajnos kiderült az is, hogy nem a vezérműszíj görgője adja ki a felszálló Tupolev-hangot, hanem az ékszíjfeszítő. Ki akartuk cserélni azt is (a generátor alatti az), de - mint kiderült - időigényesebb egy műtét, mint gondoltuk és még Smartguru Laci is csak azt javasolta a telefonon keresztül (mert ő és fia már sok ilyet láttak), hogy vegyük le konzolostul. Ez is meglesz az alatt a pár nap alatt, amikor Papp Tibivel a Genfi Autószalonon leszünk.

Summa summarum, jelenleg 640 ezer forint borult az autóba. Hátravan a klímakompresszor-javítás, ami 40-50 ezer forint lesz még, venni kell rá négy gyári alufelnit nyári gumikkal. Idővel kuplungcsere, mert elég magasan fog már és ennyi.

Novoth Tibihez végül elmentem, ő pedig felszakadó sóhajjal konstatálta, hogy ez még nem AZ az A6-os, hiszen a C4-es Audi ráncfelvarrott változata 1994-től már A6-típusjellel futott. Tibi csak ennyit mondott: ó, ezek jó autók.

Ezért vettem meg. Nem kell tőle félni.

DSC01028
Olajfolyásnak- vagy párának nyoma sincs

Tibor megörült, mert olyan diagnosztika-kábelt csomagolhatott ki, amit még addig soha. Hibakód semmi, a kompressziómérés pedig a gyár által megadott tűréshatáron belüli értéket mutatott mind a négy hengernél. 340 ezer kilométerrel a háta mögött. A fékfolyadék-tartály szintjelzőjének csatlakozóháza bakelitből készül, el is repedt, cserélni kell tartályostul. Dráma nincs, hiszen szemmel ellenőrizhető a folyadékszint, de a hibát természetesen jelzi a műszerfalon. Inkább idegesítő, mint veszélyes.

DSC01033
Mindene szép, tiszta, gyári és rendes

És hogy milyen? Szerencsére – és legfőképpen – végtelenül kényelmes, hiszen még abban az időben készült, amikor még nem hülyült meg mindenki a sportosságtól. Mára már szinte csak a hidrós Citroenek mernek bevallottan komfortosak lenni, minden más hűdesportos és micsoda élmény…broáf!

Ez a vén matuzsálem ezeken a gumikon, ezzel a futóművel puhán hullámzik, finoman billen és remekül szűri meg az úthibákat. A drabálisan erős Volvóhoz képest dinamikája leginkább egy nyári naplementéé, de 130-140-nel még nyugodtan lehet vele utazni. 125 lóerő az 1390 kilóra inkább átlagos, mint rossz.

A zajszigetelése egy mai – hasonló kategóriájú – autóhoz képest elmarad, de meg lehet szokni, a gumikéderek jó állapotban vannak, szélzaj egyedül a szélvédő tövéből jön, ahonnan az idő vasfoga már kirágta egy kicsit a gumitömítést. Egyszer majd kicserélem ezt is.

DSC00976
Ezek az illesztések még ma is megütnek egy közepes szintet

A váltója tök pontos, a kulisszának alig centiméteres lógása van csak. Az ülései persze nem olyan jók, mint az S70-é, de kellőképpen fotelszerűek ahhoz, hogy ne legyen fárasztó az utazás. A fiam imádja, mert van rajta üvegfelület és jól kilát én pedig örömmel nyugtáztam, hogy nem éri el kicsi lábaival az üléstámlát. Ergo: van benne hely hátul is. Ráadásul jutott nekik is légbefúvó, ami remek, hiszen míg elöl már jó a klíma, addig hátul még hideg/meleg lehet. A projektoros fényszórók - főleg a reflektor - messze világít, foltmentes képpel, nagyon-nagy területen, ebben tán pár mai autón is túltesz.

DSC00987
Csodálatosan megmaradt a roló. Nem hasas, nem szakadt, patent

Presztízse az nincs, nem is azért vettem, a Volvóban is az understatement volt, ami megtetszett és nincs másképpen ez az időközben Herr Langsam nevet kapott Audival sem. Mert ezzel már nem parkolunk a premium parking only-helyre, ennek ellenére nem egy trottyos, magába roskadt, szakadt rom és ezt becsülöm. Mert öregségében is van benne tartás: nem zörög benne abszolút semmi, minden apró izzója működik, minden kapcsolója és gombja ugyanazzal a darabossággal kattan és mozdul, mint valamikor régen. És nem hámlik az ajtóbehúzó, mert anyagában puha, nem csak felületkezelt, nem kopik a fabetét, mert vékony falemez és vastag rajta a lakk (a Volvónál, kevesebb kilométer mellett már mattult és hámlott), inkább a formákon látszik a kor, a működésén alig.

DSC00993
Ha ez a matrica megvan, akkor nem volt rommátörve a hátulja. Erről leolvasható a konkrét példány specifikációja

Eddig nem sokat, alig 1800 kilométert tekertem bele, átlagban 7-8 liter közötti fogyasztással, ami jó. Hogy mi lesz további sorsa és meddig marad? Egy pár évig biztosan, praktikumára és helykínálatára szükség lesz. Jelenleg ezen négyhengeresek ára jóval a V6-osok fölött jár – nem véletlenül – de a dízelek alatt. Azonban ki tudja, hányszor tették meg már utóbbiak a Föld-Hold távolságot? Lebegjen ez a szemük előtt, ha netán ilyen autót szeretnének.

