Hóhelyzet az osztrák-magyar határon

  2013. január 18. - B. Capelluti Címkék: baleset tc videó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kisebb hóakadályoknál lendületet kell venni
2013-03-27 18:56:29

Közszolgálati percek. megkésett téli autós tanácsok következnek - több évtized távlatából. "Télen

Hóhelyzet az osztrák-magyar határon
2013-01-18 20:24:29

Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A

A GT86 megbukott a jávorszarvas-teszten
2012-10-23 16:19:42

Ha kiderül, hogy egy autó megbukott a jávorszarvas- vagy, ahogyan a svédek hívják, Undanmanöverprov-teszten, az

Amikor az autó kuka
2012-09-08 11:50:33

Az ötezer lakosú rajna-pfalzi  Hermeskeilben tartották a kukavilágbajnokságot. A verseny a hagyományos

Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A felvétel tegnap délután készült, Klingenbach közelében, Sopron felé haladva.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr945026042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Liquid_ 2013.01.18. 20:48:17

szerintem ott van a kutya elásva hogy Ők akkor kezdenek sózni és hótolni mikor az elkezd komollyá válni, nem pedig reggel 7:45-kor.
Mert érdekes módon 8-9 körül már tolnak bőszen de addigra már egyrészt legyúrták, másrészt meg jókora torlódások alakultak ki, és neadjisten balesetek tömkelege.
Kedden reggel negyed 8-kor indultunk Bécsbe Győrből, egész éjjel szakadt a hó, tehát nem reggel érte őket váratlanul, és az M1-en látszott hogy nem járt még arra hótoló mert le volt gyúrva, kérdésem az hogy ebben az elbaxott országban ha az én portám előtt elesik valaki a jégen és eltöri a kezét akkor kapom a büntit, de mintha ez nem vonatkozna a közútkezelőre / autópályakezelőre

sfdrake 2013.01.18. 20:48:35

Tegnap még az osztrákoknál voltak rosszabbak az utak, egy kamionos ismerősöm mesélte, csodálkozott is.

1kutya 2013.01.18. 20:55:34

ez a hó most ismerte az országhatárt! no!

nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak! :D

Kegyetlen 2013.01.18. 20:56:00

ez az az oldal, ahol az Ausztriából behozott autók rozsdásodási szokásairól is szoktak írni a sózás miatt?

agent_x 2013.01.18. 20:57:26

A dátum szerint tegnap töltötték fel, de ez a lényegen nem változtat.

Wick 2013.01.18. 21:07:04

@Kegyetlen: Így van. Ott a pont. :-)

ommm 2013.01.18. 21:11:12

@Kegyetlen: Igen. Illik ún. mosással megszabadítani a sótól az autót. Ennyi.

yxcvbnma 2013.01.18. 21:15:20

Odakint időben alásóztak.

Ha a hó a lekezelt útra esik, akkor elolvad. Ha már leesett a hó, akkor csinálhatnak bármit a letaposott hóval, az marad.... A jégre, letaposott hóra hiába szórnak sót, az nem tud beoldódni, illetve a kocsik menetszele lefújja.

Leadfoot 2013.01.18. 21:18:17

Ott sóznak ezerrel, viszont rohadnak az autók. Valamit valamiért. Fogadok, hogy ha itt is annyira sóznának, akkor meg az lenne a baj.

srank 2013.01.18. 21:18:30

azért valljuk be , ismerve a magyar utak állapotát, hülye lenne a kotrós jó mélyre engedni a tolólapot, mert az első 100 méteren előrebukfencezne az unimog :D
ősszel még itt volt a cikk a t-72-es motorú hómaró krezról, most meg se híre se hamva :D

doszy 2013.01.18. 21:23:47

Ott évente van annyi hó, mint nálunk 5-6 év alatt. Ne rinyáljatok már néhány nap miatt. Volt bezzegezés, amikor a déli határokon nem lehetett kijutni az országból (nem, nem a magyar közútkezelő miatt)?

Leadfoot 2013.01.18. 21:26:28

@doszy: Mindig van bezzeg-ország. Ez X országban jobb, az Y országban jobb, amaz meg Z országban jobb. Aztán mikor itt jobb/olcsóbb valami, az nem érdekel senkit.

Adamfark 2013.01.18. 21:27:34

minek ide a hangulatkeltés.
Talán egy héttel ez előtt pont egy olyan videó jelent meg, amikor egy szerb hasonlított össze náluk, meg nálunk a helyzetet. Segítek. Ennél jóval nagyobb volt a különbség, és a javunkra.
Lehet ilyen videókat posztolni, csak nincsen értelme.
Szerintem magától értetődik, hogy nem egy időben fognak dolgozni a határ mindkét oldalán. Lehet, hogy 20 perc múlva meg már fordított lett volna a helyzet, ha éppen akkor járt volna hótoló az adott terület magyar oldalán
De mondok egy másik példát:
Múlt héten amikor elkezdtem reggel lapátolni a havat, akkor mire végeztem kezdhettem volna elölről. 25 perc alatt jó 3-4 centi esett.
Egy ennyire behavazott úton meg simán lehet közlekedni...

Adamfark 2013.01.18. 21:30:47

Hja és ha ez tényleg ma készült, akkor szerintem teljesen érthető, ha a közútkezelő inkább az erőit az olyan utakra összpontosítja, amit teljesen betemetett a 30-40 centis hó.
Ha az Index ide vonatkozó percről-percréjét olvasod, akkor feltűnhet, hogy volt ebből pár.
És nem azért, mert nem volt ki takarítson, hanem mert a szél percek alatt visszahordta a havat.

n_gery 2013.01.18. 21:31:16

Nem tudom, hogy most elősóztak-e, de Sopron környékén vasárnap pl láttam, hogy igen. Persze nem tudom, hogy ott esetleg más anyagot használnak-e. :) Amúgy meg konkrétan hallottam olyan utasításról, hogy nem engedhetik le teljesen a lapátot, mert gyorsan kopik a gumi az alján. :) Persze gondolom bőszen tagadnák.
Az utak minőségéről meg annyit, hogy sógoréknál tavaly láttam, Sopron felé jövet a határ előtt, hogy a repedéseket kivágják és feltöltik bitumennel. Nem is repeszti tovább a télen megfagyó csapadék.

agent_x 2013.01.18. 21:38:40

@Adamfark: "Lehet, hogy 20 perc múlva meg már fordított lett volna a helyzet, ha éppen akkor járt volna hótoló az adott terület magyar oldalán"

Na te sem nézted végig a videót! Pont akkor jött a magyar oldalon is szemből 2 hótoló.

Kegyetlen 2013.01.18. 21:40:22

@ommm: illik. de nem erre utaltam.

young-old pkw 2013.01.18. 21:41:11

Ausztriában élünk:amikor az előrejelzés mondja a havat,előtte pár órával a hómentes utat egyszer lesózzák.Amikor leesik a hó és ha az úton van már 8-10 cm,utána kezdik letolni+ismét sózzák.Ez csak a főbb utakra vonatkozik.Kisebb(pl sokadrendű hegyi) utakon csak akkor tolják le,ha minimum 20 cm van már az úton,de csak napi egyszer.Ha elállt a hóesés,utána letolják és megszórják nagyon apró zúzottkővel(amit tavasszal utcaseprő-szívó teherautóval felszívnak és újra felhasználják).Ezeken az utakon kötelező a hólánc vagy 4x4 hajtás.Mivel ezeken az utakon nincs alácsatornázva(elvezetve a víz),nem sóznak mert a sós lé káros az út menti legelőkre.

elég.volt 2013.01.18. 21:50:51

Egyetlen érdekes dolog van az egész videóban, az pedig az a 2-3 büdös tapló paraszt, aki még a hó alatt is jól látható dupla záróvonalon előzi a kamiont. Érdemes lenne feljelenteni őket. A rendszám és a videó birtokában lehet, hogy meg is teszem.

