Megcsikósozták a német Mercijét

  2012. július 11. - Lendvai Zsolt Címkék: mercedes chevrolet cadillac veterán autó donau masters

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Amikor veteránautóról esik szó, hajlamosak vagyunk múzeumban, kivilágítva álló, évente – jó esetben – háromszor beindított, agyondédelgetett műtárgyakat magunk elé képzelni. Pillanatok alatt elröppent ez a gondolatom, amikor a Széchenyi tér közelében észrevettem a lezúzott farú 250 SL-t.

A Donau Masters veterántúra céljában, az autók közt bóklászva az orromat időnként meg-megcsapó benzin-, illetve olajszag, a kasznikra száradt sárfelverődés egyaránt arról árulkodott, hogy ezeket a kocsikat – bár kétségkívül megbecsülik – használják is. Valahogy sokkal nagyobb élmény szabad téren, esetleg menet közben megcsodálni őket, mint egy hűvös, csöndes teremben. Persze ettől még felmerült bennem a kérdés, milyen csapnivaló érzés lehet az, amikor az ember megsétáltatja ötvenéves Mercijét, aztán egy kereszteződésben, vagy lámpánál belecsattannak hátulról. Csikós Zsolt szerint nagy szerencse a bajban, hogy a lökhárító sértetlen, mert a típusnál az az egyik legdrágább alkatrész.

Ez a 250 SL csak tréleren ért célba

Nyilván benne volt a kockázat, amikor július 5-én már hetedszer rajtolt el a mezőny a németországi Ulmból, majd a Duna folyását követve, Ausztrián és Szlovákián keresztül célba vette hazánkat. Nem csupán szórakozás ez - minden kétséget kizáróan embert és technikát próbáló feladat az akár 70 éves matuzsálemekkel megtenni a majd' 960 kilométeres távot, idén ráadásul a hőség tovább fokozta a nehézségeket. Végül a közel kilencvenfős mezőnyből nagyjából harmincan potyogtak ki.

A legidősebb versenyző: Ford Racer 1929-ből

A budapesti Széchenyi téren felsorakozó autók közül a legnagyobb érdeklődés az 1929-es Ford Racert övezte. Az A-modell alapjaira épülő versenygép motorja 3,3 literes, 40 lóerős. Kezelőszervei csak nyomokban hasonlítanak a modern autókéhoz, biztonsági felszerelésekkel nem igazán találkozunk – hacsak nem számítjuk a lábtérben elhelyezett tűzoltó készüléket. Ami viszont magyar szemmel megdöbbentő volt: 2013-ig érvényes műszakival rendelkezik. Volt egy olyan érzésem, hogy ha itthon gurulnék be egy hasonszőrű vassal műszakira, sírva-röhögve hajtanának el.

Cadillac Sixty Two Convertible

A rózsaszín Cadillac-et már többen megénekelték, maga Elvis is birtokolt egyet – igaz, nem ebből a típusból. A közel hatméteres, nagy tepsi, a hatvankettes Convertible a látogatók figyelmét sem kerülhette el. Az amerikai autók fanatikusainak azonban nem csak ennyi jutott: 67-es Mustang és tűzpiros Corvette Stingray is érkezett Budapestre. Hihetetlen, hogy az 1973-as Chevy-nek mennyire időtálló a formája. Nehéz elképzelni, hogy valaki ne kívánja meg első látásra. Alapvetően nem vagyok elvakult éljenzője az Egyesült Államoknak, de a hatvanas-hetvenes évek Amerikája képes úgy megragadni, hogy soha többé nem ereszt. Régi vágyam, hogy egy ilyen csodajárgánnyal – többedmagammal - végighasítsak a legendás 66-os úton – ki tudja, talán egyszer megadatik. Célszerszámnak mindenesetre a Stingray megtenné.

1973-as Corvette Stingray

A mezőny nagy részét alkotó Porschék és Mercedesek közt itt-ott felbukkant egy-egy Rolls-Royce, Karmann-Ghia, Opel GT és Ford Capri is. A Borgward Isabellára pillantva pedig szoros formai rokonságot fedezhettünk fel a púpos Wartburggal. Ezek a különlegességek most elhomályosították a kísérőautóként érkező SLS AMG-t is.