DSC00997
Bár a tengelytávja manapság nem számít hosszúnak, de a gyermek nem éri el kinyújtott lábával a háttámlát. Ennyi elég.

Ez az én antrém a családi kombisok világába és – egyelőre – elégedett vagyok vele. Mókázni-bohóckodni ott lesz a porból feltámasztott Toyota és az amatőr versenyek-pályanapok. Apa ott kibolondozza magát, majd beül a család a nagy autóba és szépen, csendben hazaautózik.

DSC01007
340 ezer kilométerrel is nézhet ki így

Ennyi lenne a történet, tanulság? Talán csak annyi, hogy ne együk meg okvetlenül a futótűzként terjedő bullshittet arról, hogy külföldről csak a romok jönnek az országba. Mert ez nem okvetlenül igaz.

(Most azonban - úgy érzem - kéne vagy egy motor vagy egy 106 Rallye-Clio RSi a mindennapokra…)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr565067820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mkg 2013.02.11. 16:40:54

én meg tekert cigit szívok, eleinte kicsit furcsa de meg lehet szokni ;)

Dandan 2013.02.11. 16:57:01

@ommm: A kérdés csak az, hogy hányszor közép-hosszú távon. Nagyon szép állapotú autó és értem én, hogy valahol kompromisszumot kellett kötni, de a sok megpakolt autópályázástól előbb utóbb el fog menni a kedved... Ismerem ezt a motort és csak azt az embert nem értem, aki ezt először megvette. A használt autó vásárlásnál sok más szempont is van, elsősorban a tőke, de ennek a motornak még az utódai is tudnak úgy pofátlanul sokat enni, hogy közben nem is 188-195 kW, mint egy rendes V6. Persze az állapot-szervízköltség, az ár, és a megtett km/év alapján így jobban jössz majd ki, mint egy dízellel.
Csak balesetmentesen:)!

Dandan 2013.02.11. 17:16:35

*Lehet (kimaradt), hogy jobban jössz ki* ...
Ezt persze csak te tudod...

Rocko- 2013.02.11. 17:55:40

@novothauto: nem offolnám szét ezt itt, de annyit mondanék hogy nem értek Veled egyet ebben.

Rocko- 2013.02.11. 17:56:52

@Joey AK: azat mondjad már el Pistának - így tapasztalatból - hogy melyik pakolható jobban C4-ből: az Avant vagy a szedán? :)

Rocko- 2013.02.11. 18:00:34

@RCsabi: igen, beépíthető, ebből a szériából az (Ur)S4 is projektoros.
www.hasznaltauto.hu/auto/audi/s4/audi_s4-5647836

RCsabi 2013.02.11. 18:22:13

@Rocko-: Köszi! Egyelőre megpróbálom majd kitisztítani a lámpát, hátha javul valamit. Megvan még a 90-es? Ha jól emlékszem Sukorón vittelek egy kört az enyémmel, fehér, szedán.

Quattroman 2013.02.11. 18:30:04

@esef:
kicsit kiábrándítanálak, acélfelnit 5-6ezer/db árakon toljuk el és 30tól már vehetsz alugarnitúrát főleg az ehhez autentikus korúakból.

pOOOOpeye 2013.02.11. 18:39:03

@DeezL: Nem arról van szó hogy tartok a dieseltől,hisz szakmám,hanem az,hogy kis országunk vezetői gondoskodnak arról hogy egy benzines átalakítás ne legyen olyan egyszerű,na és persze olcsó.Ilyen C4 -es 100-asba meg kevés az 1.9,a 2.5-öt meg nagynak találom.Szoktam hazahúzni lerobbant autókat,de nem túl gyakran.Csak úgy mellékesen:Nem egy kihegyezett 1.3 ÚJ diesel szívatott már meg minket(fiat multijet-opel is),ilyet nem vennék.Horribilis összegek százezer km után.Mezei motor elég,de az kapja meg azt,ami jár neki! Spórolós magyar lettem,egyszerű szerkezetek vonzanak.A Pannóniámban (T1)nincs semmi kütyű, 62-es,és megy az eredeti hengerrel! :)Hetvennel!

Quattroman 2013.02.11. 18:41:25

@OmegaMale:
"Ráadásul az alufelni alapból rárohad a kerékagyra,"

nos ahol így teszik fel a kereket oda többet ne menj!

létezik egy "porcelánzsír" (keramikpaste) amivel minden cserénél körbehúzom az illesztőperemet, sosem tapasztalsz ilyet többé...

Quattroman 2013.02.11. 18:45:51

@RCsabi:
a lámpatest fizikailag beépíthető, de üveget kellene cserélni rajta mert a C4 A6 géptető a fényszórónál más metszésű nem illeszkednek egymáshoz,
létezett 100ashoz projektoros és xenon is, de az abban az időben nagyon extra volt ezért ritka....

pOOOOpeye 2013.02.11. 18:53:50

Nyugaton km visszatekerés megy,keleten meg km beletekerés az ukr határon.Benzinbiznisz(sóhaj).De valóban.A magyar a km órát is,a cigit is tekeri.Jövőre meg biciklit tekerünk?

