Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A felvétel tegnap délután készült, Klingenbach közelében, Sopron felé haladva.
Hóhelyzet az osztrák-magyar határon
Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni
2013-03-27 18:56:29Közszolgálati percek. megkésett téli autós tanácsok következnek - több évtized távlatából. "Télen
Hóhelyzet az osztrák-magyar határon
2013-01-18 20:24:29Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A
A GT86 megbukott a jávorszarvas-teszten
2012-10-23 16:19:42Ha kiderül, hogy egy autó megbukott a jávorszarvas- vagy, ahogyan a svédek hívják, Undanmanöverprov-teszten, az
Amikor az autó kuka
2012-09-08 11:50:33Az ötezer lakosú rajna-pfalzi Hermeskeilben tartották a kukavilágbajnokságot. A verseny a hagyományos
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Liquid_ 2013.01.18. 20:48:17
Mert érdekes módon 8-9 körül már tolnak bőszen de addigra már egyrészt legyúrták, másrészt meg jókora torlódások alakultak ki, és neadjisten balesetek tömkelege.
Kedden reggel negyed 8-kor indultunk Bécsbe Győrből, egész éjjel szakadt a hó, tehát nem reggel érte őket váratlanul, és az M1-en látszott hogy nem járt még arra hótoló mert le volt gyúrva, kérdésem az hogy ebben az elbaxott országban ha az én portám előtt elesik valaki a jégen és eltöri a kezét akkor kapom a büntit, de mintha ez nem vonatkozna a közútkezelőre / autópályakezelőre
sfdrake 2013.01.18. 20:48:35
1kutya 2013.01.18. 20:55:34
nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak! :D
Kegyetlen 2013.01.18. 20:56:00
agent_x 2013.01.18. 20:57:26
B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2013.01.18. 21:05:08
ommm 2013.01.18. 21:11:12
yxcvbnma 2013.01.18. 21:15:20
Ha a hó a lekezelt útra esik, akkor elolvad. Ha már leesett a hó, akkor csinálhatnak bármit a letaposott hóval, az marad.... A jégre, letaposott hóra hiába szórnak sót, az nem tud beoldódni, illetve a kocsik menetszele lefújja.
Leadfoot 2013.01.18. 21:18:17
srank 2013.01.18. 21:18:30
ősszel még itt volt a cikk a t-72-es motorú hómaró krezról, most meg se híre se hamva :D
doszy 2013.01.18. 21:23:47
Leadfoot 2013.01.18. 21:26:28
Adamfark 2013.01.18. 21:27:34
Talán egy héttel ez előtt pont egy olyan videó jelent meg, amikor egy szerb hasonlított össze náluk, meg nálunk a helyzetet. Segítek. Ennél jóval nagyobb volt a különbség, és a javunkra.
Lehet ilyen videókat posztolni, csak nincsen értelme.
Szerintem magától értetődik, hogy nem egy időben fognak dolgozni a határ mindkét oldalán. Lehet, hogy 20 perc múlva meg már fordított lett volna a helyzet, ha éppen akkor járt volna hótoló az adott terület magyar oldalán
De mondok egy másik példát:
Múlt héten amikor elkezdtem reggel lapátolni a havat, akkor mire végeztem kezdhettem volna elölről. 25 perc alatt jó 3-4 centi esett.
Egy ennyire behavazott úton meg simán lehet közlekedni...
Adamfark 2013.01.18. 21:30:47
Ha az Index ide vonatkozó percről-percréjét olvasod, akkor feltűnhet, hogy volt ebből pár.
És nem azért, mert nem volt ki takarítson, hanem mert a szél percek alatt visszahordta a havat.
n_gery 2013.01.18. 21:31:16
Az utak minőségéről meg annyit, hogy sógoréknál tavaly láttam, Sopron felé jövet a határ előtt, hogy a repedéseket kivágják és feltöltik bitumennel. Nem is repeszti tovább a télen megfagyó csapadék.
agent_x 2013.01.18. 21:38:40
Na te sem nézted végig a videót! Pont akkor jött a magyar oldalon is szemből 2 hótoló.
