Ötmilliót bukni egy év alatt?

  2012. december 12. - ommm Címkék: suzuki használt kizashi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Könnyebb, mint gondolnák. Piactérképezésünk napi szintű, ilyenkor át-átnézzük a legforgalmasabb hazai használtautó-oldalt, jó tudni, minek mennyi az ára, hiszen - többek között - rengeteg használtautó-vásárlással kapcsolatos kérdés fut be hozzánk és különben is: a piac beárazása a legjobb mutató egy-egy márka vagy típus megítélését illetően.

Ma viszont belefutottunk az utóbbi idők talán legdurvább értékvesztés-rekorderébe. Annak idején sokat gondolkodtunk azon, hogy egyáltalán elkérjük-e a Suzuki Kizashit tesztre, hiszen eleve morbidnak tűnt bármilyen Suzukiért 9,3 millió forintot kérni idehaza pláne úgy, hogy legalább féltucat - sokkal okosabb és akár jobb - típust is választhattunk volna ennyiből.

kizashi-07

Akkoriban 360 kommenten keresztül zajlott a verbális ketrecharc azon, hogy megéri-e, azon, hogy hű, mennyire Suzuki-gyűlölők és németautó-pártiak vagyunk, egészen odáig, hogy ez egy rossz vicc ennyiért. Pedig - ahogy azt meg is írtuk - van neki piaca, csak az olyan szűk, hogy külön típust nem is érdemel. Egyszerűen nem ért annyit akkor. És mára már a piac is kegyetlenül beárazta magának, az alig harminc-negyvenezer kilométert futott autókat féláron kínálja. Az, hogy mennyi fogyott belőle, jól mutatja a tény, hogy a másodlagos piacon is egy lényegében nemlétező típus, Bentley Continentalból több eladó van idehaza, mint Kizashiból. Németországban is - ahol pedig kapható volt kéziváltóval és elsőkerék-hajtással - éppen négyszer annyi eladó Continental van, mint Kizashi.

kizashi.jpg

Egyszerűen hibás döntés született anno a Suzuki részéről. A világgazdasági válság elején megijedve attól, hogy a GM süllyedő hajója magával rántja őket is pánikszerűen vásárolták vissza saját részvénycsomagjukat, így nem is lett semmilyen más motorja a Kizashinak, csak a 2,4 literes benzines. Aztán lényegében ugyanezt a részvénycsomagot vásárolta meg a Volkswagen, de annak a közös történetnek is rossz vége lett, így végleg elúszott a Suzuki esélye arra, hogy dízelt, korszerű kis turbómotort vagy egyáltalán bármit is becsempésszen a Kizashi gépteteje alá. A kicsi dízelmotorjaikat is a Fiattól kellett, hogy vegyék. (GM-Fiat powertrain régvolt szövetség, a Suzukinak még a GM-részvényes időkből maradt kötődése hozzájuk.)

Így lett a nagy Suzukiból egy szertefoszlott álom, pedig egyáltalán nem volt rossz autó, csak rosszul menedzselt és túlárazott. Alig ötmillió forintért árulják most őket a Suzuki Világnál, a márka tulajdonképpeni saját kereskedésében. Ennyit meg is érnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr214962016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2012.12.13. 12:37:20

@Shadowbull: no igen, micsoda hulladékok ezek az autók hogy minimálisan 300 ezret is elfutnak, bezzeg a jó öreg Lada, az bezony kibírt akár 100 ezret is generálig!

35up (törölt) 2012.12.13. 12:37:47

@Plumper: Arrol beszelek, hogy a paletta aljarol valasztottal mosogepet, igy aztan teljesen felesleges osztanod az eszt a silany termekekrol. A magadfajta egysejtuek elkepzelni sem tudjak, hogy miben tud tobbet egy 50ezres Lowa cipo a 10ezres noname szemetnel, ezert az tortenik, hogy megveszitek a szemetet, aztan osztjatok az eszt az interneten, hogy mindent direkt szarra csinalnak.

Legalabb olyan vicces, mint egy gyorsettermi hamburgeren nyammogva arrol magyarazni, hogy mindenki hulye, aki borjumajat eszik.

Rocko- 2012.12.13. 12:45:10

@Plumper: "de így csak nő a műszaki szeméthalom az egész világon."
újrahasznosításról hallottál már?

kewcheg 2012.12.13. 12:53:58

@Plumper: én tartozom Neki...:))

Resedamotors 2012.12.13. 12:54:43

Egyet senki nem említ meg,a hirdetésben szereplő autókat senki nem vette meg,ezek a suzuki gyár saját márkakereskedésének tesztautói,ezeket mind a suzuki világ,ergo a gyár helyezte forgalomba,ugymond a piacra való bevezetés volt a szerepük,mindnek.Lefutottak az ujságírói tesztek,páran megnyerték kvízeken őket hétvégi használatra stb.Nincs szükségük rá,ezért az értékesítés,nem magán vásárló unta meg őket.

stone pit(er) 2012.12.13. 12:55:51

Itt már mindenki mindenről mesél. Katalizátornak jó volt ez a Kizashi.
A lényeg. Ha most szánnám rá magam az autócserére, akkor 5 millió még beleférne. Kérdés, hogy újat vagy használtat. Használtat csak félve, vagy nagyon jó forrásból, de pont ez a Kizashi az ami egy dolgot kivéve átvinné a lécet. A 2.4-es benzinmotor, azonban felesleges benzinpazarlás. Sőt a 4x4-re sincs szükségem, ami további benzinpazarlás. Az egyébként jó futómű nem kér enni, más szempontból meg rendben van az autó, még a CVT váltót is beleértve. Hiányzik belőle a start-stop rendszer, ami egy ilyen szívómotornál csak előny lenne. Új Kizashi-t nem vennék de egy használt, 2 ezres, manuális, első-kerekes, full extrás, egy éves bemutatóautót, max. 20 ezer km-vel, öt millió forintért IGEN!!!!

Plumper 2012.12.13. 12:56:21

@35up: aha, persze.
Made in India / Indonesia / Malaysia / stb.
vedd meg ugyanazt 10szeres áron, és oszd az észt, te mennyire minőségi, ja nem STÍLUSOS vagy. :-D
vagy ájfon, Made in China (persze jó minőségben, de akkor is éhbérért, gyereke által összerakva)
borjúmáj étteremben, 10szeres szorzóval, mint amennyibe cakkpakk kerül a helynek, de akkor is megveszed, mert jó a tudat, hogy legálisan, papírral, garanciával b@sztak át.