Quattroman 2013.02.11. 18:55:37

@Schütii:

nem kell hurkapálcázni, ezekről levehető az üveg 6db kis acélkapocs fogja és gumival van tömítve a fényszóróházhoz.

@RCsabi:
ne sajnáld a projektort, vacak hőre lágyuló műanyag a vetítőtükre nekem miután a második párat is átolvasztotta az égő hője, (nagyon kicsi az átmérő) harmadszorra a C5 fémből készült projektorait építettem bele némi farigcsálással.

Quattroman 2013.02.11. 18:59:02

@pOOOOpeye:

nem nagy a 2,5 bele, ez a bódé azt kívánja és konkrétan kevesebbet fogyaszt mint az 1,9 TDI
ez az autó 120Le alatt még alulmotorizált...

Széltoló74 2013.02.11. 19:31:32

@Schütii:
Szerintem a projektoros sokkal rosszabbul világít, mint a sima. Persze az újszerű gyűjtőlencse, akár még jó is lehet(szerintem nem lesz az), de egy olcsó illegális xenon majd valódi csodát fog művelni:-)
A távfénye valóban frankó, de az nem is lencsés.
Már ezeknél is gyakori hiba volt a leolvadás.

Széltoló74 2013.02.11. 19:40:26

@Quattroman:
Az 1.9 tdi még a b4 be is kevés hókuszpók nélkül:-)

A tegnapi kérdésem megválaszoltad, hisz mindkét eshetőséget vázoltad, de b4 2.3q ra gondoltam.

subtotal 2013.02.11. 20:00:19

Helló-helló, magunknak benzines, tanácsként meg dízel?

totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2013/02/10/tizeneveset_hosszu_utakra/

Ejnye no, azonkívül a C Omega (mondjuk ez: www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_c/opel_omega_c_caravan_2.5_dti_elegance_automata-6512061) miért maradt ki a tanácsból?

Hurri Kán 2013.02.11. 20:03:42

@subtotal:
Más havi kb. 3600 kilométerre (évente több, mint 40.000km) választani autót, és más évi kb. 15.000-re.

Quattroman 2013.02.11. 20:09:00

@Széltoló74:

B4 2,3Q jó vas de már mindegyikben hisztis a KE-jet. nagyon kevesen javítják hozzáértően, az elektronikus befecsire átépítés pedig macerás a hengerszám miatt

Rocko- 2013.02.11. 20:14:33

@RCsabi: igen, szerintem is jobban jársz egy polírral és valami emelt fényerejű izzóval. meg kérdés h egyáltalán lehet-e kapni projektoros fényszórót és ha igen, akkor milyet.
igen, emlékszem így már Rád, a 90-es sajnos karácsonykor elment tőlem.

@pOOOOpeye: szerintem nem a négyszázezer számít, hanem hogy milyen üzemanyag került bele, és nos, egy huszonpár éves autónál sok minden történik.

pOOOOpeye 2013.02.11. 20:33:33

@Quattroman: Jelenleg karbival még 90 Le sincs szerintem,de a fogyasztás a fa..a. Vajon megéri átalakítani Dezsőre?A Digifant már megvan. Vagy a gáz.Ezen gondolkodom jó ideje.Cserélni nem szeretném,ki tudja mit kap vissza az ember.10 éve hajtom,és van kellemes emlék is vele,benne. :) Bár a kombi az jobb lenne,néha ez is meg van pakolva. Ha újra születnék,milliomos lennék. Szép estét.(ma vittem műszakira egy 1.0 suzukit,jeges úton halálfélelmem volt)

subtotal 2013.02.11. 20:35:20

@Hurri Kán: hmmm, itt mindenki mágikus értelmezési képességekkel rendelkezik, mert a cikkben nincs szó évi 15ekm-ről.
Pista, mennyi km teljesítményt tervezel évente az Avant-nak?

Egyébként évi 40ekm-hez új autó passzol (pl Logan MCV kezdőnek nem is rossz 1,2mFt), de minimum végigpecsételt ellenőrizhető szervizkönyv.

Hurri Kán 2013.02.11. 20:39:03

@subtotal:
Nem. Valahol korábban írta, a Volvo kb. ennyit ment.

Új Logan MCV 1.2-ért? Hol? Mutasd.

esef 2013.02.11. 20:42:04

@novothauto:
sajnos sokan sokat tettek azért, hogy a balkán hegyeshalomnál kezdődik. ez van, de nekem sem tetszik...

@Quattroman:
a "szent német autóhoz" pénzért mérik a lemezfelnit? úristen. a "szarfranciához" sörért... :D

subtotal 2013.02.11. 20:43:31

@Hurri Kán: Logan MCV kezdő, azaz kezdőrészlet...

