Így lopassuk el az autónkat

  2013. február 06. - Lendvai Zsolt Címkék: autó lopás sztori suzuki

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Éppen begördültem az ózdi autóbusz-állomás melletti salakos parkolóba, és bezártam a kocsimat, amikor a szemem sarkából arra lettem figyelmes, hogy a mellettem parkoló Wagon R+ ajtajában ott fityeg a kulcs. Vártam egy kicsit, közben szétnéztem, hátha a tulaj csak a közelben kóricál, de nem volt mozgás a parkoló környékén.

Mivel buszhoz siettem, idő szűkében az első gondolatom az volt, hogy az állomás forgalmi irodájában leadom a kulcsot egy cetli kíséretében, és a figyelmetlen suzukisnak is hagyok egy papírt a nevemmel, telefonszámommal. Nos, az irodában – ezt mondjuk meg is értem – nem akarták vállalni a felelősséget, mondván, nehogy meggyanúsítsák őket, ha valami eltűnt az őrizetlenül álló autóból. Hagyjam ott a zárban – mondták.

A kép illusztráció

Egy utcányival arrébb azonban annyira megszaporodtak már az autófeltörések, hogy úgy éreztem, nem kellene ennyiben hagyni a dolgot. Kerestem egy rendőrségi segélyhívót – ezek nálunk a város több pontján, villanyoszlopokon vannak elhelyezve, és közvetlenül az ügyeletet lehet elérni velük. Gépi hang tájékoztatott, hogy hamarosan az illetékeshez kapcsolnak, de végül csak egy üzenetrögzítőt kaptam, megtelt tárhellyel.

Mielőtt telefont rántottam volna, eszembe jutott, hogy a rendőrség aránylag közel van - talán gyorsabban megjárom az utat, mint ahogy kiérnek. A busz indulásáig öt percem volt, gondoltam, azt már mindenképpen lekésem. Végül szerencsém lett: alig tettem néhány lépést, amikor két járőr fordult be a sarkon gyalogosan. Bőszen integettem nekik, majd odaérve megnyugtattak arról, hogy intézkednek, én pedig mehetek a buszomhoz – így még éppen sikerült elcsípnem azt.

Egy ilyen esetnek mindenki számára van tanulsága. A legfontosabb, hogy legyünk figyelmesebbek, vigyázzunk jobban az értékeinkre – akár egy biztonságosnak vélt helyen is érhet minket kellemetlen meglepetés, legalább ne könnyítsük meg az autótolvajok dolgát. Ha pedig észlelünk hasonló esetet, ne hunyjuk be a szemünket, ne fordítsuk el a fejünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75064324

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Trükkös tolvajok a benzinkutaknál 2013.08.27. 16:13:49

A legtöbb autós azért áll meg a benzinkutaknál, hogy feltöltse üzemanyagtankját, és esetleg igyon egy kávét.  A csibészek pedig a lezseren az ülésen hagyott értékeinkre pályáznak. Tankolás közben sokan megfeledkeznek a legelemibb biztonsági sza...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.02.06. 13:34:52

@Naezatutti?!: Rengetegféle finanszírozási lehetőség létezett pár éve maradjunk ennyiben...

gftamas 2013.02.06. 13:35:48

SzélsebesVelorex: Én még gimis koromban vittem vissza egy irattárcát, amit a buszon találtam. Volt benne egy személyi, abban cím. Egy tök helyes csaj képe volt, így lelkesen elzarándokoltam a világ végére, hogy leszállítsam az elvszett holmit. Becsengettem, de csak az apja volt otthon. Elvette, kiszedte a tárcából a holmikat és megkérdezte, hol van belőle a 2000 Ft, biztos kiloptam belőle. Mivel ránézésre nem volt egy IQ bajnok, így aztán hiába próbáltam meg neki elmagyarázni, hogy olyan hülye tolvaj nincs, aki ellop valamit a maradékot meg visszaviszi a gazdájának...

230e 2013.02.06. 13:39:10

@Lendvai Zsolt: Szerintem nem dramatizáltad túl.

Mindig arra gondolok egy ilyen esetet olvasva, hogy mennyire jól esett, amikor valaki egy ilyen élethelyzetben segített.

gftamas 2013.02.06. 13:40:12

Lendvai Zsolt: Amikor merő jó szándékból ki akartam venni a mellettem álló kocsi ajtajából az ott felejtett kulcsot, bevallom attól rettegtem, nehogy meglásson valaki és kérdőre vonjon, mit piszkálom a más kocsiját én meg magyarázkodhatok, hogy csak jót akartam. Tudom, tiszta hülye vagyok, de csak akkor mertem hozzányúlni a kulcshoz, mikor már nem járt arra senki. :)

zweitakt 2013.02.06. 13:40:13

Én is felejtettem már kulcsot a zárban.
Éjfél körül csengetnek. Kaputelefon. Rendőrség. Van magának egy frszú autója? Van, lemegyek, nyitom, sietek stb.
Mire felkaptam a pizsire a nacit, kabátot, két rendőr felért az emeletre, és kezembe nyomták a kulcsot.
-Legközelebb legyen figyelmesebb!
És nem akarták elfogadni a jattot, mondván, nem szabad.
Mondom, akkor ezt az utcán találták, és eléjük ejtettem a Szent Istvánt.
Azóta is hálás vagyok, mert az immos kulcs többe került volna. És nem meseautó, egy 11 éves Carisma volt.

mozso18 2013.02.06. 13:42:00

@vidéki suzukis: így van. A bank sem hülye. Megoldás: szétbontva, alkatrészenként kell kiárusítani a kocsit, utána meg bejelenteni, hogy ellopták.

230e 2013.02.06. 13:42:03

@gftamas: Ne add fel egy barom miatt, sokan csak később fogják azt fel, hogy valójában mit történt.

Prien-u47 2013.02.06. 13:43:26

Keresztúri úti zebrán lettem figyelmes egy VW kulcsra, kb. onnan 50 méterre meg egy fel-alá rohangáló, a földet vizslató emberre. Kérdeztem, mit keres... "jajj, haggyonmá, van elég bajom". Erre felmutattam neki, hogy "akkor ez nem is kell?" :D

Az az arc... :D

yenoee 2013.02.06. 13:43:59

Én is találtam már nagyobbacska pénztárcát, minden irattal, talán még lakáskulccsal is, egy templomban. Nagyon ideges emberek jöttek érte, és nagyon örültek, hogy meglett. Talán a közegnek is hála, fel sem merült, hogy hiányzik belőle valami (lehet, hogy nem én találtam meg először!), sokkal fontosabb volt a sok igazolvány, kártyák, stb. - ezeknek a pótlása sosem egyszerű.
Időnként az utcában álló, ismerős autók látásból ismert tulajait csöngetem fel, ha égve hagyják a lámpát. Mindig csodálkoznak, néha megköszönik, de szerintem ez így van rendjén.

vittore 2013.02.06. 13:45:49

@Sztavrosz_: Semmi esetben sem fedezi a biztosítás a fennmaradó hitelösszeget, túlfinanszírozott gépkocsinál. Eurotax áron fizet, azt is jól lehúzza. Sőt, 2 kulcs + forgalmi is kell, hogy egyáltalán szóba álljanak a károsulttal.

