Levelet hozott a posta

  2012. október 07. - Nyegleo Címkék: fiat tipo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Mivel a Tipóhoz nem nagyon kell alkatrész, és ami kell, az is van itthon, így amikor megpillantottam az ebayen, nem lehetett otthagyni. Nehogy már csak Csikósnak és Bandinak hozzon mindig csomagot a posta.

DSC03370

Ezt a kazettát akkor adták ki, amikor a Fiat Tipo megnyerte az Év autója díjat, 1989-ben, maga mögé utasítva a Vectrát és a Passatot. Itt alant szép sorba meghallgatható a tartalma.

Persze pillanatokon belül kiderült, hogy a kocsiban lévő kazettás rádiónak a magnó része nem működik, így egyelőre nem élvezhetem a 70-es 80-as évek slágereit.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr574806104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pityubácsi 2012.10.07. 12:29:44

nem akarok gonodz lenni, de ennyit ér az "év autója" verseny.
a tipo már fasorban sincs, de a vectrák és passsszátok boldogan falják a kilométereket,

Steppenwolf 2012.10.07. 12:35:31

@Pityubácsi: Nem akarok gonosz lenni, de a csak az utcánkban két Tipo is van. :)
Egyébként korabeli Vectrából és a Passatból sem látni többet az utakon.

zbzbzb 2012.10.07. 12:36:07

@Pityubácsi: de ugye, nem a megtett km-ek alapján választják az év autóját.
tény, hogy a kor fiat konszern termékei nem túl tartósak.

Pepejoe 2012.10.07. 12:41:15

A kor Fiatjai már porrá rohadva döglenek a bontókban. Be is baszna, 10x több vectra/passat és egyéb van az utakon mint tipo. Rég láttam egyet is, pedig azon néhány olasz közt van, ami tetszik nekem.

tom656 2012.10.07. 13:04:48

Apósomnak van Tipója, régebben én is sokat mentem vele. Agyonütni sem lehet... mármint a Tipót

Pepejoe 2012.10.07. 13:14:34

100-ból 1.
Nem motorikusan meg gépészetileg van vele probléma, hiszen millióan taxiztak is vele.
Ha jó, akkor nagyon jó és nem zabál sokat. Ellenben hiába így úgy galvanizált, rohad mint állat, lakatoltam eleget ezeket. Elektromosan meg a szokásos olasz slendrián téma. Azzal lehet túlórázni, főleg ha benne van néhány extra.
A digit műszerfalasat meg inkább egy horrorfilmhez tudnám hasonlítani.

zeddez 2012.10.07. 14:24:40

nekem nem rohadt sehol a Tipo-m
Tipo-ból az rohad csak ami törve volt, és össszekókányolva javították

Nem úgy, mint kiscsillió Opel, ahol pl a hátsó kerékiv automata rohadása többgenerációs probléma, kb mint az olaszoké volt a Tipo előtt

abból a korszakból '80-s évek vége '90-s évek elejei malac Passat meg keresve sincs már sehol.
Ahhoz képest a Tipo tömegmodell még ma is

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.10.07. 14:32:53

Akkor most lehet rendelni hozzá az eBay-ről egy magnót is. :-)

336 2012.10.07. 14:37:57

Engedj meg egy apró kiigazítást: A mellékelt "Dance little sister" című dal nem '89-ben, hanem 1987 nyarán jelent meg az "Introducing the hardline of Terence Trent D'arby" című lemez 5. track. :)

Nyegleo 2012.10.07. 14:41:11

@336: És ha végighallgatod a playlistet (ami be van ágyazva), akkor a többi szám se, de nem is állította senki. Csak a kazettát adták ki 89-ben.

Nyegleo 2012.10.07. 14:44:16

@zeddez: valóban, ez is csak a javítások helyén rohad. Volt olyan ütközésnyom az elején, ami 4 évig volt kitéve az elemeknek és nyoma se volt a rozsdának. Viszont sajnos ennyi idősen szinte minden autót már annyit gányoltak, főleg nálunk, hogy leginkább az viszi a sírba.