Joey AK 2013.02.11. 20:46:12

@Rocko-: a szedán. Szerintem sokkal jobban pakolható, ha le tudsz mondani a kombiságról. Kis gyerekkel amúgy se ideális - szerintem. Mindig féltem, hogy a nyakába esik a motyó, vagy télen, ha utaztál, és felnyitottad a csomagtér ajtót, akkor a -7 fokos levegő ömlött a nyakába.
Azért felnőtt a lányom az S4-ben, csak sírt ha nagyon nyomtam neki.
kepfeltoltes.hu/view/130211/DSC02230_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

feroka72 2013.02.11. 20:47:37

Helló. Én Németországban vettem tulajtól 2,5 5 hengeres dizel Audit ebbe a szériába. Német tulajtól 190 000 km . Abba tényleg annyi volt. 230 e km nél adagoló csere (bontott 75 e Ft), 255 e km eltört a vezérmű tengely (szívó oldali)részleges motor generál kb 550 e Ft.Rengeteg apró elektromos hiba. Végül eladtam egy baleknak , aki prémium márkát akart. Most megkapta.Jelenleg egy Suzuki Ignisem van. Nem presztízs márka , de tized annyiba sincs a fenn tartása mint az Audinak. Ennyit a nagy Német márkáról.

Rocko- 2013.02.11. 21:00:12

@Plumper_: "mi van, ha vki kiutazik egy eladó autóért, és ott lukra fut? kidobott az ablakon vmennyi pénzt és néhány napot."
tanulópénznek hívják.

csiky944 2013.02.11. 21:04:36

@feroka72: khmm,miért érezni úgy,hogy sántít egy picit a dolog?

Rocko- 2013.02.11. 21:05:14

@jól mondja subtotal: @Hurri Kán: úr, az érdeklődő 1800 km-t megy hetente, Pista ennél kevesebbet fog.
másrészt mások vagyunk, le merem fogadni, te sem a saját feleségedet ajánlgatod ha nőt keres egy barátod.

Rocko- 2013.02.11. 21:12:21

@Joey AK: köszönöm szépen a választ! @ommm: tessék, itt van amiről pár napja beszéltem az Avant ellenében. :)

Hz 2013.02.11. 21:14:45

@feroka72: Szívó oldali vez. tengely, egy 10 szelepes, sor 5h -s motornál?
Muhaha, Téged nagyon átvertek, jobb is hogy eladtad..

Quattroman 2013.02.11. 21:15:26

@feroka72:

ez a sánta kutya esete
ebben a motorban (2,5TDI öthengeres) csak EGY VEZÉRMŰTENGELY VAN!!!

ahogy az iskolába mondták: ülj le szamár, egyes.

Hz 2013.02.11. 21:22:41

@Széltoló74: Szét kell szedni, és kitakarítani a projektorlencsét.
1x év alatt rengeteg kosz összegyűlik ott.

DrSzoke 2013.02.11. 21:26:00

@Joey AK: Jajma...csomagter elvalaszto racs/halo? :-)

ommm 2013.02.11. 21:41:27

@subtotal: Nem hinném, hogy több, mint tízezer összejönne. Két gyermekkel (merthogy időközben meglett a második is) már inkább a nagyszülők jönnek majd, nem mi megyünk.
Szerintem 8-10 ezer max, ami a saját autóba megy.
Na meg aztán ott a Shitgun és motorozni is kéne, szóval nem lesz agyonhajtva, az biztos.

a_q 2013.02.11. 21:51:22

Szia! Ilyenem van nekem is, csak 2.5 tdi quattro. 10 éve van meg, a kuplunggal ne csinálj semmit, az enyém mindig ilyen volt!

Quattroman 2013.02.11. 21:51:52

@esef:
"a "szent német autóhoz" pénzért mérik a lemezfelnit? úristen. a "szarfranciához" sörért... :D "

mindent az értéke szerint...

subtotal 2013.02.11. 21:53:08

@Rocko-: hááát, a típust legalábbis merném ajánlani ;)
Nekem egy importált prémium "roncs" van, hogy visszatérjek az autók mezejére, de az nem fér az árkategóriába.
Ommm is szőrmentén ajánlotta prémiumot is...

@ommm: igen, ez a dolgok rendje, a nagyszülők jönnek. Gondolom távoli nyaralás se lesz egy ideig. Majd 1,5 év múlva elkezd nőni a futásteljesítmény.
Gratulálok és remélem mindenki egészséges!

Vicsoripuma 2013.02.11. 22:15:51

Nem vagyok egy nagy szakértője a témának, de 340 a kocsi és 640 az alkatrész? Ez így csak nekem fura? Majdnem még két ilyen autót vehettél volna ebből a pénzből....
Amúgy jól néz ki a gép, használd egészséggel.

AtoszMester 2013.02.11. 22:18:27

Ez egy rendkívül jó választás volt.

nem kéne... 2013.02.11. 22:23:58

@Quattroman:

opelja van.
ott ez tényleg napi probléma.