A Jóskagyerek 2013.02.06. 13:47:29

@vittore: Asszem, már a forgalmi nem kell, hogy fizessenek, viszont a két kulcs igen.

Inner Circle 2013.02.06. 13:53:20

Tegnap a szelektív hulladékot dobtam ki, mikor odajött egy csöves, hogy van-e üveg? Nincs. Valamiért ettől úgy gondolta, hogy az én vállamon sírhatja ki magát, és elpanaszolta, hogy a múltkor talált egy telefont, érte jött a tulaj, adott érte pár ezer forintot, de a csövesnek ez kevés volt és jól belekötött a tulajba, hogy micsoda egy sóher. Nem talált nálam nagy megértésre :-)

Lombrágó 2013.02.06. 13:58:32

Amikor én így jártam, én nem mertem hozzányúlni a kocsihoz, az itt is felvázolt lehetőségek miatt. Az asszonyt ott hagytam felügyelni, én meg berongyoltam a hiper ügyfélszolgálatára a sztorival. Azok küldték a biztosnági szolgálatot és átvették az ügyet. De az őrök első kérdése is az volt, hogy hozzányúltunk e a kocsihoz. Úgyhogy a rossz élmények nem alaptalanok.

Sys 2013.02.06. 14:02:28

@Prien-u47: De dög vagy :D:D:D:D:D

velocista (törölt) 2013.02.06. 14:10:04

Én hetekig nem találtam az autó kulcsát (akkor egy éves focus), igaz nem is kellett mennem vele, de idegesített a dolog. Végül meg lett, a csomagtartó zárjában volt. VIII.ker, Leonardo utca, az egyik híres macskaköves árnyékvilág. Senki nem nyúlt hozzá, gondolom azt hitték, vmelyik testvíré :)

kewcheg 2013.02.06. 14:14:59

A buszforgalmista megérdemelné, hogy kipellengérezzék a nevét.Nem tudom, akkor is ezt tanácsolná-e, ha a gyerekét vinnék rosszarcú emberek........

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.02.06. 14:19:06

bezártam a kocsimat, előtte a váltózárat is bezártam, kulcsot zsebre vágtam és hazamentem. reggelre pedig ellopták a kocsit. de a kulcsa még megvan...

don't 2013.02.06. 14:22:57

@SzélsebesVelorex:
Jartam igy nagyon boldog lettem volna ha a penz hijan visszakapom. /kb.50-60e volt benne,12eve/Az osszes irat,igazolvany,bankkartya,utlevel,/pont hazafele jottem,/ elment./ 3 nap es 50e volt mire minden meglett.Ha penz nelkul visszakapom akkor is csak 50% veszteseg.

Hó apó 2013.02.06. 14:24:09

Hiteles kocsit nem éri meg sem totálra töretni sem ellopatni.
Pont ez a baja a sok hitelesnek.
Ha megérné, akkor naponta százasával törnék szarrá a hiteles kocsikat.

kewcheg 2013.02.06. 14:26:43

Á,propos. Ha netán olvassa az érintett. Nem talált a kocsijában véletlenül egy Opel emblémás G Astra kulcsot kb. egy éve, ami egy idős ember ruhájából esett ki, miután műszaki hiba miatt felvette BAZ megye 26-os úton? 70 3360193

Acrocercops 2013.02.06. 14:28:36

@Sztavrosz_: Jó nagy fail lenne ha az akarattal otthagyott kulccsal lopatnák el, biztosítónál az lenne az első kérdésük, kulcsok megvannak?

~Peti~ 2013.02.06. 14:30:45

Én még héven találtam tavaly egy irattartót, benne egy lány könyvtári olvasójegyével, személyes iratokkal és bankkártyával. Gondolkoztam, hogy mit csináljak, mert ha leadom, akkor az is lehet, hogy a papírjait 3 különböző helyről kell visszaszereznie(okmányiroda, bank és adóhivatal), mint egy ismerősömnek és rosszabb esetben el is tűnhet. A családom ügyesebb volt, mert a tudakozó segítségével megszerezték a nagymamájáék számát, akik örültek és megadták a lány számát. Kb. 2 hét alatt sikerült személyesen visszaadnom neki, ő jól járt mert nem kellett új iratokat beszerezni és még pénz sem tűnt el a kártyájáról + én is jól jártam mert kaptam 2 sütit figyelmességképp, így mindenki boldog volt:P Régen nekem is visszaadták a diákigazolványom, most én is hasonlóképp jártam és visszaadhattam más elveszett cuccait...külön érdekesség, hogy utána a diákigazolvánnyal kombinált bankkártyám eltűnt, de a megtaláló értesített :) Vannak még becsületes emberek!

etwas kultur muss sein 2013.02.06. 14:36:21

@don't: Én is voltam már a farok rossz végén. Nekem is oda lett minden iratom (kiv. útlevél, forgalmi) + kp. Szar érzés, aztán meg a rohangálás az ocsmányirodába.

Lendvai Zsolt 2013.02.06. 14:42:37

@kewcheg: Hát végülis én megértem, hogy nem akarták ott elvenni. Nem az ő hatáskörük ez, de bajuk meg lehet belőle. Mondjuk akivel beszéltem, annyit tehetett volna, hogy beküld a kollégá(k)hoz, akik elveszik a cuccot és értesítik a rendőröket. Ki tudja.

clt 2013.02.06. 14:47:54

Halló! Jó napot! Megtaláltam Kovács János budapesti lakos pénztárcáját, benne az irataival valamint 200e Ft készpénzzel. Neki küldeném a következő számot...

Abfangjaeger 2013.02.06. 14:51:54

Múltkor este találtam az üzlet kijáratánál egy ERSTE-bank(hitel)kártyát. Fogtam és bevittem a pénztárosnak.

A Déli-pályaudvaron hagytam el egy PR-es dobozkát apróságokkal még ifjú koromban. Nem volt nagy eresztés, de jólesett, mikor az ott dolgozó munkások megtalálták és visszaadták.

Naezatutti?! 2013.02.06. 15:08:45

@Sztavrosz_:

Szerintem meg maradjuk annyiban, hogy nem a finnanszirozás típusától függ a Casco kifizetés módja (lehet tartósbérlet, lízing, részletfizetés stb.). Abból max a kár típusa lehet meghatározó vagy az önerő mértéke. Azonban minden esetben az Eurotax a mérvadó....

Szelid sunmalac 2013.02.06. 15:18:14

@SzélsebesVelorex: Az ilyen paraszt. Tobbszazezer forintnak kell eltunnie ahhoz, hogy obban fajjon, semmint rohangalni hivatalbol hivatalba, bankba, mindenfele, hogy az elveszett papirokat potoljam.