K. Miklós 2013.01.18. 21:51:17

A "kutya ott van elásva" hogy az osztrák oldalon a felvétel előtt kb. egy órával járt a hótoló és vastagon megsózott plusz volt is forgalom ami eldolgozza a sót (ugyanis hiába sózol ha nincs forgalom akkor egy idő után a latyak tetején megáll a hó). Míg a magyar oldalon jóval korábban járt a konvoj hiszen a videó végén érkezik ismét a két gép, mindemellett a teherforgalmat is leállították (meg az osztrákkal ellentétben itt 2x2 sáv van tehát megoszlik a forgalom) ezért azok sem tudják keverni a sót a tetején megülő hóval. Itthon alásózás szinte csak autópályán van, főúton max ha nagyon belengetik az ónos esőt...

Rocko- 2013.01.18. 21:54:27

biztossúr pedig derekasan őrzi a havat.

nyisziati 2013.01.18. 21:55:36

@Liquid_: "ha az én portám előtt elesik valaki a jégen és eltöri a kezét akkor kapom a büntit, de mintha ez nem vonatkozna a közútkezelőre / autópályakezelőre "
na ezen már én is elgondolkodtam, nyilván úgy vannak vele, hogy monopolhelyzetben vannak, úgyse tudsz ellenük tenni semmit.

Egyébként ahogy látom nemcsak a közútkezelő gondolkodik így hazánkban...

K. Miklós 2013.01.18. 22:00:19

@n_gery: Láttál már tolólapot? Ugyanis vas van rajta vagy kemény műanyag nem gumi (az csak a latyakoláshoz kell és külön lehet lehajtani a komolyabb ekéken). A "nem lehet teljesen letenni"-hez meg csak annyit hogy elengedett hidraulikával mennek ami azt jelenti hogy az ekét a saját súlya tartja lenn és az úthiba vagy az autó mozgása fel tudja lökni, ugyanis ha megtartod az út felett pár centire vagy szorítod rá akkor beleakad az útba és belefordít az árokba, ha hóbordás az út akkor kell szorítani de akkor nem 40-50km/h-val megy a gép....

ohjeee 2013.01.18. 22:08:17

@elég.volt: De kemény csávó vagy...

Tizenkettő 2013.01.18. 22:21:31

Időben letolják és nem várják meg amíg sok lesz az utakon és kezelhetetlenné válik a helyzet, és utána jön a pingvinezés, hogy nem számítottak rá meg stb. Nagy lófaszt. Vasárnap este már lehetett sejteni, hogy hétfőre nagy hó lesz egy tetves hókotrót nem lehetett látni, hétfőn reggel jutott eszükbe 8-kor hogy baj van. Ha folyamatosan takarítják akkor nem lesz 30 centi hó az utakon amit már tényleg elég nehéz eltakarítani. A finnek is így csinálják. De itthon.... No comment.... Viszont magyarázkodásból idén is világelsők vagyunk. Ezt nem lehet meg azt meg így meg úgy. Folyton csak a kifogások. Oldják meg. Máshol is megoldják csak itt nem képesek. Menjenek el ha saját kútfőből nem megy hogyan kell letakarítani a havat az útról nézzék meg mások hogyan csinálják, mert érdekes, mindenhol máshol a világon le tudják tolni az útról a havat meg a latyakot csak itt nem működik. Gyötrelmes. Mellesleg a trehány semmitérő munkájukkal mennyi embert veszélyeztetnek az utakon. Most is olyan jégbordák vannak már mint egy fekvőrendőr. Nagy trehány link banda az egész közútkezelő. Egy tetves petákot nem érdemel a munkájuk. Felháborító amit csinálnak. Pontosabban amit nem.

kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:25:42

Nem tudom miért kell minket egy hanyatló kapitalista országhoz hasonlítani...? :))

kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:28:36

Nem értem mi ez a nagy problémázás?
Kábé minden évben ez van és minden évben elmondják,hogy meglepte őket ez a nagy havazás.

Tizenkettő 2013.01.18. 22:29:50

@kifordított nagyanyó: Persze augusztus végén, meg hogy már mennyire felkészültek rá.

Leadfoot 2013.01.18. 22:35:28

@Tizenkettő: Vazze, ne írd már, hogy "no comment", mikor a hsz-ed többi része végig az. :-)

Tizenkettő 2013.01.18. 22:37:34

@Leadfoot: Igazad van. De rohadtul a bögyömben vannak. Mégsem bírtam megállni.

kifordított nagyanyó 2013.01.18. 22:38:32

@Tizenkettő: Na ott a pont!
Mint a mezei emberke:Én karatézok .Üss meg!
Csatt!
-Hát még nem készültem fel....

ízirájderöcsém 2013.01.18. 22:44:26

@srank: "hülye lenne a kotrós jó mélyre engedni a tolólapot, mert az első 100 méteren előrebukfencezne az unimog :D"

Igen, jól mondod, hülye lenne totál leengedett lappal menni. De más ok miatt. Nevezetesen: akkor jóval többet fogyasztana a gép és nem tudna egy műszak alatt 15-20 ezret bekaszálni a megspórolt üzemanyagon.
(info elsőkézből, igaz, nem GyMS megyei közútkezelő, hanem Főkefe)

myki 2013.01.18. 22:48:41

Ha jól emlékszem a határon van egy 20t-ás tábla, szóval mit csinál ott az a sok kamion?

2013.01.18. 22:50:36

OFF: Milyen tipusú kamerával vetted fel?

Tizenkettő 2013.01.18. 22:50:44

Kint úgy takarítanak, hogy a hókotrót, esetleg földgyalut már több száz méterről hallani, hogy jön mivel a tolólap olyan zajt csap. Az autópályán kb 40 centis sávot fedett hó a belső sáv baloldalán, azt is letolták, pedig a többi része teljesen tiszta volt az útnak! És ott is lent volt a tolólap, annak ellenére, hogy "csak" egy kis szakaszon volt havas. (Igen, lehet elkopott mire a végére ért, de az ezért van, nem azért hogy nézegessék, és siránkozzanak, hogy elkopik. Mint általában minden amit használnak.... Az azért van hogy elkopjon.) Itt ha esetleg elmegy egy hókotró az majdnem hangtalan. És tapasztaltabb nemzeteknél nem egy megy általában egy útszakaszon, hanem több egymás után, így a hó amit letolnak az útról az több lépcsőben le is kerül róla, nem csak szétkenik mint itthon.

Tizenkettő 2013.01.18. 22:53:30

De szerintem ezzel ők is tisztában vannak, hogy hogyan kellene, csak úgy nem járna jól valaki/valakik így meg igen.

kifordított nagyanyó 2013.01.18. 23:00:58

Szóval a hülye osztrákok még egy rendes káoszt sem tudnak csinálni.:))
Na csá.

kifordított nagyanyó 2013.01.18. 23:03:11

@Tizenkettő: Meg hát akkor törődni kéne vele,meg dolgozni rajta .Az meg fárasztó.
Télleg jóéjt.

Master of Disaster 2013.01.18. 23:03:26

biztos pénz kérdése is, hogy a két országban hány jármü mennyi gázolajjal közlekedhet...
de egy biztos - én az ASFINAG-nál eléggé sok telefont fogadtam a napokban, hogy hol, hogyan miért, mikor, melyik út nem lett letakarítva Ausztriában (logikusan - osztrákoktól) - tehát minden relatív.
itt valahogy el kell számolni a negatív kritikával, szembesülünk vele, továbbítjuk az illetékes autópálya-mérnökségnek.
és igen, a munka nem akkor kezdödik, amikor leesett a hó, már jóval elötte.
tegnap a magyar oldal leegyszerüsítette a figurát: M1 kamionstopp reggeltöl este 7-ig: eredmény: amikor tegnap fél 5-kor elmentem a munkából kb a 48-as kilométerig torlódott a sor, tehát több mint 15 mn-nyi autó állt hegyeshalom felé nickelsdorfig.
biztosan az osztrákok is rosszul kezelték a szitut, mert valahogy most nem sikerült a mentösáv alakítása, de a kiváltó ok a sor elején az össze-vissza álló kamionok voltak.