Quattroman 2013.02.11. 22:52:21

@Vicsoripuma:

itt mindenki funkcionális analfabéta? 340 volt a vas, most tart 640nél

Vicsoripuma 2013.02.11. 23:45:35

@Quattroman: Logikusabbnak is tűnik már....

nikó 78 2013.02.12. 00:42:32

Az utolsó mondatban van az igazság. A többség nem rom, ami németből, de inkább osztrákból érkezik.Persze vannak kivételek, mert létezik nekem is olyan ismerősöm, hogy a nyers regadó nélküli 3-as 1.9tdi golf (ausztriából 170-ért)ról azt hitte gyári fényében fog pompázni, szemrevételezéskor persze kiderült, hogy már a torony is elfogyott,annyira szétmálott szerencsétlen.Meg kell nézegetni a kinti oldalakat, egyből reálisabb a kép, mennyi is egy még használható autó ára. 4. autónk van ausztriából igaz 8,10,6,5-évesen kerültek hozzánk.Az első szerzemény volt a legdurvább 8év/38000 km, fincsi gyári állapot.Mivel sok náluk a 2.-3. autóként használt, egyáltalán nem ritka az alacsony futásteljesítmény, igaz annak meg is kérik az árát. Ez akár több százezer forintos eltérést is eredményezhet, a hazai piacon kapható, tekergetett állományhoz képest.A német autó olcsóbb, de azért azoknak tapossák is a belét.A minap vezettem az egyik német kolega W124 280T-jét, 440000km-el rohadtul egyben van (bevállalnám, csak a tetves regadójával már nem éri meg 17 évesen). Szívszorító hallgatni, amikor este elindul vele a parkolóból, és küldi padlón az autómatának.Saját elmondása szerint, ez még Mercedes, ennek bírnia kell.Már ültem jópár német mellett,egyik sem vezetett normálisan.A legdurvább, 130000-nél kiléptette a motort, a 130lovas PD-s passatból.Nem bírta,a 6. telit!!Ennyi.

35up (törölt) 2013.02.12. 01:17:43

@Quattroman: A keramiapaszta inkabb motorsportcelokra valo. Bar nagyobb hot bir ki, de hamarabb kiszarad mint a Plastilube. (A rezpaszta meg ugye jo ideje tilos.)

bazsimoci 2013.02.12. 07:09:26

Pista, te rohadt mázlista...! Tudd meg, hogy
útállak... :-))) Én az ellenpéldaként említett állapotú 1,9 TDI Passatban kucorgok...

andand 2013.02.12. 07:26:16

A kuplung tenyleg fent fog. Ugy fogott az enyemben 120.000km-nel es 220.000-nel is. Azota kicsereltuk, de most is ugyanott fog. :) Ha nem csuszik, nincs szaga, nem kell bolygatni.

bigpond 2013.02.12. 07:56:25

@a_q:

Ezen kuplung teman nekem is megakadt a szemem.
Az enyemben peldaul a fogaspont egyaltalan nem fugg a tarcsa vastagsagatol , ezert lehetetlen megmondani mennyi van meeg neki hatra. Van egy utanallito szerkezet benne ugyanis.

malkolmcole 2013.02.12. 09:15:40

@Quattroman: Te vagy analfabéta! 640e borul a vasba, tehát 320 a vételár + 640 = 960 + klíma 50 = 1010 !

De a 640-be benne van a magyarosítás is.

Én egyébként sokallom érte az 1 millát. Szét kellnézni és magyar papírokkal is van 300 körül ugyanez a kocsi, rákölteni arra is kell, no de nem 700-at!?!

Vályi Úr rosszul értelmezem?

Prezi 2013.02.12. 09:36:37

@ommm
Remek darab, gratulálok! Nem biztos, hogy annyira gáz a kuplung, '99-es A4-est hajtottam 5 évig, annak is felül fogott a kuplungja amióta megvettem, még sem volt baja, gyönyörűen tette a dolgát, cimborám apja vette meg az autót, azóta is az a kuplung szolgál. Nem csúszik, szépen feljön a mélygarázsból is, fogyasztás remek. Grat második gyermekedhez is! :)

ommm 2013.02.12. 10:34:49

@malkolmcole: Rosszul. 640 eddig, alles zusammen. Illetve több, mert kellett rá három, új ablaktörlő (Valeora esküszöm, Balázs be is szerezte).

Józsi a guminagykeres 2013.02.12. 10:55:53

@subtotal: Omega. :D
Mikor már nagyon elegem van abból,hogy a szarjaim micsoda pénzeket szednek ki a zsebemből az állapotuk fenntartásához (nem leélem,gurul azt'jóvanaz),akkor mindig felmegyek az opelforum omega b topikjaiba kis olvasgatás után egyből úgy érzem,hogy nincsenek is olyan rossz autóim. A tulajok többsége már helyből,magától értetődően veszi mély-torokra.

malkolmcole 2013.02.12. 11:10:34

@ommm: Már értem. Én számoltam rosszul.

ganjaninja 2013.02.12. 11:31:32

Súgok! Az enyém 430 ezernél még mindig azt a 2,5 deci olajat ette meg 10000 km alatt...mint új korában. Full synt 5/40.
Ez egy igazán hálás gép....tovább megyek..
EZ MÉG AUTÓ!

Pepejoe 2013.02.12. 12:22:30

@visszakettopadlogaz:

Na tessék, belőled pl. ki sem néztem, hogy magadra vennéd, hisz' az eddigi beszélgetés alatt kiderült, hogy nem vagy az a fajta. Tehát: teljes biztonságban írtam akár pont ezt a példát :D bár persze nem tudtam, hogy van ilyen papírosod is. :)
Ugye ahogy írtad, a mögötte lévő ember, igen-igen...