KawaBazsy 2013.02.06. 15:25:46

Egyszer jártam én is így. Csörgött a kaputelefon, de nem szólt bele senki. Dühösen lerohantam, h ki szórakozik, erre ott állt 3 rendőr. Kérdezték, h van e nekem egy X rendszámú kocsim. Mondtam h van. Erre megkérdezték, h nem e hiányzik a kulcsa.. amikor korábban felmentem a lakásba, bent felejtettem a csomitartóban, egy járókelő meg bejelentette. Hálás voltam/vagyok nekik!

lutria 2013.02.06. 15:25:56

Gyerekkoromban-a '80-as években-még be lehetett menni az épülő panelházakba,az egyiknek a tetején a haverokkal találtunk egy személyi igazolványt,kinéztük belőle a tulaj címét,hazavittük neki,a szülei vették át és nem örültek neki hogy -mint utólag kiderült- a 16-17 éves fiacskájuk oda járt szipuzni az építkezésen használt ragasztóval...

oldwing 2013.02.06. 15:36:40

Kulcsos történeteim :
Sugár áruház parkolójában megálltunk a Ford Granadával, bementünk vásárolni, jó egy óra után jövünk ki, keresem az összes zsebemben a kulcsot, nincs. Már a villamost nézegettem, hogy hazamenjek a pótkulcsért, mikor benéztem a kocsiba, és a gyujtáskapcsolóban ott vigyorgott a kulcs, persze bezárva sem volt. Senkinek nem kellett az öreg autó.
Kamionos voltam, megtankoltam a nagyautót a Nagykőrösi úti kútnál, majd átültem a nagypolskiba, és ugyanoda vissza ezt is megtankolni. Tankolás után még pofáztunk a kutasokkal, majd lazán beültem a kocsiba, és szép ívben kikanyarodtam a Nagykőrösire. A kutasok nagyon integettek utánam, majd a mögöttem lévő autó is vadul villogtatott, mire félrehúzódtam. Mint a nagymenők, ugye, tankoláskor a kocsi tetejére dobtam a pincérbrifkót, majd szétszórtam a tartalmát az útra. Mindenem meglett, mert megálltak a mögöttem jövők, míg én vad bakugrásokkal szedegettem a pénzt, papírokat. A szolgálati útlevél is közte volt, biztos nagyon megdícsértek volna, ha elhagyom. ( 80-as évek közepe)
Motorral elmentünk egy falunapra, letámasztottuk a gépet, kulcs a zsebbe, és mulatozás. Megyünk vissza a géphez, előtte kb. 50 m-re megcsillan valami a fűben, jé, egy kulcs! Jé, ez egy motorkulcs! Olyan, mint az enyém! Megnézem a zsebeimet, jé, ez tényleg az enyém, már leparkoláskor elhagytam !
Szilvásvárad, camping, motorral. A recepciónál ideges német család jajong, bezárták a Fordba a kulcsot. Nekem is, és az öcsémnek is Scorpiónk volt, a kulcsa a zsebünkben. Mondom, mielőtt betörnék az ablakot, mert már azt akarták, próbáljuk bele a miénket, Ford-Ford! Az enyém nem , de az öcskösé lazán nyitotta. A büfé aznapra nekünk ingyenes volt!
Szerencsés vagyok-e ?

Hó apó 2013.02.06. 15:37:46

@~Peti~:

"jól jártam mert kaptam 2 sütit figyelmességképp"

Még csak le sem szopott....????? Hát miféle hála ez.....

egyhatosmotor 2013.02.06. 15:37:54

Múltkor én is láttam egy verdát, kulcs a vezetőoldali ajtóban.
Eszetlen mákja volt a tulajnak, pont makett-szakkörről mentem haza. A tubus loctite-ot rácsorgattam a kulcsra/zárra, nehogy már valami szemét tolvaj kilopja csórikámnak! Amilyen köcsög alakok ma vannak!

McZozo 2013.02.06. 15:48:20

En legutobb autokolcsonzoben az elottem autokat probalgato holgy kezitaskajat talatam meg minden irataval. Kerestuk de addigra mar elment a kivalasztott autoval, MAjd neztuk van e valami elerhetosege de nem votl igy mikor visszavittuk az autot leadtuk a taskat is mondvan csak visszaviszi o is az autojat. Remeljuk megkapta :)

Swind 2013.02.06. 15:48:21

@lutria: És ti mit kerestetek a haverokkal az épülő panelház tetején? :D

pit.stop.boys 2013.02.06. 15:53:48

Én is találtam egyszer kulcsot Balcsiparton. Nem akartam magammal vinni, hogy ne toljak ki a tulajjal, sem ott hagyni ebek harmincadjára. Végül is leadtam egy étteremben, és hagytam egy cetlit a számommal a kocsinál. Csak arra nem számítottam, hogy másnap reggelig nem keresi senki. Mikor reggel felhívott, tisztáztuk, hogy valóban az övé a kulcs, elmondtam neki, hogy hova adtam le. Csak az volt a bibi, hogy az étterem még jó darabig zárva volt. De szerintem még így is jobban járt, mint bármilyen más megoldással. :-)

Macséta 2013.02.06. 16:02:33

Egyszerű megoldás, ha egy 5-10 darabos kulccsomó lóg karikán a kocsikulcsról, a fényezést kicsit is féltő tulaj így ösztönösen nem hagyja ott a kocsi bármelyik zárjában, én konkrétan a kezemből ki nem engedem :)
Persze menet közben zavaró lehet, engem mondjuk nem érdekel, egyáltalán nincs útban, legalább néha megpöccinti a térdem hogy észrevegyem, ha túl állat módra megyek.
A posztolónak és a többi becsületes megtalálónak pedig riszpekt!

Chabs 2013.02.06. 16:02:37

En elparkoltam volna a kocsival picit arreb valami hulye helyre ahonnan nehez kiallni :D muhaha

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.02.06. 16:11:26

No, olyat sem láttatok még, mint én. Egyszer jó későn este becsönget a házban szomszéd srác, egy galamblelkű gyerek, hogy a ház előtt valakinek nyitva van az autója, és most mit csináljon. Nosza, ugorjunk, először is legyünk a kocsi mellett, aztán a többi majd kiderül. Lementünk, és láttam, hogy a kocsi ajtaja maradt kinyitva. Értsd: KITÁRVA.

Nem tudtuk, hogy kocsi kié, hát derítsük ki valahogy. Benyúltam, hogy van-e bármi támpont, hát megszólalt a riasztó. No, akkor ez jó is lesz, én majd újra beindítom a riasztót, hátha előkerül a tulaj. Utólag kiderült, hogy a ház túlsó oldalán van a hálószobájuk, és a riasztó nahgja ott nem verte volna fel őket, de a másik srác a közös képviselőt telefonon felverte, ő MINDENT tud, így már be lehetett csöngetni a tulajdonoshoz. Kijövet ő is csak azt gondolta, hogy bezáratlanul marad a kocsi, hát majd hanyattesett, amikor látta, mi az állás.