Borgward Isabella

Meglepő módon egyébként nem taposták egymást a látogatók, jóval nagyobb tömegre számítottam, igaz, résen kellett lennem, hogy ne kerüljek be egyetlen ismeretlen család fotóalbumába sem. A nézelődés közben a hangulatos aláfestő zenét aztán kis közjáték nyomta el. A kocsik közt tántorogva szlalomozó, borvirágos arcú öregúr, aki teli torokból ordította: „Jaguár, kolléga, ungárise Jaguár!" - szerencsére nem borult rá a magánszámot kiváltó E-Type-ra.

Jaguar E-Type S1 (1963)

A Donau Masters klasszikusai 2006 óta szelik át a négy Duna-menti országot. A veteránautó-különlegességek szélesebb körű megismertetése mellett jótékony célokat is kitűztek maguk elé: az SOS Gyermekfalvakat támogatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr474638316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.07.11. 17:21:48

Valami teher autó mehethetett neki.
kár érte .

Gyulimali 2012.07.11. 17:53:04

Ha jól tudom, akkor a veteránautóknak a gyártásuk idején érvényben lévő határértékeknek kell megfelelniük a műszaki vizsgán, szóval, ha nem rohad a FOrd racer, akkor szerintem itthon is simán kapna forgalmit. Igaz szép fekete matricával, de az mindegy.

mt-03 2012.07.11. 18:17:33

nem is tudtam hogy van ilyen rendezveny. igaz en ilyen kocaautos vagyok (inkabb motorozom), nem hogy veteran, de azert az ilyen erdekessegeket szeretem nezegetni.

mis 2012.07.11. 18:31:05

@Gyulimali:
Azért csak megnézném a vizsgabiztost, hogy milyen arcot vágna...
Azután pedig arra lenék kíváncsi, hogy mit is kezdene az autóval. :)

nem kéne... 2012.07.11. 18:50:22

@Gyulimali:

minősített veteránautóknak csak műszaki matricájuk van (öt évre), zöldkártyát nem mérnek rajtuk, ezért nincs is rajta matrica.
fekete se.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.11. 19:01:02

@Gyulimali: "akkor szerintem itthon is simán kapna forgalmit."
Plusz még szopatás a vizsgán...

Különben szép vasak... :) A Mercit meg aki összetörte, az szarjon sünt.. Vagy csak fizesse ki a rendberakását.

kkn 2012.07.11. 19:03:53

Kár, hogy az ilyenekről mindig utólag, egy cikkből szerez tudomást az ember. főleg, hogy pár évig esztergomiként épp bele is futottam egy-két autóba, csak nem tudtam, hogy mi ez, különben rákészülhettem volna.

nem kéne... 2012.07.11. 19:04:21

@ColT:

"Vagy csak fizesse ki a rendberakását."

gondolom van kötelezője, az pont ilyen esetekre szól.

Lendvai Zsolt 2012.07.11. 19:20:51

@kkn: tudom, sovány vigasz, de a TC programajánlójában fel vannak tüntetve ezek az események, pár nappal előtte ez is kikerült. :)

Camping Bike Tiptronic Supercharger 2012.07.11. 19:22:23

Már lesatuzta a szerencsétlen a kis Iveco-t,de a figyelmetlensége miatt már nem volt elég hely a megálláshoz.Hálistennek zokszó nélkül állja a biztosító a javítást.

Rocko- 2012.07.11. 20:23:59

@nem kéne...: egyébként ilyenkor is van avultatás? vagy OT rendszámmal másképp megy ez? van ebből valakinek gyakorlati tapasztalata?

yomsisi 2012.07.11. 20:35:59

@Rocko-:
Pár éve az állólámpásomat zúzták le hasonlóképp Solymáron. Az még nem volt OT-s ezért nagyon genya módon, gazdasági totálkárra vették fel és kiszúrták a szemem 140 ezer Forinttal. Kb 400 lett volna a javítás. Még azt is megjegyezték, hogy adjam el a "roncsot" és jól járok. Érzéketlen bitangok.
Ha MAVAMSZ (OT-s)vagy FIVA minősített veterán autód van, a biztosító köteles valós értéken téríteni a javítást. Én a mostanira pluszban kötöttem DAS jogvédelmet is, mert nem bízom senkiben.

kzolika 2012.07.11. 20:37:11

Ilyen Stingray van Magyarországon is, Bp-től nem is messze és szép időben használgatja is a tulaj.
Hát, máskor programajánlót is kell olvasni.