Pepejoe 2012.10.07. 14:47:59

Azt a Passatot nem forgalmazták az országban, a Tipot meg igen, egyértelműen ANNÁL több Tipot látok még én is. De ettől függetlenül nem látsz igazán Tipot az úton, hacsak nem a sajátodat nézegeted.
Nekem meg az Opel nem rohad automatán, mondjuk a Citroenem sem, pedig 23 éves kotvány. Akkor ezek szerint most nem rohad egyik francia sem? :)

336 2012.10.07. 14:57:22

@Nyegleo: Sorry, nem indítottam el a videót, mert a nótát elég jól ismerem, így nem láthattam, hogy playlist van...

zeddez 2012.10.07. 15:07:00

'89-90 körül biztos tömegek vették a Tipo-t itthon :P

Ha akkora szar volt, akkor miért nem tünt az el előbb, mint jürgenisztánból behordott, "hibátlan, örökélet+1nap" malac Passat-k?

A Tipo-nál évekkel újabb konstrukciójú rohadós F Astra meg egy kész negatív legendárium rohadásból, össze se karcoltad soha sehol, s hatsó kerékívjei sajttá szétrohadtak maguktól akkrois 6-7éves korukban, de az E Kadett, Vectra/Calibra, A/B Corsa ebből a korszakból egykutya mind.
Ami ezekből éppen nem rohad azt már javíttatta előző tulaj :P

amenta 2012.10.07. 15:08:52

Hát, van három vectránk, nagyapámnak egy kombi temprája meg van még a családban még egy tipo.

Igazából mindegyik egyformán megbízható, és hibátlanul teljesít 10-en évek óta. (mondjuk a temprában nincs is több mint 110e)

kkn 2012.10.07. 17:29:05

Egy ilyen háromajtós még most is bejön, klímával, szép kékben

ttp://href.hu/x/im4n

eszgbr 2012.10.07. 17:30:32

azért az ukrán határ közelében még szép számmal rohangálnak a malacorrú Passatok, jellemzően kombik

eszgbr 2012.10.07. 17:34:07

Vectra A-ból is észrevehetően többet látok, mint Tipóból, szóval területe is válogatja melyikből van több

totyizselé 2012.10.07. 17:52:46

rohad nem rohad, azt tudom mondani, hogy fene a zenei ízlésedet :)
terence trent d'arby, bazmeg... :)))

Tökösmákos 2012.10.07. 18:07:51

Az én kocsim nem rohad, megvétel után rögtön szétszedtem, lezsíroztam és bedobozoltam. A magyarországi fizetés az EUs fizu egyhatoda-egytizede, jó nagy barom aki ebből benzinre költ, aminek az ára ugyanaz mint az EUban. Járjatok BKVval, politikusainkat is megviseli a válság, kellenek nekik a milliók :P

Pepejoe 2012.10.07. 19:08:43

@zeddez:
:P A 90-es évek közepéig volt gyártásban Tipo. :P :P 89-ben még csak elkezdték forgalmazni. :P Az opelemen is gyári küszöb van, 22 éves. Most kezd a bal hátulja. :P A citroncs 23, az meg nem. :P Ami nem dicsőség, mert van más baja. :P De nem olasz. :P Ellenben 2000-ben már küszöb elejét javítottunk a megboldogult Boldizsárban egy dízel Tipon. :P Mert a tulaj nem engedte levágni. :P
Ettől még elfogadnék egy sedicivalvole-t. Mert tetszik. :P Ha nem rohad. :P
Amúgy mindegyik korabeli autónak javallott dolog a kezelésijében, a 2-3 évenkénti alváz és üregvédelem megismétlése. Kiváncsi lennék, az itt lévők közül ennek ki van tudatában + aki még el is vitte ilyen helyre a sajátját, egyáltalán járt-e már ilyen helyen.

protézisesh 2012.10.07. 19:35:22

@Pepejoe: "A kor Fiatjai már porrá rohadva döglenek a bontókban"

Hát ez jol mellement... A Tipo az elso 100%ban horganyzott kaszniju olasz auto. Rozsdas tipot en szemely szerint nem lattam. Amugy meg a malacorru passat (merugye az a kortarsa a tiponak) pont ugyanannyira gyakori az utakon, mint a tipo. Mifelenk mindketto kihalt.

offroad 2012.10.07. 19:45:16

nemtudom hogy vagytok vele..de én sok tipót látok az utakon..amúgy ez kb olyan téma hogy azt látod amire figyelsz..régebben szartam le a 155ös alfákat, aztán egyszer csak elkezdtek tetszeni..azóta sokat látok belőle, általában szarabbnál szarabbakat, de azelőtt sosem figyeltem...ugyan így a tipóval is..sok van azért belőle, szerintem jóval több mint malacpassatból..

