Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni

  2013. március 27. - B. Capelluti Címkék: biztonság film közlekedési káosz balesetmegelőzés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni
2013-03-27 18:56:29

Közszolgálati percek. megkésett téli autós tanácsok következnek - több évtized távlatából. "Télen

Hóhelyzet az osztrák-magyar határon
2013-01-18 20:24:29

Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A

A GT86 megbukott a jávorszarvas-teszten
2012-10-23 16:19:42

Ha kiderül, hogy egy autó megbukott a jávorszarvas- vagy, ahogyan a svédek hívják, Undanmanöverprov-teszten, az

Amikor az autó kuka
2012-09-08 11:50:33

Az ötezer lakosú rajna-pfalzi  Hermeskeilben tartották a kukavilágbajnokságot. A verseny a hagyományos

Közszolgálati percek. megkésett téli autós tanácsok következnek - több évtized távlatából.

"Télen mindig számolni kell kisebb-nagyobb hóakadályok keletkezésével. Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni a gépkocsival, így valószínű az átjutás. Hófúvás, nagyobb hóakadály esetén meg kell akadályozni, hogy a hó a gépkocsit betemesse. A motort járatni, a gépkocsit fűteni csak akkor szabad, ha a kipufogó cső szabadon van, mert betemetett kipufogócső esetén fennáll a gázmérgezés veszélye."

Megyek hólapátot és homokot venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr645176223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.03.27. 19:33:47

Hát egy Warnyúban én is lehet lendületet vennék, de a mostani verda eléggé alacsonyan húzza az orrát, lehet inkább nem szaggatom le a koptatót :D

Schütii 2013.03.27. 22:26:43

Milyen rendszám volt ez a "BD"-s? Amennyire emlékszem, buszokon volt B-vel kezdődő (meg a motorokon, a vége felé), szgk-n nem.

Demidoux 2013.03.27. 22:41:32

@ Schütii:
A civil rendszámok C-vel kezdődtek: C,I,U,P, stb... Az A és B az "állami" rendszámok voltak. Ez is az lehetett.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.27. 23:16:55

A kesztyus skodas es a film vegefele a katasztrofa jelent PRICELESS :DDD

Jamesblond 2013.03.27. 23:18:05

Az a durva, egy kamera elfer a fel kezemben, minden korulmeny alkalmasabb a forgatasra mint 30 eve, de megse otlik fel senkiben egy igazi jo szemlelteto film elkeszitese... Pl a biztositok osszedobhatnanak egy profi szakertos filmre, vagy az autoklub, vagy a KPM...
A KRESZ oktatasokon a mai napig ezeket mutatjak szemlelteteskent.
Pedig mar van ABS szinte minden kocsiban, meg sorolhatnam...
Lenne keletje szerintem egy mainak...

2013.03.27. 23:20:42

Jók ezek a régi Filmmúzeumos doku - filmek. Régen mindig néztem őket, sőt vártam is a következő részeket. Szerettem még a mezőgazdasági doku - filmeket is. Lehet, hogy múlt századi felvételek, de sokat lehet belőlük tanulni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.27. 23:20:57

@Schütii: a CA elott volt, a BD nem volt allami. A 71-es Wartburgom is CA s volt ( 6 voltos, veszindex nelkuli, korbe dobfek rasegites nelkul, hatsoventillatoros, kek piktogrammos muszerfal jelekkel. Stabilan 9 folott et evett )

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.27. 23:23:40

@Nortonmanx: a mezogazdasagi jelleguek sokkal jobbak mint ma par magyar kabare! :)

Ez a gyongyszem megvan?
youtu.be/rbG9AHIYZgI

2013.03.27. 23:35:25

@visszakettopadlogaz: igen láttam ezt is! : )
Nem tom, én akkor is nagyon szeretem azokat a filmeket, bármilyen vicces is egy - kettő. A nagy részük azért, egész normálisra sikeredett. Az egyikben Nagyapám is benne van kb. 2 másodpercig. Sok régi traktor, kombájn, Ifa ésatöbbi, szóval nekem nagyon bejön ez "kanna korszak".

