Tűzoltás a határban

  2012. november 17. - Nyegleo Címkék: steyr vw tűzoltó ifa t5 magirus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Az októberben lángra kapott Opel esetét követve merült fel az Ifex impulzusoltó puska neve a cégnél. Ott ugyan végül kiderült, hogy a hivatásos állomány már nem használja, de közben megmozgattunk minden követ, így tudtuk meg, hogy a solymári önkéntes tűzoltóknak viszont van. Ezt ki kell próbálnunk.

Sipos Zoli felkészül

Közben teltek, múltak a napok és megérkezett egy VW T5-ös kombi, véletlenül pont piros, bocsánat salsa-vörös színben. Így amikor megtudtam, hogy az önkéntes tűzoltók a szokásos gyakorlatukat fogják végezni, ahol akár az Ifexet is ki lehet próbálni, tudtam, mivel kell mennem. Közben a feldobott köremail hatására hozzám csapódott Sipos Zoli, aki legyőzhetetlen vonzalmat érez a csőrös Tranzitok iránt. És mivel éppenséggel a gyűjteményében a mentőn kívül kétféle tűzoltó is akad, így adva volt, mivel fog érkezni.

Alkalomhoz illő járművekkel érkeztünk

Adyliget határában csodálkoztak is amikor berobogtunk a két kocsival, hogy ki jött még a gyakorlatra, amit a solymári és a pilisszentiváni önkéntesek tartottak egy elvadult mezőn. Ha a füst nem jelezte volna, merre vannak, még akkor is könnyen észrevehetőek voltak a frissen felújított és láthatósági sárgára fényezett Magirus Deutz gépjárműfecskendő miatt.

Sipos rácsodálkozik a Magirus Deutz gépjárműfecskendőre

Az élénk színű autó mellett segédkezett még egy IFA W50LA gépjárműfecskendő, aminek a tetején vízágyú is akadt. Persze ez mindjárt felkeltette az érdeklődésünk. A nem túl fiatal technika kicsit nehezen éledt fel, de aztán sikerült egy bemutatót tartani a keletnémet vassal.

DSC08305

Az IFA mellett pedig szerényen meghúzódott egy Steyr 91-es tűzoltó daru, ami jelenleg emelőkosárral ellátva juttatott fel minket 8-10 méter magasba. 

DSC08494

Miután megfelelően felszerelkeztünk, kipróbálhattuk az impulzuspuskát, igazán férfias eszköznek bizonyult. Igen nagyot rúg, így a gyakorlatlan kísérletező akár hátra is eshet, ezért elővigyázatosan megtámasztottak minket.

DSC08165

Miután mindent megnéztünk, lefényképeztünk, kipróbáltunk, adta magát a helyzet, hogy a tűzoltók is kipróbálják egy beülés erejéig a T5 Kombit. Tetszett nekik, bár az ő kicsit leharcolt T4-esükről kérdezgetve kiderült, hogy a 4x4-re annyira nincs szükségük.

Németek egymás közt

Persze egy új furgon jól tudna jönni, de amíg még egy szett téli gumi beszerzése is gondot okoz, addig ez csak álom marad.

DSC08729

Köszönjük a lehetőséget és a türelmet a solymári és a pilisszentiváni önkéntes tűzoltóknak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44910887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutyafej 2012.11.17. 09:12:12

Sok évvel (kb 16) ezelőtt napi szinten kellett német utakon bútort kiszállítanom egy csőrös, benzines(!) Transitban. Fogyasztás kb 15 liter /100 km volt, cserábe olyan rövid volt a váltója, hogy egész komoly ellenfél volt zöldnél a kisebb személyautóknak is. De a legnagyobb móka a szervó nélküli kormáyzás volt, amelyikhez az amúgy nem alsókategóriás fizikumom is elég kevés volt parkolásnál, mert két kézzel kellett belefeküdni a kormány tekerésébe... :) És a csúcs a vezető oldali tolóajtó volt: nyáron kinyitottam, így már a komoly szellőztetés is meg volt oldva a vezetőfülkében! :)))