Pepejoe 2012.10.07. 20:36:22

@protézisesh:
Köszönöm a rávilágítást a téma lényegére. Nem mindegy, hogy azt a "horganyt" hogy és milyen technológiával vitték fel. Vagy akkor ezek szerint, ami horganyzott, az tulajdonképpen örök élet? Ebből a megközelítésből azok az autók sosem rohadnak el? Akkor az eresz sem rohad el a házon sosem, gondolom a szétrohadt esőelvezetők mind-mind a fantázia szüleményei. A karosszéria a szakmámba vág, úgyhogy nem ment semmi félre.
Összefoglalva: a cink nem azért van a karosszérián, hogy az 100 évig az utcán állva is olyan legyen, mint az új, mert nem lesz. :D A galvanikus eljárás folyamán felvitt réteg (ami elég vékony és nem akarok hülyeséget írni, a könyveim meg igen régen a pincében rohadnak) lényege, hogy amikor kialakulna az oxidációt előidéző folyamat, akkor a a cink megy oldatba az acél helyett, ennyi. Ettől függ leginkább, hogy mikor rohad maga a verda és persze attól, hogy az eljárás folyamán mit és milyen megoldással végeztek el. Galvanizálni rengeteg módon lehet ám...remélem a te gondolataidban sem egyforma egy néhai Saab-gyár és egy Fiat galvanizálása.
Akkor tulajdonképpen felesleges utángyártott küszöböt forgalmaznia az Unixnak, ha olasz gépről van szó, hiszen az milyen fasza, nincs szükség rá.

Gazsi bácsi lótetű 2012.10.07. 20:56:13

Az év autója kiválasztásakor nem azt nézik, hogy Abszurdisztánban 20 évvel később hány autó rohangál az utakon.
Az akkori tudást, technikát vették alapul. A Tipo korának igen jó képviselője volt (persze ez függ a motortól és felszereltségtől), kényelmes és tágas utastérrel. Volt szerencsém akkoriban párhuzamosan Opelt is és Tipo-t is használni, messze a Tipo volt jobb. Sokkal kényelmesebb, tágasabb, és modernebb volt az Opelnél.

Jó autó volt, nekem a digit műszerfallal sem volt soha problémám, elektronikus baja sem volt soha. Lehet hogy kifogtam?

autokatalog 2012.10.07. 21:27:29

@Pepejoe:

"Nem motorikusan meg gépészetileg van vele probléma, hiszen millióan taxiztak is vele."

Ha a parszazdarabos Fotaxi-fele beszerzesre celzol az veletlenul sem a megbizhatosag vagy a tipus jo hire hanem a vallalatvezetesen beluli mutyi eredmenye volt.Regi soforok egybehangzo velemenye,hogy a cegnel addig megfordult modelleknek a Tipo toronymagasan a legeslegszrabbika volt incl. Warszawa es Moszkvics.Onmagaert beszel,hogy szuk masfel ev leforgasa alatt nyom nelkul tuntek el az allomanybol.

"Azt a Passatot nem forgalmazták az országban,"

Ennek a butasagnak azert fuss neki megegyszer.Fel valuta-fel forint konstrukcioban Konsumex mar megjelenesetol fogva - 88 elejetol -, az Obudai Autojavito pedig 1989 vegetol arulta. A Porsche Hungaria 1991-es megalakulasatol kezdve pedig az osszes Passat-modell szerepelt a listan.Es akkor meg egy szot nem szoltam a szinten 1991-ben abszolvalt tobbszazdarabos tetel szallitasarol kulonbozo miniszteriumok es Rendorseg,Tuzoltosag reszere szinten a malacorrubol.

autokatalog 2012.10.07. 21:45:37

@zeddez:

"89-90 körül biztos tömegek vették a Tipo-t itthon"

Szep szammal jott maganimportban mar akkoriban is, vadonat ujkent,tobbnyire Ausztriabol. A Konsumex kinalataban szinten szerepelt bemutatasatol kezdve a Passathoz hasonlo konstruckioban.Majd jottek a hivatalos forgalmazok forintert,eloszor a Hungaroszerviz 90-ben majd a tucatnyi jol ismert nev.

