A Calibra-hatás

  2012. március 30. - ZáchDani Címkék: 2012 calibra tuningshow

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Bár sokunk fejében tökéletesen elhasználódott az Opel Calibra-jelenség, azért jó látni, hogy még mindig vannak srácok, akik képesek hónapokig agyalni azon, hogy miként lehetne közelebb hozni a kor egyik legjobb alaktényezőjű tömegautójának, és a mesés Ferrari Testarossának formáját.

IMG 7773b

Íme, sikerült is. Itt van például ez a remek citromsárga példány, csőrikés matricával a tükrén. Az eredeti kaszni körvonalait még bőven fel lehet fedezni, de a rádolgozott, vélhetően műanyag elemek miatt olyan benyomást kelt, mintha legalábbis nem egy Opel Vectra A rejtőzne odabent, hanem valamilyen háromszáz fölötti végsebességű versenyautó.

IMG 7770b

Aztán sajnos benézünk az ablakain, és látjuk amit az összes akkori Opelben: az ásítóan unalmas számlapokat, a jellegzetesen opeles kapcsolókkal, vagyis azt a komor hangulatot, amelyet eddig csak a német kocsikban sikerült átélnünk.

Mindegy. A másik kiállított Calibra gazdája még messzebb merészkedett. Ő nem csak a Ferrarit, de a Lamborghinit is kedveli. Ennek szellemében alakíttatta át az ajtókat. Persze tudjuk, egy Opel kiváló alany az ilyesmihez, hiszen lambóajtót már Corsán is láttunk.

IMG 7652b

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr134350696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.03.30. 20:04:29

A "Jajj, de csúnya!" blog termése alapján azt kell mondjam, hogy ezek az autók még egész jó sorsra jutottak.

Leadfoot 2012.03.30. 20:04:59

Kíváncsi vagyok, hogy 10-20-akármennyi év múlva lesz-e majd észbekapás, hogy a normális Caibrák eltűntek, és csak az ilyen borzalmak maradtak meg.

Amondó vagyok, hogy ezeknél a rémségeknél már régen nagyobb szám egy szép, gyári állapotban megőrzött Calibra. Arról nem is szólva, mennyivel szebb.

Leadfoot 2012.03.30. 20:06:59

(Srácok, a ti szavatok talán mégicsak többet ér... nem lehetne rászólni a blog.hu-s jóemberekre, hogy kapják már össze ezt a -hosszú sípolás- fórummotort?)

REPARATUR 2012.03.30. 20:18:11

ezt a need for speedezést már rég el kellett volna felejteni.

ChPh 2012.03.30. 20:28:22

A Csőrikés már nagyon régi, 5 vagy 6 éve legalább ilyen, ha nem régebb óta...
Esetleg pár apróság változott...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.03.30. 20:28:43

@Sam. Joe: Egyetértek. De ez semmi, mert az én Golfomnak nem az ajtaja, hanem a teteje nyílik felfelé, motorral, na az a nem semmi ;)

Dr. GGG77 2012.03.30. 20:30:07

Minden egyes Calibraért kár, amiből ilyen lakótelepi, külső kertvárosi förmedvényt csinálnak.

vmaast 2012.03.30. 20:33:09

Kár értük... A Calibrát nem nagyon kéne farigcsálni. Egyfelől sokat nem lehet rajta javítani, kortalanul szép autó lett, másfelől, a júzerek igen kis százalékának van meg hozzá az ízlése, és az önkontrollja.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.03.30. 20:33:59

azért még vannak szép eredeti calibrák.egy V6- ost elfogadnék ma is.

uarempty 2012.03.30. 20:35:21

az a corrado érdekelne azokkal a TN1-es felnikkel...hmmmm

vmaast 2012.03.30. 20:35:23

@Gyurma73: olyan már csak a mesékben van... :(

haggyadaszt 2012.03.30. 20:40:00

Gáz. Miért kell azokat a szép, méltóságteljesen öregedő autókat így szétkúrni??

escalade26 2012.03.30. 20:44:25

@Gyurma73: Bar nem V6-os, de egy szep gyari allapotu 94-es evjaratu, 115LE-s (C2NE,8v) peldannyal tudok szolgalni! :) ---Hiredetes vege---

Tomchy 2012.03.30. 20:45:48

Valakinek biztos ez is tetszik.
Muszáj, hogy így legyen...