Este kocsival jöttek nagybevásárlásból, egyik cipelte a szatyrokat, a másik ölben a kisgyereket, nyilván azt hitték, hogy a másik bezárja az ajtót. Csúnya hiba, tessék rá odafigyelni.

A feleségem haragszik rám, mert megkövetelem tőle, hogy miután a központi zárat lenyomta, riasztót bekapcsolta, akkor is menjen körbe, és az összes kilincset nyissa meg. De nem kell, mert ő lezárta, egyébként is tudja, hogy ki se nyitotta a többi ajtót. Akkor is, ez a családi béke ára. Az előző autónknak már elromlott a központi zárja, és az olvtársak között is sokan lehetnek így. Hát amíg rá nem jössz, hogy a központi zár már nem zár – és a sok baromi modern autóban már pöcök sincs, amit tönkrement zárnál használhatnál, egyébként pedig látnád a lezáródásukat –, addig a kocsidat simán elvihetik.

Nekem még az is külön vizsgálódás után derült ki, hogy a megvételekor nem tettek riasztót a kocsiba. az általuk megírt Casco kötvénybe azt ikszelték be, hogy VAN. (Opel Interat, Budakeszi.) Ha ellopják, megtalálják a roncsát, a biztosító kiszúrja, hogy nincs is riasztó, még nekem kell fizetni, jó nem? Bezáráskor a lámpa kigyulladt, de mivel az ajtó bezáródott, kinyitni nem tudom, azt sem tudtam, hogy milyen hangja van a riasztónak. Nos, a lámpa égett, de NEM VILLOGOTT. Ebből kellett gyanakodnom, és lőn, riasztó nyemám. A szerviz még le is tolt, hogy új kocsiban sosincs riasztó, hát hogy nem tudtam ezt.

Még valami. A feleségem magabiztos, ugye. Egyszer lementem utána a kocsiba valamiért, és kíváncsiságból megnyitottam az ajtót. NYITVA volt. Mégiscsak elfelejtette.

Szóval feleim, egy jótanács: tessék rászokni, hogy a lezárt autót is körül kell járni, MINDEN ajtót, csomagtérajtót MINDIG megnyitni; nézd meg a saját szemeddel, hogy a kulcs a kezedben van; ellenőrizni, hogy a riasztó lámpája az átmeneti szakasz után élesedett állapotba került, váljon rigolyáddá, rítussá. Ez lehet húsz másodperc is, ennyit érjen meg az, hogy ha a kocsidat elviszi egy aljas rohadék, akkor legalább ne érezd magad egy életre hibásnak.

Másnak pedig segíteni illik, képzeld magad a helyébe, a posztolót minden tisztelet megillet.

Hó apó 2013.02.06. 16:15:19

@Chabs:

Vagy inkább elállni a kijáratot a kocsijával.... lehetőleg
egy kigyúrt kopasz fekete terepjárós faszi előtt.... aztán
kiszállni, elkezdeni sértegetni a terepjáróst, utána meg
hagyni, hogy a kocsiról letörje a tükröket és az ablaktörlőt....

Chabs 2013.02.06. 16:17:50

@Hó apó: vagy targoncaval feltenni egy kopasz terepjaro tetejere :D

Lendvai Zsolt 2013.02.06. 16:18:39

@Androsz: Na igen, a központi zár. Amikor megvettem a mostani kocsimat, az első "extra", amit beszereltem, az volt. Persze azóta volt, hogy elnyíródott egy-egy kábele, így teljesen jogos elvárás, hogy nézzük körbe a kilincseket.

Faby 2013.02.06. 16:21:16

Saját sztori, nem kulcs, de ideillik.
Gyerkőcöt vittük ki osztálykirándulás alkalmával, hátizsák, kis tokban külön a fényképezőgépet ő hozta.
Vonatra felraktuk, integetés stb, megyünk vissza a kocsihoz, a mellettünk álló kocsiból kérdezik, mutatva a kis fekete tokot, hogy a miénk-e? A gyerek kiszálláskor elhagyta, ők megtalálták, és megvárták, míg visszaérünk. Rendesek voltak, nem fogadtak el érte semmit. Mégcsak nem is volt nagy érték, egy nagyon egyszerű kompakt Samsung gép, inkább a kártyán addig rajtalévő képek voltak pótolhatatlanok. Jólesett, na.

Egy ideillő Mark Twain idézet:
"Mindig legyél tisztességes! Ez majd sok embernek örömet okoz, a többi pedig megdöbben."
Nagyon találó, és szomorú, hogy annyira nem szokás tisztességesnek lenni, hogy akkor megdöbbenünk, amikor valaki mégis az.

Hó apó 2013.02.06. 16:23:26

@Chabs:

Ááááá... az nagyon humánus módszer.
Jobb, ha odaparkolsz a kocsijával 15 centire a fekete
terepjáró mellé, hogy ne tudja kinyitni a kigyúrt kopasz
az ajtaját. Vagy csak egyszerűen mögé állsz a parkolóban,
hogy ne tudjon kijárni.
Aztán amikor visszaér a kocsijához, akkor magyarázza el,
hogy nem ő hagyta ott a kocsit....

Macséta 2013.02.06. 16:25:16

Ja, a segélyhívó megtelt üzenetrögzítője is érdekes, bár nem kimondottan a TC profilja, Zách Dani azért rákérdezhetne az illetékeseknél, hogyeztígymégishogy...

Chabs 2013.02.06. 16:27:58

@Hó apó: vagy eldugni a kulcsot a sajat kocsijaba es otthagyni egy cetlit valami helyi prostitualt teloszamaval :D

(---Flúgos Buszos---) 2013.02.06. 16:28:36

@Lendvai Zsolt: Miért nem ezzel mentel oda, ahova busszal akartál továbbmenni? :)

Volánoknál meg azért nem vesznek át ilyet, mert ebből régen elég sok gond akadt, mert a sofőr leadta a tárcát, amit valószínű más már kiürített pénzügyileg, és utána még a sofőrt baszták le.

Én is találtam már pénztárcát, pénz kiürít, titokban a személyes holmik meg vissza a tulajnak a postaládába.

Lendvai Zsolt 2013.02.06. 16:31:38

@(---Flúgos Buszos---): Persze, éppen ezért értem meg a buszosokat is. Hallottam már olyat, hogy telefont őrizgetett a sofőr a buszon 2 hétig, meg utána a forgalmiban még kettőig, aztán úgy rontott be valaki, hogy nademostaztánmár hol a mobilom.

Hó apó 2013.02.06. 16:34:52

@Macséta:

A 112-ről annyit, hogy két hete 15 perc alatt nem tudtak
kapcsolni a soproni kapitányságra, hogy balesetet jelentsek.
Mi lett volna, ha ott éppen egy pénzszállítót támadnak meg....
az egész kocsit kényelmesen ki tudják pakolni és lelőni a
személyzetet ennyi idő alatt...