Kegyetlen 2013.01.18. 21:40:22
young-old pkw 2013.01.18. 21:41:11
elég.volt 2013.01.18. 21:50:51
K. Miklós 2013.01.18. 21:51:17
nyisziati 2013.01.18. 21:55:36
na ezen már én is elgondolkodtam, nyilván úgy vannak vele, hogy monopolhelyzetben vannak, úgyse tudsz ellenük tenni semmit.
Egyébként ahogy látom nemcsak a közútkezelő gondolkodik így hazánkban...
K. Miklós 2013.01.18. 22:00:19
ohjeee 2013.01.18. 22:08:17
Tizenkettő 2013.01.18. 22:21:31
kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:25:42
kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:28:36
Kábé minden évben ez van és minden évben elmondják,hogy meglepte őket ez a nagy havazás.
Tizenkettő 2013.01.18. 22:29:50
Leadfoot 2013.01.18. 22:35:28
Tizenkettő 2013.01.18. 22:37:34
kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:38:32
Mint a mezei emberke:Én karatézok .Üss meg!
Csatt!
-Hát még nem készültem fel....
ízirájderöcsém 2013.01.18. 22:44:26
Igen, jól mondod, hülye lenne totál leengedett lappal menni. De más ok miatt. Nevezetesen: akkor jóval többet fogyasztana a gép és nem tudna egy műszak alatt 15-20 ezret bekaszálni a megspórolt üzemanyagon.
(info elsőkézből, igaz, nem GyMS megyei közútkezelő, hanem Főkefe)
myki 2013.01.18. 22:48:41
2013.01.18. 22:50:36
Tizenkettő 2013.01.18. 22:50:44
Tizenkettő 2013.01.18. 22:53:30
kifordított nagyanyó 2013.01.18. 23:00:58
Na csá.
kifordított nagyanyó 2013.01.18. 23:03:11
Télleg jóéjt.
Master of Disaster 2013.01.18. 23:03:26
de egy biztos - én az ASFINAG-nál eléggé sok telefont fogadtam a napokban, hogy hol, hogyan miért, mikor, melyik út nem lett letakarítva Ausztriában (logikusan - osztrákoktól) - tehát minden relatív.
itt valahogy el kell számolni a negatív kritikával, szembesülünk vele, továbbítjuk az illetékes autópálya-mérnökségnek.
és igen, a munka nem akkor kezdödik, amikor leesett a hó, már jóval elötte.
tegnap a magyar oldal leegyszerüsítette a figurát: M1 kamionstopp reggeltöl este 7-ig: eredmény: amikor tegnap fél 5-kor elmentem a munkából kb a 48-as kilométerig torlódott a sor, tehát több mint 15 mn-nyi autó állt hegyeshalom felé nickelsdorfig.
biztosan az osztrákok is rosszul kezelték a szitut, mert valahogy most nem sikerült a mentösáv alakítása, de a kiváltó ok a sor elején az össze-vissza álló kamionok voltak.
így is lehet, úgy is
min 2013.01.18. 23:28:06
Azért ma éjjel dolgoztak rendesen a vasi és veszprémi közutasok is. Megérdemlik a dicséretet. A határtól Bp-re aránylag gond nélkül jutottam haza persze átfúvások voltak pár helyen.
zmark 2013.01.18. 23:56:30
Pepejoe 2013.01.19. 00:07:01
Ha ennyire ráérsz/van pénzed, hogy mindennap lemosd a kocsidat, mosd le az enyémet is.
Túl sok a pénzed/időd/energiád.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 00:56:02
A tömegközlekedés teljesen leállt, iskolákat zártak be ma.
Szerintem nagyon nincs miért rinyálni otthon e tekintetben.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 00:58:29
Rocko- 2013.01.19. 01:12:37
Rocko- 2013.01.19. 01:18:55
nem értem mit értesz az alatt hogy nem vagyunk gazdag ország.
a fenti video pedig a mentalitást példázza jól, hiszen egy emebrek által kitalál vonal (gy.k.: határ) nem jelent semmit az időjárásnak. ha havazik Mattersburgban, akkor havazik Sopronban is.
e1 · http://beszoltam.hu 2013.01.19. 01:32:16
Hímnemű patás állat nemi szervét minden kompetens ürüléknyílásába!