dean23 2012.03.30. 20:49:40

Ritka ízléstelenek lehetnek akik ilyeneket csinálnak! Igazi ocsmány stricimobil mind a kettő!

ommm 2012.03.30. 20:52:53

@escalade26: GYÁRI? írj csak privátban! :)

vmaast 2012.03.30. 20:56:43

@ommm: Hehe... "Vérszagra gyűl az éji vad" Mondjuk egy originál vasat én is végigsimiznék ;-)

troll that shit 2012.03.30. 21:16:52

azért egy eredeti építésű Rieger Calibra Catano (amelyikre a citromsárga próbál hasonlítani magyar műszálból kifaragva) fog érni annyit 20 év múlva is mint egy gyári állapotú ;)

www.freewebs.com/calibra_turbo/Calibra%20catano%2001.jpg

gokart87 2012.03.30. 21:24:03

Az enyém még gyári ;) - Annyi hogy levettem az alsó műanyag koptatócsíkot, mert megáll benne a sár és amiatt nagyon rohad az autó ! Ahogy levettem lelassult a rohadása. Meg talán jobb is úgy.

MadMag 2012.03.30. 21:28:40

A sárga Calibra egy székesfehérvári hölgyé volt, vagy még mindíg az övé. Minimális változtatásokkal már vagy 8 éve ilyen az autó. Szinte az összes tuning találkozóra vitte.
Amikor készült, akkor még Dunát lehetett volna rekeszteni a Calibrákkal... nem úgy, mint most.
Szerintem nem ez a legcsúnyább Calibra átirat, hanem ez:
www.carstyling.hu/car_shower.php?id=73187

MT21013 2012.03.30. 21:44:30

A saját kocsijával és a saját pénzéből mindenki azt csinál amit akar...Nekem sem jönnek be túlzottan ezek az átalakítások, de tiszteletben tartom, ha valakinek ez az ízlése. Másrészről Sam Joe-val egyetértek, vannak sokkal-sokkal rondább átalakítások, ezek legalább be vannak fejezve, stílusukban egységesek. Hány olyan félig-meddig átalakított förmedvényt lehet látni, ami mindig konstans 1-2 évre van attól hogy befejezzék... Akinek pedig gyári állapotú, többé-kevésbé korróziómentes Calibrája van az nagyon vigyázzon rá, mert előbb-utóbb nagy kincs lesz!

Benyoo95 2012.03.30. 21:49:53

A csőrikés Calibráról megsúgom, hogy egy csaj tulajdonában van :) egy 2006-os maxituning (ismerős még vkinek? ) magazinban van benne, nem gyári a motorja se :D

papa33 2012.03.30. 21:52:39

Olyan a Calibra, mint anno a Honda sportkocsija (crx ?-nem ugrik be), nincs ép, mindet összetörték már.
Így elcseszni undormány.

Tudtátok, sokáig a legáramvonalasabb szériaautó volt a Calibra?

www.richiecalibra.eoldal.hu/cikkek/erdekessegek.html

biker_kolee 2012.03.30. 22:35:42

@Sam. Joe: Holnap mi is bejelentkezünk. Dél körül érkezek, onnantól lököm majd én is.

P12_dCi 2012.03.30. 22:39:49

És mennyi pénzt költöttek ezekre a szarokra.
Szerintem a sleeper autók a legjobbak. Amikről kívül semmi nem árulkodik. Ezért szeretnék egyszer egy E61 550i, vagy M5 Touringot. :D

Noname 2 2012.03.30. 22:59:02

@Gyurma73: Hiszem, ha látom! :)

Szerintem a Calibra nagy baja, hogy olcsó, ezért barmolhatják szét annyian.

Merida001 2012.03.30. 23:04:27

"Aztán sajnos benézünk az ablakain, és látjuk amit az összes akkori Opelben: az ásítóan unalmas számlapokat, a jellegzetesen opeles kapcsolókkal, vagyis azt a komor hangulatot, amelyet eddig csak a német kocsikban sikerült átélnünk."

Hááát azért a japán/koreia kvarcórás műanyagerdő, meg illesztési hézagokkal ellátott nyiszegős műszerfal lenne tán az ideális (ha szigorúan a 89-től gyártott Calibra annoi konkurens japán autói belsőből indulunk ki)...

De ha ma nézünk körül, akkor sem változott sokat a japán vonal. Egy német belsőt meg lehet magázni: Audi, Bmw, Mercivel az élen. Olyan belsőt egyetlen gyártó sem képes összehozni mai napig sem, mint a német.