így is lehet, úgy is

min 2013.01.18. 23:28:06

Kint mindenféle géppel takarítanak. A közútkezelő gépei, magán traktorok, földmunkagépek, terepjárókra szerelt tolólap és síkosságmentesítő cucc. A kétsávos autópályán ment 3 hótoló. mögöttük rendes sor de fekete aszfalton.
Azért ma éjjel dolgoztak rendesen a vasi és veszprémi közutasok is. Megérdemlik a dicséretet. A határtól Bp-re aránylag gond nélkül jutottam haza persze átfúvások voltak pár helyen.

zmark 2013.01.18. 23:56:30

fogadjuk már el, hogy nem a leggazdagabb ország vagyunk. a soproniaknak, ha jól tudom 8 hótolója van, osztrákoknak vajon mennyi? mellesleg a sógorok nem 3 napig látnak havat egy évben.

Pepejoe 2013.01.19. 00:07:01

@ommm:
Ha ennyire ráérsz/van pénzed, hogy mindennap lemosd a kocsidat, mosd le az enyémet is.
Túl sok a pénzed/időd/energiád.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 00:56:02

Bristolban ma leesett kb. 5 centi hó. Először, mióta itt élek (második telem). 5 (öt!) centi.

A tömegközlekedés teljesen leállt, iskolákat zártak be ma.

Szerintem nagyon nincs miért rinyálni otthon e tekintetben.

Rocko- 2013.01.19. 01:12:37

ápropó, van egy olyanunk hogy télügyi biztos: Bakondi György. nyugodtan lehetne vele példát statuálni.

Rocko- 2013.01.19. 01:18:55

@zmark: ócsai lakópark, stadionépítés, 4-es metro, autópályaépítés.
nem értem mit értesz az alatt hogy nem vagyunk gazdag ország.
a fenti video pedig a mentalitást példázza jól, hiszen egy emebrek által kitalál vonal (gy.k.: határ) nem jelent semmit az időjárásnak. ha havazik Mattersburgban, akkor havazik Sopronban is.

e1 · http://beszoltam.hu 2013.01.19. 01:32:16

Nem értem mit rinyáltok annyit. Ha nem tudtok hóban közlekedni, akkor ne üljetek autóba (van ismerősöm most így tesz) és kész. Aki egy kicsit is tud vezetni, azon egy kis hó nem fog ki. Csak hát ha a fél ország nem nyári gumin gurulna, ugye? Inkább azzal kellene törődni, hogy a járdák legyenek letakarítva és utánuk a parkolók. Azon izgul mindenki, hogy havasak az utak, közben a háztól elmenni az autóig sokkal veszélyesebb, mint körbeautózni ilyenkor az országot. Aztán a következő "jó buli" kijönni a parkolóhelyről, ami sok helyen lehetetlenség, mert az összes hókotró a parkoló autók alá hányja a havat, és el sem lehet indulni. Elsősorban ezzel kellene törődni, csak hát káeurópában a feje tetején áll mindenféle értékrend. A gyalogos meg is dögölhet a csúszós járdán (vagy úton, ha a járdán járni sem lehet), de fő hogy az utak szárazak legyenek.

Hímnemű patás állat nemi szervét minden kompetens ürüléknyílásába!

2013.01.19. 03:16:19

@young-old pkw: svajc ugyanez...

itt foszezonban (dec kozepe-marcius vege) reggel 5 korul mar turjak a havat, teherautoval szallitjak el, amit holancos markolo pakol fel.Jardakat kicsi tololapos bobcat meretu kisgeppel turjak le stb...

rastawicc 2013.01.19. 04:01:15

Egy korábbi magyar kifogás:
"Az osztrák utak azért jók, mert azokat nem sózzák..."

Akkor hogy is van ez?

Azok meg, akik max térképről ismerik Ausztriát, minek fosnak össze mindenféle baromságot?

ommm 2013.01.19. 04:11:36

@Pepejoe: Miért kéne minden nap lemosnom a te autódat? Szerintem az alap-törődés, hogy ebben a latyakban-sárban kéthetente kitakarítsam és lemossam a saját autómat.
Ha te másképp gondolkodsz, az a te dolgod. Én szeretek törődni a holmimmal.

lüke 2013.01.19. 04:47:56

alpesi ország nem tojik be egy kis hótól
s különben is: 2 sávos a hótoló

nincs_nick 2013.01.19. 04:49:56

@Pepejoe: Miért kéne naponta autót mosni? Nyilván ha karbantartod az autód, akkor minden tél előtt alvázmosás és átnézed az alját, hogy van-e esetleg hiba és kijavítod. Tél végén meg újra alvázmosás és az esetleges alvázvédelmi hibák javítása újra. Ha jól számolom ez nem naponta, hanem félévenkénti mosás a sózás miatt, általános tisztaság miatt meg mosod amikor kedved/időd/pénzed van rá. Érdekes módon a 20+ éves autóim sem rohadnak így, minő meglepetés...

Csak a yamaha 2013.01.19. 07:30:13

Nem lenne semmi gond ha..Nem lenne ekkora mellény..Okt-nov ben mondják/mutatják a hiper gépeket,felkészűltünk szöveg..És értem én hogy nem lehet pikk/pakk minden utat letakarítani...De hogy autópályákat+az állandó kritikus helyeket sem!Vicc az egész és nagyon drága(papíron...)Mert kell a pánik hangulat,és úgy majd többet ellehet számolni??!!
Ebben is jók vagyunk,+a meg magyarázásban is..
Kíváncsi lennék egy összehasonlításra, úgy 15-20 éve miért müxöt jobban......
(és csak halkan mondanám...most vajon miért nem reklámozzák(TV-ben-rádióban..) hogy,hómunkásokat felvesznek....??!!)

bigpond 2013.01.19. 07:45:25

ommm:

"@Kegyetlen: Igen. Illik ún. mosással megszabadítani a sótól az autót. Ennyi."

Elmondom en hogyan latom ezt. Kepzelj el egy rozsdas lemezfeluletet amin meg rajta a festek de mar
van egy pici luk rajta. Ezen a sos viz bejut akar hajszal csovesseg utjan is amit te ki nem mosol onnan.

Ami a helyzetet rontja , hogy innen nagyon nehezen parolog el a nedvesseg, ha igen akkor a so marad, tehat egy nyari zapor utan is fog a so dolgozni a festek alatt, vagy az uregekben.

A folyamat gyakorlatilag egy iranyu , a so konnyen bejut es akar orokre ott is marad.
Az eredmeny pedig mindenki szamara ismert.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.01.19. 08:41:22

Azért az esti Híradónak nem kell hinni. A TV2 BűnTényekben bemondják, hogy járhatatlan egy út, közben simán végig lehet menni rajta, csak jobban esik tömeghisztériát kelteni, ha télen(milyen meglepő) havas lesz az út egy kicsit.

atesz77 2013.01.19. 08:52:12

Nyíregyházán élek,sokat járok autóval,de:NEM LÁTTAM LEENGEDETT TOLÓLAPOS HÓTOLÓT ÉVEK ÓTA! Sóznak mint a barom,de a tolólapot nem engedi le,mert akkor nem jön le a gépből a 30 liter gázolaj a golfba naponta. Ez sajnos nem vicc,volt amikor élő rádióadásban vitatkoztak nyíregyen a taxisok és az útfenntartó szóvivője ezen.A szóvivő mondta: toljuk mint a barom... Taxisok: hol?!?

