Talán lesz belőle autó

  2012. augusztus 05. - Motordoktor Címkék: volkswagen bogár vw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

– Halló, figyejjé, a fényező azt mondta a hétvégén letüsszenti a Bogarat.

– Bogarat? Melyiket?

DSCF8001

Kérdeztem őszinte érdeklődéssel, egyik kezemben a telefon, másikban egy kovácsolt dugattyú, szépen összeforgatott gyűrűkkel. Mert már olyan régen adtam be a zöld 1302-esemet a fényezőhöz, hogy a kisebbik lányom majdnem megtanult közben járni és beszélni, úgyhogy szinte elfeledkeztem a létezéséről. De ez nem panasz, nekem nem volt sürgős, azonban többet olyat nem csinálok, hogy a két hobbiautóm közül mindkettő szét legyen szedve. Ez nagyon kemény dolog, megviseli az embert.

Én például oda jutottam, hogy majdnem vettem egy Citroen AX GTi-t, ezúton köszönöm Telós Bandinak, hogy lebeszélt. Éreztem, hogy hatalmasodik a vágy, hogy legyen megint haszontalan autóm, és egyre többet nézegettem a neten a használt autókat. Az ember elveszíti minden józan eszét és impulzus vásárlóként viselkedve megvenne minden ócskavasat, amit aztán nem is szeret igazán, csak szerelgeti a nemlétező szabadidejében. Ráadásul olyanokat néz, amik minden tekintetben rosszabbak annál, amit éppen idő hiányában nem tud összerakni, megcsinálni.

A racionális én persze mondja, hogy megvenném, aztán arra megint nem lenne idő, és csak romok, szétszedett vagy szétesett prodzsektek állnának el minden talp alantnyi helyet a kertben. Szerencsére egy barátom Bogarát kellett beállítanom, és akkor megint rádöbbentem, hogy az én szívemhez ennél a levegős bokszernél semmi nincs közelállóbb, legfeljebb a hathengeres levegős bokszer. Nem szabad mással foglalkoznom, csak ezekkel.

DSCF8008

A zöldet azért vettem, mert a közel gyári állapotú, magyarországi üzembe helyezésű, most egy hónap híján pontosan negyvenéves autóba egyszerűen beleszerettem. Arra gondoltam, hogy a kissé matt fényezést felújítom, azt a pár horpadást megcsináltatom, és kevés pénzből vígan robogok a röfögő bokszermotorra. Természetesen nem így lett.

Egyik túlzásból a másikba esve vásároltam meg a fellelhető eredeti alkatrészeket és a jó minőségű német utángyártottakat, a fényezésfelújítás pedig teljes külső fényezés lett, ami miatt úgy szétszedtem az autót, hogy a belsejét is kifújhattuk volna, de azt nem akartam, mert eredeti, enyhén patinás volt. Ez a patina pedig szép, nem olyan, ahogy a csoffadt műanyag autók öregednek az UV-fényben. Ez megkopik, kifényesedik és egyre csak szebb lesz.

DSCF9157

Persze kellett egy kis lakatolás is, de semmi komoly. A motorblokk kapott egy tisztítást és pár tömítést kicseréltem, de annyira gyári volt, hogy nem bontottam szét. Ebben valóban 134 ezer kilométer van, ritkán látni ilyen jó állapotú gyári Bogár-motort.

feny1

A kérdés jogos, minek két bogárhátú, amikor egy már van és működne is, ha nem lenne szétszedve a motorja. A válasz egyszerű, nem kellett sokáig a hajánál fogva előrángatni: hát azért, mert ez gyári lesz, akár OT-vizsga képes, míg a másik esetében a Porsche-futómű és -fékek nehezen magyarázhatók ki, véresebb szemű veterános társaságból kinéznek vele. A gyárival elpöfögök szépen, nem rohanunk Dönci, élvezem a tájat, a gyerekek úgyis tudják, hogy én vagyok a király, vagy hogy is mondta Bill kapitány, a másik pedig pengeéles tuninggép, amit ennek ismeretében még tovább tudok élezni, vagy akár pályanapokra is alkalmassá tenni.

Ez az elmélet, a gyakorlat során pedig majd minden kiderül.

feny6

Mindenestre a Szumátra-zöld 1302-es nagyon szép lesz, de nem lesz belőle szobor. Ezt az autót használni fogom és élvezni benne minden kilométert. A következő Belsőség-találkozón meg lehet majd nézni, ígérem. A Ponton és a Bende BMW-je közé fogok parkolni - méltó lesz hozzájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr304695935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ttomi75 · http://www.butorszaki.hu/ 2012.08.05. 08:55:26

Gyönyörű szín!!! Sosem voltam bogaras, de lehet csak azért mert még nem ültem egyben sem? :)

Cooper911 2012.08.05. 08:58:03

Ha majd egyszer megöregszem, nekem is lesz velorexem!
Ja nem... Ha majd egyszer sok pénzem lesz, nekem is lesz OT-s bogaram.

