Én nem is akartam autót venni!

  2013. február 03. - baowah Címkék: lancia 19 tc flotta jtd lybra adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett csak egy parányi szabad időhöz jutunk, kiviharzunk modern lakásunkból, és samponnal, szivacsokkal felszerelve rávetjük magunkat krómtól-lakktól tündöklő félisteneinkre, összeszorított foggal tüntetjük el a foltokat a hűtőrácsról, a vízcseppek nyomát az ablakokról, a port, a szemetet a szőnyegekről. Éjszaka, ha nem jön álom a szemünkre, valamennyien őrt állunk a sűrű függönyök mögött, onnan vigyázva státuszszimbólumunk éji nyugalmát, csak sejtvén egymás alakját a szemközti ház faltól falig ablaksora mögött s miközben irigyen követjük a hold sugarát, amint lassan, becézőn sorra tapogatja a banánsárgát, a paradicsompirosat és a türkizt, arra gondolunk: vittük valamire.

Igenis, vittük valamire."

Hans Skirecki: Ugyan, ki az a Kasparek?

Már régóta nem veszek részt a végtelen szerkesztőségi játékban, üres perceimben nem nyitom meg a hirdetős oldalakat, nem álmodozom újabb és újabb autóról. Ez így most jó: ahhoz, hogy megkaphassuk a világot, előbb le kell mondani róla, hogy minden elemét úgy ölelhessük magunkhoz, mintha újszülöttként most tapasztalnánk meg először.

Eladtam a Pandát, sőt, sokáig hirdettem az egyik motoromat is. Aztán amikor jött valaki, hogy vinné, nem adtam. Lemondtam az eladásról. Pontosabban nem arról, hanem a befolyó összegről, ezen keresztül az újabb motor beszerzéséről. Egy 1974 előtti V7-es Moto Guzzi nagyon jó lenne, de el tudnék képzelni egy öreg Shovel vagy Evo Harley-t is. De ennyi pénzért, amit a motorért kaptam volna, nincs. Hozzátenni meg nem akarok, így lemondok egy vágyról. Maradt még elég, de majd túl leszek azokon is. Egész boldog vagyok az ötéves mobillal, a filléres csehszlovák gitárokkal. Oké, Jawára még vágyom, de csak érzelmi okokból – nagyapám gépe megvan, már csak apámét kéne megszerezni keresztapám garázsából, ahol évtizedek óta lakik a 250-es Perák.

Optimistán azt hittem, hogy le tudok mondani a világról. Egy-egy pillanatra tényleg úgy érzem, sikerül magam mögött hagyni. Erre mi történik? A világ betüremkedik a fejembe, a szorgalmasan felépített pajzsomon átszökik a gusztustalan élet: öregasszonyokat vernek agyon háromezerért, analfabéta embereket bolondítanak bankszámlabizonylatok hátlapjára felskiccelt eszmékkel politikusok és lám, az udvarban is hirtelen ott termett egy új autó. Akarta a fene, szinte vissza sem tudok emlékezni, hogyan és mikor vettem meg.

Itt van előttem az okmány: ez tényleg az enyém. Nem rémlik, hogy vala is akartam volna Lancia Lybra 1.9 JTD-t, de valahogy mégis kifizettem. Isten látja lelkemet, sosem vágytam ilyenre. Sőt, autóra sem vágytam, de állítólag néhanapján a nagy országos péniszhosszabbító bajnokságban a gyorsasági szakaszok mellett vannak olyan feladatok, ahol a használati tárgy jelleget kell bizonyítani. Lehet, hogy rossz versenykiírást kaptunk, de nálunk még csak a praktikumot kellett bemutatni – a tempós egyenesek, a sodrós kanyarok kimaradtak. Lehet, hogy Piri, a különösen elvetemült kislányom szétrágta a papírt vagy megetette a kutyával, Potyer Döncivel?

Rémlik, hogy közepesen unottan megnéztem pár kombi képét a neten, de nem szerveztem nemzetközi neppertúrákat. Ha jól rémlik, a feladatot büntetésként éltem meg, nem kihívásként. Azt hiszem, odahaza, Dunaszerdahelyen, baráti autószervizemben – ahol nem akarok javíttatni, csak a barátaimmal töltök kellemes perceket – elkottyantottam, hogy kéne valami jármű, mert kinőttük a Pandát. Tudják, a gyönyörűt, a pirost, a legendásat.

Gyuribaá kezét látom magam előtt, ha visszagondolok, hogy is történhetett. Beletúrt szakállába, gondolkodott. Ott ült kicsi Gyuri is, meg Gyurika, és megjött Gyuri is, akit a keveredés elkerülése végett Hedónak hívnak. A mester szemembe nézett, és Gyurira, vagyis Hedóra mutatva azt mondta, miért nem veszem meg az ő Lanciáját?


Fogam alatt megroppant a kávézacc, agyamban álmosan botladozott a gondolat – miért vennék én Lanciát? Minek nekem Lybra? Mire az egykilencjétédé? Ja, mert kombi? Végül is tényleg. Szép lassan leért a kávé, gyomrom tette a dolgát, véráramba jutott a koffein, agyam is lépett. Előbb persze az eldöntendő kérdés: lemondjam, vagy se?

Miért? Böktem ki végül. „Mert évek óta én szerelem, mert mindent kicseréltem rajta időben, mert tudod milyen a Hedó, ha megnyisszan, már emeltük is föl, nem törött, nincs visszatekerve, olcsó" – mondta Gyuribaá, de hangjában nem volt semmi kényszer, semmi, ami próbált volna bebökdösni a fogyasztás rútul táguló spiráljába.

Kibotladozva a műhely elé, felhívtam Csabát, aki guru a villanyban és átlátja az autóipar csúnyábbik oldalát. Tudakoltam, szabad-e? Mondta szabad, az Alfánál csak jobb lehet. Mondta, van pár dolog ami befoshat. Próbáltam megjegyezni mindent, hogy felsoroljam benn annak az embernek, aki évekig gondozta a Pandámat, aki darabokra szedte kétszer az Enfieldemet, aki ápolgatta ezt a szürke Lybrát is.

Gyuribaá elismételte ugyanezeket a hibákat, de hozzátette, hogy bizony már előjöttek, el is lettek hárítva. A kettős tömegű lendkerék adhatja még meg magát valamikor a jövő határozatlanságában, de már az is be van készítve a polcra.