2-More 2013.02.06. 16:40:55

Nálam az van, hogy 20 körüli japán vasakkal járok, kulcsok, zárak már kopottasak, úgyhogy bezáráshoz nem szoktam használni a kulcsot, hanem kiszálláskor bekattintom a belső zárral majd a kilincset felhúzva csapom be az ajtót. Ha tucatszor nem zártam már igy bele a kulcsot mindkettőbe, egyszer se, érdekes mód, mikor csak tovább kéne menni, még soha, sehol, senki nem érdeklődött mit akarok, pedig volt hogy konkrétan üzletbe mentem be a napernyő kurblijáért és azzal nyitottam ki, de volt már sebtiben letört ág, darab cső a lomtalanitásból, stb. Kb száz éve fogadkozok hogy másoltatok még X kulcsot és egyet fixen magamnál tartok valahol, persze, mindig a következő "nyitáskor" jut csak az eszembe :D

A csúcs az volt, mikor nem tudom hogy, de úgy sikerült belezárni az egyik kocsiba a kulcsot, hogy nemhogy a gyújtáskapcsolóban maradt, de még ráadásul gyújtáson is volt, nem tudom a valag sötétben hogy nem sikerült észrevenni a műszerfalon, mikor kiszálltam. Namost keret nélküli ajtót úgy megfesziteni, hogy mellette be lehessen nyúlni......még jó hogy gyújtáson volt, mert igy legalább csak az ablakemelő gombját kellett megnyomni egy méteres lemezcsikkal, különben most is ott állna.

Hozzáteszem, nem teljesen fogyatékos vagyok, csak simán állandóan batyu hegyekkel kell ki/beszállnom, mint valami bucsúscigánynak, és nemegyszer van hogy a szerszámostáska/notebook/alkatrészesdoboz/mappa/szállitótömb/kisfaszom kombóban valahogy a kulcs esik áldozatul :D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.06. 16:43:57

Én meg pont most láttam egy cserbenhagyásos baleset következményeit (Bristolban). Egy papát elütött egy autós a hipermarket és a bank között, a forgalmas buszmegálló mellett a csúcsforgalomban, fényes nappal, aztán elhajtott. Gondolta biztos nem lesznek szemtanúk...

A papa sajnos meghalt.

dr. Bértollnok 2013.02.06. 16:47:31

Jó 10 évvel ezelőtt az akkori kocsimban olyan védelmi rendszer volt, aminek egyik mellékszolgáltatása az volt, hogy ha egy spéci azonosító kulcsot kihúztam a foglalatból, akkor a kocsi 15-20 mp múlva bezárta az ajtókat. Egyszerűbben is írhattam volna, de így érthetőbb. Ennek egy hátránya volt, hogy pl. ha közben a csomagtartót rámolta az ember, akkor a spéci kulcsot benne, vagy az egyik ajtót kellett nyitva hagyni. Szóval egy alkalommal Budapesten a belvárosban addig rámoltam, míg a vezető oldali ajtót nyitva felejtettem este. Reggel csörgött a nem nevemen lévő mobil (!) telefonom, és a rendőrségtől hívtak. Kérdezték, hogy én parkoltam-e le itt és itt... Mondom igen és összeszorult a gyomrom... Kérdezték, hogy oda tudnék-e menni a kocsimhoz? Itt már határozottan izzadság szagom volt. Kérdem mi történt, mert én sacc/kb. 100 km-re vagyok? Mondta az rendőr (azzal beszéltem, aki ott állt mellette), hogy villog a riasztó LED-je és nyitva van a vezető felőli ajtaja. Azonnal bevillantak a tegnapi események, hogy azt bizony én hagytam nyitva!
Nagyon megköszöntem neki és annak az általam ismeretlen személynek is rajta keresztül, aki felhívta őket. Aztán megkértem, hogy csukja be az ajtót. A kocsi azonnal bezárt és mindenki megnyugodott. Sokmindent elvinni a kocsiból nem lehetett és tényleg, még az kb. 1500 Ft-nyi apró sem hiányzott a zsebből. A kocsiért úgy egy hét múlva mentem.
Mondjuk attól nem tartottam, hogy ellopják, vagy kipakolják az értékesebb motoralkatrészeket, elég jól védem az autóimat (saját negatív tapasztalatom okán), de akkor is nagyon jól esett, hogy vannak még odafigyelő, jóérzésű emberek.

Talán ezért, vagy egyébként is, én is igyekszem odafigyelni. Írtam már a szélvédőre az elérhetőségemet, amikor a parkolóban valaki meghúzott egy kocsit és elsunnyogott. Az már bosszantó volt, de elmentem a bíróságra emiatt, de nem bántam meg.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2013.02.06. 16:50:31

@Faby: "»...a többi pedig megdöbben.«"

Ez zseniális, mutatja, hogy a szivar nagy életismerő volt, nem véletlenül lett híres. És tényleg igaz, én is csináltam már apró jókat azzal a szándékkal is, hogy hadd nézzen a sok közönyös alak, hadd ne értse, hogy velem meg mi van, hadd gondolkozzon el azon, hogy semmi bajom nem esett, amikor a villamoson ide-oda guruló üres palackot leszálláskor összenyomtam és betoltam a kukába; felálltam, és segítettem valakinek beemelni a dög nagy bőröndjét; utánaszaladni, hogy elejtette a mobilját, effélék. Hálistennek mások is tesznek ilyeneket, nekem is segítettek már, ettől lesz a csürhe társadalom, ha egyszer majd a figyelmesség természetessé tud válni. (És előbb nem halunk ki.)

@Hó apó: 15 perc alatt még az összes színesfémet is megmentik a kocsiból a szakemberek, beleértve az áldozatok és ostoba bámészkodók kisebb értéktárgyait és aranyóráit is. Nem tudom, mi akkora feladat abban, hogy bármilyen egység az országban bárhol tíz másodperc alatt riasztható legyen, ide-oda kapcsolgatás és részletes önéletrajz felmondása helyett, illetve közben. Hogy az egység mikor tud elindulni, odaérni, már más probléma, de hogy legalább tudjanak arról, hogy meló van, igazán nem lehetne ilyen ábránd. Ezért vannak, nem?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.02.06. 16:51:35

Ja, meg nemrég találtam egy Samsung Galaxy telefont a parkban. Fölhívni nem tudtam róla senkit a billentyűzár miatt, de nem is keresték. Fél nap után meguntam, és megnéztem milyen SIM-kártya van benne. Pont ugyanaz a szolgáltató mint az én telefonom ki is cseréltem, de persze nem volt rajta pénz, úgyhogy leírtam pár számot belőle, aztán körbetelefonáltam a közeli rokonokat róla.