@Rocko-: hol, Magyarországon?
nézd meg, milyen a szemét újrahasznosítási aránya Mo-on
megsúgom, hogy mutatóba rakják ki a szelektív kukák többségét, miután teljesítették az eu-s minimumot. a többi csak jóérzéssel tölt el, milyen ződ voltál.

seniman 2012.12.13. 13:00:47

@Rocko-: "talán ha megkérdeznél egy (több) olyat, aki látott is már egy autót, felnyitott motorháztetővel."

Éppenséggel autószerelő vagyok,én szopok az olyan szarokkal,amiket a mérnök urak elkúrtak ott a tervezőasztalon.Nem kéne okoskodni,hogy közben semmit nem tudsz arról akivel épp vitázol.

hummel8 2012.12.13. 13:11:33

@seniman: Mondjuk az teny, hogy a tervezesnel qurvara nem erdekel senkit, hogy a nigger hogy fogja kesöbb javitani.. Az a szempont, hogy gyorsan, kicsi idö es anyagi raforditassal lehessen összerakni... Ök az ööszerakasi sorrendel vannak elfoglalva...
Aztan innen jönnek a 2-3 orat igyenylö izzocserek es hasonlok, es hasonlo nonszensz dolgok...
De szerintem ez gyartofüggetlen

Rocko- 2012.12.13. 13:11:46

@seniman: jajj, elnézést, nem tudtam hogy te vagy az.
melyik autót tervezetd te?

Rocko- 2012.12.13. 13:14:12

@Plumper: tudtad hogy létezik élet magyaroroszág határain kívül is?

Shadowbull 2012.12.13. 13:19:50

@seniman: "Éppenséggel autószerelő vagyok,én szopok az olyan szarokkal,amiket a mérnök urak elkúrtak ott a tervezőasztalon"

Minden tiszteletem az autoszereloke, de se tudasuk, se tapasztalatuk nincs ahhoz, hogy korrekten megiteljek mi van tervezesileg elkurva es mi nincs.

Shadowbull 2012.12.13. 13:21:23

@hummel8: tervezesnel kismillio szempont van. A szerelhetoseg az egyik. Ha valami nehezen szerelheto, az nem azert van mert a tervezo hulye, hanem azert mert nem lehetett maskeppen megoldani.

Shadowbull 2012.12.13. 13:22:47

@tlantos: azt ne felejtsd el, hogy az USA abbol a papirbol adosodik el, amit o nyom. Tehat kvazi sohasem lehet fizeteskepteken, mert csak beinditja a nyomdagepeket aztan szevasz.

Mi meg olyan papirbol vagyunk eladosodva, amit ne mi nyomunk.

na tobbek kozott ezert vagyunk mi bovliban es nem ok.

w a s d 2012.12.13. 13:30:22

@35up: Nem tudom, hogy mennyire rossz egy átlag olcsóbb mosógép pl. a Miele- hez képest, de amit látok, az kibírt már annyit, mint az előtte lévő, amiben még volt anyag, és amennyire emlékszem, nem kellett annyit javíttatni a mostanit, mint a régit.

(És a 10ezres sportcipőm is jól bírja.)

hummel8 2012.12.13. 13:30:37

@Shadowbull: az egyik szempont.. csak rohadtul hatul all a sorban :-)
"..de se tudasuk, se tapasztalatuk nincs ahhoz, hogy korrekten megiteljek mi van tervezesileg elkurva es mi nincs..." azert ez elegge lenezö duma..
aki ezeket a szarokat naponta szereli,sokkal elöbb mkegmondja neked, mi az amit racionalisan maskepp kelltt volna csinalni, mint az a mernök, aki csak 3D-ben latta a kesz autot monitoron, racsnis kulcsot meg soha nem fogott a kezebe... Nem vagyok autoszerelö, csak hobbibarkacsolo... De talalkoztam mar jomagam is olyannal, hogy azt mondtam, hogy nem letezik hogy ezt epeszü ember tervezte igy, mikor lehettet volna ugyanugy akar szerelhetöen is...

ZoliVaio 2012.12.13. 13:32:36

www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/6-os_sorozat/bmw_6-os_sorozat_640d_automata_individual_gran_coupe-6421424
Ha ez tényleg 38 milla volt újonnan, és most 3 hónappal késöbb 27, akkor szerintem ez simán túlszárnyalja értékvesztésben a suzukit. :D

kewcheg 2012.12.13. 13:33:00

@Shadowbull: jogos. A Zastavámban egy sima gyertyacsere 8 napon belül gyógyuló sérülésekkel jár. Dehát anno ez volt az ára az elöl keresztbe beépített,és ráadásul előre megdöntöt motorú fronthajtású "modern" kocsinak anno 1968-ban FIATéknál....

Shadowbull 2012.12.13. 13:37:18

@hummel8: nem all hatul a sorban, konkretan az egyik legfontosabb szempont.

Nincs ebben semmi lenezes, a szerelo nem tudja, hogy milyen egyeb szempontokat kellett figyelemben venni a tervezesnel. Persze mondhat hasbol helyeket hogy mi hogyan lett volna jobb, de a tervezo kapasbol mond majd neki 10 ellenervet, hogy az miert nem mukodott volna. Tudom, mert nem egy ilyen vitam volt mar.
A nagyarcu szerelok aztan igen szerenyen szoktak csendesen alldogalni utana.

A tervezesrol meg erdekes elkepzeleseid vannak :)

hummel8 2012.12.13. 13:44:27

@Shadowbull: Jo nyilvan megindokolni meg lehet mindet.. HA massal nem, akkor azzal, hogy 0,5 EUR-ral olcsobb /auto a gyartas... Es a akkor tervezöi szempontbol ez mar OK is...

Bar nem a tervezes temakörebe tartozik, de hasonlo... A Mercedes mint premiumkategoria maig nem vallata be, hogy cinkkel kezelne a kasztnit.. mert megemelne a gyartasi költsegeket (1-200 EUR-ral) egy 50-60e Eur-os autonal.. inkabb hagyjak 4 evesen rohadni... Ennyit a szempontokrol..
A tervezesrölmeg annnyit, ismertem olyan elektromos elemeket tervezö mernököt, aki szerintem eleteben meg egy hatos csavart nem huzott meg, es a realis vilagrol semmi fogalma nem volt....

Plumper 2012.12.13. 13:45:13

@Rocko-: hát naná. és hol van nagy arányú műszaki cikk újrahasznosítás? a nyugati országok küszködhetnek, amíg a többiek íveset sz@rnak az egészre. amit én itt zöldezek, azt Kínában és Indiában 1000szeresen fújják vissza a levegőbe.