Megegyeztem Hedóval, megvettem. Jó áron, tisztán, megtankolva. Van egy 178 ezret futott, 2004-es, légzsákos, nem szétvert, nem leélt kombim, ami hatfelet fogyaszt a családommal megtömve. Furcsa, hisz nem akartam autót. Erre enyém lett a szerkesztőség legfiatalabbja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr595055288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

35up (törölt) 2013.02.03. 18:21:27

@don't: Csak a teherautomotorokkal sajnos kitorolheted egy szemelyautoban. Ha barmit hasznalni lehetne abbol azokbol rendszerekbol, sem a Fiat, sem a Bosch, sem a Marelli nem ont egy valag penzt a fejlesztesbe es szenvednek evekig, hanem megveszik a Denso-tol kulcsrakeszen az ECD-U2-t.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.03. 18:22:15

@Szabványok: Már a VW 1.4 TFSI is homogén keverékképzéssel üzemel. Nem ismerem a BMW motorokat, nincs gyakorlati tapasztalatom ezügyben.

Béla, tudod a Béla 2013.02.03. 18:22:48

@don't: Lehet, de autóról volt szó, leginkább.

don't 2013.02.03. 18:30:25

@35up: ?
Ahol eezek a motorok keszulnek ott szemelyautokban feher hollohoz hasnlithato a dieselmotorok elofordulasa.

don't 2013.02.03. 18:32:52

@Béla, tudod a Béla:
Ja auto. Szemelyauto,teherauto,automobil.

ledo76 2013.02.03. 18:35:25

A JTD motorok megbízhatóságához kétség sem férhet. Nekem és az összes ismerősönek csak jó tapasztalatai vannak vele. Ez még a maiak közül a Honda 2.2-es dízelére illetve a BMW egyes típusaira igaz, a többiről erősen vegyesek a tapasztalatok.

Szociknak vége 2013.02.03. 18:40:17

@ledo76: Életemben nem ültem akkora trágyadombban, mint az 1.3 jtd Grande Punto. Nagyon tetszik az autó és volt korábbi Puntóm egyszer egy kereskedésben beültem, beindítottam - hát köszi azt ne. Iszonyat hangja van. A köv. dízelekkel van összehasonlítási alap Octavia1 1.9tdi, Mondeo3 2.2 tdci hangra messze a fiaté volt a legdízelebb(alapjáraton mert menekülőre fogtam).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.03. 18:43:10

szerintem jól csináltad, Baowah.Nem vagyok egy nagy szakzseni, meg még olaszautó-fan se a legkevésbé sem; de az ismert előéletű autónál nincs jobb.Vagyis nem kilométert és nem is állapotot veszünk, hanem előéletet... :-)

35up (törölt) 2013.02.03. 18:44:24

@don't: Tokmindegy hogy hol keszul, muszakilag a teherauto egy teljesen mas vilag, ezt probald meg megerteni. Semmi koze a szemelyautohoz, feleslegesen probalod meg idekeverni.

adt 2013.02.03. 18:46:59

@Kolompár Gáspár: Nm tudták tartani a méretpontosságot...kezdetben!Ráadásul pénzügyi krízist élt át a Fiat csoport akkoriban, ezért engedték át a fejlesztés egy részét a Bosch-nak,de maga a fejlesztés a Fiat bevonásával történt továbbra is!A licencjogokról még annyit, hogy a Fiat feltétele volt az a Bosch részére, hogy először a széria érett technológia csakis Fiat termékben mutatkozhat be, így a világ első széria érett( és azóta is a legbeváltabb) common-rail dízele az Alfa Romeo 156 1.9 Jtd-lett! Ennyit a történetről, így volt pontosan.Ezért csak később jelenhetett meg más autóban is a világújdonság(ami azóta alapjában megváltoztatta a dízel piacot).:)Máig ez-és egyben a legfejlettebb, legmegbízhatóbb dízel technológia a common-railek közt.Pl emellett a Delphi befecskendezős Ford TDci motorok egy fosok.

adt 2013.02.03. 18:52:34

@MetroGoldwinMayer: Octavia 1.9 tdi, Mondeo 2.2 tdci?Az nem tűnt fel, hogy egy Grande Punto esetében egy kiskategóriás-ebből adódóan jóval kevesebb hangtompító, és zajcsökkentő megoldást tartalmazó autót -hasonlítasz mindkét esetben két kategóriával nagyobb,drágább modellhez??Ráadásul tdi-t, ami köztudott, hogy hidegen a traktor és a kávédaráló között helyezkedik el zajszint tekintetében?Gratulálok a megfigyelő képességedhez!:)

ledo76 2013.02.03. 19:08:03

@MetroGoldwinMayer: Az 1.3-as a legrosszabb a JTD-k közül (megbízhatóságban is), az 1.9-es de főleg a többi (1.6, 2.0, 2.4, modjuk ott az öt henger is számít) sokkal jobb járáskultúrában. Másrészt én kimondottan a megbízhatóságról beszéltem, amiben a Fiat az egyik legjobb.

don't 2013.02.03. 19:08:10

@35up:
Lattal mar teherauto motort,es szemelyauto motort egymas mellett? Mit is kellene megerteni?

ledo76 2013.02.03. 19:09:43

@127_sud: Ráadásul ez így pontos, de én minden Fiat dízelt JTD-nek mondok.

ledo76 2013.02.03. 19:11:48

@adt: Igen a pdtdi pont a csöndességéről híres...

Autopeti 2013.02.03. 19:13:31

Egy kérdés: ha tényleg első tulajos, miért van ennyire új, 2007-ben kiadott rendszáma?

Autopeti 2013.02.03. 19:15:39

Jah bocs, nem irtad hogy első tulajos.

norisz01 2013.02.03. 19:24:25

@bp001: ja igazad lehet végülis azért van most is a toyota az első helyek közt megbizhatóságban mert az olaszok fasorba sincsenek.

Szociknak vége 2013.02.03. 19:27:57

@ledo76: Az Oct 1 amiről beszélek nem PDs hanem örvénykamrás dízel volt. És halkabb volt mint az 1.3mjet, ami sokkal újabb is volt.

@adt: Igazad van a kategóriákkal, na ezért kis kategóriában még kevésbé kell dízel autó. Gyakorlatilag teherautós a zajkomfort pedig nem egy régi típus. Milyen lehet ugyanezzel a mocival egy Punto2?

baowah · http://baowah.blog.hu 2013.02.03. 19:34:57

@Autopeti: olasz volt az elso tulajdonos. de azt mar nem irtam bele, hogy azt is ismerem, aki behozta az elozo tulajnak Olaszorszagbol. Jol latod rendszamot - azota nala van. De sehol sem irtam, hogy o lenne az elso gazda.