2013.01.19. 03:16:19
itt foszezonban (dec kozepe-marcius vege) reggel 5 korul mar turjak a havat, teherautoval szallitjak el, amit holancos markolo pakol fel.Jardakat kicsi tololapos bobcat meretu kisgeppel turjak le stb...
rastawicc 2013.01.19. 04:01:15
"Az osztrák utak azért jók, mert azokat nem sózzák..."
Akkor hogy is van ez?
Azok meg, akik max térképről ismerik Ausztriát, minek fosnak össze mindenféle baromságot?
ommm 2013.01.19. 04:11:36
Ha te másképp gondolkodsz, az a te dolgod. Én szeretek törődni a holmimmal.
lüke 2013.01.19. 04:47:56
s különben is: 2 sávos a hótoló
nincs_nick 2013.01.19. 04:49:56
Csak a yamaha 2013.01.19. 07:30:13
Ebben is jók vagyunk,+a meg magyarázásban is..
Kíváncsi lennék egy összehasonlításra, úgy 15-20 éve miért müxöt jobban......
(és csak halkan mondanám...most vajon miért nem reklámozzák(TV-ben-rádióban..) hogy,hómunkásokat felvesznek....??!!)
bigpond 2013.01.19. 07:45:25
"@Kegyetlen: Igen. Illik ún. mosással megszabadítani a sótól az autót. Ennyi."
Elmondom en hogyan latom ezt. Kepzelj el egy rozsdas lemezfeluletet amin meg rajta a festek de mar
van egy pici luk rajta. Ezen a sos viz bejut akar hajszal csovesseg utjan is amit te ki nem mosol onnan.
Ami a helyzetet rontja , hogy innen nagyon nehezen parolog el a nedvesseg, ha igen akkor a so marad, tehat egy nyari zapor utan is fog a so dolgozni a festek alatt, vagy az uregekben.
A folyamat gyakorlatilag egy iranyu , a so konnyen bejut es akar orokre ott is marad.
Az eredmeny pedig mindenki szamara ismert.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.19. 08:41:22
atesz77 2013.01.19. 08:52:12
Tonxzy 2013.01.19. 08:53:08
@K. Miklós:
A videó nem feltöltött részében van egy olyan rész ahol a négysávos út is tiszta ausztriában. Sőt tovább megyek a magyar oldalon későbbi 2 sávos út is ugyanilyen állapotú.
biohouse 2013.01.19. 08:55:50
1. Euroban mennyi pénz jut a két országban 1km hóeltakarításra
2. Sófelhasználás/km
3. Munkaórák száma/km
STB Ezeket csak hirtelen találtam ki, biztos vannak szakszerű összehasonlító adatok.
És akkor lehull a lepel!
hajti 2013.01.19. 09:10:53
a sogoroknal esö, a Becs utan havas esö, majd ho szakadt, a hömerseklet -1 fok körül volt. St Pölten magassagaban meglepve lattunk a szakado esöben 2 hotakaritot leengedett lapattal, amik a vizet toltak le az utrol. eszmeletlen mennyiseget zuditottak a palya melle, es persze szortak a sot is. a megelözes szinte mindig olcsobb, mint tüzoltas a bajban: ha az a vizmennyiseg odafagy, EUR 8,30ert kapsz 10 napra korcsolyaberletet.
magyar oldalon Pestig egy darab narancs jarmüvet lattunk felemelt holapattal es a soszoro-funkcio pihentetesevel. a magyar 10 napos berlet kb. 10-11 EUR arfolyamtol függöen. csunyan karomkodtam.
egy tegnapi cikk szerint evente mintegy 30ezer auto kap mentesseget az autopalya-dij alol. ez evi 1,3 milliard pengö forint. az allam azzal vedekezik, hogy inkabb nem ad kedvezmenyt, minthogy a penzt az egyik zsebeböl a masikba tegye. kerdes, hogy ezt az eves büdzse kalkulacional figyelembe veszik-e?