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.11.17. 09:50:19

Na és milyen volt az IFeX?
Miért nincs rendszeresítve?
Mik a tűzoltók tapasztalatai vele?
Jó?
Nem jó?

skyrangr 2012.11.17. 09:56:34

@AUTÓNEPPER: a múltkori cikkben volt valami erről, hogy kicsi a hatótávolsága, nyílt téren nem igazán használható, valamint elég lassú eszköz, így egy komolyabb tűz visszagyullad, mire újratölt a puska...
azonban az is ott volt, hogy nyugaton viszont előszeretettel használják, sőt van olyan változata is, amit a tűzoltóautó táplál (ebből kifolyólag gondolom nagyobb teljesítményű is a cucc)

eko 2012.11.17. 10:11:03

"Ha kíváncsi, milyennek látta T5 kombit egy tűzoltóbrigád, kattintson a linkre, ide."

Kíváncsi voltam, ide kattintottam, de nem tudtam meg milyennek látta T5 kombit egy tűzoltóbrigád. :-(

Rocko- 2012.11.17. 10:46:48

Sipos úrral együttérzek.
én múltkor a PBTfilia jeleit fedeztem fel, amikor már 1 órája mást kéne csinálni, de az ember csak felnéz youtube-ra, hátha van új video.

Magnat 2012.11.17. 10:47:08

Az új LisztFerihegy által használt antitűz-autókat nem tesztelhettétek még?

totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/07/megjottek_az_uj_tuzolto_pantherek/

bajan 2012.11.17. 11:49:22

@eko:
Én is így jártam. :-(

H_M_CS 2012.11.17. 12:00:07

@eko: @bajan: pedig benne van a cikkben: "Tetszett nekik" Ennyi nem elég? :D

1127ccm 2012.11.17. 12:31:52

Akinek kerdese van szivesen valaszolok a temaban.

DeezL 2012.11.17. 12:40:59

nekem is tetszik ez a Transpi csak az ára nem:)

DeezL 2012.11.17. 12:59:03

@DeezL: bár amiket a másik cikkben a Totalcar szerkesztősége nyilatkozik kissé arra utal,hogy ennél az autónál a VW emblémát fizetjük meg leginkább nem is azt amit tud?!

Pepejoe 2012.11.17. 14:16:42

Igazán szomorú, hogy a téligumin meg egyéb alapvető dolgokon kell csóróskodni 2012-ben. Ezeknek az embereknek hivatalból kell üldözni a tüzet, de a helyükben csak-csak végig tudnám nézni, amikor leégne Vikiboy nyaralója vagy pecója. Amikor ilyet hallok, nem beszélve hogy öreg a mentőautó, nincs elég inkubátor vagy MRI készülék stb. az országban, arra gondolok, hogy nem látom a fejlődést a világban, csak visszafelé.
Hát nem arról szólna ez az egész, hogy ami régen extra volt, (színes tv, mosógép, gyógyszerek és orvosi eredmények meg áttörések, TÉLIGUMI A TŰZOLTÓAUTÓRA) az egyre jobban elterjed és alappá válik?
Márt azt várom, mikor tekerik a slagot a tűzoltó derekára, hogy hajrá tüzet oltani futva mert nincs benya a kocsiba vagy már kocsi sincs. Vizet meg vigyél a pofazacskódba vagy a hólyagodba, esetleg ugorj be a kisbótba 1.5 lityó ásványvízért. Az olcsóbbikból.

