A Lotus is blamával kezdi az első tesztnapot, nem lehet ez másképp nálunk sem - állt mellettem még egy perce Karotta, akinek a téli álomból felébresztett Hacsiján stabil az alapjárat, csak éppen 2500. Sipos úr Sierrája már néhány napja Merci-rugókön ül, de a Slovakiaring Napóleonja péntek délután még a futóművesnél prütyköli a rezet, mert lenne mit reszelni a szettingen. Ja, és most éppen fékje sincs, de a szervizálláson, ahol felemelhetné az autót, éppen egy szétszedett, kuplungra váró Renault hever. Kopasz barátunk üzemanyag-ellátási gondokkal küzd a BMW-jén (hárompercenként felszív egy adag rozsdagátló-alapozót a frissen kijavított tankból), talán szombat hajnalra úrrá lesz rajta. Szokásos hajrá az évadnyitó előtt, business as usual, nincs itt semmi látnivaló.
Pista már a helyszínen van, lezsírozott minden részletet, hogy holnap reggel kilenckor az összes érkező nevezése gördülékenyen menjen. Nyomatékosan kér mindenkit, aki menni szeretne holnap a Slovakiaringen, érjen oda kilencre, és ami még fontosabb: legyen vonószem az autóján, mert anélkül nem engedik fel a pályára. Ugyanis nincs menekvés a kavicságyból egy esetleges kicsúszás után, ha hiányzik a vontatókötél rögzítési pontja.
A legegyszerűbb út Győr felől a Vámosszabadi határátkelőn keresztül vezet Dunaszerdahely felé. Pozsony irányába kell tartani, és figyelni az Automotodrom táblákat. Dióspatonyban ki van táblázva a Slovakiaring, nehéz elvéteni. Útdíjmatrica nem kell a pályához vezető útszakaszra, viszont úgynevezett fokozott rendőri jelenlétre kell számítani, mivel választások lesznek holnap.
Szeretettel és széles pályával várunk mindenkit, pilótát és nézőt. Utolsó támpontként álljanak itt még egyszer utoljára a koordináták és a térkép, hogy senki se tévedjen el.
GPS: 48° 3'14.00" - 17° 34'14.87"