Epercsibe 2013.02.03. 19:39:57

Ha olcsón akartam egy fullos szép autót venni, akkor mindig a Lybra lett a vége, bármeddig nézegettem a HahU -t. Nekem eddig kettő volt. Engem a szép belseje és a jó futóműve, fékei fogtak meg. Astra árban van és a különbség hatalmas.

lodola 2013.02.03. 19:42:26

jtd és kombi, ahogy kell

s4tch 2013.02.03. 19:49:18

jó ez, gratula! évekig akartam egy ilyet, a beszari énem felülkerekedett a szívemen, és maradtam a corollánál.

ezek kényelmes, stílusos, jó méretű, szimpatikus kocsik. és nem is szarok, mint a '80-as évek lanciáinak nem elhanyagolható része.

Dr. GGG77 2013.02.03. 19:50:10

@MetroGoldwinMayer: Naponta használok egy 1,3 Mjet Grande Puntot. Garantálom, hogy kulturáltságban agyonveri kábé bármelyik VW terméket.

vafeco 2013.02.03. 19:51:21

skacok! Lehetne erről a gyönyörűséges gépről beszélgetni? A kutyát sem érdekli a Marelli meg a Bosch meg ,hogy ki találta fel vagy ki vagy meg a közös nyomócsövesteherautósToyotaÓdiE46-os BMW-s l@.aszt! Nem ide való kommentek! Mit lehet tudni? Kinek van ilyen verdája közületek? Mik azok a gondok amelyek zsebbenyúlósak! Már egy ideje szemezgetek a Lybrával és egyre jobban tetszik! Megjegyzem 2.0i Gt Mazda Premacy-m van.Évjáratában a legjobban felszerelt s talán az egyik legmegbízhatóbb járgány ha lehet hinni pl. az Adac-nak! Eddig hála az égnek semmi baja nem volt messze a legjobb autóm !De a Lybra!? ÁÁÁÁ! Csodás! Gratula a vételhez!

Szociknak vége 2013.02.03. 19:54:51

@Dr. GGG77: Attól függ mit tekintesz kultúráltságnak. A hangja borzalmas az 1,3nak és a rezgését is érezni. De tény hogy én nagyobb autókkal hasonlítottam össze.

rolleros 2013.02.03. 19:59:51

@Kolompár Gáspár:

Persze,hogy nem baj.
Korábban én se tartottm őket túl sokra. 2006 elején adott volt a lehetőségem egy vételre,és mivel akkor még lakókocsiztunk,nem akartam 1.5 - 1.6-os mocit. (pedig az is elhuzta volna röhögve) utánaolvasva,pl. népitélet stb. és mivel az 1.9-re SENKI sem panaszkodott,bele mertem vágni. A stilo épp kifutó,és olcsó volt keretbe épp belefért.
Most már nem félek az olasztól.
Ennyi...

127_sud 2013.02.03. 20:02:07

@vafeco: Igazad van, a Lybra-ról kellene beszélni.
A Lybra valóban csodás, persze a tetszik nem teszik dolog szubjektív de nagyon sok dolog igényesen van kitalálva rajta és meg is van csinálva. Régebben én is gondolkodtam egy Lybra megvételén de végül nem az lett. Reméljük Árpád (és családja) sok örömét leli az autóban!

dhrbikes 2013.02.03. 20:29:09

@Visionstar: onnan kellett volna tudnia, hogy a postban szerepel: "otthon, Dunaszerdahelyen"

young-old pkw 2013.02.03. 20:52:06

@ledo76: Honda 2,2 diesel??Ajjaj!Pár éves CRV-ket,Accord-okat rengeteget mentettem tavaly ilyenkor a -20 ban itt Ausztriában.Üzemanyag ellátási probléma volt a diagnózis.

35up (törölt) 2013.02.03. 20:58:14

@don't: Gezuka, egy teherautomotort teljesen mas szempontok alapjan terveznek, fuggetlenul attol, hogy te mit lattal, vagy mit hiszel. Ha tenyleg nem erted, hogy egy tizszer annyiba kerulo, alacsony literteljesitmenyu, alacsony fordulatszamu, hideginditast szinte sosem lato, nagy nyomatekra de alacsony sebessegre tervezett, 18 sebesseges valtokkal szerelt, eltero emisszios szabvanyokat teljesito, nagyobb hengerurtartalmu teherautomotorbol miert nem lehet semmit atemelni egy szemelyautoba, akkor sajnalom, de egyszeruen hulye vagy.
(A 24 Voltos fedelzeti halozat igazabol mar csak hab a tortan.)

tailor13 2013.02.03. 21:14:00

@xm95, xm95.blog.hu: Szériaközeli Simsonom 4,5öt városban :D

perszepersze 2013.02.03. 21:19:10

Legalább a beléről, motortérről, csomagtérről lehetett volna pár képet készíteni. Így csak egy príma állapotú autót látok, de semmi mást. Pár képpel felpezsdült volna a téma! :(

misinator 2013.02.03. 21:22:35

Hogy mennyire vagyok Lancia rajongó, azt most hagyjuk.
/20 éve vettem olaszban Lancia feliratú pulóvert, a párom meg nem győzi eldugdosni előlem.../
Azt is hagyjuk, hogy kívülről a krómhatású díszlecekkel a Lybra előtt szeretnék tisztelegni a török gnómmal:
nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40645.jpg
nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia/
Mondom, török gnóm; tisztában vagyok vele, hogy nem szépségversenyek esélyese, kéretik nem fikázni:-)

De inkább egy történet:
Anno jó pár éve volt egy veteránautó találkozó Gyulán a strandon.
Csupa króm, csupa réz, csupa ív, csupa domborulat, csupa formai játék, csupa igényes részlet.
Órákig gyönyörködtünk a szépségekben, amikor is...amikor is kinéztem a kerítésen túlra egy utcába.
Ahol is parkolt három ezüstmetál /fényesszürke :-)))/ jármű egymás mögött:
Egy Skoda Octavia I, egy Seat Ibiza II, s egy Lancia Lybra SW.
A két németszármazék egyenesen fájt a mosottszappan formájával, slampos, fantáziátlan vonalaival a formai tobzódás után; hozták a ma kocsijainak esztétikai unalmát, depresszióját.
De a Lancia érdekes módon teljesen beleillett az órák alatt megszokott a - szó legnemesebb értelmében - oldtimer látványvilágba.

Na többek között ezért szeretem a Lanciakat!

Baowah szívből gratula a használható művészeti alkotáshoz, jó egészséget hozzá!

mis 2013.02.03. 21:34:32

Szia!

Nekem ez a kocsi csúnya. De ha Neked tetszik, akkor sok sikert hozzá! :)

Burgermeister 2013.02.03. 21:50:49

Mindig is tetszett az SW. Autó vásárlás előtt állok és megnéztem a hahut, tény hogy a békasegge alatt van az áruk.