Pompiere 2012.11.17. 14:23:30

Hihi! :-) Ezt az IFA W50 TLF2000-es gépjárműfecskendőt régről ismerem. Ezt és egy másik IFA fecskendőt 1984-85 táján kapta a szegedi tűzoltóság. A rendszámuk YA-47-01 és YA-47-02 voltak. Az átrendszámozást követően AYA-516 és AYA-519 lettek.
Életem első kéklámpás vonulását is az egyikkel hajtottam végre. Már nem emlékszem, hogy melyikkel, de maradandó élmény volt az biztos. Egy avartűzhöz mentünk vele és a szegedi Izabella-hídra csak kettesben bírtam felmenni. Sík úton kb. 60-65 km/h volt a végsebességük tíz éves korukban. Most már azt is tudom, hogy hová került az egyikük.

Az IFEX-ről csak annyit, hogy bemutatózni érdekes vele, de azon kívül másra szerintem nemigen jó. Én akkor használtam először amikor az első példányok bekerültek az országba. A használatukat illetően akkor még nem volt tapasztalat. Ezért az első lövésemnél kis híján letörte a hüvelykujjamat.

cmyk 2012.11.17. 14:28:12

És hol van a tűzoltók véleménye????

DeezL 2012.11.17. 14:42:16

@Pepejoe: pontosan így van,ahogy leírtad.... vezetőink meg milliós üzemanyag pénzeket kapnak stb... meg nekik kell 4 évente az új A8as audi flotta... BKV is döglődik,mentők,tűzoltók.pannon mentők is... röhej

Tke 2012.11.17. 14:49:16

Egy negyvenes, ötvenes galáriát még szívesen megnézek, de a 130 képet nagyon soknak találom.
Esetleg a cikk alatt két-háromfelé bontva, jónak gondolnám.
4x4 pedig legyen csak minél több helyen. Az elmúlt években többször kiderült, hogy a mentőknek igencsak jól jön a segítség.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.17. 15:10:46

@Pepejoe: azért a teherautó gumik eleve más mintázatuak.
Sokkal nagyobb profil miatt nem mindig van külön téligumi is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.11.17. 15:12:53

Borzasztó hogy egy ilyen alap tranyó ilyen drága.Egy átlag mayarnak értelmezhetetlen a 10 millió egy ilywn gépre.
A multivan mennyi is volt?

voroseltolodas 2012.11.17. 15:53:38

@Pepejoe:
ÖNKÉNTES tűzoltókról szól a cikk, nem a "rendes" tűzoltóknak nincs téli gumijuk.

voroseltolodas 2012.11.17. 15:54:51

@Pepejoe: ÖNKÉNTES tűzoltók ezek. Nem a "rendes" nincs téli gumijuk.

Rocko- 2012.11.17. 16:21:57

@Pepejoe: @DeezL: @csúcsragi: nem szeretném elrontani a keserű szájízt, de a hivatásosoknak sincs pénze rá.
ezért kaptak ajándékba.
hvg.hu/cegauto/20121109_Magyar_gumit_kapnak_ingyen_a_mentosok_es_

Pepejoe 2012.11.17. 16:43:57

@Rocko-:
Köszönöm neked, hogy nem nekem kellett felvilágosítani csúcsragi kollégát.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.17. 18:52:31

@Pompiere: en meg amikor bejottek akkor az ATOMIX ( paksi atomeromu tuzoltosag ) nal lattam, egy magyar ember szabadalma de termeszetessen kulfoldon gyartjak ugy tudom. Zart terben, kezdodo tuzeknel hatasos, az oltoanyagot nagyon hatekonyan jutattja el a tuzet kivalto anyaghoz. Vadaszpuskaszeru lokest csinal, emberes technika! :)

a legszebb resze ennek a szerkezetnek az elejen levo "borgumimembran" :D

az ifakat meg az tette mindig tonkre hogy nem kotottek ra az elomelegitore ( azert nem kotottek ra mert elfelejtettek kihuzni es vitte a sofor magaval a vezetek kapcsolohig tarto reszet!) es hidegen padlon mentek vele, amugy jo kis technika, a mercedes RB 1124 es RB1234 mar gyari csatlakozoval jott az oldalan a kilencvenes evek kozepen, raadtad a gyujtast akkor kiugrott a kocsi oldalabol es mehettel.