@Shadowbull: mondjuk amikor az autó elejének felét le kell szerelni egy izzócseréhez, azt könnyű megítélni, hogy tervezési bukta. vagy amikor nem fér oda semmilyen szerszám az akksi hátsó feléhez, és bonthatom le a környékét, az sem éppen baráti.

UNCLEBEN 2012.12.13. 13:48:34

@Hurri kán: Hát igen...nem is vette meg senki...LOL

Plumper 2012.12.13. 13:56:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ezt mondom én is. és akkor még örülhetünk, ha "csak" ostobák a tervezők.
csak itt a srácok szerint a TTchDTi és RDsTHc motorok, X-Full SKH turbók világában minden rendben megy, nem drága semmi, és aki ódzkodik ettől a sz@rságtól, az csóró-debil.

ommm 2012.12.13. 14:13:12

@shwarcz bácsi: Először is: ez nem ugyanaz az autó. Csak az AMG-csomag több millió forint.
Másodszor: még így sincs 50 százalék.

Rocko- 2012.12.13. 14:20:03

@Plumper: nem hiszem hogy az egyik bűntette feljogosít mást hogy ő is bűnt elkövessen.

Plumper 2012.12.13. 14:26:29

@Rocko-: egyrészt ez még nem bűn, másrészt a szegényebb kínai / indiai / maláj, vagy akár magyar kisvárosi család sem akar környezetszennyezni, csak nincs lehetősége zöldködni.

@shwarcz bácsi: na, ezeknek van igazán lőporszaguk. :-D
tisztes, nyelveket beszélő, diplomás és emellett értelmes fiatalemberek családi kocsija.

Rocko- 2012.12.13. 14:33:25

@Shadowbull: nade ő a szerelő, nem ismerted fel őnagyságát???
azt nem értem hogy ha ennyire okosak, akkor miért autószerelők, miért nem tervezőmérnökök...

dzsedi 2012.12.13. 15:00:34

logan árban vinném a két éves használtat nagymotorral. ötért kutyának sem kell ez.

seniman 2012.12.13. 16:04:25

@Rocko-: Elfogytak az észérvek,marad a fikázás?Azért nem lettem mérnök mert:

-nem szeretném egy tervezőasztal mellett leélni az életem
-a gyakorlati rész jobban érdekel(ezért is mentem át szakmunkásképzőbe)
-érdekel a kihívás,csak 92-ben,még senki sem sejtette az autógyártásnak eme sötét korszakát
-mert így nem engem anyáz a szerelő társadalom :-))))

suzo 2012.12.13. 16:10:55

@Sayniqua: "Ez a motor ami benne van a GM egyik egyen-alap motorja, kb. 14 éves az alap konstrukciója, de nyilván folyamatosan fejlesztik tovább, a mai emissziós kritériumoknak abszolút megfelel, ráadásul a Japók kicsit reszeltek a blokkon és az elektronikán is"

Nem tudom honnan vetted ezt az információt. Ez a motor Suzuki saját fejlesztés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.13. 16:22:20

@Plumper: Illetve, a minimális költséggel javítható, vagy épp teljesen működő dolgok kidobálása, amik megfelelnének a kis néger gyerököknek, háziasszonyoknak... De mi ledaráljuk.
Ugyanígy szerintem környezetszennyező a sok kínai ipari hulladék, ami két hét használattól szétesik, mert ugye ezekből több fogy, a legyártása meg, nem sokkal kevésbé környezetszennyező, mint ha minőségibb lenne.

Pepejoe 2012.12.13. 16:23:11

Ha A, max. B Vectra árban lenne, vennék egyet. Nekem tetszik. Nagyon sokat nem ér anyagi értelemben és semmi respectje. 8-9 milla, hát persze.
Suzuki.
Viszont tuti, hogy nem romlik el minden villanyoszlopnál.

Rocko- 2012.12.13. 17:11:03

@seniman: volt érv fent.

"nem szeretném egy tervezőasztal mellett leélni az életem"
tehát akkor csak közvetett rálátásod van. ne ítélj egy szeletből.

"a gyakorlati rész jobban érdekel"
ami nem létezhet elmélet nélkül. ;)

"érdekel a kihívás,csak 92-ben,még senki sem sejtette az autógyártásnak eme sötét korszakát"
ki hogy látja.

"mert így nem engem anyáz a szerelő társadalom :-))))"
csak az ügyfelek? :)

PRND2L 2012.12.13. 17:19:52

@Shadowbull: az 1987-es Toyotámnál egy izzócsere 1 perc sérülésmentesen, az 1998-as Hondánál 15 perc és komoly folytonossági hibák a bőrömön. Úgyhogy kegyetlenűl elbaxták a tisztelt mérnök urak. Ennyi, erről nem érdemes vitába szállni.

Amúgy meg biorobot rabszolga vagyok egy elektronikai multinál és hallom milyen méretű fingreszelés megy a 9 órai míííííítingeken , hozzáadva a sajátmaguk tömjénezésével, és nem fogadták meg Winston Wolf tanácsát, hogy -" Azért még ne kezdjük el egymás fa....t szopni!" Felelős beosztásban lévő emberek irtózatos hülyék tudnak lenni.... Nem hinném, hogy más multicégeknél jobb lenne a helyzet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.13. 17:40:42

@35up: 1970 ben a Vw is csak bogarakat gyártott.Suzuk is fejlődhet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.13. 17:44:53

2 milliónál nekem egyik autó sem ér többet.
Ha ez lemegy annyira akkor meglátjuk.

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.12.13. 17:53:48

Nem tudom miért akadtok meg azon pl,hogy nincs presztízse ennek az autónak.Hiszen nem más,mint SX4 Sedan kasztniban 3db 800-as Marutiból összetákolt motor (Usa-ban 2db 1.2 GLX van összedolgozva),Samurai összkerékhajtással (USA-ban Justy összkerékhajtás) jól túlárzva.

Ezért az árért dukálna az egyéni kasztni és padlólemez,nagyobb motorválaszték,X-Drive összkerékhajtás,vagy Quattro hajtás és természetesen full extra választható fényezéssel(szín,metál,flip-flop,matt..),vonóhoroggal( :) a vonóhorog persze csak vicc).