Na ezután jött a népitélet és ott már jócskán másabb a kép.

Ki kell fogni és ízlés kérdése. Ennyi.

263 2013.02.03. 21:51:37

@35up: "ersten Pkw mit Direkteinspritzung (Fiat Croma TD i.d.)"

Ez így nem igaz, az Austin-MG Montego/Maestro előbb volt.

tudom, hogy nem Te találtad ki, de az interneten sokminden pontatlan.

263 2013.02.03. 21:55:36

@263: Rover Montego néven is futott, ha jól emlékszem. Annak idején mentem is vele, a korabeli dieselek között nagyon ment.

siriuswhite 2013.02.03. 22:03:29

Az általad írt két Austinben csak 1988-ban volt TD.
Fiat Cromaban 86-ban!

siriuswhite 2013.02.03. 22:04:45

Mármint a közvetlen befecskendezéses TD.

bp001 2013.02.03. 22:05:07

@norisz01:
ja igazam van. Én nem olasz kocsikról írtam hanem a lancia lybráról. Nincs más olaszról tapasztalatom és a listák nem érdekelnek. Csak a saját tapasztalat.
Úgy látszik te is bevetted a kamu megbízhatósági listákat.

ledo76 2013.02.03. 22:08:05

@young-old pkw: Hiba mindennel előfordul, ráadásul egy ilyen modern dízel a bonyolultsága miatt sosem lesz annyira megbízható mint mondjuk egy szívó benzines vagy egy régi szívódízel. A hideg meg ősi dízel ellenség. De ettől még a Honda 2.2-ese jó motor, bár én is a JTD(m)-ékre esküszöm.

ledo76 2013.02.03. 22:15:10

@norisz01: Fiat Panda? Ha valaki elismeri a japán megbízhatóságot (2005 előtt) akkor az én vagyok, de a hülye sztereotípiákat nem szeretem. A D4D bár a megbízhatóbb modern dízel motorcsaládok közé tartozik nem említhető egy lapon a Fiat féle dízelekkel. De ha az előítéletes lelkednek így jobb a kapanyél is elsül néha...

263 2013.02.03. 22:18:55

@siriuswhite: Az Automobil Revue szerint mindkettő 1988-tól volt.Én úgy emlékeztem, hogy az Rover az első. A Lancia szempontjából meg végképp mindegy is.

siriuswhite 2013.02.03. 22:34:33

@263: Nézz utána nyugodtan, én csak 1986-os forrást találtam Fiat Cromával megjelölve. Lancia szempontból mindegy persze. De amennyi baromságot itt összeírnak, jobb tisztázni a dolgokat.
Pl.: Ez nem VM Motori fejlesztés.

adt 2013.02.03. 22:37:09

@MetroGoldwinMayer: az Octavia 1, nem örvénykamrás, hanem közvetlen befecskendezéses, elektromos adagolós típus.Ami a Grande Puntot illeti, ha bemelegszik a cr dízel motorja, nagyon csendessé válik.De hallgasd meg ugyanazt a motort a Lancia Ypsilonba, megfogsz lepődni, hogy csendesebb ott.:)Ott a különbség a normál és prémium szegmens közti űrben keresendő van!:)

263 2013.02.03. 22:41:40

@siriuswhite: Ennél jobban nem foglalkoztat a dolog, előbb néztem a svájci katalógusban. Az se szentírás, de a típusok főbb változásait többnyire jól tudják. Másik dolog meg, hogy a Croma TDiD- ből látott már valaki 86-os gyártásút?

Dr Zoidberg 2013.02.03. 22:56:12

Remek választás! Jómagam is évekig hajtottam egy 2000-es Lybra 2.4 JTD-t. Szedán volt, a legmagasabb felszereltséggel (kivéve navi). Én is 170 ezer valós km-rel vettem első tulajától, majd beletettem további 60 ezret minden komolyabb zűr nélkül, pedig nem kíméltem. Mai napig úgy gondolom, hogy sokkal jobban is bánhattam volna vele. Szerintem is ezek a legjobban sikerült olasz autók. Felső holtponti jeladó-elkoszolódás, ékszíjszakadás, ablakmozgató mechanika törés, majd ABS- és központizár-vezérlőegység halál. Ezek voltak. Végül e kettő miatt és az egy tenyérnyi helyen átrohadt bal küszöb miatt cseréltem le. A rohadás egy a már megvételkor meglévő csúnya alsó megnyomás végeredménye, amit soha sem kezeltettem. Én tehetek róla. Az ABS-vezérlőegység cseréjét nem úsztam volna meg 200e alatt, a kpi-zár és riasztó vezérlőegységének cseréje további 250e lett volna. Ráadásul már fáradt a kuplung, már csak párezer km volt benne. Az sem olcsó. Ekkor ért a gép kb. 800 ezret. Nem mentem végletekbe menőkig alaposan utána, hogy olcsóbban hogyan úszhatnám meg a két egység cseréjét, már kicsit vonzott az autócsere gondolata. 700 ért beszámították egy egy évvel idősebb Honda Legendbe.

Én imádtam a Lybrát, bár én roppant elfogult őslanciás vagyok. Istenien ment, nagyon szerethető a futóműve és a kezelhetősége úgy mindenestül. Fogyasztása baráti, kényelme isteni, sok autóval ellentétben tökéletesen működik az esőszenzora minden időjárási körülmény között, kivétel nélkül. Az évek alatt teljesen elfelejtettem az ablaktörlést. :)
Ami bosszantó volt viszont: Pl. az évenkénti futóműfelújítás. Évente komolyabb összegek (70-120e Ft-ok) kerültek a futóműbe és mindig irtó hamar elkezdett kopogni, roszogni. (De mondom, nem kíméltem sosem eléggé.) Egyéb baja még, ami volt, azt mind én okoztam: 2x kitört ködlámpa, 2x megrepesztett olajteknő, 1x leszakított kartervédő.
Továbbá bosszantó még a belső tér döbbenetes lelakhatósága. Alapvetően roppant jó minőségűnek tartja az ember a belső teret elsőre és tízezredikre is, de sokmindenről kiderült, hogy gyorsan avul. Pl. a zongoralakk-festés a középkonzol gombjain. Bereped, lehámlik. Ablakemelő kapcsoló kitörik a helyéből (két indokolatlanul alulméretezett pöcökkel van befogva.)
Bosszantó volt még a szerintem túlzó rozsdásodási hajlam. 11 évesen már az -önhibáján kívül- átrohadt küszöb mellett a hátsó sárvédőívek is rendesen rozsdáltak, plusz még pár apró további helyen. (Előtte a lényegesen idősebb Lanciáim messze nem rohadtak ennyire.)
És még ami iszonyúan zavart: volt egy kifejezetten erős, állandósuló fütyülő hang 160 km/h fölött. Ha valamely irányból erős szél fújt, akkor már alacsonyabb tempónál is előjött. Mindent tűvé téve vizsgáltam ki ezerszer a problémát, de sosem jöttem rá sem én, sem a szerelők, hogy mi okozta. :D