jo a nicked! tuzoltot jelent az tudom, talan spanyol/olaszul? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.17. 18:58:32

@Rocko-: nincs penz. 1996-ig a belugyminiszteriumhoz tartozott a tuzoltosag, akkor meg azert akadt mindenre forras, aztan atkerult az onkormanyzatokhoz a fent tartas --- gondolhatod.

a III.kerulet Vihar utcaban van ( volt? kb 15 eve nem voltam ott ) egy tuzoltoauto, azt a kerulet vette a sajat tuzoltoinak mert a fovaros csak tarogatta a kezeit. En akkor ( 1997? ) azt mondtam "ez mar a veg" de ugy latszik van lejjebb.

Rocko- 2012.11.17. 19:02:18

@visszakettopadlogaz: mindig van lejebb.
néha már meg se próbálja az ember átlátni ezeket a marhaságokat, mint hogy fegyveres testület legyen a tűzoltóság.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.17. 19:02:24

@Gyurma73: teherauto teligumi szerintem nem letezik, lehet azert nincs :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.17. 19:04:52

@Pepejoe: voltam hivatasos tuzolto, a volt kollegakkal termeszetes kapcsolatban vagyok - el nem tudod kepzelni mekkora a csorosag, ha tudnak az emberek mennyire alacsony a tuzbiztonsag sokan gyufat venni se mernenek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.17. 19:08:40

@Rocko-: volt kollegaim tulnyomo reszt nyugdijasok mar, havonta beszelek veluk, multkor emlitette Peter baratom hogy bizony mar ilyeneket fontolgatnak hogy fegyveres kikepzes......orul hogy O mar leszerelt. no comment. Tudom nem megoldas hogy mindenki kulfoldre szalad de nekem mar jo 15evvel ezelott teleszaladt a hocipom a dolgokkal ( ket diplomaval+angoltudas persze en konnyen leleptem, de van meg kb 10millio aki egyre szarabbul erzi magat otthon, veluk kell majd valamit csinalni a kormanynak )

Rocko- 2012.11.17. 19:23:21

@visszakettopadlogaz: noja.
de van ám előnye is.
most már Shadowbull nem törükül hanem magyarul kérheti a BigMacet.

Plumper 2012.11.17. 19:36:35

10.000.000 Ft egy kisbuszért?! hol élünk?
nem baj, majd 5-10 év múlva jönnek a használtak nyugatról.

deak.atti 2012.11.17. 19:56:58

Szia!

Zoli, azért azt se feledd (mivel tök ismeretlenül néhány évig munkatársak voltunk, Neked én csak egy garázsszolgálatos lótifuti, Te meg nekem egy éjszakás sajtószállító gépkocsivezető voltál), hogy az az 1.9 D szívódízel T4 a világ legjobb autója lett volna, ha a Posta legalább a szervókormányt megrendeli bele. Így azzal a faltól-falig 6-ot forduló kenyérszervóval már annyira nem volt jó vele dolgozni. De megvették a full-fapadot, mert akkor a közel 1000 darab Barkas mellett örültek, hogy még ezt is ki tudták gazdálkodni. Emlékezz, az elsőknek még V-rendszáma volt, majd aztán, mikor kiderült, hogy ezeknek időtartama van, akkor kapták az 1.9-esek a GFS betűkombinációt. Amúgy a vezetőség pont most tavaly) vett FIAT Scudo-kat a T5 Kombik helyett, de azóta nem tudunk úgy bemenni a műhelybe, hogy legalább 1 Scudo ne lenne bent kibelezve és töprengő szerelővel alatta ... a T5 Kombikat meg csak szemlére hordták be ... namost, akkor mi a fontosabb, a rugózás, vagy a megbízhatóság ... ?

