Lebuktam, beidéztek

  2012. október 08. - Stump András Címkék: ford totalcar flotta fiesta idézés tc flotta xr2 ki volt az a pihent agyu

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Piros zacskó várt szombaton az XR2-n. Egy pillanatra hátra is hőköltem. Mi van, már a külvárosban is bevezették a fizetős parkolást? Képtelenség.

P1130266

Ahogy ráncolt homlokkal kihúzom a papírost, még csúnyább szó üti meg a szemem: idézés. Kellett pár másodperc, amíg leesett.

P1130267

Percekig röhögtem a precízen megfogalmazott, minden részletében kidolgozott szövegen. Bárki is volt az, gratulálok. Kommentablakban bevallani ér.

P1130267

Idézés ide, fenyegetés oda, nem fog összejönni a pályanapozás az XR2-vel, de nem a lustaságomon múlott. A váltó kész, vizsgája van, nyomtávszélesítőket is találtunk, de a melegedés nem akar megszűnni. Most hétvégén éppen egy új hűtősapkával és infrahőmérővel készültem, majd hűtőmosogatással foglaltoskodtam: vasárnap délután egy fél marék salakot távolítottam el az amúgy új hűtőből, de mindent hiába. Néha felböffent pár buborékot, aztán van, amikor hosszú percekig semmit. Amikor normálisan megyek, már nem melegszik, de két perc hajtás, és pirosban a mutató. Aztán visszahűl, ha pihentetem.

Így márpedig nincs értelme a pályanapozásnak, fájó szívvel, de le kell mondanom róla. Ettől függetlenül ott leszek kibicnek, esetleg taxizok majd, ha valakit nem zavar a ballaszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr334826874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.08. 16:25:50

Francba...!!!!! Pedig mekkora lett volna ezzel alázni! :)

Pudva · http://www.fatfish.hu 2012.10.08. 16:28:51

Hali,
ha nincs jó embered a kis XR-dobozhoz, ajánlom neked Geree-t
www.geree.hu/

rolls 2012.10.08. 16:29:37

Üdv! Nem lehet, hogy valami légtelenítési problema? Csikós is megkűzdött Erával anno....
?? !!

Stump András 2012.10.08. 16:33:23

@rolls: Gyanakodtam arra, de olyan primitív a hűtőrendszer, hogy nincs hová beszorulnia a levegőnek. Ettől függetlenül már felemelt bal első sarokkal töltöm fel, hogy minél kevesebb luft maradjon benne.

karlmann 2012.10.08. 16:38:24

Nem okvetetlenkedni akarok, de biztos, hogy a hengerfejtömítés a fogó? Nem lehet, hogy a vízpumpánál van gebasz? Láttam már olyan régi vasat, ahol a vízpumpa lapátjai szabályosan eltűntek és nem tudott elég hűtőfolyadék mennyiséget nyomni. Ezért ha nem gyilkolod minden ok, ha tolod neki nincs elég mennyiség és túlmelegszik. De lehet benne eltömődés is. Kínáld meg egy kis trisóval, az leszed mindent, csak habzani fog mint az állat.

Stump András 2012.10.08. 16:46:47

@karlmann: Vízpumpa is lent volt már, hibátlan. Minden járatot átmostam. A blokk is szépen néz ki, amennyire belátni a vízpumpánál.

Dávid aki néha zond 2012.10.08. 17:01:57

Néha a legegyszerűbb dolgok is megtréfálhatnak: a hőfokszenzor, illetve az óracsoportban az óra jó, és egymáshoz tartoznak?

Stump András 2012.10.08. 17:07:45

@Dávid aki néha zond: Igen, ez is megfordult a fejemben. Az infrahőmérő aztán ezt a kételyt is eloszlatta: 102-104 fokot mértem a hengerfej kiömlőjénél, amikor a piros határán volt a mutató.

karlmann 2012.10.08. 17:09:48

@Stump András:

Értem, nos ez tényleg nehéz ügynek tűnik. A mennyiség rendben van, úgy értem annyi hűtőfolyadékot tudsz beletölteni amennyit kell? Nem kevesebbet? A másik, hogy nincs a blokkon esetleg egy légtelenítő csavar, ami mondjuk bele van törve?

Cika01 2012.10.08. 17:22:02

Előfordulhat, hogy cserélték a hűtőt és kisebbet tettek bele, jártam már így fordnál(szélességben is van eltérés), meg ha sok salak volt benn akkor érdemes a motort is átmosni, (fűtéscsőre szoktam slagot tenni,és váltogatom az irányt amíg tiszta víz nem folyik) rozsdásodni szoktak belülről, de nagyon... főleg a vashengerfejesek, de szerintem ezen már alu van.

Stump András 2012.10.08. 17:22:03

@karlmann: Nem szoktam lefejni a hűtőradiátort, amikor leeresztem a folyadékot, de ha látnád a konstrukciót, nem gyanakodnál légbuborékra. Persze lehet, hogy tévedek, de a könyv se említ semmilyen légtelenítési procedúrát. Ez egy békebeli oldalvezérelt motor, lapos öntöttvas hengerfejjel.

Stump András 2012.10.08. 17:24:34

@Cika01: Nekem is gyanúsan kicsinek tűnt a hűtő, de rengeteg gyári képet néztem meg, méreteket hasonlítottam össze, stimmelnie kell. A slagos átöblitést minden járatnál eljátszottam.