TaaT 2012.12.13. 18:10:53

@Gyurma73: "1970 ben a Vw is csak bogarakat gyártott"

Meg T2-t, Karmann Ghiat, stb...

don't 2012.12.13. 18:51:07

Semmi baj ezzel az autoval,kicsi a piac keves a penz.
Az auto hasznalati targy nem befektetes.Senki nem csodalkozik ha vesz egy hajszaritot,/tv barmi/1 ev utan felaron tudja csak eladni.
{ha klikkre fizetnek,ez jo otlet volt;-]}

twincam 2012.12.13. 20:08:35

Ez a "cikk" miért kellett? Kommenthajhászáshoz? Abszolút érdektelen és semmitmondó izé. Még jó pár autót ide lehetne sorolni szerintem.Én személy szerint egy "hangyányi" kárörvendő fricskázást vélek felfedezni ebben a dologban, amiért anno a Suzuki nem adta oda első szóra nektek a kocsit tesztre, hanem ki kellett várni a sorotokat. Az viszont tény, hogy nem a legjobb stratégiát választotta a márka a Kizashi népszerűsítésére. Lehet hogy 9 milla elsőre soknak hangzik de azt is illendő lenne tisztázni hogy az azonos felszereltségű konkurensekért ennél is többet kell letenni az asztalra. Pl.: Legacy: több mint 1 millió különbség és lehet, hogy az összkerékhajtása meggyőzőbb viszont kívül-belül csúnyább és még lustább is. Ennyiért meg szerintem ajándék egy ilyen autó csak az a fránya cvt ami belerondít a képbe.

xfile 2012.12.13. 20:39:29

Kizashi???Ennyiért???Mást is kapni a prémium márkák közül,ami ismertebb, és nem veszít ennyit az értékéből...Talán furcsa példa,de egy 90-ben újonnan vásárolt négyütemű trabi ugyanannyit ér most,mint huszonkét évvel ezelőtt..elgondolkodtató,nem???

shwarcz bácsi 2012.12.13. 20:55:55

@ommm: Keresek neked olyat ahol megvan az 50% bukás ...
Nézd meg a 2011 évjáratú Mercedes újkori arat.

Rocko- 2012.12.13. 21:22:29

@PRND2L: "az 1987-es Toyotámnál egy izzócsere 1 perc sérülésmentesen, az 1998-as Hondánál 15 perc és komoly folytonossági hibák a bőrömön. Úgyhogy kegyetlenűl elbaxták a tisztelt mérnök urak. Ennyi, erről nem érdemes vitába szállni."
s te hogyan terveznéd át az egészet?

35up (törölt) 2012.12.13. 21:40:16

@w a s d: "Nem tudom, hogy mennyire rossz egy átlag olcsóbb mosógép pl. a Miele- hez képest,"

Sokkal, meg egy Siemensben is sokkal szarabb felfuggesztesek es pumpak vannak peldaul. A Miele a mosogepek Mercedese, orok mint a nyomor (az otthoni hasznalatra szant dolgaik is also hangon 10-15 evet birnak), Carl Miele a mosogep es a mosogatogep (egyik) feltalaloja. A ceg tobb mint 100 eve az o csaladjanak a kezeben van. A nagy hotellancokban/korhazakban, ahol napi 8-10-12 orakat mosnak folyamatosan, azoknak a gepeknek jelentos resze Miele. Persze nem az 1200-1600 euros otthoni kivitelek, hanem az ipari modellek:
www.ebay.de/itm/260462130879
32kg mosatlan fer bele, villannyal, gazzal es gozzel is futheto. Ja, es az ar egy 3 honapos hasznalt cuccra ertendo :)

"de amit látok, az kibírt már annyit, mint az előtte lévő, amiben még volt anyag"

Hat nem is en allitottam azt, hogy minden egyre szarabb lesz. Minden szegmensben van fejlodes, ma egy szaros 50 euros Bosch furogep olyan parameterekkel rendelkezik, mint a kek Bosch 10-15 eve (meg persze a profi eszkozok is jobbak lettek kozben).

"És a 10ezres sportcipőm is jól bírja."

Nem csak arrol van szo, hogy hogyan birja, hanem hogy egy Vibram talpas, GoreTex beleses cipohoz kepest (ami belul mindig csontszaraz, soha nem izzad bele a labad es soha nem fazol benne) a 10 ezres motyok egy Trabant muszaki es kenyelmi szinvonalat kepviselik. Egyebkent tartosabbak is, barmikor inkabb egy lerongyolodott, szetkopott, 10 eve hasznalt Hanwag-ot valasztanek egy vadiuj gagyi helyett, mert az meg halalaban is kulonb cipo.

@Shadowbull: Ne hasznald az uzenetkuldo funkciot, nincs mail a nick mogott. Kapard elo az utolso mailemet es arra valaszolj.

c220 2012.12.13. 21:57:15

@Rocko-: Úgy fut el annyit, hogy közben ráköltötted az árát még egyszer ja. Egy 25 éves diesel Mercedes meg a mai napig fut közel egy millió km után is...fillérekből a mostani szarokhoz képest. Végül is sokkal jobbak a maiak valóban...

Rocko- 2012.12.13. 22:10:40

@c220: "Úgy fut el annyit, hogy közben ráköltötted az árát még egyszer ja."
erről ha lehetne egy statisztikát. köszi.

"Egy 25 éves diesel Mercedes meg a mai napig fut közel egy millió km után is"
mert arra nem költötték rá az árát mégegyszer? :D

c220 2012.12.13. 22:18:29

@Rocko-: Nem kell ehhez különösebb statisztika, csak meg kell nézni az alkatrész árakat. Mondok egy példát: legújabb Passat részecskeszűrő 500e forint, haveroméban most cserélték 30e!!! km után...no komment. Nagynyomású 400e ft, ha beszarik, de egy csúcs is 100e pénz és még semmit nem javítottunk az autón. Szerelők mondják a márkaszervízben, hogy a mostani autók használtan tönkre fogják tenni a gazdáikat anyagilag, el is hiszem. A régi Mercedes-re pedig tényleg nem kell vagyonokat költeni, mert nem elromlós fajták még...

Rocko- 2012.12.13. 22:35:19

@c220: egy új autóhoz valóban drágább az alkatrész, ehhez valóban nem kell statisztika, de meglepődés se.
arra kell statisztika, hogy annyi és olyan mértékű meghibásodás van hogy az autó árát kell rákölteni. ha lenne ilyen, abból oriási botrány lenne. mégse hallani.
ha szareéők mondják, akkor bezony úgy van. mert hát ma kiderült hogy az autószerelők egyben tervezőmérnökök, de az is kiderül hogy gazdasági szakemberek, tudják mi van az emberek pénztárcájában. tudom mi a következő... kézrátétellel gyógyítanak.