DA

Nyegleo 2012.11.17. 20:08:06

@deak.atti: A V-s korszakban még nem voltam, én már csak GFS-t vezettem (na meg GIH-est meg GTZ(?)-t.) Az tagadhatatlan, hogy strapabíró volt és közel a felét fogyasztotta ennek a tesztautónak. De nem is a rugózással hoztam kapcsolatba - ami jó eséllyel amúgy is az összkerékhajtásnak köszönhető - hanem a T3 turbódízelével.

Mikrobi 2012.11.17. 23:20:45

@Pompiere: nem kerültek be az országba. Magyarországon találták fel és gyártják őket. A lövésbe meg bele kell lépni, ezt utána biztos mondták, vagy rájöttél.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.17. 23:22:20

A tizmillás összeg télleg agyatlan ezért a fapados bódéért.A csomagtartós képnél, ahol a láda alma látszódik, ott ferde a hátsó üléssor?Vagy csak ekkorát torzít a fényképező obija?Nagyon furán néz ki...

United Steaks 2012.11.18. 00:32:28

Adóalap csökkentésre nyilván jó, de akinek dolgozni kellett (piacról, nem A PIAC-ról) az eddíg sem ilyet vett.

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.11.18. 01:48:21

@Rocko-: Há'de nézdd meg, az alma oldalán sokkal kisebb a csomagtartó mélysége, mint a másik oldalon. Vagy csak megviccel az objektív...és inkább szubjektív képet mutat. :-)

kep.index.hu/1/0/353/3531/35310/3531038_331e0c5b5a3946a4d299da30af6f77c1_wm.jpg

United Steaks 2012.11.18. 02:02:20

Ja, csütörtökön Solymárra szerintem pont ez az IFA jött ki. Egy Alfás "záróvonalonhármatelőző" Fittipaldi ,és egy elé bekanyarodó Astrás nyugdíjas esete vérrel, hűtővízzel, stb. Kicsit örültem, hogy nem Kenyában vagyok, telefonhívástól számítva 10 percen belül ott volt a mentő, a rendőr, majd 10 percre rá az IFA (azt a rendőr hívta ki)...

United Steaks 2012.11.18. 02:32:00

@United Steaks:
Természetesen köszönet a 3 mentősnek, a tűzoltóknak, és a rendőröknek is (hátha olvassák:)!

deak.atti 2012.11.18. 08:21:43

@Nyegleo:

Szia!

Akkor 1998 után voltál nálunk, a GTZ-s rendszámúak akkor lettek beszerezve. A korábbi GIH-es szériáról szemre nem sokban különböztek, a lemezek alatt annál több volt ... A korábbi 1996-os autókban még az AAB motorkódú 2.4D motor volt, egytömegű lendkerékkel, kicsit más adagolóval, pár aprósággal. De már 4-tárcsafékes, kerek lyukas felnis, egybelökhárítós, tehát ilyen elődmodell-szerű autó volt az 1998-as modellfrissítéshez. Aztán jött az AJA kódos motor 1998-ban, abban már kéttömegű lendkerék volt, de legalább gumiágyazásban, nem ez a széttörős-megragadós 6-rugós lendkereke volt, mint a T5-nek. Annak volt először piros-kék műszervilágítása ... fényes nappal fényszóróval hordtuk fel a kocsikat a garázsba, hogy élvezkedhessünk a kék műszervilágításban ... :o) Na, szóval szerintem ég és föld a T4 a T5-höz képest, akinek meg T3 van, az ugyanezt mondja a T4-gyel kapcsolatban.Egy biztos: az utolsó megölhetetlen strapabíró Transporter a T4 volt. A T5 már egy új filozófia, sokkal érzékenyebb, filigránabb, nem lesz olyan elpusztíthatatlan, mint a T4. Szerintem.