Dávid aki néha zond 2012.10.08. 17:28:57

@Stump András:
Kár, pedig milyen egyszerű lett volna.
brainstormingoljunk, néha jót tesz, még ha baromságot mondunk is, végeredményül megszülethet a jóság.
Másik, amivel találkoztam: vízpupa jónak néz ki, de mégsem az, nem csavart elég vizet, mert mondjuk a blokkban ahol mozognak a lapátok, túl nagy volt a hely, mert utángyártott vacakként nem tökéletesen passzolt a régi helyére, és így nem tudott eleget szállítani. A másik kipróbálandó lehet, hogy melegen sem kezd-e el kicsit körbeforogni a lapát tengelye körül (ilyet is láttam, bár csak kesztyűben javaslom kipróbálni, hogy melegenn eltekerhető egymástól a lapát és a fogaskerék :) ), illetve a tengelye nem ferde, stb?

H_M_CS 2012.10.08. 17:45:23

@Stump András: Azt írtad, hogy megfelelő méretűnek >tűnik< a hűtő. Lehet, hogy mégis alulméretezett? Ha tudnál kaparintani egy nagyobb fajtát óccsóért, talán megérné kipróbálni. Bocs, ha hülye ötletnek tűnik, nem vagyok szerelő, de józan paraszti ésszel gondolkozva nekem logikusnak hangzik.

Daniel01 2012.10.08. 17:47:29

Szia! Ennél a motornál nincs véletlen a vízpumpánál egy gőzcső amin keresztül a vízpumpa lelégteleníti magát.?(mint pl a 23as vagy állólámposokon) Van olyan szerelési könyv ami nem hozza,hogy létezik e egyátalán,én is belefutottam ilyenbe,természetesen más autóban.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.08. 17:50:59

Én egy próbakörre kivenném a termosztátot.

504Laci 2012.10.08. 17:52:46

Bandi, van itt egy jó állapotú gyári hűtőm, dobd bele próbára. Tudod a "másik" autódtól nincs is olyan messze, kb. 3 méterre...

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.08. 18:00:17

@novothauto: Plusz ezeknek a Fiesta motoroknak alapból viszonylag magas az üzemi hőmérsékletük, az enyémnek 106 foknál kapcsol a ventillátorja.

karlmann 2012.10.08. 18:01:34

@Dávid aki néha zond:

Láttam már olyan utángyártott vízpumpát, amin a lapátok kisebbek is voltak, mint a gyári, kevesebb lapát is volt és más szögben is álltak, mint a gyári. Meg kéne nézni pár autó alkatrészes oldalt, nemcsak hazait, hanem külföldit is, vagy az ebay-t, hátha vannak képek, amin látszanak a lapátok és a formájuk.

@Stump András:

Még valami jutott eszembe. Akkoriban egyes típusoknál már használtak egyszerűbb olajhűtőt. Ez általában egy sima vékony fém cső, ami a hűtő előtt egy hurkot képez és a rajta áthaladó olajat hűti. Láttam már olyan régi kocsit, amiről ez egyszerűen hiányzott. Tekintve, hogy ez egy hot hatch lehetett rajta.

Stump András 2012.10.08. 18:10:32

@Dávid aki néha zond: Jól néz ki a vízpumpa, és bár nem találtam benne Motorcraft emblémát, nagyon gyári benyomást kelt. Öntöttvas lapátok, nem szétrohadva. Befogtam satuba, nagy fogóval nem bírtam elforgatni izomból a tengelyen. A hézag a ház és a forgórész között 0,3 a gyári 0,68 helyett, de ez nem lehet probléma, nincs nyoma karistolásnak, ennyi hőtágulás nincs is benne, meg az ékszíj sem csúszik el rajta. Én a vízpumpát mint hibaforrást kizárnám.
@H_M_CS: Igen, ha lenne egy hűtőm, amit roncsolás nélkül bele tudnék faragni, az lehet, hogy kezelné a tünetet. De akkor is valami hiba van a rendszerben, mert a gyári hűtőnek ilyen külső hőmérséklet mellett elegendőnek kellene lennie. Sok képet nézegettem már gyári motorterekről, a hűtő oda való.
@Daniel01: Ennél a vízpumpánál erre a célra egy légtelenítő járat van az öntvényben. Kipucoltam, de előtte sem volt elzáródva.
@novothauto: Jártam egy ideig termosztát nélkül, nem hozott változást, csak lassabban melegedett be. Most pedig méregettem a hőmérsékleteket, és egyértelműen nyitva van.
@504Laci: Lehet, hogy elmegyek érte a héten, kösz.

Q-match 2012.10.08. 18:25:17

Nekem régen volt egy 100/105/120 skodám... a kasztni volt 100-as, a dugók 120 , a főtengely 105, imádtam, azon nőttem fel.
Na, szóval: volt skodáknál egy olyan hülyeség, hogy egyen-hftömítések készültek egy adott furathoz, holott egyes fejeken volt egy plusz vízátömlő nyílás. Na, ezt az egyen tömítés szépen betakarta - a többit gondolhatod.
Nem lehet valami ilyesmi...?

Ravasz85 2012.10.08. 18:27:01

A hőgombát nézted? vagy akkoriban még nem használtak olyat

karlmann 2012.10.08. 18:36:34

@Ravasz85:

Van benne és működnie is kell, egyébként nem menne a ventilátor. A kérdés inkább az, hogy valóban ebbe a motorba való? Lehet, hogy csak a "sima" 1.3-as motorba való, emiatt később kapcsol és ezért melegszik.

Stump András 2012.10.08. 18:41:42

@Ravasz85: @karlmann: Hőgomba akkor kapcsolja a ventilátort, amikor kell, kb. két harmadon álló mutatónál. Nyugtalanító viszont, hogy nagyon keservesen, 4-5 perc alatt hűti csak vissza a hűtőfolyadékot normál, középső állásba, majd 1-2 perc elteltével újra bekapcsol.