nyilvan nincs annyi ho nalunk, mint az osztrakoknal, ezaltal az eszközallomany sincs akkora, ez logikus. de talan az idöjaras-jelentes olyan szinvonalu napjainkban, hogy 2-3 napra meglehetösen pontos elörejelzest adnak. persze itt nem a most indult 3 lengen öltözött hölgyre gondolok, vannak profi (lasd repülesiranyitas) adatok is. preventiv eszközökkel eleg jo eredmenyt lehet elerni, egy teherauto hatuljara fel lehet akasztani egy kisipari soszorot, akar tololapat nelkül is: ha mar nem marad meg az uton, az nyert ügy.
ahogy a regi vicc mondja: felkeszültünk alaposan a telre, csak arra nem szamitottunk, hogy ho is fog esni (kabare a 80as evekböl)
Nancsi 2013.01.19. 09:25:45
xfile 2013.01.19. 10:12:55
dennisthemenace 2013.01.19. 10:15:44
xfile 2013.01.19. 10:18:03
xfile 2013.01.19. 10:22:14
No Komment...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 10:33:54
Magyarországon úgy látom az az elvárás hogy mindig minden út, minden időpillanatban tiszta legyen. Ehhez ha jól saccolok az évi max 5 havazós napon a közúthálózat minden egyes kilométerére kellene 1 db hótoló/maró/sózó. Vagy padlófűtéses utak kellenének mindenhol. Természetesen Bakonyrettenetes-Zalaborzasztó közötti 28-ad rendű főúton is, mert ha nem biztosan onnan talál ide egy troll.
Mondom mindezt úgy hogy a héten én is autóztam, (Veszprém megyében ami erősen érintett a témában), és mindenhova eljutottam (autótolás volt emelkedő teteje előtt 1-2 méterrel, de a hóláncot nem kellett elővennem a csomagtartóból). Igaz ilyenkor nem jut eszembe felmenni mondjuk Tésre, és nem most akarom meglátogatni a cseszneki várat. És megelégszem a helyi bolt kínálatával, és nem mindenáron 10-20km-eket autózni a megyeszékhelyi tecsóba.
3 gb 2013.01.19. 10:35:16
...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 10:54:34
...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 11:00:11
És nem akkor kell elkezdeni havat takarítani, amikor már 10 centi rátaposott jég van az úton, hanem mikor elkezd havazni.
kistesoka 2013.01.19. 11:24:13
Amúgy reggel 4 után már a fontos utak mint takarítva voltak, és több géppel is találkoztunk itt DNY-on.
Jól dolgoztak? IGEN
Só. Csütörtök este vizes volt a környékünkün minden út szinte, és tele sóval, érdesítővel. Másnap reggelre a -3 fokos szél és a hó bizony megtette hatását, kevés helyen tudott megmaradni ez az állapot. Bassza meg, ilyen a tél.
Hány ilyen nap van itthon? pár évente 1-2? Mi a fasznak több gép? Hogy aztán évekig az legyen a téma hogy ott állnak a nagy gépek és csak a pénzt viszik.
De ugye a klikk számít meg a magyar mentalitás, semmi más.
Ismerősöm havonta jár haza Ausztriából hegyeken át, sokszor panaszkodik hogy hókásásak havasak a pályák ha esik a hó.
tomcsibácsi 2013.01.19. 11:25:53
Nem biztos, hogy így van, de én a következőt érzem:
- itthon annyi bőrt húznak le az autósról, amennyit csak tudnak. Aki közúton közlekedik, arról is, aki autópályán az meg főleg.
De ha nem tudok úgy haladni ahogy én gondolom, vagy kilométerenként felkoppan a futómű, a nem látható dudoroktól, akkor úgy tűnik, hogy nem kapok a pénzemért semmit.
Ilyen pl: az el nem takarított hó is, ezzel találok önigazolást az érzésemről.
Aztán amin meglepődtem, az az M3-as Polgár-Hejőkürt szakasz! Tele nagyobb aszfalthiánnyal! Nem csak itt-ott, folyamatosan. Értem én, hogy fagyás, meg olvadás, de akkor is!
Nem olcsó egy autópálya kilométer építési költsége.