Rocko- 2013.03.27. 23:53:11

@visszakettopadlogaz: ha azt vesszük hogy ez a helyi terminátor (élőszövet fém vázon) kb. csak kerékpárral közlekedik, ahhoz képest hiába nincs alapismerete, és az egysíkű válaszok ellenére mégse túl hibás a logikája: megáll, és amikor elment mindenki akit zavarnak, vagy veszélyhelyzetet okozna, akkor megy tovább.
ha ma megnéznék ugyanezt a tesztet, az alapismeret valszínűleg változatlan lenne, a mentalitás ami különbözne: "megyek tovább, oszt majd lesz valami.".

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.28. 00:30:01

@Rocko-: mondjuk ramegy a biztonsagra :) ha van valami megall:))) "jozan paraszti esz"

feringi 2013.03.28. 00:52:35

@Demidoux: A-B államiD Diplomácia F teherautók M mentők T tüzoltók R rendőrség X pótkocsik Y volán J taxi V vám Magán rendszám C I U Z P Ezekre emlékszem.Volt ms is?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2013.03.28. 06:55:54

"igen vékony vízréteg, ún. aquaplanning képződik" :-)))))))

Ja, nálam most a nagy hóban igenis volt egy kis zsák homok, egy kivehető nyelű kislapát, meg egy összetekert darab padlószőnyeg. Sosem lehet tudni, mikor jön jól.

protézisesh 2013.03.28. 07:30:01

2:30-nál trabant csúszik meg, de Zsiguli pedálokat tipornak...

tomcsibácsi 2013.03.28. 07:47:51

@feringi:

A 80-as évek végén elfogyott a betű, aztán adták a halandóknak is a "J"-s és egyéb állami rendszámokat.
<--- ennek a kéknek is JF volt az első. (89 03hó)

tomcsibácsi 2013.03.28. 07:50:25

És figyelitek, hogy a vezetési okosságok szinte mind a hátsókerekes autókra vonatkoznak?

(csak én értettem félre a vége felé, hogy ha kinyomom a Skoda kuplungot, lejtőn lefelé, akkor fogok megcsúszni? )

Evil Dragon 2013.03.28. 08:50:00

Hiába van manapság ABS-ESP meg ilyesmik,az emberek is egyre balfaxabbak úgy vettem észre(tisztelet a kivételnek)

Prien-u47 2013.03.28. 09:36:36

Tanulságos... ha sasoljuk a csinibabát, kiömlik a tej a táskából. :D

Tapsi Hapsi 2013.03.28. 11:19:38

@Evil Dragon:

Ott a pont... igaz, hogy biztonságosabbak, de gyorsabbak az autók az emberek meg türelmetlenebbek és figyelmetlenebbek, fáradtak, unottak!

Ha akkor ütköztek általában egyenlő esélyeik voltak, személy a személy, teher a tehergépkocsi ellenében, de ma Suzuki az X5.-ös ellenében vagy a focus a Q7.-es ellenében.
nagy a különbség anyagiakban, súlyban, pénzben és biztonságban... van, aki megtudja fizetni van , aki nem!

denyiro 2013.03.28. 13:37:42

@Evil Dragon: Így igaz, ráadásul el is bízzák magukat, mert azt hiszik a technikai fejlettsége az autónak majd kihúzza őket a grízből.

denyiro 2013.03.28. 13:50:07

Jók voltak ezek a kis oktatóvideók. Emlékszem olykor becsempésztek egyet-egyet általános sőt még szakközépiskolában is nálunk ha a tantárgyhoz kicsit is köthető volt. Valóban hiányolom ezen videók jelen korba átültetett változatát, mert létjogosultsága mindenképpen volna. A fiataloknak fontos lenne, hogy legalább ezek alapján tanuljanak valamit a való életről és ezen formában befogadóbbak lennének a tartalomra mintha csupán száraz tájékoztató formájában darálják el nekik.