Joey AK 2013.02.12. 13:57:00

@DrSzoke: Az szerinted mit véd? Az arra van, hogy a kutya ne másszon előre. Emlékszel mikor Ágoston faterja borult?
Egyébként nem lehet kapni hozzá, nincs. A freesnap (vagy mi) árul ilyen fém kereteset, amit VL belefaragott az övébe.

Mondjuk ki, nem azért veszünk avantot mert praktikus, jó a családnak, jól pakolható (muhahaha), több dolog fér el benne mint a szedánban, halkabb, stb. Azért vesszük, mert SZÉP :)

Hurri Kán 2013.02.12. 14:34:26

@Joey AK:
Egy kombi mindenképp praktikusabb, ÉS szebb is mint egy limuzin. (Egy-két példát leszámítva). :)

önkéntes rendőr 2013.02.12. 14:35:07

Nah, malacfutatók! Végre egy "lehidalok a bélyemvétü asztaqvaaa!" cikk.
Ugye, hogy az Audi is autó?? ;-)

Ciri 2013.02.12. 15:47:53

@ommm:

Szia Pista!
Balesetmentes kilométereket a vashoz, egyszer mindenki felnő :)

(küldtem privát mailt)

feroka72 2013.02.12. 16:13:06

@Hz: Na szóval van 10 és 20 szelepes hengerfej. Év járat, motor kód , ország. És lehet vitatkozni .De addig nem.

Joey AK 2013.02.12. 16:13:42

@Hurri Kán: Az audinak nincs kombija, csak AVANT. Ez egy életérzés kombi, ami azt jelenti, hogy rosszabbul pakolható mint a szedán: értsd a ferde hátulj miatt, és az egyenes padló miatt kicsi a rejtett raktér. A padló és a csomagtér roló között egy normál bőrönd nem fér el állítva.
Ha neked az praktikus, hogy úgy mész el nyaralni, hogy minden csomagod közszemlére van téve, akkor ok. Persze biztos több trágya fér a kombiba, meg ha beraksz valamit az ülés mögé akkor nem kell az egész pakkot kiszedni, hogy hozzáférj, de konkrét képekkel tudom neked bizonyítani, hogy ha csomagokról beszélünk nem literekről, meg köbcentikről, akkor a szedán fényévekkel jobb.

feroka72 2013.02.12. 16:14:30

@Hz: @Quattroman: Szóval van 10 és 20 szelepes hengerfej. Na meg motor kód..stb.

feroka72 2013.02.12. 16:17:36

@csiky944: Német országban ha valaki km órát babrál annak kezét-lábát levágják. De ha a Német autót a nepper behozza 450 000 km-rel az biztos hogy a vevő max 120 000 km veszi meg.

Joey AK 2013.02.12. 16:25:24

@ommm: most nézem, hogy elég rövid váltó van benne.
Esetleg keress egy BAA kódú (ős TDI 1Z) váltót, az jó lehet bele hosszra: 135@3000 5-ben. Nem biztos, hogy jobban fogyaszt majd vele, de zajban/komfortban jobb lesz.

Hz 2013.02.12. 19:20:44

@feroka72:
Van persze, de az Audi nem tett A6-ba 5hengeres TDI motort 20szelepes hengerfejjel.
Mondjuk másba sem.
Úgyhogy nagy képzavarok vannak odaát.

subtotal 2013.02.12. 19:30:21

@Józsi a guminagykeres: ezért nem a B Omega-t ajánlottam :)

@Joey AK: Te a kocsiban szoktál lakni nyaralás alatt? Csak mert én odautazom a Touringgal, kipakolok (mivel 2-en megyünk általában ezért roló alatt elférünk, de ez mellékszál) és aztán nem kell semmit rejtegetni.
De mondok olyan dolgokat, amiket nehéz limóba pakolni és viszonylag gyakran kell: nagy teli bevásárlószatyrokat marha nehéz beemelni, a limo csomagtartóban pakolni méginkább. Ilyen még: karácsonyfa, székek

ommm 2013.02.12. 20:35:41

@Joey AK: Ezt a gondolatot (rosszabbul pakolható, mint egy szedán) már csak azért sem teszem magamévá, mert volt ötajtós autóm, szedánom és most kombim és messze a legkényelmesebben pakolható mind közül.
Aztán de jó lesz, hogy nem kell Stump Bandi Avantját kölcsönkérnem Bandistul, amikor a villanytűzhelyet kell hazavinni a boltból.
Ne vitatkozzunk, literek és literek között óriásiak a különbségek.

andand 2013.02.12. 20:39:00

@subtotal: Karacsonyfa befer a limoba. :) Es mint irtam, sok mas is, bar teny, hogy korulmenyes es kompromisszumokkal (lehajtott ules, eloretol elso ules, stb.).

subtotal 2013.02.12. 20:49:51

@ommm: @andand: kupéba is befér sokminden és az a legszebb.
Van kombim és kupém (E36) is, de ha csak egy autóm lenne az biztos kombi lenne...

invisibility 2013.02.12. 20:52:38

Kedves oMm!

Ami igazán tetszik ebben az autóban az a műszerfal és abból is a műszeregység! Káprázatosan szép az a szürke háttér a króm karikákkal és a még sötétebb szürke (inkább már fekete) skála alatti résszel. A plusz három kis mérőegység adja a tortára a habot amin a cseresznye, hogy egy plexi alatt bújik meg az egész. Pazar! A körítés sem kutya a lakkozott rőzsével. Egyszerűen egyben van mint a gecisbugyi. Simán vállalnám ezt az autót így ahogy van annak ellenére, hogy azok a hátsó hatalmas lámpaburák engem sírva fakasztanak. De ki nem szarja le, ha egyszerűen ilyen szép a bele.