adt 2013.02.03. 22:58:00

Ez az autó úgy szép ahogy van.Ezzel kezdődött a Lancia retróba visszanyúló formavilága, ami ma már össze téveszthetetlenül a legszebb az európai konzervatív formavilágú autók közt.( a formailag meg mellbevágóan ütős Thesis,Delta, vagy Ypsilonról meg nem is beszélek). Ebben az autóban éppen az a jó, hogy nem az általános trendnek megfelelő,egyen formavilággal rendelkezik(Skoda,Audi,Vw,Renault,Ford,Opel...)hanem egyediségével azonnal képes magára hívni a figyelmet.Érdekes megfigyelni a Lybra kecses vonalvezetését, és a vele egyidős mondjuk Vectra-Mondeo páros baltával faragott, szinte vonalzóval rajzolt bárgyú egyszerűségét.Akinek ez az autó ronda,az egyszerűen korlátolt ízlésvilágú, a hagyományos trenddel egybeolvadó, szürke, hétköznapi ember.:)
Gratulálok a cikk írójának, én erről az autóról csak jót hallottam(ahogy a modern kori Lanciak legtöbbjéről is!)
Valaki említette itt titkos tippként, hát érdekes, mert pont ilyen címmel találni róla egy cikket!
www.autonavigator.hu/hasznaltauto/titkos_tipp_lancia_lybra-758
És még egy érdekesség, ha az ember jobban utána néz a típusnak az interneten.Annak idején,bemutatása után az Auto Bild (német!) magazinban aranykormánykerék díjat kapott az autó.Ez sem lehet semmi, pláne egy német magazinban...:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.03. 23:57:06

@Rocko-: Haha, igen, minden második S60-on ilyen van... :D Na jó nem, csak minden 5.-en.De ez legalább jó nagy kép, köszi.

Bambano 2013.02.04. 00:09:16

amikor megláttam a fotógalériát, egy dolog jutott eszembe, előre is bocsánat: le kéne jönnöd az anyagról :P

kitiltott, de seráfütty 2013.02.04. 01:13:03

@dennisthemenace: Eladtátok a Pözsót? Én most gondolkozok lefelé váltásban (a road tax sajnos nem annyi, mint nálatok, a másik szigeten...), egy jó kis chav autó kellene már alám, amit mostanában egyre lelkesebben nézegetek, egy jó kis Saxo VTR/VTS :)

kitiltott, de seráfütty 2013.02.04. 01:23:16

@Dr Zoidberg: Az őrangyalod sikítása volt az a hang, jóember ;-)

dennisthemenace 2013.02.04. 05:45:40

@kitiltott, de seráfütty: A Saxok itt is nepszeruek..) Eladtuk, pontosabban meglattunk egy szep kis Alfat es lementunk megnezni.(Mi mast is csinalhatna az ember december harmincadikan??..DDD)A kerskedo kedvesen felajanlotta, ogy vigyk ki az utra probaljk ki nyugodtan.. Tetszett, igy megalkudtam ra es beszamitotta a 406 ot 200 fontert..Szegeny, olyan jo kis kocsi volt. Ot evig zokszo nelkul tette a dolgat, negyszer megjarta Magyarorszagot is..

ifrance 2013.02.04. 07:42:40

mondjuk egy xsara picasso tulajdonosaként nem kéne beszólnom rá, de nekem nem tetszik. ettől még lehet jó, nincs olasz autós tapasztalatom. kollégámnak van egy végsőkig leharcolt alfa 146-osa. ez meg nem alap az olaszok megítélésére.
sok-sok problémamentes kilométert/évet hozzá!

Globetrotter2014 2013.02.04. 08:21:58

Van a családban egy 15 éves 146os nagyon jól teszi a dolgát, aptróságok akadtak, de nagyon meg vagyunk vele elégedve, belül újszerű, kívüls ajna vannak hazsnálati nyomok, és bár igyekeztünk nem költeni rá, azért meg van kímélve.

Én a harmadik új autómat koptatom mellette, igaz teljesen más használat mellett, de örültem volna ha annyira hibétlanul teszik a dolgukat.

ifrance 2013.02.04. 08:25:26

@ZF2: nyílván ha az ember vigyáz az autójára, akkor nem lesz végsőkig leharcolva. azért ha földúton úgy küldöd, hogy elhajlik a lengőkar, az nem ez a használat... ezért is írtam, hogy nem az ő kocsija alapján ítélném meg az olaszokat, más olaszos viszont nincs se családban, se ismeretségi körben...

Globetrotter2014 2013.02.04. 08:42:02

@ifrance: vannak az olaszoknak érdekes dolgaik, a 159 előtt pl szerették a bonyolult futóműveket. Ez van, prémiumliga, vezetési élmény, nem az volt a fontos hogy okosba ügyesen foltozgassa a csóri huszadik tulaj. Az E46 tulajok sem jártak jobban ahogy olvastam. anna típushibák amik tudtommal nem jellemzők a Lanciákra mert a sportosságból erednek (TS motorok, ve szíj, futómű).

Nekünk volt 3 alfa (az öreg 146 még megvan), minde modellel meg lehet szívni, oda kell frigyelni

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 08:47:09

@don't: a Cummins/detroit diesel motornak 600 rpm az alapjarata es 1390rpm nel leszabalyoz. Kb 40 eves technika, a tizenotezer kobcentihez kepest 300 loeros sincs es fustol mint a gyarkemeny. Szo szerint.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.04. 08:48:38

Gusztusos porteka, igenyesnek nez ki. Sok szerencset hozza!

mv3 2013.02.04. 09:04:38

Szerintem eddig ez volt a legjobb írásod, kifejezetten élmény volt olvasni. Ez azért is érdekes, mert egyrész volt egy kis megfáradt ember memoárja felhang, plusz ezen az oldalon ritka az olyan írás, amiben a romantika és a racionalitás faktor 0-1.
A Lanciához sok sikert, szerintem ez az az autó, ami sokaknak elkapta/alkapja a fejét, mégis kevesen mernének belevágni, pedig simán lehet, hogy úgy jó, ahogy van.

winyettyu 2013.02.04. 10:22:36

@Dr Zoidberg: és ezek után azt írod, hogy nem volt sok gond vele? ennyi elektromos és mechanikus zűrt 60K km alatt. meg mi az, hogy kicsit megnyomódik a lemez és 3 év alatt kirohad belőle egy tenyérnyi? a Hondával szerintem jól jártál :)

w a s d 2013.02.04. 10:57:12

@ZF2: Nem tudom, mekkora a különbség bonyolultságban a 159 és a korábbi Alfák futóműve között, de mindenesetre a németek is képesek voltak dicsérni még a 159- est is:

www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek

Globetrotter2014 2013.02.04. 11:26:56

@w a s d: a különbség úgy 100 kiló :)
Vezetési elményban a 159 is ott volt (de ebben a kormánymű maga az egyik legfontosabb elem), sajna a Fiat alapú Alfákkal ez most megszűnt.