Glover 2012.10.08. 18:43:14

Szia!

Ha eddig nem volt a hengerfej levéve, vedd le, és síkoltasd le. Ugyanis hiába öntöttvas, el tud vetemedni. Nekem egy 1.2-es OPEL vasmotor okozott ugyanilyen fejtörést, hajszálra ugyanilyen hibával. A hengerfej síkolás megoldotta a problémát. Elképzelhető amúgy, hogy repedt a hengerfej is, bár az annyira szerintem sem elképzelhető. Remélem neked is az a hiba.

Stump András 2012.10.08. 18:45:14

@Q-match: Az új tömítés megegyezik a régivel. Ez persze nem garancia arra, hogy olyan, amilyennek lennie kell, de hozzánéztem a blokkhoz és a hengerfejhez, és első blikkre nem tűnt fel semmi rendellenesség. Akkor még nem sejtettem, hogy ilyen szopóroller lesz belőle.

DXi13 (törölt) 2012.10.08. 18:57:07

Hello.
Esetleg a ventilátor nem lehet ludas?
Mi jártunk úgy hogy a ventilátor keféje félig le volt csúszva a kommutátorról, másik ismerősömnek meg egyszerűen le volt vágva a lapátból egy 3 centis rész....

504Laci 2012.10.08. 19:02:24

1,2-es C Kadett vasblokk/vas hengerfej szívatott hasonlóan. Abban egy vagy két szelep nagyon be volt verődve. De, hogy zárjon mindig adtak neki hézagot.
Egyre kisebb átömlési keresztmetszet lett, meg forralás. Nem fogod megúszni ezt a hengerfej levételt...

biker_kolee 2012.10.08. 19:09:13

Túl tömény hűtőfolyadék? Nekem csinált ilyet.. Pályán elkezdett kúszni a mutató. Rámértünk, valami -50-60 °C-os volt..

.com 2012.10.08. 19:13:18

ket hulye kerdes:
Peugeot 307 2.0 HDI, a tunetek ugyanezek, utangyartott ventillator volt es a lapatok emelkedese nem volt korrekt, nem szallitott eleg levegot, varosban rendszeresen felforrt
Sierra 2,4 EFI, rendszeresen felforrt. Minden csere es mosas stb stb, ket honap mulva derult ki, hogy a cucc forditva volt bekotve. Azaz a menetszellel szembe fujt, annyira nem volt hatekony. Nem tudom, hogy lehet, en megalltam elektrobol a laposelemnel-ot perc mokolas es renden volt a dolog

Rocko- 2012.10.08. 19:14:44

ejj, ejj, ebből bizony állólámpázás lesz. :)

kár hogy a melegedést nem írtam bele. :(

karlmann 2012.10.08. 19:29:47

@Stump András:

Azon gondolkoztam még, hogy nem lehet esetleg az, hogy régi valamelyik vízcső és felmelegedés után valahol összeszűkül? Az alapján amit leírsz, mindenképpen, hőátadási, folyadékáramlási gondra tippelnék. Ha vissza tudja hűteni és kikapcsol, akkor a hűtő és a ventilátor teljesítménye megfelelő és jó az elektromos rendszere is. Van esetleg hosszabb gumicső rész, esetleg toldásokkal? A korabeli modellekben még voltak acél fémcső szakaszok is. Van benne ilyen?

alprazolam 2012.10.08. 19:50:59

Szóljon valaki olajdokinak, hogy a frászt hozza a rio-s gyerekre. Méghogy a magnatec 5W-30 nem jó a crdi-be! Simán ezt dobja ki a kereső a katalógusból.

Sixkiller66 2012.10.08. 19:53:07

Nekem még lenne egy ötletem, annó az Escortokon volt jobbra forgó szívó és balra forgó fújtó ventilátor. Nem mindegy, hogy melyik irányba forog. Esetleg ezt is meg lehetne nézni.
Látszólag mind a kettő működik, csak a hatásfok nem mindegy.

conect 2012.10.08. 20:01:46

Szét kell szedni azt a hűtőt és kitakarítani.

Ez a mosogatás szart se ér.

Ha nem értesz hozzá , vidd szakemberhez.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.10.08. 20:18:37

@conect: Régebbi posztban írta, hogy vett bele új hűtőt.

Datsun Sunny Coupe 2012.10.08. 20:18:54

Vettél volna autót. Após xr3i je is produkált minden féle különös tünetet,de aztán rájött a megoldásra! Vette egy Opelt.

Halálos_fogkefe 2012.10.08. 20:29:13

@Stump András: na de miért raktad át a másik ablaktörlő alá a csomagot? :)

vasist 2012.10.08. 21:13:00

Háztartási nagyobb koncentrátumú ecettel próbálat esetleg átmosni a rendszert? Lehet hogy az intenzív vízkövesedés miatt melegszik a rendszer.

conect 2012.10.08. 21:19:26

@Süni25:

Az lehet, de ha a rendszert nem mosta át, akkor simán lehet koszos belülről.

conect 2012.10.08. 21:21:04

@vasist: Mitől vízkövesedne?? Fagyállótól??

Vannak még nagyon jó maró szerek, ajánlgasd csak őket, majd jól szétmarják a hűtőt, olyan lesz mint a szita, és vehet megint egy újat.