Tonxzy 2013.01.19. 08:53:08

K. Miklós 2013.01.18. 21:51:17:
@K. Miklós:
A videó nem feltöltött részében van egy olyan rész ahol a négysávos út is tiszta ausztriában. Sőt tovább megyek a magyar oldalon későbbi 2 sávos út is ugyanilyen állapotú.

biohouse 2013.01.19. 08:55:50

Megkérem a Totalcart a következő közérdekű adatok beszerzésére:
1. Euroban mennyi pénz jut a két országban 1km hóeltakarításra
2. Sófelhasználás/km
3. Munkaórák száma/km
STB Ezeket csak hirtelen találtam ki, biztos vannak szakszerű összehasonlító adatok.
És akkor lehull a lepel!

hajti 2013.01.19. 09:10:53

karacsonyra jöttünk haza felesegemmel decenber 23-an. nagy forgalom, mindenki igyekezett haza, rengeteg atyafi nemet, holland, es jobbkormanyos brit kocsival.

a sogoroknal esö, a Becs utan havas esö, majd ho szakadt, a hömerseklet -1 fok körül volt. St Pölten magassagaban meglepve lattunk a szakado esöben 2 hotakaritot leengedett lapattal, amik a vizet toltak le az utrol. eszmeletlen mennyiseget zuditottak a palya melle, es persze szortak a sot is. a megelözes szinte mindig olcsobb, mint tüzoltas a bajban: ha az a vizmennyiseg odafagy, EUR 8,30ert kapsz 10 napra korcsolyaberletet.

magyar oldalon Pestig egy darab narancs jarmüvet lattunk felemelt holapattal es a soszoro-funkcio pihentetesevel. a magyar 10 napos berlet kb. 10-11 EUR arfolyamtol függöen. csunyan karomkodtam.

egy tegnapi cikk szerint evente mintegy 30ezer auto kap mentesseget az autopalya-dij alol. ez evi 1,3 milliard pengö forint. az allam azzal vedekezik, hogy inkabb nem ad kedvezmenyt, minthogy a penzt az egyik zsebeböl a masikba tegye. kerdes, hogy ezt az eves büdzse kalkulacional figyelembe veszik-e?

nyilvan nincs annyi ho nalunk, mint az osztrakoknal, ezaltal az eszközallomany sincs akkora, ez logikus. de talan az idöjaras-jelentes olyan szinvonalu napjainkban, hogy 2-3 napra meglehetösen pontos elörejelzest adnak. persze itt nem a most indult 3 lengen öltözött hölgyre gondolok, vannak profi (lasd repülesiranyitas) adatok is. preventiv eszközökkel eleg jo eredmenyt lehet elerni, egy teherauto hatuljara fel lehet akasztani egy kisipari soszorot, akar tololapat nelkül is: ha mar nem marad meg az uton, az nyert ügy.

ahogy a regi vicc mondja: felkeszültünk alaposan a telre, csak arra nem szamitottunk, hogy ho is fog esni (kabare a 80as evekböl)

Nancsi 2013.01.19. 09:25:45

Ez a hómennyiség ami most esett- 30 cm -, ez nem sok. Ezt akár az autók is letapossák - igaz így jégbordás lesz az út, de ha ésszel megy az ember, elakadni nem lehet benne. A gond a széllel van, mivel miután megtisztítják az utat, rögtön be is hordja új hóval a szél, és nem feltétlenül 30 cm vastagon. Ahol az út mellett van egy legalább 10m széles cserjés erdősáv, ott ez nem okoz gondot, mert az nagyrészt megfogja a havat. Ahol nincs, mert pl. magasfeszültség keresztezi az utat, ott régebben voltak az utak mellett lerakva hófogók. A gond csak ott van, hogy ezek vagy fémből készültek (átveszi a MÉH), vagy fából (jól ég a kályhában), így mára már hírmondó se maradt belőlük.

xfile 2013.01.19. 10:12:55

Először is Ausztriában nagyrészt nem sóznak,hanem fagymentesítenek,másodszor az innen bekerülő autók tényleg elég hervadtak a karosszériájukat illetően,csakúgy mint a németországiak(természetesen nem a pár évesek),harmadrészt évtizedek óta jobban csinálják a hóeltakarítást,mint mi.Állítólag fel vagyunk készülve,csak azt nem értem ilyenkor,hogy mire???

dennisthemenace 2013.01.19. 10:15:44

@Leadfoot: Izgass fel; mi a banatos szar van ott, ami jobb??????

xfile 2013.01.19. 10:18:03

@Nancsi: Igaz, de újabban sárga színű műanyagokat használnak. A gond sztem. az,hogy nem mindig jó helyre rakják ki őket,lásd 86-os út Sárvár-Szombathely közötti szakaszát amit majdnem napi szinten használok,kivéve tegnap és ma,de tegnapelőtt reggel nyolckor már egy órámba telt a máskor 25 perces út megtétele...

xfile 2013.01.19. 10:22:14

@biohouse: Itthon mennyit kap kézhez a "még" el nem vett pótlékokkal együtt a gépkocsivezető,és mennyit kap ott???
No Komment...

3 gb 2013.01.19. 10:27:18

@elég.volt: Feketevágásról nem tudsz? Hányok!:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 10:33:54

@Liquid_: a portád előtt 0-24-ben takarítod a havat/jeget? ha hófúvás van, akkor is kimész 10 percenként söpörni?

Magyarországon úgy látom az az elvárás hogy mindig minden út, minden időpillanatban tiszta legyen. Ehhez ha jól saccolok az évi max 5 havazós napon a közúthálózat minden egyes kilométerére kellene 1 db hótoló/maró/sózó. Vagy padlófűtéses utak kellenének mindenhol. Természetesen Bakonyrettenetes-Zalaborzasztó közötti 28-ad rendű főúton is, mert ha nem biztosan onnan talál ide egy troll.

Mondom mindezt úgy hogy a héten én is autóztam, (Veszprém megyében ami erősen érintett a témában), és mindenhova eljutottam (autótolás volt emelkedő teteje előtt 1-2 méterrel, de a hóláncot nem kellett elővennem a csomagtartóból). Igaz ilyenkor nem jut eszembe felmenni mondjuk Tésre, és nem most akarom meglátogatni a cseszneki várat. És megelégszem a helyi bolt kínálatával, és nem mindenáron 10-20km-eket autózni a megyeszékhelyi tecsóba.

3 gb 2013.01.19. 10:35:16

Szerintem, azért nem sóznak, tolnak és lapátolnak, illetve csak keveset, mert nincs rá pénz, csak ezt nem merik lenyilatkozni, mert mégis csak egy virágzó országban élünk.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 10:54:34

@elég.volt: Látom a lényeget megtaláltad a videóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 11:00:11

@Gábor (Gee Halen): Viszont az angolok mondhatják, hogy meglepődtek, hogy havazik, ugyanis ott ez jóval ritkább, mint nálunk. 3-4 éve épp ott voltam, amikor hirtelen leesett egy nagyobb mennyiségű (ott nagyobbnak számít, nálunk megszokott) hó, és megbénult Anglia déli része részben a balesetek miatt, részben a csodálkozók miatt. Szóval ők tényleg nem számítanak rá, ellenben nálunk azért illik számításba venni, hogy télen akár havazhat is.
És nem akkor kell elkezdeni havat takarítani, amikor már 10 centi rátaposott jég van az úton, hanem mikor elkezd havazni.

kistesoka 2013.01.19. 11:24:13

Tegnap a sima alsóbbrendű úton mentünk reggel 50km, délután 50km. Végig tolva volt, 1-2 helyen volt csak átfúvás, de ott 5 percenként kéne tolni, ami ugye lehetetlen.
Amúgy reggel 4 után már a fontos utak mint takarítva voltak, és több géppel is találkoztunk itt DNY-on.