Kaptam egy doboz bonbont :)

no successful 2013.02.06. 16:55:52

Szerintem az autolopásoknak jelentős hányada ellopatás. Számtalan ok van, amiért ilyenhez folyamodhatnak. Adott pl. egy elhagyott barátnő, vagy feleség. A hülyébbje leönti az ex kocsiját festékoldóval, a rafináltabb egyszerűen ellopatja.

dr. Bértollnok 2013.02.06. 16:58:11

Mondjuk én elég szórakozott lehetek, rendszeresen benne hagyom a kulcsot, a gyújtáskapcsolóban. Most a kocsi bezárja magát, ha eltávolodom, ezért előfordul, hogy csak másnap veszem észre, amikor beülök, hogy elinduljak. :-)

Szelid sunmalac 2013.02.06. 17:12:58

En az enymeben nem hagytam benne a kulcsot az egyik este, erre reggelre kiszedtek az egesz zarat!

A multkor meg talaltam egy elhagyott elefantot, amit egy elozoleg tankol kocsi tetejerol esette le, mikor tankolni voltak es a gyereket veletlen bennfelejtettek a kocsiban. Nyomban utanaszaladtam, bedobtam az ablakon az elefantot, meg a penztarcam, felhivtam oket mobilon, beletortem a szomszed kulcsat a zarba (neki is pont olyan elefantja van!), aztan adtam egy doboz bonbont a kemping bufesenek.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2013.02.06. 17:21:56

Pont így jártam Gárdonyban,a hőlégballon fesztiválom, emlékeim szerint az is egy Suzuki volt.
Egy helyi szervezőnek szóltam hogy azért nézzen rá az autóra.

etwas kultur muss sein 2013.02.06. 17:26:09

@Lendvai Zsolt: Én már kaptam vissza buszsofőrtől telefont. Mondjuk sok értelme nem lett volna ellopni, annyira elavult szutyok volt.

voroseltolodas 2013.02.06. 17:31:25

Évek óta nem zárom be a kocsit. Se nappal se éjszaka. De nem hagyok benne semmit. Sosem nyúltak hozzá még.
Senkinek nem jut ilyen az eszébe,hogy egy komolyabb autó nincs is bezárva.

Autó-motor doktor 2013.02.06. 17:33:17

Én kb egy hónapja nyitottam fel helyszínen (út széle) egy autót,mert állítólag benne maradt a kulcs a kesztyűtartóban. (Ismertem a tulajt is és a kocsit is,tehát nem ellopatták velem a gépet....:) ) Próbáltam egy drótdarabbal kipiszkálni a zárat,(mondjuk őszintén szólva lánghegesztő pálca volt) de negyed óra alatta tulaj annyira tajtékzott,hogy pajszerral szinte szó szerint letépte az ajtót.Aztán persze észbekapott,hogy hiába van nyitva,most meg bezárni nem tudja.Benyúlt a zsebébe a telefonért,hogy elvitesse magát a fiával,de a kocsikulcsot húzta ki a zsebéből.Gondolom mondanom sem kell,hogy akkor és ott az idegtől káromkodva-sírva esett össze.

crix 2013.02.06. 18:02:07

Én találtam egy opel kulcsot. Megnéz mit nyit. Cetli írás. Épp leelenőriztem, hogy visszazártam-e. Beáll mellé eggyel régebbi Astra. Mami kérdez micsinyának az uram kocsijával. Mondok neki: Na akkor papa forgalmival jogsival lefárad, ellenőrzöm, visszaadom. Beszélgettünk a mamival, hogy a 11-en laknak, papa leért, iratokat csekkoltam, örültek, kaptunk egy üveg bort. Másik alkalommal meg a mami gépe állt letekert ablakkal. Végigcsöngettem a 11-en lakókat: van astra? A harmadikoknak volt. Mami leszaladt, becsukta hálálkodott.

Plumper 2013.02.06. 18:14:07

bedőlt hitellel terhelt autót így azért el lehet lopatni, nem? akkor casco-val fizet. a biztosító. vagy nem?

kergelepke [UK] 2013.02.06. 18:26:56

@Autó-motor doktor: Hát ez epic! :)

Feleségem december közepén azzal kelt engem reggel fél hatkor, hogy a Clio bezárta magát járó motorral, miközben ő a jeget kaparta az ablakról. Ő elment dolgozni taxival, én meg ott álltam a hidegben a problémával. Persze pótkulcs nem volt.
Próbáltam a klasszikus módszerrel, vaskampóval kinyitni az ajtót, de nem sikerült háromnegyed óra alatt. Aztán mielőtt hívtam volna az autómentőt hogy nyissák ki nekem, rákerestem Youtubeon, hogy hogyan lehetne kinyitni. Az első találatban egy figura kb fél perc alatt nyitotta ki az ajtót, cipőfűzővel (!). Az ajtó mellett kell a cipűfűzőt lehúzni, és a hurkot az ajtó kis bütykére ráügyeskedni. Aztán megszorítani, és megrántani.
A fél perces szintidőtől csúnyán elmaradtam, de kb. 20 perc után az ajtó nyitva volt. :)

MechanicGod 2013.02.06. 18:33:04

Kábé 8 éve történet az eset: leparkoltunk(utcán), kiszállunk a kocsiból és elindulunk sétálni. 30 méter után tök véletlenül találkoztunk régi ismerősökkel elkezdünk beszélgetni majd a barátnőm közli, hogy jajj a kocsiban hagyta a táskáját visszafut érte én beszélgessek nyugodtan, jön mindjárt. Visszajött majd egy egész napos program keretében bejártuk gyalog kapolcsot. Késő délután visszaérünk a kocsihoz és látom hogy nyitva a jobb első ajtó. Semmi nem tünt el semmi nem hiányzik, egyszerűen csak nyitva hagyta az én drágám :) Persze ez egy kis békés falu volt nem a nyolcker.

szigusievich 2013.02.06. 18:35:13

Én telefont találtam és adtam vissza. 1 évvel később visszakaptam a táskámat, benne minden értékemmel, kb 1M forint összértékben, egy kávézóban hagytam a szék alatt. (Énhülye.) A megtalálónak álltam a számlát. :)

Karma pedig igenis létezik, szóval legyünk csak becsületesek!

Hó apó 2013.02.06. 19:33:40

@Plumper:

Nem érdemes. A lopott autónál a biztosító a hitelező banknak fizet,
eléggé nyomott árat. A maradvány törlesztendő összeg meg min 1 millióval
lesz több, mint amit a biztosító fizet.
Ezt a milliót meg 30 napon belül ki kell fizetned kp-ben.

papa33 2013.02.06. 20:10:54

Hogy is van?

A zár azért van , hogy a becsületes el ne vigye, ki ne nyissa...

Nem tökmindegy benne van-e?

Nem egy történetet hallottam, a besurranó (lakásba) kipakolt, és hát a slusszkulcsot megtalálta... meg a bankkártyát a mellé tett kóddal, mire letiltották kaszált abból is. Ez megy sajna.