Ipari sósav az az igazi. :)

vasist 2012.10.08. 21:30:24

@conect: Ugye te sem gondolod komolyan, hogy a háztartási ecet kimarja a motor belsejét egy tisztítás során? Nem azt írtam, hogy azzal járjon, de egy pár preces mosást kibír a motor.
Gondolod, hogy egy huszonéves autóba folyamatosan jó minőségű fagyállót raktak, és soha nem töltöttek utána csapvízzel?

jozsika1971 2012.10.08. 21:51:20

Kíváncsi voltam valaki ajánlja-e a legegyszerűbb módot a hiba feltárására, de mint látom nem tette senki.
Talán amikor túlmelegszik be kéne kapcsolni max-ra a fűtést, és figyelni mit lép rá a rendszer, ha visszahűl akkor termosztát-hűtő-venti hiba, ha nem akkor kevés a keringés a rendszerben ami esetleg egy nem hozzá való hf-tomítés okozhat leginkább. Ilyen esetben először forró levegőt nyom a fűtés, és utána változatlan motorhőmérséklet mellett csökken a fűtés intenzitása, mely gázadásra javulni fog ismét. A tesztelést 1200-1500-as fordulat mellett kell csinálni.

GARFIELD13 2012.10.08. 22:12:25

Esetleg egy tippet én is bedobhatok a közösbe, hátha.
1.1 Renault 5 GTL. A benne lévő enyhén szitába átment rézhűtőt elvittük végre javítani, nem melegedett vele, csak szolidan fogyasztotta a hűtővizet. Addig egy méretben passzoló, másik R5-ből kibontott aluhűtő került bele. Azzal szinte állandóan ment a ventilátor, nem győzött kapcsolgatni a hőgomba. A rézhűtő elkészülte után majd egy napig még a lamellákat "fésültem", utána került csak vissza. A ventilátor alig-alig kapcsolt be ugyanolyan használat során. Szóval esetleg az anyag sem mindegy, nem csak a méret lehet a gond. A réz hűtő valami iráni gyártmányú volt a felirata szerint, az alut már passzolom. (Zárójelben még annyit, hogy pl. az alpine turbo hűtője, majd másfélszer akkora mint a normál R5 hűtő és azon is van olajhűtő.)
Vagy a hőleadó felület kevés, vagy a folyadék keringetése nem OK.

józsika1971 fűtőpróbás leírása meg a kétütemű Wartburgot juttatja eszembe, amivel nyáron mindig csutka fűtéssel kellett menni és nem a próba miatt :-)))

conect 2012.10.08. 22:25:41

@vasist:

A csodaszerként árult hűtőtisztító is szétmarja.

Én elég sok hűtőt szétszedtem már, de még vízkövessel nem találkoztam. Annál több olyannal, amit szétmarattak, okos emberek mindenféle csodaszerrel.

Az egész hiba feltárásban a legolcsóbb szétszedni és kitakarítani a hűtőt. Persze vannak olyanok akik a 3. motorfelújítás után jutnak el arra szintre, hogy megcsináltassák a hűtőt.

makmarci 2012.10.08. 22:32:52

Tényleg jó lenne tudni a gyárilag előírt hűtő paramétereit, (magyarán hány kw-os hőcserélő)mert ha nem dolgozik bele a hűtőrendszerbe a motor, nem gázos, nem bugyborékol, akkor a hőleadás lehet csak a ludas.

Esetleg valami hűtőtömítő trutyi nem tömíthette el az új hűtőt is ? Tudom átmostad, de egy "savazás" szerűség is beleférhetne talán a szopásba...

Egy nagyon hüje ötlet:

Tuti, hogy minden vízcső jó helyen, jó helyre megy, és nincsen fölcserélve egy sem, illetve esetleg levakolva ?

Bende Tibor 2012.10.08. 22:40:14

@Stump András: A ventilátor forgásiránya megfelelő?

Motordoktor 2012.10.08. 22:42:41

Mondtam, hogy nem kell megvenni. ;-)

karlmann 2012.10.08. 22:57:06

@Motordoktor:

Ez nem volt fair. Az egész család felébredt a röhögésre.

Stump András 2012.10.08. 23:13:56

@DXi13: @.com: @Sixkiller66: @Bende Tibor: A ventilátor pazarul tolja a levegőt, befelé a motortérbe. És 130-nál is forr, ahol már semmi szerepe a ventilátornak.
@504Laci: Azért nem fűlik a fogam hozzá, mert már egyszer leszedtem és megcsináltattam. Szelepülékeket bemarták, szelepeket megköszörülték, síkolták, szimmeringezték. És ezek után csinálja ezt.
@biker_kolee: Inkább spórolok a töménnyel, de most rendesen bekevertem. 40-60 a desztvíz javára. Valami 108 fokos forráspontot ígér a matrica.
@karlmann: Van benne egy acél cső, két átlagos hosszú meg egy rövid gumitömlő. Mindet átmostam, szépen szelelnek, kutyabajuk.
@Cika01: Jó ötlet, de már ezen is túl vagyok. Két fokkal volt a gyári érték előtt, de már azt is visszavettem.
@Halálos_fogkefe: Hé, beépített kém is van? A válasz: mert először megnéztem, mi van benne, aztán visszatettem a fotó kedvéért.
@jozsika1971: A fűtés kicsit javít a helyzeten, de nem hűti vissza a rendszert. Folyamatosan forrót tol.
@GARFIELD13: Az új, utángyártott hűtő, amit vettem hozzá, szintén réz, és pont ugyanúgy néz ki, mint a gyári, amit kiszedtem. De kösz. Meg az 504-es kalandot is, sose felejtem el azt a zöldet a mélygarázsban.
@Motordoktor: ...és igazad lett. Mit is mondtál először, miután beszámoltam arról, hogy az új hengerfejtömítéssel is melegszik? Hogy akkor valamit elbaltáztam. Tessék, megint igazad lesz.