"A régi Mercedes-re pedig tényleg nem kell vagyonokat költeni"
belsoseg.blog.hu/2012/04/15/hat_eve_megvan_most_500_ezret_mutat
vagy BMW: belsoseg.blog.hu/2012/06/24/ennyiert_vehettel_volna_egy_jo_kalost
légy szíves magyarázd el nekem hogy a millió forint fölötti pénz az miért is nem az autó árának többszöröse, és miért költöttek el ennyi pénzt, ha nem is romlott el az autó.

c220 2012.12.13. 22:51:23

@Rocko-: Értem mire célzol, de van az ismeretségi körömben olyan 124-es, aminek még a h.feje sem volt levéve 800e km alatt, hozzáteszem nagyon gondos a gazda. De én is úgy látom, a mostaniak már nem fogják ezt tudni, nem érdeke már a "fogyasztói társadalom"-ban olyan kocsit gyártani, ami 20 évig bírja. Egy Kalost azért megnéznék 500e km után...:-)))

Shadowbull 2012.12.13. 22:54:04

@PRND2L: " az 1987-es Toyotámnál egy izzócsere 1 perc sérülésmentesen, az 1998-as Hondánál 15 perc és komoly folytonossági hibák a bőrömön. Úgyhogy kegyetlenűl elbaxták a tisztelt mérnök urak."

Ertem. Tehat 11 ev muszaki fejlodeset ala kellett volna rendelni az izzocserenek.

Legyel olyan jo es legkozelebb nezd meg kozelebbrol a ket motorteret, a lampak geometriajat, vesd ossze a kettot, tehetsz be kepeket is, aztan beszelunk.

Shadowbull 2012.12.13. 22:55:19

@seniman: "nem szeretném egy tervezőasztal mellett leélni az életem"

En sem :)

Rocko- 2012.12.13. 22:56:35

@c220: "de van az ismeretségi körömben olyan 124-es, aminek még a h.feje sem volt levéve 800e km alatt, hozzáteszem nagyon gondos a gazda."
én ezt készséggel elhiszem, de mindezek mellett úgy gondolom hogy egy, kettő, sőt akár három példából nem lehet általánosítani.

"Egy Kalost azért megnéznék 500e km után...:-)))"
nem hiszem hogy egy célzottan olcsó autó felé elvárás lehet a magas futásteljesítmény.

"nem érdeke már a "fogyasztói társadalom"-ban olyan kocsit gyártani, ami 20 évig bírja."
fejlődő társadalomban. azt hiszem azon már túl lehet lépni hogy minden technikai újítás az ördög műve. legalábbis a világ nem amish része ezt belátja.

c220 2012.12.13. 23:08:30

Én nem egy-két db-ra gondoltam, hanem sok példa van a régi Benz-ek tartósságára. Közgazdász létemre korábban 10 évig taxiztam, ott megmutatta az idő, melyik a jó autó és melyik nem. Nem véletlen gondolom az sem, hogy Némethonban szinte csak ezekkel taxiznak, pedig ugye sok jó autó van, mint tudjuk...na jó, én persze elfogult vagyok...:-)

kkn 2012.12.13. 23:44:56

@Agr3ssor: Hülyeség, nem volt túlárazott, csak ennyiért mindenkinél az ugrott be, hogy Suzuki, nem érhet ennyit. Egy autó volt a piacon, ami ugyanazt tudta, mint ez, egy Subaru Legacy konfiguráció, 500E-el drágábban. Csak a Subaru emblémáért kifizették ezt az árat, a Suzukiért meg nem.
Mert ez olyan, mintha Passatból csak fullextrás lett volna az árlistában. De mindenki ilyen autók gyengébben felszerelt verzióihoz hasonlítgatta, hogy azt már millákkal olcsóbbért kapni. Ja, ha ebből is lett volna "alap" kisebb motorral, ez sem lett volna ennyi.
Dehát ez a sajtó minden terén megfigyelhető, hogyha valaki egy nézetet vall, akkor csak az annak megfeleő színben tálalja a tények egy részét, kis csúsztatás, és kész. A tömeg meg elhiszi a maszlagot.
Ez van a Daciával is, a magyar nagy része sznob, még a semmire is, nem vesz Daciát, mert az ugyanaz a román sz.r, mint huszonöt éve. Csak az ára miatt megveszik olyanok, akiknek csak érték kell, nem imázs. De sokkal kevesebb, mint akinek reális döntés lenne.
Nyugaton már nem annyira, de ott is megvan, hogy egy adott körbe nehéz újként betörni, ha addig gagyinak könyvelték el. A VW is hiába csinálta meg a Phaetont, nem lett siker, mert aki luxust, presztízst akart, nem VW-t vett többnyire. ilyen egyszerűen működnek az emberek, pedig nem volt rosszabb az A8-nál. Az USÁ-ban sem véletlenül csináltak a japók Acurát, Lexust, Infinitit. Nekik volt pénzük arra, hogy a sznoboknak új brand-et csináljanak. A Suzukinak nem, pedig ez még nem is a luxusautó kategória. Szóval a döntés hibás volt, nem az túlárazott. Tele az ipar ilyesmivel, itt meg szokás a Suzukit ütni, mert akkor többnek érzik magukat, a sok egysejtű meg megy a tömeg után, saját gondolat nélkül, elemzés nélkül, mert gondolkozni nehéz.

35up (törölt) 2012.12.14. 00:09:11

@Shadowbull: Ha nem talalod: pulsewidth1 kukac gmail.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.12.14. 05:13:50

@TaaT: vagyis bogár motorú pár tipust.
Nézd meg pl a Fiat vagy az Opel választékát 1970ben.

Plumper_ 2012.12.14. 10:43:58

@Rocko-: most miért? hegedülni sem kell tudni ahhoz, hogy az ember megítélje, valaki borzalmasan játszik, a másik viszont csodaszépen...

@xfile: tényleg brutál az árzuhanása 1 év után, de nézz meg egy bunkónémet terepjárót, mennyibe került 2008-ban és mennyibe most, 4 éves korában.

@twincam: nem tudom, hogyan jár egy Kizasi tulaj, ha olyan autót vesz, amit az országban rajta kívül néhányan vettek.
vajon minden alkatrészből van minden, vagy hónapokat kell várni rá, míg Japánból idehajózik? az összes Suzuki szerviz fel van készülve a Kizashi fogadására? én személy szerint nem vennék kísérleti autót. ettől még nagyon megbízható autó lehet, ahogy a többi Suzuki is.

Rocko- 2012.12.14. 10:55:05

@Plumper_: - ízlést ne keverjük össze a technológiával
- egy dolog valamit feltételezni, és az egy másik dolog hogy kidolgozol rá egy technológiát, ami valóban jól helyettesíti az előzőt. ahogy többször is említették fent: a szerelhetőség egy szempont a sok közül.