Datsun Sunny Coupe 2012.07.11. 20:39:32

@ColT: Ilyet nem szabad mondani basszus! Lehet,hogy legközelebb Te zúzol le valamit, lehet az egy csóró család wartburgja...és potolhatatlan kárt okozol,mert a biztosító kifizeti mind a 24ezer forint kárt de egy másik autót venni helyette 100ezer átíratással kezdődik.
Nem hiszem,hogy szánt szándékkal zúzta le az illető!
Baleset. Érted mit jelent ez? Baleset. Nem szánt szándékos csak baleset.
Elcsúszol a hóban és esel egy nagyo,jól összetöröd magad. Ez is baleset. De azért sünt szarni mellé az nagyon gáz!

Rocko- 2012.07.11. 20:40:25

@yomsisi: értem, köszi.
szomorú ezt olvasni.

kzolika 2012.07.11. 20:41:14

Ilyen Stingray van Magyarországon is, Bp-től nem is messze és szép időben használgatja is a tulaj.
Hát, máskor programajánlót is kell olvasni.

T_H 2012.07.11. 21:06:21

Úgy látszik, hogy tényleg jobban kell figyelni a programajánlót, mert ezért beültem volna az autóba ebben a melegben is.

Esetleg ha már van elég sok cikk, lehetne "érdekességek a jövő hétre" is, mert akkor ilyen luzer-júzerek is mit én felkaphatnák a fejüket.

... ... 2012.07.11. 21:47:43

asszem láttam őket nem ezek voltak itt győrben az audinál?

... ... 2012.07.11. 21:49:05

amúgy gyönyörűek voltak eggy ős régi minimum 50 éves versenygépet be is toltunk :D (asszem morgan volt)

DeezL 2012.07.11. 21:58:58

szegény merci...az meg aki bárkinek az autójában kárt tesz irigységből,vagy vandálságból élje át ugyanazt... amikor neki kell megdolgozni azért hogy a kár kilegyen javítva komoly pénzösszegekért!

1kutya 2012.07.11. 22:26:17

@nem kéne...: a blogtali meg nincs benne! micsoda hiányosság...:-DDD

m.o.p. 2012.07.11. 22:30:32

A Stingray mögött kettővel a 114-es, az kellene nagyon. Az SL tulajának meg virtuálisan küldök egy Corinfar-t.

Hurri Kán 2012.07.11. 23:01:44

Szegény Merci és gazdája...

nocommento 2012.07.11. 23:06:12

Szombaton, Fót és Csomád közt egy másik veterán, szintén német zúgott bele, miután a sor megállt két magyar 200 m-rel előrébb levő csattanása miatt.

peti251 2012.07.12. 00:05:57

Ha már Csikózozunk... Mi van csikóssal?! el van túlságosan veszve! se mercis cikk, se semmi! már erőst hiányom van!

UNOM AZ ÚJAUTÓS CIKKEKET!!!!! (rá sem kattintok!)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.12. 03:09:39

ajajaj de kar azert a merciert....

a kommunista rendszerben szocializalodott vizsgabiztosoknak minden uri huncutsag gyanus, "veteran auto, mi? Menjen kapalni ha van ideje!"... az osszes vizsgabiztos egy kommunista maradvany, igazi taplo egybites agyu ......stb.... aki latott mar joindulatu segitokesz fazont az irja meg!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.12. 03:11:28

@peti251: en ket okbol nem olvasom az uj autos cikkeket: abszolute hidegen hagy hogy hany literes az uj corsa/punto/stb csomagtartoja, maszreszt amikrol irnak kocsikat en eloben kb 5 evente latom mert itt nincsenek opelok, citroenek, stb.