Minibull 2012.03.31. 00:24:45

parasztstátuszimbólum pfejjjj

Speedman 2012.03.31. 00:40:34

@Minibull: Szerintem meg te vagy a parasztok szimbóluma..

MrCharger426 2012.03.31. 00:42:14

így a kommenteket olvasva elfog a jó érzés h nekem gyári Calim van:D

Speedman 2012.03.31. 00:42:26

@papa33:
"Olyan a Calibra, mint anno a Honda sportkocsija (crx ?-nem ugrik be), nincs ép, mindet összetörték már."

Gondolom statisztikád is van az ökörségedről.

Speedman 2012.03.31. 00:52:30

@REPARATUR: "ezt a need for speedezést már rég el kellett volna felejteni"

A sárga (Reiger Catano) a 90'évek dizájn terméke. Akkor ez volt a divat. Nem tegnap ötlötték ki ezt okoskám.

_Zsoltee_ 2012.03.31. 00:54:40

www.carstyling.hu/car_shower.php?id=11728

www.carstyling.hu/car_shower.php?id=16278

Csak hogy két példával szolgáljak, szép Calibrák igen is még vannak. :)

Speedman 2012.03.31. 01:04:20

@vmaast: ""azért még vannak szép eredeti calibrák.egy V6- ost elfogadnék ma is."... "olyan már csak a mesékben van... :( ""

Akkor gyere le egy péntek este a Lurdyhoz. Néhányat mindig láthatsz.

Spiritmonger 2012.03.31. 06:52:48

bakker, mi a probléma?

nem a calibra a nagy szám, hanem az a pár darab A Vectra, ami turbóval és összkerékkel készült, sokkal kevesebb, mint a calibra, ami nagyon szép amúgy, de a GM buzi módon nem fejlesztette tovább a típust...a formaterv ma is ok, csak kellene bele egy 2.5-3 literes turbós V6 moci, némi erősítéssel úgy 350 LE körül, meg egy korrekt futómű, meg fasza fék, meg egy tisztességes, mechanikus, nem haldex, nem viszko, nem elektronikus 50-50%-ra beállított összkerékhajtás, és az új Calibra úgy sütne, mint az állat

Dester 2012.03.31. 07:15:36

@ommm: azért eléggé sok gyári Calibra rohangál az országban. Az enyém se sokkal tért el tőle (Vectra digitális műszeregység, hátul LEDes lámpa, de kikapcsolva gyári, angeleyes), illetve némi apró motortuning még a része, de az kívülről nem látszik. :) Az enyém inkább már a kötelező "tuningra" vár, ami az ilyen korú Calibrák mindegyikére is: lakatolás és újrafényezés.

@Spiritmonger: igen, nagyjából ennyi kéne, meg hogy a nyomástároló gömb ne essen szét kötelező jelleggel. Ebbe bukott bele a Calibra, ezért lőtték le a gyártását 1998-ban.

Dester 2012.03.31. 07:17:56

@Dester: tért = tér; még mindig megvan. :)
Ja, egyébként calibra.blog.hu , de sajnos a bejegyzésekkel el vagyok maradva már egy ideje. <!-- HIRDETÉS VÉGE -->

Rocko- 2012.03.31. 07:31:34

@Leadfoot: haha, múltkor láttam közel gyári állapotú Calibrát. annyira meglepődtem, hogy visszafordultam lefényképezni. @biker_kolee: a tanúm rá!

szpsz 2012.03.31. 07:58:00

Nekem valahogy mindig szánalmas pitiáner hangulatot kelt, amikor Móricka nagyobbat akar fingani, mint az apja és beszarik az erőlködésben.

Ha Calibra, akkor Calibra és nem Ferrari, én sem teszek timpanont az átlagházamra, hogy kastélynak nézzék.

m.o.p. 2012.03.31. 08:02:17

Megint egy rakás kárba veszett pénz. A Calibrára az egyetlen tuning amitől szebb lesz az egy komplett külső belső takarítás.

Isaac Neuton 2012.03.31. 08:24:00

Háttérben a Corrado sokkal szebb.