Garp 2012.08.05. 09:14:21

széép ez a szín, a kedvencem. Egy van csak előtte - érzelmi okokból - a Dakota Bézs. Tudom, hogy nem olyan karakteres szín, de nincs is sok belőle már.
A múltkor megint rám jött, h kéne egy bogár. Sajnos erre felé vagy rommá rohadtat, vagy arany árút kapni csak. Ráadásul jobb kormányos bogarat még véletlenül se: nekem vhogy nem az igazi. Persze azért keresők beállítva, hátha jön vmi kihagyhatatlan kapás :). (próbálom féken tartani én is azt az impulzust, különben tele lenne a parkoló veterán roncsokkal:) )

A legjobbakat ződikéhez!

Nesebar 2012.08.05. 09:31:08

Szép a szín nagyon, de a delfin kék metál darabot sem tolnám el magamtól...

samot 2012.08.05. 09:37:08

Ha a fradipàlya közelébe parkolsz,sose lesz rajta egy karcolàs se.Ez több mint tuti!:)
Egyégként tényleg jo!Gratula.

subtotal 2012.08.05. 10:17:55

"Egyik túlzásból a másikba esve vásároltam meg a fellelhető eredeti alkatrészeket...", majd a szokásos smonca: "a Szumátra zöld 1302-es nagyon szép lesz, de nem lesz belőle szobor. Ezt az autót használni fogom és élvezni benne minden kilométert."

Akkor maradj résen, nehogy szoborrá változtassa ezt is a vágy villamosa :).

dennisthemenace 2012.08.05. 10:18:39

@Garp: ?????????????????????????????

Ádi F. 2012.08.05. 10:20:44

Szép, nagyon szép! A fehér a donor?

merida001 2012.08.05. 10:39:06

Szép Bogár, csak Pont a 1302 miatt jó, illetve problémás is egyben. Az első futóműve, ha jó akkor szuper, viszont jóval szervíz igényesebb sajnos, mint egy "mezei" 1300-as első "létrás" futóműve... Jó a cikk, várjuk az esetleges kis videókat is.

tAB · http://tabblog.net 2012.08.05. 10:40:19

A másik motorja miért van megint darabokban?

Csikós Zsolt 2012.08.05. 10:41:13

Hijj, ez a zöld volt az egyik kedvenc Bogár-színem gyerekkoromban. De nem is emlékszem, mikor láttam ilyen színű Bogarat ennyire fényesen...

effendi79 2012.08.05. 10:56:22

@Csikós Zsolt: ENNYIRE fényesen szeritem akkor sem, mikor kijött a gyárból. :-)

Pas de probleme 2012.08.05. 13:39:56

De most aztán már hozzátok azt a '02-est, lécci! :-)

1127ccm 2012.08.05. 14:31:31

Már értem miért kérdeztél vissza a találkozón, hogy "melyik bogár?" Ezek szerint megindult ez a szekér is. Gratulálok. Soha nem voltam bogaras, de nem olyan régen volt szerencsém vezetni egy igen-igen szakadt mexikói példányt, amit bevallottan azért vett a gazdája, hogy olcsópénzből simán csak járjon vele. Meglepően élt az autó! Éreztem a mechanikát minden porcikájában. Jó volt na. Megértem a szenvedélyed...

gobolyosg 2012.08.05. 15:58:05

Aza szííín huááá!
Ha kész lesz eltolod vizsgára? - bár nem attól lesz óté egy verda, mert ótéztetve vagyon.. :))

Szacsi 2012.08.05. 16:18:04

@Make Valamit: uhhh! Ettől motor doki és Csikós mester versenyt fog hányni. Borzalom.

TSiga · http://alfaamore.hu 2012.08.05. 17:23:54

Nagyon szép lesz! Én sem vagyok Bogaras, de ezt én is elfogadnám.! :-D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.05. 17:43:26

Sumatra zold? British Racing Green!!! :))) hajra hajra haladjon a project! Beszamolot ( kepekkel gazdagon dusitva!) igenyel a T. Kozonseg!!! ( a feny nagyon jo lett! )

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.05. 18:26:00

Nem tudom,nekem sosem jött át ennek a bogárnak a feelingje.
Én egy nullának tartottam valamiért világéletemben valamiért.
Azok a Mercik,amik voltak a Csikós úrnak,100-szor jobbak voltak.

Nekem olyan "akkori Suzuki" beütése van. Sokan mondták,hogy sokat babrálták,meg az autószerelőtanodákban is ezek a motorok voltak,mutatóban.

AzHofi 2012.08.05. 18:58:08

"A Ponton és a Bende BMW-je közé fogok parkolni"

afaszt, mindhárom ott lesz a totalcar panoptikumban, nem fognak ezek naponta menni :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.05. 19:16:09

Azért az érdekes kérdés hogy a joval nehezebb 6 os Golf ban vagy egy 40 éves bogárban van több kg fém.:-) :-) :-)
Hamár műanyagozunk:-)

Csikós Zsolt 2012.08.05. 19:33:14

@AzHofi:

Például a zöld szobrot ma is láthattad volna menni és tegnap is, pedig azzal tényleg súlyos garázsban tartást terveztem.