JMC 2012.10.08. 23:46:22

Vedd ki a hűtőmaszkot, hogy direktben kapjon levegőt a hűtő. Ha úgy javul a helyzet a légszállítás lesz karcsú, hogy a lamellák mérete.

JMC 2012.10.08. 23:47:22

az a hogy a végén egy vagy akarna lenni, csak már este van.

chr 2012.10.09. 00:24:32

Régi Escortos időkből (1,6 CVH) nekem olyan emlékeim vannak, hogy elég gyakran bele lehetett futni benzines Fordokhoz való olyan után gyártott hengerfej tömítésekbe, amikben nem volt meg az összes hűtési lyuk, (vagy át volt vágva 2 lyuk 1-be), tehát nem tudott keringeni rendesen a víz a blokk és a hengerfej között. Ha jól tudom ez is 1,6-os CVH blokk, csak injektoros.

Egyébként voltak ezekkel hűtési gondok amúgy is, tehát a megoldás egy nem gyári nagyobb hűtő.

Adamfark 2012.10.09. 02:00:57

Kibicnek ugye.....én is megnézném a termosztátot, mert ha rendszerben ilyen mennyiségű salak van, akkor az simán elcseszheti.
Az a gond, hogy ez addig nem lesz OK, amíg az összes salak el nem tűnik a rendszerből.
Nekem a melegedési para esetében a termosztát volt a hibás, de nálam a melegedés kezdetén csak eszméletlenül ingadozott a vízhőfok a mutató szerint. A termosztát utáni cső nem nagyon akart melegedni.
Ha termosztát, akkor azt viszonylag gyorsan és kevés pénzből meg lehet oldani. Még akkor is lehet a termosztát, ha most cserélted, mert a salak sajna az újat is eldugíthatta/kiakaszthatta.
Különben írtad, hogy csak erősebb tempónál melegszik jelenleg, és ha pihenteted, akkor visszahűl. Ez a pihentetés mit jelent? Megállsz vele, vagy csak visszaveszed a tempót? Mennyi idő kell a felforráshoz, és mennyi a visszahűléshez?

Egyed_embere 2012.10.09. 07:37:02

Egy laza ötlet: nem lehet, hogy a vízpumpa túl sok vizet szállít és egyszerűen olyan gyorsan átnyomja a vizet a hűtőn, hogy nincs ideje lehűlni? Régen volt közöm bizonyos autóverseny szakághoz, ott rendszeresen kisebbre cseréltük a vízpumpa ékszíjtárcsáját a forszírozott fordulatszám miatt...

Egyed_embere 2012.10.09. 07:38:07

Nem kisebbre, hanem nagyobbra! Nnnna...!

_____________ 2012.10.09. 08:02:54

Ez mekkora poén volt a mikizacskóval, respect a kitalálójának!
:-D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.10.09. 08:09:27

Tetszik ez a poszt- mindenkinek kattog az agya, senki nem károg, trollkodik.
Sajna új ötletem nincs. Esetleg egy típusazonos autóval kellene melléállni, azonos terhelés mellett mérni, nézelődni.
Leginkább azzal az infra hőmérővel.

autoitalia 2012.10.09. 08:24:26

@Stump András:
Üdv!
Csak egy esetleírás, hátha ötletet ad. Nem ismerem ezt a Ford blokkot, fogalmam sincs milyen.
Annak idején Zsigulival jártam úgy, hogy rövidebb távokon nem volt vele gond, de huzamosabb 100-110 körüli utazótempónál hamar elkezdte melegíteni a vizet. És fogyott is belőle. Elég sok mindent átfésültem, persze eredmény nélkül. Aztán meglett, nagy nehezen. A hengerfej öntésénél használt technikai furatot lezáró belső kulcsnyílású alumínium dugó volt repedt. De csak akkor nyílt ki a repedés, ha elérte az üzemi hőfokot. Ilyenkor viszont át is engedett. A motorolaj alól kb. 3 liter vizet engedtem le, na meg motorolaj helyett 5 liter emulziót. Nem örültem.
Mondjuk nem írtad, hogy hasonló lenne a tünet, de hátha ad egy ötletet.

ZsZ 2012.10.09. 08:53:57

Dízel Transporterrel volt hasonló problémám, ott a rosszul berakott termosztát volt a hiba oka. A termosztát "kerete" párhuzamosan állt a vízpumpa tengelyével, így kitakarta a bejövö furatot a víz meg nem tudta rendesen melegíteni a bimetált. Megoldás: termosztátot 90 fokkal elforgatni hogy meröleges legyen a "keret" a tengelyre.

Hauzer 2012.10.09. 09:11:15

Esetleg megpróbálni egy diesel hűtőt beletenni. Azok elég combos darabok,és volt ebből a szériából is.

robertocrack 2012.10.09. 09:12:19

Kergesd meg az autót,másszon kicsit bele a pirosba a hőmérséklet,és nézd meg a hűtő hőmérsékletét.

sikisiki (törölt) 2012.10.09. 09:16:18

Egyed_embere 2012.10.09. 07:37:02
Egy laza ötlet: nem lehet, hogy a vízpumpa túl sok vizet szállít és egyszerűen olyan gyorsan átnyomja a vizet a hűtőn, hogy nincs ideje lehűlni?

Egy rallye-val foglalkozó barátom kérdezte egyszer, hogy mi az a kavitáció, mert nagy motorfordulatnál a Mitsubishijük nem hűt. Arra gyanakodtak, ha pörög a (tuningolt) motor, akkor a nagy nyomás miatt légbuborékok képződnek a vízpumpában, ezért nem nyom rendesen. Aztán nekiálltunk számolni, hogy milyen áttételekkel ad üzemi fordulatszámot a vízpumpa. Ha ez lenne az ok, akkor a lapátok hátoldalán a kavitáció nyomot hagyna. Másrészt ha minden alkatrész eredeti, a motor is gyári értékek között üzemel, akkor ennek kicsi a valószínűsége.

lrs 2012.10.09. 09:24:25

Szia!