és ha már feltételezünk: azért én is hadd feltételezzem hogy egy a típusra nem szakképzett szerelő mondja el hogy mit gondol. rengeteg általános szerviz van, amit nem készítenek fel modjuk a Toyota Rav4 adagolócserélésére, ezért a szerelő szimplán leszarozza, hogy szerelhetetln, holott mondjuk a szakköny leírja 8 egyszerű lépésben.

Frankye_budapest 2012.12.14. 12:31:05

@Shadowbull: Tervezett avultatás nincs de tervezett javíthatatlanság igen. (Szerintem meg sokak szerint van egyébként)
Direkt gyújtásnál egy sorba a trafók ha egy elromlik akkor mindegyiket kell cserélni.
fojtószelepházaknál pótmétereket nem lehet cserélni, kopik tehát 100% tönkre fog menni.
lámpatesteket nem lehet szétszedni, hogy megtisztítsd belülről.
Izzót nehéz kicsrélni vagy lehetetlenség otthon (mondjuk szándékosan vékony és apró az izzó tarttó rugó és akkor a hozzáférésről nem beszéltünk
Kijelző panelek pixelhibásak, mert ragasztják a szalagkábelt nem csatlakozóval oldják meg. (BMW nél is)

Termosztátok hamar elromlanak

Folytatnám a sort csak nincs kedvem estig gépelni.

Magyarul ha egy alkatrésztipus az egyik kocsiban 10-15 évig tart egy másik kocsiban csak 1-2 évig akkor nem a technológiával van baj, hanem a gyárral aki ócskát épít be.

Shadowbull 2012.12.14. 12:35:27

@Frankye_budapest: az alkatreszek integraltsagi foka egyreszt a muszaki kovetelmenyekbol adodik, masreszt meg a koltsegcsokkentesi kenyszerbol. Szandekosan soha nem tervez senki csak azert bonyolultan szerelheto dolgot, vagy egyben cserelendo komplett alkatreszcsoportokat, hogy direkt megszivassa az egyszeri vasarlot. Ugyais garancialis esetben sajat magat szivatja meg elso korben, tehat az indokolatlanul magas javitasi koltsegeket eloszor a gyarto erzi meg.

Frankye_budapest 2012.12.14. 12:44:46

@Shadowbull: Úgy tervezik, hogy kibírja az 1-2 évet azaz a garancia időt (vagy távot kinek mi tetszik).
Sokszor látszik, hogy szándékosan szerelhetetlenné teszik az alkatrészeket.
Én elhiszem és megértem, hogy véded a mundér becsületét, de véleményeddel egyedül maradsz szvsz.

2 kérdésem van
1 te láttál fojtószelepház potenciómétert eladót?
2 miért borzasztó nehéz izzólámpát cserélni otthon (nem xenont)

Hurri Kán 2012.12.14. 12:49:36

@Frankye_budapest:
Az megvan, hogy 3 évnél rövidebb garanciát már szinte egyetlen gyártó sem ad?

Shadowbull 2012.12.14. 12:57:09

@Frankye_budapest: " Úgy tervezik, hogy kibírja az 1-2 évet azaz a garancia időt (vagy távot kinek mi tetszik)"

Kar hogy ez nem lehetseges.

En csak a tenyeket mondom el, ennek semmi koze nincs a munder becsuletehez. Ha 100an mondjak itt az ellenkezojet, az sem erdekel kulonosebben.

1. nem tudom mire gondolsz. Talan arra, hogy nem tudod kulon megvenni az alkatreszeket es aztan otthon osszebarkacsolni. Valoban.

2. Nem minden autoban es nem minden helyen borzaszto nehez. Ha nincs hely, akkor barmit is varazsol a tervezo, az ugy marad.

Frankye_budapest 2012.12.14. 13:01:31

@Hurri kán: Ford Opel Peugeot 2 évet ad. Hadd ne nézzek meg minden gyártót.

TaaT 2012.12.14. 13:03:21

@Gyurma73: Érdekes felfogás... Persze tudjuk mi történt 73-74-ben a VW-nél...

Frankye_budapest 2012.12.14. 13:08:17

@Shadowbull: Nem otthoni barkácsolás elég, ha a szerviz bebarkácsolja a pótmétereket 50E Ft-ért a 200E Ft helyett. Ez csak egy példa (a direktgyújtáson elegánsan átugrottál).

Ismerek "nagynevű gyártót" az miért küszködik a termosztát hibákkal? (Nincs hőfokmérő a kocsiban LEDek vannak helyette.)Szerintem már 60-70 éve gyártanak termosztátot kocsikba.

Egyértelmüen arra mennek ki a gyárak, hogy ne érje meg javíttatni a kocsikat és vegyenek újat lehetőleg minnél hamarabb.

Shadowbull 2012.12.14. 13:15:20

@Frankye_budapest: tudod hogy milyen muszaki parametereket kell teljesiteni egy ilyen beepitett alkatresznek? Konnyen lehetseges, hogy az eloirt parametereket nem lehet hozni, ha kulon lehet cserelgetni az alkatreszeket.

nem fogok minden peldadba konkretan belemenni, mert egyreszt nyilvanvaloan nem tudok en sem mindenre konkret, kimerito valaszt adni, masreszt meg tok felesleges.

En ismerem a gyarak gondolkodasmodjat, te meg reszinformaciok alapjan feltetelezel valamit.

"Egyértelmüen arra mennek ki a gyárak, hogy ne érje meg javíttatni a kocsikat és vegyenek újat lehetőleg minnél hamarabb."

Egyertelmuen nem errek megy ki a dolog.

Frankye_budapest 2012.12.14. 13:37:30

@Shadowbull: Termosztátot "tudhatnád" az Bayor. :)

Szerintem pedig arra megy ki a dolog, hogy minnél több kocsit adjanak el a gyárak
negatív : e cél elérésében drága javítatatás, a belső anyagok olcsóval való helyettesítése stb.
pozitív:jobb, kisfogyasztású motorok, több extra stb.

Mondeo TDCi turbó tipushiba: miért nem árulják külön az elektrónikát hamár a forró turbóhoz közel szerelték.
Bosch adagoló elektrónikát miért nem lehet külön kapni csak adagolóval egybe építve? (Mert így 1 Mft-ot lehet számlázni nem "csak" 500E -t. Vég nélküli példák sajnos az idő pedig rövid.

Shadowbull 2012.12.14. 13:52:25

@Frankye_budapest: termosztatot nem tervez az autogyar (tulnyomoreszt) hanem veszi a beszallitotol aki erre van specializalodva. Megadja a specifikaciokat, aztan tesztel. A specifikaciokban pedig nem az van, hogy adott ido utan biztosan elromoljon, hanem az hogy adott hasznalati profilon mennyi a minimalis elvart elettartam.