Amit nem értek még, hogy állítólag azért emelik nyáron a díjat, mert nagyobb a forgalom, nagyobb a karbantartási költség! De a nagyobb forgalom, több pénz! De biztos csak én nem értem ezt, mert nem látok bele a működésbe.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 11:28:09
Félnek a hótol mint az állat, de mindig abban reménykednek, hogy sosem esik le.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 11:28:21
...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 11:31:38
"Félnek a hótol mint az állat, de mindig abban reménykednek, hogy sosem esik le. "
Igen. Ez nálunk is pont így van, azzal a különbséggel, hogy nálunk általában leesik, míg az angoloknál kisebb az esélye :)
Rocko- 2013.01.19. 11:32:16
ezt pont rossz célközönségnek mondod. :)
35up (törölt) 2013.01.19. 11:33:01
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 11:39:14
Ja, hogy nem tudsz menni 100-zal, csak 60-nal. Államolgári jogod neked maximális sebességgel menni? Nem. Hátakkormeg?
Külföldön hogy megy ez? Walesben, áramkimaradások voltak a hó miatt. Pozsonyban le kellett zárni a repteret, meg a főpályaudvart. Bécsben vonat siklott ki, és a reptér is bezárt. Szlovéniában, Ausztriában lezárják az egész utat basszus, ha az van - nem takarítgatják, hanem lezárják a picsába.
Ha nem tudsz úgy haladni ahogy te gondolod akkor úgy jártál. Túl magasak az igényeid, rosszul gondolod. Haladni lehetett? Igen! Veled van a baj, meg néhány más emberrel. (A közútkezelőt nem védem, mert szerintem is szarul/fogalmatlanul dolgoznak, de fel kell fogni, hogyha esik 40 centi hó, akkor a következő 2 napban nem OLYAN lesz a közlekedés mint nyáron a 35 fokban, de lesz közlekedés)
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 11:45:26
Kiflitzsömlével 2013.01.19. 12:18:28
Akinek nem tetszik, nem kotelezo elindulni!!!
Fogjatok mar fel vegre ostobak!!!!
e1 · http://beszoltam.hu 2013.01.19. 12:18:49
Amúgy a cég amelyiknek dolgozom személyi fuvarozással foglalkozik, főleg Szlovákia és Ausztria területén. A hó nekünk nagyon nem kedvez, mert csak hátsókerekes autóink vannak és rengeteget fuvarozunk repterekre/repterekről, ahol most rengeteg járat vagy sokat késett, vagy egyenesen törölték őket, de a cégnél valahogy senki sem panaszkodott erre. Persze, kellemetlen kicsit, de van évente néhány ilyen nap, ilyenkor kicsit korábban kell kelni, később érkezik haza az ember, de ez még belefér, ki kell bírni.
Nekem továbbra is a legtöbb időt a közlekedésemben az veszi el, hogy fel kell rendesen öltöznöm, vízálló cipő, stb., majd ki kell másznom az autóhoz, lehetőleg úgy, hogy ne haljak meg a csúszós járdán, és az egész gépet le kell takarítani, majd valahogy kiállni a parkolóhelyemről. Ezt utálom a télben, nem a havas utakat. Bent az autóban a melegben, jó zenét hallgatva leszarom, hogy 5-10 perccel tovább tart az út (amúgy ha nem téli gumikon menne minden második autós mint valami kezdő autóiskolás, ez sem volna). Az egyedüli dolog ami ilyenkor idegesít az az, hogy hogyan fogok tudni leparkolni és ha sikerül is beállnom valahova és nem a hasára ültetni az autót, akkor a kiszállás után a jeges járdán élve eljutok-e célállomásomig.
átlátó 2013.01.19. 12:22:30
Pepejoe 2013.01.19. 12:33:03
Aha, már kezdődik a visszakozás. Az egész Totalcarból egyedül a Te stílusod ez.
A tények: 1. Te írtad nagyképűen és kioktatóan, hogy mosással illik, stb. 2. azt tudjuk, hogy az utakat sózzák. 3. az autót innentől kezdve naponta kell(ene) mosni, minimum alulról, ezt meg én mondom. Ne finomítgass "2 hetente" meg ilyesmire. Feltételezve, (ezek szerint hibásan) hogy tisztában vagy ezzel, valamint biztosan tudva az első két pontot, ismét felkérlek, hogy mosd le a kocsimat mindennap.