CaspEr90 2013.03.28. 14:22:17

Ja hát ma már csak ennyi a reakció hogy epic a vége, de akkor azért egy ilyen katasztrófajelenet úgy beleégett az emberbe hogy két hétig csak ült és nézett bután maga elé "AztakrvMitláttamVazze" alapon :D

kardán 2013.03.28. 15:32:01

A ,T' később volt magánrendszám is. Nekem pl. TA ,1980. májusi, ill.TV, 1982. februári frsz.

madbalee 2013.03.28. 18:43:30

www.youtube.com/watch?v=XKjVj-khXfg

Ebben a hasonló régi 30 éves oktatófilmben a következő gondolatok hangzanak el:
"Újból divatba jött a kerékpár. A megdrágult üzemanyagárak, a nagyvárosi utak túlzsúfoltsága.."

Mintha ma hallanánk valami critical mass narrátort:)

Sausage 2013.03.29. 07:22:38

"Havas utakon igen elterjedt a hólánc..." -és a műbőr kalap használata. :) Ez kész, bearanyoztátok a reggelem.

feringi 2013.03.29. 09:43:02

@tomcsibácsi: Igen valóban ugy emlékszem még a K és Z betük voltak.Az én polskim ZA-s volt

user137 2013.03.29. 22:15:53

4:30-nál az hol van Budapesten?

deak.atti 2013.03.30. 19:08:46

@Schütii:

Szia!

Nézd meg: gumi leszorítók vannak a motorháztetőn. Ez egy korabeli versenyautó. A 70-es években az állami versenyautóknak BD-s rendszámaik voltak. Nézz meg egy régebbi rallye-s könyvet, Skoda 100-asokon, meg FIAT 850 kupékon láthatsz még BD-s rendszámokat. Valószínűleg ebben a Wartburgban csavaros bukócső lehetett a versenyeken, hétköznap meg kiszerelték belőle, és utcai autó volt. Annó Ferjáncz-ék is úgy púpos Wartburgoztak, hogy a versenyek előtt beszereltek egy kissé megreszelt motort (Ferdi bá' szerint max. 60 lóerős ha lehetett), vasárnap este meg kiszerelték belőle.

DA

deak.atti 2013.03.30. 19:18:28

@deak.atti:

... de 0:45-nél az egy FIAT 124 !!! Épp azon morogtam, hogy CY-os Zsiguli, menjetek Ti a pi...ba, majd megláttam a külső kilincset. ;-) IK-s rendszámmal jöttek az első Zsigulik, épp azért figyeltem fel a CY-ra. Nem is az vót' :o) 2:36-nál meg Bártfai Csaba, Honda 360. Cikk is volt róla az AM-ban, valami tanár-ember volt, és hobbiból rallye-zott egy 360-as 2-hengeres Hondával. Úgyhogy erőst úgy tűnik, hogy a film elkészítésében a kor autóversenyzői működtek közre.

DA

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.30. 21:23:20

@Tapsi Hapsi: nezni kell nehany fara feltekeredest es meg lehet nyugodni :)
ha nyunyugit vagy fiatot zuz le egy totocska tomeggyilkos akkor meg szerencseje van de ha mar egy 25 cm atmeroju kemenyfaval talalkozik, akkor hiaba van ott 3 tonna :)))

es igen, kellene oktatovideo, de sajna olyat lat csak az ember, hogy jegen hogyan csuszik meg a nyarigumis auto, azt mar nem, hogy 10 C -nal ha blokkol a nyarigumis telen akkor hany majom teligumis zuzna bele :)

Begérke 2013.03.30. 22:29:14

Én annak idején nagyon sokat néztem ezeket a filmeket - lehettem vagy 10-12 éves és persze nagyon érdekeltek az autók! Egy csomó dolog megmaradt bennem és a mai napig hatással van a vezetésemre - gondolom másnak is. Szerintem volt értelme elkészíteni ezeket és még a mai napig aktuálisak is, mert szerintem sok vezetőnek ilyen alapdolgokról sincs lövése sem.
süti beállítások módosítása