A régi rendszerben többször is nyitva felejtettem, meg hazafelé félni sem kellett, na ez az idő nem jön vissza soha már... meg munka is volt.

ecopower 2013.02.06. 20:32:32

4 éve a keletihez vittem külföldi ismerősöket az akkori sötét színű,körbefóliázott Voyageremmel.Segítettem becuccolni,közben nem vettem észre,hogy az egyik tolóajtó nyitva maradt.Kb. fél órát voltam bent,de senki nem nyúlt a kocsihoz:-o

Secnir 2013.02.06. 20:41:56

vicc a 90-es évek elejéről:
-Halló Danubius rádió?
-Igen, adásban vagyunk...
-Találtam egy pénztárcát a Wesselényi utcában. Van benne 8500 márka, 12500 dollár, 60000 forint készpénz és különböző hitelkártyák is, némelyiknél itt a PIN-kód is. Van benne egy névjegykártya is, gondolom a tulajdonosé: Mr. John Kerry. Neki küldeném a következő dalt...

sandor26 2013.02.06. 21:01:28

@Androsz: valahányszor parkolóban hagyom a kocsit, szólok a velem lévőnek, hogy "figyelj, most bezárom a kocsit", így pl. mozi alatt nem azon idegeskedek, hogy "biztos nem maradt nyitva?" Én ugyanis, ha megjegyzem, az nem elég ahhoz, hogy később ne rágjon a kétség :-)

Pierr Kardán 2013.02.06. 21:17:01

@papa33: "Nem egy történetet hallottam, a besurranó (lakásba) kipakolt, és hát a slusszkulcsot megtalálta... "

Nálam ez úgy volt, hogy amikor betörtek hozzánk, akkor viszonylag kevés dolgot vittek el, nem is értettem, hogy miért nem. Később jöttem rá, hogy eltűnt az Alfa Romeo kulcs az előszobából.

A szerencse az volt a dologban, hogy az Alfa Romeo kulcsot egy délután a Balaton partján találtuk. Aztán, amikor nem találtuk a tulajt, akkor hazavittük a kulcsot és letettem a polcra.

Na, ezt találta meg a betörő, szerintem rohant keresni a ház környékén a kulcshoz illő Alfa Romeot :-)

Javaslom, hogy tartsatok otthon kamu autókulcsot, kicsit csökkenti a kárértéket, mert gyorsabban távozik a betörő, hogy legyen ideje még megtalálni az autót.

skele 2013.02.06. 21:23:44

Evekkel ezelott, egy nyari esten felesegem "talalt" igy egy autot, mikozben Szegeden a Fuveszkert fele bicikliztunk. A kocsi rendben le volt zarva, a kulcs viszont ott mosolygott a csomagtartoban. Kinyitottuk a kozponti zarat, majd a nyitott ajton behajolva utemesen nyomni kezdtem a kurtot. Hat jott is a tulaj villamsebesen: embert en meg nem lattam olyan gyorsan lepcsohazban lefele futni.

ciel 2013.02.06. 21:37:05

idős rokon talalt egy mobilt. Mikor csörgött, véletlenül kinyomta és ki is kapcsolta - bekapcsoláskor viszont PIN-t kért.
Bevitték a Pannonhoz, ahonnan elhajtották az öregeket hogy semmit sem tehetnek (!!)
Annyi volt a megoldás, hogy a sajat SIM-el bekapcsoltam és a telefonkönyvből felhívtam Anya-t :-)

_____________ 2013.02.06. 21:39:27

@hopptarisznya: Péniszt bátran, attól baja nem lehet

Autó-motor doktor 2013.02.06. 21:49:46

Én is nem egyszer hagytam már indítókulccsal parkolni a PCJ 600-ast,de eddig szerencsém volt.Ki kellene találni erre valami jó kis trükköt.

hopptarisznya 2013.02.06. 22:11:05

Szerintem tök egyértelmű, hogy ami nem az enyém, ahhoz nem nyúlok. Illetve ha van időm és kedvem, akkor megpróbálom felkutatni az eredeti tulajdonost. Nekem nagyobb örömet okoz az átadás pillanata, mint mondjuk egy talált telefon vagy pár tízezer forint egy pénztárcából.

A másik: aki el akar lopni egy kocsit, annak szinte mindegy, hogy van-e hozzá kulcs. Sokkal nagyobb szervezés, hogy legyen hova vinni szétbontani és eladni.
Mi, átlagemberek mire megyünk egy kulccsal? Kocsikázunk vele 1-2 órát, amíg ki nem adják rá a körözést? Na bumm.

Szóval az "ellopatást" túlzásnak érzem egy kulcs ottfelejtése miatt. Arról nem beszélve, hogy példul az én kocsimhoz kevés a kulcs, ha azt egyszer kivettem a gyújtáskapcsolóból, mert akkor kódot kell pötyögni a következő indításhoz. Ajánlom az aggódó típusúaknak. Csak 10 rugó egy ilyen megszakító. Persze a profi tolvaj csak röhög ezen, de egyszer már jó szolgálatot tett, amikor egy részeg haver úgy gondolta, hogy a házibuliból az én kocsimmal megy ki a Tescoban piáért. Ja! És vagány gyerekek ellen is jó. (amíg ki nem hisztizik a kódot)

Lendvai Zsolt 2013.02.06. 22:20:46

@hopptarisznya: Persze, igazad is van, csak sokaknak nem annyira magától értetődő az, hogy más tulajdonát ne bántsuk.

Amikor kicsi voltam, két autónkat is elkötötték. A Trabanttal addig mentek, ameddig volt benne benzin, majd beborították egy árokba. Később Zsiguli volt, azzal nem jutottak sokáig (egyszer a városhatárig, egyszer a parkoló közepéig).

De ha nem is ellopás, egy kirámolás, vagy a kulcs elcsórása, beletörése is benne lehetett volna a pakliban. Nyilván nem biztos, hogy ezek megtörténtek volna, de sajnos egyáltalán nem kizárt.

B.GY. 2013.02.06. 22:32:06

Én is zártam már be a kocsiba a kulcsot.Szóltam a haveromnak,előbb kinyitja mint én kulccsal:)

hatja 2013.02.06. 22:47:35

múltkor kültéri postaládában találtam így kulcsot, mivel senki nem volt otthon, jobb híján bedobtam jó mélyen a kertbe... még mindig jobb egy zárcsere mintha valaki bemegy vele.

de adtam már vissza nagy értékű mobiltelefont, elejtett tízezrest és rendőrigazolványt is. nagy csodát nem várok másoktól, úgyhogy igyekszem semmit nem elhagyni, lakáskulcsot leszámítva eddig sikerült is azt meg 50 kilométerre egy kiránduláson hagytam el.

TurboRudi 2013.02.06. 23:58:15

Én még nem találtam se kulcsot, se pénztárcát. Meg el se hagytam. Viszont egyszer elhagytam a kocsim egy átbulizott éjszaka után. Nem erőltetett másnap a röhögés, amikor felkeltem és sehol az autó... Aztán megtaláltam... Happy end.