Egy újabb ötlet a többihez:
Gumi vízcső: a két gumiréteg szétválva befelé hupli amely kívülről nem látszik, de lecsökkenti a keresztmetszetét ...
Nem ismerem a típust, de ha van fém csőrész is a hűtésrendszerben amely kis átmérőjű még azt is megnézném.

uglykid 2012.10.09. 09:42:00

Találkoztam már olyannal, hogy a hűtősapka nem tartotta a nyomást, ezért melegedett a rendszer!VW motoros Wartburgon az utángyártott, kisipari kiegy.tart. sapkába való betét volt pár tized Bar-ral eltérő ezért állandóan visszabugyogott a szerencsétlen!
Kipróbáltam egy drasztikus módszert rövid távon úgy, hogy egyszerűen lefóliáztam a nyílást, majd rácsavartam a kupakot!
S lőn világosság, fel tudott épülni a kellő nyomás az egyensúlyhoz így nem melegedett!
Mindjárt tudtam, hogy az az átkozott sapkabetét a ludas!

Shadowbull 2012.10.09. 09:42:16

@Egyed_embere: ", ott rendszeresen kisebbre cseréltük a vízpumpa ékszíjtárcsáját a forszírozott fordulatszám miatt..."

De nem azert csereltetek le, hogy ne "tul gyorsan" menjen a viz, hanem azert hogy ne legyen tul nagy a nyomas a hutorendszerben.

Shadowbull 2012.10.09. 09:45:31

@sikisiki: "a nagy nyomás miatt légbuborékok képződnek a vízpumpában, ezért nem nyom rendesen"

A kavitacio nem a nagy nyomas miatt keletkezik, hanem a szivo- es nyomooldali nagy nyomaskulonbseg miatt. Azaz ha a jarokerek elott es utana tul nagy a nyomaskulonbseg.

Ha kavitacio keletkezik, az hamar szetcsapja a pumpat.

Geree78 · http://www.geree.hu 2012.10.09. 10:35:29

Bár nem olvastam el minden kommentet, így ha volt, akkor sorry. De ha nem, akkor talán egy lépéssel előrébb lehetsz.

Szóval, megengedsz egy javaslatot? Zárjuk ki azt, ami tuti nem okozhatja a gondot. Így egyértelmű, hogy merre kell tovább keresni. Javaslom, hogy járasd ventillátor-kapcsolási hőmérsékletre a motort és ha már van infrahőmérőd, akkor a venti járása közben mérd meg a hűtő belépő és visszatérő csövének a hőmérsékletét. Ebben a hűvösebb időben jelentős különbsége kell legyen alapjáraton. Ha nincs, akkor a hűtő nem adja le rendesen a hőt, aminek lehet a venti is az oka.
Ha pedig megvan a jelentős hőkülönbség, akkor a hűtő mögött kell tovább keresgélni is szisztematikusan kizárni a lehetséges okokat.

Javaslom a "Root Cause Analysis"-t, vagyis a csökér-okok felderítését.
- Nem tudja leadni a hőt. Miért?
- Eljut hő a hűtőig? Ha nem, miért?
- Termosztát előreengedi a vízet? Ha nem, miért?
- Vízpumpa eleget szállít? Ha nem, miért?
- Egyáltalán zárt a rendszer? Nincs gátrepedés, vagy tömítési probléma? A HF sík, de blokktető is??? Csúnyán hullámos tud lenni...

És még egy dolog, ami csak az autót nézvén derül ki. Ha nem belevaló (kisebb) hűtő került bele, akkor lehet, hogy az elölről érkező levegő kikerüli a hűtőt. ;)

Nem nagy probléma, csak az egyes alkatrézek funkciójának és működését alapul véve analitikusan kell megközelíteni a problémát és szisztematikusan kizárni, ami már biztosan nem okozhatja. :)

Nincs itt semmilyen kavitáció, meg túl sok vízszállítás, és elcseszett HF-tömítés sem.

És kommentelők figyelmébe: NEM CVH, NEM ALUHENGERFEJES ÉS NEM INJEKTOROS. Oldaltvezérelt motor, öntöttvas HF, Weber kéttorkú (32/34 DFT) karburátorral.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.09. 10:41:47

@jozsika1971: "Kíváncsi voltam valaki ajánlja-e a legegyszerűbb módot a hiba feltárására"

Háromszor elolvastam amit írtál, de nem világos, hogy ebből
hogyan lesz tuti diagnózis.

mozsó 2012.10.09. 10:48:55

Lehet oltári baromságot kérdezek, nem ismerve a típust, de futottam bele ilyenbe egy öreg vassal...

Hőgomba kapcsolja a hűtőventillátor villanymotorját... motor elindul... eddig oké. De jól is forgatja a ventillátorlapátokat? Nincs ott véletlenül egy viszkókuplung, ami nem jó állapota miatt nem ad át teljes fordulatot a ventillátorlapátoknak? Esetleg valami házi barkácsszakkörös berhelés miatt? Vagy a lapátok nem forognak-e el felmelegedve a motor tengelyén?

Ha bármelyik igaz, nincs elég légszállítás... bár a 130-as utazótempó menetszele valóban elég lehetne hűtéshez.