Isaac Neuton 2012.03.31. 08:34:14

@szpsz: Egyetértek. Én is a gyári megoldások és alkatrészek híve vagyok.

voszi 2012.03.31. 08:41:35

@Spiritmonger: tehát akkor cseréljünk ki mindent, és akkor lesz egy jó autónk? sztem a turbós cali úgy jó ahogy van, nem kell rá tuning, úgy se lesz jobb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.03.31. 09:02:40

iszont a kivitelezés nagyon jó lett mindegyiken. Hogy kinek mi tetszik, az meg csak ízlésficam kérdése.

Különben egy gyári Calibrát (valami erősebbet) bármikor elfogadnék.

Pepejoe 2012.03.31. 09:35:43

Az enyém gyári 16V, nem is nagyon értem, hogy mi ez a misztifikálás, hogy nincs gyári...minimális hülyeségektől (utángyártott fényszórók, Alcar meg mittomén márkák) eltekintve leginkább gyáriakat látok. Sokszor gyári, agyonhólyagosodott alufelnivel. Ugyanis a C. már átment azon a koron, hogy a sok tuningbuzi foglalkozzon vele, mert a 20 éves kocsi égő, ráadásul nincs az embereknek pénze ilyesmire pénze, 10 éve tucatjával morcosítottuk :D a GSI-ket meg hasonlókat sok pénzért az akkori melóhelyemen, most éhenhalnék ott.
Tehát a C.-hez már nem nyúlnak hozzá, kevés vidéki suttyótól eltekintve, de azoknak egy hulladék Tempra is bulilimuzin.
Aki tuningol milliárddal, az nem a C.-t választja MÁR. Tizenpáréves kocsikat "fillérekért" lehet venni boyracer alapnak, IV.-es GTI-t meg Cuprát ami 1.8T, 1 millért meg ilyenek, de III.-ast már olyat, ami beszélni tud, 96-97 környékit. Egy kis 22 éves otthonlakónak normál állással van pénze rá, nyugi. Ellenben ha nincs pénze, olyan C.-t fog már csak kapni, amire NINCS HOVA felfúrni a tuningcuccot mert porlad, és már csak pillanatok kérdése, hogy mikor szakad be a csomagtartóba a hátsó rugótányér hossztartóstul. Amúgy meg bármennyire is szeretem, de a C. nem egy cikkcakkban közlekedő drift meg szlalomverda, ezt el szokták felejteni, hanem egy GÉÉÉTÉÉÉ, ami mindenki tudja, minek a rövidítése. Telivágod a csomagtartóját, (mi csak ketten vagyunk, de a mélyládával hárman és alig sikerült telerakni párszor) utána ráállsz egy kényelmes utazó 180-ra és meglepően korrekt fogyasztással elmész a halál f*szának a túlsó végére.
Ma hajnalban hazafelé a Vácin ketten voltunk egy pár éves 330i BMW-vel, kedvenc színem, minden patent. A lényeg, hogy a megállóban mindenki az én kocsimat nézte (nem azért mert húmeghááá, nem vagyok elvakult, hanem mert összetéveszthetetlen a forma) én meg a 330-ra csorgattam a nyálam. :D Mindezt azért vehettem észre, mert folyamatos lemaradásban voltam "némi" lóerőhátrány miatt.
Ja, amit a kolléga koptatónak hív, az egy küszöbspoiler, amit ha leveszel, akkor az olyan, mintha a fejed egyik felét letolnád kopaszra. :D A formához hozzátartozó cucc, a lökhárító alján lévőnek a folytatása. Ráadásul ha fent van, úgy viszi a levegőt, hogy messze nem lesz annyira koszos/latyakos/mittomén az ajtó alja a középtől lefelé, mint amúgy. A küszöb pedig belülről fog kirohadni és nem kívülről, ezt anno a mesterem megtanította, a kezelésijében (ami minden autóra igaz) pedig évenkénti alvázvédelem állapot-szemrevételezés/javítás, pár évente üregvédelem megújítása szerepel, amit szintén szeretnek elfelejteni, mert így kényelmesebb. Spoiler le, küszöb belülről kifúj, spoiler visszaszerel. Csá. Az enyémről a gyári küszöb nemsokára lekerül, 22 évet bírt.
Az összkerék pedig (legalább némileg és józan paraszti ésszel rendelkező) hozzáértőnek való meg gazdának és nem olyannak, aki csak tulaj. Lásd olajcsere, gumikopás figyelése/egyszerre cserélés de addig is min. az autón elölről hátra cserélgetni, nemráb*szni 5000/min.-nél álló helyzetben a kuplungot hagyszójjon' meg stb. Én azért kerültem a 4wd-t mert nem fér a keretbe ezekkel foglalkozni, cserélgetni + nem bízok az eddigi tulajokban.