Jól dolgoztak? IGEN

Só. Csütörtök este vizes volt a környékünkün minden út szinte, és tele sóval, érdesítővel. Másnap reggelre a -3 fokos szél és a hó bizony megtette hatását, kevés helyen tudott megmaradni ez az állapot. Bassza meg, ilyen a tél.

Hány ilyen nap van itthon? pár évente 1-2? Mi a fasznak több gép? Hogy aztán évekig az legyen a téma hogy ott állnak a nagy gépek és csak a pénzt viszik.

De ugye a klikk számít meg a magyar mentalitás, semmi más.

Ismerősöm havonta jár haza Ausztriából hegyeken át, sokszor panaszkodik hogy hókásásak havasak a pályák ha esik a hó.

tomcsibácsi 2013.01.19. 11:25:53

@Hurrá Torpedó:

Nem biztos, hogy így van, de én a következőt érzem:

- itthon annyi bőrt húznak le az autósról, amennyit csak tudnak. Aki közúton közlekedik, arról is, aki autópályán az meg főleg.

De ha nem tudok úgy haladni ahogy én gondolom, vagy kilométerenként felkoppan a futómű, a nem látható dudoroktól, akkor úgy tűnik, hogy nem kapok a pénzemért semmit.
Ilyen pl: az el nem takarított hó is, ezzel találok önigazolást az érzésemről.

Aztán amin meglepődtem, az az M3-as Polgár-Hejőkürt szakasz! Tele nagyobb aszfalthiánnyal! Nem csak itt-ott, folyamatosan. Értem én, hogy fagyás, meg olvadás, de akkor is!
Nem olcsó egy autópálya kilométer építési költsége.

Amit nem értek még, hogy állítólag azért emelik nyáron a díjat, mert nagyobb a forgalom, nagyobb a karbantartási költség! De a nagyobb forgalom, több pénz! De biztos csak én nem értem ezt, mert nem látok bele a működésbe.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 11:28:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezzel szemben ha bemész egy angol hipermarketbe november környékén, a bejáratnál hegyekben állnak a hólapátok meg az útszóró só. Minden második sarkon van csúszásmentesítő "darát" tartalmazó láda. Egész évben. A tévében már előre rettegnek a hóhelyzettől októberben, vaskos cikkeket futtat minden újság/magazin a téligumik fontosságáról, komolyabbakat mint Magyarországon.

Félnek a hótol mint az állat, de mindig abban reménykednek, hogy sosem esik le.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 11:28:21

tudja valaki hány hotólója/kotrója van a közútkezelőnek összesen amit ilyenkor hadrendbe lehet állítani?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 11:31:38

@Gábor (Gee Halen):
"Félnek a hótol mint az állat, de mindig abban reménykednek, hogy sosem esik le. "

Igen. Ez nálunk is pont így van, azzal a különbséggel, hogy nálunk általában leesik, míg az angoloknál kisebb az esélye :)

Rocko- 2013.01.19. 11:32:16

@e1: "Ha nem tudtok hóban közlekedni, akkor ne üljetek autóba (van ismerősöm most így tesz) és kész."
ezt pont rossz célközönségnek mondod. :)

35up (törölt) 2013.01.19. 11:33:01

@Master of Disaster: Ha van ra lehetoseged, szolj mar legyszi a kollegaidnak, hogy az Unterwegs-ben Videomaut mellett orszagos vignettat is lehessen venni (pl kapnal vmi QR code-ot, amit az ellenor beszkennel), es hogy az iPhone5 felbontasara igazitsak ra az app-ot. Ja, es a Rastplatzinfo-nal jo lenne, ha nem csak autopalya es Bundesland alapjan lehetne keresni, hanem pozicio alapjan kikopne a legkozelebbieket. Ezeket leszamitva egyebkent eleg jo, a Videomaut-ot mindig a telefonon fizetem, es az utlezarasokat/holanckotelezettseget is ott nezem meg.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.19. 11:39:14

@tomcsibácsi: Tökéletesen egyetértek. Viszont ha nem bírod nyáron a 40 fokot akkor nem mész ki, vagy viszel magaddal vizet. nem várod el hogy az adódból légkondit építsenek MO fölé. Ha elmossa a Tisza a gátat, akkor nem várod el hogy két óra múlva a Vizügy emberei megigyák az áradást - természeti katasztrófa, benyeljük. De egy kibaszott hóesést nem tudunk benyelni két napra? Fel kéne fogni, hogy hófúvásban nincs értelme utat takarítani. Ahol nem volt hófúvás ott meg el lehet közlekedni megfelelő felszereltséggel. Hol a probléma?
Ja, hogy nem tudsz menni 100-zal, csak 60-nal. Államolgári jogod neked maximális sebességgel menni? Nem. Hátakkormeg?

Külföldön hogy megy ez? Walesben, áramkimaradások voltak a hó miatt. Pozsonyban le kellett zárni a repteret, meg a főpályaudvart. Bécsben vonat siklott ki, és a reptér is bezárt. Szlovéniában, Ausztriában lezárják az egész utat basszus, ha az van - nem takarítgatják, hanem lezárják a picsába.

Ha nem tudsz úgy haladni ahogy te gondolod akkor úgy jártál. Túl magasak az igényeid, rosszul gondolod. Haladni lehetett? Igen! Veled van a baj, meg néhány más emberrel. (A közútkezelőt nem védem, mert szerintem is szarul/fogalmatlanul dolgoznak, de fel kell fogni, hogyha esik 40 centi hó, akkor a következő 2 napban nem OLYAN lesz a közlekedés mint nyáron a 35 fokban, de lesz közlekedés)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.01.19. 11:45:26

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ők még az áradásokra, belvizekre sincsenek felkészülve, pedig abból aztán van bőven egész évben.

Kiflitzsömlével 2013.01.19. 12:18:28

A rohadt eletbe mar, hogy allandoan a horol irtok, szidva a kozutkezeloket, hasonlitgatva, hogy mashol mi van. Bakker tel van, meglepo a ho ??? @Hurrá Torpedó: igazad van
Akinek nem tetszik, nem kotelezo elindulni!!!
Fogjatok mar fel vegre ostobak!!!!

e1 · http://beszoltam.hu 2013.01.19. 12:18:49

@Rocko-: Talán igazad van, csak abban az esetben nem értem miért sír itt majdnem mindenki. Vagy autóbuziból van itt sok, és azok viszont a hónak inkább örülni szoktak, vagy csak sok hülyéből, akik itt egész évben játszák az eszüket kommentekben, aztán ha leesik egy ki hó, akkor hirtelen be vannak fosva mint három tál babfőzelék után. Komolyan mondom, elképesztő, hogy mennyire képesek egyesek háborogni. Nem értem, hogy ezek az emberek eleve miért laknak Magyarországon, ha tudják, hogy itt havazhat. Én a helyükben rögtön elköltöznék valahova Afrikába, ott tuti nem fog havazni. Lúzerek...

Amúgy a cég amelyiknek dolgozom személyi fuvarozással foglalkozik, főleg Szlovákia és Ausztria területén. A hó nekünk nagyon nem kedvez, mert csak hátsókerekes autóink vannak és rengeteget fuvarozunk repterekre/repterekről, ahol most rengeteg járat vagy sokat késett, vagy egyenesen törölték őket, de a cégnél valahogy senki sem panaszkodott erre. Persze, kellemetlen kicsit, de van évente néhány ilyen nap, ilyenkor kicsit korábban kell kelni, később érkezik haza az ember, de ez még belefér, ki kell bírni.
Nekem továbbra is a legtöbb időt a közlekedésemben az veszi el, hogy fel kell rendesen öltöznöm, vízálló cipő, stb., majd ki kell másznom az autóhoz, lehetőleg úgy, hogy ne haljak meg a csúszós járdán, és az egész gépet le kell takarítani, majd valahogy kiállni a parkolóhelyemről. Ezt utálom a télben, nem a havas utakat. Bent az autóban a melegben, jó zenét hallgatva leszarom, hogy 5-10 perccel tovább tart az út (amúgy ha nem téli gumikon menne minden második autós mint valami kezdő autóiskolás, ez sem volna). Az egyedüli dolog ami ilyenkor idegesít az az, hogy hogyan fogok tudni leparkolni és ha sikerül is beállnom valahova és nem a hasára ültetni az autót, akkor a kiszállás után a jeges járdán élve eljutok-e célállomásomig.