"Ha akkora szar volt, akkor miért nem tünt az el előbb, mint jürgenisztánból behordott, "hibátlan, örökélet+1nap" malac Passat-k?"

Ha nem tunt el elobb miert van malacorrubol majd' ketszer annyi elado a hahun mint tipobol.

Pepejoe 2012.10.07. 22:08:40

@autokatalog:
Nem a párszázdarabos főtaxira gondolok. Egyébként ezt mondom, hogy forgalmazták nálunk.

Párszáz malacorrú meg egy tízmilliós országban...az aztán eszméletlen tétel, már ne is haragudj. Nem rémlett, hogy forgalmazták volna, de akkor mindegy. Ügyesen másolsz, jó! :D

Véleményemet továbbra is tisztelettel fenntartom.

autokatalog 2012.10.07. 23:04:04

@Pepejoe:

"Párszáz malacorrú meg egy tízmilliós országban...az aztán eszméletlen tétel, már ne is haragudj."

Tizmillios lakossaghoz kepest valoban nem jelentos,am az altalad megjelolt nullához kepest mar egyenesen rengeteg.Plane ha nem csak az emlitett parszaz allami autot hanem a megegyszer ennyi maganebernek eladottat is figyelembe veszed.

"Véleményemet továbbra is tisztelettel fenntartom."

Akkor alkalomadtan vedd szemugyre a hahut ahol a 88-93 kozti elado passatok tiz szazaleka Magyarorszagon ujonnan uzembe helyezett.

Dennis01 2012.10.08. 10:49:15

Angliaban mar eleg ritka madar a Tipo es a vele egyidos kocsik, mint a Passat. Viszont ha Tipot latok, mindig rozsdamentes, jo allapotu, vele szoges ellentetben az oszzes Passat kormot okado, szakadt, utolsokat rugo szarkupac. Persze ez azon is mulik, milyen tulaja volta jarmunek, milyen karbantartasban reszesult, stb..

Pepejoe 2012.10.08. 11:45:02

Amúgy a 80-as évek közepétől az Audi több típusa is horganyzott volt, na és akkor mi van? 30 éves autók lassan, 6 év átrozsdásodás ellenit adtak rájuk. Most mennyit adnak, max. 10-et? Vagy még annyit sem. Azért a cink nem csodaszer. Az az autó is rohadni fog, csak késöbb. Ráadásul a korai Tipo nem is 100%-ban volt horganyzott, úgyhogy már csak ezért is látnod kellett volna olyat, ami rohad mint az eresz.
Pont.

etruszk 2012.10.08. 16:06:57

Úgy tudom, hogy a malacorrú Passatok nagy részét elvitték Romániába...

DeezL 2012.10.08. 16:16:57

@Pepejoe: azért az A vectra is szeretett rohadni...Tipoból SOmogyban rengeteg van...nekünk is volt 2 is:)jók voltak csak az 1.6os azért lett eladva mert szeretett fogyasztani...de semelyik nem digites volt hálisten...elektromos problémák sem voltak semelyiknél...@protézisesh: pedig rengeteg Tipo rohadt és rohad is ami van...főleg az osztrák német importok..de nézzd meg a tesóját is a Dedrát azok is szerednek elpukkanni,de érdekes a 155ösök tapasztalataim szerint jobbak voltak kasztnira,nekem amikor volt a 155ös akkor az fiatal autó volt,meg csak rövid ideig volt nálam mert eladásra hoztam,de manapság sem nagyon láttam rohadt 55öst pedig már 20évesek is vannak

w a s d 2012.10.09. 19:49:58

@offroad:
"ez kb olyan téma hogy azt látod amire figyelsz"

Szerintem is. Amit most írok, az nem vicc, de már- már elgondolkodtam rajta, hogy csak nem elkezdett igen erősen kikopni a régi Swift. Aztán csak egy nagyon kicsit odafigyelve azt láttam, kettesével jönnek szembe az úton még mindig.