Garp 2013.02.07. 00:03:24

A múlt héten 3 napig állt az Octavia leengedett első ablakokkal a ház előtt. Senki nem rakott bele semmit és benne maradt a 2 wifi router, a repeater, a 2 gyerek ülés és a hifi is. Na jó, kicsit vizesek lettek az első ülések :).
Ezért bezártam és felhúztam az ablakokat, amikor észre vettem :)).

fátum 2013.02.07. 00:20:49

@Autó-motor doktor: Ha nincs az indítóban akkor tartsd zsebben a kulcsot! Ha leállítod a kocsit, és ki akarsz szállni, akkor is mindig vedd ki az indítóból és tedd zsebre! Ha kinyitod bármelyik ajtót, akkor is egyből tedd vissza a zsebedbe! Így nem hagyod sem az ajtóban, sem a kocsiban. 13 év alatt még egyszer sem hagytam kulcsot sem ajtóban, sem kocsiban.

YAN CHI 2013.02.07. 00:31:56

Főnöknőm azon az alapon nem zárja be az autóját, hogy ha valaki nagyon be akar jutni annak sikerülni is fog. Ő viszont nem szeretne üvegszilánkot szedegetni a fenekéből. Mondjuk a kulcsot azért nem hagyja benne.

Kobramaister 2013.02.07. 04:03:59

Par poszt emlekeztet egy kicsit a szocialista idokbol az Auto Motor kiadasaira... olyan nincsen mirol irnuk,hat csinaljuk valami posztot... Ez most kit erdekel es mi a mondanivaloja??? Nagyon gyenge Kiskegyedbe valo balgasag ez az iras,meltatlan ehhez az oldalhoz... :(

HakapesziM 2013.02.07. 08:52:08

Ré kell tenni egy hosszú láncot, vagy hasonlót a kulccsomóra úgy nem felejti el az ember.
Egyébként - bár teljesen egyetértek azzal, hogy legyünk elővigyázatosak - olyan világban szeretnék élni, ahol a nyitott ajtajú autót sem lopják el, mert tudná a tolvaj, ha megfogják levágják a kezét, de legalábbis megrohad a börtönben.

dr. Bértollnok 2013.02.07. 09:42:22

@Gábor (Gee Halen):
Sokat nem érsz vele, a kulcs kevés, ettől még nem lesz sem öjöm, se bodottá. :-)
A kocsi indításához a kulcson kívül PIN kód is kell. Ha meg szeretnéd buherálni, akkor a motortér nyitásához egy másik kód, vagy pajszer.
Szóval túl nagy munka, rombolás stb... Ennél sokkal kevesebb energiával jobbat és fiatalabbat is találsz. :-)

evil. 2013.02.07. 10:38:45

Kb egy éve reggel siettem és a Borároson az ATM-ben fejeltettem a kártyám... telefonszámlát fizettem be, így nem kártya pénz sorrend volt, hanem csak a bizonylat, kikaptam és elrohantam.

Észre sem vettem csak két nap múlva, mikor valahol fizetni akartam vele.

Egy srác megtalálta a kártyát, még aznap írt iwiw-en, ezt nem vettem észre, csak napokkal később, addigra volt tőle még egy üzenet, h mivel nem válaszoltam, ezért nem akarta magánál tartani a kártyát, így leadta a lakásához legközelebb eső OTP-ben, a Lehel térnél. Ezúton is nagyon köszönöm neki! Ismételten. :)

Ill egy éve a metrón...Klinikák állomás tűnt el a pénztárcám...de az nem lett meg, valószínüleg azért mert elvették, és nem elvesztettem! :@

pedaz 2013.02.07. 10:56:53

@Androsz: így lehet elfogadtatni otthon egy 3 ajtós hot hatchet ?! :D

Buntmetall 2013.02.07. 17:57:10

Én egyszer adtam vissza boltban felejtett pénztárcát. Egy nő és egy pasi hagyták ott. Amikor visszadtam a pasi csak annyit mondott ba@dmeg Anita! Siívesen! Válaszoltam, és tovább mentem...

Inner Circle 2013.02.07. 18:19:24

Jó, jó, egy kulcsot még csak-csak elhagy az ember, de a múltkor egy komplett kalaptartót találtam a falnak támasztva a Belvárosban. Egy órával korábban láttam is, hogy a tulaj valami nagy cuccot igyekszik besakkozni a csomagtartóba, ehhez kivette a kalaptartót, visszatenni viszont már elfelejtette, és persze el is hajtott. Nekem is pont olyan autóm volt, szóval szépen rátettem az enyémre és dupla kalaptartóval mentem tovább. Elég sokáig, mert heteken át vadásztam arra az autóra a ház körül, és reméltem, hogy közben nem pótolták a veszteséget. Vagy két-három hét múlva "kapás", meglett az autó, még mindig kalaptartó nélkül. Cetli, telefonszám, kaptam egy üveg bort és egy történetet arról, hogy milyen hülyének nézték az ismerősei, mikor kiderült, hogy elvesztette a kalaptartót :-)

motoregeer 2013.02.08. 00:39:53

JÓ TETT HELYÉBE JÓT VÁRJ!

Nyáron motorral átgurultunk Szigligetre a déli partról, dög meleg volt, hát csobbanjunk egyet a strandon. Hason fekve stíreltem a csajokat, mire egy csávó kezében 4korsó sörrel elballag mellettünk, de nem vette észre hogy egy 5ezres kiesett a rövidgatyája zsebéből.Utánaszaladtam,visszaadtam neki, mondtam hogy drága lett volna így az a 4korsó :D
Később mi felmentünk egy fagyizóba a vár mellé,leültünk üccsi, fagyi stb, a brifkóm kiraktam a zsebemből magam mellé, mert már törte a sok apró...persze hogy otthagytam..benne motor forgalmija, kb 30e, papírok, bankkártya stb... visszaszaladtam, de senki nem tudott róla. Erre egy idős bácsi kiszól a fagyispult elől: "Nem ezt keresi fiatalember?"
Akkora kő esett le a szívemről hogy belilult a nagylábujjamon a körmöm:D Mindenkinek ilyen szerencsét kívánok:)

no_holy_shit 2014.03.07. 13:10:01

@Androsz:

nem egy tul nagy kunszt kinyitni egy autot kulcs nelkul...
immo kiiktatas mar 2 honapos testviri tanfolyam (bar szerintem az autolopasok kis resze kotheto csak a testvirekhez)

amikor egyszer reggel nem talaltam az autot, akkor elkezdett verni a szivem, de amikor a hült helyere ertem es lattam az üverszilankokat, akkor picit megnyugodtam, mert tudtam, hogy aki csak ablakon keresztül jut be, az valoszinuleg nem kepe ellopni az autot.

(vki kilopta a navit, a rendorok meg elvitettek, hogy többet nem lopjanak belole... ez kulfoldon volt, tehat rdsz alapjan engem nem talaltak meg)
süti beállítások módosítása