Az utcai meghibasodasok tulnyomo reszet nem tervezesi hiba okozza, hanem valamifele minosegbiztositasi oka van. Persze ez nem mentseg, csak azt jelenti, hogy az adott alkatreszt nem direkt terveztek szarra.

Gondolom a turboallito mechanizmusra gondolsz a mondeonal: ezeket gyakran gyarilag kalibraljak. Minden egyes darabok kulon. Ha leveszed a turborol az allitot, es raraksz egy masikat, akkor ugrott a kalibracio. A turboallito mechanizmust nem rakhatod a csomagterbe, kenytelen vagy a forro turbo kozelebe rakni, vegul is azt allitjuk nem a hatso kerekdolest.

Ha kulon lenne az eketronika, es lennenek vezetekek meg csatlakozasok, akkor azzal egyreszt a hibalehetosegek szama none meg, masreszt indokolatlanul novelne a gyartasi koltsegeket, harmadreszt meg te hulyezned le elsokent a BOSCHt ha belefutnal egy kontakthibaba egy csatlakozonal.

Nincsennek olyan megoldasok, amiknek nincsennek hatranyai. Legfeljebb nem jut eszedbe elsore.

Rocko- 2012.12.14. 14:40:20

@Frankye_budapest: "Magyarul ha egy alkatrésztipus az egyik kocsiban 10-15 évig tart egy másik kocsiban csak 1-2 évig akkor nem a technológiával van baj, hanem a gyárral aki ócskát épít be."
te vennél egy 35 évig stabilan kitartó Suzuki Swiftet 50 millióért?

Rocko- 2012.12.14. 14:42:22

@Frankye_budapest: "Szerintem pedig arra megy ki a dolog, hogy minnél több kocsit adjanak el a gyárak"
tehát te reálisnak tartod hogy egy gyárt direkt szart csinál, a vevő ezt felismeri, de úgy tesz mintha mise történt volna, megveszi ugyanattól a cégtől a soron következő terméket.
na most jó lenne eldönteni hogy öntudatos a vevő vagy hülye.
mert hogy egy gyárnak nem érdeke hogy vevőket hajtson el, az is biztos.

Frankye_budapest 2012.12.14. 15:19:20

@Rocko-: Nem ilyen élesen. Nem robban fel 3 év múlva, hanem nagyon drága egy idő múlva javítatni - szakszervízben különösen- . Betesznek hibákat. Nem csinál szart csak drága javítani és vannak alkatrészek -a normál kopó alkatrészeken kivül- ami BIZTOS, hogy el fog romlani. Ez tipusonként más és más.
Zsiguliban miért volt jó akár 20 évig az indexkar a PUG-okban miért tartott pár kilóméterig? Ezt szó szerint értheted, most csak a karra koncentráljunk ne arra melyik a jobb autó.

Nem sok autó van amit 1 tulaj használ egész életciklusában végig. Első tulajnak 2-3-4 évig OK. Eladja utána nem igazán érdekli hogy müködik ill. mennyi javítási költség lesz.

Rocko- 2012.12.14. 15:51:56

@Frankye_budapest: "Betesznek hibákat."
hogyan tesznek bele hibákat? hogyan történik az, hogy valami BIZTOSAN elromoljon?

"Zsiguliban miért volt jó akár 20 évig az indexkar a PUG-okban miért tartott pár kilóméterig? "
mert Zsiguliban nem számoltak költségekkel, lesz annyi amennyi, eközben pedig minden gyár rámegy a költségcsökkentésre.

Frankye_budapest 2012.12.14. 16:10:16

hogyan tesznek bele hibákat? hogyan történik az, hogy valami BIZTOSAN elromoljon

Alulméretezik. Elektronikát meleg helyre teszik.

Azért a PUG indexkarja röhej. Nem Zsigulikban sem romlik el. Pedig nézik a költségeket.

Hurri Kán 2012.12.14. 16:14:17

@Frankye_budapest:
Jól van. Reklamálj, hogy építsenek minden autóba mélyhűtőt, és abba tegyék az ABS és a motor vezérlőelektronikáját.

Rocko- 2012.12.14. 19:26:01

@Hurri kán: erre van a klíma! :DDD

@Frankye_budapest: alulméretezik? igen? mihez képest?

35up (törölt) 2012.12.14. 20:37:22

@Gyurma73: Az a hajo mar elment. A Suzukinak az elmult 10 evben kellett volna rengeteget koltenie a fejlesztesre, nem most. Felfele lepni se idejuk, se penzuk, se tudasuk, alulrol meg a koreaiak + Dacia + Skoda csocsalja oket. Egyedul belfoldon (kei-car) es Indiaban fut a szeker (Maruti-kooperacio), mindenhol mashol, ahol a nepeknek kicsit magasabbak az igenyeik es vastagabb a bukszajuk (Europa + Eszak-Amerika), szivnak kemenyen.
Hosszu tavon szerintem kiszorulnak ezekrol a piacokrol, marad nekik a motorkerekpar-gyartas es a kei-car, japan, kinai, indiai es afrikai piacokkal.

Shadowbull 2012.12.14. 22:02:06

@Frankye_budapest: "Nem robban fel 3 év múlva, hanem nagyon drága egy idő múlva javítatni - szakszervízben különösen- . "

Ez egyszeruen kozgazdasagi es nem muszaki problema. Az auto nagyon gyorsan veszit az ertekebol, de a szukseges potalkatreszek es a javitashoz szukseges szaktudas draga marad, mert az integracio, es a muszaki komplexitas magas foka nem valtozik. Azaz hamarabb jon el az a pont, ahol gazdasagilag nem eri meg a javitas, mert a koltsege magasabb mint az auto aktualis piaci erteke.

"Betesznek hibákat. "

Dehogy tesznek. A hibak eredendoen ott vannak benne, a szerencsetlenek inkabb kivenni igyekeznek :)

"Elektronikát meleg helyre teszik."

Oda teszik ahova tenni kell....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.12.15. 02:06:44

@visszakettopadlogaz: köszi.
Most látom csak milyen q sok komment jött még, aszittem már senki se fog írni...