Vagy van egy 4. pont is: ne igyál annyit, ne beszélj hülyeségeket.
4/b pontként még fel tudnám ajánlani, hogy menj el 305. ----- (megfejtés a gúgliban) kitanulni, akkor talán lenne neked is egy normális szakmád meg fogalmad, miről okoskodsz.
Ne gyere ezzel a hárítással meg rossz dumával, hogy "én szeretek törődni a dolgaimmal meg ha te másképp gondolod a te dolgod", egy szót nem szóltam, semmilyen felületet nem adtam ennek a megjegyzésednek. Ha még mindig nem érted, olvasd elölről.
Jó hétvégét!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 12:35:06
@e1: Igaz, egyébkét ha személyautóval megyek, leszarom a havat, mármint a magam szempontjából. Csak az idegesít, hogy a sok béna fele akkora sebességgel megy, mint indokolt volna, és azon kell idegeskednem, hogy melyik kanyarba jönnek belém. Egyébként leszarnám a havat.
Kamionnal már más tészta, de hát azt meg ugye oldja meg a hülyekamionos.
Rocko- 2013.01.19. 12:46:18
Pepejoe 2013.01.19. 13:15:04
Igen, jól számolod, az félévenkéntit jelent nálad. Csak mondom, hogy a te félévenkénti mosásodat nem fogják betenni szentírásként a 2013-as járműtechnikai évkönyvbe.
Szóval ha jót akarnál, biza' naponta leküldenéd az alját (min. ameddig beérsz vele) a magasnyomásúval.
A te 20+ éves kocsid nem azért nem rohad mert te olyan hihetetlenül lelkiismeretes vagy, hanem az előző tulajok vigyáztak rá. Kivéve, ha nem te vagy az első tulaj...na, ugye nem? Ha 2 napja vettem egy 30 éves mercit, ami nem rohad, az nem az én érdemem.
Amúgy nem akarlak elkeseríteni, de bizony rohad ám a kocsid, ha télen-nyáron használod. Ez akkor derül majd ki, amikor minden ellenére eljut egy küszöb és ívcserére és szét lesz szedve atomjaira. Esetleg összetöröd és olyan helyeken mozdul el, szakadnak el a bekötések és átlapolások, hogy csak a szemedet mereszted. Olyan helyeket fogsz látni, el sem hiszed. Csinálhatsz te évente-2 évente akármilyen alváz és üregvédelmet, ez csak a te gondos természetedet dícséri és persze az autó idejét tolja ki. Rengeteg helyre nem érsz el sem kimosni, sem kikenni-kifújni bármilyen anyaggal. Onnan indul a dolog, hogy a normális alvázvédelmet nem fújni kell, hanem vastagon kenni, elötte vagy 5 féle méretű drótkefével/koronggal az egész kocsi alját négyzetcentinként megdrótkefézve és neadjisten a kipufogót tövéből leszerelve, összes dobbetét kiszerelve. Ez 2x8 óra ha nem kell mást csinálni. Ha jól sejtem, ez nálatok nem történik meg. Tehát jó esetben is egy valamennyire alvázmosott és esetleg nem nedves felületre fújtok épp annyira, hogy fekete legyen. Ha ez kb. nem így történik, akkor csak végtelen rétegben rakódik egymásra a rengeteg alvázvédő az évek folyamán, alatta meg rohad a verda. Önámítás sajnos a rozsdamentes 20 éves autó, a legtöbb, hogy szinten és kezelhető állapotban tartod a dolgot, valamint utánamész, ha meglátsz valamit.
Épp pár napja mosolyogtam a Nepperűző ajánlatain németbű' E36-os ügyben. A csomagtérfedelet meg az íveket mutogatja mint "megindult" korróziót. Amikor már kívülről meglátsz egy ilyen pörsenést, akkor rendszerint évek óta zajlik odabent a dolog és a doblemez pereme romokban hever. Ugyanez sejthető az összes bekötési pontra, átlapolásra, tűzfalra és torpedólemezre, amiket még csak nem is látsz, csak ha kiveszed a motort és csontra kiszeded a bölcsőt az utolsó alátétig. Pont egy 91-es BMW-nél javítottunk taposót anno, a gyári és érintetlen gumis alvázvédő hibátlanul rejtette az elvékonyodott és szita taposót.