Ez nem simán egy német tezst volt hanem valamennyi AB napilap közös tesztje, így a németek nem szabaduilhattak el annyira mint máskor :)

Egyébbként a 159 nem csak precíz volt de komfortos is. Akik rényáltak a 159 súlya miatt azok elfelejtették hogy a 147 relatíve sokkal nehezebb volt, parányi kasztni, 3 ncap* és közel 1400 kg. Mégis úgy ment a kanyarokban mint kevés más kompakt...

kitiltott, de seráfütty 2013.02.04. 11:41:12

@dennisthemenace: 200 Font... Annyiért megtarthattad volna, mondjuk kerti dísznek :)

Pál Nagy 2013.02.04. 11:44:44

Az E39 528i fogyasztáshoz szeretnék hozzá szólni :)
Országúton autópályán tényleg képes 7-7,5 literes átlagot produkálni, ha betartjuk a sebesség határokat.Ésszel gyorsítunk(nem cammogva de ésszel.
Városba 10-17 ig tud kajázni.
10 liter: kis forgalom tojás a láb alatt
17:Nagy dugók ,ahol pedig véletlen üres az út ott rugva.
Egy éjszakai erezd el a hajam alatt 15-15,5 s átlagot produkál.
A reális városi fogyasztása nálam olyan 12 liter.
Soltvadkert BMW találkozó: Autó pályán nyugisan, ország úton tempósan, felvonulás vegyesen :) 8,5 litert a BC szerint, utána számolással 8,3
1996 2.8 benzin automata
Haverom ugyan ezt a kört az 520d vel 6,2 vel járta meg :)

datbenik 2013.02.04. 11:49:26

Gratulalok, nagyon szep jargany. En eloszor az amszterdami autokiallitason lattam, pont abban az evben, amikor kijott, es azota is mindig megfordul a fejem utana, ha latok egyet elmenni. Sajnos, itt Hollandiaban nagyon keves van belole.
Pont az van vele, mint egy Jaguar X-type vagy S-type-pal, mindenki fikazza, de titokban mindenki szeretne egyet maganak. En is, egy 2.4 JTD Stationt, lehetoleg sotetzold vagy kiralykek szinben, beige Alcantara belsovel.
Keves szivast es sok-sok balesetmentes kilometert kivanok!

saintVTi 2013.02.04. 11:53:11

@bp001: Urban legend?

Volt egy 1.6-os Honda Civic VTi-m, 320 ezer kilométerrel, nem kellett bontani a motort még, levezettem vele 120 ezer km-ert úgy, hogy nem volt nem tervezett szervíz! (202 ezerrel vettem, jelenleg egyik ismerősöm barátnője vezeti, ő vette meg, nem kopog, nem füstöl, tuti van benne már legalább +10 ezer km...)

Jelenleg egy Lexus GS-em van, szintén nem mai darab 2JZ motorral, 341 ezer kilométerrel, most kell majd szelepfedél tömítést cserélni, mert elkezdett szivárogni, kopó alkatrészen kívül egyéb csere még nem volt

Ha egy autónál betartod a gyári utasításokat, és nem visszatekert órás lehasznált gépet veszel, akkor nagy eséllyel bármelyik gyár autója 3-400 ezer km-ert elmegy hatalmas probléma nélkül... nem kell fikázni a japókat sem és a többit sem.... összesen 3 autónk volt, mind japán, 2 civic egy Lexus, a 3-ban összesen közel 1 millió kilométer, nem hiszem, hogy véletlen lenne....

saintVTi 2013.02.04. 12:06:11

@laverdasfc: pont egy ilyenem van 3 liter 220 LE, ha 5 litert enni bárhol.... nem szereltettem volna bele gáz rendszert.... de nem annyit eszik... sőt sztem alapjáraton pörgetve is megeszik legalább 6.5-et :) bár ez csak találgatás, sose mértem, de nem hiába van benne 80 literes tank :D meg ugye az 1700 kg sem arról tanúskodik, hogy 5.5-el elmegy majd 100 km-ert :D

Pepejoe 2013.02.04. 12:30:21

@seahawks:
Egyetértek. Ocsmány. Biztos nagyon jó és nemhogy koptatja, hanem termeli az alkatrészeket, de ocsmány. De azért a Multipla talán túltesz rajta, az a legalja.
De az nem baj, nekem is volt bűnronda autóm, mégis jól működött. Belülről úgysem látod kívülről, szóval érted.

siriuswhite 2013.02.04. 12:56:28

kíváncsi vagyok milyen csodaszép autó volánja mögül írod ezt :D

etwas kultur muss sein 2013.02.04. 12:56:55

Biztos velem van a baj, de nekem ez a kocsi nem tetszik. Éveken át nézegettem a szomszéd Thesisét, az még érdekesebb teremtés.

siriuswhite 2013.02.04. 12:58:36

Én például ugyan így vélekedek a Wolkswagenekről, de legalább egy Lancia és egy Alfa Romeo tulajdonában :)

Q-match 2013.02.04. 13:54:13

Ma reggelt ment mellettem egy ideig egy ilyen. ( Üllői út, centrum felé, külső sáv a József A. lakótelepnél )
Fel is figyeltem rá, nem egy tömegcikk.
Még talán a színe is.... bár reggel 7 előtt többnyire még csökkentett módban vagyok.

VDaNi 2013.02.04. 15:47:46

A Totalcar szerkesztősége érdekes, hogy autós újságírok létére egy 10 éves közel 200at futott kombi dízelautó frissnek és zsengének számít! :D

D

don't 2013.02.04. 16:11:44

@35up:
Itt nem szemelyeskedesrol,es nem sebessegvaltokrol volt szo,hanem motorokrol.Amit irtam reagaltam valaki hozzaszolasara. /amugy ne "hulyezz" le te bunko "Gezuka"/
A 24Volt,amit irtal sem hozhato osszefuggesbe semmivel.
Hintsd a tudast,csak ne engem talalj meg vele ezutan,mert nem osztom a velemenyed es nem is vagyok ra kivancsi.