DA

Nyegleo 2012.11.18. 08:24:44

@geegee.: a nagylátó ennyire torzít ennél az objektívnél. Amúgy persze egyenes volt :)

Nyegleo 2012.11.18. 08:29:45

@deak.atti: na meg a fordulatszámmérő nélküli órás műszeregység, amiben a gyújtással és a gombokkal ki lehetett hozni a fordulatszámmérőt meg talán a sebességet a napi számlálóra :) Egészen a következő leállításig. Valóban valamikor '98 körül kerültem oda.

Pompiere 2012.11.18. 08:31:57

@visszakettopadlogaz:
Franciául van. Amit írtál azzal én is tisztában vagyok. :-) A szolgálatban sokat tapasztaltam...:-)

Pompiere 2012.11.18. 08:35:14

@Mikrobi:
Én csak azt írtam amit mondtak és tapasztaltam tizenhat évvel ezelőtt. A használata szerintem felejtő. Nemigen volt a praxisomban olyan tűz amelynél hatékonyan lehetett volna használni.

arde0902 2012.11.18. 08:48:03

Jó reggelt!
Csak halkan jegyzem meg,van téligumi teherautóra is!Pl Labancéknál ugyanabban az időintervallumban kötelező,mint személygépkocsira.Ha nincs,sex a remdőrrel,és nem Neked lesz jó.Majd ha otthon is kötelező lesz,talán megoldódik a Tűzoltóságok problémája is!

Rocko- 2012.11.18. 09:50:28

@geegee.: á, értetni tetszem mire tetszik gondolni!
az objketív torzítását érzékeled, ez a halszem effektus.
hu.wikipedia.org/wiki/Halszemoptika
de szerintem korántsem olyan jelentés, lásd a linkelt wikin, ott jobban torzítanak a fotón.
én nem is mondanám érzékelhetőnek, nem is vettem figyelembe. :)
de ha valóban objektívek akarunk maradni (! :D ), akkor vegyük alapul a németesch pericizást, inudljunk ki abból hogy a csomagtér padlóján a bütykök egyenlő távoltságra vannak, ergo ha balon is X darab bütyköt számolunk ajtótól ülésig, akkor tippem szerint a jobboldalon is annyit fogunk.

vagy ha megnézzük az autóközéptengelyére nézve aszimmetrikusan fotózott képet, ott nincs ilyen baj: galeria.totalcar.hu/tesztek/2012/11/14/t5_kombi_4motion/36?openwith=3521228

wody21 2012.11.18. 14:31:21

Nagyon jó cikk, ilyet olvasni mindig élmény! Maximális tisztelet a tűzoltóknak. Pompiere hozzászólásával még hangulatosabb lett :)

ZsZ 2012.11.18. 16:22:12

@deak.atti: [IMG]http://i236.photobucket.com/albums/ff189/zedthou1972/IMG_2131.jpg[IMG]
:)

35up (törölt) 2012.11.18. 19:35:51

@visszakettopadlogaz: Mashol sem kizarolag vadiuj Mercikkel kozlekednek a tuzoltok:
www.boesenberg.de/uploads/pics/Feuerwehr.jpg
Azert a szocialista iparnak lehetett volna annyi esze, hogy egy nyomorult magnescsatlakozot raknak az IFAkra.

DeezL 2012.11.19. 21:05:05

@Rocko-: nagy értékveszteség miatt nem is vágnék bele,hitelt meg nem veszek fel autóra...@deak.atti: így van,bár t5ösöm nem volt de van pár ismerősnek akik t4es helyett vették a sokkal jobb a t4...én az enyémet 2008ban adtam el ,túl van az 550. km-én és teljesen rendben van,mondjuk gazdája is van!!!!a scudo amúgy teljesen francia...csak az emléma fiat...milyent vettek? 1.6 HDI?

Nbl 2015.01.09. 10:58:52

Rég olvastam ilyen semmitmondó írást a TC-n - ok, ez a belsőség de akkor is ... ezzel az erővel elég lett volna egy Twitter-bejegyzés is, kb ilyesmi: "Ifex tesztelve"
süti beállítások módosítása