Tudnál esetleg olyan autókat mondani amik ilyen idősek mint a tied és ilyen műszerezettségűek?

dennisthemenace 2013.02.12. 20:55:27

"A kedvunkert nyitott ki szombaton".. Talan egyszer eljon az az ido Magyarorszagon is, hogy het nap legyenek nyitva. En az enyemet szilveszter napjan vettem egy videki kis benzinkut melletti kereskedesben.

ommm 2013.02.12. 20:56:46

@invisibility: Vannak ám. PL. szinte az összes Alfa Romeo, tán még az E36-okban is volt olajhőmérő.

Quattroman 2013.02.12. 21:06:02

@feroka72: ebben az autóban a 2,5 TDI sor öthengeres és az csak tízszelepesben létezik.
szóval ne görcsölj nem jöhetsz jól ki belőle

Balázska19 2013.02.12. 21:52:20

@ommm:

Ez a kocsi nagyon betalált! Baromi jó vételnek tűnik a képeken. Remélem sokat írsz majd róla. Nagyon szeretem a 90-es évek szappantartó formájú kocsijait.
Régi még nem pápaszemes E osztály meg ez a c4-es Audi nagyon bejönnek. Majd szívesen olvasnék későbbiekben a kocsival kapcsolatos egyéb költségekről és tapasztalatokról is, hátha erőre kapok és beleugrok egy hasonlóba én is.
Kérdésem az lenne, hogy szerintetek 6-900 000-es tartományba szereplő dízeles verziói már jónak mondhatók-e, vagy a dízel a legtöbb esetben szopó roller-é?

Zoltán Maszlik 2013.02.12. 22:50:27

Szia István!
Gratulálok a gyermekhez, jó egészséget kívánok Nektek:)!
Persze az Audihoz is gratula, remek vétel volt.Volt egy gömbölyű 100asunk (Avant volt az is,91 végi, majdnem így nézett ki az is:) ) 2.8as V6os blokkal.Imádtam.Nem csak a motor miatt...az a műszerfal pedig...áh...kevés szebb van.
(Vagy csak a gyerekkorom miatt érzem így, és nekem az a 100as Audi,mint Csikósnak az állólámpa?Lehet, így legalább értem Őt:D)

kitiltott, de seráfütty 2013.02.12. 22:59:39

@dennisthemenace: Vettem még egy Rönót. Citromsárgát. Ali G bekaphatja ;-)

Hurri Kán 2013.02.13. 00:03:31

@Joey AK:
Önigazolhatsz, meg rugózhatsz még szavakon napokig, ettől még tény, hogy a kombik (buszlimuzinokat leszámítva) messze a legpraktikusabb autók. Nyilván azért adnak el a német piacon egy csomó típusból újonnan több kombit, mert annyira rosszul pakolhatóak, és annyi hátrányuk van.

"Ha neked az praktikus, hogy úgy mész el nyaralni, hogy minden csomagod közszemlére van téve,"
A ház előtt bepakolok, odaérek, ott kipakolok. Vagy te semmit nem pakolsz ki a kocsiból, amit nyaraláshoz magaddal vittél?

Shadowbull 2013.02.13. 06:49:55

Az biztos hogy a kombiba lehet pakolni mint az okor. De a sajat tapasztalatom azt mutatja, hogy a csomagok olyanok mint a gazok: maradektalanul kitoltik a rendelkezesre allo teret.

Amikor E90-em volt azt is tokig pakoltuk, amikor E91-em azt is, es most a Mondeo kombit is.

Ezert lesz a kovetkezo autom nagy valoszinuseggel limuzin. Mondjuk nalunk mar se babakocsi (igaz azt hamar elhagytuk) se gyerekules, se etetoszek, se tonna pelenka.

A kombiban azt (is) utalom hogy hangos.

Béla, tudod a Béla 2013.02.13. 07:41:08

@dennisthemenace: 'Talan egyszer eljon az az ido Magyarorszagon is'
Remélem nem, így is rabszolgasorban vannak az alkalmazottak, a tulajdonosnak pedig elég ha hét közben meg van neki a napi 12 óra.
Akinek kell az autó az megoldja vagy így vagy úgy, végül is ez nem egy kiló krumpli. Ez is jó megoldás, de minek ülne egész nap ott. Azért van nyitvatartási idő, hogy akkor jöjjön a vásárló.

dennisthemenace 2013.02.13. 07:58:15

@Béla, tudod a Béla: na, ez a magyar szemlelet.. Majusban, a furedi Mini talalkozo utan megalltunk Gyorben sult kolbaszt reggelizni.Egy hirtelen szello felkapta a szalvetat es elvitte.. Megkertem a holgyet, adjon egy masikat, mire o;"Miert nem kapta el?!" es flegman elem dobott egyet a pultra.. Nem mellelsleg, az emberek tobbsege egesz nap dolgozik es inkabb hetvegen van ideje autokat nezegetni, venni. Az elado meg orul a hetvegi muszaknak, arra ugyanis joval magasabb ber jar, pl. a Tesconal elosztjak, ki mikor johet be hetvegezni, hogy mindenkire jusson igazsagosan.

kitiltott, de seráfütty 2013.02.13. 16:16:19

@dennisthemenace: Megane Coupe Mirage. Kellett valami, amin van tax és keveset eszik, ez olcsón jött. Bár kéne rá négy gumi meg egy pár tárcsa előre, de egyelőre még elmegy :)

dennisthemenace 2013.02.14. 07:34:42

@kitiltott, de seráfütty: Nekem is kell ket uj gumi elore, aprilisban muszakira megy. Pirelli egesz jo aron van, szazas a ketto.