Szabványok 2013.02.04. 16:17:41

@Béla, tudod a Béla:
"'Közvetlen befecskendezés van '
Akkor viszont részecskekibocsátás is van, hasonlóan egy koromszűrős dízelhez."
Nem. Korom nincsen, mert a benzin jobban elpárolog, másképp ég, más a széntartalma, más az oktánszáma, stb. mint a gázolaj.

-Dízeles hátrányként az NOx emisszió jön be a részterhelésnél is nagy csúcsnyomás, csúcshőmérséklet és O2 felesleg miatt.
Meg a piezo szelepek kopogása, drágasága.
Meg a nagynyomású benzinpumpa nehézségei. Olajból is nehéz nagynyomásút csinálni, de a sokkal hígabb, rosszabb kenőképességű benzinre nagynyomásút csinálni nagyon nehéz. A BMW évekig újabb és újabb verziókat hozott ki ebből a pumpából, mert hullottak.

+Dízeles előnyként bejön a jobb hatásfok (magyarul kisebb fogyasztás), a magas csúcsnyomás miatt.

Rocko- 2013.02.04. 16:18:57

@VDaNi: ezzel mit is akartál mondani?

Szabványok 2013.02.04. 16:22:46

@novothauto: "Már a VW 1.4 TFSI is homogén keverékképzéssel üzemel."
Akarod mondani INhomogén keverékképzéssel. Magyarul rétegzett keverékkel, amelyik a gyertya közelében meggyújtható 1-s lambda közeli, de távolabb ott a tiszta levegő (meg az EGR visszavezette szutyok), ami nem vesz részt az égésben, csak a csúcsnyomást növeli a hatásfok javítása érdekében, meg biztosítja, hogy a katalizátornál legyen elég O2 az esetleg el nem égett maradék elégetésére.

Porlasztóval, szívócsőbe-befecskendezéssel csak homogén keverékképzést lehet csinálni, mert a szívőcsőben előállt keveréket szívja be a motor a teljes hengerűrtalmába.

Szociknak vége 2013.02.04. 16:26:56

@VDaNi: @Rocko-:

Az emberek többsége nem tud számolni, vagy egyszerüen irracionálisan fél a használt autóktól.

Egy 10 éves (akár dízel) nem lelakott rozsdamentes átlagos km-t futott autóval(120-250) bizony olcsóbban lehet autózni mint egy vadonat újjal.

1. értékvesztés
2. újnál gariidő végéig dupla ktg a kötelező szerviz
3. újnál drágább az alkatrész
4. újra CASCOt kötnek
5. a használtnak bagyobb a kockázata az igaz de aki ügyes az ezt minimalizálja

Visionstar 2013.02.04. 17:50:20

dhrbikes: akkor is suttyó stílusban okította ki! Amin mondjuk nem is csodálkozom, mert tapasztalom sok fórumon,hogy annyi empátia szorult belénk, magyarokba, mint egy Auschwitzi táborparancsnokba.

dennisthemenace 2013.02.04. 20:40:12

@kitiltott, de seráfütty: Nincs kert..) meg ezzel mentem le Essex valagara az Alfaert, ott mindjart at is tetettem a biztositast. Kedves Tesco meg mindjart kozolte, hogy akkor az eddigi 40/ho helyett hatvanot/ho lesz. Meg jo, hogy lejar februar vegen, mert az Adelaide 33/ho ajanlattal csabit..)))

kitiltott, de seráfütty 2013.02.04. 20:57:51

@dennisthemenace: Az nem hangzik rosszul. Nekem is érdekes tapasztalataim vannak a biztosítással. Most valami 400/év a full comp + no claim bonus protection úgy, hogy rajta van a Cicuska is, így lett olcsóbb. Ha leveszem őt a biztosításomról és úgy kérem a NCBP-t, akkor valami 80 Euróval több lenne, ami eléggé vicces.
NCBP nélkül 380 volt az idei ajánlatom az Allianznál, csak mivel ő is vezet néha, biztos, ami boztos alapon inkább kértem ezt az opciót is.

A többi biztosító még anno buziskodott velem, nem akarták elfogadni az otthoni Allianzos bónuszigazolásomat, és ilyen 8-900-as ajánlatokat lógattak be. Ők meg elfogadták és lett 500 akkor...

kitiltott, de seráfütty 2013.02.04. 21:13:42

Nálunk a biztosítás kicsit olcsóbb, cserébe az útadó horror.

vrt.ie/phpBB2/viewtopic.php?t=1593

Két éve még 551 Euró volt/év, most már 636 Euró az 1.8-as fonnyadt kis Lagunámra...

A 3 literesre érdemes megnézned, az angol tax 170 Font volt, amikor áthoztam, aztán, amikor megláttam itt mennyi lenne, maradt is angol rendszámon, majd eladtam gyorsan...

Hó apó 2013.02.04. 21:48:55

Háááát.... akinek ez a kocsi szép, annak a SSangyong Rodius is tetszik...

adt 2013.02.05. 06:53:42

@Hó apó: akinek meg ez a kocsi nem szép, annak gondolom csúnya a Porsche 911, a VW bogár, a Subaru Impreza és még sorolhatnám az átlagostól eltérő, vagy épp klasszikus formavilágú autókat.Apókám! Éppenséggel te vagy az a beszürkült látásmódú ember, aki az éppen aktuális formaterv-trenddel beéri!:)(Suzuki-Thalia-Fabia és egyéb förmedvényekkel...)

Globetrotter2014 2013.02.05. 07:00:53

@adt: az átlagostól eltérő és a széo az két külön dolog. A 156 külseje jól sikerült a Lancia testvéré nem. Kár ezt ragozni. Cserébe a belsőnek nagyon jó hangulata van

Shadowbull 2013.02.05. 07:02:38

@Szabványok: "Nem. Korom nincsen, mert a benzin jobban elpárolog, másképp ég, más a széntartalma, más az oktánszáma, stb. mint a gázolaj"

Sajnos megiscsak van. Annyira van, hogy be is vezettek gyorsan a benzinesekre a reszecskekibocsatasi hatart Euro 5-tol.

"Akarod mondani INhomogén keverékképzéssel. Magyarul rétegzett keverékkel"

Nem azt akarta SZVSZ mondani. Attol meg hogy kozvetlen befecskendezeses, meg nem biztos hogy inhomogen, pont a nox miatt. A legtobb kozvetlen befecskendezos motor homogen uzemmodban megy, inhomogen ritka.