átlátó 2013.01.19. 12:22:30

Nagy a különbség, nagy... ööö... ha már sózás... a látens labancoknál nincsen valamilyen homályos okból kifolyólag szétrohadt autó olyan sűrűjen... a fassetuggya mit,hogyan csinálnak, szinte követhetetlen...

Pepejoe 2013.01.19. 12:33:03

@ommm:
Aha, már kezdődik a visszakozás. Az egész Totalcarból egyedül a Te stílusod ez.
A tények: 1. Te írtad nagyképűen és kioktatóan, hogy mosással illik, stb. 2. azt tudjuk, hogy az utakat sózzák. 3. az autót innentől kezdve naponta kell(ene) mosni, minimum alulról, ezt meg én mondom. Ne finomítgass "2 hetente" meg ilyesmire. Feltételezve, (ezek szerint hibásan) hogy tisztában vagy ezzel, valamint biztosan tudva az első két pontot, ismét felkérlek, hogy mosd le a kocsimat mindennap.

Vagy van egy 4. pont is: ne igyál annyit, ne beszélj hülyeségeket.
4/b pontként még fel tudnám ajánlani, hogy menj el 305. ----- (megfejtés a gúgliban) kitanulni, akkor talán lenne neked is egy normális szakmád meg fogalmad, miről okoskodsz.
Ne gyere ezzel a hárítással meg rossz dumával, hogy "én szeretek törődni a dolgaimmal meg ha te másképp gondolod a te dolgod", egy szót nem szóltam, semmilyen felületet nem adtam ennek a megjegyzésednek. Ha még mindig nem érted, olvasd elölről.
Jó hétvégét!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2013.01.19. 12:35:06

@Kiflitzsömlével: Lacikám, nem te akadtál el tegnap reggel a szomszéd utca elején? :)

@e1: Igaz, egyébkét ha személyautóval megyek, leszarom a havat, mármint a magam szempontjából. Csak az idegesít, hogy a sok béna fele akkora sebességgel megy, mint indokolt volna, és azon kell idegeskednem, hogy melyik kanyarba jönnek belém. Egyébként leszarnám a havat.
Kamionnal már más tészta, de hát azt meg ugye oldja meg a hülyekamionos.

Rocko- 2013.01.19. 12:46:18

@e1: nagyon egyszerű a megoldás: nem a hóval van gondunk, hanem azokkal, akik elakadtak előttünk a hóban. ;)

Pepejoe 2013.01.19. 13:15:04

@nincs_nick:
Igen, jól számolod, az félévenkéntit jelent nálad. Csak mondom, hogy a te félévenkénti mosásodat nem fogják betenni szentírásként a 2013-as járműtechnikai évkönyvbe.
Szóval ha jót akarnál, biza' naponta leküldenéd az alját (min. ameddig beérsz vele) a magasnyomásúval.
A te 20+ éves kocsid nem azért nem rohad mert te olyan hihetetlenül lelkiismeretes vagy, hanem az előző tulajok vigyáztak rá. Kivéve, ha nem te vagy az első tulaj...na, ugye nem? Ha 2 napja vettem egy 30 éves mercit, ami nem rohad, az nem az én érdemem.
Amúgy nem akarlak elkeseríteni, de bizony rohad ám a kocsid, ha télen-nyáron használod. Ez akkor derül majd ki, amikor minden ellenére eljut egy küszöb és ívcserére és szét lesz szedve atomjaira. Esetleg összetöröd és olyan helyeken mozdul el, szakadnak el a bekötések és átlapolások, hogy csak a szemedet mereszted. Olyan helyeket fogsz látni, el sem hiszed. Csinálhatsz te évente-2 évente akármilyen alváz és üregvédelmet, ez csak a te gondos természetedet dícséri és persze az autó idejét tolja ki. Rengeteg helyre nem érsz el sem kimosni, sem kikenni-kifújni bármilyen anyaggal. Onnan indul a dolog, hogy a normális alvázvédelmet nem fújni kell, hanem vastagon kenni, elötte vagy 5 féle méretű drótkefével/koronggal az egész kocsi alját négyzetcentinként megdrótkefézve és neadjisten a kipufogót tövéből leszerelve, összes dobbetét kiszerelve. Ez 2x8 óra ha nem kell mást csinálni. Ha jól sejtem, ez nálatok nem történik meg. Tehát jó esetben is egy valamennyire alvázmosott és esetleg nem nedves felületre fújtok épp annyira, hogy fekete legyen. Ha ez kb. nem így történik, akkor csak végtelen rétegben rakódik egymásra a rengeteg alvázvédő az évek folyamán, alatta meg rohad a verda. Önámítás sajnos a rozsdamentes 20 éves autó, a legtöbb, hogy szinten és kezelhető állapotban tartod a dolgot, valamint utánamész, ha meglátsz valamit.
Épp pár napja mosolyogtam a Nepperűző ajánlatain németbű' E36-os ügyben. A csomagtérfedelet meg az íveket mutogatja mint "megindult" korróziót. Amikor már kívülről meglátsz egy ilyen pörsenést, akkor rendszerint évek óta zajlik odabent a dolog és a doblemez pereme romokban hever. Ugyanez sejthető az összes bekötési pontra, átlapolásra, tűzfalra és torpedólemezre, amiket még csak nem is látsz, csak ha kiveszed a motort és csontra kiszeded a bölcsőt az utolsó alátétig. Pont egy 91-es BMW-nél javítottunk taposót anno, a gyári és érintetlen gumis alvázvédő hibátlanul rejtette az elvékonyodott és szita taposót.
Visszatérve, engem aztán nem zavar a sózás, annyit borítanak szét amennyit akarnak. Az sem zavar, ha rohad tőle egy autó, ez van, ahogy valaki írta: valamit valamiért. Bár én a max. alaposan letolt és úgyhagyott útban hiszek kevés murvával és normális gumival, abban lehet kapaszkodni, a latyakban nem lehet.
Ennyi.
Minden jót!

Negrogo 2013.01.19. 13:15:28

@Rocko-: Persze! Mert az emberek 80% nyari gumval megy meg 4 evszakos szarral amik persze raadasul sok esetben kopasjelzon vannak na meg sokan nem tudnak vezetni mert be vannak szarva ha 1 centit is megcsuszik az auto. Amivel nem is lenne baj csak akkor ne uljon autoba es ne ogre mondjara hoborogjon, hogy miert nem csont szaraz az ut telen. Erdekes engem miert nem zavar sose ha havas az ut pedig RWD autom van raadasul!? Mert van 4 teli gumim! En megint mondom varosban egyenes tiltanak mindenfle sozast, szorast es ha esetleg 30 centinel nagyobb ho jon akkor azt leturni de nem szorni es ennyi. Persze palyat, foutakat rakjak rendbe illetve varosban azokat a reszeket ahol 10 fokos emelkedok vannak mert ott muszaly.

nem mondom meg 2013.01.19. 13:15:37

Az egésszel ott van a gond, hogy aznap reggel lezárták a határt és nem engedtek be Ausztriába. Nyilván nem amatőr futóverseny miatt.
Ugyanakkor pár órával később az Ö3 rádióban azon röhögtek, hogy Magyarországon nincs hókotró és lezárták az autópályát (holott halálos baleset miatt volt zárva).