Visszatérve, engem aztán nem zavar a sózás, annyit borítanak szét amennyit akarnak. Az sem zavar, ha rohad tőle egy autó, ez van, ahogy valaki írta: valamit valamiért. Bár én a max. alaposan letolt és úgyhagyott útban hiszek kevés murvával és normális gumival, abban lehet kapaszkodni, a latyakban nem lehet.
Ennyi.
Minden jót!
Negrogo 2013.01.19. 13:15:28
nem mondom meg 2013.01.19. 13:15:37
Ugyanakkor pár órával később az Ö3 rádióban azon röhögtek, hogy Magyarországon nincs hókotró és lezárták az autópályát (holott halálos baleset miatt volt zárva).
Sword 2013.01.19. 13:17:08
V12 Power 2013.01.19. 13:28:21
voroseltolodas 2013.01.19. 13:30:47
"Mediterrán" ország kivéve a balatontól nyugatra. Mi még idén a szánkót sem tudtuk elővenni a gyerekeknek. Utóbbi 3 napban pl. fél centi sem esett.(alföld)
The Good Boy ! 2013.01.19. 13:49:34
Pas de probleme 2013.01.19. 15:04:14
V12 Power 2013.01.19. 15:39:05
butschq 2013.01.19. 16:31:27
mondjuk az meglep, hogy embereket lep meg nálunk a hó, elég felmenni fészbúkra, mindenki kiírja üzenőfalra, hogy "jé esik a hó!!!!4négy!!"
:)
2013.01.19. 17:06:40
a só szétrohasztja az autót nekem az nem hiányzik
főleg mikor előtted megy vagy szembe jön és telibe szórja az autót annak kifejezetten tudok örülni
tolják le mondjuk 2 centi magasságig és annyi elég aki azon nem tud közlekedni maradjon otthon a seggén
fliege24 2013.01.19. 17:52:42
Ja, és reggel fél hatkor már tolják lefelé még az utolsó zsákutcát is.
D4D 2013.01.19. 17:56:50
tomcsibácsi 2013.01.19. 17:58:25
Világos, én megértem ezt, nem is akarok száguldozni ilyenkor, csak az önigazoláshoz szükséges dolgok mellé soroltam a hóeltakarítást!
Az megvan, hogy mennyivel több élelmiszer fogy egy felfújt havazás/ítéletidő beharangozása után?
Minden boltban lefogy a kenyér, tej, stb.
Aztán nem lesz semmi, rárohad az emberekre, majd ugyanúgy megveszik a friss cuccokat.
Nagy biznisz a hírverés.
tomcsibácsi 2013.01.19. 18:01:46
Majdnem eldobtuk a szerszámokat, és rohantunk, haza amíg lehetett!
Master of Disaster 2013.01.19. 18:31:26
A matricás rendszer így mükdödik: automata fényképezö portálok figyelik az autókat (vagy személyek), ha nincs, megy a számla automatikusan. ha nincs rendesen kilyukasztva, akkor is. ha a fele lelóg, vagy látszik a fólia alatta, akkor is.
Az Appot most újítják, már játszottunk az új verzióval, szIphonra is optimalizálják, lesz elektronikus GO-Box utánfizetés is.
A Rastplatz-os ötletet viszont szívesen továbbítom, szerintem is hasznos és már létezö dolog, nem hiszem, hogy nagy nehézség lenne.
Én is sokat haználom az App-ot, hasznos kis program.