Parajpuding 2013.02.05. 08:54:23

Mi is ezen a szép? Bár mivel ez relatív dolog, nincs nagyon mit vitázni.
Vannak autók, amit a potyolínók elég jól meg tudnak csinálni. A Lancia nem az.

adt: A 911 szép. Ez ronda. Ne akarj másnak magyarázni az ízlésről, mert - lásd előbb - relatív. Ellenben a hülyeség nem az.

közösperonos átszállás 2013.02.05. 08:56:20

@35up: "4 evet dolgozott rajta a Bosch az SOP-ig a Fiat megbizasabol, ugyhogy nem sok mindent tarthattak meg az eredeti implementaciobol."

Nyilván a 4 évet rendesen a szériagyártás megkezdése utánig számoltad (ekkor már forgalomba került egy autó vele, azért nagyon nem mindegy), de ha úgy lenne, ahogy írod, akkor meg az a kérdés merülne fel, hogy mi a túróért fizetett a Bosch a Fiatnak? Mert ugye azt a képet festetted le, hogy az elv már ősöreg, az implementáció meg semmit nem ért, ergo az egész Bosch-fejlesztés. Mondom, felőlem akár lehet az is, csak akkor kidobtak az ablakon egy rakat pénzt.

35up (törölt) 2013.02.05. 09:33:12

@közösperonos átszállás: "Nyilván a 4 évet rendesen a szériagyártás megkezdése utánig számoltad"

93 vegen vette at a Bosch a szabadalmakat, 97 vegen jott ki a 156 JTD, 97 - 93 = 4.

"(ekkor már forgalomba került egy autó vele, azért nagyon nem mindegy)"

De, igazabol tokmindegy, mert az SOP-val a fejlesztes messze nem er veget, foleg a garancialis problemak es kolonbozo optimalizalasok miatt. Saccra lazan dolgozott a rendszeren a Bosch az SOP utan +2 evet, de inkabb tobbet.

"de ha úgy lenne, ahogy írod, akkor meg az a kérdés merülne fel, hogy mi a túróért fizetett a Bosch a Fiatnak? Mert ugye azt a képet festetted le, hogy az elv már ősöreg, az implementáció meg semmit nem ért, ergo az egész Bosch-fejlesztés."

Talan azert, mert a Magneti nem birt megfelelo pontossagu injektorokat gyartani, es az implementacio esetleg megsem olyan egyszeru, mint amilyennek a papiron tunik.
De a wikiben ez is le van irva, ha meltoztattal volna elolvasni.

w a s d 2013.02.05. 09:38:55

@adt: Szerintem az Impreza alapjában véve állandóan egy átlagos japán autónak nézett ki, nem különlegesnek.

közösperonos átszállás 2013.02.05. 09:51:24

@35up: "93 vegen vette at a Bosch a szabadalmakat, 97 vegen jott ki a 156 JTD, 97 - 93 = 4."

Elég, ha annyit írsz, hogy "igen". :-)

"De, igazabol tokmindegy, mert az SOP-val a fejlesztes messze nem er veget"

Nem is ez a kérdés, hanem hogy mennyit dolgozott a Bosch a cuccal, _mire_ lehetővé tette a szériagyártást. Ez volt a téma, nem az, hogy összesen mennyit, vagy már előtte a húszas években. Ez a pont pedig nyilvánvalóan már jóval az első autó eladása előtt elérkezett.

"Talan azert, mert a Magneti nem birt megfelelo pontossagu injektorokat gyartani, es az implementacio esetleg megsem olyan egyszeru, mint amilyennek a papiron tunik."

Ez mire válasz? (Ha már az olvasásnál tartunk...) Nyilván azért adta el a Fiat az egészet a Boschnak, mert egyedül nem boldogult, nem ez volt a téma, hanem hogy ha tényleg csak a Bosch tett hozzá az egészhez érdemit (mint állítod), akkor ők miért fizettek pénzt a Fiatnak? A semmiért? Roppant valószínű, tényleg. :-)

35up (törölt) 2013.02.05. 23:33:01

@közösperonos átszállás: "nem ez volt a téma, hanem hogy ha tényleg csak a Bosch tett hozzá az egészhez érdemit (mint állítod)"

Nem, ezt te allitod, mert buta vagy ahhoz, hogy szoveget ertelmezz, es azt sem erted, mi a kulonbseg a szabadalom es a fejlesztes kozott. A Fiat szabadalmai mukodokepesek voltak, a fejlesztesei nem.

"akkor ők miért fizettek pénzt a Fiatnak? A semmiért?"

Te tenyleg nem vagy egy agytroszt, ha ezt nem erted. A szabadalomnal az szamit, ki volt gyorsabb, a fejlesztesnel pedig az, hogy ki bir minoseget produkalni. Mindketto kell ahhoz, hogy egy gyarto profitot tud termelni, tehat a Fiat nem tehetett mast, mint hogy eladja, es a Bosch sem fejleszthetett volna semmit a jogok hijan.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.06. 11:42:23

@Shadowbull: "A legtobb kozvetlen befecskendezos motor homogen uzemmodban megy, inhomogen ritka."

Igen, ezt akartam mondani, kösz, hogy megfogalmaztad :)

@Szabványok: Szerintem alapjaiban érted félre a rendszert, miért lenne kötelező a légfelesleg egy közvetlen benzines motornál? Példa: a Seat Leon 1,4 TSI-n már nem is szélessávú lambdaszonda van.

Szabványok 2013.02.06. 21:42:16

@Shadowbull: Korom légfeleslegnél? Vagy csak padlógáznál jön elő? Persze lehet, miért ne, a világ csúnya hozzánk. Annyi korom mégsem lehet, mert Euro5. Akkor van részecskeszűrő? Meglepne. Vagy ez is oxidálódik a katalizátorban? Miért ne?

Homogén keveréknél mi a jó a közvetlen befecskendezésben?
Ha ugyanolyan a keverék mindenütt, nem egyszerűbb már a szívócsőben beleköpni, jobban elpárolog? Akkor minek egy drágább rendszert kiépíteni?

Shadowbull 2013.02.07. 08:15:05

@Szabványok: padlogazon kormolnak, mert ott tobb benzint kell betolni, hogy legyen teljesitmeny.

Felmerult mar a benzines reszecskeszuro otlete is :)

azert jo a direktbefecskendezes, mert egyreszt pontosabban adagolhato, masreszt belulrol huti a hengert a benzin helyi parolgasa, ezert a kopogasi hajlamot csokkenti, nagyobb hatasfokkal lehet uzemelni a motort. Turboknal meg a kompressziot is nagyobbra lehet venni, mint normal szivocsobefecskendezesnel.