Stump András 2012.10.09. 11:05:40

@chr: Nem CVH, 1,6 Kent/Crossflow, oldalvezérelt, karbis. Azért 10-15 fok körüli hőmérsékleten nem szabadna melegednie, még akkor sem, ha alulméretezett a hűtő.
@Adamfark: Termosztát új, előtte-utána nincs hőmérséklet-különbség, többször kiszedtem, nem változtatott semmit, és a kosz sem akadt fenn rajta.
@autoitalia: Egyre biztosabb vagyok benne, hogy valami ilyesmi apró repedés lesz az ok, ami hőre vagy nyomásra kinyílik. Most jövök Novoth Tibitől, megnéztük a hűtőrendszert indikátorfolyadékos teszterrel, ami elvileg kimutatja az égésterméket. Természetesen nem színeződött el. Viszont a hűtőfolyadék tetején van egy nagyon kicsi, de nem letagadható hab, ami azt jelenti, hogy valami nincs rendben odabent.
@robertocrack, @Geree78: : Amikor bekapcsola a venti, a hűtő beömlőjénél 100-102 fok körül, kiömlő csövön 85-86 fok a hőmérséklet. Először azt gondoltam, ez nem elég nagy különbség, és nincs összehasonlítási alapom sem, mert most használtam először ilyen hőmérőt. De ha belegondolok, bőven elégnek kell lennie, ha 15 fokot hűt. A felsorolt okok közül már csak a repedés maradt, vagy valamiért túl sok hőt termel a motor. De a gyújtás és a keverékképzés rendben.
@uglykid: Vettem rá új sapkát, az elég kemény nyomást épít fel. Semmi változás.
Kösz mindenkinek az ötleteket, tényleg jó volt, hogy végre nem a trollokat kellett írtani. A következtetés az, hogy megint le kell venni a hengerfejet, és nagyon alaposan megvizsgálni a blokkal egyetemben.

ZYLO 2012.10.09. 11:13:13

A termosztát-ház tetején (a ventillátor-kapcsoló gomba mellett) van légtelenítő csonk? Ha nincs, próbálj egy ilyet szerezni!
Ez kb a hűtőrendszer legmagasabb pontja, ha valahol levegő marad, akkor az ott van. Bár szerintem, ha a keringetés rendben van, egy kis levegő még nem okoz forrást.

Az apró buborékolás inkább arra utal, hogy valahol folyamatosan belekerül a kipufogógáz a hűtőfolyadékba. (BTW, ezt vajon valami gázelemzővel nem lehet kimutatni a kiegyenlítő tartályban?) Javaslom, hogy ellenőrizd a blokk tetejét is és pasztával tedd vissza a tömítést és a hengerfejet.

Lowtyo 2012.10.09. 11:20:37

@Stump András: szerintem valami elromlott a motorodban, azért forr a víz. ha minden fasza lenne, nem forrna. meg kell javítani ami elromlott és akkor nem fog forrni.
remélem segítettem.

gabist 2012.10.09. 11:29:47

Ez tényleg nehéz diónak tűnik. Én személy szerint leginkább a hengerfej környékére gondolnék. Lehet tömítés probléma, gondolom a megfelelő nyomatékra van húzva a fej és a csavarok is ki lettek cserélve. Ha úgy döntesz hogy hengerfej le, akkor nézd meg a blokk tetejét is, nem-e az nincs síkban. Igaz csak egyszer, de szívtam már meg olyannal. Még egy dolog lehet, de azt kizártnak tartom, hogy a vezérlés nincs jó helyen, de ez szerintem itt szóba sem jön. Nem olyan nagy dolog levenni a hengerfejet, muszáj lesz, addig úgyis benned lesz a kisördög.:)

Geree78 · http://www.geree.hu 2012.10.09. 11:49:37

@ZYLO: Te figyelj már. Most vagy Te tudsz valamit, vagy én nem...
Az égési csúcs hőmérséklet vastagon 1000°C felett van, de még a kipufogógázok is simán elérik a 800-900°C-ot. Mindezek mellett az égési csúcsnyomás is minimum 60bar. Ha nem repedés van, hanem a hullámos felület miatt nem tart a hengerfejtömítés és azon belül is a fém karima, vagyis mellette kifúj, akkor pasztával mit akarsz?!?!?!?!?!?!?!?!?
Ha pedig repedés van, akkor a tömítés rendesen teszi a dolgát most is...

Üvege$ 2012.10.09. 11:59:47

Vidd el egy márka szervizbe, hátha találsz egy olyan szakit akinek van kedve és hozzáférése gyári rajzokhoz, adatokhoz.

Geree78 · http://www.geree.hu 2012.10.09. 12:00:56

@Stump András: Kicsit agyaltam. Ha normál terhelésre még elfogadható a helyzet, de terhelésre azonnal elszalad a vízhőfok, és mellette (ha jól emlékszem) még bugyog is néha a kiegyenlítő, akkor az erősen arra enged következtetni, hogy nincs hermetikusan elzárva az égéstér a víztértől. Ugyanis terhelésre jelentős hő és nyomás keletkezik az égéstérben, amit ha átfúj a vízkörbe, azt már nyilván nem tudja leadni a hűtő, hisz nem arra tervezték.

Így már szinte biztos, hogy HF le. Amit még érdemes megvizságlni, az a HF-tömítés. Melegen kellene a vizet leengedni, így még el tud párologni a maradék víz a tömítés körülről; és utána venni le a HF-et óvatosan úgy, hogy nehogy elmosódjon bármilyen jel. Ha a tömítés mellett fújt ki, akkor a fém karimáknál látszódni fog, hogy nem körkörösen fényes-fémes tiszta, hanem valahol matt vagy kormos. Ebből már lehet következtetni, hogy pl. a blokktető hullámos vagy valahol van valami repedés. Ha az illeszkedő felületek síkok, akkor a tömítés karimáinak szép fémesen tisztáknak kell lenniük körkörösen, mindkét oldalon. Ha így van, akkor viszont repedés van valahol, ami egy öntvény és eme motor esetében nagyon fejfájós művelet...

traxx 2012.10.09. 12:05:35

Nem olvastam minden kommentet, szóval ha volt már, bocsánat.