Bocsi, hogy hosszú és unalmas lett.

farönk 2012.03.31. 09:35:57

A Frigate standon áll Magyarország két legrondább, Calibrából épített szörnye. (R8-betét, 307-es hátsó lámpák, hosszú fenék, megvan?)

Negrogo 2012.03.31. 10:40:45

Calibra, pfujj. Sose jott be. Bar inkabb lehet ugye ebben az jatszik kozre igen, h gyarit meg eletemben nem lattam csak kokanyolt szarokat nfs szarnyal meg gagyi replika felnikkel es stb. Ami meg egyben is volt ugy ahogy sima orr tolos FWD-os nevetseges 110 lovas volt vagy ne adj isten 150 lovas ami bar mar nem lenne rosz ha hatul hajtana de igy nem hoz lazba. 4x4-es turbo vagy V6-os meg nem is letezik mar gyakorlatilag ami az ember erdeklodeset felkeltene.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.03.31. 10:56:10

Itt Angliában (legelábbis ezen a környéken) a Corsát szeretik nagyon valamilyen különös okból. Tegnap röhöghetnékem támadt, amikor a dugóban araszolva nagy keménykedve elhúzott mellettem egy ilyen a buszsávban, öblös kipufogóval, porig ültetve.

Luighi 2012.03.31. 11:07:06

@Merida001: Az Opel az általad említett német felsőkategóriásokkal köszönő viszonyban sincs. Jó hogy nem Bently-hez méred a német ipar tömegkramancait.A dögunalmas "trabant" belső stimmel.Japánban koreaiban csak álmodban ültél, recskázva azt hallhattad műszerfal nyiszorgásnak... ;-)

LanciaBacci 2012.03.31. 11:10:07

@MadMag: hühű, nekem meg éppen ez tetszik a legjobban mind közül, amit valaha láttam Calibra témában (ez nem sok egyébként). Szerintem ez menő, főleg fehérben, fekete tetővel, egyedül talán az oldalsó beömlő túlzás, de még az is elmegy szódával. Jók az arányai és nem hatnak rajta drámaian a típusidegen elemek sem. Legalábbis a fotókon.

Három dolgot tennék hozzá mindehhez:
1) nem vagyok tuning-hívő
2) az eredeti Calibra tetszett, de a sok lakótelepi olcsójános miatt már kb 15 éve tökéletesen meguntam
3) nekem speciel tetszik a Multipla is :)

Luighi 2012.03.31. 11:11:02

@Spiritmonger: "nem a calibra a nagy szám, hanem az a pár darab A Vectra, ami turbóval és összkerékkel készült, sokkal kevesebb, mint a calibra, ami nagyon szép amúgy, de a GM buzi módon nem fejlesztette tovább a típust...a formaterv ma is ok, csak kellene bele egy 2.5-3 literes turbós V6 moci, némi erősítéssel úgy 350 LE körül, meg egy korrekt futómű, meg fasza fék, meg egy tisztességes, mechanikus, nem haldex, nem viszko, nem elektronikus 50-50%-ra beállított összkerékhajtás, és az új Calibra úgy sütne, mint az állat"

Meg egy szebb, nem rohadós kasztni is akkor már nem? És kész is a Honda NSX. Nem a régi (bár az is instant get!) hanem az új, ami kinéz.

Dr. GGG77 2012.03.31. 11:23:27

@Gyurma73: Egy haveromnak van (2,5 L, V6-os, gyönyörű állapotban), de nem hinném, hogy valaha eladó lesz. :)

Dr. GGG77 2012.03.31. 11:27:41

@mennyi?husz!: "h gyarit meg eletemben nem lattam"

Ha egyszer összejön, valszeg megváltozik majd a véleményed, remélem sikerül majd vezetned, vagy akár utaznod egy szép, gyári állapotúban.
2 literes, 150 lovas teljesen korrekt gép, a V6 pedig (nem az erőkülönbség miatt, mert az csak 20 LE) egy külön világ. Az elsőkerék nem zavaró, nem sportautó, hanem egy baromi elegáns GT. Kilinccsel előre a hülyegyerekek akarnak kanyarodni egy ilyennel.

outstep01 2012.03.31. 11:32:29

mennyi?husz!-nak üzenném hogy ha te valóban úgy gondolod hogy nem létezik már szinte 4x4 turbó akkor gyere el egyszer veszprémbe egy calibra találkozóra és láthatsz gyönyörű szép, teljesen gyári állapotban megőrzött 4x4 turbót!Hozzáteszem nem is egyet! Sok sok calibrás azon dolgozik hogy fennmaradjon a calibra jóhíre és ne legyen az összes Agyontuningolva!