Sword 2013.01.19. 13:17:08

A héten valamelyik híradóban olyan hangsúllyal mondták, hogy egyes helyeken akár 20CM HÓ is lehet az utakon, mintha legalább fél méterről beszélnénk. Mediterrán ország lettünk?

V12 Power 2013.01.19. 13:28:21

@doszy: Gondolod, hogy a határ másik oldalán 5-6x annyi hó esik, mint 10 méterrel arrébb a magyar oldalon? Tirolban igen, de itt nem is bénul meg semmi ennyi hótól, mint ahogy megbénult Bécs és környéke csütörtökön. Na jó, ez nem igaz, nem bénult meg teljesen, én pl haza tudtam jönni, csak 140 helyett 80-120 volt a tempó az autópályán. Szerintem igenis korrekt az összehasonlítás, mert pont annyi hóra kell felkészülni Borgenlandban, mint Győr-Moson-Sopronban. Aztán ki hogy bír vele, ezt látjuk a videón. És igen, az osztrák elsősorban azt csinálja másképp, hogy nem várja meg, amíg baj van, hanem azonnal elkezd dolgozni, amikor elkezd komolyabban esni a hó. Ha éjjel egykor, akkor akkor.

voroseltolodas 2013.01.19. 13:30:47

@Sword:
"Mediterrán" ország kivéve a balatontól nyugatra. Mi még idén a szánkót sem tudtuk elővenni a gyerekeknek. Utóbbi 3 napban pl. fél centi sem esett.(alföld)

The Good Boy ! 2013.01.19. 13:49:34

én nem csak télen veszem észre akár csukott szemmel is, mikor tévedtem át európa boldogabbik feléből szeretett kiskirályságunkba, hanem az év bármelyik napján. Mert az addig tükörsima aszfalt által okozott kellemes szendergésből mindig sikerül felriadnom a kocsim rázkódása miatt, ami a jó kis magyar aszfalt legjobb jellemzője (és ilyenkor az első dolog, amit látok az "Üdvözöljük Magyarországon" tábla). És ez nem egyedi példa, mert Bucsutól sopronig minden átkelőt rendszeresen használok, mindnél ugyanez van (kivéve a Bozsok-Rechnitz átkelőt, de ott is csak azért, mert elvileg nem járhatna ott 2 tonnánál nagyobb teherautó).

Pas de probleme 2013.01.19. 15:04:14

Vegigmentem en is tegnap Becstol Pestig. egy dolog volt mas ott es itt. Nem a ho. A sogoroknal a forgalom szepen, nyugodtan csorgott. Lassan, de myugiban, cikazas nelkul. Nalunk ez kizart. Mindegy, melyik savba allsz be, nincs az az isten, hogy ot percnel tovabb nyugi lenne, es valaki tolni nem kezd. Pedig 80-90 a jeges, havas uton, sotetben eleg kene legyen.

V12 Power 2013.01.19. 15:39:05

@Gábor (Gee Halen): Gondolom, Bristolban nem is verték magukat előtte, hogy hogy fel vannak készülve a hósesésre, és valószínűleg nincs is ekkora büdzsé elkülönítve és felhasználva rá. Azon kívül így, hogy ott 5 évben 1x esik 5 centi hó, megbocsátható, hogy nem tudnak mit kezdeni vele.

butschq 2013.01.19. 16:31:27

személy szerint nem örülök, hogy eltakarítják a havat az utakról, meg a sózást sem. Pont az élvezeti részét veszik el a dolognak
mondjuk az meglep, hogy embereket lep meg nálunk a hó, elég felmenni fészbúkra, mindenki kiírja üzenőfalra, hogy "jé esik a hó!!!!4négy!!"
:)

2013.01.19. 17:06:40

ha esik a hó lassan kell menni
a só szétrohasztja az autót nekem az nem hiányzik
főleg mikor előtted megy vagy szembe jön és telibe szórja az autót annak kifejezetten tudok örülni
tolják le mondjuk 2 centi magasságig és annyi elég aki azon nem tud közlekedni maradjon otthon a seggén

fliege24 2013.01.19. 17:52:42

Az osztrák sózásról: amit ők kiszórnak az töredéke a M.o-on kiszórt sónak, sót kizárólag autópályákra szórnak megelőző céllal. Fő és mellékutakra zeolitot meg aprókavicsot érdesítésnek, de gyakran még a pályára is jut ezekből. A legdurvább az hogy van egy kísérleti 20 km az A2-n ahol kristálycukorral(!) szórják az utat....
Ja, és reggel fél hatkor már tolják lefelé még az utolsó zsákutcát is.

D4D 2013.01.19. 17:56:50

Jó volt látni, hogy a magyar közútkezelő felkészült a télre, míg a majom osztrákokról ismét bebizonyosodott, hogy semmihez sem értenek.

tomcsibácsi 2013.01.19. 17:58:25

@Hurrá Torpedó:

Világos, én megértem ezt, nem is akarok száguldozni ilyenkor, csak az önigazoláshoz szükséges dolgok mellé soroltam a hóeltakarítást!

Az megvan, hogy mennyivel több élelmiszer fogy egy felfújt havazás/ítéletidő beharangozása után?
Minden boltban lefogy a kenyér, tej, stb.

Aztán nem lesz semmi, rárohad az emberekre, majd ugyanúgy megveszik a friss cuccokat.
Nagy biznisz a hírverés.

tomcsibácsi 2013.01.19. 18:01:46

@Sword: Ja, ezen mi is röhögtünk! ÚÚristen! Húúúsz centi!

Majdnem eldobtuk a szerszámokat, és rohantunk, haza amíg lehetett!

Master of Disaster 2013.01.19. 18:31:26

@35up: Vignette sosem lesz elérhetö elektronikus formában. A matricát fel kell ragasztani, Videomaut az pedig más rendszerrel müködik.
A matricás rendszer így mükdödik: automata fényképezö portálok figyelik az autókat (vagy személyek), ha nincs, megy a számla automatikusan. ha nincs rendesen kilyukasztva, akkor is. ha a fele lelóg, vagy látszik a fólia alatta, akkor is.

Az Appot most újítják, már játszottunk az új verzióval, szIphonra is optimalizálják, lesz elektronikus GO-Box utánfizetés is.
A Rastplatz-os ötletet viszont szívesen továbbítom, szerintem is hasznos és már létezö dolog, nem hiszem, hogy nagy nehézség lenne.
Én is sokat haználom az App-ot, hasznos kis program.