Gpety 2012.12.15. 08:56:41

Habár tény, hogy a Kizashi egy nem kicsit félresikerült marketing eredménye (még ha kívül-belül szerintem gyönyörű is), de a nagy mértékű értékvesztés nem csak az Ő hibája, mert ez minden új autót és leginkább minden felsőbb kategóriás új autót érint. Érdemes megnézni a használtautón pl. a Passatokat. Ott is találni ám sok-sok milliós értékvesztéssel 1 évest belőlük, 5 milla körül. Ráadásul ugyebár a Kizashi európia ára azért is magas, mert nem az EU-ban gyártják, rájön még egy szép kis vám. Amerikában az indulóára 20 ezer dolcsi volt, ami idehaza egy jól felszerelt Swift árcéduláján szerepel HUF-ban. Igaz gondolom abban nincs összkerékhajtás, meg mindenféle kóconfitty. De ha meg azt nézem, hogy az itthon is "kapható" csúcsmodell milyen extrákkal bír, nem is olyan sok az a 9 millió feletti ár. Csak a hiba ott van, hogy van extra, ami már-már felesleges és van, amit pénzért sem kapni bele, pedig ebben a kategóriában alap lenne (pl. navi) Illetve a Kizashi fő veszte a nagy benzinmotor, lévén magánszemély felső kategóriás autót ritkán vesz, ezeket cégek veszik, ahová dízel kell.

MT21013 2012.12.15. 09:44:55

A Kizashi a Suzuki rossz marketing menedzsmentjének köszönheti bukását. Az a cég, amely gazdaságos, többé-kevésbé olcsó, tipikus "szaladj ide-szaladj oda" kocsikat gyárt, az ne akarjon 9-10 millás nagyautókat csinálni, mert belebukik. Nem véletlenül tűnt el Európa autópiacairól az Opel Omega, a Ford Scorpio, a Renault Safrane, a Peugeot 607 és sorolhatnám. Pedig ezek nagyobb gyárak, nagyobb múlttal, nagyobb vevőkörrel, mégsem érvényesültek ebben a szegmensben. Másrészről a Kizashi technikai részletei csak a tengerentúlon vállalhatóak és ésszerűek. Mifelénk a 2.4-es benzinmotor összkerékhajtással a "Maaaargit noooormális???" kérdést veti fel. Ettől függetlenül az autó szerintem szép és belül is gusztusos. Amerikában volt szerencsém többet is szemügyre venni tavaly. Valamit nem értenek a Suzukinál már ha az európai piacra szeretnének koncentrálni. Megcsinálják a bűnronda SX-4 szedánt, idehoznak egy gyönyörű, de máskülönben piacképtelen benzintemetőt miközben nincs rendes kompakt autójuk, nincs egyetlen kombijuk, nincs családi egyterűjük. ezek nélkül előbb-utóbb kampec lesz a vége...

Flankerr 2012.12.15. 10:13:54

@Gpety: @MT21013: Ez mind igaz, fontos gondolatok. De volt itt még egy dolog: a választék tökéletes hiánya.
A Kizashi ÖSSZES vetélytársa tizenhuszon (Legacy), 30-50 (Avensis, Mazda6, Accord, hogy a japánoknál maradjunk, Laguna, 508), 100-as nagyságrendű (Mondeo, Passat) vagy 200 (Insignia) körüli változatban kapható. 2-3 karosszéria, 3-6 felszereltségi szint 5-6 motor, stb..
A kzashiből volt és van EGY darab. Eszi, nem eszi, nem kap mást. Egy Audi R8-ból nagyobb a választék..

kitiltott, de seráfütty 2012.12.15. 12:13:56

Úgy látom ,ez egy jó átlagos vétel. Tudom mennyi volt újonnan, de most lapoztam át a használt hirdetéseket és a 201-12-es, bemutató/kis futású autók ennyibe kerülnek. De azokban nincs bőr és/vagy automata, stb. Sőt, nagy százalékban egy, de inkább két kategóriával kisebb járművek, amik nem igazán arról híresek, hogy sosincs baj velük.

Nem vagyok "jaPPPán-bérenc", de ilyen felszereltségű, ekkora autót, ami valószínűleg még hihetetlenül megbízható is, jó vételnek tartok, ezen az áron. Nem az évszázad vételének, de korrektnek.

Egyébként, öt millió forintért új autóként mit lehet manapság kapni, jól felextrázva? Amikor már nincs kisautó három és fél alatt, szinte fapadosan?

Ráadásul ez még jól is néz ki.

ommm 2012.12.15. 13:47:14

@kitiltott, de seráfütty: Butaság. Soha nem voltak még olyan olcsók az autók, mint most.

kitiltott, de seráfütty 2012.12.15. 20:03:35

@ommm: Te még mindig a cseh kettőt nézed, vagy nem Magyarországról írsz? Amikor utoljára annyi volt a valós fizetés (nem a statisztikailag kozmetikázott bruttó hülyeség, amit hivatalosnak mondanak), mint épp most, az kb. 2007-ben volt. Akkor mennyi is volt egy kocsi és most mennyi? Akkor ki tudta megengedni a fenntartását és most ki? Köszönöm, több kérdésem nincs...

ommm 2012.12.15. 21:09:33

@kitiltott, de seráfütty: "Amikor utoljára annyi volt a valós fizetés (nem a statisztikailag kozmetikázott bruttó hülyeség, amit hivatalosnak mondanak), mint épp most, az kb. 2007-ben volt."

Na, majd ha ezt az okos tételt hitelt érdemlően igazolod, akkor vitatkozhatsz a ténnyel, hogy soha ilyen olcsó nem volt az autó, mint most. Hogy hogyan sikerült idekeverned a fizetést és azt, hogy ki engedheti meg magának, na azt nem tudom, de majd megválaszolod magadnak. Köszönöm.

kitiltott, de seráfütty 2012.12.16. 21:23:45

@ommm: ...és még én vagyok a troll. Mit kívánsz, bércetliket akkorról és mostanról, az elég hitelt érdemlő? Esetleg, ha TE bizonyítanád az ellenkezőjét. Persze "hitelt érdemlően".

madandcrazybird (törölt) 2012.12.20. 10:05:59

@MT21013:
Hol voltal Amerikaban?
Brazilia?
Mexico?

MT21013 2012.12.25. 08:30:18

@madandcrazybird: New York / Livingston / East Hanover. Miért?

madandcrazybird (törölt) 2012.12.25. 11:49:33

@MT21013:
Csak viccelodtem.
Tudod foldrajzilag az egesz kontinens Amerika.
De sokan, mint te is, az Usa-ra hasznaljatok.
Ha azt mondod Amerika az jelentheti Braziliat is.
Persze tudom hogy a mindennapi e;etben Usa-ra gondol mindenki.
Good bless America.

Boldog Karacsonyt.

MT21013 2012.12.25. 20:18:41

@madandcrazybird: Igen itthon az Amerika szó alatt már mindenki az USA-t érti.

nitro1 2012.12.27. 15:59:05

@MT21013: Miért, az USA-ban nem?
süti beállítások módosítása