Negrogo 2012.03.31. 11:49:39

@Dr. GGG77: Nem is lehetne vele hisz nem letezik RWD-os.
De tudod irod, h elegans GT es akkor en re teszem adunak, h 406 Coupe. Ami most 2012-ben csak ~300.000 -el dragabb egy normalsan kinezo Calibratol. Es persze fiatalabb is. Ezert nem ertem sose a calibra isteniteset. Vagy ott az E31-es 8-s BMW ami bar mas liga de innen nezve...

vmaast 2012.03.31. 12:56:02

@Speedman: Le is megyek, és csámcsogom egy kicsit ;-)
Volt szerencsém még a fénykorukban egy alap kétlitereshez is, meg egy turbo-hoz is, amibe a nővérem bennfentes pasija a gyárból hozott játszós ECU-t. 250 ló lett a vége, bár addig sem volt egy unalmas vas. A fickó csúsztatva vette a kanyarokat a FI.PI.LI-n én meg falfehér arccal, támasztottam az összes létező csápommal :DD

Pepejoe 2012.03.31. 13:40:04

@mennyi?husz!:
Igen, az hogy FWD, számomra is nagy csalódás volt már törpifjoncként is...előbb tetszett meg a forma és kicsivel később jött a szomorú felismerés, hogy bizony ezzel nem lesz majd akkora bohóckodás. Azért szipogva bár de csak-csak túltettem magam ezen. Régen 2 Mantánk nem volt egy erőmű, de remélem egyetértünk abban, hogy hétköznapi embernek szar egy szimpla RWD-t letaposott hóban, latyakban, mindezt nyomvályúk közt terelgetni. Nincs mekizés fél kézzel meg ujjazás a jobb egy irányába.
Viszont van egy nagy előnye az FWD-nek: az olyanok is könnyedén és stresszmentesen vezethetik mint pl. te. Nem törik össze az olyanok kocsiját mint pl. én. Mint az a fickó a Duna Plazanál (SK rendszámmal, LOL) pár hete, aki minden mankóelektronika ellenére driftelve beesett a buszmegállóba és még a BKV-s kutricáról is leverte a vakolatot az RWD-vel.
Azt meg, hogy egy "friss" :D :D :D 406 Coupe 3 kilóval drágább mindösszesen, igencsak lehet visszafelé is értelmezni. A kereslet és a mennyiség szabja az árat. Korrekt Calibrát akkor sem biztos hogy kapsz, ha van rá pénzed, csak egy olyan formájú menthetetlen rozsdaboglyát pénztemetőnek. Hozzáteszem, nekem is tetszik a 406. De ugyanannyiért inkább az a Calibra Color Edition kéne, ami még nemrégiben ott volt a hasznaltautón.

maci_laaci 2012.03.31. 13:43:32

Egy 170LE-s, két literes, 16 szelepes, 4x4-es tulaja vagyok immáron 6 éve és mint ilyen megszoktam már, hogy a Calibrát azok fikázzák általában akik nemhogy nem vezettek még egyet sem de valószínűleg még nem is ültek benne soha. Ezeknek a "kultúrembereknek" szeretném felhívni folyamatosan a figyelmét arra az aprócska tényre, hogy a tulajdonosok nemtörődömsége NEM A TÍPUS HIBÁJA!!! Kéretik ezen elgondolkodni! Már ha van mivel...
Mellesleg, hogy a 6 közös év sok szép emléke közül csak egyet említsek:
Zebra előtt állok a pirosnál -az akkor 18éves autóval!-, mellettem egy szintén fekete friss 5-ös bömbi. Két bombázó ballag át a zebrán és miután hosszasan megbámulták a vasamat dobtak egy mosolyt. Mielőtt zöldre váltott a lámpa átpillantottam a bömösbe... ugye nem kell részleteznem a csávó fejét...? :))) Dagadt a májam! Köszönöm Calibrám! :)