Joey AK 2013.02.14. 10:54:19

@ommm: Ezeket az érveket meghallgattam én is, tetszik is a forma, meg is vettem az S4-et, aztán rá kellett jönni menet közben, hogy nem jó -> NEKEM.
Kisebb benne a padló és roló közti hely, a plafonig nem akarok pakolni, és urambocsá' hazafelé megállunk a sümegi várnál, akkor nem kell a laptop táskát magammal cipelni, mert nem azon izgulok, hogy feltörik-e a kocsit vagy sem. Ugyanannyi csomagot egy szedán csomagtartója vígan elnyel, én meg nem hisztizek ha át kell emelni a bőröndöt a hátfalon. Ja, sütőt ufón szállítok, mert inkább van vonóhorgom, és alkalmanként 800 Ft/óra, mint szétbarmoljam vele a kocsi belsejét. Ugye megvenni a karcmenteset szeretjük, ha meg kicsit kiszakad a kárpit itt-ott a rotakapától az Q-ra belefér, mert nagyon kellett a kombiban vinni, hisz azért van, hogy beférjen :)
Krambol, télen a kocsi kihűtése, ezeket mindenki eldönti, hogy számít-e, nekem sokat dobott.

Ja, most nem fogok mindenkinek egyesével válaszolni. Volt ilyen C4-ből szedán, és kombi is, és hétköznapokra a szedán sokkal alkalmasabb, ezt gyakorlatban tapasztaltuk, nem is veszünk az avant után még egyszer kombit az biztos. Ha mégis (allroad quattro) azt nem a praktikussága miatt, az tuti ;-)

Joey AK 2013.02.14. 10:57:57

@Shadowbull: Arról akkor nem is szóltál, hogy milyen az, amikor a kombi hátuljában 3 csomag szédeleg, és verődik össze vissza, mert nincs csomagrögzítő háló, vagy egy mélyedés amibe be tudnád támasztani.
De gyerekbicajt pl kiválóan lehet vinni kombiban, az hiányzik néha, más nem jut eszembe.

Shadowbull 2013.02.14. 11:10:09

@Joey AK: arrol nem is beszelve, hogy a 100 C4 szedan az egyik legszebb auto volt akkoriban. Amikor atkereszteltek A6-ra, akkor csunyabb lett SZVSZ.

A 100 C4-bol volt S4, 2,2 Turboval vagy 4,2-es V8cal....

Rocko- 2013.02.14. 14:01:10

@Shadowbull: még mindig szép. ;)
A6-ban se lett csúnyább (a C4), inkább az utána következő széria. :)

Quattroman 2013.02.16. 01:34:54

@Shadowbull:

100 C4 pontosabban S4-et nem szereltek V8 motorral főleg nem 4,2-vel. arra ott volt a V8 mod D1, és az is csak 3,6-os motorral jött akkoriban. a C4 A6ban jelent meg a 4,2 V8 erőmű S6 Plus néven...

Wadindián 2013.02.16. 11:53:39

@Quattroman:
Az S6 létezett 2.2 turbo és 4.2 V8-al.
Az S6 Plus is 4.2 V8, de erősebb mint az S6, a módosított hengerfej miatt.

Quattroman 2013.02.17. 01:43:51

@Wadindián:
S6 nem volt 2,2 turbo az S4 volt

@Rocko-:
Igazad van az ABH motorosra nem emlékeztem S4-ben
az AEC pedig már S6

Wadindián 2013.02.17. 07:40:59

@Quattroman:
www.audic4.de/motorenpalette.html
link szerint is:

S4 2.2 sor5 turbo AAN 169
S4 4.2 V8 ABH 206

S6 2.2 sor5 turbo AAN 169
S6 4.2 V8 AEC 213
S6+ 4.2 V8 AHK 240

Rocko- 2013.02.17. 10:23:34

@Quattroman: igen, AEC már S6.
de ha nagyon pontosak akarok lenni, akkor (Ur)S4, tehát még 100-as szériában vol AAN és AEC, aztán amikor megérkezett az "A"-sítás (ásítás, höhö), akkor lett belőle S6 és AAN, valamint az AEC mellé megérkezett az AHK, S6 plusként. (mondjuk én ilyen állatot élőben még nem láttam itthon. de tudom hogy léteizk.)

Beaver100 2014.08.04. 15:56:32

Meg mindig jol nez ki

emgyé 2014.09.07. 07:33:06

Szeretem az A6 Avantot 1.8-as benzinmotorral :) Az enyém C5-ös.
süti beállítások módosítása