És nem kényszerből - működik a Bianchi is, sőt, a járós állólámpa is. Csak.

Nem kell okvetlenül messzemenő véleményeket mondani tapasztalat nélkül.

CsZs

ZON 2012.08.05. 21:15:24

@(---Flúgos Buszos---): Én tisztelem a bogarasokat, de mikor Frankfurt közelében átültem a 123-as Mercedesből a Bogárba, hogy Pista barátom ne egyedül nyomja Dortmundig, akkor előjött (azóta se!) a klausztrofóbiám.Az a jóféle, festékkel párnázott acél műszerfal a pofám előtt 20 centivel...Elképzeltem a koponyarögönyömet :(

Ádi F. 2012.08.05. 21:46:15

@Csikós Zsolt: Még azt mondod, hogy nem szereted az új autókat. És mégis használod :D -jól teszed ennyi mozgás neki is kell, akár állagmegőrzési célból is. Tényleg mennyit fogyaszt az "új" a többihez képest?

nagyonnagyon 2012.08.05. 22:05:48

nagyonzöld és nagyon tetszik, hajrá !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.05. 22:06:02

Szépek a cuccok :)
Neked legalább megvan az az előnyöd, hogy a szerelést magad megoldod, nem kell senkire várni.

protézisesh 2012.08.05. 22:57:49

Esztetet leszargyuk, beszéjjé a másikrul, amejjik gyorsan bir menni. Minek a kovácsdugó?

krampam 2012.08.06. 09:30:53

óóó, de jó neki... :)

- Szerzet - 2012.08.06. 09:49:58

Ezt a 'gyárilesz' projektet támogatom, a tuningnak semmi értelme. Szóval, egy ilyen Bogár nekem is kéne.

Garp 2012.08.06. 10:00:44

@dennisthemenace: !! :) igen, bogárból jobbos nem kell :D
Anno 12 évesen apám bogarán tanultam vezetni...bármiből jöhet jobb kormányos, a bogárból nem :))

akos696 · www.focusauto.hu 2012.08.06. 10:22:36

Kb. 12 éve elég sokszor használtam kényszerből egy ismerősöm sárga bogarát. Akkor nem volt oldtimeres érzés, inkább csak a kényszerű nyomorúság érzése. De kellemes emlékek maradtak belőle, jó volt a váltója, szerettem a fütyülős hangját, na meg a Balcsiról hazafele simán vitte a 120-at (egy személlyel). Pénteken pont Siófokra mentem (ahonnan egykor jöttem a sárgával), és utolértem egy pirosat. Szép kényelmesen utazott, én pedig lejjebb húztam az ablakot, hogy halljam a jellegzetes fütyülős hangját, ami azonnal mosolyt csalt az arcomra. Ma már üde színfolt, kellemes szempihentető a forgalomban. Sokat változott a világ tízen pár év alatt is....

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.06. 11:03:23

@ZON: Valami ilyesmi is van benne. :)

Taktaszada Bazsi 2012.08.06. 19:24:35

Levegős boxer? Nem csak a Bogár olyan. Nekem is van egy.

Motordoktor 2012.08.06. 22:40:32

@tAB: Egy kis optimalizálás, alkatrészcsere, stb.
Kis munkának indult, de elhúzódott.

Motordoktor 2012.08.06. 22:46:45

@protézisesh: Lesz majd poszt az épülő motorról is. Abban kovácsolt dugó (geschmiedet) van, mert 82 mm-es lökethez csak ezt lehet kapni. Könnyebb, erősebb. Kap új veztengelyt, stb.
A 148 lóerőnél még ezzel a relatíve kis karbival is többet kell tudjon...de majd leírom a posztban a miérteket. Ennek a motornak az ikertestvére tudott 182 SAE lóerőt, meg kellett keressem, hogy az enyémet mi korlátozza be/le.

Motordoktor 2012.08.06. 22:48:12

@Taktaszada Bazsi: Minden levegős boxer jó. A CV2-es is, pláne a Puch. Különlegesség.

Taktaszada Bazsi 2012.08.08. 19:55:50

@Motordoktor: Nem pont arra gondoltam. Francia a jószág, de 4 hengeres, boxer, léghűtéses. GS, vagy GSA a Citroënéktől.
Mondjuk már felülvezérelt, szíjas motor (1973-tól!), szóval jóval újabb konstrukció, de akkor is beleillik a képbe.
Miután a Bogarasok klubjában van biztosítva, gondoltam, hogy egyszer elmegyek vele egy Bogár találkozóra... :-)

Datsun Sunny Coupe 2012.08.11. 23:17:42

Hamár homár,nekem inkább levegősből Tatra 603as kellene.
süti beállítások módosítása