Pepejoe 2012.03.31. 13:51:54

Amúgy senki nem isteníti, én nem írtam volna cikket a témáról. Megvan a fórumunk, ahol lehet fitymát csattogtatni, nem kell feltétlenül a külön reklám. Persze örülünk meg minden, mégis külön van kezelve a sárkány a többitől.
Nekünk jólesik az, hogy messziről kiszúrjuk a szembejövőt, és ismeretlenül is versenyt intünk egymásnak. Ez azért a legelcseszettebb hétfő reggelt is felvidítja.
Ha esetleg lerohadna (bár ez köztudottan lehetetlen, ugyibááár :D) egészen biztos lehet abban, hogy meg fogok állni és megoldást fogunk találni a témára, nem érdekel, honnan kések el. Kivéve, ha Balogh Edina vár.
De ezt biztos megértené a cartárs, inkább fizetem a trélerét.

Dr. GGG77 2012.03.31. 15:40:46

@mennyi?husz!: 8-as BMW nagyon más liga, főleg a fenntartási költségek.
406 coupe valóban nagyon szép, de sokakat riaszt, hogy francia, valamint az a több százezer árkülönbség, amit írsz ezen a szinten baromira számít. Ja, és ha hátul kell utaztatni embereket arra a Calibra jóval alkalmasabb (tapasztalat).

Dr. GGG77 2012.03.31. 15:46:13

@outstep01: "Sok sok calibrás azon dolgozik hogy fennmaradjon a calibra jóhíre és ne legyen az összes Agyontuningolva!"

Drukkolok mindenkinek! Egy-egy ízléses felni, bőrözés persze, jöhet. De a Calibra nem az ízléstelen, csiricsáré színekről, az esztelen műanyag szélesítő/laposító elemekről szól.

Minibull 2012.03.31. 16:31:13

@Speedman:

szerintem meg mondjuk 20 marék lófütyi a seggedbe. :)

MT21013 2012.03.31. 19:21:59

Azért belegondolva a Calibra 1989-ben jött ki...Mik is voltak akkor? Kocka Escort, Citroen AX, Fiat Uno stb. mi meg még javában örömködtünk a 4 ütemű DDR csodák beérkezésének, fizettünk be a Merkurnál Samarára, Favoritra. Szóval ezt végiggondolva azért akkortájt ez egy nagyon durván komoly formatervű autó volt, ráadásul máig ez egyik legjobb légellenállással (0,26 cw) rendelkezik a szériautók között! Nem tudnék még egy olyan autót mondani abból a korszakból amelyik közel 25 évvel a bemutatása után is ennyire kortalanul szép! Az már egy más kérdés, hogy az olcsósága miatt nagy arányban vált az igénytelen kókányolások áldozatává. A Manta tulajdonképpen ugyanezt az utat járta be. Apropó gyári Mantát látott valaki mostanában? :-)

Macskanátha 2012.03.31. 19:42:07

A Calibrával az a baj, hogy relatíve még mindig túl sok van belőlük, miközben már viszonylag megfizethető áron lehet igazi ínyencségeket is találni. A kollégám januárban hozott be egy Lancia Kappa Coupe-t Insbruckból, 3.0i V6, 204 lóerő, burgundi vörös metál, ugyanilyen színű bőrkárpit, tempomat, digitklíma, full-full extra. Aki látott már Kappa Coupe-t, az tudja, hogy benne van a valaha gyártott 10 legszebb széria autó között, és ellentétben a Calibrával, ritka, mint a fehér Zorro. Mégis, ez az autó 263 ezer km-el a motorjában ( az osztrákok magánautósok nem szokták visszatekerni az órát! ) megállt egymillió forintban. Az igaz, hogy szerencsére teljesen tuningmentes, de szerintem le kellene törni a kezét annak, aki egy Kappa Coupe-t elrondít valami homasitás szarokkal...

Macskanátha 2012.03.31. 19:48:25

"Azért belegondolva a Calibra 1989-ben jött ki...Nem tudnék még egy olyan autót mondani abból a korszakból amelyik közel 25 évvel a bemutatása után is ennyire kortalanul szép!"

Egy évvel korábban, 1988-ban jött ki a Volvo 480 Coupe, amihez szintén rendelhető volt turbó. Még ma is utánafordulnak, főleg a csajok. Nem véletlen, hogy a Volvo a C-30 kihozásával néhány éve megpróbálta visszahozni azt a feelinget, de a C-30 sosem lesz olyan kult autó, amilyen anno a 480 Turbo volt...