ProFiler 2013.01.19. 19:28:28
Aki dicséri az osztrák takarítást, azokkal csak annyiban értek egyet, hogy időben kezdenek el sózni és lefagyott, jégbordás nem lesz náluk az út sehol, de jobban el nem takarítják, mint nálunk. Van olyan mellékút, ahol még ma este is 5 centi vastagon letaposott hóréteg borítja az utat. Ott is sok utat lezártak, ez nem csak Sopron környékén van így. Bécsben sem valami rózsás a helyzet, nem tudják igazán hová elvinni a sok havat. Én is készítettem fényképeket, rengeteg hátsókerekes autóval találkoztam a rosszul takarított osztrák utak menti árkokban.
p4o5k0 2013.01.19. 20:17:54
Sok mindent tanulhatnak tőlünk-nyilatkozta az SVÜ igazgatója-de leginkább arra a technikára voltak kíváncsiak az osztrákok,amit egyedül mi alkalmazunk.
Mindig csodálta a magyarokat,hogy hogyan tudnak felemelt lapáttal is havat tolni az úton,alig várjuk már,hogy megmutassák-nyilatkozta Stefan B. a wulkaprodersdorfi gemeinde munkatársa.
A megállapodás szerint az osztrák fél 13 millió eurót fizet ki négy részletben a titok megosztásáért 2016-ig.
dennisthemenace 2013.01.19. 20:19:51
dennisthemenace 2013.01.19. 20:26:57
ProFiler 2013.01.19. 20:28:58
Igazad van, ha már egyszer Kópházánál nem tudnak átmenni szerencsétlen kamionosok, akkor ne épp ebben az időben büntessék meg az összeset. Nem volt más esélyük, erre meg egész nap a határon őket várták a magyar rendőrök. Többnek szóltam és jeleztem, hogy ott vannak, de sajnos akik már bementek a határ felé vezető útra, azoknak már lehetetlen volt visszafordulniuk.
A Polizei pedig kifejezetten segítőkész. Nekem még nem volt rossz tapasztalatom velük, pedig már büntettek is, de akkor is a lehető legcsekélyebb mértékben, mert én is normálisan álltam hozzájuk. Sőt, még vezetési időtúllépésnél is elnézőek tudnak lenne, bezzeg a magyarok már egy percnél is tízezreket szednek be... :(
Giryu 2013.01.19. 20:38:48
Giryu 2013.01.19. 20:46:28
Rocko- 2013.01.19. 20:46:39
Rocko- 2013.01.19. 20:53:37
mondod ezt egy olyan országban ahol a vezetői engedélyt pénzért osztogatják.
@D4D: persze, nekik nincs télügyi biztosuk.
@tomcsibácsi: "Az megvan, hogy mennyivel több élelmiszer fogy egy felfújt havazás/ítéletidő beharangozása után?
Minden boltban lefogy a kenyér, tej, stb. "
ehhez elég egy 3 napos hétvége, amiből két napon nyitva van a bolt. ők meg bevásárolnak 50 évre.
butschq 2013.01.19. 21:21:46
:)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.20. 09:56:32
az egész országban nincs nálunk ennyi toló, mint ami ott elment 2 perc alatt :)
Rocko- 2013.01.20. 10:10:14
@Hurrá Torpedó: van. alaposak, bár kicsit túlzásnak érzem én a sokadik hullámot. de alaposak, az biztos.
palinkasa 2013.01.20. 10:15:34
D4D 2013.01.20. 13:09:57
Ebben igazad van. 14-én, amikor nálunk már majd 20 centi körüli volt a frisshó, még mindig nem láttam senkin láncot.
Pedig felénk az út olyan, hogy 2 km alatt is el tudsz akadni nyolcszor.
A nyolcból 4 helyen meg is volt a műsor.....
35up (törölt) 2013.01.21. 01:22:32
Ha mar kivansagmusor van, meg egy dolog: bar a kettenpflicht-ikonokbol lehet indirekt modon kovetkeztetni arra, hogy merre van rossz idojaras, de a terkepen jo lenne valamifele utallapotot jelezni, ehhez hasonloan:
www.oeamtc.at/verkehrsservice/output/html/oesterreich_strassenzustand.html
Lehetne mondjuk fekete szaggatott vonal a nehezen jarhato ut (eros hoeses, onos eso stb), es tomor fekete vonallal pedig az ideiglenesen lezart szakaszokat lehetne jelezni. A kozlekedesi info ugyis csak 3 szint hasznal, elferne mellette...