Viszont Csikos, Karotta, Winkler,palocPistacikkek ( ebben a sorrendben ) es a podcastok erdekelnek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.12. 03:14:51

floridabol szarmazo Fiat 850 es spider vizsgaztatasakor kb 15 eve csak ugy sutott az irigyseg es a rosszindulat beloluk, MINDENT elkovettek hogy megbukjon a kocsi, szerencsemre mivel fiat 850 volt eladva a merkurnal nagyon regen ezert nem volt akkora szivas a dolog. IGAZI UNSZIMPATIKUS POFANCSAPNIVALO volt az egesz bagazs. A vamolas egyszerubb volt sokkal, ott egyszeruen adtam tobb penzt mint kellett volna es flottul ment minden, szerintem ha meg adok tobb baksist akkor testverukke fogadnak vagy tiszteletbeli vamos leszek! :D

huong 2012.07.12. 05:08:04

Nem tudom, Maltara ment-e mar a TC szerkesztosege.
Ott elamuultam, hogy rendben tartjak az oreg vasakat. Mind jobbkormanyos, de egye fene. Ja, es jobbkormanyos Skodak, Ladak is akadnak meg mindig, szerintem.

esef 2012.07.12. 07:14:59

most nem azért, de amikor Csikóst megtolta a finn kamionos az ehhez képest csak egy kis karcolás volt...

Rocko- 2012.07.12. 07:47:38

@peti251: @dennisthemenace:
Csikós Zsolt 2012.07.07. 23:58:02
"Jövő héten meg megyek két hétre Balatonra, tehát szerelve tuti nem lesz."

Schütii 2012.07.12. 08:18:53

Ajjaj Csik, Pontont szigorúan vitrinbe!

Házas motoros 2012.07.12. 10:11:01

Nagyon komoly dolog ez a veteránozás, ha lenne hozzá elég időm és kp-m biztos foglalkoznék vele. Azonban. Nem olyan rég volt egy cikk, hogy a világ legdrágább autóját összetörte vki. Most meg ez. Szöget ütött a fejemben egy-két gondolat. 1. Ha valaki egy olyan autóval közlekedik, ami 70 éves és ér mondjuk 150Millió forintot, annak mennyi a kötelezője? Mennyi a cascója? 2. Ha én (biztosan nem szándékosan) neki megyek egy ilyennek (egy ilyet már mindenki megnéz, és ugye amerre nézünk arra megyünk), akkor mennyit kell a biztosítómnak csengetnije és mennyivel emelkedik a kötelezőm? Ne értsétek félre tök jó néha ilyeneket látni az utakon. Mindig jó kedvem lesz tőlük (minél öregebb az autó annál jobb). De. Nem biztos, hogy szeretnék bármilyen kapcsolatba kerülni egy ilyen autóval.

DeezL 2012.07.12. 10:51:52

@visszakettopadlogaz: van normális vizsgabiztos ismerősöm igaz ő 36 éves nem 56:D 2. Vámosok? 90esek évek elejétől közepéig havonta vagy 2 havonta jártam be a vámra,mert hoztam az autókat kinntről,és ez volt a probléma hogy nem alapítvány nevére hoztam..

Schütii 2012.07.12. 12:39:50

@Házas motoros: Szerintem kvázi tökmindegy mennyit fizet a biztosító, egy veteránba, pláne egy ritka veteránba beleölt időt, munkát nem lehet pénzben kifejezni, de főleg a kötődést ami kialakul a jóérzésű veteránosban a "buzéria" tárgya iránt.
Szal ha összetört a világ legdrágább autója, nem biztos hogy az a megoldás, hogy akkor megvesszük a világ második legdrágább autóját, azt jóvan...

Hurri Kán 2012.07.12. 12:47:38

@Schütii:
Itt talán árnyalja a képet egy kicsit (mármint a világ legdrágább autójánál), mivel kifejezetten versenyzésre építették, és ismert volt valószínűleg a jelenlegi tulaj előtt is, hogy párszor már össze volt törve. Ettől függetlenül persze biztosan nagyon rossz érzés, akár ezzel, akár másik kocsival, hogy mész az úton, és egyszer csak kiütik alólad.

danix 2012.07.18. 10:12:16

Dunamenti kerékpártúra apropóján véletlenül épp Ulmban voltunk az indulás napján, fotóztam párat:

picasaweb.google.com/116776432902447992680/20120705DonauMastersUlm?authkey=Gv1sRgCKz3wsHckujsSQ#

Sok szeretettel :)
süti beállítások módosítása