United Steaks 2012.03.31. 20:19:00

@mennyi?husz!:
406 cupét vegyél. Haverom múltkor dobta be a Csontihoz valami 800-ért, mert a kutyának sem kellett, pedig akkor épp jó volt.

Pepejoe 2012.03.31. 21:08:34

@Macskanátha:

Jaja, furcsa is, hogy coupénak hívják azt a Volvót. Inkább 2 ajtós szedán.

MT21013 2012.04.01. 09:59:28

@Macskanátha: a Kappa Coupe teljesen más profilú autó volt, nem is érdemes a Calibrával összehasonlítani. Alma-körte.
Aki nagyon ritka és stílusos autót szeretne kevés pénzből tökéletes választás lehet. Gyakorlatilag én még nem is láttam közúton, talán csak egyszer azt sem itthon. Viszont gondolom a kollégád is tisztában van azzal, hogy a fenntartási költségei messze nem "Calibra szintűek" lesznek. Ettől függetlenül önfeledt boldog autózást kívánok neki.
Másrészről nem értem miért baj az, ha még viszonylag sok van belőle? Mihez képest sok? A piac beáraz mindent, kereslet-kínálat-megítélés. Ennyi. Pont most néztem 88 db eladó Calibrát találtam. 601-es Trabiból, ami már tényleg ritka 76 db van. Ugye? Minden relatív.
A 480-as nekem is tetszett annó. A prospektus gyűjteményembe nemrég sikerült szereznem is egyet. Örültem neki mint majom a farkának :-) Kétségkívül eredeti design, de nekem már azért fáradtabb forma. De ez persze csak ízlés dolga. Mindenki azt vegyen magának amiben jól érzi magát!

kuroi inu 2012.04.01. 10:16:36

A sárga legrosszabb részletét nem sikerült megörökíteni.
Az egyébként igényes karosszériamunkával kiaalkított domború hátsó fal megadja a kegyelemdöfést a kólásüvegforma emlékének is. A far sokkal dinamikusabb az eredeti, homorú kialakítással, ami persze nem illene az ízléstelen TR bordákhoz.

A gyári, kacsafarokba felhúzott hátsó erősen hajaz minden idők legszebb Opelére, az 1970-es Mantáéra. El is követi 1-2 gittszobrász, hogy négy kerek hátsólámpásra maszkírozza át a fart, hogy a hasonlóság még egyértelműbb legyen. Az én szememben ez a legmegocsájthatóbb átalakítás. A gyári küszöbszárny egyszerű leszerelése is kecsesít a formán.

Mellesleg a show-n, a pár szomszédos gittszobor okozta felhajtás közepette, tökéletes érdektelenségben megbújt egy álomszép állapotú Manta "A", nagyon finom átalakítással: a hűtőrács lemezeit úgy hosszabították meg rajta, hogy átfutnak a rájaszájon, faltól falig, takarva a fényszórókat. Ugye, nem követte el a TC csapata, hogy észre sem vett egy ilyen vasat?

Negrogo 2012.04.01. 10:30:33

@United Steaks: En csak beszelgettem itt nem akarok venni semmit. Van egy E39 528i M Sport -om el vagy en azzal.

Pepejoe 2012.04.01. 13:04:47

Nincs itt válság.

Merida001 2012.04.01. 23:11:16

@Luighi: Olvasd végig még egyszer, hogy mire válaszoltál gyökér, aztán ha ha sikerült értelmezned a mondatokat, akkor gondold újra a baromságaidat!

Luighi 2012.04.02. 00:30:19

@Merida001: A stílus az ember. Te a törzsfejlódésben biztos elérted azt a szintet?

Merida001 2012.04.02. 08:04:36

@Luighi: Legalább azért tanulj, hogy neked is legyen stílusod...

Smith Racing!!! 2012.06.29. 18:19:05

Csak annyit tennék hozzá ,hogy egy igényes Rieger GTO szett pl.:_ a VW-nél vagy itt a calibránál kicsit má s világ mint az össze vissza rá aggatott házi tákolmány spoilerek és ezt a kettöt illene meg különböztetni normál esetbe én is a gyári külsö optika hive vagyok,de egy rieger kaszni szettes gép az szintén egy álom kocsi számomra :)
süti beállítások módosítása