Szóval: A rendszernek nem kellene nyomás alatt működnie? Mert akkor nem gond a 100 fok feletti hőmérséklet. A gond az ott van, ha pl nem a megfelelő sapka van rajta, így nem tartja meg, vagy nem akkora nyomást tart meg.
Nem oly rég találkoztam pont egy ilyennel, hogy egy barát autóján egy másfajta sapka volt és folyamatosan forralta a vizet. 4 szerelőnél járt, már ment a vízionálás hengerfej felújításról, hűtőcseréről, mindenről, de végül csak egy gyári hűtősapka kellett rá.

LoL99LoL99 2012.10.09. 12:21:31

Bocsi hogy beleugatok de volt egy mk1 es escortom 1.1(sajna eladtam 30 ft ért :(((( )ugyanezt tette gátrepedéses volt a hengerfej.Talán ez is az .

ZYLO 2012.10.09. 12:47:38

@Geree78:

Nem vitatom a számaidat, bizonyára helyesek. Én azt tudom, hogy amikor egy ilyen motorra szárazon raktam fel a tömítést, felforrt a víz. Amikor pasztával, akkor nem.

Nyilván a tömítés másik volt, minden más ugyanaz. Tudom, hogy szakértő körökben ez sarlatánság, ám nálam működött, másképp nem javasolnám. Valami sötétzöld színű Loctite paszta volt, 700 fokig hőálló. Kilenc évig használtam utána azt az autót.

Stump András 2012.10.09. 13:02:25

@Geree78: Ugyanerre a következtetésre jutottam.

Peetee 2012.10.09. 14:01:10

Nekem se MR2-esem, se hűtőproblémám, de ott leszek a szalagkorlát mögött egy Nikonnal meg a nagytelével' !!! :)

karlmann 2012.10.09. 14:39:11

@Stump András:

Azt írtad, hogy van egy kis hab a hűtőfolyadék tetején. A nívópálcán nincsen esetleg nyoma a hűtőfolyadéknak? Mert az lenne a legbiztosabb jel arra, hogy a hengerfejnél van a probléma. Lehet, hogy előtte le kéne engedni az olajat is, hátha a karter alján találsz hűtőfolyadékot.

halor 2012.10.09. 14:48:49

Nem tudom hogy lehetne megmérni, de van megfelelő tömegárama a vízpumpának, tehát kergeti becsülettel a vizet? Próbáld ki, hogy amikor megy a hüttőventi, akkor a hüttőradiátorba belépő és onnan kilépő vízhőmérsékletet méred. Minél kisebb a különbség, annál nagyobb a víz tömegárama.

SZPTRSZB 2012.10.09. 15:59:27

@Stump András: Szia Bandi! Még az előző fiestás cikk kommentjébe írtam,hogy nekem is volt két MK 1 em. Azt is le írtam , hogy az 1300-as ugyan ezt a hibát produkálta, ott a hengerpalást volt átrepedve a víztér felé. Az a baj, hogy már nem emlékszem vagy a 2-es vagy a 3-as henger volt repedt a kompresszió tér felső részén. Csak akkor rottyantotta a vizet ha komolyabb volt a terhelés. Sokadik HF levétel után vettük észre mert olyan kicsi volt a repedés, ami hőterhelésre tágulhatott be annyira hogy belepofázott a vízbe. Ami még érdekes, hogy ha már egyszer megrottyant akkor ha járó motornál rátöltöttem némi vizet beállt és a következő rugatásig bírta. Amúgy fűtés satu és ventillátor belülről bekapcsolva opciókkal jól bírta a csapatást repedtt blokkal is.

SZPTRSZB 2012.10.09. 16:06:02

@Stump András: Ja van még egy pár MK 1 kacatom, ha lesz időm fel leltárazom. Ha esetleg hasznát veszed össze rakom egy nagy pakkba és viheted.

Stump András 2012.10.09. 16:16:02

@SZPTRSZB: Kösz, olvastam, csak nem reagáltam rá akkor. Feltétlenül csekkolom a blokkot, ha lent van a hengerfej. Nagyon ne fáradj az alkatrészekkel, a melegedésen kívül már nincs sok hibája az autónak.

SZPTRSZB 2012.10.09. 16:25:25

@Stump András: Eredményes jó hangulatú hibafeltárást kívánok.
Annak reményében, hogy nem a blokk repedt.

papalaci62 2012.10.09. 22:41:12

András! Bár nekem nem Fordom volt, de öntvény hengerfejes autóról beszélünk. Szintén terhelésre melegedett, a ventilátor nem tudta visszahűteni, de ha a tempót visszavettem, lassan visszaállt normálisra.Sokadik hf le-fel után kaptam egy tippet. Elvittem egy ezzel foglakozó szakihoz, aki alaposan megnézte, majd felhevítette és nyomás alatt kiadta a repedést belül. Olyan érdekes repedés volt, hogy normál üzemben nem engedett át, de amikor a teljes lókészlet dolgozott megfeszített tempóban, szépen kinyitott.

S8 Phantom 2012.10.10. 16:07:10

Csak óvatosan a fejléccel! Ha egy IQ gazdag humortalan kockafejű tudományos rendőr megkifogásolja valódit fogtok kapni.
süti beállítások módosítása