ProFiler 2013.01.19. 19:28:28

Az osztrák oldal nem nézett ki végig így, valószínűleg röviddel a felvétel előtt takarították el. Egész nap átjártam a határon (kb. 3 óránként), engem csak egyszer fogadott ilyen út - reggel, amikor két hótoló mögött mentem a sorban. Nappal a cukorgyárig állt a sor, csúszós volt felfelé az út. Persze a magyar rendőrök miatt volt az egész, ugyanis a videón látható kamionok tilosban mentek át, végig büntették az összeset, aki a határ felé ment. Ugyanis sokan nem tudják értelmezni a táblát és azt hiszik, hogy üresen átmehetnek a 20t táblánál, csakhogy ez a tábla a megengedett legnagyobb össztömegre vonatkozik és nem arra, hogy egy nyerges szerelvény üresen jóval 20 tonna alatt átmehet. Én is szívtam emiatt, mert kamionnal Kópháza felé sem lehetett eljutni, ugyanis az osztrákok az S31 weppersdorfi lehajtója után nem tudták eltakarítani a havat és ott (is) megállt az élet. Sőt, egy osztrák faluban (Müllendorf) tűzoltóknak kellett hozzám kivonulniuk, mert annyira rosszul tolták el a havat, hogy nem fértem el a szerelvénnyel a kereszteződésben és beszorultam. Bár azt meg kell jegyeznem, hogy a 112 felhívásától számítva 11 perc után már szabad voltam és olyan rendesek voltak, hogy kékfényes rendőri kísérettel, kereszteződésekben megállás nélkül mehettem el az autópályáig. Hiába volt nálam hólánc, a faluban összetolt 1-1,5 méteres hókupacok miatt lehetetlen lett volna felszerelni. Ráadásul mivel az autópálya volt az egyetlen, ami el volt takarítva, így még csak nem is tehettem volna fel időben.
Aki dicséri az osztrák takarítást, azokkal csak annyiban értek egyet, hogy időben kezdenek el sózni és lefagyott, jégbordás nem lesz náluk az út sehol, de jobban el nem takarítják, mint nálunk. Van olyan mellékút, ahol még ma este is 5 centi vastagon letaposott hóréteg borítja az utat. Ott is sok utat lezártak, ez nem csak Sopron környékén van így. Bécsben sem valami rózsás a helyzet, nem tudják igazán hová elvinni a sok havat. Én is készítettem fényképeket, rengeteg hátsókerekes autóval találkoztam a rosszul takarított osztrák utak menti árkokban.

CsGy 2013.01.19. 19:33:00

@ommm:
"ún. mosással" ugye?
Köszönjük, hogy ismét elénk szórtad tudásod egy kis morzsáját.

p4o5k0 2013.01.19. 20:17:54

A burgenlandi tartományi illetékes politikai vezetés bejelentette,hogy végre sikerült egy több mint hat éve tartó tárgyalás sorozat végére pontot tenni.A megállapodás értelmében 12 osztrák hókotró sofőr jön Magyarországra,ahol az SVÜ,valamint a Győri Városi Üzemeltető munkatársai adják át tapasztalataikat osztrák kollégáiknak.

Sok mindent tanulhatnak tőlünk-nyilatkozta az SVÜ igazgatója-de leginkább arra a technikára voltak kíváncsiak az osztrákok,amit egyedül mi alkalmazunk.

Mindig csodálta a magyarokat,hogy hogyan tudnak felemelt lapáttal is havat tolni az úton,alig várjuk már,hogy megmutassák-nyilatkozta Stefan B. a wulkaprodersdorfi gemeinde munkatársa.

A megállapodás szerint az osztrák fél 13 millió eurót fizet ki négy részletben a titok megosztásáért 2016-ig.

dennisthemenace 2013.01.19. 20:19:51

@ProFiler: A magyar rendoroknel nagyobb faszkalapok nincsenek Europaban...

dennisthemenace 2013.01.19. 20:26:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem igazan, mert a Met Office idojarasjelentesei elegge pontosak...

ProFiler 2013.01.19. 20:28:58

@ dennisthemenace:
Igazad van, ha már egyszer Kópházánál nem tudnak átmenni szerencsétlen kamionosok, akkor ne épp ebben az időben büntessék meg az összeset. Nem volt más esélyük, erre meg egész nap a határon őket várták a magyar rendőrök. Többnek szóltam és jeleztem, hogy ott vannak, de sajnos akik már bementek a határ felé vezető útra, azoknak már lehetetlen volt visszafordulniuk.
A Polizei pedig kifejezetten segítőkész. Nekem még nem volt rossz tapasztalatom velük, pedig már büntettek is, de akkor is a lehető legcsekélyebb mértékben, mert én is normálisan álltam hozzájuk. Sőt, még vezetési időtúllépésnél is elnézőek tudnak lenne, bezzeg a magyarok már egy percnél is tízezreket szednek be... :(

Giryu 2013.01.19. 20:38:48

Ezt a rinyát, b@sszus... A "nagy benzinvérű" totalcar és holdudvara. Rinyálás helyett be egy akármilyen autóba és irány kilinccsel előre mókázni egy üres parkolóba, vagy kietlen mellékutcába. Mindenkinek jobb lenne.

Giryu 2013.01.19. 20:46:28

Továbbá a gondoknak csak úgy a 60%át lehet a közútkezelő számlájára írni, a többi azoké az autósoké, akik rettegnek az autóban ilyen időben és kizárólag a 30-as egyenes vonalú egyenletes mozgást szeretik városon kívül is. Ha lassítani, kanyarodni, gyorsítani, sávot váltani kell, megáll a tudomány és marad a para. Borzalom.

Rocko- 2013.01.19. 20:46:39

@butschq: lassan már időjárás-jelentést se kell nézni, elég ha felnézel facebook-ra. :D

Rocko- 2013.01.19. 20:53:37

@Tabulator: "aki azon nem tud közlekedni maradjon otthon a seggén"
mondod ezt egy olyan országban ahol a vezetői engedélyt pénzért osztogatják.

@D4D: persze, nekik nincs télügyi biztosuk.

@tomcsibácsi: "Az megvan, hogy mennyivel több élelmiszer fogy egy felfújt havazás/ítéletidő beharangozása után?
Minden boltban lefogy a kenyér, tej, stb. "
ehhez elég egy 3 napos hétvége, amiből két napon nyitva van a bolt. ők meg bevásárolnak 50 évre.

butschq 2013.01.19. 21:21:46

@Rocko-: lassan minden információ beszerzéshez elég lesz felcsekkolni facebookra. Ismerek olyan embereket is, aki ott csajoznak, mondjuk remélem az élvezeti részét sosem fogja átvenni ez a közösségi portál..
:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.01.20. 09:56:32

@alien576:
az egész országban nincs nálunk ennyi toló, mint ami ott elment 2 perc alatt :)

Rocko- 2013.01.20. 10:10:14

@alien576: jaja, vót.

@Hurrá Torpedó: van. alaposak, bár kicsit túlzásnak érzem én a sokadik hullámot. de alaposak, az biztos.

palinkasa 2013.01.20. 10:15:34

Mo félúton van kelet-nyugat közt,mi lenne ha keletről is betennétek videót,vajon ott milyen a hóeltakarítás?Ők meg dícsérik Mo-t.

D4D 2013.01.20. 13:09:57

@Giryu:

Ebben igazad van. 14-én, amikor nálunk már majd 20 centi körüli volt a frisshó, még mindig nem láttam senkin láncot.

Pedig felénk az út olyan, hogy 2 km alatt is el tudsz akadni nyolcszor.

A nyolcból 4 helyen meg is volt a műsor.....

35up (törölt) 2013.01.21. 01:22:32

@Master of Disaster: Koszi az infokat, az elektronikus vignetta hianyat sajnalom kicsit, elvegre a portal fenykepezhetne rendszamot is.
Ha mar kivansagmusor van, meg egy dolog: bar a kettenpflicht-ikonokbol lehet indirekt modon kovetkeztetni arra, hogy merre van rossz idojaras, de a terkepen jo lenne valamifele utallapotot jelezni, ehhez hasonloan:
www.oeamtc.at/verkehrsservice/output/html/oesterreich_strassenzustand.html
Lehetne mondjuk fekete szaggatott vonal a nehezen jarhato ut (eros hoeses, onos eso stb), es tomor fekete vonallal pedig az ideiglenesen lezart szakaszokat lehetne jelezni. A kozlekedesi info ugyis csak 3 szint hasznal, elferne mellette...

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.01.22. 09:14:27

Azért ez nem rossz különbség :D De sztem osztrákban más volt a hó szemcseszerkezete! Ott a német precizitást és az osztrákok felkészültségét figyelembe véve esett le a hó. Míg a magyaroknál holle anyó a hírekben szereplő jól felkészült hótolókra rátekintve nyugodtan rázta a dunyháját! :DDDDD
süti beállítások módosítása